iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 300 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
ActualFantasy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:07:
Zou er nog iemand een keertje naar een replay willen kijken van mijn rondje Monza, en eventueel iets van advies kunnen geven? Heb hem van chase camera en vanuit cockpit gedaan.

Het was mijn snelste rondje ooit, daar niet van, en het was maar 4/10de van de snelste porsche vandaan, in deze race, maar er moet nog winst te halen zijn ;)

[YouTube: Rondje Monza.]

Alvast bedankt.
Volgens mij gewoon net rondje hoor :)

Paar dingetjes die me opvallen, maar ik ben to-taal geen GTE expert, dus misschien praat ik onzin.
(daarbij rijd ik met de Ferrari, dus wss niet helemaal vergelijkbaar)

Ik rem wat later voor T1, net na 150m bord.
Volgens mij kun je beide lesmos iets later insturen.
Ascari kun je je auto vrij ver naar buiten laten lopen, al weet ik niet of je daar per saldo sneller door gaat.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Zou er nog iemand een keertje naar een replay willen kijken van mijn rondje Monza, en eventueel iets van advies kunnen geven? Heb hem van chase camera en vanuit cockpit gedaan.

Het was mijn snelste rondje ooit, daar niet van, en het was maar 4/10de van de snelste porsche vandaan, in deze race, maar er moet nog winst te halen zijn ;)

Alvast bedankt.
Bij aanremmen van 1e chicane kan je nog verder naar links, sowieso zou ik al gelijk helemaal links tegen de rand gaan rijden en niet net voor het remmen pas nog meer naar links gaan. Uitkomen van diezelfde chicane heb je ook nog een halve auto breedte ruimte over, dus je gaat niet hard genoeg erdoor. Je moet daar echt wel met je rechterwielen op de curbs zitten bij uitkomen.

Waarom ga je naar links na de 1e chicane, de volgende bocht is zo flauw, kan je makkelijke hele tijd rechts blijven rijden. gewoon zo dicht mogelijk bij de rand blijven.

2e chicane ook weer dichter bij de rand blijven met aanremmen. De rechter curb in de bocht naar rechts zou je nog meer kunnen afsnijden.

Lesmo1 en Lesmo2 iets later insturen zodat je eerder op je gas kan weer.

Blijf ook weer gewoon links rijden na Lesmo2 en pas naar rechts na de knik.

Uitkomen Ascari heb je ook nog wat ruimte over aan de buitenkant, dus je zou daar harder doorheen kunnen.

Parabolica zorgen dat je meer aan de binnenkant zit, proberen tegen de rand aan te blijven plakken tot halverwege de bocht ofzo, daarna mag je hem wel naar buiten laten lopen op het gas.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Goedemiddag, ik heb een vraag. Met de Audi heb ik de hybrid deployment op manuel staan maar hij gaat toch automatisch hybrid gebruiken. En dat wil ik niet . Als iemand het weet hoor ik het graag.

[ Voor 5% gewijzigd door Adriaaanvdb op 18-06-2020 15:48 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat tof dat er zoveel Tweakers mee doen aan de 24h van Le Mans :)

Wij doen ook mee met het Antagonist Racing Team:
- BMW M8 GTE: @MC_Sparkles @Bob-B @Session30 @MaikyM
- HPD: @DWARQ @JoWoZo @vbruning en mijzelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8MtplAvV7dd1248hCGGFOtEAOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOj3KOnBHFlTVA8OUrxVdbob.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Nou ik helemaal trots op mezelf, met 1 INC een race uitgereden in de Skippy op Spa. Echt genoeg moeten ontwijken, helaas iemand heel licht geraakt en daardoor ca. 4 sec langzamer per ronde. Wist niet of een pitstop dat goed zou maken dus maar doorgereden. Uiteindelijk vijfde geworden. Krijg je er 0.13 SR bij :'( Zet niet echt zoden aan de dijk zeg maar.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:59:
Krijg je er 0.13 SR bij :'( Zet niet echt zoden aan de dijk zeg maar.
Tsja, je incs in de kwalificatie tellen ook mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05

Alvast bedankt.
ziet er eigenlijk best goed uit hoe je rijd, alleen overal te weinig snelheid in de bocht en dat is het moeilijkste van sneller worden. je kunt een pro bekijken en denken ik doe precies hetzelfde maar je ben toch een stuk langzamer, ik denk dat de enigste manier is om sneller te worden blijven rijden en steeds meer de limiet opzoeken, (heb zelf niet met de Porsche gereden alleen de Ferrari maar als ik mijn telemetrie bekijk ligt mijn entry en exit speed een stuk hoger )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
correcto schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:04:
[...]

Tsja, je incs in de kwalificatie tellen ook mee :)
Ah dat wist ik dus ook niet, want heb maar wat aangekloot in de kwalificatie om wat dingen te proberen... *zucht* Had ik dat geweten.

Weer wat geleerd, geen kwalificatie rijden dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2020 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Ah dat wist ik dus ook niet, want heb maar wat aangekloot in de kwalificatie om wat dingen te proberen...
ja, daar heb ik me ook wel eens op verkeken. Zelfde geldt voor de pre-race-practice, oftewel de drie minuten direct voor de kwalificatie. Gratis klooien kan dus alleen in de practice voordat je op de groene RACE knop hebt gedrukt, of in een losse practice of testsessie. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
correcto schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:10:
[...]

ja, daar heb ik me ook wel eens op verkeken. Zelfde geldt voor de pre-race-practice, oftewel de drie minuten direct voor de kwalificatie. Gratis klooien kan dus alleen in de practice voordat je op de groene RACE knop hebt gedrukt, of in een losse practice of testsessie. ;-)
Verklaart wellicht een heel veel van mijn verloren SR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:46
Kwalificatie incs tellen niet volledig mee. Ik dacht voor 1/3.
Ik was altijd in de veronderstelling dat practice incs in het geheel niet meetellen.
Safety Rating is a measure of safety in sessions (Qualifying, Warmup, Race [official and unofficial] and Time Trials).
Dat lijkt te worden bevestigd.
https://boxthislap.org/an-introduction-to-the-sr-system/

warmup is wat anders dan pre-race practice.

[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-06-2020 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:35
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Ah dat wist ik dus ook niet, want heb maar wat aangekloot in de kwalificatie om wat dingen te proberen... *zucht* Had ik dat geweten.

Weer wat geleerd, geen kwalificatie rijden dus.
https://www.google.nl/amp...ion-to-the-sr-system/amp/

Goed leesvoor voor de tijd in het kleine kamertje ;)

1 race (zeker een korte race) heeft weinig impact op je huidige SR, maar gaat wel meetellen als je in een streak van cleanere races terecht komt.

Stel dat je de laatste 2000 bochten een CPI van 20, en de komende 600 bochten ga je cleaner rijden en je rijdt een CPI van 50, dan gaat je gemiddelde CPI nog maar 27 zijn.

Zorg er dus voor dat je achter elkaar races (ook practice & qualy) clean rijdt en je SR zal omhoog schieten.

Tip; rij de 3:00 practice gewoon op lekker laag tempo en rij gewoon schone rondes, na de race doe je hetzelfde. Niet in het gras parkeren en uit de auto stappen, maar lekker uitsukkel tempo terug naar de pits rijden. Alleen maar goed voor je SR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
SlaadjeBla schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:25:
Kwalificatie incs tellen niet volledig mee. Ik dacht voor 1/3.
Ik was altijd in de veronderstelling dat practice incs in het geheel niet meetellen.

[...]

Dat lijkt te worden bevestigd.
https://boxthislap.org/an-introduction-to-the-sr-system/

warmup is wat anders dan pre-race practice.
Mooi dat we dezelfde link gebruiken :*)

Practice / warmup in de race sessie telt wel mee. De practice sessies inderdaad niet.

[ Voor 8% gewijzigd door JPM85 op 18-06-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
JPM85 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:26:
[...]

Practice / warmup in de race sessie telt wel mee. De practice sessies inderdaad niet.
Nee, practice niet. Practice is wat anders dan warmup.

Op de Ring met Skippy's ga je niet kwalificeren (want baan te lang of tijd te kort) en heb je practice -> warmup -> race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
SlaadjeBla schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:30:
[...]

Nee, practice niet. Practice is wat anders dan warmup.

Op de Ring met Skippy's ga je niet kwalificeren (want baan te lang of tijd te kort) en heb je practice -> warmup -> race.
Op het iRacing forum en Reddit/iRacing wordt toch expliciet gemeld door verschillende users dat de practice in de officiële sessie meetelt voor je SR (als Warmup)

Zal straks ff de link erbij pakken, nu per mobiel.

[ Voor 5% gewijzigd door JPM85 op 18-06-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
gerard27 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 17:07:
[...]

ziet er eigenlijk best goed uit hoe je rijd, alleen overal te weinig snelheid in de bocht en dat is het moeilijkste van sneller worden. je kunt een pro bekijken en denken ik doe precies hetzelfde maar je ben toch een stuk langzamer, ik denk dat de enigste manier is om sneller te worden blijven rijden en steeds meer de limiet opzoeken, (heb zelf niet met de Porsche gereden alleen de Ferrari maar als ik mijn telemetrie bekijk ligt mijn entry en exit speed een stuk hoger )
Dit dus.

Heel herkenbaar dat.

Maar goed, bedankt, focussen nu op die paar punten door jullie hier aangedragen. Vanavond weer een race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Rijden er vanavond nog mensen mee in LMP1 anders moet ik nog even oefenen in een andere auto.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Ik laat vanavond aan mij voorbijgaan. Helaas duik moet ik de studieboeken induiken.

Staat er voor morgen een oefensessie gepland op de nieuwe baan voor de GoT league?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZelianGuy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:19:
Ik laat vanavond aan mij voorbijgaan. Helaas duik moet ik de studieboeken induiken.

Staat er voor morgen een oefensessie gepland op de nieuwe baan voor de GoT league?
Ja, op Watkins Glen - Boot.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:27
Vraag me ineens af waarom de races in de IMSA en Lemans series niet multiclass zijn?

Of ligt dit aan de split/irating?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Remco Tr schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:47:
Vraag me ineens af waarom de races in de IMSA en Lemans series niet multiclass zijn?

Dan zit je toevallig in een split waar een single class is. Dat kan gebeuren als er bijvoorbeeld veel meer GTE dan GT3 coureurs zijn (of andersom).

Ze horen beiden multiclass te zijn. IMSA is GT3 en GTE. Le Mans is LMP1, LMP2 en GTE. De IMSA Pilot is TCR en GT4.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Phusebox schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:58:
Denk je, ik ga er eens even voor zitten, achteraan starten, uit de problemen blijven en SR farmen... krijg je 11 INC's en laatste plaats... Begint allemaal met de shitshow als iemand achteruit terug de baan op komt gereden en van daar bergafwaarts. :(
Zo kom ik nooit meer aan IMSA toe.

Blijkbaar leer ik nog niet veel om uit de problemen te blijven. Die eerste crash was een flinke, 3 min tow. Vervolgens samen met de hele bende die gecrasht was weer de baan op. Spint iemand voor me, die wil ik ontwijken dus ga buiten de baan. Helaas spin ik daarbij zelf en knalt iemand tegen mij aan (allemaal mijn schuld dus). Vervolgens wil ik teveel, spin ik nog eens, knalt weer iemand tegen me aan en mag ik met een beschadigde auto de rest van de race uitrijden en zak af naar de laatste plaats.

Een week voor 1 track is maar kort... Geen tijd om echt ervaring op te doen want dan is de week alweer voorbij. Denk dat ik dat wel mijn grootste nadeel vind aan iRacing. Laat staan dat je meerdere classes rijdt.

En de komende weken alleen maar tracks die ik überhaupt nog niet ken. Spa en Monza kan ik dromen qua bochten maar goed. Het mocht niet zo zijn.
Als je echt wilt farmen, is dat echt makkelijk met 0x per race te doen. Achteraan starten, even heel rustig starten en als bezemwagen gaan rijden. Laatste wordt je nooit en je moet gewoon tegen je instinct in rustiger gaan rijden. Vergeet de rondetijden, focus je op je rempunt en baanlimiet. Rijd niet op 100 maar op 75%, zodat je ruim voldoende tijd hebt om ongelukken en brokkenpiloten te ontwijken.

Maar, het vergt discipline om niet op de max te willen rijden. Lastig, maar met echte toewijding en fluitje van een cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:10
PatrickPost1972 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:09:
Rijden er vanavond nog mensen mee in LMP1 anders moet ik nog even oefenen in een andere auto.
@pr0mo, @MartijnV03: Gaan er van jullie teams mensen meedoen vanavond? :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Luckeh schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Dan zit je toevallig in een split waar een single class is. Dat kan gebeuren als er bijvoorbeeld veel meer GTE dan GT3 coureurs zijn (of andersom).

Ze horen beiden multiclass te zijn. IMSA is GT3 en GTE. Le Mans is LMP1, LMP2 en GTE. De IMSA Pilot is TCR en GT4.
Je vergeet bij IMSA nog de Corvette DP :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Remco Tr schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:47:

Zoals @Luckeh al aangeeft gebeurt dat als de hoeveelheden niet gelijk zijn.
iRacing begint van boven naar beneden splits maximaal te vullen in alle klasses. Als je dus 15 LMP1's hebt, 20 HPD's en 60 GTE's, dan wordt split 1 12xLMP1, 12xHPD en 30x GTE. Split 2 wordt 8xHPD en voor de rest alleen GTE.
Volgens mij zit er wel nog iets van intelligentie in die zorgt dat er niet ineens 1 of 2 wagens in een klasse rijden, maar ze worden niet evenredig verdeeld over de splits zoals je wellicht zou verwachten.
GTE is veruit de populairste klasse in iLMS, dus daar rij je snel in GTE-only splits. In mijn meest recente iLMS-race waren er bijvoorbeeld nog 5 splits met alleen GTE's, terwijl ik in de laagste split met HPD's zat :P

Voordeel of nadeel is dat je in een minder populaire auto dus vaak met betere rijders in langzamere klasses rijdt. Nu is het snelheidsverschil tussen de LMP2 en de GTE groot genoeg om daar niet zo'n last van te hebben, en rij ik gewoon tussen redelijk cleane GTE's. Maar een snelle GT3-rijder is vaak sneller dan een langzame GTE. Dus als de GT3 populairder is, waardoor GTE-rijders tussen GT3's in hogere splits terechtkomen kan dat wel eens penibel worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 18-06-2020 19:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
PatrickPost1972 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:09:
Jep!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:54:
[...]

Als je echt wilt farmen, is dat echt makkelijk met 0x per race te doen. Achteraan starten, even heel rustig starten en als bezemwagen gaan rijden. Laatste wordt je nooit en je moet gewoon tegen je instinct in rustiger gaan rijden. Vergeet de rondetijden, focus je op je rempunt en baanlimiet. Rijd niet op 100 maar op 75%, zodat je ruim voldoende tijd hebt om ongelukken en brokkenpiloten te ontwijken.

Maar, het vergt discipline om niet op de max te willen rijden. Lastig, maar met echte toewijding en fluitje van een cent.
Nou een 0x race, volledig. Gestart uit de pits maar wel de P en Q gereden. Gemiddelde laptime onder die van de winnaar en als 8e gefinished. Leverde 0.2 SR op. Nog paar keer dan zit ik boven de 4.0

Dacht kom jullie nog even verblijden als rijdende chicane maar ik heb LeMans niet :D

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 18-06-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Nou een 0x race, volledig. Gestart uit de pits maar wel de P en Q gereden. Gemiddelde laptime onder die van de winnaar en als 8e gefinished. Leverde 0.2 SR op. Nog paar keer dan zit ik boven de 4.0
Vergeet niet dat als je door een hele grens heen gaat, je er 0.5 bij of af krijgt he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ActualFantasy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Vergeet niet dat als je door een hele grens heen gaat, je er 0.5 bij of af krijgt he.
Moet nog 2x een volledige cleane sessie doen dan kom ik boven de 4.0 als het elke keer 0.2 oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Dacht kom jullie nog even verblijden als rijdende chicane maar ik heb LeMans niet :D
Mooi zo! Het gaat er vooral om dat je verleidingen kunt weerstaan in zulke races. Lastig, maar met de juiste mindset zo gedaan.

Als je weer een 0x rijdt, ga je denk ik wel 0.3 omhoog (zelfde afstand als die van net).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:08:
[...]

Mooi zo! Het gaat er vooral om dat je verleidingen kunt weerstaan in zulke races. Lastig, maar met de juiste mindset zo gedaan.

Als je weer een 0x rijdt, ga je denk ik wel 0.3 omhoog (zelfde afstand als die van net).
Ja nog een "gevecht" gehad met een aardige Amerikaan waarbij we elkaar veel ruimte gaven en ik sowieso geen risico nam. Had hem kunnen pakken in de laatste chicane maar heb gewoon gas los gelaten. Zei ook al tegen hem toen ik achter hem aansloot "don't worry, I am here for the SR, not to fight you hard".

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Phusebox, wat heb je met Phusebox gedaan? Dit kan echt niet, veel te positief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Wormaap schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:57:
[...]

@pr0mo, @MartijnV03: Gaan er van jullie teams mensen meedoen vanavond? :)
Nee wij hebben onze eigen practice race vanavond dus ik pas voor de tweakers race ;w

iracing profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SlaadjeBla
MartijnA3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:27:
Lang leve de nieuwe Phusebox!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
Aan het rijtje beroemde tegenstanders kan ik er weer eentje toevoegen: MotoGP wereldkampioen Casey Stoner.

Watkins Glen is een van mijn favoriete circuits, of het nou met een Nascar, GT of een Indycar is. Ook met de BMW M4 ging het wel lekker, ik had er alleen niet zo veel aan. Rond p4 krijgt er iemand voor de eerste bocht een tikje waardoor hij aan de binnenkant van de baan gaat en na bocht 1 weer de baan op stuitert en zo vrijwel de hele top 10 meeneemt. Incl mij vanaf p9. Casey Stoner kon zo van p17 naar de overwinning rijden, polesitter werd net gemist en kon 2e worden. Daar achter kwamen ze van p10, 11 en 16. Oftewel het hele veld is verschoven. Dat ik dus weer terug ben gekomen tot p9 valt mij niet eens tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik wil even aan alle deelnemers aan de Le Mans practice van vandaag mijn excuses aanbieden voor het nog meer in de weg rijden dan normaal.
Mijn FPS zakte op willekeurige momenten onder de 20 en daardoor was de pink chicane onbestuurbaar.
Afgelopen zondag tijdens de league nergens last van gehad, maar vandaag was het niet te doen.
Toen ik hierdoor ook nog bij Indianapolis rechtdoor schoot kwam ik vanzelf in de pits uit met een vette tow.
Omdat ik vergeten was de fast repair setting aan te passen , stond die natuurlijk nog uit wat resulteerde in een 22 min. repairs.
Toen heb ik maar de hoofdschakelaar omgegooid en ben de hond gaan uitlaten om wat tot bedaren te komen.
Tijd voor een re-install van de PC en dan eens kijken of het beter gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
MartijnA3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 20:27:
Precies we verwachten hier wel pagina's met video's :+ :+ @Phusebox

Nee gekheid top gedaan!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPost1972 op 18-06-2020 21:32 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Pffff, wat een shitshow in mijn IMSA race op Monza net.

Had liever meegedaan aan de Le Mans practice maar kon de starttijd niet redden, dus om 20:45 de IMSA gepakt met de Ferrari.

Had P11 gepakt in de Q (car #15) en op de grid met een paar mede GoTters nog lekker gebabbeld :>
Lap 1 turn 1, chicane crash, ik ontwijk hem bijna (linksvoor de motorkap stuk) maar spin op het grind en wordt daar ook nog aangetikt (linksachter stuk). Hele veld inclusief de GT3's er voorbij. OK, mes tussen de tanden, inhaalrace. 1 ronde later gaat het echter mis bij het uitkomen van Lesmo 2, ik clip de binnenste curb en ga rond, halve neus eraf. Even later clip ik bij het aanremmen van de 2e chicane het gras en ga knullig in het rond, weer alle GT3's er voorbij die ik net had ingehaald.

Daarna de race uitgereden (miste flink wat topsnelheid maar auto reed verder nog prima) maar wel -22 iR en -0.17 SR. Enige positieve is dat ik verder niemand's race heb verprutst (op 1 hairy moment na bij aanremmen Parabolica met een GT3, liep gelukkig goed af).

Better luck next time zullen we maar zeggen ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:05
Net weer een IMSA gedaan samen met mede GoT leden Jeroen, Ruud en Arjan.

Geloof dat Ruud wel een goed resultaat had maar dat de rest het er niet meer over wil hebben..

In bocht 1 contact met een andere rijder die me voorbij stak. Denk dat het mijn eigen schuld was. Te weinig ruimte gelaten en ik stond achterstevoren. Daarna best wat foutjes gemaakt, en vervolgens nog op een gespinde auto geklapt. Veel schade aan de auto, vermogen en downforce kwijt. Veel off tracks. Wel de hele race in gevecht geweest met iemand die ik normaal gesproken makkelijk voorbij had gekund, maar met die beschadigde zeeepkist ging dat niet meer natuurlijk :+

Omdat hij in Ascari nog vast kwam te zitten kon ik hem nog aanvallen in Parabolica, maar daar gaf ik hem tik waardoor hij dwars stond :'( . Gelukkig hem nog wel voorbij kunnen laten voor de finish. O-)
Arfman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 21:54:

Better luck next time zullen we maar zeggen ...
Weet wel ongeveer wat je bedoeld :+

Ondanks alle ellende toch nog een pluspuntje. Voor het eerst boven de 2000 irating :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Cigarguy op 18-06-2020 21:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:42

Arfman

Drome!

Netjes Bas! Ik zat op 1995 iRating voor deze race :') :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Dat nieuwe damage model is toch wel mooi hoor; in de skip crashen er 2 voor me in Les combes, beiden door het gras en weer verder. Daarna begint de voorste van de 2 richting Pouhon toch wel erg langzaam te rijden; blijkt er pas op dat moment 1 van de voorwielen los te zijn gekomen, die vrolijk in de rijrichting over de baan doorrolt :+
Ik moest ff slalommen om m te ontwijken en heb daarna maar ietsje later geremd Pouhon in, want ik zag t al gebeuren dat dat wiel me weer inhaalde... gelukkig net niet, hoewel ie na een tikje tegen de vangrail wel net als in het echt mooi doorrolde :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:05
Arfman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:00:
Netjes Bas! Ik zat op 1995 iRating voor deze race :') :D
Om 22:45 start er weer eentje. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Door wat slechte resultaten de laatste dagen heb ik iRating en SR ingeleverd wat resulteerde in split 4 in de IMSA op Monza. Met een 1:45.9 de pole gepakt en in ronde 12 had ik 5.6 seconden voorsprong op de nummer 2 en had nog geen fout gemaakt. En wat doe ik dan, dan val ik uit "de zone" en dan ga ik nadenken. "Hele race aan de leiding met 0 inc, dat zou gaaf zijn". "Morgen even boodschappen doen, eens kijken wat we gaan e.... oh kut!". En dan verlies je m natuurlijk lekker simpel in de 2e chicane. Door op P3, tijdens de pitstop te vroeg gestopt, weer naar voren, nog niet genoeg, weer naar voren. Zucht... P4. Ook leuk. Beter dan niks. :X Maar die concentratie is echt wel een dingetje zeg.

Had nog nooit pole gehad bij een rollende start. Mag ik nu gaan wanneer ik wil zodra de pace car naar rechts de pit in gaat? Of moet je dan ergens op wachten? Ik had het idee dat ik het veld best verraste en ik haalde bijna de pace car in die door de pit ging. Was ik dan misschien bijna te vroeg? Vond het wel erg gaaf. :)

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-18 21-56-18]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Als je te vroeg weg was gegaan had je een zwarte vlag gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Linc schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:15:
Als je te vroeg weg was gegaan had je een zwarte vlag gekregen
Ok, maar wat is dan té vroeg?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat is nu slimmer of beter voor meeste efficiëntie qua SR en iRating: de kwalificatie rijden op een veilig tempo en dan uit de pits starten? Of de kwalificatie niet rijden en achteraan starten? Maar de kans dat je helemaal achteraan staat is alsnog vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:27:
Wat is nu slimmer of beter voor meeste efficiëntie qua SR en iRating: de kwalificatie rijden op een veilig tempo en dan uit de pits starten? Of de kwalificatie niet rijden en achteraan starten? Maar de kans dat je helemaal achteraan staat is alsnog vrij klein.
Als je het aan mij vraagt zou ik wel de qualificatie rijden zoals je normaal ook doet en een representatieve tijd neer zetten. De mensen rondom jou verschillen wss niet veel van niveau en ook qua tijd niet veel dus dan heb je een goed beginpunt. Tijdens de eerste twee rondes ruimte geven als mensen er persé langs willen en goed blijven kijken in je achteruitkijkspiegel. Zorg dat je ruimte hebt om uit te wijken.

Daarna gewoon rustig de race uitrijden. Als je beter bent dan de helft van het veld krijg je er iRating bij en als je de incidents kan ontwijken stijgt je SR vanzelf.

Edit: Dit gaat niet altijd goed, ik heb de afgelopen twee dagen veel pech gehad tijdens de ILMS serie |:( dus ben 200 iR kwijt maarja dat komt er vanzelf wel weer bij 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door pr0mo op 18-06-2020 22:34 ]

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Hebben ze geen regel als in de F1, zodra de lampen uitgaan mag de leider tempo bepalen zolang je de pacecar maar niet inhaalt voor start finish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

MartijnA3 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:23:
[...]

Je mag de pacecar niet inhalen, dus zodra die pits ingaat kan je gaan wanneer je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
pr0mo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:30:
[...]

Als je het aan mij vraagt zou ik wel de qualificatie rijden zoals je normaal ook doet en een representatieve tijd neer zetten. De mensen rondom jou verschillen wss niet veel van niveau en ook qua tijd niet veel dus dan heb je een goed beginpunt. Tijdens de eerste twee rondes ruimte geven als mensen er persé langs willen en goed blijven kijken in je achteruitkijkspiegel. Zorg dat je ruimte hebt om uit te wijken.

Daarna gewoon rustig de race uitrijden. Als je beter bent dan de helft van het veld krijg je er iRating bij en als je de incidents kan ontwijken stijgt je SR vanzelf.
Ik merk dat ik nog niet gewend ben aan de virtuele achteruitkijkspiegel. Denk steeds waarom rijdt die gast nu bijna tegen me aan maar dan zitten ze vast nog op een veilige afstand.

Maar toch is het tricky als je moet vertrouwen op anderen. Want heb ook al gehad dat ik echt dacht van prima ga er maar langs, zei zelfs over de radio "pass right please, I won't block" en dan gingen ze nog risico nemen of meer zelfs raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dat was een lekkere oefenrace vanavond! Anderhalf uur gereden en 1inc gepakt. En qua positie achter de groep 'gasten die toch veel sneller zijn', maar voor iedereen anders. Beetje best of the rest, dus :)

@JPM85: Nadat ik je had laten schrikken tijdens de quali heb ik je maar even laten gaan in de Porsche Curves tijdens de race :P Op zich haal ik op die plek vaker GTE's in, maar ik remde nu net wat laat waardoor ik wat meer uitzwaaide, dus ik kan me voorstellen dat't allemaal wat krap werd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:27:
Ik dacht dat er een soort formule achter hing als incidents / aantal gereden bochten = safety rating.

Dat betekent dus gewoon quali rijden en ook je outlap uitrijden en ik de pits parkeren. Alle beetje helpen, zolang je het het zonder incidenten doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Ik merk dat ik nog niet gewend ben aan de virtuele achteruitkijkspiegel. Denk steeds waarom rijdt die gast nu bijna tegen me aan maar dan zitten ze vast nog op een veilige afstand.

Maar toch is het tricky als je moet vertrouwen op anderen. Want heb ook al gehad dat ik echt dacht van prima ga er maar langs, zei zelfs over de radio "pass right please, I won't block" en dan gingen ze nog risico nemen of meer zelfs raken.
Hou er rekening mee dat veel mensen de voice chat uit hebben staan. Ik word daar helemaal gek van omdat't meestal alleen maar gescheld is dat mensen niet tot na de race kunnen bewaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
[...]

Probeer de fov van je spiegel eens op 90 te zetten dat helpt een hoop

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
gerard27 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Probeer de fov van je spiegel eens op 90 te zetten dat helpt een hoop
Die kun je los instellen? Weer wat geleerd 7(8)7

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Wormaap schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:34:
Dat was een lekkere oefenrace vanavond! Anderhalf uur gereden en 1inc gepakt. En qua positie achter de groep 'gasten die toch veel sneller zijn', maar voor iedereen anders. Beetje best of the rest, dus :)

@JPM85: Nadat ik je had laten schrikken tijdens de quali heb ik je maar even laten gaan in de Porsche Curves tijdens de race :P Op zich haal ik op die plek vaker GTE's in, maar ik remde nu net wat laat waardoor ik wat meer uitzwaaide, dus ik kan me voorstellen dat't allemaal wat krap werd :+
Ik merkte het, bedankte je nog even door met mijn lampjes te knipperen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JPM85 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 23:01:
[...]

Ik merkte het, bedankte je nog even door met mijn lampjes te knipperen :+
Disco *O* Dat geknipper is stiekem best heftig als het eenmaal nacht is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
BM schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 22:43:
[...]

Die kun je los instellen? Weer wat geleerd 7(8)7
Zowel in de options als in de blackbox graphic options volgens mij.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Richard117
Tot zover mijn 1e IMSA race van de week. Het positieve is dat het uitwijken gelukt is, ik heb de spinnende auto's niet geraakt _O-

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

BELANGRIJK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9TN9qMXNcFsonTbFNN1tUJhy-c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3W6cPTIyJE62ZOQTmpAIYOmG.png?f=user_large

Joinen van de race (Quote van Chris Page)

This weekend's events might be some of the most popular in iRacing's history! We're all looking forward to it being a success. I'm writing this post to provide some insight into what to expect and, with that insight, what we can do to make sure all goes well.

You will have the best experience if you use the Beta UI (BUI) to register and join these team events. This is because we are aware that the classic website can experience issues under load. This post speaks to some of the issues: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3732057.page

In the event that there are issues with the classic site that impact BUI, we might need to temporarily disable the classic site. Please familiarize yourself with the steps to use BUI for team events: https://www.iracing.com/team-racing-how-to/. We want to continue to support the classic site for these events, but we encourage all to become familiar with the use of BUI.

When there are issues with the classic site, this can cause problems with logging into to BUI. Whether you are the one registering your team or the first driver, we strongly suggest that you connect to BUI at least 10-15 minutes before the session registration ends.

Thank you for reading. Have a great race!
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743612.page

CrewChief (en andere hulp programma's) en iRacing Beta UI

Er lijkt een probleem te zijn bij sommige gebruikers dat CC, maar ook andere software niet goed opstart in combinatie met iRacing Beta UI.
Ik heb me er niet in verdiept, maar ik zie enkele draadjes ontstaan op het iRacing forum.
Verstanding voor onze 24H teams om daar even naar te kijken:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743519.page
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743440.page

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Richard117 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 00:12:
Tot zover mijn 1e IMSA race van de week. Het positieve is dat het uitwijken gelukt is, ik heb de spinnende auto's niet geraakt _O-

[YouTube: iRacing IMSA Big Crash]
Verbazend om te zien dat er toch coureurs zijn die het erop gokken om in een 45 min race niet echt af te remmen om zo te proberen minimaal tijd te verliezen. Ook al zie je dat 5+ wagens voor je crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Verbazend om te zien dat er toch coureurs zijn die het erop gokken en in een 45 min race toch niet echt afremmen om minimaal tijd te verliezen. Ook al zie je dat 5+ wagens voor je crashen.
Viel me inderdaad ook al op!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
StealthyPeanut schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Verbazend om te zien dat er toch coureurs zijn die het erop gokken en in een 45 min race toch niet echt afremmen om minimaal tijd te verliezen. Ook al zie je dat 5+ wagens voor je crashen.
Ja en het is niet alsof het net gebeurd is, zelfs 25-30 seconden na de eerste botsing zie je ze er nog in klappen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
[...]
, zei zelfs over de radio "pass right please, I won't block" en dan gingen ze nog risico nemen of meer zelfs raken.
Ik heb voice chat uit staan tijdens de race, wordt gek van dat geklets en geruzie soms.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:06:
[...]

Ik heb voice chat uit staan tijdens de race, wordt gek van dat geklets en geruzie soms.
Ik heb m op een draai knop zitten kan je de chat harder of zachter zetten en als ik die knop indruk staat hij uit

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
JoepW schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:24:

BELANGRIJK

Joinen van de race (Quote van Chris Page)

This weekend's events might be some of the most popular in iRacing's history! We're all looking forward to it being a success. I'm writing this post to provide some insight into what to expect and, with that insight, what we can do to make sure all goes well.

You will have the best experience if you use the Beta UI (BUI) to register and join these team events. This is because we are aware that the classic website can experience issues under load. This post speaks to some of the issues: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3732057.page

In the event that there are issues with the classic site that impact BUI, we might need to temporarily disable the classic site. Please familiarize yourself with the steps to use BUI for team events: https://www.iracing.com/team-racing-how-to/. We want to continue to support the classic site for these events, but we encourage all to become familiar with the use of BUI.

When there are issues with the classic site, this can cause problems with logging into to BUI. Whether you are the one registering your team or the first driver, we strongly suggest that you connect to BUI at least 10-15 minutes before the session registration ends.

Thank you for reading. Have a great race!
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743612.page

CrewChief (en andere hulp programma's) en iRacing Beta UI

Er lijkt een probleem te zijn bij sommige gebruikers dat CC, maar ook andere software niet goed opstart in combinatie met iRacing Beta UI.
Ik heb me er niet in verdiept, maar ik zie enkele draadjes ontstaan op het iRacing forum.
Verstanding voor onze 24H teams om daar even naar te kijken:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743519.page
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743440.page
Dank voor de tip. Het ontbreken van een spotter in combinatie met het ontbreken van blauwe vlaggen zorgde wel voor een aantal schrik momentjes. Blijft bizar om te zien hoe snel de 919's voorbij schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Juliankarssies schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:22:
[...]

Ik heb m op een draai knop zitten kan je de chat harder of zachter zetten en als ik die knop indruk staat hij uit
Heb geen draaiknop en niet genoeg knopjes op mijn stuur. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Dank voor de tip. Het ontbreken van een spotter in combinatie met het ontbreken van blauwe vlaggen zorgde wel voor een aantal schrik momentjes. Blijft bizar om te zien hoe snel de 919's voorbij schieten.
Zelfs in de HPD schieten die LMP1's voorbij :X Elke keer als ik me afvraag of ze het gaan redden om me voor de volgende bocht in te halen zie ik ze halverwege het rechte stuk al steeds kleiner worden :+ Bocht uit is helemaal bizar. Met de Le Mans-bakverhoudingen heeft de HPD even een paar tellen nodig om op gang te komen, maar zo'n LMP1 is dan meteen weg. Bizar inderdaad :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
Nou dit keer een incidentvrije race vanaf voor, paar keer iemand moeten ontwijken in de eerste ronde die ik had laten gaan. Totdat iemand besloot dat ie de laatste chicane in de laatste ronde niet hoefde te remmen en vol achterop knalde. Gelukkig maar x2 en nog wat SR erbij gekregen en als tweede over de streep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:12
Ik heb gisteren mijn eerste IMSA race ooit gedaan op Monza. Na P8 gekwalificeerd te hebben in de GT3 klasse lag ik na één ronde al op P5, paar rondes later lag ik na een paar lekkere inhaalacties op P3, 5 seconden achter de leider en ik had een vergelijkbare pace.

Helaas was ik vergeten om een pitstop te oefenen en was dit de eerste keer dat ik moest tanken in een race. Dit resulteerde in een 40 seconden stop en go penalty voor speeding in de pits 8)7 . Daarna teruggevallen naar P10, midden in een gevecht

Uiteindelijk P8 geëindigd, nadat ik zelfs een keer over de kop was gevlogen door een contact.

Resultaat, +18 irating, -14 safety rating en een nieuwe ervaring met hoe een pitstop niet moet. Wel een super toffe race gehad! Nog een paar races tot license B (was al een tijdje D4.5, ik dacht dat ik boven de 4 automatisch promoveerde aan het einde van het seizoen haha).

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:12:
Gelukkig maar x2 en nog wat SR erbij gekregen en als tweede over de streep.
Ik zie dat de positieve lijn (zowel in racing als mentaliteit) doorzet. Goed om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Beltoni schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 08:31:
[...]

Ja en die R18 deed voor spek en bonen mee :+ :+ , nee in het donker rijden is niet voor mij weggelegd.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:35
Ik wil voor vanavond nog een simpele practice op Le Mans opzetten van 3 uur waarbij we de ochtend in rijden, dat heb ik namelijk nog niet eerder gedaan.
Plan is om deze rond 21:00 te starten, ik besef mij dat dit samenvalt met de GOT league practice maar mochten er geïnteresseerden zijn laat het dan even weten.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
ourplayground schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:17:
Ik wil voor vanavond nog een simpele practice op Le Mans opzetten van 3 uur waarbij we de ochtend in rijden, dat heb ik namelijk nog niet eerder gedaan.
Plan is om deze rond 21:00 te starten, ik besef mij dat dit samenvalt met de GOT league practice maar mochten er geïnteresseerden zijn laat het dan even weten.:)
Hou er wel rekening mee dat er vanavond ook een test sessie voor IMSA is opgezet!!!

Voor de mensen met Crewchief denk dat deze wel belangrijk is, als ik het goed lees moet de BETA UI gestart worden als Adminstrator en alle andere programma's die je dan wil gebruiken in Iracing moet je dan ook als administrator starten.

Windows has a security feature so that a process without elevated privileges cannot send keypresses to a process with elevated permissions. If this was allowed you could run some random script and it could then open your Windows Settings and start changing stuff.

The sim will launch at whatever permission level the BUI has, and if that's elevated then your unelevated apps may not be able to fully interact. That leaves you with a few options:

- Launch everything with elevated permissions.

- Launch everything without elevated permissions
- - You may not be able to do this with SimCommander

Does SimCommander need elevated permissions? This is usually done by launching using the Run as Administrator option. Launching that software without elevated permissions should cascade down the chain and fix the issue.

Hou deze thread goed in de gaten : https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3743440.page

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickPost1972 op 19-06-2020 10:23 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:21:
[...]

Hou er wel rekening mee dat er vanavond ook een test sessie voor IMSA is opgezet!!!

Voor de mensen met Crewchief denk dat deze wel belangrijk is, als ik het goed lees moet de BETA UI gestart worden als Adminstrator en alle andere programma's die je dan wil gebruiken in Iracing moet je dan ook als administrator starten.

Windows has a security feature so that a process without elevated privileges cannot send keypresses to a process with elevated permissions. If this was allowed you could run some random script and it could then open your Windows Settings and start changing stuff.

The sim will launch at whatever permission level the BUI has, and if that's elevated then your unelevated apps may not be able to fully interact. That leaves you with a few options:

- Launch everything with elevated permissions.

- Launch everything without elevated permissions
- - You may not be able to do this with SimCommander

Does SimCommander need elevated permissions? This is usually done by launching using the Run as Administrator option. Launching that software without elevated permissions should cascade down the chain and fix the issue.
Dit lijkt heel erg op het ding dat mijn 'niemand hoort me in TeamSpeak'-problemen veroorzaakt. Als er updates zijn, en je installeert die vanuit de Beta UI, dan wordt de Beta UI in elevated/administrator mode gestart. Logisch, want anders kan'ie zijn zooi niet installeren. Alleen komen dan mijn button presses niet meer in TS aan terwijl ik in iRacing zit. Want de sim wordt dan met die zelfde privileges gestart.
Voor mij is de oplossing om na het updaten de Beta UI te sluiten en opnieuw te openen, zodat'ie juist niet meer in elevated mode zit. Dan blijven mijn button presses niet meer hangen.
Gezien de workaround die in dat topic wordt genoemd is om Crew Chief als administrator te starten, denk ik dat het het zelfde probleem is.

De echte oplossing zou zijn dat niet ineens de hele Beta UI én de sim als'ie vanaf daar afgetrapt wordt met verhoogde privileges draait na updaten. Maar, bijvoorbeeld, alleen de updater zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Het is so wie so een bad practice om in elevated mode te blijven draaien (principle of least privilege). Dit vind ik eigenlijk een bug van de updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racer180
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik ben er bij Vincent

https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do#mpr-stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
SlaadjeBla schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:13:
[...]

Ik zie dat de positieve lijn (zowel in racing als mentaliteit) doorzet. Goed om te zien.
Trying. De twee races daarna waren minder clean. Maar ik doe mijn best zoveel mogelijk alles te ontwijken. Soms heb je van die dingen die zie je niet aankomen, zoals mensen die opeens veel langzamer een bocht nemen dan daarvoor. Als je dan in een groepje zit kun je ook niet veel naar achteren.

Helaas nu blijven steken op 3.99 dus ik moet Monza laten schieten voor IMSA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phusebox schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:09:
[...]

Trying. De twee races daarna waren minder clean. Maar ik doe mijn best zoveel mogelijk alles te ontwijken. Soms heb je van die dingen die zie je niet aankomen, zoals mensen die opeens veel langzamer een bocht nemen dan daarvoor. Als je dan in een groepje zit kun je ook niet veel naar achteren.

Helaas nu blijven steken op 3.99 dus ik moet Monza laten schieten voor IMSA.
Doe een timetrial met de skip, en rijd deze heel rustig zonder fouten en dan zal je 4.00 hebben.
Nogmaals heel rustig rijden en GEEN fouten maken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zo frustrerend dit. Een race die na 2 rondjes over is omdat een idioot denkt dat er een gat is wat er niet is....En je zou er nog duizelig van worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Misschien zie ik het niet goed, maar jij komt toch naar rechts?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ActualFantasy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:15:
Zo frustrerend dit. Een race die na 2 rondjes over is omdat een idioot denkt dat er een gat is wat er niet is....En je zou er nog duizelig van worden ook.

[YouTube: Overdekop.]
Ben jij de Porsche? Dan lijkt het toch echt je eigen schuld te zijn? Je stuurt naar rechts op een recht stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:18:
Misschien zie ik het niet goed, maar jij komt toch naar rechts?
Klein beetje wel ja, wilde zo zorgen dat hij niet het idee kreeg daar zo even tussendoor te floepen. Hij had mij daarvoor ook al aangetikt bij het uitkomen van die bocht.

Maar dat zag hij denk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 13:22:
[...]

Klein beetje wel ja, wilde zo zorgen dat hij niet het idee kreeg daar zo even tussendoor te floepen. Hij had mij daarvoor ook al aangetikt bij het uitkomen van die bocht.

Ik zie totaal geen probleem met wat die andere auto doet. Heeft meer snelheid, zit in een draft. Had je de spotter gehoord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Laatst online: 08-10 16:22
[...]

Je zit de ander voor idioot uit te maken terwijl jij zelf naar rechts komt op een recht stuk en op de auto in stuurt? 8)7 In die clip rijdt hij/zij gewoon rechtdoor en maak jij de domme move.

Dit is niet de manier om ervoor te zorgen dat hij er niet even 'tussen kan floepen'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Kleine tip: ga er nooit vanuit dat anderen jouw gedachtes of bedoelingen weten.

Voor zover mogelijk om te oordelen uit deze korte replay vanuit 1 camera: Ik vind het jouw schuld en niet de zijne. Hij houdt zijn eigen racelijn en pakt een tow. Jij beweegt je naar zijn racelijn en raakt hem op zijn achterste deel van de wagen. Hij was jou dus al ver genoeg voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Hij rijdt recht achter een andere auto en gaat zelfs iets naar rechts. Jij stuurt naar rechts terwijl hij naast je zit, wat was je verwachting dan? Dat hij zou remmen? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
De laatste tijd voel ik me soms een beetje een ezel... Die ene die zich telkens aan dezelfde steen stoot.
Die eerste chicane op het rechte stuk op Le Mans en ik zijn geen vrienden. Meerdere races ben ik daar in de rondte gegaan, zojuist notabene 2 rondjes achter elkaar...

De kont wordt licht bij het insturen en ik ga in de rondte. Het gas BIJgeven wat je zult zien in de replay is natuurlijk niet met het idee dat ik daarmee de auto opvang of door de bocht heen drift, ik zit dan al in de acceptatie-fase en doe daarmee een poging om de racelijn te verlaten voor de achteropkomende auto's :)

Aanschouw rondje 4 en 5 op Le Mans:
[Streamable: 2020-06-19 14-36-03]

Willen jullie eens meekijken wat ik hier in de toekomst beter of anders kan doen? Het is de kont die licht lijkt te worden, ben ik hier nog simpelweg teveel aan het remmen als ik met sturen begin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

B Tender schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 14:45:
De laatste tijd voel ik me soms een beetje een ezel... Die ene die zich telkens aan dezelfde steen stoot.
Die eerste chicane op het rechte stuk op Le Mans en ik zijn geen vrienden. Meerdere races ben ik daar in de rondte gegaan, zojuist notabene 2 rondjes achter elkaar...

De kont wordt licht bij het insturen en ik ga in de rondte. Het gas BIJgeven wat je zult zien in de replay is natuurlijk niet met het idee dat ik daarmee de auto opvang of door de bocht heen drift, ik zit dan al in de acceptatie-fase en doe daarmee een poging om de racelijn te verlaten voor de achteropkomende auto's :)

Willen jullie eens meekijken wat ik hier in de toekomst beter of anders kan doen? Het is de kont die licht lijkt te worden, ben ik hier nog simpelweg teveel aan het remmen als ik met sturen begin?
Het lijkt mij op een combinatie van rembalans teveel naar achter, teveel remdruk op moment dat je naar rechts instuurt en de forse stuurbeweging die je maakt bij het insturen. Bij de tweede zit je ook tever links (minder grip).

Je zou de slow rebound achter één clickje hoger kunnen zetten om iets meer druk op de achterkant te houden. Maar een soepelere stuurbeweging (en dus ook: eerder remmen waarschijnlijk) gaat je meer opleveren.

In de HPD laten wij bij 200m het gas al los; om bij 100m te gaan remmen. Dit is nodig om de brandstof te managen en je verliest effectief geen tijd mee. Het bespaart banden en de auto blijft rustiger bij het remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Combinatie van te laat, te hard remmen en eigenlijk gewoon teveel snelheid meenemen schat ik in.

Kan het ook zijn dat de achterbanden een te hoge temperatuur hadden? Door teveel glijden in de bochten ervoor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZelianGuy
Met het oog op de 24 uur van Le Mans morgen is dit een filmpje die wel handig is ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLhFlr0pucny-yOWAuZy3Sq4vt4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uWN9bzmB5SySrYrMmhGFn6oz.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:49

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Je remt 'te lang' door met te veel remdruk (dus richting Apex) en je stuurt nogal bruusk in.
Als je de Porsche trail-brakend een bocht in wil sturen moet je echt je remdruk langzaam minder laten worden naar de Apex en mooi vloeiend insturen.
En als je dat niet onder controle hebt moet je doen wat @Luckeh zegt ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
@Luckeh @StealthyPeanut @JoepW
Dankjewel heren! Daar kan ik wel wat mee :)

Een extra paar ogen kan soms heel waardevol zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3

Kijk eens naar de lijn van de anderen achter je, hier mooi in het screenshot gevangen. Ze beginnen veel vroeger met insturen, bij jou lijkt het te abrupt waardoor de kont je voorbij komt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/geZVrna.png?1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-10 14:38
Gebruikt iemand fanalab voor het afstellen van zijn gear bij iracing? Ik gebruik Fanaled en heb eigenlijk nooit naar fanalab gekeken.. Is het de moeite waard met een CSL elite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:36
Volgens mij kan het niet, toch vraag ik hier even. Mijn stuurwiel zit tegenwoordig erg dicht op het scherm. Dat zorgt ervoor dat ik de onderste balk van de UI (als je uit de auto bent) niet goed kunt zien.

Is hier een oplossing voor?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Spectre Wolf schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 17:03:
Volgens mij kan het niet, toch vraag ik hier even. Mijn stuurwiel zit tegenwoordig erg dicht op het scherm. Dat zorgt ervoor dat ik de onderste balk van de UI (als je uit de auto bent) niet goed kunt zien.

Is hier een oplossing voor?
Iracing niet op full screen spelen zodat je de onderste x cm niet in gebruik hebt. Je kan dan het iracing window verslepen met je muis.

Anders even naar voren leunen zodat je het wel ziet.

[ Voor 5% gewijzigd door JPM85 op 19-06-2020 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Xenophoben schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:31:
Gebruikt iemand fanalab voor het afstellen van zijn gear bij iracing? Ik gebruik Fanaled en heb eigenlijk nooit naar fanalab gekeken.. Is het de moeite waard met een CSL elite?
Zelf alleen nog maar bij Fanalab gebruikt, dus geen ervaring met Fanaled.

Fanalab stelt voor mij niet zoveel voor. Instellingen die je op het stuur kan doen, kan je ook in het programma doen, maar dat is voor mij 1x instellen en dat was het wel.
Het OLED schermpje zou verschillende informatie moeten kunnen tonen (snelheid / gear etc), maar als ik meer dan 1 ding aanvink dan loopt de boel in de soep qua LED & OLED.

Enige voordeel is dat mijn stuur blauwe vlaggen toont & pit limiter, dat is wel grappig. Maar eigenlijk zou ik gewoon de iRacing software zijn werk kunnen laten doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZelianGuy
Eindelijk een keer weer resultaten om naar huis te schrijven _/-\o_ https://members.iracing.c...id=33037181&custid=513973

Omdat ik niet 2 betaalde series wil rijden rijd ik deze week in de Sim-Lab production serie. Met de mazda op Okayama is wel een bekende situatie en kan ik daardoor veilig richting de 3.0 SR en misschien zelfs 4.0.

P2 start en P1 finish. Eigenlijk was nummer 1 sneller maar die gooide vanzelf de auto tegen de muur bij uitkomen laatste bocht.

het feit dat dit bottom split is vergeet ik gewoon met als slap excuus het feit dat het weekend is :+
Pagina: 1 ... 300 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies