iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 305 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Wat is de afspraak met knipper van je lichten?

Dat iemand die je op een rondje zet eraankomt ok, dat snap ik nog, maar als je gewoon om een plaats aan het rijden bent, wat heeft het dan voor zin anders dan iemand proberen uit zijn concentratie te brengen en hem te irriteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
JPM85 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]

Die 1e auto die hij er voorbij liet was ik, maar wat een drama op dit circuit zeg.
Ik denk dat we wel 9 auto's voorbij hebben moeten rijden die op de apex geparkeerd stonden, mensen die hem er tussen prikken in bocht8 en je dan rond duwen & natuurlijk weer de gebruikelijke 'first lap drama'.

Vind Watkins Glen echt een super vet circuit, maar de laatste 2 dagen is niet best.
Check 1h45:00, wat gebeurde daar? Hij remde vroeg omdat ie iets voor zat te lezen of niet?
https://www.twitch.tv/vid...filter=archives&sort=time

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Huilen dit :( wat is Watkins vet zeg! Lekker battlen met 4 autos vanaf start rond P10 verneuk ik het zelf omdat ik met me pitstop fuel leggen aan het aanpassen was. 11min repair. En een ronde de 1:45 gereden :)

Als ik tegen crewchief auto fuel zegt past die t niet aan.. is hier wel een optie voor?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:06
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:21:

Dat iemand die je op een rondje zet eraankomt ok, dat snap ik nog, maar als je gewoon om een plaats aan het rijden bent, wat heeft het dan voor zin anders dan iemand proberen uit zijn concentratie te brengen en hem te irriteren?
Het geeft aan dat iemand hem er naast zet, kortom, extra opletten. Ik heb het als zeer prettig ervaren tijdens Le Mans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:33
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:21:

Precies dat laatste denk ik :P Ik vind het geknipper niet zo’n leuke manier van racen, maar proberen de ander een fout te laten maken is natuurlijk valide :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
MartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Check 1h45:00, wat gebeurde daar? Hij remde vroeg omdat ie iets voor zat te lezen of niet?
Kan ik niet echt zeggen als ik naar de voorgaande rondes kijk. Lijkt vrijwel gelijk tov het 200m bord. Zie wel dat de twee auto's erachter in gevecht zijn en dus wellicht later remden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Precies dat laatste denk ik :P Ik vind het geknipper niet zo’n leuke manier van racen, maar proberen de ander een fout te laten maken is natuurlijk valide :)
Ehm, misschien heb ik het niet goed begrepen maar was jij niet bekend als meneer knipper? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-10 17:27
MartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:24:
[...]

Kerel achter mij wilde mij uitremmen, wat in principe prima ging, maar de aziaat voor ons remde veel vroeger & stond echt bijna stil.

Had beter kunnen yielden, ze gingen beide te onrustig over het circuit.

[ Voor 28% gewijzigd door JPM85 op 23-06-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Ah, dan heb ik het toch goed gedaan door hem twee keer vol te moeten laten remmen door gewoon het gat dicht te gooien. Tweede keer spinde hij en was ie pleite.

Als je zoiets flikt, kun je het krijgen ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
frizti schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:37:
[...]

Ehm, misschien heb ik het niet goed begrepen maar was jij niet bekend als meneer knipper? :P
Da's helemaal waar. Maar stiekem komt dat meer omdat ik klets over knipperen dan dat ik't daadwerkelijk doe. De enige keren dat ik knipper zijn voor de grap, of als ik echt verwacht dat iemand me niet aan ziet komen (twee mensen in gevecht op Le Mans, dat soort dingen) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Da's helemaal waar. Maar stiekem komt dat meer omdat ik klets over knipperen dan dat ik't daadwerkelijk doe. De enige keren dat ik knipper zijn voor de grap, of als ik echt verwacht dat iemand me niet aan ziet komen (twee mensen in gevecht op Le Mans, dat soort dingen) :P
Ja, of als je iemand van andere klasse voor je rijdt of zo, of als je iemand op rondje gaat zetten, dan snap ik het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Als je jezelf de pink chicane noemt op Le Mans heb je natuurlijk veel meer last van knipperende lampen :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:55
Net de eerste IMSA gereden en gewonnen. Gisteren heeft zeker geholpen. Wel de laagste split, maar maakt het niet minder leuk :)

Uitslag

Zat volgens mij bij meer van jullie ingedeeld. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:34:
[...]

Het geeft aan dat iemand hem er naast zet, kortom, extra opletten. Ik heb het als zeer prettig ervaren tijdens Le Mans.
Ook bij 'gewoon in dezelfde klasse en ronde'? Die kende ik nog niet :)
* Wormaap leert van alles vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:55:
[...]

Ja, of als je iemand van andere klasse voor je rijdt of zo, of als je iemand op rondje gaat zetten, dan snap ik het nog.
Ach, een beetje mind games is ook deel van het spel. Op de één of andere manier vind ik knipperen zelf wat lomp, maar ik probeer zelf ook op andere manieren m'n tegenstanders te intimideren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Tijn96 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Leuk idee! Als ik overigens kijk naar de 24u van le mans, daar was het erg koud! 28 graden track overdag en 18 snachts? Mijn voorkeur zou ook rond die koers zijn. Dat glijdt ook wat minder en zal voor minder frustratie zorgen bij deze en gene (ik ben hier zeker onderdeel van :+ )
Wat mij vooral verbaasde is dat op Le Mans de rondetijden van de HPD's (en naar mijn gevoel ook andere klasses) in de nacht op liep. Terwijl op Spa 24h vorig jaar de auto's in de nacht sneller werden.

Ik ben er nog niet helemaal achter waarom dat effect dit keer anders was.

Op Spa24h werden de rondetijden in de nacht echt 2-3 seconden per rondje sneller. (in een GTE dus)

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-6ha4bs7E9RKv7ARVu4GSsedIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFjoWsLQKNjF9hqW2NdzNpPy.jpg?f=fotoalbum_large

Deze gozer besluit op dit moment vol gas te gaan.

Echt. HOE DAN?! Ik was de enige die remde voor een ongeluk voor me en dat werd zo beloond. 10 minuten required repairs en -102 iRating. En dat met een fucking SoF van 3,7K. Ongelooflijk.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
Jimmy J. schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:09:
[Afbeelding]

Echt. HOE DAN?! Ik was de enige die remde voor een ongeluk voor me en dat werd zo beloond. 10 minuten required repairs en -102 iRating. En dat met een fucking SoF van 3,7K. Ongelooflijk.
Was een stream aan het kijken, zie ik een gele wagen rijden. Dat moet Jim zijn, helaas ging het niet zoals je hoopte. Echt raar dat hij achter je niet op tijd remde, er was volgens mij genoeg ruimte.

https://www.twitch.tv/videos/659230200?t=0h23m3s

[ Voor 3% gewijzigd door joeristein op 23-06-2020 19:38 ]

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Jimmy J. schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:09:
[Afbeelding]

Links zie ik toch echt een gaatje van 20cm, ik weet zeker als ik hard genoeg gas pedaal intrappen ik er doorheen kan... Kijk me gaan!!!!!!!! Geronimo!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
pandahans schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:57:
Net de eerste IMSA gereden en gewonnen. Gisteren heeft zeker geholpen. Wel de laagste split, maar maakt het niet minder leuk :)

Uitslag

Zat volgens mij bij meer van jullie ingedeeld. ;)
Gefeliciteerd :) dat was mijn faal race!

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
joeristein schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:22:
[...]

Was een stream aan het kijken, zie ik een gele wagen rijden. Dat moet Jim zijn, helaas ging het niet zoals je hoopte. Echt raar dat hij achter je niet op tijd remde, er was volgens mij genoeg ruimte.

https://www.twitch.tv/videos/659230200?t=0h23m3s
Nice find! Maar het was helaas niet 1 iemand die niet remde. Wat je niet ziet in bovenstaande stream is wat er daarna allemaal nog gebeurt:

[Streamable: 2020-06-23 19-55-31]

En dan krijg ik kritiek naar m'n hoofd 8)7

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Jimmy J. schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:01:
[...]
Nice find! Maar het was helaas niet 1 iemand die niet remde. Wat je niet ziet in bovenstaande stream is wat er daarna allemaal nog gebeurt:

[Streamable: 2020-06-23 19-55-31]

En dan krijg ik kritiek naar m'n hoofd 8)7
En het maffe is is dat die Ford gewoon door kan. Je kust de vangrail en je stuur staat scheef en dit kan gewoon een 1:44.7 rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Pff, waarom verknal ik het toch altijd voor mezelf. Pole position in de Skip op Canadian Tire Motorsports Park, maak ik een fout, zak terug naar P3... ok denk ik, gewoon rustig uitrijden, niks aan de hand. P3 is prima.
Paar rondjes later: hé een lage 1:34, gaat lekker *KNAL* in de muur... op een punt waar ik werkelijk nog nooit ook maar in de buurt van een fout ben gekomen.

Zucht. Idioot dat ik ben.

Positief: na 2 races en 1 korte practice toch een 1:33.9 kunnen rijden in de race zonder slipstream. Weet dat het nog veel harder kan maar goed ik denk dat ik overal wel zo'n beetje op 1.5 tot 2 sec van de echte top zal blijven zitten. En dat is wat het is. Wie weet met jaren ervaring dat het beter wordt maar de leeftijd gaat ook tellen hè :+

[ Voor 29% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2020 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist even een IMSA op watkins glen geprobeerd. Ik heb het welgeteld 2 ronden uit gehouden... met 25 min repairs heb ik bedankt. Nu snap ik hoe mensen SR's krijgen van 0.9.. :D

Veel mede-tweakers in de split dus zet'm op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 09-10 16:22

Hoogie2004

Whohooooo

De Indy Pro is belachelijk deze week. Het is op de Phoenix oval,en volgens mij hadden we 25 rondjes groen van de 70...

Ik had issues met mijn pedalen, en kon het eerste deel maar 85% gas geven.. Na een pitstop onder geel (waarbij ik de pedalen snel uittrok en weer instak), verbeterde dat naar iets meer als 90%....

Toch, dankzij veel crashes en een lekkere slipstream 3 rondjes voor het eind, een P4 kunnen bemachtigen :) Op naar volgende week, want 45 minuten achter de pace-car hoeft van mij niet.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:23
Zonet voor het eerst deze week de Indy Pro gereden. De eerste keer dat deze serie op een oval is, waar ik erg benieuwd naar was. Voor mezelf de eerste serieuze oval-race (hiervoor alleen Street Stock gereden) en dus ook een eerste kennismaking met de oval-regels, de full-course yellows en de procedure rondom de herstart.
Met name die full-course yellows heb ik goed kunnen oefenen. Ondanks dat het de top split was, was het een flinke chaos. De eerste 30 rondjes hebben we er volgens mij 5 onder groen gereden, 3x ging het bij de herstart weer fout in de eerste bocht.
De tweede helft van de race ging het een stuk beter, na lap 30 hebben we nog maar 2 cautions gehad. En dan is het heerlijk racen. Rondenlang op een paar tienden van elkaar om het gaatje proberen te vinden. Proberen om de slipstream van je voorganger te houden en tegelijkertijd degene achter je eruit proberen te rijden. Ik kom nog duidelijk ervaring tekort tegenover de andere jongens (bij iedere herstart wel een plekje verloren), maar door geen gekke dingen te doen en de chaos te ontwijken toch een nette 7e plek behaald, ook nog eens zonder incs. Ik weet niet of ik nog een poging waag deze week (zo leuk zijn die ronden achter de safety car nou ook niet) maar ik ben wel erg tevreden met het resultaat!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
laforte schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:11:
Zojuist even een IMSA op watkins glen geprobeerd. Ik heb het welgeteld 2 ronden uit gehouden... met 25 min repairs heb ik bedankt. Nu snap ik hoe mensen SR's krijgen van 0.9.. :D

Veel mede-tweakers in de split dus zet'm op!
Ik stond voor het eerst op de eerste rij. P2, dat was al ff schrikken, want.. er zat niemand meer voor mij, maar wist niet zeker of ik nou gewoon mocht gassen of ik moest wachten op de nummer 1.

Dus in eerst bocht 1 plaats kwijt.

Daarna solide gereden dacht ik, tot aan de pit op P4, met 5 seconden voor op de P4... en na mijn pitstop, die echt supersnel ging, lig ik ineens P12.....

Na paar pitstops van anderen, toch weer terug opgeklommen naar P4, me 2 seconden achter de nummer 3.

Kortom, deze race verloren in de pitstraat... Ik had nog 8 liter over aan het eind.... dat is teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zojuist een half uurtje practice gereden in de HPD op Imola. Dat ging eeehhh, niet zo goed :+ Sowieso mijn allereerste keer op deze baan, maar de HPD is stiekem ook gewoon geen ontzettend makkelijke wagen. Op Le Mans kwam ik er goed mee weg, maar dat komt voornamelijk omdat ik grofweg 300 rondes aan practice heb gereden in de voorbereiding naar de 24h. Ik ben de wagen daar enorm gaan waarderen, maar zonder setup (of skills om er een te maken) op een track die ik niet ken ging nog niet zo lekker. Morgen nog maar eens proberen, want nu was ik er wel weer even klaar mee, en de server begon ook drukker te worden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Maar goed, er is echt vooruitgang.

Race 1 SoF 1520, Q16, R28
Race 2 SoF 1344, Q5, R14
Race 3 SoF 1585, Q10, R6
Race 4 SoF 1399, Q4, R23
Race 5 SoF 1639, Q2, R4

Ik ben blij met vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Ik stond voor het eerst op de eerste rij. P2, dat was al ff schrikken, want.. er zat niemand meer voor mij, maar wist niet zeker of ik nou gewoon mocht gassen of ik moest wachten op de nummer 1.

Dus in eerst bocht 1 plaats kwijt.

Daarna solide gereden dacht ik, tot aan de pit op P4, met 5 seconden voor op de P4... en na mijn pitstop, die echt supersnel ging, lig ik ineens P12.....

Na paar pitstops van anderen, toch weer terug opgeklommen naar P4, me 2 seconden achter de nummer 3.

Kortom, deze race verloren in de pitstraat... Ik had nog 8 liter over aan het eind.... dat is teveel.
Ik zat net bij dezelfde race in, van p9 naar p6 gereden maar op een gegeven moment lag ik derde. Echter heb ik bij elke race nog gehad dat ik de laatste 5 ronden of het gras net raak in de doordaaier naar links of te vroeg op het gas ga. Het is echt overleven met de BMW voor m'n gevoel waardoor je voor je gevoel zoveel langzamer gaat dan je kunt. Dat moet ik denk ik nog leren maar er is progressie. :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Kampover schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:04:
[...]

Ik zat net bij dezelfde race in, van p9 naar p6 gereden maar op een gegeven moment lag ik derde. Echter heb ik bij elke race nog gehad dat ik de laatste 5 ronden of het gras net raak in de doordaaier naar links of te vroeg op het gas ga. Het is echt overleven met de BMW voor m'n gevoel waardoor je voor je gevoel zoveel langzamer gaat dan je kunt. Dat moet ik denk ik nog leren maar er is progressie. :)
Ik zat bij de pits vlak voor je, en erna dus achter je. Jij had een megasnelle pitstop met dat hele groepje bij je of zo.

Maar zo ongeveer de hele top 6 maakte nog fouten in de laatste paar rondjes ja, ik ook. De nummer 7 is in de laatste 4 rondjes nog naar nummer 3 gereden volgensmij.

Zat nog even de lap charts te bekijken, je won 4.5 seconden in de pits bij je pitstop.

Geen idee hoeveel liter dat is, maar verklaart wel een beetje.

[ Voor 8% gewijzigd door ActualFantasy op 23-06-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:06:
[...]

Ik zat bij de pits vlak voor je, en erna dus achter je. Jij had een megasnelle pitstop met dat hele groepje bij je of zo.

Maar zo ongeveer de hele top 6 maakte nog fouten in de laatste paar rondjes ja, ik ook. De nummer 7 is in de laatste 4 rondjes nog naar nummer 3 gereden volgensmij.

Zat nog even de lap charts te bekijken, je won 4.5 seconden in de pits bij je pitstop.

Geen idee hoeveel liter dat is, maar verklaart wel een beetje.
Ik gooi hem altijd maar vol want geen idee hoeveel ik verbruik of nodig heb. Black boxes switchen en rekenen onder het rijden is voor mij niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
@Session30 @Hoogie2004
Ik dacht jullie een slechte race hadden, maar net ook even gereden, wat een ellende.....
Bijna niemand die de Oval regels kent en maar wat doet, inhalen na geel etc etc

53min over 70 rondjes van 24s |:(

Daarna waren de rotte pepers eruit en was het 35L groen, dat is dan wel lekker d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
raymondw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 23:07:
@Session30 @Hoogie2004
Ik dacht jullie een slechte race hadden, maar net ook even gereden, wat een ellende.....
Bijna niemand die de Oval regels kent en maar wat doet, inhalen na geel etc etc

53min over 70 rondjes van 24s |:(

Daarna waren de rotte pepers eruit en was het 35L groen, dat is dan wel lekker d:)b
En dan zaten @Hoogie2004 en ik nog niet eens bij elkaar in de split, dus 2 van de 3 splits om 20.00 waren al chaos (en stiekem ga ik er vanuit dat de bottom split niet heel veel beter was :+) Verder begreep ik van @MaikyM dat het vanmiddag al hetzelfde was. Erg jammer, want áls er geracet wordt is het heerlijk.
Ik denk dat de voornaamste reden is dat een nieuwe road serie zijn eerste oval aandoet,waar weer mensen met weinig ervaring op afkomen die het onderschatten (naar links sturen, hoe moeilijk kan het zijn? Nou, best lastig dus). Misschien is het einde van de week beter, maar de komende dagen waag ik me er nog even niet aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Vanmiddag inderdaad ook 2 races in de Indy Pro gedaan. Race 1 had iedereen een ping van minimaal 200. Dit resulteerde dan ook in contact als je nog anderhalve meter bij een ander vandaan was, dit is echt top op een oval en ben hier dan ook maar mee gestopt nadat ik voor de derde keer werd aangetikt bij een inhaalactie.

Tweede race ging een stuk beter, alleen helaas in de eerste ronde mijn voorvleugel een beetje krom. Vervolgens deze in de caution willen repareren, krijg ik een stop n go omdat degene voor mij op het rechte stuk bijna stil gaat staan terwijl ik in de pits rijd. Vervolgens wil ik deze stop n go inlossen zodra het groen is, valt de volgende caution net voordat ik in de pitstraat rij.. moest nu dus het hele veld voorbij laten gaan om achteraan aan te sluiten. Lag ondertussen al 2 rondes achter na 12 laps waarvan 10 onder caution. Hierna ging het best goed, was de snelste op de baan, maar met in totaal 40 caution laps was het gat niet meer dicht te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:03:
Maar goed, er is echt vooruitgang.

Race 1 SoF 1520, Q16, R28
Race 2 SoF 1344, Q5, R14
Race 3 SoF 1585, Q10, R6
Race 4 SoF 1399, Q4, R23
Race 5 SoF 1639, Q2, R4

Ik ben blij met vandaag.
Goed bezig! Jij hebt een lange dag achter de rug. Jaloers :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Ik gooi hem altijd maar vol want geen idee hoeveel ik verbruik of nodig heb. Black boxes switchen en rekenen onder het rijden is voor mij niet te doen.
Je kan CrewChief hievoor gebruiken. Die gooit je auto vol met het gemiddelde wat je verbruikt hebt per rondje vermenigvuldigd met het aantal geschatte ronden te gaan plus een veiligheidsmarge die je zelf kan instellen.

Kwestie van een vinkje aan zetten. Scheelt je een hoop tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
pandahans schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Je kan CrewChief hievoor gebruiken. Die gooit je auto vol met het gemiddelde wat je verbruikt hebt per rondje vermenigvuldigd met het aantal geschatte ronden te gaan plus een veiligheidsmarge die je zelf kan instellen.

Kwestie van een vinkje aan zetten. Scheelt je een hoop tijd.
Heb ik gedaan maar dat heeft tot nu toe nog nooit gewerkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Niet echt de beste oplossing denk ik. Je staat dan zomaar 10 seconde extra stil. Ik neem aan dat de banden niet wisselt? Je ziet in een 3rd party overlay precies hoeveel je bij moet tanken.

Ik gebruik sinds het begin eigenlijk Kapps. Heerlijke app en zeker bij IMSA en ILMS geen overbodige luxe op gebied van verbruik en klassement. https://kapps.kutu.ru/

Kost me 2.50 dollar per maand geloof ik.

Er is ook een gratis variant via Racelabbs, maar die had in het begin geen benzine verbruik, dus die heb ik niet meer verder getest. Ook een stukje luiheid :+.

Maar daar is een community mee bezig en die verbeteren bijna dagelijks deze app. Ik zag hem laatst in een video en toen zat er verbruik in en volgens mij ook livelog van zijn inputs.

Misschien binnenkort weer eens proberen.

https://amp.reddit.com/r/...s_new_overlay_battle_bot/

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-06-2020 08:56 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

Ik heb ook wel een goede app. Calculator.exe. Zonder gein, gewoon even bijhouden hoeveel je verbruikt per rondje. Dan even berekenen hoeveel rondjes de race is en gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik heb er een Excelletje voor op m'n telefoon staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik zie mensen weleens streamen met dan bv rechtsonderin een TV standpunt of zo, terwijl ze natuurlijk zelf vanuit de cockpit kijken.

Is dat ook live mogelijk? En heb je dan een tweede account nodig of zo, of worden die er later bijgezet en dan daarna op youtube gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 08:55:
[...]

Niet echt de beste oplossing denk ik. Je staat dan zomaar 10 seconde extra stil. Ik neem aan dat de banden niet wisselt? Je ziet in een 3rd party overlay precies hoeveel je bij moet tanken.

Ik gebruik sinds het begin eigenlijk Kapps. Heerlijke app en zeker bij IMSA en ILMS geen overbodige luxe op gebied van verbruik en klassement. https://kapps.kutu.ru/

Kost me 2.50 dollar per maand geloof ik.

Er is ook een gratis variant via Racelabbs, maar die had in het begin geen benzine verbruik, dus die heb ik niet meer verder getest. Ook een stukje luiheid :+.

Maar daar is een community mee bezig en die verbeteren bijna dagelijks deze app. Ik zag hem laatst in een video en toen zat er verbruik in en volgens mij ook livelog van zijn inputs.

Misschien binnenkort weer eens proberen.

https://amp.reddit.com/r/...s_new_overlay_battle_bot/
Die apps werken allemaal niet in VR helaas. Als ik zie wat er allemaal is, dat zou wel fijn zijn om te hebben, maar ja helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:20:
Ik zie mensen weleens streamen met dan bv rechtsonderin een TV standpunt of zo, terwijl ze natuurlijk zelf vanuit de cockpit kijken.

Is dat ook live mogelijk? En heb je dan een tweede account nodig of zo, of worden die er later bijgezet en dan daarna op youtube gezet?
Die worden er later bijgezet of via een tweede account gestreamed.
Je kan dit niet vanaf 1 account direct doen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-10 14:53
Phusebox schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:23:
[...]

Die apps werken allemaal niet in VR helaas. Als ik zie wat er allemaal is, dat zou wel fijn zijn om te hebben, maar ja helaas.
Zou wel moeten werken in VR, even de instructies volgen:
YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

[...]

Hoezo?....met virtual desktop kom je een heel eind

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
[...]

Ik heb maar even een VR bril gehad, maar racelabapps deed het perfect bij mij. Je kan de verschillende schermen plaatsen waar je wil, de hoek veranderen en vergroten. De relatives zette ik bijvoorbeeld schuin naar beneden neer waardoor je op de rechte stukken even snel kon kijken naar hoe je het doet.
Fuel kan je bijvoorbeeld naast je spiegel zetten, dan zit ie niet in de weg en kan je toch zien hoeveel je verbruik is.
Daarnaast werkt CC ook als je VR hebt, het is inderdaad maar 1 vinkje en aangeven dat je 1 extra lap wil tanken (persoonlijk) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Djie schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:36:
[...]

Zou wel moeten werken in VR, even de instructies volgen:
YouTube: YouTube
Werkt wel maar niet top. Racelabapps er weer afgegooid omdat met 4 schermen open in vr hij toch best veel cpu resources in beslag nam. Misschien nu een paar veesies later is het beter? Geen idee. Ben nu weer terug naar de iracing overlays maar idd zou fijn zijn als een fuel calculator zou werken. Maar zoals gezegd CC werkt ook.

[ Voor 13% gewijzigd door dozo71 op 24-06-2020 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ourplayground schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb maar even een VR bril gehad, maar racelabapps deed het perfect bij mij. Je kan de verschillende schermen plaatsen waar je wil, de hoek veranderen en vergroten. De relatives zette ik bijvoorbeeld schuin naar beneden neer waardoor je op de rechte stukken even snel kon kijken naar hoe je het doet.
Fuel kan je bijvoorbeeld naast je spiegel zetten, dan zit ie niet in de weg en kan je toch zien hoeveel je verbruik is.
Daarnaast werkt CC ook als je VR hebt, het is inderdaad maar 1 vinkje en aangeven dat je 1 extra lap wil tanken (persoonlijk) en klaar.
Heb er paar uur aan gespendeerd, maar hij onthoudt niet waar ik de vensters neerzet, plus de helft van elk venster wordt bedekt door een niet transparante balk waardoor ik dus de helft niet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
Voor bijtanken gebruik ik zelf ook racelabapps (niet in VR, maar zoals eerder aangegeven moet dat mogelijk zijn).

Als ik aan 't gridden ben kijk ik altijd naar mijn (geschatte) gemiddelde rondetijden. Dat delen door tijd die de race duurt en maal 't verbruik per ronde geeft je vaak wel een goede eerste inschatting voor wat je moet bijtanken. Soms is het teveel, soms is het net iets te weinig (als je een extra ronde krijgt bijvoorbeeld, ik kijk naar u silverstone iLMS waar je na 1 uur nog een ronde extra mocht verwerken).

Tijdens het inrijden van de pits (of eigenlijk op een willekeurig recht stuk een ronde of twee daarvoor) check ik dan hoeveel tijd er over is, doe snel wat globaal hoofdrekenwerk (20 minuten met 2:10 per ronde is dan dus 10 ronden, die 10s laat ik gemakshalve meestal buiten beschouwing), doe daar in sommige gevallen nog een rondje voor de veiligheid bij. Dat is wat werk in de blackbox, maar vaak zijn het een paar klikjes voor fuel naar boven of beneden omdat je de eerste inschatting al hebt gedaan (voor dat blackbox-verhaal kun je ook keybinds instellen, zelfs op je stuur!).

Ja dan overfuel je alsnog, maar met een paar liter is dat op mijn niveau (weer 2k sinds vorige week yay!) in ieder geval niet bijzonder spannend.

Als ik een paar races gereden heb, dan pas ik dat steeds verder naar beneden toe (en laat in veel gevallen de 'extra' ronde vervallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
ourplayground schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:37:
[...]
Alternatief, als je niet van een vinkje afhankelijk wil zijn, kun je voice commands geven. 'Pitstop, fuel to the end' zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid brandstof erin wordt gedaan. 'Pitstop, clear tires' om je banden uit te zetten.

Ook veel informatie die normaal alleen via apps als JRT of RaceLab beschikbaar is, kun je zo ook in VR gebruiken. Het enige nadeel is dat je even een lijstje voice commands uit je hoofd moet leren (en dat dat stomme ding je soms niet verstaat).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Session30 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Alternatief, als je niet van een vinkje afhankelijk wil zijn, kun je voice commands geven. 'Pitstop, fuel to the end' zorgt ervoor dat de juiste hoeveelheid brandstof erin wordt gedaan. 'Pitstop, clear tires' om je banden uit te zetten.

Ook veel informatie die normaal alleen via apps als JRT of RaceLab beschikbaar is, kun je zo ook in VR gebruiken. Het enige nadeel is dat je even een lijstje voice commands uit je hoofd moet leren (en dat dat stomme ding je soms niet verstaat).
Race till the end, met de GoT race...

Dat staat op 250 laps, dan sta je eerst 30 minuten te tanken, en stroomt er een hele plas benzine door de pitstraat, want er kan maar 30 liter in of zo.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
Phusebox schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:53:
[...]

Heb er paar uur aan gespendeerd, maar hij onthoudt niet waar ik de vensters neerzet, plus de helft van elk venster wordt bedekt door een niet transparante balk waardoor ik dus de helft niet kan zien.
RaceLabApps heeft in VR inderdaad de nodige bugs. OVRToolkit is voor mij een goed alternatief om overlays (in losse windows) zoals Kapps in VR te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Arfman

Drome!

@Phusebox 1.5 a 2 seconden van de top is echt niet verkeerd, nogmaals. Ik zit nu rond de 2K iR (en toen ik nog elke dag racete rond de 2.5K) en ik zou, zeker op de langere circuits, tevreden zijn met die pace.

Verder werkt CrewChief of DRE prima in VR, die laatste gebruik ik om fuel te berekenen/banden/fast repairs te regelen, enzovoort.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:02:
[...]

Dat staat op 250 laps, dan sta je eerst 30 minuten te tanken, en stroomt er een hele plas benzine door de pitstraat, want er kan maar 30 liter in of zo.

;)
Dat is waar inderdaad, maar als je het vinkje hebt aangezet is het resultaat hetzelfde ;) Tijdens de GoT races is het altijd even hoofdrekenen.
Wél zet ik daar altijd even de banden uit via de voice commands (vaak trouwens wel meerdere keren. Had ik de banden al uitgezet? Voor de zekerheid nog maar eens doen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Session30 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Wél zet ik daar altijd even de banden uit via de voice commands (vaak trouwens wel meerdere keren. Had ik de banden al uitgezet? Voor de zekerheid nog maar eens doen)
Dat kun je in de app.ini aanpassen zodat dat niet meer hoeft. Staat in de topicstart.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
@racer180 Ik heb van @Arthurenz0 gehoord dat hij nog een team zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 10:02:
[...]

;)
Waarom worden die 250 Laps eigenlijk ingesteld bij de GoT races? Als rookie zie ik er namelijk geen meerwaarde in maar wellicht is er een goede reden voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Waarom worden die 250 Laps eigenlijk ingesteld bij de GoT races? Als rookie zie ik er namelijk geen meerwaarde in maar wellicht is er een goede reden voor.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet anders kon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beltoni schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Dit is nodig ivm de setup van onze avond. Een normaal event kan je time/lap limited maken, maar aangezien we heat races gebruiken moeten we beide instellen. Onze heats zijn time-limited; dus stellen we de max-laps op 250 in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Even een vraag als iracing noob, zijn de imsa races altijd al zo lang geweest? Eigenlijk vind ik 45min net te lang :p 15 min is te kort maar 30 min is net mooi. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar met 33 graden op zolder zou ik het niet erg vinden als het iets minder lang zou zijn..
Nu zijn er natuurlijk anders auto’s om te gaan rijden zoals een skip maar ik heb meer plezier in het rijden van GTE’s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

laforte schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:24:
Even een vraag als iracing noob, zijn de imsa races altijd al zo lang geweest? Eigenlijk vind ik 45min net te lang :p 15 min is te kort maar 30 min is net mooi. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar met 33 graden op zolder zou ik het niet erg vinden als het iets minder lang zou zijn..
Nu zijn er natuurlijk anders auto’s om te gaan rijden zoals een skip maar ik heb meer plezier in het rijden van GTE’s
Altijd zo lang :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Sterker nog, er komen dit seizoen nog 2 races die 60 minuten duren ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Raimond613 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 16:54:
Sterker nog, er komen dit seizoen nog 2 races die 60 minuten duren ;)
Als ik me niet vergis is de race in week 4 al 60 min.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
frizti schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:32:
[...]

Als ik me niet vergis is de race in week 4 al 60 min.
Klopt. Volgende week (Mosport) en Le Mans zijn 60 minuten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Zit weer eens in een neerwaartse spiraal. Kijken hoe ik hier weer uit ga komen. Merk wel dat mijn werk toestand invloed heeft op mijn race performance. Frustraties en ergernis neem je dan mee de baan op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:31

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:37:
Zit weer eens in een neerwaartse spiraal. Kijken hoe ik hier weer uit ga komen. Merk wel dat mijn werk toestand invloed heeft op mijn race performance. Frustraties en ergernis neem je dan mee de baan op...
Heb jij wel eens geen frustraties en ergernissen? :(
En misschien fijn om het on-topic voor iRacing te houden?

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 24-06-2020 20:10 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

In het werk geld "never write an email when you're angry", voor racen geld eigenlijk hetzelfde maar dan gefrusteerd/moe of whatever. Als je merkt dat je hoofd er niet naar staat, RACE DAN NIET!!

Of ga gewoon lekker tegen AI racen, of baan voor volgende week verkennen, of wat relaxter zoals een Oval race, of probeer Dirt Oval voor de grap...

Ga geen serieuze dingen doen, als jij je zo voelt... dan is het natuurlijk vragen om problemen.... en daar lijk jij niet heel behoorlijk mee om te gaan.

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
Dat was best een goede race op Watkins Glen, geen gekke dingen meegaakt.
Iedereen kwam goed door de esses heen en voor de rest reden we al snel met een kopgroep van 8 bij elkaar.
Later in de race werden de gaten wat groter, maar er was nog steeds niks gebeurd.

Toen wilde iemand er graag langs, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar, dus met knikkende knieën door de bussstop heen...........

Conclusie, ik kon gelukkig door, hij niet. Dus het werd een 8e plek in plaats van 5e.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

joeristein schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:
Iedereen kwam goed door de esses heen en voor de rest reden we al snel met een kopgroep van 8 bij elkaar.
Later in de race werden de gaten wat groter, maar er was nog steeds niks gebeurd.

Toen wilde iemand er graag langs, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar, dus met knikkende knieën door de bussstop heen...........
[Streamable: 2020-06-24 20-21-30]

Conclusie, ik kon gelukkig door, hij niet. Dus het werd een 8e plek in plaats van 5e.
Dat ging heel lang, heel mooi!! Ik dacht DIE REDDEN HET... they didnt :P

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
Mithriel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:41:
Dat ging heel lang, heel mooi!! Ik dacht DIE REDDEN HET... they didnt :P
Dacht tijdens de race precies hetzelfde.
Mooi het lastigste deel gehad, nu mijn lijn houden en het gaat goed komen....NOT ;w

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Misschien beter om even geen race's te rijden en wat afstand te nemen. Zo neemt de frustratie alleen maar toe. Je kunt je afvragen of Iracing op dit moment wel jouw ding is.

Zelf sinds verleden jaar oktober geen race meer gereden. Was alleen maar gefrustreerd bezig met rating enz..

Daar stond dan een mooie race rig stof te verzamelen. Tussentijds wel veel races en profielen bekeken en soms nu nog huiverig als ik gemiddelde van 10/11 incidents over de laatste 10 race's ziet bij sommige coureurs.

De voorbije week Monza gevolgt en elke race bij bocht 1 een puinhoop, bij bocht 2 3 en 4 auto's die uitbreken, de baan weer opvliegen zonder... Dat is ook realiteit in Iracing.

Uiteindelijk toch een weg gevonden om nog te genieten van alle investeringen in Iracing en een jaar abbo genomen op VRS.

Na een week met analyseren, grafieken bekijken ga je al resultaten zien. Gereden lijnen verbeteren, rempunten worden aangescherpt en tijden worden beter.

VRS maakt inzichtelijk waar je de fout in gaat en uiteindelijk ga je de wagen beter beheersen wat mogelijk vaker tot een narrow escape kan leiden als je weer een race gaat joinen.

Mijn fout was dat ik te snel wilde gaan en iedereen lastig viel met mijn frustraties. Leuk zo'n A status maar als je er niks van bakt |:(

Probeer een weg te vinden waar je lol aan beleeft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Mithriel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:15:
[...]

In het werk geld "never write an email when you're angry", voor racen geld eigenlijk hetzelfde maar dan gefrusteerd/moe of whatever. Als je merkt dat je hoofd er niet naar staat, RACE DAN NIET!!

Of ga gewoon lekker tegen AI racen, of baan voor volgende week verkennen, of wat relaxter zoals een Oval race, of probeer Dirt Oval voor de grap...

Ga geen serieuze dingen doen, als jij je zo voelt... dan is het natuurlijk vragen om problemen.... en daar lijk jij niet heel behoorlijk mee om te gaan.
JoepW schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Heb jij wel eens geen frustraties en ergernissen? :(
En misschien fijn om het on-topic voor iRacing te houden?
Gelukkig meteen de demonen van me af kunnen schudden met een eerste win in de Skippy. Was waarschijnlijk wel een lage split maar goed "ik neem het zoals het komt" zullen we maar zeggen.

Eindelijk eens een race waarin ik geen pech had met spinnende auto's die dan net nog op mijn pad belandde of domme fouten van mezelf. Kon mooi vrij constante tijden rijden maar bij het inhalen van achterliggers was het af en toe wel even bidden dat ze me ruimte gaven.

Results: https://members.iracing.c...id=33122682&custid=510497

Mooie constante tijden:
01:35.322
01:34.991
01:34.841
01:34.917
01:34.442
01:34.405
01:34.206
01:34.253
01:34.373
01:34.647 > achterligger
01:34.337
01:34.356
01:33.931
01:34.611 > achterligger+ laatste rondje op safe

Sorry voor mijn negatieve post. De laatste tijd probeer ik het toch wel positief te houden volgens mij? Soms glipt er nog eentje door. Voor mijn gevoel zit er nochtans een stijgende lijn in (mijn posts dan, niet mijn skills op de baan :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 24-06-2020 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
joeristein schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:28:

[Streamable: 2020-06-24 20-21-30]

Zat in dezelfde split, ging er door een domme fout helemaal zelf af vanaf p4/5 in de bus stop, 4 min repair maar gepakt en doorgereden in de hoop dat er nog iemand af ging, maar buiten deze actie is er volgens mij echt helemaal niks gebeurd.

Blijf het heel lastig vinden om op de limiet te rijden, vooral de eerste rondes is de verleiding om aan te haken en met de kop mee te gaan heel groot. Gisteren nog wel in split 2 gewonnen, met minder fouten is het doel binnenkort in het middenveld van de top-split mee te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

joeristein schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Dacht tijdens de race precies hetzelfde.
Mooi het lastigste deel gehad, nu mijn lijn houden en het gaat goed komen....NOT ;w
Mijn watkins duurde wel geteld 1 bocht.... chaos voor me, uitwijken, geramd worden, uithuilen..

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
Mithriel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:08:
Mijn watkins duurde wel geteld 1 bocht.... chaos voor me, uitwijken, geramd worden, uithuilen..
Dat zijn helaas de verhalen die je het meeste hoort.
Idd uithuilen en de volgende keer beter!

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Heeft er al iemand een paar rondjes gestuurd op canadian tire motorsport park (lekker z'n korte naam) met de GTE? Het is voor mij een nieuwe track, ik heb er 1 race op gedaan met de skip maar met de GTE is het toch even een ander verhaal. Na 15 ronden en 138 inc's kan ik redelijk rondkomen maar de snelheid zit er nog niet echt in. Dit wordt nog even hard oefenen voor zondag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
laforte schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:40:
Heeft er al iemand een paar rondjes gestuurd op canadian tire motorsport park (lekker z'n korte naam) met de GTE? Het is voor mij een nieuwe track, ik heb er 1 race op gedaan met de skip maar met de GTE is het toch even een ander verhaal. Na 15 ronden en 138 inc's kan ik redelijk rondkomen maar de snelheid zit er nog niet echt in. Dit wordt nog even hard oefenen voor zondag :)
Ik nog niet, maar kan me voorstellen dat het met de GTE redelijk glibberen en glijden is daar. Paar races met de skip gedaan.

Volgens mij is de korte naam voor die track overigens Mosport. Kwam ik ook pas achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Mithriel schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Het succes wensen hielp niet echt.

Ik had een hele slordige race voor mijn doen, en zat vast daarna achter groepje, heel vroeg nog pitstop gedaan en toen gewoon ogen dicht en gaan.

Toch weer van 28 naar 13 terug gereden.

Maar op het eind nog iets bizars. Iemand 2 autos voor mij verremd zich, en doet dan dit.

Je hebt dichtgooien en dichtgooien.. maar dit slaat alles. Gelukkig was de streep daar, maar dit is wel echt blocken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Het succes wensen hielp niet echt.

Ik had een hele slordige race voor mijn doen, en zat vast daarna achter groepje, heel vroeg nog pitstop gedaan en toen gewoon ogen dicht en gaan.

Toch weer van 28 naar 13 terug gereden.

Maar op het eind nog iets bizars. Iemand 2 autos voor mij verremd zich, en doet dan dit.

[YouTube: 2020 06 24 21 50 28]

Je hebt dichtgooien en dichtgooien.. maar dit slaat alles. Gelukkig was de streep daar, maar dit is wel echt blocken toch?
Dit zou voor mij 100% een report zijn, wel mooi om te zien dat je er zelf op de inc na er niks aan over houd en dat hij hopelijk nog flink wat plekken is verloren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
laforte schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:40:
Die baan zie ik volgens mij vaak Mosport genoemd worden :+
Edit, zei @Phusebox dus ook al :P

Zojuist zelf twee uurtjes HPD/Imola-practice gedaan met @PatrickPost1972 :)
Met een fatsoenlijke setup en wat tips van Patrick mijn 1:39.6 best van gisteren omlaaggebracht naar een 1:35.3. Snelste tijden in de server waren vergelijkbaar, dus ik zal geen 4.3s aan track conditions gewonnen hebben :P
Een groot deel van de verbetering zat'm in het doorkrijgen dat je dapper moet rijden in een downforcewagen. Ik had best wat onderstuur in de snelle bochten, totdat ik eerder en harder op het gas ging en al die aero ineens z'n werk begon te doen. Best leuk om dan ineens je delta naar -0.50 t.o.v. optimal te zien schieten in één sector :P
Optimal zat op een 1:34.9, en er zat hier en daar zeker nog meer in.
Wel 50x aan offtracks gepakt in 50 rondes, dus daar moet ik wel nog even wat mee doen voordat ik een race in durf te springen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Swoesh schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Dit zou voor mij 100% een report zijn, wel mooi om te zien dat je er zelf op de inc na er niks aan over houd en dat hij hopelijk nog flink wat plekken is verloren.
Ik kreeg een berichtje in mijn inbox op iracing. Hij zegt sorry, maar hij pakte een verdedigende lijn....

Dus ik stuur hem de regels voor blocking terug.. Komt er een bericht achter aan met 6 keer plz dont report me plz plz. plz..

Krijg gelijk medelijden beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Ik kreeg een berichtje in mijn inbox op iracing. Hij zegt sorry, maar hij pakte een verdedigende lijn....

Dus ik stuur hem de regels voor blocking terug.. Komt er een bericht achter aan met 6 keer plz dont report me plz plz. plz..

Het doel van een report is om te voorkomen dat mensen zoiets nog eens doen, niet om wraak te nemen. Dus als ik het was zou ik het er verder bij laten, gezien'ie geleerd lijkt te hebben dat dit niet de bedoeling is :P
Aan de andere kant kan het natuurlijk allemaal BS zijn om te voorkomen dat'ie gerapporteerd wordt, en dan ben ik veel te zacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:22:
[...]

Het doel van een report is om te voorkomen dat mensen zoiets nog eens doen, niet om wraak te nemen. Dus als ik het was zou ik het er verder bij laten, gezien'ie geleerd lijkt te hebben dat dit niet de bedoeling is :P
Aan de andere kant kan het natuurlijk allemaal BS zijn om te voorkomen dat'ie gerapporteerd wordt, en dan ben ik veel te zacht :+
Hebben jullie een lijstje van namen met mensen die zoiets uithalen? Excel sheetje?

Op gegeven moment ga je namen wel onthouden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Hebben jullie een lijstje van namen met mensen die zoiets uithalen? Excel sheetje?

Om heel eerlijk te zijn maak ik echt heel weinig van dit soort overduidelijke BS mee. Dus ik heb gelukkig geen noodzaak voor een lijstje *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vandaag de IMSA race van 20:45 mee gereden. Ik kwalificeerde me als 15e met een teleurstellende tijd. Maar in de 1e ronde kon ik de chaos ontwijken en reed snel in de top 10. Uiteindelijk opgeklommen tot de 4e plek tot dat ik een fout maakte in bocht 10, zonder schade verder kon maar kostbare tijd verloor. Helaas ging ik in bocht 10 nog 2x in de fout waarbij ik de laatste keer hard de muur raakte en met een scheef stuur 15min verder moest rijden. Uiteindelijk de schade beperkt gehouden en als 11e geëindigd maar er had meer in gezeten.

Waar ik vooral van baal is dat ik in bocht 10 in 1 race maar liefst 3x in de fout ga dus daar doe ik structureel iets niet goed. Ik heb de replay opgenomen dus mogelijk post ik aankomende dagen nog een filmpje met het verzoek om mee te kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Ik had het gisteren avond, dacht nog even een race op watkins Glen, ik join de practice en heb 5 rondjes achter elkaar minstens 3 keer verkeer om gestaan, anderen aangereden etc. Het ging niet lekker zou je kunnen zeggen. Kortom ben even gaan roeien (energie kwijt) daarna in bad en weer heerlijk relaxed :)

Vanavond weer een keer geprobeerd en ging best lekker op een grote fout van mij na.. ik zat in gevecht met iemand voor mij maar voor ons 2 vechtende gt3 auto’s... dat werkt niet, zeker niet als je buiten om in de hairpin van “the boot” wil inhalen. Lekker de banden stapel geknuffeld, was zelfs zo lekker dat ik een tow moest aanvragen en uiteindelijk als 13e gefinished.

Daarna even rondjes op imola gereden, maar daar moet ik morgen maar eens wat meer tijd in steken, heerlijke baan maar oh zo verraderlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
ActualFantasy schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:19:
[...]

Heb de communicatie niet gezien maar als hij dit roept zonder dat je hebt laten weten dat die report waardig is o.i.d. zou ik zeker een report doen.

Blijkbaar is het dan niet de eerste keer. Sommige mensen leren niet zo snel en hebben een zetje in de rug nodig ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-10 07:34

TiemenC

iRacing

Net m'n eerste oval Class C fixed race ever gewonnen *O*

Pocono heb ik altijd al iets mee gehad. Zowel in de class B als A lukte het me ook om aardig voorin te rijden, tot de 'helden' zo nodig weer eens moesten crashen in de laatste ronden.

a.s. weekend hoop ik een GOT-Weekly mee te pakken!

Youtube | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]

Haha nee. Maar ik ben er sinds gister achter dat je bij een replay alle incidenten na kunt kijken via de toetsencombi CTRL-Num3. En als ik dan eenzelfde persoon meerdere dubieuze acties zie uitvoeren dan onthoud ik de naam toch wel even.
Al een paar keer deze week een Skip race gedaan met dezelfde NL-er die super snel was maar elke race wel ergens de controle verloor en in de problemen kwam. Leuk dat je dan achteraan start en door het veld wil rijden. Maar als je dan uiteindelijk vooraan een groepje van 5 rijdt en dan een grote fout maakt is er altijd iemand de pineut. In dit geval ik. Mensen crashen liever dan een plekje weg te geven lijkt het soms.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Gisteren kwam ik in Twitch uit bij het kanaal van Naomi Schiff, Formule W Series rijdster.

En zo in een Formule Renault 2.0. community race terecht gekomen met 5 W Series rijders, Naomi, Beitske Visser, Alice Powell, Fabian Wohlwend en Gosia Rdest

Even in gevecht geweest met Alice Powell, maar ik spinde en kon jammer genoeg niet wegkomen van de curve waarop ik geparkeerd stond.

Blijft wel enorm tof dat je met deze heldinnen kunt simracen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
MDenessen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:56:
Gisteren kwam ik in Twitch uit bij het kanaal van Naomi Schiff, Formule W Series rijdster.

En zo in een Formule Renault 2.0. community race terecht gekomen met 5 W Series rijders, Naomi, Beitske Visser, Alice Powell, Fabian Wohlwend en Gosia Rdest

Even in gevecht geweest met Alice Powell, maar ik spinde en kon jammer genoeg niet wegkomen van de curve waarop ik geparkeerd stond.

Blijft wel enorm tof dat je met deze heldinnen kunt simracen.
Misschien waren ze aan het oefenen voor de W Series Esports league :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
[...]

Wormaap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Om heel eerlijk te zijn maak ik echt heel weinig van dit soort overduidelijke BS mee. Dus ik heb gelukkig geen noodzaak voor een lijstje *O*
Hetzelfde hier eigenlijk, en als ik het al meemaak dan komt die persoon zichzelf vaak nog wel tegen later in de race. Anticiperen is belangrijk voor dit soort zaken. In de laatste ronde zullen mensen (in ieder geval waar ik tegen race) in de laatste ronde net wat assertiever gaan rijden, dat betekent op 't rechte stuk weaven en blocken en divebombs waar je die eigenlijk niet zou hoeven verwachten.

Had recent een tegenstander op Le Mans die ik twee keer in verschillende races trof, die het in lap 1-2 en halverwege de race probeerde. Ronde één volledige block op Mulsanne en ronde twee in de dunlop-sectie (al zou je dat nog kunnen toeschrijven aan ongunstige lijn bij inkomen = ongunstige lijn bij uitkomen). In de andere race was het richting het remmen naar chicanes op de mulsanne waar hij blockte. In de eerste race haalde ik hem in en crashte hij met een achterligger (allebei DNF). De tweede race had ik een redelijk vermoeden dat hij zou gaan blocken en daardoor kon ik gelukkig voorkomen dat 't op huilen (voor mij) uit zou lopen en uiteindelijk parkeerde hij hem zelf in de vangrail.
* DakuGosuto mompelt iets over karma

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ActualFantasy
Er zijn van die races..

Dat alles op zijn plaats valt!

Watkins Glen van 10:45. Auto nummer 16 gekregen van de 32, lekker in het midden.

Q op P8, daar was ik al blij mee. En daarna werkelijk war een heerlijke race gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj5VdXO9Zh7DorykBZ9XNugCE3o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i2aT0OmA3kk2r2vOqJMBLjLA.png?f=user_large

Lekker constant, zelfs de achterblijvers inhalen ging goed, en gewoon... 0x. De hele race ging spin, geen off track zelfs.

3de geworden!

Zat te juichen in mijn stoel aan het eind.

+0,77 SR, en +77 iR.

Ik ga niet meer racen vandaag ;) Kan nooit beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wormaap schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 22:06:
[...]

Die baan zie ik volgens mij vaak Mosport genoemd worden :+
Edit, zei @Phusebox dus ook al :P

Zojuist zelf twee uurtjes HPD/Imola-practice gedaan met @PatrickPost1972 :)
Met een fatsoenlijke setup en wat tips van Patrick mijn 1:39.6 best van gisteren omlaaggebracht naar een 1:35.3. Snelste tijden in de server waren vergelijkbaar, dus ik zal geen 4.3s aan track conditions gewonnen hebben :P
Een groot deel van de verbetering zat'm in het doorkrijgen dat je dapper moet rijden in een downforcewagen. Ik had best wat onderstuur in de snelle bochten, totdat ik eerder en harder op het gas ging en al die aero ineens z'n werk begon te doen. Best leuk om dan ineens je delta naar -0.50 t.o.v. optimal te zien schieten in één sector :P
Optimal zat op een 1:34.9, en er zat hier en daar zeker nog meer in.
Wel 50x aan offtracks gepakt in 50 rondes, dus daar moet ik wel nog even wat mee doen voordat ik een race in durf te springen :X
Dit stukje text had me geinspireerd :) nadat ik gisteren F3 had geprobeerd en dat eigelijk helemaal niet leuk vond omdat niemand normaal doet daar. Maar het me wel leuk lijkt high downforce auto er bij te rijden voor de afwisseling met de GTE.

Net mijn eerste uurtje rond geraced op imola, straks nog even wat meer testen en proberen, en misschien eens een race je doen om 15:00 gewoon omdat het kan.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:15:
[...]

Misschien waren ze aan het oefenen voor de W Series Esports league :)
[YouTube: W Series Esports League | Round 1: Monza REPLAY]
Dit weekend begint de V8 Supercars serie ook weer in Syndey. In de voorbeschouwing die maandag uitgezonden werd riepen ze allemaal dat ze blij zijn uit de sim te kunnen stappen en in de echte auto te kunnen. Maar ik zag gisteren via een Twitch stream nog zeker 8 coureurs uit de serie met elkaar racen in iRacing. Stiekem vinden ze het ook wel erg leuk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Luckeh schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:34:
[...]

Dit weekend begint de V8 Supercars serie ook weer in Syndey. In de voorbeschouwing die maandag uitgezonden werd riepen ze allemaal dat ze blij zijn uit de sim te kunnen stappen en in de echte auto te kunnen. Maar ik zag gisteren via een Twitch stream nog zeker 8 coureurs uit de serie met elkaar racen in iRacing. Stiekem vinden ze het ook wel erg leuk :)
Denk dat iedereen blij is, als al die ellende voorbij is met dat Mexicaanse biervirus. Gewoon naar het normale normaal waar je iedereen die je een tijd niet hebt gezien een knuffel of een zoen op de wang kan geven.
Voor mij is het belangrijkste dat ik weer kan ballen, en een 3e helft of in de kleedkamer of in de kantine kan houden samen met mijn teamgenoten.

Maar Iracing is stiekem ook wel erg leuk :+ :+ :+ :+ en soms ook heuuuuuuullllll frustrerend :D :D :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
PatrickPost1972 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Denk dat iedereen blij is, als al die ellende voorbij is met dat Mexicaanse biervirus. Gewoon naar het normale normaal waar je iedereen die je een tijd niet hebt gezien een knuffel of een zoen op de wang kan geven.
Voor mij is het belangrijkste dat ik weer kan ballen, en een 3e helft of in de kleedkamer of in de kantine kan houden samen met mijn teamgenoten.

Maar Iracing is stiekem ook wel erg leuk :+ :+ :+ :+ en soms ook heuuuuuuullllll frustrerend :D :D :D :D :D
ALS de wereld überhaupt weer naar het normale normaal kan gaan zou dat erg fijn zijn, ik ben er echter bang voor..
Om het onderwerp bij Iracing te houden; ik ben erg benieuwd of we nu op de "top" zitten van iracing kwa nieuwe leden. Langzaam aan ( tot de 2e golf) gaan mensen weer naar het werk, zitten minder thuis en vraag mij af of dat ook invloed heeft op iracing server activiteit. Verder valt mij op dat de stroom van complete sets racing rigs/sturen/pedalen advertenties vooralsnog uitblijft, waar ik deze wel had verwacht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
PatrickPost1972 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:16:
[...]

Ballen mag weer, maar onze bejaarde moeders mogen nog niet komen kijken, want die staan te roepen langs de kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Het "normale" normaal gaat niet gebeuren, zolang de hele wereld niet de beschikking heeft over medicijnen en/of vaccin.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 305 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies