iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 296 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Nogmaals, makkelijk gezegd met deze view, achteraf bekeken. Tevens heb ik aangegeven dat ik later had kunnen insturen, maar ik betwijfel of het dan wel goed was afgelopen gezien de lijn van de andere, die verder rechtdoor rijdt dan nodig.
Wat is dit voor een idioot kromme redenatie?

Dus je ziet in dat je het fout hebt gedaan maar je vind het toch nog de schuld van de ander omdat het misschien toch alsnog mis was gegaan?

Je dient op dat moment gewoon een wijde lijn te pakken en de andere auto de ruimte te geven, stel dat het dan alsnog mis gaat dan is het 1. Niet jou schuld en 2. De impact waarschijnlijk kleiner, in dit geval heeft de Ferrari 0 kans gehad om het goed te doen en ligt het gewoon aan jezelf dat er een inc was.

[ Voor 37% gewijzigd door Swoesh op 15-06-2020 09:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
[...]

Nogmaals, makkelijk gezegd met deze view, achteraf bekeken. Tevens heb ik aangegeven dat ik later had kunnen insturen, maar ik betwijfel of het dan wel goed was afgelopen gezien de lijn van de andere, die verder rechtdoor rijdt dan nodig.
Het gaat niet om het insturen, het gaat erom dat je stopt met sturen met een de koers richting de apex, daardoor kom je op standje ramkoers. Die andere heeft niet eens de kans gekregen om in te gaan sturen. Mocht hij wel gaan insturen op dat punt was dat bijna gegarandeerd een offtrack en slowdown.

[ Voor 13% gewijzigd door ZelianGuy op 15-06-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
PatrickPost1972 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:33:
Ok, het is duidelijk dat hij wat fouten heeft gemaakt, en er van zijn kant ook een bepaalde visie is, maar laten we nu verder gaan met de orde van de dag en stoppen met dit en dat en sus en zo.

Het is gebeurt en hopelijk leert hij er van. Vind het wel netjes dat hij het ook goed vindt dat de filmpjes hier neergezet wordt. Maar er wordt door iedereen wel wat fout gedaan.

Vanavond weer met zijn allen weer knallen en hopen dat de zelfde fouten niet meer gemaakt worden door wie het ook mag zijn.
Ik ben het hier wel mee eens.

Ik heb ook dommere dingen gezien van anderen, en die komen hier niet eens heen om verantwoording af te leggen of wat dan ook.

Vanavond weer een race, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZelianGuy

Op verzoek van Jimmy. Mooie actie in de chicane in de laatste ronde van de sprintrace. Kijk en leer!

[ Voor 37% gewijzigd door ZelianGuy op 15-06-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:22
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:39:
[YouTube]

Op verzoek van Jimmy. Mooie actie in de chicane in de laatste ronde van de sprintrace. Kijk en leer!
staat op private :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Oeps 8)7 . Gefixt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
ActualFantasy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:37:
[...]

Ik ben het hier wel mee eens.

Ik heb ook dommere dingen gezien van anderen, en die komen hier niet eens heen om verantwoording af te leggen of wat dan ook.

Vanavond weer een race, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Hmm, verantwoording afleggen? Klinkt wel een beetje.....

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 13:39
Hoe geef je 2 overwinningen weg |:(
Sprintrace, vanaf pole mis ik compleet mijn rempunt in t1, slowdown van een seconde of 5. Daarna nog 3 slowdowns te pakken.
Gefeliciteerd Gerben ;)

Feature race, je moet natuurlijk wel genoeg benzine tanken, 2 liter te weinig |:( Als een gek gaan fuelsaven, maar mocht niet baten.
Gefeliciteerd Ton ;)

Maar wel leuk geraced, hopelijk vanavond beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

PatrickPost1972 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:59:
[...]

:o het ging zo abrupt ik dacht die zijn stuur of pc heeft wat problemen.
Beetje kortsluiting, in mijn hoofd. Probeer dat wel te voorkomen maar zo nu en dan loopt de frustratie dan ineens over het kookpunt. Dan kan ik hem beter zelf parkeren dan dat ik wellicht andere benadeeld door actie die misschien over het randje gaan.
Ik had na gisteren ook echt geen zin om überhaupt nog op Monza te gaan rijden maar ben inmiddels weer afgekoeld en gaan vanavond het gewoon weer opnieuw proberen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
[YouTube: iRacing GoT League 2020-06-14 Clip 10]

Thanks!

Hiermee lijkt me de kous af. Ik had het 2de gedeelte ieeeetjes strakker kunnen nemen, maar in the heat of the moment is dat iets moeilijker in te schatten. Sander en ik laten elkaar hier leven wat er voor zorgt dat we beide op het podium belanden. Ik hoop dat @Phusebox het verschil in ruimte ziet wat ik laat aan Sander en wat hij laat aan de rode Ferrari.

Kunnen we het nu weer over positieve dingen hebben :+

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:55:
[...]

2. Dit heb ik totaal niet zo ervaren, je ziet ook in de cockpit view dat mijn auto nauwelijks remt of schade krijgt dus dit kan niet netcode zijn ofzo?
Dat is het punt niet. Je reageert niet op het incident en doet geen moeite het te ontwijken. Dat is waar het fout gaat. Dat het nu niet deed voor jou, daar had je alleen maar mazzel mee. Maar las ik naar je cockpit view kijk, dan zie je het incident duidelijk en je stuurt gewoon vol gas rechtdoor.[/quote]
3. Klopt, iets te vroeg ingestuurd, marginaal overigens.
Waarom die toevoeging "marginaal" erbij? Je stuurde te vroeg in en nam onnodig risico.
4. Niet helemaal mee eens, de Ferrari laat hem daar ook langer naar buiten (van de apex af) lopen dan nodig, hij had hier ook krapper de bocht kunnen nemen, aangezien bijna iedereen daar over de kerbs gaat. Ik geef toe dat ik ook wat meer ruimte had kunnen laten, vanuit de cockpit view was dit voor mij minder duidelijk zichtbaar. Voor mij geval race incident.
Kijk nog eens en zie hoeveel ruimte de Ferrari maakt in de eerste chicane. Jij haalt 'm in dus je wéét dat ie daar is. Hoe kan je dan zo insturen? Je lijn is ook veel scherper dan de auto die voor je rijdt en niet eens iemand naast zich heeft. Dit is geen race incident, écht niet. Geef de ander ruimte, juist als je het niet goed kunt zien.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AvjUU8b.png?1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24

Hoe word er gekeken naar het naar buiten laten lopen van de auto bocht uit?

https://f1metrics.wordpre...8/28/the-rules-of-racing/

Bovenstaande link punt 7 is hoe ik de regel ken, dat op het moment dat de auto op de ideale lijn significant voor ligt dat deze het recht op de lijn heeft en hem naar buiten mag laten lopen en dat de auto aan de buitenkant van zijn gas af moet.

Had de Ford hem hier naar buiten mogen laten lopen en de lijn op mogen eisen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy

Ik heb nog een clipje! Dit is van een situatie die ik tegenkwam. Om weer vingers over en weer te voorkomen heb ik even de namen weggehaald, maar ik ben in ieder geval de Porsche. Is dit een gevalletje van goed verdedigen en had ik gewoon naar zijn andere kant gemoeten en het op die manier proberen?

Zelf had ik een beetje wrang smaakje in mijn mond van deze actie, het neugt naar blokkeren denk ik. Ik zet hem er duidelijk naast en dat had zichtbaar moeten zijn in de spiegels maar alsnog wordt ik wel afgeknepen en ging ik liften.

De sporting code zegt dit:
Blocking – The leading driver is allowed to run a defensive line. However, blockingoccurs when a leading driver actively adjusts his or her driving line based on theactions and/or positioning of a pursuing driver. For example, veering left to prevent apursuing driver from passing on the left while running on a straight. Please see thevideo example at the following link. What is Blocking?
Ben benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet het namelijk niet Niet alleen om het inhalen te leren maar er komt een moment dat ik zelf actief ga verdedigen en dan wil ik graag wel weten wat wel en niet acceptabel is.

[ Voor 19% gewijzigd door ZelianGuy op 15-06-2020 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024

Op het randje maar een goed voorbeeld. @Phusebox ondanks alles wat geschreven wordt, kop omhoog leer ervan en vooral blijven racen en beter worden. De beste racers maken ook fouten trust me.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Swoesh schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Bovenstaande link punt 7 is hoe ik de regel ken, dat op het moment dat de auto op de ideale lijn significant voor ligt dat deze het recht op de lijn heeft en hem naar buiten mag laten lopen en dat de auto aan de buitenkant van zijn gas af moet.

Ik denk dat vooral de quote van Alonso hier goed bij past, ALL THE TIME YOU HAVE TO LEAVE A SPACE. Er staat niks in de sporting code in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Ik was in de veronderstelling dat het 'naar buiten laten lopen' alleen in de F1 geldt.

Echt een kutregel ook overigens. Slaat heel veel gevechten dood.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
PatrickPost1972 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:33:
Ok, het is duidelijk dat hij wat fouten heeft gemaakt, en er van zijn kant ook een bepaalde visie is, maar laten we nu verder gaan met de orde van de dag en stoppen met dit en dat en sus en zo.

Het is gebeurt en hopelijk leert hij er van. Vind het wel netjes dat hij het ook goed vindt dat de filmpjes hier neergezet worden. Maar er wordt door iedereen wel wat fout gedaan.

Vanavond weer met zijn allen weer knallen en hopen dat de zelfde fouten niet meer gemaakt worden door wie het ook mag zijn.
Het is zeker niet mijn bedoeling hem een rotgevoel te geven, maar gezien zijn posthistorie is het wel een manier om hem misschien op een andere manier naar zijn eigen manier van racen te laten kijken.

En ik snap dat het nu niet leuk is om te lezen, maar als meerdere mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, dan komt het misschien wel binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:01:
[...]

Dat is het punt niet. Je reageert niet op het incident en doet geen moeite het te ontwijken. Dat is waar het fout gaat. Dat het nu niet deed voor jou, daar had je alleen maar mazzel mee. Maar las ik naar je cockpit view kijk, dan zie je het incident duidelijk en je stuurt gewoon vol gas rechtdoor.[/quote]

[...]

Waarom die toevoeging "marginaal" erbij? Je stuurde te vroeg in en nam onnodig risico.

[...]

Kijk nog eens en zie hoeveel ruimte de Ferrari maakt in de eerste chicane. Jij haalt 'm in dus je wéét dat ie daar is. Hoe kan je dan zo insturen? Je lijn is ook veel scherper dan de auto die voor je rijdt en niet eens iemand naast zich heeft. Dit is geen race incident, écht niet. Geef de ander ruimte, juist als je het niet goed kunt zien.
[Afbeelding]
Punt 2 ben ik het niet helemaal mee eens.

Vorige race heb ik dit ook gehad. Je maakt in je hoofd een inschatting ook van als iemand je inhaalt wanneer en hoe snel hij je voorbij is, en dan stuur je in om achter die persoon aan te sluiten.

Dit had mij ook kunnen overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Jimmy J. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:08:
Ik was in de veronderstelling dat het 'naar buiten laten lopen' alleen in de F1 geldt.

Echt een kutregel ook overigens. Slaat heel veel gevechten dood.
Volgens mij is het niet een officiele regel, maar een ongeschreven regel. Het zelfde geldt voor de 1 beweging regel, je mag van links naar rechts, en weer terug naar links. Zolang je maar ruimte overlaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:02
Swoesh schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Persoonlijk vind ik dat het moment dat je* op dat soort discussies uitkomt tijdens/na de race, je het 'with a smile'-deel van het league-motto uit het oog verloren bent. Ik ga voor de wijze woorden van de heer F. Alonso:

*Met 'je' bedoel ik hier een algemene 'je', uiteraard. Het zou stom zijn om je te verwijten dat je de vraag stelt :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 22:20
[...]

[...]

Nee, ik heb duidelijk steeds gezegd dat we hier beiden schuldig zijn. Beiden SCHULDIG, niet onschuldig. Laatst werd mij verweten ergens dat ik de deur te ver openzette en dat het dan logisch is dat er iemand zo naast me komt. Nu zet iemand anders de deur open, probeer ik hem ernaast te zetten (maar laat niet genoeg ruimte klaarblijkelijk) maar dan is het wederom volledig mijn schuld?
Ik reageer niet snel op dit soort welles/niets berichten, normaal wel even op de avond zelf kijk ik graag mijn eigen fouten terug en als anderen vragen hebben geef ik graag ook mijn mening die vaak wel gedeeld wordt door anderen.

Ik denk dat de reden is dat veel mensen op jou reageren is omdat ik denk dat 99% van de andere mensen inzien dat jij hier duidelijk de persoon bent die fout zit, wat had die andere auto moeten doen? Waar had hij heen gemoeten? stil gaan staan? Hij kon nog niet insturen want dat had hij over de rode verhoging heen moeten rijden. Jij stuurt niet maar rijdt wel in de lijn van de apex waar duidelijk al een auto zit. Je wilt leren van je fouten geef je aan, accepteer dan dat je hier fout zit, dit soort incidenten kunnen zo makkelijk voorkomen worden door de ander iets meer ruimte te geven, wat ook hoort want hij zit 100% naast je, hij maakt geen divebomb of andere rare actie, hij rijdt gewoon op de baan.

Ik reageer dus eigenlijk een beetje uit frustratie, je wilt leren, we zeggen allemaal dat je fout zit en vervolgens vindt jij dat jullie beide fout zitten. Ik denk als dit in het echt zou zijn gebeurd dat jij minimaal een drive trhough hiervoor had gekregen, ik snap niet dat je niet inziet dat jij de gene was die hier fout zat en dit had kunnen voorkomen. Als je dat niet inziet dan hoop ik niet dat ik veel in de buurt van jou kom te rijden, terwijl ik heb begrepen dat jij wel een aardig potje kan sturen (lees hotlappen) en potentieel dus een leuke kandidaat bent om mee/tegen te racen.

Edit. Nog even als toevoeging, als jij hem wat verder naar rechts had gehouden, dan hadden jullie geen contact gehad maar had jij eerder op je gas gekunt, hij moest best krap de bocht nemen en daarom had hij pas later op zijn gas gekund en had je een nette cleane inhaalactie kunnen uitvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door TonCoronel op 15-06-2020 10:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Het is zeker niet mijn bedoeling hem een rotgevoel te geven, maar gezien zijn posthistorie is het wel een manier om hem misschien op een andere manier naar zijn eigen manier van racen te laten kijken.

En ik snap dat het nu niet leuk is om te lezen, maar als meerdere mensen onafhankelijk van elkaar hetzelfde zeggen, dan komt het misschien wel binnen.
De reden waarom ik de clips postte, was vanwege de verwijten die werden gemaaktn door Phusebox over de anderen en toen ik de replay bekeek kwam ik dit tegen. Kritiek hebben op acties van anderen prima, maar dan moet je zelf ook niet de dingen doen waarop je anderen afkeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:03:
[YouTube: iRacing GoT League 2020-06-14 Clip 8]

Ik heb nog een clipje! Dit is van een situatie die ik tegenkwam. Om weer vingers over en weer te voorkomen heb ik even de namen weggehaald, maar ik ben in ieder geval de Porsche. Is dit een gevalletje van goed verdedigen en had ik gewoon naar zijn andere kant gemoeten en het op die manier proberen?
Je zat er nog niet naast dus dan is er niets aan de hand naar mijn idee. Wel een risico van hem, hij moet maar hopen dat je er niet van schrikt en je rempunt mist.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Zelf had ik een beetje wrang smaakje in mijn mond van deze actie, het neugt naar blokkeren denk ik. Ik zet hem er duidelijk naast en dat had zichtbaar moeten zijn in de spiegels maar alsnog wordt ik wel afgeknepen en ging ik liften.

[...]

Ben benieuwd naar jullie mening hierover. Ik weet het namelijk niet Niet alleen om het inhalen te leren maar er komt een moment dat ik zelf actief ga verdedigen en dan wil ik graag wel weten wat wel en niet acceptabel is.
Naar mijn mening ging je er niet eens naast komen voor het remmen, dus persoonlijk zou ik niet eens proberen in te halen, want je was er misschien met je neus naast gekomen tijdens het remmen en dan kom je er toch niet langs. Ferrari doet niet zo veel fout. Jij ging er voor het remmen niet naast komen, dus hij gaat weer terug naar zijn lijn, nog ruim voor het remmen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
ActualFantasy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:11:
[...]

Punt 2 ben ik het niet helemaal mee eens.

Vorige race heb ik dit ook gehad. Je maakt in je hoofd een inschatting ook van als iemand je inhaalt wanneer en hoe snel hij je voorbij is, en dan stuur je in om achter die persoon aan te sluiten.

Dit had mij ook kunnen overkomen.
Dan ben ik misschien te voorzichtig. Ik haat het als iemand mij op een legitieme manier inhaalt en ik hem dan raak. Net zoals ik dat andersom haat.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:12:
[...]

Persoonlijk vind ik dat het moment dat je* op dat soort discussies uitkomt tijdens/na de race, je het 'with a smile'-deel van het league-motto uit het oog verloren bent. Ik ga voor de wijze woorden van de heer F. Alonso:

[YouTube: " All the time you have to leave DA space " - Alonso😂]

*Met 'je' bedoel ik hier een algemene 'je', uiteraard. Het zou stom zijn om je te verwijten dat je de vraag stelt :+
Ik blijf toch elke keer weer lachen elke keer als ik dat clipje zie :D. Ik blijf zijn persoonlijkheid toch missen in F1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

In dit geval zeker eens met Ton. Als een auto al tegen de witte lijn aanzit dan kan je niet verwachten dat hij nog meer ruimte laadt. Dat gaat hier gewoon niet.

Wat betreft de andere videos (vooral waar je achterop rijdt) kan je denk ik duidelijk zien wat ik al eerder heb aangehaald. Als je nog heel erg bezig bent met gewoon de auto op de baan houden en je eigen lijnen, dan is het heel erg moeilijk om ook nog eens verder vooruit te kijken en dan is het heel makkelijk om een incident wat letterlijk voor je neus gebeurd, alsnog over het hoofd te zien en dus niet op tijd anticiperen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap

[...]

Voor mijn gevoel zit die nog in het gebied 'niet helemaal handig, maar ook niet verboden'. Degene voor je kiest niet lekker duidelijk een lijn, da's niet handig. Maar op het moment dat'ie voor je uitkomt zit'ie er nog dusdanig ver voor dat je daar een behoorlijke divebomb zou moeten maken om hem ernaast te krijgen. Ik ben zelf niet zo'n fan van 'vlak voor iemand terug naar de racelijn en meteen in de remzone zitten', want het geeft een behoorlijk risico. Maar ik heb er hier eerder ook naar gevraagd, en de conclusie was 'niet altijd handig, veel vertrouwen in degene achter je, maar wel acceptabel'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Ik blijf toch elke keer weer lachen elke keer als ik dat clipje zie :D. Ik blijf zijn persoonlijkheid toch missen in F1
Ja, heerlijk! Ik zag pas na het posten dat jij'm ook al aanhaalde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Linc schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Naar mijn mening ging je er niet eens naast komen voor het remmen, dus persoonlijk zou ik niet eens proberen in te halen, want je was er misschien met je neus naast gekomen tijdens het remmen en dan kom je er toch niet langs. Ferrari doet niet zo veel fout. Jij ging er voor het remmen niet naast komen, dus hij gaat weer terug naar zijn lijn, nog ruim voor het remmen.
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:14:
[...]

Je zat er nog niet naast dus dan is er niets aan de hand naar mijn idee. Wel een risico van hem, hij moet maar hopen dat je er niet van schrikt en je rempunt mist.
Duidelijk. Weet ik dit voor vanavond 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35

[...]

Helemaal niets mis met wat de rijder voor je doet. Je zit er totaal nog niet naast en hij beweegt voor het rempunt terug naar de ideale lijn. Dat is ook zijn goed recht en jij hebt als achterligger te anticiperen op wat er voor je gebeurt.

Laat onverlet dat je als voorligger wel een risico neemt. Jij kan volledig voor een uitrem actie gaan en zal dan hem meenemen omdat je dat gat nooit dichtgeremt krijgt. Blijf jij fout, maar je hebt er als voorligger geen drol aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wormaap schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:17:
[...]

Voor mijn gevoel zit die nog in het gebied 'niet helemaal handig, maar ook niet verboden'. Degene voor je kiest niet lekker duidelijk een lijn, da's niet handig. Maar op het moment dat'ie voor je uitkomt zit'ie er nog dusdanig ver voor dat je daar een behoorlijke divebomb zou moeten maken om hem ernaast te krijgen. Ik ben zelf niet zo'n fan van 'vlak voor iemand terug naar de racelijn en meteen in de remzone zitten', want het geeft een behoorlijk risico. Maar ik heb er hier eerder ook naar gevraagd, en de conclusie was 'niet altijd handig, veel vertrouwen in degene achter je, maar wel acceptabel'.
JPM85 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Helemaal niets mis met wat de rijder voor je doet. Je zit er totaal nog niet naast en hij beweegt voor het rempunt terug naar de ideale lijn. Dat is ook zijn goed recht en jij hebt als achterligger te anticiperen op wat er voor je gebeurt.

Laat onverlet dat je als voorligger wel een risico neemt. Jij kan volledig voor een uitrem actie gaan en zal dan hem meenemen omdat je dat gat nooit dichtgeremt krijgt. Blijf jij fout, maar je hebt er als voorligger geen drol aan.
Ik ging uiteindelijk liften omdat ik toch erg bang was om dit te gaan herhalen :+

[ Voor 23% gewijzigd door ZelianGuy op 15-06-2020 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:10

Goh, alsof de paint van de auto inmiddels niet herkenbaar genoeg is ;)

Hier dacht ik wel, oeps ging ik niet te laat terug naar de lijn. Maar blijkbaar kan ik af en toe ook nog een beslissing maken die niet fout uitpakt. :+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:20:
[...]

[...]

Ik ging uiteindelijk liften omdat ik toch erg bang was om dit te gaan herhalen :+

[YouTube: All The Angles: Ricciardo and Verstappen Crash | 2018 Azerbaijan Grand Prix]
Ja, weet je, dat is dus wat ik ook zeker in het begin een aantal keer heb gehad in de races gisteren, dan zie je anderen aankomen rijden in je spiegels terwijl ze voor stil staan voor de chicanes. Dan kun je soms ook geen kant op en is het maar hopen dat ze je niet raken van achteren.

Ik weet niet wie het zij, maar in teamspeak riep iemand dat de achterste ergens bij het 1KM bordje al moeten remmen voor de eerste chicane, en zo voelde het soms wel.

En dan ben ik extra voorzichtig, en krijg je nog steeds tikken van achteren, of van de zijkant omdat er andere daar gelijk 'misbruik' van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Hier dacht ik wel, oeps ging ik niet te laat terug naar de lijn. Maar blijkbaar kan ik af en toe ook nog een beslissing maken die niet fout uitpakt. :+
Ik had werkelijk niet gezien dat jij dat was. Heb nog maar 1 koffie op. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 22:20
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:20:
[...]

[YouTube: All The Angles: Ricciardo and Verstappen Crash | 2018 Azerbaijan Grand Prix]
Ik vindt deze ook echt wel lastig, ik denk dat wanneer ik met 'bekende' race met vergelijkbare pace dan weet ik dat ze niet eens gaan proberen in te halen als ze er niet minimaal 50% naast komen. Als ik dan zie dat ik nog voor de remzone terug naar de ideale lijn kan dan doe ik dat meestal ook, ik weet dat die personen zoals een Nick, Dennis, Sander, Jim, Lucas etc allemaal hier onderling rekening mee houden.

Zou ik dit echter doen met een totaal onbekende of iemand met een veel snellere pace dan neem ik als voorste auto wel een groot risico dat zeker verkeerd had kunnen aflopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
[...]

Ik weet nog steeds niet over wie wij het hebben O-) , maar ik plaatste deze clip in het kader van het leren ontwikkelen van racecraft (heeft iemand daar een Nederlands woord voor?). Wat kan wel, wat kan niet. Absoluut geen verwijten naar degene die de actie maakt. Meer in het kader van, kan ik dit vanavond of later ook flikken >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:25:
[...]

Ik weet nog steeds niet over wie wij het hebben O-) , maar ik plaatste deze clip in het kader van het leren ontwikkelen van racecraft (heeft iemand daar een Nederlands woord voor?). Wat kan wel, wat kan niet. Absoluut geen verwijten naar degene die de actie maakt. Meer in het kader van, kan ik dit vanavond of later ook flikken >:)
Ja, en dan haal je de naam weg, maar het autonummer laat je staan. :P :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
[...]

Misschien moet je die grote groene streep achter rood maken...

Nou denkt iedereen, ah, groen ik mag er voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Ja, en dan haal je de naam weg, maar het autonummer laat je staan. :P :P :P
Oepsie 8)7

Nu vergt het iets meer moeite om te weten wie de mysterieuze coureur is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Trouwens wat ook nog in mij opkomt van mijn race van gisteren weet niet meer welke race het was volgens mij de tweede. Bij de tweede chicane rij ik rechts en eigenlijk kom ik netjes aan om in te sturen, maar omdat het allemaal nog dicht bij elkaar zit en alles koud is doe ik rustig aan om mijzelf en andere te laten leven. Maar iemand anders achter mij gooit zijn 488 er behoorlijk brutaal (en hij kwam van ver) er tussen bij het remmen.

Kan iemand dit moment eens opzoeken mogelijk klinkt het erger dan het was, maar weet het niet zeker meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
FabiandJ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:35:
Trouwens wat ook nog in mij opkomt van mijn race van gisteren weet niet meer welke race het was volgens mij de tweede. Bij de tweede chicane rij ik rechts en eigenlijk kom ik netjes aan om in te sturen, maar omdat het allemaal nog dicht bij elkaar zit en alles koud is doe ik rustig aan om mijzelf en andere te laten leven. Maar iemand anders achter mij gooit zijn 488 er behoorlijk brutaal (en hij kwam van ver) er tussen bij het remmen.

Kan iemand dit moment eens opzoeken mogelijk klinkt het erger dan het was, maar weet het niet zeker meer.
Het is bijna de grote clipjes show van ZelianGuy aan het worden :+. Ik ga voor je zoeken! Je krijgt hem privé trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:30:
[...]

Oepsie 8)7

Nu vergt het iets meer moeite om te weten wie de mysterieuze coureur is. :+
Some say he...
And that he...
All we know he's called The Stig!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:09:
[...]

Dat snap ik dat je hem niet wil afbranden, maar hij is mans genoeg zit ook in zijn achternaam geloof ik. Dat hij het goed vindt dat de filmpjes hier worden neergezet. En ik hoop dat hij er van leert echt waar, we maken fouten hij ook, ik ook absoluut, gelukkig wel want we zijn mensen en geen robots.

Hoop dat @Phusebox vanavond wederom mee doet, en laat zien dat hij er wat van opgestoken heeft ;) ;) ;) chips kom er nu achter dat hij tennistraining heeft, tsja prioriteiten :+ :+

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickPost1972 op 15-06-2020 10:44 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Ik probeer vanavond mee te doen. Moet wel van te voren flink wat oefenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 19:10
PatrickPost1972 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:43:
[...]

Dat snap ik dat je hem niet wil afbranden, maar hij is mans genoeg zit ook in zijn achternaam geloof ik. Dat hij het goed vindt dat de filmpjes hier worden neergezet. En ik hoop dat hij er van leert echt waar, we maken fouten hij ook, ik ook absoluut, gelukkig wel want we zijn mensen en geen robots.

Hoop dat @Phusebox vanavond wederom mee doet, en laat zien dat hij er wat van opgestoken heeft ;) ;) ;) chips kom er nu achter dat hij tennistraining heeft, tsja prioriteiten :+ :+
Ja helaas, misschien regent het en kan ik alsnog mee doen met de race, maar met de achterstand qua sporten door you know what moet ik toch ook nog wat aan lichaamsbeweging doen.

Neem niet aan dat ik alleen de Feature race mee kan doen, dat zou ik net redden ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Wat n gezelligheid hier....

Ik ben erbij vanavond, nu even checken met welke wagen ik een beetje mee kan rijden qua tijden =]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
green-tea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:56:
Wat n gezelligheid hier....

Ik ben erbij vanavond, nu even checken met welke wagen ik een beetje mee kan rijden qua tijden =]
Het is 95% van de tijd erg gezellig. Zeker tijdens de practice is het in Teamspeak altijd leuk kletsen en dergelijke.

In principe zijn alle auto's behalve de BMW prima, volgens mij heeft de Ferrari wel net iets meer power dan de rest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wat veel mensen ook nog moeten leren is er soms voor kiezen niet in te halen. Wat ik vaak zie is dat sommige hem er overal tussen proberen te prikken terwijl je eigenlijk al weet dat je er toch niet voorbij komt. Daardoor verlies je beide heel veel tijd.

Veel slimmer is het dan om er achter te blijven, zorgen dat je een goede exit hebt voor het volgende rechte stuk en misschien heb je dan wel genoeg snelheid om er naast te komen. Kan best zijn dat het dan nog niet lukt, maar als je hierdoor niet 5 bochten een halve inhaal actie hebt gedaan waarmee je eventueel beide 5 seconde mee verloren zou zijn, is dat natuurlijk wel beter. Want zodra je er dan wel voorbij komt hoef je het gat naar de volgende niet weer dicht te rijden.

Ik heb gisteren meerdere malen gehad dat ik hem er ergens aan de binnenkant tussen had kunnen zetten, maar dat niet heb gedaan omdat ik er waarschijnlijk niet langs was gekomen op dat moment, maar uiteindelijk heb ik diegene wel ingehaald op een beter punt waardoor ik minimaal tijd ben verloren.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Leuke avond gehad maar slechte races.

Q verprutst door me compleet te verremmen voor T1 en in de 2e ronde de chicane compleet te verprutsen, dus bijna als laatste gestart.

Race 1 was vooral filerijden. Ik probeer dan extra voorzichtig te zijn maar er zijn dan ook mensen die je dan koste wat kost willen inhalen, wat uiteindelijk alleen maar extra tijd kost. (edit: wat @Linc dus ook zegt).

Ben in een (clean) gevecht geraakt met Jasper maar ik was duidelijk sneller, kwam er alleen niet langs door goed verdedigingswerk. In zo'n geval is het echter verstandiger om samen te werken zodat we naar het groepje voor ons hadden kunnen rijden door gebruik te maken van elkaars draft, tip voor de volgende keer :)

Race 2 werd ik in T1 het grind in geforceerd wat me op een slowdown kwam te staan. Daarna weer achter iemand terecht gekomen die trager was dan ik (we verloren 1.5 seconde in 1 ronde), dus om hetgeen er in race 1 was gebeurd te voorkomen wilde ik er asap langs. Helaas spinde ik hierdoor in de Parabolica en was het gedaan met de race. Toch doorgereden tot ik in Lesmo 2 vol op een auto klapte die was gespind (was niet zoveel aan te doen voor beiden van ons). Doorgereden tot ik in de pit window zat en een nieuwe auto gehaald, om vervolgens in de laatste ronde weer te spinnen omdat ik overstuur vrijwel niet aan voel komen in de Ferrari. Toen maar gestopt.

@Phusebox : 2 opmerkingen.

1) je pace is echt niet verkeerd. Ik speel iRacing sinds 2010 en met name in race 2 had je een goede pace, ik kwam eigenlijk nauwelijks dichterbij.

2) je verdedigende actie op het rechte stuk voor Parabolica, toen ik een betere exit uit de Ascari had, was niet echt handig. Ik heb 100% daar een crash voorkomen, maar je koos geen lijn op het rechte stuk en toen ik al bijna naast je zat sneed je me af. Hard verdedigen is niet erg maar dit had in 8 van de 10 gevallen in een crash geeindigd.

Zal kijken of ik een replay van het moment kan posten om wat meer meningen te krijgen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
In het kader van zelfreflectie én om aan @Phusebox te laten zien dat hij niet de enige is met struggles, hier wat filmpjes van mij van gisteren:

Ronde 1, koude banden en dichtgeknepen billen bij mij. Mijn achterligger heeft meer vertrouwen en steekt hem er agressief voorbij, gelukkig 0xcontact.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-15 10-29-32]

Dan, ver in de race kom ik deze GT3 tegen, leider in zijn klasse. Ik had op deze plek meerdere GT3's zo ingehaald, maar misschien kwam ik toch van te ver? Hij ging rond en had schade, ik heb meteen sorry gezegd en baal hier van.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-15 10-40-42]
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-15 10-41-31]

En dan nog een onzinnige 4x contact opgelopen:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-15 10-50-04]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Linc schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:00:
Wat veel mensen ook nog moeten leren is er soms voor kiezen niet in te halen. Wat ik vaak zie is dat sommige hem er overal tussen proberen te prikken terwijl je eigenlijk al weet dat je er toch niet voorbij komt. Daardoor verlies je beide heel veel tijd.

Veel slimmer is het dan om er achter te blijven, zorgen dat je een goede exit hebt voor het volgende rechte stuk en misschien heb je dan wel genoeg snelheid om er naast te komen. Kan best zijn dat het dan nog niet lukt, maar als je hierdoor niet 5 bochten een halve inhaal actie hebt gedaan waarmee je eventueel beide 5 seconde mee verloren zou zijn, is dat natuurlijk wel beter. Want zodra je er dan wel voorbij komt hoef je het gat naar de volgende niet weer dicht te rijden.

Ik heb gisteren meerdere malen gehad dat ik hem er ergens aan de binnenkant tussen had kunnen zetten, maar dat niet heb gedaan omdat ik er waarschijnlijk niet langs was gekomen op dat moment, maar uiteindelijk heb ik diegene wel ingehaald op een beter punt waardoor ik minimaal tijd ben verloren.
Al zit er wel een verschil tussen hoe jij inhalen ervaart hebt in de afgelopen races, en ik bijvoorbeeld.

Jouw snelste rondje was denk ik 2 seconden sneller dan iedereen om jou heen in race 1. Dat scheelt nogal, met je het gevoel geven dat je kan wachten ook. Terwijl dicht achter iemand rijden je altijd het gevoel geeft dat je sneller bent, ook als uit de ronde tijden blijkt dat dat eigenlijk niet zo is.

Verder ben ik het met je eens hoor, wachten is vaak beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Linc schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:00:
Dit merk ik in mijn Skippy races vaak. Als iemand wat meer snelheid heeft dan ik proberen ze vaak meteen aan te vallen. Dan bij het insturen van de volgende bocht zitten ze pas een paar centimeter naast me, maar ik durf dan niet vol de lijn te pakken. Resultaat is meestal dat we beiden tijd verliezen maar vaak geen positie wisselen. Wellicht is het tactiek, dat kan natuurlijk ook, want soms is mijn lijn dan zo verziekt dat ze er alsnog voorbij kunnen :+

Dit zie ik vaak bij de laatste bocht. Veel handiger, lijkt mij, is om er in de laatste bocht achter te blijven en dan het rechte stuk op de tow te gebruiken om voorbij te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:59:
[...]

Het is 95% van de tijd erg gezellig. Zeker tijdens de practice is het in Teamspeak altijd leuk kletsen en dergelijke.

In principe zijn alle auto's behalve de BMW prima, volgens mij heeft de Ferrari wel net iets meer power dan de rest.
Net even paar rondjes gereden. Ik ben in de Ferrari na 3 laps al dik een seconde (1:50 low) sneller dan met BMW of Porsche (1:515). Voor mij (5-10 laps) schelen de BMW en Porsche niet heel veel.

Ik denk dat ik vanavond lekker met de porsche ga scheuren omdat ik dat gewoon een leuke auto vind. :+ Lekker even mee oefenen.

Hoe was de opkomst gisteren t.o.v. vorige week?

[ Voor 5% gewijzigd door green-tea op 15-06-2020 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
green-tea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:29:
[...]

Net even paar rondjes gereden. Ik ben in de Ferrari na 3 laps al dik een seconde (1:50 low) sneller dan met BMW of Porsche (1:515). Voor mij (5-10 laps) schelen de BMW en Porsche niet heel veel.

Ik denk dat ik vanavond lekker met de porsche ga scheuren omdat ik dat gewoon een leuke auto vind. :+ Lekker even mee oefenen.

Nog een Porsche rijder! Kunnen we samen achterin elkaar gaan towen. Mocht je nog geen setup hebben, ik deel die vanavond dan wel even met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:32:
[...]

Nog een Porsche rijder! Kunnen we samen achterin elkaar gaan towen. Mocht je nog geen setup hebben, ik deel die vanavond dan wel even met je.
Awesome! Ben benieuwd =]. Doel is toch met baseline onder de 1:50 te komen vanmiddag, dan kan ik vanavond een beetje mee karren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik blijf bij de BMW. Wel jammer dat de verschillen zo groot zijn. Ik was geregeld op de rechte einden een sitting duck toc Ferrari en Porsche.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
green-tea schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:33:
[...]

Awesome! Ben benieuwd =]. Doel is toch met baseline onder de 1:50 te komen vanmiddag, dan kan ik vanavond een beetje mee karren :P
Mijn ervaring is dat als je vooral geen brokken maakt dat je goed kan meekomen met de rest en niet solo rijdt. Tot vanavond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij waren er weer een man of 50 gisteren. Lekker vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

Nibbz

Postmaster General

Ik ben zelf ook altijd al heel erg geïnteresseerd geweest in het sim racen. Maar nog nooit de stap gemaakt om wat hardware hier voor aan te schaffen. Nu kan ik van een vriend een logitech stuurtje lenen. Is deze groep ook voor mensen, die echt nog beginnend zijn?
Of is het verstandiger eerst veel tegen de AI te racen voordat ik mede spelers van de baan druk :p. (zeker wel wat race ervaring, in Forza, maar wel met controller)

13:37

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nibbz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:47:
Ik ben zelf ook altijd al heel erg geïnteresseerd geweest in het sim racen. Maar nog nooit de stap gemaakt om wat hardware hier voor aan te schaffen. Nu kan ik van een vriend een logitech stuurtje lenen. Is deze groep ook voor mensen, die echt nog beginnend zijn?
Of is het verstandiger eerst veel tegen de AI te racen voordat ik mede spelers van de baan druk :p. (zeker wel wat race ervaring, in Forza, maar wel met controller)
Gewoon doen. Juist in de huidige tijd zijn er in iRacing super veel beginnende rijders. Ook bij de zondag/maandagavond GoT competitie zitten mensen die net nieuw zijn.
Je loopt wel het risico dat als het bevalt je 's nachts wakker wordt gehouden door je huilende portemonnee..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Ik zit nog steeds in mijn allereerste maand van iRacing en heb totaal geen eerdere ervaring. Je bent van harte welkom! Je leert het echte racen pas als je met echte mensen leert rijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
[...]

Zo druk was het gister
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fBrSTygY67_jzsnndH8OkK3P4pw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AlbkzqGapEkgvL3ScbrXuLZI.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:50:
[...]
Je leert het echte racen pas als je met echte mensen leert rijden.
Dit inderdaad. Ik deed veel hotlappen in AC op eenzelfde baan om het racen onder te knie te krijgen en ik vond lang dat ik niet klaar was om te racen met anderen (en potentieel hun race verpesten).

Sinds een weekje ben ik met iRacing in het diepe gesprongen en ik ben hooked :D Ik heb zooo veel meer geleerd in de 16 races iRacing dan in de uren hotlappen in AC ervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Met welke auto's/tracks rijden jullie de GoTraces?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:42
Ik ben sinds halverwege maart actief. Daarvoor altijd offline gereden met Project Cars etc. Nu ik online race, leer ik zoveel meer. Zeker ook door de GoT community. Zijn altijd bereid je te helpen. Door of filmpjes te analyseren, of mee te kijken tijdens het rijden op de baan. Daarbij rijden er ook zeker mensen rond die nog heel nieuw zijn. Zoals @ZelianGuy ook al aangeeft.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Justnoiz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:57:
We volgen het IMSA kampioenschap. En rijden met Ford GTE, Ferrari 488 GTE, Porsche 911 RSR, en met de Boeren Melk Wagen M8 GTE.

De Got Races lopen een week voor op het originele schedule.

[ Voor 28% gewijzigd door PatrickPost1972 op 15-06-2020 12:06 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Wij rijden met de auto's van de GTE Class en de banen van het IMSA kampioenschap. Dat is wel allemaal betaalde content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Op deze site kan je alle informatie vinden m.b.t. de league.
https://www.got-racing.eu/

Hier vind je alle informatie over het huidige seizoen (S3).
https://www.got-racing.eu/?page_id=5428

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Vraag omtrent VRS. Een datapack, is dat 1 klasse of 1 auto? Als ik een 5 euro abonnement neem, krijg ik dan toegang tot de hele GTE klasse of enkel één auto.

Vermoed dat het enkel één auto is maar kan het op de website niet direct vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Beltoni schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:35:
Vraag omtrent VRS. Een datapack, is dat 1 klasse of 1 auto? Als ik een 5 euro abonnement neem, krijg ik dan toegang tot de hele GTE klasse of enkel één auto.

Vermoed dat het enkel één auto is maar kan het op de website niet direct vinden.
Één auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
Beltoni schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:35:

1 auto voor 1 serie. Ik heb Ferrari 488 Gte voor de imsa bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
patricks8 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:37:
[...]

1 auto voor 1 serie. Ik heb Ferrari 488 Gte voor de imsa bijvoorbeeld.
Ben je er tevreden over? Je krijgt een setup en ongelimiteerde toegang tot telemetrie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:23
De tribunes waren ook weer goed gevuld zie ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
SlaadjeBla schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:46:
[...]

De tribunes waren ook weer goed gevuld zie ik :o
Het is voor mij altijd raar om dat te zien. Bij mij staan de tribunes volledig uit, dus het is ineens een heel ander circuit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Ben je er tevreden over? Je krijgt een setup en ongelimiteerde toegang tot telemetrie?
Ik heb een trial sinds vrijdag van die eenmalig 5 euro. Wou zaterdag uitgebreid testen, alleen toen heel erg last van hooikoorts zodat ik er geen zin in had. Dus kan er nog niet veel over zeggen. Setups vind ik wel fijn. Al is die van pds voor Monza ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Wormaap schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:49:
[...]

Het is voor mij altijd raar om dat te zien. Bij mij staan de tribunes volledig uit, dus het is ineens een heel ander circuit :+
Normaal gesproken in de race zet ik die tierelatijnen uit, maar in Replay staat alles aan.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:05:
[...]

Wij rijden met de auto's van de GTE Class en de banen van het IMSA kampioenschap. Dat is wel allemaal betaalde content.
Jammer heb net een heel deel gekocht om verder te kunnen in mijn D license :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowiee
  • Laatst online: 11-10 23:14
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreft het mappen van knoppen op verschillende stuurtjes. Ik heb namelijk een Fanatec elite P1 en de clubsport F1 stuurtjes. Nu wil ik met sommige wagens liever het ronde stuur gebruiken en bij andere weer het F1 stuur.

De knoppen zijn dan totaal verschoven dus vroeg ik me af of je dit ergens kan premappen en kan switchen hiertussen. Ik zag wel dat je een custom mapping voor een auto kan aanmaken, maar dit moet je dan voor elke auto alsnog doen waarvoor je een ander stuur gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
MartijnA3 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:44:
[...]

Heb zelf ook VRS. Setups ben ik happy mee, maar ben ook happy met de video om de lijnen en rempunten te leren bij een nieuwe baan.
Telemetrie kun je ook gebruiken, en dan je eigen ronden (per bocht/sector) vergelijken met die van VRS. Waar je bijvoorbeeld veel tijd verliest en wat het verschil is. Moet zeggen dat ik dat nog niet echt in detail gebruik, omdat ik me nog vooral focus op rempunten, lijnen en constant rijden.

Heb gekozen voor de Porsche icm IMSA datapack. Er zijn in Season 3 parallellen tussen bijvoorbeeld ILMS en IMSA. Dan gebruik ik de IMSA setup en pas die iets aan als ik met ILMS mee wil doen om het bijvoorbeeld mogelijk te maken om mijn A-licentie te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 18:22
Flowiee schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:41:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag betreft het mappen van knoppen op verschillende stuurtjes. Ik heb namelijk een Fanatec elite P1 en de clubsport F1 stuurtjes. Nu wil ik met sommige wagens liever het ronde stuur gebruiken en bij andere weer het F1 stuur.

De knoppen zijn dan totaal verschoven dus vroeg ik me af of je dit ergens kan premappen en kan switchen hiertussen. Ik zag wel dat je een custom mapping voor een auto kan aanmaken, maar dit moet je dan voor elke auto alsnog doen waarvoor je een ander stuur gebruikt.
Nu weet ik niet hoeveel verschillende auto's jij rijdt gedurende een week, maar ik vermoed dat je inderdaad per keer dat je een nieuwe auto rijdt, dit 1 keer moet instellen voor het stuurtje van interesse. Maar dit zal je sowieso voor verschillende soorten auto's moeten doen aangezien niet elke auto dezelfde functies heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Net een race met de Radical op Lime Rock gereden. Wat een leuke combinatie! Voorheen veel met de MX5 maar deze wagens zijn veel gaver om te racen. Is GT3/GTE een beetje vergelijkbaar? Dan ga ik dat eens proberen.

Net een race dat ik eerste lag na 9 ronden. Een achterblijver crasht in bocht 1 en ramt hem terug op de racing lijn. Geen ontkomen aan en een lichte touche helpt de stuurinrichting om zeep. Ik kon nog wel door maar dacht het te repareren om verdere brokken te voorkomen. Duurt die reparatie 16 minuten.

Ooit een keer een waarschuwing gekregen dat ik zelf een keer te snel terug op de baan ging. Dat ging puur om rechtdoor schieten en om positie, niet echt een crash. De persoon staakte zijn race 10 ronden later en ging wat beelden terugkijken voordat hij het spel verliet. Als er excuses waren geweest dan zou ik niets indienen, maar zit er nu wel aan te denken een protest in te dienen. Toen ik toch in de pits stond zag ik dat hij vaker ombeheersbaar crashte en weer als een blinde de baan op ging.

Jammer dat dit gebeurde anders was het een grote kans op de overwinning geweest na hem op pole gezet te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Coldcat op 15-06-2020 13:51 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Justnoiz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:03:
[...]

Jammer heb net een heel deel gekocht om verder te kunnen in mijn D license :(
Gelukkig mag je in iRacing altijd nog meer content kopen :+. Houd rekening met de bulk discounts. Bij 3 stuks of meer 10%, 6 stuks 15%. Zijn kleine beetjes maar die tellen wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Coldcat schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:48:
Net een race met de Radical op Lime Rock gereden. Wat een leuke combinatie! Voorheen veel met de MX5 maar deze wagens zijn veel gaver om te racen. Is GT3/GTE een beetje vergelijkbaar? Dan ga ik dat eens proberen.

Net een race dat ik eerste lag na 9 ronden. Een achterblijver crasht in bocht 1 en ramt hem terug op de racing lijn. Geen ontkomen aan en een lichte touche helpt de stuurinrichting om zeep. Ik kon nog wel door maar dacht het te repareren om verdere brokken te voorkomen. Duurt die reparatie 16 minuten.

Ooit een keer een waarschuwing gekregen dat ik zelf een keer te snel terug op de baan ging. Dat ging puur om rechtdoor schieten en om positie, niet echt een crash. De persoon staakte zijn race 10 ronden later en ging wat beelden terugkijken voor hij het spel verliet. Als er excuses waren geweest dan zou ik niets indienen, maar zit er nu wel aan te denken dat te doen.

Jammer dat dit gebeurde anders was het een grote kans op de overwinning geweest na hem op pole gezet te hebben.
Ik heb die combinatie in practice gereden zaterdag, maar ik vind het een eng idee zo'n korte baan met zo'n snelle wagen. Ik zou continu het gevoel hebben dat ik mensen op aan het houden ben :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:51:
[...]

Gelukkig mag je in iRacing altijd nog meer content kopen :+. Houd rekening met de bulk discounts. Bij 3 stuks of meer 10%, 6 stuks 15%. Zijn kleine beetjes maar die tellen wel op!
Of wordt in een keer lid van de 100% club met 30% korting :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-10 19:37
Voor de lol ook even op Limerock practice gejoined met de Radical , gaat me veel beter af als de bmw of de skippy en mazda hier.En vreemd genoeg ook geen echte problemen met rempedaal , wat ik in veel andere auto's wel heb , kon behoorlijk constant rondjes draaien .Ga toch nog maar eens wat proberen of ik met settings wat kan winnen , heb nieuwe pedalen in bestelling staan maar komen eerste maand nog niet , en om nou niet te racen gaat me wat te ver , ondanks alle frustraties van het steeds wisselende rempunt .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

soulcrusher schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:52:
[...]

Ik heb die combinatie in practice gereden zaterdag, maar ik vind het een eng idee zo'n korte baan met zo'n snelle wagen. Ik zou continu het gevoel hebben dat ik mensen op aan het houden ben :+
Ik heb niet heel veel ervaring met iRacing (enkel wat MX5).Is wel erg goed te doen na een paar dagen oefenen. In het begin goed op de tijden letten dat zodra iemand achter je zit je wat ruimte laat. Doordat de auto snel is zijn achterblijvers minder erg omdat je er ook snel voorbij bent. Niemand gaat met het idee een race in om te crashen of iemand te laten crashen. Dus als je ruimte geeft kom je er vaak goed uit.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-10 19:37
Gister wel meegedaan in de League , ging niet heel denderend , en na het wisselen naar een andere set-up in de 2e race kwam ik er bij de pitstop achter dat je dan wel tanken weer opnieuw moet aanvinken :'( , dus ronde later opnieuw de pits in en dan ineens vast staan met tig minuten repair , race over en uiteindelijk toch nog 40 ste geworden.Hopelijk kan ik er vanavond bij zijn en misschien met andere auto , de Bmw is echt te langzaam daar , zeker met mij aan het stuur en de haperende rem. :X

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Wat een avond.. korte samenvatting:

quali: 2 keer offtrack geen tijd.
Race1: van P1000 toch nog aardig wat plekken kunnen winnen naar P35 ondanks een vangrail knuffel.
Race 2: ging prima en ergens in de 20 geëindigd (P23 uit mijn hoofd) op het einde van de race lieten mijn pedalen het wel weer afweten, de bekende G-29 kwaaltjes... waarschijnlijk is de potmeter alweer vervuild en begon mijn auto weer vanuit zichzelf te remmen.
Zo klaar mee dat ik gelijk de CSL Elite Pedals LC besteld heb :) Nog even geduld want levertijd zal ergens in juli zijn :'(

Vanavond zal ik een samenvatting van de race uploaden.

[ Voor 4% gewijzigd door laforte op 15-06-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Alvast voor vanavond. Hoeveel fuel moet er voor de tweede race ongeveer bij de Porsche? Litertje of 20 weer?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Alouwerse schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:34:
Alvast voor vanavond. Hoeveel fuel moet er voor de tweede race ongeveer bij de Porsche? Litertje of 20 weer?
Monza heeft een hoog fuel gebruik. Ik gooide hem gewoon vol toen hij leeg was en had ongeveer 6 liter over. Geen fuel saving. Ik ga er vanuit dat je kunt rekenen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ik denk net iets meer.

Ik had 31,7 en 30 getanked, en was maar net veilig. Hield anderhalve ronde over of zo denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
soulcrusher schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:53:
[...]

Of wordt in een keer lid van de 100% club met 30% korting :9
En dan een vrouw het huis zien verlaten XD

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Justnoiz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Iracing kan goedkoper zijn dan een vrouw :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• patricks8
Zijn er trouwens al plannen om vrijdag weer een vrije training te hosten? Ik moet zeggen dat ik dit erg prettig vind, omdat ik merk dat ik een circuit sneller onder de knie krijg als ik met anderen aan het rijden ben. Door onder andere de rempunten en dergelijke te zien. Ondanks dat ik vaak zelf niet zoveel te melden heb, luister ik vaak wel mee met de tips en tricks die gegeven worden op Teamspeak en daar heb ik ook zeker wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
patricks8 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:30:
Zijn er trouwens al plannen om vrijdag weer een vrije training te hosten? Ik moet zeggen dat ik dit erg prettig vind, omdat ik merk dat ik een circuit sneller onder de knie krijg als ik met anderen aan het rijden ben. Door onder andere de rempunten en dergelijke te zien. Ondanks dat ik vaak zelf niet zoveel te melden heb, luister ik vaak wel mee met de tips en tricks die gegeven worden op Teamspeak en daar heb ik ook zeker wat aan!
Ik denk na de populariteit van vrijdag de kans vrij aanwezig is dat het weer wordt gefaciliteerd. Anders host ik wel een sessie O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
patricks8 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:30:
* Wormaap is helemaal vóór *O* Ik rijd de GTE alleen in de league, dus die twee extra uurtjes oefening helpen me ontzettend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Ik had al rijdend 22 liter getankt, en kwam toch echt een hele ronde te kort. Ik zou veilig richting 26-30 gaan zitten

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
Justnoiz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 15:20:
[...]

Meer tijd voor iRacing dus :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Dank allemaal voor de brandstof tips! :)
Tot vanavond!

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 296 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies