DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het ziet er inderdaad raar uit, maar ik denk dat je de wielen van de binnenkant/achterkant ziet omdat de camera zo dichtbij staat.Fuelke schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:10:
De voorwielen op die tweede foto staan er wel wat raar op, ten opzichte van elkaar.
Op de echte foto zie je de wielen natuurlijk niet, maar als je op de grond zou gaan liggen zie je ook de binnenkant van de wielen onder de auto door. En in de scan kan je door de auto heen kijken omdat het een point-cloud is. Omdat je gewend bent de velgen vanaf de buitenkant te zien draait je hoofd het beelt een soort van binnenstebuiten denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door deRidder op 04-04-2016 19:19 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat zou pas een grap zijn.
Huh, Inception begreep ik nog maar dit...Niellie41 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:40:
Of de grap is: dat wij allemaal denken dat de aankondiging een grap was, dan doen alsof het geen grap is het grap is. Iedereen gelooft ondertussen dat het toch echt is, maar eigenlijk is het toch een grap.
Ja, en als we dan weer net zo ver zijn dat we denken dat het een grap is blijkt dat het toch geen grap is.Niellie41 schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:40:
Of de grap is: dat wij allemaal denken dat de aankondiging op 1 april een grap was, dan doen alsof het geen grap is het grap is. Iedereen gelooft ondertussen dat het toch echt is, maar eigenlijk is het toch een grap.
Het is gewoon een grap van 1 jaar lang
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Dit was dan wel te verwachten!iRacing.com and Eldora Speedway today announced plans to add the legendary half mile clay oval to the popular online motorsport simulation service’s catalogue of race tracks. The world’s leading centralized racing game platform, iRacing revealed on April 1 that it plans to add dirt race tracks and racing cars to its online motorsports simulation service.
Click here for a video of iRacing’s dirt track announcement.
Founded in 1954 in Rossburg, Ohio by the late Earl Baltes, Eldora Speedway is home of The Biggest Dirt Races In The World™ -- including the World 100®, Kings Royal®, Dirt Late Model Dream®, and the Four Crown Nationals®. Three-time NASCAR Sprint Cup Series champion Tony Stewart purchased Eldora in 2004 and has continued Baltes’ legacy with continual facility improvements, significant purse increases and the addition of a NASCAR Camping World Truck Series event, the only NASCAR National Series race held on dirt.
“We’re ecstatic to partner with iRacing in bringing dirt track racing to sim racers around the world,” said speedway Promoter and General Manager Roger Slack. “Eldora has a history of firsts that have produced the biggest and best events in dirt track racing, so it’s fitting that the World’s Greatest Dirt Track® will be available on the world’s greatest sim racing service.”
“We’re really thrilled to be adding the world’s premier dirt track to our service,” said Tony Gardner, President of iRacing.com. “Last week’s announcement that we’re bringing dirt track racing to iRacing generated a tremendous amount of interest throughout the motorsports community, and we’re honored that we’ll be able to offer our members the opportunity to race at Eldora.”
Among the iRacers delighted to hear Eldora will be coming to iRacing is NASCAR Sprint Cup driver Kyle Larson.
“This is great news,” said Larson, who swept all three USAC divisions at the Four Crown Nationals at Eldora in 2011. “iRacing adding dirt racing, and Eldora Speedway, is really exciting. I’ve had some fantastic races at the Big E and can’t wait to go there virtually. As a long-time member of iRacing, I’ve offered my help as they develop dirt, so I am looking forward to contributing to the project.”
Ik kijk er al naar uit
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Krijg continu klachten van andere spelers dat mijn verbinding slecht is.
Bekijk ik de ping...

Dan lijkt er niet veel aan de hand. Maar zit ik in een sessie...

dan is het dus drama.
Ben nu op een punt aangekomen dat ik overweeg voorlopig maar niet te gaan racen omdat ik dit de andere spelers niet aan wil doen. Ben de afgelopen week al tig weken van de baan geramd omdat men mij niet 'ziet'.
Heb alle achtergrond programma's al afgesloten, een UTP kabel rechtstreeks in mijn modem geplugd... niets helpt
Iemand enig idee wat hieraan te doen?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hoeveel inc-jes zou hij gescored hebben in de laatste 20 rondes?Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:06:
Larson heeft wel talent en is een alien op dirt. Ben benieuwd!
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Is je netwerk kaart of je onboard lan niet gammel of heb je het alleen in Iracing.alexbl69 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:07:
Pfff. Ben redelijk ten einde raad....
Bekijk ik de ping...
[afbeelding]
[afbeelding]
dan is het dus drama.
Ben nu op een punt aangekomen dat ik overweeg voorlopig maar niet te gaan racen omdat ik dit de andere spelers niet aan wil doen. Ben de afgelopen week al tig weken van de baan geramd omdat men mij niet 'ziet'.
Heb alle achtergrond programma's al afgesloten, een UTP kabel rechtstreeks in mijn modem geplugd... niets helpt.
Verwijderd
Volgens mij wordt track state het belangrijkste verschil, als er 1 auto dwars over n stuk rijdt heb je alweer een hobbel gecreeerd, zal wel zwaar voor de computer worden
Verder heb ik niet zoveel met dirt maar eigenlijk lijkt 't me wel tof
Ik las dat ze iig ook op bestaande tracks dirt gaan leggen, dus dan kunnen we waarschijnlijk wel Bristol en de Brands Hatch rallycross verwachten. Misschien dat nu ook de hele wereld collidable gaat worden, dan val je iig niet door de grond op sommige gedeeltes om direct weer in de pits te belanden.
Verder geen enkel probleem, heb al diverse testen gedaan. Gaat om onboard LAN, ga vandaag toch maar eens een LAN kaartje halen. Wellicht dat dat helpt.PatrickPost1972 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:25:
[...]
Is je netwerk kaart of je onboard lan niet gammel of heb je het alleen in Iracing.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De kans is groot dat je deze sessie op een AUS server zat, dan heb je altijd een hogere ping.alexbl69 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:07:
Bekijk ik de ping...
[afbeelding]
[afbeelding]
dan is het dus drama.
Heb alle achtergrond programma's al afgesloten, een UTP kabel rechtstreeks in mijn modem geplugd... niets helpt.
Kijk eens of je toevallig vaker op AUS servers zit, misschien verklaard dit jou probleem.
Verder kan je natuurlijk kijken of je lijn verder stabile blijft buiten IRacing.
Nou gisteren was het begin redelijk, in de race kreeg ik echt het gevoel in de Renault.
Maar 2 races uitvallen is niet leuk, 3x de muur door Eigen schuld.
Teveel willen pushen met een combo die ik niet goed ken is niet slim.
Start race 2 was erg raar in iedergeval, P2 haalde me in uitkomen chicane en toen rondt Pit entry gaf ik maar gas om geen harmonica te creëren.
Gezien de pings van de Australiers op die server lijkt het me gewoon een US server. Dan zou je ping rond de 133 moeten liggen. Daarnaast zit het probleem hem vooral in de Q van zijn lijn, 78 zorgt er inderdaad voor dat je over het beeld stuitert.Ithric schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:36:
[...]
De kans is groot dat je deze sessie op een AUS server zat, dan heb je altijd een hogere ping.
Kijk eens of je toevallig vaker op AUS servers zit, misschien verklaard dit jou probleem.
Verder kan je natuurlijk kijken of je lijn verder stabile blijft buiten IRacing.
Zo te lezen heb je al modem/kabels uitgesloten, dan zou ik gaan voor een los netwerkkaartje om te kijken of dat helpt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Helaas ging tweede race minder goed. Bij de start kon ik niet meer op tijd remmen voor Joep en hem vol achterop geraakt, nog 2 rondes geprobeerd door te rijden, maar blijkbaar was mijn front wing aardig stuk, dus maar de pits in gegaan om een nieuwe te halen.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ah dank voor de reactie. Vooral een frequentiebereik wat heel laag begint zal van belang zijn neem ik aan.JoepW schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:27:
Ik gebruik een oude onkyo versterker (15 hz minimum) en dat voldoet, maar beter is een dedicated mono versterker die nog lager kan qua hz'n. Het merk Behringer wordt vask gebruikt volgens mij, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
JoepW schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:23:
Ik vond gisteren met de FR erg vermakelijk. Jammer van de Mayhem voor start en in bocht 1/2 van Heat 2.
Sorry hiervoor allemaalIthric schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:36:
[...]
Start race 2 was erg raar in iedergeval, P2 haalde me in uitkomen chicane en toen rondt Pit entry gaf ik maar gas om geen harmonica te creëren.
Hierdoor liet ik dus gas los om P1 weer te laten passeren.
Rest van het veld was dus al van mening dat er gestart was en hierdoor ontstond dus chaos.
Bocht 1 zat ik dus ook helemaal aan de buitenkant en verloor de achterkant op het gras.
Resultaat, dwars de baan over en vol in de zijkant van Nick

Om verdere ellende te voorkomen uiteindelijk maar de auto in de pits gezet zodat ik niemand meer in de weg reed aangezien ik verreweg de langzaamste van het veld was.
Nogmaals excuses voor de ongemakken en hopelijk volgende keer beter
Ik kan je aanraden om een losse intel Nic te halen: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapteralexbl69 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:26:
[...]
Verder geen enkel probleem, heb al diverse testen gedaan. Gaat om onboard LAN, ga vandaag toch maar eens een LAN kaartje halen. Wellicht dat dat helpt.
Kwa netwerk wil ik echt niks anders meer. Geen rare dingen als die braaicom of killer (wat tegenwoordig ook braaicom is volgens mij) wat alleen maar meer ellende oplevert. Realtek is ook niet geweldig, maar iig beter dan braaicom.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ben voor de grap ook eens gaan testen op 3 computers, met de netwerkadapter van de moederborden. Flinke verschillen, varierend van 31 tot 150 Mbps (met speedtest.net/nl). Mijn Iracing pc is gelukkig de snelste.derx666 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:08:
[...]
Ik kan je aanraden om een losse intel Nic te halen: pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter
Kwa netwerk wil ik echt niks anders meer. Geen rare dingen als die braaicom of killer (wat tegenwoordig ook braaicom is volgens mij) wat alleen maar meer ellende oplevert. Realtek is ook niet geweldig, maar iig beter dan braaicom.
Verwijderd
Ik volg jullie al wel een tijdje hier op Tweakers als "lurker". Ik ben Fabrice en dit is eigenlijk mijn 4de maand echt simracing. Op mijn elfde probeerde ik wel eens rFactor 1 enzo, maar dat was niet echt intensief..
Vanaf januari was ik dus weer begonnen met simracen op rFactor 2 bij de SRVN, ondertussen deed ik ook games zoals Assetto Corsa, Raceroom, DiRT Rally enzovoort..
Twee weken geleden begon het wel te kriebelen na een vriend van me me overtuigde van iRacing! Ik ben dus begonnen met de Mazda mx-5, en na het weekend was ik uit rookie. Nu ben ik hele week bezig geweest met de Skippy op Brands Hatch, wat me heel hard beviel! Nu heb ik een SR van 3.62 en een iRating van 1454. Had het heel moeilijk met die safetyrating op te bouwen, omdat er toch best veel accidenten gebeuren. Maar gisteren ging ik opeens van 1.22 naar 1.62, dus dat is wel leuk! Vandaag dan maar eens die Skippy op Atlanta doen, om misschien mijn C te krijgen. Men doel is eigenlijk om GT3 sprint te gaan rijden, maar dat is pas licentie B. Dus eerst nog C beetje opbouwen. Daar dacht ik F2.0 of GT1 te doen. Heb uiteindelijk F2.0 en de Aston Martin gekocht, ik weet niet echt wat nu het beste is, die AM of toch de Chevy? Kan iemand dat eventjes zeggen? Zag ook op jullie posts dat jullie soms gezellig in teamspeak zitten? Zou ik het IP kunnen hebben? Kan ik ook eventjes komen kijken soms
Check de eerste post van dit topic, hier staat heel veel informatie in over hoe en wat. Ook de gegevens voor Teamspeak.
Laat me vooral weten welke je gekocht hebt, ik heb 2 shakers en een oude stereo versterker welke volgens mij niet voldoet.flopdoc schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:44:
[...]
Ah dank voor de reactie. Vooral een frequentiebereik wat heel laag begint zal van belang zijn neem ik aan.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Er zijn al wat tips gegeven hier, maar ik denk dat je het ook in je router/modem kunt zoeken. QoS(Quality of Service) zou het eerste zijn waar ik naar zou kijken.alexbl69 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:07:
Bekijk ik de ping...
[afbeelding]
[afbeelding]
dan is het dus drama.
Heb je al op het iRacing forum gekeken?
Verwijderd
welkom!Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:15:
Hey iedereen
Ik volg jullie al wel een tijdje hier op Tweakers als "lurker". Ik ben Fabrice en dit is eigenlijk mijn 4de maand echt simracing. Op mijn elfde probeerde ik wel eens rFactor 1 enzo, maar dat was niet echt intensief..
Vanaf januari was ik dus weer begonnen met simracen op rFactor 2 bij de SRVN, ondertussen deed ik ook games zoals Assetto Corsa, Raceroom, DiRT Rally enzovoort..
Twee weken geleden begon het wel te kriebelen na een vriend van me me overtuigde van iRacing! Ik ben dus begonnen met de Mazda mx-5, en na het weekend was ik uit rookie. Nu ben ik hele week bezig geweest met de Skippy op Brands Hatch, wat me heel hard beviel! Nu heb ik een SR van 3.62 en een iRating van 1454. Had het heel moeilijk met die safetyrating op te bouwen, omdat er toch best veel accidenten gebeuren. Maar gisteren ging ik opeens van 1.22 naar 1.62, dus dat is wel leuk! Vandaag dan maar eens die Skippy op Atlanta doen, om misschien mijn C te krijgen. Men doel is eigenlijk om GT3 sprint te gaan rijden, maar dat is pas licentie B. Dus eerst nog C beetje opbouwen. Daar dacht ik F2.0 of GT1 te doen. Heb uiteindelijk F2.0 en de Aston Martin gekocht, ik weet niet echt wat nu het beste is, die AM of toch de Chevy? Kan iemand dat eventjes zeggen? Zag ook op jullie posts dat jullie soms gezellig in teamspeak zitten? Zou ik het IP kunnen hebben? Kan ik ook eventjes komen kijken somsTrouwens, ik ben 16 en hobby's zijn gamen en motorsport, en ik kom uit België
Hopelijk kan ik hier mijn iRacing ervaring nog wat mooier maken!
De AM is sneller dan de C6 over een rondje, de C6 loopt iets harder. Verder is de keuze natuurlijk persoonlijk. De GT1's worden niet super veel gereden volgens mij. De FR2.0 is daarentegen wel erg hot en zal naast de Skip wel heel populair blijven.
succes!
Even dubbel gechecked welke functie ik op mijn modem/router veranderd heb.alexbl69 schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:07:
Maar bij mij heeft heeft het uitzetten van upnp al heel veel geholpen. Al hoor ik nog wel eens dat ik licht knipper/stuiter. Wellicht een optie? Sinds ik dit uit heb staan hoor ik namelijk veel minder "klachten"
Wat ook nog kan, is dat er "gaming" software geinstalleerd die ervoor zorgt dat netwerk verkeer van games meer voorrang zou moeten geven. Vaak is dit een killer nic. Software heb ik even geprobeerd, maar dit maakte het eigenlijk alleen maar erger. Ook krijg je problemen met bv dingen als even alt-tab en wat browsen

Anders even een losse nic kopen. Voor een paar tientjes heb je er al 1
Verder zet ik altijd alles uit zoals steam, battle.net, tv (iptv) om maar zoveel brandbreedte beschikbaar te hebben.
En zelf kijk ik vrij weinig films of series, maar netflix of een smart tv kan ook nog wel eens een probleem zijn. Gamende collega's hebben wel eens verhalen dat vrouwlief voor lag zorgde met hun typische vrouwen films
Is goed, maar ik vrees dat het nog wel even kan duren, ik moeten even wachten tot de portemonnee vol genoeg is ;-)A1AD schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:28:
[...]
Laat me vooral weten welke je gekocht hebt, ik heb 2 shakers en een oude stereo versterker welke volgens mij niet voldoet.
Vanavond Ziggo gebeld en de situatie uitgelegd. Op hun aanraden hun 'eigen' speedtest gedaan, en daaruit blijkt dat de verbinding voor korte tijd (1s) af en toe vrijwel volledig wegvalt. Enige dat de medewerkster kon doen was de boel herstarten en naar fabrieksinstellingen terugzetten (modem stond reeds in bridge-modus).
Begin zo langzamerhand toch echt de infrastructuur van Ziggo te verdenken. Als dit niet helpt toch maar eens naar een glasvezelverbinding kijken

Ik heb het zelf wel al gehad dat m'n modem stuk was, had toen gemiddeld zo'n 4-5% packetloss. Ik heb sindsdien continu een smokeping (zoals deze) draaien naar verschillende ip adressen (oa. ziggo.nl, ip adres van xs4all, ip van een vriend die hier in de buurt ook ziggo heeft, alle iracing race servers). Als er nu iets aan de hand is zie ik dat meteen, en heb ik meteen bewijs naar Ziggo toe.
Wat je zelf nog zou kunnen doen is bv. Pingplotter installeren, en die eens een tijd (een dag ofzo) laten draaien net als doel bv somrace01-orig.iracing.com (de 1e iracing race server in USA). Dan kun je als alles goed is precies zien op welk punt tussen jou en iRacing het mis gaat.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
ik ben Martin, ben 21 jaartjes jong en ben relatief fanatiek simracer
op iRacing ben ik al een aantal jaar actief. net even te lang bij de RUF blijven hangen, daarna vrij snel door van de Blancpain sprint serie en nu de grand prix serie en formule renault 2.0.
hopelijk kan ik een leuke tijd bij GoT beleven!
Rijdt veel makkelijker de tijden om mee te komen in een race.
Was wel wat warm, dus wel moeite om m'n voorbanden een beetje in leven te houden
Dat was toch al bekend? FR2.0, Audi, Merc & de FR3.5 zouden we krijgen. De audi/merc waren dacht ik de 2 auto's die toen alleen nog niet bij naam werden genoemd.
Grappig dat Coanda en Radicals Online zit in een vergelijkbare situatie als vorig jaar. Vorig jaar ging het ook nog bijna fout voor Coanda.

Daarnaast was ik gisteren ook bezig met een post voor de NEO 1000 likes actie. Wanneer we voor juni 1000 likes halen op Facebook, gaan we een vette race organiseren.
We zitten nu net over de 850.
Ik kwam gisteren ook deze foto tegen:

Die afbeelding had ik op 20 augustus 2014 gemaakt. Het blijft gek om te zien hoe snel we zijn gegroeid in een relatief korte tijd.
Allemaal even NEO Endurance liken dus.
En dan kan je meteen de pagina GoT iRacing liken, als je toch op Facebook bent.
Ik gebruik Z1 als 1) dashboard op een apart klein LCD scherm (ervaring: kijk ik bijna nooit op) en op mijn 4de scherm heb ik groot de layout van het circuit. Dat is handig als ik de pits uit wil rijden, maar ook dat is leuk, maar geen belangrijk item.flopdoc schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:37:
Eindelijk een 2e grafische kaart in de PC werkend gekregen. Ik overweeg Z1 Dashboard (niet zo duur) te installeren. Waar gebruiken jullie (degenen die het aangaat) in de praktijk vooral voor?
Kortom, ik gebruik Z1 zeer beperkt.
Ik ben bang dat, zoals bij zovele aankondigingen met meerdere auto's, de eerste auto uitgebracht wordt, maar de rest dan een stille dood sterft.A3aaN79 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:49:
Was het mensen ook al opgevallen dat we naast die nieuwe FR 2.0 "soon" ook de FR 3.5 erbij krijgen?
BMW: GT3, GTE (zowel de Z4 als de E92 M3) en BTCC/NGTC was aangekondigd, alleen de GT3. Hier is zelfs al gezegd dat we geen nieuwe BMW's meer moeten verwachten.
Aston Martin: GT1, GT3 + 2 andere aangekondigd, alleen GT1 voorlopig.
Er komt gewoon telkens iets nieuws tussen, waarvoor een hype gecreeërd wordt, en de rest schuift dan telkens een trapje naar beneden totdat er stilletjes beslist wordt om het te schrappen. Nu heb je Dirt en die RX auto, dat komt er weer bij op het bovenste trapje. Hetzelfde geldt voor circuits trouwens.
Om nu terug te komen op de FR3.5, die is officieel niet meer ondersteund door Renault, dus ik weet niet hoeveel steun ze nog gaan krijgen in het bijeenkrijgen van data.
Ik wil hier niet zuur doen, is gewoon iets wat me is opgevallen in die paar jaar dat ik ondertussen met iRacing bezig ben.
Zo staan Imola en Le Mans ook op de site als "coming soon". Hiervan weten we ook dat ze er aan werken. Imola is al in een ver stadium.
Ik denk dat je de publieke site kan gebruiken als indicatie van wat er nog komt.
[ Voor 56% gewijzigd door Niellie41 op 06-04-2016 11:12 ]
Le Mans is zo'n hype project. Imola zal ook wel afgeraken omdat het al verder gevorderd is. Maar toch, die is toch ook al een paar keer opgeschoven geweest voor bijvoorbeeld de Nürburgring (hype project). Als je dan weer kijkt naar de talloze Engelse circuits wat ze toen samen met de Honda NGTC (of was het de BMW 1 NGTC) aangekondigd hebben...Niellie41 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:09:
De FR3.5 staat wel op de site, dus dan zijn ze er wel mee bezig. De andere BMW's en Astons zie ik niet terug.
Zo staan Imola en Le Mans ook op de site als "coming soon". Hiervan weten we ook dat ze er aan werken. Imola is al in een ver stadium.
Ik denk dat je de publieke site kan gebruiken als indicatie van wat er nog komt.
Nu, ik begrijp dat hun planning constant verandert door nieuwe opportuniteiten. Nürburgring en Le Mans zijn gewoon zo'n grote namen, dat zijn echte klantentrekkers. Imola spreekt minder tot de verbeelding. Idem bij de auto's voor bijvoorbeeld de Audi R8.
Hm, niet zo heel nuttig dus. Er is ook de mogelijkheid om, iets gemakkelijker dan in iSpeed denk ik, de driving line te vergelijken met anderen, maar dan moet je eerst de randen van het circuit rijden- omslachtig.JoepW schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:02:
[...]
Ik gebruik Z1 als 1) dashboard op een apart klein LCD scherm (ervaring: kijk ik bijna nooit op) en op mijn 4de scherm heb ik groot de layout van het circuit. Dat is handig als ik de pits uit wil rijden, maar ook dat is leuk, maar geen belangrijk item.
Kortom, ik gebruik Z1 zeer beperkt.
Ik heb nu Ispeed op de 4e monitor. De speed delta is misschien wel nuttig, ik reed ergens een andere lijn, op een recht stuk, en de speed delta veranderde opeens van rood naar groen, kennelijk heeft dat stukje baan een betere grip.
[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 06-04-2016 11:52 ]
Zou ik het doen?
ik gebruik z1 analyser voor eerste data ride height, enz. z1 gebruik ik als motec + fuel consumption. ook voor de functie als ik BB en TC enz aanpas geeft hij dit mooi weer wat de huidige stand is. ( doe dit op klein lcd op mijn accuforce) ispeed is handig voor lijnen te leren, direct setups vergelijken, fuel en vooral brake points omdat je audio punten kunt zetten zodat je door je headset kunt laten klikken waar de aliens braken ;p ( maar dat is be betalende versie) en voor trackmap en timing gebruik ik Joel Timing, ben eigenlijk wel een community sponsorflopdoc schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:27:
[...]
Hm, niet zo heel nuttig dus. Er is ook de mogelijkheid om, iets gemakkelijker dan in iSpeed denk ik, de driving line te vergelijken met anderen, maar dan moet je eerst de randen van het circuit rijden- omslachtig.
Ik heb nu Ispeed op de 4e monitor. De speed delta is misschien wel nuttig, ik reed ergens een andere lijn, op een recht stuk, en de speed delta veranderde opeens van rood naar groen, kennelijk heeft dat stukje baan een betere grip.
Ik zie dat je al D 3.71 bent. Nog 3 "veilige" races en je hebt uw C-licentie
Volgende week is het Watkins Glen in de GT1. Eigelijk wel een ideaal circuit om de GT1 wagens te leren kennen. Kweet niet of je die track al hebt?
Kben volgende week wel van plan er te rijden maar eerst focus op Neo endurance dit weekend ^^
[ Voor 4% gewijzigd door Scifo83 op 06-04-2016 13:26 ]
Hoe cool is dat? Hebbe hebbedabelg schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:20:
[...]
en vooral brake points omdat je audio punten kunt zetten zodat je door je headset kunt laten klikken waar de aliens braken ;p ( maar dat is be betalende versie)
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Verwijderd
Woehoe!!!Niellie41 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:58:
Komend weekend zijn de laatste races van GES en NES.
[...]

Dus een hele spannende laatste race. Ik heb de afgelopen weken nagenoeg elke avond geoefend, dus let's hope for the best!
Heb zelf ook een 4de scherm voor iSpeed enzo, maar die heb ik alleen aan tijdens practice sessions. Voor en Q of R zet ik deze gewoon uit, omdat het alleen maar afleid.
Damn mss de broadcast zaterdag eens meepikken, nu het zo de seizoensfinale isVerwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:33:
[...]
Woehoe!!!In de GES staat NAB Racing 1e in het algemeen klassement bij GT3, met de hete adem van CoRe in onze nek. Ze liggen 10 punten op ons achter, dus mogen wij maximaal 1 plek achter hun eindigen, anders eindigen we op de 2e, en als het héél erg tegenzit zelfs 3e plaats, als de Racing Lions hard toeslaan
Dus een hele spannende laatste race. Ik heb de afgelopen weken nagenoeg elke avond geoefend, dus let's hope for the best!
Zelf staan wij Falcon-GP op P4 in het GT1 kampioenschap. Vrij eenzaam, positie winnen gaat niet meer en 38p voor op p5.
Kunnen dus "relaxed" racen op zondag ^^
We hebben nog aansluiting met P1 (18 punten meen ik) en kunnen ook nog 4de worden. (35 punten verschil)
Dus zolang we in iedergeval 16 punten meer halen als Black Adder zijn we 3de, daarna is het spannend of mensen voor ons in de stand punten laten liggen.
Dus volop aan het oefenen zijn we om een goed resultaat binnen te slepen.
Ik heb de betaalde versie (Gebruik hem voornamelijk voor PCars), maar dit wist ik niet van de Brake markers.dabelg schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:20:
[...]
Direct setups vergelijken, fuel en vooral brake points omdat je audio punten kunt zetten zodat je door je headset kunt laten klikken waar de aliens braken ;p ( maar dat is be betalende versie) en voor trackmap en timing gebruik ik Joel Timing, ben eigenlijk wel een community sponsor
Dit ga ik misschien wel gebruiken dan in Practices. (even uitzoeken hoe dit werkt precies)
zal je helpenIthric schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:23:
[...]
Ik heb de betaalde versie (Gebruik hem voornamelijk voor PCars), maar dit wist ik niet van de Brake markers.
Dit ga ik misschien wel gebruiken dan in Practices. (even uitzoeken hoe dit werkt precies)
YouTube: iRacing - iSpeed Road Racing Tutorial by Fraser Marshall
Ik had die tutorial ook net gevonden, deels afgekeken, nog niet bij setup brake points gekomen, ben benieuwd!
EDIT: aha ik ben er achter, nu kijken of t ook nuttig is.
[ Voor 7% gewijzigd door flopdoc op 06-04-2016 17:21 ]
Heel handig maar echt goede afkijk is het nou ook weer niet.
Ik zie de monitoren niet echt duidelijk op dit beeld. Ik had graag beter beeld gehad gericht op de monitoren!
DUidelijk genoeg in ieder geval om nu audio waarschuwingen te maken voor bv brake points.knightvision schreef op donderdag 07 april 2016 @ 00:02:
[...]
Heel handig maar echt goede afkijk is het nou ook weer niet.
Ik zie de monitoren niet echt duidelijk op dit beeld. Ik had graag beter beeld gehad gericht op de monitoren!
Zo, dat heb je snel gedaan! Gefeliciteerd!frankivo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:20:
Sinds gisteren A-class road licence
[afbeelding]
EDIT: ik zie dat je in de buurt woont, Stadskanaal?
[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 07-04-2016 09:23 ]
Dat is mooi snel gegaan. Gefeliciteerd!frankivo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:20:
[afbeelding]
Moet zelf ook nog even van B naar A Maar ik heb veel te weinig tijd
Er zijn nog meer uit stadskanaalflopdoc schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:22:
[...]
EDIT: ik zie dat je in de buurt woont, Stadskanaal?
even een ander vraagje, hoe lang duurt het doorgaans voordat je aanvraag voor GoT wordt goedgekeurd? wacht al een paar dagen zonder antwoord helaas.
alvast bedankt!
#stakka

Ik kreeg ook niet echt snel antwoord.easygoingmartin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:44:
dat is erg snel inderdaad!
even een ander vraagje, hoe lang duurt het doorgaans voordat je aanvraag voor GoT wordt goedgekeurd? wacht al een paar dagen zonder antwoord helaas.
alvast bedankt!
Totdat ik op TeamSpeak tijdens zo'n iRacing School iemand er naar vroeg.
Ahaa :-)SkullboyNL schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:40:
[...]
Dat is mooi snel gegaan. Gefeliciteerd!
Moet zelf ook nog even van B naar A Maar ik heb veel te weinig tijd![]()
[...]
Er zijn nog meer uit stadskanaal![]()
Welke aanvraag.....easygoingmartin schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:44:
dat is erg snel inderdaad!
alvast bedankt!
Als je registreert op de website is je account onmiddelijk actief, tenzij ik zie dat je geen forumbezoeker van GoT bent, dan verwijder ik je weer.
En in de league of tournament site krijg je ook geen reply of zo, maar activeer ik (of Nick) een verzoek en krijg je toegang.
Ah oke! op de site staat dat ik alle 6 de stappen moest volgen, en bij stap 6 stond dat ik een antwoord zou krijgen. verkeerd begrepen, excuus! bedankt voor de reactieJoepW schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:00:
[...]
Welke aanvraag.....
Als je registreert op de website is je account onmiddelijk actief, tenzij ik zie dat je geen forumbezoeker van GoT bent, dan verwijder ik je weer.
En in de league of tournament site krijg je ook geen reply of zo, maar activeer ik (of Nick) een verzoek en krijg je toegang.
ook zie ik dat de particles op low staan, die zet ik vervolgens op high.. en even later crasht de game.
nooit eerder gehad dit
[ Voor 9% gewijzigd door Nickrsd op 07-04-2016 13:14 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Particles moeten op LOW staan.Nickrsd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:14:
waarom crasht mijn game elke x?
ook zie ik dat de particles op low staan, die zet ik vervolgens op high.. en even later crasht de game.
nooit eerder gehad dit
Van de patch notes.That said, there is still a known issue that a small number of our testers have with this patch. The iRacing application can freeze when the Particle Detail setting is at the “Medium” or “High” value. Therefore, the Sim will automatically set your Particle Detail setting to the “Low” value when it first launches. Feel free to adjust this if you wish, as these freezes are fairly rare and seem to affect only a small percentage of systems. If you do increase the Particle Detail setting and then experience application freezes, it may be due to this setting. Please adjust your Particle Detail setting back to the “Low” value and contact Customer Support for advice. Also, there appears to be some correlation between these freezes and several older versions of NVIDIA graphics card device drivers. We are actively investigating this issue and hope to resolve it shortly.
Snel gedaan ? mis ik iets? in 2013 begonnen ?frankivo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:20:
[afbeelding]
Of zie ik het totaal verkeerd? Dit is toch verre van snel ?
Ik heb de sim pas een paar weekjes en zit er al in feite op.
Hij geeft bij mij nog B aan maar dat is puur omdat ik nog 1 race moet rijden, maar B zit al op de 4,70 ofzoiets aan SR. oftewel A !
op low heb ik geen problemen, alleen als ik het ingame naar high verandert..Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:38:
Maar hij heeft ze in eerste instantie op low staan. Echter kunnen we je niet veel helpen met de vraag "waarom crasht mijn game elke x?". Zonder wat meer info (of crash dumps) kan je weinig met die vraag.
dan maar ff op low laten staan, en afwachten tot de fix.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Zoals je kunt zien in de grafiek heeft hij inderdaad zijn account aangemaakt in 2013. Maar vanaf begin 2016 zie ik de rating veranderen, dus lijkt me dat ie dat in 3 maanden tijd heeft gedaanknightvision schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:52:
[...]
Snel gedaan ? mis ik iets? in 2013 begonnen ?
[...]
Ik heb in 2013 slechts vier races gereden.knightvision schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:52:
[...]
Snel gedaan ? mis ik iets? in 2013 begonnen ?
Ik heb de sim pas een paar weekjes en zit er al in feite op.
Hij geeft bij mij nog B aan maar dat is puur omdat ik nog 1 race moet rijden, maar B zit al op de 4,70 ofzoiets aan SR. oftewel A !
Dus in januari (2016, vanaf rookie) weer opgepakt
Ik pak het ook de laatste maanden weer op, nu helemaal, gestimuleerd door de aanschaf van mijn Playseat (of was het nu andersom?).frankivo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:12:
[...]
Ik heb in 2013 slechts vier races gereden.
- Omdat bananen krom zijn?Phydomir schreef op donderdag 07 april 2016 @ 13:38:
Maar hij heeft ze in eerste instantie op low staan. Echter kunnen we je niet veel helpen met de vraag "waarom crasht mijn game elke x?". Zonder wat meer info (of crash dumps) kan je weinig met die vraag.
- Stand van jupiter ten opzichte van de maan?
- de koffie is links geroerd ipv rechts!
- Crash helm voor je pc zodat ie minder hard crashed?
Sorry

Haha ok, ik zie nu dat ik het in 3/4 weekjes heb gehaald.frankivo schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:12:
[...]
Ik heb in 2013 slechts vier races gereden.
(ik ben dan ook wel scheel geworden van het racen en ik heb bijna niet gewerkt afgelopen maand)
Yikes!
Ik moest gelijk denken aan een buttonbox alternatief
Verwijderd
Nog een paar dagen en dan heb ik al 5 jaar een flat line, zowel op SR als iR.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:11:
[...]
Zoals je kunt zien in de grafiek heeft hij inderdaad zijn account aangemaakt in 2013. Maar vanaf begin 2016 zie ik de rating veranderen, dus lijkt me dat ie dat in 3 maanden tijd heeft gedaanen dat is zeker snel, goed bezig Frank!

Als dat gebruikelijke tactiek is dan ga ik t ook toepassen, maar t voelt vreemd.
Verwijderd
Ik hanteer altijd de oval rules
Dat is toch gewoon verdedigen? Als ze de binnenbocht nemen, dan pak jij de buitenbocht en is je inhaal actie ook nog eens veel mooier als hij luktflopdoc schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:13:
Even een vraag over race gedrag. Ik had een erg spannende race op Road Atlanta in de Skip. Ik ging gelijk op met 2 heren, die echter als verdedigingstactiek hadden om naast mij te rijden en dan steeds de binnenlijn te nemen. Bv bij de chicane vlak voor t eind is de normale lijn buitenkant rechts en dan laat naar links, maar dan gingen ze al honderden meters vantevoren links rijden, wat een hele trage chicane oplevert, maar voor mij volkomen het ingaan van de bocht blokkeert. En dan lijkt het een kwestie van de sterkste zenuwen wie de lijn houdt... ik laat ze dan maar voor. Hetzelfde bij bv de bocht naar rechts na de finish, ik rijd links, zij gaan uiterst rechts rijden zodat ik never nooit de apex kan halen.
Als dat gebruikelijke tactiek is dan ga ik t ook toepassen, maar t voelt vreemd.
Ok, dan zal ik mijn stijl ook aanpassen en de video bekijken.NickThissen schreef op donderdag 07 april 2016 @ 19:52:
[...]
Dat is toch gewoon verdedigen? Als ze de binnenbocht nemen, dan pak jij de buitenbocht en is je inhaal actie ook nog eens veel mooier als hij luktEn als hij niet lukt, nou ja dan verdedigen ze gewoon goed. Aan de buitenkant kun je meestal niet verdedigen (tenzij er vlak erna een bocht de andere kant op komt ofzo), hoe moet je dan verdedigen behalve de binnenbocht opeisen?
Komen ze toevallig op facebook net aanzetten met een foto van ImolaNiellie41 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:09:
De FR3.5 staat wel op de site, dus dan zijn ze er wel mee bezig. De andere BMW's en Astons zie ik niet terug.

Coming soon, in juni.
Link / Bron?Fuelke schreef op donderdag 07 april 2016 @ 21:02:
[...]
Komen ze toevallig op facebook net aanzetten met een foto van Imola
Coming soon, in juni.
https://www.facebook.com/...713761085/?type=3&theater
https://www.facebook.com/...713761085/?type=3&theater
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3476600.page
Ik vind het nogal onsportief, zeker als de ander toch sneller is en/of aan het begin van de race.flopdoc schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:48:
[...]
Ok, dan zal ik mijn stijl ook aanpassen en de video bekijken.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen