Leuke avond gehad maar slechte races.
Q verprutst door me compleet te verremmen voor T1 en in de 2e ronde de chicane compleet te verprutsen, dus bijna als laatste gestart.
Race 1 was vooral filerijden. Ik probeer dan extra voorzichtig te zijn maar er zijn dan ook mensen die je dan koste wat kost willen inhalen, wat uiteindelijk alleen maar extra tijd kost. (edit: wat @
Linc dus ook zegt).
Ben in een (clean) gevecht geraakt met Jasper maar ik was duidelijk sneller, kwam er alleen niet langs door goed verdedigingswerk. In zo'n geval is het echter verstandiger om samen te werken zodat we naar het groepje voor ons hadden kunnen rijden door gebruik te maken van elkaars draft, tip voor de volgende keer
Race 2 werd ik in T1 het grind in geforceerd wat me op een slowdown kwam te staan. Daarna weer achter iemand terecht gekomen die trager was dan ik (we verloren 1.5 seconde in 1 ronde), dus om hetgeen er in race 1 was gebeurd te voorkomen wilde ik er asap langs. Helaas spinde ik hierdoor in de Parabolica en was het gedaan met de race. Toch doorgereden tot ik in Lesmo 2 vol op een auto klapte die was gespind (was niet zoveel aan te doen voor beiden van ons). Doorgereden tot ik in de pit window zat en een nieuwe auto gehaald, om vervolgens in de laatste ronde weer te spinnen omdat ik overstuur vrijwel niet aan voel komen in de Ferrari. Toen maar gestopt.
@
Phusebox : 2 opmerkingen.
1) je pace is echt niet verkeerd. Ik speel iRacing sinds 2010 en met name in race 2 had je een goede pace, ik kwam eigenlijk nauwelijks dichterbij.
2) je verdedigende actie op het rechte stuk voor Parabolica, toen ik een betere exit uit de Ascari had, was niet echt handig. Ik heb 100% daar een crash voorkomen, maar je koos geen lijn op het rechte stuk en toen ik al bijna naast je zat sneed je me af. Hard verdedigen is niet erg maar dit had in 8 van de 10 gevallen in een crash geeindigd.
Zal kijken of ik een replay van het moment kan posten om wat meer meningen te krijgen.