Ik denk, en of ik gelijk heb is niet belangrijk maar volgens mij verliest hij bij aanremmen even de controle over zijn auto. En helaas zit je aan de buitenkant.ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:14:
Zo, dat was waarschijnlijk mijn laatste race Tweakers.
Als je er zulke admins tussen heb zitten, dan heeft het geen zin. We proberen een potje leuk te racen, en dan gaat ie eerst tijdens de eerste wedstrijd via DM lopen zeiken over een incident, waarop ik antwoord dat ik na de wedstrijd ga kijken, dan blijft ie doorgaan via DM. Ik zeg dat ie moet kappen ik kijk na de westrijd.
Begint ie over DM zo zo egootje dit bla bla....
Daarna in race twee tikt hij mij er bewust af. Hij stuurt duidelijk in terwijl ie weet dat ik daar zit.
[YouTube: 2020 06 28 22 11 20]
Wat is dat nou voor onzin?
Snap dat je gefrustreerd bent na zo'n avond. Mara qua taalgebruik mag het wel iets minder.ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:20:
[...]
Ik heb hartstikke leuke races gehad, op die persoon na. Na zijn tikje stond mijn stuur scheef en zakte ik terug, maar verder hele leuke races gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 29-06-2020 07:34 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik ben de binneste.....PatrickPost1972 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:21:
[...]
Ik denk, en of ik gelijk heb is niet belangrijk maar volgens mij verliest hij bij aanremmen even de controle over zijn auto. En helaas zit je aan de buitenkant.
Uhm, ik denk dat je even moet adem halen.ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:14:
Zo, dat was waarschijnlijk mijn laatste race Tweakers.
Als je er zulke admins tussen heb zitten, dan heeft het geen zin. We proberen een potje leuk te racen, en dan gaat ie eerst tijdens de eerste wedstrijd via DM lopen zeiken over een incident, waarop ik antwoord dat ik na de wedstrijd ga kijken, dan blijft ie doorgaan via DM. Ik zeg dat ie moet kappen ik kijk na de westrijd.
Begint ie over DM zo zo egootje dit bla bla....
Daarna in race twee tikt hij mij er bewust af. Hij stuurt duidelijk in terwijl ie weet dat ik daar zit.
[YouTube: 2020 06 28 22 11 20]
Wat is dat nou voor onzin?
Ten eerste, in de eerste race ram jij 2 personen ervan af na de hairpin, maar dat vergeet je even te vermelden. Waarop je al geërgerd reageert.
Daarna in tweede race, had je compleet slechte exit uit hairpin, waardoor ik er eenvoudig naast kwam. Als je de moeite neemt om mijn camera positie te nemen zie je dat ik overstuur momentje heb die ik corrigeer. Daarnaast neem jij niet compleet de apex, waardoor je ook ietsjes uitschiet.
Het spel registeerde het trouwens niet als car contact ook.
Wellicht niet de meest nette actie, maar compleet geen opzet of slechte intenties, want waarom zou ik mijn eigen en jouw race in het gevaar brengen....
Zn relatives deed het niet via de overlay, heb al een PM gehad met excuses. Shit happens.ourplayground schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:21:
[...]
En hij staat!!!!
Even serieus, wat gebeurde daar joh?
Dat zal best, maar hij moet niet denken dat omdat hij admin is dat ie alles tegen mij mag zeggen via DM.Phydomir schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:21:
[...]
Snap dat je gefrustreerd bent na zo'n avond. Mara qua taalgebruik mag het wel iets minder.
Ik heb hem twee keer gezegd dat ik na de wedstrijd ging kijken naar incident en dan gaat ie nog door, terwijl we al weer in de warmup zitten voor de volgende race.
Voor hem geld dan toch ook "na de wedstrijd" Dat zou hij helemaal moeten weten dan.
Ongeacht wat er is gebeurd, laten we elkaar in ieder geval met respect behandelen... dank 🙏🏻
Pfoah, dat was een intense avond.
Voor het eerst in tijden weer in de BMW gestapt en m'n allereerste rondjes op Mosport tijdens de officiële practice gedraaid. Had toch beter een uurtje ergens nog apart moeten trainen want dát was pittig zeg. Moeilijke baan en zoveel traffic ook vanwege de korte lengte van de baan, wou niemand in de weg zitten. Kon daardoor niet in mijn ritme komen.
Tijdens de qualy had ik eindelijk een beetje het goede gevoel. Heat 1 op verstand proberen uit te rijden, uiteindelijk zeer tevreden over p14. Had p13 kunnen zijn, ware het niet dat ik niet doorhad dat ik al in de laatste ronde zat en me heel makkelijk gewonnen gaf in de laatste bochtencombinatie.
Heat 2 opgeklommen tot p6 door andermans foutjes, toen ging het bij mij mis in bocht 2 met 10 min te gaan, gelijk maar een fast repair gepakt om uiteindelijk p16 te finishen na nog wat kleine foutjes.
Ik was trouwens erg in de war door de fuel estimate. Kon moeilijk een inschatting maken. Had daar ook vooraf wat meer de tijd voor moeten nemen.
Voor het eerst in tijden weer in de BMW gestapt en m'n allereerste rondjes op Mosport tijdens de officiële practice gedraaid. Had toch beter een uurtje ergens nog apart moeten trainen want dát was pittig zeg. Moeilijke baan en zoveel traffic ook vanwege de korte lengte van de baan, wou niemand in de weg zitten. Kon daardoor niet in mijn ritme komen.
Tijdens de qualy had ik eindelijk een beetje het goede gevoel. Heat 1 op verstand proberen uit te rijden, uiteindelijk zeer tevreden over p14. Had p13 kunnen zijn, ware het niet dat ik niet doorhad dat ik al in de laatste ronde zat en me heel makkelijk gewonnen gaf in de laatste bochtencombinatie.

Heat 2 opgeklommen tot p6 door andermans foutjes, toen ging het bij mij mis in bocht 2 met 10 min te gaan, gelijk maar een fast repair gepakt om uiteindelijk p16 te finishen na nog wat kleine foutjes.
Ik was trouwens erg in de war door de fuel estimate. Kon moeilijk een inschatting maken. Had daar ook vooraf wat meer de tijd voor moeten nemen.
[quote]Mithriel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:22:
[...]
Uhm, ik denk dat je even moet adem halen.
Ten eerste, in de eerste race ram jij 2 personen ervan af na de hairpin, maar dat vergeet je even te vermelden. Waarop je al geërgerd reageert.
Daarna in tweede race, had je compleet slechte exit uit hairpin, waardoor ik er eenvoudig naast kwam. Als je de moeite neemt om mijn camera positie te nemen zie je dat ik overstuur momentje heb die ik corrigeer. Daarnaast neem jij niet compleet de apex, waardoor je ook ietsjes uitschiet.
Wellicht niet de meest nette actie, maar compleet geen opzet of slechte intenties, want waarom zou ik mijn eigen en jouw race in het gevaar brengen....
[/quote]
Ik denk dat je je mond moet houden. Ik heb je twee keer gevraagd NA de westrijd te kijken naar dat incident.
Daar gaat het hier niet om, om die incidenten, het gaat om jou gezeik over DM tijdens de race, en je actie in race 2.
En je kan lullen wat je wilt, maar je stuurt bewust in. Daarna op rechte stuk over start finish ging je ook nog slingeren namelijk, om mij achter je te houden.
Edit: adem-in, adem-uit. Relax.... doe dit via DM of, of nog beter, laat het ff een nachtje bezinken, en kijk dan eens verder
[...]
Uhm, ik denk dat je even moet adem halen.
[/quote]
Ik denk dat je je mond moet houden. Ik heb je twee keer gevraagd NA de westrijd te kijken naar dat incident.
Daar gaat het hier niet om, om die incidenten, het gaat om jou gezeik over DM tijdens de race, en je actie in race 2.
En je kan lullen wat je wilt, maar je stuurt bewust in. Daarna op rechte stuk over start finish ging je ook nog slingeren namelijk, om mij achter je te houden.
Edit: adem-in, adem-uit. Relax.... doe dit via DM of, of nog beter, laat het ff een nachtje bezinken, en kijk dan eens verder
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 29-06-2020 07:37 ]
Ok waar moet hij dan heen gaan, hij kan niet in het luchtledige oplossen. Hij moet op een gegeven moment toch ook de bocht nemen. Maar goed ongelukkige samenloop van omstandigheden en kom op volgende race gewoon weer mee doen. Zijn ergere dingen die gebeuren op de wereld.
Ik wil toch nog even antwoorden, ik denk niet dat ik vanalles kan zeggen, en ook heb ik niet alles gezegd. Kan chatlog nog posten hoor.ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:24:
[...]
Dat zal best, maar hij moet niet denken dat omdat hij admin is dat ie alles tegen mij mag zeggen via DM.
Ik heb hem twee keer gezegd dat ik na de wedstrijd ging kijken naar incident en dan gaat ie nog door, terwijl we al weer in de warmup zitten voor de volgende race.
Voor hem geld dan toch ook "na de wedstrijd" Dat zou hij helemaal moeten weten dan.
Jij ramde 2 personen uit de wedstrijd, wat je ontzettend goed wist omdat je buiten de baan kwam en als malloot terug de baan op kwam. Geen sorry niets, alleen dat ik moest kappen inderdaad... alsof je de koning himself was.
Beetje in spiegel kijken aub
Hold your line riep ie bij mij? Dat heeft ie bij hem ook gedaan, en dat is wat mij betreft de rechter helft van het circuit en voor hem de linkerhelft in dit geval..PatrickPost1972 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:27:
[...]
Ok waar moet hij dan heen gaan, hij kan niet in het luchtledige oplossen. Hij moet op een gegeven moment toch ook de bocht nemen. Maar goed ongelukkige samenloop van omstandigheden en kom op volgende race gewoon weer mee doen. Zijn ergere dingen die gebeuren op de wereld.
Hij stuurt naar mijn helft in, dat is toch niet je lijn houden??
Maar goed, ik zie al aan mithriel dat het geen zin heeft. Is zich van geen kwaad bewust, denkt dat ie alles kan en mag. Gaat in mijn excelletje.
[ Voor 10% gewijzigd door ActualFantasy op 28-06-2020 22:29 ]
Uhm, ik nam de binnenlijn zodat je daar niet kon inhalen. Heet verdedigend rijdenActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:25:
[...]
Dat dacht je zeker 2 bochten eerder ook, verdedigen is de beste aanval, ik tik hem hier er wel af.Mithriel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:30:
[...]
Uhm, ik nam de binnenlijn zodat je daar niet kon inhalen. Heet verdedigend rijden
Ik raad beide heren om even een koud drankje te pakken, pc af te sluiten en morgenochtend even terug te komen. Racing met een smile is ver te zoeken op dit moment 
Ik heb een replay opgeslagen dus mocht het nodig zijn kan ik de beelden met alle perspectieven uploaden.
Ik heb een replay opgeslagen dus mocht het nodig zijn kan ik de beelden met alle perspectieven uploaden.
Kon je helaas niet ontwijken in T1. Karma omdat ik behoorlijk zat te pushen. Jammer dat het niet goed afliep.Juliankarssies schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:17:
2 woorden HOLLY SHIT.
Race 1 gestart op p33 lekker mee gereden de eerste rondes om daarna door wat volgens mij netcode was een andere rijder aan te tikken (nogmaals mijn excuses) maar karma kwam daar na in de vorm van een andere coureur die mij te laat zag en klapte tegen de muur.
Toen ik naar buiten kwam zat ik midden in t veld dus gekozen mijn verlies te nemen en vanaf de 1 na laatste plek te starten, eerste rondes rustig gereden alleen inhalen als het echt ging en geen fouten maken.
Tot de laatste 7 minuten ging het goed met helaas een spin in t1 en daarna merkte ik dat ik te veel gleed en later nog een spin in de laatste bochten combinatie wat helaas maar p25 werd waar top 20 zeker mogelijk was.
Maar iedereen die bij mij in het groepje zat de eerste 20min bedankt voor de heerlijke race.
Zelf twee heerlijke races gehad. Beide races van P42/43 mij opgewerkt naar de 20e stek. Helaas in de eerste race een fout gemaakt waardoor ik weer van achteren moest starten. Geen puntjes dus vanavond maar wel mij uitstekend vermaakt!
@ActualFantasy en @Mithriel nu graag stoppen. Als jullie het niet met elkaar eens zijn prima, maar bespreek dat dan in PM.
Ik heb sowieso wel interesse in de replay. Was zelf iets te snel met afsluiten 'echo....'ZelianGuy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:31:
Ik raad beide heren om even een koud drankje te pakken, pc af te sluiten en morgenochtend even terug te komen. Racing met een smile is ver te zoeken op dit moment
Yes graag de replay! @ZelianGuy
En kan iedereen gewoon even leren normaal te praten, we zijn hier geen kinderklas!
( geld voor iedereen! )
En kan iedereen gewoon even leren normaal te praten, we zijn hier geen kinderklas!
( geld voor iedereen! )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Wil je het complete bestand of moet ik even iets knippen?Doubleoz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:34:
[...]
Ik heb sowieso wel interesse in de replay. Was zelf iets te snel met afsluiten 'echo....'
Dezelfde vraag. En hier even delen of even via de DM?Blerf schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:35:
Yes graag de replay! @ZelianGuy
( geld voor iedereen! )
[ Voor 36% gewijzigd door ZelianGuy op 28-06-2020 22:36 ]
Ja @Maverick ook hier geen resultaten van de races van vandaag te bespeuren, forum staat er vol van.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
slices is fine in DM, van de ongevallen. tnx youZelianGuy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:36:
[...]
Wil je het complete bestand of moet ik even iets knippen?
[...]
Dezelfde vraag. En hier even delen of even via de DM?
En dan nu weer door met de orde van de dag
[ Voor 7% gewijzigd door Blerf op 28-06-2020 22:39 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Vandaag ondanks de enkel in tape mijn eerste GT race sinds de gescheurde enkelbanden.
Helaas was het geen succes, kom niet in het ritme door lichamelijke beperkingen...
Komende weken nog maar richten op de ovals, dat gaat momenteel iets beter.
Helaas was het geen succes, kom niet in het ritme door lichamelijke beperkingen...
Komende weken nog maar richten op de ovals, dat gaat momenteel iets beter.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ben wel benieuwd naar de resultaten. Vrees dat het toch een Discontinuity issue is al vraag ik me af hoe dat kan.Aan mijn ping kan het niet liggen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9RdBLRdEoPaM117a9gpWUrYP.png?f=user_large)
edit: mijn geheugen had me even in de steek gelaten. Op Watkins Glen had ik hetzelfde probleem, nu even gecontroleerd en het waren inderdaad connectie problemen... Ga er vanuit dat dit hetzelfde is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/NyP7dzU29yrrQx0SsZIsN80s.png?f=user_large)
Volgens mij gebeurt het wel alleen bij de Tweakers races... Tijdens normale events heb ik er nooit last van. Zou de volle lobby er mee te maken kunnen hebben?
:fill(white):strip_exif()/f/image/9RdBLRdEoPaM117a9gpWUrYP.png?f=user_large)
edit: mijn geheugen had me even in de steek gelaten. Op Watkins Glen had ik hetzelfde probleem, nu even gecontroleerd en het waren inderdaad connectie problemen... Ga er vanuit dat dit hetzelfde is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/NyP7dzU29yrrQx0SsZIsN80s.png?f=user_large)
Volgens mij gebeurt het wel alleen bij de Tweakers races... Tijdens normale events heb ik er nooit last van. Zou de volle lobby er mee te maken kunnen hebben?
Wellicht iets metBeltoni schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:52:
Ben wel benieuwd naar de resultaten. Vrees dat het toch een Discontinuity issue is al vraag ik me af hoe dat kan.Aan mijn ping kan het niet liggen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/gMhGIUZjsVw8fVnhJlq9S4aw.png?f=user_large)
instelling?
Lobby? Split bedoel jeBeltoni schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:52:
Join anders een truck race, die zijn unofficial en altijd vol.
Kijk of je hetzelfde hebt.
Om eerlijk te zijn had ik vandaag ook een aantal visuele glitches die ik normaal niet zie....
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Voor mijzelf was deze avond een mixed bag. Mooie momenten en minder mooie momenten. Toch wel meegedaan met de race aangezien ik tijdens de practice alles viel en ik clean rondjes kon rijden op een niet al te dramatisch niveau.
Ten eerste mijn excuses voor het kusje op de kont van @Jan Hein waardoor je spinde, had iets meer naar binnen kunnen zitten tijdens de start. Tegelijkertijd ook sorry aan de rest van de achterkant van het veld, BIJNA, een clean start
.
De rest van race 1 was in principe om te vergeten. Spin met damage, reparatie en ergens achteraan gefinisht.
Race 2 was een race waar ik tot aan de pit stops erg tevreden mee was. Start was clean, inhaal actie (ja ja, mijn eerste echte inhaalactie
) tijdens de start succesvol en daarna clean gereden totdat ik naar binnen ging.
Daarna tijdens mijn outlap was ik iets te vriendelijk voor een BMW bij het insturen van de esses, onderstuur en een knuffel met de muur
. Voor de rest redelijk rustig verder gereden met uiteindelijke een domme actie waardoor ik bijna ga knuffelen met @JoepW. Erg dom want ik ben meer ingehaald en dat ging prima, maar goed, gewoon blijven oefenen en morgen weer beter.
Persoonlijke highlight van de avond voor mij was het gevecht met @verse48 . Daadwerkelijk echt succesvol verdedigd waarbij verse nog netjes genoeg ruimte had en ik tot 2 keer toe succesvol mijn plekje heb gehouden. Derde keer niet succesvol maar het was wel 3 keer vol genieten
. Waarvoor dank!
Ten eerste mijn excuses voor het kusje op de kont van @Jan Hein waardoor je spinde, had iets meer naar binnen kunnen zitten tijdens de start. Tegelijkertijd ook sorry aan de rest van de achterkant van het veld, BIJNA, een clean start

De rest van race 1 was in principe om te vergeten. Spin met damage, reparatie en ergens achteraan gefinisht.
Race 2 was een race waar ik tot aan de pit stops erg tevreden mee was. Start was clean, inhaal actie (ja ja, mijn eerste echte inhaalactie
Daarna tijdens mijn outlap was ik iets te vriendelijk voor een BMW bij het insturen van de esses, onderstuur en een knuffel met de muur
Persoonlijke highlight van de avond voor mij was het gevecht met @verse48 . Daadwerkelijk echt succesvol verdedigd waarbij verse nog netjes genoeg ruimte had en ik tot 2 keer toe succesvol mijn plekje heb gehouden. Derde keer niet succesvol maar het was wel 3 keer vol genieten
Waar vind ik dit?
Laatst de 24u van Le Mans gedaan en daar geen enkel probleem gehad.raymondw schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:55:
[...]
Lobby? Split bedoel je
Join anders een truck race, die zijn unofficial en altijd vol.
Kijk of je hetzelfde hebt.
Om eerlijk te zijn had ik vandaag ook een aantal visuele glitches die ik normaal niet zie....
Heel apart maar ik duik er morgen wel even in.
Geen probleem hoor, excuses niet nodig, ik had het nog even teruggekeken en mijn conclusie was eigenlijk dat ik zelf meer ruimte had moeten laten (het was een beetje te precies pasZelianGuy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:55:
...
Ten eerste mijn excuses voor het kusje op de kont van @Jan Hein waardoor je spinde, had iets meer naar binnen kunnen zitten tijdens de start. Tegelijkertijd ook sorry aan de rest van de achterkant van het veld, BIJNA, een clean start.
...
Deze staat onder "my account" op iracing site.Beltoni schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Waar vind ik dit?
[...]
Laatst de 24u van Le Mans gedaan en daar geen enkel probleem gehad.
Heel apart maar ik duik er morgen wel even in.
Ik zie trouwens dat iRacing er nog steeds niet in geslaagd is om iRating / SR / Awards toe te kennen op basis van het type circuit waar je op rijdt maar enkel op basis van hoe de hele Series is ingedeeld.
Indy Pro race van eerder op een oval heeft invloed gehad op mijn Road Ratings.
Indy Pro race van eerder op een oval heeft invloed gehad op mijn Road Ratings.
Pittig circuit(je) voor de GTE, althans voormij
In de sprint race een paar leuke battles gehad met o.a. @Doubleoz en @laforte (sorry voor het schrikken
).
De feature race was minder goed, door een aantal eigen foutjes lag ik al snel achteraan...
Video van de sprint race
Ik heb voor de 2de avond geluidsproblemen die (hoogstwaarschijnlijk) veroorzaakt worden door VoiceMeeter Banana
. Maar eens opzoek naar een alternatief voor het splitten van de audio.
In de sprint race een paar leuke battles gehad met o.a. @Doubleoz en @laforte (sorry voor het schrikken
De feature race was minder goed, door een aantal eigen foutjes lag ik al snel achteraan...
Video van de sprint race
Ik heb voor de 2de avond geluidsproblemen die (hoogstwaarschijnlijk) veroorzaakt worden door VoiceMeeter Banana

Ben wel benieuwd of de chaos minder was gisteravond nu ik er niet bij kon zijn?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hier de stream van mijn race avond.
0:00 : Heat 1 - OBS weer te laat gestart
21:14 : Heat 2
37:30 : Ik stuur domweg te vroeg en te veel in en verspeel mijn 1ste plek en val terug naar een 12de plek. En neem overigens @Linc mee. Laatste keer: Sorry.
0:00 : Heat 1 - OBS weer te laat gestart
21:14 : Heat 2
37:30 : Ik stuur domweg te vroeg en te veel in en verspeel mijn 1ste plek en val terug naar een 12de plek. En neem overigens @Linc mee. Laatste keer: Sorry.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 29-06-2020 08:25 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik weet niet of het door jouw afwezigheid kwamPhusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 05:47:
Ben wel benieuwd of de chaos minder was gisteravond nu ik er niet bij kon zijn?
Al zag ik in t2 heel wat auto's het gras maaienDoubleoz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:39:
[...]
Ik weet niet of het door jouw afwezigheid kwammaar ik vond het met het aantal incidenten mee vallen. Zeker als je bedenkt hoe kort het circuit is en het aantal auto's dat mee reden. Vorige week Watkins Glen was er veel meer chaos.
In de woorden van André van duin: mn gras mn gras😂
YouTube: daf achteruitrijden (1/2)
Resultaten zijn beschikbaar. Toch een zwarte vlag gehad in de quali. Vraag me echt af hoe dit mogelijk is geweest en waarom ik in-game geen melding heb gekregen...
Heb niet stilgestaan, ben niet van de baan geweest. Kan me niet voorstellen dat ik ook de lijn van de pit heb overschreden. Heel apart verhaal...
Heb niet stilgestaan, ben niet van de baan geweest. Kan me niet voorstellen dat ik ook de lijn van de pit heb overschreden. Heel apart verhaal...
Wist niet dat jij het was, maar als je de replay van boven kijkt, zie je dat ik je niet raak.Beltoni schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:27:
Net voor het eerst een race met de Ford GTE gedaan, hij voelt eigenlijk wel erg lekker aan op Watkins Glen. Kom ik natuurlijk een beetje te laat achter. Als P12 gestart maar vanwege chaos bij de start reed ik al snel op P5-6 o.i.d. Daarna helaas vakkundig door een mede-tweaker van de baan geduwd, wonder boven wonder kon ik gewoon doorrijden, had niet het gevoel dat ik pace verloor en tijdens de stop had ik enkel 20 seconden optional repair wat ik natuurlijk liet zitten. Verder heerlijk geracet en alsnog als P8 geëindigd. Had mijn eerste top 5 kunnen zijn in de GTE. Ach het gaat in ieder geval langzaam beter.
Even snel wat filmpjes achter elkaar geplakt met random tool. OBS wil nog niet echt meewerken dus dan maar zo.
Crash @ 0:48
[YouTube: iRacing Motorsport Simulator - Ford GTE @ Watkins Glen]
Laatste 3 fragmenten waren mijn mislukte undercuts, beide keren scheelde het echt bijzonder weinig...
En ook geen inc. gekregen op dat moment.
Maar, ja ik verremde me op dat moment. Dus volledig mijn fout.
Resultatenpagina's werken weer: 8 cautions - 36 caution laps - 34 green laps.Fuelke schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:38:
Zo, eerste oval race deze week in de Indy Pro achter de rug, en het zal ook de laatste zijn. Veel te veel yellows, de resultatenpagina van iRacing is stuk, dus ik kan het even niet opzoeken maar we hebben ruim 52 minuten gedaan over 70 rondjes.
Resultaat was nog best in orde, van achteraan naar P4, twee keer mooi ontsnapt aan een spin / crash voor me.
Hoeveel deelnemers waren er gisteren? Ik had ook wel gedacht dat er veel chaos zou zijn vanwege de korte baan en dat het voorbij laten van snellere auto's best lastig is in de snelle bochten zonder dan zelf op het gras te belanden.Doubleoz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 07:39:
[...]
Ik weet niet of het door jouw afwezigheid kwammaar ik vond het met het aantal incidenten mee vallen. Zeker als je bedenkt hoe kort het circuit is en het aantal auto's dat mee reden. Vorige week Watkins Glen was er veel meer chaos.
Edit: heb even naar de results gekeken. Ouch. Als ik die tijden zie toch beter dat ik niet meedoe. Ik zou veruit de langzaamste zijn geweest. Krijg deze baan gewoon niet voor elkaar. Verlies superveel tijd bij Moss hairpin, het rechte stuk en de bochtensectie voor start/finish. (Dus eigenlijk meer dan de helft van de baan
Ik hoop dat ik mijn pc gefixed krijg vandaag, heb gisteren een nieuw moederbord en processor besteld... (helaas wel weer dezelfde dus ga er qua performance niks op vooruit) PC was pas 8 maanden oud
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 29-06-2020 08:35 ]
Allemaal leuk en aardig maar ik wil de helft van die punten!MartijnA3 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:19:
Mag ik punten voor de afsprong en landing?
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-28 22-10-00]
Jij landde op de kop dus dat is aftrek.laforte schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar ik wil de helft van die punten!
Naar aanleiding van een discussie gisteravond op discord. Fantastische chaos voor madness week!
Tja, met 40 Europeanen op een Amerikaanse server dan gebeuren dit soort dingen nou sneller. Omdat je een vrij onrustige rijstijl hebt liet ik al een aantal keer de deur openstaan. Had gewoon eieren voor mijn geld moeten kiezen.MartijnV03 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:23:
[...]
Wist niet dat jij het was, maar als je de replay van boven kijkt, zie je dat ik je niet raak.
En ook geen inc. gekregen op dat moment.
Maar, ja ik verremde me op dat moment. Dus volledig mijn fout.
Blijf het bizar vinden dat ik daar zonder schade weg ben gekomen, de Ferrari zou ongetwijfeld Total löss zijn.
I'm just gonna leave this here: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3742279.page
Puur uit interesse, wat bedoel je met onrustige rijstijl?Beltoni schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:04:
[...]
Tja, met 40 Europeanen op een Amerikaanse server dan gebeuren dit soort dingen nou sneller. Omdat je een vrij onrustige rijstijl hebt liet ik al een aantal keer de deur openstaan. Had gewoon eieren voor mijn geld moeten kiezen.
Blijf het bizar vinden dat ik daar zonder schade weg ben gekomen, de Ferrari zou ongetwijfeld Total löss zijn.
Ben altijd wel benieuwd wat andere er van vinden.
Gisteren een dag om snel te vergeten.
Qualy verpruts doordat ik er niet helemaal bij was, 2x de auto moeten corrigeren bij opkomen S/F waardoor ik daar al een halve seconde liet liggen. (wat het verschil is tussen P10/P15 & P30/P35)
Race1; Starten vanaf p31, ging deze race eigenlijk wel lekker. Ik kon de vele grasmaaiers voorbij rijden zonder problemen en in de 1e paar ronde door goed te positioneren veel plaatsen winnen. Laatste ronde lag ik op p17? maar werd helaas rond getikt in de hairpin.
Race2; Opening goed doorgekomen, bocht 1 raak ik een grassprietje, ga haaks rechtsaf de muur in. Pijn in mijn klauwen, tow naar de pits genomen maar auto reed voor geen meter. Toen maar uitgezet, hopelijk vanavond een herkansing.
Qualy verpruts doordat ik er niet helemaal bij was, 2x de auto moeten corrigeren bij opkomen S/F waardoor ik daar al een halve seconde liet liggen. (wat het verschil is tussen P10/P15 & P30/P35)
Race1; Starten vanaf p31, ging deze race eigenlijk wel lekker. Ik kon de vele grasmaaiers voorbij rijden zonder problemen en in de 1e paar ronde door goed te positioneren veel plaatsen winnen. Laatste ronde lag ik op p17? maar werd helaas rond getikt in de hairpin.
Race2; Opening goed doorgekomen, bocht 1 raak ik een grassprietje, ga haaks rechtsaf de muur in. Pijn in mijn klauwen, tow naar de pits genomen maar auto reed voor geen meter. Toen maar uitgezet, hopelijk vanavond een herkansing.
Een paar posts daar zijn spot on, die mag je hier best neer zettenSlaadjeBla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:11:
I'm just gonna leave this here: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3742279.page
If you were in a race car, if you spun off the track during a race, would you just drive back onto the track in front of oncoming cars, or would you look and wait however long it takes before its clear to rejoin the track?
This is one mental hurdle many seem incapable of understanding. Even if one is technically in the right concerning the "rules" of overtaking, or any other incident, the bottom line is that you must bring your car across the finish line. If not, the entire race was a waste of time and effort.
Mike Hull (Chip Ganassi's right hand man and strategist for Scott Dixon) who basically says the exact same thing. They treat every incident as their fault.
Omdat je wat sneller was bewoog je onnodig veel zonder een actie te maken. Je zat al een aantal keer dicht op mijn bumper wat normaal natuurlijk prima is, maar wanneer iedereen met een ping van 130+ rijdt is dat onnodig risico nemen.MartijnV03 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Puur uit interesse, wat bedoel je met onrustige rijstijl?
Ben altijd wel benieuwd wat andere er van vinden.
@Beltoni Daar kijk ik dus nooit naar voor een race, welke ping iedereen heeft.
Meestal pas na een race als er iets gebeurt is, misschien toch eens gewoonte van maken.
Meestal pas na een race als er iets gebeurt is, misschien toch eens gewoonte van maken.
Waar kan ik de results van gisteravond vinden? Heb via de league pagina en my series results gezocht maar ze poppen niet op, ook als ik show only official uit zet.Fuelke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:28:
[...]
Resultatenpagina's werken weer: 8 cautions - 36 caution laps - 34 green laps.
Het makkelijkst is via hosted - hosted results.TiemenC schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:08:
[...]
Waar kan ik de results van gisteravond vinden? Heb via de league pagina en my series results gezocht maar ze poppen niet op, ook als ik show only official uit zet.
Was een pittig avondje gister , om 19.25 nog snel de baan aangeschaft omdat ik toch wel mee wilde doen .De practice heb ik volledig benut om voor jullie overal het gras te maaien en de vangrails /bandenstapels van dichtbij te controleren op degelijkheid .Diverse set-ups geprobeerd , zelfs zelf een baseline aangepast wat redelijk ging maar uiteindelijk toch maar een gesharede gebruikt.Het grootste probleem voor mij hier was de baan leren en de 1e 2 rondjes door zien te komen met koude banden , groot respect voor alle snelle mannen hier , die op koude banden de tijden rijden die ik op warme banden net aan haal .Uiteindelijk ging het best aardig , 1e race niet eens als laatste geeindigd , 2e race was stuk minder , 2 x schade en lange repair.Langzaamaan beginnen mijn rondetijden beter te worden en zit ik inmiddels ongeveer 2 -2,5 seconden van de snelle mannen af. Dat was ongeveer 6 sec eerst , was ook mijn streven , maar wil nu uiteraard nog dichterbij komen , hopenlijk kan ik er nog een seconde af snoepen dit seizoen .
Ik dacht doe ook eens een raceje mee bij Tweakers. Het komt bij mij vrijwel nooit uit om zondag of maandag avond te racen maar gisteren toevallig wel. Iets na 20:00 de server gejoined met de Ford GT voor mijn eerst rondjes sinds jaren op Mosport en de eerste keer met de Ford GT sinds 2018. Had in het begin moeite met de setup, vond de achterkant erg onvoorspelbaar maar kon uiteindelijk toch aardig rond komen.
In de kwalificatie crash ik de auto nog in mijn outlap maar na 2 getimed rondjes stond ik ineens op pole. Daar snapte ik al helemaal niks van
Toen dus zenuwachtig voor de race en een wat groot gat met de pace car laten vallen maar we zaten er toch weer achter voor de laatste bocht. Kon goed weg komen maar was extra voorzichtig om gewoon de auto heel te kunnen houden. Dennis kwam mij op een gegeven moment voorbij maar kon de rest prima achter mij houden. Helaas maakte Dennis een foutje waardoor ik weer op P1 terecht kwam en zo de race ook kon winnen. Mijn avond kon niet meer stuk
Race 2 dus van P10 starten en schijnbaar was een pitstop verplicht, zie je ik rijd bijna nooit meer bij Tweakers
Toen we in de pace lap de laatste bochten naderde dacht ik ineens oh shit ik moet de benzine nog aanpassen en banden uitzetten. Gelukkig lukte dat nog voor de laatste bocht en kon ik nog een aardige start maken. In de eerste rondjes wat mensen kunnen passeren totdat ik op P5 zat achter Joep, Dennis, Bas en Gerben. Ik was wel iets sneller maar een inhaal actie zou onnodig veel risico betekenen dus ik bleef rustig volgen. Dennis viel na een klein foutje terug achter ons waardoor ik dus op P4 terecht kwam. De Ford GT ging veel harder door de Moss Corner en daar tikte ik Gerben een keer aan op de bumper, excuus hiervoor. Een paar enge momenten gehad met achterblijvers die op rare plaatsen stil stonden en Joep en Bas hadden nog een momentje waardoor Gerben en ik met veel pijn en moeite er doorheen konden. Na de pitstop, waar ik te veel benzine mee nam, kwam ik achter Dennis de baan op. Die had na zijn eerdere terugval een hele tijd vrij baan gehad waardoor hij dus lekker constante rondjes heeft kunnen rijden. Toen ben ik de race rustig gaan uitrijden want met Dennis op P1 voor me en Bas op P3 achter me was het hele podium bezet door Virtual Motorsport rijders en dat vond ik wel best zo
Ik heb me vanzelfsprekend erg vermaakt gister. Ik hoop in de komende weken nog een keer mee te kunnen doen
In de kwalificatie crash ik de auto nog in mijn outlap maar na 2 getimed rondjes stond ik ineens op pole. Daar snapte ik al helemaal niks van

Toen dus zenuwachtig voor de race en een wat groot gat met de pace car laten vallen maar we zaten er toch weer achter voor de laatste bocht. Kon goed weg komen maar was extra voorzichtig om gewoon de auto heel te kunnen houden. Dennis kwam mij op een gegeven moment voorbij maar kon de rest prima achter mij houden. Helaas maakte Dennis een foutje waardoor ik weer op P1 terecht kwam en zo de race ook kon winnen. Mijn avond kon niet meer stuk
Race 2 dus van P10 starten en schijnbaar was een pitstop verplicht, zie je ik rijd bijna nooit meer bij Tweakers

Ik heb me vanzelfsprekend erg vermaakt gister. Ik hoop in de komende weken nog een keer mee te kunnen doen
Dat is dus wat ik voor mijn gevoel al 100x heb herhaald, kijk altijd een crash terug en ook al is het niet jou schuld, kijk hoe je het had kunnen voorkomen. Uiteindelijk maakt het niet uit waarom je auto stuk is gegaan, je auto is stuk en je race is klaar. Hopelijk helpt het, dat iemand anders het op iracing forum zijn verhaal doet om de rest van de mensen het te laten begrijpen.SlaadjeBla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 09:11:
Ik weet dat het heel verleidelijk is om gelijk weer weg te rijden na een crash, maar het is gewoon het domste wat je kan doen. Gisteren stond ik dus ook dwars op de baan na het momentje met @JoepW en ik had hem al in zijn 1 staan om weer weg te rijden, maar toen keek ik naar links (handig dat VR) en zag ik de rest voor mij langs sturen. Dus even netjes gewacht en zonder verdere schade door kunnen rijden. Hiermee toch nog 3e geworden. Als ik gelijk was gaan rijden was geheid iemand tegen mij aan geknald en was mijn auto stuk geweest.
Ik hoop dat dit niet te kinderachtig is, maar de post van @Blerf en de hoeveelheid auto's die gisteren toch ging grasmaaien heeft mij aan het denken gezet.
Vandaar dat ik mijn Remarkable er even heb bij gepakt en onderstaand tekeningetje beklad met wellicht een interessante guide voor de Ferrari rijders:
Vandaar dat ik mijn Remarkable er even heb bij gepakt en onderstaand tekeningetje beklad met wellicht een interessante guide voor de Ferrari rijders:
/f/image/UxQnjqCSlFijHCv0bWdM9rzR.png?f=fotoalbum_large)
De laatste bocht kan ook in 3 denk ik.ourplayground schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:11:
Ik hoop dat dit niet te kinderachtig is, maar de post van @Blerf en de hoeveelheid auto's die gisteren toch ging grasmaaien heeft mij aan het denken gezet.
Vandaar dat ik mijn Remarkable er even heb bij gepakt en onderstaand tekeningetje beklad met wellicht een interessante guide voor de Ferrari rijders:[Afbeelding]
Verder leuk plaatje, al had ik wat meer groen verwacht langs de baan
Ik dacht dat de boosheid op het rijgedrag van de binnenste gericht was, die de buitenste naar buiten duwt
De buitenste liet zoals ik het bezie altijd een autobreedte-ruimte over voor de binnenste, maar de binnenste had meer dan een autobreedte nodig daar. De buitenste stuurde weliswaar redelijk pittig richting apex, maar stuurde (vóór het contact) ook weer richting buitenkant toen hij ontdekte dat de binnenste daar nog reed, daarmee juist z'n best doen om contact te vermijden ipv te veroorzaken.
Wat mij betreft een race-incident dus! Ik was er niet bij gisteren dus ken de context verder niet, maar ik probeer losse incidenten wel los te bekijken, zonder eventuele/vermeende onderlinge samenhang tússen incidenten.
Volgende week nieuwe ronden, nieuwe kansen toch!!
Ten slotte: Wikipedia: Confirmation bias
[ Voor 11% gewijzigd door B Tender op 29-06-2020 11:19 ]
Ik was vergeten de replay op te slaan, maar op 7m17 rijd ik een paar auto's voor je en krijg een tik van @ActualFantasy waardoor ik buiten de baan raak. Daarna krijgt hij ook een tik omdat ie te snel instuurt met een auto naast hem en gebeurt hem hetzelfde. Hij komt echter terug en rijdt tegen mij aan waardoor we crashen en er nog iemand bij betrokken raakt. Volgens mij reed ik echt simpel rechtuit, jammer dat ik de replay niet heb.Maurice W schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:52:
Pittig circuit(je) voor de GTE, althans voormij![]()
In de sprint race een paar leuke battles gehad met o.a. @Doubleoz en @laforte (sorry voor het schrikken).
Video van de sprint race
[YouTube: iRacing 20S3 GoT Weekly Tournament IMSA @Canadian Tire Motorsports Park Sprint race zondag [VR]]
Is dat waar het gedoe gister om was, @ActualFantasy ? Mijn race was daar verpest (ik had nl flinke schade) wat begon met die tik achterop. Maar daar hoor je mij ook niet over. Heb ook geen sorry gehoord volgens mij.
Nee, het gedoe is omdat ik tijdens de race lastig gevallen word, terwijl ik zeg dat ik het na de race ga terugkijken. En dat er dan doorgezeken blijft worden. Heb ik ook nog geen sorry voor gekregen. Terwijl het zelfs in de regels staat van de GoT-League.MartijnA3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:19:
[...]
Ik was vergeten de replay op te slaan, maar op 7m17 rijd ik een paar auto's voor je en krijg een tik van @ActualFantasy waardoor ik buiten de baan raak. Daarna krijgt hij ook een tik omdat ie te snel instuurt met een auto naast hem en gebeurt hem hetzelfde. Hij komt echter terug en rijdt tegen mij aan waardoor we crashen en er nog iemand bij betrokken raakt. Volgens mij reed ik echt simpel rechtuit, jammer dat ik de replay niet heb.
Is dat waar het gedoe gister om was, @ActualFantasy ? Mijn race was daar verpest (ik had nl flinke schade) wat begon met die tik achterop. Maar daar hoor je mij ook niet over. Heb ook geen sorry gehoord volgens mij.
Ik heb iemand idd achterop getikt, en als jij dat was sorry daarvoor dan. Heb het nog niet teruggekeken verder, ben naar bed gegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 29-06-2020 11:32 ]
Waar staat geschreven dat de rechterhelft van het circuit van jou is? Volgens mij is de algemene visie dat ieder 'recht' heeft op een wagenbreedte aan ruimte (mits langszij bij het ingaan van de bocht), niet meer en niet minder.ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:28:
[...]
Hold your line riep ie bij mij? Dat heeft ie bij hem ook gedaan, en dat is wat mij betreft de rechter helft van het circuit en voor hem de linkerhelft in dit geval..
Hij stuurt naar mijn helft in, dat is toch niet je lijn houden??
Maar goed, ik zie al aan mithriel dat het geen zin heeft. Is zich van geen kwaad bewust, denkt dat ie alles kan en mag. Gaat in mijn excelletje.
Enerzijds geef je aan bepaalde zaken ná de race te willen terugkijken, anderzijds geef je aan het blijkbaar niet serieus genoeg te vinden om het na de race ook daadwerkelijk terug te kijken.. Al kan ik me voorstellen dat humeur/gemoedstoestand na de race daar in dit specifieke geval ook een grote rol in heeft gespeeld, dus wat dat betreft ook wel begrip voorActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Nee, het gedoe is omdat ik tijdens de race lastig gevallen word, terwijl ik zeg dat ik het na de race ga terugkijken. En dat er dan doorgezeken blijft worden. Heb ik ook nog geen sorry voor gekregen. Terwijl het zelfs in de regels staat van de GoT-League.
Ik heb iemand idd achterop getikt, en als jij dat was sorry daarvoor dan. Heb het nog niet teruggekeken verder, ben naar bed gegaan.
[ Voor 34% gewijzigd door B Tender op 29-06-2020 11:35 ]
Als je in de 2e race zo los gaat op teamspeak, waarom kun je dan niet wat zeggen als je iemand achterop tikt?ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Nee, het gedoe is omdat ik tijdens de race lastig gevallen word, terwijl ik zeg dat ik het na de race ga terugkijken. En dat er dan doorgezeken blijft worden.
Je gaat los op iemand die in jouw ogen je express aantikt in de 2e race, terwijl ik denk dat als hij er niet was dat jij ergens links op de baan uitgekomen was, zoveel snelheid nam je mee.
Maar heb je ook naar de video van het eerste incident gekeken en wat er gebeurde nadat je mij een tik gaf? Je krijgt zelf een tik van die BMW omdat je hem geen ruimte geeft en daarna kom je terug de baan op en rijdt je opnieuw tegen mij aan. Dat zijn 3 dingen die je vermijden kon in 50 meter. Dat ik een tik krijg kan gebeuren, maar wat je daarna deed was gewoon een beetje onbezonnen. En dat maakt je hele rant gewoon ongeloofwaardig.
Lees mijn post nou nog eens?MartijnA3 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:37:
[...]
Als je in de 2e race zo los gaat op teamspeak, waarom kun je dan niet wat zeggen als je iemand achterop tikt?
Je gaat los op iemand die in jouw ogen je express aantikt in de 2e race, terwijl ik denk dat als hij er niet was dat jij ergens links op de baan uitgekomen was, zoveel snelheid nam je mee.
Maar heb je ook naar de video van het eerste incident gekeken en wat er gebeurde nadat je mij een tik gaf? Je krijgt zelf een tik van die BMW omdat je hem geen ruimte geeft en daarna kom je terug de baan op en rijdt je opnieuw tegen mij aan. Dat zijn 3 dingen die je vermijden kon in 50 meter. Dat ik een tik krijg kan gebeuren, maar wat je daarna deed was gewoon een beetje onbezonnen. En dat maakt je hele rant gewoon ongeloofwaardig.
Heb het nog niet teruggekeken verder, ben naar bed gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 29-06-2020 11:41 ]
Zoals ik begrijp was het tijdens de warmup van de 2e race, na de eerste race, dat je berichten kreeg. Dus waarom dat een probleem is snap ik niet. Dan was het toch na de race dat hij je berichten stuurde? Het was dus niet tijdens de 2e race dat je berichten kreeg, dat maakt toch niet uit dan? Dan wordt je toch niet afgeleid?ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:31:
[...]
Nee, het gedoe is omdat ik tijdens de race lastig gevallen word, terwijl ik zeg dat ik het na de race ga terugkijken. En dat er dan doorgezeken blijft worden. Heb ik ook nog geen sorry voor gekregen. Terwijl het zelfs in de regels staat van de GoT-League.
En zo lang wij de chat berichten niet te zien krijgen, kunnen we daar ook niet over oordelen of iets als door zeiken bestempelt kan worden.
En de manier hoe jij gisteren reageerde tijdens de 2e race over teamspeak en hier op het forum helpt ook niet voor de geloofwaardigheid van jou verhaal. Alleen maar hij dit hij dat, totaal geen zelf reflectie. En ik kan best begrijpen dat je in de heat of the moment misschien dingen eruit flapt, maar het is ook een keer klaar.
Kunnen we het topic van gisteren laten vallen.
Er zijn mensen tegen elkaar aan gereden, tijdens de race zijn er berichten gestuurd wat we normaal na de race doen & het blijkt lastig te zijn eigen fouten in te zien na een nacht slaap. Prima, laten gaan, is gebeurt.
Vanavond en komende evenementen hoop ik dan ook het volgende te zien;
- Geen gemekker tijdens de race op TS of via berichten. Gebruik hiervoor de momenten na de race
- Een crash is eerst je eigen fout en dan van een ander! Voor beide is de race over, dus steek vooral hand in eigen boezem
- RESPECT!! We zijn er met zijn allen voor het plezier, maar soms lijkt het erger dan racen met onbekenden. Als je een fout maakt, accepteer dan dat je van achteren moet beginnen en vecht niet hand en tand om je plek vast te houden met het risico op een crash.
Er zijn mensen tegen elkaar aan gereden, tijdens de race zijn er berichten gestuurd wat we normaal na de race doen & het blijkt lastig te zijn eigen fouten in te zien na een nacht slaap. Prima, laten gaan, is gebeurt.
Vanavond en komende evenementen hoop ik dan ook het volgende te zien;
- Geen gemekker tijdens de race op TS of via berichten. Gebruik hiervoor de momenten na de race
- Een crash is eerst je eigen fout en dan van een ander! Voor beide is de race over, dus steek vooral hand in eigen boezem
- RESPECT!! We zijn er met zijn allen voor het plezier, maar soms lijkt het erger dan racen met onbekenden. Als je een fout maakt, accepteer dan dat je van achteren moet beginnen en vecht niet hand en tand om je plek vast te houden met het risico op een crash.
Ik was nog aan het racen toen ik eerste bericht kreeg. heb geantwoord in de warmup., en was bezig met de benzine en alles. Dat is voor mij toch gewoon nog de race?Linc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:46:
[...]
Zoals ik begrijp was het tijdens de warmup van de 2e race, na de eerste race, dat je berichten kreeg. Dus waarom dat een probleem is snap ik niet. Dan was het toch na de race dat hij je berichten stuurde? Het was dus niet tijdens de 2e race dat je berichten kreeg, dat maakt toch niet uit dan? Dan wordt je toch niet afgeleid?
En zo lang wij de chat berichten niet te zien krijgen, kunnen we daar ook niet over oordelen of iets als door zeiken bestempelt kan worden.
En de manier hoe jij gisteren reageerde tijdens de 2e race over teamspeak en hier op het forum helpt ook niet voor de geloofwaardigheid van jou verhaal. Alleen maar hij dit hij dat, totaal geen zelf reflectie. En ik kan best begrijpen dat je in de heat of the moment misschien dingen eruit flapt, maar het is ook een keer klaar.
Tuurlijk is het een keer klaar, maar dan gaan er nu hier toch weer mensen verder erover? Zal ik gewoon niet verder reageren dan als het over mij gaat?
Ook prima.
EDIT: Laat maar zitten.
[ Voor 97% gewijzigd door B Tender op 29-06-2020 11:51 ]
Dat heb ik gelezen, maar de video staat online, de timestamp heb ik gegeven, het kost je een paar minuten.ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:38:
[...]
Lees mijn post nou nog eens?
Heb het nog niet teruggekeken verder, ben naar bed gegaan.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Omdat dat volledig mijn intentie was NA zijn eerste 2 berichten via DM.B Tender schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:50:
EDIT: Laat maar zitten.
Na zijn derde bericht en zijn actie in race 2, was die intentie volledig verdwenen.
en nu kappen met die onzinBM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:52:
[modbreak]Zullen we bij deze afspreken dat de betrokken dit verder onderling in een DM uitvechten, en hier niet het forum voor gebruiken? Ik houd het hier graag gezellig :)[/]
Verder ben ik het helemaal met je eens.
[ Voor 6% gewijzigd door BM op 29-06-2020 11:57 ]
Zullen we dan ook afspreken dat iedereen die wat te klagen heeft over een ander blijft hangen na de race zodat het ook daadwerkelijk besproken kan worden?Vertrekken en achteraf klagen verziekt hier de sfeer.
Dus naderhand blijven hangen of je mond houden, svp.
Voel je vrij om achteraf op het GoT-forum een race of gebeurtenissen in een race te evalueren en/of om meningen te vragen.SlaadjeBla schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:54:
Zullen we dan ook afspreken dat iedereen die wat te klagen heeft over een ander blijft hangen na de race zodat het ook daadwerkelijk besproken kan worden?Vertrekken en achteraf klagen verziekt hier de sfeer.
Daar mag het ook toch?
Je mag best reageren als iemand het over je heeft, maar het gaat meer over de manier hoe je dat doet. Dat bedoel ik met dan is het een keer klaar als je dat niet normaal kan doen.ActualFantasy schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Ik was nog aan het racen toen ik eerste bericht kreeg. heb geantwoord in de warmup., en was bezig met de benzine en alles. Dat is voor mij toch gewoon nog de race?
Tuurlijk is het een keer klaar, maar dan gaan er nu hier toch weer mensen verder erover? Zal ik gewoon niet verder reageren dan als het over mij gaat?
Ook prima.
Als hij je een bericht stuurt terwijl je nog aan het racen was in race 1 dan is dat niet handig nee, maar tijdens de warmup voor de 2e race zijn nog 5 min, dus dat is niet de race. Daar zie ik het probleem dan niet van. Mag niemand je tijdens de practice voor de eerste race een bericht sturen dan? Want dat is ook niet na de race.
OKAY! nu is het echt even klaar!
@ActualFantasy wat @SlaadjeBla zegt lijkt me niet erg ingewikkeld te begrijpen in dit geval....
De community heeft er op alle verschillende manieren naar gekeken, en jullie zijn beide aangesproken op jullie gedrag. ( @Mithriel en @ActualFantasy )
Feedback vragen is zeker okay en dat is ook waar deze plek voor is, maar zoals @Linc ook zegt, zelf reflectie is ook key in dit topic. Dat geldt voor iedereen en dat heeft geen fluit te maken met of je admin, topic starter of wie dan ook bent. En soms zul je dan de antwoorden niet altijd even leuk vinden, en dat hoort er dus ook bij.
Dit is een volwassen community, waar mensen dus feedback kunnen vragen en krijgen, en waar dus als je dit doet het gaat over waar jij persoonlijk de groei kan behalen on track en off the track.
( en nee dit is niet altijd makkelijk, maar dit geldt nogmaals voor iedereen! )
@ActualFantasy wat @SlaadjeBla zegt lijkt me niet erg ingewikkeld te begrijpen in dit geval....
De community heeft er op alle verschillende manieren naar gekeken, en jullie zijn beide aangesproken op jullie gedrag. ( @Mithriel en @ActualFantasy )
Feedback vragen is zeker okay en dat is ook waar deze plek voor is, maar zoals @Linc ook zegt, zelf reflectie is ook key in dit topic. Dat geldt voor iedereen en dat heeft geen fluit te maken met of je admin, topic starter of wie dan ook bent. En soms zul je dan de antwoorden niet altijd even leuk vinden, en dat hoort er dus ook bij.
Dit is een volwassen community, waar mensen dus feedback kunnen vragen en krijgen, en waar dus als je dit doet het gaat over waar jij persoonlijk de groei kan behalen on track en off the track.
( en nee dit is niet altijd makkelijk, maar dit geldt nogmaals voor iedereen! )
[ Voor 0% gewijzigd door Blerf op 29-06-2020 12:06 . Reden: disclect spul er extra uit gehaald ]
Luister, ik zit en nog vol van de adrenaline van de eerste race, ik race pas sinds 3 maanden, ik probeer me in alle gevallen echt zo goed mogelijk aan de regeltjes te houden die hier gesteld worden (heb echt naar mijn weten geen incidenten en alles gehad waarbij ik andere lastig val in de vorige 3 weken, en heb 1 keer via iracing dm sorry gezegd.) met races, heb een intense race achter de rug, en dan gaat er iemand zo door lopen praten via DM, terwijl ik zeg dat ik het na de race ga bekijken. Ik heb hem na zijn eerste 2 berichten geprobeerd te blokken, maar dat gaat helaas niet. Dan kun je zeggen, het waren maar 2 of 3 berichten die hij stuurde, maar daar gaat het niet om.Linc schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:58:
[...]
Je mag best reageren als iemand het over je heeft, maar het gaat meer over de manier hoe je dat doet. Dat bedoel ik met dan is het een keer klaar als je dat niet normaal kan doen.
Als hij je een bericht stuurt terwijl je nog aan het racen was in race 1 dan is dat niet handig nee, maar tijdens de warmup voor de 2e race zijn nog 5 min, dus dat is niet de race. Daar zie ik het probleem dan niet van. Mag niemand je tijdens de practice voor de eerste race een bericht sturen dan? Want dat is ook niet na de race.
Ik ben in de warmup bezig met alles weer klaar te zetten voor de race, en alles gaat echt nog niet automatisch voor mij. Dat is alles 3 keer controleren, weer goed gaan zitten in mijn stoel, toilet bezoek. Dat kost mij tijd, en heb dan zeker niet de tijd om even terug te spoelen en uitgebreidt iets van race 1 te gaan bekijken.
Dat er hier zijn die dit al jaren doen, wil niet zeggen dat anderen er ook zo handig in zijn al. ik ben bloednerveus voor een start, wil echt niemand in de weg zitten of wat dan ook, en als ik dan zo een fout maak door iemand achterop te raken, dan voel ik mij daar rot over, maar ik wist op dat moment niet eens WIE ik geraakt had en in welke ronde dat was.
Dat mag ook weleens beseft worden hier. Verder is de warmup maar 3 minuten volgensmij.
[ Voor 1% gewijzigd door BM op 29-06-2020 12:20 ]
Dit dus, dit is niet normaal reageren. Dat hele Luister had je er niet voor hoeven zetten, dat geeft gelijk weer een hele negatieve toon over je hele bericht.
Prima dat het allemaal nog nieuw is en adrenaline enzo. Wen er maar aan, want ik doe het nu al een tijdje en ik heb dat ook nog soms, misschien niet meer zoveel als in het begin, maar toch blijft het spannend soms en probeer je geen fouten te maken.
En als iemand je een bericht stuurt hoef je er niet direct op te reageren of gelijk het incident terug te gaan kijken. Dat is ook niet wat ik zeg.
Ik gaf je gelijk dat het tijdens de race niet handig is om je een bericht te sturen, omdat dat afleidt. Maar tijdens een warmup zie ik het probleem niet van een bericht sturen, jij hoeft er ook niet gelijk op te reageren. En nogmaals doorzeiken zoals jij het noemt geloof ik gewoon niet meer, met de manier hoe je aan het reageren bent.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zeg, wil je niet elke week een plaatje zoals dit maken voor de newbies?ourplayground schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:11:
Vandaar dat ik mijn Remarkable er even heb bij gepakt en onderstaand tekeningetje beklad met wellicht een interessante guide voor de Ferrari rijders:[Afbeelding]

What he saidBlerf schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:04:
OKAY! nu is het echt even klaar!
etc..
Ik had een leuke race zonder veel echte grote hoogtepunten. In de eerste heat leuke faire en scherpe gevechten had met een groepje in het middenveld dat elkaar ook wel liet leven. Mijn doel was eigenlijk ook om in de constante 1,14's te gaan komen maar dat is net niet gelukt. Volgens VRS verlies ik teveel tijd in de Esses en de laatste bocht, dus daar ga ik nog eens naar kijken.
Feature race ging goed tot ik op 2/3 van de race een achterwiel op het gras zette bij het uitkomen van bocht 1 en een mooie 360 maakte, gelukkig zonder iets te raken. Daarna direct een pitstop gemaakt en quick-repair genomen zodat ik de race uit kon rijden. Kwam er alleen nog achter dat 10 liter eigenlijk niet genoeg was dus ik moest de laatste ronde half gas om nog aan de streep te komen.
IMSA zal deze week een zware dobber worden gezien de "do or die" rijstijl in de lagere splits. Ik voorspel minstens een paar DNF's door mensen die na een crash klakkeloos op de racelijn terug komen en Moss corner gaat ook een dingetje worden.
Vorig season in de VRS sprint, was het vooral positie kiezen wat je deed overleven. Maar dat hielp zeker niet altijd want de mensen die vergeten te remmen bij de dubbel rechts was er op zijn minst elke ronde wel 1Mr.Conroe schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:28:
[...]
What he said. Het is nu mooi geweest, doe de rest even bilateraal.
Ik had een leuke race zonder veel echte grote hoogtepunten. In de eerste heat leuke faire en scherpe gevechten had met een groepje in het middenveld dat elkaar ook wel liet leven. Mijn doel was eigenlijk ook om in de constante 1,14's te gaan komen maar dat is net niet gelukt. Volgens VRS verlies ik teveel tijd in de Esses en de laatste bocht, dus daar ga ik nog eens naar kijken.
Feature race ging goed tot ik op 2/3 van de race een achterwiel op het gras zette bij het uitkomen van bocht 1 en een mooie 360 maakte, gelukkig zonder iets te raken. Daarna direct een pitstop gemaakt en quick-repair genomen zodat ik de race uit kon rijden. Kwam er alleen nog achter dat 10 liter eigenlijk niet genoeg was dus ik moest de laatste ronde half gas om nog aan de streep te komen.
IMSA zal deze week een zware dobber worden gezien de "do or die" rijstijl in de lagere splits. Ik voorspel minstens een paar DNF's door mensen die na een crash klakkeloos op de racelijn terug komen en Moss corner gaat ook een dingetje worden.
T 2 kan ook in de 5 dan vindt ik hem stabieler bij het uitkomen en de laatste bocht in de 3 scheelt meestal corrigeren tov de 2de versnelling waar ik meestal overstuur in krijgourplayground schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:11:
Moet trouwens nog wel even de zwarte ferrari complimenteren met de inhaal actie buitenom in de bocht naar rechts na het lange rechte stuk waarvan ik niet verwacht had dat het buitenom goed zou gaan (reed al iets rustiger want ik verwachte elk moment je rechter deur voor mijn auto te zien).
Helaas kon ik niet blijven challengen richting de laatste bocht door de crash voor ons van de toekomstige meneer zonderland, maar toch ern redelijk gewaagde actie
Helaas kon ik niet blijven challengen richting de laatste bocht door de crash voor ons van de toekomstige meneer zonderland, maar toch ern redelijk gewaagde actie
Ik rij met een midnight gray carbon model met licht gekleurde RBR stickers.Juliankarssies schreef op maandag 29 juni 2020 @ 13:51:
Moet trouwens nog wel even de zwarte ferrari complimenteren met de inhaal actie buitenom in de bocht naar rechts na het lange rechte stuk waarvan ik niet verwacht had dat het buitenom goed zou gaan (reed al iets rustiger want ik verwachte elk moment je rechter deur voor mijn auto te zien).
Maar volgens mij was ik dat
Je naam en status vielen bij mij op in RaceLabApps door de kleur van de C licentie.
In mijn geval geld : Als ik je inhaal heb je hangar deur open laten staan. Anders bevalt deze plek prima

Heb ook 3-wide actie gehad nadat er twee een zeeeer slechte actie hadden bij Moss corner, wederom als je de deur openlaat....
Maar ik probeer alles wel zo safe mogelijk te doen, anders laat ik ik mij gewoon weer terug zakken achter de persoon.
Ik had alleen een verkeerde setup en niet genoeg geoefend, helaas zit er momenteel niet meer in.
Met de GT3 houd ik hem altijd wel stabiel over de heuvel, maar in de GTE was het drama...
Ik probeer het zelfde en zeker op deze baan gewoon normaal rijden, ik pakte wel de binnenkant maar hardcore verdedigen zat ik niet op te wachten en ik kon je daarna mooi volgen en meesteken in een andere inhaal actieraymondw schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:34:
[...]
Ik rij met een midnight gray carbon model met licht gekleurde RBR stickers.
Maar volgens mij was ik dat![]()
Je naam en status vielen bij mij op in RaceLabApps door de kleur van de C licentie.
In mijn geval geld : Als ik je inhaal heb je hangar deur open laten staan. Anders bevalt deze plek prima
Heb ook 3-wide actie gehad nadat er twee een zeeeer slechte actie hadden bij Moss corner, wederom als je de deur openlaat....
Maar ik probeer alles wel zo safe mogelijk te doen, anders laat ik ik mij gewoon weer terug zakken achter de persoon.
Ik had alleen een verkeerde setup en niet genoeg geoefend, helaas zit er momenteel niet meer in.
Met de GT3 houd ik hem altijd wel stabiel over de heuvel, maar in de GTE was het drama...
ik zie dat we aankomende week lime rock park rijden met de GoT weekly, is dat het classic circuit of rijden we de grand prix versie?
[edit] is pas de week erop...maar de vraag blijft wel staan
[ Voor 20% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 29-06-2020 15:44 ]
GrandPrixGh0stw4lk3r schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:40:
ik zie dat we aankomende week lime rock park rijden met de GoT weekly, is dat het classic circuit of rijden we de grand prix versie?
(Te zien als je bij League sessions over het info-i'tje hovert
Xbox
Dus met de hoe sloop je jouw auto chicane.BM schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:46:
[...]
GrandPrix
(Te zien als je bij League sessions over het info-i'tje hovert)
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
de 'niet over de paddenstoelen rijden chicane' versie dus
had niet door dat je bij het i'tje kon zien welke config het was, dus bedankt voor de tip
Daar heb ik heul-geen chicane voor nodig
Xbox
Ik snap Mosport echt niet... het lukt gewoon maar niet om daar een degelijk rondje te rijden. Nergens grip voor mijn gevoel. Probeer een opname te maken maar er is niet 1 rondje van de afgelopen 50 waarmee jullie iets kunnen qua feedback...
Verlies nemen en niet meer rijden op deze baan.Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:24:
Ik snap Mosport echt niet... het lukt gewoon maar niet om daar een degelijk rondje te rijden. Nergens grip voor mijn gevoel. Probeer een opname te maken maar er is niet 1 rondje van de afgelopen 50 waarmee jullie iets kunnen qua feedback...
Ik vind hem ook moeilijk, vooral "Moss". Ik blokkeer dat heuveltje op zo makkelijk en dan ga ik rechtdoor de bandenstapel in. Dus ik doe het haenig an en rij jullie vanavond in een bejaardentempo achterna. Vergeet niet te zwaaien bij het lappen!
Maar je pc doet het weer!Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:24:
Zaak is om tot aan de hairpin (moss volgens mij) zoveel mogelijk aan de binnenkant te zitten, dus wat eerder insturen dan je denkt.
Mocht die hairpin het lastigste stuk zijn, wat mij hielp is op het kleine rechte stukje tussen de bochten in terug schakelen maar de 1, de kans dat je dan te hard gaat is echt miniem.
Ik zou toch eens naar je methode kijken om een baan te leren, ik gok dat ik in herhaling val maar ik kan VRS aanraden. Niet voor telemetrie of setups, maar de tutariols.Phusebox schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:24:
Die zijn echt fantastisch en geven ook heel veel algemene race tips.
Eerst paar rondjes rijden, zodat je bochten kent op relaxte snelheid. Dan tutariol kijken en aantekeningen bijhouden. Vervolgens rustig aan toepassen.
Houdt in gedachte dat het absolute alien is, en wij normale stervelingen niet zomaar die tijden rijden. Ik rem overal iets eerder of harder, en als ik paar seconden van tijd afkom constant ben ik blij.
Op de baan blijven is belangrijker dan snel zijn in ons stadium in iracing.
PS. Kijk eens op practice naar de wat snellere jongens, ook heel handig
[ Voor 3% gewijzigd door Mithriel op 29-06-2020 17:46 ]
Heb voor het eerst een opname gemaakt met OBS van een rondje op Mosport. Beeldkwaliteit is niet super, maar dat gebeurt bij het uploaden naar Youtube, OBS opname is 1080P. Nog ff uitzoeken hoe dat kan.
Die dubbele rechter na Moss blijft een uitdaging trouwens, rem hier redelijk veilig voor mijn gevoel.
Zien mensen nog grote verbeterpunten waar tijd te winnen is? Baan maximaliseren in sommige bochten is een dingetje, maar dat heeft denk ik ook met meters maken te maken.
Alvast bedankt!
Die dubbele rechter na Moss blijft een uitdaging trouwens, rem hier redelijk veilig voor mijn gevoel.
Zien mensen nog grote verbeterpunten waar tijd te winnen is? Baan maximaliseren in sommige bochten is een dingetje, maar dat heeft denk ik ook met meters maken te maken.
Alvast bedankt!
Ik zal wat van mijn compleet ongecensureerde video's posten dan kunnen jullie zien wat voor faalhaas ik ben...
Heb echt alle trackguides die er zijn al gekeken, maar steek er niks van op blijkbaar.
Ga dus alleen maar achteruit ipv vooruit.
Ga dus alleen maar achteruit ipv vooruit.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen