iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 294 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Mithriel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Reminder, dat over uurtje practice sessie voor Monza wordt gehost :)
Hm ik denk dat ik het niet ga redden want wil graag 20:45 imsa doen, mogelijk dat ik daarna nog aansluit. 😊

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Mithriel schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 19:01:
[...]

Reminder, dat over uurtje practice sessie voor Monza wordt gehost :)
Ff eten en kom dr an

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:04:
In het kader van zelfreflectie ;)

[YouTube: iRacing Skip 2020-06-10]

Aan de ene kant heb ik iets van (insert scheldwoord naar keuze) naar de skip die mij blindelings er vanaf tikt.

Aan de andere kant had ik beter direct bij de exit aan de rechterkant kunnen zitten óf stampen op de rempedaal.

Wat is jullie advies?

En in het kader van positieve mindset. Op deze manier kon ik op een rustige manier ff goed ronden erin knallen en heb daarom een nieuwe PB, nieuwe optimal en weer +0.13SR. Stapje dichterbij de IMSA *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Peqm3015ba6hB1E-JWT3VIXv4Do=/800x/filters:strip_exif()/f/image/33BxCMvOV7NiUGoOthnGXp8u.png?f=fotoalbum_large

Zag net dat ik dit berichtje had gekregen. Er zijn toch nog veel goede mensen op de wereld O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Wederom een prettige training vanavond! :) Op dit soort circuits (recht stuk, hard remmen, recht stuk, hard remmen, dat soort werk) moet ik echt 100% op brake markers rijden, want op gevoel bak ik er niks van. Na een paar pointers m.b.t. die brake markers en een setup die een stuk stabieler was (dank voor beiden iedereen, met extra bonuspunten voor @JPM85) onder het uitaccelereren een 8e tijd neergezet. Nu waren natuurlijk een paar van onze huis-aliens niet aanwezig, maar ik ben er toch prima tevreden mee, helemaal gezien dit mijn eerste keer Monza was :)

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 12-06-2020 22:08 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Dat was weer een geslaagde avond, 10 min voor het einde had ik de baan pas echt onder de knie. Hier nog wat plaatjes voor de liefhebbers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8SLJQP3r5jx1aj1SwwU2u32V3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VymQiHKscMfVdHhR51Qyiu4r.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QsyuujiJ3zVVbFuL-jtTg4JrW68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w02ocKny0WPJtlUAFg17wRqv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xomSdG0O44LJV-QwgEah6RDlQnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Rbqw4zIFtnga5G7Pibq7E54f.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoM8SqxhUfoxRKVAT7AtG571PK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aLxUfVVSHuyiynyK9Y9Sn68G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2STbdW3asTlXIq64z3SoMPj2twY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pAdD7jARMyhSc0Jamy3zMvHT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UaWfrTlIj9E_LPJaLKQH6ofHCE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/afsWkAHnnVTlz96n9CLa0vsj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Was een leuke training! En gezellig druk weer.
Mooie oefening van de baan, het samen rijden en heel blij met P7 voor mn eerste keer op Monza.
Hopelijk zet de lijn zondag+komende week zo door. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Wohoo ik sta op de plaatjes.

Goeie reclame gelijk ;) En een goeie trainen. Ik had 47 rondjes afgelegd, en ben redelijk tevreden met mijn tijd, al zat mijn optimal nog steeds meer dan een halve seconde onder mijn gereden tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Zojuist 2 Skip races gedaan. Eerste ging best goed. Op een gegeven moment had ik het goed te pakken en gingen mijn rondetijden steeds verder omlaag. Paar leuke acties gemaakt :)

De race erna was minder. Ik kon mijn tempo van de vorige race niet oppakken en ik maakte in het begin wat foutjes. Na een aantal rondjes ging het een stuk beter, tot de een na laatste ronde me iemand voorbij ging. In de laatste sector na de hairpin had ik een goeie exit dus ik zat hem op de hielen, maar bij de laatste bocht remde hij eerder dan verwacht. Resultaat is een mooie slide die ik gelukkig wist op te vangen. In de replay zag ik dat ik had kunnen verwachten dat hij meer zou afremmen want hij zat niet op de ideale lijn.

Meteen daarna kwam ik iemand tegen die de hele race uit mijn zicht reed. Hij ging veel langzamer dan verwacht die snelle knik in wat resulteerde in de 2e slide. Gelukkig ook weer redelijk op weten te vangen en links gebleven om niet anderen te hinderen. Daarna ketste hij bijna zijn voorganger eraf bij die hairpin tegen het eind van het circuit. Ik neem aan dat hij schade had.

Toch heeft die laatste race een gouden randje, want ik heb mijn C licentie binnen *O*

Verder merk ik dat ik tot nu toe veel geluk heb gehad met mensen om me heen. Ik heb in mijn 10 races gemiddeld 2 incidenten per race en slechts 1 keer blijvend schade opgelopen omdat er auto's midden op de baan stonden en ik niet uit kon wijken omdat er om me heen ook auto's reden.

Gisteren in de laatste bocht van de laatste ronde zag ik kans om nog een plekje te winnen. Helaas maakte we contact en in de replay zag ik dat ik hem wel heel weinig ruimte gaf. Toch maar even een berichtje met excuses gestuurd want hij ging daardoor van de baan en verloor zijn plek aan mij.

Die Skip is echt een leuke wagen om te rijden in combinatie met Summit Point.

Ps. Geen idee waarom de video's geen geluid hebben :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Raimond613 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:47:
[...]

Die gast zat vandeweek bij mij ook in een race, daar haalde hij 2 auto's tegelijk in door de grindbak :?
Replay opslaan als we die gast zien en dan gaan we er een compilatie video van maken. ;) ben er nog niet uit wat ik van m moet vinden. :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35
Wormaap schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:06:
Wederom een prettige training vanavond! :) Op dit soort circuits (recht stuk, hard remmen, recht stuk, hard remmen, dat soort werk) moet ik echt 100% op brake markers rijden, want op gevoel bak ik er niks van. Na een paar pointers m.b.t. die brake markers en een setup die een stuk stabieler was (dank voor beiden iedereen, met extra bonuspunten voor @JPM85) onder het uitaccelereren een 8e tijd neergezet. Nu waren natuurlijk een paar van onze huis-aliens niet aanwezig, maar ik ben er toch prima tevreden mee, helemaal gezien dit mijn eerste keer Monza was :)
Het geeft altijd een fijn gevoel als je zelf mee kan draaien met de top van het veld en daar geen 1,5 seconde achter zit.
Maar anderen helpen en daarna zien dat hun tijd binnen een rondje met bijna een seconde omlaag duikt, geeft net zo goed een goed gevoel.

Moet wel zeggen dat de setup voor het grootste gedeelte van PDS af kwam, de paar kleine tweaks zorgde voor een stuk stabielere auto.

Alleen opletten met de fuel load als je de setup in IMSA gaat gebruiken. Die is niet voldoende.

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 12-06-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Kun je resultaten nog ergens terugkijken?

Verder dan bv een week geleden?

Ik zou best de eerste trainingssessie op interlagos nog eens willen terugzien en kijken hoe ver ik daar achter lag op de eerste en dat vergelijken met nu?

Gevonden, ver weg gestopt zit dat zeg.

Van 3.8 seconden naar 1.7 nu op monza. Ander circuit maar voel me er toch beter bij ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ActualFantasy op 12-06-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 16:16

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Hey mensen,

misschien een stomme vraag maar, ik rijd sinds deze week in de IMSA Sportscar klasse en ben veel bezig geweest met oefenen en mijn setup te fine tunen. Nu merk ik dat ik tijdens een privé oefen practice een aantal seconden sneller ben dan tijdens kwalificatie en de race. Tijdens een prive practice rijd ik namelijk 1.35.2 maar tijdens kwalificatie en de race kom ik niet onder een 1.37.5. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?

Tijdens de privé practice rijd ik overigens met meer benzine dan de kwalificatie.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
joeyl94 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:29:
Hey mensen,

misschien een stomme vraag maar, ik rijd sinds deze week in de IMSA Sportscar klasse en ben veel bezig geweest met oefenen en mijn setup te fine tunen. Nu merk ik dat ik tijdens een privé oefen practice een aantal seconden sneller ben dan tijdens kwalificatie en de race. Tijdens een prive practice rijd ik namelijk 1.35.2 maar tijdens kwalificatie en de race kom ik niet onder een 1.37.5. Kan iemand mij vertellen hoe dit kan?

Tijdens de privé practice rijd ik overigens met meer benzine dan de kwalificatie.
Temperatuur heeft een grote invloed, kan zijn dat je in je practice sessie een vaste lage temperatuur hebt en in de race sessie een stuk hoger.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:32

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
joeyl94 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 23:29:
Hey mensen,

Hier een knipje van een eerdere post van mij:
Persoonlijke rondetijden
Er worden nogal vaak rondetijden gepost met de vraag wat 'anderen' voor een rondetijden rijden. Zoals al eerder door mij gepost heeft dit niet veel waarde, aangezien de rondetijden zeer sterk beïnvloed worden door allerlei omstandigheden zoals:
  • Lucht temperatuur
  • Baan temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Wolkendek
  • Time of Day
  • Zonstand
  • Schaduwen op de baan
  • Marbles op de baan
  • Rubber op de baan
  • En ik ben vast nog wat vergeten....
Het is beter om op een practice of race server je te meten aan mensen met een vergelijkbare iRating. En daarnaast met zelfreflectie, replays en videos bekijken van jezelf en anderen en/of met hulp van bv VRS te analyseren waar je jezelf kan verbeteren.

Bron: JoepW in "iRacing 2016-2020"

Zelfs als je in een test sessie dezelfde weer en baan omstandigheden invoert zal en kan het zijn dat de omstandigheden verschillen door de inval van de zon op de baan (en dus de asfalt temperatuur) en andere factoren.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:23:
[...]

Ja die 1:20.8 van mij as ook met slipstream. Zonder kwam ik niet verder dan 1:21.1.

Verlies veel in de eerst bocht heb ik het idee. En in de een na laatste.

Zei die gast niet "GP2 engine!" als excuus voor de fouten?
Ik doe echt wat fout, ik kom niet onder de 1:23 8)7 rijden jullie compleet stock?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
Tijden vergelijken is zo onzinnig als je de omstandigheden niet kunt reproduceren. Zonde van de negativiteit die dit voortdurend oplevert in dit topic.

En ik moet zeggen dat geklaag over tijden die voor mij buiten bereik liggen ook niet heel prettig leest. Vooral als de grootste klagers eigenlijk helemaal niet langzaam zijn.

Edit: ik zou liever zien dat iemand hulp vroeg, replays post (!) en op een positieve manier probeert te leren van zijn fouten.

[ Voor 15% gewijzigd door SlaadjeBla op 13-06-2020 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 22:09
Even over de tijden discussie en dat het niet vergelijkbaar is. Alle official races in een week zijn toch nagenoeg dezelfde condities? Volgens mij zijn alle sessies zoals P, Q en R elke keer hetzelfde.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:08:
Even over de tijden discussie en dat het niet vergelijkbaar is. Alle official races in een week zijn toch nagenoeg dezelfde condities? Volgens mij zijn alle sessies zoals P, Q en R elke keer hetzelfde.
Nee, elke sessie is anders.
De enige sessie die hetzelfde blijft gedurende de week zijn de time trials attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:13:
[...]

De enige sessie die hetzelfde blijft gedurende de week zijn de time trials attacks.
Hmm ok. Gek genoeg zijn de tijden bijna altijd hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

JPM85 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:13:
[...]

Time trials ook hoor, anders wordt het een beetje oneerlijk tijden vergelijken ;)

Ik weet niet precies hoe het met de races nou zit qua weer, maar @Phusebox heeft wel een punt want ik rijd gedurende de week ook altijd vrijwel dezelfde tijden in verschillende racesessies.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Time trials ook hoor, anders wordt het een beetje oneerlijk tijden vergelijken ;)

Ik weet niet precies hoe het met de races nou zit qua weer, maar @Phusebox heeft wel een punt want ik rijd gedurende de week ook altijd vrijwel dezelfde tijden in verschillende racesessies.
Time trials bedoel ik ook, alleen heet het Time attack in iRacing.

De races zijn 100% zeker anders qua weer gedurende de week. Ik heb al in verschillende series mega wisselende omstandigheden gehad. Bv. LeMans waar de track temp van 49C tot 28C kon verschillen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

Het effect van het weer en de baan temperatuur is de laatste patches wel iets afgezwakt maar er kan nog steeds makkelijk een seconde verschil in zitten.

Ook wel eens dat posts met meldingen, ik reed eerst xx en nu nog maar xx+2 niet zo heel veel toevoegen. Ik snap dat dit topic ook als lekkere uitlaatklep kan dienen maar daar heeft niemand echt iets aan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:41:
Het effect van het weer en de baan temperatuur is de laatste patches wel iets afgezwakt maar er kan nog steeds makkelijk een seconde verschil in zitten.

Ook wel eens dat posts met meldingen, ik reed eerst xx en nu nog maar xx+2 niet zo heel veel toevoegen. Ik snap dat dit topic ook als lekkere uitlaatklep kan dienen maar daar heeft niemand echt iets aan.
2x helemaal eens.
En ik hoop dat iedereen dat lijstje dat ik gepost heb ook goed heeft gelezen.
Er is meer dan alleen de baan temperatuur dat grip en motorvermogen beinvloed.

Daarnaast is iRacing geen hot-lap sim, maar een race sim. Dus.... ga lekker racen tegen andere iRacers met vergelijkbare iRating in een (vaste) auto en geniet van de gevechten op de baan en zo af en toe van een coole inhaalactie, gaaf gevecht of een overwinning.

En het devies is en blijft: Verbeteren van jouw persoonlijke rijvaardigheid komt met de tijd door veel rijden, zelf-reflectie en door je te meten aan rijders die ietjes beter zijn dan jij en niet door altijd maar naar de snelste te kijken.
Zoals al eerder gepost: One second at a time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:08
JPM85 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Time trials bedoel ik ook, alleen heet het Time attack in iRacing.
Nee :-)

Time attack is alleen beschikbaar vanuit de beta ui. Hierbij kun je onbeperkt hotlaps draaien en het snelste rondje telt.

Time trials gaat om een gemiddelde tijd over een bepaald aantal opeenvolgende rondes. Dit aantal rondjes verschilt per track. En het moeten cleane rondes zijn (zelfs 0x contact mag niet).
Het aantal incs dat je rijdt tijdens een time trail heeft ook impact op je SR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
correcto schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:10:
[...]

Nee :-)

Time attack is alleen beschikbaar vanuit de beta ui. Hierbij kun je onbeperkt hotlaps draaien en het snelste rondje telt.

Time trials gaat om een gemiddelde tijd over een bepaald aantal opeenvolgende rondes. Dit aantal rondjes verschilt per track. En het moeten cleane rondes zijn (zelfs 0x contact mag niet).
Het aantal incs dat je rijdt tijdens een time trail heeft ook impact op je SR.
Aha, weer wat geleerd. Ik was al aan het zoeken naar Time trial (want heet ook TTrating), maar kwam alleen uit op time attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
green-tea schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 07:28:
[...]

Ik doe echt wat fout, ik kom niet onder de 1:23 8)7 rijden jullie compleet stock?
Ik heb de bandendruk op het laagst, en de ride height naar beneden. Verder niks veranderd.
Rijd gemiddeld 1:22.3 over de race met snelste rondetijd 1:21.2. Niet extreem snel maar voldoende voor P2 in mijn geval.

Maar met de standaard setup moet je wel sneller kunnen dan dat.
Paar keer een andere lijn proberen, of in een andere versnelling de bocht door, als je de relative aanhebt kan je zo zien of dit tijdswinst oplevert.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
MJWe schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb de bandendruk op het laagst, en de ride height naar beneden. Verder niks veranderd.
Rijd gemiddeld 1:22.3 over de race met snelste rondetijd 1:21.2. Niet extreem snel maar voldoende voor P2 in mijn geval.

Maar met de standaard setup moet je wel sneller kunnen dan dat.
Paar keer een andere lijn proberen, of in een andere versnelling de bocht door, als je de relative aanhebt kan je zo zien of dit tijdswinst oplevert.
Ik heb achterbanden hoger, roll max en chamber volgens mij ook. (Youtube). Ik ga van de week eens compleet wat anders proberen, maar hij is zo leuk nu haha.

Met deze setup ben ik hem nooit kwijt en eindig ik relatief hoog (Als ik zorg dat er genoeg peut in zit) tov de snellere omdat ik geen fouten maak of fouten goed kan opvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door green-tea op 13-06-2020 10:37 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
JoepW schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:55:
[...]

2x helemaal eens.

Daarnaast is iRacing geen hot-lap sim, maar een race sim. Dus.... ga lekker racen tegen andere iRacers met vergelijkbare iRating in een (vaste) auto en geniet van de gevechten op de baan en zo af en toe van een coole inhaalactie, gaaf gevecht of een overwinning.

En het devies is en blijft: Verbeteren van jouw persoonlijke rijvaardigheid komt met de tijd door veel rijden, zelf-reflectie en door je te meten aan rijders die ietjes beter zijn dan jij en niet door altijd maar naar de snelste te kijken.
En als je een overlay als bv RacelabApps installeert dan kun je ook de iRating van de andere racers in de sessie zien met tijden en heb je een goede vergelijking.Verwacht niet na n paar maanden en met weinig uren simracen onder de riem dat je de racers die jaren ervaring en 1000en uren ervaring hebben evenaart. Als je dat wel kunt dan heb je je roeping gemist >:) (of je moet er snel iets mee doen).

Ik ben al blij als ik in een practice zie dat mn tijden tussen de hogere iRating gasten hangt, dan weet ik dat ik goed bezig ben.

[ Voor 4% gewijzigd door smollynl op 13-06-2020 10:42 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Oh, wat is dat toch een lekker gevoel als je je rondetijd verbetererd, en dan niet 1x maar 3x op rij.

Gisteren kwam ik op Monza niet verder dan een 1:47.8 en had ik mooi wat tijd om paar rondjes te rijden en dan gebeurde er dit!! (Ik weet, ik weet, omstandigheden, maar als het goed is had ik deze gelijk ingesteld).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWuiwc_paNVfhOTKNQoaR81wIu8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sD5j9VWfutNFniiKbiK4NUsH.png?f=user_large

ps. Ik dacht, dit is eens wat anders dan "IK HAAL MIJN RONDETIJD NIET MEER"

[ Voor 7% gewijzigd door Mithriel op 13-06-2020 10:44 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mithriel schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:43:
..... (Ik weet, ik weet, omstandigheden, maar als het goed is had ik deze gelijk ingesteld)......
Ahum: Had je ook de wolkjes precies hetzelfde gezet? :P
Maar de progressie van de drie opeenvolgende rondjes is een goede indicatie dat je aan het verbeteren bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

JoepW schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:46:
[...]

Ahum: Had je ook de wolkjes precies hetzelfde gezet?
Maar de progressie van de drie opeenvolgende rondjes is een goede indicatie dat je aan het verbeteren bent.
Vast niet helemaal identiek, alleen ik voelde ook dat ik progressie boekte en dat was heerlijk.

Eerste rondes lukte het niet helemaal, VRS opgestart nogmaals even lijnen vergelijken en rempunten en dan vooral Lesmo 1 en 2 verloor ik bakken tijd. Toen in paar rondes 0.5 in die sector alleen gewonnen.

Nu kijken of ik nog wat vanaf kan schaven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4V2h9N4Fq-e_bJ5SMZvmmb241tU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9nlKYwjYj4nuARG9s30A2a8J.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Mithriel op 13-06-2020 10:58 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 14:29
MartijnA3 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:20:
Net 3e geworden in de 2e split in de Skip. Snelste ronde 1:20.5 maar dat was met slipstream. Zonder was ik echt langzamer.

Ene Alonso vroeg in de qualy of het de eerste of 2e split was en toen iemand zei "2e" besloot ie maar niet te kwalificeren. Dus hij startte als laatste en al in ronde 5 pakte hij mijn P2 af. Hoe dan...
Anyway, hij maakte steeds rare fouten en toen zag ik plots een text chat van hem: "my screen keeps falling xd". En ik dacht, hoe kun je zo snel zijn én met een vallend scherm werken én tekst chatten tijdens een race?

Heb de replay terug gekeken en het is niet normaal hoe hij alle ellende ontweek in de eerste rondes, alsof hij alles zag wat om hem heen gebeurde. Knap!
Nicolas Alonso toevallig? Die ben ik wel vaker tegengekomen in de Skippies. Rijdt altijd op die manier agressief door het veld heen, maar dat gaat best wel heel veel fout. Ik denk dat je een positieve outlier van hem hebt gezien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
JoepW schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:55:
[...]

2x helemaal eens.

Helemaal mee eens, het racen met verschillende auto's achter elkaar is weer heel ander iets dan een snel rondje op een lege baan.
Je ziet je rempunten minder goed dus moet je expliciet op zij kijken om je markers te zien. Anticiperen om meer te remmen en je rempunt aanpassen als je bijvoorbeeld de achterste van een treintje bent.
Al dit soort dingen maken het echte racen ook tot een aparte kunst in tegestelling tot het hotlappen. (en hiermee wil ik totaal niet zeggen dat ik het onder de knie heb maar dat het eigenlijk twee verschillende disciplines zijn)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 06:22:
[...]

Hier een knipje van een eerdere post van mij:
Persoonlijke rondetijden
Er worden nogal vaak rondetijden gepost met de vraag wat 'anderen' voor een rondetijden rijden. Zoals al eerder door mij gepost heeft dit niet veel waarde, aangezien de rondetijden zeer sterk beïnvloed worden door allerlei omstandigheden zoals:
  • Lucht temperatuur
  • Baan temperatuur
  • Luchtvochtigheid
  • Wolkendek
  • Time of Day
  • Zonstand
  • Schaduwen op de baan
  • Marbles op de baan
  • Rubber op de baan
  • En ik ben vast nog wat vergeten....
Aan dat rijtje kan toegevoegd worden: Draft, BoP, Tankinhoud en de conditie van de banden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hoewel ik het helemaal eens ben met het feit dat condities heel veel verschil maken (tussen 'laten we eens voor de grap op de koudste baan mogelijk rijden' en 'standaard GoT Le Mans Practice' zit voor mij bijna 5 seconden :P) geldt dat m.i. wel voor het grootste deel pas als je tijden een beetje stabiel zijn geworden. Met name bij de beginners (mijn expertisegebied :+) zijn de verschillen die je zelf veroorzaakt snel een stuk groter dan de verschillen die de baancondities opleveren. Als je de laatste 1% naar de snelle mensen probeert te dichten, dan kun je maar beter zorgen dat je héél vergelijkbare condities hebt. Maar als je 7s off-pace rijdt en dan bedoel ik niet op de Ring ofzo :+ heb je zelf een hoop tijd te vinden. Dat van die 7s een deel wellicht door de baancondities komt maakt het wat moeilijker om te vergelijken, maar met dat soort gaten kun je ook in andere condities zelf heel veel vinden :P

Dat, zoals Joep al zegt, one second at a time. Want proberen de rijstijl van een alien te kopiëren terwijl je mijlenver achterloopt levert alleen maar frustratie op. Geloof me, ik heb het geprobeerd :+

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 13-06-2020 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
https://youtu.be/2EjYUQ-kz7Q

Hierbij een deel van mn race simulatie op interlagos, halverwege verspring ik naar het laatste deel van mijn test.
Hoor graag feedback over mijn lijnen rijstijl en dergelijke.

Setup, rondetijden, bandenslijtage aan het eind van de test en baancondities komen aan het begin voorbij

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Juliankarssies schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:47:

Hierbij een deel van mn race simulatie op interlagos, halverwege verspring ik naar het laatste deel van mijn test.

Setup, rondetijden, bandenslijtage aan het eind van de test en baancondities komen aan het begin voorbij
Door middel van je ultrawide is het beeld heel klein voor mij. Kun je hem even opnieuw opnemen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tt1-iPw6RikLniA3amhZUjnLMMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r0rGScKtRvluFKNZ9gqgZBKg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Ik heb toch even moeten wennen aan die skip Barber, maar ik ben toch een beetje verliefd geworden op dat wagentje :P

Heb al een aantal races gehad op Summit Point maar dat gaat steeds beter. Moet nog steeds wennen aan de koude banden en maak daardoor veel fouten. Maar eenmaal op temperatuur kun je leuke dingen uithalen. De resultaten beginnen nu eindelijk een beetje te komen. SR klimt gestaag en de iRating is stabiel. Ik denk dat ik mijn serie heb gevonden voor dit seizoen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Wanneer is eigenlijk de iracing 24h door de Franse natuur??

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
pyoonexk schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:27:
Die is volgende week! De virtuele officiële 24 uur start over anderhalf uur. De echte Le Mans is op 20 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

Ik moet leren wat minder te twijfelen bij inhaalacties, ik ben gewoon te voorzichtig. Komt natuurlijk doordat ik al zo lang niet meer echt online gereden heb in IRacing races zelf, vaak hier en daar zijn het vaak eenzame races voor mij.Maar als ik achteraf naar hier kijk, dan laat ik te vaak nog ruimte terwijl de inhaalactie al lang done & dusted zou moeten zijn, al helemaal als achteraf blijkt dat mijn rondetijd bijna drie seconden sneller was dan die van hem.

Wat ook meespeelde is dat ik daarvoor al wat terughoudender was toen hij en iemand anders al aan het strijden was en toen echt zeer weinig ruimte liet en er een spin volgde waarbij ik die andere persoon kon ontwijken.

Poging 1, ik had gewoon de busstop moeten insturen op het normale punt, ik denk dat ik er al voorbij ben en moet de spotter meer vertrouwen.

Poging 2, de auto voor me is een backmarker, maar heeft een kloof van 7 seconden op ons dichtgereden, ik heb hem er kort ervoor langs gelaten om te proberen mee te glippen. Ik had meer op de kerb moeten zitten bij exit T1.

Poging 3 - Eindelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 13-06-2020 14:21 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Korrie
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 26-03-2021
Hallo allemaal!

Vanmiddag heb ik me geregistreerd op GoT Racing en zodoende zal ik me even voorstellen. Ik ben Kay, 25 jaar oud en woonachtig in de Kop van Noord-Holland. Ik ben inmiddels zo’n twee maanden actief op iRacing en sindsdien volg ik ook dit forum. Met Tweakers ben ik overigens al wat langer bekend. In 2014 heb ik er een half jaar stage mogen lopen :).

Ik heb in het verleden vooral de F1-games en GT Sport gespeeld, maar door het gebeuk en gecrash (en de rare tijdstraffen) beleefde ik daar steeds minder plezier aan. Tot nu toe geen moment spijt gehad van de overstap naar iRacing. Dit seizoen zal ik vooral de Skippy gaan rijden. Een aantal van jullie ben ik al tegengekomen. Net als die Nicolas Alonso trouwens… De snelste ben ik niet, maar door constant te rijden en niet te crashen eindig ik meestal wel bij de bovenste helft van het veld. Ik hoop de stijgende lijn door te kunnen zetten en, als ik wat meer ervaring heb, in de toekomst mee te kunnen doen met jullie wekelijkse races!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
pyoonexk schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:27:
:D :D :D :D heerlijk omschreven :D :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
Anderen noemen het de 24 uur Multi Class race door het Franse natuur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Juliankarssies schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:47:

Iemand ook ervaring met windows gamebar, krijg mij opnames alleen ultra wide omdat ik op 3 schermen speel of moet ik gewoon obs gaan gebruiken?

En speelt obs dan alleen het middelste scherm af of moet dat allemaal in de instellingen veranderd worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb het idee dat in het weekend weer alle idioten uit hun hol gekropen zijn om te spelen... Train je pole. Wordt je in de eerste ronde eraf geramd. Ophanging kapot... Na een toe weer de baan op, ga je netjes aan de kant voor de leiders knalt er weer iemand in mijn zijkant. Verder naar links kon ik niet makker... Zucht. Alle positieve ervaringen in 1 klap weggevaagd.

Wanneer ik eens overdag tijd heb gaat het altijd netjes. In de avond en weekenden is het altijd drama.

Positief: pole gereden
Negatief: in 1 klap 70+ iRating kwijt door een paar domme gasten.

Lessen geleerd: Mja, geen idee. Het gras opgaan als er iemand achter je rijdt en hopen dat ze je daar niet raken als ze zich verremmen? Ik rijdt de meest wijde lijn in de bocht en als ze dan doorschuiven valt er weinig meer te doen. Volgende keer ga ik dus maar off line rijden en zelf de binnenbocht pakken. Want de racelijn houden pakt vooralsnog altijd slecht uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Phusebox op 13-06-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Fuelke schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:20:
Ik moet leren wat minder te twijfelen bij inhaalacties, ik ben gewoon te voorzichtig. Komt natuurlijk doordat ik al zo lang niet meer echt online gereden heb in IRacing races zelf, vaak hier en daar zijn het vaak eenzame races voor mij.Maar als ik achteraf naar hier kijk, dan laat ik te vaak nog ruimte terwijl de inhaalactie al lang done & dusted zou moeten zijn, al helemaal als achteraf blijkt dat mijn rondetijd bijna drie seconden sneller was dan die van hem.

Wat ook meespeelde is dat ik daarvoor al wat terughoudender was toen hij en iemand anders al aan het strijden was en toen echt zeer weinig ruimte liet en er een spin volgde waarbij ik die andere persoon kon ontwijken.

Poging 1, ik had gewoon de busstop moeten insturen op het normale punt, ik denk dat ik er al voorbij ben en moet de spotter meer vertrouwen.
[YouTube: Poging 1]

Poging 2, de auto voor me is een backmarker, maar heeft een kloof van 7 seconden op ons dichtgereden, ik heb hem er kort ervoor langs gelaten om te proberen mee te glippen. Ik had meer op de kerb moeten zitten bij exit T1.
[YouTube: Poging 2]

Poging 3 - Eindelijk
[YouTube: Poging 3]
Buiten de pogingen of het nu goed of slecht gaat, toch leuk racen zo, jullie laten elkaar leven en hebben zo om weet ik veel welke positie toch gewoon plezier.

Maar bij Poging 1 had je hem ervoor moeten raggen :+ :+ :+ en iets langer in de slipstream moeten blijven.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:35:
Ik heb het idee dat in het weekend weer alle idioten uit hun hol gekropen zijn om te spelen... Train je pole. Wordt je in de eerste ronde eraf geramd. Ophanging kapot... Na een toe weer de baan op, ga je netjes aan de kant voor de leiders knalt er weer iemand in mijn zijkant. Verder naar links kon ik niet makker... Zucht. Alle positieve ervaringen in 1 klap weggevaagd.

Wanneer ik eens overdag tijd heb gaat het altijd netjes. In de avond en weekenden is het altijd drama.

Lessen geleerd: Mja, geen idee. Het gras opgaan als er iemand achter je rijdt en hopen dat ze je daar niet raken als ze zich verremmen? Ik rijdt de meest wijde lijn in de bocht en als ze dan doorschuiven valt er weinig meer te doen. Volgende keer ga ik dus maar off line rijden en zelf de binnenbocht pakken. Want de racelijn houden pakt vooralsnog altijd slecht uit.
Ik wijs jou toch nog maar een keer op deze wijze post...
Phydomir schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:41:
......Ik snap dat dit topic ook als lekkere uitlaatklep kan dienen maar daar heeft niemand echt iets aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Sorry hoor, maar wellicht is een ander offline racespel meer geschikt voor je. De frustratie die het je blijkbaar brengt kan het nooit waard zijn...... online racen met onervaren coureurs gaat nooit zo zijn als dat je bij de profs op TV ziet, dus of je accepteert en leert of je kan beter iets anders gaan doen.

Wellicht is gewoon F1 2020 offline iets voor je?

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48

Hoe hoog is je irating eigenlijk? Dit soort akkefietjes had ik in het begin ook wel eens vaker. Super qualy en erna wordt je eraf getikt door iemand die de race in de eerste bocht wilt winnen.

Mijn oplossing was toen om niet te kwalificeren. En dan lekker van achteruit de race uit te rijden. Alle kamikaze vliegen er dan af. En jij rijd cleane rondjes. Erg goed voor je s-rating, en als je redelijk hoog eindigt ook goed voor je irating. Dit zo lang doen dat je in de hogere splits terecht komt. Dan zul je zien dat iedereen serieuzer gaat rijden.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
kawaholic schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 15:38:
[...]

Hoe hoog is je irating eigenlijk? Dit soort akkefietjes had ik in het begin ook wel eens vaker. Super qualy en erna wordt je eraf getikt door iemand die de race in de eerste bocht wilt winnen.

Mijn oplossing was toen om niet te kwalificeren. En dan lekker van achteruit de race uit te rijden. Alle kamikaze vliegen er dan af. En jij rijd cleane rondjes. Erg goed voor je s-rating, en als je redelijk hoog eindigt ook goed voor je irating. Dit zo lang doen dat je in de hogere splits terecht komt. Dan zul je zien dat iedereen serieuzer gaat rijden.
Inmiddels weer onder de 1500 gezakt. En SR zit ook nog onder de 3.

Achteraan starten heeft me ook nog weinig gebracht. Iedere auto die je moet inhalen zit je weer met geknepen billen te bidden dat de ander je ziet en niet als een gek verdedigt.

Net in de race ook iemand, ik lag een ronde achter maar ik was dik een seconde sneller per rondje. Hij gooide overal keihard de deur dicht. Toen kwam er iemand achter mij, de nr. 3 in de race, dus die liet ik langs. Deed die gast op plek 13 gewoon hetzelfde. Dus de laatste vijf rondjes heeft ie ons allebei op zitten houden.

Dat soort gasten doe je niks aan en veilig erlangs kom je niet. Dus misschien krijg je dan wel je SR iets omhoog maar door je gekelderde iRating kom je dus weer alleen maar bij van die malloten in de groep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 17:50
Net klaar met ELMS op Le Mans (in de GTE > voor de geïnteresseerden: resultaat). Eerste keer dat ik daar een race reed in iracing en samen met m'n teammaat dus compleet naast de pace (3:55:708 in de nacht op redelijk vers rubber). Gelukkig redelijk op de baan kunnen houden aan ergens richting het einde van m'n derde stint klein foutje in de porsche curves, maar gelukkig met flink wat remmen beperkt kunnen houden tot het kussen van de bandenstapel daar. Verder eigenlijk helemaal geen issue.

Wel vreemd dat mijn brandstofverbruik 0.3L per ronde hoger was dan dat van m'n teammaat (die wellicht over het gemiddelde net iets sneller was). Ik reed de tweede 3 uur, dus de nacht. Geen idee of dat vaker voorkomt iets met hogere luchtvochtigheid ofzo (ik roep maar iets willekeurigs)?

Uiteindelijk 11e gefinished met een flinke zweem safety rating tot gevolg (A4.99 nu). Off tracks niet echt een ding rondom Le mans, slow downs daarentegen...... Toch maar eens wat meer oefenen op snelheid rond dat baantje, want zo kom ik niet echt lekker mee, maar op zich erg tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Pfieuw race 2 in IMSA was al een veel betere ervaring! Van p26 naar p7 gereden met bijna geen incidenten en diegene die ik had waren onder andere 1 off track omdat ik turn 2 teveel afsneed, 2x off track omdat er iemand voor me crashte en ik moest ontwijken, 1 keer tegen de muur geknald aan de pit omdat ik met mijn fuel aan het klooien was en een enkele off tracks doordat ik in niemandsland reed en begon te dromen :Z 7(8)7

De pace die ik reed liet nog wel wat te wensen over maar de goal was gewoon om te finsihen zonder al te veel incidents en daardoor een redelijke positie te nemen. Al bij al een heerlijke race gereden met +53 iRating en +0.28 SR. Zalig die GTE auto's oOo d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Vreemde bug net in de Pro Indy. Ik reed iemand aan bij de warmup lap (lichtjes) doordat ze voor hem tegen elkaar gereden waren en ik kon net niet op tijd stoppen.

Schade laten herstellen in de pit, maar het stuur stond nog scheef toen ik naar buiten reed, dus een tow genomen. En toen ben ik op een of andere manier vanuit de pit in de lucht gelanceerd, en heb ik een tijd op mijn zijkant gelegen op het rechte stuk 8)7 terwijl ik een sorry pm aan het sturen was naar diegene die ik aangereden had.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juliankarssies
Vandaag mijn eerste officiële imsa races gereden.

Race 1 een paar domme fouten waardoor ik niet verder kwam als p12 wel als 13de gestart dus zat een positieve lijn in.

Race 2 was bij mij in bocht 6 al voorbij spinde midden op de baan en werd later vol op de neus geraakt en 15 min repair.
Kleine kanttekening ik dacht stil te staan maar rolde blijkbaar zachtjes naar voren waardoor het gat kleiner was geworden en die andere auto mijn neus ramde.

Race 3 daarin tegen was heerlijk p9 gestart na een nette quali bij de start rustig naar bocht 1 gereden waar er 2 van de baan spinde en 1 rechtdoor ging daarna nog een paar plekken op de baan gepakt om vervolgens op p2 te rijden ivm de crash in bocht 4 van de nr 2 op eigen kracht
Toen de nr 3 op mijn staart kwam gekozen om vroeg te stoppen aangezien ik toch topsnelheid mistte door een spinnende gt3 voor mij.
Na de pitstop van mij concurrent op 0.2 sec voorsprong naar bocht 4 om vervolgens een paar nette inhaalacties op elkaar te doen, maar helaas door mijn eigen te verremmen op p4 geëindigd op 2.5 en 3.5 sec van de nr 2 en 3 maar als ik in een fair en respectvol gevecht moet verliezen kan ik er vrede mee heben en met een tevreden gevoel achter het stuur vandaan kruipen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

Ok, die nieuwe Indycar 2000 / Light (hoe heet dat ding) is echt fantastisch. Hij voelt echt als een mini Indycar (en ik hou van die Indycar). Hij is goed te rijden, veel grip,gewoon een leuke kleinere lichtere Indycar :D Ik ben verliefd :+ Goeie setup gevonden op het forum, kan met vertrouwen rondrijden op Watkins (voor mij uniek, rare baan)

Alleen in de race is het een gewoon een stelletje debielen... Bocht 1 gaan er een paar in de top 5-10 vanaf samen, die weet ik te ontwijken, en in de linkerbocht na die lange rechter (na de chicane) gaan er voor me weer 2 vanaf, ik ontwijk ze, maar iemand achter me besluit de bocht maar gewoon over te slaan ofzo, een divebomb van 50 meter o.i.d..... Zucht :(

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Het is leuk als sommige langdurige gevechten, met een gelukje in je eigen voordeel beslecht worden.

[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 13-06-2020 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@Hoogie2004 welke setup gebruik jij? Ik ga later die van Oli Peacock eens proberen rijden in een race, heb er al mee gereden in practice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Hoogie2004 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 20:57:
Ok, die nieuwe Indycar 2000 / Light (hoe heet dat ding) is echt fantastisch.
Je hebt de Indy Pro 2000 en de USF2000 die allebei in de "road to indy" categorie vallen. Jij bedoelt waarschijnlijk de Indy Pro 2000 en die is inderdaad geweldig. Helaas alleen nog maar in week 13 mee gereden en dat voelde geweldig. Echt een leuke wagen die best eenvoudig op de weg te houden is.

Jammer dat het betaalde content is die waarschijnlijk niet veel mensen willen kopen, want anders was het ook een hele leuke wagen voor een GoT league.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Is het met de hoeveelheid leden inmiddels niet een idee om een junior league op te zetten voor GoT?

Langzamere auto's, een maximale iRating, zodat je dan kan doorstromen naar het echte werk met de 'grote jongens'.

Ik zou in ieder geval voor zijn. Minder het gevoel dat je anderen in de weg zit en een mogelijkheid om eerlijke races te hebben met andere "juniors".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Fuelke schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:06:
@Hoogie2004 welke setup gebruik jij? Ik ga later die van Oli Peacock eens proberen rijden in een race, heb er al mee gereden in practice.
Ja, ik heb die wel een beetje aangepast zodat ie iets stabieler is, met name aan de achterkant (ik ben er zo sneller mee).

Setup: https://drive.google.com/...pVIKWiR2/view?usp=sharing
SlaadjeBla schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:06:
[...]

Je hebt de Indy Pro 2000 en de USF2000 die allebei in de "road to indy" categorie vallen. Jij bedoelt waarschijnlijk de Indy Pro 2000 en die is inderdaad geweldig. Helaas alleen nog maar in week 13 mee gereden en dat voelde geweldig. Echt een leuke wagen die best eenvoudig op de weg te houden is.

Jammer dat het betaalde content is die waarschijnlijk niet veel mensen willen kopen, want anders was het ook een hele leuke wagen voor een GoT league.
Ja, die Indy Pro bedoel ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-06-2020 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:21
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:39:
Is het met de hoeveelheid leden inmiddels niet een idee om een junior league op te zetten voor GoT?

Langzamere auto's, een maximale iRating, zodat je dan kan doorstromen naar het echte werk met de 'grote jongens'.

Ik zou in ieder geval voor zijn. Minder het gevoel dat je anderen in de weg zit en een mogelijkheid om eerlijke races te hebben met andere "juniors".
Met de grote van het huidige deelnemersveld is er juist altijd wel iemand te vinden op je eigen niveau gedurende de race.

En wat ik persoonlijk heel fijn vind: Er is altijd wel iemand die sneller is dan jij, waar je een poos achter kan hangen om wat van diegene op te steken.

Bovenstaande geld uiteraard niet voor degene die de race (regelmatig) wint :+

[ Voor 16% gewijzigd door Cigarguy op 13-06-2020 22:08 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:39:
Ik hoop het niet. Ik leer enorm veel van de ervarener mensen en ik heb me nog nooit onwelkom gevoeld. In reverse grid zweet ik natuurlijk peentjes en voel ik wel druk, maar dat is juist iets om mee te leren omgaan. En toen dat eens mislukte kwam een vriendelijk "laat je niet gek maken" over TeamSpeak.

Dan krijg je dan dus de A league en de B league. Ik zou toch minder gemotiveerd zijn als ik in het buitenbeentjes team kom.

Ik zou er niets aan willen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ok sorry, was gewoon een balletje opgooien. Ik merk zelf dat ik nog niet klaar ben om echt leuk mee te kunnen doen, en dan bedoel ik niet vooraan rijden maar meer de chaos ontwijken met 60 deelnemers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Volgens mij leg je de laat voor jezelf te hoog. Ik ben langzamer dan jij als ik jouw tijden lees, maar ik voel mij ook welkom. Zolang je de baanetiquette volgt, zul jij dat ook zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:16:
Ok sorry, was gewoon een balletje opgooien. Ik merk zelf dat ik nog niet klaar ben om echt leuk mee te kunnen doen, en dan bedoel ik niet vooraan rijden maar meer de chaos ontwijken met 60 deelnemers.
Hoef je niet voor te excuseren als je met een idee komt hoor. Zo lang je ze niet inbrengt weet je ook niet of er animo voor is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
SlaadjeBla schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:21:
Volgens mij leg je de laat voor jezelf te hoog. Ik ben langzamer dan jij als ik jouw tijden lees, maar ik voel mij ook welkom. Zolang je de baanetiquette volgt, zul jij dat ook zijn.
Dit inderdaad. Ik heb me nooit niet welkom gevoeld in de league, zelfs toen ik 7s off-pace rondhobbelde. Gewoon veilig rijden en elkaar respecteren en het blijft allemaal prima leuk :) Zelfs die keer toen ik @NickThissen en @Luckeh die om p1 aan het strijden waren erafknalde op Laguna Seca (geloof ik) zijn we er nog prima uitgekomen :+ Maar dat zie ik toch nog wel als het dieptepunt in mijn League-carrière, misschien samen met die haakse rejoin op Brands Hatch...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juliankarssies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M53CrgDbIBd7n_CCJ4wYcM0Nrx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjauaZYmpIqYra4kFUvXZG7M.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb het idee dat de gte community veel gezelliger is dan de simlab community, misschien dat het ook wel komt omdat er minder grote crashes zijn door de hogere downforce waardoor het makkelijker is om ze te ontwijken maar het bevalt mij erg goed en heb in 4 races nog geen tik geïncasseerd of uitgedeeld😇

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
Juliankarssies schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:35:
[Afbeelding]

Ik heb het idee dat de gte community veel gezelliger is dan de simlab community, misschien dat het ook wel komt omdat er minder grote crashes zijn door de hogere downforce waardoor het makkelijker is om ze te ontwijken maar het bevalt mij erg goed en heb in 4 races nog geen tik geïncasseerd of uitgedeeld😇
Ik denk dat het vooral het feit is dat sim-lab gratis is, de banen meestal smaller zijn dus als iets misloopt ze ook terug erop vliegen en de mazda eigenlijk gewoon een doodskist op wielen is :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:34:
[...]

Dit inderdaad. Ik heb me nooit niet welkom gevoeld in de league, zelfs toen ik 7s off-pace rondhobbelde. Gewoon veilig rijden en elkaar respecteren en het blijft allemaal prima leuk :) Zelfs die keer toen ik @NickThissen en @Luckeh die om p1 aan het strijden waren erafknalde op Laguna Seca (geloof ik) zijn we er nog prima uitgekomen :+ Maar dat zie ik toch nog wel als het dieptepunt in mijn League-carrière, misschien samen met die haakse rejoin op Brands Hatch...
Heeft voor mij ook niets met welkom voelen te maken. Het is meer dat het gewoon overweldigend is, zoveel deelnemers en de snelheid van een overgroot deel is intimiderend. Maar goed, ik blijf een raar mens met rare hersenkronkels dus ik snap ook wel dat ik wellicht de enige ben die dit zo ervaart.

Het voordeel van de League is in ieder geval dat er geen consequenties zitten aan een verprutste race, buiten een gekrenkt ego en een schuldgevoel richting mensen die ik misschien in de weg heb gereden.

Bij de officiële races kost een verprutste race meer dan een fantastische race je oplevert. Dat vind ik nog voor mijn gevoel nog krom en lastig om te verwerken. Maar goed, zoals ik zei, raar persoon hier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juliankarssies
https://youtu.be/svGQ8Nn2-es

Race nr 4 deze week en daar is mijn eerste podium in de IMSA.
De hele race druk gezet en onder druk gestaan en dan is dit zo heerlijk.
Verder hoefde ik door het vele lift en coast ook maar iets van 12/13 liter te tanken ipv 17/18 en dat heeft me zeker geholpen in de overcut die mij het podium opgeholpen heeft

Ik heb het gevoel dat mijn banden management ook verbeterd is als er verbeteringen zijn hoor ik het graag, en heb je daar verder geen verstand van dan is het nog een prachtrace om te kijken ENJOY.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBbfdzznqqOZfttsa9XXtdj5FeA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njZgPl7hN8Tvq0j2ofmfSwv3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tL_26tAvGolKBDT8f9nfa0VCA0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZM6NskpcBblM9EApMWMaRfIg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5fkEzJOig5dyMP0N0fYuNBBoNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PAjCo6Z2UO5CKVWj3EarjGYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukzqtxMccQz4NwaSuFc6_zyQ-0g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SswiIW6RTRZdyBD1OXO7X9fT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_STgn8_pJEfuCPLgt8FV-hFenI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A0zzDhD5cozeo1oYo8tp4FI4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmDCy05MOAKeOu-AwFjbspRTaAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TT1Nu0Q7PXjrHm36JDQoOuD8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Juliankarssies op 13-06-2020 23:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Julian om te beginnen kan je brake bias echt een stuk verder naar achteren zonder problemen, 52% moet goed te doen zijn. Dit scheelt veel met lock-ups en je brake afstand.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
Juliankarssies schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:59:
https://youtu.be/svGQ8Nn2-es

Race nr 4 deze week en daar is mijn eerste podium in de IMSA.
De hele race druk gezet en onder druk gestaan en dan is dit zo heerlijk.
Verder hoefde ik door het vele lift en coast ook maar iets van 12/13 liter te tanken ipv 17/18 en dat heeft me zeker geholpen in de overcut die mij het podium opgeholpen heeft

Ik heb het gevoel dat mijn banden management ook verbeterd is als er verbeteringen zijn hoor ik het graag, en heb je daar verder geen verstand van dan is het nog een prachtrace om te kijken ENJOY.
[Afbeelding]
Lekker bezig!

Wij zitten aardig bij elkaar m.b.t. race pace. Wie weet tot van de week nog op de baan 8)

Je verstookt wel fors minder brandstof dan ik! Vandaag had ik met een race met 20 liter tanken nog altijd maar net aan net genoeg. :>

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Swoesh schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:34:
Julian om te beginnen kan je brake bias echt een stuk verder naar achteren zonder problemen, 52% moet goed te doen zijn. Dit scheelt veel met lock-ups en je brake afstand.
Dat hoeft voor hem niet te zijn, iedereen rijd met een brake-bias die hem of haar het beste gevoel geeft.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Pffff de IMSA races zijn echt pittig. Hoop dat ik op de volgende circuits wel wat beter mee kan komen. Wel voor het eerst een GTE clean uitgereden op Interlagos zonder iRating verlies, ook weer een prestatie.

Daarna even in de Skip gestapt zonder al te veel voorbereiding. Met 2.200 rating nog steeds top split (SoF 2779) dus direct aan de slag. Met een rondje of 30 aan Summit ervaring niet te veel risico genomen, toch veel gevechten aan kunnen gaan en mij van P14 naar P7 op kunnen werken, ook dankzij wat problemen voorin. Helaas in de laatste ronde een tikje van achteren gekregen daardoor als P9 gefinisht. Spanjaard bood direct zijn excuses aan en wachtte zelfs nog even voor de streep maar er zat helaas nog iemand tussen.

Kan wel echt genieten in de Skip, dat wagentje is zo vergevingsgezind. Op Summit ook heerlijk gooi en smijt werk. Hoop dat ik ooit zoveel vertrouwen heb in de GTE klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
@Juliankarssies Thanks voor die setup te delen! Ik had geen idee hoeveel een setup kon uitmaken.

Heb hem juist even ingesteld met een kleine aanpassing (break bias op 53.5 denk ik) en ik rij meteen 1.5s sneller dan mijn vorige laptime. Dit is absoluut niet omdat de setup zoveel beter zou zijn denk ik dan maar de auto voelt gewoon veel bestuurbaarder aan dan met de baseline. Ik vermoed dat de bandendruk hier veel mee te maken heeft want heb ook de indruk dat mijn stuur zwaarder voelt. Meer planted en gemakkelijker remmen maakt een groot verschil in mijn 'lef' bij het remmen waardoor mijn laptimes meteen verbeterde _/-\o_ Zalig!

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:56
Zo, net samen met @racer180 en @GrillSkippy de 6 uur van Le Mans gereden als generale repetitie.
Als p19 gekwalificeerd en als p12 geëindigd! Erg tevreden zeker doordat we enkel 6x Inc hadden over de gehele race. Weinig echte gevechten maar zeer solide en stabiel gereden!
Wat voor mij persoonlijk een goede leer was, is de start en de eerste ronden waarin het veld zich settled. Dat is erg zwaar omdat er zoveel verschuivingen zijn. Al met al een top ervaring rijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Phusebox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:55:
[...]

Heeft voor mij ook niets met welkom voelen te maken. Het is meer dat het gewoon overweldigend is, zoveel deelnemers en de snelheid van een overgroot deel is intimiderend. Maar goed, ik blijf een raar mens met rare hersenkronkels dus ik snap ook wel dat ik wellicht de enige ben die dit zo ervaart.
Het is ook overweldigend hoor. Zeker alles je pas zo kort meerijdt en amper ervaring hebt met de GTE klasse. Ik afgerond van de Mazda en Skip in de league waren direct aan de beurt in Lime Rock Park. Als er 1 circuit is wat intimiderend werkt met 40 snelle wagens,
Is het wel de smalle LRP 48sec baan.

Bizarre ervaring, maar naar mate je meer ervaring krijgt, bent dit af en kan je zelfs wat vaker leuke gevechten hebben. Maar dit zal niet binnen een week zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Swoesh schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:34:
Daar had ik hem eerst wel maar verloor m regelmatig bij het ingaan van bocht 4 maar ik zal eens kijken volgende week op monza wie weet dat het nu beter gaat.
Is de bandenslijtage een beetje normaal nu of nog steeds te hoog?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
StealthyPeanut schreef op zondag 14 juni 2020 @ 08:27:
[...]

Het is ook overweldigend hoor. Zeker alles je pas zo kort meerijdt en amper ervaring hebt met de GTE klasse. Ik afgerond van de Mazda en Skip in de league waren direct aan de beurt in Lime Rock Park. Als er 1 circuit is wat intimiderend werkt met 40 snelle wagens,
Is het wel de smalle LRP 48sec baan.

Bizarre ervaring, maar naar mate je meer ervaring krijgt, bent dit af en kan je zelfs wat vaker leuke gevechten hebben. Maar dit zal niet binnen een week zo zijn.
Mijn eerste race heb ik ook niet aangevallen of echt verdedigd.
Als je nu mijn replay ziet dan zie je dat ik de eerste rondes voorzichtig ben en eerst eens kijk wat er gebeurd voor mij en wat hun rempunten en lijnen zijn.
Als je bevoorbeeld bij de grijze bmw kijkt die neemt bocht 1 te vroeg waardoor hij laat op het gas kan in bocht 2 en 3 dat gaf mij de kans om in de 6dr versnelling op s/f te rijden en bij 150m te liften en 75m pas te remmen.
Op dat moment lag mijn racepace redelijk gelijk aan die van hem waardoor er langs toch lastig werd dus koos ik om het gevecht niet rechtstreeks aan te gaan maar hem te pakken met een betere pitstop strategie.
Als je l2 bekijkt zie je de blauwe rb bmw te agressief verdedigen (waven) ik kies er voor om te wachten op een grote fout om hem dan te pakken en inderdaad paar rondjes later knijpt hij de ferrari te veel en gaat het mis.
De ferrari zie ik heel clean rijden met de bmw dus die durfde ik wel aan.

Moet wel toegeven dat l13/l14 niet de slimste actie was😎

YouTube: when she say she is home alone

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Cigarguy schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:58:
[...]

Lekker bezig!

Wij zitten aardig bij elkaar m.b.t. race pace. Wie weet tot van de week nog op de baan 8)

Je verstookt wel fors minder brandstof dan ik! Vandaag had ik met een race met 20 liter tanken nog altijd maar net aan net genoeg. :>
Ik hoop t ook maar lift en coast kan een hoop verschil in brandstofverbruik opleveren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
GiggySmalls schreef op zondag 14 juni 2020 @ 02:00:
@Juliankarssies Thanks voor die setup te delen! Ik had geen idee hoeveel een setup kon uitmaken.

Heb hem juist even ingesteld met een kleine aanpassing (break bias op 53.5 denk ik) en ik rij meteen 1.5s sneller dan mijn vorige laptime. Dit is absoluut niet omdat de setup zoveel beter zou zijn denk ik dan maar de auto voelt gewoon veel bestuurbaarder aan dan met de baseline. Ik vermoed dat de bandendruk hier veel mee te maken heeft want heb ook de indruk dat mijn stuur zwaarder voelt. Meer planted en gemakkelijker remmen maakt een groot verschil in mijn 'lef' bij het remmen waardoor mijn laptimes meteen verbeterde _/-\o_ Zalig!
Blij je te hebben geholpen man👌
Zo heb ik deze setup ook gemaakt alleen aan de opties zitten die ik begrijp en vooral omdat het ook mijn eerste week in de gte was (heb m pas zondag gekocht) om hem zo safe mogelijk te bouwen en dan verlies ik liever 0.2 s op de lange rechte stukken ipv te spinnen iedere 2 rondes. tijdens de league op maandag reed ik opkomen rechte stuk net zo hard als de rest puur door de stabiliteit door de laatste bocht alleen de 2de helft had ik echt mijn slipstream nodig.
zoals bij de bmw in het filmpje want die had ook een hoge topsnelheid

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Laatste dagen een aantal spannende Skippies races gehad op Summit Point met veel close en fair racing.
In eentje ervan zat ik de hele race in gevecht met een groepje met o.a. Robert Plumley (Kinduci).

Regelmatig met zijn drieën naast elkaar en veel inhaalacties gedaan, waaronder eentje door het midden.

Jammergenoeg maakte ik in de enerlaatste ronde een fout waarbij ik een tegenstander over het hoofd zag en crashte. Ik verloor de concentratie doordat de bliksem vlak bij insloeg (geen grapje). Gelukkig kon mijn tegenstander gewoon doorrijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Voor degene die vandaag de F1 van Canada wilden kijken, is er een vervanger geregeld :+ Dit keer helaas zonder BN'ers Kamphues en Visser, maar de presentatie zal van hetzelfde niveau zijn als vorige keer. De baan is wel veel moeilijker dan Zandvoort met her en der wat kerbstones die de F3 auto heel erg uit balans kunnen brengen.

Practice: 12:00
Kwalificatie: 14:30
Race: 15:00

TV Feed: YouTube: Dutchies-Esports | F3 Masters of Canada
Mijn onboard kanaal (vanaf uurtje of 14:00): https://www.twitch.tv/jimhertroijs

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kHbp3V4ouLV0gIkNuQ-Cur5gsOU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mKG1c6bl0anFA9EZqW7oxEe4.png?f=fotoalbum_large

Prijzengeld:
1st: €70,-
2nd: €40,-
3th: €15,-

^ Waar ik sowieso geen kans op maak, want mede Tweakers @Red Baron doet mee en die kan ik doorgaans niet bijhouden :P Doen sowieso wat meer GoT'ers aan mee waarvan ik de username hier niet ken.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Samen met @rjzand ook de 6H van Le Mans gereden. Door wat hectiek bij het registreren van ons team vergeten de setup van de Ferrari 488GTE te laden, de quali mislukte en stonden we op plaats 31 in een veld van 45 deelnemers. De openingsronden waren een rollercoster, maar het was een voor mij niet te missen ervaring. We hadden regelmatig contact met het andere team van GoT-Racing die het uitstekend hebben gedaan. Wij hebben ons naar een 9e plaats gereden met totaal 12 incident punten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kO8F-3IorZmPFDsjzzdC6qySr9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hgqUwaAt2shIJ1iMDIrPdWu7.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Jimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:01:
Voor degene die vandaag de F1 van Canada wilden kijken, is er een vervanger geregeld :+ Dit keer helaas zonder BN'ers Kamphues en Visser, maar de presentatie zal van hetzelfde niveau zijn als vorige keer. De baan is wel veel moeilijker dan Zandvoort met her en der wat kerbstones die de F3 auto heel erg uit balans kunnen brengen.

[Afbeelding]

Prijzengeld:

^ Waar ik sowieso geen kans op maak, want mede Tweakers @Red Baron doet mee en die kan ik doorgaans niet bijhouden :P Doen sowieso wat meer GoT'ers aan mee waarvan ik de username hier niet ken.
Ziet er top uit! Hopelijk houdt de server het beter dan bij 24h van le mans ;)

Ik kom wel ff buurten denk ik.

Succes!!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-10 13:13
MDenessen schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:19:
Laatste dagen een aantal spannende Skippies races gehad op Summit Point met veel close en fair racing.
In eentje ervan zat ik de hele race in gevecht met een groepje met o.a. Robert Plumley (Kinduci).

[YouTube: iRacing Skip Barber at Summit Point 12th June 2020]

Regelmatig met zijn drieën naast elkaar en veel inhaalacties gedaan, waaronder eentje door het midden.

Jammergenoeg maakte ik in de enerlaatste ronde een fout waarbij ik een tegenstander over het hoofd zag en crashte. Ik verloor de concentratie doordat de bliksem vlak bij insloeg (geen grapje). Gelukkig kon mijn tegenstander gewoon doorrijden.
Leuk close racen met de Skippies!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Kun je wisselen tussen een hosted sessie en een series event op het moment dat het series event al begonnen is?

Bijvoorbeeld: Vanmiddag om 16:00 start 6hr van Le Mans. Kun je daarvan de eerste 3 uur joinen - en dan de sessie verlaten/withdraw doen voor de GoT race avond?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Niellie41

[object Object]

Luckeh schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:10:
Kun je wisselen tussen een hosted sessie en een series event op het moment dat het series event al begonnen is?

Bijvoorbeeld: Vanmiddag om 16:00 start 6hr van Le Mans. Kun je daarvan de eerste 3 uur joinen - en dan de sessie verlaten/withdraw doen voor de GoT race avond?
Ja, dat is geen probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:01

Niellie41

[object Object]

Jimmy J. schreef op zondag 14 juni 2020 @ 10:01:

[Afbeelding]

Prijzengeld:

Niels Langeveld is wel een IRL coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Zo frustrerend kan iRacing dus ook zijn: vandaag alles op alles gezet om 1 60min race te kunnen doen dit weekend: 13.00 ILMS. Geen tijd voor kwali, maar p14 starten is prima.

Beuken 2 wagens elkaar al rond tijdens de warmup in de chicane voor de start/finish. 1 tikt mij aan en achterwiel krom. TOW van 3 minuten en 12 minuten repair is het resultaat.

FML. Echt FML.

Sorry voor de weinig toevoegende post. Moest er even uit :F .

[ Voor 8% gewijzigd door StealthyPeanut op 14-06-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vanavond eens benieuwd naar Monza. Geen tijd voor een oefensessie voor de echte practice vanavond. Niet verder dan een 1:50 gekomen tot nu toe :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:21:
Zo frustrerend kan iRacing dus ook zijn: vandaag alles op alles gezet om 1 60min race te kunnen doen dit weekend: 13.00 ILMS. Geen tijd voor kwali, maar p14 starten is prima.

Beuken 2 wagens elkaar al rond tijdens de warmup in de chicane voor de start/finish. 1 tikt mij aan en achterwiel krom. TOW van 3 minuten en 12 minuten repair is het resultaat.

FML. Echt FML.

Sorry voor de weinig toevoegende post. Moest er even uit :F .
Om 15:00 ga ik ook mijn enige ILMS-race van deze week rijden. Hopelijk gaat het me beter af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:54:
Vanavond eens benieuwd naar Monza. Geen tijd voor een oefensessie voor de echte practice vanavond. Niet verder dan een 1:50 gekomen tot nu toe :D
Ik vrees voor vanavond, in de zin van dat ik niet in de weg wil rijden, maar dan ben je wel een sitting duck op het rechte stuk voor de chicane natuurlijk.

Elke keer aan de kant gaan is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ik was zojuist live te zien op TopSplitTV, met een 3.7k SoF Skippy race.
Als auto nummer 17 redelijk gestart, totdat ik er door een backmarker afgetikt werd. Teruggeknokt naar het gevecht om P11/12/13 in de laatste ronde, wanneer er iemand de hele track over rejoint in turn 1 en ik hem niet kan ontwijken. Uiteindelijk als P14 over de streep gekomen, maar erg frustrerend.

Mijn iRating komt steeds heel dicht bij de 3k, en valt dan weer. Volgende race beter. Het maakt me ook allemaal niet zo veel uit die rating, maar het zou wel leuk zijn om een keer die 3000 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
ActualFantasy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:14:
[...]

Ik vrees voor vanavond, in de zin van dat ik niet in de weg wil rijden, maar dan ben je wel een sitting duck op het rechte stuk voor de chicane natuurlijk.

Elke keer aan de kant gaan is ook niet de bedoeling.
Lijkt me dat het juist makkelijk is om niet in de weg te rijden op een baan met veel rechte stukken waarin een slechte exit je meteen een seconde laptijd kost :+ .

Monza is ook best een lange baan. Ik denk als je ook maar enigszins tempo in de auto hebt en niet naast de baan beland, je helemaal niet gelapt wordt door de top van het veld.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10 00:03
Gebruiken jullie ook CrewChief met voice activation en voice recognition? Voor mij werkt het erg wisselend. Ten eerste wordt elke scheet herkent als triggerwoord "Chief". Ik ga in mijn Playseat Challenge zitten: "BEEP", ik rij over een cerb en je hoort de force feedback: "BEEP" ik adem flink in door mijn neus: "BEEP".

Daarnaast is het zo dat hij dat random geluid ook als commando's interpreteert en dan opeens antwoord met "Acknowledged" of "Ok, will watch car number ...".

Het aller ergste is dat ik dan tot in den treuren hem daarmee probeer te stoppen:
"Chief, stop watching car number 11" -> "OK, will stop watching car number 7".
"Chief, stop watching number 11" -> "OK, will stop watching car number 2".
"Chief, stop watching car 11" -> "Ok, will stop watching car number 5".
"Chief, stop watching 11" -> "OK, will stop watching Curry".
Zucht... |:(
Ik ben dan wel geen native Engels spreker maar ik het is niet alsof ik een spraakgebrek heb :+ Buiten dat heb ik eigenlijk weinig problemen en andere commando's worden wel goed opgepakt.

Ik zag wel dat CrewChief ook van een andere speech recognition gebruik kan maken, maar die moet je dan nog trainen. Iemand daar ervaring mee?

Verder heb ik in de laatste 2 Skippy races aan het begin schade opgelopen aan mijn voor/achter vleugel waardoor ik 15-20 kmh miste op het rechte stuk. Is het dan de moeite waard om te pitten en kan die schade sowieso wel gerepareerd worden? Ik ben continu sitting duck op het rechte stuck, zelfs met een tow loep iedereen nog op me uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
soulcrusher schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:41:
Gebruiken jullie ook CrewChief met voice activation en voice recognition? Voor mij werkt het erg wisselend. Ten eerste wordt elke scheet herkent als triggerwoord "Chief". Ik ga in mijn Playseat Challenge zitten: "BEEP", ik rij over een cerb en je hoort de force feedback: "BEEP" ik adem flink in door mijn neus: "BEEP".

Daarnaast is het zo dat hij dat random geluid ook als commando's interpreteert en dan opeens antwoord met "Acknowledged" of "Ok, will watch car number ...".

Het aller ergste is dat ik dan tot in den treuren hem daarmee probeer te stoppen:
"Chief, stop watching car number 11" -> "OK, will stop watching car number 7".
"Chief, stop watching number 11" -> "OK, will stop watching car number 2".
"Chief, stop watching car 11" -> "Ok, will stop watching car number 5".
"Chief, stop watching 11" -> "OK, will stop watching Curry".
Zucht... |:(
Ik ben dan wel geen native Engels spreker maar ik het is niet alsof ik een spraakgebrek heb :+ Buiten dat heb ik eigenlijk weinig problemen en andere commando's worden wel goed opgepakt.

Ik zag wel dat CrewChief ook van een andere speech recognition gebruik kan maken, maar die moet je dan nog trainen. Iemand daar ervaring mee?

Verder heb ik in de laatste 2 Skippy races aan het begin schade opgelopen aan mijn voor/achter vleugel waardoor ik 15-20 kmh miste op het rechte stuk. Is het dan de moeite waard om te pitten en kan die schade sowieso wel gerepareerd worden? Ik ben continu sitting duck op het rechte stuck, zelfs met een tow loep iedereen nog op me uit.
Als je zo veel snelheid verliest in de Skip, dan zou ik zéker pitten. Je hebt bij de Skip sowieso 1 quick repair, dus die stop kost je (als je brandstof en banden uitzet!) all-in misschien 20s ofzo. 5s per ronde verliezen omdat je enorm veel snelheid mist zorgt dat je dat snel terugwint :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoogie2004 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 21:54:
[...]

Ja, ik heb die wel een beetje aangepast zodat ie iets stabieler is, met name aan de achterkant (ik ben er zo sneller mee).

Setup: https://drive.google.com/...pVIKWiR2/view?usp=sharing
Mocht iemand deze setup gebruiken, ik raad je aan er een klik brandstof bij te doen. Ik kwam 100m tekort zojuist :P

Eindelijk een goed resultaat, 2e in de Indy Pro met maar 1 inc (en 2x een 0x contact in de eerste ronde). De start was weer mayhem, as usual... Alles soort van weten te ontwijken (voor me spinde iemand nog voor de start...). In het laatste stuk van de race nog een paar ronden brandstof moeten sparen, anders had ik hem kunnen winnen misschien. Ik was bijna 2sec / ronde sneller de laatste paar rondjes als de winnaar, maar ik had teveel tijd verloren met brandstof sparen, en 100m voor de finish zat ik zonder :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SytseHartvelt
De overwinning voelt een beetje hol doordat ik na de hele week strijden in top split voor het eerst in split 2 zat, maar de rating is er niet minder om waard. Hatseflats, eindelijk.

Edit: Het was wel top split! Na de gebroadcaste race zijn alle snelle gasten gewoon gestopt en ik was auto #1 in top split. Dat leek me zo onwaarschijnlijk dat ik er van uit was gegaan dat het split 2 was :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EF95lktzDk8BSrNdf8pPKYDJjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/egnAZYsMym80QcopBnGb71lt.png?f=user_large

17 races in de Skippy op Summit Point gereden deze week, met in totaal 82 incident points voor een gemiddelde van 4.8 per race of 0.268/lap, met een snelste raceronde van 1.20.030 ( :'( )

Begonnen op B2.27 en 2589 iRating
Geëindigd op B3.44 en 3029 iRating

Niet ontevreden.

[ Voor 41% gewijzigd door SytseHartvelt op 14-06-2020 15:13 ]

Pagina: 1 ... 294 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies