Poh een lange tijd niet zo moeilijk uit bed gekomen. Maar daar gaan we dan:
*Liedje incoming*
Kom ik zaterdags uit mijn bed
Heb ik kriebels in mijn maag
Ik voel me dan wat zenuwachtig
Voor wat het worden zal vandaag
Een vlag maar ook mijn toeter
Ik neem echt alles mee
We zijn niet meer te houden
Zo rond een uur of twee
voor de geinteresseerde heb ik dit gejat van:
https://www.youtube.com/watch?v=dUeh18xIDFE
Ja ik ben Arnhemmer
Vanwege de hele corona crisis en telkens aan/af sluiten van de playseat rig was mijn race tijd de afgelopen maanden zeer beperkt, echter was mij zin en zenuwen des te groter. De zenuwen kwamen vooral omdat de GoT trainingsavonden op LeMans meestal op een fiasco uitliepen en ik de HPD niet 1 rondje zonder incident kon rond krijgen.Slip & Slide show was het :\
Ron aka @
Wormaap nam de honneur om ons zo goed mogelijk te kwalificeren (p11 met een nette 3:35:xxx) en om de HPD heelhuids de 1e 2 stints door te loodsen. Zoals altijd gebeurde er van alles in ronde 1, maar dit was vooral achter onze eigen HPD. Verder had Ron prima gereden en kwam na 25 rondes op p6/7 de pits in.
En toen was de tijd aangebroken voor mij 24hrs endurance debut. Hartklopping in mn keel / klamme handjes / zenuwen. Ik voelde mij weer een klein kind met zenuwen voor een voetbalwedstrijd.
En off we go!. "speeding in the pit lane 40sec penalty". Ja *** wat is dit dan. Blijkbaar was de pit limiter bij onze driver swap eraf gegaan. Moet ik natuurlijk weer hebben! Mijn vriendin zat mij zelf uit te lachen: "Sukkel" haha
Gelijk maar de penalty innen, was het opeens 15sec??? beetje raar, maar voor mij alleen maar beter. Helaas terug gevallen naar p11, maar we waren net 1,5 uur aan het rijden. Niks aan de hand!
De eerste stint was gelijk een echte test, want ik kwam de achterliggers van de GTE al tegen. Kromme achtervleugels, deuken in de livery. Owjee als dat maar goed gaat. Gelukkig ging dit verder goed en kwam ik heelhuids de pits weer in. Tanken/banden en weer gaan.
Zenuwen namen gelukkig af en ik kwam de 2e stint lekker in mijn flow en reed vrij constant. Kon beter met de drukte van de GTE's omgaan en uit eindelijk 25 rondes afgelegd met maar 5x. Wel een hele verbetering tov de training avonden
Onze enige echte Tijn aka @
Tijn96 nam het stokje over. Ik denk de man met de meeste ervaring wat betreft racen. Dit zag je ook al aan het racen, met meer vertrouwen haalde hij de ene naar de andere auto in. De tijd op de voorganger nam ook af, waardoor top 5 voor het grijpen was. Echter in ronde 61 snapte de HPD in Indianapolis en knalde Tijn met de rechterkant tegen de vangrail. Meerdere gevoelens raakte ons allemaal. Ongeloof / frustratie / verdriet / woede. Zonder verdere schade toch de auto in de pits gekregen. ~20min repair tijd

Helaas maar is niet anders.
Koppie omhoog en weer verder. Er moest nog 20uur worden gereden! Helaas had ik een verjaardag waardoor ik de rest minder goed weet. Maar vlak na de hervatten van de race werd Tijn
2 rondes later op zijn achterkant getikt voor de 1e FORD chicane, waardoor hij bijna de pits invloog. Hiervan was de schade 1 minuut repair tijd volgens mij. Toch heeft Tijn knopje omgezet en de rest van de stint prima gereden.
Gerard aka @
garriej en Roger aka @
smollynl zaten achter het stuur toen ik niet aanwezig was. Maar wat ik mij van de verhalen kan herinneren was dat ze het vrij spannend hebben gemaakt. Gerard maakte een smakker in de Porsche curves daar zeg je u tegen. Maar blijkbaar was dit ook maar een minuut repair tijd. Dan snap je niet waarom de van Tijn 20min duurde

En Roger had problemen met zijn stuur dus dat is altijd spannend.
De nacht was ondertussen aangebroken en op dit moment reden we volgens mij op p18 met 7/8 rondes achter de nr1. Maar de top 5 t/m 15 reden allemaal binnen de 4 rondes, dus als andere een fout zouden maken kon je zo weer de top 10 staan. Ik nam weer het stokje rond 01:00u over van Ron en kan zeggen dat ik super fijn heb gereden. Volgens mij 4x in totaal, maar samen met Ron al een voorzet gedaan (reden op dit moment p15/16), voor redemption time van Tijn! Redbullike in de mik en goan!
En redemption time it was! In zijn 3 stints (want die gek zegt: het gaat zo lekker, mag ik nog een stint om 4 uur snachts haha) rijdt hij naar p11 toe en ook nog eens de snelste tijd overall van onze split.
Tijdens het slapen nam helaas het noodlot nogmaals toe in de ochtend. Roger was de ongelukkige. Als ik het goed begreep verloor Roger het macht over stuur in de Dunlop curves (toen was er nog niks aan de hand) en bij het terug komen op de baan knalt zo een andere auto onze neus eraf. Weer ongeveer 20min repair tijd. Helaas gaf CrewChief niet aan dat een andere auto eraan kwam.
Met nog 6 uur te gaan lagen we p16 met -15laps. Als hoofddoel was nu de HPD terug naar huis brengen. Dit klusje gingen we klaren met Ron, Roger, Gerard en ik, want Tijn kon helaas niet meer rijden op zondag.
En ik kan niks anders zeggen dat we dit keurig hebben gedaan. Geen gekke dingen meer en volgens mij heeft iedereen in deze stints nog zijn beste ronde tijd neergezet!
Roger chapeau dat je nog 3 stints hebt gereden en de HPD over de finish lijn hebt gebracht, want hoorde toch de frustratie/teleurstelling van de smakker in de nacht/ochtend.
Nogmaals mijn dank aan Squadron Slow voor mijn eerste enerverende 24hrs. Ik heb genoten.
NB: Sommige dingen kan je met korreltje zout nemen