Saai hoorfrizti schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:34:
[...]
Het is al een paar dagen wat tammer lijkt het.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heel de dag in de zon gezeten hier, nadat ik gisteren wel 4 racen heb gedaan
Gisteren was trouwens de test om LRP

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik sla LRP over want geen zin om bij de start al een ronde achterstand te hebben.Blerf schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:39:
[...]
Heel de dag in de zon gezeten hier, nadat ik gisteren wel 4 racen heb gedaandat dan weer wel.
Gisteren was trouwens de test om LRPben benieuwd naar morgen... en Maandag, Ik hoop dat iedereen zich geestelijk voorbereid want dat gaat nodig zijn.
Kan maar zo dat als je achteraan start je in het voordeel bent en alles overleefd en gewoon top20 finished.frizti schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:41:
[...]
Ik sla LRP over want geen zin om bij de start al een ronde achterstand te hebben.
Ik hoop dat er geen first lap Heroes zullen zijn, maar zelfs als iedereen lief is voor elkaar beloofd de chicane wat te worden
Op zo'n korte baan met een man of 50 heb je al bijna automatisch een ronde aan de broek als je acheraan het veld zitMithriel schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:52:
[...]
Kan maar zo dat als je achteraan start je in het voordeel bent en alles overleefd en gewoon top20 finished.
Ik hoop dat er geen first lap Heroes zullen zijn, maar zelfs als iedereen lief is voor elkaar beloofd de chicane wat te worden
Die chicane is best wel tricky, maar die pit ingang is ook erg riskant.

Daarna ook nog even LRP geoefend. Dat wordt leuk als er straks 50+ man op de baan zijn. Kan dat daar überhaupt wel?
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Verwijderd
Barber is een top baan.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:29:
eerst meisje aandacht gegeven, daarna aan het klooien met min mining Rig. Om vervolgens in de, jawel, Mazda Advanced Cup een nieuwe baan uit te proberen, Barber.racing track. Mijn hemel wat een lastig baantje....Nu nog glibberren en glijden en driften. Nu maar weer snel oefenen en een race-je pakken....veel race plezier allemaal.
Danny Hdoorn schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:27:
Ik zit de verschillende Streams te kijken van Spa....snap niet precies welke nou de topsplit is en wie waar rijd...Iemand een idee hoe dit zit?
Dit kanaal heeft altijd de topsplit stream van de grote events.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Helaas was het door een race vol met incidenten en een weggegooid podium en zeker ook nog 50 iRating extra erbij ...

Als P4 gekwalificeerd in de IMSA race op Imola, met een PB. Lap van m'n leven en ik was voor mensen geplaatst die in practices altijd sneller zijn, dus ik had iets te doen.
In de eerste chicane gaat het uiteraard alweer mis. Iemand wil me inhalen, ik geef ruimte maar hij geeft geen ruimte terug en alhoewel ik ver over de kerbs reed tikte ik hem aan, hij spint, houdt vervolgens z'n rem niet vast en wrecked nog een aantal mensen. 4 incs.
Ronde 3 wil weer een sneller iemand erlangs, dus ik ga slim doen en geef hem alle ruimte op het rechte stuk en houdt zelfs iets in. Vervolgens verprutst hij de chicane waardoor ik hoog op de rem moet en de bocht erna spint hij, weer 4 incs

2 offtrackjes later zit ik al op 10 incs. Zo kabbelt het even door tot na de pitstoprondes. Ik lig weer 4e na al het gedoe en wordt flink onder druk gezet door wederom een sneller iemand en maak daardoor een foutje en spin. Ik rejoin vervolgens veilig maar verkijk me op een trage GT3 waardoor ik degene achter/naast me in de GTE rondtik. 2 incs. Ik geef hem vervolgens de positie terug (sportief he?
De rondes daarna ben ik duidelijk sneller dan hem maar hij blockt me volledig, slingert van links naar rechts, enzovoort. Eerst nog een redelijk vriendelijk radiobericht "come on buddy, don't be like that" maar na nog een ronde opzichtig blocken geef ik aan "you're going buddy, final warning". Dat mij dat op een DT kwam te staan wist hij natuurlijk niet. Uiteindelijk nog als P7 gefinished maar SR heeft wel een deuk gekregen.
Helaas kon ik de replay niet opslaan anders had ik protest ingediend, de gast van de chicane in lap 1 meldde mij namelijk nog even dat ik van de herenliefde zou zijn
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Enerverende race, maar proficiat met je +2000 iRating. Dit doel heb ik voor mezelf ook nog gesteld voor dit jaar.Arfman schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:59:
Ik zit boven de 2000 iRating!!! (2010 om precies te zijn)
Inmiddels staat mijn iRating op 1655 nadat ik gisteren tijdens twee IMSA races een 5e en 2e plek heb behaald waardoor ik weer 150 iRating ben gestegen. Hopelijk kan ik de stijgende lijn vasthouden want blijf al een tijdje hangen tussen de 1450 en 1650.
Dank je wel voor de informatie !Phydomir schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:10:
[...]
[YouTube: 24 Hours of Spa - Powered by VCO | Hours 1-6]
Dit kanaal heeft altijd de topsplit stream van de grote events.
Dat wordt denk ik mijn insteek
Ticking away, the moments that make up a dull day
En hier vind je de live timing...wel handig om erbij te houden :-)
http://racespot.tv/endurance/#/timingscreen
Had vooral het gevoel dat ik vaak op de verkeerde plek was op het verkeerde moment.
Het begon al in ronde 1 (uiteraard), waardoor eerst het GTE voorbij gaat en daarna moet ik ook nog is wachten totdat de GT3 voorbij was.
[Streamable: IMSA_2020-07-11]
Balen, maar die 2e aanrijding lijkt het alsof je die had kunnen voorkomen. Je stuurt naar rechts in de richting waar de auto naar toe gaat i.p.v. naar links waar de auto vandaan komt.joeristein schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:57:
Deze avond weer eens een IMSA race gedaan.
Had vooral het gevoel dat ik vaak op de verkeerde plek was op het verkeerde moment.
Het begon al in ronde 1 (uiteraard), waardoor eerst het GTE voorbij gaat en daarna moet ik ook nog is wachten totdat de GT3 voorbij was.
[Streamable: IMSA_2020-07-11]
Zo had ik deze week op Suzuka ILMS een soortgelijke situatie na de 130R. Ik dacht nog aan de tip: stuur naar waar hij vandaan komt, niet waar hij heen gaat.Doubleoz schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:44:
[...]
Balen, maar die 2e aanrijding lijkt het alsof je die had kunnen voorkomen. Je stuurt naar rechts in de richting waar de auto naar toe gaat i.p.v. naar links waar de auto vandaan komt.
Hij raakte de macht over zijn stuur net kwijt en gleed naar links. Dus ik houd rechts aan: trapt hij ineens vol op de rem (slim, zodat je voorspelbaarder wordt) waardoor zijn richting niet links maar rechtdoor wordt. Daar kon ik niet meer op reageren. Ik knal erop (p2) en het hele veld komt op me af razen. 24 minuten repair
Als dat deze sessie was heb ik daar m'n voordeel mee kunnen doen door zonder bedreiging als eerste over de finish te rijden.StealthyPeanut schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:08:
[...]
Zo had ik deze week op Suzuka ILMS een soortgelijke situatie na de 130R. Ik dacht nog aan de tip: stuur naar waar hij vandaan komt, niet waar hij heen gaat.
Hij raakte de macht over zijn stuur net kwijt en hield en gleed naar links. Dus ik houd rechts aan: trapt hij ineens vol op de rem (slim, zodat je voorspelbaarder wordt) waardoor zijn richting niet links maar rechtdoor wordt. Daar kon ik niet meer op reageren. Ik knal erop (p2) en het hele veld komt op me af razen. 24 minuten repair.
Wel balen want je had een mooie kwalificatie gereden.
Ja dat was ik nogmaals excuus, dat was niet de bedoeling.AequitasII schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 14:03:
Arghh, word ik in mijn eerste rondje aan de leiding ooit in ISMA eraf gereden door een medeTweaker. Maarten, je zult het vast niet bedoeld hebben, maar ik was wel even behoorlijk pissed. Rest van de race ging daarna ook ruk.
Ah ja, next time! Gefeliciteerd met je win.
Ik zat teveel in de spiegel te kijken want degene achter mij met een lap down had in de vorige lap al een rare inhaal poging gedaan en ook de nummer 1 van de baan getikt.
Was even teveel daarop gefocused waardoor ik jouw rempunt verkeerd inschatte.
Dat was die race inderdaad. Uiteindelijk wel uitgereden ivm SR rating, maar was weinig eer aan te behalen.DakuGosuto schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:24:
[...]
Als dat deze sessie was heb ik daar m'n voordeel mee kunnen doen door zonder bedreiging als eerste over de finish te rijden.
Wel balen want je had een mooie kwalificatie gereden.
Als ik dan hoor dat een mede-tweaker hier optimaal van heeft geprofiteerd, verzacht dat de pijn wel weer
Deze meneer is aan het strijden voor plaats 1 in hun split, van wat ik mee krijg gaat het waarschijnlijk beslist worden door pitstop strategie.JoepW schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:02:
@TuxieDeni van Radicals rijdt de 24 uur als gast bij Tim Morley Racing. Hier hun stream:
[YouTube: Spa 24hr - Audi R8 LMS - iRacing]
Ik heb mij aangemeld voor iRacing. Paar jaar terug ook maandje gereden, maar heb mijzelf dit keer voor 2 jaar ingeschreven en blijf daarom keer wat langer hangen verwacht ik
Wel even wennen weer aan de grind voor de SR rating
PS: wat is jullie ervaring met SR rating en Rally Cross? Dat was er nog niet toen ik vorige keer iRacing had geinstalleerd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar vind het wat tegenstrijdig om een SR rating bij Rally Cross te hebben aangezien close contact bij die sport hoort. Is dat in enig opzicht aangepast door iRacing specifiek voor Rally Cross of Dirt racing?
Je kan je druk maken over die 2 tienden, mij lukt het niet eens om onder de 49 seconden te komenLuckeh schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:48:
Mijn lief is op de hobbel, dus ik heb maar eens bekeken wat de auto moet worden voor Lime Rock Park morgen. Het lijkt erop dat de Ford, BMW en Porsche erg aan elkaar gewaagd zijn. Ferrari lijkt ongeveer 2 tienden te langzaam. Ik heb aardig zitten prutsen aan de Ferrari setup maar krijg 'm niet op gelijk tempo.
[YouTube: iRacing - IMSA Lime Rock Park GTE All Cars Quali Laps]
Heavy contact is 2x geworden, succes met offtracks en light contact is 0x. Sr is makkelijker als op ovals in mijn optiek.Loona35 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:55:
hi all
Ik heb mij aangemeld voor iRacing. Paar jaar terug ook maandje gereden, maar heb mijzelf dit keer voor 2 jaar ingeschreven en blijf daarom keer wat langer hangen verwacht ik
Wel even wennen weer aan de grind voor de SR rating
PS: wat is jullie ervaring met SR rating en Rally Cross? Dat was er nog niet toen ik vorige keer iRacing had geinstalleerd. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar vind het wat tegenstrijdig om een SR rating bij Rally Cross te hebben aangezien close contact bij die sport hoort. Is dat in enig opzicht aangepast door iRacing specifiek voor Rally Cross of Dirt racing?
In de top split als p6 gekwalificeerd door fouten van anderen opgeklommen naar p2 en daar redelijk comfortabel kunnen blijven rijden... totdat ik volledig onnodig spin.. terug naar p3 waarbij ik bij de laatste chicane achterop wordt getikt rond ga en er mij 3 of 4 inhalen. Daarna maar een undercut gedaan en redelijk lekker door kunnen rijden naar p5 om vervolgens in de een na laatste ronde mij te verremmen en alsnog als p6 over de streep kom. Wel het debacle van gisteren kunnen compenseren, maar toch gemengde gevoelens aan de race overgehouden.
Het tikje:
https://clips.twitch.tv/CrepuscularAverageGoatRitzMitz
ThanksJuliankarssies schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:48:
[...]
Heavy contact is 2x geworden, succes met offtracks en light contact is 0x. Sr is makkelijker als op ovals in mijn optiek.
Net 1e potje geprobeerd, maar dat was totale chaos
Met nog 40 minuten te gaan nummers 1 en 2 rijden achter elkaar...PatrickPost1972 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:11:
[...]
Deze meneer is aan het strijden voor plaats 1 in hun split, van wat ik mee krijg gaat het waarschijnlijk beslist worden door pitstop strategie.
https://www.youtube.com/w...AZbaIss&feature=emb_title
Beslist door een drive through door Incidents Deni nu aan de leiding.
[ Voor 8% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-07-2020 17:23 ]
Persoonlijk hou ik meer van de trucks voornamelijk omdat de snelheid lager ligt waardoor je beter kan anticiperen.Loona35 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:48:
[...]
Thanks
Net 1e potje geprobeerd, maar dat was totale chaos![]()
Ik zie het nu pas dus bij deze Joep! Winner winner chicken dinner!JoepW schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:02:
@TuxieDeni van Radicals rijdt de 24 uur als gast bij Tim Morley Racing. Hier hun stream:
[YouTube: Spa 24hr - Audi R8 LMS - iRacing]
:strip_exif()/f/image/Xp8q6OWhoL4I1JDRcTSL0NGI.jpg?f=fotoalbum_large)
gefeliceiteerd!TuxieDeni schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:08:
[...]
Ik zie het nu pas dus bij deze Joep! Winner winner chicken dinner!
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 12-07-2020 18:32 ]
Ik ga de stream maar aangooien denk ik
21:00 moet je zijn gejoined.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:54:
Even voor de duidelijkheid (vooral aan mijn kant) wat is de starttijd van Heat 1 vanavond? Weet nog niet exact hoe laat ik in kan liggen namelijk
Van harte deni was enerverend om naar te kijken. Moet ook zeggen dat de aanpak zeer proffesioneel overkwam, hoe er werd gespot en hoe er werd gesproken over strategie. Top Class van genoten. Vond het ook heel erg netjes na de actie van de tegenstander die bewoog onder remmen om de positie terug te geven echt kudosTuxieDeni schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:08:
[...]
Ik zie het nu pas dus bij deze Joep! Winner winner chicken dinner!
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPost1972 op 12-07-2020 20:26 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Danny Hdoorn op 12-07-2020 20:31 ]
Die pit manouvre ga ik gebruiken als ik de undercut probeer!Danny Hdoorn schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:30:
Got Madness LRP...normaal gesproken betekent dit RIP voor mij....dit keer moet ik gewoon ontzettend pissen en ben er toch![]()
[YouTube: Got Madness LRP ! IN IN IN IN BOX BOX IN IN :P]
@Maurice W : volgens mij kon je niet zoveel doen aan die tik die je mij gaf in race 1. Die chicane is gewoon echt een rotpunt, ik had geen of in ieder geval weinig schade dus wmb prima
@Remco Tr : sorry normaals voor de doldrieste "inhaal"actie in de chicane, ik remde te laat en wilde jou ontwijken maar dat resulteerde in een Maldonado-achtige inhaalactie over het gras. Wilde de positie teruggeven maar ik was bang dat dat juist weer tot meer problemen zou leiden in verband met de grote drukte en ik zag later dat je uit was gevallen.
2 keer toe heeft de chicane mij een aantal posities gekost door fouten van mezelf maar met een P18 en P16 mag ik heel tevreden zijn, zeker de 5 minuten voorbereiding in ogenschouw nemend
Ik ga wel de officiele races overslaan, zeker als je bedenkt dat er ook nog GT3's gaan rondrijden in dezelfde split. Thanks but no thanks

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Practice had ik wel een prima pace te pakken met lage 49.x en snelste ronde van 48.8, maar iRacing liep vast in de switch naar qualy. Hierdoor de computer moeten herstarten, maar dan zit je er nooit lekker voor. Toch nog een p17 kunnen rijden (volgens mij met een 49.4).
Race ging lekker, maar in ronde 6 wilde ik @FabiandJ buitenom inhalen. Helaas schoot hij door over de binnenkant kerb, waardoor hij mij buiten de baan tikte. Met schade de race nog uit proberen te rijden, maar de voorkant ging echt alle kanten op, waardoor ik hem 2 minuten voor het einde in de muur heb gezet.
@Maurice W, excuus nog voor het tikje in de chicane tegen je achterbumper. Stuur de rekening van de schadehersteller maar door

Race2 van achteraan gestart, wat prima ging in de eerste 4 bochten. Aankomen chicane staat iedereen stil, netjes achter aan sluiten dan maar, en 2 seconden later lig ik op mijn dak, doordat er niet geremd wordt of gewoon gas wordt gegeven om door te duwen?

Pit ingereden en quick repair gepakt, nog een aantal rondjes gereden om te kijken hoe mijn pace was tov kopgroep. Toen Bas & Erik mijn voorbij waren, heb ik hem maar het gras in gereden. Had er geen zin meer in, en wil niemand in de top10 ten laste zijn.
Morgen hopelijk een betere avond!
Toen ik gelapt werd @JoepW nog laten schrikken. Tegelijkertijd liet Joep mij zien dat ik in bocht 1 veel tijd laat liggen. Ik wilde je er langs laten als je dicht in de buurt zat omdat @Jimmy J. en @Doubleoz vlak achter je reden, en flink liften me dus twee plekken zou kosten. Ik had alleen niet door dat je op dat punt zó veel sneller was. Toen ik je daarna voor de chicane er langs liet kwam Jim opportunistisch mee
In de eerste race leuk met @NickThissen gevochten. Maar ik had niet door dat we nog een ronde moesten, dus ik verdedigde de binnenkant niet op het rechte stuk in de laatste ronde. Ik denk dat Nick me anders ook nog wel voorbij was gekomen, maar ik had het graag willen proberen
Ik vond wel dat een aantal backmarkers hun ruimte op de baan wel erg opeisten... ik snap dat zij ook recht om te racen hebben, maar rondenlang voor de koplopers blijven rijden en geen enkele geste doen om mensen voorbij te laten... of 1 voor 1 mensen voorbij laten om je auto er dan gewoon weer tussen te douwen, dat is helemaal vragen om problemen.
Eerste heat bij geluk bij een ongeluk op p10 geëindigd, dus pole voor race 2
Ik ben niet echt gewend van pole te starten, wist dat @Linc sneller was dus heb hem vrij snel laten gaan. Daarna geprobeerd pace te rijden en geen fouten te maken en kon het aardig volhouden op P3 (hoewel ik mij op het gegeven moment wel een paar ronden Jarno Trulli voelde

Rond lap 11/12 een incident met Eelco Veldhuizen (kan je nick niet vinden), sorry daarvoor. Had het snelheidsverschil niet goed ingeschat.
Op 55% van de race gepit, daarna geprobeerd weer tempo te rijden en dit ging redelijk. Op het eind nog een momentje met @TonCoronel nadat hij een incident had gehad. Sorry nogmaals.
Al met al een top avondje gehad
[ Voor 4% gewijzigd door TiemenC op 12-07-2020 22:27 ]
Wel lieten sommige achterblijvers de snellere mensen er moeilijk voorbij, ik snap het is een kort rondje en weinig rechte stukker heeft, maar het had hier en daar wat sneller gekund.
Ik zag je komen en naar mijn weten hield ik alle ruimte voor je vrij, de hele linkerkant van de baan naast je was vrij. Door het aanraken van de curb werd ik naar buiten gegooid en omdat er tussen ons al weinig ruimte zat was het vermijden van contact naar mijn mening onmogelijk.JPM85 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:18:
Race ging lekker, maar in ronde 6 wilde ik @FabiandJ buitenom inhalen. Helaas schoot hij door over de binnenkant kerb, waardoor hij mij buiten de baan tikte. Met schade de race nog uit proberen te rijden, maar de voorkant ging echt alle kanten op, waardoor ik hem 2 minuten voor het einde in de muur heb gezet.
Race 2, ging het bij de chicane mis, welke ik wonder boven wonder kon ontwijken, maar moest ik wel door het gras wat een slowdown opleverde. Ik kwam achter Victor te zitten maar op een gegeven moment kwamen er twee auto's uit de pits en ik weet niet wat er precies gebeurde, mogelijk dat Victor iets eerder remde of zo, maar ik tikte hem aan waarvoor ik al mijn excuses had aangeboden. Verder tot mijn verbazing na pitstops zat ik dichterbij de mensen voor mij en door twee foutjes nog 2 plekken kunnen winnen. Een poging nog gedaan bij Gerben maar die gooide de boel prima dicht.
geen probleem ik kon het tempo ook niet echt rijden om mee te komen. Kreeg er met moeite lage 00:50 uit. Ben bang dat dit van de week een aanslag is op de SR.Arfman schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:14:
@Remco Tr : sorry normaals voor de doldrieste "inhaal"actie in de chicane, ik remde te laat en wilde jou ontwijken maar dat resulteerde in een Maldonado-achtige inhaalactie over het gras. Wilde de positie teruggeven maar ik was bang dat dat juist weer tot meer problemen zou leiden in verband met de grote drukte en ik zag later dat je uit was gevallen.
Ik zat achter jou bij de chicane in R2, kreeg een tik van achteren waardoor ik achter op je kwam en half naast je schoot, tot zover niet zo'n probleem maar degene aan de binnenkant hield het gas er half op. Had mijn stuur naar rechts staan maar kon er niks meer tegen beginnen.JPM85 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:18:
Avond vol problemen, dus de races past precies in dat straatje.
Practice had ik wel een prima pace te pakken met lage 49.x en snelste ronde van 48.8, maar iRacing liep vast in de switch naar qualy. Hierdoor de computer moeten herstarten, maar dan zit je er nooit lekker voor. Toch nog een p17 kunnen rijden (volgens mij met een 49.4).
@Maurice W, excuus nog voor het tikje in de chicane tegen je achterbumper. Stuur de rekening van de schadehersteller maar door![]()
Race2 van achteraan gestart, wat prima ging in de eerste 4 bochten. Aankomen chicane staat iedereen stil, netjes achter aan sluiten dan maar, en 2 seconden later lig ik op mijn dak, doordat er niet geremd wordt of gewoon gas wordt gegeven om door te duwen?
Pit ingereden en quick repair gepakt, nog een aantal rondjes gereden om te kijken hoe mijn pace was tov kopgroep. Toen Bas & Erik mijn voorbij waren, heb ik hem maar het gras in gereden. Had er geen zin meer in, en wil niemand in de top10 ten laste zijn.
Morgen hopelijk een betere avond!
Verder door een domme fout in R1 er weer eens af, de pace was er wel daarna op een ronde achterstand. R2 uiteindelijk van 34 naar 10 gereden, volgens mij ging het allemaal ook redelijk clean ondanks de baan.
Race 1: lekker gereden tot dat mijn fuel op was. Dus ik dacht dan maar naar binnen voor een splash en dash. Op het moment dat ik weg rij krijg ik direct de geblokte vlag maar heb geen white flag gezien. Dat heeft me dus onnodig nog aardig wat plekken gekost terwijl ik nog maar 30 meter moest...
Race 2: tot ronde 10 ging het perfect tot dat ik hem downhill verloor en in het gras terecht kwam. Ik probeerde de schade nog te beperken maar kwam uiteindelijk terug op de baan en toen reed Eelco (buiten zijn schuld) tegen mij. Sorry Eelco maar kon er helaas weinig aan doen in die split second. Daarna merkte ik dat ik topsnelheid te kort kwam dus eerder naar binnen gegaan voor quick repair en daarna nog lekkere race gehad. Uiteindelijk wilde ik niet teveel risico nemen achter @Wormaap dus heb hem nog onder druk gezet maar hij had stalen zenuwen deze avond.
Heb stabiel gereden, qualy als 17, finish 17, start feature als 17 en finish als 18. Had wat plekken hoger moeten zijn maar door ontwijkingsactie en dom foutje wat plekken verloren.
1 ding weet ik wel, geen IMSA deze week voor mij.
Ja, bedankt dat je het me niet al te moeilijk maakteTiemenC schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:21:
Ik ben niet echt gewend van pole te starten, wist dat @Linc sneller was dus heb hem vrij snel laten gaan. Daarna geprobeerd pace te rijden en geen fouten te maken en kon het aardig volhouden op P3 (hoewel ik mij op het gegeven moment wel een paar ronden Jarno Trulli voelde).
Ik had TS ook maar gemute om mij te focussen en weg te rijden bij Erik. Ging goed totdat iemand even vlak voor mijn neus over de baan ging keren ...

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/px2roLe5qaR8iVSCmh0ljyoc.jpg?f=user_large)
Dit was bocht 3 voor mij
Race 1 lekker achter @TonCoronel en @Luckeh naar het podium kunnen rijden, maar de reversed grid race was helaas erg snel klaar voor mij.
Wie durft de officiele race op LRP aan deze week?
your welcome, dat is het minste wat ik kan doen in ruil voor jou setup efforts! (Waardoor ik enigszins competitief voor de dag kan komenLinc schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:34:
[...]
Ja, bedankt dat je het me niet al te moeilijk maakte
edit: en je was ook een klap sneller natuurlijk!
[ Voor 7% gewijzigd door TiemenC op 12-07-2020 22:55 ]
Zoals tijdens de warmup naar race2, was het helaas voor mij & is het echt een race incident. Ik hield de ruimte aan de binnenkant, maar wilde dit ook niet teveel laten zijn. Om je buitenom in te halen heb ik natuurlijk meer snelheid nodig / ofwel zorgen dat jij je snelheid moet aanpassen vanwege de binnenlijn. Paar rondes later lukte dit prima met @Wormaap, nu was ik de pechvogel.FabiandJ schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:28:
Ik zag je komen en naar mijn weten hield ik alle ruimte voor je vrij, de hele linkerkant van de baan naast je was vrij. Door het aanraken van de curb werd ik naar buiten gegooid en omdat er tussen ons al weinig ruimte zat was het vermijden van contact naar mijn mening onmogelijk.
Dat was ook wat mij opviel, in mijn headset hoorde ik een auto hoog in de toeren, terwijl alles stil stond voor de chicane. Blijft voor mij bizar dat dit kan gebeuren, zeker als het race2 is.Swoesh schreef op zondag 12 juli 2020 @ 22:29:
[...]Ik zat achter jou bij de chicane in R2, kreeg een tik van achteren waardoor ik achter op je kwam en half naast je schoot, tot zover niet zo'n probleem maar degene aan de binnenkant hield het gas er half op. Had mijn stuur naar rechts staan maar kon er niks meer tegen beginnen.
Krap baantje, moeilijke chicane & openingsronde. Alle zintuigen staan dan op scherp om te zorgen dat je direct klaar bent om gevaar te ontwijken. Maar het gas er op zo’n moment er gewoon ophouden 🤐
Ik ben nog wat zaken aan het lezen, zodat ik goed aan de slag kan gaan, maar tips zijn uiteraard welkom
Zin in
Jaaa zat een hoop werk achter de schermen wat de hele 24H is door gegaan, ik had niet verwacht dat het zo spannend zou worden tot aan het einde toe!PatrickPost1972 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:19:
[...]
Van harte deni was enerverend om naar te kijken. Moet ook zeggen dat de aanpak zeer proffesioneel overkwam, hoe er werd gespot en hoe er werd gesproken over strategie. Top Class van genoten. Vond het ook heel erg netjes na de actie van de tegenstander die bewoog onder remmen om de positie terug te geven echt kudos![]()
![]()
Misschien moest het wel zo zijn want niet veel later kregen hun die drive through aan hun broek.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Heat 1 als 6de over de finish gegaan na wat leuke gevechten Gerben, Erik en Raimond.
Heat 2 dus als 5de gestart. Na de pitsstop had ik veel tijd gewonnen op Erik die op P1 reed, maar helaas door wat issues met achterblijvers (die onhandig opzij gingen) werd het gat onoverbrugbaar groot en als als 2de over de finish gegaan.
Dit had ik vooraf niet verwacht. Blij mee
Hieronder mijn beide heats.
Heat 1
Heat 2
Sprintrace was een beetje zuur, na de opstopping in de chicane en de pogingen van mijn voorgangers om het veld weer in te halen, was er een hoop rook in de laatste bocht. Om de chaos te ontwijken ging ik over het gras en toen ik weer op het grijze was kreeg ik gelijk een zwarte vlag voor inhalen onder geel. Dat was einde race 1, aangezien ik toch bij de pits was gelijk maar ingelost. In de 2e race ging het in de warm-up lap gelukkig wel 2 wijd door de bocht.
In de hoofdrace maakte ik zelf een foutje waardoor ik vroeger dan gepland moest pitten. Natuurlijk heb ik me dan ook nog verrekend met de brandstof en kwam ik 1 ronde voor het eind pruttelend tot stilstand. Denk dat ik het vanavond nog een keer ga proberen want na gisteren kan het alleen maar beter gaan
(6 liter bijtanken is in ieder geval te weinig voor de BMW, dat weet ik nu)
10 liter had ik nodig om de streep te halen in de BMW.Mr.Conroe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:19:
.....
(6 liter bijtanken is in ieder geval te weinig voor de BMW, dat weet ik nu)
JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:04:
[...]
10 liter had ik nodig om de streep te halen in de BMW.
Ik zit het tijdens de warm-up nog gewoon met een rekenmachine uit te rekenen omdat je op racelab apps niet kunt vertrouwen vanwege de 250 ronden. Volgens mij had ik het verbruik gisteren op 1,1 liter per ronde gerekend waar de waarheid meer richting 1,2 lag. En ja, 38 rondjes met 0,1 liter te weinig......daar heb ik dan weer geen calculator voor nodig.
Volgende keer meer marge aanhouden
[ Voor 10% gewijzigd door Mr.Conroe op 13-07-2020 16:13 ]
Ik had 5.5 getanked in de BMW. Daarna saven voor de chicane (50m) en rechte stuk (gas los bij denkbeeldig bordje 7, remmen bij 2). Kwam precies uit met brandstof in de laatste ronde.JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:04:
[...]
10 liter had ik nodig om de streep te halen in de BMW.
Als je je iets minder verrremd had in de chicane was je eerste gewordenJoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:57:
Voor mij ging het gisteravond beter dan verwacht op LRP. Ik wist er een 10de kwalificatietijd uit te persen, wel ,7 seconde langzamer Ton maar viel mij reuze mee.
Heat 1 als 6de over de finish gegaan na wat leuke gevechten Gerben, Erik en Raimond.
Heat 2 dus als 5de gestart. Na de pitsstop had ik veel tijd gewonnen op Erik die op P1 reed, maar helaas door wat issues met achterblijvers (die onhandig opzij gingen) werd het gat onoverbrugbaar groot en als als 2de over de finish gegaan.
Dit had ik vooraf niet verwacht. Blij mee![]()
Hieronder mijn beide heats.
Heat 1
[YouTube: GoT Weekly Tournament - LRP - S3 2020 - Sunday - Heat 1]
Heat 2
[YouTube: GoT Weekly Tournament - LRP - S3 2020 - Sunday - Heat 2]
Er wordt enkel over 2 heats op 1 avond de snelste tijd beloond. Dus niet per heat.SanVan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:07:
@JoepW Er is volgens mij iets mis met de spreadsheet van de league, er worden een aantal fast lap bonussen niet meegerekend.
Als dat het niet is zou ik graag weten wat je bedoelt.
Ja ik zat op een gegeven moment (een beetje gefrustreerd) te pushen en verprutste mijn entry een paar keer van de chicane.laforte schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:17:
[...]
Als je je iets minder verrremd had in de chicane was je eerste geworden
JRT is steeds spot-on met de berekeningen. Ik heb aan het voorstel van JRT een knopje gebind en druk er op bij pit-entry (of eerder) en klaar is kees...Mr.Conroe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:11:
[...]
![]()
Ik zit het tijdens de warm-up nog gewoon met een rekenmachine uit te rekenen omdat je op racelab apps niet kunt vertrouwen vanwege de 250 ronden. Volgens mij had ik het verbruik gisteren op 1,1 liter per ronde gerekend waar de waarheid meer richting 1,2 lag. En ja, 38 rondjes met 0,1 liter te weinig......daar heb ik dan weer geen calculator voor nodig.
Volgende keer meer marge aanhouden(dat had ik na Mosport al moeten weten, toen ik op 2,5 cylinder over de finish kwam, maar ik stoot me nu eenmaalgraag aan dezelfde steen)
Klaar voor vanavond iig!
Zou je kunnen uitleggen hoe je dat doet?JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:52:
[...]
JRT is steeds spot-on met de berekeningen. Ik heb aan het voorstel van JRT een knopje gebind en druk er op bij pit-entry (of eerder) en klaar is kees...
Opa hier heeft 2 knoppen op zijn stuur en geen button box, maar aan Upgrades wordt gewerkt 😇😇😇JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:52:
[...]
JRT is steeds spot-on met de berekeningen. Ik heb aan het voorstel van JRT een knopje gebind en druk er op bij pit-entry (of eerder) en klaar is kees...
Het is 15 of 30 min dus 900 of 1800 sec. Dit deel je door de rondetijd in sec (+2 voor buffer) * het verbruik per ronde.
Wat ik al helemaal niet snap dat mensen blijkbaar wel de 1e heat door komen maar vervolgens gaan vragen hoeveel ze nodig hebben voor de 2e heat
En te veel brandstof mee nemen is niet handig maar van 4 liter te veel ga je niet opeens van p15 naar p1.
B.v. de eerste 3 weken is er op dag 2 geen fast lap bonus meegeteld.JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:49:
[...]
Er wordt enkel over 2 heats op 1 avond de snelste tijd beloond. Dus niet per heat.
Als dat het niet is zou ik graag weten wat je bedoelt.
Ik zal er naar kijken....SanVan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:44:
[...]
B.v. de eerste 3 weken is er op dag 2 geen fast lap bonus meegeteld.
Positief: Leuke baan en daadwerkelijk aangeslioten aan de achterkant van het midden.Dat is tenminste positief!
Dan het negatieve. @JPM85 @Mithriel Duizendmaal excuses voor het verpesten van jullie races. Fout ligt 100% aan mijn kant en ik vind het echt zwaar klote dat ik hierdoor jullie avonden verkloot

Toch nog even shoutout naar de grap van de avond

Dat was helaas ook gelijk einde van mijn race voor heat1.ZelianGuy schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:58:
Ik zal er een kort verhaal van maken.
Positief: Leuke baan en daadwerkelijk aangeslioten aan de achterkant van het midden.Dat is tenminste positief!
Dan het negatieve. @JPM85 @Mithriel Duizendmaal excuses voor het verpesten van jullie races. Fout ligt 100% aan mijn kant en ik vind het echt zwaar klote dat ik hierdoor jullie avonden verkloot![]()
![]()
. Heb zeker gekeken naar de replays en heb weer lessen getrokken voor de volgende keer maar het blijft soms lastig op moment supremé.
Toch nog even shoutout naar de grap van de avond. Ik dolblij mededelen dat voor het eerst Crewchief mij verteld dat ipv je bent 1 sec te langzaam in sector X ik te horen krijg dat ik snel ben in sector X! Wordt daarna mij medegedeeld dat het wel een foutje moet zijn van de matrix
LRP is al zo'n drama qua circuit, maar het wordt er niet beter op als er auto's dwars de baan op komen

Eens bedenken of ik de IMSA race wel doe deze week, want met GTE / GT3 op dit baantje gaan rijden...morgen maar eens een stream aanzetten, kijken hoe groot het drama is. @Blerf, Hoe laat ga je hem rijden?
Ik weet niet of ik Jim en Ton achter me had kunnen houden, maar het lukte de eerste helft van de race ook met Dirk die toch echt wel een stukje sneller was/kon dus ik hoopte stiekem toch wel op een overwinning.
In de eerste race reed ik op een gegeven moment P10 en begon toen na te denken over pole race 2 en of dat wel goed zou komen. Gelukkig waren er nog 2 mensen die me van deze angst verlosten
Feature race: eerste Top 10 gehaald in de league races!!

(Alhoewel er niet veel in dezelfde ronde zijn gefinished als de leider als ik het goed zag)
Pit entry is best lastig trouwens.
Leuke gevechten gehad ook en fijn dat het deze week goed ging met z’n tweeën naast elkaar door de bocht @Raimond613.
Het is een leuk, maar intensief baantje. 3 kwartier lijkt me helemaal pittig.
Ga deze week wel een race pakken in de imsa en kijken wat het wordt.
Race 2 wat naar voren kunnen rijden, besloten voor de undercut te gaan maar toen te hard gereden in de pits.. hele slordige fout maar een goed leermoment.
Op naar volgende week
Heat 1 P37
Heat 2 van P37 naar P17
De video had ook 2 uur kunnen duren maar heb alleen de "mooiste" crashes er uit gehaald
Van de wall of Shame krijg ik behoorlijk tranen van in mijn ogen. En dan NIET van het lachen. Wat een enorme berg belachelijke ongelukken die voor 80% voorkomen hadden kunnen worden.

Cool? om mijn moment nog even terug te zien (Ford die op zijn dak geduwd werd in de chicane). Beide avonden heb ik hem voortijdig afgesloten omdat de races voortijdig klaar waren.laforte schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:36:
Tadadadaaaa de highlights en crashes van de race op zondag, vandaag heb ik niet mee gedaan. 1 keer lime rock park is genoeg voor een week
Heat 1 P37
Heat 2 van P37 naar P17
De video had ook 2 uur kunnen duren maar heb alleen de "mooiste" crashes er uit gehaald![]()
[YouTube: GOT Weekly 20S3R6 IRacing Porsche 911 RSR GTE Highlights & Crashes @ Lime Rock Park]
Gelukkig is Spa een lange baan, hopen dat het volgende week leuker racen is.
Na de race dacht ik dat't aardig mee was gevallen qua crashes, maar blijkbaar reed ik gewoon net aan de goede kant van de baanlaforte schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:36:
Tadadadaaaa de highlights en crashes van de race op zondag, vandaag heb ik niet mee gedaan. 1 keer lime rock park is genoeg voor een week
Heat 1 P37
Heat 2 van P37 naar P17
De video had ook 2 uur kunnen duren maar heb alleen de "mooiste" crashes er uit gehaald![]()
[YouTube: GOT Weekly 20S3R6 IRacing Porsche 911 RSR GTE Highlights & Crashes @ Lime Rock Park]

2e race had wellicht hoger kunnen zijn als ik niet in de 1e lap een tik tegen de kont kreeg bij uitkomen chicane waardoor ik als P25 weer op de baan kwam. Maar goed, kan gebeuren.
Na de races nog wel een klein 'meningsverschil' over een incident in de 2e race, lap 28 met een aantal op Teamspeak. Zelf heb ik in mijn beleving en ook na het aantal keren terugkijken van de beelden, op het moment dat ik 'bewust' zie dat het fout gaat gereageerd. Gas los / remmen, uitwijken en weer op het gas. Helaas kom ik met rechtsachter op het gras, verlies wat grip en tik hierdoor de Ford voor mij aan. (weet even niet wie 'm bestuurde)
Wellicht had ik iets eerder kunnen reageren, maar dan gaat het over amper 1 sec sneller.. en ben benieuwd of ik dan alles wel had kunnen ontwijken zonder brokken.
Hieronder vanuit de auto van Robin Zuidam. Ik ben de Porsche met oranje strepen. (Let niet op de vreemde record, werkt niet helemaal goed met VR
[YouTube: iRacing | GoT League | Lime Rock Park Crash]
[ Voor 3% gewijzigd door Dynazap op 14-07-2020 00:06 ]
Wel twee dingen die ik nog even wilde noemen:
1. We hadden het er in de warmup ronde nog over om in L1 niet in het "gat" te duiken voor de chicane als je er nog niet naast zit omdat dat gat dicht gaat. En toch zag ik zelfs vanuit m'n eigen auto (geen replay gekeken) al 3 keer fout gaan. Zelf ook rondgetikt maar dat was meer een race incident gok ik.
2. Als je voor de laatste bocht de muur raakt en 100 km/h te langzaam links over het gras hobbelt, blijf dan aub op het gras of in ieder geval aan de buitenkant van de baan. Er kwam iemand doodleuk terug de baan op en stuurde ook nog eens gewoon richting de apex terwijl Fabian en ik net de berg afkwamen. Daar was geen ontwijken meer aan. Als je daar links was gebleven hadden we makkelijk even wat meer kunnen liften om ruimte te laten maar als je naar de apex stuurt dan is het kansloos om nog iets te proberen.
Ja zit dus in twijfel of die van 8:45 of die van12:45.... maar stiekem wil ik hem helemaal niet rijden en hem stiekem overslaan... maar ja dat kan ook weer niet want ik vind dat je alles moet doen ( waarom ik dat vind weet ik eigenlijk ook nietJPM85 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:11:
[...]
Dat was helaas ook gelijk einde van mijn race voor heat1.
LRP is al zo'n drama qua circuit, maar het wordt er niet beter op als er auto's dwars de baan op komen![]()
Eens bedenken of ik de IMSA race wel doe deze week, want met GTE / GT3 op dit baantje gaan rijden...morgen maar eens een stream aanzetten, kijken hoe groot het drama is. @Blerf, Hoe laat ga je hem rijden?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Oke, dat kon dus kennelijk nóg slechterBM schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 07:05:
Snel vergeten, en volgende week nieuwe kans.
....
Had net het idee dat ik beeeeetje gevoel voor de auto begon te krijgen, maar dat is gister hard het putje in je gegaan
Begon eigenlijk al mee dat kennelijk de Ferrari niet-echt-populair was, en de dus eigenlijk geen setups waren. Met dank aan @Luckeh er toch 1 te pakken gekregen, en dat hielp wel iets, maar helaas voor mij niet genoeg.
Zowel in P als Q maar liefst 5 man achter me kunnen houden qua tijden. Nu weet ik dat ik zeker geen front-runner ben, maar ben toch wel beetje van mezelf gewend dat ik me redelijk in de voorste helft van de grid kan plaatsen.
Eigenlijk na Q al aan het twijfelen of ik wel moest gaan racen. Toch besloten heat 1 ff aan te kijken. Daarin in ronde 1 vast komen te zitten achter een crash, en nagenoeg als laatste weer weg (om de een of andere manier heb ik het idee dat ik altijd als laatste pas weer weg kan

Ik ga ff nadenken wat ik ga doen. 1e paar races dacht ik dat ik die Ferrari nog wel onder de knie ging krijgen, maar ondertussen ben ik daar zwaar aan het twijfelen. Afgelopen 2 weken waren dusdanig frustrerend dat ik misschien beter mijn tijd in andere auto's kan gaan steken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zullen we samen die van 12:45 doen?Blerf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:24:
[...]
Ja zit dus in twijfel of die van 8:45 of die van12:45.... maar stiekem wil ik hem helemaal niet rijden en hem stiekem overslaan... maar ja dat kan ook weer niet want ik vind dat je alles moet doen ( waarom ik dat vind weet ik eigenlijk ook niet) goed ik kom er dus nog op terug welke het word.
Ja zonde man! Denk niet dat we je hadden kunnen pakken. Er is op LRP eigenlijk maar 1 inhaalplek, die prima te verdedigen is.Raimond613 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:13:
Dat was balen... in geen enkele practice of race tot nu toe had ik echte problemen in de chicane, maar dan aan de leiding met nog 6 minuten te gaan 1x verremmen, een broodje meegepakt en meteen zodanig motorschade dat ik op het rechte stuk niet eens meer de 6e versnelling haal![]()
Ik weet niet of ik Jim en Ton achter me had kunnen houden, maar het lukte de eerste helft van de race ook met Dirk die toch echt wel een stukje sneller was/kon dus ik hoopte stiekem toch wel op een overwinning.
Zelf wel echt een topavond gehad. Race 1 op P3 gefinished en in de feature in de openingsfase lekker rustig aan gedaan op het begin en gelijk gezorgd dat ik single-file reed om een herhaling van zondag te voorkomen. Ein-de-lijk plekken gewoon bij m'n stop en dankzij het foutje van Raimond de 911 als eerste over de finish kunnen brengen

Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen