Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:18:
[...]
Vandaar ook mijn eerdere suggestie voor een soort Junior League (qua ervaring dan, zodat ook senioren als ikzelf kunnen deelnemen

) met bijvoorbeeld de Skippy.
Qua verder leren, ik weet niet hoe. Met de track guide video's kom ik niet verder blijkbaar en de data, grafieken etc van VRS weet ik niet te interpreteren. Voor mijn gevoel zit ik gewoon muurvast en merk ook dat er 0 progressie is momenteel. Na gisteravond dus ca. 6 uur practice rondjes gereden op Mosport maar de tijden waren niet anders dan na een half uur practice. Even rekening houdend dat er gisteren bizar veel meer grip was dan tijdens mijn offline test-drives was ik eigenlijk nog langzamer.
Ik kijk, ondanks alle pijniging voorafgaand aan, altijd uit naar de GoT race op zondag. Gewoon online met vreemden racen haal ik toch minder plezier uit. De community hier was voor mij de reden om in iRacing te stappen. Als dat wegvalt kan ik net zo goed terug naar Project Cars ("Doen! (Good riddance)", hoor ik jullie denken).
Als ik tegen een muur oploop van frustratie en mijn prestaties niet beter worden, zou ik het volgende doen;
Neem een iRacing break van 2 weken. Even resetten en weg van jouw frustratiebron. Geen video's of forum; richt je even op iets wat jou wel plezier en ontspanning geeft.
Probeer iemand met simrace-ervaring langs te laten komen om je te helpen bij jouw setup. Voor mijn gevoel gaat het compleet verkeerd met jouw pedalen en force feedback. Jij voelt geen overstuur om op te vangen? Welk stuurtje heb je eigenlijk?
Neem een abbo op VRS en leer hoe je hun telemetrie moet lezen, kijk baan tutorials totdat je ze uit je hoofd kent... etc. totdat je er eigenlijk gek van wordt. Print de layout van de baan uit en zorg dat je per bocht precies weet, hoe de snelste mannen die bochten nemen. Gear, referentiepunten etc.
Pols of er iemand is bij onze league die je een avondje 1op1 wil helpen in een sessie. Vanaf de basics.
Bekijk de video's van Driver61. Nog een keer en dan nog een keer. Zorg dat je begrijpt wat er gezegd wordt en hoe je dit moet toepassen op jouw eigen prestaties. Je hebt ze bekeken, maar steekt er niks van op. Dan heb je dus nog niks geleerd. Nog een keer. Je zegt dat je het trailbraken niet onder de knie krijgt. Oefen tot je dit wel beheerst.
Daarna richt je je op de Skipp en niks anders. Rij om de week een nieuwe baan. Dus sla elke week 1 baan over en zorg dat je 1 week solo oefent en de volgende week de baan van iRacing, met races.
Laat de rondetijden los, race niet op public servers maar zorg dat je meters maakt. Wordt 1 met de Skipp en zorg dat je die wagen beheerst, alsof het natuurlijk voelt.
Speel met jouw grafische instellingen, totdat je genoeg FPS overhoudt, maar ook meer referentiepunten krijg bij de track. Zo krijg je meer gevoel bij wat je doet.
Pas je verwachtingen aan en accepteer dat er heeeeel veel oefening nodig is om sneller te worden. 160 rondes op een track is leuk, maar zegt niet zoveel als je niet begrijpt wat je doet. En waarom je 1 seconde laat liggen, elke ronde, in de Esses. Leer eerst de track offtrack, daarna ontrack.
Maar bovenal: zorg dat je plezier krijgt in deze geweldige hobby. Als je dit niet langzaamaan krijgt, moet je jezelf afvragen: Waarom doe ik dit?
[
Voor 7% gewijzigd door
StealthyPeanut op 30-06-2020 07:53
]