Reminder voor de open oefensessie mbt spa 24 uur vanavond. Tips uitwisselen, teams samenstellen, het kan allemaalZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Ik heb aan onze lieve beheerders gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor de 24 uur van Spa!
25 Juni aanstaande kunnen wij vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. 1e registratie is leidend! Hou daar rekening mee. Ik heb geen enkel idee hoe het zit met de weersomstandigheden. Mochten die al bekend zijn dan is dat fijn als dat even wordt doorgegeven.
De sessie is ingesteld wordt hopelijk ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt.
Verder is het een avond om elkaar tips te geven. setups te delen en vragen te stellen. Daarnaast wil ik graag in een team proberen terecht te komen om mee te rijden. Ik zal zometeen even een google documentje maken waarin mensen hun tijden en auto kunnen doorgeven. Misschien kunnen we op deze manier 1 of 2 teams samenstellen die samen kunnen rijden
Ik kom wel even irriteren op de baan. Niet van plan mee te gaan doen aan de 24h, maar altijd prettig voor wat extra roadblocks.ZelianGuy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:41:
[...]
Reminder voor de open oefensessie mbt spa 24 uur vanavond. Tips uitwisselen, teams samenstellen, het kan allemaal
* Wormaap komt vanavond ook rondjes draaien 
Heb de AMG sinds de Bathurst 12h niet meer uitgelaten, dus wordt weer even wennen

Heb de AMG sinds de Bathurst 12h niet meer uitgelaten, dus wordt weer even wennen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Zó veel mooie wagens, daar zit er toch vast wel eentje bij die je graag wil?frizti schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:46:
Ik heb geen GT3 in mijn assortiment, dus de Pink Chicane zal een keertje niet bijzijn.

Ik ga wel vast wat offline test rondjes draaien op Mosport met mijn mooie GTEWormaap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Zó veel mooie wagens, daar zit er toch vast wel eentje bij die je graag wil?
Zojuist heb ik trouwens via Amazon/Twitch Prime een abo genomen op Craig's Setup Shop. Alleen vind ik (onder de GT3 Sprint Series) geen setup voor Spa voor de AMG. Voor degenen die ook CSS gebruiken: zoek ik helemaal verkeerd, of is er gewoon nog geen setup?
Is er voor vanavond eventueel nog een plekje voor mijn Audi RS8 GT3 op de baan?
Voor mij zijn die er ook wel zeker, alleen focus ik me nu op GTE en Skip. Anders blijf ik maar content aanschaffenWormaap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:53:
[...]
Zó veel mooie wagens, daar zit er toch vast wel eentje bij die je graag wil?
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Setups aanklikken, daaronder zie je filter staan. mercedes bla bla kiezen en Spa en voila een berg setups.Wormaap schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:09:
Zojuist heb ik trouwens via Amazon/Twitch Prime een abo genomen op Craig's Setup Shop. Alleen vind ik (onder de GT3 Sprint Series) geen setup voor Spa voor de AMG. Voor degenen die ook CSS gebruiken: zoek ik helemaal verkeerd, of is er gewoon nog geen setup?
[ Voor 13% gewijzigd door PatrickPost1972 op 25-06-2020 14:15 ]
Thanks! Ik zat inderdaad helemaal verkeerd te kijkenPatrickPost1972 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:11:
[...]
Setups aanklikken, daaronder zie je filter staan. mercedes bla bla kiezen en Spa en voila een berg setups.
Net een mooi resultaat weggegooid op Watkins. Had vanaf ronde 1 een mooi gevecht om P5/P4 en reed foutloos en super geconcentreerd. Iets té, want toen we deze GT3 tegenkwamen en hij zo ver naar rechts ging, nam ik aan dat hij ons kemphanen er ruim langs zou laten. Totdat ik instuurde en "car right" hoorde. Ja ik had meer ruimte moeten laten maar doordat die GT3 zo snel een andere lijn ging rijden dacht ik echt dat hij ons niet in de weg wilde zitten.
En ik was alleen maar gebrand op een betere exit en dacht niet genoeg na.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-25 14-13-16]
Auto krom, tow, repairs, 3 ronden achterstand en een scheef stuur en dan gebeurt dit ook nog eens...
Auto krom, tow, repairs, 3 ronden achterstand en een scheef stuur en dan gebeurt dit ook nog eens...
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 25-06-2020 14:36 ]
Die eerste zou zomaar iets kunnen zijn dat mij ook eens is gebeurd als langzamere rijder. Ik wilde ruimte maken, maar ging niet genoeg van m'n gas om vóór de apex voldoende uit de weg te zijnMartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:34:
Net een mooi resultaat weggegooid op Watkins. Had vanaf ronde 1 een mooi gevecht om P5/P4 en reed foutloos en super geconcentreerd. Iets té, want toen we deze GT3 tegenkwamen en hij zo ver naar rechts ging, nam ik aan dat hij ons kemphanen er ruim langs zou laten. Totdat ik instuurde en "car right" hoorde. Ja ik had meer ruimte moeten laten maar doordat die GT3 zo snel een andere lijn ging rijden dacht ik echt dat hij ons niet in de weg wilde zitten.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-25 14-26-23]

Ja filmpje 1 als als als, als jij de bocht ruimer neemt niks aan de hand, als hij iets meer lift had hij er niet gezeten. Maar ja, Mosterd na de Maaltijd uithuilen en op naar de volgende race en filmpjesMartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:34:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-25 14-26-23]
2e was dat niet die ferrari waarmee je in gevecht was?
klopt...PatrickPost1972 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:57:
[...]
2e was dat niet die ferrari waarmee je in gevecht was?
Stiekem toch nog een race gedaan.
Mooie gevechten gehad, waarvan deze echt de mooiste was. Dat is wel peentjes zweten, helemaal met dit weer ook. Maar niet erg dat ik het niet won, was mooi zo bocht na bocht zij aan zij.
En 2de geworden uiteindelijk.
Mooie gevechten gehad, waarvan deze echt de mooiste was. Dat is wel peentjes zweten, helemaal met dit weer ook. Maar niet erg dat ik het niet won, was mooi zo bocht na bocht zij aan zij.
En 2de geworden uiteindelijk.
Ik dacht ik ga eens van beide avonden de replays van de races bekijken en dan een overzichtje maken van met name de zaken die duiden op "Zo moet het dus niet".
Maar na het zien van de een deel van de replays en het weigeren de knop "GoTo Next Incident", aangezien die klaarblijkelijk een overdosis aan incidents niet aankan heb ik het opgegeven en enkel onderstaande ravage even gecaptured.
Bijschrift:
Echt heel naar en zeer teleurstellend om te zien dat een redelijk overzichtelijk ongeluk zo'n grote chaos veroorzaakt om dat velen niet de moeite nemen om de snelheid eruit te halen of zelfs proberen voordeel te halen uit de situatie.
Voor vele rijders werd hier de race totaal onnodig verpest.
Wat zag ik verder in beide replays:
Maar na het zien van de een deel van de replays en het weigeren de knop "GoTo Next Incident", aangezien die klaarblijkelijk een overdosis aan incidents niet aankan heb ik het opgegeven en enkel onderstaande ravage even gecaptured.
Bijschrift:
Echt heel naar en zeer teleurstellend om te zien dat een redelijk overzichtelijk ongeluk zo'n grote chaos veroorzaakt om dat velen niet de moeite nemen om de snelheid eruit te halen of zelfs proberen voordeel te halen uit de situatie.
Voor vele rijders werd hier de race totaal onnodig verpest.
Wat zag ik verder in beide replays:
- Te laat remmen in een treintje rijdend. Dus niet rekening houdend met het 'harmonica effect'. En in sommige gevallen had de veroorzaker makkelijk de positie terug kunnen geven, maar dat gebeurd dan weer vaak niet en is wel zo netjes.
- Rijdend aan de binnenkant van een bocht en maar net bij de achterbumper / achterwiel van de voorligger de bocht opeisen. Dat resulteert eigenlijk altijd in narigheid.
- Na een crash in paniek meteen weer wegrijden en daardoor nog een groter ongeluk veroorzaken.
- Doorrijden met een totaal onberijdbare auto.
- Niet even aanzien waar je tegenstander 'te verslaan is' en gretig meteen er voor gaan en dan doorzetten en een bocht niet halen of opeens verrast worden doordat iemand zachter door een bocht gaat dan verwacht.
- Gelapt worden en vlak voor of vlak na een bocht van het gas afgaan om ruimte te geven. Dat veroorzaakt juist problemen. Ten eerste moet de snellere rijder jou inhalen en het moment kiezen en ten tweede als je dan toch ruimte wil geven doe dat op een recht stuk door net even iets minder gas te geven en de snellere rijder op die manier voorbij laten.
- Daarnaast zag ik ook steeds chat messages van 'pass left' en 'pass right'. Vermijd die of eigenlijk doe maar niet. Rij gewoon voorspelbaar en hanteer de regel hierboven.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zat ik achter een treintje, met hoop achterblijvers, dacht ik, kom ik ga de pits in, dan win ik straks de tijd wel terug.
@JoepW Je hebt helemaal gelijk! Ik zelf moet afleren om pl en pr te gebruiken, ik ga erop letten.
Overigens komt je fragment me niet bekend voor, welke avond was dit?
Hopelijk kunnen we met z'n alle naar zo clean mogelijke races toewerken, het zal niet vanzelf gaan maar het moet beter kunnen dan hier getoond.
Overigens komt je fragment me niet bekend voor, welke avond was dit?
Hopelijk kunnen we met z'n alle naar zo clean mogelijke races toewerken, het zal niet vanzelf gaan maar het moet beter kunnen dan hier getoond.
De feature race op zondag.tomolino schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:04:
@JoepW .....Overigens komt je fragment me niet bekend voor, welke avond was dit?.....
En ik maar denken dat "PL" en "PR" een mooie hint waren dat ik als trage achterligger je gezien heb.
@ActualFantasy trekt dat een beetje volk zo'n race op een weekdag in de voormiddag? Kan me inbeelden dat je vlugger een spreiding hebt qua SOF in één race dan op drukkere, piekmomenten.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die van 10:45 had 3 splits van 35 man, die van 14:45 had er 4 van elk 36 man.Fuelke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:41:
@ActualFantasy trekt dat een beetje volk zo'n race op een weekdag in de voormiddag? Kan me inbeelden dat je vlugger een spreiding hebt qua SOF in één race dan op drukkere, piekmomenten.
Dus nog best wat te beleven.
Ok, leermomentje. Ik weet dat ik hier fout zit, maar wat is het beste om te doen in dit geval? Waar had ik heen gemoeten? Achter hem blijven?
Ik was achter groepje weggegaan om eerder te pitten, want hoopte zo later weer tijdswinst te halen. Ik kom dus terug uit de pits... en die auto verschijnt ineens voor mijn neus, afremmend of iig geen gas gevend.
[ Voor 35% gewijzigd door ActualFantasy op 25-06-2020 19:33 ]
Relative aan zetten en goed dubbel checken zeker daar weet je dat als het druk is het chaos is.ActualFantasy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:45:
[...]
Die van 10:45 had 3 splits van 35 man, die van 14:45 had er 4 van elk 36 man.
Ok, leermomentje. Ik weet dat ik hier fout zit, maar wat is het beste om te doen in dit geval? Waar had ik heen gemoeten? Achter hem blijven?
Ik was achter groepje weggegaan om eerder te pitten, want hoopte zo later weer tijdswinst te halen. Ik kom dus terug uit de pits... en die auto verschijnt ineens voor mijn neus, afremmend of iig geen gas gevend.
[YouTube: 2020 06 25 19 31 25]
En inderdaad gewoon gas van het pedaal en dan maar wat tijd verliezen, dat is gewoon pech op zo een moment. Nu doet het extra veel zeer.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Relative staat aan, maar dat was idd even heel druk ja, er kwamen er nog meer aan daarna. Gewoon verkeerd ingeschat dit van mij. En dus maar erachter blijven volgende keer.Blerf schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:36:
[...]
Relative aan zetten en goed dubbel checken zeker daar weet je dat als het druk is het chaos is.
En inderdaad gewoon gas van het pedaal en dan maar wat tijd verliezen, dat is gewoon pech op zo een moment. Nu doet het extra veel zeer.
Al vind ik zijn plek om geen snelheid meer te geven en zo abrupt naar rechts te sturen precies bij de pit uitgang ook niet heel handig hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 25-06-2020 19:40 ]
dat is zeker ook waar ja.ActualFantasy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:38:
[...]
Relative staat aan, maar dat was idd even heel druk ja, er kwamen er nog meer aan daarna. Gewoon verkeerd ingeschat dit van mij. En dus maar erachter blijven volgende keer.
Al vind ik zijn plek om geen snelheid meer te geven en zo abrupt naar rechts te sturen precies bij de pit uitgang ook niet heel handig hoor.
Soms is het ook gewoon samenloop van dingen.
[ Voor 4% gewijzigd door Blerf op 25-06-2020 19:56 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Stom toevallig kom ik een stream tegen op youtube waar de streamer achter me rijdt. De race waar de GT3 naar achter komt en ik hem niet kan ontwijken.
Op zijn stream hoor ik Jim zeggen: "Car stopped ahead, go left", terwijl ik alleen "Yellow flag" hoorde. Iemand een idee hoe dat kan? Mis ik een vinkje of zat ik te dicht op het incident waardoor crewchief te laat was?
YouTube: YouTube
Op zijn stream hoor ik Jim zeggen: "Car stopped ahead, go left", terwijl ik alleen "Yellow flag" hoorde. Iemand een idee hoe dat kan? Mis ik een vinkje of zat ik te dicht op het incident waardoor crewchief te laat was?
Je probeerde inderdaad mij te undercutten, want je reed achter mij toen je de pits in ging.ActualFantasy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:45:
[...]
Was heel verbaasd om jou te zien staan in de pits toen ik zelf pitte. In de replay zag ik inderdaad wat er gebeurde. Misschien inderdaad even gas los in zo'n situatie.
Merk dat mijn PC trouwens moeite heeft met de hitte (denk ik) Vandaag en gister ineens korte freezes, waarbij 1 gister in een race in de bocht na de caroussel. Gevolg: muur en 11 min. required repairs

Klopt ja, er reed een heel groepje wel binnen paar seconden voor ons. Maar ja, dit was beetje ongelukkig van me. Baal wel, gewoon 100 iRating down the drain.JS1990 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:06:
[...]
Je probeerde inderdaad mij te undercutten, want je reed achter mij toen je de pits in ging.
Was heel verbaasd om jou te zien staan in de pits toen ik zelf pitte. In de replay zag ik inderdaad wat er gebeurde. Misschien inderdaad even gas los in zo'n situatie.
Merk dat mijn PC trouwens moeite heeft met de hitte (denk ik) Vandaag en gister ineens korte freezes, waarbij 1 gister in een race in de bocht na de caroussel. Gevolg: muur en 11 min. required repairs
Net nog eens tijd gehad voor een mx race... De pret was snel weg. 9x plots erbij door een gedubbelde rijder die zit te duwen en te pushen. Daardoor een spin en nog 6x erbij... Dan maar gestopt.
Ik had gisteren trouwens dat crew chief automatische refuel niet werkte. Ik had dit ingesteld voor de race maar toen ik in de pit stopte deed die niks. Dat koste me al enkele seconden en toen moest ik nog gaan berekenen hoeveel benzine er in moest terwijl ik al stil stond. Ik moest natuurlijk save zijn dus had uiteindelijk na de finish nog dik 10 liter over. Maar benieuwd of iemand weet waardoor crew chief niet werkte. Ik heb de instelling nog nagelopen en die staat goed.
Wellicht wat tegen mij ook werd gezegd dat je crew chief als admin moet draaien voor de zekerheid.Doubleoz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:06:
Ik had gisteren trouwens dat crew chief automatische refuel niet werkte. Ik had dit ingesteld voor de race maar toen ik in de pit stopte deed die niks. Dat koste me al enkele seconden en toen moest ik nog gaan berekenen hoeveel benzine er in moest terwijl ik al stil stond. Ik moest natuurlijk save zijn dus had uiteindelijk na de finish nog dik 10 liter over. Maar benieuwd of iemand weet waardoor crew chief niet werkte. Ik heb de instelling nog nagelopen en die staat goed.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik had vanmiddag 14:45 een GTE SoF van 3800, dus ja, het trekt zeker volkFuelke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:41:
Valt positief best mee qua rijders, want je hebt dan vaak ook meer rijders uit de richting van Azië en Australië waar het dan later op de dag is.Fuelke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:41:
So.. Ik kan eindelijk mijn t-shirt laten drukken "I F&^KING SURVIVED WATKINS GLEN"
Na het absolute debacle van gisteren was ik erop gebrand om revanche te nemen vanavond!! Ik kwalificeerde als 13e met een 1:46.8 het wou gewoon niet.
Toen de start... ohhh boy de start!! Dit kan ik niet beschrijven, alleen maar laten zien.....
Daarna zag mijn auto er als volgt uit (bonuspunten voor achteruit rijden en vliegende autos):
:fill(white):strip_exif()/f/image/M7GdVBDbn01A2O7MxqlrlqjU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Kf44NX2igw20gtkrYU39i7eN.png?f=user_large)
Gek genoeg kon ik nog door, waar ik gisteren na een veel kleiner tikje de auto voor geen mogelijk in rechte lijn kon houden. Ik mist mega veel topsnelheid, kon maar rondes van 1:49 rijden en rechte stuk haalde hij de 6 niet eens.
Al met al... na 45 minuten zwoegen... werd ik afgevlagd als 13e.... Daar was ik niet geheel ontevreden over!
Maar jongens jongens.... wat is GTE toch een chaos, volgende week is skippy op zandvoort, ik weet wel wat ik ga rijden dan.
Na het absolute debacle van gisteren was ik erop gebrand om revanche te nemen vanavond!! Ik kwalificeerde als 13e met een 1:46.8 het wou gewoon niet.
Toen de start... ohhh boy de start!! Dit kan ik niet beschrijven, alleen maar laten zien.....
Daarna zag mijn auto er als volgt uit (bonuspunten voor achteruit rijden en vliegende autos):
:fill(white):strip_exif()/f/image/M7GdVBDbn01A2O7MxqlrlqjU.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Kf44NX2igw20gtkrYU39i7eN.png?f=user_large)
Gek genoeg kon ik nog door, waar ik gisteren na een veel kleiner tikje de auto voor geen mogelijk in rechte lijn kon houden. Ik mist mega veel topsnelheid, kon maar rondes van 1:49 rijden en rechte stuk haalde hij de 6 niet eens.
Al met al... na 45 minuten zwoegen... werd ik afgevlagd als 13e.... Daar was ik niet geheel ontevreden over!
Maar jongens jongens.... wat is GTE toch een chaos, volgende week is skippy op zandvoort, ik weet wel wat ik ga rijden dan.
Was inderdaad weer GOT League All over Again. Ik ben van p29 naar p8 gereden in dezelfde split. Mede doordat ik uit de problemen kon blijven bij de start. Heb alleen geen enkele inhaal actie hoeven doenMithriel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:06:
So.. Ik kan eindelijk mijn t-shirt laten drukken "I F&^KING SURVIVED WATKINS GLEN"
[YouTube: Just... you know. average day at Watkins]
[Afbeelding][Afbeelding]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Vorige keer ging het wel goed terwijl ik de applicatie niet als admin had gestart maar ga het in ieder geval proberen. Dank voor het mee denken.Phusebox schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 21:13:
[...]
Wellicht wat tegen mij ook werd gezegd dat je crew chief als admin moet draaien voor de zekerheid.
De Ford GTE is deze week echt niet bij te houden, de eerste niet Ford in de top split zit op gemiddeld +1s van de top.
Had je updates of nieuwe content in iRacing? Het probleem zoals het op het iR-forum omschreven werd is dat CC geen keypresses naar iR kan sturen als iR in admin-mode draait (wat'ie doet als je vanuit de Beta UI nieuwe content hebt geïnstalleerd) en CC niet.Doubleoz schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 22:19:
[...]
Vorige keer ging het wel goed terwijl ik de applicatie niet als admin had gestart maar ga het in ieder geval proberen. Dank voor het mee denken.
Over het feit dat iRacing als workaround voorstelt om al je helper apps dan ook maar in admin mode te gaan draaien ga ik gewoon helemaal niks zeggen

Was trouwens weer gezellig op Spa vanavond
De AMG reed als een olietanker, en de off-tracks zijn hemels
Maar wel uiteindelijk een acceptabele tijd gereden 
Mag ik trouwens voorstellen om dit soort testsessies niet meer als quali-server op te zetten? Ik begrijp het idee van 'alleen schone rondes tellen mee', maar gezien we voor een race, en niet voor een quali-run zijn aan het testen maakt dat het naar mijn mening vooral nodeloos frusterend. Helemaal op een baan als Spa waar off-tracks twee millimeter naast de baan zitten geeft dat geen reëel beeld van wat je in de race gaat rijden.
Mag ik trouwens voorstellen om dit soort testsessies niet meer als quali-server op te zetten? Ik begrijp het idee van 'alleen schone rondes tellen mee', maar gezien we voor een race, en niet voor een quali-run zijn aan het testen maakt dat het naar mijn mening vooral nodeloos frusterend. Helemaal op een baan als Spa waar off-tracks twee millimeter naast de baan zitten geeft dat geen reëel beeld van wat je in de race gaat rijden.
Crew chief heeft die car stopped en go left go right meldingen niet. Dat is de iRacing spotter.MartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 19:59:
Stom toevallig kom ik een stream tegen op youtube waar de streamer achter me rijdt. De race waar de GT3 naar achter komt en ik hem niet kan ontwijken.
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Ik vul altijd zelf mijn fuel in wat bijgevuld moet worden. Voordat de race begint en ik op de grid sta, ga ik naar mijn blackbox en pas mijn refuel liters naar beneden aan. Op mijn Kapps schermpje zie ik precies hoeveel ik nodig heb, want die rekent direct uit wat ik op het einde overhoud met mijn gemiddelde verbruik op die baan.
In mijn inlap zorg ik dan dat ik nog even een check doe, want mijn verbruik in die race kan zomaar anders zijn dan de kwali natuurlijk. Die pas ik dan tijdens mijn inlap of in de pitlane nog snel wat aan met mijn muis. Snelste manier voor mij. Ik wil de blackbox knoppen nog een keer op mijn stuur binden, maar vorige keer kwam ik niet lekker uit met mijn andere knoppen.
Via crewchief klinkt leuk, maar te vaak al misgegaan. En deze oplossing werkt prima voor mij.
In mijn inlap zorg ik dan dat ik nog even een check doe, want mijn verbruik in die race kan zomaar anders zijn dan de kwali natuurlijk. Die pas ik dan tijdens mijn inlap of in de pitlane nog snel wat aan met mijn muis. Snelste manier voor mij. Ik wil de blackbox knoppen nog een keer op mijn stuur binden, maar vorige keer kwam ik niet lekker uit met mijn andere knoppen.
Via crewchief klinkt leuk, maar te vaak al misgegaan. En deze oplossing werkt prima voor mij.
[ Voor 16% gewijzigd door BM op 28-06-2020 11:30 ]
Is er vanavond weer een oefenssessie op de nieuwe baan voor de GoT league?
Kwam echt per toeval deze video tegen, maar dan zijn de openings laps in onze GoT races toch nog wel heel erg netjes
https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x
Overigens nooit echt verdiept in ACC maar als ik de bewegingen zie van de auto's om je heen dan ziet het er zo onnatuurlijk uit. Dan mag iRacing misschien niet de mooste graphics hebben (by far...) maar het online racen lijkt toch echt wel van een hele andere wereld te zijn als ik deze video mag geloven.

Overigens nooit echt verdiept in ACC maar als ik de bewegingen zie van de auto's om je heen dan ziet het er zo onnatuurlijk uit. Dan mag iRacing misschien niet de mooste graphics hebben (by far...) maar het online racen lijkt toch echt wel van een hele andere wereld te zijn als ik deze video mag geloven.
Toevallig AC in een sale gekocht voor een tientje dit jaar, maar als ik dit zo zie kan ik het wel weer deïnstallerenTonCoronel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:58:
Kwam echt per toeval deze video tegen, maar dan zijn de openings laps in onze GoT races toch nog wel heel erg netjes![]()
![]()
Sommige graphics vind ik in iRacing juist het beste. Vooral weg textures zijn echt super goed gedaan (op de nieuwere tracks). Het heeft ook een wat realistischere look. Andere titels zien er wat "gamey" uit. Maar als ik dat bijvoorbeeld het stof zie opwaaien in dat ACC filmpje dan heeft iRacing op een hoop vlakken nog wel wat werk te doen.TonCoronel schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:58:
Kwam echt per toeval deze video tegen, maar dan zijn de openings laps in onze GoT races toch nog wel heel erg netjes![]()
![]()
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Sommige graphics zijn zeker goed hoor van iRacing, als je een 24u race doet vindt ik het ook echt gaaf hoe het licht continue veranderd, zeker de opkomende zon is heel gaaf.Phydomir schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:30:
[...]
Sommige graphics vind ik in iRacing juist het beste. Vooral weg textures zijn echt super goed gedaan (op de nieuwere tracks). Het heeft ook een wat realistischere look. Andere titels zien er wat "gamey" uit. Maar als ik dat bijvoorbeeld het stof zie opwaaien in dat ACC filmpje dan heeft iRacing op een hoop vlakken nog wel wat werk te doen.
Maar inderdaad graphics als rook, maar ook zaken als gras textures, crowd en die kartonnen opzet boompjes van iRacing zijn natuurlijk graphics uit het jaar 0.
Het filmpje is van Assetto Corsa Competizione (ACC) en niet van AC (Assetto Corsa).StealthyPeanut schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:20:
[...]
Toevallig AC in een sale gekocht voor een tientje dit jaar, maar als ik dit zo zie kan ik het wel weer deïnstalleren. Rubberbanding all the way!
Als VR gebruiker ben ik wel blij met de relatief eenvoudige graphics van iRacing. Het is niet meer helemaal van deze tijd qua shaders maar het loopt daarom wel heel goed in VR.
ACC is niet echt speelbaar in VR omdat ze de fout hebben gemaakt om het niet goed te optimaliseren vanaf het begin. Er wordt vaak gewezen naar de Unreal engine, maar het ligt meer aan de rendering die ze hebben gekozen.
Het enige wat ik wel vind van iRacing is dat de kleuren vaak een beetje te warm zijn, heeft wel een feel good karakter maar is een beetje teveel. Maar bijv RFactor2 heeft juiist een beetje te koele kleuren.
Zie een bekende achternaam in het filmpje maar ben het nietStealthyPeanut schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:20:
[...]
Toevallig AC in een sale gekocht voor een tientje dit jaar, maar als ik dit zo zie kan ik het wel weer deïnstalleren. Rubberbanding all the way!
Zoals ze hier zeggen: joa joaPatrickPost1972 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Zie een bekende achternaam in het filmpje maar ben het niet![]()
![]()
![]()
Hmm, dit is wel beetje klote.
Ik ben vergeten de setup op te slaan van de Porsche voor Watkins Glen. Nu heb ik niks meer
Behalve dat in mijn videos staat welke het was, maar die is er nu dus niet meer in my setups...
Ik ben vergeten de setup op te slaan van de Porsche voor Watkins Glen. Nu heb ik niks meer
Behalve dat in mijn videos staat welke het was, maar die is er nu dus niet meer in my setups...
Verwijderd
Ik kwam zojuist deze aanbieding tegen in de Steam Summer Sale. Heeft er iemand ervaring met iRacing via Steam? Kan ik hiermee de iRacing forums gewoon bezoeken?
En in je mapje auto-archive?ActualFantasy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:25:
Hmm, dit is wel beetje klote.
Ik weet eerlijk gezegd niet of je daar iets voor aan moet vinken, maar bij mij staan al mijn gebruikte setups daar in.
Dit is gewoon een normale membership volgens mij. Je moet je steam account dan linken met je iRacing account. Maar dit is wel zwaar klote voor de normale betalende members. Ik heb voor 40 euro 3 maanden aangeschaft en daar kan ik voor 28 euro een jaar krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:43:
Ik kwam zojuist deze aanbieding tegen in de Steam Summer Sale. Heeft er iemand ervaring met iRacing via Steam? Kan ik hiermee de iRacing forums gewoon bezoeken?

[ Voor 32% gewijzigd door ZelianGuy op 26-06-2020 14:32 ]
Ik denk dat je de verkeerde quoteZelianGuy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Dit is gewoon een normale membership. Maar dit is wel zwaar klote voor de normale betalende members. Ik heb voor 40 euro 3 maanden aangeschaft en daar kan ik voor 28 euro een jaar krijgen![]()
.
Beetje een grote middelvinger naar huidige members in mijn mening.
Zelf ben ik begonnen met '5 euro voor 3 maanden', om bij m'n verlenging te ontdekken dat ik beter meteen een jaar had kunnen pakken
Maargoed, op het grotere geheel van de kosten is het abonnement zelf maar een druppel
40€ voor 3 maanden?? Kreeg je automagisch een D-license bijZelianGuy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:31:
[...]
Dit is gewoon een normale membership volgens mij. Je moet je steam account dan linken met je iRacing account. Maar dit is wel zwaar klote voor de normale betalende members. Ik heb voor 40 euro 3 maanden aangeschaft en daar kan ik voor 28 euro een jaar krijgen![]()
. Beetje een grote middelvinger naar huidige members in mijn mening.
Als nieuwe member kan je de 50% korting niet missen, dan zou dat $16,50 zijn. Normaal zonder korting $33
In dit geval gebeurd het net na een bocht waar je volledig wijd mag gaan en dus heel veel snelheid mee kan nemen... Als je de pit uit komt bij watkins heb je veel minder snelheid dan het overige verkeer... Ik denk dat liften je enige optie was...ActualFantasy schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 18:45:
[...]
Ik heb zelf maar een maandje 50% korting gedaan omdat ik even het wilde testen coordat ik definitief er meer geld aan ging uitgeven. Had ik toch beter die 60 euro kunnen betalenWormaap schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:34:
[...]
Ik denk dat je de verkeerde quoteMaar iRacing heeft altijd betere aanbiedingen voor nieuwe leden gehad. Deze is trouwens wel héél scherp
Zelf ben ik begonnen met '5 euro voor 3 maanden', om bij m'n verlenging te ontdekken dat ik beter meteen een jaar had kunnen pakken
Maargoed, op het grotere geheel van de kosten is het abonnement zelf maar een druppelOok tegen de prijzen die ik betaal vind ik het de moeite waard

Eerste maand was al verlopen. Dus toen ik zondag mijn abbo moest verlengen heb ik er 3 maanden van gemaakt.JPM85 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:35:
[...]
40€ voor 3 maanden?? Kreeg je automagisch een D-license bij![]()
Als nieuwe member kan je de 50% korting niet missen, dan zou dat $16,50 zijn. Normaal zonder korting $33
Over kosten gesproken. Dit is wat thet ongeveer kost om met een GT3 auto te rijden in de 24 uur van Spa (PRO-AM klasse). 
Bron: http://www.dailysportscar...go-gt3-racing-part-5.html
Deel 1 t/m 4 zijn zeker ook de moeite waard!
Car: €510,000
(Porsche 911 GT3 R in race-ready spec)
Car livery: €3,500
Car tearoffs: €800
Car consumables: €3,000
(Nitrogen, Oils, Compression Sprays etc)
Spares package: €50,000
(includes basics – front & rear bodywork)
Tyres: €58,740
(Covers 30 sets)
Car set up equipment: €20,000
Wheel nut sockets: €32,500
(You need five)
Computer station: €20,000
Fuel Bowser: €8,000
Radio equipment and fees: €15,000
(includes headsets, earpieces, looms, repeater stations, antenna towers)
Tyre tent: €7,000
Laptops: €4,000
(Two laptops)
Garage tool stations: €7100
(You’ll need for of every tool)
Wheel Guns: €32,500
(Includes four (for garage and pitlane) plus a spare)
Fuel Dump Churn: €7,000
(Includes two)
Electronic Pit Board: €8,000
Crew firesuits, helmets and underwear: €20,000
(For 11 crew members)
Driver suits: €6,000
(A suit each for three drivers)
Team merchandise: €4,000
(Team branded clothing)
Food: €7,200
(For entire staff, breakfast, lunch, dinner + snacks at €90 per person per day)
Fuel for the race car: €16,401
(Measured at €497 per hour of running x 33)
Rental cars: €1,747.30
(Includes cars and a passenger van for crew)
Race truck: €250,000
Staff wages: €34,000
(For a team manager, crew chief, team coordinator, 2 x engineers, lead mechanic, 2 x mechanics, 2 x tyre technicians)
Travel: €2,400
(Includes fuel, tolls, parking charges, bank fees, any visas)
Hotels: €8,000
(eight rooms for the event)
Entry fee: €19,500
Circuit internet: €500
Telemetry rental: €500
Data logger: €1,000
Insurance: €28,000
Doc/Physio: €2,500
(Five days, at €500 per day)
Driver wages: €60,000
(for two pro drivers)
Total: €1,285,288
As an aside, if you wanted to buy your way in and race with an existing team, using all their equipment, it’ll cost €350,000-€400,000
[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 26-06-2020 15:09 ]
En toen was het stil.Niellie41 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:00:
Over kosten gesproken. Dit is wat thet ongeveer kost om met een GT3 auto te rijden in de 24 uur van Spa.
Deel 1 t/m 4 zijn zeker de moeite waard!
[...]
Iedereen is deze post nu naar de partner aan het sturen met het bericht dat onze hobby helemaal niet zo duur is!
Of tegen zijn partner aan het zeggen dat er een nieuwe bestemming is voor het spaarpotjeourplayground schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:08:
[...]
Iedereen is deze post nu naar de partner aan het sturen met het bericht dat onze hobby helemaal niet zo duur is!
Kun je deze ook gebruiken als bestaand lid? Heb wel de steak key van iRacing via Steam geactiveerd.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:43:
24 uur racen op Spa kan ook véél goedkoper 
En om het nog iets on-topic te houden: zou het niet stiekem best gaaf zijn als iRacing ook iets van dit soort 'bottom of the barrel'-raceklasses zou simuleren? Ik weet niet of het langer dan een paar weken leuk blijft, maar ik zou best eens met 68pk willen proberen Eau Rouge/Raidillon op te pruttelen
En om het nog iets on-topic te houden: zou het niet stiekem best gaaf zijn als iRacing ook iets van dit soort 'bottom of the barrel'-raceklasses zou simuleren? Ik weet niet of het langer dan een paar weken leuk blijft, maar ik zou best eens met 68pk willen proberen Eau Rouge/Raidillon op te pruttelen
En toch uiteindelijk nietPhusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Kun je deze ook gebruiken als bestaand lid? Heb wel de steak key van iRacing via Steam geactiveerd.
[ Voor 8% gewijzigd door ZelianGuy op 26-06-2020 17:41 ]
Verwijderd
Op reddit kwam ik de volgende post tegen.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:11:
[...]
Kun je deze ook gebruiken als bestaand lid? Heb wel de steak key van iRacing via Steam geactiveerd.
Als ik het goed begrijp schrijft het je huidige subscription bij iRacing over. Dus vooral aantrekkelijk wanneer je weinig / niks van je subscription meer over hebt.
Edit: even via de support gevraagd. Zij geven het volgende aan:
Let hier dus wel op!Although iRacing is on Steam, we have two completely separate purchasing systems. You can create a Steam iRacing account and make purchases through Steam. But if you create a direct iRacing account, not using Steam, then all purchases must be made directly through iRacing.
Edit 2:
Inmiddels alleen nog bruikbaar voor nieuwe members
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2020 17:07 ]
Kan je in steam niet gewoon een gift aanmaken bij je aankoop en die pas verzilveren wanneer je subscription verloopt ?
Laat maar, schijnt niet te kunnen.
Wel een erg verrassende aanbieding daarentegen, zo laag zijn ze nog nooit gegaan.
Laat maar, schijnt niet te kunnen.
Wel een erg verrassende aanbieding daarentegen, zo laag zijn ze nog nooit gegaan.
[ Voor 34% gewijzigd door enchion op 26-06-2020 16:17 ]
How do you save a random generator ?
Ze hebben het inderdaad alweer rechtgetrokken. Waar ik net nog de subscription in mijn winkelmandje kon plaatsen en ook de optie had om hem als gift aan te schaffen krijg ik nu de melding dat ik de game al heb en kan hem ook niet meer als gift aanschaffen.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:21:
[...]
Op reddit kwam ik de volgende post tegen.
Als ik het goed begrijp schrijft het je huidige subscription bij iRacing over. Dus vooral aantrekkelijk wanneer je weinig / niks van je subscription meer over hebt.
Edit: even via de support gevraagd. Zij geven het volgende aan:
[...]
Edit 2:
Inmiddels alleen nog bruikbaar voor nieuwe members
Let hier dus wel op!
[ Voor 9% gewijzigd door Kabbie op 26-06-2020 17:25 ]
Geen oefensessie voor de nieuwe baan van de GoT legue vanavond?
Voor de liefhebbers, hij is zojuist ingepland. Start om 19:30 op Mosport, 3uur lang.ZelianGuy schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:41:
Geen oefensessie voor de nieuwe baan van de GoT legue vanavond?
Ik kom denk ik wel even buurtenLuckeh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:44:
[...]
Voor de liefhebbers, hij is zojuist ingepland. Start om 19:30 op Mosport, 3uur lang.
Yes, vanavond the sweat editionLuckeh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:44:
[...]
Voor de liefhebbers, hij is zojuist ingepland. Start om 19:30 op Mosport, 3uur lang.
Ik kom wat later op de avond buurten
Top!Luckeh schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:44:
[...]
Sluit waarschijnlijk ook later aan. Ff de grootste warmte van zolder zien te krijgen + ff paar filmpjes kijken om de baan alvast te bekijken. Was vanmiddag ookk een hete race met 30 gradenC.
Ik heb bijna 2K iR, wie wil me sponsoren?Niellie41 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:00:
Over kosten gesproken. Dit is wat thet ongeveer kost om met een GT3 auto te rijden in de 24 uur van Spa (PRO-AM klasse).
[...]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zo, dat was even goed oefenen in Canada met de GTE! Maar wat was het warm op de zolder...! Weer veel nuttigs en compleet nutteloze dingen geleerd.. bedankt heren!
Ik mis gewoon altijd tijd en skills voor de GoT races. Meestal na de race heb ik een beetje vertrouwen gekregen op de baan maar helaas kan ik altijd alleen op zondag meedoen.
Ook in een normale week merk ik dat het meestal pas op donderdag lekker gaat. Maar dan heb ik vrijdag en zaterdag geen tijd meer en zondag de GoT race dus is de week alweer om. Elke week een andere baan breekt me wel op.
Ook in een normale week merk ik dat het meestal pas op donderdag lekker gaat. Maar dan heb ik vrijdag en zaterdag geen tijd meer en zondag de GoT race dus is de week alweer om. Elke week een andere baan breekt me wel op.
Ik zie het probleem niet zo? Of is het een verplichting dat je iedere dag moet kunnen racen?Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:53:
Ik mis gewoon altijd tijd en skills voor de GoT races. Meestal na de race heb ik een beetje vertrouwen gekregen op de baan maar helaas kan ik altijd alleen op zondag meedoen.
Voor velen is het de 1e kennismaking met veel verschillende banen, dus ook veel leren. Niet heel gek dat je enkele seizoenen bezig bent alvorens je zonder 2uur practice een race in kunt stappen, omdat je de baan en rempunten al kent.
Ik ben blij als ik 2 of 3 avonden in de week kan racen, en soms race ik 3/4 dagen niet.
De got races zijn een mooie intro om de week erna een aantal races voor het eggie te doen.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:53:
Verder reed je net volgens mij een plekje minder snel dan dat ik reed voordat ik vertrok. Nu begrijp ik dat ik geen graadmeter ben maar rond dat niveau is het gewoon leuk mee racen in het middenveld. Wat je zou kunnen doen is tijdens de practice de namen onthouden die rondom je rijden, kijken of je de in kwali weer tegen komt en dan die mensen verslaan als doel stellen.
Mocht dat niet goed genoeg voor je zijn in zowel de got als de iracing races, dan denk ik dat je even wat soul searching moet doen om bij je ware ik te komen en te accepteren dat je misschien niet zo goed bent als dat je hoopt te zijn:)
Vanavond was ook wel moeizaam voor mij. Duurde nogal even voordat ik een béétje pace had gevonden, en toen ik eindelijk wat snelheid had begon m'n internetverbinding te klapperen. Niet echt leuk om midden in je hotlap ineens van de server geschopt te worden.
Ik had @ourplayground beloofd dat ik nog onder z'n tijd zou duiken, maar uiteindelijk ben ik er 0.01s achter blijven steken voordat ik geen zin meer had. Mijn optimal zat daar een halve seconde onder, en daar heb ik nog een paar keer onder gezeten. Maar het lukte me niet om zo'n ronde aan elkaar te knopen
Zondag en/of maandag nog wat practice, en dan komt't vast wel weer goed. Ik heb ondertussen geleerd dat ik gewoon moet stoppen als ik gefrustreerd raak
Ik had @ourplayground beloofd dat ik nog onder z'n tijd zou duiken, maar uiteindelijk ben ik er 0.01s achter blijven steken voordat ik geen zin meer had. Mijn optimal zat daar een halve seconde onder, en daar heb ik nog een paar keer onder gezeten. Maar het lukte me niet om zo'n ronde aan elkaar te knopen
Zondag en/of maandag nog wat practice, en dan komt't vast wel weer goed. Ik heb ondertussen geleerd dat ik gewoon moet stoppen als ik gefrustreerd raak
Snelheid is 1 ding, maar volgens mij ben ik wel 60x de pits uit gereden om vervolgens maar 4 of 5 rondjes te rijden die niet in de muur eindigden.ourplayground schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:12:
[...]
De got races zijn een mooie intro om de week erna een aantal races voor het eggie te doen.
Verder reed je net volgens mij een plekje minder snel dan dat ik reed voordat ik vertrok. Nu begrijp ik dat ik geen graadmeter ben maar rond dat niveau is het gewoon leuk mee racen in het middenveld. Wat je zou kunnen doen is tijdens de practice de namen onthouden die rondom je rijden, kijken of je de in kwali weer tegen komt en dan die mensen verslaan als doel stellen.
Mocht dat niet goed genoeg voor je zijn in zowel de got als de iracing races, dan denk ik dat je even wat soul searching moet doen om bij je ware ik te komen en te accepteren dat je misschien niet zo goed bent als dat je hoopt te zijn:)
En dat laatste ben ik allang achter, accepteren is echter weer een ander verhaal.
Dan is de belangrijkste vraag nu: Ga je consequent in dezelfde muur of pak je elke muur mee?Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:44:
[...]
Snelheid is 1 ding, maar volgens mij ben ik wel 60x de pits uit gereden om vervolgens maar 4 of 5 rondjes te rijden die niet in de muur eindigden.
En dat laatste ben ik allang achter, accepteren is echter weer een ander verhaal.
Het is voor mij niet zo dat ik nu in de skippy de baan van 2 weken geleden kan doen en meteen relatief snel ben. Dat is al lang weer uit mijn systeem. Zelfs een dag later moet ik weer eerst 20 min practice doen alvorens ik een beetje in de buurt komt van mijn eigen tijden.JPM85 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:06:
[...]
Ik zie het probleem niet zo? Of is het een verplichting dat je iedere dag moet kunnen racen?
Voor velen is het de 1e kennismaking met veel verschillende banen, dus ook veel leren. Niet heel gek dat je enkele seizoenen bezig bent alvorens je zonder 2uur practice een race in kunt stappen, omdat je de baan en rempunten al kent.
Ik ben blij als ik 2 of 3 avonden in de week kan racen, en soms race ik 3/4 dagen niet.
Geloof niet dat er 1 is die ik niet heb gezienourplayground schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:47:
[...]
Dan is de belangrijkste vraag nu: Ga je consequent in dezelfde muur of pak je elke muur mee?
Net nog wat track guides gekeken maar die zitten allemaal 1 tot zelfs 3 versnellingen hoger in bochten die ik amper haal.
Maar goed ik moet gewoon meer oefenen en tijd zien te vinden zowel IRL als op de baan.

Vind het gewoon jammer dat ik na 5 dagen en van eindelijk leuk vindt en dan mag je weer opnieuw beginnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 26-06-2020 23:02 ]
Pas ná 1,5 uur kloten en enkele PRO tips begon het kwartje pas te vallen bij mij.
Ik zal zondag/maandag geen laprecords rijden, maar ergens in de middenmoot tussen rond plek 20 en 30 ben ik tevreden.
Practice op Canadian Tire Motorsports Park vanavond was waardevol
Ik zal zondag/maandag geen laprecords rijden, maar ergens in de middenmoot tussen rond plek 20 en 30 ben ik tevreden.
Practice op Canadian Tire Motorsports Park vanavond was waardevol
[ Voor 3% gewijzigd door Maurice W op 27-06-2020 08:20 ]
Ok, maar dan kijk je naar versnellingen, en de snelheid? Soms kom je beter in een hogere versnelling door een bocht.. zoals Martijn volgens mij ook aangaf, die linker bocht naar beneden kan je in zijn 4 nemen maar in zijn 5 gaat ie even hard, maar beter onder controle.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:48:
[...]
Geloof niet dat er 1 is die ik niet heb gezien
Net nog wat track guides gekeken maar die zitten allemaal 1 tot zelfs 3 versnellingen hoger in bochten die ik amper haal.
Breekt je achterkant weg, kijk eens naar je TC. En zo zijn er nog 100-en andere factoren die jou zouden kunnen helpen.
Die TC instellingen heb ik alles al geprobeerd. Las dat bij de Ferrari het of 1/5 moet zijn of 5/1 als beste situatie maar alle combinaties gehad (dus alle mogelijke standen) en ik merk geen verschil.ourplayground schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:57:
[...]
Ok, maar dan kijk je naar versnellingen, en de snelheid? Soms kom je beter in een hogere versnelling door een bocht.. zoals Martijn volgens mij ook aangaf, die linker bocht naar beneden kan je in zijn 4 nemen maar in zijn 5 gaat ie even hard, maar beter onder controle.
Breekt je achterkant weg, kijk eens naar je TC. En zo zijn er nog 100-en andere factoren die jou zouden kunnen helpen.
Op deze baan heb ik ook niet echt problemen met spinnen. Meer dat ik kilometers van te voren moet remmen en heel langzaam door alle bochten moet om niet op het gras te komen.
Misschien is de GTE niets voor jou? Of misschien is het Iracing? Er zijn zo veel dingen waar het aan kan liggen van hardware tot aan setup. Je moet er zelf achter komen wat het precies is voordat iemand anders je er mee kan proberen te helpen.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:48:
[...]
Geloof niet dat er 1 is die ik niet heb gezien
Ik ben zelf ook geen snelle rijder maar kan oké meekomen in het middenveld. Heb sinds 3 maanden iracing, oefen dagelijks en zie mijzelf groeien met vallen en opstaan. Vandaag ben ik ook wel 20x naast de baan gekomen, auto resetten, terug kijken wat er fout ging en opnieuw proberen.
Als trackguides 2a3 versnellingen hoger zitten in een bocht dan doe je iets niet goed. Een track guide is gewoon kopiëren wat iemand anders doet. Dit kost tijd en gaat misschien nooit helemaal lukken maar als je er 3 versnellingen naast zit dan zit er ergens een behoorlijke deuk in je techniek.
En als vanavond de eerste keer was op dit circuit met deze auto dan is er iets niet goed met je tactiek
Tot zover mijn mening
Was gezellig vrijdag avondje practice, tnx iedereen die me heeft laten lachen waardoor ik de banden in vloog
Even semi on-/off-topic, maar zeer vermeldenswaardig!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I5j2DPZIIGIZuwGV7us4CG8c.jpg?f=user_large)
Community member @thijmennabuurs is in 2013 met iRacing begonnen, in 2014 met karten en had in 2018 in de Ford Fiesta Cup zijn circuit debuut. Vorig jaar heeft hij een jaartje in de Cupra TCR gereden en dit jaar start hij met de Chevrolet Camaro GT4-R in de GT4 European Series!
Van harte gefeliciteerd met de mooie stap en gave uitdaging!
Hier het hele verhaal: https://www.thijmennabuurs.com/nieuws/coureur-van-de-maand/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/I5j2DPZIIGIZuwGV7us4CG8c.jpg?f=user_large)
Community member @thijmennabuurs is in 2013 met iRacing begonnen, in 2014 met karten en had in 2018 in de Ford Fiesta Cup zijn circuit debuut. Vorig jaar heeft hij een jaartje in de Cupra TCR gereden en dit jaar start hij met de Chevrolet Camaro GT4-R in de GT4 European Series!
Van harte gefeliciteerd met de mooie stap en gave uitdaging!
Hier het hele verhaal: https://www.thijmennabuurs.com/nieuws/coureur-van-de-maand/
Was inderdaad weer een leuke avond. Vooral baan leren kennen, want nog nooit daar gereden.
Hopelijk in de GoT races weer lekker in de middenmoot. Na de sessie nog even een practice gedaan met zo gelijkwaardig mogelijke omstandigheden en kon daar stabiel in de 1.15 rijden. Hopelijk zondag nog wat extra eraf en dan moet het goedkomen!
Hopelijk in de GoT races weer lekker in de middenmoot. Na de sessie nog even een practice gedaan met zo gelijkwaardig mogelijke omstandigheden en kon daar stabiel in de 1.15 rijden. Hopelijk zondag nog wat extra eraf en dan moet het goedkomen!
Ivm de (in)gescheurde enkelbanden even gericht op Ovals
Tot vorige week alles met links geremd en gas gegeven, sinds dag of 2 weer links/(deels)rechts
Krijg steeds meer waardering voor de coureurs, banden management is echt wel een ding
Xfinity komt qua rijders wel overeen met VRS, alleen zijn de Amerikanen relaxter.
Tot vorige week alles met links geremd en gas gegeven, sinds dag of 2 weer links/(deels)rechts
Krijg steeds meer waardering voor de coureurs, banden management is echt wel een ding
Xfinity komt qua rijders wel overeen met VRS, alleen zijn de Amerikanen relaxter.
:strip_exif()/f/image/V2CZeCP6Az3EXuAPPh9pAxWG.jpg?f=fotoalbum_large)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
En het mooie aan iRacing is dat het niveau van je tegenstanders zich aanpast aan je eigen snelheid. Heb je geen zin om zoveel te trainen? Accepteer dan dat je iRating 300 punten lager ligt, maar dat je wel leuke races hebt met mensen van dezelfde snelheid met maar 20 minuten training ipv 3 uur. Na verloop van tijd zul je meer feeling krijgen en vanzelf in iRating omhoog gaan en daarmee in de hogere splits komen.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:53:
Het is bij iRacing heel makkelijk om je tijden te vergelijken met de top. Dit is echter de absolute top. Maar als ik voetbal, dan vergelijk ik mezelf toch ook niet met Messi? Als ik met mijn eigen niveau meekan dan is het prima. Bij voetbal speel je bv met 2x in de week trainen 4e klasse amateurs. Als je dagelijks traint dan kan het misschien 2e klasse worden. Dit is hetzelfde met iRacing. Niet teveel naar de top kijken, maar ervoor zorgen dat je op je eigen niveau,met de investering die je het waard vindt, leuk mee kunt komen. En als je een split lager zit, maar wel een leuke race hebt, wat is dan het probleem?
En om de vergelijking met voetbal door te trekken, in onze leagueraces rijdt misschien geen Messi maar wel een Ziyech of Frenkie de Jong mee. Wees niet geïntimeerd, maar leer van deze mannen, kijk eens een rondje met ze mee en vraag ze eens om tips. En geniet tijdens de GoT races van de gevechten die je hebt met mensen van je eigen niveau, of dit nu om de overwinning of plek 35 is.
Waarom begin je dan de week / nieuwe baan niet met een solo sessie met schade uit? Dan kun je gewoon blijven gaan zonder elke keer opnieuw te hoeven beginnen.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:44:
[...]
Snelheid is 1 ding, maar volgens mij ben ik wel 60x de pits uit gereden om vervolgens maar 4 of 5 rondjes te rijden die niet in de muur eindigden.
Ik had de league races in ons M8 seizoen ook liever 1 week later gehad, zodat ik 1 week de tijd had om te oefenen (dan was 1 baan per week dezelfde voor iRating en GoT). Nu moest ik doordeweek op 2 banen oefenen voor 1 serie. Vaak koos ik toch voor de iRating en reed die race omdat ik maar weinig tijd had. Daardoor kwam ik vaak zonder practise in de sessie, waardoor ik er vaak geen goed gevoel aan over hield. Veel banen nog amper gereden, dus dat maakt het ook al lastig. Maar bijna iedereen vond het juist wel fijn, dus prima dat het zo is. Kan me voorstellen dat het voor beginners een extra uitdaging is. Zeker met de hoge SoF in league races.
Ondertussen heb ik de meeste circuits wel gereden, dus zou de practise sessie voor de GoT wel volstaan om een beetje een tempo te hebben voor een klassering waar ik tevreden mee ben. Dit was de top 10 toen. Zal nu wel lastiger zijn met zo'n deelnemersveld
En vergis je niet: jij rijdt nu een paar maanden mee. Er zijn coureurs in de league met jarenlange ervaring in iRacing. Dus ik denk dat je ook gewoon geduld moet hebben en ervaring op moet bouwen. Pas je eigen verwachtingen aan en maak jouw doelen realistischer. Pas ze aan naar jouw eigen skill level.
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-06-2020 08:10 ]
Ik wil nog een klein fragmentje delen uit mijn laatste IMSA race (paar dagen geleden).
Ik kwam een achterligger tegen waar ik heel onhandig achterin gestuurd heb, na de race ook even sorry voor gezegd. Ik had gewoon niet verwacht dat hij op de rem zou trappen, ook leek het er voor een split second op dat hij naar rechts zou gaan (race line). Door deze combinatie knalde ik er vol achterin...
Als ik rechts had aangehouden (wilde ik in eerste instantie ook doen) was het waarschijnlijk wel goed gegaan, maar ja achteraf is altijd gemakkelijk praten
Ik kwam een achterligger tegen waar ik heel onhandig achterin gestuurd heb, na de race ook even sorry voor gezegd. Ik had gewoon niet verwacht dat hij op de rem zou trappen, ook leek het er voor een split second op dat hij naar rechts zou gaan (race line). Door deze combinatie knalde ik er vol achterin...
Als ik rechts had aangehouden (wilde ik in eerste instantie ook doen) was het waarschijnlijk wel goed gegaan, maar ja achteraf is altijd gemakkelijk praten

[ Voor 3% gewijzigd door laforte op 27-06-2020 09:22 ]
Het kan aan mij liggen maar ik vind het vooral een rare plek om te remmen zo vlak na een exit en vooral hoe hard hij remt terwijl hij weet dat je er vlak achter zitlaforte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:21:
Ik wil nog een klein fragmentje delen uit mijn laatste IMSA race (paar dagen geleden).
Als ik rechts had aangehouden (wilde ik in eerste instantie ook doen) was het waarschijnlijk wel goed gegaan, maar ja achteraf is altijd gemakkelijk praten![]()
[YouTube: crash]
Wat ik doe op een nieuwe baan is tc op 1/1 zetten op die manier grijpt hij meteen in en ook redelijk hard.Phusebox schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Die TC instellingen heb ik alles al geprobeerd. Las dat bij de Ferrari het of 1/5 moet zijn of 5/1 als beste situatie maar alle combinaties gehad (dus alle mogelijke standen) en ik merk geen verschil.
Op deze baan heb ik ook niet echt problemen met spinnen. Meer dat ik kilometers van te voren moet remmen en heel langzaam door alle bochten moet om niet op het gras te komen.
Al moet ik toegeven net als vele anderen t gras ook op veel plekken te hebben gemaaid😂
En kwam ook maar tot 1,16.7 op p17 volgens mij, al reed ik maar 5 rondes per stints voor t fout ging dus hier ook oefening zat nodig om wat constanter te worden.
Lag het nou aan mij of was de baan gisteren redelijk glibberig?
Dit is jouw schuld niet. Jammer dat achterblijvers soms totaal geen idee hebben wat ze moeten doen als ze ingehaald worden. Sleutelwoord hier is: voorspelbaar zijn. Hoort ook gewoon bij de training. Nog belangrijker dan een snelle rondetijd imho.laforte schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 09:21:
Als ik rechts had aangehouden (wilde ik in eerste instantie ook doen) was het waarschijnlijk wel goed gegaan, maar ja achteraf is altijd gemakkelijk praten![]()
[YouTube: crash]
Hier is de Ferrari duidelijk niet voorspelbaar. Als achterblijver gewoon altijd op de racelijn blijven en de ander jou in laten halen. Desnoods iets van je gas af op het rechte stuk of voor een bocht, als ze ziet dat ze je uitremmen.
Het is allemaal niet zo moeilijk, maar het wordt vaak onnodig ingewikkeld gemaakt.
Ik ga het denk ik nog maar 1x zeggen want schijnbaar blijft het voor veel mensen ingewikkeld om niet gelijk snel, consistent en of voorin te racen bij byv de GOT races.
Laten we beginnen met het feit dat bij de GOT races ook veel mensen zitten die al jaren lang sim racen en sommige zelfs irl racen. Die zijn de learning curve waar jij waarschijnlijk in zit nu al jaren geleden door lopen.
Als 2de punt is het goed om te begrijpen dat er een reden is dat wij dit graag spelen maar ook de boven benoemende en mensen zoals Verstappen, Noris en ander pro drivers.
het is een race SIM ( dus zo dicht mogelijk op het echt als kan )
Dus dit is dus niet, Need for speed, Forza en noem er nog een paar. De learning curve kan soms lastig zijn en je komt je een paar keer je zelf hier in tegen.
- voor iedereen is die curve anders
- voor iedereen is de rating anders
- wat die moet leren anders
Dus vergelijk je zelf niet met andere, maar leer van andere!
( er zijn altijd mensen die sneller zijn )
Omdat het dus een SIM is en niet arcade gelden er dus ook een hoop regels die je misschien nooit eerder hebt gehoord of je nooit hebben geboeid
Zoals:
- trailbraking
- load distubution
- etc...
Bij Driver61 kun je een hoop leren over al deze technieken en raad dan ook iedereen aan om dit echt! Te doen.
https://m.youtube.com/pla...igFNSY0BTdt_GsDwxdHoeJ302
Als je stagneert in je kunnen dan moet je gaan zoeken wat het is je kan veranderen, deels is veel racen en practice, deels is snappen wat je nu aan het doen bent.
Dit is een game voor de lange termijn en niet een COD of Need For Speed wat je even aangeslingerd voor een uurtje, dat kan pas na velen jaren oefening, zelfde geld voor meerdere klassen door elkaar heen rijden dat is super moeilijk en kunnen maar een kleine groep mensen die dit al jaren doen ( dus ga dit dan ook niet proberen als je nog zoveel anders te leren hebt )
Nou dit was hem weer
doe er je voordeel mee en enjoy!
Laten we beginnen met het feit dat bij de GOT races ook veel mensen zitten die al jaren lang sim racen en sommige zelfs irl racen. Die zijn de learning curve waar jij waarschijnlijk in zit nu al jaren geleden door lopen.
Als 2de punt is het goed om te begrijpen dat er een reden is dat wij dit graag spelen maar ook de boven benoemende en mensen zoals Verstappen, Noris en ander pro drivers.
het is een race SIM ( dus zo dicht mogelijk op het echt als kan )
Dus dit is dus niet, Need for speed, Forza en noem er nog een paar. De learning curve kan soms lastig zijn en je komt je een paar keer je zelf hier in tegen.
- voor iedereen is die curve anders
- voor iedereen is de rating anders
- wat die moet leren anders
Dus vergelijk je zelf niet met andere, maar leer van andere!
( er zijn altijd mensen die sneller zijn )
Omdat het dus een SIM is en niet arcade gelden er dus ook een hoop regels die je misschien nooit eerder hebt gehoord of je nooit hebben geboeid
Zoals:
- trailbraking
- load distubution
- etc...
Bij Driver61 kun je een hoop leren over al deze technieken en raad dan ook iedereen aan om dit echt! Te doen.
https://m.youtube.com/pla...igFNSY0BTdt_GsDwxdHoeJ302
Als je stagneert in je kunnen dan moet je gaan zoeken wat het is je kan veranderen, deels is veel racen en practice, deels is snappen wat je nu aan het doen bent.
Dit is een game voor de lange termijn en niet een COD of Need For Speed wat je even aangeslingerd voor een uurtje, dat kan pas na velen jaren oefening, zelfde geld voor meerdere klassen door elkaar heen rijden dat is super moeilijk en kunnen maar een kleine groep mensen die dit al jaren doen ( dus ga dit dan ook niet proberen als je nog zoveel anders te leren hebt )
Nou dit was hem weer
Ja vooral dit. Ik reed vorig seizoen voor de 8/8 in GT3, tegelijkertijd begon ik aan het leren en racen met de GTE. Dat is geen enorm verschil, maar toch al voldoende om het heel moeilijk te maken de resultaten die je normaliter boekt in beide klasse te bereiken. Dat deed ook veel schade aan mijn SR en irating. Je hebt die verschillende wagens gewoon niet op dezelfde manier onder controle.Blerf schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:24:
Overigens zie ik dat ook met willekeurige streamers. Veelal kunnen die behoorlijk rijden (zie voorbeeld Matt Malone hieronder) die boven de 5k piekt met wat focus op een serie versus de momenten waarop hij van de Mustang, naar een GTE, naar een Mazda, naar een oval en naar een skippy springt (vaak vanuit een nog lopende sessie). Dat heeft een enorme impact op je irating.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ifJCKDohNUUH56D8nngZSXui.png?f=user_large)
Overigens ga ik vanbmiddag (zonder stream) de 12 uur van Silverstone rijden in de GT3 (Merc). Hopelijk gaat het beter dan de 12 uur van Suzuka. Duimen voor een mooi resultaat, met top 10 ben ik tevreden, top 5 ben ik erg blij, top 3 zou fantastisch zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DakuGosuto op 27-06-2020 10:39 ]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen