Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 309 ... 315 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 06-07 16:51
JoepW schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Dus met de hoe sloop je jouw auto chicane.
de 'niet over de paddenstoelen rijden chicane' versie dus :)
had niet door dat je bij het i'tje kon zien welke config het was, dus bedankt voor de tip :)

Mijn paludarium // iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:49:
[...]

Dus met de hoe sloop je jouw auto chicane.
Daar heb ik heul-geen chicane voor nodig :p

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 05-07 15:33
Ik zie dat Imola er nog voor komt? Helaas ben ik daar niet bij, ga zelf met de tweewieler op Zandvoort scheuren a.s. maandag :)

iRacing Profiel

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Ik snap Mosport echt niet... het lukt gewoon maar niet om daar een degelijk rondje te rijden. Nergens grip voor mijn gevoel. Probeer een opname te maken maar er is niet 1 rondje van de afgelopen 50 waarmee jullie iets kunnen qua feedback...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• PatrickPost1972
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 07:57
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:24:
Ik snap Mosport echt niet... het lukt gewoon maar niet om daar een degelijk rondje te rijden. Nergens grip voor mijn gevoel. Probeer een opname te maken maar er is niet 1 rondje van de afgelopen 50 waarmee jullie iets kunnen qua feedback...
Verlies nemen en niet meer rijden op deze baan.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-07 20:48
Ik vind hem ook moeilijk, vooral "Moss". Ik blokkeer dat heuveltje op zo makkelijk en dan ga ik rechtdoor de bandenstapel in. Dus ik doe het haenig an en rij jullie vanavond in een bejaardentempo achterna. Vergeet niet te zwaaien bij het lappen! :P

iRacing Profiel

• ourplayground
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08:14

ourplayground

XBL: kersnaamgebrui

Maar je pc doet het weer!
Zaak is om tot aan de hairpin (moss volgens mij) zoveel mogelijk aan de binnenkant te zitten, dus wat eerder insturen dan je denkt.
Mocht die hairpin het lastigste stuk zijn, wat mij hielp is op het kleine rechte stukje tussen de bochten in terug schakelen maar de 1, de kans dat je dan te hard gaat is echt miniem.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08:11

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Ik zou toch eens naar je methode kijken om een baan te leren, ik gok dat ik in herhaling val maar ik kan VRS aanraden. Niet voor telemetrie of setups, maar de tutariols.

Die zijn echt fantastisch en geven ook heel veel algemene race tips.

Eerst paar rondjes rijden, zodat je bochten kent op relaxte snelheid. Dan tutariol kijken en aantekeningen bijhouden. Vervolgens rustig aan toepassen.

Houdt in gedachte dat het absolute alien is, en wij normale stervelingen niet zomaar die tijden rijden. Ik rem overal iets eerder of harder, en als ik paar seconden van tijd afkom constant ben ik blij.

Op de baan blijven is belangrijker dan snel zijn in ons stadium in iracing.

PS. Kijk eens op practice naar de wat snellere jongens, ook heel handig

[Voor 3% gewijzigd door Mithriel op 29-06-2020 17:46]

iRacing |

• JS1990
  • Laatst online: 07:01
Heb voor het eerst een opname gemaakt met OBS van een rondje op Mosport. Beeldkwaliteit is niet super, maar dat gebeurt bij het uploaden naar Youtube, OBS opname is 1080P. Nog ff uitzoeken hoe dat kan.
Die dubbele rechter na Moss blijft een uitdaging trouwens, rem hier redelijk veilig voor mijn gevoel.

Zien mensen nog grote verbeterpunten waar tijd te winnen is? Baan maximaliseren in sommige bochten is een dingetje, maar dat heeft denk ik ook met meters maken te maken.
Alvast bedankt!

iRacing Profiel

• Phusebox
Ik zal wat van mijn compleet ongecensureerde video's posten dan kunnen jullie zien wat voor faalhaas ik ben... :( Heb echt alle trackguides die er zijn al gekeken, maar steek er niks van op blijkbaar.

Ga dus alleen maar achteruit ipv vooruit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 08:39
Nog nooit op deze baan gereden en ik houd dan ook m'n hart vast. Ik hoop dat onderstaand filmpje van Dave mij en anderen helpt.

YouTube: iRacing | LETS LEARN THE TRACK | IMSA @ MOSPORT | BMW M8 GTE

[Voor 31% gewijzigd door tomolino op 29-06-2020 18:10]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SlaadjeBla
Is jouw vr headset wel gecentreerd? Je kijkt zo scheef in de auto te zitten als de gemiddelde golf GTI rijder met petje.

Verder heb ik niet veel gezien en ik ben niet de beste persoon om advies te geven, maar ik zag best veel onbenulligheid. Gas blijven geven bij overstuur, de bocht niet halen, maar toch op het gas blijven. Misschien is het de frustratie, maar volgens mij moet je vooral rust vinden en het gevoel ontwikkelen.

iRacing Profiel

• JS1990
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:56:
Ik zal wat van mijn compleet ongecensureerde video's posten dan kunnen jullie zien wat voor faalhaas ik ben... :( Heb echt alle trackguides die er zijn al gekeken, maar steek er niks van op blijkbaar.

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 29 17 02 04]

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 29 17 24 36]

Je hebt veel objecten buiten het circuit uitstaan in je Iracing graphics. Objecten zoals de kabels voor bocht 2 en de palen aan het einde van het rechte stuk achterop. Onder andere deze objecten gebruik ik als oriëntatiepunten voor bijv. remmen.

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 08:21
tomolino schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:10:
Nog nooit op deze baan gereden en ik houd dan ook m'n hart vast. Ik hoop dat onderstaand filmpje van Dave mij en anderen helpt.

YouTube: iRacing | LETS LEARN THE TRACK | IMSA @ MOSPORT | BMW M8 GTE
Die heb ik ook gebruikt ja. Leuke gast, legt het goed uit, en ik hou van dat accent ;) En geeft goeie tips over de markers langs of op de baan.

iRacing Profiel

• Phusebox
JS1990 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:16:
[...]

Je hebt veel objecten buiten het circuit uitstaan in je Iracing graphics. Objecten zoals de kabels voor bocht 2 en de palen aan het einde van het rechte stuk achterop. Onder andere deze objecten gebruik ik als oriëntatiepunten voor bijv. remmen.
Ja helaas vanwege performance. Maar weet niet of dat mijn grootste probleem is. Ik zie video's waar ze gewoon echt veel harder door de bocht gaan dus ik vraag me af wat ik dan fout doe... Kom er gewoon niet wijs uit.

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Ik heb even snel gekeken, maar wat mij opvalt is dat je voor je bij een aantal bochten komt je in het binnen van de baan rijd i.p.v uiterste links/rechts van de baan afhankelijk van op de bocht naar links of rechts gaat. En je geeft soms voor mij gevoel teveel stuur input en blijf je meer geven omdat je op het gas gaat en maar onderstuurd de bocht door blijft gaan. Je kan beter trager de bocht in gaan zodat je tenminste vanaf halverwege de bocht niet meer van het gas hoeft.

[Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 29-06-2020 18:26]

• Phusebox
SlaadjeBla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:11:
Is jouw vr headset wel gecentreerd? Je kijkt zo scheef in de auto te zitten als de gemiddelde golf GTI rijder met petje.

Verder heb ik niet veel gezien en ik ben niet de beste persoon om advies te geven, maar ik zag best veel onbenulligheid. Gas blijven geven bij overstuur, de bocht niet halen, maar toch op het gas blijven. Misschien is het de frustratie, maar volgens mij moet je vooral rust vinden en het gevoel ontwikkelen.
Volgens mij is het window op de desktop anders dan wat ik zie. Geen idee hoe ik dat aanpas.

Heb nu zeker 160 rondjes op deze baan gedaan. Veel meer dan ik op welke baan tot nu toe heb gedaan als practice. En ik reed na 15 of 20 rondjes een 1:16.8. Veel verder dus niet gekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Paar dingen die opvallen:

Stuuruitslag te ver in sommige snelle bochten. Als je een bocht niet haalt, moet je niet nog verder gaan insturen, want dan krijg je alleen maar meer onderstuur. Zo ver als jij stuurt hoef ik echt nooit te sturen in zulke bochten, ongeacht welk circuit het is.

Je gebruikt bij aankomst bocht te weinig van het wegoppervlak.

Je neemt te vaak de bochten gewoonweg te hard. Ook al kunnen anderen dit wel, als jouw aanloop en remactie niet goed is, kun je nooit zoveel snelheid meenemen in de bocht.

Al met al lijkt het er vooral op dat ik iemand zie rijden die te weinig gevoel heeft met de wagen, het circuit niet goed genoeg kent en te geforceerd en gefrustreerd probeert om toch de snelste rondetijden van anderen te evenaren.

Terwijl dit een totaal onrealistische verwachting is.

Mijn iRacing stats

• ourplayground

ourplayground

Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Volgens mij is het window op de desktop anders dan wat ik zie. Geen idee hoe ik dat aanpas.

Heb nu zeker 160 rondjes op deze baan gedaan. Veel meer dan ik op welke baan tot nu toe heb gedaan als practice. En ik reed na 15 of 20 rondjes een 1:16.8. Veel verder dus niet gekomen.
Ik heb er even doorheen geskipt en de volgende zaken vielen mij op:
1) het lijkt er op dat jij (zeker bij T2) er te hard in wil. Dit is juist een bocht waar slow in fast out erg van toepassing is.
2) doordat je er zo hard in gaat, zit je te veel naar rechts waardoor het billen knijpen wordt of je de bocht wel of niet haalt en kom je er langzaam uit.
3) na een spin gelijk weer vol gas weg rijden is niet handig, je banden zijn warm en hebben dus minder grip. Even een paar bochten rustig aan en je kan weer.
4) het is al eerder genoemd, maar ik raad je aan om er voor te zorgen dat je meer ziet om en op de track, wellicht door andere concessies te doen. Maar om constanter te kunnen rijden kunnen die brake markers die er dan in een keer wel zijn, je erg helpen.
5) laatste punt, maar die is erg persoonlijk. Als ik mij niet vergis zag ik je ghost rijden. Dit lijkt mij ontzettend vervelend omdat je je heel snel focussen op sneller zijn dan je ghost, terwijl je doel moet zijn om zonder kleerscheuren die baan rond te rijden.

iRacing Profiel Twitch

• ActualFantasy
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Pas je wel je benzine aan?

Ik rij om te proberen gewoon elke keer met 20 liter of zo, dat is dan max 10 rondjes. Daarna new car, en opnieuw beginnen, dan kun en moet je elke keer opbouwen. Eerste 2 rondjes alleen op de rechte stukken voluit, de bochten zeker in het begin gewoon op tijd afremmen, en daarna voelen waar de grip weer begint.

Wel elke keer checken of er weer maar 20 liter benzine in zit, want ik ben ook weleens de pits ingereden, en eindigde met 75 liter in de tank, en maar afvragen waarom dat ding niet op tijd wilde remmen.

iRacing Profiel

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Nu online

Blerf

GoT iRacing coördinator

Zelfde als wat hier boven verteld word, plus dat ik je niet zie trailbraken.
Ook een manier om “sneller” door een bocht te kunnen, Ook al is dat niet de beste uitleg over trailbraking maar goed.

Je frustratie, hard sturen en verwachting helpen inderdaad ook echt niet mee, je ziet gewoon in het filmpje hoe hard en niet subtiel je te keer gaat :)

Ik denk dat je echt je zelf eens de tijd moet geven om dit te kijken:
YouTube: Everything You Need to be Faster on Track - The Driver's University

En te leren hoe de auto’s, remmen gewicht verschuiving, trailbraken etc... allemaal werken. Zal je een hoop helpen :) Er is een reden dat ik het al meerdere keren heb gepost. Simracing is niet alleen hard op het gas, laat remmen hard op het gas.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Aankondiging: We hebben de tank capaciteit voor de rest van het seizoen verhoogd van 31% naar 37%. Dit faciliteert een iets groter pitwindow.

Daarnaast kun je aankomende vrijdag weer oefenen voor volgende week. Om 19:30 start de server met als circuit: Imola. De 37% tankinhoud is ook geconfigureerd op de practice server.

[Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 29-06-2020 18:50]

iRacing Profiel

• Phusebox
Blerf schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Zelfde als wat hier boven verteld word, plus dat ik je niet zie trailbraken.
Ook een manier om “sneller” door een bocht te kunnen, Ook al is dat niet de beste uitleg over trailbraking maar goed.

Je frustratie, hard sturen en verwachting helpen inderdaad ook echt niet mee, je ziet gewoon in het filmpje hoe hard en niet subtiel je te keer gaat :)

Ik denk dat je echt je zelf eens de tijd moet geven om dit te kijken:
YouTube: Everything You Need to be Faster on Track - The Driver's University

En te leren hoe de auto’s, remmen gewicht verschuiving, trailbraken etc... allemaal werken. Zal je een hoop helpen :) Er is een reden dat ik het al meerdere keren heb gepost. Simracing is niet alleen hard op het gas, laat remmen hard op het gas.
Die videos heb ik al meerdere keren bekeken. En nog heel wat meer video's... Trailbraken lukt me gewoon niet.

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Die video heb ik al meerdere keren bekeken. En nog heel wat meer video's... Trailbraken lukt me gewoon niet.
Dan heb je een enorm duidelijk ding dat je kan vastpakken en waar je op kan oefenen :)

Daar ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op. Want ik kan de meeste van de 'standaardtechnieken' toepassen, en ben nog steeds niet heel snel :P

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Phusebox
Wormaap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Dan heb je een enorm duidelijk ding dat je kan vastpakken en waar je op kan oefenen :)

Daar ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers op. Want ik kan de meeste van de 'standaardtechnieken' toepassen, en ben nog steeds niet heel snel :P
Heb gewoon nul gevoel met de rem. Waarschijnlijk zie je in mijn video's ook wel dat ik overal anders rem en er geen consistentie in zit.

Ik kijk ook naar die trackguides en probeer te zien hoe hard ze remmen en als ik dan zie hoe weinig ze remmen denk ik alleen maar "hoe dan"...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blerf
  • Nu online

Blerf

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Die video heb ik al meerdere keren bekeken. En nog heel wat meer video's... Trailbraken lukt me gewoon niet.
Dan zit er maar 1 ding op als het je allemaal echt niet lukt, of genoegen nemen met het feit dat het zo is, of je zelf gewoon meer tijd gunnen :) Of je kan een driver coach nemen bij byv VRS en kijken of wat 1 op 1 coaching je verder brengt.

Iedereen hier geeft je tips, helpt je waar ze kunnen. Maar denk dat het vooral nu zaak is dat je zelf de tijd neemt om ter leren ( hebben we ook al vaker gezegd ) je wil te snel en teveel.
Breek het op, maak een lijstje van de filmpjes en technieken en ga dit 1 voor 1 leren ( dus niet allemaal te gelijk ) en blijf aub gewoon 1 klasse rijden en dat is zeker niet de GTE ( want dat is geen makelijke auto )

+
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 18:58:
[...]

Heb gewoon nul gevoel met de rem. Waarschijnlijk zie je in mijn video's ook wel dat ik overal anders rem en er geen consistentie in zit.

Ik kijk ook naar die trackguides en probeer te zien hoe hard ze remmen en als ik dan zie hoe weinig ze remmen denk ik alleen maar "hoe dan"...
Dan heb je dus niet de filmpjes goed bekeken :)

Goed dit is het laaste wat ik er een beetje over wil zeggen want het komt steeds terug en je moet er zelf mee aan de bak

1 auto gaan rijden ( zou de skippie doen )
2 technieken gaan leren ( 1 te gelijk )
3 wellicht een driver coach sessie een keer proberen
4 neem de tijd!! ( en vergelijk niet )

Last but not least ENJOY!

Ik hoop dat je ipv frustraties de komende maanden lekker gaat oefenen en wellicht eens kan vertellen wat er wel goed gaat nu en wat je zoal aan het leren bent en geleerd hebt :)

[Voor 35% gewijzigd door Blerf op 29-06-2020 19:02]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:12
[...]

Meters maken, oefenen, oefenen, oefenen. Dan kan je op 2 dingen uitkomen:
- Je kan er geen snars van en je moet accepteren dat je mee doet om de rode lantaarn
- Je hebt een heel mooi leertraject te gaan en met elke stap pak je een overwinning

Gezien het 1e niet heel veel voorkomt, kan ik @Wormaap alleen maar gelijk geven.
Als je nog zoveel onder de knie moet krijgen en moet perfectioneren, dan staat er alleen maar een hele mooie leercurve te wachten.

iRacing Profiel | Twitch

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
[...]

Wat voor mij een ontzettend 'aha'-moment was, was beseffen dat ik vaak eerder dan ik denk, maar minder hard op de rem moet. Dat maakt alles een stuk gecontroleerder. Ik ben daar iets in doorgeschoten en rem nu vaak wat aan de vroege kant. Dat kost me wat tijd, maar tegelijkertijd spaar ik m'n bandjes, dus in de series die wat langere races rijden (momenteel iLMS voor mij, dus 60m races) compenseert dat weer iets.
Wat voor mij hielp om meer controle te bouwen was om een tijd lang bewust op de input-meter voor de rem te letten bij elke bocht. Dat gaf mij een veel beter idee van hoe hard ik rem, en helpt het gevoel in het pedaal op te bouwen.

• ActualFantasy
[...]

Ik weet niet wat voor remmen je hebt, maar ik heb bij de mijne de force factor heel anders staan dan in alle tutorials.

Ik merkte dat ik gewoon veels te weinig remde of zo, dus ik heb de force factor op 1 staan, terwijl de tutorials 1.8 of zo aanraden. ik kan mijn pedaal bijna maximaal intrappen, en dan rem ik nog maar die 70 procent of zo, en dat werkt prima voor mij. Misschien moet je met zoiets beginnen? En dan langzaam aan terugschroeven of zo, tot je het gevoel hebt?

Ik remde precies tegenovergestelde van wat moest. Ik remde weinig, en dan steeds meer naarmate de bocht dichterbij kwam. Heb toen ook van de racelab apps, die telemetry middenin gezet, en ben gewoon op rechte stukken op gaan trekken, en gaan remmen tot ik bijna maximaal kon remmen, zonder te blokkeren. En die sterkte heb ik ingesteld. En daarna dus gewoon op een bocht af gaan, en bij 300 meter vol op de rem trappen zonder te blokkeren... en tja.. dan moest ik gas bijgeven, en zo ga je dat gewoon langzaam aan opbouwen. Tot je op gegeven moment bij de 100 meter aankomt en doorschiet. Dan weet je wel wat je kan ongeveer.

[Voor 26% gewijzigd door ActualFantasy op 29-06-2020 19:06]

iRacing Profiel

• Phusebox
JPM85 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Meters maken, oefenen, oefenen, oefenen. Dan kan je op 2 dingen uitkomen:
- Je kan er geen snars van en je moet accepteren dat je mee doet om de rode lantaarn
- Je hebt een heel mooi leertraject te gaan en met elke stap pak je een overwinning

Gezien het 1e niet heel veel voorkomt, kan ik @Wormaap alleen maar gelijk geven.
Als je nog zoveel onder de knie moet krijgen en moet perfectioneren, dan staat er alleen maar een hele mooie leercurve te wachten.
Bedankt allemaal voor alle tips alweer. Vrees eerder dat bij mij het eerste van toepassing is. Ik speel al zo lang race games dat ik onderhand iets zou moeten hebben opgestoken qua techniek.

En na zoveel rondjes op Mosport :x

• Phusebox
Wormaap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Wat voor mij een ontzettend 'aha'-moment was, was beseffen dat ik vaak eerder dan ik denk, maar minder hard op de rem moet. Dat maakt alles een stuk gecontroleerder. Ik ben daar iets in doorgeschoten en rem nu vaak wat aan de vroege kant. Dat kost me wat tijd, maar tegelijkertijd spaar ik m'n bandjes, dus in de series die wat langere races rijden (momenteel iLMS voor mij, dus 60m races) compenseert dat weer iets.
Wat voor mij hielp om meer controle te bouwen was om een tijd lang bewust op de input-meter voor de rem te letten bij elke bocht. Dat gaf mij een veel beter idee van hoe hard ik rem, en helpt het gevoel in het pedaal op te bouwen.
Ja ik heb die input ook al bewust in beeld gezet daarvoor. Maar denk dat ik eerder te zacht rem dan te hard.

• Phusebox
ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:02:
[...]

Ik weet niet wat voor remmen je hebt, maar ik heb bij de mijne de force factor heel anders staan dan in alle tutorials.

Ik merkte dat ik gewoon veels te weinig remde of zo, dus ik heb de force factor op 1 staan, terwijl de tutorials 1.8 of zo aanraden. ik kan mijn pedaal bijna maximaal intrappen, en dan rem ik nog maar die 70 procent of zo, en dat werkt prima voor mij. Misschien moet je met zoiets beginnen? En dan langzaam aan terugschroeven of zo, tot je het gevoel hebt?

Ik remde precies tegenovergestelde van wat moest. Ik remde weinig, en dan steeds meer naarmate de bocht dichterbij kwam. Heb toen ook van de racelab apps, die telemetry middenin gezet, en ben gewoon op rechte stukken op gaan trekken, en gaan remmen tot ik bijna maximaal kon remmen, zonder te blokkeren. En die sterkte heb ik ingesteld. En daarna dus gewoon op een bocht af gaan, en bij 300 meter vol op de rem trappen zonder te blokkeren... en tja.. dan moest ik gas bijgeven, en zo ga je dat gewoon langzaam aan opbouwen. Tot je op gegeven moment bij de 100 meter aankomt en doorschiet. Dan weet je wel wat je kan ongeveer.
Fanatec CSL Elite met Loadcell... Moet ook nog wennen aan mijn rig denk ik. Ben er nog niet echt blij mee...

• Phusebox
Later reactie maar ja... Nieuw moederbord gekocht. Fijn zo'n moederbord van 300 euro dat na 8 maanden kapot gaat.
ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Ik neem aan dat dat garantiewerk is?
Ja dat wel. Verkoop die wel weer als ie terug is van de 'reparatie'. Geen zin om daar op te wachten.

[Voor 33% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2020 19:26]

• ActualFantasy
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Later reactie maar ja... Nieuw moederbord gekocht. Fijn zo'n moederbord van 300 euro dat na 8 maanden kapot gaat.
Ik neem aan dat dat garantiewerk is?

iRacing Profiel

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:08:
[...]

Fanatec CSL Elite met Loadcell... Moet ook nog wennen aan mijn rig denk ik. Ben er nog niet echt blij mee...
Ik heb, ook naar aanleiding van eerdere posts van je, sterk het vermoeden dat je je loadcell nog niet goed hebt gecalibreerd. Ik begrijp dat je eerder op een wheel stand reed, dan is het ook niet te doen om goed gebruik te maken van je loadcell. Kan het zijn dat je je rem hebt gecalibreerd op de eerste centimeter travel die in het pedaal zit, en geen gebruik maakt van de druk die erachter zit? Wellicht nu je een rig hebt dat je hier wel gebruik van kunt maken? In dat geval even opnieuw calibreren (je mag echt flink druk op dat pedaal zetten hoor, die gaat zo maar niet kapot) en.. heel belangrijk.. wennen aan je nieuwe remdruk. Ik ben de afgelopen maanden 2x van rem gewisseld (G29 --> Elite zonder loadcell --> Elite LC) en ik heb beide keren een week lang iedere avond moeten oefenen voordat ik comfortabel was met de rem.

Als ik zelf een avondje geraced heb op een circuit waar een bocht in zit waar je flink moet remmen (b.v. Interlagos bocht 4) dan heb ik de dag erna spierpijn in mijn linkerbeen van het remmen, omdat ik aardig kracht moet zetten bij het remmen (en niet zoveel gewend ben ;)).
Ik zal zo even kijken hoe ik het in iRacing heb gecalibreerd. Dat is een persoonlijke waarde, maar misschien iets om te kunnen vergelijken. En vergeet met een loadcell ook niet de force factor op 0 te zetten, als je deze hoger zet is er niet met precisie te remmen.
--

Dit is ongeveer de waarde die er bij mijn calibratie naar voren komt. Als ik opnieuw moet calibreren zorg ik ervoor dat die waarde rond de 60000 zit. Dit is een persoonlijke setting, maar werkt voor mij prettig.

[Voor 12% gewijzigd door Session30 op 29-06-2020 19:34]

iRacing Profiel

• Juliankarssies
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 23:40
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Bedankt allemaal voor alle tips alweer. Vrees eerder dat bij mij het eerste van toepassing is. Ik speel al zo lang race games dat ik onderhand iets zou moeten hebben opgestoken qua techniek.

Hou er ook rekening mee dat bij zoveel onderstuur er een hoop wrijving is en dat dus ook resulteerd in hoge temperaturen en banden slijtage.
Verder t3 kan in de 3de versnelling als je dan aan het einde van de curb rustig gas geeft kan je hem rustig naar buiten laten lopen en win je al zo 4a5 tiende oftewel al richting de bovenste helft van het got veld van gisteren
want alles na p33 reed in de 1.16 tijdens de kwalificatie

iRacing Profiel

• Phusebox
Nu weer geen TeamSpeak... Pas nog opgelost en nu kan ik weer geen knop op het stuur mappen. Die gooit ie ook telkens weg... Zucht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:09

Phydomir

Dennis

JS1990 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:53:
Heb voor het eerst een opname gemaakt met OBS van een rondje op Mosport. Beeldkwaliteit is niet super, maar dat gebeurt bij het uploaden naar Youtube, OBS opname is 1080P. Nog ff uitzoeken hoe dat kan.
Die dubbele rechter na Moss blijft een uitdaging trouwens, rem hier redelijk veilig voor mijn gevoel.

Zien mensen nog grote verbeterpunten waar tijd te winnen is? Baan maximaliseren in sommige bochten is een dingetje, maar dat heeft denk ik ook met meters maken te maken.
Alvast bedankt!

[YouTube: Training Mosport 29-6-30]
Ik zie zo qua lijnen geen grote fouten. Je kan hier en daar nog net iets meer de baan maximaliseren maar dat zijn centimeters. Waar je denk ik nog wel wat tijd kan winnen is je auto zo positioneren dat je vroeger op het gas kan. Vooral bocht 2 en Moss. Bij Moss moet je echt al bij de curb rechts op het gas zitten. Maar dat kan alleen als je auto al recht staat. Bocht 2 moet je zo pakken dat je al genoeg snelheid kwijt bent dat je direct op de apex van twee al vol op het gas kan zonder dat je te veel rechts uitkomt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• JS1990
Phydomir schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:44:
[...]

Ik zie zo qua lijnen geen grote fouten. Je kan hier en daar nog net iets meer de baan maximaliseren maar dat zijn centimeters. Waar je denk ik nog wel wat tijd kan winnen is je auto zo positioneren dat je vroeger op het gas kan. Vooral bocht 2 en Moss. Bij Moss moet je echt al bij de curb rechts op het gas zitten. Maar dat kan alleen als je auto al recht staat. Bocht 2 moet je zo pakken dat je al genoeg snelheid kwijt bent dat je direct op de apex van twee al vol op het gas kan zonder dat je te veel rechts uitkomt.
Top! Dank voor het kijken. Mooie oefenpuntjes voor de komende week.

iRacing Profiel

• Loondijke
  • Nu online
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Welke racegames heb je gespeeld? Als je jezelf een techniek hebt aangeleerd die in bijvoorbeeld Cars wel werkt, zak je in iRacing door het ijs ben ik bang. Dat duurt wel even voordat je dat weer opnieuw hebt geleerd.

Mijn iRacing stats

• gerard27
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06-07 17:58

wat mij erg opvalt is teveel sturen zoals al gezegd zo reed ik ook toen ik net begon. maar je maak helemaal geen correcties met sturen staat je force feedback niet veel te laag ? tevens heb ik het idee dat je gevoel voor snelheid er niet is (tevens misschien verstandig om gewoon eens 2 weken lang op 1 circuit te oefenen . en echt te zorgen dat je snap wat je aan het doen bent,. dus andere lijnen rijden later remmen voor een late apex of juist vroeger om de apex perfect te raken om een evt. voorganger in te halen op het rechte stuk )

[Voor 15% gewijzigd door gerard27 op 29-06-2020 19:58]

iRacing Profiel

• Juliankarssies
gerard27 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:52:
[...]

wat mij erg opvalt is teveel sturen zoals al gezegd zo reed ik ook toen ik net begon. maar je maak helemaal geen correcties met sturen staat je force feedback niet veel te laag ? tevens heb ik het idee dat je gevoel voor snelheid er niet is (tevens misschien verstandig om gewoon eens 2 weken lang op 1 circuit te oefenen . en echt te zorgen dat je snap wat je aan het doen bent,. dus andere lijnen rijden later remmen voor een late apex of juist vroeger om de apex perfect te raken om een evt. voorganger in te halen op het rechte stuk )
Dat van de forcefeedback dacht ik net ook aan.
je stuur hoort namelijk redelijk zwaar te worden op het moment dat hij begint te leunen als je dan door stuurt krijg je inderdaad onderstuur

iRacing Profiel

• Loondijke
  • Nu online
Trouwens @Phusebox, je hebt nu de nieuwe rig, welke top is voor jouw pedalen. Merk je nu wat ik bedoelde met de "muur" waar je tegenaan trapt? Dat je daar pas de tegendruk voelt en kunt gaan leren op 75% te remmen met muscle memory?

Mijn iRacing stats

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PatrickPost1972
Joeri, Tom en Maykel, sorry voor de uitglijder in bocht 3 iets te laat op mijn rem daardoor schoot ik te ver door terug op de baan. Nogmaals excuses.

iRacing Profiel Game Pc

• Phusebox
gerard27 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:52:
[...]

FFB staat op het hoogst en aanbevolen settings van iRacing forum.

• gerard27
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:34:
[...]

FFB staat op het hoogst en aanbevolen settings van iRacing forum.
kun je dat op het forum vinden ? welk stuur heb je ??

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07:36
Zit even met de stream van @Jimmy J. mee te kijken. Dan zie je ook de admin chat ;)

Begin van race 2 zeg ik tegen mijn vriendin (ben het een beetje aan het uitleggen) dat we alle chaos achter in het veld missen. Op dat moment pakt Jim wat gras mee en staat achterstevoren, midden op de baan. Gelijk spektakel!

iRacing Profiel // XB1: Beltoon

• Phusebox
Juliankarssies schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:36:
[...]

Dat van de forcefeedback dacht ik net ook aan.
je stuur hoort namelijk redelijk zwaar te worden op het moment dat hij begint te leunen als je dan door stuurt krijg je inderdaad onderstuur
Ik voel nooit wat in mijn stuur buiten gewoon weerstand alsof je geen stuurbekrachtiging hebt. En als je de baan af gaat dan rammelt het een beetje.

Overstuur etc moet ik puur op het geluid afgaan.

[Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2020 22:13]

• Phusebox
gerard27 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:44:
[...]

kun je dat op het forum vinden ? welk stuur heb je ??
Oh sorry nee deze was het :
https://www.formula-fusio...tec-recommended-settings/

Ik heb de CSL Elite.

• Phusebox
Loondijke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:54:
Trouwens @Phusebox, je hebt nu de nieuwe rig, welke top is voor jouw pedalen. Merk je nu wat ik bedoelde met de "muur" waar je tegenaan trapt? Dat je daar pas de tegendruk voelt en kunt gaan leren op 75% te remmen met muscle memory?
Niet echt. Voelt eigenlijk niet anders behalve dan dat ik nog geen fijne positie/houding heb kunnen vinden. Overal pijn nu, vooral mijn rechterknie. En dan lig ik al na 10 minuten uit de feature race omdat mijn stuur opeens ermee stopt nadat ik eerst al niet de formation kon joinen.

Moet maar weer even afstand nemen want is weer een frustrerende dag geweest. Daar waar de eerste race goed ging, qua incidents, totdat ik iemand van achter aantikte en toen was het meteen helemaal bekeken.

Er was vanavond wel veel meer grip maar was nog steeds niet vooruit te branden.

• Phusebox
Loondijke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:51:
[...]

Welke racegames heb je gespeeld? Als je jezelf een techniek hebt aangeleerd die in bijvoorbeeld Cars wel werkt, zak je in iRacing door het ijs ben ik bang. Dat duurt wel even voordat je dat weer opnieuw hebt geleerd.
Forza en PCars 2 inderdaad en Automobilista 2 net voor ik aan iRacing begon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gerard27
nou sen zou ik op 900 zetten
dpr op 0 dat is de damper die wil je uit hebben
spr zou ik op 0 zetten
dri ook op 0 dat is driftmode

heb zelf geen csl elite meer had die wel maar misschien dat er andere mensen zijn die een csl hebben volgens mij had ik iracing ook altijd liniar uit staan

[Voor 8% gewijzigd door gerard27 op 29-06-2020 22:06]

iRacing Profiel

• Phusebox
Session30 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Ik heb, ook naar aanleiding van eerdere posts van je, sterk het vermoeden dat je je loadcell nog niet goed hebt gecalibreerd. Ik begrijp dat je eerder op een wheel stand reed, dan is het ook niet te doen om goed gebruik te maken van je loadcell. Kan het zijn dat je je rem hebt gecalibreerd op de eerste centimeter travel die in het pedaal zit, en geen gebruik maakt van de druk die erachter zit? Wellicht nu je een rig hebt dat je hier wel gebruik van kunt maken? In dat geval even opnieuw calibreren (je mag echt flink druk op dat pedaal zetten hoor, die gaat zo maar niet kapot) en.. heel belangrijk.. wennen aan je nieuwe remdruk. Ik ben de afgelopen maanden 2x van rem gewisseld (G29 --> Elite zonder loadcell --> Elite LC) en ik heb beide keren een week lang iedere avond moeten oefenen voordat ik comfortabel was met de rem.

Als ik zelf een avondje geraced heb op een circuit waar een bocht in zit waar je flink moet remmen (b.v. Interlagos bocht 4) dan heb ik de dag erna spierpijn in mijn linkerbeen van het remmen, omdat ik aardig kracht moet zetten bij het remmen (en niet zoveel gewend ben ;)).
Ik zal zo even kijken hoe ik het in iRacing heb gecalibreerd. Dat is een persoonlijke waarde, maar misschien iets om te kunnen vergelijken. En vergeet met een loadcell ook niet de force factor op 0 te zetten, als je deze hoger zet is er niet met precisie te remmen.
--
[Afbeelding]
Dit is ongeveer de waarde die er bij mijn calibratie naar voren komt. Als ik opnieuw moet calibreren zorg ik ervoor dat die waarde rond de 60000 zit. Dit is een persoonlijke setting, maar werkt voor mij prettig.
Snap niet wat je bedoelt eigenlijk. Dat ding moet toch altijd van 0 maar max gaan in iRacing?

• Juliankarssies
Helaas ging het in de loop van de avond slechter.
Ik begon met een top quali op p18 gestart vervolgen naar p15 te klimmen om met 2 rondes te gaan te spinnen en terug naar p20 te zakken.
Nou kan gebeuren bijna klaar ff kalm aan doen en de eerste top 20 is binnen.
Witte vlag dus ik rijd nog 1 mooi rondje en parkeer hem in t2 op het gras om vervolgens mijn spotter niet te horen en linksboven nog steeds een wit vlak zie (dus 2 volle rondes een witte vlag) daardoor helaas naar p24 gezakt.
Maar mijn main race was een drama verremde mijzelf te vaak plus een paar spins en de consistentie van de stoelgang van een 90 jarige en nog wonder boven wonder op p24 gefinisht maar helaas zonder een heel tevreden gevoel.

iRacing Profiel

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08:35

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Heeft iemand een idee hoe ik een hosted sessie kan instellen zonder inc limit (DQ?), maar met penalties per X incs?

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 08:24
Mag ik weer een cijfer? Hier de prutser van de week.
P10 in de feature race na gestart te zijn op P16. En dan doe je dit....
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Ik voel nooit wat in mijn stuur buiten gewoon weerstand alsof je geen stuurbekrachtiging hebt. En als je de baan af gaat dan rammelt het een beetje.

Er klopt echt ergens iets niet aan je settings. Ik zou haast zeggen, ik kom eens langs, maar ik ben bang dat ik dan depri thuis kom. :+

iRacing Profiel

• Juliankarssies
Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Maar je hebt hem ook ingesteld in de iracing settings? want die verschillen voor elke auto

iRacing Profiel

• Phusebox
Juliankarssies schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Maar je hebt hem ook ingesteld in de iracing settings? want die verschillen voor elke auto
Ehm ja force op 6 Nm en strength op wat iRacing zelf aangeeft.

Zou niet weten wat ik anders moet doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatrickPost1972
MartijnA3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-29 22-09-48]

[...]

Er klopt echt ergens iets niet aan je settings. Ik zou haast zeggen, ik kom eens langs, maar ik ben bang dat ik dan depri thuis kom. :+
Matig Matig gister was met meer lef, en de uitvoering was beter :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online

Maurice W

3700X - RTX 2070S

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-29 22-09-48]
[...]
Sorry Martijn ;)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube | My Twitch

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 08:38
Weer een gemixte avond. Paar foutjes gemaakt waardoor ik spins maakte en plekken verlies, de mogelijkheid van een top 20 finish was er vanavond maar helaas!

Maar wat ik wel erg fijn vind ik om te merken is dat ik veel soepeler aan het rijden ben voor mijn gevoel en dat ik ook steeds meer overzicht heb van de auto's om mij heen. De snelheid heb ik ondertussen wel om het middenveld te bereiken maar het gaat nu om het rijden van de clean laps. Maar als ik even bekijken dat ik 1(!) maand geleden met 0(!) ervaring op het gebied van sim racen ben begonnen ben ik heel erg tevreden.

Daarvoor ook dank aan deze community, met een goede dosis zelfreflectie ;), ben ik dankzij jullie zover gekomen!

Persoonlijke highlight van de avond: Een echte, clean inhaalactie ergens aan het begin van de feature race. Er was een gaatje, dichtgereden, draften op de backstraight, ernaast gezet en via de buitenkant ingehaald *O*. Smaakt naar meer!

Moet ik wel ff goed leren remmen voor de pitingang 7(8)7

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Laatst online: 08:24
Nee joh, dat was helemaal aan mij. Had ook gewoon rustig achter je kunnen blijven en die mooie P10 pakken.

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Ehm ja force op 6 Nm en strength op wat iRacing zelf aangeeft.

Zou niet weten wat ik anders moet doen.
Probeer dit eens:
gerard27 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:04:
[...]

nou sen zou ik op 900 zetten
dpr op 0 dat is de damper die wil je uit hebben
spr zou ik op 0 zetten
dri ook op 0 dat is driftmode

heb zelf geen csl elite meer had die wel maar misschien dat er andere mensen zijn die een csl hebben volgens mij had ik iracing ook altijd liniar uit staan
SEN op 108 klopt echt niet. Geen idee waar die gast van dat forum het vandaan heeft. 8)7 SEN op 900 zetten. Je stuur dan ook in iRacing kaliberen op 900 graden.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Phusebox
[...]

Tja ik weet niet beter dan dat de FFB voor mij in iRacing gewoon ruk is. In andere games werkt het prima. In iRacing voel ik zo goed als niks wat de auto doet. Dacht dat dat normaal was.

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 06-07 18:42
Beltoni schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:44:
Zit even met de stream van @Jimmy J. mee te kijken. Dan zie je ook de admin chat ;)

Begin van race 2 zeg ik tegen mijn vriendin (ben het een beetje aan het uitleggen) dat we alle chaos achter in het veld missen. Op dat moment pakt Jim wat gras mee en staat achterstevoren, midden op de baan. Gelijk spektakel!
Had dat even gezegd vooraf, dan had ik wat beter m'n best gedaan :$

Enerverend avondje, zullen we maar zeggen. En sorry voor die tik in Moss Alaric. 100% mijn fout.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Phusebox
Niellie41 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Probeer dit eens:

[...]

SEN op 108 klopt echt niet. Geen idee waar die gast van dat forum het vandaan heeft. 8)7 SEN op 900 zetten. Je stuur dan ook in iRacing kaliberen op 900 graden.
Die settings zijn me hier ooit aangeraden volgens mij...

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:17:
Heeft iemand een idee hoe ik een hosted sessie kan instellen zonder inc limit (DQ?), maar met penalties per X incs?
Kan alleen in de beta ui volgens mij.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Niellie41

Niellie41

JoepW schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Kan alleen in de beta ui volgens mij.
Dat heb ik inderdaad gevonden, maar ik krijg de volgende error bij deze instellingen:

• JvdS19
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 06:18
[...]

Probeer dit eens:

[...]

Is SEN = 108 niet hetzelfde als 1080 maar past dat niet op de display van de fanatec, dat is bij mijn DD1 wel het geval.

• Phusebox
JvdS19 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Is SEN = 108 niet hetzelfde als 1080 maar past dat niet op de display van de fanatec, dat is bij mijn DD1 wel het geval.
108 is inderdaad 1080

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
[...]

Probeer dit eens:

[...]

Een mismatch tussen het aantal graden in iRacing en van je stuur zou iig een deel van het vage gevoel verklaren geloof ik.

Vanavond leuk gereden, geen gekke dingen zien gebeuren om me heen. In race 1 hele veld voorbij moeten laten omdat ik vast stond achter een ongeluk. Shit happens, mede daardoor wel erg leuk kunnen racen. In race 2 in laatste twee bochten Maurice nog buitenom kunnen inhalen. Had je schade? Ik kwam ineens zo snel dichterbij...

@Niellie41 no limit uitzetten, belachelijk hoog getal invullen, en toggle weer uitzetten? Zou me niet verbazen dat dat veld niet leeg mag zijn, ondanks de toggle

[Voor 9% gewijzigd door BM op 29-06-2020 22:28]

X1 Gamercard | iRacing

• Niellie41

Niellie41

JvdS19 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Hmm, dat zou kunnen en klinkt wel logisch. Ik heb geen Fanatec stuur. Excuses als dat het geval is @Phusebox! In dat geval, moet je dan zorgen dat je stuur in iRacing ook op 1080 graden staat. Dan staat het mooi 1 op 1.

Dus of allebei op 900 of allebei op 1080 graden. :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:25:
[...]

Dat heb ik inderdaad gevonden, maar ik krijg de volgende error bij deze instellingen:
[Afbeelding]
Dat lijkt me een bug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

3700X - RTX 2070S

BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:26:
[...]

Een mismatch tussen het aantal graden in iRacing en van je stuur zou iig een deel van het vage gevoel verklaren geloof ik.

Vanavond leuk gereden, geen gekke dingen zien gebeuren om me heen. In race 1 hele veld voorbij moeten laten omdat ik vast stond achter een ongeluk. Shit happens, mede daardoor wel erg leuk kunnen racen. In race 2 in laatste twee bochten Maurice nog buitenom kunnen inhalen. Had je schade? Ik kwam ineens zo snel dichterbij...
Zekers had ik schade :+

...nee, ik zat op standje "oma" uitrijden :z
Desondanks nam jij die bocht erg strak in de laatste ronde _/-\o_

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:53
Niellie41 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]
Denk dat je Car Incident limit bovenaan niet op No Limit moet zetten. Dan werkt het bij mij wel. Maar wat het precies doet snap ik ook niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ourplayground

ourplayground

Potverdomme heren!! Weer een lekkere avond in Canada! Heat 1 foutloos gereden en van ergens in de 20 naar p13 gereden. 2e heat dus vanaf p13 gestart maar foutje gemaakt (iets met gras) en daardoor controlle kwijt en van links naar rechts over de baan geschoten (sorry voor het eventuele ongemak) uithuilen en overnieuw beginnen van halverwege de 30 en weer terug kunnen rijden naar p14 na een leuk gevecht met @Mithriel.
Kortom we zijn helemaal klaar voor de komende races in Canada!

Edit: Dankzij de nieuwe tank inhoud ook een undercut kunnen doen op een Porsche waar ik vast achter zat. En nog succesvol ook!

[Voor 11% gewijzigd door ourplayground op 29-06-2020 23:16]

iRacing Profiel Twitch

• Phusebox
Niellie41 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:27:
[...]

Hmm, dat zou kunnen en klinkt wel logisch. Ik heb geen Fanatec stuur. Excuses als dat het geval is @Phusebox! In dat geval, moet je dan zorgen dat je stuur in iRacing ook op 1080 graden staat. Dan staat het mooi 1 op 1.

Dus of allebei op 900 of allebei op 1080 graden. :)
Dat heb ik (1080) dus daar ligt het niet aan... Denk ook echt niet dat het aan de apparatuur ligt maar gewoon puur aan mezelf hoor. Ik bedoel, ik heb nu een Sim-Lab rig en ok een instap set qua stuur en pedalen maar nog heb ik geen gevoel. Lijkt eerder alsof het slechter gaat nu dan met de wheelstand en een losse draaistoel... Was ieder geval stukken comfortabeler :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, dat ging al weer beter.

Race 1 naar een voor mij beste plaats ooit gereden, vanaf 29, naar 14, al ging dat niet van een leien dakje aan het eind...Volgende keer een litertje meer..

wel paniek bij de start van race 2 want ik zag de pacecar... dat was nieuw in een GoT race.

Daarna rustig aan begonnen en toen ineens was het HEY, ik rij op P10!!!

Hey... daar was een bocht....

Volgende keer gewoon normaal blijven doorrijden dus.

[Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 29-06-2020 22:34]

iRacing Profiel

• Niellie41

Niellie41

NickThissen schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Denk dat je Car Incident limit bovenaan niet op No Limit moet zetten. Dan werkt het bij mij wel. Maar wat het precies doet snap ik ook niet.
Maar word je dan niet gediskwalificeerd (en dus verwijderd)? Dat moet ik namelijk niet hebben en de max van die Car Incident Limit slider gaat tot 255. Dat is niet genoeg voor een 12 uurs race op Spa. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beltoni
Jimmy J. schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:23:
[...]
Had dat even gezegd vooraf, dan had ik wat beter m'n best gedaan :$

Enerverend avondje, zullen we maar zeggen. En sorry voor die tik in Moss Alaric. 100% mijn fout.
Ja dat was wel jammer. Zat nog heel betoog te houden hoe goed je wel niet was en dat ik hier heel veel van kan leren.

Vriendin is nu helemaal teleurgesteld en wil nu dat ik zelf maar weer ga oefenen ;)

• Intruder
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 06-07 20:39
Wat een lekkere race heren! Watkins glenn past me blijkbaar gewoon niet, ik kon een stuk beter mee komen dat afgelopen week. Ik had helaas een paar domme foutjes in race 2, was mijn concentratie een beetje kwijt. Daardoor van p14 afgezakt naar p24 (geloof ik), maar daar ben ik meer dan tevreden mee :*)

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Beltoni
ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:33:
Zo, dat ging al weer beter.

Race 1 naar een voor mij beste plaats ooit gereden, vanaf 29, naar 14, al ging dat niet van een leien dakje aan het eind...Volgende keer een litertje meer..

[YouTube: 2020 06 29 22 25 27]

wel paniek bij de start van race 2 want ik zag de pacecar... dat was nieuw in een GoT race.

Daarna rustig aan begonnen en toen ineens was het HEY, ik rij op P10!!!

Hey... daar was een bocht....

Volgende keer gewoon normaal blijven doorrijden dus.
Top dat je er weer bij was!!

Omtrent benzine in R1. Als je niet top 5 bent, gooi aub je auto vol. Die paar liter minder gaan echt het verschil niet maken. ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Was weer leuk vanavond mensen! Helaas in zowel de sprint als de feature race eenzijdig van de baan gevlogen. En gezien alles dicht bij elkaar zit betekent dat héél veel mensen voorbij laten. Uiteindelijk in beide races nog een middenmootplek gepakt, maar dat had uiteraard een stuk beter gekund. Volgende keer beter!
Volgende week is Imola, right? Ook niet makkelijk, maar die ken ik in ieder geval al :)

De plotselinge kakafonie op TS op het eind van de sprintrace kwam dus doordat een deel van de mensen twee keer een witte vlag kreeg. Dus wit toen we over start/finish kwamen en vervolgens nog een keer wit de volgende ronde. Een hoop mensen waren hun wagen al midden op de baan aan het parkeren, terwijl een hoop andere mensen net iets eerder door hadden dat er nog een ronde kwam en doorreden. Heel vreemd!

@Blerf: Ik voel me wel een beetje schuldig dat je o.a. mij voorbijliet in de laatste bocht daarna. Ik had geen nadeel t.o.v. jou gehad van die onverwachte extra ronde, dus heb nu een plek van je gestolen :P

[Voor 43% gewijzigd door Wormaap op 29-06-2020 22:46]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 08:11

Mithriel

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:33:
[...]

Dat heb ik (1080) dus daar ligt het niet aan... Denk ook echt niet dat het aan de apparatuur ligt maar gewoon puur aan mezelf hoor. Ik bedoel, ik heb nu een Sim-Lab rig en ok een instap set qua stuur en pedalen maar nog heb ik geen gevoel. Lijkt eerder alsof het slechter gaat nu dan met de wheelstand en een losse draaistoel... Was ieder geval stukken comfortabeler :+
Je focust teveel en daardoor frustreer jij jezelf. Ga eens een week niet racen, reset even alle zintuigen.

Als je doorgaat met oefenen als je geergerd of gefrustreerd bent gaat het alleen van kwaad tot erger.

Over je hardware, als je iemand in buurt kent die ook racet, laat die eens in je sim racen. Kun je hardware problemen uitsluiten.

Voor de rest is het gewoon heel veel in de spiegel kijken.

Ik heb gehoord dat die te winnen is volgend seizoen.

iRacing |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mithriel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:47:
[...]
Over je hardware, als je iemand in buurt kent die ook racet, laat die eens in je sim racen. Kun je hardware problemen uitsluiten.
Als @Phusebox een beetje in de buurt woont wil ik best eens kijken of het in de instellingen zit

X1 Gamercard | iRacing

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blerf
  • Nu online

Blerf

GoT iRacing coördinator

Wormaap schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:43:
Was weer leuk vanavond mensen! Helaas in zowel de sprint als de feature race eenzijdig van de baan gevlogen. En gezien alles dicht bij elkaar zit betekent dat héél veel mensen voorbij laten. Uiteindelijk in beide races nog een middenmootplek gepakt, maar dat had uiteraard een stuk beter gekund. Volgende keer beter!
Volgende week is Imola, right? Ook niet makkelijk, maar die ken ik in ieder geval al :)

De plotselinge kakafonie op TS op het eind van de sprintrace kwam dus doordat een deel van de mensen twee keer een witte vlag kreeg. Dus wit toen we over start/finish kwamen en vervolgens nog een keer wit de volgende ronde. Een hoop mensen waren hun wagen al midden op de baan aan het parkeren, terwijl een hoop andere mensen net iets eerder door hadden dat er nog een ronde kwam en doorreden. Heel vreemd!

@Blerf: Ik voel me wel een beetje schuldig dat je o.a. mij voorbijliet in de laatste bocht daarna. Ik had geen nadeel t.o.v. jou gehad van die onverwachte extra ronde, dus heb nu een plek van je gestolen :P
Nee joh we hadden allemaal dat gedoe met die vlag dus vond ik het wel zo netjes de plekken terug te geven O+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:57:
[...]

Als @Phusebox een beetje in de buurt woont wil ik best eens kijken of het in de instellingen zit
Uit de bordspellenthread herinner ik me dat hij ergens in zuid Limburg woont volgens mij. Net wat te ver vanuit Breda :+.

[Voor 48% gewijzigd door Loondijke op 29-06-2020 23:04]

Mijn iRacing stats

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

3700X - RTX 2070S

Vanavond lekker geraced (y)

Qualy helaas verprutst waardoor ik 50+ op de startgrid stond voor de sprintrace.
Tijdens de sprintrace om alle "ellende" heen gereden waardoor ik de feature race kon starten vanaf P20.
De feature race redelijk foutloos gereden met als resultaat een P10 d:)b

Feature race

• SlaadjeBla
Leuke avond, slecht resultaat. Had ik niet al gezegd dat ik Moss listig vond? Beide races eindigden daar. Jammer want in de practice ging ik voor mijn doen echt lekker en heb ik weer veel van jullie opgestoken.

Toen ik in de pit stond heb ik nog even met Bas meegekeken. Zo heerlijk beheerst en gecontroleerd zou ik ook graag leren rijden. Erg leerzaam en dat neem ik mooi weer mee naar de official races.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PatrickPost1972
En dan kijk je een replay terug, en dan kijken nog een keer kijken huh zie ik het nou goed, setup Imola. Ja dat staat er toch echt :+ :+ :+ :+ 8)7 8)7 8)7 8)7 en toch van 51 naar 13 gekomen :*) :*) :*) :*)

Heerlijke race op naar mijn mening een van de leukere banen die er is.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +5Henk 'm!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mijn race van gisteravond.
Het was fun.
Heat 2 moest ik na Moss corner me terug vechten van plek 47 en dat was eigelijk best heel leuk. Uiteindelijk toch nog 11de geworden.

00:00 Heat 1
24:38 Heat 2

De standen zijn bijgewerkt.

[Voor 4% gewijzigd door JoepW op 30-06-2020 06:01]

• Phusebox
Mithriel schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:47:
[...]

Je focust teveel en daardoor frustreer jij jezelf. Ga eens een week niet racen, reset even alle zintuigen.

Als je doorgaat met oefenen als je geergerd of gefrustreerd bent gaat het alleen van kwaad tot erger.

Voor de rest is het gewoon heel veel in de spiegel kijken.

Ik heb gehoord dat die te winnen is volgend seizoen.
Juist het feit dat ik weet dat het aan mezelf ligt en dat ik steeds weer onnodige domme fouten maak zorgt voor die frustratie.

Eerste heat ging dus prima, geen incs en ik bleef gewoon rustig afwachten bij problemen voor mij. Totdat iemand voor mij net iets meer liftte dan ik dacht. Ik tik hem aan maar kon zelf verder. Voelde me klote daarover en was excuses aan het maken en toen vloog ik er in Moss corner vanaf en was het bekeken voor de de rest van de avond.

Bij de feature race kon ik niet joinen voor de grid. Mijn muis werkte niet meer, en toen ik dat had opgelost moest ik dus al de race met 20sec achterstand beginnen. En tja dan ga ik dus blijkbaar teveel pushen en nadenken waardoor ik fouten maak.

• Blerf
  • Nu online

Blerf

GoT iRacing coördinator

Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 06:07:
[...]

Juist het feit dat ik weet dat het aan mezelf ligt en dat ik steeds weer onnodige domme fouten maak zorgt voor die frustratie.

Eerste heat ging dus prima, geen incs en ik bleef gewoon rustig afwachten bij problemen voor mij. Totdat iemand voor mij net iets meer liftte dan ik dacht. Ik tik hem aan maar kon zelf verder. Voelde me klote daarover en was excuses aan het maken en toen vloog ik er in Moss corner vanaf en was het bekeken voor de de rest van de avond.

Bij de feature race kon ik niet joinen voor de grid. Mijn muis werkte niet meer, en toen ik dat had opgelost moest ik dus al de race met 20sec achterstand beginnen. En tja dan ga ik dus blijkbaar teveel pushen en nadenken waardoor ik fouten maak.
Ik hoop dat je mijn eerdere advies gaat opvolgen en je nu eens gaat focussen op wat er goed is, te leren is en andere manier hoe het te doen :) en ga nu aub gewoon alleen de skippies rijden en niet ook nog GTE er naast, de GTE is gewoon niet een gemakkelijke auto en brengt jou nu alleen maar frustraties.
( en ik ken meer mensen die de auto niet heel leuk vinden )

Dus ik hoop dat je het advies van eerder te harte neemt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blerf
  • Nu online

Blerf

GoT iRacing coördinator

Ik heb verder wel echt mooie racejes gehad, in de eerste race reed ik na start finish net met mijn achter wiel het gras op.... omdat ik aan het kijken was na het persoon wat de pit uit kwam... Resultaat spin maar kon nog door.

Feature race starte ik dus ergens in 20 maar dat was vol mooie gevechten, met andere martijn de halfe baan over gereden 2 wide zonder elkaar ook maar een tikkie te geven! zo kom je ze niet vaak tegen, en als het gebeurt als je wederzijds ruimte geeft waar nodig dan is het niet normaal mooi!
Toch nog 3 rondes voor het einde pech toen ik @Jimmy J. probeerde te ontwijken zonder geluk ( kon hij ook geen fluit aan doen ) en toen ik dacht volgens mij is de auto nog wel wel okay.. en ik dacht okay relative check, rijden, en toen deed het stuur het toch niet ik... maar kon er dus niet snel genoeg uit om @ActualFantasy niet mee te nemen. ( nogmaals sorry )

• Phusebox
Blerf schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:08:
[...]

Ik hoop dat je mijn eerdere advies gaat opvolgen en je nu eens gaat focussen op wat er goed is, te leren is en andere manier hoe het te doen :) en ga nu aub gewoon alleen de skippies rijden en niet ook nog GTE er naast, de GTE is gewoon niet een gemakkelijke auto en brengt jou nu alleen maar frustraties.
( en ik ken meer mensen die de auto niet heel leuk vinden )

Dus ik hoop dat je het advies van eerder te harte neemt.
Vandaar ook mijn eerdere suggestie voor een soort Junior League (qua ervaring dan, zodat ook senioren als ikzelf kunnen deelnemen :+) met bijvoorbeeld de Skippy.

Qua verder leren, ik weet niet hoe. Met de track guide video's kom ik niet verder blijkbaar en de data, grafieken etc van VRS weet ik niet te interpreteren. Voor mijn gevoel zit ik gewoon muurvast en merk ook dat er 0 progressie is momenteel. Na gisteravond dus ca. 6 uur practice rondjes gereden op Mosport maar de tijden waren niet anders dan na een half uur practice. Even rekening houdend dat er gisteren bizar veel meer grip was dan tijdens mijn offline test-drives was ik eigenlijk nog langzamer.

Ik kijk, ondanks alle pijniging voorafgaand aan, altijd uit naar de GoT race op zondag. Gewoon online met vreemden racen haal ik toch minder plezier uit. De community hier was voor mij de reden om in iRacing te stappen. Als dat wegvalt kan ik net zo goed terug naar Project Cars ("Doen! (Good riddance)", hoor ik jullie denken).

• JPM85
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 08:12
Gisteren ging een stuk beter dan zondag avond, scheelt als je niet met een verbrande kop achter het stuur duikt :+

Kwalificatie was ik rondje 1 al kwijt bij opkomen rechte stuk door daar net iets te wijd te gaan. Gelukkig uit de muur kunnen houden. Ronde2 daardoor wat voorzichtig gereden om wel een tijd op het bord te zetten; P22.
(wat zit het trouwens dicht bij elkaar in het middenveld. 0.1 seconde levert je gewoon 10 startplaatsen op _/-\o_ )

Race1 ging heerlijk. Op 1 of andere manier heb ik meer grip in de openingsrondes dan de mensen om mij heen, want ik kon in de eerste 2 rondes gelijk een aantal plaatsen goed maken bij uitkomen Moss.
Daarna een mooi gevecht met Raimond gehad, welke ik buitenom in bocht8 voorbij kon.
Helaas kwam ik 1 plekje te kort voor pole position in race2, maar gezien het verschil in rondetijden top10, niet meer dan terecht.

Race2 was saai. Ik had al snel een gat voor mij van 5 seconden op Raimond en een gat van 5 seconden naar achteren op Martijn V., gezien onze pace nagenoeg gelijk was, kon ik nooit echt dichterbij komen. Hierdoor de laatste 5 rondes op oma drafje naar huis gereden op p7, maar dat had ik niet moeten doen. Kwam op het einde een seconde te kort op Nick die een fout had gemaakt :X

edit; zie dat ik nog altijd top10 sta in het klassement.
Heb ik een mooi doel voor dit seizoen, rookie titel halen *O*

[Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 30-06-2020 07:30]

iRacing Profiel | Twitch

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 05:53:
Mijn race van gisteravond.
Het was fun.
Heat 2 moest ik na Moss corner me terug vechten van plek 47 en dat was eigelijk best heel leuk. Uiteindelijk toch nog 11de geworden.

00:00 Heat 1
24:38 Heat 2

[YouTube: GoT Weekly Tournament - MoSport - S3 2020 - Monday]

De standen zijn bijgewerkt.
Ik heb ff de 1e paar ronden van Race 2 teruggekeken (zonde van Moss in L1!), en ik snap nu een opmerking op TS van je.

Ik zou zweren dat je iets zei als 'Dat was close Maykel', maar op dat moment kon ik je to-taal niet zien op m'n relative. Snapte d'r niks van. Maar zie nu dat er ook een Mikail meerijd, en dat klinkt redelijk hetzelfde tussen alle andere herrie :p

Heeft iemand de replay van gister nog? Zijn aantal puntjes die ik nog wel even terug zou willen kijken, maar ik heb (as usual) de replay niet opgeslagen :/

[Voor 9% gewijzigd door BM op 30-06-2020 07:44]

X1 Gamercard | iRacing

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
Phusebox schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 07:18:
[...]

Vandaar ook mijn eerdere suggestie voor een soort Junior League (qua ervaring dan, zodat ook senioren als ikzelf kunnen deelnemen :+) met bijvoorbeeld de Skippy.

Qua verder leren, ik weet niet hoe. Met de track guide video's kom ik niet verder blijkbaar en de data, grafieken etc van VRS weet ik niet te interpreteren. Voor mijn gevoel zit ik gewoon muurvast en merk ook dat er 0 progressie is momenteel. Na gisteravond dus ca. 6 uur practice rondjes gereden op Mosport maar de tijden waren niet anders dan na een half uur practice. Even rekening houdend dat er gisteren bizar veel meer grip was dan tijdens mijn offline test-drives was ik eigenlijk nog langzamer.

Ik kijk, ondanks alle pijniging voorafgaand aan, altijd uit naar de GoT race op zondag. Gewoon online met vreemden racen haal ik toch minder plezier uit. De community hier was voor mij de reden om in iRacing te stappen. Als dat wegvalt kan ik net zo goed terug naar Project Cars ("Doen! (Good riddance)", hoor ik jullie denken).
Als ik tegen een muur oploop van frustratie en mijn prestaties niet beter worden, zou ik het volgende doen;

Neem een iRacing break van 2 weken. Even resetten en weg van jouw frustratiebron. Geen video's of forum; richt je even op iets wat jou wel plezier en ontspanning geeft.

Probeer iemand met simrace-ervaring langs te laten komen om je te helpen bij jouw setup. Voor mijn gevoel gaat het compleet verkeerd met jouw pedalen en force feedback. Jij voelt geen overstuur om op te vangen? Welk stuurtje heb je eigenlijk?

Neem een abbo op VRS en leer hoe je hun telemetrie moet lezen, kijk baan tutorials totdat je ze uit je hoofd kent... etc. totdat je er eigenlijk gek van wordt. Print de layout van de baan uit en zorg dat je per bocht precies weet, hoe de snelste mannen die bochten nemen. Gear, referentiepunten etc.

Pols of er iemand is bij onze league die je een avondje 1op1 wil helpen in een sessie. Vanaf de basics.

Bekijk de video's van Driver61. Nog een keer en dan nog een keer. Zorg dat je begrijpt wat er gezegd wordt en hoe je dit moet toepassen op jouw eigen prestaties. Je hebt ze bekeken, maar steekt er niks van op. Dan heb je dus nog niks geleerd. Nog een keer. Je zegt dat je het trailbraken niet onder de knie krijgt. Oefen tot je dit wel beheerst.

Daarna richt je je op de Skipp en niks anders. Rij om de week een nieuwe baan. Dus sla elke week 1 baan over en zorg dat je 1 week solo oefent en de volgende week de baan van iRacing, met races.

Laat de rondetijden los, race niet op public servers maar zorg dat je meters maakt. Wordt 1 met de Skipp en zorg dat je die wagen beheerst, alsof het natuurlijk voelt.

Speel met jouw grafische instellingen, totdat je genoeg FPS overhoudt, maar ook meer referentiepunten krijg bij de track. Zo krijg je meer gevoel bij wat je doet.

Pas je verwachtingen aan en accepteer dat er heeeeel veel oefening nodig is om sneller te worden. 160 rondes op een track is leuk, maar zegt niet zoveel als je niet begrijpt wat je doet. En waarom je 1 seconde laat liggen, elke ronde, in de Esses. Leer eerst de track offtrack, daarna ontrack.

Maar bovenal: zorg dat je plezier krijgt in deze geweldige hobby. Als je dit niet langzaamaan krijgt, moet je jezelf afvragen: Waarom doe ik dit?

[Voor 7% gewijzigd door Loondijke op 30-06-2020 07:53]

Mijn iRacing stats

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-07 12:05
Kleine aanvulling op hierboven: check of je met correcte field of view rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Nu online
Wat me ook opvalt: je schrijft vaak allerlei oorzaken, waar het aan ligt dat het niet lukt.

Een keer klagen is prima, maar zorg dat je dit niet gaat gebruiken als "excuus" dat het niet lukt.

Bijvoorbeeld:
Qua verder leren, ik weet niet hoe. Met de track guide video's kom ik niet verder blijkbaar en de data, grafieken etc van VRS weet ik niet te interpreteren.
Dan leer je hoe je het wel moet interpreteren en hoe je die video's moet lezen. Er is niemand waar dit voor is aan komen waaien.

(Klinkt nu allemaal wat direct misschien, maar het is met de beste bedoelingen ;).

[Voor 51% gewijzigd door Loondijke op 30-06-2020 08:35]

Mijn iRacing stats

Pagina: 1 ... 309 ... 315 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True