Die laatste bocht durf ik me ook wel eens in mispakken...ZelianGuy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:55:
Eindelijk een keer weer resultaten om naar huis te schrijvenhttps://members.iracing.c...id=33037181&custid=513973
Omdat ik niet 2 betaalde series wil rijden rijd ik deze week in de Sim-Lab production serie. Met de mazda op Okayama is wel een bekende situatie en kan ik daardoor veilig richting de 3.0 SR en misschien zelfs 4.0.
P2 start en P1 finish. Eigenlijk was nummer 1 sneller maar die gooide vanzelf de auto tegen de muur bij uitkomen laatste bocht.
het feit dat dit bottom split is vergeet ik gewoon met als slap excuus het feit dat het weekend is![]()
Ik heb vooral last van de hairpin naar de backstraight. Mag altijd zwaaien naar de apexGiggySmalls schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:56:
[...]
Die laatste bocht durf ik me ook wel eens in mispakken...

Wil iedereen die meedoet aan de 24 uur du Le Mans en de race streamt mij een DM met de link sturen (via DM) dan publiceer ik deze op Facebook, Twitter en onze website en maak ik hier een post met alle streams of verwijzing naar de site. Graag even je teamnaam en team members (echte iRacing namen) vermelden.
Svp niet morgen vlak voor de start die dm svp, ik ben morgen eind van de ochtend niet meer in staat iets te publiceren.
Svp niet morgen vlak voor de start die dm svp, ik ben morgen eind van de ochtend niet meer in staat iets te publiceren.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Dan tag ik @garriej even, want die was geloof ik bij ons van plan te gaan streamenJoepW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:44:
Wil iedereen die meedoet aan de 24 uur du Le Mans en de race streamt mij een DM met de link sturen (via DM) dan publiceer ik deze op Facebook, Twitter en onze website en maak ik hier een post met alle streams of verwijzing naar de site. Graag even je teamnaam en team members (echte iRacing namen) vermelden.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb door algehele lompigheid een DQ te pakken tijdens de practice op Watkins Glen. Dat is niet te resetten? Mijn enige kans om de baan te leren kennen. Probeerde me met een beschadigde auto te draaien maar met de draaicirkel van een olietanker reed ik blijkbaar te ver tegen verkeer in...
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Andere sessie joinen is de enige optiePhusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:18:
Ik heb door algehele lompigheid een DQ te pakken tijdens de practice op Watkins Glen. Dat is niet te resetten? Mijn enige kans om de baan te leren kennen. Probeerde me met een beschadigde auto te draaien maar met de draaicirkel van een olietanker reed ik blijkbaar te ver tegen verkeer in...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Goeie Tag de DM is eruitWormaap schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:57:
[...]
Dan tag ik @garriej even, want die was geloof ik bij ons van plan te gaan streamen
Die is er niet volgens mij, aangezien dit een Tweakers sessie is... Loopt voor op het schema.
Sucks. Speciaal gezorgd dat ik vanavond tijd had en op tijd thuis was en dan heb je weer zoiets te pakken...
Blijkbaar niemand aanwezig met admin rechten in de sessie.
[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 19-06-2020 20:28 ]
Nou, kom ik dan maar eens een keer. Wie zijn schuld? Rood of geel? (ik zeg niet wie ik ben
)
(let evt niet op rommelig begin en eind, youtube is hem nog aan het inkorten
)
(let evt niet op rommelig begin en eind, youtube is hem nog aan het inkorten
PSN: DutchTrickle PVoutput
De tips hielpen eigenlijk direct heren
Het naar voren verplaatsen van de brakebias en een poging tot wat minder bruusk sturen of van de rem af gaan wierp eigenlijk meteen zijn vruchten af, zowel qua consistentie als qua rondetijden!

Aan de setup van de 911 GT3 Cup kun je trouwens (heerlijk) weinig aanpassen. Lekker overzichtelijk

NB: Plaatje van internet getrokken, hecht geen waarde aan de settings.

Aan de setup van de 911 GT3 Cup kun je trouwens (heerlijk) weinig aanpassen. Lekker overzichtelijk

NB: Plaatje van internet getrokken, hecht geen waarde aan de settings.
Net even een 1hr Le Mans sessie gedaan. Om onbekende reden werd mijn ronde niet meegeteld, daarom vanaf P19 gestart. We zaten alleen met LMP2 in de lobby.
Door alle chaos heen rustig naar voren gereden en als P8 gefinisht. Prima resultaat maar over mijn bandenmanagement ben ik zeker niet tevreden.
Om onbekende reden had ik Watkins Glen (favo circuit) nog niet gekocht. Daarom ook maar Daytona, Donington Park, Nurburgring GP, Suzuka en Road Atlanta aangeschaft. Het is wel hard gegaan met de content maar volgens mij kan ik nu wel even vooruit
Door alle chaos heen rustig naar voren gereden en als P8 gefinisht. Prima resultaat maar over mijn bandenmanagement ben ik zeker niet tevreden.
Om onbekende reden had ik Watkins Glen (favo circuit) nog niet gekocht. Daarom ook maar Daytona, Donington Park, Nurburgring GP, Suzuka en Road Atlanta aangeschaft. Het is wel hard gegaan met de content maar volgens mij kan ik nu wel even vooruit
Gele auto; de rode komt weliswaar een beetje naar rechts maar dat moet wel omdat de baan daar ook naar rechts komt en hij anders door het gras moet. De gele auto ramt m gewoon lomp in de zijkant, alsof de rode er niet is. Hij had ff beetje moeten liften om te voorkomen dat hij zover naar links gleed.Maverick schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:31:
Nou, kom ik dan maar eens een keer. Wie zijn schuld? Rood of geel? (ik zeg niet wie ik ben)
[YouTube: 2020 Season 3Okayama International CircuitRace Session: 132809817/33038589]
(let evt niet op rommelig begin en eind, youtube is hem nog aan het inkorten)
Bedankt voor het organiseren van de oefensessie. Zeker een leuke baan! En oefenen werkt echt, uit mezelf reed ik in een paar rondes 1.49 maar na een uurtje oefenen en de kunst afkijken reed in zelf een 1.47.5 met een optimal van 1.46.5 en er zat nog meer pace in.
Zeker een leuk baantje met een leuk aantal bochten
. Zin in zondag!
Zeker een leuk baantje met een leuk aantal bochten
Hoe moet je bocht 5 (die snelle doordraaier in de 4e versnelling) doen op Watkins Glen in de GTE? Ik laat hem daar rollen en dan nog spin ik. Probeer steeds langzamer maar haal de bocht alleen zonder gas in de 3 en nooit in de 4 al rollend. Anderen zie ik daar zelfs nog gas geven.
Ik hou daar mijn voet een beetje op de rem, dan kan hij in zijn 4 hoor, makkelijk zelfs.Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:58:
Hoe moet je bocht 5 (die snelle doordraaier in de 4e versnelling) doen op Watkins Glen in de GTE? Ik laat hem daar rollen en dan nog spin ik. Probeer steeds langzamer maar haal de bocht alleen zonder gas in de 3 en nooit in de 4 al rollend. Anderen zie ik daar zelfs nog gas geven.
In het begin deed ik hem ook in zijn 3, maar op gegeven moment gewoon proberen.
Net als de laatste en enalaatste bocht., beide ook in 4 denk ik.
GeelMaverick schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:31:
Nou, kom ik dan maar eens een keer. Wie zijn schuld? Rood of geel? (ik zeg niet wie ik ben)
[YouTube: 2020 Season 3Okayama International CircuitRace Session: 132809817/33038589]
Geel is fout en jij bent rood.Maverick schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:31:
Ik heb moeite met bocht 11, de één na laatste. Verlies hem steeds halverwege en ik weet niet goed hoe dat kan.ActualFantasy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:02:
[...]
Ik hou daar mijn voet een beetje op de rem, dan kan hij in zijn 4 hoor, makkelijk zelfs.
In het begin deed ik hem ook in zijn 3, maar op gegeven moment gewoon proberen.
Net als de laatste en enalaatste bocht., beide ook in 4 denk ik.
[ Voor 62% gewijzigd door MartijnA3 op 19-06-2020 21:45 ]
Wat doe je om de bocht door te komen?MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:44:
[...]
Ik heb moeite met bocht 11, de één na laatste. Verlies hem steeds halverwege en ik weet niet goed hoe dat kan.
Zelf los ik het gas (iets) voor het ingaan van de bocht met evt klein beetje trailbraken om extra rotatie te krijgen als deze nodig is (Porsche met VRS setup)
Ik los ook iets maar zelfs als ik voorzichtig op het gas ga halverwege de bocht ben ik m zomaar kwijt. Ik gebruik een ferrari setup van hier: https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYjJS1990 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:49:
[...]
Wat doe je om de bocht door te komen?
Zelf los ik het gas (iets) voor het ingaan van de bocht met evt klein beetje trailbraken om extra rotatie te krijgen als deze nodig is (Porsche met VRS setup)
Zal de baseline eens proberen en kijken of ik het daar ook mee heb.
Ik vrees wel dat dit echt een puinhoop gaat worden deze baan met de race. Nauwelijks plek om in te halen. Enorm snel opstoppingen als iemand crasht of spint. Recipe for disaster.
Heb van de week een paar races gekeken van de IMSA Michelin challenge welke op Watkins Glen was. Viel me best wel mee met de crashes. Alleen in bocht 1 tijdens ronde 1 ging het wel eens fout (tenminste: in de races die ik gezien heb).Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:09:
Ik vrees wel dat dit echt een puinhoop gaat worden deze baan met de race. Nauwelijks plek om in te halen. Enorm snel opstoppingen als iemand crasht of spint. Recipe for disaster.
Hopen dat het komende week net zo is!
[ Voor 4% gewijzigd door JS1990 op 19-06-2020 22:34 ]
Met 50 man tijdens de GoT sessies houd ik mijn hart vast. Grote kans dat ik zelf een van de veroorzakers ben waarschijnlijk.JS1990 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:32:
[...]
Heb van de week een paar races gekeken van de IMSA Michelin challenge welke op Watkins Glen was. Viel me best wel mee met de crashes. Alleen in bocht 1 tijdens ronde 1 ging het wel eens fout (tenminste: in de races die ik gezien heb).
Hopen dat het komende week net zo is!
Is niet echt een baan waar ik een goede flow op kan vinden.
Je kan juist bij heel veel bochten inhalen hier, alleen de S'es en de laatste 2 bochten niet, en in de chicane moet je wel wat medewerking van de je tegenstander hebben.Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:09:
Chaos bij crahses zal vooral bij de start kunnen ontstaan in de S'es omdat je dar geen uitloop hebt, dus daar moet iedereen even z'n gezonde verstand gebruiken vooral in de eerste ronde.
Kon helaas vanavond niet joinen bij de extra oefensessie , laat uit werk en andere verplichtingen........en onverwacht ipv 10 juli vanmiddag ineens postbode op mijn werk met de csl elite lc pedalset
die woensdagavond nog op levertijd 10 juli stond
.Morgenochtend nog even klus afmaken op het werk en dan de boel installeren en afstellen / testen , hopelijk dan eindelijk eens constant zijn / worden met remmen ?! Zal wel paar sessies duren voor ik gewend ben .En natuurlijk ook nog even tijd vrijmaken voor de 24 uur om toe te kijken
Gaan de gewone races door tijdens de 24h eigenlijk?
Raimond613 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 20:57:
[...]
Gele auto; de rode komt weliswaar een beetje naar rechts maar dat moet wel omdat de baan daar ook naar rechts komt en hij anders door het gras moet. De gele auto ramt m gewoon lomp in de zijkant, alsof de rode er niet is. Hij had ff beetje moeten liften om te voorkomen dat hij zover naar links gleed.
Ok, nou dat is duidelijk. Dacht eerst wellicht had ik wat meer ruimte moeten geven. In de cockpit zag ik hem helemaal niet komen. De beuk erna was puur ongelukkig omdat ik probeerde m'n auto onder controle te houden. Dat hij daardoor de baan af schoot en ik gewoon door kon was een mooie bijkomstigheid
Hij is naderhand niet gefinisht zag ik, met 18x. Was blijkbaar niet allleen hier een beetje een agressief mannetje.
Vorig jaar deze ontdekt en echt een geweldige track met eigenlijk alles wel wat je zoekt in een baan. De flow duurt even, maar als je die eenmaal hebt is het echt een genot. In Engeland heb je veel van zulke banen, welke mij zoveel meer plezier geven tijdens het rijden (Brandshatch, Donington etc) dan veel traditionele platte circuits zoals Silverstone.Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 22:35:
[...]
Met 50 man tijdens de GoT sessies houd ik mijn hart vast. Grote kans dat ik zelf een van de veroorzakers ben waarschijnlijk.
Is niet echt een baan waar ik een goede flow op kan vinden.
Ik kende de baan al van andere games, daar vond ik hem wel leuk om te doen maar kende deze lay-out nog niet. Brandshatch heb ik zelf een hekel aan, soms heb je van die banen die je totaal niet liggen.StealthyPeanut schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:23:
[...]
Vorig jaar deze ontdekt en echt een geweldige track met eigenlijk alles wel wat je zoekt in een baan. De flow duurt even, maar als je die eenmaal hebt is het echt een genot. In Engeland heb je veel van zulke banen, welke mij zoveel meer plezier geven tijdens het rijden (Brandshatch, Donington etc) dan veel traditionele platte circuits zoals Silverstone.
Ben benieuwd of ik meer dan 20 rondjes op het bord krijg voor zondagavond :x
Had nog een setup ergens gevonden maar die was echt onbestuurbaar voor mij dus moet het met de baseline doen, tenzij iemand er nog een heeft voor de Ferrari die hij wil delen?
Ik heb 2 DM’s gehad. Er zijn vast ook nog teams met een deel GoT’rs. Als deze ook een stream hebben laat het ff weten.JoepW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 19:44:
Ik maak een pagina op onze site met de streams, de broadcast van de top split en de timing daarvan.
Vanaf 10 uur ben ik niet meer in staat streams toe te voegen tot vlak na de start van de race.
Na 10 uur svp even een ander lid van het coordinatieteam informeren.
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 20-06-2020 08:36 ]
Stuur mij dan maar een DM dan zal ik zorgen dat de streams worden toegevoegd. Dan kunnen @Luckeh , @Jimmy J., @NickThissen, @Blerf zich focussen op de 24h.JoepW schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:34:
[...]
Ik heb 2 DM’s gehad. Er zijn vast ook nog teams met een deel GoT’rs. Als deze ook een stream hebben laat het ff weten.
Ik maak een pagina op onze site met de streams, de broadcast van de top split en de timing daarvan.
Vanaf 10 uur ben ik niet meer in staat streams toe te voegen tot vlak na de start van de race.
Na 10 uur svp even een ander lid van het coordinatieteam informeren.
Succes alvast voor alle deelnemers!
In mijn ogen is het meer een race incident en ligt de schuld misschien iets meer bij geel, maar eerlijk gezegd geeft hij ook nog best veel ruimte, dus om nou alles op hem af te schuiven is ook weer overdreven.Maverick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 07:20:
[...]
[...]
[...]
Ok, nou dat is duidelijk. Dacht eerst wellicht had ik wat meer ruimte moeten geven. In de cockpit zag ik hem helemaal niet komen. De beuk erna was puur ongelukkig omdat ik probeerde m'n auto onder controle te houden. Dat hij daardoor de baan af schoot en ik gewoon door kon was een mooie bijkomstigheid
Hij is naderhand niet gefinisht zag ik, met 18x. Was blijkbaar niet allleen hier een beetje een agressief mannetje.
Voor de mensen die met de GTE de 24 uurs gaan doen. Hoe zijn jullie van plan te gaan pitten? Elke keer banden wisselen of double/triple stinten?
Lees op verschillende plekken dat mensen sowieso gaan double stinten, maar als de baan 30+ graden is vind ik dat persoonlijk wel een risico..
Lees op verschillende plekken dat mensen sowieso gaan double stinten, maar als de baan 30+ graden is vind ik dat persoonlijk wel een risico..
Op het moment van contact stuurt hij op me in. Nu is dit niet bewust, want hij moet corrigeren. Maar wel een beetje onnodig. Race incident lijkt me een prima qualificatie, maar wat had ik anders moeten doen om het te ontwijken?Linc schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 08:48:
[...]
In mijn ogen is het meer een race incident en ligt de schuld misschien iets meer bij geel, maar eerlijk gezegd geeft hij ook nog best veel ruimte, dus om nou alles op hem af te schuiven is ook weer overdreven.
Het event start om 15:00 uur CEST.
En de race start om 15:47
Op deze pagina staan alle nu bij ons bekende live streams van de 24 uur: https://www.got-racing.eu/?p=5742
Op deze pagina staan alle nu bij ons bekende live streams van de 24 uur: https://www.got-racing.eu/?p=5742
Zoals ik het zie verlies jij hem wanneer je weer wilt insturen om de bocht te halen (die heeft mij ook al een paar keer verrast). Kun je niet zoveel aan doen want de mx5 is inderdaad instabiel op dat vlak.Maverick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Op het moment van contact stuurt hij op me in. Nu is dit niet bewust, want hij moet corrigeren. Maar wel een beetje onnodig. Race incident lijkt me een prima qualificatie, maar wat had ik anders moeten doen om het te ontwijken?
Wat je kunt doen de volgende keer is je verlies nemen, gas loslaten zodat de auto onder controle is en dan weer verder. Nu wil je zo min mogelijk tijd verliezen maar dat resulteert in alleen maar meer tijd verlies.
Wij gaan overdag dubbelstinten, lukt makkelijk. In de nacht gaan we triple-stinten, dat wordt wat spannender:)Maverick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:16:
[...]
Op het moment van contact stuurt hij op me in. Nu is dit niet bewust, want hij moet corrigeren. Maar wel een beetje onnodig. Race incident lijkt me een prima qualificatie, maar wat had ik anders moeten doen om het te ontwijken?
Ons plan is om overdag dubbel stints te rijden en in de nacht te gaan voor triple stints.CFC-Mathijs schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:11:
Voor de mensen die met de GTE de 24 uurs gaan doen. Hoe zijn jullie van plan te gaan pitten? Elke keer banden wisselen of double/triple stinten?
Je rijdt 14 rondes met een tank en een bandenwissel kost 26-27 seconden. Enkel als je minimaal 1,5 seconden wint per ronde, terwijl je door het veld moet, is een bandenwissel efficiënt.
Daar gaan onze top secret tacticsBeltoni schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:31:
[...]
Ons plan is om overdag dubbel stints te rijden en in de nacht te gaan voor triple stints.
Je rijdt 14 rondes met een tank en een bandenwissel kost 26-27 seconden. Enkel als je minimaal 1,5 seconden wint per ronde, terwijl je door het veld moet, is een bandenwissel efficiënt.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik wens iedereen die aan de 24 uur van Le Mans meedoet veel succes en plezier!

Ik verlies hem? Ik ben rood hèZelianGuy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:19:
[...]
Zoals ik het zie verlies jij hem wanneer je weer wilt insturen om de bocht te halen (die heeft mij ook al een paar keer verrast). Kun je niet zoveel aan doen want de mx5 is inderdaad instabiel op dat vlak.
Wat je kunt doen de volgende keer is je verlies nemen, gas loslaten zodat de auto onder controle is en dan weer verder. Nu wil je zo min mogelijk tijd verliezen maar dat resulteert in alleen maar meer tijd verlies.
Of juist verwarring zaaien.
Denk dat het een lastige race wordt als je last minute nog je strategie gaat wijzigen.
[ Voor 12% gewijzigd door Beltoni op 20-06-2020 09:46 ]
Bij nogmaals terugkijken zie ik inderdaad dat ik het verkeerd zag.Maverick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:41:
[...]
Ik verlies hem? Ik ben rood hèik rijd gewoon de normale lijn, maar iets meer naar links om ruimte voor hem te laten. Dan wordt ik het gras opgetikt door hem. Ik laat m'n gas los om de auto onder controle te houden en rem voor de bocht. Die haal ik op zich wel, maar niet zoals het hoort omdat ik vanaf het gras kom waar ik niet kan remmen. Hij pakt de bocht redelijk wijd waardoor we elkaar nog eens tegenkomen...
Volgens mij kun je aan deze niet zoveel doen. Vergeten en op naar de volgende.
Ik zeg ook niet dat het jou schuld is en je had hier niet veel aan kunnen doen denk ik nee. Zoals ik al zeg geel heeft iets meer schuld omdat hij eigenlijk teveel ruimte houdt voor het naar rechts sturen van die flauwe bocht. Als hij nu de bocht beter had aangesneden was het goed gegaan. Alles wat er na het eerste contact gebeurd kan je natuurlijk weinig aan doen dat je hem nog een keer raakt is gewoon toeval, daarna lijkt het alsof hij je nog een keer wil terug rammen, maar in de cockpit view van hem zie je duidelijk dat hij hem juist probeert op te vangen dus dat is ook niet zo.Maverick schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:16:
[...]
De reden dat ik het een race incident noem is, dat hij je probeert netjes in te halen, maar omdat hij te veel ruimte geeft voor de bocht gaat het eigenlijk fout.
Enige wat jij had kunnen doen is de bocht ervoor niet een foutje maken zodat hij er niet naast kon komen
Iedereen die meedoet aan de 24 uur alvast heel veel succes gewenst, ik zal zo af en toe even op de streams meekijken om te zien hoe jullie het doen.
Good luck!
Good luck!
Imsa om monza is nog geen succes vandaag in race 1 een klein tikje achterop gekregen en ik had meteen snap oversteer in ascari, lesmos en parabolica de rest van de race wat helaas ook resulteerde in 2 spins Gelukkig wel een hoge sof dus weinig verlies.
Race 2 starten vanaf p4 ook mijn start nr dus kon niet fout gaan bedenkt de nr 2 dus in mijn baan ik ga voor de nr 1 rijden waardoor hij moest remmen voor start finish waardoor ik er dus vol voorbij kom.
dat was de eerste zwarte vlag vervolgen net te vroeg op het gas pits uit dus nr 2 onderweg naar de pits kom ik een gt3 tegen die het gras clipt na de eerste chicane en mij aantikt, niet echt hard maar grnoeg om mij te laten rollen.
Nu ff 12 min repairs uitzitten en maar voor mijn sr gaan. En dit gebeurd natuurlijk allemaal als je op p2 t1 ingaat😭😭😭
Edit: toch nog 17 inc 2 gt3s die vol de bocht missen en vol gas de baan op komen (had beter kunnen remmen maar je verwacht dat sommige mensen meer verstand hebben dan een aardappel).
En ik was zelf ook totaal niet gemotiveerd/geconcentreerd dus ook een hoop offtracks in lesmos 1 en 2 plus een spin in ascari.
Eind resultaat sr -0.26 en irating-51.
Ff wat eten en dan toch proberen om nog 1a2 goede races neer te zetten
Race 2 starten vanaf p4 ook mijn start nr dus kon niet fout gaan bedenkt de nr 2 dus in mijn baan ik ga voor de nr 1 rijden waardoor hij moest remmen voor start finish waardoor ik er dus vol voorbij kom.
dat was de eerste zwarte vlag vervolgen net te vroeg op het gas pits uit dus nr 2 onderweg naar de pits kom ik een gt3 tegen die het gras clipt na de eerste chicane en mij aantikt, niet echt hard maar grnoeg om mij te laten rollen.
Nu ff 12 min repairs uitzitten en maar voor mijn sr gaan. En dit gebeurd natuurlijk allemaal als je op p2 t1 ingaat😭😭😭
Edit: toch nog 17 inc 2 gt3s die vol de bocht missen en vol gas de baan op komen (had beter kunnen remmen maar je verwacht dat sommige mensen meer verstand hebben dan een aardappel).
En ik was zelf ook totaal niet gemotiveerd/geconcentreerd dus ook een hoop offtracks in lesmos 1 en 2 plus een spin in ascari.
Eind resultaat sr -0.26 en irating-51.
Ff wat eten en dan toch proberen om nog 1a2 goede races neer te zetten
[ Voor 20% gewijzigd door Juliankarssies op 20-06-2020 11:52 ]
Linc schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 10:35:
[...]
Enige wat jij had kunnen doen is de bocht ervoor niet een foutje maken zodat hij er niet naast kon komen

Eens trouwens
Succes aan de mensen die de 24h gaan rijden vandaag!
Iedereen die meedoet komende 24 uur, suc6
...ik heb vanmiddag helaas andere verplichtingen #grilmeister #badmeester
...ik heb vanmiddag helaas andere verplichtingen #grilmeister #badmeester
Ja iedereen die meedoet veel succes
En probeer vooral veel plezier te hebben.
Ik zal in ieder geval af en toe jullie streams bekijken.
Ik zal in ieder geval af en toe jullie streams bekijken.
Iedereen die vandaag mee gaat doen aan de 24h race, ontzettend veel succes en vooral veel plezier. Ik zal tijdens mijn nachtdienst vannacht zeker een blik werpen hoe jullie het doen!
De Webpagina met alle streams is verder bijgewerkt.JoepW schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 09:18:
Het event start om 15:00 uur CEST.
En @Verwijderd rijdt als gast mee met Team Redline met niet de minste rijders. (oa. Max Benecke!).
Yes iedereen heel veel succes en wie weet tot straks op de baan.
Ik rij voor DoT.ExE Team Green
have fun en haal de finish
Ik rij voor DoT.ExE Team Green
Geen stream?pr0mo schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:32:
Yes iedereen heel veel succes en wie weet tot straks op de baan.
Ik rij voor DoT.ExE Team Greenhave fun en haal de finish
Nee helaas niet heb wat problemen met OBS dus neem het zekere voor het onzekere.
Hoioi,
Mensen hier ervaring met Z1 Dashboard?
Ik heb dit nu twee maanden ofzo in gebruik, al die tijd geen probleem doet het goed en geeft mij net wat extra beleving. Ik gebruik ook alleen maar de dashboard functie.
Anyway.
Na de laatste patch heb ik nu dat als ik Z1 Dash gebruik dat ik framestutter/spikes & wat fps drops heb. Uitvoerig getest en het ligt echt aan Z1 Dash. Ik heb het al opnieuw geinstalleerd, fps omlaag naar 30 gezet van Z1 maar weet eigenlijk niet hoe ik het moet fixen..
Als ik naar de activiteit kijk van mij CPU dan is er een totaal van 20~25% load tijdens het spelen, geen enkele van de cores zit ook maar in de buurt van de 100%. (8086k, all cores op 5ghz)
Iemand die hier ervaring mee heeft/kan helpen? bvd
Mensen hier ervaring met Z1 Dashboard?
Ik heb dit nu twee maanden ofzo in gebruik, al die tijd geen probleem doet het goed en geeft mij net wat extra beleving. Ik gebruik ook alleen maar de dashboard functie.
Anyway.
Na de laatste patch heb ik nu dat als ik Z1 Dash gebruik dat ik framestutter/spikes & wat fps drops heb. Uitvoerig getest en het ligt echt aan Z1 Dash. Ik heb het al opnieuw geinstalleerd, fps omlaag naar 30 gezet van Z1 maar weet eigenlijk niet hoe ik het moet fixen..
Als ik naar de activiteit kijk van mij CPU dan is er een totaal van 20~25% load tijdens het spelen, geen enkele van de cores zit ook maar in de buurt van de 100%. (8086k, all cores op 5ghz)
Iemand die hier ervaring mee heeft/kan helpen? bvd
Het probleem met CrewChief en de BetaUI (kan) ook van toepassing zijn op OBS!JoepW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:24:
BELANGRIJK
Joinen van de race (Quote van Chris Page)
This weekend's events might be some of the most popular in iRacing's history! We're all looking forward to it being a success. I'm writing this post to provide some insight into what to expect and, with that insight, what we can do to make sure all goes well.
You will have the best experience if you use the Beta UI (BUI) to register and join these team events. This is because we are aware that the classic website can experience issues under load. This post speaks to some of the issues: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3732057.page
In the event that there are issues with the classic site that impact BUI, we might need to temporarily disable the classic site. Please familiarize yourself with the steps to use BUI for team events: https://www.iracing.com/team-racing-how-to/. We want to continue to support the classic site for these events, but we encourage all to become familiar with the use of BUI.
When there are issues with the classic site, this can cause problems with logging into to BUI. Whether you are the one registering your team or the first driver, we strongly suggest that you connect to BUI at least 10-15 minutes before the session registration ends.
Thank you for reading. Have a great race!
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743612.page
CrewChief (en andere hulp programma's) en iRacing Beta UI
Er lijkt een probleem te zijn bij sommige gebruikers dat CC, maar ook andere software niet goed opstart in combinatie met iRacing Beta UI.
Ik heb me er niet in verdiept, maar ik zie enkele draadjes ontstaan op het iRacing forum.
Verstanding voor onze 24H teams om daar even naar te kijken:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743519.page
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743440.page
Dus streamers let ff op dat je OBS ook als admin start.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3743815.page#12116836
Kan er iemand overweg met de HPD en is een vroege vogel?
Chill sof splitje van 2000 en zou zondag om 7u30 moeten stappen voor 2 uurtjes. Vooral zondag is een ramp -.- (ook liefst op de middag als dat gaat)
Chill sof splitje van 2000 en zou zondag om 7u30 moeten stappen voor 2 uurtjes. Vooral zondag is een ramp -.- (ook liefst op de middag als dat gaat)
Succes 24h racers!!💪
Eerst maar eens zien of we kunnen joinen. Beta UI werkt niet en nu geeft de site ook een error,
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Jammer
Hopelijk kunnen jullie uiteindelijk wel meedoen. Start de race op dit moment al?
[ Voor 4% gewijzigd door ZelianGuy op 20-06-2020 15:00 ]
Over 3 kwartier start, maar nu warm-up en quali.ZelianGuy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:00:
JammerHopelijk kunnen jullie uiteindelijk wel meedoen. Start de race op dit moment al?
De race start in principe om 15:45. Dus je hebt nog even. Bas van ons team heeft ons geregistreerd dus dat zou goed moeten komen.ZelianGuy schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:00:
JammerHopelijk kunnen jullie uiteindelijk wel meedoen. Start de race op dit moment al?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Gelukkig maar. Zou mooi zijn als iedereen die mee wilt racen dat ook kan doen. Blijkbaar het grootste evenement van iRacing dit jaar naar verwachting. Is wel mooi om te horenPhydomir schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:03:
[...]
De race start in principe om 15:45. Dus je hebt nog even. Bas van ons team heeft ons geregistreerd dus dat zou goed moeten komen.
Huh?quote: Greg WestWe are loading another event to start in 1 hour (14:00 GMT) to allow everyone an opportunity to join the event.
Bron: https://members.iracing.c.../75/3743704.page#12117085
Wat bedoelt ie nou?
D'r zijn atm veel problemen om op de site/beta UI te komen. Voor degenen die niet konden joinen start er dus 1 uur later nog een race. Hopelijk zitten de meeste mensen dan al in een andere sessie zodat de laod verdeeld wordt.JoepW schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Huh?
Wat bedoelt ie nou?
Ik denk dat ze beter de classic website helemaal uit hadden kunnen zetten voor dit event.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Er start nog een ronde een uur later. Iedereen die de boot heeft gemist kan een uur later beginnen met het event.JoepW schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:09:
[...]
Huh?
Wat bedoelt ie nou?
Althans, zo lees ik het.
En dit allemaal terwijl ze bewust naar AMS gegaan zijn om makkelijk VM's bij te kunnen zetten (scalen) voor dit soort events. "Beetje dom"
Wat ik begrijp is dat de classic membersite tegen harde limieten aanloopt/veroorzaakt. Ze kunnen met de Beta UI de load veel makkelijker/beter schalen.
Interessante vraag: Wat als je wel geregistreerd bent voor de race van 14:45 en nu er niet door komt om te joinen. Huh..... goede vraag.
En @Arfman Tja dan hadden ze de site moeten down gooien zoals jij zegt.

En @Arfman Tja dan hadden ze de site moeten down gooien zoals jij zegt.
Er komt een extra sessie die om 16 uur begint.
Maar ja het hele idee van splits is dus beetje aardig in de war zo @Phydomir
Wat een drama met inschrijven, maar gelukkig kon @Bob-B zich op tijd registreren. Zo te zien een leuke split met de helft HPD's (we rijden zelf met de BMW in de GTE-klasse), waaronder het Dutchies team met @MartijnV03. We starten hem (bewust) achteraan, benieuwd waar we over 24 uur staan.
Succes allen!
Succes allen!
[ Voor 8% gewijzigd door Session30 op 20-06-2020 15:41 ]
iRacing forum is op slot 
Update: Toch weer open.
Update: Toch weer open.
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 20-06-2020 15:44 ]
Er waren een hoop mensen die de server resets bij de RF2 Le Mans vorige week zo slecht vonden, maar vandaag scoort Iracing ook geen punten.
Tja helaas. Eerlijk is eerlijk, onze 7.8k man was er ook niet heel vroeg, maar met zo'n 10m te gaan is het ons dus niet meer gelukt te registreren. Uiteindelijk kwam ik zelf nog in de beta uit en probeerde nog om dan maar zelf te registeren met 7k (wat genoeg geweest was), maar helaas liep ik daarbij ook vast in het gedeelte waar je het team moet registreren.
Dus nu zo maar die 2e kans race doen voor wat het waard is
[ Voor 8% gewijzigd door Red Baron op 20-06-2020 15:53 ]
Wel dus 2000 teams met ca. 3-5 rijders die proberen te registreren. En dat proces ging dus hemel slecht.frizti schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:50:
Er waren een hoop mensen die de server resets bij de RF2 Le Mans vorige week zo slecht vonden, maar vandaag scoort Iracing ook geen punten.
Hopelijk blijft de boel nu wel draaien bij de 2de registratie.
Dat sucks Paul. Hopelijk zijn er wat andere teams dan waar je wat weerstand van kan verwachten, anders wordt het een lange 24 uur.Red Baron schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:53:
Tja helaas. Eerlijk is eerlijk, onze 7.8k man was er ook niet heel vroeg, maar met zo'n 10m te gaan is het ons dus niet meer gelukt te registreren. Uiteindelijk kwam ik zelf nog in de beta uit en probeerde nog om dan maar zelf te registeren met 7k (wat genoeg geweest was), maar helaas liep ik daarbij ook vast in het gedeelte waar je het team moet registreren.
En de exposure is wel foetsie nu je niet in de 'broadcast' split zit.
Ja, alleen werkte de hele beta UI dus totaal niet. Iedereen die ik sprak is via de website erin gekomen uiteindelijk en de UI begon pas te werken na 3u.Arfman schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:15:
Wat ik begrijp is dat de classic membersite tegen harde limieten aanloopt/veroorzaakt. Ze kunnen met de Beta UI de load veel makkelijker/beter schalen.
Registratie problemen in de beta UI heb ik trouwens al weken last van en stonden ook al tig posts over op het forum. Ik vond het al raar dat ze die UI zo pushen als login methode, ik wist al dat het voor mij iig niet zou werken.
Net een mooie race gereden op Monza, na een goede kwalificatie mogen starten vanaf P8. Daar waar ik als 11e in split aangeschreven stond had ik het voornemen gewoon op deze plaats te finishen en niet teveel incs te pakken. Dat pakte anders uit, na 2 rondjes rijd ik nog op p8 en tikken 2 coureurs elkaar aan in Curva Grande, gevolg is dat de nummers 3 t/m 7 opstoppen. Op het rechte stuk zag ik de bui al hangen en besloot dan ook tijdig te remmen, dit pakte goed uit aangezien ik mezelf zo de tijd gaf te anticiperen en tussen de chaos door te kunnen rijden. Weer een ronde later spint P2 in Lesmo 1 en klim ik weer een plekje. Vervolgens rijd ik 5 a 6 ronden achter elkaar zeer stabiele tijden waardoor ik vlakbij P1 kom. Hij besluit vroeg te pitten en ik ga door, achteraf had hij de betere strategie, ik verloor wat tijd achter de GT3's en hij won zo een seconde of vier. Besloten de race rustig uit te rijden en zo een P2 te scoren.
Zeer content!
Zeer content!
ik heb geregistreerd via de Beta UI, werkte prima. Ik snap sowieso niet waarom je pas laatste 10 min probeert te registreren. Ik zat er al 10 min voordat het kon klaar voor.
Hey iedereen, ik wil me graag even voorstellen:
Ik ben Tiemen Claus, 32 jaar en vooral in mijn jongere jaren zeer actief geweest op het gebied van Simracing (Gp2/gp3/gp4/GPL & N2003) heb o.a. in league verband meegereden met ESCORS, de Dutch Simracing club en via Gamer.nl. Ik praat echt over 10 jaar of meer geleden
.
Af en aan heb ik me de afgelopen jaren voor de 'leuk' korte periodes gewaagd aan iRacing. Dankzij de Corona tijd heb ik mij hier weer volledig op kunnen storten en er lijkt geen weg meer terug
. Mijn trouwe Logitech G25 laat me vooralsnog niet in de steek en weet niet wat 'm overkomt na jaren van inactiviteit.
Over het algemeen rijd ik evenveel Oval als Road Course races. Ik merk dat ik, sinds ik weer gestart ben, met name op de road courses een behoorlijke stap heb kunnen maken. Oval racing blijft zeer afhankelijk van de deelnemers om je heen. Een string of bad luck heb je zo te pakken. Neemt niet weg dat ik beide supertof vind.
Ik wil deze community actief gaan volgen
. Ben namelijk op zoek naar league races en wil me misschien aansluiten bij een team.
Ik ben Tiemen Claus, 32 jaar en vooral in mijn jongere jaren zeer actief geweest op het gebied van Simracing (Gp2/gp3/gp4/GPL & N2003) heb o.a. in league verband meegereden met ESCORS, de Dutch Simracing club en via Gamer.nl. Ik praat echt over 10 jaar of meer geleden
Af en aan heb ik me de afgelopen jaren voor de 'leuk' korte periodes gewaagd aan iRacing. Dankzij de Corona tijd heb ik mij hier weer volledig op kunnen storten en er lijkt geen weg meer terug
Over het algemeen rijd ik evenveel Oval als Road Course races. Ik merk dat ik, sinds ik weer gestart ben, met name op de road courses een behoorlijke stap heb kunnen maken. Oval racing blijft zeer afhankelijk van de deelnemers om je heen. Een string of bad luck heb je zo te pakken. Neemt niet weg dat ik beide supertof vind.
Ik wil deze community actief gaan volgen
32 jaar en GPL ervaring? Dan was je er vroeg bij!
Zeker, was denk ik een jaar of 13/14 toen, maar GPL heeft ook best een lange levensduur gehad. Heb mijn GPLranking volgens mij nooit voltooid. Kan me ook niet goed meer herinneren vanuit welke league daar toen nog mee gereden werd.MartijnA3 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:17:
32 jaar en GPL ervaring? Dan was je er vroeg bij!

Wij zijn vertrokken, 3.3k SOF voor team BLUE.
Had mijn snelste tijd ooit neer gezet in de Q omdat niemand anders kon joinen ( betaUI etc... gezeik )
Was niet de bedoeling geweest om de Q te rijden maar toch ging die niet slecht. 3:51.7 waar de nr 1 en 2 3:49’s er uit gooide. Uit eindelijk 17de op de grid en Joeri S die hem van de start af moest krijgen, wat die heel netjes deed alles heel gehouden en nu in de eerste Pit P13. Voor ons word het uitrijden want we zitten voor ons allemaal boven onze eigen iRating wat het ook wel tof maakt.
Kom vooral gedag zeggen op de verschillende streams en fingers crossed dat we zonder schade de race door komen.
Had mijn snelste tijd ooit neer gezet in de Q omdat niemand anders kon joinen ( betaUI etc... gezeik )
Was niet de bedoeling geweest om de Q te rijden maar toch ging die niet slecht. 3:51.7 waar de nr 1 en 2 3:49’s er uit gooide. Uit eindelijk 17de op de grid en Joeri S die hem van de start af moest krijgen, wat die heel netjes deed alles heel gehouden en nu in de eerste Pit P13. Voor ons word het uitrijden want we zitten voor ons allemaal boven onze eigen iRating wat het ook wel tof maakt.
Kom vooral gedag zeggen op de verschillende streams en fingers crossed dat we zonder schade de race door komen.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Dat zal ongetwijfeld bij dutch.simracingzone aka simracing.nl geweest zijnTiemenC schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Zeker, was denk ik een jaar of 13/14 toen, maar GPL heeft ook best een lange levensduur gehad. Heb mijn GPLranking volgens mij nooit voltooid. Kan me ook niet goed meer herinneren vanuit welke league daar toen nog mee gereden werd.
Leuk, zo'n oude bekende naam uit die periode hier ook te zien, welkom
Net m'n eerste stint voor Squadron Slow gereden. Registreren ging een beetje moeizaam, maar uiteindelijk is't om 14:40 ongeveer gelukt. Tijdens de quali lukte het de rest van het team uiteindelijk om er ook in te raken. Twee tanks leeggereden met in totaal 3x van kleine off-trackjes. P7 rijder gewisseld. Helaas meteen een stop & go gekregen omdat de pitlimiter blijkbaar uit gaat als je rijder wisselt
Bron: https://members.iracing.c...ist/3743842.page#12117322quote: Greg WestRacespot will be broadcasting the final hour of the 14:00 GMT 24h of Le Mans as well
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 20-06-2020 17:42 ]
Bekende naam idd en ook leuk dat je nog actief bentRaimond613 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 17:20:
[...]
Dat zal ongetwijfeld bij dutch.simracingzone aka simracing.nl geweest zijn
Leuk, zo'n oude bekende naam uit die periode hier ook te zien, welkom
Zelf ben ik trackday enthousiast maar dan op 2 wielen.
Een 'Steve Claeys' carrière zit er helaas niet in i.v.m. werk en privé
Nou, als je om de ellende heen kan rijden is het te doen.raymondw schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:30:
Ja, maar er rijden wel minder mensen mee in Road.
Merkte vanavond al dat er veel lagere niveaus actief zijn...
Oval is nog wel lekker actief.
Hey Tiemen, hier nog iemand uit ESCORS / ERCO dagen. Welliswaar in de lagere regionen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Wij zitten trouwens in de split met Indy500-winnaar Tony Kanaan
Wij zitten in split 2 samen met een Tweakers HPD team.
Welkom! Leuk dat een oude hobby vaak toch blijft kriebelen. Zelf heb ik gereden bij de Dutch Racing League en ben gestopt toen ze samen gingen met BRO en SRVN werden. Ergens in 2011 was dit geloof ik.TiemenC schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:15:
Hey iedereen, ik wil me graag even voorstellen:
Ik ben Tiemen Claus, 32 jaar en vooral in mijn jongere jaren zeer actief geweest op het gebied van Simracing (Gp2/gp3/gp4/GPL & N2003) heb o.a. in league verband meegereden met ESCORS, de Dutch Simracing club en via Gamer.nl. Ik praat echt over 10 jaar of meer geleden.
Af en aan heb ik me de afgelopen jaren voor de 'leuk' korte periodes gewaagd aan iRacing. Dankzij de Corona tijd heb ik mij hier weer volledig op kunnen storten en er lijkt geen weg meer terug. Mijn trouwe Logitech G25 laat me vooralsnog niet in de steek en weet niet wat 'm overkomt na jaren van inactiviteit.
Ik wil deze community actief gaan volgen. Ben namelijk op zoek naar league races en wil me misschien aansluiten bij een team.
F1 Challenge was het toen en het de overstap naar rFactor gemaakt. Geweldig.
Ik heb wel eens tegen hem geracet in de GTE. Hij is behoorlijk snelWormaap schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:11:
Wij zitten trouwens in de split met Indy500-winnaar Tony Kanaan
Wij rijden in de HPD, dus daar hebben we geen last vanlaforte schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 19:28:
[...]
Ik heb wel eens tegen hem geracet in de GTE. Hij is behoorlijk snel
Net mijn eerste IMSA race gedaan.
Qualify ging helemaal de mist in omdat ik uit de sessie werd geknikkerd.
Via de Beta UI kon ik er niet terug in, maar via de website gelukkig wel.
De start opstelling gemist en was maar net op tijd terug voordat pacecar weer bij start/finish was.
Toen ik eindelijk de baan op mocht was ik P27.
Zonder al teveel incidenten of teveel fouten van mezelf helemaal opgeklommen naar P12.
Result.
De start opstelling gemist en was maar net op tijd terug voordat pacecar weer bij start/finish was.
Zonder al teveel incidenten of teveel fouten van mezelf helemaal opgeklommen naar P12.
Result.

Lekker bezig Erik! Mooi resultaat!frizti schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:00:
Net mijn eerste IMSA race gedaan.
Result.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen