iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 307 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
laforte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:21:
Ik wil nog een klein fragmentje delen uit mijn laatste IMSA race (paar dagen geleden).

Ik kwam een achterligger tegen waar ik heel onhandig achterin gestuurd heb, na de race ook even sorry voor gezegd. Ik had gewoon niet verwacht dat hij op de rem zou trappen, ook leek het er voor een split second op dat hij naar rechts zou gaan (race line). Door deze combinatie knalde ik er vol achterin...

Als ik rechts had aangehouden (wilde ik in eerste instantie ook doen) was het waarschijnlijk wel goed gegaan, maar ja achteraf is altijd gemakkelijk praten :X

[YouTube: crash]
Wil me er niet mee bemoeien, maar dit is een bewustje :+ :+ :+ :+ gewoon ik heb schade nu jij ook.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

PatrickPost1972 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Wil me er niet mee bemoeien, maar dit is een bewustje :+ :+ :+ :+ gewoon ik heb schade nu jij ook.
Joke is on him :9 ik kon door rijden en hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

DakuGosuto schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:38:
[...]

Ja vooral dit. Ik reed vorig seizoen voor de 8/8 in GT3, tegelijkertijd begon ik aan het leren en racen met de GTE. Dat is geen enorm verschil, maar toch al voldoende om het heel moeilijk te maken de resultaten die je normaliter boekt in beide klasse te bereiken. Dat deed ook veel schade aan mijn SR en irating. Je hebt die verschillende wagens gewoon niet op dezelfde manier onder controle.

Overigens zie ik dat ook met willekeurige streamers. Veelal kunnen die behoorlijk rijden (zie voorbeeld Matt Malone hieronder) die boven de 5k piekt met wat focus op een serie versus de momenten waarop hij van de Mustang, naar een GTE, naar een Mazda, naar een oval en naar een skippy springt (vaak vanuit een nog lopende sessie). Dat heeft een enorme impact op je irating.

[Afbeelding]

Overigens ga ik vanbmiddag (zonder stream) de 12 uur van Silverstone rijden in de GT3 (Merc). Hopelijk gaat het beter dan de 12 uur van Suzuka. Duimen voor een mooi resultaat, met top 10 ben ik tevreden, top 5 ben ik erg blij, top 3 zou fantastisch zijn.
Dat is zeker mooi voorbeeld om te zien,
En ik succes zo met de 12hr Silverstone!! In mijn favo wagentje de Merc GT3 O+
Laat vooral weten hoe het gegaan is :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49
Toch wel opvallend. Had gisteren het volgende akkefietje;

Kon zelf door na korte stop, deze user was meteen DSQ want hij had blijkbaar al meer geraakt.

Protest ingediend. Vrij snel reactie dat de gebruiker notified was. Maar zie dat hij de volgende dag gewoon weer vrolijk aan het racen is. (en opnieuw een DSQ heeft vergaard). Lijkt me toch een duidelijk gevalletje "retaliation"?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Maverick schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:15:
Toch wel opvallend. Had gisteren het volgende akkefietje;
[YouTube: 2020 06 26 14 17 06]
Kon zelf door na korte stop, deze user was meteen DSQ want hij had blijkbaar al meer geraakt.

Protest ingediend. Vrij snel reactie dat de gebruiker notified was. Maar zie dat hij de volgende dag gewoon weer vrolijk aan het racen is. (en opnieuw een DSQ heeft vergaard). Lijkt me toch een duidelijk gevalletje "retaliation"?
Vond je zelf ook dat het een keurige actie was die je plaatst? Volgens mij door dat je op de kurb springt raak je hem en je komt nogal van ver.

De actie daarna van hem is een ander verhaal, maar ik zou ook niet blij geweest zijn met de actie die je daar inzet.

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickPost1972 op 27-06-2020 14:34 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Vond je zelf ook dat het een keurige actie was die je plaatst? Volgens mij door dat je op de kurb springt raak je hem en je komt nogal van ver.

De actie daarna van hem is een ander verhaal, maar ik zou ook niet blij geweest zijn met de actie die je daar inzet.
Die actie was allesbehalve keurig. De ronde ervoor wurmde hij zich er op die manier bij mij voorbij, dus toen ik zag dat hij de apex miste gaf ik hem een zelfde behandeling. Meneer kon echter niet zo goed incasseren als uitdelen zo bleek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-10 10:14
Maverick schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Die actie was allesbehalve keurig. De ronde ervoor wurmde hij zich er op die manier bij mij voorbij, dus toen ik zag dat hij de apex miste gaf ik hem een zelfde behandeling. Meneer kon echter niet zo goed incasseren als uitdelen zo bleek.
Zo zie je maar dat als je je verlaagd tot dat soort coureurs je je zelf alleen maar benadeeld. Dat je hem op de zelfde manier terugpakt geeft aan dat je zelf ook lastig kan incasseren... ;) neemt niet weg dat ik diezelfde gevoelens ook krijg bij dit soort gasten, maar zelfbeheersing is toch altijd het beste. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:46
Het doel van een protest en de afhandeling daarvan is niet om mensen te laten bannen of ‘gerechtigheid’ te halen als je het niet eens bent met hun acties. Het doel is dat ze leren dat bepaald gedrag niet de bedoeling is. Deze coureur is er dus waarschijnlijk door Nim op gewezen dat dit soort acties niet kan en gewaarschuwd dat een volgende keer meer gevolgen heeft. Dat’ie de volgende dag gewoon weer rijdt is dus niet gek. Als hij meteen weer vergelijkbare acties maakt zullen volgende rapporten meer consequenties hebben.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Iracers,

Hallo ik ben net nieuw inde community, top, erg leuk en bedankt voor de toelating! Ik er naar uit om samen leuke races te rijden. Ik begrijp alleen (nog) niet helemaal de structuur van dit forum en de community niet zo goed. Maar goed dat komt vast wel goed ff doorspitten.

Ik zal me zelf eerst even voorstellen. Ik ben Michael, 47 jaar uit Haarlem en werkzaam als kok in de Horeca (nu ff niet want alles ligt door corona op z'n gat, waardoor ik nu zat tijd heb om te racen.) Ik ben altijd al gek geweest van racen, maakt mij niet uit als het maar wielen en cilinders heeft dan vindt ik het al snel goed. Ben eigenlijk met (sim) racen begonnen op de PS4 van m'n zoon. Ik ben begonnen met een goedkoop stuurtje, toen al snel (mijn huidige) thrusmaster T300 aangeschaft met standaard pedalen. Al snel uitgebreid naar de TP3 set en meteen een (Ricmotech) loadcel erin geplaatst. Wat een verschil is dat zeg! Maar goed het bleef een PS4 en online was in het begin wel leuk maar het hoge arcade gehalte was echt drama. Dus over naar de pc. Het is een oud beessie maar it does the trick.

Pc gebouwd en alles werkt (nou....soort van, kom er achter dat de onboardgeluidskaart niet helemaal lekker meer is waardoor ik geen mic kan gebruiken, daar wordt aangewerkt.) Afin aangemeld bij iracing....kom je er achter (niet goed ingelezen) dat het een betaalde dienst is, uhhhhhmmmmm. Maar goed gelezen en gehoord dat Iracing écht een sim is en geen arcade game maar nog belangrijker dat de online community uit race fanaten bestaat. goed ingeschreven...moet je ook nog tracks en Auto's kopen....WTF!! en die zijn nog prijzig ook damn ey...dus in mijn enthousiasme meteen coole tracks en paar auto's gekocht, FOUT!! hahahha. Maar goed, beginnen maar met racen dan. Al snel van rookie naar D license maar van D naar B wat een hell is dat zeg. Ben er achter dat je gewoon niet moet racen (om je SR rating omhoog te krijgen) achteraan beginnen en uit de problemen blijven, maar zo simpel is het niet...wat rijden er dan toch een hoop rare gekkies op de baan. Het racen en de online ervaring is echt TOP! Ik race nu (nog) vooral Mazda Cup en Mazda advanced cup.

Ik heb nog wel een paar vraagjes:

- Ik begrijp dat deze community ook zelf races organiseert kan ze wel vinden welke classe de tijden etc. kon echter (nog) nergens vinden hoe en waar de servers te bereiken zijn.
- kan ik meedoen aan deze races ZONDER team speak aangezien mijn mic. ingang kaduk is.
- GoT liveries zijn die verplicht? (snap namelijk helemaal niks van het trading paints gedoe) zou er graag mee rijden hoor geen probleem...het instellen ervan is mij onduidelijk. (ga dat ook nog wel ff op Youtube bekijken.

Ok, dat is een langer stukje geworden dan ik dacht. Ik hoop snel ergens te kunnen aansluiten, wie weet tot dan!

groetjes,

Michael

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:43:
Beste Iracers,

Hallo ik ben net nieuw inde community, top, erg leuk en bedankt voor de toelating! Ik er naar uit om samen leuke races te rijden. Ik begrijp alleen (nog) niet helemaal de structuur van dit forum en de community niet zo goed. Maar goed dat komt vast wel goed ff doorspitten.

Ik zal me zelf eerst even voorstellen. Ik ben Michael, 47 jaar uit Haarlem en werkzaam als kok in de Horeca (nu ff niet want alles ligt door corona op z'n gat, waardoor ik nu zat tijd heb om te racen.) Ik ben altijd al gek geweest van racen, maakt mij niet uit als het maar wielen en cilinders heeft dan vindt ik het al snel goed. Ben eigenlijk met (sim) racen begonnen op de PS4 van m'n zoon. Ik ben begonnen met een goedkoop stuurtje, toen al snel (mijn huidige) thrusmaster T300 aangeschaft met standaard pedalen. Al snel uitgebreid naar de TP3 set en meteen een (Ricmotech) loadcel erin geplaatst. Wat een verschil is dat zeg! Maar goed het bleef een PS4 en online was in het begin wel leuk maar het hoge arcade gehalte was echt drama. Dus over naar de pc. Het is een oud beessie maar it does the trick.

Pc gebouwd en alles werkt (nou....soort van, kom er achter dat de onboardgeluidskaart niet helemaal lekker meer is waardoor ik geen mic kan gebruiken, daar wordt aangewerkt.) Afin aangemeld bij iracing....kom je er achter (niet goed ingelezen) dat het een betaalde dienst is, uhhhhhmmmmm. Maar goed gelezen en gehoord dat Iracing écht een sim is en geen arcade game maar nog belangrijker dat de online community uit race fanaten bestaat. goed ingeschreven...moet je ook nog tracks en Auto's kopen....WTF!! en die zijn nog prijzig ook damn ey...dus in mijn enthousiasme meteen coole tracks en paar auto's gekocht, FOUT!! hahahha. Maar goed, beginnen maar met racen dan. Al snel van rookie naar D license maar van D naar B wat een hell is dat zeg. Ben er achter dat je gewoon niet moet racen (om je SR rating omhoog te krijgen) achteraan beginnen en uit de problemen blijven, maar zo simpel is het niet...wat rijden er dan toch een hoop rare gekkies op de baan. Het racen en de online ervaring is echt TOP! Ik race nu (nog) vooral Mazda Cup en Mazda advanced cup.

- Ik begrijp dat deze community ook zelf races organiseert kan ze wel vinden welke classe de tijden etc. kon echter (nog) nergens vinden hoe en waar de servers te bereiken zijn.
- kan ik meedoen aan deze races ZONDER team speak aangezien mijn mic. ingang kaduk is.
- GoT liveries zijn die verplicht? (snap namelijk helemaal niks van het trading paints gedoe) zou er graag mee rijden hoor geen probleem...het instellen ervan is mij onduidelijk. (ga dat ook nog wel ff op Youtube bekijken.

Ok, dat is een langer stukje geworden dan ik dacht. Ik hoop snel ergens te kunnen aansluiten, wie weet tot dan!

groetjes,

Michael
Welkom!

In de eerste post van deze thread staat heel veel informatie voor nieuwe leden, is zeker een aanrader!
Om mee te kunnen doen met de GoT league, moet je even registreren op onze got-racing website en ook in iracing zelf lid worden van de league (let wel, je kan alleen lid worden van de league als je op got-racing hebt geregistreerd.

Een microfoon is niet verplicht, maar het zitten op teamspeak eigenlijk wel. Ook al kun je misschien niet praten, je kunt wel ontzettend veel nuttige informatie horen over ongevallen op de baan etc. Daarnaast zou ik wel proberen om werkende mic te krijgen, want dat is wel zo gezellig :)

Wat betreft liverys, die zijn niet verplicht hoor, neem lekker 1tje die je zelf leuk vind, maak je eigen, of rijdt met default :)

Mocht je verdere vragen hebben, schroom dan niet om ze te stellen. Je mag mij ook een prive bericht sturen als je wilt.

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:43:
Beste Iracers,

groetjes,

Michael
Voor je sound probleem installeer deze:

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_ee09EbAGBAN21

of dit:

https://www.amazon.de/dp/..._r_cp_apa_i_cg09EbA326EXF

Er is trouwens niks moeilijks aan trading paints. Je hoeft hetniet te gebruiken en kunt je auto's in iracing paonten maar trading paints is veel gaver. Er is een betaalde en gratis versie, gratis is goed genoeg. Account aan maken op de website software downloaden en je kunt je paonts uitzoeken.

[ Voor 4% gewijzigd door dozo71 op 27-06-2020 15:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mithriel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:51:
[...]
Top, bedankt gaan we zeker doen

Welkom!

In de eerste post van deze thread staat heel veel informatie voor nieuwe leden, is zeker een aanrader!
Om mee te kunnen doen met de GoT league, moet je even registreren op onze got-racing website en ook in iracing zelf lid worden van de league (let wel, je kan alleen lid worden van de league als je op got-racing hebt geregistreerd.

Een microfoon is niet verplicht, maar het zitten op teamspeak eigenlijk wel. Ook al kun je misschien niet praten, je kunt wel ontzettend veel nuttige informatie horen over ongevallen op de baan etc. Daarnaast zou ik wel proberen om werkende mic te krijgen, want dat is wel zo gezellig :)

Wat betreft liverys, die zijn niet verplicht hoor, neem lekker 1tje die je zelf leuk vind, maak je eigen, of rijdt met default :)

Mocht je verdere vragen hebben, schroom dan niet om ze te stellen. Je mag mij ook een prive bericht sturen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dozo71 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Ha.....bedankt voor de tips! gaat waarschijnlijk de USB versie worden.

of dit:

Er is trouwens niks moeilijks aan trading paints. Je hoeft hetniet te gebruiken en kunt je auto's in iracing paonten maar trading paints is veel gaver. Er is een betaalde en gratis versie, gratis is goed genoeg. Account aan maken op de website software downloaden en je kunt je paonts uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
dozo71 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:55:
[...]

of dit:

Ik gebruik deze USB soundcard voor mijn headset.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tip: Als je iemand 'quote' is het handig dat je jouw tekst / reply buiten de "[quote]" doet. Zoals jij het nu doet zien we niet echt wat jouw reply is. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Weer even in de skip gesprongen. Heb nog nooit op Mosport gereden en aangezien we daar dit weekend ook rijden even een goede manier om de baan te verkennen. Redelijk pittig, zeker in de Skip. Als de temperatuur goed is dan kan je hem lekker opvangen maar het is vooral veel glijden en het randje opzoeken.

Na een uurtje of 2 op Mosport uiteindelijk als P7 geëindigd dus daar ben ik wel tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Tip: Als je iemand 'quote' is het handig dat je jouw tekst / reply buiten de "[quote]" doet. Zoals jij het nu doet zien we niet echt wat jouw reply is. ;)
Ik snap werkelijk waar niet hoe ik moet reageren op bepaalde artikelen. Zou je mij kunnen vertellen hoe ik 'gewoon' kan replien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:27:
[...]

Ik snap werkelijk waar niet hoe ik moet reageren op bepaalde artikelen. Zou je mij kunnen vertellen hoe ik 'gewoon' kan replien?
Ah zo dus...hahahha sorry hoor. probeer te doorgronden hoe het eea werkt.
Nu uitvinden hoe in te schrijven bij een league....

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Aangezien ik lekker op mijn balkon zit te tekenen en dacht aan de enorme pile up parties van vorige weeks race. Hier even een uitleg over het komende circuit, en aangezien ik geen zin had om mijn innerlijke “Dave Cam” los te laten... dacht ik dan maar even zo.

Want Canadian Tire is glij baan in T2 als je niet aan de binnen kant blijft, en 1 enorme pile up party bij de dubbel rechts. Het feest begint alleen al boven aan de heuvel die blind naar links gaat.
( als je hebt geoefend snap je waar het over gaat )

Zeker in ronde 1 is het key om afstand te houden! Iedereen moet terug naar zijn 1ste versnelling en daar in halen is echt niet te doen zonder gezeik voor iedereen. Dus zorg er voor een goede exit de rest heeft geen nut!

Dus check dit mapje even, stamp het in je hoofd en dan bij de start Zondag en Maandag en de rest van de week hier nog even aan denken. ( ik denk dat die het ook wel goed doet als wallpaper :P )

Voor de official races is het altijd fingers crossed bij die bochten combi en is aan de binnenkant zitten zo ver het veiligst geweest althans voor mij.

Verder is het super leuke baan en heb ik er in ieder geval zin in!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4mxFKup_bIqEfBm-d1garpVhXp4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mx762ZvrIdNQzbqOKBviWoru.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Herkenbaar @Blerf !!
Rij hem nu een week met de skip en het is echt wel een toffe baan!!! Best tricky als je even niet lekker uitkomt met al dat glijden 🔥

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
En hier alvast een trackguide voor morgen :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:57
Voor de geïnteresseerden, ik slinger zo de pc aan om imola te gaan oefenen met de GTE, om vervolgens de race ik denk 21:00 mee te pakken. Ik ben op TS dus mochten mensen mee willen oefenen dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Als jullie dit spammy vinden verwijderen jullie het maar.

Leuke deal op Steam. net geen 26€ voor 1jaar abo..

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
kampers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:13:

[YouTube: 1 Jaar iRacing Voor 26€ - Steam Summer Sale]
Het leek voor een aantal mensen te werken, maar iRacing maakt in ieder geval een statement dat dit niet ondersteund wordt voor accounts die niet via Steam aangemaakt zijn:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3745053.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:54
Deze week nog niet op een van mijn favoriete circuits, Watkins Glen, kunnen racen maar vanavond had ik tijd. Aangemeld voor de race om 18:45, tot mijn eigen verrassing op de 2e rij gekwalificeerd en dan gebeurt er bij de start dit.

Ik zag dat de heren op de 3e rij wel erg veel afstand hielden tijdens de pace-lap, mag dit gewoon tijdens de start.
De rest......tsja, lage split IMSA, je weet dat het een crapshoot is en deze keer geen geluk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Wormaap schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Het leek voor een aantal mensen te werken, maar iRacing maakt in ieder geval een statement dat dit niet ondersteund wordt voor accounts die niet via Steam aangemaakt zijn:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3745053.page
Moest het niet werken vraag je gwn een refund aan. ik ken nog niemand waar het nog niet mee gelukt is.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:18
Watkins Glenn is wel een van mijn favo circuits dus dacht vandaag die om 16:45 een keer te rijden. Als 14e gekwalificeerd en op dezelfde plek als @Mr.Conroe was mijn race alweer over. :(
frustratie etc maar uitgeleefd op de hamburgers en om 18:45 weer een poging.
P4 starten dus wss minder kans op zo'n bende en dat klopt ook.

Na 45 minuten heb ik mijn eerste iRacing win ooit te pakken _/-\o_ _/-\o_

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

Raimond613

Simracer

Mr.Conroe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:25:
Deze week nog niet op een van mijn favoriete circuits, Watkins Glen, kunnen racen maar vanavond had ik tijd. Aangemeld voor de race om 18:45, tot mijn eigen verrassing op de 2e rij gekwalificeerd en dan gebeurt er bij de start dit.

Ik zag dat de heren op de 3e rij wel erg veel afstand hielden tijdens de pace-lap, mag dit gewoon tijdens de start.
De rest......tsja, lage split IMSA, je weet dat het een crapshoot is en deze keer geen geluk.

[YouTube: Lagging the start....IMSA]
Uit dat filmpje valt niet op te maken of ze wel of niet eerlijk starten, dan moet je eerst ook vanuit hun viewpoint tonen. Misschien gingen zij wel bij groen vol op t gas en zat de rest nog op de leider te wachten/ te aarzelen?

Bovendien liet je zelf ook een flink gat vallen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheSlak
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-10 19:58

Ik heb jouw video gevolgd en het lijkt inderdaad gewoon te werken. Mijn abbo liep volgende week toevallig af, mooi timing dus. Thanks voor je uitleg!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Mr.Conroe schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:25:

[YouTube: Lagging the start....IMSA]
Zoals @Raimond613 zegt laat je zelf ook wel een erg groot gat vallen vind ik. Ja ze gaan vroeg op het gas achter je, maar ik denk dat je hier zelf ook vroeg op het gas had gekund gezien het gat voor je.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:21
kampers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:32:
[...]

Moest het niet werken vraag je gwn een refund aan. ik ken nog niemand waar het nog niet mee gelukt is.
Bedankt voor de tip, heeft hier ook gewerkt! :9

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:07:
Voor de geïnteresseerden, ik slinger zo de pc aan om imola te gaan oefenen met de GTE, om vervolgens de race ik denk 21:00 mee te pakken. Ik ben op TS dus mochten mensen mee willen oefenen dan hoor ik het graag :)
Was weer gezellig! Leuk om ook in dezelfde split te racen, maar jammer dat't niet echt lekker liep aan jouw kant :-(

Voor mij was het mijn eerste race sinds Le Mans. Uiteindelijk 6e geworden bij de HPD's. Op zich geen slecht resultaat, maar ik was wel nog behoorlijk off-pace. Niet in de lead lap gefinisht en ontevreden over m'n rondetijden. Nu zijn die natuurlijk niet makkelijk te vergelijken met practicesessies, maar ik was ook gewoon elke ronde op safe aan het rijden qua lijnen en rempunten. Deels ook gewoon toch niet genoeg oefening (eerste keer Imola deze week, dus ik moest het circuit leren én hoe je er snel bent), maar deels toch ook nog hier en daar wat gebrek aan inzicht. Ook verkeer was een héél stuk moeilijker dan op LM. Weinig enorm voor de hand liggende plekken om een GTE in te halen, dus daar veel tijd mee verloren.

Genoeg te leren dus :) In ieder geval m'n A4.99 gehouden en +1(!!!) iRating *O*

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
(jarig!)
Zo de kop is eraf. De eerste 6 uur (3 uur om 3 uur) zitten erop en zijn best wel prima verlopen. We waren in de eerste 3 uur behoorlijk langzamer dan de andere rijders, wellicht hadden ze hun snelste rijders erin gezet. De tweede 3 uur waren niet bijzonder veel beter, maar we rijden consistent dus dat levert uiteindelijk goeie resultaten op tot dusver.

14 incidents dus ook dat valt prima binnen de bandbreedte.

We liggen nu op plaats 11 uit een veld van 18 gt3's in een SoF van 2.2k (3e split van de 7), dat lijkt ook ongeveer wel wat er in de GT3's rijdt. Niet helemaal duidelijk waar we zelf geseed zijn maar ons vermoeden was redelijk laag. Dus al met al vooralsnog positief dat we een beetje meekomen. We komen langzaam maar zeker richting plaats 10. Dus wie weet gaat dat nog lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50

Hier ook geprobeerd. Heb op dit moment geen abo, maar kon wel in mijn accountgegevens om een steam key te maken. Key ingevoerd, en iRacing stond in de lijst met games.
Toen een jaarabo afgesloten op steam voor 25.79.
Via de iracingsite inloggen via Steam, maar zodra ik dan word doorverbonden terug naar de iracing site moet ik al mijn gegevens invullen alsof ik een nieuwe klant ben.

Gelijk een refund gedaan, was het proberen waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Net een race afstand gereden op mosport, nu ik de baan leer kennen merk je dat sommige bochten een heerlijke flow hebben en als je die ronde op ronde weet te pakken dan voelt dat zo lekker.
In de stint mijn snelste race ronde verbeterd naar een 1.16,4 op 3sec van de vrs tijd(niet geheel ontevreden) en met nog zeker ruimte om onder de 1.16 te komen met lege tanks, verse banden en een beetje risico in de qualificatie😎.
Alleen als mijn berekening klopte hoef ik dan ook maar zn 13 liter te tanken (inc een beetje extra), is dit te saven zodat je je stop uit kan sparen of kost dat echt te veel tijd?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Sander H schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:48:
[...]

Hier ook geprobeerd. Heb op dit moment geen abo, maar kon wel in mijn accountgegevens om een steam key te maken. Key ingevoerd, en iRacing stond in de lijst met games.
Toen een jaarabo afgesloten op steam voor 25.79.
Via de iracingsite inloggen via Steam, maar zodra ik dan word doorverbonden terug naar de iracing site moet ik al mijn gegevens invullen alsof ik een nieuwe klant ben.

Gelijk een refund gedaan, was het proberen waard :+
En alsnog inlogt via de steamlogin link onder mijn video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
kampers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Dit is het laatste puzzelstuk inderdaad. Het werkt bij mij, maar het is 1 jaar vanaf vandaag. Niet 1 jaar extra erbij.

Opzich niet erg: mijne verliep in december, dus half jaartje extra voor 26 euro is ook niet duur.

Maar wel goed om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
StealthyPeanut schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:54:
[...]

Dit is het laatste puzzelstuk inderdaad. Het werkt bij mij, maar het is 1 jaar vanaf vandaag. Niet 1 jaar extra erbij.

Opzich niet erg: mijne verliep in december, dus half jaartje extra voor 26 euro is ook niet duur.

Maar wel goed om in de gaten te houden.
Klopt. Dit heb ik in de omschrijving staan. Maar moesten mensen dit voor hebben die bv nog een jaar ofzo hebben staan en er geen “voordeel” uit zouden halen. Kunnen ze nog altijd een refund aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Niellie41

[object Object]

Wel even opletten dat je dan ook alles via Steam moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Niellie41 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 06:46:
Wel even opletten dat je dan ook alles via Steam moet betalen.
Hoe bedoel je? Nu eenmalig wel inderdaad, maar daarna kan het gewoon via iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Niellie41

[object Object]

StealthyPeanut schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:03:
[...]

Hoe bedoel je? Nu eenmalig wel inderdaad, maar daarna kan het gewoon via iRacing.
Dat als je iRacing via steam hebt, alles via steam moet betalen.

https://members.iracing.c...t/0/3745053.page#12125998
We just wanted to remind everyone that if you purchased your iRacing account directly from iRacing (www.iracing.com), you HAVE TO renew through iRacing (and not through Steam or use your Steam Wallet).

Conversely, if you purchased iRacing through Steam, than all purchases, including renewals, must be done through Steam.

This is because iRacing and Steam have two completely separate purchasing processes.

When you purchase iRacing directly through iRacing, then iRacing is the official vendor of record for that iRacing account.

When you purchase iRacing from Steam, then Steam is the official vendor of record for that iRacing account.

If you purchased iRacing directly from iRacing, even if you have linked this iRacing account to your Steam account, you CAN NOT renew it through Steam.

If you tried to renew an iRacing account (that was purchased directly through iRacing) through Steam, you will need to contact Steam Support. https://help.steampowered.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Niellie41 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:03:
[...]

Dat als je iRacing via steam hebt, alles via steam moet betalen.

https://members.iracing.c...t/0/3745053.page#12125998

[...]
Ja dat wel inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-06-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:18
Dan is de vraag of het het waard is om te switchen naar Steam. Normale prijs is daar 130 euro per jaar. iRacing heeft normaal elk jaar BF actie van ca. 30% korting.

Is natuurlijk wel super goedkoop nu. Maar weet niet of Steam ooit nog acties heeft. En wil natuurlijk ook niet dat er iets misgaat met mijn account.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Blerf schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 16:34:
Aangezien ik lekker op mijn balkon zit te tekenen en dacht aan de enorme pile up parties van vorige weeks race. Hier even een uitleg over het komende circuit, en aangezien ik geen zin had om mijn innerlijke “Dave Cam” los te laten... dacht ik dan maar even zo.

Want Canadian Tire is glij baan in T2 als je niet aan de binnen kant blijft, en 1 enorme pile up party bij de dubbel rechts. Het feest begint alleen al boven aan de heuvel die blind naar links gaat.
( als je hebt geoefend snap je waar het over gaat )

Zeker in ronde 1 is het key om afstand te houden! Iedereen moet terug naar zijn 1ste versnelling en daar in halen is echt niet te doen zonder gezeik voor iedereen. Dus zorg er voor een goede exit de rest heeft geen nut!

Dus check dit mapje even, stamp het in je hoofd en dan bij de start Zondag en Maandag en de rest van de week hier nog even aan denken. ( ik denk dat die het ook wel goed doet als wallpaper :P )

Voor de official races is het altijd fingers crossed bij die bochten combi en is aan de binnenkant zitten zo ver het veiligst geweest althans voor mij.

Verder is het super leuke baan en heb ik er in ieder geval zin in!
[Afbeelding]
Mini lift bij die laatste bochten combo... Hoe dan? Ik ga daar terug naar 3 of zelfs 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Mini lift bij die laatste bochten combo... Hoe dan? Ik ga daar terug naar 3 of zelfs 2.
uiteraard is dit extra op wat je normaal al doet kwa liften, terug schakelen etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:50:
Dan is de vraag of het het waard is om te switchen naar Steam. Normale prijs is daar 130 euro per jaar. iRacing heeft normaal elk jaar BF actie van ca. 30% korting.

Is natuurlijk wel super goedkoop nu. Maar weet niet of Steam ooit nog acties heeft. En wil natuurlijk ook niet dat er iets misgaat met mijn account.
Bij iRacing zit je jaarlijks op 70 euro ongeveer voor 1 jaar extra in de Blackfriday. En aangezien er vaker steam deals zijn, verwacht ik dat dit wel goed komt. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:53:
[...]

Ik rem altijd kort bij de laatste paal voor het hek dan terug naar 5, vlak voor de curbstones terug naar 4 soms heel kort tussen gas als ik iets te langzaam ga en einde curbstones naar 3 en dan meestal op het gas naar pit entry kort remmen en in de 3 door de laatste bocht want dan vind ik hem iets stabieler.
Maar ik denk als ik hem daar compleet uit laat rollen dat je dan wel goed zit toch?
Er van uitgaand dat ik ergens op 3/4 van het veld start en zo ver kom🙏

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:06:
[...]

Bij iRacing zit je jaarlijks op 70 euro ongeveer voor 1 jaar extra in de Blackfriday. En aangezien er vaker steam deals zijn, verwacht ik dat dit wel goed komt. :).
Maar op Steam misschien alleen maar voor nieuwe accounts en iRacing elk jaar de BF actie. Anderzijds duurt het minimaal 2 jaar voor je weer op hetzelfde niveau zit.

Ik ben daar dan weer te schijterig voor om dat te doen. Ik wacht wel tot BF. Werkt prima nu ook allemaal en met Steam lees ik toch ook slechte dingen qua bugs bij content kopen etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2020 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

De bandjes na 22 ronden (+/-30 min sturen) :D Als je dan ook nog wat uitremacties enzo wilt doen dan blijft er weinig over van die banden... dit kan nog interessant worden vanavond. Voor de IMSA 60 min is het misschien verstandig om banden te wisselen of iets rustiger aan te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vsruPu91FXs7xMOSooZs1VIUacg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1KCmoMB6b6HsE2a4VXZC1XFx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
(jarig!)
12H is uitgereden zonder hele grote issues, ik had wat momenten in de laatste 20 minuten. We hadden eigenlijk alleen wat brandstof nodig, maar pakte voor de zekerheid toch ook maar de band linksvoor, die gingen namelijk per stint naar 20-30% over en dan is 20 minuten net iets te lang.

Het resultaat mag er wat ons betreft zeker zijn. Met wat mazzel en zelf door met weinig tot geen issues met inhalen van de lagere klasse, het laten inhalen door gte's en het redelijk consistent en met weinig inc's rijden van rondes als 8ste over de eindstreep gereden. Zeker gezien het feit we eigenlijk in vergelijking met de andere auto's totaal niet mee zouden moeten komen (avg. lap van 2:08 vs 2:06 van de meeste andere teams) kunnen we zeer tevreden terugkijken.

Wat feiten over onze sessie: 4/18 GT3's waren Mercedes, 14/18 waren Ferrari's. Het team waarmee we in gevecht leken voor een groot gedeelte van de race (BSM eSport 00) hebben de laatste pitstop overgeslagen door brandstof en banden te sparen en zo precies genoeg te hebben om de laatste 'kleine' stint over te slaan. Wij hebben de dubieuze eer ontvangen voor de traagste snelste ronde in de GT3 klasse.

Dan nog even over de Mercedes. Ik ben voorheen erg te spreken geweest over deze auto, ja hij voelt enorm zwaar in vergelijking met de andere auto's in de klasse, maar is daarom ook lekker toegankelijk en veilig. Nu hebben ze wat gesleuteld aan de GT3's en dat is wat mij betreft erg positief (als je wat slipt kun je dat nu goed opvangen). De Mercedes heeft van die ondehoudsronde wel een (tijdelijk) issue aan overgehouden in de vorm van een veel te strak ingestelde downshift protection én een niet goed (lees: helemaal niet) werkende auto-blip met terugschakelen naar 2 en 1. Dat vergt aanpassingen in de rijstijl, zelf blippen en heel laat downshiften. Dat kostte ons mogelijk relatief gezien meer tijd dan de andere Mercedes-rijders. Ook leek het zelf blippen niet zo consistent te werken waar dat in de oefensessies wel het geval was. Buiten dat rijdt de Mercedes nog steeds als een erg zeer wendbare tank. Met nu met de mogelijkheid tot correcties bij (kleine) foutjes. Overigens komt er vermoedelijk een fix voor dat downshiften/blippen
quote: iracing forum
This is an issue we are aware of and have alerted the engineers. In the meantime, if you wait a little bit until the revs are lower to downshift and manually blipping the throttle during a downshift to smooth it out, particularly going fro 3rd to 2nd and 2nd to 1st.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:50
kampers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Jup gedaan. Bedenk met net dat aangezien ik op dit moment geen abo heb, en ikdus niet de steamoverlays kan aanzetten, dat daar misschien de reden zit dat het niet werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ik heb het ook geprobeerd maar ik krijg iracing niet verwijdert van me steam....Er is een onverwachte fout opgetreden bij het verwijderen van dit product van je account.Arghh beetje oneerlijk dat de 1 het wel kan en de ander niet bovendien waar komt die info vandaan Summer deal steam....ik heb alles via steam en me abo verloopt de 3de....maar ik betaal gewoon 125 euro als ik het jaar abo neem :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Danny Hdoorn schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb het ook geprobeerd maar ik krijg iracing niet verwijdert van me steam....Er is een onverwachte fout opgetreden bij het verwijderen van dit product van je account.Arghh beetje oneerlijk dat de 1 het wel kan en de ander niet bovendien waar komt die info vandaan Summer deal steam....ik heb alles via steam en me abo verloopt de 3de....maar ik betaal gewoon 125 euro als ik het jaar abo neem :/
Heb je hem in je winkelmandje geplaatst? Daar is hij pas 26 euro ;).

Waarom zou je de games überhaupt willen verwijderen als je alles via steam hebt lopen? Dat moet je niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik zou toch maar even oppassen hiermee. Ik heb inmiddels een uur geleden de steam "hack" gedaan en het jaar is nog niet toegevoegd aan m'n account.

iRacing waarschuwt inmiddels via een banner in de Beta UI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zamY_wiWm-11c_Bb7--iA909Wew=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MTsNni2xVmJobFvmx1J3iqdr.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Sander H schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Jup gedaan. Bedenk met net dat aangezien ik op dit moment geen abo heb, en ikdus niet de steamoverlays kan aanzetten, dat daar misschien de reden zit dat het niet werkt voor mij.
Dit lijkt me los van elkaar te staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

BM

Moderator Spielerij
Zocht net wat leuks om even paar rondjes te rijden. Voor de gein sinds lange tijd weer eens in de SRF gestapt. Wat blijft dat toch een enorm leuk autotje! Practice ging goed, dus ik vond dat ik met 11 rondjes oefening prima kon racen :p

Kennelijk kwalificatie met baseline gereden ipv setup die ik had, maar goed, toch P4 (prima volgens mijn startnummer), in de race 1e paar rondjes nog beetje kunnen vechten, maar daarna waren degene voor me te snel, en degene achter me net wat langzamer. Maar wel steady op P3 uitgereden. Rondetijden steeds ietsje sneller, helaas in mn 2 snelste rondjes 2 domme off-tracks gereden, maar ach.

Volgend seizoen de SRF? O-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• raydevries
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11-2023
Goedenmiddag "collega's"

Volgens protocol wil ik mij graag even voorstellen.
Naam: Ray
Leeftijd: 44 jaar
Iracing account sinds 2011, maar niet heel actief.
Ik draai wisseldiensten, dus ik ben niet in staat om met wekelijkse evenementen, of op dezelfde tijd terugkerende evenementen mee te doen, helaas.

Ik race altijd serieus, maar met een dikke glimlach!

Grtz,
Ray

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
laforte schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:05:
De bandjes na 22 ronden (+/-30 min sturen) :D Als je dan ook nog wat uitremacties enzo wilt doen dan blijft er weinig over van die banden... dit kan nog interessant worden vanavond. Voor de IMSA 60 min is het misschien verstandig om banden te wisselen of iets rustiger aan te doen.

[Afbeelding]
Is de imsa race 60 minuten aankomende week?
En dat is wel een hele hoge slijtage, de meeste bochten op dit circuit kan je juist op de motor remmen al

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Juliankarssies schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:58:
[...]

Is de imsa race 60 minuten aankomende week?
En dat is wel een hele hoge slijtage, de meeste bochten op dit circuit kan je juist op de motor remmen al
Deze week is de race inderdaad 60 minuten. Ik denk dat ik dan wel mijn banden zal gaan wisselen puur ook uit voorzorg.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Doubleoz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Deze week is de race inderdaad 60 minuten. Ik denk dat ik dan wel mijn banden zal gaan wisselen puur ook uit voorzorg.
Je kan beter met wat minder camber rijden en de banden wat liefde geven., een tireswap in zo een race zal je 20/30 seconden verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Doubleoz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:08:
[...]

In dat geval even mijn berekeningen aanpassen 🤓.
Ik zie ook dat jouw verbruik met 1.8l redelijk hoog is tov mij al is jouw pr wel sneller weet niet of daar het verschil in zit?

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Zdgc0KjmMGQ6Gp4k0T6VLwzrKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FkOVH0N8JycdSWJ1EWQQwb1R.png?f=fotoalbum_large
quote: Greg Hill on twitter
That's right. We've been working on this project for awhile now and it's looking like we'll be ready for the Sept build. You'll be able to select your driver's body type and face. These characters are based on real-life photoscanned people. More choices will be added over time.
Bron: https://twitter.com/greghi11/status/1277080544958873601?s=21

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Rondje MoSport.
Wat een heerlijke track is dit toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

helemaal met je eens!!! Echt lekker baantje met heerlijke flow en hoogteverschillen. Daarnaast beschikt de baan ook over het nodige gras, dus hopelijk minder kans op blokkades zoals afgelopen week op watkins.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Ik sla MoSport over deze keer, ik heb er nog nooit gereden en weinig tijd gehad om te oefenen. Heb sinds dinsdag mijn controller afgekoppeld en ben nu flink aan het oefenen met wheel en pedals! d:)b maar dat lukt me niet echt op een track die ik helemaal niet ken.

Succes vanavond en morgenavond!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Goed rondje, alleen jammer dat de JRT Overlay niet werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:37:
[...]

Goed rondje, alleen jammer dat de JRT Overlay niet werkt.
Ja zag ik te laat... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik ga vanavond mijn hart vasthouden, na ca. 100 laps in practice heb ik er volgens mij minder dan 10 afgelegd die niet buiten de baan eindigden...

In de Skip vind ik het een heerlijke baan maar met de GTE not so much.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 28-06-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:43:
Ik ga vanavond mijn hart vasthouden, na ca. 100 laps in practice heb ik er volgens mij minder dan 10 afgelegd die niet buiten de baan eindigden...
Als ik alle verhalen van vorige week moet geloven wordt het feest in t2 en t5-6 dus ik denk dat ik heel rustig ga rijden in de sprint race en in de main race een goede plek krijgen voor de start

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:49
Het lijkt er op dat ik net een IMSA overwinning weggegooid heb.
Gestart vanaf P9 kwamen we eigenlijk zonder echte problemen de 1e ronde door, tot ik bij het aanremmen van de laatste bocht een wiel op het gras zet en spin. Gelukkig weet iedereen mij te ontwijken, maar ik verloor er wel 12 seconden en een plek of 10 mee.

Daarna de achtervolging ingezet en weer een typisch fenomeen wat ik de laatste tijd veel in IMSA zie tegen gekomen. Mensen verdedigen alsof hun leven er vanaf hangt, het kost ze seconden per ronde waardoor alles er achter in elkaar schuift. Met als gevolg dat iedereen gaat lopen prikken en eigenlijk te veel risico's neemt. Ik had zoveel meer snelheid maar merkte ook dat ik met dit zoeken naar lijnen mijn banden weg aan het fikken was. Dus ik heb een vroege stop gemaakt zodat ik mijn eigen tempo kon gaan rijden, en die taktiek bleek te werken want na alle stops reed ik ineens p4. Met p5 binnen een seconde zijn we naar de finish gereden. 2 ronden voor het einde valt de koploper nog uit waardoor ik op 8,2 sec van de winnaar 3e wordt. Als je dan die 12 seconden uit ronde 1 er bij pakt...

Wel een heerlijke race gehad, Watkins Glen is toch wel mijn beste circuit.

https://members.iracing.c...nid=33183671&custid=31747

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Wellicht een idee om over te slaan als de baan je niet ligt? We rijden weliswaar met een smiley, alleen een van de voorwaarde is wel dat je normaal gesproken een race afstand op de baan veilig moet kunnen afleggen zodat er geen onnodige en frustrerende accidents gebeuren. Weliswaar is het niet de baan voor jouw, andere vinden het wellicht wel leuk en hebben veel getraind en als ze dan bij zo'n ongeval betrokken zijn, wetende dat je had aangekondigd dat 90% van je ronden in banden belanden zou heel zuur zijn.....

Dus aub, als je niet tenminste 15-30min kan rond rijden zonder problemen, sla een keer over. Is ook geen schande.

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 23:01
Ik sla deze week over. Geen tijd gehad om fatsoenlijk te oefenen. En aangezien ik er voor het eerst rijd, lijkt het me niet verstandig. Succes aan een ieder die wel mee doet. Dus vanavond nog maar een rondje doen op Watkins. En komende week een aantal x de Skip op Zandvoort :)

[ Voor 22% gewijzigd door patricks8 op 28-06-2020 16:28 ]

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Net voor het eerst een race met de Ford GTE gedaan, hij voelt eigenlijk wel erg lekker aan op Watkins Glen. Kom ik natuurlijk een beetje te laat achter. Als P12 gestart maar vanwege chaos bij de start reed ik al snel op P5-6 o.i.d. Daarna helaas vakkundig door een mede-tweaker van de baan geduwd, wonder boven wonder kon ik gewoon doorrijden, had niet het gevoel dat ik pace verloor en tijdens de stop had ik enkel 20 seconden optional repair wat ik natuurlijk liet zitten. Verder heerlijk geracet en alsnog als P8 geëindigd. Had mijn eerste top 5 kunnen zijn in de GTE. Ach het gaat in ieder geval langzaam beter.

Even snel wat filmpjes achter elkaar geplakt met random tool. OBS wil nog niet echt meewerken dus dan maar zo.

Crash @ 0:48

Laatste 3 fragmenten waren mijn mislukte undercuts, beide keren scheelde het echt bijzonder weinig... :/

[ Voor 9% gewijzigd door Beltoni op 28-06-2020 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:02
Net voor de verandering even een raceje gereden in de Dirt Road Trucks. Als 3e gekwalificeerd en een goede start dus het begin van de race reed ik op de 2e plek. De persoon achter me was een stuk sneller, maar had wel een hele creatieve manier om me in te halen. Op Phoenix ligt er een bocht rondom een parkeerplaats. Ik neem de bocht netjes, maar hij snijdt de hele parkeerplaats af 8)7 (zie filmpje voor de beeldvorming :))

Nu wil ik deze protesten, maar onder welke regel valt dit? Is dit 2.1.1. Competition Issue?

Na de race heb ik hem er nog op aangesproken maar hij deed alsof hij zich van geen kwaad bewust was. En dat met bijna 300 Dirt Road starts dit jaar. Tijd dat hij het leert :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mithriel schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:20:
[...]

Wellicht een idee om over te slaan als de baan je niet ligt? We rijden weliswaar met een smiley, alleen een van de voorwaarde is wel dat je normaal gesproken een race afstand op de baan veilig moet kunnen afleggen zodat er geen onnodige en frustrerende accidents gebeuren. Weliswaar is het niet de baan voor jouw, andere vinden het wellicht wel leuk en hebben veel getraind en als ze dan bij zo'n ongeval betrokken zijn, wetende dat je had aangekondigd dat 90% van je ronden in banden belanden zou heel zuur zijn.....

Dus aub, als je niet tenminste 15-30min kan rond rijden zonder problemen, sla een keer over. Is ook geen schande.
Aan de andere kant; er is 90m practice voor de race. Genoeg tijd om aan je racepace te werken.
Met een rondje van 65s....Dan is met 50 auto's on track gemiddeld één auto elke 1.3s.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:26
Ik heb een verzoek voor vanavond.

Zou iedereen uit mijn buurt kunnen blijven, dan kan ik best snel rijden....en op de baan blijven ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn8OQRYOVEESuarcYBJNB1u7TVM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/asrhD9CjAHN6S60xLiTMGl5d.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frizti
ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:33:
Ik heb een verzoek voor vanavond.

Zou iedereen uit mijn buurt kunnen blijven, dan kan ik best snel rijden....en op de baan blijven ook.

[Afbeelding]
Als jij in de pits blijft staan, dan blijven wij vanzelf wel uit de buurt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
frizti schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:35:
[...]

Als jij in de pits blijft staan, dan blijven wij vanzelf wel uit de buurt :P
Jij was dat roze plakkerige geval toch? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Als ik jou was zou ik gewoon alleen maar eens een seizoen of 2 de Skip blijven rijden en verder even niets anders. Zal je een hoop meer leren, minder gefrustreerd zijn en meer plezier beleven.
zoals ik al vaker vertelde autos door elkaar rijden is niet makelijk en zeker niet slim als je begint.

verder sluit ik me ook aan bij @Mithriel zijn verhaal over dat je wel een beetje het gevoel met hebben normaal rond te kunnen komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Aan de andere kant; er is 90m practice voor de race. Genoeg tijd om aan je racepace te werken.
Met een rondje van 65s....Dan is met 50 auto's on track gemiddeld één auto elke 1.3s.
Oh, helemaal met je eens wat betreft practice, Daar is deze tenslotte voor bedoeld.

Ik refereerde meer aan de race aan zich, alsnin practice niet wil lukken en je verwacht in ronde 1, 2,3, etc toch in banden te eindigen dan is er geen schande in om over te slaan. Dit zorgt voor minder frustratie bij de rijder als wel de mede racers.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik ga vanavond wel meedoen aan de pratice, maar ik weet nog niet zeker of ik ga meedoen met de race. Daarvoor moet de racepace en clean laps goed genoeg zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nou lijkt er op dat ik er niet bij ben vanavond. Eindelijk een rig en mijn stuurtje teug met magnetische shifter mod, 1000 euro lichter, en opeens is mijn pc kapot. Geen idee wat het is dus dat worden weken zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:15:
Nou lijkt er op dat ik er niet bij ben vanavond. Eindelijk een rig en mijn stuurtje teug met magnetische shifter mod, 1000 euro lichter, en opeens is mijn pc kapot. Geen idee wat het is dus dat worden weken zonder...
Wellicht kunnen we je helpen met de oorzaak vinden... gaat ie wel aan, licht je toetsenbord/muis op, heb je beeld? Etc.
Bovenal erg vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:17:
[...]

Wellicht kunnen we je helpen met de oorzaak vinden... gaat ie wel aan, licht je toetsenbord/muis op, heb je beeld? Etc.
Bovenal erg vervelend!
Paar uur geleden nog gebruikt. Nu wilde ik hem aanzetten, fans draaien op volle toeren zoals normaal voor een sec of 2 bij boot maar gaan niet meer zachter. Power LED van de kast knippert. Moederbord brandt led rood bij CPU maar kan ook voeding zijn of moederbord dus. CPU ineens stuk lijkt me gek. Maar goed. Is dit topic niet voor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de deelnemers van vanavond. De tankinhoud voor vandaag & morgen is aangepast van 32% naar 37% vanwege het grotere verbruik op MoSport. Als je een setup van vorige week laad, kun je er dus een paar liter extra brandstof ingooien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
vraagje: ik heb nu mijn D license met 3.8 Safetyrating en er staat ready for promotion. Maar wanneer gebeurd dit dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Justnoiz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:24:
vraagje: ik heb nu mijn D license met 3.8 Safetyrating en er staat ready for promotion. Maar wanneer gebeurd dit dan?
Als je verder niets doet op het eind van de laatste week van het seizoen (in dit geval week 14). Als je naar SR4.0 gaat promoveer je meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Wormaap schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Als je verder niets doet op het eind van de laatste week van het seizoen (in dit geval week 14). Als je naar SR4.0 gaat promoveer je meteen :)
Dus niet zoals bij Rookie dat je meteen promote?
jammer :( wou graag imsa beginnen rijden

Dus nog beetje verder grinden :p

[ Voor 4% gewijzigd door Justnoiz op 28-06-2020 20:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Justnoiz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:26:
[...]

Dus niet zoals bij Rookie dat je meteen promote?
jammer :( wou graag imsa beginnen rijden

Dus nog beetje verder grinden :p
Van Rookie naar D ga je zodra je 3.0 haalt en vier races hebt gedaan. Alle andere promoties maak je op het eind van het seizoen als je 3.0 haalt en vier races hebt gedaan, óf meteen als je 4.0 haalt en vier races hebt gedaan. Als je al op 3.8 zit zou je 4.0 redelijk snel moeten kunnen halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 17:12

Fuelke

Forza Ferrari

Zo, eerste oval race deze week in de Indy Pro achter de rug, en het zal ook de laatste zijn. Veel te veel yellows, de resultatenpagina van iRacing is stuk, dus ik kan het even niet opzoeken maar we hebben ruim 52 minuten gedaan over 70 rondjes.

Resultaat was nog best in orde, van achteraan naar P4, twee keer mooi ontsnapt aan een spin / crash voor me.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:16

Arfman

Drome!

Totale off-day. In P al niet fatsoenlijk rond kunnen komen zonder elke 2 rondes te spinnen. Q verprutst door offtracks dus op P43 ofzo gestart.

Zeer voorzichtig gereden en op een gegeven moment kreeg ik een lekker gevoel in de Ferrari. Helaas wilde ik iets te gretig een achterblijver voorbij in Moss en raakte bij de exit de curb, rechtsaf de muur in.

Race 2 weer voorzichtig gestart maar al weer vrij snel gespind, werd ge T-boned en toen maar de pits in voor een fast repair. Daarna weer verder gereden maar bij uitkomen T2 verlies ik hem en wipe bijna de gehele top 5 uit. Toen maar gestopt, volgende keer beter.

Wat zijn eigenlijk de blue flag rules? Want in race 1 ging een achterblijver lekker met mij en m'n voorganger vechten voor positie en dat is heel gezellig maar eigenlijk hoort dat niet toch?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo, dat was waarschijnlijk mijn laatste race Tweakers.

Als je er zulke admins tussen heb zitten, dan heeft het geen zin. We proberen een potje leuk te racen, en dan gaat ie eerst tijdens de eerste wedstrijd via DM lopen zeiken over een incident, waarop ik antwoord dat ik na de wedstrijd ga kijken, dan blijft ie doorgaan via DM. Ik zeg dat ie moet kappen ik kijk na de westrijd.

Begint ie over DM zo zo egootje dit bla bla....

Daarna in race twee tikt hij mij er bewust af. Hij stuurt duidelijk in terwijl ie weet dat ik daar zit.

Wat is dat nou voor onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Arfman schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:01:
Wat zijn eigenlijk de blue flag rules? Want in race 1 ging een achterblijver lekker met mij en m'n voorganger vechten voor positie en dat is heel gezellig maar eigenlijk hoort dat niet toch?
Staat gewoon in de sporting code:
5.1.7.5. Blue Flag (blue with diagonal yellow stripe) – Indicates faster cars are
approaching. This flag is informational only. In all cases, it is the responsibility
of the faster car to safely overtake the slower car.
It is the responsibility of the
slower car to maintain a consistent line. It is strongly recommended that a
slower car being lapped makes every reasonable effort to facilitate a safe
pass.
Hebben trouwens meer mensen dat result van vandaag niet beschikbaar zijn? Heb vanavond een race gereden, maar de results zijn er uren later nog steeds niet. Mijn SR is wel gewoon gewijzigd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
Poah, lekkere avond hoor!
1e heat slecht gekwalificeerd, starten op p39, maar ondanks een tik die ik kreeg bij de start en dus verkeerd om staan, naar p29 gereden.
In de 2e heat te veel bezig met verdedigen en op het vuil aan de binnenkant van t2 en spinnen maar, helaas diegene achter mij hierin mee genomen(sorry!!) iedereen voorbij laten gaan en (weer) van achteraan door kunnen knallen naar p20. Ben ik blij mee!

Trouwens een lastige baan om in te halen zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
2 woorden HOLLY SHIT.
Race 1 gestart op p33 lekker mee gereden de eerste rondes om daarna door wat volgens mij netcode was een andere rijder aan te tikken (nogmaals mijn excuses) maar karma kwam daar na in de vorm van een andere coureur die mij te laat zag en klapte tegen de muur.
Toen ik naar buiten kwam zat ik midden in t veld dus gekozen mijn verlies te nemen en vanaf de 1 na laatste plek te starten, eerste rondes rustig gereden alleen inhalen als het echt ging en geen fouten maken.
Tot de laatste 7 minuten ging het goed met helaas een spin in t1 en daarna merkte ik dat ik te veel gleed en later nog een spin in de laatste bochten combinatie wat helaas maar p25 werd waar top 20 zeker mogelijk was.
Maar iedereen die bij mij in het groepje zat de eerste 20min bedankt voor de heerlijke race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:14:

Daarna in race twee tikt hij mij er bewust af. Hij stuurt duidelijk in terwijl ie weet dat ik daar zit.

[YouTube: 2020 06 28 22 11 20]

Wat is dat nou voor onzin?
Zoals ik het zie remt hij iets teveel bij het insturen waardoor de kont licht wordt en uitbreekt.
Verder wat je beschrjft over race 1 klinkt niet zo netjes, maar wil ik verder niet over oordelen zonder volledig inhoud te kennen (is geen uitnodiging om dat hier te posten btw).

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Mag ik punten voor de afsprong en landing?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Raimond613 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 22:18:
[...]

Zoals ik het zie remt hij iets teveel bij het insturen waardoor de kont licht wordt en uitbreekt.
Verder wat je beschrjft over race 1 klinkt niet zo netjes, maar wil ik verder niet over oordelen zonder volledig inhoud te kennen (is geen uitnodiging om dat hier te posten btw).
Ik heb hartstikke leuke races gehad, op die idiootpersoon na. Na zijn tikje stond mijn stuur scheef en zakte ik terug, maar verder hele leuke races gehad.

Edit: taalgebruik!

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 29-06-2020 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
En hij staat!!!!
Even serieus, wat gebeurde daar joh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Helaas een strafpunt dat ik moest remmen en niet de laatste bocht ik kon aan de binnenkant van de zwarte ferrari en daarmee mijn plekje moest opgeven

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 307 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies