DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gebruik jij de free version of de pro?Arfman schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:58:
[...]
Daarom gebruik ik DRE met VoiceAttack. Kost even een beetje geld en setupwerk maar het werkt voor mij oneindig veel beter dan dat gammele CrewChief.
Ook al naar zitten kijken, maar nooit de moeite voor gedaan eigenlijk.
[YouTube: The Digital Race Engineer | Showcasing features]
Volgens mij kan het CC dus volledig vervangen. Alleen die stem....
Kost overigens $10. Voor dat geld kun je je niet ergeren.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Je kunt hiervoor push-to-talk instellen. Dan luistert je Crewchief alleen als jij je knop indrukt/ingedrukt houdt. Werkt voor mij uitstekend en ja, heb ook DRE geprobeerd maar die stem....soulcrusher schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:41:
Gebruiken jullie ook CrewChief met voice activation en voice recognition? Voor mij werkt het erg wisselend. Ten eerste wordt elke scheet herkent als triggerwoord "Chief". Ik ga in mijn Playseat Challenge zitten: "BEEP", ik rij over een cerb en je hoort de force feedback: "BEEP" ik adem flink in door mijn neus: "BEEP".
Daarnaast is het zo dat hij dat random geluid ook als commando's interpreteert en dan opeens antwoord met "Acknowledged" of "Ok, will watch car number ...".
Het aller ergste is dat ik dan tot in den treuren hem daarmee probeer te stoppen:
"Chief, stop watching car number 11" -> "OK, will stop watching car number 7".
"Chief, stop watching number 11" -> "OK, will stop watching car number 2".
"Chief, stop watching car 11" -> "Ok, will stop watching car number 5".
"Chief, stop watching 11" -> "OK, will stop watching Curry".
Zucht...![]()
Ik ben dan wel geen native Engels spreker maar ik het is niet alsof ik een spraakgebrek hebBuiten dat heb ik eigenlijk weinig problemen en andere commando's worden wel goed opgepakt.
Ik zag wel dat CrewChief ook van een andere speech recognition gebruik kan maken, maar die moet je dan nog trainen. Iemand daar ervaring mee?
Alsof je race door Anonymous gehackt is...MaikyM schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:29:
[...]
Je kunt hiervoor push-to-talk instellen. Dan luistert je Crewchief alleen als jij je knop indrukt/ingedrukt houdt. Werkt voor mij uitstekend en ja, heb ook DRE geprobeerd maar die stem....
Ja idd, die stem.... no go voor mij..SlaadjeBla schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:14:
Ik wist niet goed wat DRE zoal kan in vergelijking tot CC. Dit vond ik wel nuttig:
[YouTube: The Digital Race Engineer | Showcasing features]
Volgens mij kan het CC dus volledig vervangen. Alleen die stem....
Kost overigens $10. Voor dat geld kun je je niet ergeren.
Het loopt niet goed voor me af (rode auto was een lap down..) maar het is wel de eerste keer dat ik in een live coverage voorbij ben gekomen. Mooie dag.
Had me bovenverwachting goed gekwalificeerd (P3) maar raakte al vroeg in de race de wall of champions, waar ik echt heeeeel goed weg kwam. Toen eigenlijk de hele race een leuk gevecht met P4, 5 en 6 gehad. Pitstop gemaakt, verse bandjes eronder en toen dacht ik "nu ga ik aanvallen"... "your monitor will turn off in 60, 59, 58" haha kuuuuut. Net nieuwe schermen en dat nog niet ingesteld. Bij 'm rechter scherm kon ik gewoon op een knopje drukken, maar die middelste hangt zo dicht boven m'n stuur dat ik daar niet bij kan. Dus ik naar m'n vriendin schreeuwen om hulp, die vervolgens met een schroevendraaier bij het knopje kon en het scherm aan en uit kon zetten

Toch nog 6de geworden, ver achter @Red Baron die echt zo belachelijk snel is. Gefeliciteerd met de overwinning (en het prijzengeld haha).
Ik ben een plekje achter je geëindigd. Ik had een mooie start.Jimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:14:
Die F3 race was lachen!
Had me bovenverwachting goed gekwalificeerd (P3) maar raakte al vroeg in de race de wall of champions, waar ik echt heeeeel goed weg kwam. Toen eigenlijk de hele race een leuk gevecht met P4, 5 en 6 gehad. Pitstop gemaakt, verse bandjes eronder en toen dacht ik "nu ga ik aanvallen"... "your monitor will turn off in 60, 59, 58" haha kuuuuut. Net nieuwe schermen en dat nog niet ingesteld. Bij 'm rechter scherm kon ik gewoon op een knopje drukken, maar die middelste hangt zo dicht boven m'n stuur dat ik daar niet bij kan. Dus ik naar m'n vriendin schreeuwen om hulp, die vervolgens met een schroevendraaier bij het knopje kon en het scherm aan en uit kon zetten![]()
Toch nog 6de geworden, ver achter @Red Baron die echt zo belachelijk snel is. Gefeliciteerd met de overwinning (en het prijzengeld haha).

Daarna was het saai voor mij. Ik liep uit op degene achter me en voor me waren ze te snel. Dus een kwestie van de finish halen.
Ik ben blij mij mijn resultaat. Niet gek voor de eerste keer in de F3 auto.
Dus als je switched naar triples, hang je oude scherm in het middenJimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:14:
Die F3 race was lachen!
Had me bovenverwachting goed gekwalificeerd (P3) maar raakte al vroeg in de race de wall of champions, waar ik echt heeeeel goed weg kwam. Toen eigenlijk de hele race een leuk gevecht met P4, 5 en 6 gehad. Pitstop gemaakt, verse bandjes eronder en toen dacht ik "nu ga ik aanvallen"... "your monitor will turn off in 60, 59, 58" haha kuuuuut. Net nieuwe schermen en dat nog niet ingesteld. Bij 'm rechter scherm kon ik gewoon op een knopje drukken, maar die middelste hangt zo dicht boven m'n stuur dat ik daar niet bij kan. Dus ik naar m'n vriendin schreeuwen om hulp, die vervolgens met een schroevendraaier bij het knopje kon en het scherm aan en uit kon zetten![]()

Ik weet niet hoe het bij het nieuwe schademodel is, maar bij de oude krijg je geen schade als de auto in de lucht hangt. Je krijgt wel de 0x of 4x, maar niet de daadwerkelijk schade. Dus ik dacht, mik op de auto die in de lucht hangt.
Over oval gesproken, ik moet nog gaan kijken naar die oval school.
[ Voor 55% gewijzigd door Niellie41 op 14-06-2020 16:23 ]
Iets beter zullen we maar zeggen. Ik vind Silverstone een enorm gave baan, maar ook ontzettend lastig. Bij de start/eerste keer chicane aanremmen had ik al een 4x van iemand die hem achterin mijn wagen parkeerdeWormaap schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:03:
[...]
Om 15:00 ga ik ook mijn enige ILMS-race van deze week rijden. Hopelijk gaat het me beter af

Ondanks al dat gedoe toch p7 gepakt, en ondanks -0.22SR:
:fill(white):strip_exif()/f/image/j36wYX3jGJt3vZLYlBnKOtZ2.png?f=user_large)
Heb ik verder niks aan, want ik wil voorlopig lekker iLMS met de HPD rijden. Maar ach, nu ben ik ook stoer
Ticking away, the moments that make up a dull day
Is dit een bug of doe ik iets fout?
Volgende keer ff om @TuxieDeni heen mikken graagNiellie41 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:21:
Komt de oval ervaring toch nog goed van pas.![]()
Ik weet niet hoe het bij het nieuwe schademodel is, maar bij de oude krijg je geen schade als de auto in de lucht hangt. Je krijgt wel de 0x of 4x, maar niet de daadwerkelijk schade. Dus ik dacht, mik op de auto die in de lucht hangt.![]()
Over oval gesproken, ik moet nog gaan kijken naar die oval school.

Maar wel een leuk event alleen wel sneu dat ze redelijk voor in het veld meteen al de mist in gaan en zo de race voor 75% van het veld redelijk kansloos maken vanaf lap 1.
Behalve een lichte touche met de wall of champions in lap 2 en het overschieten van de pitbox ging alles wel prima bij mij
Ik dacht kijkend naar de broadcast terug aan de tijd met de Formula Mazda. Mooie win Paul!Red Baron schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:47:
[...]
Volgende keer ff om @TuxieDeni heen mikken graag![]()
Maar wel een leuk event alleen wel sneu dat ze redelijk voor in het veld meteen al de mist in gaan en zo de race voor 75% van het veld redelijk kansloos maken vanaf lap 1.
Behalve een lichte touche met de wall of champions in lap 2 en het overschieten van de pitbox ging alles wel prima bij mij
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Meeste problemen heb ik met de eerste chicane. Ik rem bij 150m, wat veel te vroeg is volgens mij want ik heb echt het gevoel dat het veel later kan, maar ik haal toch de bocht niet en draai ondertussen mijn arm uit de kom haha.
Ik doe vanavond dus mee als hindernis.
Er zullen vanavond ongetwijfeld mensen setups delen (ik niet, want ik ga morgen meedoenPhusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Hoop dat er vanavond nog mensen een setup willen delen, alhoewel het de vraag is of die me gaat helpen
Meeste problemen heb ik met de eerste chicane. Ik rem bij 150m, wat veel te vroeg is volgens mij want ik heb echt het gevoel dat het veel later kan, maar ik haal toch de bocht niet en draai ondertussen mijn arm uit de kom haha.
Die eerste chicane is wel heel makkelijk te verkloten omdat je bij het insturen nog best veel snelheid mee kan nemen. Alleen mis je dan de exit compleet, en met die zandbak meteen ernaast heb je daar geen marge.
En de slowdowns

Ticking away, the moments that make up a dull day
Kom vanavond tijdens de Pratice tijd! Daar worden setups gedeeld en kun je bij anderen meekijken naar de break markers van anderen.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Hoop dat er vanavond nog mensen een setup willen delen, alhoewel het de vraag is of die me gaat helpen
Doe ik ook. Je zult versteld staan hoe veel je in een uurtje kunt leren.
De logica tussen denken dat je te vroeg remt en toch de bocht niet halen volg ik niet helemaalPhusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Als je bocht niet haalt en remt zo hard als je kan zonder te blokkeren, moet je eerder remmen.
Je lijkt me vrij onzeker of je kunnen, ik kan zeker VRS aanraden. In begin was ik skeptisch, maar ondertussen zie ik er de meerwaarde van in. Je krijgt ook meteen alle setups die je wilt.
Gebeurde dat voor de hairpin. Zat even mee te kijken en vroeg me al af wat daar gebeurde.Jimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:14:
Die F3 race was lachen!
Ziet er wel vet uit hoor die F3. Die moet ik ook een keer gaan testen.
Nah het hele voorval duurde zo'n 40 seconden haha, maar inderdaad rondom de hairpinBeltoni schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:34:
[...]
Gebeurde dat voor de hairpin. Zat even mee te kijken en vroeg me al af wat daar gebeurde.
Ziet er wel vet uit hoor die F3. Die moet ik ook een keer gaan testen.
Edit, gevonden: https://www.twitch.tv/videos/650533411?t=01h53m49s
[ Voor 9% gewijzigd door Jimmy J. op 14-06-2020 17:58 ]
Maar je gaat dan gewoon onboard als anderen bezig zijn? Ik heb wel paar keer een video bekeken maar onthoudt het niet allemaal, en in de praktijk brengen is weer wat anders. Kom dus nog zeker 3 sec te kort op midfield schat ik nu.ZelianGuy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:18:
[...]
Kom vanavond tijdens de Pratice tijd! Daar worden setups gedeeld en kun je bij anderen meekijken naar de break markers van anderen.
Doe ik ook. Je zult versteld staan hoe veel je in een uurtje kunt leren.
Zie mensen de eerste chicane in de 2e versnelling in gaan. Dat hoef ik niet te proberen.
En de lesmo's weet ik ook nog niet of ik die in 2 of 3 moet doen. Ga nu meestal naar 2.
De guide van VRS begint net na 150 meter remdruk op te bouwen. Met twee wielen over beide curbs, waarbij je bij beide een beetje gas erop moet houden zodat de auto er beter over glijdt (althans, dit geld voor de 488)Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:05:
Soortgelijk verhaal bij de 2e chicane.
Lesmo's in 3.
Heb een keer die trial van VRS gedaan maar geen idee hoe ik die data moet interpreteren. Kwam ook niet echt wijs uit de interface.Mithriel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:25:
[...]
De logica tussen denken dat je te vroeg remt en toch de bocht niet halen volg ik niet helemaal![]()
Als je bocht niet haalt en remt zo hard als je kan zonder te blokkeren, moet je eerder remmen.
Je lijkt me vrij onzeker of je kunnen, ik kan zeker VRS aanraden. In begin was ik skeptisch, maar ondertussen zie ik er de meerwaarde van in. Je krijgt ook meteen alle setups die je wilt.
Ik heb vanmiddag nog even getest (track 26 graden) en bij einde van de heg, iets na 150 meter is het optimale punt voor mij.Wormaap schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Er zullen vanavond ongetwijfeld mensen setups delen (ik niet, want ik ga morgen meedoen). 150m is prima voor de eerste chicane (toen ik er vrijdag tijdens de training naar vroeg was dat waar iedereen remde, in ieder geval
)
Die eerste chicane is wel heel makkelijk te verkloten omdat je bij het insturen nog best veel snelheid mee kan nemen. Alleen mis je dan de exit compleet, en met die zandbak meteen ernaast heb je daar geen marge.
En de slowdowns
Eerste chicane is in zijn 1, lesmo’s idd in zijn 3 en ascari in zijn 2 in, daarna vol gas er uit in zijn 4Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:12:
[...]
Maar je gaat dan gewoon onboard als anderen bezig zijn? Ik heb wel paar keer een video bekeken maar onthoudt het niet allemaal, en in de praktijk brengen is weer wat anders. Kom dus nog zeker 3 sec te kort op midfield schat ik nu.
Zie mensen de eerste chicane in de 2e versnelling in gaan. Dat hoef ik niet te proberen.
En de lesmo's weet ik ook nog niet of ik die in 2 of 3 moet doen. Ga nu meestal naar 2.
[ Voor 31% gewijzigd door ourplayground op 14-06-2020 18:19 ]
Variante Ascari zou ik in zijn 3 nemen, als je die in zijn 2 neemt dan ga je niet snel genoeg.ourplayground schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:17:
Eerste chicane is in zijn 1, lesmo’s idd in zijn 3 en ascari in zijn 2 in, daarna vol gas er uit in zijn 4
Curva Parabolica aanremmen bij het kunstgras, terug naar zijn 3, binnenkant bocht houden! En vol op het gas vanaf de 2e lichtmast
Jij verwacht zoals eerder vermeld veel te snel resultaten. Ik kijk naar de snelste tijden van degene die in mijn auto rijdt en de snelste tijd heeft en kijk naar de rempunten en versnellingen.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:12:
[...]
Maar je gaat dan gewoon onboard als anderen bezig zijn? Ik heb wel paar keer een video bekeken maar onthoudt het niet allemaal, en in de praktijk brengen is weer wat anders. Kom dus nog zeker 3 sec te kort op midfield schat ik nu.
Daarna probeer ik het zelf ook te doen. Gaat dit goed? Absoluut niet, maar ik heb referentiepunten en na een uurtje kon ik enigzins stabiel rondkomen in 1.49.
Vorige week hetzelfde gedaan bij Interlagos en kon uiteindelijk goed meekomen met de achterkant van het veld.
Gun jezelf de tijd om muscle memory op te bouwen en te gaan rijden op je gevoel en instinct. Dan komen de tijden vanzelf. Na een tijdje keek ik op interlagos niet meer naar de rempunten maar reed ik op gevoel, snelste rondetijd kwam op het moment dat ik met mijn hoofd bij iets anders was dan mijn rempunten!
Nee hoor. Vanavond ga ik er vanuit dat ik achter het hele veld zal bungelen.ZelianGuy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:30:
[...]
Jij verwacht zoals eerder vermeld veel te snel resultaten. Ik kijk naar de snelste tijden van degene die in mijn auto rijdt en de snelste tijd heeft en kijk naar de rempunten en versnellingen.
Daarna probeer ik het zelf ook te doen. Gaat dit goed? Absoluut niet, maar ik heb referentiepunten en na een uurtje kon ik enigzins stabiel rondkomen in 1.49.
Vorige week hetzelfde gedaan bij Interlagos en kon uiteindelijk goed meekomen met de achterkant van het veld.
Gun jezelf de tijd om muscle memory op te bouwen en te gaan rijden op je gevoel en instinct. Dan komen de tijden vanzelf. Na een tijdje keek ik op interlagos niet meer naar de rempunten maar reed ik op gevoel, snelste rondetijd kwam op het moment dat ik met mijn hoofd bij iets anders was dan mijn rempunten!
Hoop dat ik gewoon mezelf kan verbeteren tijdens de sessies vanavond.
Na 300 rondjes Summit met de skippy kijk ik nog steeds naar de rempunten.
Telemetry correct lezen is inderdaad lastig, en daar bak ik waarschijnlijk ook weinig van. Ik weet ondertussen wel genoeg om te lezen of ik ergens veel te vroeg rem of niet.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:14:
[...]
Heb een keer die trial van VRS gedaan maar geen idee hoe ik die data moet interpreteren. Kwam ook niet echt wijs uit de interface.
Het belangrijkste voor mij waren de tutorials, elke week heb je complete walkthrough van het circuit met rempunten, versnellingen, instuurpunten, en alle mogelijke tips die je nodig hebt van iemand die met dezelfde auto, setup en condities als jouw rijdt.
Dat heeft mij ontzettend geholpen om enigzins snel een circuit te leren kennen.
Een positieve mindset kan helpenPhusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 18:43:
[...]
Nee hoor. Vanavond ga ik er vanuit dat ik achter het hele veld zal bungelen.
Hoop dat ik gewoon mezelf kan verbeteren tijdens de sessies vanavond.
Na 300 rondjes Summit met de skippy kijk ik nog steeds naar de rempunten.
Tijdens de race op de Nordschleife net maakt een teamgenoot een inschattingsfout en raakt een andere auto. Hij bied gelijk zijn excuses aan via voicechat maar krijgt even later een bericht met iets van: “I hope I don’t see you on track” en wat scheldwoorden.
Even later komt hij tevoorschijn op de relative, mijn teamgenoot probeert er langs te gaan maar hij wordt vol de muur in gebeukt. En die andere kerel rijd nog een aantal keer tegen hem aan.
9 minuten tow en 30 minuten repairs.
Hoop dat het opnemen van de replay gelukt is. Want dit is echt enorm zuur.

Alouwerse schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:07:
Nou, straks voor het eerst een protest indienen.
Tijdens de race op de Nordschleife net maakt een teamgenoot een inschattingsfout en raakt een andere auto. Hij bied gelijk zijn excuses aan via voicechat maar krijgt even later een bericht met iets van: “I hope I don’t see you on track” en wat scheldwoorden.
Even later komt hij tevoorschijn op de relative, mijn teamgenoot probeert er langs te gaan maar hij wordt vol de muur in gebeukt. En die andere kerel rijd nog een aantal keer tegen hem aan.
9 minuten tow en 30 minuten repairs.
Hoop dat het opnemen van de replay gelukt is. Want dit is echt enorm zuur.
Haha! Ik ben toch wel benieuwd naar de reactie van je vriendin toen je haar hierbij om hulp vroeg 🤣Jimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:14:
Die F3 race was lachen!
Ik heb nog nooit van schermen gehoord die naar een stand-by modus springen als je gewoon op de PC bezig bent.
Gestart op P9, langzaam aan gedaan in de openingsronden, afgegleden naar P17. Een pileup in de busstop in ronde 4 leverde me 7 plaatsen winst op. Tussendoor nog een schrikmomentje met een halve spin in T7 (Toe) die niet geregistreerd werd als incident en ik de auto gelukkig uit de banden kon halen. Als P7 over de finishlijn, minder dan een halve seconde na P6. Hij was een beetje de oorzaak van mijn enige incident point in de race (!!!) : ingaan van de laatste ronde zat ik op een seconde van hem, ik kon hem niet uitremmen voor de busstop dus ik wou zo snel mogelijk door de busstop heen om nog een kans te hebben later in de ronde maar ik ging net te wijd op het gras.
Ook zeer tevreden over de evolutie van mijn rondetijden gedurende de race
L Time
0 - -:- -.- - -
1 01:59.355
2 01:52.000
3 01:46.719
4 01:51.268 (Busstop pile-up)
5 01:46.027
6 01:44.442
7 01:53.453 (Semi spin)
8 01:44.537
9 01:44.288
10 01:45.410
11 01:46.352 (Heb hier iemand laten gaan die 2 seconden per ronde dichter kwam)
12 01:44.126
13 01:44.622
14 01:45.608
15 01:43.788
16 01:43.677
17 01:43.384 fastest lap
18 01:44.097
19 01:43.493
20 01:44.433 off track
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Lekker bezig man! Geen tekort aan benzine gehad? Of had je mijn tip al gelezen om er een klikje benzine bij te doenFuelke schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:29:
Wauw, eerste race van vandaag en het was meteen de beste van de hele week in Indy Pro. Ik vond dat het vooral lag aan de setup van @Hoogie2004 waar ik me goed bij voelde, en het kwam vanzelf zo leek het wel.
Gestart op P9, langzaam aan gedaan in de openingsronden, afgegleden naar P17. Een pileup in de busstop in ronde 4 leverde me 7 plaatsen winst op. Tussendoor nog een schrikmomentje met een halve spin in T7 (Toe) die niet geregistreerd werd als incident en ik de auto gelukkig uit de banden kon halen. Als P7 over de finishlijn, minder dan een halve seconde na P6. Hij was een beetje de oorzaak van mijn enige incident point in de race (!!!) : ingaan van de laatste ronde zat ik op een seconde van hem, ik kon hem niet uitremmen voor de busstop dus ik wou zo snel mogelijk door de busstop heen om nog een kans te hebben later in de ronde maar ik ging net te wijd op het gras.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ja klopt, echt balen.
Later werd ik nog van de baan gebeukt door een backmarker, maar die stuurde gelijk een bericht dat het 100% zijn schuld was en dat hij gras raakte.
Ook balen, maar menselijk.
Die andere kerel reageerde echt puur uit wraak.
Iemand ervaring met het reporten van zo iemand? Krijg je hierop terugkoppeling met de genomen actie?
Eerste heat ging het eindelijk heel goed eindelijk totdat ik mij verremde in de 2e chicane.. uithuilen en overnieuw beginnen..
Uiteindelijk p20 gestart p19 geëindigd.
2e heat ging nog lekkerder. Dankzij wat chaos mooi opgeklommen en op een gegeven moment in gevecht met een Remco, hij nam een hap grind mee in de exit van de 2e chicane en ik zet hem er naast maar daar is het (natuurlijk) glad en ik spin en neem daarin Remco mee, nogmaals mijn excuses!
Ik heb nog wel gewacht op Remco en dus erg veel plaatsen moeten laten gaan. Uiteindelijk nog 16e geworden na een paar leuke inhaal acties voor de 2e chicane (weer) en wat mazzeltjes dat anderen (ook) de controle verliezen.
Even wat filmpjes..:)
Slip slip and away!
https://clips.twitch.tv/AwkwardAdventurousGarbageDuDudu
Wat is die exit bij de 1ste chicane toch belangrijk! https://clips.twitch.tv/PlainCourteousSwordKappaWealth
Chaos:
https://clips.twitch.tv/SullenCourageousOctopusTinyFace
Dit kan nog wel eens een weekje met erg veel kans op verliezen van SR worden met al die chaos!
[ Voor 14% gewijzigd door ourplayground op 14-06-2020 22:27 ]
De sprint race moest ik met een scheef stuur en diverse andere schades rijden. Dus daar was niet veel meer aan te redden.
Ik vind wel dat velen er hier van uitgaan dat de ander wel aan de kant gaat. Gooien hem er gewoon tussen bij de chicane en dan bidden dat het goed gaat. Gewoon laat remmen en dan de hele baan opeisen kan iedereen wel.
Ik heb diverse malen moeten liften of zelfs het gras op moeten rijden om erger te voorkomen.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 14-06-2020 22:17 ]
Quali dacht rond P28. Heat 1 komt er in lap 2, 1e chicane iemand vol in m'n achterkant.. spinde, geen achtervleugel meer.. dus geen snelheid.
Heat 2 ook een paar keer aangereden en een spin in lap 1. Uiteindelijk P27 geworden.
Haal het positieve eruit, heb zitten meekijken ja die acties waren ook niet echt netjes in de sprintrace. Maar de hoofdrace heb je gewoon goed gereden en reed je op de plek waar je thuis hoort. Wat meer rekening houden met je brakemarkers aan het einde van de race want je bandjes worden minder of wat eerder gas los en je bocht goed maken enige puntje van kritiek. Hou vol en je ziet de aanhouder wint altijd.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:16:
De feature race was eindelijk eens een race waar ik niet diverse keren werd geraakt. Zelf een p15 weggegooid door te spinnen in de een na laatste ronde. P17 uiteindelijk toch wel tevreden mee. Aangezien ik vandaag pas echt heb kunnen rijden op Monza. En het pas mijn tweede race met de GTE was.
De sprint race moest ik met een scheef stuur en diverse andere schades rijden. Dus daar was niet veel meer aan te redden.
Ik vind wel dat velen er hier van uitgaan dat de ander wel aan de kant gaat. Gooien hem er gewoon tussen bij de chicane en dan bidden dat het goed gaat. Gewoon laat remmen en dan de hele baan opeisen kan iedereen wel.
Ik heb diverse malen moeten liften of zelfs het gras op moeten rijden om erger te voorkomen.
[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 14-06-2020 22:23 ]
Het vreemde is dat mijn banden gewoon 100% bleven aangeven, althans bij de pitstop halverwege was alles nog 100%. Of is dat omdat die informatie niet beschikbaar is in deze auto?PatrickPost1972 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:20:
[...]
Haal het positieve eruit, heb zitten meekijken ja die acties waren ook niet echt netjes in de sprintrace. Maar de hoofdrace heb je gewoon goed gereden en reed je op de plek waar je thuis hoort. Wat meer rekening houden met je brakemarkers aan het einde van de race want je bandjes worden minder of wat eerder gas los en je bocht goed maken enige puntje van kritiek. Hou vol en je ziet de aanhouder wint altijd.
Waar ik thuis hoor is denk ik plek 25-30 maximaal. Heb wat mazzel gehad met anderen die pech hadden dit keer.
Ik durf ook niet echt te vechten nog omdat ik bang ben dat ik iemand er af rijdt. Aangezien ik nog lang niet kan zeggen dat ik deze auto goed genoeg ken om dergelijke risico's te nemen.
Helaas heb ik op maandag tennis training. Anders deed ik ook liever op maandag mee.SlaadjeBla schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:23:
Daarom doe ik mee op de maandag. Geen zondagsrijders
Nee, echte game monitoren zelfs.Red Baron schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:06:
Maar gebruik je TV's o.i.d. dan @Jimmy J.?
Ik heb nog nooit van schermen gehoord die naar een stand-by modus springen als je gewoon op de PC bezig bent.
Mijn LG computerscherm beneden heeft het na 5 uur. Deze nu schijnbaar na 4 uur. En het gekke is: de timers stonden uit. Ik heb ze na de race op 20 uur gezet, en nu sprongen ze tijdens de GoT race op slaapstand. Na 1,5 uur!

Moet hier wel even een oplossing voor zien te vinden... nog een weekje tot Le Mans.
Race 2 in de eerste ronde wat een beetje vreemde start dus wat plaatsen verloren maar daarna weer goed kunnen maken. Helaas in de 2e ronde volgens mij een fout bij de 2e chicane waardoor ik flink naar achteren zakte. Alleen spontaan dacht mijn Rift S weer eens om te stoppen, volgende keer maar testen wat er gebeurd als ik de batterijen uit de twee controllers laat.
Mocht de hoofdrace vanaf P1 beginnen, begon dus al met enige zenuwen de race. Plan was om gewoon één tempo te rijden maar zie Johnny vanaf P2 al een flinke voorsprong nemen, raak daarom nog meer in de stress en verpest vervolgens in de eerste paar bochten mijn volledige race. Eerste chicane pak ik, met meer dan genoeg ruimte achter me super onnodig een penalty. Probeer deze te innen zonder chaos achter mij te creëren maar faal daar volledig in.Raimond613 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:12:
Sorry @JoepW en @Beltoni, Parabolica lap 1 van de main race brak m'n auto ineens uit, in alle rondes practice deze week geen enkele keer gebeurd... Ik clipte jullie allebei heel licht, maar volgens mij was het genoeg om jullie beider race te eindigen![]()
@Raimond613, geen probleem, moest al een penalty innen, mijn race was al compleet voorbij.
Wat ik me wel afvraag, na de tow en de penalty ging het bordje omhoog en wilde ik weg rijden. Stond op mijn stuur een melding wat iets te maken had met mijn oil temp. Duurde nog 10 minuten voordat ik weg kon rijden zonder dat er iets van een timer liep.
When it rains it pours.
Eerste race ging wel erg lekker. Had de Ferrari goed onder controle en reed heerlijk steady mijn rondjes. Jammer van de 2e race want daar had ik wel wat puntjes kunnen pakken maar het is niet anders.
Vervolgens in race 1 meegenomen in een crash. Denk vervolgens rustig en veilig terug te rijden, ga ik ineens spontaan de muur in en vervolgens linksaf de baan op waar Maarten mij helaas nooit meer kon ontwijken. Race over..
Vervolgens race 2 maar voorzichtig begonnen met een stop van een aantal seconden voor de eerste chicane in de eerste ronde om toen alles gesetteld was rustig naar voren te rijden. Alleen werd ik tijdens het inrijden van de pitstraat vol achterop gereden waardoor ik ook nog een stop n go van 40 seconden kreeg. Kon dus weer helemaal overnieuw beginnen. Uiteindelijk was een p26 het maximaal haalbare..
Volgende week hopelijk beter!
P27 kwali waarna ik in de sprintrace uiteindelijk P21 gepakt had. 1x gespind in de eerste chicane, omdat ik dacht dat er niemand aan de binnenkant zat. Helaas wel en misschien de spotter niet goed verstaan, maar gelukkig was ik de enige die spinde.
De hoofdrace was leuk (P15) en zeker leuke gevechten. Ook naast elkaar door de bochten en rekening houden met elkaar dus top!! Alleen wel stotterend over de finish, want te weinig brandstof gepakt tijdens de pitstop.

Tot de volgende keer!
De informatie van de kwaliteit van de banden krijg je alleen achteraf te zien.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:23:
[...]
Het vreemde is dat mijn banden gewoon 100% bleven aangeven, althans bij de pitstop halverwege was alles nog 100%. Of is dat omdat die informatie niet beschikbaar is in deze auto?
Waar ik thuis hoor is denk ik plek 25-30 maximaal. Heb wat mazzel gehad met anderen die pech hadden dit keer.
Ik durf ook niet echt te vechten nog omdat ik bang ben dat ik iemand er af rijdt. Aangezien ik nog lang niet kan zeggen dat ik deze auto goed genoeg ken om dergelijke risico's te nemen.

In de sprint race vet blokkerende wielen (eigen schuld) waarna ik hem 2 bochten verder compleet verloor.
In de feature race had ik helaas dikke pech in de Variante Ascari.
Dit was de 1ste ronde...
Wat me opvalt is dat je het altijd over "anderen" hebt, is het toeval dat je in beide races de meeste Incs had? Of had je wellicht zelf ook wat ondoordachte acties?Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:16:
De feature race was eindelijk eens een race waar ik niet diverse keren werd geraakt. Zelf een p15 weggegooid door te spinnen in de een na laatste ronde. P17 uiteindelijk toch wel tevreden mee. Aangezien ik vandaag pas echt heb kunnen rijden op Monza. En het pas mijn tweede race met de GTE was.
Je snelheid is echt geen probleem hoor, heel netjes, alleen racen is meer dan hotlaps rijden. Leven en laten leven...

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.06.14 - 22.19.31.01]
// Even zonder geluid, vergeet altijd Teamspeak uit te zetten.
[ Voor 63% gewijzigd door Beltoni op 14-06-2020 22:46 ]
Ik ben je volgens mij 3x tegen gekomen, beperkte sample size dus. Maar eigenlijk alle drie de keren deed je hetzelfde "fout" in mijn ogen. Je stuurde namelijk gewoon in naar de apex terwijl ik naast je zat.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:16:
De derde keer ging het dan ook "mis", we raakten elkaar in ieder geval. Deze keer was er geen enkele twijfel dat ik ver naast je zat, volgens mij zo'n halve auto voor je zelfs. Toch stuurde je in alsof ik er niet was en raakten we elkaar. Gelukkig zonder verdere impact, maar je kan natuurlijk niet klagen dat mensen je raken als je zelf gewoon instuurt als iemand naast je zit.
De eerste twee keer zat ik er maar met een halve auto ofzo naast, ok dan kun je besluiten om zo resoluut in te sturen als een manier van verdedigen. Je gaat er dan wel vanuit dat de ander de positie opgeeft. Wanneer dat wel en niet goed is is in the heat of the moment lastig te bepalen. Ik remde nu twee keer hard om contact te voorkomen en alles ging verder goed, dus in dat opzich was je actie wel goed (je voorkomt er mee dat ik je inhaalde), maar het is wel erg op het randje. Vooral als je tegen mensen rijdt die minder ervaring hebben gaat dit elke keer zeker mis.
Totaal geen probleem verder maar misschien een puntje om in de toekomst op te letten. In zo'n geval dat iemand je aan het inhalen is door je uit te remmen kun je eigenlijk vrijwel nooit gewoon naar de apex sturen. Je zult of meer ruimte moeten laten (later insturen) of langer doorremmen en dan achter de ander langs sturen (cross-over) en dan hopen dat je beter de bocht uitkomt. Je hebt opties genoeg maar gewoon insturen kan niet, daar is gewoonweg de ruimte niet voor.
Eerste optimal in de 1.47 in de practice, daarna in de kwalificatie een (voor mijn doen) snelle kwalificatieronde waar ik geen fouten maakte (zeldzaam!), maar helaas in de 2e ronde had een mini offtrack, 1x, dag dag 0.3 sec sneller

Sprint race ging voortreffelijk. Een aantal kleine foutjes waardoor ik nog langzamer was dan normaal, 1 keer veroorzaakte dit een ongeluk (mijn excuses). Voor de rest netjes doorgereden naar P31 ofzo.
Feature race ging minder met een fout in Lap 1. Maar voor de rest stabiel gereden en leuke gevechten links en rechts gehad met mensen. Moet nog wel wennen aan het moment dat de banden minder wennen, maar dat is voor morgen
Al met al, heel erg fijn om de progressie binnen 1 week te merken! Vorige week crashte ik in alle races en maakte ik relatief veel fouten, nu kom ik (bijna) zonder kleurscheuren de avond door.
Ooit, zal ik een keer last hebben van de inverted grid Ik vermoed ergens in 2025
Je vergeet erbij te vertellen dat je na die spin in de een na laatste ronde je de auto compleet onnodig midden op de baan keert, vol de ideale lijn op rijd en daar een van de twee achteropkomende auto´s raakt.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:16:
80% van de inhaalacties maak je contact met een andere rijder, dat je uiteindelijk in elke sessie de meeste incs hebt op de feature race na waar je 3e eindigt zegt toch al genoeg, dat kan toch onmogelijk aan de andere 50 rijders liggen?
Dat kan ik mij haast niet voorstellen. Ik heb me vanavond toch een partij lopen prutsen 🥵.Mithriel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:35:
[...]
, is het toeval dat je in beide races de meeste Incs had?
Te veel gereden vandaag. Vanmiddag een IMSA + nog getrained voor Monza. I.c.m. De training voorafgaand van de league races had ik moeite om geconcentreerd te blijven.
Puntje voor de volgende league avonden voor mij.
Ik weet niet meer Welke gele bmw ik aantikte in lap 1 race 1 bij de tweede chicane. Sorry! Ik lette teveel op mijn eigen brake market in plaats van het verkeer. Je kon Gelukkig nog aardig door dacht ik.
Ik was die Remcoourplayground schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:15:
Zo dat was weer een enerverende Italiaanse avond met pittige macaroni!
Eerste heat ging het eindelijk heel goed eindelijk totdat ik mij verremde in de 2e chicane.. uithuilen en overnieuw beginnen..
Uiteindelijk p20 gestart p19 geëindigd.
2e heat ging nog lekkerder. Dankzij wat chaos mooi opgeklommen en op een gegeven moment in gevecht met een Remco, hij nam een hap grind mee in de exit van de 2e chicane en ik zet hem er naast maar daar is het (natuurlijk) glad en ik spin en neem daarin Remco mee, nogmaals mijn excuses!
Ik heb nog wel gewacht op Remco en dus erg veel plaatsen moeten laten gaan. Uiteindelijk nog 16e geworden na een paar leuke inhaal acties voor de 2e chicane (weer) en wat mazzeltjes dat anderen (ook) de controle verliezen.
Even wat filmpjes..:)
Slip slip and away!
https://clips.twitch.tv/AwkwardAdventurousGarbageDuDudu
Wat is die exit bij de 1ste chicane toch belangrijk! https://clips.twitch.tv/PlainCourteousSwordKappaWealth
Chaos:
https://clips.twitch.tv/SullenCourageousOctopusTinyFace
Dit kan nog wel eens een weekje met erg veel kans op verliezen van SR worden met al die chaos!
Dit was mijn eerste avond GoT. En het beviel me prima. Tempo ligt hoog en goed om te zien dat iedereen normaal met elkaar om gaat.
Lees alles wat hier voorbij komt al jaren mee. Iracing doe ik ook al een tijdje maar nu is het na de safety rating tijd om de iRating te laten stijgen. Rij voornamelijk IMSA/Le mens series met de 488 GTE.
Sorry als ik het fout heb ingeschat dan, maar je zette hem er onder andere naast op een punt waar ik weinig keus had. Laten we het op een race Incident houden dan. Heb helaas de replay niet opgeslagen anders zou ik het nog wel terug kijken.NickThissen schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:39:
[...]
Ik ben je volgens mij 3x tegen gekomen, beperkte sample size dus. Maar eigenlijk alle drie de keren deed je hetzelfde "fout" in mijn ogen. Je stuurde namelijk gewoon in naar de apex terwijl ik naast je zat.
De derde keer ging het dan ook "mis", we raakten elkaar in ieder geval. Deze keer was er geen enkele twijfel dat ik ver naast je zat, volgens mij zo'n halve auto voor je zelfs. Toch stuurde je in alsof ik er niet was en raakten we elkaar. Gelukkig zonder verdere impact, maar je kan natuurlijk niet klagen dat mensen je raken als je zelf gewoon instuurt als iemand naast je zit.
De eerste twee keer zat ik er maar met een halve auto ofzo naast, ok dan kun je besluiten om zo resoluut in te sturen als een manier van verdedigen. Je gaat er dan wel vanuit dat de ander de positie opgeeft. Wanneer dat wel en niet goed is is in the heat of the moment lastig te bepalen. Ik remde nu twee keer hard om contact te voorkomen en alles ging verder goed, dus in dat opzich was je actie wel goed (je voorkomt er mee dat ik je inhaalde), maar het is wel erg op het randje. Vooral als je tegen mensen rijdt die minder ervaring hebben gaat dit elke keer zeker mis.
Totaal geen probleem verder maar misschien een puntje om in de toekomst op te letten. In zo'n geval dat iemand je aan het inhalen is door je uit te remmen kun je eigenlijk vrijwel nooit gewoon naar de apex sturen. Je zult of meer ruimte moeten laten (later insturen) of langer doorremmen en dan achter de ander langs sturen (cross-over) en dan hopen dat je beter de bocht uitkomt. Je hebt opties genoeg maar gewoon insturen kan niet, daar is gewoonweg de ruimte niet voor.
Denk wel dat mijn crewchief niet goed werkte dan want ik heb bij mijn weten nooit zomaar de racelijn gepakt als er iemand naast me zat.
Denk dat ik die gele BMW was. Het stond ineens stil daar en zag je aankomen.. Kon daarna gewoon verder dus no worries.. Eerste ronde Monza is wel vaker chaosCigarguy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:46:
[...]
Ik weet niet meer Welke gele bmw ik aantikte in lap 1 race 1 bij de tweede chicane. Sorry! Ik lette teveel op mijn eigen brake market in plaats van het verkeer. Je kon Gelukkig nog aardig door dacht ik.
Goed....Mdeppie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:44:
[...]
Sorry, dan moet ik even uitzoeken hoe dat moet...en ook even wachten op de nieuwe PC want dit is niet te doen. Zal er aan werken en heb het dan volgende week klaar![]()
Hoop dat toch iemand de kans heeft om dit te bekijken![]()
Ben trouwens net gepromoveerd naar D class
nieuwe PC ... check
Uitzoeken hoe ik scherm op moet nemen ..... check (OBS Studio)
Eerste race gewonnen ..... ook check hahaha...wel in een hele lage split denk ik maar wel kikken...
Maar nu komt ie:
Met het bestand dat ik gestuurd had kan iedereen in iRacing terugkijken in welk view ie maar wil maar als ik nu het scherm op wil nemen moet ik kiezen. Wat ik wil bereiken is dat ik tips van jullie krijg waar ik steken laat vallen met het racen. Omdat ik beginner ben zullen dat heel basale dingen zijn die ik nog niet doorheb.
In welk camera instelling kan ik dan het beste de screencapture maken? Ik denk dat het ook handig is als jullie de gegevens van de pedalen zien. Neem ik dan gewoon de cockpit view of een andere?
Nog een kleine statusupdate:
Rij al de hele week in de Mazda en krijg er langzaam vertrouwen in dat ik het auto kan controleren. Ben uit de "iedere ronde brokken rijden" fase en het begint echt leuk te worden. Ook in de split die ik rij sta ik meestal ergens in de eerste 2 startrijen. Wat een leuke hobby zeg... Tijden zijn nog wel hoog in de 1:06 of 1:07. Ik mis dus nog 2 seconden

De nieuwe PC deed de rest. Mijn laptop ging sinds de iRacing update laatste week regelmatig van 85 terug naar 40 frames en dan is rijden toch echt lastig. Nu zit ik op HD (40 inch scherm) met gelimiteerd 120 frames en dat is een stuk beter te zien en te controleren.
Ik moet toch maar ergens een 3de 24 inch scherm vandaan plukken en kijken of het systeem dit nu ook aankan

Die spin heb je gelijk in. Mijn pedalen waren weggeschoven waardoor ik spinde en niet correct de baan op kwam omdat ik half met mijn pedalen bezig was. Dat was volledig mijn schuld. Niet eens echt in de gaten dat ik iemand echt raakte of er iemand door mij is afgegaan daar? Indien dat zo is mijn excuses.Swoesh schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:43:
[...]
Je vergeet erbij te vertellen dat je na die spin in de een na laatste ronde je de auto compleet onnodig midden op de baan keert, vol de ideale lijn op rijd en daar een van de twee achteropkomende auto´s raakt.
80% van de inhaalacties maak je contact met een andere rijder, dat je uiteindelijk in elke sessie de meeste incs hebt op de feature race na waar je 3e eindigt zegt toch al genoeg, dat kan toch onmogelijk aan de andere 50 rijders liggen?
De punten die ik bedoelde waren vooral de eerste rondes waar je probeert heelhuids ergens door heen te komen en men hem er zomaar naast plempt terwijl je zelf gewoon netjes aansluit en geen risico's wil nemen.
Maar goed. Klaarblijkelijk heb ik zelf ook veel fout gedaan dan. Die incidents. Tja ik ben diverse keren ook off track gegaan om dingen te vermijden.
Zoals ik al zei, geen probleem verder. Ik probeer je alleen te wijzen op wat ik gezien heb in de 3 interacties die ik met je gehad heb (zover ik me kan herinneren). Wellicht dat dit een van de dingen is waardoor je vaker contact hebt dan gemiddeld. Er zijn maar heel weinig bochten waar je echt "weinig keus hebt". De bocht waar ik het over had was de tweede chicane vooral. Daar heb je ruimte genoeg om een wijde lijn te nemen, of langer door te remmen en achter me langs te schieten. Dat zijn vaardigheden die je nodig zult hebben om hogerop mee te kunnen racen. Als je altijd terug blijft vallen op de ideale lijn en daar niet van kan afwijken dan ga je nooit mensen kunnen inhalen of effectief kunnen verdedigen. Natuurlijk is dat lastig vooral als je de baan en auto nog niet goed kent. Ik deed het zelf ook fout in race 1 waarbij ik buitenom dacht te gaan maar er gewoon de grip niet voor had (en 40 plekken kwijt was).Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:52:
[...]
Sorry als ik het fout heb ingeschat dan, maar je zette hem er onder andere naast op een punt waar ik weinig keus had. Laten we het op een race Incident houden dan. Heb helaas de replay niet opgeslagen anders zou ik het nog wel terug kijken.
Denk wel dat mijn crewchief niet goed werkte dan want ik heb bij mijn weten nooit zomaar de racelijn gepakt als er iemand naast me zat.
Race 1: Dikke fun, leuke gevechten.
Race 2: Erg kort.
Op naar morgen..
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Blijkbaar zijn mijn hoofdreken skills niet heel goed onder het racen waardoor ik een 2 liter te weinig had getankt.
Dus moest bij ingaan laatste ronde de pits in... Waar ik vervolgens te hard rijdt met als gevolg stop and go van 40sec. Dus wat 16e plaats had moeten zijn werd 30e..
Hier idem!JoepW schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:59:
Korte samenvatting:
Race 1: Dikke fun, leuke gevechten.
Race 2: Erg kort.
Op naar morgen..
Race2 was bij het aanremmen van Ascari al klaar, race incident met Ton. Daarna op het rechte stuk na Ascari was het chaos.
Zag Maurice de baan terug op stuiteren, remmen, kant proberen te kiezen, spiegels checken & toen kwam er iemand vol achterin. Pit in, daarna maar rondjes gaan rijden zonder de kop van het veld in de weg te rijden. Ergens rond p40 gefinished volgens mij.
Morgen maar een nieuwe poging, want met p6 in qualy is de pace er wel.
Tweede race kon ik alle mayhem gelukkig ontwijken en wist mezelf redelijk op te werken. Kon een beetje leuk mensen volgen en de wagen op de baan houden totdat iemand gespind was die ik niet meer kon ontwijken. Maar geeft niet kan gebeuren. Wel fun gehad dus ga het morgen nog maar eens proberen.
Je banden slijtage wordt niet realtime weergegeven tijdens de race. In elke auto. Dat vechten komt nog wel, auto op de baan houden en de rest komt vanzelf. Belangrijkste nu is wagenbeheersing en proberen uit de penarie te blijven, en je concentratie houden tijdens een hele race. 1 noot van kritiek die rejoin na je spin bij lesmo 2 verdiende niet de schoonheidsprijsPhusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:23:
[...]
Het vreemde is dat mijn banden gewoon 100% bleven aangeven, althans bij de pitstop halverwege was alles nog 100%. Of is dat omdat die informatie niet beschikbaar is in deze auto?
En wat @NickThissen zegt probeer tijdens practise session lijnen te rijden waar in je simuleert dat je of wordt ingehaald of dat je iemand gaat inhalen, want je kan niet een hele race de ideale lijn rijden, erg belangrijk. En af toe maar toegeven dat je een plek verliest. Als iemand bij mij in de spiegel van links naar rechts gaat en in iedere bocht aan het prikken is, die gaat de controle verliezen. En je wordt er zelf ook niet vrolijk van. Lekker voorbij laten gaan en die gast komt iemand anders tegen op de baan die ten kosten van alles niet wil wijken, resultaat 2 freebies bij het opgeven van jouw positie.
[ Voor 24% gewijzigd door PatrickPost1972 op 15-06-2020 00:27 ]
RacelabApps rekent het ook goed uit volgens mij.Mithriel schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:02:
Even iets anders, JRT rekent wel goed fuel uit in onze races? Is er ook een gratis alternatief?
Blijkbaar zijn mijn hoofdreken skills niet heel goed onder het racen waardoor ik een 2 liter te weinig had getankt.
Dus moest bij ingaan laatste ronde de pits in... Waar ik vervolgens te hard rijdt met als gevolg stop and go van 40sec. Dus wat 16e plaats had moeten zijn werd 30e..
Ik heb met JRT sinds kort problemen, dat ie stopt met reageren in drukke sessies.
Dan blijven alle overlays "hangen".
Volgens mij noemen ze dat een rage quitPatrickPost1972 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 21:50:
@Phydomir wat is dat nou, wel een rare plek om haaks linksaf te gaan, pc in de stress.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Je geeft hier anderen de schuld van de situaties in de sprintrace. Maar ik was mijn eigen race aan het terugkijken en werd naar aanleiding van deze post toch nieuwsgierig en ging jouw races even terugkijken.Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:16:
Wat mij vooral opviel is dat jij aggressief rijdt en veel risico's neemt, er zijn situaties geweest waar je in mijn ogen niet veel kunt doen, maar er zijn meerdere situaties geweest waar je echt zelf fouten maakt en inc's veroorzaakt. Een keer ramde je zelfs een porsche van de baan en verknalde je zijn race. Allemaal situaties die voorkomen had kunnen worden door wat conservatiever te rijden en wat minder riscio te nemen, ja het kost je wat plaatsen ansich misschien , maar in de echte races heb je een inc's limiet en dan ben je helemaal het bokje.
Je beschuldigt anderen trouwens van het maken van divebombs en hopen dat het goed gaat, ik heb jou ook op een aantal betrapt
Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb er clipjes van genomen, die wil ik best wel delen.
Ja hoor, zeker doen. Hoeft niet per se publiekelijk maar maakt mij niet uit. Met mijn neus achteraf op de feiten gedrukt worden kan ik best hebben en helpt wellicht met de zelfreflectie.ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:14:
[...]
Je geeft hier anderen de schuld van de situaties in de sprintrace. Maar ik was mijn eigen race aan het terugkijken en werd naar aanleiding van deze post toch nieuwsgierig en ging jouw races even terugkijken.
Wat mij vooral opviel is dat jij aggressief rijdt en veel risico's neemt, er zijn situaties geweest waar je in mijn ogen niet veel kunt doen, maar er zijn meerdere situaties geweest waar je echt zelf fouten maakt en inc's veroorzaakt. Een keer ramde je zelfs een porsche van de baan en verknalde je zijn race. Allemaal situaties die voorkomen had kunnen worden door wat conservatiever te rijden en wat minder riscio te nemen, ja het kost je wat plaatsen ansich misschien , maar in de echte races heb je een inc's limiet en dan ben je helemaal het bokje.
Je beschuldigt anderen trouwens van het maken van divebombs en hopen dat het goed gaat, ik heb jou ook op een aantal betrapt![]()
Mocht je nieuwsgierig zijn, ik heb er clipjes van genomen, die wil ik best wel delen.
Ik geef ook zeker wel toe dat ik fouten heb gemaakt, en het is niet goed te praten maar ik dacht gisteren wel even "two can play that game". In de sprint race werd mijn (naar mijn idee) voorzichtigheid niet beloond, maar ook daarin kan ik me vergissen.
Stom dat ik het niet heb opgeslagen.
Inderdaad, niet goed te praten. Dus zou je die mentaliteit niet mee naar deze league willen nemen? We proberen altijd met respect voor elkaar te rijden.Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:18:
[...]
het is niet goed te praten maar ik dacht gisteren wel even "two can play that game".
Bedoelde daarmee niet opzettelijk iemand er af rijden, maar wel dat ik minder voorzichtig ben geweest, want toen ik voorzichtig reed werd ik aan alle kanten voorbij gereden en van de baan gedrukt (voor mijn gevoel).SlaadjeBla schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:26:
[...]
Inderdaad, niet goed te praten. Dus zou je die mentaliteit niet mee naar deze league willen nemen? We proberen altijd met respect voor elkaar te rijden.
En ik zei ook dat ik dat "even" heb gedacht, maar volgens mij zijn het aantal inhaalpogingen die ik heb geprobeerd op 1 hand te tellen. 1x ging het mis omdat we beiden de controle wat verloren en elkaar raakten, 1x heb ik heel zacht iemand van achter aangetikt. Verder was er inderdaad die actie waarbij ik een "Vetteltje" deed bij het rejoinen.
Het zijn vooral de eerste rondjes als je midden of achteraan het veld rijdt, dan zit je in een treintje en het is dan naar mijn idee compleet onzinnig om uitrem acties te doen want voor je zit een hele rij auto's. Dat had ik op Interlagos ook al. Logische dat je me kunt uitremmen want iedereen rijdt langzamer.
[ Voor 15% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2020 08:47 ]
Haha klopt ja. Naja, mijn race was ook al helemaal naar de klote (spin, schade, alles in lap 1) dus was een beetje voor spek en bonen aan het rijden nog. Ik hoopte in de slotfase nog op een paar mooie gevechten, want op de punten ging het toch niet meerdiabyte schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:01:
Ik had wat moeite met reageren op TeamSpeak @Jimmy J., maar volgens mij was jij diegene die ik voorbij liet gaan tegen het einde van de laatste race. Was inderdaad voor een plek, maar ik zat in de "niet nog meer brokken maken en aan de kant" modus. Daarnaast was je sowieso (een stuk) snellerDus dan maar aan de kant
Hoop dat ik vanavond op tijd ben trouwens. Heb volgens mij wel aardig de pace hier in de 911, maar heb gisteren maar 2 race laps schade-vrij kunnen rijden. Monza valt me boven verwachting goed in de smaak. Kan vanaf de out lap al pushen met de Porsche en dat voelt echt heerlijk.
Hieronder een muur aan clipjes!Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:18:
[...]
Ja hoor, zeker doen. Hoeft niet per se publiekelijk maar maakt mij niet uit. Met mijn neus achteraf op de feiten gedrukt worden kan ik best hebben en helpt wellicht met de zelfreflectie.
Ik geef ook zeker wel toe dat ik fouten heb gemaakt, en het is niet goed te praten maar ik dacht gisteren wel even "two can play that game". In de sprint race werd mijn (naar mijn idee) voorzichtigheid niet beloond, maar ook daarin kan ik me vergissen.
Stom dat ik het niet heb opgeslagen.
Ik ga ze toch hier posten. Dan is er ook een leereffect voor de anderen die hier nog niet zo lang rijden. De auto enigszins heel rond krijgen is een ding, maar daadwerkelijk dat doen en ook nog met anderen rijden is een tweede (maar ooh zo leuk
Wat hier voornamelijk gebeurde is dat je niet oplet op wat er verderop in de baan gebeurde, en daardoor een kusje geeft aan de Porsche. Je had het kunnen zien in de cockpit én dit werd vermeld in Teamspeak (ik riep wat volgens mij) waar ik je heb gezien. Toch weer inc's en mogelijk schade.
Dit is op dezelfde ronde, net wat later. Hier rijdt je met een incident vlak voor je, vol gas door en knal je achterop de Porsche van Luuk (die je net al een kusje had gegeven
Deze was al eerder besproken, maar ik laat toch eventjes de beelden zien.
Dit is wat ik onder andere bedoelde toen ik zei dat jij hem er ook graag in duwt en hopen dat het goedgaat. Hier kom je ver van achteren en geef je de ferrari amper of zelfs te weinig ruimte.
1. Klopt, ik was daar te laat
2. Dit heb ik totaal niet zo ervaren, je ziet ook in de cockpit view dat mijn auto nauwelijks remt of schade krijgt dus dit kan niet netcode zijn ofzo?
3. Klopt, iets te vroeg ingestuurd, marginaal overigens.
4. Niet helemaal mee eens, de Ferrari laat hem daar ook langer naar buiten (van de apex af) lopen dan nodig, hij had hier ook krapper de bocht kunnen nemen, aangezien bijna iedereen daar over de kerbs gaat. Ik geef toe dat ik ook wat meer ruimte had kunnen laten, vanuit de cockpit view was dit voor mij minder duidelijk zichtbaar. Voor mij geval race incident.
Maar goed, wel leerzaam overigens.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2020 08:59 ]
Wil er toch even op in haken:Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Bedoelde daarmee niet opzettelijk iemand er af rijden, maar wel dat ik minder voorzichtig ben geweest, want toen ik voorzichtig reed werd ik aan alle kanten voorbij gereden en van de baan gedrukt (voor mijn gevoel).
En ik zei ook dat ik dat "even" heb gedacht, maar volgens mij zijn het aantal inhaalpogingen die ik heb geprobeerd op 1 hand te tellen. 1x ging het mis omdat we beiden de controle wat verloren en elkaar raakten, 1x heb ik heel zacht iemand van achter aangetikt. Verder was er inderdaad die actie waarbij ik een "Vetteltje" deed bij het rejoinen.
Het zijn vooral de eerste rondjes als je midden of achteraan het veld rijdt, dan zit je in een treintje en het is dan naar mijn idee compleet onzinnig om uitrem acties te doen want voor je zit een hele rij auto's. Dat had ik op Interlagos ook al. Logische dat je me kunt uitremmen want iedereen rijdt langzamer.
In beide heats heb ik volgens mij totaal 3 inhaal acties gemaakt. Er hebben er mij veel meer ingehaald en toch ben ik elke race voor mijn start positie geëindigd.
Op dit moment in mijn race carrière hou ik mij nog niet echt bezig met verdedigen, als iemand sneller is dan ga ik niet te veel moeite doen om dat te verdedigen aangezien het vaak in tranen eindigt voor mij of voor mij en diegene achter mij door ongeduldigheid, of door de druk die wordt gezet waardoor je je verremd oid.
Uiteindelijk na 2 tot 3 rondes settled het veld zich en kan je met echte “rivalen” gaan racen.
3) Heb je CrewChief geïnstalleerd? Deze geeft namelijk aan of het links/rechts van je vrij is en dus kan insturen. Je poging om het minder erg te laten doen lijken met de woorden " marginaal overigens" zegt helemaal niets.. iemand raken is iemand raken, en in dit geval loopt het goed af maar in een willekeurige andere situatie tik je jezelf en iemand anders eraf. Let wel die persoon zat daar, hij blokkeert jou moment van insturen, dan moet jij je aanpassen, niet diegene die jou lijn blokkeert.Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:55:
[...]
3. Klopt, iets te vroeg ingestuurd, marginaal overigens.
4. Niet helemaal mee eens, de Ferrari laat hem daar ook langer naar buiten (van de apex af) lopen dan nodig, hij had hier ook krapper de bocht kunnen nemen, aangezien bijna iedereen daar over de kerbs gaat. Ik geef toe dat ik ook wat meer ruimte had kunnen laten, vanuit de cockpit view was dit voor mij minder duidelijk zichtbaar. Voor mij geval race incident.
Maar goed, wel leerzaam overigens.
4) Dus jij vindt dat als iemand niet de lijn rijdt die jij rijdt, die persoon daar niets te zoeken heeft en jij er dus doorheen mag rijden? Die ferrari zit daar, ook al nam hij een andere lijn dan dat jij gewend bent. Wederom blokkeert die ferrari jou lijn, maar dat is wederom jou probleem, niet die van de andere bestuurder. Kortom, jij moet later insturen of een crossover doen of via het grind, maar niet eigenwijs insturen op een punt waar jij weet dat het niet kan.
[ Voor 32% gewijzigd door ourplayground op 15-06-2020 09:11 ]
Phydomir schreef op maandag 15 juni 2020 @ 06:54:
[...]
Volgens mij noemen ze dat een rage quit. Klote slow downs....
Dat gebeurde bij mij bij het aanremmen bij de laatste bocht in de tweede race, mijn Rift ging op zwart al riep ik dit ook meteen op Teamspeak zodat iedereen die daar zit op de hoogte was.PatrickPost1972 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:59:
[...]
het ging zo abrupt ik dacht die zijn stuur of pc heeft wat problemen.
Volgende race eens proberen wat er gebeurd als ik de batterijen uit beide handheld controllers laat.
[ Voor 9% gewijzigd door FabiandJ op 15-06-2020 09:02 ]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Dat is inderdaad een vervelend probleem van de Rift S. Ik gebruik de rift controllers niet maar moet toch elke paar weken de batterijen vervangen anders stop hij er mee midden in een iRacing sessie. Oculus zou het toch anders moeten implementeren.FabiandJ schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:01:
[...]
Dat gebeurde bij mij bij het aanremmen bij de laatste bocht in de tweede race, mijn Rift ging op zwart al riep ik dit ook meteen op Teamspeak zodat iedereen die daar zit op de hoogte was.
Volgende race eens proberen wat er gebeurd als ik de batterijen uit beide handheld controllers laat.
Ja, CrewChief heb ik, maar die heeft nogal wat dingen gemist de laatste tijd.ourplayground schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:56:
[...]
[...]
3) Heb je CrewChief geïnstalleerd? Deze geeft namelijk aan of het links/rechts van je vrij is en dus kan insturen. Je poging om het minder erg te laten doen lijken met de woorden " marginaal overigens" zegt helemaal niets.. iemand raken is iemand raken, en in dit geval loopt het goed af maar in een willekeurige andere situatie tik je jezelf en iemand anders eraf. Let wel die persoon zat daar, hij blokkeert jou moment van insturen, dan moet jij je aanpassen, niet diegene die jou lijn blokkeert.
4) Dus jij vindt dat als iemand niet de lijn rijdt die jij rijdt, die persoon daar niets te zoeken heeft en jij er dus doorheen mag rijden? Die ferrari zit daar, ook al nam hij een andere lijn dan dat jij gewend bent. Wederom blokkeert die ferrari jou lijn, maar dat is wederom jou probleem, niet die van de andere bestuurder. Kortom, jij moet later insturen of een crossover doen of via het grind, maar niet eigenwijs insturen op een punt waar jij weet dat het niet kan.
Wat betreft het laatste punt; ik blijf het discutabel vinden. We rijden naast elkaar, ik had wijder gekund, hij krapper langs de apex. Dus wie is er dan fout? Je schuift het nu volledig op mij maar denk dat we daar beiden fout zaten.
Ja dat klopt, dat doe ik en wel om de volgende reden:Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Ja, CrewChief heb ik, maar die heeft nogal wat dingen gemist de laatste tijd.
Wat betreft het laatste punt; ik blijf het discutabel vinden. We rijden naast elkaar, ik had wijder gekund, hij krapper langs de apex. Dus wie is er dan fout? Je schuift het nu volledig op mij maar denk dat we daar beiden fout zaten.
Jij ziet dat die auto daar zit, je ziet ook dat er geen ruimte is, je beseft je dat dit niet de apex is en toch stuur je in creëer je een botsing waarbij a) je je eigen(!!) auto bewust beschadigd b) iemand anders zijn auto beschadigd c) nog langzamer bent dan dat jullie al door de bocht konden gaan en rijders achter je dus meer kans geven om je in te halen.
Ik zie (persoonlijk) dus geen positief iets in wat jij doet, sterker nog als die ferrari daar zit en bewust jou niet laat insturen dan zouden we het zelfs slim van die ferrari rijder kunnen noemen.. (of vond jij de inhaal actie van Max bij Leclerc op Oostenrijk ook zeer asociaal?)
Hate to break it to you, maar ehh, jij. 100%Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:14:
[...]
:strip_exif()/f/image/pjYRH8oMwCgyYerenpxRdpiX.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik weet niet wat je FOV is en of je die Ferrari wel of niet kon zien, maar je stuurt hier gewoon overduidelijk naar hem toe en je laat veel te weinig ruimte. Zelfs de BMW voor je, zonder iemand naast zich, pakt de bocht wijder, en zelfs dat was niet wijd genoeg geweest als er een GTE tussen had moeten passen nog.
@ZelianGuy Heb jij de replay nog? Sander haalt mij in de slotfase van race 1 in met een zeer lange inhaalactie waarbij we zij-aan-zij door zowel de 1ste als 2de chicane gaan. Dat is een aardig schoolvoorbeeldje van hoe het WEL moet (en ik zou hem sowieso graag terug zien

[ Voor 10% gewijzigd door Jimmy J. op 15-06-2020 09:25 ]
Ja ik zie de auto, en ja ik zie ook dat er ruimte is om de bocht wel te nemen, zeker vanuit de cockpit view. Helaas heb ik geen helicopter view tijdens het rijden.ourplayground schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:20:
[...]
Ja dat klopt, dat doe ik en wel om de volgende reden:
Jij ziet dat die auto daar zit, je ziet ook dat er geen ruimte is, je beseft je dat dit niet de apex is en toch stuur je in creëer je een botsing waarbij a) je je eigen(!!) auto bewust beschadigd b) iemand anders zijn auto beschadigd c) nog langzamer bent dan dat jullie al door de bocht konden gaan en rijders achter je dus meer kans geven om je in te halen.
Ik zie (persoonlijk) dus geen positief iets in wat jij doet, sterker nog als die ferrari daar zit en bewust jou niet laat insturen dan zouden we het zelfs slim van die ferrari rijder kunnen noemen.. (of vond jij de inhaal actie van Max bij Leclerc op Oostenrijk ook zeer asociaal?)
Mijn auto bewust beschadigen is trouwens van de pot gerukt, zou niet weten waarom ik dat zou doen. Maar whatever. Ik denk niet dat als ik het nog eens moest doen heel veel anders had gedaan, buiten wellicht wat later insturen. Denk echter niet dat een fractie later insturen dit had gered.
PS. Ik vond de inhaalactie van Max op zijn minst discutabel te noemen daar.
Dit is precies wat ik bedoelde met insturen en hopen dat het goedgaat. Iets met Pot and CattlePhusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:14:
[...]
Kijk hoe mijn stuur staat, ik stuur niet in. Pas na de touche stuur ik naar de apex. Die rode Ferrari had de bocht echt wel kunnen redden, zeker met de snelheid waarmee hij daar reed. Maar blijkbaar ben ik de enige die op de rem of door het grind moet om anderen maar uit de weg te gaan. Of ik nu ingehaald wordt, of inhaal.Jimmy J. schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Hate to break it to you, maar ehh, jij. 100%
[Afbeelding]
Ik weet niet wat je FOV is en of je die Ferrari wel of niet kon zien, maar je stuurt hier gewoon overduidelijk naar hem toe en je laat veel te weinig ruimte. Zelfs de BMW voor je, zonder iemand naast zich, pakt de bocht wijder, en zelfs dat was niet wijd genoeg geweest als er een GTE tussen had moeten passen nog.
Mooi jongens deze heksenjacht. Makkelijk hakken als je iets 20x in de herhaling kunt bekijken. Whatever. Ik geef toe waar ik fout zat, maar hier was echt wel genoeg ruimte.
[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2020 09:30 ]
En dit is denk ik de samenvatting van je "probleem", voor zover je dat zelf als een probleem zou willen zien.Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:23:
[...]
Maar whatever. Ik denk niet dat als ik het nog eens moest doen heel veel anders had gedaan, buiten wellicht wat later insturen. Denk echter niet dat een fractie later insturen dit had gered.
Phusebox schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:25:
[...]
Kijk hoe mijn stuur staat, ik stuur niet in. Pas na de touche stuur ik naar de apex.
:strip_exif()/f/image/hsmZOCQw9OjvqeXiuUSi3Itl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lk5K0aSyXCFc75SS6i0biAXL.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de hoek die je kiest midden in de chicane. Dat is standje ramkoers.
Een raceclip, komt eraan@ZelianGuy Heb jij de replay nog? Sander haalt mij in de slotfase van race 1 in met een zeer lange inhaalactie waarbij we zij-aan-zij door zowel de 1ste als 2de chicane gaan. Dat is een aardig schoolvoorbeeldje van hoe het WEL moet (en ik zou hem sowieso graag terug zien)
[ Voor 35% gewijzigd door ZelianGuy op 15-06-2020 09:31 ]
Nogmaals, makkelijk gezegd met deze view, achteraf bekeken. Tevens heb ik aangegeven dat ik later had kunnen insturen, maar ik betwijfel of het dan wel goed was afgelopen gezien de lijn van de andere, die verder rechtdoor rijdt dan nodig.ZelianGuy schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:29:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is de hoek die je kiest midden in de chicane. Dat is standje ramkoers.
Nee, ik heb duidelijk steeds gezegd dat we hier beiden schuldig zijn. Beiden SCHULDIG, niet onschuldig. Laatst werd mij verweten ergens dat ik de deur te ver openzette en dat het dan logisch is dat er iemand zo naast me komt. Nu zet iemand anders de deur open, probeer ik hem ernaast te zetten (maar laat niet genoeg ruimte klaarblijkelijk) maar dan is het wederom volledig mijn schuld?Swoesh schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:33:
[...]
Wat is dit voor een idioot kromme redenatie?
Dus je ziet in dat je het fout hebt gedaan maar je vind het toch nog de schuld van de ander omdat het misschien toch alsnog mis was gegaan?
[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 15-06-2020 09:37 ]
Het is gebeurt en hopelijk leert hij er van. Vind het wel netjes dat hij het ook goed vindt dat de filmpjes hier neergezet worden. Maar er wordt door iedereen wel wat fout gedaan.
Vanavond weer met zijn allen weer knallen en hopen dat de zelfde fouten niet meer gemaakt worden door wie het ook mag zijn.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen