iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 298 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Dat is hier al meerdere keren besproken volgens mij. Voordeel hiervan is dat je direct op dinsdag voorbereid de race in kan gaan ipv eerst nog te moeten oefenen en het circuit te leren kennen.

Voor mij perfect, want kan straks een race op Monza doen met een voordeel tov de rest.
Alleen is t lastig voor de mensen die alleen in de weekenden kunnen racen.
Als ik namelijk op zondag met de league mee wil doen kom ik vrijdag thuis dan heb je training voor de baan van de week er op, zaterdag trainen en racen voor die week om dan zondag weer te trainen voor de league.
Is toch weer wennen aan de baan en setup.
En ja ik heb wel aardig wat training nodig aangezien ik niet voor spek en bonen mee wil rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Volgens mij gaat dat alleen maar lukken als iRacing met een cryptomunt komt :P
Dit kan geregeld worden >:) Denk alleen niet dat ze het er mee eens zijn, zou wel grappig zijn als je 'coins' kan verdienen met je prestatie welke je weer kan omwisselen voor credits ofzo.

Ik ben toch wel benieuwd hoe snel de meeste zijn met de Porsche op monza gisteren, ik denk dat ik een 1:47x wel kan halen maar dan houdt het toch redelijk op. Gezien ik gisteren tijden zag van 1:45..

[ Voor 15% gewijzigd door green-tea op 16-06-2020 11:59 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
green-tea schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Dit kan geregeld worden >:) Denk alleen niet dat ze het er mee eens zijn, zou wel grappig zijn als je 'coins' kan verdienen met je prestatie welke je weer kan omwisselen voor credits ofzo.

Ik ben toch wel benieuwd hoe snel de meeste zijn met de Porsche op monza gisteren, ik denk dat ik een 1:47x wel kan halen maar dan houdt het toch redelijk op. Gezien ik gisteren tijden zag van 1:45..
Hoewel het niet echt te vergelijken is, haal ik in een training met dezelfde settings als de trainingen die we op vrijdagavond deden, een 1.47.2, met als optimal 1.46.6. Maar krijg geen enkel rondje aan elkaar geplakt goed.

In de races van gisteren en zondag kwam ik maar tot snelste van 1.48.6. Kwali was 1.47.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
green-tea schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:57:
[...]

Dirk reed gisteren 1:46.5 als snelste tijd in de practise, de kwali en race waren 1:46,7 en 1:46,9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Hoewel het niet echt te vergelijken is, haal ik in een training met dezelfde settings als de trainingen die we op vrijdagavond deden, een 1.47.2, met als optimal 1.46.6. Maar krijg geen enkel rondje aan elkaar geplakt goed.

In de races van gisteren en zondag kwam ik maar tot snelste van 1.48.6. Kwali was 1.47.8
Herkenbaar, tot het plots "klikte", gister beide races bijna foutloos verreden. Paar off tracks en 1x verremd. Snelste ronde was een 1:46.7, dus daar moet ook nog wel wat te vinden zijn. En nog wat consistenter worden.

Oefenen, oefenen, oefenen. Soms juist wat eerder remmen ipv altijd op de limiet proberen en dan heb je meer kans dat je wel cleane rondes rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Elke keer op het moment dat ik voor mijzelf relaxt ga rijden is het moment dat ik snelheid maak en consistent ben. Ga rijden op wat voor jou 90% is. Dan ga je een stuk relaxter rijden en dan komen de clean laps vanzelf. De snelheid komt daarna bijna vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:42:
Wat ik zelf mis, is dat ik niet kan zien wie wat zegt, voor Teamspeak is er niks dat in VR werkt. Hierdoor gaat nogal veel waardevolle informatie verloren omdat ik niet weet of iemand het nu tegen mij heeft.

Of er moet wel iets zijn dat ik niet heb kunnen vinden?
RaceLab Apps krijg ik ook niet aan de gang in VR. Zijn steeds stukken weg en is erg buggy en lastig te positioneren.
Dat is inderdaad een nadeel in VR dat je vaak niet weet wie er praat. Een aantal stemmen ken ik inmiddels wel omdat het vaak dezelfde mensen zijn die veel praten. Is vaak ook de 'oude' garde die elkaar kennen.

Wellicht is het een goed idee dat als je tijdens de race iemand wilt aanspreken of het over een race situatie wilt hebben, dat je zowel je eigen voornaam noemt als de naam (namen) van de personen waar je tegen spreekt.

Is misschien een beetje wennen maar er rijden inmiddels zoveel mensen in VR dat ik vind dat we dat gewoon moeten doen.

Ik ben er ook voorstander van dat als we hallo zeggen als we op de Teamspeak server komen, dat we even onze naam noemen: Goeienavond, Marc hier :)
En als er meer mensen zijn met dezelfde voornaam, onze achternaam ook even vermelden (zoals de Patricks)

[ Voor 4% gewijzigd door MDenessen op 16-06-2020 12:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ZelianGuy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Elke keer op het moment dat ik voor mijzelf relaxt ga rijden is het moment dat ik snelheid maak en consistent ben. Ga rijden op wat voor jou 90% is. Dan ga je een stuk relaxter rijden en dan komen de clean laps vanzelf. De snelheid komt daarna bijna vanzelf.
Ja, in practice lukt dat ook hoor, elke keer ga ik daar wel wat dichter naar die optimal tijd.

Maar in de races, no way. Nooit alleen, altijd opletten, dan ben ik gewoon nog een stuk langzamer, wat ook te begrijpen is. Ben nu nog stiekem wel iets teveel bezig met niemand eraf rijden en op de baan blijven, in plaats van misschien iets meer voor mijzelf rijden, en beetke mijn plaats geoorloofd verdedigen. Gisteren ging dat ook keertje mis bijvoorbeeld.

Ruim aan de kant gegaan, om daarna door de volgende eraf gereden te worden die ook dacht ff snel binnendoor te kunnen. Excsuss gehad, shit happens, niks aan de hand, maar als ik misschien die eerste wat meer verdedigd had, had het anders afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Ja, in practice lukt dat ook hoor, elke keer ga ik daar wel wat dichter naar die optimal tijd.

Maar in de races, no way. Nooit alleen, altijd opletten, dan ben ik gewoon nog een stuk langzamer, wat ook te begrijpen is. Ben nu nog stiekem wel iets teveel bezig met niemand eraf rijden en op de baan blijven, in plaats van misschien iets meer voor mijzelf rijden, en beetke mijn plaats geoorloofd verdedigen. Gisteren ging dat ook keertje mis bijvoorbeeld.

Ruim aan de kant gegaan, om daarna door de volgende eraf gereden te worden die ook dacht ff snel binnendoor te kunnen. Excsuss gehad, shit happens, niks aan de hand, maar als ik misschien die eerste wat meer verdedigd had, had het anders afgelopen.
Dat zijn dingen die alleen met veel racen op te lossen zijn. Ik merk bij mijzelf echt wel verschil in mijn eerste race (OMG AUTO BINNEN 3 SECONDEN, IK MOET AAN DE KANT) en gisteren waarbij ik pas ging opletten wanneer een auto binnen 1 seconden zat. Na een tijdje kost het mentaal minder werk om clean te rijden en dan heb je mentaal meer over voor snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Zo jammer dat de Ferrari nu de snelste wagen is in ILMS. Vanmorgen op Le Mans een race gereden, maar met tow kun je net bijblijven. Zonder tow lopen ze weg op de rechte stukken.

Het zal de verkoop van de Ferrari wel een boost geven, dus iR verdient er weer aardig wat mee :+ .

Jammer dat het zo'n invloed heeft op deze klasse. Silverstone was nog redelijk te doen, maar highspeed circuits niet.

Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
StealthyPeanut schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:37:
Zo jammer dat de Ferrari nu de snelste wagen is in ILMS. Vanmorgen op Le Mans een race gereden, maar met tow kun je net bijblijven. Zonder tow lopen ze weg op de rechte stukken.

Het zal de verkoop van de Ferrari wel een boost geven, dus iR verdient er weer aardig wat mee. Jammer dat het zo'n invloed heeft op deze klasse. Silverstone was nog redelijk te doen, maar highspeed circuits niet.

Zonde.
Was het niet zo dat tijdens Le Mans de BOP aangepast wordt?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Was het niet zo dat tijdens Le Mans de BOP aangepast wordt?
Dat is alleen bij Le Mans 24hr. Deze week is ook de Le Mans serie met 1hr races, daar is geen BoP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 14:20
MDenessen schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:29:
[...]

Dat is inderdaad een nadeel in VR dat je vaak niet weet wie er praat. Een aantal stemmen ken ik inmiddels wel omdat het vaak dezelfde mensen zijn die veel praten. Is vaak ook de 'oude' garde die elkaar kennen.

Wellicht is het een goed idee dat als je tijdens de race iemand wilt aanspreken of het over een race situatie wilt hebben, dat je zowel je eigen voornaam noemt als de naam (namen) van de personen waar je tegen spreekt.

Is misschien een beetje wennen maar er rijden inmiddels zoveel mensen in VR dat ik vind dat we dat gewoon moeten doen.

Ik ben er ook voorstander van dat als we hallo zeggen als we op de Teamspeak server komen, dat we even onze naam noemen: Goeienavond, Marc hier :)
En als er meer mensen zijn met dezelfde voornaam, onze achternaam ook even vermelden (zoals de Patricks)
Klopt. Gisteren in heat 1 was het helemaal lastig. 3 patricks bij elkaar :P

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972

Het zal de verkoop van de Ferrari wel een boost geven, dus iR verdient er weer aardig wat mee. Jammer dat het zo'n invloed heeft op deze klasse. Silverstone was nog redelijk te doen, maar highspeed circuits niet.

Zonde.
Wat denk je wat de licentie kosten zijn om de naam Ferrari te mogen gebruiken. Ik denk niet te weinig.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
patricks8 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:45:
[...]

Klopt. Gisteren in heat 1 was het helemaal lastig. 3 patricks bij elkaar :P
Ik zag ook al minimaal 2 martijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Zonde.
Het is natuurlijk heel leuk dat we verschillende modellen hebben in een klasse, maar het is natuurlijk ook heel lastig te balanceren. Niet alleen in iRacing.

Elke auto heeft zijn sterke en zwakke punnen en door het systeem kan je elke week gewoon de snelste auto kiezen. Dit is echt niet iets wat iRacing met opzet doet om verkoop te boosten. Je hebt gewoon van die aparte banen (Le Mans en Monza) waar de algemene BoP niet voor klopt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PatrickPost1972
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Ik zag ook al minimaal 2 martijns.
als het tegenzit:

2x Danny, Jasper, Bas, Joeri
3x Bob
3x Hans
1x Eric en 3x Erik
1x Marc en 3x Mark
4x Patrick
maar baas boven baas 5x Martijn.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:09:
[...]

als het tegenzit:

2x Danny, Jasper, Bas, Joeri
3x Bob
3x Hans
1x Eric en 3x Erik
1x Marc en 3x Mark
4x Patrick
maar baas boven baas 5x Martijn.
Je kunt deze Erik ook aanspreken met zijn nickname hoor :P
Niet dat het veel uitmaakt, ik hoor niks aan 1 kant en ik rij toch meestal al achteraan en in de weg :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 25-09 17:08
[...]

We hebben afgelopen week even gesproken over een proefrace voor Le Mans deze week. @JPM85 gaf toen aan elke dag behalve woensdag te kunnen. Voelen mensen hier iets voor een proefrace op donderdag? Ik dacht aan een beetje practice/quali, en dan 1 of 1.5 uur racen ofzo. Eventueel met versnelde tijd zodat we wat licht en wat donker hebben? Gewoon individueel, zodat we een zo groot mogelijk startveld hebben. Want 90% van Le Mans is natuurlijk verkeer overleven :+

Natuurlijk rijdt iLMS deze week ook weer op Le Mans, maar met bekenden is toch leuker :)
Laat maar weten als het doorgaat wanneer je nog wat wilt doen.
Komt de "pink chicane" wel voor veldvulling zorgen. :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

We hebben afgelopen week even gesproken over een proefrace voor Le Mans deze week. @JPM85 gaf toen aan elke dag behalve woensdag te kunnen. Voelen mensen hier iets voor een proefrace op donderdag? Ik dacht aan een beetje practice/quali, en dan 1 of 1.5 uur racen ofzo. Eventueel met versnelde tijd zodat we wat licht en wat donker hebben? Gewoon individueel, zodat we een zo groot mogelijk startveld hebben. Want 90% van Le Mans is natuurlijk verkeer overleven :+

Natuurlijk rijdt iLMS deze week ook weer op Le Mans, maar met bekenden is toch leuker :)
Als hier genoeg belangstelling voor is; kunnen we donderdag hier wel een sessie hosten hiervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Luckeh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:42:
[...]

Als hier genoeg belangstelling voor is; kunnen we donderdag hier wel een sessie hosten hiervoor.
Dan even allemaal liken als er interesse is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35
Even een vraag.

Net wil ik een race doen met IMSA Sportscar op Monza, de boel blijft hangen op 'Awaiting Tech', dus ik sluit iRacing af en wil de sessie opnieuw openen. Maar ik kom er op geen manier meer bij in, nergens kan ik join session doen. Iemand een idee wat ik moet doen?, beetje zonde van mijn iR dit :'(

Computer opnieuw opgestart, kan er nog steeds niet inkomen. Website blijft op 'in session' staan, dus maar op whitdraw gedaan. Dan maar switchen naar LeMans :|

[ Voor 21% gewijzigd door JPM85 op 16-06-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Weet er iemand waarom in de Beta UI, bij results, niet de results staan van de race van maandag, maar wel van die van zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:01:
Weet er iemand waarom in de Beta UI, bij results, niet de results staan van de race van maandag, maar wel van die van zondag?
Volgens mij is de Beta UI even stuk. Tot een paar dagen geleden stonden er bij mij überhaupt geen resultaten meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:53:
Even een vraag.

Net wil ik een race doen met IMSA Sportscar op Monza, de boel blijft hangen op 'Awaiting Tech', dus ik sluit iRacing af en wil de sessie opnieuw openen. Maar ik kom er op geen manier meer bij in, nergens kan ik join session doen. Iemand een idee wat ik moet doen?, beetje zonde van mijn iR dit :'(

Computer opnieuw opgestart, kan er nog steeds niet inkomen. Website blijft op 'in session' staan, dus maar op whitdraw gedaan. Dan maar switchen naar LeMans :|
Staat er niks op het forum van Iracing hierover, denk dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:49
Ik had gisteren eens de kans om mee te doen op een maandag en ik heb het goed naar mijn zin gehad. Heel veel kleine onnodige foutjes die ik op zelf op zondag maakte heb ik eruit gekregen en een "big one" in de Lesmos of de Ascari bleef me bespaard.

Ik heb in beide heats leuke gevechten in het middenveld gehad waar er clean met elkaar gestreden werd. Het enige wat me een bak frustratie opleverde is dat iedereen rond mij heen voor de Ferrari gekozen had en ik er met mijn Bimmer dus op ieder recht stuk vanaf werd gereden. Ik merkte wel dat ik een stuk later kon remmen maar dat zet op Monza geen zoden aan de dijk.

Deze week verder met mijn rig opbouwen (als ik de kat er uit krijg) in de hoop dat ik volgende week de stijgende lijn kan voortzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Staat er niks op het forum van Iracing hierover, denk dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Ik ga zo eens zoeken en anders een mailtje sturen naar iRacing zelf.

Alleen een beetje jammer van de 67iR die ik verloren ben. Gelijk maar eens race op LeMans gestart, daar heerlijk gereden en een p3 gepakt met +80iR, maakt het toch weer een beetje goed :9
Ik was vooral heel blij met mijn race pace, deze lijn maar eens doortrekken naar zaterdag. (track was trouwens 38 graden, semi glibberig >:) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7GRtcjU9TievqQe6bbX-jIekW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mX5TvDbaTHdnNV5CBHhVwsuy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Wat denk je wat de licentie kosten zijn om de naam Ferrari te mogen gebruiken. Ik denk niet te weinig.
Had er even een smiley bij moeten zetten ;) . Was niet serieus bedoeld.
Niellie41 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Het is natuurlijk heel leuk dat we verschillende modellen hebben in een klasse, maar het is natuurlijk ook heel lastig te balanceren. Niet alleen in iRacing.

Elke auto heeft zijn sterke en zwakke punnen en door het systeem kan je elke week gewoon de snelste auto kiezen. Dit is echt niet iets wat iRacing met opzet doet om verkoop te boosten. Je hebt gewoon van die aparte banen (Le Mans en Monza) waar de algemene BoP niet voor klopt.
Nee klopt, is ook zo. Maar ik vond de balans wel prima eigenlijk. Of was de Ferrari zo slecht?

Er zijn 2 opties imho:
Een makkelijk te bestuurbare auto, welke je sneller naar zijn max kunt krijgen.

Een lastig te besturen auto, welke je niet zo snel naar zijn max kunt krijgen, maar welke in theorie sneller is.

Nu krijg ik het gevoel dat de Ferrari én sneller is én makkelijker te besturen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Alleen een beetje jammer van de 67iR die ik verloren ben. Gelijk maar eens race op LeMans gestart, daar heerlijk gereden en een p3 gepakt met +80iR, maakt het toch weer een beetje goed :9
Ik was vooral heel blij met mijn race pace, deze lijn maar eens doortrekken naar zaterdag. (track was trouwens 38 graden, semi glibberig >:) )

[Afbeelding]
Mooi resultaat (ik moest het doen met p22)! Goeie rondetijden ook, ben toch wel benieuwd waar ik 3s verlies ten opzicht van jouw ronden.

Vooral porsche curves voelden halverwege voor mij eventjes gek, zelfde lijnen maar elke keer toch glijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:53:
Even een vraag.

Dit had ik zondagavond in tweede race ook,kon niks meer! ook maar afgesloten!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:25:
[...]

[Afbeelding]
Lekker hoor. Had nog even een paar minuutjes meegekeken, zag er strak uit!

Pak nog even een race op Monza mee, moet ergens deze week nog met de Skip aan de slag verder volle focus op Le Mans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:40:
[...]

Lekker hoor. Had nog even een paar minuutjes meegekeken, zag er strak uit!

Pak nog even een race op Monza mee, moet ergens deze week nog met de Skip aan de slag verder volle focus op Le Mans!
Ik weet niet of je mijn actie met die Fransman gezien had, maar dat was niet heel netjes van mij.
Hij pakte een slowdown bij de Dunlop chicane en ging mij toen opzichtig blokken. Bij de Esses voor Tetre Rouge hem er keihard tussen gegooid en slingerend het rechte stuk op gereden. Daarbij hem opzichtig terug geblokt. (laatste ben ik niet trots op, maar was er even klaar mee na gisteren 8) )

2 rondes later spinde hij bij de Dunlop chicane >:)
DakuGosuto schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:29:
[...]

Mooi resultaat (ik moest het doen met p22)! Goeie rondetijden ook, ben toch wel benieuwd waar ik 3s verlies ten opzicht van jouw ronden.

Vooral porsche curves voelden halverwege voor mij eventjes gek, zelfde lijnen maar elke keer toch glijden.
Ik zou zeggen upload eens een ronde, dan kunnen we je tips geven waar je snelheid laat liggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:45:
[...]

Ik weet niet of je mijn actie met die Fransman gezien had, maar dat was niet heel netjes van mij.
Hij pakte een slowdown bij de Dunlop chicane en ging mij toen opzichtig blokken. Bij de Esses voor Tetre Rouge hem er keihard tussen gegooid en slingerend het rechte stuk op gereden. Daarbij hem opzichtig terug geblokt. (laatste ben ik niet trots op, maar was er even klaar mee na gisteren 8) )

2 rondes later spinde hij bij de Dunlop chicane >:)
Alleen een stukje gezien waar jij een treintje van 4 leidde. Viel een iemand tussen uit maar had even gemist wat daar gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 20:45
Fail van mijn kant weer. Blijkbaar niet begrepen hoe promotion werk, want ging midden in een seizoen van Rookie naar D. Nu zou ik naar C kunnen maar dat is pas eind van het seizoen blijkbaar... daar zit je dan met je gekochte content voor license C races.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Dat was dan na die actie, toen ik een treintje van 4 leidde, had ik die Fransman ingehaald. Die reed in de blauwe 488, was al snel klaar met knipperen met zijn lampjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:04:
Fail van mijn kant weer. Blijkbaar niet begrepen hoe promotion werk, want ging midden in een seizoen van Rookie naar D. Nu zou ik naar C kunnen maar dat is pas eind van het seizoen blijkbaar... daar zit je dan met je gekochte content voor license C races.
Volgensmij mag je C dan rijden als je hoger dan 4.0 SR hebt.

Good Luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:06:
[...]

Volgensmij mag je C dan rijden als je hoger dan 4.0 SR hebt.

Good Luck!
En je 4 races in een D klasse wedstrijd gereden hebt

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Juliankarssies schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:09:
[...]

En je 4 races in een D klasse wedstrijd gereden hebt
Dan promoveer je direct naar C. Als je D4.0 hebt, maar nog geen vier races in D gereden hebt mag je ook al in C rijden zonder de licentie daadwerkelijk te hebben.

Dus @Phusebox: SR4.0 halen en gáán, ofwel met een directe promotie, ofwel omdat je 'alvast' mee mag rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Dan promoveer je direct naar C. Als je D4.0 hebt, maar nog geen vier races in D gereden hebt mag je ook al in C rijden zonder de licentie daadwerkelijk te hebben.

Dus @Phusebox: SR4.0 halen en gáán, ofwel met een directe promotie, ofwel omdat je 'alvast' mee mag rijden :)
Haha ik was al heel blij dat ik na 2 weken weer boven de 3.0 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:16:
[...]

Normaal zou ik het niemand aanraden omdat't geestdodend is en je er niks van leert. Maar als je je zinnen hebt gezet op iets leuks in de C-klasse, kun je natuurlijk een aantal pitstarts doen en rustig achteraan karren om SR te farmen. Of time trials rijden, maar daar win je minder SR mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:20:
[...]

Normaal zou ik het niemand aanraden omdat't geestdodend is en je er niks van leert. Maar als je je zinnen hebt gezet op iets leuks in de C-klasse, kun je natuurlijk een aantal pitstarts doen en rustig achteraan karren om SR te farmen. Of time trials rijden, maar daar win je minder SR mee.
Heb ik overwogen. Maar ga eerst nog proberen via de normale weg. Vorige race had beter kunnen zijn als ik niet moest uitwijken, buiten de baan raakte en tegen de muur spinde Zelf. Verder zelfs vliegende auto's weten te ontwijken dit keer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:16:
[...]

Bij mij is het in een paar dagen gelukt met de skip, gewoon voorzichtig een beetje achteraan en mensen voorlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
In de Fanatec Wheel Property Page onder settings moest dampening nu op 100% staan of nul heb CSW V1 :D :D :D ben het even kwijt.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 00:32
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 17:42:
In de Fanatec Wheel Property Page onder settings moest dampening nu op 100% staan of nul heb CSW V1 :D :D :D ben het even kwijt.
0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Voor de vrs gebruikers onder ons is het aan te raden voor de beginnende imsa rijder of zijn de setups toch te veel op snelle rijders gericht waardoor je er niks aan hebt?
Ik Zoek gewoon setups waarmee ik lekker mee kan komen maar waar ik vooral een stabiele auto aan overhoud want met vertrouwen komt de pace vanzelf

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Setups zijn wel erg persoonlijk en wat de een stabiel vindt, vindt de ander niks.
Ik heb de gratis setup van Majors Garage gebruikt en die bevalt mij prima:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3742375.page

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Eerste race op Monza (buiten GoT cup om), geloof het bijna niet maar op 5 track limits na geen enkel probleem. Uiteindelijk net naast het podium gefinisht op nog geen 9 seconden van de leider, veruit beste IMSA resultaat tot nu toe. Helaas in de pit P3 weggeven, zoals altijd reed ik iets te ver door, ook eindigde ik met 7 liter teveel dankzij Crewchief, misschien toch maar handmatig fuel plannen. Desalniettemin echt genoten!

Kinduci was aan het stream, hij eindigde als 8e op 44". Misschien kan ik de race vanuit een ander perspectief bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

VRS heeft eigenlijk altijd twee smaakjes van de setup. Een normale en een "safe". Met die laatste zou iedereen wel rond mee moeten kunnen komen en dan heb je een redelijk fatsoenlijke basis setup voor die week.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:45:
Ik zou zeggen upload eens een ronde, dan kunnen we je tips geven waar je snelheid laat liggen. 8)
Hierbij:

Mijn snelste ronde (inclusief telemetry) waarbij ik ook enigszins profiteer van de kerel voor me zo te zien.

Dingen die ik er zelf uithaal:

Aanremmen in bocht 1: normaliter ga ik daar wat eerder van m'n gas af om hetzelfde resultaat te bereiken.
Bocht 6 (die linker voor de laatste bocht voor mulsanne): minder hard remmen en meer van de baan gebruiken.
tweede chicane op de mulsanne kan ik volgens mij nog wel iets later remmen.

Verdere tips hoor ik graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:02:
Eerste race op Monza (buiten GoT cup om), geloof het bijna niet maar op 5 track limits na geen enkel probleem. Uiteindelijk net naast het podium gefinisht op nog geen 9 seconden van de leider, veruit beste IMSA resultaat tot nu toe. Helaas in de pit P3 weggeven, zoals altijd reed ik iets te ver door, ook eindigde ik met 7 liter teveel dankzij Crewchief, misschien toch maar handmatig fuel plannen. Desalniettemin echt genoten!

Kinduci was aan het stream, hij eindigde als 8e op 44". Misschien kan ik de race vanuit een ander perspectief bekijken :)
Kleine toevoeging, dit was inclusief mijn self upgraded pedals. Heb even de deadzones uit mijn standaard pedalen gehaald en deurstopper + meubelbeschermer of hoe je het ook mag noemen. Echt even wennen dat ik daadwerkelijk rem zodra ik mijn pedaal indruk.

Het is wel nog even wennen en ik weet ook niet of ik alles eruithaal maar elke keer als ik mijn rem harder intrap dan begin ik te glijden. Voor nu is het denk ik wel prima.

Race was, voor mijn doen ook extreem constant. Slechts een aantal 1.48, verder alles in de 1.47. Baan was, denk ik, wat langzamer dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
DakuGosuto schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:04:
[...]

Hierbij:

[YouTube: Le Mans ILMS iRacing]

Mijn snelste ronde (inclusief telemetry) waarbij ik ook enigszins profiteer van de kerel voor me zo te zien.

Dingen die ik er zelf uithaal:

Aanremmen in bocht 1: normaliter ga ik daar wat eerder van m'n gas af om hetzelfde resultaat te bereiken.
Bocht 6 (die linker voor de laatste bocht voor mulsanne): minder hard remmen en meer van de baan gebruiken.
tweede chicane op de mulsanne kan ik volgens mij nog wel iets later remmen.

Verdere tips hoor ik graag.
eigenlijk rem je overal te vroeg en heb je te weinig bochten snelheid als je wil zien hoe het hoort moet je ff dit filmpje kijken (1 van de snelste rijders nu f1 pro voor redbull)
YouTube: iRacing 2017 24 Hours of Le Mans, Ferrari GTE POLE lap - 3:44.973

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn eerste race op Spa, geen training gedaan, enkel eens 10 rondjes regen de AI gedaan vorige week. Mooi constante tijden, wel 2 sec langzamer dan de snelste tijden in mijn split. Dit geeft mij meer voldoening dan 1 snelle ronde.

02:51.483
02:51.477
02:51.958
02:51.475
02:51.494
02:51.402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phydomir schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:03:
VRS heeft eigenlijk altijd twee smaakjes van de setup. Een normale en een "safe". Met die laatste zou iedereen wel rond mee moeten kunnen komen en dan heb je een redelijk fatsoenlijke basis setup voor die week.
Klopt, als er een safe setup beschikbaar is pak ik die altijd. Met deze setup krijg ik meer vertrouwen waardoor ik uiteindelijk weer wat sneller ben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DakuGosuto
gerard27 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:47:
[...]

eigenlijk rem je overal te vroeg en heb je te weinig bochten snelheid als je wil zien hoe het hoort moet je ff dit filmpje kijken (1 van de snelste rijders nu f1 pro voor redbull)
YouTube: iRacing 2017 24 Hours of Le Mans, Ferrari GTE POLE lap - 3:44.973
Een lap uit 2017 met alle tyre model updates is niet echt representatief voor wat er nu mogelijk is.De VRS lap komt 'maar' uit op 3:52 (evenals de Craig Setup Shop's kerel die de setup die ik gebruik voor de porsche maakt).

Ik was meer op zoek naar wat concrete tips (wellicht een andere lijn of verkeerde versnelling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
DakuGosuto schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:57:
[...]

Een lap uit 2017 met alle tyre model updates is niet echt representatief voor wat er nu mogelijk is.De VRS lap komt 'maar' uit op 3:52 (evenals de Craig Setup Shop's kerel die de setup die ik gebruik voor de porsche maakt).

Ik was meer op zoek naar wat concrete tips (wellicht een andere lijn of verkeerde versnelling).
tyre model is misschien veranderd maar de lijnen en rempunten zijn nog steeds van toepassing

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Lap 1 van de iLMS op Le Mans. Voorganger verliest'm in de Porsche Curves, raakt mij en houdt vervolgens z'n rem niet vast zodat'ie me nog een tweede keer raakt. Sta nu in de pits voor 16m required repairs... Ga'm voor de vorm maar uitrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:52:
Mijn eerste race op Spa, geen training gedaan, enkel eens 10 rondjes regen de AI gedaan vorige week. Mooi constante tijden, wel 2 sec langzamer dan de snelste tijden in mijn split. Dit geeft mij meer voldoening dan 1 snelle ronde.

02:51.483
02:51.477
02:51.958
02:51.475
02:51.494
02:51.402
Rondje 3 valt bijna uit de toon, de rest is eng constant :) Netjes

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:26:
Lap 1 van de iLMS op Le Mans. Voorganger verliest'm in de Porsche Curves, raakt mij en houdt vervolgens z'n rem niet vast zodat'ie me nog een tweede keer raakt. Sta nu in de pits voor 16m required repairs... Ga'm voor de vorm maar uitrijden.
Crap wanneer zoiets gebeurt. Maar krijg je niet sowieso een extra penalty als je hem niet uitrijdt?
Heb daarom tot nu toe alles maar afgemaakt, hoe kansloos ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Rondje 3 valt bijna uit de toon, de rest is eng constant :) Netjes
Op zo'n lange baan vond ik het al helemaal tof om te zien. Dat ene rondje moest ik iets inhouden volgens mij vanwege een gele vlag en ik durfde niet 100% door de bocht voordat ik kon zien wat er was.

Het grappig is dat ik nu weer denk "waar moet ik nog 3 sec winnen". Maar ja dat denk ik altijd wanneer ik voor het eerst op een circuit rijdt met een andere auto.

Tegen het eind van de week ben ik dan weer richting die tijd gekropen en dan is het weer tijd voor een ander circuit :D

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:31:
[...]

Crap wanneer zoiets gebeurt. Maar krijg je niet sowieso een extra penalty als je hem niet uitrijdt?
Heb daarom tot nu toe alles maar afgemaakt, hoe kansloos ook.
Yes, nu quitten is niet goed voor de incidents per corner zegmaar :P Maargoed, ik rijd deels ook als oefening voor de 24h, dus uitrijden is ook gewoon extra oefenen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Net een leuke IMSA race gehad, met 2 andere Tweakers.

4,5 en 7 geworden, en een andere beneluxer won de race!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik zat net 1 splitje hoger samen met Joeri, daar waar ik twee foutjes maak rijdt hij hem volgens mij keurig naar P3. Zelf 13e met veel te veel inc.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Ik zat waarschijnlijk een splitje lager :P. P8 geworden, ondanks in de eerste ronde een tik en spin bij Ascari. Kon gelukkig zonder al te veel moeite door rijden, maar miste wel topsnelheid. BMW's liepen mij zelfs voorbij op de rechte stukken. Bij de pitsstop 51 sec optional repairs. Niet genomen want reed toch wel lekker rond op P11.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:51
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:52:
Net een leuke IMSA race gehad, met 2 andere Tweakers.

4,5 en 7 geworden, en een andere beneluxer won de race!
Ja klopt ik was helaas 7e geworden nadat ik in ronde 3 een fout maakte waarvan ik van P3 naar p11 gezakt was.
Verder een super toffe race erg clean en leuke battles maar met de BMW is het hard werken deze race 8)7

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
pr0mo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:07:
[...]

Ja klopt ik was helaas 7e geworden nadat ik in ronde 3 een fout maakte waarvan ik van P3 naar p11 gezakt was.
Verder een super toffe race erg clean en leuke battles maar met de BMW is het hard werken deze race 8)7
Ik kon heel even beetje bijblijven bij ourplayground, maar op het eind liep hij toch wat weg. Maar wel leuke race, en niet echt grote fouten gemaakt.

Blijkbaar had een een goeie undercut gemaakt, want hij kwam echt 2 meter voor mij de pits uit. Daarna liep ie toch weer weg tot 3 seconden aan het eind.

Al met al wel tevreden.

[ Voor 15% gewijzigd door ActualFantasy op 16-06-2020 20:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:26:
Nou, da's in ieder geval nog interessant geworden :+ Na 19 minuten aan repairs (16.5 required en 2.5 optional) weer verder met een volledig gefikste auto, waarvan het stuur nog naar rechts stond. Op die manier de race uitgereden. Nog een kleine on-track battle gehad met iemand anders die repairs had moeten nemen, maar laten gaan omdat ik't niet vertrouwde met dat scheve stuur. Op het eind van de race flink aan het fuel saven om hopelijk een pitstop te kunnen vermijden en een plekje te pakken. Dat lukte, maar toen duurde de race nog een ronde en kwam ik met 0.1L alsnog de pits in. Daarbij was ik uiteraard vergeten banden uit te zetten, en tegen de tijd dat ik ze weer uit had, zat er al een nieuwe rechtsvoor op. Dus met drie oude en één nieuwe band de laatste ronde gereden en uiteindelijk p13 gepakt. Niet zo goed voor de iR, maar verder op één offtrack na een cleane race gereden, dus alsnog een beetje SR erbij.

Om 9 uur maar de volgende pakken, denk ik :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Vanmorgen mijn eerste IMSA gereden op Monza (laagste split)

Na een Qualify 19e plek met een 1:50.018 (vergeten fuel aan te passen) voor mijn doen best een goede race gereden :)
Ik vind het nog lastig om te pushen en risico's te nemen en vond het belangrijker om de race uit te rijden en niet te veel fouten te maken. en dat is wel gelukt!
Met een gemiddelde van 1:53.161 :X en door wat foutjes van anderen mooi geëindigd als 5e
In de laatste rondes mijn 5e plek nog netjes verdedigd!
Helaas wel 10 INC's en bijna allemaal een off track bij het uitkomen van Lesmo 2 , blijkbaar mag je daar niet te ver naar buiten :?

Zeker nog wel een paar keer rijden deze week!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Man man man, heb bij de langere IMSA races last van micro stutters. Meestal op een recht stuk, maar net gebeurde het in parabolica. Verloor de auto met achterop komend verkeer en 3 man kon me ontwijken en de 4e klapt er vol op. Met 10 minuten te gaan auto in puin. Kan me niet herinneren dat ik dat op Interlagos ook had. :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
@Doubleoz Ik heb geen idee hoe ik ingame private kan chatten :). Dus bij deze. Weer een bekende GoT-er. Had wel verwacht dat jij wat sneller zou zijn :). Ook vanwege de qualy. Kon je nog wel redelijk bijhouden in het begin. Maar op een gegeven moment moest ik toch wat lossen. Uiteindelijk toch nog P7 :).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:13
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:40:
Man man man, heb bij de langere IMSA races last van micro stutters. Meestal op een recht stuk, maar net gebeurde het in parabolica. Verloor de auto met achterop komend verkeer en 3 man kon me ontwijken en de 4e klapt er vol op. Met 10 minuten te gaan auto in puin. Kan me niet herinneren dat ik dat op Interlagos ook had. :-(
Ik heb af en toe ook last van micro stutters. Komen zeer willekeurig voor, en soms ook races lang achter elkaar nooit last van 8)7 . Heb nog niet de vinger erop kunnen leggen wat nou het probleem is.

Wel zojuist m'n eerste IMSA gewonnen op Monza. Na de GoT league van afgelopen zondag en maandag was dit gewoon een makkie :o . Op pole gekwalificeerd met meer dan een halve seconde op de nummer 2, en ook mijn pace was bijna 0.5 seconde per ronde sneller.

Wel heel veel last gehad van verkeer van de GT3 klasse. Paar keer heel voorzichtig te werk gemoeten om geen contact te maken met die lui.

Tegen de tijd dat ik moest gaan pitten bijna in paniek. Leek geen f*ck te kloppen van m'n fuel berekening. Auto maar vol gekapt :+ en veel verloren op de pit entry waardoor #2 weer op 3 seconde kon naderen.

Daarna weer makkelijk kunnen wegrijden en 12+ seconde op de finish :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Cigarguy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:53:
[...]

Ik heb af en toe ook last van micro stutters. Komen zeer willekeurig voor, en soms ook races lang achter elkaar nooit last van 8)7 . Heb nog niet de vinger erop kunnen leggen wat nou het probleem is.

Wel zojuist m'n eerste IMSA gewonnen op Monza. Na de GoT league van afgelopen zondag en maandag was dit gewoon een makkie :o . Op pole gekwalificeerd met meer dan een halve seconde op de nummer 2, en ook mijn pace was bijna 0.5 seconde per ronde sneller.

Wel heel veel last gehad van verkeer van de GT3 klasse. Paar keer heel voorzichtig te werk gemoeten om geen contact te maken met die lui.

Tegen de tijd dat ik moest gaan pitten bijna in paniek. Leek geen f*ck te kloppen van m'n fuel berekening. Auto maar vol gekapt :+ en veel verloren op de pit entry waardoor #2 weer op 3 seconde kon naderen.

Lekker hoor!! Zit even naar de sessie te kijken. 17 GTE's maar een GT3 op P9, dat is wel opvallend toch of gebeurt dat vaker?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Cigarguy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:53:
[...]

Nogmaals gefeliciteerd!
Zat bij je in de split en ben derde geworden. Goed begin van de week. Gekwalificeerd als derde maar gekwalificeerd met 54 liter in de tank 🤦‍♂️.

Wel jammer 9x door o.a. 2 contacts in ronde 1 en ronde 2. Die in ronde 1 kwam door de ophoping in de eerste chicane. En in de tweede ronde door slechte exit eerste chicane en auto achter mij knalt er linksachterin. Wel redelijk schade volgens mij (50 sec optional repairs), maar door langer doorrijden tot het pitten P3 kunnen pakken.

Verkeer was idd een uitdaging!

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Met tweaker @Niellie41 op plek 7.

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 16-06-2020 22:05 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01:13
JS1990 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Nogmaals gefeliciteerd!
Zat bij je in de split en ben derde geworden. Goed begin van de week. Gekwalificeerd als derde maar gekwalificeerd met 54 liter in de tank 🤦‍♂️.

Wel jammer 9x door o.a. 2 contacts in ronde 1 en ronde 2. Die in ronde 1 kwam door de ophoping in de eerste chicane. En in de tweede ronde door slechte exit eerste chicane en auto achter mij knalt er linksachterin. Wel redelijk schade volgens mij (50 sec optional repairs), maar door langer doorrijden tot het pitten P3 kunnen pakken.

Verkeer was idd een uitdaging!
Zie net op je iracing profiel dat je een mede tweaker was :+

Zag het gebeuren in de spiegel ja. Wel lekker van die p3 alsnog!
Beltoni schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Lekker hoor!! Zit even naar de sessie te kijken. 17 GTE's maar een GT3 op P9, dat is wel opvallend toch of gebeurt dat vaker?
Geen idee. Moest al behoorlijk snel mensen lappen uit de GT3 en GTE. Ik denk dat degene die hem gewoon tussen de lijntjes hebben gehouden op een hele mooie plek gefinished zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Cigarguy op 16-06-2020 22:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
patricks8 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:52:
@Doubleoz Ik heb geen idee hoe ik ingame private kan chatten :). Dus bij deze. Weer een bekende GoT-er. Had wel verwacht dat jij wat sneller zou zijn :). Ook vanwege de qualy. Kon je nog wel redelijk bijhouden in het begin. Maar op een gegeven moment moest ik toch wat lossen. Uiteindelijk toch nog P7 :).
Rechtermuisknop op de naam klikken en dan kan je een PM bericht sturen :) Wel erg leuk dat de groep inmiddels zo groot is geworden en je bijna altijd wel met iemand in de split zit die je "kent". Was een leuke race en voor beide met een mooi resultaat. Ik gaf alleen onnodig P4 weg maar uiteindelijk is mijn P5 mijn beste resultaat tot dusver in de IMSA dus ben er blij mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Nice. Hoe komen ze eigenlijk aan die highlights? Van mensen die iets insturen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
tomolino schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 19:54:
Ik zat net 1 splitje hoger samen met Joeri, daar waar ik twee foutjes maak rijdt hij hem volgens mij keurig naar P3. Zelf 13e met veel te veel inc.
Dat was inderdaad een enerverende race met een groepje Italianen & Spanjaarden. Helaas niet zo goed voor mijn safety rating, maar ik heb de hele race zitten knokken met P2-P4, daar doen we het ook voor.

Helaas begon mijn dag slecht, maar hierna een heerlijke streak te pakken LeMans (P3), Monza (P3) en als afsluiter een toetje op LeMans (P2). Netto +240 iRating, maar zonder de vage connectie issues (-67), had dit zeker +300 kunnen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
Na mijn teleurstellende eerste race van de avond, een iets betere tweede race :)
Startnummer 2, altijd flinke druk :+ Maar bij de quali p3 gepakt. Goed van start, p3 gehouden en een gat naar p4 geslagen. Terwijl ik in gevecht ben met p2 weet p3 naar ons toe te rijden. Op een gegeven moment maakt p2 een flinke fout en kan ik p2 pakken. Daarna rondenlang in gevecht geweest om die plek. Mijn achterkant begon wat losjes te worden, dus op een gegeven moment die gast maar laten gaan, waarna'ie ook een paar seconden weg reed. Na de pitstop op 1s achter hem terecht gekomen, maar hij was gewoon domweg sneller, en ik begon fouten te maken en heb ik'm dus weer laten lopen. Verder gewoon redelijk clean de race uitgereden. Toen we de top van het GTE-veld langs moesten waren daar wat mensen in gevecht. Omdat ik toch ver voor en ver achter lag op mijn voor- en achtergangers heb ik me daar niet mee bemoeid tussen start/finish en Mulsanne. Daardoor mocht ik op Mulsanne deze actie maken:

Al met al een enorm leuke race dus *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Nice. Hoe komen ze eigenlijk aan die highlights? Van mensen die iets insturen?
Mensen sturen replays in naar Alexander Horn (iRacing staff) en die selecteert elke maand de 10 leukste/mooiste/etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
Ik lees verschillende posts met stutters. Ik had laatst TSnotifier geïnstalleerd en ben daarna een hele avond (leMans training) bezig geweest om te achterhalen waar die stutter ineens vandaan kwam. Je raadt het al .........

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH9b55lEj-dk3GymmoG2dvh_gE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0w6Lx5AWFdVAE5cYDZIGt6xJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:21
Zo, een positieve avond!
Mijn nieuwe rig zit in elkaar en bevalt prima!
Gelijk Monza gedaan samen met nog 2 andere tweakers. P10 gestart en p4 geëindigd na nog een spin dankzij een gt3 die wel, oh nee toch niet, ruimte laat.
Daarna nog even aan het oefenen/ouwehoeren op Le Mans om daarna toch maar de race van 21:00 mee te pakken, p12 gestart en p8 geëindigd. Niet de beste en mooiste race, maar toch weer wat puntjes er bij!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Zo, de tweede race vanavond ging een stuk beter!
Gekwalificeerd op P5 met een voor mijn doen prima tijd, vervolgens goed weten te starten en opgeklomen naar P3.
De mannen achter me waren iets sneller maar ik kon ze redelijk achter me houden, helaas dacht er eentje een divebomb te doen, ik moest uitwijken en dit koste me een slowdown.
Wel erg leuk om te merken dat de rijders om me heen dit ook een matige actie vonden en me tijdig waarschuwde en na die tijd complimenteerde met het uitwijken.
Vervolgens geprobeerd bij te blijven bij de 4 auto's voor me, helaas lag hun pace net 3/4 tienden lager en verloor ik de aansluiting, wederom was het leuk op de voicechat aangezien de coureur op P4 maar bleef roepen dat ik aan moest haken.

Later nog een leuk gevecht gehad waarbij we beide erg clean uit de strijd kwamen, helaas is de replay net niet goed opgeslagen waardoor het er net niet opstaat dat ik hem weer terugpak bij het uitkomen van de 2e chicane.

Aan het eind van de rit P5 en weer naar 2000+ Irating. Deze baan kost me alleen wel veel sR :/

[ Voor 4% gewijzigd door tomolino op 16-06-2020 22:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
smollynl schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:43:
Ik lees verschillende posts met stutters. Ik had laatst TSnotifier geïnstalleerd en ben daarna een hele avond (leMans training) bezig geweest om te achterhalen waar die stutter ineens vandaan kwam. Je raadt het al .........
Ik heb dat ook geprobeerd te installeren maar heb teamspeak verder niet aan staan. Maakt dat uit?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Doubleoz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:26:
[...]

Rechtermuisknop op de naam klikken en dan kan je een PM bericht sturen :) Wel erg leuk dat de groep inmiddels zo groot is geworden en je bijna altijd wel met iemand in de split zit die je "kent". Was een leuke race en voor beide met een mooi resultaat. Ik gaf alleen onnodig P4 weg maar uiteindelijk is mijn P5 mijn beste resultaat tot dusver in de IMSA dus ben er blij mee.
En p4 was ik in deze race! Race ging erg goed, na een slechte quali op p22 gestart maar een goede pace kunnen vinden waardoor ik p4 heb kunnen pakken. Met @Doubleoz achter mij maakte ik 2 rondes voor het einde bijna een einde aan mijn race toen ik me (geloof in ascari) die laatste 2 snelle bochten de achterkant verloor en een offtrack moest pakken om hem recht te houden. >:) Vooral de laatste 4 ronden waren overleven met de banden met de bmw maar gelukkig kon ik p4 finishen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kampover op 16-06-2020 23:28 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Ik heb dat ook geprobeerd te installeren maar heb teamspeak verder niet aan staan. Maakt dat uit?
Durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Met tweaker @Niellie41 op plek 7. Mozes, Mozes!!!!!!!!!!

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
ourplayground schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:54:
Zo, een positieve avond!
Mijn nieuwe rig zit in elkaar en bevalt prima!
Gelijk Monza gedaan samen met nog 2 andere tweakers. P10 gestart en p4 geëindigd na nog een spin dankzij een gt3 die wel, oh nee toch niet, ruimte laat.
Daarna nog even aan het oefenen/ouwehoeren op Le Mans om daarna toch maar de race van 21:00 mee te pakken, p12 gestart en p8 geëindigd. Niet de beste en mooiste race, maar toch weer wat puntjes er bij!
Mooie rig veel plezier ermee, ja jammer in je eerste race dat ongelukje in de variante had een p3 ingezeten.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 17-06-2020 00:28 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

* Arfman veegt zweet van voorhoofd af

Zo, met maar liefst 15 minuten oefening een Le Mans series race gedaan, na alle berichten in dit topic erover :+

Als "wapen" voor de HPD gekozen, ik denk dat het 8 jaar geleden is dat ik die nog geraced heb op wat testsessies na. Ik had de langzaamste Q tijd (goh :+) maar achter me stonden nog een paar mensen zonder tijd.

Doel was uitrijden, koste wat kost. Gewoon voor de ervaring en stiekem een beetje SR farmen. Eigenlijk verliep de hele race (SoF 2100) zonder grote problemen voor zowat het hele veld. In ronde 1 wilde iemand me inhalen in de Dunlop curve, prima joh, ga maar. Die haalde ik dezelfde ronde meteen weer in nadat hij zich bij de eerste chicane verremde :P

Eigenlijk gewoon zo doorgereden. Waar het kon een tow gepakt van een LMP1 of mede LMP2 rijder en eigenlijk verder lekker uitgereden. Helaas 1 offtrack en 1 halve spin bij het aanremmen dus 3 incjes, maar toch 0.8SR erbij :o

Leuk om een keer mee te doen maar qua pure pace kom ik echt 3-4 seconden te kort, zelfs in mijn eigen SoF. Had ook de iRacing Le Mans setup gebruikt, geen idee of die goed is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Kampover schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:20:
[...]

En p4 was ik in deze race! Race ging erg goed, na een slechte quali op p22 gestart maar een goede pace kunnen vinden waardoor ik p4 heb kunnen pakken. Met @Doubleoz achter mij maakte ik 2 rondes voor het einde bijna een einde aan mijn race toen ik me (geloof in ascari) die laatste 2 snelle bochten de achterkant verloor en een offtrack moest pakken om hem recht te houden. >:) Vooral de laatste 4 ronden waren overleven met de banden met de bmw maar gelukkig kon ik p4 finishen. :)
Je naam kwam al wel bekend voor maar wist niet zeker of je nu ook lid was van GoT. Afgelopen tijd zoveel nieuwe rijders voorbij zien komen :) Maar blij dat ik in ieder geval van een GoT driver heb verloren:) Ik miste bij Ascari in mijn out lap volledig mijn rempunt en daarna bij parabolica had ik nog onvoldoende grip waardoor ik hem verloor. Balen maar het is niet anders. Maar al met al een leuke race!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Als teamspeak niet draait heeft het ook geen zin om TSnotifier aan te hebben staan ;)

Bij mij start TSnotifier trouwens automatisch op als ik TS start, zit in de instellingen van TS (heeft ie zelf gedaan bij installeren, ik heb daar niks aangepast).

Ik heb trouwens wel af en toe nog steeds last van een kleine stutter maar dat gebeurt zeker ook als ik die hele TS mikmak niet heb draaien dus dat kan niet de oorzaak zijn bij mij.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Ik dacht dus ik dat ik dus de content voor de skip had gekocht voor de 1e 3 weken. Niet dus, en voor 2 series nieuwe banen te gaan kopen wordt het wel erg duur. Zijn er D series die zonder betaalde content te doen zijn zodat ik naar een C SR license kan gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 16:16

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

ZelianGuy schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:02:
Ik dacht dus ik dat ik dus de content voor de skip had gekocht voor de 1e 3 weken. Niet dus, en voor 2 series nieuwe banen te gaan kopen wordt het wel erg duur. Zijn er D series die zonder betaalde content te doen zijn zodat ik naar een C SR license kan gaan?
Je kunt volgens mij alleen de Fanatec Global Mazda Cup helemaal gratis rijden.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
En de Sim Lab production car challenge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
In de Fanatec Global zitten ook regelmatig gratis banen. Heb de Cadillac toen gebruikt op een gratis baan om minimaal 4 races in D te halen.

Simlab Production car challenge is op Okayama deze week. Kun je de Mazda voor gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door JS1990 op 17-06-2020 09:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
iRacing week planner is hiervoor ideaal. Even bookmarken & aangeven welke content je al hebt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
JPM85 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:45:
[...]

iRacing week planner is hiervoor ideaal. Even bookmarken & aangeven welke content je al hebt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/
Fantastisch deze site :o . Bedankt. Meteen ff een bookmark gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Pff het is wel echt lastig als je redelijk achteraan start omdat je een slechte quali had een beetje knappe plek te krijgen. Eerste ronde weer volle beuk, 2de ronde stond iemand stil die ik net kon ontwijken waardoor enorm moest uitwijken waarna er weer iemand stil stond die beukte ik. Waarna ik blijkbaar schade had en dus aardig wat snelheid miste.

IMSA is frustrerend! =]

Even iets wat ik niet kan vinden, hoe kan je zorgen dat je bij pitten alleen tankt? Ik had 40 sec penalty omdat ik blijkbaar speede maar dan doet ie ook direct service?

[ Voor 6% gewijzigd door green-tea op 17-06-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 00:21
green-tea schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:49:
Pff het is wel echt lastig als je redelijk achteraan start omdat je een slechte quali had een beetje knappe plek te krijgen. Eerste ronde weer volle beuk, 2de ronde stond iemand stil die ik net kon ontwijken waardoor enorm moest uitwijken waarna er weer iemand stil stond die beukte ik.

IMSA is frustrerend! =]

Even iets wat ik niet kan vinden, hoe kan je zorgen dat je bij pitten alleen tankt? Ik had 40 sec penalty omdat ik blijkbaar speede maar dan doet ie ook direct service?
IMSA is de eerste 2 ronden letterlijk rustig aan doen.. laat de anderen de fouten maar maken... :)
Wat betreft je tanken, je kan een .ini file aanpassen dat je banden niet standaard worden vervangen.
how to: https://osracing.net/how-...and-fuel-fill-in-iracing/

[ Voor 6% gewijzigd door ourplayground op 17-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
green-tea schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 09:49:
Pff het is wel echt lastig als je redelijk achteraan start omdat je een slechte quali had een beetje knappe plek te krijgen. Eerste ronde weer volle beuk, 2de ronde stond iemand stil die ik net kon ontwijken waardoor enorm moest uitwijken waarna er weer iemand stil stond die beukte ik. Waarna ik blijkbaar schade had en dus aardig wat snelheid miste.

IMSA is frustrerend! =]

Je kan ini bestand aanpassen, of via F4 en F5 in je blackbox aangeven, voor begin van een race, wat je wel of niet wilt bij de eerstvolgende keer dat je de pits in rijdt.
Pagina: 1 ... 298 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies