iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 32 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:23:
[...]

Ik vind het nogal onsportief, zeker als de ander toch sneller is en/of aan het begin van de race.
Als beiden rijders even snel zijn heb ik er geen problemen mee. Wordt ander verhaal als de rijder vooraan een seconde of 2 per rondje langzamer is, maar dan moet je er ook wel buitenom kunnen, zeker T1 op Road Atlanta met een mooi getimede run.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Zolang hij gewoon een voorspelbare lijn rijdt en niet gaat blocken (zodat je in de rem moet ofzo) dan vind ik geen enkel probleem als iemand de binnenkant verdedigd, al is hij 5 seconde langzamer. Waarom niet? Het is een race geen snelweg. Als je zo iemand niet voorbij komt dan ligt het toch echt aan jezelf, of is hij toch echt niet zoveel langzamer.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen, vooral op draft tracks is het niet handig als iemand gaat verdedigen ipv zichzelf laat inhalen in de draft en dan aanhaakt, maar dat is een heel ander verhaal.

Over draft tracks gesproken, wat is monza toch saai in de FR zeg... Geen enkele bocht die uitdagend is, allemaal doodsimpel, hele race treintje rijden en op de straight positie wisselen. Had 4e kunnen worden maar mistte m'n rempunt omdat ik letterlijk in slaap viel en verloor zo de draft en dus 2 posities.

[ Voor 43% gewijzigd door NickThissen op 07-04-2016 21:34 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:32:
Waarom niet? Het is een race geen snelweg. Als je zo iemand niet voorbij komt dan ligt het toch echt aan jezelf, of is hij toch echt niet zoveel langzamer.
Juist die laatste situatie is het probleem. Vrijwel altijd kom je er uiteindelijk toch wel voorbij maar meestal heb je beiden veel tijd verloren of kom je terecht in gevaarlijke situaties.
Speelt misschien ook iets meer op 'lagere' niveaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Wat voor setup gebruiken jullie bij formule renault op monza? Ik heb er nu een, maar ik ben of langzamer op de straights of de auto is heeeeeel moeilijk te controleren bij de snelle bochten combi op het einde en de achterkant breekt uit.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Marti Pietella, is te vinden op virtual racing school als je dat hebt (is dat nog gratis?). En anders de apex racing community setup, die kan gemakkelijk vol gas door ascari. Ik zou de front wing hoger zetten dan is hij in de rest van de track beter (maar niet helemaal vol gas ascari).

Ga zeker niet de rear wing hoger dan minimum zetten want dan kun je helemaal niks meer racen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

aicaramba schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:52:
Wat voor setup gebruiken jullie bij formule renault op monza? Ik heb er nu een, maar ik ben of langzamer op de straights of de auto is heeeeeel moeilijk te controleren bij de snelle bochten combi op het einde en de achterkant breekt uit.
Ik denk dat je beter op de official forums kan kijken bij category formula 2000 renault en dan de monza topic.
Zat keuze , selectie maken en dan rijden en diversen testen!

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
knightvision schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:54:
[...]

Ik denk dat je beter op de official forums kan kijken bij category formula 2000 renault en dan de monza topic.
Zat keuze , selectie maken en dan rijden en diversen testen!
Ik heb daar gekeken, alleen de meeste zijn setups voor de quali, dus dat schiet niet op, ik wil een race setup.
NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:53:
Marti Pietella, is te vinden op virtual racing school als je dat hebt (is dat nog gratis?). En anders de apex racing community setup, die kan gemakkelijk vol gas door ascari. Ik zou de front wing hoger zetten dan is hij in de rest van de track beter (maar niet helemaal vol gas ascari).

Ga zeker niet de rear wing hoger dan minimum zetten want dan kun je helemaal niks meer racen.
Waar kan ik die communities vinden?

Edit: Gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Event Results opent niet altijd meer na een race, hebben anderen daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:32:
Zolang hij gewoon een voorspelbare lijn rijdt en niet gaat blocken (zodat je in de rem moet ofzo) dan vind ik geen enkel probleem als iemand de binnenkant verdedigd, al is hij 5 seconde langzamer. Waarom niet? Het is een race geen snelweg. Als je zo iemand niet voorbij komt dan ligt het toch echt aan jezelf, of is hij toch echt niet zoveel langzamer.
We waren qua snelheid aan elkaar gewaagd inderdaad. Anyway, een kwestie van race ervaring ook lijkt me.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:53:

Geweldige tip ! dit wist ik ook nog niet !
p.s Setupsync wat is de autoarchive folder precies? ik zie daar wel wat bestanden staan maar met hele andere filenames?

Als iemand een setup shared bij een race dan moet ik hem apart wegsaven neem ik aan anders slaat die hem niet op automatisch of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
knightvision schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:32:
[...]

Geweldige tip ! dit wist ik ook nog niet !
p.s Setupsync wat is de autoarchive folder precies? ik zie daar wel wat bestanden staan maar met hele andere filenames?

Als iemand een setup shared bij een race dan moet ik hem apart wegsaven neem ik aan anders slaat die hem niet op automatisch of wel ?
Zal hem zelf saven kan je er zelf een naam aan geven.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
autoarchive is van iSpeed denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06

Niellie41

[object Object]

Ze hebben de auto's voor de iRacing N24 bekend gemaakt.
We have made some changes to the cars being raced, see below.

Audi R8 LMS
Ruf C-Spec
Kia Optima
Global Mazda MX-5

We are planning for 60 car fields which should allow for a decent amount of cars in each class.

We have seen hundreds of suggestions and appreciate everyone's input. Hopefully this lineup will satisfy most members.

Kevin
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3476615.page

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 07-04-2016 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Tof! Goede keuze. Welke auto('s) gaan we rijden vanuit GoT Endurance?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Imola, real vs iRacing.

Afbeeldingslocatie: https://picload.org/image/rggcwopa/imola1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:13:
[...]

Nog een paar dagen en dan heb ik al 5 jaar een flat line, zowel op SR als iR. :Y
Haha, vind je officiele races zo saai? Je grafiek op je profiel werkt niet eens meer bij, ik zie 'm maar tot ergens begin 2013 lopen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:22:
[...]

Haha, vind je officiele races zo saai? Je grafiek op je profiel werkt niet eens meer bij, ik zie 'm maar tot ergens begin 2013 lopen... :P
Bij mij hetzelfde beeld :)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
JoepW schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:20:
[...]

Bij mij hetzelfde beeld :)
Gelukkig rijd ik nog zo matig dat ik daar geen last van heb :*)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
De KIA bij de N24... hebben ze dan die pitstop time bug er al uitgehaald bij dat gebakje? Of wordt het puur een kwestie van geluk bij de pitstops?

Ik moet blijkbaar alle release notes van het laatste jaar eens doornemen want zie net op het forum dat het splitting algoritme voor MC races ook is aangepast en er daardoor ongeveer evenveel auto's in elke klasse zitten in de bovenste splits.

En Imola ziet er goed uit!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb nooit gelezen in release notes dat ze die enorme spreiding bij de pitstop van de kia hebben aangepast. Misschien ff vragen op het iracing forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat is geen bug, is by design, dus dat gaan ze niet aanpassen ben ik bang.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Wat voor bug/probleem is dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De spreiding op tanken is enorn. En daardoor kan je een race verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dat designen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Bij alle auto's heb je een spreiding, maar bij de KIA is het wel extreem. Op de Ford GT (GT2) is een volle tank ergens tussen 32 en 36 seconden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Volgens mij is het zo omdat de Kia niet gemaakt is voor langere races met pitstops. Deze auto rijdt/reed in de Pirelli World Challenge en die hebben sprint races zonder pitstops.

Deze auto heeft dus niet zo'n goede tank installatie als de endurance wages, als de GT3 bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Volgens mij tanken ze die zelfs niet met tank installatie maar zoals nascar met jerrycans

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 20-09 14:47
Dat is inderdaad het geval Niel, maar de formule van iRacing om die spreiding te berekenen zit niet goed in elkaar voor deze auto.
Een verschil van een paar seconden kan best maar meer dan 20 seconden verschil enkel voor het tanken is wat teveel van het goede.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat Koen zegt. De spreiding is veel te groot.
Lang tanken is niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Olaf van der Spek schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:21:
Event Results opent niet altijd meer na een race, hebben anderen daar ook last van?
Er is wat vertraging. Als hij niet opent. Een paar minuten later openen via je results pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/ges_s2_race_7_nurburg.png
Over ca. 40 minuten start de race!

Live timing: http://livetiming.nickthissen.nl/
Race Control document: https://docs.google.com/s...VpCl0C6U/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes allen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend contact met WR net. Fout ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mooie manier om het kampioenschap omzeep te helpen ze, de Corvette veranderd van racelijn in het remgedeelte wij raken hem en krijgen een 30s stop en go. Tevens wij krijgen een drive through terwijl nofi Simracing for Holland door mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Waarom hebben jullie de penalty niet met een pitstop gecombineerd?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Vraagje: hebben jullie linair aanstaan bij force feedback?

Had het altijd aanstaan. Nu voor de grap uitgezet en heb het idee dat ik veel meer voel. Ronden tijden gingen ook flink omhoog.

Rij met een fanatec gt3 rs

[ Voor 7% gewijzigd door Remco Tr op 09-04-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:25
Die gasten van Core rijden echt zo agressief. Vorige race ons (NAB) uit de race gereden en zo toch geholpen ons van het kampioenschap te houden (toevallig ten voordele van hun eigen gt3 team). En dan deze race in chat moord en brand schreeuwen als ze zelf eens een tikje krijgen in een discutabele situatie. Wil absoluut niet beweren dat we daardoor kampioenschap verliezen, maar vind ze op z'n minst erg zielig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Ligt eraan welk stuur je hebt.
Bij m'n csw v2 heb ik hem aan, alles wat minder kracht heeft zou ik hem zowiezo uitzetten. CSW V2 is al op het randje....

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Andy2125 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:29:
Die gasten van Core rijden echt zo agressief. Vorige race ons (NAB) uit de race gereden en zo toch geholpen ons van het kampioenschap te houden (toevallig ten voordele van hun eigen gt3 team). En dan deze race in chat moord en brand schreeuwen als ze zelf eens een tikje krijgen in een discutabele situatie. Wil absoluut niet beweren dat we daardoor kampioenschap verliezen, maar vind ze op z'n minst erg zielig.
Ik ben het helemaal eens dat de gasten van CoRe zich vervelend gedragen in de chat. Maar je kan er van uit gaan dat we ons daar niet door laten leiden. Hun chat heeft geen invloed op de beslissingen; als dat wel zo was dan hadden ze vorige race geen penalty gehad (want toen schreeuwden ze ook moord en brand).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andy2125
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 16:25
Daar twijfel ik niet aan Nick. Jullie doen het gewoon erg goed. Jullie zullen het deze race zeker niet gemakkelijk gehad hebben. Maar moest gewoon mijn frustratie over Core even kwijt.

[ Voor 23% gewijzigd door Andy2125 op 09-04-2016 23:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Foto verslag van de laatste race van de GES:
https://imgur.com/a/PGopJ

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DE98ShK.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

We (NEO) staan op een Duitse motosport site: http://www.motorsport-mag...e-saisonfinale-um-die-wm/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi fotoverslag! :D Zal deze ook op onze facebook pagina delen, deze kwaliteit kunnen we zelf niet evenaren :)

Leuk moment ook deze afbeelding, kwamen gelijk aan in T1 toen ik de pitstraat uitkwam.

Deze race is echt een hele lastige geweest, maar kan met trots zeggen dat NAB Racing de 2e plaats heeft behaald in het eindklassement in de GT3 klasse! *O* *O* *O* *O* *O* *O*
We hebben deze race fouten gemaakt, pech gehad, geluk gehad, al met al tevreden met het eindresultaat :)
Ik wil ook via deze weg nog iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt, de organisatie, de streamers, het gehele team van NAB Racing, en uiteraard alle deelnemers dit seizoen. Het was geweldig, en ik denk dat ik hier namens het hele team spreek :)

Racing Lions, het was spannend tussen ons om de 2e plek, jullie leken zelfs even richting de 1e plek te rijden! We hebben NL eer aangedaan :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Hoi allen,

Ik ben sinds een maand weer vol aan de bak in iRacing. Heb me snel uit de rookie (botsauto) klasse gewerkt.

Nu vol aan de bak in de Skip Barber series. Geweldig autootje. Voor de oval's ben ik nog bezig in de Street Stock - R maar door mn SOF kom je niet heel veel rookies tegen en heb je leuke races.

Ik heb de KIA Optima gekocht. Maar kan niet echt overweg met de frontwheel drive omdat op mn T3PA pedalen het gaspedaal te weinig weerstand bied, dus heb moeite met dosseren. (Iemand een idee?)

Ik rijd vooral in de avond. Ligt aan mijn diensten. Ik doe ook andere sims. Maar door recente ontwikkelingen in mijn privesfeer zie ik het even niet zitten om bommen te werpen. Dus heb ik me weer volledig gestort op mn passie. :)

Ik heb verschillende sims geprobeerd. Project Cars, Assetto Corsa. Maar wat ik probeer. Ik kom terug bij iRacing. Ondanks de hefty prices is het de beste en is het waard. (Nog steeds goedkoper dan de auto naar de track rijden :D)

Ik hoop jullie allen een keer te zien in de race. Ik volg de GES races als ik tijd heb en juich voor GoT team :D

Groetjes!

Martijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan mag je vandaag weer juichen. ;)
GoT rijdt vanmiddag met twee teams in NES (P & GT2). Racing Lions (GT2) bestaat ook uit GoT leden.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/NEO/NES/OP%20images/Twitter%20Raceday%20Nurburgring.jpg
De race start vanmiddag om 15:00 en is live te zien op live.neo-endurance.com.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 10-04-2016 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NinjaTrek2891 schreef op zondag 10 april 2016 @ 10:43:
Hoi allen,

Ik ben sinds een maand weer vol aan de bak in iRacing. Heb me snel uit de rookie (botsauto) klasse gewerkt.

Nu vol aan de bak in de Skip Barber series. Geweldig autootje. Voor de oval's ben ik nog bezig in de Street Stock - R maar door mn SOF kom je niet heel veel rookies tegen en heb je leuke races.

Ik heb de KIA Optima gekocht. Maar kan niet echt overweg met de frontwheel drive omdat op mn T3PA pedalen het gaspedaal te weinig weerstand bied, dus heb moeite met dosseren. (Iemand een idee?)

Ik rijd vooral in de avond. Ligt aan mijn diensten. Ik doe ook andere sims. Maar door recente ontwikkelingen in mijn privesfeer zie ik het even niet zitten om bommen te werpen. Dus heb ik me weer volledig gestort op mn passie. :)

Ik heb verschillende sims geprobeerd. Project Cars, Assetto Corsa. Maar wat ik probeer. Ik kom terug bij iRacing. Ondanks de hefty prices is het de beste en is het waard. (Nog steeds goedkoper dan de auto naar de track rijden :D)

Ik hoop jullie allen een keer te zien in de race. Ik volg de GES races als ik tijd heb en juich voor GoT team :D

Groetjes!

Martijn.
Hoi Martijn, welkom bij misschien wel de beste iRacing community van de Benelux (gejat van de Volkskrant reklame ;) )!

Als je GoT (we rijden mee met een HPD en een Ford GT) wilt aanmoedigen dan moet je echt vandaag onze verrichtingen volgen in de NEO Endurance Series (finale). De race duurt 8 uur en start vanmiddag om 15:00 en is hier te volgen: http://live.neo-endurance.com
(Shit onze reporter was sneller ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik zal het proberen vandaag... ben aan het werk. Maar na 19 zal ik het zeker doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:10:
[...]
Hoi Martijn, welkom bij misschien wel de beste iRacing community van de Benelux (gejat van de Volkskrant reklame ;) )!

Als je GoT (we rijden mee met een HPD en een Ford GT) wilt aanmoedigen dan moet je echt vandaag onze verrichtingen volgen in de NEO Endurance Series (finale). De race duurt 8 uur en start vanmiddag om 15:00 en is hier te volgen: http://live.neo-endurance.com
(Shit onze reporter was sneller ;) )
8 uur racen ? hoe zit dat precies? wissel jullie af in tijden, zodat je zelf wellicht maar 2 uur hoeft te rijden of gaat het totaal anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nee joh, gewoon 8 uur achter elkaar :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
knightvision schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:02:
[...]

8 uur racen ? hoe zit dat precies? wissel jullie af in tijden, zodat je zelf wellicht maar 2 uur hoeft te rijden of gaat het totaal anders?
Al enige tijd ondersteund iRacing team racen. Je kan dus inschrijven voor een race met een team met meerdere rijders en tijdens een pitstop kan je van rijder wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Laatst online: 09-12-2021
Niellie41 schreef op zondag 10 april 2016 @ 11:10:
Dan mag je vandaag weer juichen. ;)
GoT rijdt vanmiddag met twee teams in NES (P & GT2). Racing Lions (GT2) bestaat ook uit GoT leden.

[afbeelding]
De race start vanmiddag om 15:00 en is live te zien op live.neo-endurance.com.
Kijk uit voor Will Vincent!!! Hij heeft gister bijna het hele veld laten crashen

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-PassY- schreef op zondag 10 april 2016 @ 12:40:
[...]

Kijk uit voor Will Vincent!!! Hij heeft gister bijna het hele veld laten crashen
Daarom heeft hij ook een warning gekregen, die meegenomen wordt naar de volgende race die we als GoT organiseren ;)
http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de SFH race review van gisteren:
http://www.simracingforho...nale-nurburgring-4-hours/

ik hoop dat we je screenshots mogen gebruiken Danny, helaas is mijn HD tijdens het laatste half uur volgelopen wat voor stutters zorgde en een corrupte replay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 07:06
Wellicht een stomme vraag maar ik zag voorbij komen dat de top 3 gekwalificeerd is voor de NEO. Is dat per klasse de top 3?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkPino schreef op zondag 10 april 2016 @ 13:45:
Wellicht een stomme vraag maar ik zag voorbij komen dat de top 3 gekwalificeerd is voor de NEO. Is dat per klasse de top 3?
Enkel de 3 kampioenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 07:06
Dat dacht ik al :) thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je kan je uiteraard wel nog steeds inschrijven voor NES. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
pfff, had de pace om te strijden om P1.

Ware het niet dat er CDP waren die langzamer waren in de bochten, eerder remde dan ik mijn CSpec-je |:( Heb echt veel moeten bijremmen om veel ongelukken te voorkomen. En dan was er nog 1 divebomber *O* Was dat ik hem zag komen in mijn spiegels bij de hairpin (montreal).

Ik ga even afkoelen, zowel lichamelijk als geestelijk, en ga dan lekker supporten bij de NES :)F :)B

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:10

Phydomir

Dennis

Zo, nooit meer in de Ford GT. Roy en Marcel maken de rest van de race af. Zelf op een spin in het begin na twee prima stints gereden.
Ondanks dat de NES top is ben ik stiekem wel blij dat het seizoen erop zit. De Ford is ons echt tegen gaan staan en we komen er gewoon niet lekker mee uit de verf. Hoe dan ook een andere auto volgend seizoen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Phydomir schreef op zondag 10 april 2016 @ 18:04:
Zo, nooit meer in de Ford GT. Roy en Marcel maken de rest van de race af. Zelf op een spin in het begin na twee prima stints gereden.
Ondanks dat de NES top is ben ik stiekem wel blij dat het seizoen erop zit. De Ford is ons echt tegen gaan staan en we komen er gewoon niet lekker mee uit de verf. Hoe dan ook een andere auto volgend seizoen.
Idem hier Dennis. Ik moet waarschijnlijk wel nog een stint gaan rijden, maar dan zit het er voor mij ook op.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Zo die Maarten van Loozenoord is een beest of niet? ik zie hem continu verschijnen bij races of andere dingen. Ik zag net weer een supergave foto finish helaas ten nadele van hem.
Heeft die nooit bij tweakers gezeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maarten zit bij Apex: http://apexracinguk.com/team/maarten-van-loozenoord/
En hij is een PRO/WC rijder en behoorlijk goed: http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=141923
En nee, hij is nooit bij ons geweest, misschien wel eens een hosted race van ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dat was wel een laatste half uur vol spektakel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

JoepW schreef op zondag 10 april 2016 @ 22:20:
Maarten zit bij Apex: http://apexracinguk.com/team/maarten-van-loozenoord/
En hij is een PRO/WC rijder en behoorlijk goed: http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=141923
En nee, hij is nooit bij ons geweest, misschien wel eens een hosted race van ons...
Ja dit had ik al gezien ja, omdat ik sinds kort na de tip de community setups bekijk.
Verdient hij ook geld met racen ? of blijft het zelfs dan tijdverdrijf ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tijdverdrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

black adder zijn dat matties of vijanden van jullie? hun naam ligt me wel ik hou wel van wat duister ;)
p.s hoeveel van jullie doen mee met de formula 2000 digital racing cup a.s 14de?

[ Voor 28% gewijzigd door knightvision op 11-04-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Wel een... Enerverend einde van de NES gisteren. Met een incident tussen de twee race leiders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dabelg
Pffff blij dat de nes gedaan is en dat ik de ford kan verkopen reed gisteren meer dan 1sec trager dan normaal. En baalde dan ook enorm. In prac ervoor reed ik mooi 1.52.7 Pace en in race 1.54 mid echt ni normaal !!! Snap het nog steeds niet.

Ten eerste bedankt aan het GOT team voor deze toffe periode (Marco,Dirk en Robbert)

En natuurlijk de hele NES organisatie voor toch wel een enorme mooie belevenis. Zeker aanrader voor de nieuwelingen onder ons !!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:05
Kijk, toch nog redelijk goed gedaan toch door de GOT teams?
P7 In kampioensschap Prototype en P5 in de Ford GT, daarnaast dus Racing Lions P6.

Dit weekend was dus niet heel onverdienstelijk afgelopen, gezien het Racing Lions team in de GES ook P3 behaald heeft in de GT3 class overall.

Via deze weg ook nog even de organisatie van de GES bedanken, ik heb veel geleerd en belangerijker nog veel plezier/Stress gehad vooral de laatste race.

Vooraf hadden wij van het GES Racing Lions dit niet verwacht, maar Frank (vooral) had echt een goed tempo en pace en voor mij voelde dat soms alleen maar als afmaken en uitrijden. (maar het is Endurance dus dat is ook nodig)
Gelukkig hebben wij ons goed uit de problemen kunnen houden over het algemeen. (volgens mij maar 2 protests tegen ons en 2-3 waar wij het slachtoffer waren.)

Ben in iedergeval een stuk zekerder geworden met MC en ook racen in de BMW.

persoonlijk ga ik nu proberen deze iet wat stijgende lijn vast te houden om zo mezelf hopelijk nog verder te verbeteren.

Nu voorlopig (buiten Digital Racing FR) even geen lange events met meerdere races en meer losse (official) races.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Ithric schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:56:

Nu voorlopig even geen lange events met meerdere races en meer losse (official) races.
idem hier :Y gaan rust periode inlassen en meer aan andere hobby's werken en de wielertoerist uithangen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er komt nog een GoT lustrum race.
Daar moeten jullie wel aan meedoen hoor! ;)
En vanavond gaan we met de Caddy racen...

GoT | Monday Tournament 16S2-W511-04-16
Car(s)Track(s)
Cadillac CTS-VR Racecar
Cadillac CTS-VR Racecar
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Daytona circa 2007 - Bike (Heat 1)
Daytona circa 2007 - Bike
Day or NightDay
Pit stalls43 / 60
Basic contentYes
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC Grid-
Grid orderQualification
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:45 (5 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:45 - 22:15 (30 min.)
StartRolling
MC Grid-
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
CautionsLocal
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

Tot vanavond.

BTW: 100% Basic content!

[ Voor 96% gewijzigd door JoepW op 11-04-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

knightvision schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:32:
black adder zijn dat matties of vijanden van jullie? hun naam ligt me wel ik hou wel van wat duister ;)
p.s hoeveel van jullie doen mee met de formula 2000 digital racing cup a.s 14de?
Ik doe samen met Freddie Besems mee aan de FR2.0 cup :) Heb er wel zin in! Dit weekend niet aan racen toegekomen helaas, had voor gisteren (zondag) nog een Skip Barber en FR2.0 race gepland maar door het mooie weer besloten om de BBQ aan te steken, vrienden uitgenodigd en toen ik 's avonds eindelijk klaar was met alles opruimen was ik fysiek niet meer in staat om nog een goede race te rijden ;) Hopelijk vanavond nog een race meepakken (waarschijnlijk Skip omdat de FR op zeer ongunstige tijden rijdt voor mij).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:35:
Tot vanavond.

BTW: 100% Basic content!
maandag valt voor mij zowieso nu weg omdat ik meer aan ander hobby ga werken

maandag is spinning dag

veel fun vanavond *O* *O* *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
Onze race gisteren was redelijk incidentrijk...

Ik startte zoals gewoonlijk, maar miste de start weer compleet doordat ik de leider niet zag vertrekken. Ik verloor dus een plaatsje en kwam achter David van Asbury terecht. Spijtig genoeg was hij iets trager en zagen we Sven onmiddellijk wegrijden, zoals de commentators het al aanhaalden, alsof hij met een GT1.5 reed. Ik ben er zeker van dat we hem wat langer hadden kunnen volgen, maar daar ben je niets mee.

Dus maar achter David blijven hangen omdat ik hem niet voorbij kon, totdat de HPD's langskwamen. Ik heb ergens een HPD kunnen volgen en kon onmiddellijk een klein gaatje slaan. Vogel Sven was echter al lang gaan vliegen. We wisten wel dat wij zeker op 7 stops de race gingen doen en toen we de snelheid van SimRC zagen, hadden we een vermoeden dat zij op 8 stops gingen gaan. Als we de schade konden beperken tot ongeveer 40s was alles mogelijk.

Gedurende de race hebben we wel redelijk veel incidenten gehad: paar divebombs/redelijk agressief rijden van 2 HPD's. Nadat een HPD zo'n move gedaan had, waren we intern aan het bespreken of we dat zouden protesten of niet. Tijdens die discussie verloor ik wat mijn concentratie, nam de bocht voor de rechte lijn richting de chicane in 2de ipv 3de waardoor iRDK achterop mij knalde. Volledig mijn fout daar... iRDK en wij hadden gelukkig geen schade, alleen wat schaamrood op de wangen.

SimRC had toen een incident en verloor een ronde waardoor we onverwacht al op kop reden. Sven kwam net voor mij buiten en ik plande om even achter hem te blijven. In de hairpin remde hij iets vroeger dan ik verwachtte (stom, hij zat op koude banden, hij remde daar gewoon normaal voor zijn situatie) en ik reed achter op hem in, ging half in het rond en moest wachten totdat een paar HPD's doorkwamen. 1 van die HPD's verkeek zich op de gele vlaggen, schoot wat door en reed op mij, gelukkig heel zachtjes. We hadden vanaf toen wel 27s optional repairs en verloren ongeveer 0.5s per rondje. Dat was gelukkig wel nog snel genoeg om rond te komen.

Dat waren dus mijn eerste 2 stints 8)7 Gelukkig werd het wat rustiger vanaf toen. Roope zijn eerste stint en de dubbele van Jon gingen zonder problemen. Roope kroop dan opnieuw in de auto voor een geplande dubbele voordat ik dan de laatste zou doen. Tot mijn verbazing kroop Roope dan uit de auto tijdens de pitstop en disconnecte hij opeens. Ik dus snel snel de auto in, zonder voorbereiding. Achteraf bleek dat Roope al 3 rondes zonder geluid aan het rijden was. Voor onze brandstofstrategie moest die voorlaatste stint echter ook eentje zijn van 32 rondes in plaats van de 31 die ik normaal rij. Ik heb het dus maar rustig aan gedaan en brandstof gespaard. Met nog 0.7l in de tank ben ik voor de laatste keer de pit in gereden en kon Roope de race uitrijden. Blijkbaar waren die 32 rondes niet nodig in mijn stint, want we hadden nog een rondje over op het einde, maar ge kunt maar beter zeker zijn.

Tot onze verbazing hebben we met 89 incidenten ook nog de MSF award binnengehaald 8)7

Nog eens een dikke proficiat aan alle kampioenen, de racewinnaars van deze race en de GoT teams en aanverwanten. Het was weer een tof seizoen! Ook natuurlijk hartelijk dank aan organisatie en RC voor hun moeilijk werk. Ik weet dat het niet makkelijk geweest is tijdens het seizoen, iets waar wij op een bepaald moment ook een rol in gespeeld hebben. Ondanks de toon die gebruikt werd, ik vermoed dat bij mijn teammaat de kennis van het Engels daar ook iets mee te maken had, was het met de beste bedoelingen. Ik, en een paar andere FGT teams, hebben hem daarop gewezen, dus hopelijk begrijpt hij dat het té heftig overkwam.

Ik kijk in ieder geval weer uit naar volgend seizoen. We gaan wel pas beslissen welke auto's we zullen rijden als we meer weten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
dabelg schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:34:
Pffff blij dat de nes gedaan is en dat ik de ford kan verkopen reed gisteren meer dan 1sec trager dan normaal. En baalde dan ook enorm. In prac ervoor reed ik mooi 1.52.7 Pace en in race 1.54 mid echt ni normaal !!! Snap het nog steeds niet.

En natuurlijk de hele NES organisatie voor toch wel een enorme mooie belevenis. Zeker aanrader voor de nieuwelingen onder ons !!!
Ik had precies hetzelfde, ruim twee seconden langzamer dan in Practice. De auto voelde daarbij ook veel zwaarder aan, het was uiterst vermoeiend om hem op de baan te houden. Na mijn stint nam Nick het gelukkig over, ik was bekaf en doornat van het zweet. Ik zag het ook niet meer zo scherp... Gelukkig deden Nick, Bas en Bob het geweldig zodat we een prima zevende plaats behaalden.

Het was een tof seizoen met een geweldig team, waarbij de geniale strategische plannen van Joep zeker niet onvermeld mogen blijven.

En uiteraard dank aan de NEO organisatie (Niel en Egil), tot in de puntjes verzorgd!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
knightvision schreef op maandag 11 april 2016 @ 01:32:
conculega's zou ik het eerder noemen :)

Heb alleen wat contact met Sven Cammearts omdat we allebei de IMSA doen. Zitten vaak wel even te ouwehoeren over de setup, af en toe wat setups delen/vergelijken. En natuurlijk wat verf uitwisselen.

In de races maken we het elkaar alleen soms wat te moeilijk :p Al trekt ik vaak aan het korste eind. Mis net die paar 0,1s :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Het is een lastige baan de Nurburgring met de HPD en had aardig wat moeite om in mijn ritme te komen gisteren toen ik het stuur overnam van Nick.

Halverwege mijn stint kwam Coanda achter mij te zitten. Toen iets beter mijn best gaan doen om geen fouten te maken en ik kon ze achter mij houden tot mijn pit stop. Ik was niet echt van plan ze in de weg te gaan zitten, maar ik wou ze ook niet zo maar langs laten. Was wel spannend af en toe om 2 wide te gaan paar bochten lang, maar was wel vermakelijk! Hierdoor meer in beeld geweest geweest tijdens de race dan de rest van het seizoen bij elkaar!

Hier te zien (2:44:37 - 3:06:30):
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=lsepwlUo3y4#t=2h44m37s]

Tweede stint ging minder goed. Duurde lang voor ik weer in mijn ritme was met de nieuwe banden. Ik reed weer helemaal in mijn eentje, niet goed de concentratie meer en zelfs 3 keer gespint :( allemaal op lage snelheid dus gelukkig geen schade.

Jammer dat wij dit seizoen eigenlijk niet veel sneller zijn geworden, maar andere teams wel. Uiteindelijk 7e in het kampioenschap, terwijl we vorig seizoen nog 6e waren volgens mij.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17-09 08:47
NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:21:
Ik weet zo snel even niet of je via email of via PM antwoord moet krijgen; ik denk via email als je die ingevuld hebt. Als je geen email ingevuld hebt komt hij via PM. Het kan soms voorkomen dat de PM niet doorkomt als het forum weer eens traag is... Het lijkt erop dat je gewoon op de lijst staat dus je bent al geaccepteerd :)
bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

dabelg schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:34:

Ten eerste bedankt aan het GOT team voor deze toffe periode (Marco,Dirk en Robbert)

Ik had het idee dat je teveel probeerde te pushen in de Ford, wat juist averechts werkt in dat hok. Beter 5 meter te vroeg remmen dan 0.5m te laat, wnat dan moet je op de apex bijremmen (of je mist de apex), en verlies je veel tijd. Veel coasten is wat bij mij het beste werkte. De oefening gistermiddag om te fuelsaven heeft mij echt wel geholpen om constante tijden te rijden.

De race van GoT2 vanuit mijn oogpunt:

Ik had een matige start, had veel problemen op de koude banden, en kwam al meteen alleen te zitten. Ik had voor de race een tijd geoefend op fuelsaven, en dat ging me goed af. Zo goed zelfs dat ik eindelijk in een flow kwam, die ik de hele tijd met practice niet gevonden had. De tijden gingen omlaag, en zo kon ik vrij gemakkelijk lage 1:53 rijden (mits ik niet veel last van het verkeer had :) ). Tegelijkertijd was mijn verbruik dusdanig dat ik 32 laps kon rijden zonder dat ik gebruik kon maken van iemands draft. Pitstop ging verschrikkelijk goed, en maakte zo'n 10s op de rest goed, terwijl ik toch een volle tank fuel pakte. 2e stint was verder zonder bijzonderheden, en zo kon ik na wederom 32 laps de auto zonder krasjes aan Robbert geven.
Robbert had wat meer moeite met z'n pace, en kwam nooit echt in z'n ritme. Buiten een paar momentjes met HPD's (oa de GoT HPD die een klein krasje op de lak maakten :P ) ging het verder prima. Aangezien ik met fuelsaven genoeg tijd had gewonnen op ons schema, hoefde de rest daar niet op te letten, en zo kon Robbert na 2 stints van 31 rondes de auto aan Wim geven.
Ook Wim had vandaag moeite met de Ford. Waar het in de practice sessies elke keer prima ging en hij dezelfde tijden reed als mij en Dirk, lukte het in de race niet. Ook al zat het tegen, toch zorgde Wim ervoor dat de auto zonder schade bleef, en was hij snel genoeg om Virus achter ons te houden. Zolang Racing Lions geen 2e werd, was dat genoeg om de 5e plaats in de einduitslag veilig te stellen. Aangezien het leek alsof Joep van Racing Lions het heilige vuur gevonden had, en verschrikkelijk snelle tijden neerzette, was ik er op een gegeven moment toch bang voor dat het misschien nog mis zou gaan. Waarom ze uiteindelijk niet verder naar voren opstoomden weet ik eigenlijk niet, maar voor ons was het wel prettig dat ze niet verder dan een 4e plek kwamen. Na ook 2x 31 rondes kwam ook Wim binnen om de auto aan Dirk te geven voor de laatste 2 stints van het seizoen.
Dirk kwam wel meteen goed in het ritme, en begon continu in de 1:53 te rijden. Hierdoor zou het wellicht nog mogelijk zijn om Asbury in te halen, aangezien die een stop meer dan ons moesten maken. Na hun eerste pitstop kwamen ze net achter ons de baan op, en toen leek het erop dat we het wel zouden gaan redden, echter hun 2e pitstop zou natuurlijk wat korter zijn dan die van ons. Dirk wist een gat te slaan van zo'n 11s toen hij voor zijn laatste pitstop naar binnen kwam. Na z'n pitstop ging hij in hetzelfde tempo weer verder, maar helaas kwam Asbury een aantal rondes later evengoed 4s voor ons de pits uit. Dirk was wel sneller, en binnen de kortste tijd zat hij er vlak achter. De eerste poging voor de laatste chicane werd stevig door Asbury verdedigd, en Dirk wilde geen risico lopen, dus toen liet hij ze maar gaan. Meteen daarna kwam hij veel beter de S/F straight op, en kon hij hem aan de binnenkant zetten voor bocht 1. Asbury gaf weinig ruimte (maar technisch gezien net genoeg) en Dirk mistte de apex op 1 meter waardoor er een klein contact as, en Dirk een halve spin maakte. Nja, niks aan de hand, en wederom reed Dirk het gat binnen 2 rondes weer dicht. Wat daarna gebeurde was uitermate vervelend.
Dirk was al een paar bochten flink druk aan het zetten op Asbury om ze zo in een foutje te dwingen, en zat er dus ook vlak achter. In de laatste bocht ging het helaas faliekant mis. Asbury remde veel eerder en harder dan Dirk verwachtte, en aangezien hij er vrij dicht op zat was er geen mogelijkheid meer om een crash te vermijden. Hij raakte Asbury vrij hard waardoor zij spinden. Helaas hielden ze niet hun rem vast, waardoor ze daarna nog achteruit tegen ons aan reden, wat uiteindelijk hun flinke schade aan de ophanging opleverde. Onze auto had nagenoeg geen schade, en Dirk kon gewoon doorrijden. Echter wisten we natuurlijk dat dit onze 1e en enige penalty van het hele seizoen (en volgens mij ook het vorig seizoen) ging opleveren. Het was wachten op RC hoeveel het zou gaan worden.... Na 2-3 rondes kregen we het bericht: Stop & Hold 60s... wow... Dat was ff schrikken... Na een paar keer flink vloeken ging ik kijken wat dit voor gevolgen had. Het bleek dat we ondertussen meer dan 1 ronde voorsprong op Virus hadden, en Asbury met flinke schade nog steeds in de pits stond. Ook zagen we dat IRDK uitgevallen was met een disconnect. We reden dus op dat moment op P5, het gat naar voren was toch al te groot, en naar achteren hadden we voldoende lucht om de penalty in te lossen zonder een plek te verliezen. pfew.... Dirk kwam hierop meteen de pits in voor de S&H, en na 60s bleek dat we inderdaad nog dik 1 min. voorsprong op Virus hadden, en we dus nog steeds op P5 lagen. Het laatste kwartier was dus vooral een kwestie van uitrijden, wat ook meteen in de rondetijden terug te zien was. Zo kwam we na 8 uur op P5 over de finish, wat ook onze plek in de einduitslag zou zijn.
Achteraf bleek dat Asbury lichte schade had, en moeite had met rechter bochten (vandaar dat Dirk ook zoveel sneller was) en hierdoor veel eerder moest remmen...

Bedankt Wim, Robbert en Dirk voor een geweldig seizoen! Nu wordt het afwachten wat NEO gaat doen voor volgend seizoen, maar ik denk dat de Ford GT met pensioen kan. We zullen zien.
Ook bedankt aan natuurlijk Niel en Egil en hun stewards voor een van de beste Endurance series, we kijken uit naar volgend jaar. Verder ook thanks naar onze zusterteams GoT1 en Racing Lions, waarbij we vooral samen met RL veel setup werk hebben verricht, en de nodige practice tijd samen hebben doorgebracht. Zonder jullie zou het een stuk minder leuk geweest zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

[quote]JoepW schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:35:
Er komt nog een GoT lustrum race.
Daar moeten jullie wel aan meedoen hoor! ;)
En vanavond gaan we met de Caddy racen...

Ovals met de cadillac?

Hoeveel mensen doen er mee denk je?
Wellicht pak ik hem ook mee. Nooit met de Cadillac gereden trouwens maar ovals hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
knightvision schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:08:
Ovals met de cadillac?

Hoeveel mensen doen er mee denk je?
Wellicht pak ik hem ook mee. Nooit met de Cadillac gereden trouwens maar ovals hou ik wel van.
Het is de Bike layout, dat is geen oval ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
derx666 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:05:
[...]

Ik had het idee dat je teveel probeerde te pushen in de Ford, wat juist averechts werkt in dat hok. Beter 5 meter te vroeg remmen dan 0.5m te laat, wnat dan moet je op de apex bijremmen (of je mist de apex), en verlies je veel tijd. Veel coasten is wat bij mij het beste werkte. De oefening gistermiddag om te fuelsaven heeft mij echt wel geholpen om constante tijden te rijden.
ok aan einde van 1ste sint was dit zo ... geef ik toe maar ben heel rustig en met zelfde coasting al in prac begonnen. als de tijden dan niet komen, begin je gaan te harken ja. ben toen begin 2de stint terug rustig begonnen dacht tja zal wel aan de banden liggen. maar nee nog altijd die tijden. na mijn stints terug prac server in met 19c 63RH 12KM s wind overcast (weet het heel goed wat race weather was omdat ik het niet snapte) en reed weer gewoon 1.52.7 en 1.52.4. snap het gewoon niet !!!! achja race is over maar aan zo'n dingen erger ik me enorm. (mijn 2de stint bij 12h sebring was ook zo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 22:53
Wat een vreemde race was het gisteren zeg.
Tijdens de pre-race rijders briefing op TS werd nog de aandacht gelegd op wijd gaan in T4, maar omdat dit niet als attentiepunt in de event specific notes genoemd was hadden we er tijdens de practice niet te veel aandacht aan besteed omdat er vanuit iRacing geen OT gegeven werd voor het overschrijden van die lijn.
Dit vereiste dus wel een kleine aanpassing in ons rijden en ik neem aan dat dit voor meerdere teams het geval was.

Het begin van de race was niet echt denderend toen Mack nogal moeite had om de pace op te pakken in de openings rondes. We kwamen dus op een gat van een seconde of 4 achter Coanda te zitten in P3 en met wat ongelukkige timing van verkeer zaten we ineens op een seconde of 10.
Op zich nog geen ramp natuurlijk met zo'n lange race, maar niet ideaal en toen Mack ineens nodig het toilet moest bezoeken en we dus maar een ongeplande driver swap deden na de eerste stint.
Vincenzo nam het stuur over en hoewel die in practice best snel was (met erg veel OT's :z) lukt het hem niet echt om het gat naar de top constant te houden en verloren we wel redelijk wat extra tijd.
We hadden ondertussen al een warning te pakken toen Mack de Fenix Ford licht raakte bij de exit van T6?
Toen Vincenzo vervolgens achter de Fenix HPD kwam ging het op een ronde zetten ervan niet helemaal naar zijn zin. Mike Theunissen was redelijk snel en met het verkeer lukte het hem rondes lang om ervoor te blijven en telkens weer een klein gaatje op te bouwen. In plaats van gewoon op zijn eigen rijden en traffic management te focussen raakte Vincenzo alleen maar gefrustreerder en kwamen z'n italiaanse roots wat opborrelen. Met als dieptepunt ook een totaal debiele divebomb waardoor de IRDK Assault Ford de chicane mistte vanwege het uitwijken.
Als toeschouwer word je dan ook wel even gek mede omdat je al een warning op zak hebt, want uiteindelijk kwam natuurlijk ook die terechte 15 SH penalty.
We stelden die penalty clearen nog even uit om te proberen onze 7 stops strategie in stand te houden. Vervolgens gingen er een aantal dingen mis, maar door snel optreden van race control bleven we nog in de running gelukkig met minimaal extra tijdverlies.

Vervolgens ging Mack weer in de auto en die kon het gat naar PRT weer redelijk dichten mede omdat ze twee stints met hun langzamere rijder deden. Maar door ons geklungel met de penalty zaten we nu erg krap qua strategie en begon het erop te lijken dat we toch wel 1 of 2 extra rondes moesten gaan rijden in de komende stints.
Na Mack's dubbele stint nam ik plaats achter het stuur en kreeg ik de ondankbare taak om maar eens een extra rondje uit de tank proberen te halen. Persoonlijk ben ik nooit echt fan van fuel saven, zeker niet in zo'n lange race omdat je "maar" een seconde of 22 verliest met een extra rit door de pitlane en ik me altijd sterk afvraag of het niet gewoon sneller is om die extra stop te pakken en dan die tijd weer terug te pakken door meerdere stints met minder fuel te kunnen doen.
Maar omdat ik schijnbaar als enige die mening toegedaan ben kon ik dus lekker gaan racen met 1 oog op de baan en de andere op m'n JRT dashboard app om constant m'n fuel gebruik te monitoren. Erg frustrerend om te doen, omdat ik veel liever gewoon vol gas achter de langzamere PRT aangegaan was die minder dan 10 sec voor ons reed.
Maar zelfs met fuel saven kon ik zelfs nog een klein beetje inlopen en toen ik tegen het einde van de stint toch wel overtuigd was dat ik genoeg had gespaard kon ik nog een paar ronden echt vol gaan stampen wat het gat toen ook zo goed als dichtte.

We stopten toen een ronde of 4 eerder dan PRT en nadat zij ook gestopt waren en terug swapten naar hun snelle rijder Benecke zaten we er zowaar voor en konden we de leiding pakken in de race.
De JRT app gaf vervolgens aan dat we weer 1 ronde minder zouden moeten doen waardoor we precies uit zouden kunnen met 3 stints van 35 rondes, dus het gas kon gelukkig weer vol open. De rest van de stint wist ik de leiding vast te houden, maar wegrijden bij PRT zat er ook niet echt in helaas. Ondertussen zat de JRT app nog een paar keer te te switchen tussen een extra ronde dus we waren nog steeds niet zeker of we nog een fuel stint zouden moeten doen.
Het verraste ons dan ook erg toen PRT ineens een kortere stint deed en een ronde voor ons al de pits in kwamen. Hun tactiek was wel goed genoeg om de leiding weer over te nemen toen wij weer switchten naar Vincenzo, maar we waren wel erg benieuwd hoe zij van plan waren de finish te halen zonder een keer extra te moeten stoppen.

De drama begon toen eigenlijk pas toen Vincenzo redelijk weer behoorlijk wat tijd verloor, ook met wat uitwijk manoeuvres voor verkeer dat behoorlijk in de weg reed waardoor z'n theewater alweer enigszins begon te borrelen. Vervolgens ging kreeg PRT een S&H voor track limits waardoor ze dus al vroeg gedwongen werden tot het maken van de extra stop. Het nadeel was wel dat Benecke z'n stint nog wat kon verlengen om redelijk dicht bij de 70% uit te komen en hun langzamere rijder dus minder rondes en met een lichtere auto kon gaan rijden op het einde.
Hoewel we dus wel een redelijk goede uitgangspositie hadden waren we er nog niet helemaal gerust op omdat Vincenzo toch weer moeite had om het tempo van PRT te matchen en ze dus toch wel weer flink wat inliepen.
Wetende dat ze toch nog wel een lange stop zouden hebben omdat ze nog weer moesten swappen hielp wel wat, maar zeker was het allerminst. Op het einde van de stint was er schijnbaar nog weer een protest gedaan voor track limits (of werd daarop gemonitord ofzo?) maar dat was gelukkig allemaal net op het randje en er niet over dus NFA.
Mack nam vervolgens de laatste stint weer voor zijn rekening met een gat van een seconde of 10 voor op PRT. We probeerden dus netjes binnen de lijntjes te blijven en de leiding te consolideren.
Dat ging ook prima, tot het moment dat iRacing's flaws weer kwamen opzetten en Mack's scherm op zwart ging door een Trading Paints popup :X, wat voorlopig toch nog wel weer aantoont dat DX11 nog alles behalve perfect is.
Gelukkig gebeurde het in de Mercedes Arena richting T3 en kwam Mack stil te staan buiten de race lijn en zonder iets te raken of geraakt te worden. Na een seconde of 15 kon die de race weer hervatten, maar we lagen toen wel weer achter PRT.
Het gat dicht rijden ging wel aardig, maar helaas door het pushen ging Mack toch een keer iets over de lijn in T4 toen z'n banden wat overhit raakten bij het passeren van traffic in de bochten ervoor.
Op zich was het de enige keer dus we waren niet al te ongerust, maar dat kwam toch anders uit toen Mack een paar rondes later PRT wist te passeren, wat op het rechte stuk al met een 0x gepaard ging en vervolgens in de Arena nogmaals gevolgd door een redelijke divebomb richting T3 waar Mack het gelukkig aan zag komen en een crash wist te voorkomen door ruimte te laten.
Vervolgens zat hij nog goed richting T5, maar PRT probeerde het toch aan de binnenkant en er was een licht contact waardoor PRT spinde.
Vanuit ons oogpunt leek het erg optimistisch van PRT en hooguit een race incident, maar de stewards dachten er anders over en deelden een straf aan ons uit voor Barging wat ons erg verbaasde.
Omdat PRT verderop die ronde nog een probleem had en een tow pakte konden we het wel lijden, maar het paste ook wel erg in het beeld van de race wat allemaal verre van perfect was.
Uiteindelijk de penalty genomen en de race weten te winnen, maar uit eindelijk was het toch niet echt de meest leuke race omdat de race best een stuk spannender had kunnen zijn als niet alle teams de diverse problemen hadden gehad.

Enfin het seizoen zit er weer op en was natuurlijk weer top georganiseerd, maar het is weer gewoon p2 achter Coanda natuurlijk :z . Als we in de toekomst hen echt willen kunnen bestrijden zullen we toch met wat beters op de proppen moeten komen ben ik bang. :+

Anyway sorry voor het langdradige verhaal, ik was van plan alleen ff een korte samenvatting te tikken, maar dat is mislukt zo te zien. 8)7

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
@dabelg: Heel simpel: rubber op het circuit. Wij hebben er deze keer een punt van gemaakt om iedere sessie te oefenen op 100% rubbered in track. Dat maakt meer dan een halve seconde verschil. We hebben daar onze setup ook op afgesteld. Je rijdt het merendeel van een 8u race toch op een circuit waar er genoeg rubber op ligt en die eerste paar uur is het gewoon zien te overleven. Pas in de laatste 4u kan je nadenken om aan te vallen om eventueel een positie te winnen.

[ Voor 10% gewijzigd door ThiJor op 11-04-2016 14:03 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Red Baron schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:37:

Anyway sorry voor het langdradige verhaal, ik was van plan alleen ff een korte samenvatting te tikken, maar dat is mislukt zo te zien. 8)7
Hahahaha! net iets korter dan lord of the rings ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vind het wel een klein beetje vreemd dat jullie niet weten
1. dat de witte lijn de track limit aangeeft (en niet de 1x incs) en
2. dat je een penalty binnen 3 laps moet inlossen.

Ik lees op het forum dat Mack dus een DQ kreeg van iRacing omdat hij te lang door reed met een black flag. Het is toch algemeen bekend dat je maar 3 rondjes hebt en niet zomaar kan doorrijden? Beetje vreemd dat racecontrol jullie die DQ dan cleared (vooral omdat ook in de regels staat dat ze dat niet doen). Goed, het zou jammer zijn om een race dood te marshalen met dit soort dingen (liever dat iedereen het gewoon op de baan uit vecht) maar ik weet toch zeker dat we in de GES niet zo "lief" waren geweest en als iemand een DQ pakt door te lang door te rijden dan is het jammer maar helaas :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hmm. Dit heb ik gemist. Dit ga ik wel even onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:47:
Hmm. Dit heb ik gemist. Dit ga ik wel even onderzoeken.
Mij was het ook niet opgevallen hoor, ik las dat gisteravond op het forum, misschien klopt het niet. Ik wil geen penalties aan naaien dat was helemaal niet de bedoeling ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Het moment met Asbury was erg spijtig, ik zag het echt niet aankomen en zat vol in de ankers, maar dat mocht niets helpen.

Dik tevreden met het eindresultaat! P5 voor dit seizoen is mooi!
derx666 schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:05:
[...]

Bedankt Wim, Robbert en Dirk voor een geweldig seizoen! Nu wordt het afwachten wat NEO gaat doen voor volgend seizoen, maar ik denk dat de Ford GT met pensioen kan. We zullen zien.
Ook bedankt aan natuurlijk Niel en Egil en hun stewards voor een van de beste Endurance series, we kijken uit naar volgend jaar. Verder ook thanks naar onze zusterteams GoT1 en Racing Lions, waarbij we vooral samen met RL veel setup werk hebben verricht, en de nodige practice tijd samen hebben doorgebracht. Zonder jullie zou het een stuk minder leuk geweest zijn.
Hier sluit ik me helemaal bij aan, allemaal super bedankt!

Voor mezelf kan ik dan ook zeggen dat ik genoten heb van alle samenwerkingen, zonder dat had ik nooit de pace gehad die ik nu steeds kon vinden. Voor het laatste weekend heb ik pas op zaterdag een paar uur geoefend, en daarna op zondag nog een enkel uur, en toch kwam ik op snelheid niets tekort.

Het was een prachtig seizoen. Ik vond het vooral zelf ook erg leuk dat ik dit jaar iedere race heb kunnen rijden. Vorig jaar moest ik er 2 missen.

In het begin van het seizoen waren we erg competatief kwa tijden, halverwege leek dat ineens helemaal voorbij te zijn. Met Monza hebben we het weer terug gevonden en kwamen we terug op pace.

Nogmaals, allemaal bedankt, Wim, Robbert en Marco!
Bedankt aan de leden van Racing Lions
Bedankt aan de organisatie van de NES, jullie hebben het weer mooi geregeld!
Petje af naar het GoT1 team in de HPD
En als laatste een algemeen bedankje aan alle teams, het was een zeer spannend seizoen!

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Ook voor de Racing Lions GT2 gisteren de laatste race van het seizoen. Het was weer een race waar vanalles gebeurde.

Aanvankelijk zou ik de race eerst moeten missen omdat ik al in de voorbereiding naar de NES race op Monza problemen kreeg met de rim op het stuur waarop de pedal shifters en knoppen zitten. Gelukkig heeft hij het die race nog gedaan, maar twee dagen later bleek hij definitief stuk. Omdat de reparatie te lang in beslag nam voor de race op de Nürburgring, heb ik een week vantevoren besloten om de sequential shifter van HE aan te schaffen en daarmee te rijden.

Na een redelijke kwalificatie begonnen we de race op p5. Bij de start kon ik een plekje winnen maar pakte ik in lap 1 meteen een onfortuinlijke slow down. Hierdoor moest ik IRDK weer voorbij laten gaan. Het doel was vervolgens om in de eerste stint wat winst te pakken ten opzichte van GOT GT2 en aan te sluiten bij Fenix, Asbury en IRDK. In lap 4 spint echter een HPD recht voor mijn neus en ik kon hem niet meer ontwijken. Dat betekende schade aan de voorkant. Hoewel ik er in de stint niet zoveel last van had en bij het groepje voor mij kon blijven, hadden we wel 40 seconden repairs. Daardoor viel ik terug tot achter GOT GT2.

In de tweede stint kon ik weer wat op GOT GT2 inlopen en was het doel daar zo dicht mogelijk bij te komen. Qua fuel saving zaten we toen nog volledig goed en konden we uitrijden met 7 stops. In lap 38 liet ik vervolgens de Radical GT1 voorbij door in bocht 13 links aan de buitenkant te gaan rijden. Anthony Roselli vond dat echter niet goed genoeg (hij had gewoon de binnenkant kunnen nemen en mij makkelijk voorbij kunnen rijden) en stuurt op het moment dat we naast elkaar rijden kennelijk opzettelijk naar links op mij in (zoiets hoor wat mij betreft niet in een NES race thuis en een schorsing voor een wedstrijd voor hem persoonlijk lijkt me een redelijke straf/de Radicals GT1 kreeg hiervoor een stop en hold van 60s). Ik voelde meteen een knak in mijn stuur en het stuur stond hierna 10 graden naar rechts. Om geen tijd te verliezen met een extra pitstop heb ik besloten om door te rijden, maar verloor ik 0,5 tot 1,0 sec per rondje. Na afloop in de pits bleken we ook nog eens 60 seconden repairs te hebben, waardoor we terugvielen naar p8.

Niel nam het stuur over voor de 3e en 4e stint en reed constante rondetijden. Gedurende deze stints lukt het Niel om Virus in te halen en weer wat dichter bij GOT GT2 te komen. Ik pakte het stuur voor de 5e en 6e stint over. Na de repairs voelde de auto weer prima aan en ben ik volop gaan pushen. Hierdoor konden we een achterstand van circa 30 sec op GOT GT2 goedmaken en kwam p4/p5 weer in beeld. Aan het einde van de 6e stint hebben we besloten dat ik ook de 7e stint zou doen en Niel zou instappen voor laatste 8e stint. Door het uitvallen van IRDK konden we uiteindelijk het laatste uur nog een plekje opschuiven naar p4. Voor deze race gezien de omstandigheden het hoogst haalbare.

Al met al een mooie race waarin we zelf weinig tot geen foutjes hebben gemaakt. Het blijft echter multiclass racen waarin je altijd mede afhankelijk blijft van anderen. P4 is geen slecht resultaat voor ons en bezorgt ons een prima p6 in het klassement.

Bij deze wil ik Niel en Egil bedanken voor het organiseren van dit mooie kampioenschap en uiteraard ook mijn team (Niel, Frank en Tim en onze crew chief Arno in het bijzonder). Ik heb er veel lol aan beleefd dit seizoen. Daarnaast is de samenwerking met GOT GT2 goed bevallen en hebben we regelmatig wat avonden samen aan de setup kunnen werken en elkaar verder naar voren kunnen stuwen. Ik kijk alweer uit naar het volgende seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
NickThissen schreef op maandag 11 april 2016 @ 13:45:
[...]

Vind het wel een klein beetje vreemd dat jullie niet weten
1. dat de witte lijn de track limit aangeeft (en niet de 1x incs) en
2. dat je een penalty binnen 3 laps moet inlossen.

Ik lees op het forum dat Mack dus een DQ kreeg van iRacing omdat hij te lang door reed met een black flag. Het is toch algemeen bekend dat je maar 3 rondjes hebt en niet zomaar kan doorrijden? Beetje vreemd dat racecontrol jullie die DQ dan cleared (vooral omdat ook in de regels staat dat ze dat niet doen). Goed, het zou jammer zijn om een race dood te marshalen met dit soort dingen (liever dat iedereen het gewoon op de baan uit vecht) maar ik weet toch zeker dat we in de GES niet zo "lief" waren geweest en als iemand een DQ pakt door te lang door te rijden dan is het jammer maar helaas :p
Natuurlijk geeft een witte lijn wel track limits aan, maar in eerste instantie ga je natuurlijk gewoon uit van de track limits van iRacing. Mede omdat NEO eigenlijk altijd dit soort punten netjes behandeld in de briefing en de aandacht daarop legt sta je er verder ook niet direct bij stil dat het hier strikter behandeld dan in iRacing zelf. Misschien is dat naïef en zoeken we daarmee meer de limiet op om ons voordeel te doen ten opzichte andere teams, maar dat vraag ik me af.
Wat het andere betreft weet ik niet precies hoe het gebeurde, we reden inderdaad nog even door voor de strategie en om te checken of we ook mochten pitten tegelijkertijd e.d., maar ik dacht dat we daar nog wel safe mee zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
Voor de Ford teams: wij gaan onze setups van dit seizoen gewoon vrijgeven. Het gaat waarschijnlijk toch ons laatste seizoen in de Ford geweest zijn omdat de interesse in die auto vanuit ons team serieus wat minder geworden is.

SimRC ging normaal hetzelfde doen, maar blijkbaar is 1 lid nog niet echt overtuigd. Hopelijk lukt dat wel nog zodat we misschien weer wat meer Fords in the IMSA krijgen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Red Baron schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:06:
[...]

Natuurlijk geeft een witte lijn wel track limits aan, maar in eerste instantie ga je natuurlijk gewoon uit van de track limits van iRacing. Mede omdat NEO eigenlijk altijd dit soort punten netjes behandeld in de briefing en de aandacht daarop legt sta je er verder ook niet direct bij stil dat het hier strikter behandeld dan in iRacing zelf. Misschien is dat naïef en zoeken we daarmee meer de limiet op om ons voordeel te doen ten opzichte andere teams, maar dat vraag ik me af.
Wat het andere betreft weet ik niet precies hoe het gebeurde, we reden inderdaad nog even door voor de strategie en om te checken of we ook mochten pitten tegelijkertijd e.d., maar ik dacht dat we daar nog wel safe mee zaten.
In de regels staat duidelijk wat voor ons de grenzen zijn: de witte lijnen (incl. eventuele kerbs).
We geven alleen aan wanneer we uitzonderingen maken, zoals bij Monza.

Ik heb wel een theorie voor die DQ. Mack gaf aan dat ze zo laat mogelijk wilden stoppen. Omdat de finishlijn aan het begin van pit lane is, is de 4e ronde begonnen voordat ze in de box konden stoppen.
Anders is dit wel een dingetje om aan te geven bij support.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 11-04-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ThiJor schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:06:
Voor de Ford teams: wij gaan onze setups van dit seizoen gewoon vrijgeven. Het gaat waarschijnlijk toch ons laatste seizoen in de Ford geweest zijn omdat de interesse in die auto vanuit ons team serieus wat minder geworden is.

SimRC ging normaal hetzelfde doen, maar blijkbaar is 1 lid nog niet echt overtuigd. Hopelijk lukt dat wel nog zodat we misschien weer wat meer Fords in the IMSA krijgen.
+1 maar ga toch geen ford meer rijden :p

ivm rubber, no way dat dit aan rubber op track ligt. maarja zal wel iets met dynamic track te maken hebben. wel raar dat ik er anders nooit last van heb.

"mijn offline sessies zijn trouwens altijd op 65% rubber 100% vind ik overdreven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Bwa, na 2,5u practice, die paar rondjes Q en 2u racen is het circuit gewoon volledig rubbered in, zeker als de server opgezet wordt met alles behalve een volledige groen circuit. Dan heb je nog 6u te rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik snap die regels ook wel, maar met practice voor wat dan ook ga ik automatisch toch voornamelijk uit vanuit de iRacing inc's etc waarmee je de limiet opzoekt wat door de sim geaccepteerd wordt.
Het zou natuurlijk al een hoop helpen als je op dat soort "probleem" punten op de diverse circuits gewoon een OT zou krijgen ofzo, maar dat is helaas niet het geval.
Ik snap ook wel dat je als organisatie graag een lijn wilt trekken die duidelijk is, maar het controleren van dat soort zaken blijft toch altijd lastig.
Het blijft afhankelijk van hoe streng de verschillende teams zichzelf aan die limieten proberen te houden en wellicht ook van of er teams zijn die pro-actief ook gaan speuren op dat soort zaken bij hun concurrenten.
Dat is natuurlijk hun goed recht, maar zelf ben ik daar niet zo van en focus ik me liever op onze eigen race. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
dabelg schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:08:
[...]

idem hier :Y gaan rust periode inlassen en meer aan andere hobby's werken en de wielertoerist uithangen >:)
Wielerterrorist zeker :D

Hier ook de laatste 6 maanden intensief liggen racen. 10kg bijgekomen lol :D sinds 2 weken 3x per week lopen lol. Ook ff break inlassen.

Afgelopen zaterdag: i love the 90's party. Zwaar doorgezakt en met serieuze kater op racedag verschenen. -.-

Twas eraan te zien. 1ste stint 2x gespind lol. Kwou mijn stuur afgeven maar teamgenoot heeft me toch overhaald om 2de stint verder te doen. We lagen op P2 in GT1 klasse en kheb marge naar p3 toch lichtjes kunnen uitbreiden naar 25sec.

Laatste 2u toch nog battle om P2 verloren, en p3 gefinished.

We zijn met Falcon GP toch 4des geëindigd in het kampioenschap. Zeer tevreden mee, want top5 ging echt niet makkelijk worden met teams als Vortex, Vergil die uiteindelijk psychologisch gekraakt zijn :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

ThiJor schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:06:

Hulde, wellicht kunnen we daar zeker nog wat nuttigs van opsteken!

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Binnenkort is de WEC 6H of Spa race (zaterdag 7 mei) - is er misschien interesse om daar een kleine meet te organizeren? Ik ben aan het denken om er wel heen te gaan, is altijd leuk om te zien. Zou leuk zijn om met een paar mensen samen te gaan :) Ik had ook vernomen dat Wil Vincent van Racespot er ook heen ging, kun je hem ook eens ontmoeten :+

http://www.fiawec.com/rac...of-spa-francorchamps.html

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 11-04-2016 15:36 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
NickThissen schreef op maandag 11 april 2016 @ 15:35:
Binnenkort is de WEC 6H of Spa race (zaterdag 7 mei) - is er misschien interesse om daar een kleine meet te organizeren? Ik ben aan het denken om er wel heen te gaan, is altijd leuk om te zien. Zou leuk zijn om met een paar mensen samen te gaan :) Ik had ook vernomen dat Wil Vincent van Racespot er ook heen ging, kun je hem ook eens ontmoeten :+

http://www.fiawec.com/rac...of-spa-francorchamps.html
Ik ga sowieso. Wil heb ik ondertussen al ontmoet. Heel toffe gast en als hij geen microfoon voor zich heeft staan heb je geen oordopjes nodig ;)

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 32 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies