iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 297 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikp55
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-04-2023
Heeft hier iemand nog de Replay file van gisteravond voor mij?
Ik ben hem zelf vergeten op te slaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:03
Ter verbetering van mijn baanetiquette:

In de twee races gisteren ben ik ook nogal een paar keer in een situatie beland waar ik achteraf het idee had nogal in de weg te rijden, maar niet echt weet wat ik beter had kunnen of moeten doen. Ik heb snippets gemaakt van twee van deze situatie's, met de vraag wat ik hier anders had kunnen of moeten doen (of niet).

Situatie 1:

Hier worden ik en een ander gelapped in de tweede chicane. Ik probeer hier de eerste bocht al wat wijder te nemen (had achteraf gezien nóg wijder gekund) maar de tweede bocht naar rechts kan ik niet zo heel veel meer. En daar zit ik naar mijn idee toch wel de andere rijder in de weg (waardoor er mogelijk een groter gat ontstaat naar zijn voorganger).

Hem stilzetten of rechtdoor gaan lijkt me ook niet de oplossing. Is dit gewoon wat het is of kan ik een situatie als deze anders aanpakken?

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 15 16 19 42]

Situatie 2:

Hier komt een hele zwik aan snellere rijders op mij af die mij lappen. Zo gefocussed op aan de kant gaan, en vervolgens schrikken van het feit dat hij achter mij plakt (zit ik op de verkeerde lijn denk je dan), wat achteraf natuurlijk is voor de drag, merk ik pas laat op dat er iemand die uit de pitlane komt eigenlijk stil staat ipv langzaam rijdt.

Om die te ontwijken ga ik vervolgens geschrokken weer naar links, en blijf ik vervolgens op de lijn ter voorbereiding van de chicane maar zit ik dus gigantisch in de weg van de volgende auto die er aan kwam zetten. Ik ben ook een stuk langzamer door die eerste chicane dus ik kan me zo voorstellen dat dit die racer gewoon seconden kost.

Wat had ik hier beter kunnen doen? Hem voor die gele ook maar flink af laten remmen met het risico stil te komen staan? Er komen tenslotte nog meer auto's aan.

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 15 16 23 19]

Voor beide situatie's geldt eigenlijk dat ik twijfel omdat ik ergens gelezen dacht te hebben in bochten e.d. een voorspelbare lijn te behouden, ondanks dat je langzamer bent, en vervolgens op een recht(er) stuk pas aan de kant te gaan om risico's te voorkomen.

Dan nog een vraag:

Dit werd gisteren al besproken op TeamSpeak dacht ik, maar even voor de zekerheid: klopt het dat auto's die je ghost(?) in de pits, blijft ghosten totdat je niet meer met elkaar verweven bent? Ook buiten de pitlane? En gebeurd dat ghosten altijd? Ik dacht namelijk iets te lezen over enkel in de working lane, en niet de fast lane.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35
diabyte schreef op maandag 15 juni 2020 @ 16:53:
Ter verbetering van mijn baanetiquette:

In de twee races gisteren ben ik ook nogal een paar keer in een situatie beland waar ik achteraf het idee had nogal in de weg te rijden, maar niet echt weet wat ik beter had kunnen of moeten doen. Ik heb snippets gemaakt van twee van deze situatie's, met de vraag wat ik hier anders had kunnen of moeten doen (of niet).

Situatie 1:

Hier worden ik en een ander gelapped in de tweede chicane. Ik probeer hier de eerste bocht al wat wijder te nemen (had achteraf gezien nóg wijder gekund) maar de tweede bocht naar rechts kan ik niet zo heel veel meer. En daar zit ik naar mijn idee toch wel de andere rijder in de weg (waardoor er mogelijk een groter gat ontstaat naar zijn voorganger).

Hem stilzetten of rechtdoor gaan lijkt me ook niet de oplossing. Is dit gewoon wat het is of kan ik een situatie als deze anders aanpakken?

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 15 16 19 42]

Situatie 2:

Hier komt een hele zwik aan snellere rijders op mij af. Zo gefocussed op aan de kant gaan, en vervolgens schrikken van het feit dat hij achter mij plakt (zit ik op de verkeerde lijn denk je dan), wat achteraf natuurlijk is voor de drag, merk ik pas laat op dat er iemand die uit de pitlane komt eigenlijk stil staat ipv langzaam rijdt.

Om die te ontwijken ga ik vervolgens geschrokken weer naar links, en blijf ik vervolgens op de lijn ter voorbereiding van de chicane maar zit ik dus gigantisch in de weg van de volgende auto die er aan kwam zetten. Ik ben ook een stuk langzamer door die eerste chicane dus ik kan me zo voorstellen dat dit die racer gewoon seconden kost.

Wat had ik hier beter kunnen doen? Hem voor die gele ook maar flink af laten remmen met het risico stil te komen staan? Er komen tenslotte nog meer auto's aan.

[YouTube: iRacing com Simulator 2020 06 15 16 23 19]

Voor beide situatie's geldt eigenlijk dat ik twijfel omdat ik ergens gelezen dacht te hebben in bochten e.d. een voorspelbare lijn te behouden, ondanks dat je langzamer bent, en vervolgens op een recht(er) stuk pas aan de kant te gaan om risico's te voorkomen.

Dan nog een vraag:

Dit werd gisteren al besproken op TeamSpeak dacht ik, maar even voor de zekerheid: klopt het dat auto's die je ghost(?) in de pits, blijft ghosten totdat je niet meer met elkaar verweven bent? Ook buiten de pitlane? En gebeurd dat ghosten altijd? Ik dacht namelijk iets te lezen over enkel in de working lane, en niet de fast lane.

Thanks!
Beide situaties handel je prima in mijn optiek. Je laat ruimte voor de mensen die je op een ronde zet, zonder daarbij van links naar rechts te bewegen. Inhalen in de chicanes betekent nu eenmaal dat de inhaler, maar ook de ingehaalde wat tijd verliezen omdat je elkaar de ruimte moet geven.

Je baan etiquette is prima, en voor mij rij je gewoon voorspelbaar. Soms zal een persoon die jou wilt inhalen gewoon even een bocht moeten wachten, ook al kost ze dit 0.4 seconde. Je kan niet in het niets verdwijnen en je doet gewoon nog mee aan een race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Volgens mij doe je in beide gevallen niks fout. Eerste geval komt de inhaler van erg ver. Waarschijnlijk remde je erg vroeg vergeleken met de snellere mensen en wellicht had de inhaler daar minder rekening mee gehouden. Maar je ontwijkt het contact erg netjes.

Tweede geval was op je lijn blijven inderdaad het beste. Je geeft de auto achter je dan de keuze om te remmen of hem ernaast te gooien. Als degene achter je besluit om hem ernaast te gooien en jij net tegelijk ook weer terug naar rechts gaat dan gaat het juist mis.

In de pit lane ben je alleen 'ghost' als jij OF de ander in de buurt van hun eigen pitstall zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Beide acties zijn prima. In iRacing is het de verantwoordelijkheid van de snellere auto om een cleane pass uit te voeren. Zolang je niet ineens raar gaat bewegen is er niks aan de hand. In de 2e clip was het pech dat die andere auto daar was, kon je niks aan doen.

Het is voor de snellere rijders ook de kunst om traffic zo snel mogelijk voorbij te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Beide niet fout, komt alleen net zo uit.
Al vind ik het zelf prettiger om gewoon op de lijn te blijven.
Vind dat zelf gewoon het duidelijkste. Degene die sneller is moet van de lijn af en maakt daarmee duidelijk dat hij er voorbij gaat/wilt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

RKD

Flowiee schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreft het mappen van knoppen op verschillende stuurtjes. Ik heb namelijk een Fanatec elite P1 en de clubsport F1 stuurtjes. Nu wil ik met sommige wagens liever het ronde stuur gebruiken en bij andere weer het F1 stuur.

De knoppen zijn dan totaal verschoven dus vroeg ik me af of je dit ergens kan premappen en kan switchen hiertussen. Ik zag wel dat je een custom mapping voor een auto kan aanmaken, maar dit moet je dan voor elke auto alsnog doen waarvoor je een ander stuur gebruikt.
Ik gebruik zelf joytokey. Hiermee map je knoppen aan een key en die key map je in de Sim. Je kan dan per stuur type instellen welke knop welke key gebruikt. Is op YouTube wel wat over te vinden.

Ook handig als je meerdere sims speelt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Bedankt heren, dan blijven we het zo proberen te doen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:36
Flowiee schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreft het mappen van knoppen op verschillende stuurtjes. Ik heb namelijk een Fanatec elite P1 en de clubsport F1 stuurtjes. Nu wil ik met sommige wagens liever het ronde stuur gebruiken en bij andere weer het F1 stuur.

De knoppen zijn dan totaal verschoven dus vroeg ik me af of je dit ergens kan premappen en kan switchen hiertussen. Ik zag wel dat je een custom mapping voor een auto kan aanmaken, maar dit moet je dan voor elke auto alsnog doen waarvoor je een ander stuur gebruikt.
Je kan per auto Custom controls instellen. Hiervoor moet je onder settings zijn. Zo kan je per auto instellen welke key bindings je wilt gebruiken. Voor gte heb ik bijvoorbeeld knipperen van de lichten gebind op x, maar in de skip iets anders, want die heeft niet eens lampen. Dus als je altijd hetzelfde stuur voor dezelfde auto gebruikt, kan je het instellen zoals je wilt.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Mithriel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Ik had al rijdend 22 liter getankt, en kwam toch echt een hele ronde te kort. Ik zou veilig richting 26-30 gaan zitten
Al rijdend tanken? Hoe doe jij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:39:
[YouTube: iRacing GoT League 2020-06-14 Clip 10]

Op verzoek van Jimmy. Mooie actie in de chicane in de laatste ronde van de sprintrace. Kijk en leer!
YouTube: Iracing laguna seca mazda mx5

Hier een voorbeeld van hoe het wel en niet kan in 1 video.

Verder heb ik ook zat stomme fouten gemaakt en nog steeds wel eens maar dat geld voor iedereen (buitenom in de laatste bocht jefferson circuit kan makkelijk 8)7 ) ).
wat mij persoonlijk hielp was races kijken op youtube en twitch en dan niet de 4k sof races maar die van 1.5 a 2k wat op dat moment net boven mijn niveau was en kijk vooral naar de lijnen die hun pakken met aanvallen en verdedigen.
Meestal zie je ze ook een paar rondes wachten op een fout van de ander of zoeken waar ze een betere exit kunnen pakken voor net dat beetje overspeed of er gewoon achter blijven en brandstof sparen, dat is juist het mooie aan racen dat je altijd voor uit aan het denken bent om de ander te slim af te zijn want het is zoveel meer dan hem er naast gooien en later remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

SanVan schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:48:
Hoe geef je 2 overwinningen weg |:(
Sprintrace, vanaf pole mis ik compleet mijn rempunt in t1, slowdown van een seconde of 5. Daarna nog 3 slowdowns te pakken.
Gefeliciteerd Gerben ;)

Feature race, je moet natuurlijk wel genoeg benzine tanken, 2 liter te weinig |:( Als een gek gaan fuelsaven, maar mocht niet baten.
Gefeliciteerd Ton ;)

Maar wel leuk geraced, hopelijk vanavond beter.
Kop op, volgende win je! Goh, wat was je snel gisteren!!

Dat te weinig tanken.... Had ik ook gedaan! 2-3 l te weinig en zekere 16e plek weg |:(

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Linc schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:00:
Wat veel mensen ook nog moeten leren is er soms voor kiezen niet in te halen. Wat ik vaak zie is dat sommige hem er overal tussen proberen te prikken terwijl je eigenlijk al weet dat je er toch niet voorbij komt. Daardoor verlies je beide heel veel tijd.

Veel slimmer is het dan om er achter te blijven, zorgen dat je een goede exit hebt voor het volgende rechte stuk en misschien heb je dan wel genoeg snelheid om er naast te komen. Kan best zijn dat het dan nog niet lukt, maar als je hierdoor niet 5 bochten een halve inhaal actie hebt gedaan waarmee je eventueel beide 5 seconde mee verloren zou zijn, is dat natuurlijk wel beter. Want zodra je er dan wel voorbij komt hoef je het gat naar de volgende niet weer dicht te rijden.

Ik heb gisteren meerdere malen gehad dat ik hem er ergens aan de binnenkant tussen had kunnen zetten, maar dat niet heb gedaan omdat ik er waarschijnlijk niet langs was gekomen op dat moment, maar uiteindelijk heb ik diegene wel ingehaald op een beter punt waardoor ik minimaal tijd ben verloren.
En op die manier kan je ook wegtrekken van de concurrentie, iets wat ik meestal probeer in de eerste fase van de race

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:05:
Beide acties zijn prima. In iRacing is het de verantwoordelijkheid van de snellere auto om een cleane pass uit te voeren. Zolang je niet ineens raar gaat bewegen is er niks aan de hand. In de 2e clip was het pech dat die andere auto daar was, kon je niks aan doen.

Het is voor de snellere rijders ook de kunst om traffic zo snel mogelijk voorbij te zijn!
Niks mis mee, moet wel zeggen dat de simlab uit mijn ervaring ideaal is om ervaring op te doen met multiclass racen en de daarbij horende snelheidsverschillen vooral omdat de mazda een tussen maat is leer je hoe het is om zowel de passerende auto als de auto die ingehaald word te zijn en daarbij voorspelbaarder te zijn en ook beter te kunnen voorspellen wat de ander doet en gezien de lagere snelheid zijn de consequenties iets minder groot als het fout gaat.
En je leert ook met een groter start veld rijden, vooral bij de starts is het iets anders dan met 12 auto's

Dit is vooral als tip voor de rookie class rijders onder ons die naar de IMSA willen.
Je kan met rookie 3.0 volgens mij al mee rijden in de simlab challenge en het is volledig gratis content.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Weet iemand of een set-up van maart dit jaar nog werkt op de 488GTE?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52
Petje af!
Ik vind het goed gelukt!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Zeker mooie reclame voor Golden Earring :+ :+
Maar blijft toch een sensatie om in die tanks over ovals te denderen, ga toch weer is wat vaker doen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:08
Krijg er meteen zin van om ook eens ovals te proberen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Doe jezelf een plezier, begin met de Street Stock :+

Deze klasse is loooooooossse, geen downforce en zelfs met DD heb je speling in het midden _/-\o_
Maar er rijden wat oudere iRacers die elkaar met veel respect behandelen
Een overtake is echte mannenwerk (8>

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
raymondw schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:19:
[...]

Doe jezelf een plezier, begin met de Street Stock :+

Deze klasse is loooooooossse, geen downforce en zelfs met DD heb je speling in het midden _/-\o_
Maar er rijden wat oudere iRacers die elkaar met veel respect behandelen
Een overtake is echte mannenwerk (8>
Mja too soon denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Ovals zijn absoluut MEGA fun, maar nog meer een potentieel wreckfest dan je ergste skippy race tot nu toe. Voor mij is het altijd de sport om incident vrij uit te rijden, ging regelmatig als laatste van start omdat eerst bocht toch vaak helft crashed.

Als je het eenmaal weet te overleven, MEGA FUN!

Absolute aanrader, en gewoon gaan doen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Mithriel op 15-06-2020 19:28 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Mithriel schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Ovals zijn absoluut MEGA fun, maar nog meer een potentieel wreckfest dan je ergste skippy race tot nu toe. Voor mij is het altijd de sport om incident vrij uit te rijden, ging regelmatig als laatste van start omdat eerst bocht toch vaak helft crashed.

Als je het eenmaal weet te overleven, MEGA FUN!

Absolute aanrader, en gewoon gaan doen!!
Ik vind ovals ook echt wel nice maar vind het wel meer om even op je gemak te rijden, niet teveel nadenken en niet zo hard zweten. Het feit dat het vaak misloopt is wel waar maar vind dat niet anders in gewone races :p

Ben sowieso ook fan, helaas kost het allemaal geld en zijn het niet de tracks die ik persoonlijk als voorkeur zou nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Mijn eerste street stock overwinning was ook genieten. We reden met zijn tweeën weg, ik spaarde denk ik iets beter mijn banden want met 5 rondes te gaan kon ik van hem wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Als je 20 ronden charlotte in de Street Stock zij aan zij gaat dan is het ook best zweten geblazen. Iedere handeling moet dan goed zijn, een correctie in de bocht en je wreckt jezelf en ander.

In de hogere splits wordt er netjes gereden en dat is echt heerlijk. Laagste splits heb je vaak onnodige crashes, maar die horen er ook bij. Zelf doe je dat in het begin ook weleens per ongeluk.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:40
Sorry voor mijn mic vanavond jongens. Werd er zo naar van dat ik maar gequit ben. De factuur van BeterHoren mag je door sturen. 8)7

Verder leuke ervaring! Merk wel dat ik moet wennen aan dat vele verkeer! Super gaaf, maar o wat is het opletten geblazen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Wat een toffe avond. Blij met P14 en P9. :)

Ik kan alleen niet racen met zoveel afleiding, dus ik heb teamspeak op mute gezet tijdens de races.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Deze race is er eentje om te vergeten. :| Had door bezoek dat lang bleef plakken amper tijd om goed warm te rijden en heb dat ook gemerkt. Had niet de mentale focus die ik gisteren had. Meerdere spins waarbij ik toch echt wel zelf de fout inga. Maar goed, die heb je er ook bij.

Wil toch nog via deze manier excuses maken naar @pyoonexk. Ik was degene die vol bij jou erachter in ging bij ronde 1 van de feature race. 100% mijn fout. Ik had moet liften. Sorry voor het verkloten van je race 8)7 8)7

Het enige lichtpuntje is dat ik weer een iets snellere optimal heb gereden op een halve tank en slechte banden :+. Volgende week beter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tomolino
Heerlijk gereden vanavond, erg druk soms maar dat maakt het ook weer interessant.

De tweede race reed ik lekker mee in de top 15, op een mooie manier (al zeg ik het zelf) Emiel voorbij gegaan en leuke gevechten met onder andere Rob. Vlak voor we de pits in gaan schat ik een gaatje slecht in en word ik van achter aan getikt, gelukkig had alleen ik hier last van.

Toch kwam er bij de ingang van de pitstraat een soort van karma om de hoek kijken, een auto of vijf zat iets te dicht op elkaar bij het binnenkomen met een kettingbotsing tot gevolg. Ik denk dat ik diegene ben die hier het meeste pech heeft gehad aangezien ik door de tik achterop een stop en go kreeg voor "speeding in the pit". Hierdoor van P18 terug gevallen naar P40, in de laatste vijf rondjes nog een aantal mensen gepasseerd om uiteindelijk ergens 35e te finishen.

Al met al geen top resultaat maar wel erg lekker gereden! En dat voor de eerste keer op Monza.

wel was het af en toe mij iets te druk op ts, ik snap de opmerking van iemand achter dat hij hem de laatste ronden op mute had staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben er idd ook schuldig aan met wat kleppen op TS. Zal er wat meer op letten.
En idd heb ik de laatste ronde ook op mute gedrukt, aangezien de top 10 al gefinisht was en daar de euforie hoorbaar was maar er door de rest nog geracet werd.
2 leuke race gehad. Was top!

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:10
tomolino schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:19:
Heerlijk gereden vanavond, erg druk soms maar dat maakt het ook weer interessant.

De tweede race reed ik lekker mee in de top 15, op een mooie manier (al zeg ik het zelf) Emiel voorbij gegaan en leuke gevechten met onder andere Rob. Vlak voor we de pits in gaan schat ik een gaatje slecht in en word ik van achter aan getikt, gelukkig had alleen ik hier last van.

Toch kwam er bij de ingang van de pitstraat een soort van karma om de hoek kijken, een auto of vijf zat iets te dicht op elkaar bij het binnenkomen met een kettingbotsing tot gevolg. Ik denk dat ik diegene ben die hier het meeste pech heeft gehad aangezien ik door de tik achterop een stop en go kreeg voor "speeding in the pit". Hierdoor van P18 terug gevallen naar P40, in de laatste vijf rondjes nog een aantal mensen gepasseerd om uiteindelijk ergens 35e te finishen.

Al met al geen top resultaat maar wel erg lekker gereden! En dat voor de eerste keer op Monza.

wel was het af en toe mij iets te druk op ts, ik snap de opmerking van iemand achter dat hij hem de laatste ronden op mute had staan.
SUPER gereden vanavond. Beste kwalificatie ooit en race 1 de hele race de top 5 kunnen volgen. Expres niet aangevallen aangezien ik bang was dat Jan Hein dichter bij zou komen. Nummer 4 en 5 clashte nog in de laatste ronde in Ascari waardoor ik nog een plekje cadeau kreeg. :*)

Race 2 ging de start ook goed, helaas bij het aanremmen een lock up, Ton aangetikt en moest zelf rechtdoor. Uithuilen en lag op P20. Een paar heerlijke battles gehad met de gasten die van P14 - P20 te vinden waren, grotendeels clean.

Pitten was complete chaos. Kettingbotsing de pits in, en helaas een paar plekken verloren. In de outlap van de pit in Ascari de auto aan de binnenkant laten staan toen iemand (van 't Zand geloof ik?) mij aanviel. Een beetje lomp naar buiten geschoten ;( :F , gelukkig kon je wel door. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Wat een chaos was dit zeg. Vooral eerste paar laps (voornamelijk de eerste) doe je rustig aan omdat het chaos is wordt je om de oren gereden door mensen die em er wel tussen zetten (wat ik snap) kom ook dik 2 seconde te kort om lekker mee te komen.

Voor volgende week toch maar youtube erbij pakken om wat tip en tricks te pakken in plaats van ik red het zelf wel.

Was wel weer lachen, alleen mag het van mij op ts wel wat rustiger tijdens de race.

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinvand
  • Laatst online: 08-10 08:41
Erg leuk om een keer mee te doen, weer eens wat anders dan met random racers. Verder ook blij dat ik niemand echt van de baan gerost heb :D.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:54
Leuke avond met veel pech. De eerste race remde iemand vroeger dan ik verwacht had en de enige manier om hem niet te raken was mezelf de muur insturen. Anticiperen kun je leren.

Tweede race kon ik de auto niet in en ben ik na een herstart van iracing vanuit de pit gestart. Heel vervelende bug, want voor je iracing opnieuw gestart hebt ben je zo een paar minuten verder. Als je het dan ook pas doorhebt als iedereen al op de grid staat... Hopelijk met de volgende patch gefixt.

Wel weer gezellig geraced en deze oefening kan ik komende week weer goed gebruiken. Bedankt allen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:38
Zo, dat was enerverend. Tijdens de practice kwam ik er niet lekker in, maar tijdens de quali tik ik fluitend een halve seconde van m'n tijd af. Klein persoonlijk *O* -momentje: voor het eerst sneller dan @JoepW gekwalificeerd. Totaal oneerlijk natuurlijk, gezien hij in de BMW rijdt en de Ferrari op Monza sneller is. Maar ik neem mijn kleine overwinningen als ik ze krijg :+
De sprintrace op p24 gestart en met 1 off-track als totale incident count naar p18 gereden.
Tijdens de main race in ronde 1 bij het uitkomen van Ascari de wagen kwijtgeraakt, Joep erafgetikt (en volgens mij daarmee ook nog wat chaos achter me veroorzaakt. Excuus aan eenieder die er last van had :X) en van achteraan opnieuw moeten beginnen. In een stuk onrecht van het universum had Joep flinke schade en ik niks erg merkbaars. Flinke inhaalrace gereden en uiteindelijk p24 over de finish gekomen. Mijn gevecht met @Wido72 werd helaas beslecht door wat gezamelijk ongeluk in de tweede chicane, en tijdens mijn daaropvolgende gevecht met @Alouwerse pakte ik in de laatste ronde een slowdown in die zelfde chicane en moest ik m'n plek afstaan. Anders was dat nog wel leuk geworden, denk ik, want het gat was net klein genoeg dat Angelo het netjes dicht had kunnen gaan rijden in de run naar Ascari toe, dus ik had al helemaal zin in een gevechtje op't eind :P

Maargoed, p18 en p24 ben ik prima tevreden mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 15-06-2020 22:36 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Cigarguy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:29:
[...]

SUPER gereden vanavond. Beste kwalificatie ooit en race 1 de hele race de top 5 kunnen volgen. Expres niet aangevallen aangezien ik bang was dat Jan Hein dichter bij zou komen. Nummer 4 en 5 clashte nog in de laatste ronde in Ascari waardoor ik nog een plekje cadeau kreeg. :*)

Race 2 ging de start ook goed, helaas bij het aanremmen een lock up, Ton aangetikt en moest zelf rechtdoor. Uithuilen en lag op P20. Een paar heerlijke battles gehad met de gasten die van P14 - P20 te vinden waren, grotendeels clean.

Pitten was complete chaos. Kettingbotsing de pits in, en helaas een paar plekken verloren. In de outlap van de pit in Ascari de auto aan de binnenkant laten staan toen iemand (van 't Zand geloof ik?) mij aanviel. Een beetje lomp naar buiten geschoten ;( :F , gelukkig kon je wel door. :X
Je had een mooi gat achter je in de sprint race, konden met die groep goed weg rijden, die laatste ronde was niet echt een clash, Joeri remde op het gras en vloog vol binnendoor, gelukkig zat ik in mijn spiegel te kijken en kon ik hem ontwijken.

Volgens mij waren de beide races in de Top 20 van wat ik heb gezien allemaal super clean met toch goeie gevechten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
Cigarguy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Dat was bij mij aan de binnenkant, het was een beetje wedstrijdje "wie remt er het laatst". Dat was jij, alleen was het iets te laat.. _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
tomolino schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:36:
[...]

Dat was bij mij aan de binnenkant, het was een beetje wedstrijdje "wie remt er het laatst". Dat was jij, alleen was het iets te laat.. _O-
Had die manoeuvre al een paar keer gedaan tijdens de race met succes.

Tikkeltje overmoedig geworden 🥵🙈

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• diabyte
Race 1 heb ik voor mijn gevoel echt heerlijk gereden, veel plezier gehad. Anders dan een kusje voor @pandahans in bocht 1, waar ik niet meer op tijd stil kwam te staan. Hopelijk viel de schade mee. Uiteindelijk van P54 (had geen quali neergezet door incidents) naar P35 kunnen rijden. Voor mijn doen ging het lekker, verder weinig tot geen volledig-van-de-baantjes, leuk racen zo!

Race 2 was wat minder charmant, al achter de pace car iemand achterop omdat er afgeremd werd, excuus als ik te hard remde @verse48, maar voor mij stond het bijna stil. Vervolgens spin ik in Ascari en als gevolg van het moeten ontwijken gingen er een paar de baan af. Uiteindelijk verder zonder al te veel problemen m'n rondjes kunnen maken, om vervolgens met 0.1 liter benzine de pits in kunnen gaan in mijn laatste ronde :+ Het was me nou niet helemaal duidelijk of ik finishte. Toen ik de pits uit kwam stopte iedereen, de tijd was ook om, maar dat was me niet helemaal duidelijk. Uiteindelijk van P35 naar P32P34 gereden volgens mij, maar het won geen schoonheidsprijs.

Bedankt voor weer een leuke race avond!

Edit: ik zie dat ik als 'Disconnected' ben geëindigd op 1L, volgens mij had ik dus nog een rondje moeten maken :+ Jammer van de benzine.

[ Voor 6% gewijzigd door diabyte op 15-06-2020 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Fuelke

Forza Ferrari

Ik vind de Indy Pro steeds leuker en leuker. Ik had geen goed begin van de race, eerste ronde al naast de baan gereden en in ronde 3 een scheve neus na een 0x car contact bij een spinnende auto voor me. Na een korte pitstop was de auto weer in orde.

Zeer tevreden over de consistentie van de rondetijden, mijn snelste rond voelde zelfs misdadig aan :X

05 - 01:44.013
06 - 01:44.692
07 - 01:44.676
08 - 01:44.523
09 - 01:44.857
10 - 01:44.805
11 - 01:44.765
12 - 01:43.443 fastest lap
13 - 01:44.985
14 - 01:44.266

In ronde 15 had ik dan toch een halve spin wat jammer was omdat ik op 5 seconden van mijn voorganger reed en ik voelde dat ik hem nog zou kunnen inhalen.
In de laatste ronde dacht ik hé die achterblijver maakt niet meteen ruimte richting Busstop terwijl hij dat net voor de leider wel deed. Pas toen ik het nummer zag op zijn achtervleugel twee bochten verder zag ik dat het mijn voorganger was. Vier bochten voor de finish kon ik hem vrij makkelijk uitremmen en zo was P6 voor me.

Even een bemerking bij die verwarring: met mensen dicht rond me rij ik met de F3 relative aan. Als het veld meer uit elkaar ligt switch ik naar de F1 functie, vindt het dan makkelijker om te zien of ik dichter kom of hoeveel verder ik uitloop.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Heeeeeeeerlijk geracet vanavond, voor eerste keer dat ik auto durfde te laten staan of poging deed tot inhalen.

Ging heel goed, alleen gaf ik Pascal klein tikkie in parabolica waardoor hij spinde (excuses) bij een achteraf gezien iets te optimistisch actie denk ik. Dacht serieus dat het kon, en was ook echt mini mini kusje, maar hij spinde toch :| kost me biertje een keer :9B

Was jammer want hadden best lang bij elkaar gereden.

Dit keer wel genoeg getankt en eerste top 20 positie is een feit!

[ Voor 21% gewijzigd door Mithriel op 15-06-2020 23:02 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cigarguy
Wormaap schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:33: Klein persoonlijk *O* -momentje: voor het eerst sneller dan @JoepW gekwalificeerd. Totaal oneerlijk natuurlijk, gezien hij in de BMW rijdt en de Ferrari op Monza sneller is.
Ik ben dus niet de enige die Joep als baseline aanhoudt. :+ :+ :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Hierbij mijn hoogte/laagtepunten van de zondagavond race.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
Het was niet saai in ieder geval! 😝🙈

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
Na de mislukte feature race van gisteren, vandaag een heerlijke race avond gehad.

Race1 de hele race achter 2 vechtende Ford GT’s van Jan-Hein & Hans gezeten, die dingen waren zo breed dat ik vaak maar een paar meter eerder remde om te kijken of ze een foutje zouden maken.

Voor iedereen ter lering en vermaak, zo rij je ronde naar ronde naast elkaar met respect!
https://www.twitch.tv/videos/651714709?t=4489s

Helaas maakte Hans een foutje uitkomen Ascari, maar ik heb genoten vanaf rij 1 _/-\o_

Race2 begonnen vanaf p3. Bocht1 zat Bas al naast mij, ruimte gegeven en netjes aangesloten. Daarna zag ik wat mensen voor mijn neus verdwijnen waar ik korte tijd p2/p3 lag. Gekozen om de snelle mannen Ton & Nick niet te moeilijk te maken, kijken of ik met een tow bij kon blijven. Dat was alleen teveel gevraagd, dus eigen tempo gaan rijden en de auto naar p4 gereden. Laatste ronde wat geluk met een slowdown van Dennis, die kwam snel dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
JPM85 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:22:
Na de mislukte feature race van gisteren, vandaag een heerlijke race avond gehad.

Race1 de hele race achter 2 vechtende Ford GT’s van Jan-Hein & Hans gezeten, die dingen waren zo breed dat ik vaak maar een paar meter eerder remde om te kijken of ze een foutje zouden maken.

Voor iedereen ter lering en vermaak, zo rij je ronde naar ronde naast elkaar met respect!

Helaas maakte Hans een foutje uitkomen Ascari, maar ik heb genoten vanaf rij 1 _/-\o_

Race2 begonnen vanaf p3. Bocht1 zat Bas al naast mij, ruimte gegeven en netjes aangesloten. Daarna zag ik wat mensen voor mijn neus verdwijnen waar ik korte tijd p2/p3 lag. Gekozen om de snelle mannen Ton & Nick niet te moeilijk te maken, kijken of ik met een tow bij kon blijven. Dat was alleen teveel gevraagd, dus eigen tempo gaan rijden en de auto naar p4 gereden. Laatste ronde wat geluk met een slowdown van Dennis, die kwam snel dichterbij.
Hoor wel geluid in je filmpje, maar het beeld is zwart?

Kan mij niet meer herinneren wie er nou wel of niet goed wegkwam in race 2.

Weet alleen nog dat ik de chicane miste #doodzonde

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Cigarguy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:30:
[...]

Hoor wel geluid in je filmpje, maar het beeld is zwart?

Kan mij niet meer herinneren wie er nou wel of niet goed wegkwam in race 2.

Weet alleen nog dat ik de chicane miste #doodzonde
Mobiel? Dat is vaker bij Twitch op je mobiel. Moet je via de app kijken, geen idee waarom maar heb ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
JPM85 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:40:
[...]

Mobiel? Dat is vaker bij Twitch op je mobiel. Moet je via de app kijken, geen idee waarom maar heb ik ook last van.
Ah ok!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JPM85 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:22:

In het rondje (één na laatste volgens mij) waar ik je in heat 1, misschien iets te laat de deur dichtgooide uitkomen eerste chicane was ik bezig met een slowdown in te leveren.
Ik zie het fragment namelijk wel erg vaak terug in je twitch opname, maar ik ben van mening dat ik je hier prima opvang en dit hoort gewoon bij racen.
Mijn spotter staat wat strakker ingesteld dan standaard en die gaf geen kick, dit komt nog uit het vele oval racen wat ik vroeger deed en de vele successen die ik daar heb behaald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Klopt, vroeg na de feature race even de input vanuit andere mensen. Zag je helaas niet meer op Teamspeak (kan er ook overheen gekeken zijn).

Tijdens de race vond ik het dichtgooien van de deur nogal abrupt zeker omdat ik van het gas af moet en moet remmen. Wilde je er ook op aanspreken, maar zulke evaluaties horen tot na de race.

Ik was mij er niet van bewust dat je een slowdown had, maar dan ben ik zeker van mening dat je mij gewoon hard blokt en zeker niet fair.

Clipje zodat iedereen een mening kan vormen, en niet hoeft te zoeken in 3:00 twitch. https://clips.twitch.tv/ProductiveScaryChickpeaArsonNoSexy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 13:31
Moet zeggen dat ik de Indy Pro deze week ook echt ben gaan waarderen. Nadat ik in de eerste 4 races 3x in de eerste ronde in de bus stop eraf werd gekegeld (laten we dit houden op enthousiasme omdat het een nieuwe serie is) en 1x zelf mijn race wist te verpesten, uiteindelijk toch twee heerlijke races gehad.

Mijn eerste overwinning in deze klasse met gemiddeld een snellere tijd dan de snelste ronde van de nr2 8) . En vanmiddag als nr13 de topsplit in te komen en de auto met een 1.40.4 op p5 te kwalificeren tussen de echt snelle mannen, poletijd was een 1.39.4. dus ook nog ruimte genoeg voor verbetering. De race zelf was 20 rondes volle bak gaan alleen was de top 3 niet bij te houden en na 10 rondes verloor ik de aansluiting met p4. Het tweede deel van de race was het dan ook meer naar achteren kijken, maar p5 kwam nooit echt meer in gevaar.

Ik weet wel in welke serie ik komende weken te vinden ben :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 22:20
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:04:
Klopt, vroeg na de feature race even de input vanuit andere mensen. Zag je helaas niet meer op Teamspeak (kan er ook overheen gekeken zijn).

Tijdens de race vond ik het dichtgooien van de deur nogal abrupt zeker omdat ik van het gas af moet en moet remmen. Wilde je er ook op aanspreken, maar zulke evaluaties horen tot na de race.

Ik was mij er niet van bewust dat je een slowdown had, maar dan ben ik zeker van mening dat je mij gewoon hard blokt en zeker niet fair.

Clipje zodat iedereen een mening kan vormen, en niet hoeft te zoeken in 3:00 twitch. https://clips.twitch.tv/ProductiveScaryChickpeaArsonNoSexy
Zoals op teamspeak al gezegd, een erg aggresieve blok, als hij hem rustig naar buiten had laten lopen had ie je ook geblocked echter niet zo aggresief waardoor aan jou kant een schrikeffect uit blijft. Dus ik vindt het een iets te agresieve onnodige actie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 17:41
@TonCoronel Zat me toch niet helmaal lekker, dus toch nog een keer de beelden bekeken. Ik ben niet echt bllij met mijn manier van rijden, verdedigen. Ik weet dat je veel sneller bent en het een kwestie van een paar bochten tot je me inhaalt, hoe hard ik ook mijn best zou doen. Maar ik wilde je niet zomaar voorbij laten. Voor het aanremmen wilde ik je een beetje ruimte geven..... goed plan, maar te risicovol voor mijn rij kwaliteit. Nu verpruts ik het voor ons beide... lessons learn. Hierbij dus nogmaals mijn excuses. En top hoe je verder op reageerde.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:18:
Deze race is er eentje om te vergeten. :| Had door bezoek dat lang bleef plakken amper tijd om goed warm te rijden en heb dat ook gemerkt. Had niet de mentale focus die ik gisteren had. Meerdere spins waarbij ik toch echt wel zelf de fout inga. Maar goed, die heb je er ook bij.

Wil toch nog via deze manier excuses maken naar @pyoonexk. Ik was degene die vol bij jou erachter in ging bij ronde 1 van de feature race. 100% mijn fout. Ik had moet liften. Sorry voor het verkloten van je race 8)7 8)7

Het enige lichtpuntje is dat ik weer een iets snellere optimal heb gereden op een halve tank en slechte banden :+. Volgende week beter!
Geen probleem!!
Ik kon nog wel doorrijden maar miste alleen wat snelheid en het duurde natuurlijk best lang voordat er gepit kon worden.

Voor mij blijft het vooral proberen constant te blijven en foutloos te rijden. En dat is best lastig in zo'n groot deelnemersveld. Ik kon voor mijn gevoel nu beter mijn lijn houden en de snellere rijders er op een normale manier voorbij laten.
Ik merk wel dat ik nog te veel fouten maak waardoor ik weer een "slow down" krijg, en vooral uitkomen eerste chicane.
Verder wel leuk gereden!!

Behalve laatste ronde van de feature race wou ik uitkomend ascari nog even een snellere rijder voorbij laten door iets aan de buitenkant te blijven en iets te liften. Maar ik kwam net iets in het gras en schreef de auto volledig af😬 daarna nog wel de finish gehaald met een slakkengang!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Laatst online: 00:02
Laatste race VRS GT3, 2e in qualifier.

Bij de rollende start gaat de no. 1 al voluit ervandoor.. ik volg.. dan net voor groen trapt hij hard op de rem waardoor ik hem passeer en een penalty krijg.

Is dit toegestaan? Vind het nogal kansloos...

Steam: Replica17 PSN: TangoKilo0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

replica17 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 02:14:
Laatste race VRS GT3, 2e in qualifier.

Bij de rollende start gaat de no. 1 al voluit ervandoor.. ik volg.. dan net voor groen trapt hij hard op de rem waardoor ik hem passeer en een penalty krijg.

Is dit toegestaan? Vind het nogal kansloos...
Protesten, is tegen de regels.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De standen zijn bijgewerkt: https://www.got-racing.eu/?page_id=5428

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Bedankt voor deze highlight reel, waarin ik zelf ook veelvuldig te zien ben. Gelukkig zie ik dat ook vaak genoeg wel ruimte heb gegeven, dus het is niet alleen kommer en kwel. Uiteraard nog genoeg te leren.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2020 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

diabyte schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:41:
Race 1 heb ik voor mijn gevoel echt heerlijk gereden, veel plezier gehad. Anders dan een kusje voor @pandahans in bocht 1, waar ik niet meer op tijd stil kwam te staan. Hopelijk viel de schade mee. Uiteindelijk van P54 (had geen quali neergezet door incidents) naar P35 kunnen rijden. Voor mijn doen ging het lekker, verder weinig tot geen volledig-van-de-baantjes, leuk racen zo!

Race 2 was wat minder charmant, al achter de pace car iemand achterop omdat er afgeremd werd, excuus als ik te hard remde @verse48, maar voor mij stond het bijna stil. Vervolgens spin ik in Ascari en als gevolg van het moeten ontwijken gingen er een paar de baan af. Uiteindelijk verder zonder al te veel problemen m'n rondjes kunnen maken, om vervolgens met 0.1 liter benzine de pits in kunnen gaan in mijn laatste ronde :+ Het was me nou niet helemaal duidelijk of ik finishte. Toen ik de pits uit kwam stopte iedereen, de tijd was ook om, maar dat was me niet helemaal duidelijk. Uiteindelijk van P35 naar P32P34 gereden volgens mij, maar het won geen schoonheidsprijs.

Bedankt voor weer een leuke race avond!

Edit: ik zie dat ik als 'Disconnected' ben geëindigd op 1L, volgens mij had ik dus nog een rondje moeten maken :+ Jammer van de benzine.
@diabyte mag van mijn kant ook niet gebeuren!Als er geslingerd word of constant geremd word in opwarmronde houd ik al meer afstand,maar nu was er niets aan de hand dus deze zag ik niet aankomen,volgens mij ging je opeens vol in de ankers!(Kan ook met harmonica effect te maken hebben),maar ik moet gewoon beter opletten!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Mixed feelings over gisteravond.

Race 1 was prima. Helaas zelf slowdown gepakt, paar plaatsen verloren, maar aan het einde weer redelijk makkelijk richting @DirkT kunnen rijden, en nét niet op de streep er voorbij.

In race 2 kwam voor mij de grote verrassing, dit seizoen geen volledige reverse grid, maar reverse top 10. Toen stond ik ineens op pole :+
Goed weggekomen bij de start, en omdat er achter me flink werd geknokt gelijk een aardig gaatje kunnen pakken. Zag wel vrij snel dat @Linc stukje sneller was (zoals verwacht), en toe hij de aansluiting had was ie d'r ook gelijk voorbij. Helaas ging het voor mij daarna snel bergafwaards :-( Met @TonCoronel (dacht ik toch) achter allereerst in de fout in Ascari waar ik op het nippertje m'n auto weet te houden (extragratis tip van de dag: remmen op het gras-> niet doen!) en vlak daarna in de Parabolica m'n auto verloren terwijl met vlak achter me zit. In reflex ga ik vol op de rem waardoor ik geraakt werd. Excuus daarvoor, ik had in de drukte 'm beter kunnen laten gaan.
Aangezien ik toch tegen pitstop aanzat besloten die gelijk maar te doen, maar door alle chaos (in m'n hoofd) net te laat afgeremd -> 40sec penalty.
Daarna was het kwestie van uitrijden, al kwam ik totaal niet meer aan m'n tijden. Misschien dat bandjes toch wat te hard op d'r falie gehad hebben bij die 2 uitstapjes.

Al met al was ik de 2e race vooral erg gefrustreerd met mezelf. Dat ik P1 niet ging houden verbaasd met niet, maar dit had wel gewoon een steady top 10 moeten zijn. Stom :(

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik heb gisteren wel een mooie avond gehad, had Monza nooit eerder gereden maar uurtje practice hielp ene hoop + wat tips van de mensen op de server.
Best wat ongelukken kunnen ontwijken en langs kunnen rijden, veel risico’s gezien die niet nodig waren en mensen die proberen uit te remmen terwijl ze er nog niet eens naast staan :)

Maar dat had gelukkig op mij weinig effect, Ik heb samen met Bob de laatste race ongeveer elke bocht wel van plaats gewisseld en we hebben elkaar netje heel gelaten tot aan de finish waar hij met een .1000 de plek weg pakte.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MartijnA3
FabiandJ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 23:51:
[...]

In het rondje (één na laatste volgens mij) waar ik je in heat 1, misschien iets te laat de deur dichtgooide uitkomen eerste chicane was ik bezig met een slowdown in te leveren.
Ik zie het fragment namelijk wel erg vaak terug in je twitch opname, maar ik ben van mening dat ik je hier prima opvang en dit hoort gewoon bij racen.
Mijn spotter staat wat strakker ingesteld dan standaard en die gaf geen kick, dit komt nog uit het vele oval racen wat ik vroeger deed en de vele successen die ik daar heb behaald.
ik begrijp werkelijk niet wat die laatste alinea toevoegd. Wat hebben "de vele successen" op ovals met een league race op road te maken? Je komt daardoor arrogant over en ik weet niet of dat je bedoeling is.
En natuurlijk hoor je je spotter niet, hij zit er niet naast omdat je hem blokt.

Dit zijn exact de acties waarom Max Verstappen zwaar werd bekritiseerd, de zogenaamde "reactionary moves". Je kiest pas een kant om te verdedigen als de aanvaller een kant kiest. Dit geeft de aanvaller 2 opties, crashen of remmen. Niet protesteerbaar maar ik vind het onsportief.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Gisteravond ging het lange tijd beter als de zondag. Alleen in de feature race spin ik uitkomend Ascari en heb daardoor schade en miste topsnelheid Gelukkig maar 2/3 rondes voor de pitwindow. Dus nog mee door kunnen rijden. Ingaand pits begin ik iets te laat met remmen, waardoor ik ook meteen 40 seconden extra stil kon staan. Uiteindelijk een P33 gehaald uit mijn hoofd, wat weer een mooie top 30 klassering had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:05:
[...]

ik begrijp werkelijk niet wat die laatste alinea toevoegd. Wat hebben "de vele successen" op ovals met een league race op road te maken? Je komt daardoor arrogant over en ik weet niet of dat je bedoeling is.
En natuurlijk hoor je je spotter niet, hij zit er niet naast omdat je hem blokt.

Dit zijn exact de acties waarom Max Verstappen zwaar werd bekritiseerd, de zogenaamde "reactionary moves". Je kiest pas een kant om te verdedigen als de aanvaller een kant kiest. Dit geeft de aanvaller 2 opties, crashen of remmen. Niet protesteerbaar maar ik vind het onsportief.
Ik probeer aan te geven dat ik echt wel kan inschatten wanneer er iemand naast mij zit ja of nee en of ik nog naar links/rechts kan om mijn positie te verdedigen. Ik laat er iemand echt niet zo maar voor bij, je moet wel een beetje je best doen en daar hoort ook bij van het gas gaan als inhalende partij als ik je blokkeer of denk je dat dit in het echt niet gebeurt.....En als je goed kijkt rij ik al op het midden van de baan dus dan zou Joeri al moeten weten dat ik hem in de gaten hou om mijn positie te verdedigen.

Er is geen contact of wat dan ook, dit is gewoon racen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MartijnA3
FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Ik hoor wat je zegt maar ik ben het daar niet mee eens. Ik zie het ook bij Verstappen en ik vind het een naar trekje van een briljante coureur.

YouTube: Verstappen And Raikkonen Lock Horns | Belgian Grand Prix 2016

[ Voor 10% gewijzigd door MartijnA3 op 16-06-2020 08:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:20:
[...]

Ik probeer aan te geven dat ik echt wel kan inschatten wanneer er iemand naast mij zit ja of nee en of ik nog naar links/rechts kan om mijn positie te verdedigen. Ik laat er iemand echt niet zo maar voor bij, je moet wel een beetje je best doen en daar hoort ook bij van het gas gaan als inhalende partij als ik je blokkeer of denk je dat dit in het echt niet gebeurt.....En als je goed kijkt rij ik al op het midden van de baan dus dan zou Joeri al moeten weten dat ik hem in de gaten hou om mijn positie te verdedigen.

De regels voor blocking zijn in iRacing toch anders dan in bijvoorbeeld F1?
8.1.1. Any of the following offenses, in addition to any offenses referred to previously, shall be
deemed to be a breach of iRacing.com rules:
8.1.1.4. Blocking – The leading driver is allowed to run a defensive line. However, blocking
occurs when a leading driver actively adjusts his or her driving line based on the
actions and/or positioning of a pursuing driver. For example, veering left to prevent a
pursuing driver from passing on the left while running on a straight. Please see the
video example at the following link. What is Blocking?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
FabiandJ schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:20:Er is geen contact of wat dan ook, dit is gewoon racen naar mijn mening.
Nu wil ik me verder niet te veel mengen in andermans discussie, maar hem ervoorzetten zodat de ander moet remmen of liften is toch gewoon ‘blocking’ zoals expliciet verboden in de iRacing sporting code?

Edit: @Swoesh was me voor :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 16-06-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Swoesh schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:29:
[...]

De regels voor blocking zijn in iRacing toch anders dan in bijvoorbeeld F1?
Ah, dat wist ik niet eens. Het is me al een paar keer gebeurd op Interlagos maar het is dus wél protesteerbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:30:
[...]

Ah, dat wist ik niet eens. Het is me al een paar keer gebeurd op Interlagos maar het is dus wél protesteerbaar.
Yes. De ‘je mag één keer blokkeren’-regel zoals in de F1 bestaat zo niet in iR. Dit tot grote irritatie van best wat mensen op de fora. Ik zou het ook prima vinden als het wel mocht, maar we racen nou eenmaal volgens de iR-regels, en dan is het wel zo handig als iedereen het zelfde beeld heeft bij wat wel en niet mag. In de F1 was die move denk ik nog wel ok geweest, maar in iRacing niet.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 16:16

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Hey mensen, zou mij ook eens even voorstellen. Mijn naam is Joey, 26 jaar en IRacer sinds 3 maandjes. Voorheen voornamelijk F1 2019 (wachtend op F1 2020). Ik heb een self made Sim Rig, met een Fanatec CSL Elite Wheel base, Fanatec Formula V2 Wheel (+PAPM) + Fanatec CSL pedals.

Ik rijd sinds een weekje in de IMSA Sportscar klasse, maar in de GT3 klasse dus ik kan volgens mij helaas niet jullie joinen. Gisteren wel een momentje van blijheid gekend, mijn 1e IMSA GT3 overwinning!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8NpKN59zyXJRfj4ZT8iJmL6IkSI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CWT9wo27E0awAzxVZAuWvex9.png?f=fotoalbum_large

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Phydomir

Dennis

Of het nu volgens de regels wel of niet mag, ik vind het niet netjes. Als ik op Monza bijvoorbeeld T1 aan de binnenkant wil verdedigen, dan zit ik eigenlijk al het hele rechte stuk rechts om die binnenkant dicht te houden. Dan kan de persoon achter mij proberen om buitenom te gaan, maar ik ga dan niet ineens weer naar links als hij er bijna naast zit. Dat is gewoon vragen om problemen. Daarbij leg je dan ook jouw lot volledig in het handen van de ander en dat is iets wat ik ten alle tijden probeer te voorkomen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
joeyl94 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:34:
Hey mensen, zou mij ook eens even voorstellen. Mijn naam is Joey Loesink, 26 jaar en IRacer sinds 3 maandjes. Voorheen voornamelijk F1 2019 (wachtend op F1 2020). Ik heb een self made Sim Rig, met een Fanatec CSL Elite Wheel base, Fanatec Formula V2 Wheel (+PAPM) + Fanatec CSL pedals.

Ik rijd sinds een weekje in de IMSA Sportscar klasse, maar in de GT3 klasse dus ik kan volgens mij helaas niet jullie joinen. Gisteren wel een momentje van blijheid gekend, mijn 1e IMSA GT3 overwinning!

[Afbeelding]
Welkom,
Je kunt een gte mobiel kopen (de ferrari ofzo) en lid worden van de league, registreren en dan kan je zo meerijden hoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Vraagje: Waarom gebruiken jullie teamspeak en niet discord?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

dozo71 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:40:
[...]

Welkom,
Je kunt een gte mobiel kopen (de ferrari ofzo) en lid worden van de league, registreren en dan kan je zo meerijden hoor.
Danku, Danku! Ik heb wel een BMW M8 maar ik wil eerst GT3 volledig onder de knie hebben voor ik mijn overstap naar GTE maak. Eerst ervaring erbij opdoen met sneller maar vooral veiliger rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dozo71
Ik heb gister leuke races gehad. Wist de meeste mayhem gelukkig weer te ontwijken. Ben al lang afgestapt van me te focussen op eindigen op een bepaalde positie. Reed een tijd in een paar treintjes, weet niet meer precies met wie, maar dat was erg leuk en leerzaam. Zo leer je toch je rempunten aanpassen aan de omstandigheden.

Wel zijn die slowdowns erg vermoeiend🙄. Weet het wel ligt natuurlijk aan mij. Merk ook dat het volgen van een paar auto's wel weer iets heel anders is dan een inhaalactie maken. Ik aarzel nog te vaak om hem er echt naast te zetten waardoor je een beetje in zo een half half situatie terecht komt.

Ik merk ook dat ik na de pitstop toch een concentratie dip heb kost me weer een paar ronden om er in te komen meestal na een paar off tracks. Hebben meer mensen hier last van? En hoe los je het eventueel op. Of heeft het meer met ervaring en routine te maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Wormaap schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Yes. De ‘je mag één keer blokkeren’-regel zoals in de F1 bestaat zo niet in iR. Dit tot grote irritatie van best wat mensen op de fora.
Ben benieuwd of daar ooit een poll oid over is geweest vanuit iRacing. Want meestal hoor je de mensen die het ergens niet mee eens zijn wel en de mensen die het prima vinden die hoor je niet.

Misschien al wel duidelijk, maar ik ben blij dat die regel er is. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:54:
[...]

Ben benieuwd of daar ooit een poll oid over is geweest vanuit iRacing. Want meestal hoor je de mensen die het ergens niet mee eens zijn wel en de mensen die het prima vinden die hoor je niet.

Misschien al wel duidelijk, maar ik ben blij dat die regel er is. :)
Mja, het is natuurlijk altijd de groep die het er niet mee eens is die zich laat horen, da's zeker waar. Volgens mij staat iRacing wel redelijk alleen in het hebben van zo'n strikte regel tegen blocking, dus ik begrijp dat mensen het er niet mee eens zijn. Helemaal als ze denken dat't wel mag, op de vingers getikt worden en dan gaan klagen dat de regel stom is :P
Mijn vermoeden is dat iR hier wat conservatief is i.v.m. lag/netcode. In real life (helemaal als je het kan verwachten omdat het volgens de regels mag) is zo'n actie wel op te vangen. Maar als je er nog eens 100ms latency bij optelt en een auto die misschien niet helemáál is waar je denkt dat'ie is, dan zou dat vermoed ik bovengemiddeld vaak in tranen eindigen. Ik ben het prima eens met de regel zoals'ie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
dozo71 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:53:
Ik merk ook dat ik na de pitstop toch een concentratie dip heb kost me weer een paar ronden om er in te komen meestal na een paar off tracks. Hebben meer mensen hier last van? En hoe los je het eventueel op. Of heeft het meer met ervaring en routine te maken?
Vergeet niet dat je na de pitstop ook gewoon met een volle tank op oude banden staat. Dan reageert de wagen toch ineens een tikkie anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
joeyl94 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:50:
[...]

Danku, Danku! Ik heb wel een BMW M8 maar ik wil eerst GT3 volledig onder de knie hebben voor ik mijn overstap naar GTE maak. Eerst ervaring erbij opdoen met sneller maar vooral veiliger rijden.
De gt3 en GTE zijn volgens mij toch zo verschillend dat ik denk dat je ze wel afzonderlijk kan rijden.
En wat is nu een betere ervaring dan met 50+ auto's op de eerste chicane op monza af te gaan😥😁

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
dozo71 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:58:
[...]

De gt3 en GTE zijn volgens mij toch zo verschillend dat ik denk dat je ze wel afzonderlijk kan rijden.
En wat is nu een betere ervaring dan met 50+ auto's op de eerste chicane op monza af te gaan😥😁
Met 62 op de eerst bocht van Interlagos afgaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
ActualFantasy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Met 62 op de eerst bocht van Interlagos afgaan? :P
😁😁😁

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
  • Laatst online: 08-10 19:37
Na het debakel van zondag, nu twee steady races gereden. Wel wat minder voorbereiding, had daarom ook iets minder pace ten opzichte van de top.

Eerste race vanaf P19 gestart en netjes op P12 gefinisht, godzijdank niet P10. Tweede race een enkel plekje gestegen maar wel continue leuke gevechten gehad.

Het remmen blijft bij mij wel een ding. Had in aanloop naar T1 een stuk minder grip dan zondag en koos daarom continue voor een vroeg rempunt, waardoor ik daar een aantal keer een plek cadeau gaf. Zo maar even kijken of ik mijn Thrustmaster pedaaltjes kan voorzien van een home made improvement d.m.v. een meubelstopper o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

dozo71 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:58:
[...]

Ah ja die 1e heerlijke bocht op Monza, al hele prachtige herinneringen aan met F1. Met zoveel GTE auto's zou het helemaal carnage zijn. Maar het verschil is inderdaad wel groot, maar wat is leuker dan ervaring op doen in wat langzamere klassen en je opwerken naar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:26:
[...]

Ik hoor wat je zegt maar ik ben het daar niet mee eens. Ik zie het ook bij Verstappen en ik vind het een naar trekje van een briljante coureur.

YouTube: Verstappen And Raikkonen Lock Horns | Belgian Grand Prix 2016
Tijden veranderen en misschien is het een naar trekje van Max, maar voorlopig zijn door dit soort acties goed of fout F1 wel leuker geworden. En het liet ook zien dat de gevestigde orde, het niet meer gewend waren om verdedigd te worden. Of heb jij liever een optocht waar iedereen maar zijn plekje moet opgeven met als resultaat dat mercedes, red bull en ferrari maar weer wegrijden leuk om naar te kijken. Ga ik liever naar carnaval daar zie ik ook een optocht. Alhoewel tegenwoordig de oranje massa op de tribunes is ook carnaval :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Blerf schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:11:
Ik heb gisteren wel een mooie avond gehad, had Monza nooit eerder gereden maar uurtje practice hielp ene hoop + wat tips van de mensen op de server.
Best wat ongelukken kunnen ontwijken en langs kunnen rijden, veel risico’s gezien die niet nodig waren en mensen die proberen uit te remmen terwijl ze er nog niet eens naast staan :)

Maar dat had gelukkig op mij weinig effect, Ik heb samen met Bob de laatste race ongeveer elke bocht wel van plaats gewisseld en we hebben elkaar netje heel gelaten tot aan de finish waar hij met een .1000 de plek weg pakte.
Nog een mooi plaatje van onze finish ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BrF4QlOW0MuyK2qxYIGNSv7KiXU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s5sHEUuZosY9tk9kAv8FLbss.png?f=fotoalbum_large
Was verder een hele leuke race, mooie gevechten en toch meeste keren heel erg clean. Helaas was die BMW in het nadeel op het rechte stuk en was wegrijden van andere best pittig. Had naar mijn idee ook gewoon slipstream nodig om in ieder geval aan te kunnen sluiten. Maarja, dit leverde wel mooie gevechten op! Helaas wel enkele momenten gehad van andere waarbij ik niet helemaal wist wat nou de bedoeling was, aangezien ze dan 3 bochten verderop weer in het gras stonden.
En excuses trouwens aan die gene die last hadden van andere die na afloop van de race al aan het praten waren, ik ben een van de schuldige hiervan maar mijn adrenaline nam het over met zo'n close finish :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Wido72 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 00:34:
@TonCoronel Zat me toch niet helmaal lekker, dus toch nog een keer de beelden bekeken. Ik ben niet echt bllij met mijn manier van rijden, verdedigen. Ik weet dat je veel sneller bent en het een kwestie van een paar bochten tot je me inhaalt, hoe hard ik ook mijn best zou doen. Maar ik wilde je niet zomaar voorbij laten. Voor het aanremmen wilde ik je een beetje ruimte geven..... goed plan, maar te risicovol voor mijn rij kwaliteit. Nu verpruts ik het voor ons beide... lessons learn. Hierbij dus nogmaals mijn excuses. En top hoe je verder op reageerde.

[YouTube: 2020 06 16 00 22 44]
Had voorkomen kunnen worden. Je geeft zelf al 2 dingen aan dat je het niet had moeten doen.

1. Ik weet dat je veel sneller bent en het een kwestie van een paar bochten tot je me inhaalt.
2. goed plan, maar te risicovol voor mijn rij kwaliteit.

Zo zonde want je verpruts zijn race maar ook die van jou, terwijl misschien als je in zijn slipstream was meegegaan had je de aansluiting bij die groep daarvoor kunnen krijgen.

Overigens netjes dat je excuses aanbied met een filmpje erbij.

Hoorde gister namelijk op Teamspeak dat er te weinig filmpjes op het forum staan, dus vooral doorgaan met dit soort acties :+ :+ :+ ;) ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
joeyl94 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:16:
[...]

Ah ja die 1e heerlijke bocht op Monza, al hele prachtige herinneringen aan met F1. Met zoveel GTE auto's zou het helemaal carnage zijn. Maar het verschil is inderdaad wel groot, maar wat is leuker dan ervaring op doen in wat langzamere klassen en je opwerken naar sneller.
Ik dacht exact hetzelfde. Langzaam opbouwen. Was van plan dit seizoen om allen Skippy te rijden om vervolgens de overstap te maken naar GT3 of een andere open wheeler, maar ben blij dat ik ook mee doe aan GoT league. Zoals ik gisteren ook reeds aangaf, je leert hier erg veel. en daarnaast is het ook nog eens gezellig op Teamspeak.

En als je de BMW toch al hebt en verder ook IMSA volgt, rijd je ook op dezelfde banen. dus aanchaf kosten zijn er verder niet in vergelijking met de GT3. :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:19:
[...]

Tijden veranderen en misschien is het een naar trekje van Max, maar voorlopig zijn door dit soort acties goed of fout F1 wel leuker geworden. En het liet ook zien dat de gevestigde orde, het niet meer gewend waren om verdedigd te worden. Of heb jij liever een optocht waar iedereen maar zijn plekje moet opgeven met als resultaat dat mercedes, red bull en ferrari maar weer wegrijden leuk om naar te kijken. Ga ik liever naar carnaval daar zie ik ook een optocht. Alhoewel tegenwoordig de oranje massa op de tribunes is ook carnaval :+
Excuses voor het off topic, maar...

Ik heb liever geen optocht nee. Maar ik snap je punt niet, want door zo te verdedigen kán een ander er niet langs en heb je juist een optocht. Of een crash met 330km/u. Remember Baku?
In 2015 had Max de meeste inhaalacties van het hele F1 veld als ik me niet vergis en toen had hij dit soort dingen niet nodig.

Wat Max in Canada deed met Rosberg was briljant, dit was gewoon gevaarlijk. Hij was boos om wat er bij de start was gebeurd en dan krijg je dit. Zoals ik al zei, naar trekje. Mijn mening.

Ik zat daar toen in 2016 en het gebeurde voor mijn neus. Net zoals ik daar zat in 2000 toen ene M. Schumacher hetzelfde deed bij Hakkinen[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Pd0LMH6yijA%5D]. Toen was ik het er al niet mee eens en ook niet in 2016. Gelukkig leidde die actie van Schumacher wel tot een van de meest briljante inhaalacties ooit in de F1 een ronde later.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
BM schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 07:00:
In race 2 kwam voor mij de grote verrassing, dit seizoen geen volledige reverse grid, maar reverse top 10. Toen stond ik ineens op pole :+
Goed weggekomen bij de start, en omdat er achter me flink werd geknokt gelijk een aardig gaatje kunnen pakken. Zag wel vrij snel dat @Linc stukje sneller was (zoals verwacht), en toe hij de aansluiting had was ie d'r ook gelijk voorbij. Helaas ging het voor mij daarna snel bergafwaards :-( Met @TonCoronel (dacht ik toch) achter allereerst in de fout in Ascari waar ik op het nippertje m'n auto weet te houden (extragratis tip van de dag: remmen op het gras-> niet doen!) en vlak daarna in de Parabolica m'n auto verloren terwijl met vlak achter me zit. In reflex ga ik vol op de rem waardoor ik geraakt werd. Excuus daarvoor, ik had in de drukte 'm beter kunnen laten gaan.
Je hoeft geen excuses aan te bieden hoor, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook best aan het pushen was, ik zag die Bas in de verte en die wilde ik bijblijven. Daarnaast ben ik ook niet zo gewend om zo dicht achter een ander te rijden en wilde dat een beetje oefenen. Vindt het altijd knap hoe een Nick of een Sander rondenlang echt binnen 0.2 seconde van je kunnen blijven rijden, met de zelfde lijnen rempunten etc. Meestal als ik achter een ander rij ga ik ook foutjes maken, te vroeg remmen, te vroeg insturen dat soort dingen. Dus ik snap ook wel dat je een beetje druk ervaarde :*) :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
MartijnA3 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Net zoals ik daar zat in 2000 toen ene M. Schumacher hetzelfde deed bij Hakkinen[YouTube]. Toen was ik het er al niet mee eens en ook niet in 2016. Gelukkig leidde die actie van Schumacher wel tot een van de meest briljante inhaalacties ooit in de F1 een ronde later.
Dat is in mijn ogen nog steeds de meest briljante inhaalactie ooit in de F1, ik was in die tijd een duidelijke Hakkinen fan in een groep met vrienden waar iedereen voor Schumacher was. De manier hoe Hakkinen zich positioneert was super(en uiteraard mazzel dat het kon), maar met name de schrikreactie van Schumacher op het moment dat Hakkinen er naast zit, geweldig! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Justnoiz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:46:
Vraagje: Waarom gebruiken jullie teamspeak en niet discord?
Toen dit topic ontstond was er nog geen Discord. Later is het wel te sprake gekomen maar wat je veel ziet is dat er met Discord ook direct een verdeling ontstaat tussen het forum topic en de Discord server. Er is toen voor gekozen om TeamSpeak te blijven gebruiken zodat er één centraal punt blijft voor alles wat aan GoT iRacing gerelateerd is, namelijk dit topic.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Daarnaast zijn er nogal wat haken en ogen aan Discord in combinatie met privacy. Ik gebruik het wel om andere games samen te spelen met vrienden maar alle data sharing zaken staan uit voor zover mogelijk.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wat ik zelf mis, is dat ik niet kan zien wie wat zegt, voor Teamspeak is er niks dat in VR werkt. Hierdoor gaat nogal veel waardevolle informatie verloren omdat ik niet weet of iemand het nu tegen mij heeft.

Of er moet wel iets zijn dat ik niet heb kunnen vinden?
RaceLab Apps krijg ik ook niet aan de gang in VR. Zijn steeds stukken weg en is erg buggy en lastig te positioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Nou het is duidelijk waarom ik zo traag ben, ik ben veels te voorzichtig. Er valt voor mij op monza nog dik 1.5 seconde te halen, nu nog zorgen dat ik juist instuur =].

Waarom loopt de got league voor op de IMSA? Dit is super hinderlijk :9

[ Voor 18% gewijzigd door green-tea op 16-06-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Phusebox schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:42:
Wat ik zelf mis, is dat ik niet kan zien wie wat zegt, voor Teamspeak is er niks dat in VR werkt. Hierdoor gaat nogal veel waardevolle informatie verloren omdat ik niet weet of iemand het nu tegen mij heeft.

Of er moet wel iets zijn dat ik niet heb kunnen vinden?
RaceLab Apps krijg ik ook niet aan de gang in VR. Zijn steeds stukken weg en is erg buggy en lastig te positioneren.
Ik zit met hetzelfde probleem. Maakt het inderdaad erg lastig om te communiceren over TeamSpeak. Als er met voornamen wordt gewerkt, zijn er vaak mensen in de sessie met dezelfde voornaam, dus dat is lastig.

Ik heb het gisteren met OVRDrop geprobeerd, maar anders dan een grijs scherm kreeg ik ook niks te zien in VR (wilde Overwolf proberen). Ga ik vanavond nog een keer mee spelen want had gisteren niet heel veel tijd.

RaceLabApps doet het bij mij helemaal niet VR, blijkbaar zijn er wat bugs waar ie aan werkt volgens z'n Discord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
green-tea schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:45:
Nou het is duidelijk waarom ik zo traag ben, ik ben veels te voorzichtig. Er valt voor mij op monza nog dik 1.5 seconde te halen, nu nog zorgen dat ik juist instuur =].

Waarom loopt de got league voor op de IMSA? Dit is super hinderlijk :9
Dat is hier al meerdere keren besproken volgens mij. Voordeel hiervan is dat je direct op dinsdag voorbereid de race in kan gaan ipv eerst nog te moeten oefenen en het circuit te leren kennen.

Voor mij perfect, want kan straks een race op Monza doen met een voordeel tov de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Dat is hier al meerdere keren besproken volgens mij. Voordeel hiervan is dat je direct op dinsdag voorbereid de race in kan gaan ipv eerst nog te moeten oefenen en het circuit te leren kennen.

Voor mij perfect, want kan straks een race op Monza doen met een voordeel tov de rest.
Dit is inderdaad de gedachte hier achter. Goede voorbereiding voor de week die gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JPM85 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:49:
[...]

Had ik ook zelf kunnen verzinnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
green-tea schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Had ik ook zelf kunnen verzinnen :9
Vragen stellen mag altijd. Daarnaast moeten we toch op een bepaalde manier de #1 plek halen van meest actieve forum topics O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
ZelianGuy schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Vragen stellen mag altijd. Daarnaast moeten we toch op een bepaalde manier de #1 plek halen van meest actieve forum topics O-)
Volgens mij gaat dat alleen maar lukken als iRacing met een cryptomunt komt :P

We hebben afgelopen week even gesproken over een proefrace voor Le Mans deze week. @JPM85 gaf toen aan elke dag behalve woensdag te kunnen. Voelen mensen hier iets voor een proefrace op donderdag? Ik dacht aan een beetje practice/quali, en dan 1 of 1.5 uur racen ofzo. Eventueel met versnelde tijd zodat we wat licht en wat donker hebben? Gewoon individueel, zodat we een zo groot mogelijk startveld hebben. Want 90% van Le Mans is natuurlijk verkeer overleven :+

Natuurlijk rijdt iLMS deze week ook weer op Le Mans, maar met bekenden is toch leuker :)

Pagina: 1 ... 297 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies