Ik begrijp echt niet dat in ronde 1 mensen proberen je in te halen als je remt voor een ongeluk. Je wéét dat het met zoveel auto's op de baan ergens mis gaat, maar waarom dan het gas erop houden. Ik snap het niet.
Daar waar ik vooraf goede hoop had op een aardig resultaat vanavond beloofde de P weinig, het vertrouwen dat ik vorig seizoen op deze baan had was ver te zoeken.
Uiteindelijk in de Q naar een 15e tijd weten te rijden, na de matige P niet onaardig.
Gedurende de race opgeklommen naar de top 10 om vervolgens zelf een foutje te maken, uiteindelijk P12.
De tweede race begon rommelig, ik kreeg een tik van achteren bij het ingaan van de eerste bocht maar wist de Ferrari in het gareel te houden. Na lap 1 lag ik achter @Maurice W op een 7e of 8e positie, in lap 4 wist ik Maurice te passeren en kwam @NickThissen aardig rap dichterbij.
Toen hij eenmaal op mijn diffuser zat heb ik besloten er geen gevecht van te maken, zijn pace was zo'n 8 tienden sneller per ronde.
Eenmaal bij de pitstops aangekomen lag ik 7e en hoopte ik eigenlijk stiekem dat de vlag snel zou vallen, het zat me echter mee en ik wist in de laatste tien minuten nog op te klimmen naar P6.
Dit was het maximaal haalbare en verwacht ik dit seizoen eigenlijk niet meer te overtreffen.
Al hoop ik dat de csl elite die volgende week de G27 komt vervangen me ergens toch nog wat tijd en vooral constatere pace brengt.
Uiteindelijk in de Q naar een 15e tijd weten te rijden, na de matige P niet onaardig.
Gedurende de race opgeklommen naar de top 10 om vervolgens zelf een foutje te maken, uiteindelijk P12.
De tweede race begon rommelig, ik kreeg een tik van achteren bij het ingaan van de eerste bocht maar wist de Ferrari in het gareel te houden. Na lap 1 lag ik achter @Maurice W op een 7e of 8e positie, in lap 4 wist ik Maurice te passeren en kwam @NickThissen aardig rap dichterbij.
Toen hij eenmaal op mijn diffuser zat heb ik besloten er geen gevecht van te maken, zijn pace was zo'n 8 tienden sneller per ronde.
Eenmaal bij de pitstops aangekomen lag ik 7e en hoopte ik eigenlijk stiekem dat de vlag snel zou vallen, het zat me echter mee en ik wist in de laatste tien minuten nog op te klimmen naar P6.
Dit was het maximaal haalbare en verwacht ik dit seizoen eigenlijk niet meer te overtreffen.
Al hoop ik dat de csl elite die volgende week de G27 komt vervangen me ergens toch nog wat tijd en vooral constatere pace brengt.
Ja dat viel mij ook paar keer op. En ergens is dat wel een lastig dillema vind ik hoor.MartijnA3 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:22:
Ik begrijp echt niet dat in ronde 1 mensen proberen je in te halen als je remt voor een ongeluk. Je wéét dat het met zoveel auto's op de baan ergens mis gaat, maar waarom dan het gas erop houden. Ik snap het niet.
Want die achter jou hebben wel beter zicht weer op de situatie dan jij. Maar ergens voelt het ook soort van vals.. Ik doe alle moeite ongeluk te ontwijken en rem af en dan vliegen 4 of 5 autos je voorbij en die zie je nooit meer terug.
Ik zat echt ff te vloeken hoor, want voelt zo oneerlijk.
Ik hebber meer last van dat ze dan iets proberen wat niet lukt waardoor het ongeval alleen maar erger wordt en je zelf schade hebt terwijl je dacht er rustig omheen te kunnen rijden.
Ook hier nogmaals excuus voor race 2, bocht 1.
Ik was te gefocust op de auto’s naast/achter me dat ik de remlichten miste.
Ik heb ook lap 1 eens goed bekeken en het valt mij ook op hoe gretig sommigen zijn. Als er niemand goed voorbij de puinhoop voor je komt, heeft zelf veel gas geven verdomd weinig zin. Erg jammer en ik hoop dat iedereen die in een crash zat ook zijn eigen gedrag even kritisch bekijkt in de replay. Veilig proberen te rijden vind ik een kwestie van respect.
Sommige mensen zien een ongeval als een mooie kans om snel veel plekken te winnen, en doen do-or-die vol gas erdoorheen met alle bijbehorende risico's.....SlaadjeBla schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:35:
Ik heb ook lap 1 eens goed bekeken en het valt mij ook op hoe gretig sommigen zijn. Als er niemand goed voorbij de puinhoop voor je komt, heeft zelf veel gas geven verdomd weinig zin. Erg jammer en ik hoop dat iedereen die in een crash zat ook zijn eigen gedrag even kritisch bekijkt in de replay. Veilig proberen te rijden vind ik een kwestie van respect.
Bedankt iedereen voor vanavond, hoop dat focus wat meer komt te liggen op incident vrij rijden dan op risico nemen.
Heat 1: een veel te optimistisch BMW die in laatste bocht probeert in te halen en ons beide elimineert. Ik schuif voorbij pit entry, dus lange tow nodig. Gefrustreerd trap ik na quick repair gaspedaal in en vergeet pit limiter... Toen maar geparkeerd.
Feature race als allerlaatste begonnen, wat eerlijk gezegd heerlijk is om round 1 chaos te ontwijken. Heerlijke race gehad en uiteindelijk 22 gefinisht.
Heat 1: een veel te optimistisch BMW die in laatste bocht probeert in te halen en ons beide elimineert. Ik schuif voorbij pit entry, dus lange tow nodig. Gefrustreerd trap ik na quick repair gaspedaal in en vergeet pit limiter... Toen maar geparkeerd.
Feature race als allerlaatste begonnen, wat eerlijk gezegd heerlijk is om round 1 chaos te ontwijken. Heerlijke race gehad en uiteindelijk 22 gefinisht.
Hier mijn beide (niet zo succesvolle) heats. Alhoewel race 2 wel fun was tot de pitsstop.
Heat 1: 00:00
Heat 2 25:28 (@ 37:00 de narrow escape! en @43:45 rij ik mijn Pitbox voorbij
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De feature race was zoals gezegd 9 ronden leuk, daarna wil ik de pits in want ik was echt op mijn max aan het rijden om de 5 snelle gasten achter mij te houden.Jimmy J. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:40:
Oh jongens, wat heerlijk gereden! Fantastische trein auto's in de feature race tot aan de pitstops. Echt met 6 man binnen 2 seconden ofzo en dat 5 ronden lang. Helaas werkte m'n undercut-plan niet waardoor ik terugviel naar P4, maar al met al echt een hele toffe race.
Net voor de laatste bocht druk ik het knopje in voor de brandstof (want ik dacht, korte aanloop naar de pitstraat en mijn poppetje zal wel in het begin zijn), schiet een paar meter door en klap vol in de muur. Daarna was mijn focus compleet weg en in plaats van de auto naar p6 te rijden, maak ik nog 2 keer een fout en eindig p13.
Excuus nog aan @Raimond613, waar ik instuurde bij Chute (bocht 7), je zat er ver genoeg naast. Gelukkig resulteerde mijn fout in een spin aan mijn kant en kon jij door.

'Pit Box Distance Countdown' in Crew Chief behoedt mij voor dat soort oepsies. Geen idee of je die al kende, maar anders helpt't vast iemand anders nogJoepW schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:01:
Hier mijn beide (niet zo succesvolle) heats. Alhoewel race 2 wel fun was tot de pitsstop.
[YouTube: GoT Weekly Tournament - Watkins Glenn - S3 2020 - Monday]
Geen idee eigenlijk of'ie in dit geval op tijd geweest zou zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 22-06-2020 23:05 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb me in ieder voorgenomen die functionaliteit aan te zetten.Wormaap schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:04:
[...]
'Pit Box Distance Countdown' in Crew Chief behoedt mij voor dat soort oepsies. Geen idee of je die al kende, maar anders helpt't vast iemand anders nog
Geen idee eigenlijk of'ie in dit geval op tijd geweest zou zijn...
Ondanks een hoop 'ahs' en 'shits' ging het er in de kopgroep vrij degelijk aan toe:
[Streamable: Awesome racing GoT_1080]
(lap 7 t/m 9). Ik kreeg de Porsche er gewoon niet naast bij die snelle Ferrari
Tof gereden mannen!
(lap 7 t/m 9). Ik kreeg de Porsche er gewoon niet naast bij die snelle Ferrari
Tof gereden mannen!
[ Voor 18% gewijzigd door Jimmy J. op 22-06-2020 23:15 ]
Voor mij een avond om snel te vergeten. Quali zelf verpest daardoor een heerlijke eerste race gehad. Helaas foutje laatste bocht maar met een inhaalactie of 10-15 echt genoten.
Race 2 was snel afgelopen, eerste bocht beetje ongelukkig. Kwam er snel achter dat mijn stuur scheef stond. Direct tow en kwam achter P8, met een lap achterstand. Uiteindelijk achter P4/5 gefinisht, helaas nog steeds op een ronde achterstand.
Deze week flink knallen op de Glen, kan echt genieten van dit circuit.
Race 2 was snel afgelopen, eerste bocht beetje ongelukkig. Kwam er snel achter dat mijn stuur scheef stond. Direct tow en kwam achter P8, met een lap achterstand. Uiteindelijk achter P4/5 gefinisht, helaas nog steeds op een ronde achterstand.
Deze week flink knallen op de Glen, kan echt genieten van dit circuit.
1: wat is dat voor actie van die Ford GT op s/f dan joh? Verdedigen is 1 ding, maar dit is iemand de muur in drukken.laforte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:34:
Het was weer een "spannende" avond.
@JoepW je busstop actie zit er bij in hoor!
De highlights!!!
[YouTube: GOT Weekly 20S3R3 DAY 2 IRacing Ferrari 488 GTE Highlights @ Watkins Glen]
2: geen trading paints? Jammer
All-Round nerd | iRacing Profiel
1 ja dat was idd een vrij effectieve manier van mij tegenhouden om het maar netjes te verwoorden..w4rguy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:53:
[...]
1: wat is dat voor actie van die Ford GT op s/f dan joh? Verdedigen is 1 ding, maar dit is iemand de muur in drukken.
2: geen trading paints? Jammer
2. Trading paints werkt opeens niet meer vanavond, ga het morgen even fixen!
Vanavond eindelijk eens genoten van het meedoen met de Got league , beide races in ieder geval gefinished .Mijn rondetijden zijn ook ineens een stuk beter geworden , ik ben er nog lang niet maar geduld is een schone zaak zullen we maar denken.Terwijl ik gister niet onder de 1.50 kwam tijdens practice , en in de race een 1.47,66 , vandaag zowaar een 1.46,5 gehaald , nu nog elke ronde constant zien te krijgen.Helaas weer 2 of 3 keer gespind in de ronden na de pitstop , achterkant breekt dan uit na het insturen , gelukkig zonder schade en alleen kostbare plaatsen verloren.Zelfs laatste bocht voor start finish in de laatste ronde gespind , en toen ik weer weg wilde rijden spinde ik weer .Eindelijk eens auto's voor en achter me en gewoon nog strijd gehad ook , erg leerzaam .Merk dat ik toch foutjes ga maken als er iemand in mijn spiegel te zien is.Tot de volgende keer maar weer !
Als je dan toch al die marbles langs de ideale lijn ziet liggen vind ik toch best wel dat Iracing de bomb is qua realiteit, weet niet hoe dat bij andere sims is.Jimmy J. schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:10:
Ondanks een hoop 'ahs' en 'shits' ging het er in de kopgroep vrij degelijk aan toe:
(lap 7 t/m 9). Ik kreeg de Porsche er gewoon niet naast bij die snelle Ferrari![]()
Tof gereden mannen!
Viel me ineens op tijdens je clip
Die pitbox stond vrijwel achter de vangrail rechts van je die zou denk ik iedereen gemist hebben 😅 jammer om te zienJoepW schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:01:
[YouTube: GoT Weekly Tournament - Watkins Glenn - S3 2020 - Monday]
Gebruik BetterTP opstarten en klaar is klara en werkt als een zonnetje.laforte schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:56:
[...]
1 ja dat was idd een vrij effectieve manier van mij tegenhouden om het maar netjes te verwoorden..
2. Trading paints werkt opeens niet meer vanavond, ga het morgen even fixen!
Hier te downloaden : http://ir-apps.kutu.ru/#!/
Ik kijk nooit naar remlichten, want volgens mij ben je dan altijd te laat. Dat is hetzelfde als op een slingerweggetje in het donker de achterlichten van je voorganger volgenAlouwerse schreef op maandag 22 juni 2020 @ 22:30:
Ook hier nogmaals excuus voor race 2, bocht 1.

Goedemorgen, excuses voor het stilstaan op de apex in race 2. Dat was niet mijn intentie. Wilde afremmen voor de apex en iedereen er voorbij laten/niet in de weg zitten. Had beter na de chicane aan de kant moeten gaan.
Goed bedoelt maar het pakte ongelukkig uit... Maar ik weet niet of je op Teamspeak zit maar anders een tip om dat de volgende keer te doen want dan kan je het aankondigen.Mathieu_NL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:40:
Goedemorgen, excuses voor het stilstaan op de apex in race 2. Dat was niet mijn intentie. Wilde afremmen voor de apex en iedereen er voorbij laten/niet in de weg zitten. Had beter na de chicane aan de kant moeten gaan.
Geeft helemaal niets, hierdoor kon ik een hoop mensen langer achter mij houdenMathieu_NL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:40:
TeamSpeak is voor mij in ieder geval onbruikbaar. In VR kun je niks zien wie wat zegt en regelmatig werken de knoppen niet meer die ik aan mijn stuur heb toegewezen.Doubleoz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:54:
[...]
Goed bedoelt maar het pakte ongelukkig uit... Maar ik weet niet of je op Teamspeak zit maar anders een tip om dat de volgende keer te doen want dan kan je het aankondigen.
De ingame voice chat werkt prima, en iedereen (ook VR gebruikers als ikzelf) kan zien wie er praat. Snap nog steeds niet waarom die niet gebruikt wordt.
Momenteel luister ik dus ook niet naar TS tijdens een race, want ik weet toch niet wie het zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2020 08:14 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
AMG! Beste auto om mee te beginnen, en na een seizoen vorig jaar gereden te hebben ga je het verschil in snelheid niet super veel missen op sommige banen want consistentie en safety brengt je een stuk verder dan 1 snelle ronde.ZelianGuy schreef op maandag 22 juni 2020 @ 19:34:
In het kader van GT3 auto's, welke is het meest noob vriendelijk?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik gebruik geen VR en heb TS op mijn 2e scherm staan ondanks dit weet ook niet wie aan het woord is omdat ik niet naar mijn 2e scherm wil kijken tijdens het racen. Volgens mij gaat het er ook niet zozeer om wie iets zegt maar het gaat om wat ze zeggen.Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:40:
[...]
TeamSpeak is voor mij in ieder geval onbruikbaar. In VR kun je niks zien wie wat zeggen n regelmatig werken de knoppen niet meer die ik aan mijn stuur heb toegewezen.
De ingame voice chat werkt prima, en iedereen (ook VR gebruikers als ikzelf) kan zien wie er praat. Snap nog steeds niet waarom die niet gebruikt wordt.
Momenteel luister ik dus ook niet naar TS tijdens een race, want ik weet toch niet wie het zegt.
Berichten zoals "pas op sta stil in de busstop" of "Marco kom er maar langs" zijn berichten die ik niet zou willen missen?Zeker dat laatste niet
Ik gebruik TS of Discord al een tijd en rij ook in VR. Meestal leer je wel wie wie is na een tijdje, tevens is het niet echt een excuus om het niet te gebruiken omdat je niet kunt zien wie er precies praat.Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:40:
[...]
TeamSpeak is voor mij in ieder geval onbruikbaar. In VR kun je niks zien wie wat zeggen n regelmatig werken de knoppen niet meer die ik aan mijn stuur heb toegewezen.
Als er zaken zijn die je moet bespreken:
- noem je de naam voor je of achter je
- vertel je wat je wilt gaan doen, of wat de ander kan verwachten.
Bij inc’s
- bij inc’s heb je wel door als iemand sorry zegt!
- bij inc’s zul je dus vaker horen laten we het na de wedstrijd even bespreken en terug kijken!
Ik wil dan ook echt aanraden om dit gewoon WEL te doen, en je button maps gewoon even goed na te lopen en in te stellen. ( en te testen, voor de races )
Dit zodat iedereen een betere race ervaring kan hebben tijdens de volle grids.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Sinds kort heb ik dus dat ik in TeamSpeak alleen nog maar een knoppen combinatie kan toewijzen en niet 1 knop. En die knoppen combinatie kan dan ook weer niet bestaan uit 2 knoppen op mijn stuur, dus is gewoon niet doable (en al waren het 2 knoppen op mijn stuur dan nog niet). Al een reinstall gedaan maar blijft hetzelfde.Blerf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:00:
[...]
Ik gebruik TS of Discord al een tijd en rij ook in VR. Meestal leer je wel wie wie is na een tijdje, tevens is het niet echt een excuus om het niet te gebruiken omdat je niet kunt zien wie er precies praat.
Als er zaken zijn die je moet bespreken:
- noem je de naam voor je of achter je
- vertel je wat je wilt gaan doen, of wat de ander kan verwachten.
Bij inc’s
- bij inc’s heb je wel door als iemand sorry zegt!
- bij inc’s zul je dus vaker horen laten we het na de wedstrijd even bespreken en terug kijken!
Ik wil dan ook echt aanraden om dit gewoon WEL te doen, en je button maps gewoon even goed na te lopen en in te stellen. ( en te testen, voor de races )
Dit zodat iedereen een betere race ervaring kan hebben tijdens de volle grids.
Zoals jij zegt zou het inderdaad moeten werken. Maar goed vaak heb ik in ieder geval geen tijd om naar beneden te kijken om te zien wie er voor of achter me rijdt als ik snel iets moet aangeven. Wel een nadeel van VR dat alles buiten je line of sight blurry is en je dus met je hoofd moet draaien om tijden/meldingen etc te zien.
Probeer het wel te gebruiken maar ik merk dat wanneer ik gewoon normale races rijdt ik de ingame chat fijner vindt.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 23-06-2020 08:22 ]
Zelfde probleem met de knoppen op het stuur heb ik ook. Heb ze wel toegewezen, maar zodra ik iracing start werken de knopjes niet meer. Heb het maar opgegeven en voice-activiation aangezet,Phusebox schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:14:
[...]
Sinds kort heb ik dus dat ik in TeamSpeak alleen nog maar een knoppen combinatie kan toewijzen en niet 1 knop. En die knoppen combinatie kan dan ook weer niet bestaan uit 2 knoppen op mijn stuur, dus is gewoon niet doable (en al waren het 2 knoppen op mijn stuur dan nog niet). Al een reinstall gedaan maar blijft hetzelfde.
Zoals jij zegt zou het inderdaad moeten werken. Maar goed vaak heb ik in ieder geval geen tijd om naar beneden te kijken om te zien wie er voor of achter me rijdt als ik snel iets moet aangeven. Wel een nadeel van VR dat alles buiten je line of sight blurry is en je dus met je hoofd moet draaien om tijden/meldingen etc te zien.
Probeer het wel te gebruiken maar ik merk dat wanneer ik gewoon normale races rijdt ik de ingame chat fijner vindt.
Duurt wat langer voordat ik wat kan zeggen omdat de mic dan eerst van mute af moet(uitklappen), maar tijdens het rijden de rest horen vindt ik wel toegevoegde waarde.
Dan hoor je direct als er een incident is, en kan je soms(niet altijd) nog afremmen en anticiperen.
Ook tijdens de trainingen worden er tips rondgestrooid die je kunnen helpen.
Alleen luisteren is dus al een aanrader.
Gisteren voor het eerst een GoT race niet uitgereden. Baal daar toch wel altijd van. Bij heat 2, in de eerste ronde bij de start crash meteen stuur scheef doordat ik van achteren aangereden werd terwijl ik geen kant meer op kon en daardoor stil stond op de baan. Kon nog wel veilig zonder tow de pits opzoeken en dat dus gedaan.
Een aantal rondes later verlies ik de controle uitkomend bij de lange doordraaier na de busstop. Ik weet de auto uit de vangrail te houden, maar op het moment dat ik rem, verlies ik weer de controle en kom ongelukkig de baan weer op. Daardoor ramt iemand mij vol in de zijkant. Sorry voor degene die dat was. Toen was het voor mij wel klaar.
Een aantal rondes later verlies ik de controle uitkomend bij de lange doordraaier na de busstop. Ik weet de auto uit de vangrail te houden, maar op het moment dat ik rem, verlies ik weer de controle en kom ongelukkig de baan weer op. Daardoor ramt iemand mij vol in de zijkant. Sorry voor degene die dat was. Toen was het voor mij wel klaar.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Is het mischien een idee om vrijdagavond een test sessie te rijden voor spa 24h?
https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats
De afgelopen paar weken was er op de vrijdagavond een open testsessie voor de nieuwe baan van de League. Zaterdagavond is nog wel vrij.racer180 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:52:
Is het mischien een idee om vrijdagavond een test sessie te rijden voor spa 24h?
Hier mijn "highlights".
Race 1, ronde 1:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-07-48]
Race 2, ronde 1. Probeer zo voorzichtig te doen en m heel te houden maar kreeg alsnog een beuk.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-13-13]
Later in ronde 1, ik ga even van het gas want er rijdt links een auto in de berm, dan hoor ik "car left" en geef wat ruimte maar iemand wil me ook rechts voorbij en we raken elkaar. Nogmaals, ronde 1....
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-19-15]
En deze, een ronde later. Ik vind m lastig. Ik zag m komen, hield voor mijn gevoel al meer links, remde best vroeg en toch word ik geraakt.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-24-02]
En dan kom je nog een geparkeerde BMW tegen:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-31-02]
En als laatste mijn eigen glorieuze einde met nog 1 ronde te gaan.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-32-42]
Race 1, ronde 1:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-07-48]
Race 2, ronde 1. Probeer zo voorzichtig te doen en m heel te houden maar kreeg alsnog een beuk.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-13-13]
Later in ronde 1, ik ga even van het gas want er rijdt links een auto in de berm, dan hoor ik "car left" en geef wat ruimte maar iemand wil me ook rechts voorbij en we raken elkaar. Nogmaals, ronde 1....
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-19-15]
En deze, een ronde later. Ik vind m lastig. Ik zag m komen, hield voor mijn gevoel al meer links, remde best vroeg en toch word ik geraakt.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-24-02]
En dan kom je nog een geparkeerde BMW tegen:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-31-02]
En als laatste mijn eigen glorieuze einde met nog 1 ronde te gaan.

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 08-32-42]
Het probleem met knoppen die niet werken had ik ook. Bij mij was de reden dat iRacing in admin-mode was gestart omdat ik vóór de GoT-races steeds nieuwe content moest installeren. Daardoor kreeg TS de button presses niet meer door als iRacing focus had. De oplossing: na het installeren van nieuwe content iRacing even sluiten en opnieuw openen. Misschien helpt datMJWe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 08:47:
[...]
Zelfde probleem met de knoppen op het stuur heb ik ook. Heb ze wel toegewezen, maar zodra ik iracing start werken de knopjes niet meer. Heb het maar opgegeven en voice-activiation aangezet,
Duurt wat langer voordat ik wat kan zeggen omdat de mic dan eerst van mute af moet(uitklappen), maar tijdens het rijden de rest horen vindt ik wel toegevoegde waarde.
Dan hoor je direct als er een incident is, en kan je soms(niet altijd) nog afremmen en anticiperen.
Ook tijdens de trainingen worden er tips rondgestrooid die je kunnen helpen.
Alleen luisteren is dus al een aanrader.
https://www.total24hours....3FpA0bMqcwNEO-mEfv0QMVmUI
Iemand maakte gisteren de grap over de 25 uur van spa, is daadwerkelijk een evenement komende herfst
Iemand maakte gisteren de grap over de 25 uur van spa, is daadwerkelijk een evenement komende herfst
Die website hebben ze snel opgezet na mijn idee van gisteravondZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:13:
https://www.total24hours....3FpA0bMqcwNEO-mEfv0QMVmUI
Snel, maak een website voor het evenement met LMP1 op Limerockpark!laforte schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:21:
[...]
Die website hebben ze snel opgezet na mijn idee van gisteravond
edit:
ik hem m inmiddels.
ik hem m inmiddels.
[ Voor 93% gewijzigd door Raimond613 op 23-06-2020 13:56 ]
Is woensdag avond mischien een optie om een sessie optezetten voor spa
https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats
Woensdagavond is morgenavond, beetje kort dag in mijn mening. Ik moet zelf nog de baan en auto aanschaffen en even gaan oefenen en dat gaat niet lukken in 36 uur tijd.racer180 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:38:
Is woensdag avond mischien een optie om een sessie optezetten voor spa
Donderdag kan natuurlijk ook nog 
Het is verder ook niet enorm erg als je nog niet superbedreven bent met de wagen en de baan. Het gaat meer om kijken wie er allemaal interesse heeft om een team te vormen, alvast wat rondjes te draaien en de eerste ervaringen op te doen.
* Wormaap heeft al een team, maar komt graag meerijden
Wo, do, za, ik vind't allemaal prima
Het is verder ook niet enorm erg als je nog niet superbedreven bent met de wagen en de baan. Het gaat meer om kijken wie er allemaal interesse heeft om een team te vormen, alvast wat rondjes te draaien en de eerste ervaringen op te doen.
* Wormaap heeft al een team, maar komt graag meerijden

Ik zit op teamspeak. Dank voor de tip. Zal proberen om het vooraf aan te kondigen als ik anderen voorbij wil laten.👍🏻Doubleoz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 06:54:
[...]
Goed bedoelt maar het pakte ongelukkig uit... Maar ik weet niet of je op Teamspeak zit maar anders een tip om dat de volgende keer te doen want dan kan je het aankondigen.
Ik vind donderdagavond ook prima hoorWormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:43:
Donderdag kan natuurlijk ook nog
* Wormaap heeft al een team, maar komt graag meerijdenWo, do, za, ik vind't allemaal prima
Gisteravond voor de 2de avond op rij heerlijk geraced, clean racing en stevige battles
In de sprintrace o.a. geraced met @verse48 @eansys en @pr0mo
In de feature race wederom een goede start met als "nadeel" dat de snellere tweakers @tomolino en @NickThissen achter me zaten. Nadat zij voorbij waren lekker in een treintje geraced met @Bob-B @Wido72 en @Raimond613
Naast de server probleempjes van iRacing zelf, had ik ook last van een haperende PC (geluid viel uit) waardoor ik nét voor de start moest rebooten waarna ik mijn mic niet meer aan de praat kreeg in TeamSpeak
In de sprintrace o.a. geraced met @verse48 @eansys en @pr0mo
In de feature race wederom een goede start met als "nadeel" dat de snellere tweakers @tomolino en @NickThissen achter me zaten. Nadat zij voorbij waren lekker in een treintje geraced met @Bob-B @Wido72 en @Raimond613
Naast de server probleempjes van iRacing zelf, had ik ook last van een haperende PC (geluid viel uit) waardoor ik nét voor de start moest rebooten waarna ik mijn mic niet meer aan de praat kreeg in TeamSpeak
Stiekem heb ik in al mijn pogingen ontdekt dat iemand er voorbij laten in veel gevallen lastiger is dan de snellere rijder gewoon een inhaalactie laten maken. Tijdens (de trainingen voor) Le Mans heb ik ontdekt dat dat als snellere rijder ook geldt. Het wordt allemaal wat onvoorspelbaarder als de langzamere auto moeite gaat doen om het makkelijk te maken. Uiteraard kun je even van de lijn afgaan en lossen op een recht stuk ofzo, maar in een technisch stuk van de baan kies ik er zelf als snellere wagen ook vaak voor om m'n verlies maar te nemenMathieu_NL schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:43:
[...]
Ik zit op teamspeak. Dank voor de tip. Zal proberen om het vooraf aan te kondigen als ik anderen voorbij wil laten.👍🏻
En ja, ik weet dat dat voelt alsof je een snellere rijder ontzettend bent aan het ophouden. En misschien is dat zelfs ook wel zo. Maar het dealen met verkeer is net zo zeer onderdeel van je kunde als racer als het draaien van de perfecte hotlap.
Ik zal het eens proberen wanneer er nieuwe content geinstalleerd moet worden.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:12:
[...]
Het probleem met knoppen die niet werken had ik ook. Bij mij was de reden dat iRacing in admin-mode was gestart omdat ik vóór de GoT-races steeds nieuwe content moest installeren. Daardoor kreeg TS de button presses niet meer door als iRacing focus had. De oplossing: na het installeren van nieuwe content iRacing even sluiten en opnieuw openen. Misschien helpt dat
Maar ik start altijd vanuit de browser, gaat dan toch standaard al in admin-mode?
Weet wel dat het vervelend is, want je kan nooit direct reageren op TS.
Vanuit de browser zou ik zo niet durven zeggen, ik start iRacing altijd vanuit de Beta UI.MJWe schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:57:
[...]
Ik zal het eens proberen wanneer er nieuwe content geinstalleerd moet worden.
Maar ik start altijd vanuit de browser, gaat dan toch standaard al in admin-mode?
Weet wel dat het vervelend is, want je kan nooit direct reageren op TS.
Weer een leuk clipje (niet van de League deze keer, ik heb de pijnlijke les geleerd dat het niet handig is om de server te verlaten en de jezelf terug te trekken 1 minuut voor het einde van Q
.
Ronde 1 vertrokken van P4. Haalde hem in maar hij had overspeed zoals je ziet in het clipje.
Ik krijg een verwijt naar mij toe geslingerd maar ik zie niet echt de mogelijkheid om wat anders te doen, vanuit zijn perspectief ziet het inderdaad uit alsof ik hem aantik maar ik heb idee dat hij hem net iets teveel mijn kant op gooit. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Ronde 1 vertrokken van P4. Haalde hem in maar hij had overspeed zoals je ziet in het clipje.
Ik krijg een verwijt naar mij toe geslingerd maar ik zie niet echt de mogelijkheid om wat anders te doen, vanuit zijn perspectief ziet het inderdaad uit alsof ik hem aantik maar ik heb idee dat hij hem net iets teveel mijn kant op gooit. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Lekker geracet gisterenavond
. P15 en P17, niet verkeerd voor iemand met 1.2K iRating haha.
Denk dat de sleutel tot succes is heel blijven en geen onnodige gevechten aangaan. Heb mezelf aantal keer op het filmpje van @laforte terug zien komen. Ik ben de Ferrari die eieren voor zijn geld kiest als we drie wijd op de chicane afgaan. Misschien heeft mijn voorzichtige rijstijl wat plaatsen gekost, maar ook zeker opgeleverd. Over de gehele avond 5 inc's door een spin.
Denk dat de sleutel tot succes is heel blijven en geen onnodige gevechten aangaan. Heb mezelf aantal keer op het filmpje van @laforte terug zien komen. Ik ben de Ferrari die eieren voor zijn geld kiest als we drie wijd op de chicane afgaan. Misschien heeft mijn voorzichtige rijstijl wat plaatsen gekost, maar ook zeker opgeleverd. Over de gehele avond 5 inc's door een spin.
Over het niet functioneren van hulpprogrammas: ik start gewoon alle rondom iRacing in admin mode op. Nooit problemen.
Daar kon jij niets aan doen, hij stuurt teveel jou kant op, ja je had nog een fractie meer naar het gras gekund, maar hij had bijna 3 kwart van de baan voor zichzelf.ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:
Weer een leuk clipje (niet van de League deze keer, ik heb de pijnlijke les geleerd dat het niet handig is om de server te verlaten en de jezelf terug te trekken 1 minuut voor het einde van Q.
[YouTube: iRacing 2020-06-22 Mazda]
Dit soort figuren is waarom ik voice chat altijd uit heb staan. En dan gaat'ie daarna vast op het forum of op Reddit dingen als 'I had corner rights he should have yielded!!11oneone' roepenZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:
Weer een leuk clipje (niet van de League deze keer, ik heb de pijnlijke les geleerd dat het niet handig is om de server te verlaten en de jezelf terug te trekken 1 minuut voor het einde van Q.
[YouTube: iRacing 2020-06-22 Mazda]
Edit: Toch minder klare zaak na nog een paar keer terugkijken
[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 23-06-2020 12:56 ]
Op het moment van contact zit je op hooguit 10cm van de curb. Hij had je gewoon meer ruimte moeten laten.ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:55:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Even advocaat van de duivel: Degene die voor @ZelianGuy rijdt, neemt een stuk curb mee en blijft rechts, terwijl @ZelianGuy in de rechterknik iets naar links komt. Al is de "startpositie" heel anders uiteraard.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:08:
[...]
Dit soort figuren is waarom ik voice chat altijd uit heb staan. En dan gaat'ie daarna vast op het forum of op Reddit dingen als 'I had corner rights he should have yielded!!11oneone' roepenJij rijdt naast hem, hij stuurt tegen jou aan. Klare zaak, wat mij betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door MartijnA3 op 23-06-2020 11:21 ]
Diegene voor mij kan een veel wijdere lijn nemen omdat ie veel meer rechts zit voordat hij naar links gaat. Dat kon ik dus net nietMartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:19:
[...]
Even advocaat van de duivel: Degene die voor @ZelianGuy rijdt, neemt een stuk curb mee en blijft rechts, terwijl @ZelianGuy in de rechterknik iets naar links komt.

En natuurlijk niet vergeten dat de Mazda altijd onderstuur uitdeelt aan iedereen
[ Voor 9% gewijzigd door ZelianGuy op 23-06-2020 11:21 ]
Klare zaak vind ik ook weer beetje overdreven. Als je in het echt in de auto had gezeten was je wel even iets van je gas gegaan als je zag dat hij wel erg dichtbij kwam. Hij was er al best een eind voorbij en het was ook weer niet zo dat hij expres te weinig ruimte geeft. vanuit zijn cockpit zit het er zelfs uit alsof hij beuk uit niets krijgt.
Ja ik zag het, net mijn post ge-edit.ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Diegene voor mij kan een veel wijdere lijn nemen omdat ie veel meer rechts zit voordat hij naar links gaat. Dat kon ik dus net niet
Om een beroemde sporter te quoten. “You always have to leave the space”ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:21:
[...]
Diegene voor mij kan een veel wijdere lijn nemen omdat ie veel meer rechts zit voordat hij naar links gaat. Dat kon ik dus net niet
En natuurlijk niet vergeten dat de Mazda altijd onderstuur uitdeelt aan iedereen
Zijn fout, jij kan hooguit 20cm verder naar rechts maar dan kom je alsnog tegen elkaar, 5 meter verderop vanwege zijn lijn.
/f/image/MbrfjdW6U7vIU1ZBF2zcPYHX.png?f=fotoalbum_large)
Hoewel ik met je eens ben dat iedereen hier in real life waarschijnlijk gelost zou hebben en dat lossen de crash voorkomen zou hebben, vind ik het nog steeds een klare zaak. De inhaler zat met z'n spiegel bij de neus van @ZelianGuy en stuurt in alsof er niemand zit. Hij heeft net ingehaald en zou dus moeten weten dat er iemand naast'm zit, zijn spotter heeft beslist nog geen 'clear' geroepen, maar toch stuurt'ie in met de volle verwachting dat er plek is. Dat'ie hem vanuit zijn cockpit niet kan zien klopt, maar hij laat hier toch wel een totaal gebrek aan awareness zien.Linc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:22:
Klare zaak vind ik ook weer beetje overdreven. Als je in het echt in de auto had gezeten was je wel even iets van je gas gegaan als je zag dat hij wel erg dichtbij kwam. Hij was er al best een eind voorbij en het was ook weer niet zo dat hij expres te weinig ruimte geeft. vanuit zijn cockpit zit het er zelfs uit alsof hij beuk uit niets krijgt.
Edit: Met 'klare zaak' bedoel ik trouwens dat het 'What the HELL were you thinking!?'-verwijt van de inhaler onterecht is, niet dat @ZelianGuy er helemaal niets aan had kunnen doen
Edit2: Iets meer nuance toegevoegd in een volgende post. Ik laat deze staan zoals ik het op moment van schrijven dacht te zien
[ Voor 13% gewijzigd door Wormaap op 23-06-2020 13:00 ]
Eerste IMSA race, 40 minuten repair... Blijft lastig om te anticiperen op mensen die zelf niet weten wat ze doen. Hij reed na een spin onverantwoord de baan op waardoor ik op het laatste moment besloot om dan maar achter hem langs te gaan in bocht 1. Helaas trapt hij plots op de rem waardoor ik zijn achterkant mee pak.
Nam ongetwijfeld te veel risico maar wel zuur dit. Had nog even op P3 gereden maar die plek zelf al weggeven... Nu 3 sessies op Watkins Glen gereden, 3 keer voelde de baan zo anders aan. Vooral in de eerste 3 rondes is het echt even bikkelen.
Nam ongetwijfeld te veel risico maar wel zuur dit. Had nog even op P3 gereden maar die plek zelf al weggeven... Nu 3 sessies op Watkins Glen gereden, 3 keer voelde de baan zo anders aan. Vooral in de eerste 3 rondes is het echt even bikkelen.
In het echt ja, omdat het je eigen auto is misschien etc., maar neemt niet weg dat hij nog 3 kwart van de baan heeft om er omheen te rijden. Maar in het echt zou degene die aan het inhalen is ook meer ruimte laten, want er is altijd mogelijkheid dat hij weer uit geremd wordt.Linc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:22:
Dat is dus een beetje overdreven wat je zegt, hij laat wel ruimte al is het niet veel. Ook als hij instuurt is er nog steeds ruimte voor een auto. Probleem is alleen dat de lijnen van beide auto's niet overeen komen. Dus vindt dit beetje grijs gebied of hij nu volledig schuld heeft. Want hoeveel ruimte is genoeg ruimte? 1 auto? 2 auto's? had hij helemaal aan de andere kant tegen het gras moeten rijden? We zijn hier aan racen en dat gaat soms op millimeters van elkaar.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:28:
[...]
Hoewel ik met je eens ben dat iedereen hier in real life waarschijnlijk gelost zou hebben en dat lossen de crash voorkomen zou hebben, vind ik het nog steeds een klare zaak. De inhaler zat met z'n spiegel bij de neus van @ZelianGuy en stuurt in alsof er niemand zit. Hij heeft net ingehaald en zou dus moeten weten dat er iemand naast'm zit, zijn spotter heeft beslist nog geen 'clear' geroepen, maar toch stuurt'ie in met de volle verwachting dat er plek is. Dat'ie hem vanuit zijn cockpit niet kan zien klopt, maar hij laat hier toch wel een totaal gebrek aan awareness zien.
Edit: Met 'klare zaak' bedoel ik trouwens dat het 'What the HELL were you thinking!?'-verwijt van de inhaler onterecht is, niet dat @ZelianGuy er helemaal niets aan had kunnen doen
En dat "What the hell were you thinking" kwam volgens mij niet eens van de inhaler af, want de naam in de voice chat komt niet overeen met de rijder.
Ook al was hij het wel, ik zeg ook wel eens wat doms in de heat of the moment, zoals ik al zei vanuit zijn cockpit gezien is er ruimte zat rechts en krijgt hij uit het niets een beuk lijkt het.
Mijn vergelijking met in het echt is misschien niet helemaal terecht, want dan had dit tikje waarschijnlijk niet eens in een crash geëindigd even goed. Enige punt wat ik wilde maken is dat hij er best ver voorbij was en degene die ingehaald werd dus beter kon zien wat er gebeurde en er dus op kon reageren.Speedy55 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:21:
[...]
In het echt ja, omdat het je eigen auto is misschien etc., maar neemt niet weg dat hij nog 3 kwart van de baan heeft om er omheen te rijden. Maar in het echt zou degene die aan het inhalen is ook meer ruimte laten, want er is altijd mogelijkheid dat hij weer uit geremd wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door Linc op 23-06-2020 12:30 ]
Het gaat mij niet zo zeer om hoeveel ruimte de inhaler laat, een beetje squeezen mag natuurlijk best. De reden dat ik'm persoonlijk zo makkelijk afdoe is dat't voor mij neer komt op 'inhaler stuurt naar een plek waar al een auto zit --> boem'.Linc schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:23:
[...]
Dat is dus een beetje overdreven wat je zegt, hij laat wel ruimte al is het niet veel. Ook als hij instuurt is er nog steeds ruimte voor een auto. Probleem is alleen dat de lijnen van beide auto's niet overeen komen. Dus vindt dit beetje grijs gebied of hij nu volledig schuld heeft. Want hoeveel ruimte is genoeg ruimte? 1 auto? 2 auto's? had hij helemaal aan de andere kant tegen het gras moeten rijden? We zijn hier aan racen en dat gaat soms op millimeters van elkaar.
En dat "What the hell were you thinking" kwam volgens mij niet eens van de inhaler af, want de naam in de voice chat komt niet overeen met de rijder.
Ook al was hij het wel, ik zeg ook wel eens wat doms in de heat of the moment, zoals ik al zei vanuit zijn cockpit gezien is er ruimte zat rechts en krijgt hij uit het niets een beuk lijkt het.
Nu ik het filmpje voor de 894'e keer terugkijk zie ik inderdaad wel dat de touché pas gebeurt op het moment dat @ZelianGuy iets naar links komt. Ik dacht eerst te zien dat'ie strak zijn lijn langs de kerb hield, maar dat beetje dat'ie naar links komt maakt natuurlijk net zo zeer een verschil als het feit dat de inhaler naar rechts gaat.
Met dat hernieuwde inzicht denk ik dat ik je toch gewoon gelijk moet geven: het is niet helemaal klip en klaar. @ZelianGuy zegt dat hem verwijten gemaakt werden (al is dat dus niet de persoon op de voice chat), en dat vind ik nog steeds niet terecht. Maar ik moet toch terugkomen op mijn eerdere uitroep dat't helemaal de schuld van de ander was
Duidelijke conclusie. Ik wil wel opmerken dat ik wel naar rechts stuurde maar dat de auto door de onderstuur naar links uitweek. Maar goed, leerzame lessen voor de volgende keer!Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:53:
[...]
Het gaat mij niet zo zeer om hoeveel ruimte de inhaler laat, een beetje squeezen mag natuurlijk best. De reden dat ik'm persoonlijk zo makkelijk afdoe is dat't voor mij neer komt op 'inhaler stuurt naar een plek waar al een auto zit --> boem'.
Nu ik het filmpje voor de 894'e keer terugkijk zie ik inderdaad wel dat de touché pas gebeurt op het moment dat @ZelianGuy iets naar links komt. Ik dacht eerst te zien dat'ie strak zijn lijn langs de kerb hield, maar dat beetje dat'ie naar links komt maakt natuurlijk net zo zeer een verschil als het feit dat de inhaler naar rechts gaat.
Met dat hernieuwde inzicht denk ik dat ik je toch gewoon gelijk moet geven: het is niet helemaal klip en klaar. @ZelianGuy zegt dat hem verwijten gemaakt werden (al is dat dus niet de persoon op de voice chat), en dat vind ik nog steeds niet terecht. Maar ik moet toch terugkomen op mijn eerdere uitroep dat't helemaal de schuld van de ander was
Nja, ik vind nog steeds dat de inhaler wat meer rekening met je had mogen houden, want hij duikt nog steeds behoorlijk die bocht in waar jij nog steeds naast'm zit. Vind ikZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Duidelijke conclusie. Ik wil wel opmerken dat ik wel naar rechts stuurde maar dat de auto door de onderstuur naar links uitweek. Maar goed, leerzame lessen voor de volgende keer!
Hey hallo, ik kom hier om te horen dat het altijd de schuld van de ander isWormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:59:
[...]
dus ik moet het achteraf toch met @Linc eens zijn dat't niet 100% zijn schuld was.
Bekijk het van de zonnige kant: je krijgt eerst bijval, en dan alsnog info waar je wat van kan leren. Best of both worldsZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:04:
[...]
Hey hallo, ik kom hier om te horen dat het altijd de schuld van de ander is

Heb ik trouwens n.a.v. dit geval wel zelf nog een vraag. Squeezen mag (zolang je ruimte laat), dat weten we. Maar squeezen kan natuurlijk alleen maar als de gesqueezde ook beweegt. Maar als de gesqueezede nou gewoon strak zijn lijn houdt en niet schuift, en er daardoor contact ontstaat, wiens schuld is het dan? Mijn eerste reactie zou zijn de squeezer, want die beweegt naar een andere auto toe. Maar dat is ongetwijfeld ook weer situatie-afhankelijk.
Bonuspunten voor de situatie dat de gesqueezde terug wil duwen. Wat is dan de mores?
Bonuspunten voor de situatie dat de gesqueezde terug wil duwen. Wat is dan de mores?
Dit is natuurlijk geheel afhankelijk hoe de auto’s ten opzichte van elkaar rijden.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:13:
Heb ik trouwens n.a.v. dit geval wel zelf nog een vraag. Squeezen mag (zolang je ruimte laat), dat weten we. Maar squeezen kan natuurlijk alleen maar als de gesqueezde ook beweegt. Maar als de gesqueezede nou gewoon strak zijn lijn houdt en niet schuift, en er daardoor contact ontstaat, wiens schuld is het dan? Mijn eerste reactie zou zijn de squeezer, want die beweegt naar een andere auto toe. Maar dat is ongetwijfeld ook weer situatie-afhankelijk.
Lig jij voorop dat mag je verdedigende beweging maken (niet blokken dus), en heb jij als achterop komende auto maar mee te bewegen of te liften. Tot de ruimte van het circuit natuurlijk op houdt te bestaan.
Rij je volledig naast elkaar, dan ben je natuurlijk fout als jij degene bent die beweegt en de ander houdt strak zijn lijn.
Bewegen beide auto’s naar elkaar toe, dan is het in mijn optiek gewoon een race incident.
Als jij de lijn van de baan volgt en dus feitelijk rechtdoor rijdt dan is degene die niet de lijn volgt en je dus opzij probeert te drukken fout. En je hoeft inderdaad niet opzij te bewegen ook al is er nog ruimte.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:13:
Hier een mooi voorbeeld van mij van 4 jaar geleden. Vrij duidelijk dat ik de binnenkant wil verdedigen. Hij gaat toch rechts van mij rijden naast de baan waar toevallig nog asfalt ligt. Dan wil hij naar links omdat het asfalt naast de baan ophoudt. Dan is dat zijn probleem, niet die van mij.
[YouTube: Renault 2.0 Monza crash]
Dat ligt redelijk in lijn met wat ik dacht. Eigenlijk het grootste punt waar ik nog niet zeker van ben is wanneer er al overlap is. Ik weet even niet of je met het eerste stuk (een van de twee ligt voor) ook in een situatie waar er al overlap is bedoelt. Want als dat zo is, dan lijkt het alsof jij en @Linc het niet met elkaar eens zijn. Tenzij ik een van jullie verkeerd begrijp, wat ook geen onredelijke verwachting isJPM85 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:17:
[...]
Dit is natuurlijk geheel afhankelijk hoe de auto’s ten opzichte van elkaar rijden.
Lig jij voorop dat mag je verdedigende beweging maken (niet blokken dus), en heb jij als achterop komende auto maar mee te bewegen of te liften. Tot de ruimte van het circuit natuurlijk op houdt te bestaan.
Rij je volledig naast elkaar, dan ben je natuurlijk fout als jij degene bent die beweegt en de ander houdt strak zijn lijn.
Bewegen beide auto’s naar elkaar toe, dan is het in mijn optiek gewoon een race incident.
Natuurlijk ben ik een beetje de randgevallen aan het opzoeken, en moet je elkaar gewoon fijn laten leven. Maar ik vind het tegelijkertijd interessant en leerzaam om wat over dit soort dingen na te denken
Ik ben het in ieder geval volledig eens met @Linc.Wormaap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:35:
[...]
Dat ligt redelijk in lijn met wat ik dacht. Eigenlijk het grootste punt waar ik nog niet zeker van ben is wanneer er al overlap is. Ik weet even niet of je met het eerste stuk (een van de twee ligt voor) ook in een situatie waar er al overlap is bedoelt. Want als dat zo is, dan lijkt het alsof jij en @Linc het niet met elkaar eens zijn. Tenzij ik een van jullie verkeerd begrijp, wat ook geen onredelijke verwachting is
Natuurlijk ben ik een beetje de randgevallen aan het opzoeken, en moet je elkaar gewoon fijn laten leven. Maar ik vind het tegelijkertijd interessant en leerzaam om wat over dit soort dingen na te denken
Voorliggen is voorliggen, als de ander zijn auto al voorbij jou achterbumper heeft dan kan je niet gaan squeezen natuurlijk. Grotere kans dat jij dan rond gaat en de ander vrolijk door gaat.
Edit; ik had mijn volledig naast elkaar anders kunnen omschrijven.
[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 23-06-2020 13:45 ]
Helder, dan ligt't ook allemaal helemaal in lijn met wat ik verwachteJPM85 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:44:
[...]
Ik ben het in ieder geval volledig eens met @Linc.
Voorliggen is voorliggen, als de ander zijn auto al voorbij jou achterbumper heeft dan kan je niet gaan squeezen natuurlijk. Grotere kans dat jij dan rond gaat en de ander vrolijk door gaat.
Ik heb een Oval-vraag, meerbepaald over de startprocedure. Hoe ik het verstond geeft de pole-sitter de pace aan tot start-finish. Echter kwam ik het volgende tegen in een race: ik ben kwalificeer op pole, we rijden de opwarmronde, de pace car komt binnen en zodra de groene vlag er is ("green, green, green!) geeft P2 vol gas nog voor ik op de gas ga en heeft hij een straatlengte voor als we S/F passeren.
In de sportingcode over de Oval startprocedure vind ik punt 6.8.2.4:
Ik (P1, zwarte auto #4) heb de replay nog eens bekeken en P2 (gele auto #9) heeft nooit een stop&go gedaan. Is er iemand die me kan uitleggen wat ik fout deed?The leader of the second pace line may not pass the leader of the
first pace line (pole position) before the start/finish line. Doing so will result in a
black flag Stop-and-Go penalty
Je kan protest aantekenen op de start, maar ik hoorde gisteren van CJ Mclaughlin dat er blijkbaar tijdens de start buitenom ingehaald mag worden.crowke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:24:
Ik heb een Oval-vraag, meerbepaald over de startprocedure. Hoe ik het verstond geeft de pole-sitter de pace aan tot start-finish. Echter kwam ik het volgende tegen in een race: ik ben kwalificeer op pole, we rijden de opwarmronde, de pace car komt binnen en zodra de groene vlag er is ("green, green, green!) geeft P2 vol gas nog voor ik op de gas ga en heeft hij een straatlengte voor als we S/F passeren.
[...]
Ik (P1, zwarte auto #4) heb de replay nog eens bekeken en P2 (gele auto #9) heeft nooit een stop&go gedaan. Is er iemand die me kan uitleggen wat ik fout deed?
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.06.23 - 14.08.43.01_Trim]
Had het zelf nog niet uitgezocht, maar ook gezien jou vraag ga ik er eens induiken....
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik zat dus foutcrowke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:24:
[...]
Ik (P1, zwarte auto #4) heb de replay nog eens bekeken en P2 (gele auto #9) heeft nooit een stop&go gedaan. Is er iemand die me kan uitleggen wat ik fout deed?
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.06.23 - 14.08.43.01_Trim]
[ Voor 10% gewijzigd door ZelianGuy op 23-06-2020 14:53 ]
Dat klopt, binnen je paceline. Dat staat in hetzelfde artikel van de sporting code:raymondw schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:30:
[...]
Je kan protest aantekenen op de start, maar ik hoorde gisteren van CJ Mclaughlin dat er blijkbaar tijdens de start buitenom ingehaald mag worden.
Had het zelf nog niet uitgezocht, maar ook gezien jou vraag ga ik er eens induiken....
Protest aantekenen voor die regel kan niet. (Het is geen optie in de drop-down).Drivers shall not pass cars in their own pacing line on the left-hand side before the
start/finish line. Drivers attempting to improve their position by passing on the lefthand side before the start/finish line will be given a black flag Stop-and-Go penalty
by Race Control. The leader of the second pace line may not pass the leader of the
first pace line (pole position) before the start/finish line. Doing so will result in a
black flag Stop-and-Go penalty
Dat kan kloppen, maar zo staat het in ieder geval niet in de Sporting Code.ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:34:
[...]Volgens mij is het zo dat vanaf het moment dat de pace car naar binnen gaat TOT green, green, green de auto op pole het tempo bepaalt. Zodra er green, green, green klinkt mag iedereen op het gas. Kan fout zitten hoor!
Ik heb al een paar jaar geen oval meer gereden, maar de regel was altijd dat de leider altijd als eerste de lijn moest passeren bij de start van de race. Als P2 eerder over de lijn gaat is dat een penalty voor hem.
Bij restarts geldt dat niet.
Voor de auto's die niet op de front row (her)starten, geldt dat je auto's in dezelfde lijn (dus inside of outside line) alleen mag inhalen aan de rechterkant van die auto, je moet er dan dus als het ware "omheen" rijden via de lange route.
Maar, zoals gezegd zijn dat de regels zoals ze enkele jaren geleden werden gehanteerd, mogelijk is daar iets in veranderd.
Bij restarts geldt dat niet.
Voor de auto's die niet op de front row (her)starten, geldt dat je auto's in dezelfde lijn (dus inside of outside line) alleen mag inhalen aan de rechterkant van die auto, je moet er dan dus als het ware "omheen" rijden via de lange route.
Maar, zoals gezegd zijn dat de regels zoals ze enkele jaren geleden werden gehanteerd, mogelijk is daar iets in veranderd.
Dat geldt voor rollende starts op road courses, niet op ovals.ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:34:
[...]
Volgens mij is het zo dat vanaf het moment dat de pace car naar binnen gaat TOT green, green, green de auto op pole het tempo bepaalt. Zodra er green, green, green klinkt mag iedereen op het gas. Kan fout zitten hoor!
Zo, net even Watkins Glen gedaan met de Ferrari GTE.. ik neem mijn woorden terug van gisteren over chaos..
Gestart als 14e (lekker achteraan dus) en in de 2e bocht na de start was het chaos, rond vliegende autos, file, toeterende Porsche's, BMW's die geen richting aangeven, en een Ferrari die er ongeschonden door kwam.. kortom na 2 bochten lag ik p7.
Omdat de baan warm was en lekker glad nog 2 mensen in de vangrail, 1 ingehaald en zo op p4 gekomen. uiteindelijk na mijn pitstop lekker door kunnen rijden maar de bandjes werden toch wel heel glad, vooral links voor had het zwaar (25% over na de race), diegene achter mij had duidelijk meer pace dus uiteindelijk alsP5 over de finish..
Gestart als 14e (lekker achteraan dus) en in de 2e bocht na de start was het chaos, rond vliegende autos, file, toeterende Porsche's, BMW's die geen richting aangeven, en een Ferrari die er ongeschonden door kwam.. kortom na 2 bochten lag ik p7.
Omdat de baan warm was en lekker glad nog 2 mensen in de vangrail, 1 ingehaald en zo op p4 gekomen. uiteindelijk na mijn pitstop lekker door kunnen rijden maar de bandjes werden toch wel heel glad, vooral links voor had het zwaar (25% over na de race), diegene achter mij had duidelijk meer pace dus uiteindelijk alsP5 over de finish..
Ik stond middenin die pile-upourplayground schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:58:
Zo, net even Watkins Glen gedaan met de Ferrari GTE.. ik neem mijn woorden terug van gisteren over chaos..

When the shit hits the fan 
...er ontstaat een interressante discussie op het iRacing forum n.a.v. PDS stealing setups from VRS now?
Mocht ik ooit afstappen van paid setups, is dit dan een correcte guide?

...er ontstaat een interressante discussie op het iRacing forum n.a.v. PDS stealing setups from VRS now?

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice W op 23-06-2020 15:55 ]
2 auto's voorbij laten en dan in de achteruit... zucht.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-23 15-45-09]
Die 1e auto die hij er voorbij liet was ik, maar wat een drama op dit circuit zeg.MartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:56:
Ik denk dat we wel 9 auto's voorbij hebben moeten rijden die op de apex geparkeerd stonden, mensen die hem er tussen prikken in bocht8 en je dan rond duwen & natuurlijk weer de gebruikelijke 'first lap drama'.
Vind Watkins Glen echt een super vet circuit, maar de laatste 2 dagen is niet best.
Blijkbaar is er ook wat voorgevallen met een team setup die via via bij PDS terecht is gekomen.Maurice W schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:51:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743369.page
Ja ik zag het, ik zat een tijd achter je maar maakte een fout bij een inhaalactie op een GT en kreeg een slow down.JPM85 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:59:
[...]
Die 1e auto die hij er voorbij liet was ik, maar wat een drama op dit circuit zeg.
Ik denk dat we wel 9 auto's voorbij hebben moeten rijden die op de apex geparkeerd stonden, mensen die hem er tussen prikken in bocht8 en je dan rond duwen & natuurlijk weer de gebruikelijke 'first lap drama'.
Vind Watkins Glen echt een super vet circuit, maar de laatste 2 dagen is niet best.
Maar helemaal eens. 1ste race vandaag was over in bocht 3 en de 2e 8 minuten voor het eind. Frustrerend.
Vraag me af of hij uberhaupt wel beweegt?MartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:56:
Jij hebt een hele andere lijn dan die gele, waardoor je onder heel andere hoek achter hem langs moet.
Als ik naar de schaduwen kijk op de baan, lijkt ie gewoon stil te staan?
Je ziet het Michelin logo langzaam bewegen.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 23-06-2020 16:42 ]
Popcorntijd..Maurice W schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:51:
[Afbeelding]

Ik gebruik zelf deze graag, omdat er ook een stukje 'volgorde' zit in hoe je dingen aanpakt/oplost. De guide die jij post lijkt iets meer gericht op het simpelweg oplossen van 'symptomen', met wat minder onderlinge samenhang. Desondanks staat er voor zover ik kan beoordelen geen onzin en kan eigenlijk ook wel een prima uitgangspunt zijn

EDIT: BRON: https://www.paradigmshift...racecar-setup-flowchart#/
[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 23-06-2020 16:48 ]
Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Ik heb aan onze lieve beheerders gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor de 24 uur van Spa!25 Juni aanstaande kunnen wij vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. 1e registratie is leidend! Hou daar rekening mee. Ik heb geen enkel idee hoe het zit met de weersomstandigheden. Mochten die al bekend zijn dan is dat fijn als dat even wordt doorgegeven.
De sessie is ingesteld wordt hopelijk ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt.
Verder is het een avond om elkaar tips te geven. setups te delen en vragen te stellen. Daarnaast wil ik graag in een team proberen terecht te komen om mee te rijden. Ik zal zometeen even een google documentje maken waarin mensen hun tijden en auto kunnen doorgeven. Misschien kunnen we op deze manier 1 of 2 teams samenstellen die samen kunnen rijden
weet iemand trouwens waar ik de informatie mbt tot auto's op iRacing kan vinden
Hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743744.pageZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Ik heb aan onze lieve beheerders gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor de 24 uur van Spa!
25 Juni aanstaande kunnen wij vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
Alle auto's, die ook in de race mogen rijden, kunnen worden geselecteerd. 1e registratie is leidend! Hou daar rekening mee. Ik heb geen enkel idee hoe het zit met de weersomstandigheden. Mochten die al bekend zijn dan is dat fijn als dat even wordt doorgegeven.
De sessie is ingesteld wordt hopelijk ingesteld als kwalificatie, dus offtracks & slowdowns zorgen ervoor dat je tijd niet mee telt.
Verder is het een avond om elkaar tips te geven. setups te delen en vragen te stellen. Daarnaast wil ik graag in een team proberen terecht te komen om mee te rijden. Ik zal zometeen even een google documentje maken waarin mensen hun tijden en auto kunnen doorgeven. Misschien kunnen we op deze manier 1 of 2 teams samenstellen die samen kunnen rijden
weet iemand trouwens waar ik de informatie mbt tot auto's op iRacing kan vinden![]()
Leuk idee! Als ik overigens kijk naar de 24u van le mans, daar was het erg koud! 28 graden track overdag en 18 snachts? Mijn voorkeur zou ook rond die koers zijn. Dat glijdt ook wat minder en zal voor minder frustratie zorgen bij deze en gene (ik ben hier zeker onderdeel vanZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Ik heb aan onze lieve beheerders gevraagd om een testserver aan te maken in de GoT league voor de 24 uur van Spa!
25 Juni aanstaande kunnen wij vanaf 19:30, 3 uur lang rondjes rijden op de baan.
weet iemand trouwens waar ik de informatie mbt tot auto's op iRacing kan vinden![]()
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Misschien een domme vraag, maar wat is het grootste verschil tussen een 488 GTE en een 488 GT3 ?ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Nee hoor, ik heb zijn view point ook bekeken maar hij komt echt naar achter. En daar schrok ik van waardoor ik de controle verloor. Ik zeg dat toch niet zomaar?ActualFantasy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:08:
[...]
Vraag me af of hij uberhaupt wel beweegt?
Jij hebt een hele andere lijn dan die gele, waardoor je onder heel andere hoek achter hem langs moet.
Als ik naar de schaduwen kijk op de baan, lijkt ie gewoon stil te staan?
https://drivetribe.com/p/...id=PCFVQ30qQpCNhq4TacFG7gfrizti schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:58:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat is het grootste verschil tussen een 488 GTE en een 488 GT3 ?
Google Docs document is hier te vinden en in mijn handtekening:ZelianGuy schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:49:Testavond 24h Spa - 25 juni 19:30
Aanmelden 24u Spa
Graag even jezelf aanmelden wanneer je meedoet en aanwezigheid op TeamSpeak wordt op prijs gesteld
Mochten de nieuwelingen nog de baan en auto moeten aanschaffen. De AMG schijnt het makkelijkste te zijn!
Blerf schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 07:53:
[...]
AMG! Beste auto om mee te beginnen, en na een seizoen vorig jaar gereden te hebben ga je het verschil in snelheid niet super veel missen op sommige banen want consistentie en safety brengt je een stuk verder dan 1 snelle ronde.
[ Voor 16% gewijzigd door ZelianGuy op 23-06-2020 17:15 ]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen