iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 293 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
JPM85 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:36:
[...]

Die bochten moet je eerder aanremmen dan je denkt, juist doordat hard remmen de boel blokkeert en je hierdoor je banden slecht worden. Blokkeren van banden betekend gewoon veel leven eruit halen, hoe vaker je dit doet, hoe slechter ze worden = hoe meer je blokkeert.
Ben morgen avond weer thuis dus na de monza sessie eens proberen of t dan beter gaat als ik eerder rem.

Al zal een setje loadcell (tlcm) pedalen ook helpen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Zo net mijn eerste IMSA race gedaan en wonder wel zonder schade aan de auto overleeft, de snellere mensen laten gaan, en gewoon lekker mijn eigen race gereden wat wonder wel goed ging. Quali als 8e, en de race ook als 8e dus gewoon waar ik hoor te rijden, niet bij de beste maar ook niet bij de slechtste :+

7 Inc-jes gepakt waarvan 4 om uit de ellende te blijven :) :)

Wat Irating erbij Safetyrating hetzelfde gebleven dus prima zo, op naar Monza wat ik toch wel een hele gave baan vind .

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Wat balen dat de leuke races nu pas met C license zijn :( Week 13 dacht ik hey dit is leuk! Hebben ze ook nog eens de M4 van de BMW challenge gemaakt.... Dat wordt safety rating scoren.

Ik ben echt bagger traag, eindig midden veld op 1100 sof.. Alot of practice needed dus

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/06/11/Screenshot_2.jpg

Kijk dit schiet lekker op!

[ Voor 35% gewijzigd door green-tea op 11-06-2020 16:57 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:08
Voor degenen die willen bijtanken met Crew Chief tijdens de GoT-races heb ik een eerste tip gekregen op het CC-forum. De 'additional fuel to add...' setting accepteert ook een negatief getal. Dus als je verwacht dat de race 20 rondes gaat duren, kun je daar -230 invullen en correct getankt worden. Het is een beetje een lelijke workaround, maar het feit dat er een tijd én een aantal laps ingevuld moet worden bij het creëren van de race is ook lelijk, dus dat compenseert :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:40
Wormaap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:34:
Voor degenen die willen bijtanken met Crew Chief tijdens de GoT-races heb ik een eerste tip gekregen op het CC-forum. De 'additional fuel to add...' setting accepteert ook een negatief getal. Dus als je verwacht dat de race 20 rondes gaat duren, kun je daar -230 invullen en correct getankt worden. Het is een beetje een lelijke workaround, maar het feit dat er een tijd én een aantal laps ingevuld moet worden bij het creëren van de race is ook lelijk, dus dat compenseert :+
Mezelf kennende vergeet ik alleen gegarandeerd om die setting terug te zetten, waardoor de pitcrew er juist brandstof uitpompt in plaats van bijvult tijdens de races in de week erna :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Session30 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:38:
[...]

Mezelf kennende vergeet ik alleen gegarandeerd om die setting terug te zetten, waardoor de pitcrew er juist brandstof uitpompt in plaats van bijvult tijdens de races in de week erna :+
Dat is voor mij ook het probleem :+

Gelukkig is IMSA voor mij de enige serie die ik rijd waarin een pitstop nodig is, dus ik heb nu de fuel optie van crew chief gewoon uitgezet en reken zelf vantevoren wel ff uit hoeveel ik nodig heb.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:09

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Wormaap @Session30 @Raimond613 Je moet toch gewoon in staat zijn rondjes te rijden en dan de moet de berekening automatisch worden uitgevoerd door de software. Dus lekkere work around... not. Zoals ik al eerder heb gepost: JRT kan het wel.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:27:
@Wormaap @Session30 @Raimond613 Je moet toch gewoon in staat zijn rondjes te rijden en dan de moet de berekening automatisch worden uitgevoerd door de software. Dus lekkere work around... not. Zoals ik al eerder heb gepost: JRT kan het wel.
Kan dat ook als je JRT op een ipad draait? Want ik heb geen 4de scherm gebruik alleen een Ipad.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Tsja. CC loopt mis op het ‘tijd én rondes’-ding. In alle andere races (zowel op tijd als op rondes) werkt het prima. Dat JRT het prima doet geloof ik helemaal, maar die ga ik niet alléén voor brandstof aanschaffen (in VR heb ik er voor de rest weinig aan). Dat die workaround lelijk is zei ik zelf ook al :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:40
Buiten dit kleine puntje werkt Crewchief bij mij naar volle tevredenheid en vind ik met name de voice commands echt een toevoeging. Niet alleen de brandstof, maar ook even vragen hoe warm de baan is of hoe laat het eigenlijk is. En dan zijn er nog honderden voice commands die ik nog eens uit mijn hoofd moet leren. Brandstof bij de IMSA en ILMS gaat ook altijd perfect. Dat ik dan in de league 2x per week even handmatig mijn fuel moet uitrekenen is te overzien 😊

Nu ken ik JRT eigenlijk alleen maar van de timingscreens (waar ik als VR gebruiker niet zoveel aan heb), wist eigenlijk niet dat ze ook dergelijke functies hadden maar zal er zeker eens naar kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Wormaap schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 16:34:
Of voor het realistische werk gaan (t is wel sim racen) en een timer op 45 min zetten en dan een race simulatie rijden dan weet je vanzelf hoeveel je nodig hebt gooi er voor 2 rondjes bij aan warm up en dergelijke en je hebt t. 🤓
Het is ook wel meer werk maar ook een goed voor meer data zoals grip verlies door slijtende banden en hoe je auto zich anders gaat gedragen.
Of in mijn geval uitzoeken hoe het komt dat je een complete set banden oprookt in 45 min😭😭

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Weer een gezellige Skip race. Om het positieve te benadrukken eerst: Ik ga tenminste nu weer een beetje sneller dan gisteren :+

Had dit voorval tijdens de race. Had mijzelf mooi buiten de chaos gelaten van P12 naar P5 gereden.

Toen gebeurde dit. Gevalletje pech, niks aan te doen of had ik zelf wel wat kunnen doen? Misschien had ik wat meer naar rechts gekund maar ik ging links van hem omdat ik verwachte dat hij damage had en daarom langzaam, zeker met de druk achter me wilde ik zo min mogelijk tijd verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy55 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:48:
[...]

Kan dat ook als je JRT op een ipad draait? Want ik heb geen 4de scherm gebruik alleen een Ipad.
Yep werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
ZelianGuy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:06:
Weer een gezellige Skip race. Om het positieve te benadrukken eerst: Ik ga tenminste nu weer een beetje sneller dan gisteren :+

Had dit voorval tijdens de race. Had mijzelf mooi buiten de chaos gelaten van P12 naar P5 gereden.

Toen gebeurde dit. Gevalletje pech, niks aan te doen of had ik zelf wel wat kunnen doen? Misschien had ik wat meer naar links gekund maar ik ging links van hem omdat ik verwachte dat hij damage had en daarom langzaam, zeker met de druk achter me wilde ik zo min mogelijk tijd verliezen.

[YouTube: iRacing Skip 2020-6-11]
Zoals ik het zie komt hij de baan op en wilt zo min mogelijk tijd verliezen en ziet jouw over het hoofd hij had gewoon in de buitenbocht terug moeten komen en daar weer op gang komen, zoals ik het zie doe jij dus weinig fout.
Moet wel zeggen dat ik de iracing spotter vorige week soms erg traag vond

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06:26

Toen gebeurde dit. Gevalletje pech, niks aan te doen of had ik zelf wel wat kunnen doen? Misschien had ik wat meer naar rechts gekund maar ik ging links van hem omdat ik verwachte dat hij damage had en daarom langzaam, zeker met de druk achter me wilde ik zo min mogelijk tijd verliezen.

Je had wat meer de rechterkant aan kunnen houden, verder doe je niks fout. Hij komt wat lomp de baan op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik had in deze situatie zo ver mogelijk naar rechts gegaan; respect voor hoe je de witte auto weet te missen, maar dat had het moment moeten zijn dat je je realiseert dat er nog een 2e auto links van je zit, waar je dus zover mogelijk bij vandaan wilt blijven.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Raimond613 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:27:
[...]

Ik had in deze situatie zo ver mogelijk naar rechts gegaan; respect voor hoe je de witte auto weet te missen, maar dat had het moment moeten zijn dat je je realiseert dat er nog een 2e auto links van je zit, waar je dus zover mogelijk bij vandaan wilt blijven.
Hier dus het voorbeeld dat je zelfs als toeschouwer denkt dat iemand het goed deed dat kan je er ook naast kan zitten, aldoende leert men

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Laatst nog eens de fueling overlay van RaceLabApps uitgeprobeerd ...maar, ik blijf toch telkens weer terugkomen bij JRT (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 15:29:
Ik heb er maar eens een mailtje aan Support aan besteed om aan te vragen om de overal sound slider in iRacing ten eerste per auto te laten gelden en ten tweede er een key bind voor in het leven te roepen.
------> Geduld modus voor de komende 5 jaar opgestart, maar het zal er wel een keer komen <-----
Ik zou d'r inderdaad niet te veel op rekenen :+ Heb jaren geleden al gevraagd om een feature die alle black boxes per auto in kan stellen zodat ik ze neer kan zetten waar ze het mooist/best uitkomen .. helaas.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 22:15
RacelabApps ook

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZelianGuy
Arfman schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:43:
[...]

Ik zou d'r inderdaad niet te veel op rekenen :+ Heb jaren geleden al gevraagd om een feature die alle black boxes per auto in kan stellen zodat ik ze neer kan zetten waar ze het mooist/best uitkomen .. helaas.
Die komt 'Soon™' :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zQbxD8aT7LJ3SSApdfSjJTo8o5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/eSAVOinK0oHCg4SPjrMCs5mc.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 22:02
Ik deel even een race van mij van gisteren wat eigenlijk niet eens zo slecht was. Van 8 naar 3 aan het einde maar meer geluk dan verstand. Ik hoop een beetje dat jullie mij kunnen vertellen wat mijn aandachtspunten zijn. Denk dat er iets niet goed gaat met het remmen...nog steeds... maar ik weet niet wat. Ook zie ik verschillende racelijnen maar als ik dan een aantal video's bekijk van mensen die 1:05 rijden zie ik ook heel verschillende lijnen. Geen idee dus of dit iets is.
Dus voor lering (voor mij) en vermaak (voor jullie) hier mijn race van gisteren.

Popcorn mode aan:
https://1drv.ms/u/s!Aif-95Odaxso8CsFSrVl212SJegn?e=qdOYwY

Alvast heel erg bedankt voor de mensen die de moeite nemen dit te bekijken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Mdeppie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:19:
Ik deel even een race van mij van gisteren wat eigenlijk niet eens zo slecht was. Van 8 naar 3 aan het einde maar meer geluk dan verstand. Ik hoop een beetje dat jullie mij kunnen vertellen wat mijn aandachtspunten zijn. Denk dat er iets niet goed gaat met het remmen...nog steeds... maar ik weet niet wat. Ook zie ik verschillende racelijnen maar als ik dan een aantal video's bekijk van mensen die 1:05 rijden zie ik ook heel verschillende lijnen. Geen idee dus of dit iets is.
Dus voor lering (voor mij) en vermaak (voor jullie) hier mijn race van gisteren.

Popcorn mode aan:
https://1drv.ms/u/s!Aif-95Odaxso8CsFSrVl212SJegn?e=qdOYwY

Alvast heel erg bedankt voor de mensen die de moeite nemen dit te bekijken.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Voor de volgende keer, upload het even naar Youtube. Dat maakt het wat makkelijker met kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:38
Kon ik nog maar eens een kwalificatie überhaupt een nette tijd rijden. Dan bleef ik ook wat meer uit de problemen denk ik. Zelfs mijn banker laps verpruts. En de pole is 1.6 sec langzamer dan mijn beste tijd :x

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:26:
Kon ik nog maar eens een kwalificatie überhaupt een nette tijd rijden. Dan bleef ik ook wat meer uit de problemen denk ik. Zelfs mijn banker laps verpruts. En de pole is 1.6 sec langzamer dan mijn beste tijd :x
Misschien focus je je toch teveel op die snelle tijd, waardoor je (onbewust) toch teveel aan het pushen bent? Wat gebeurd er als je volledig gefocused op inc-loos rijden een kwalificatie gaat doen?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qm_Jclyn7Qira2f6fNG0nPtPL78=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V4p2JxkzVjALdaAm6NusNwpX.jpg?f=user_large

Op verzoek hosten wij morgenavond een practice sessie op Autodromo Nazionale Monza voor diegene die alvast willen oefenen voor de week 2 race van zondag en/of maandag! Je kunt joinen als je lid bent van onze GoT league.

De server zal beschikbaar zijn van 20:00 tot 22:00!

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-10 22:02
ZelianGuy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Voor de volgende keer, upload het even naar Youtube. Dat maakt het wat makkelijker met kijken.
Sorry, dan moet ik even uitzoeken hoe dat moet...en ook even wachten op de nieuwe PC want dit is niet te doen. Zal er aan werken en heb het dan volgende week klaar O-)

Hoop dat toch iemand de kans heeft om dit te bekijken O-)

Ben trouwens net gepromoveerd naar D class *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Misschien focus je je toch teveel op die snelle tijd, waardoor je (onbewust) toch teveel aan het pushen bent? Wat gebeurd er als je volledig gefocused op inc-loos rijden een kwalificatie gaat doen?
Ik probeer me juist helemaal niet te focussen op de snelle tijd, maar wil eerste rondje gewoon 1.5 sec boven mijn PR rijden. Maar zelfs dan maak ik fouten. Nog langzamer dan kan ik beter geen kwalificatie rijden. Maar goed, het zal dan toch wel druk of spanning zijn of wat dan ook.

De race zelf na weer wat tikjes van anderen en een pitstop voor schade, toch nog mooi naar voren gereden maar zelf in de laatste ronde weg gegooid. Had meer ruimte moeten geven aan diegene die ik inhaalde. Hij verremt zich, ik flinke schade maar kon door op 3 benen. Vlak voor de finish komt hij weer bij en ramt me nog eens vol. Jep weer 12 incs ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2020 20:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:05

Fuelke

Forza Ferrari

Even meerijden met Fuelke bij de start van een Radical race?

8)7

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:59:
[...]

Mja. Deze race na weer wat tikjes van anderen mooi naar voren gereden maar zelf in de laatste ronde weg gegooid. Had meer ruimte moeten geven aan diegene die ik inhaalde. Hij verremt zich, ik flinke schade maar kon door op 3 benen.
Zelfreflectie. Top! Je weet nu iig wat je volgende keer in deze situatie anders kunt doen.
Vlak voor de finish komt hij weer bij en ramt me nog eens vol. Jep weer 12 incs ofzo.
Dat klinkt als een bewust actie. If so, replay opsturen en protesten! Daar is nooit een excuus voor.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:01:
[...]

Zelfreflectie. Top! Je weet nu iig wat je volgende keer in deze situatie anders kunt doen.

[...]

Dat klinkt als een bewust actie. If so, replay opsturen en protesten! Daar is nooit een excuus voor.
Laatste keer dat ik super bewust van de baan werd geramd is er ook niks aan gedaan, dus daar doe ik de moeite niet meer voor.

De skip ligt me niet echt (welke auto wel :D) ofzo. Kom niet echt aan goede tijden. Mijn PR deze week op Summit is 1:21.1 in practice en 1:21.4 in de race. Dus dan zit je in de medium splits ergens halverwege het middenveld. Maar goed, het is meer een probleem dat deze auto's een beetje de randgevallen van iRacing trekt ofzo. Want echt wat er allemaal hier gebeurt, met de MX5 nooit meegemaakt.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2020 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:03:
[...]

Laatste keer dat ik super bewust van de baan werd geramd is er ook niks aan gedaan, dus daar doe ik de moeite niet meer voor.
Op deze manier wordt de huidige situatie ook niet beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Dat doen ze misschien niet bij de 1e keer, maar als je het niet meldt word er bij de volgende die dat ervaart ook niks mee gedaan omdat het dan pas de 1e keer is. Dossiervorming doen ze echt wel aan.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ga de replay nog eens kijken, laat ik jullie even beoordelen eerst. Voor ik iemand vals beschuldig.

Waar het voor mij met name mis ging in de eerste ronde:

En de laatste ronde gezien vanuit de andere rijder die tegen mij aanreed:

Achteraf gezien was het minder heftig dan ik dacht. Emoties he. Geen protest waard denk ik.

[ Voor 82% gewijzigd door Phusebox op 11-06-2020 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37
Mdeppie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:44:
[...]

Sorry, dan moet ik even uitzoeken hoe dat moet...en ook even wachten op de nieuwe PC want dit is niet te doen. Zal er aan werken en heb het dan volgende week klaar O-)

Hoop dat toch iemand de kans heeft om dit te bekijken O-)

Ben trouwens net gepromoveerd naar D class *O*
Je kan het ook uploaden op Streamable. Dat werkt nog eenvoudiger dan YouTube.

https://streamable.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
[...]

De skip ligt me niet echt (welke auto wel :D) ofzo. Kom niet echt aan goede tijden. Mijn PR deze week op Summit is 1:21.1 in practice en 1:21.4 in de race. Dus dan zit je in de medium splits ergens halverwege het middenveld. Maar goed, het is meer een probleem dat deze auto's een beetje de randgevallen van iRacing trekt ofzo. Want echt wat er allemaal hier gebeurt, met de MX5 nooit meegemaakt.
Ik wil niet lullig doen maar 1.21.1 en 1.21.4 in de race zijn verdomd goede tijden. Dit is al talloze keren gezegd, staar je niet blind op de tijden boven je want er zijn ALTIJD mensen die sneller dan je zijn. Ik was vandaag gelukkig met een 1.21.9 optimal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZelianGuy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Ik wil niet lullig doen maar 1.21.1 en 1.21.4 in de race zijn verdomd goede tijden. Dit is al talloze keren gezegd, staar je niet blind op de tijden boven je want er zijn ALTIJD mensen die sneller dan je zijn. Ik was vandaag gelukkig met een 1.21.9 optimal.
Hmm tja ik zag mensen constant in de 1:20 rijden dus ik dacht als die in mijn groep zitten moet ik toch ook harder kunnen.

Maar ja wat heb je er aan als je geen kwalificatie kunt rijden en elke race na de eerste ronde laatste ligt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Potver..

Net aansluiting bij de top 5 gevonden, mooie uitremactie en dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ActualFantasy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:19:
Potver..

[YouTube: 2020 06 11 20 12 10]
Mja heel eerlijk, was dat ook wel wat enthousiast. Ik snap dat hij je niet verwachtte daar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Yo He, Yo Ho! Daar heb ik dan eindelijk mijn allereerste iRacing win behaald!! Alleen niet in road.... maar in Oval!

Ik verveelde me vanavond en zag dat om 19:45 de ARCA Menards series begon, leek me wel lachen dus 2 minuten voor tijd de auto aangeschaft en zonder ook maar een meter afgelegd in die auto de kwalificatie in. Als 11e gekwalificeerd, niet ontevreden maar was wel bang om in midden van de chaos te belanden....

Nu was de baan voor deze week South Boston, ik wist dat het een Oval was, maar niet zo ultra mini potentiele wreckfest Oval..... Uiteraard elke ronde autos links en rechts moeten ontwijken... tot ik op gegeven moment die heerlijke woorden hoorde "You're in the lead"

Toen brak het zweet me wel een beetje uit, want ja we waren pas halverwege!! Gelukkig heb ik hem heel kunnen houden en naar de finish kunnen rijden met 1.5 seconde voorsprong op de #2!

Oval is serieus mijn guilty pleasure aan het worden!! Ik vraag me alleen af hoe mensen hun SR op pijl houden in Ovals haha

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Mja heel eerlijk, was dat ook wel wat enthousiast. Ik snap dat hij je niet verwachtte daar.
:/

Ik verrem mij niet, ik heb de binnenkant, ik schiet niet door.

Hij hoort mij daar te zien zitten hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
ActualFantasy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:19:
Potver..

[YouTube: 2020 06 11 20 12 10]
Ja ik vindt hem ook wat overmoedig, dit is niet echt uitremmen. De autos voor je zijn in gevecht en letten dus niet zo op jouw want je zit er echt een stuk achter. De persoon voor je komt door het gevecht te ver naar rechts en moet dus flink zn best doen om de bocht naar links te halen maar kan daardoor jou waarschijnlijk niet eens zien, in ieder geval niet met de normale spiegels, misschien met de virtual mirror.
Ja de ruimte was er, nee ik denk niet dat hij je zag en nee ik zie dit niet als uitremactie maar proberen te profiteren van anderen. (Niet dat ik het zelf ooo niet geprobeerd had misschien :) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
ActualFantasy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Ik snap jou ook, en geef jou ook niet de schuld. Maar je komt wel van ver. En met 4 auto's voor zich snap ik dat ie dat niet heeft zien aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:07:
Ga de replay nog eens kijken, laat ik jullie even beoordelen eerst. Voor ik iemand vals beschuldig.

Waar het voor mij met name mis ging in de eerste ronde:
[Streamable: iRacing2]

En de laatste ronde gezien vanuit de andere rijder die tegen mij aanreed:
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-06-11 20-12-09]

Achteraf gezien was het minder heftig dan ik dacht. Emoties he. Geen protest waard denk ik.
Situatie 1: Je liet wel erg veel ruimte. Een mindere rijder ziet dat als kans en met slechte wagenbeheersing van zijn kant gaat het fout. Race incident.
Situatie 2: Je reed wel heel langzaam. Maar dat neemt niet weg dat hij om en niet door je heen had moeten gaan. Heen opzet zo te zien maar wel een beginner die zijn stuur niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:47:
[...]

Situatie 1: Je liet wel erg veel ruimte. Een mindere rijder ziet dat als kans en met slechte wagenbeheersing van zijn kant gaat het fout. Race incident.
Situatie 2: Je reed wel heel langzaam. Maar dat neemt niet weg dat hij om en niet door je heen had moeten gaan. Heen opzet zo te zien maar wel een beginner die zijn stuur niet kon vinden.
1. Bij de eerste probeerde ik voorzichtig de bocht door te gaan en liet juist ruimte aan de binnenkant voor diegene achter mij want ik dacht dat die een actie zou doen. Maar die ene kwam wel van erg ver. Inderdaad wel veel ruimte daar. Maar goed ik was al blij de helft van de eerste ronde gehaald te hebben zonder naar de pits te moeten :+

2. Die snelheid kwam doordat ik flink schade had nadat hij al eerder achterop me was gereden na een inhaalactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Je gelijk hebben en krijgen zijn helaas twee verschillende dingen ;)

Ik had echter precies hetzelfde gaan als jij hoor. Hij schiet volledig door en mist volledig de bocht. Groot gelijk dat je jouw auto er dan zo in laat rollen. Hij is echter, zoals je ziet, wel wat risico vol omdat je op deze manier jezelf wel volledig afhankelijk maakt van de alertheid van de ander.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 20:50:
[...]

1. Bij de eerste probeerde ik voorzichtig de bocht door te gaan en liet juist ruimte aan de binnenkant voor diegene achter mij want ik dacht dat die een actie zou doen. Maar die ene kwam wel van erg ver. Inderdaad wel veel ruimte daar. Maar goed ik was al blij de helft van de eerste ronde gehaald te hebben zonder naar de pits te moeten :+

2. Die snelheid kwam doordat ik flink schade had nadat hij al eerder achterop me was gereden na een inhaalactie.
2) dan wil ik die eerdere inhaalactie wel eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
39 incidenten in de laatste 4 races, ik ben een beetje overmoedig denk ik. :X

@Phusebox , ik reed net in de 2e split en met 1:21.0 als snelste ronde was ik de op 1 na langzaamste van het veld. En dat na een kwalificatie op P6. Ik zat weinig in slipstreams, dat hielp ook niet mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 21:13:
39 incidenten in de laatste 4 races, ik ben een beetje overmoedig denk ik. :X

@Phusebox , ik reed net in de 2e split en met 1:21.0 als snelste ronde was ik de op 1 na langzaamste van het veld. En dat na een kwalificatie op P6. Ik zat weinig in slipstreams, dat hielp ook niet mee.
Ja, zoals ik zei mid tot hoog 1:20 heb je nodig wil je vooraan mee komen. Maar goed zo ver ben ik nog lang niet. Eerst maar eens een clean race rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:56
Ik blijf toch moeite hebben met de lagere klasse auto’s op het circuit bij de IMSA. Wel van de lijn af, oh nee toch niet.. anderen van dezelfde klasse die daar gelijk gebruik van willen maken, oorzaak: te veel incs en spinnen.. ik denk dat ik op yoga moet ofzo om rustig te blijven...:)

Dit is de situatie waar ik het over had... wellicht had ik niet zo snel meer naar mijn lijn moeten gaan, leer momentje voor mijzelf..:
https://clips.twitch.tv/SpotlessBoringKoupreyTakeNRG

[ Voor 25% gewijzigd door ourplayground op 12-06-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist voor het eerst op Monza geoefend met de 488 GTE. Deze baan ligt mij veel beter dan een Interlagos. Rij nu 1:47 laag maar heb nog maar 20 rondjes gereden. Daar kan nog wel wat tijd van af een 1:44 zou mooi zijn :D

Edit: ik zie net dat een 1:44 wel een beetje snel is, bij nader inzien is een 1:45 ook goed :+

[ Voor 18% gewijzigd door laforte op 11-06-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Ik zou graag de Nurburgring Endurance race meerijden in de Mercedes AMG GT3 dit weekend, iemand die mee wil doen? Heb geen team/endurance ervaring, hoogste is IMSA/VRS Sprint, 1.9/2.0K rating, B3.51 SR.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Net ook maar eens mijn eerste race in IMSA gereden, bottom split en dat was eraan te merken.

Op zich was ik redelijk goed vertrokken vanop p31 (niet gekwalificeerd) naar p19 tegen einde lap 2 en vandaar rustig door gereden tot p17, niet zonder foutjes maar niets ergs. Een paar keer gespind of off track en zo maar niet dat ik veel inc points kreeg. Toch telde ze uiteindelijk wel langzaam op.
Plots komt iemand in turn 1 die zich verremt met een bmw in men kont geknald en ik lig er dus af. Ik rejoin en de nr 3 komt achter me dus beslis om hem door te laten wanneer hij dicht genoeg kwam een paar turns verderop. Vervolgens spint deze persoon in de volgende bocht en staat hij dwars op het circuit waardoor ik er recht op vloog. Kon hem echt onmogelijk nog ontwijken en remmen had ook niet veel zin dankzij lockup. Schade en 10 min repairs en dan nog de drive through penalty voor 17 inc points zorgde ervoor dat ik zo goed als laatste stond.

Al bij al was het wel een toffe ervaring en heb ik er veel uit bijgeleerd maar heb duidelijk nog een redelijk lange weg te gaan. Op gebied van pace kon ik nog wel redelijk mee en zie zeker nog veel plekjes waar ik heel wat goed kan maken. Oefenen is dus de boodschap!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
ourplayground schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:02:
Ik blijf toch moeite hebben met de lagere klasse auto’s op het circuit bij de IMSA. Wel van de lijn af, oh nee toch niet.. anderen van dezelfde klasse die daar gelijk gebruik van willen maken, oorzaak: te veel incs en spinnen.. ik denk dat ik op yoga moet ofzo om rustig te blijven...:)
Gisteren had ik er ook moeite mee, eraf gereden terwijl ik op P2 lag door een achterligger. Hieruit geleerd dat geduld belangrijk is, de anderen die om je heen rijden hebben er ook last van.

Gewoon rustig er achter blijven tot hij duidelijk een lijn kiest of in een sectie waarin de GTE duidelijk sneller is hem voorbij steken. Wat mij vooral wel wil helpen is zorgen dat je een goede exit hebt, niet in de slipstream gaan hangen en duidelijk een kant kiezen. Diegene die gelapt wordt vind het wellicht ook lastig en op deze manier maak jij heel duidelijk wat je wil.

Vandaag had ik overigens keurig een bericht van de persoon die me er gisteren af reed, dat vind ik dan toch wel weer mooi.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Wel echt leuk, die veelzijdigheid in multi car racing...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ith4BVgY6uPcwYiDuINAkf1lE7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JU70jqQatnfZdZ1aNJqdTRuX.jpg?f=user_large

Waarom hebben ze die Ferrari ook alweer een positieve BoP gegeven? Was echt niet leuk racen dit. En precies het gene waar ik bang voor was gebeurde in de race: mid apex van achteren door een Ferrari rond getikt worden omdat die krengen veel meer snelheid hebben :(

Ik hoop dat dit Interlagos-eigen is, maar ik ben er bang voor.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Jimmy J. schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:53:

[Afbeelding]

Waarom hebben ze die Ferrari ook alweer een positieve BoP gegeven? Was echt niet leuk racen dit. En precies het gene waar ik bang voor was gebeurde in de race: mid apex van achteren door een Ferrari rond getikt worden omdat die krengen veel meer snelheid hebben :(

Tsja het is niet anders, ik rijd de Ferrari omdat ik me daar het beste bij voel. Blijft natuurlijk wel K met P als je vanachter aangetikt wordt.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 01:35

[Afbeelding]

Jij rijdt natuurlijk ook top split, daar rijdt nagenoeg iedereen in de auto op basis van wat het snelste is, niet op basis van wat het fijnste rijdt, mooiste eruit ziet of vetste geluid heeft.

Als volgende week de Ford het snelste blijkt, rijdt iedereen in de Ford in de top. (Even heel gechargeerd, maar daar lijkt het vaak wel op :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10

[Afbeelding]

Als je nou een lagere sof hebt kan je tenminste de Ferarri bij houden in de BMW :P

——
Gisteren wat leuke races gehad. De eerste redelijk vooraan gestart. Na 3 ronden ofso iets teveel draft hebben en te dicht op de voorganger. Tik hem rustig aan blijkt maar geen inc. Maar vlogen er toch af. Toen laatste en weer naar voren gereden. Ook 1/2 plaatsen gewonnen in de pits.

Daarna nog twee races gedaan en die weer lekker voorin geëindigd. Goed voor de puntjes en weer wat safety rating erbij. Weinig incs. En die er waren zijn off tracks van mijzelf. Iets met bocht 4 net te wijd. Verder heerlijke gevechten gehad en de GT3 bakken mooi voorbij kunnen rijden. Beetje afwachtende houding, knipperen met de lampjes op tijd en even door de mic aangeven dat je er langs komt. Werkte prima en belangrijke is super veel fun gehad. oOo

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JPM85 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 00:18:

Als volgende week de Ford het snelste blijkt, rijdt iedereen in de Ford in de top. (Even heel gechargeerd, maar daar lijkt het vaak wel op :+ )
Daar lijkt het niet op, dat is gewoon zo.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 19:37

[Afbeelding]

Misschien toch maar op zoek naar een nieuwe set up voor de Ferrari ;) . Was overgestapt naar de Ford omdat ik deze op Interlagos een stuk stabieler vond rijden.

Wel jammer dat de races zo eenzijdig zijn, maak er dan een Ferrari cup van.

Dat vond ik vroeger geniaal bij PGR2 of 3. Daar waren de klasses erg gelijk. Pakte altijd de Spyker terwijl deze de laagste stats en reed iedereen in de online lobbies aan gort. Good Times O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het ligt er ook heel erg aan welke split je zit. Vooral in de top split zit het allemaal zo dicht bij elkaar dat je jezelf echt in de vingers snijdt als je niet de snelste auto voor die week kiest. In lagere splits zie je dat al iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Stevokay schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:49:
[...]

je kunt de autos testen op testdrive.iracing.com ....scheelt je een hoop investeren, dan koop je alleen die auto's die je wilt hebben...
Ik weet al ongeveer welke autos ik wil :) de ferrari gt3 en gte en de bmw m4 gt4

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Ik wil dit weekend mijzelf eens een keer wagen aan de rookie Oval Series. Zijn er nog dingen waarmee ik daar rekening mee moet houden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
ZelianGuy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:22:
Ik wil dit weekend mijzelf eens een keer wagen aan de rookie Oval Series. Zijn er nog dingen waarmee ik daar rekening mee moet houden?
Ik zou me richten op de race uitrijden en crashes voorkomen, dan eindig je meestal hoog in de rookie oval races.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ZelianGuy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:22:
Kijk ook vóór de start in je spiegel. Sommige mensen hebben niet door dat de leider bepaalt wanneer de race start en geven gas voordat't groen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-10 14:14
Hey Iracers,

Ik heb de laatste pagina's niet gelezen, dus misschien is het al gevraagd/beantwoord, maar ervaren jullie ook dat de auto's op Le Mans ineens stuk langzamer zijn of ligt dit puur aan mij? S2W12 op de IELMS race kon ik tijdens practice rond de 3.53-54 rijden, maar nu kom ik(zowel oude als nieuwe vrs-setups) met heel veel moeite onder de 3.56. Ik kan gewoon niet achterhalen waar ik de tijd verlies. Ik rijd in de BMW M8. Ervaren meer mensen dit? Ik heb de patchnotes gescand, maar zag niks omtrent de M8 staan.

Groetjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MC_Sparkles schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:38:
Hey Iracers,

Ik heb de laatste pagina's niet gelezen, dus misschien is het al gevraagd/beantwoord, maar ervaren jullie ook dat de auto's op Le Mans ineens stuk langzamer zijn of ligt dit puur aan mij? S2W12 op de IELMS race kon ik tijdens practice rond de 3.53-54 rijden, maar nu kom ik(zowel oude als nieuwe vrs-setups) met heel veel moeite onder de 3.56. Ik kan gewoon niet achterhalen waar ik de tijd verlies. Ik rijd in de BMW M8. Ervaren meer mensen dit? Ik heb de patchnotes gescand, maar zag niks omtrent de M8 staan.

Groetjes.
De BOP is aangepast: JPM85 in "iRacing 2016-2020"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
Ah dat verklaart het. Bedankt voor je snelle reply _/-\o_ Weet ik in ieder geval dat ik niet een stuk slechter ben geworden in 2 weken :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
ourplayground schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:02:

Dit is de situatie waar ik het over had... wellicht had ik niet zo snel meer naar mijn lijn moeten gaan, leer momentje voor mijzelf..:
https://clips.twitch.tv/SpotlessBoringKoupreyTakeNRG
Ik denk dat het voornamelijk is dat voor jou al 2 GTE auto's de GT3 rijder inhalen in een redelijk onoverzichtelijke bocht. De hairpin knijpt namelijk verder door naar rechts, waardoor je niemand ziet als je niet opzij kijkt of een triple screen hebt.

1 auto voorbij laten gaat goed, 2 wordt een risico en bij 3 dan zou ik er ook vol bovenop geknalt zijn als GT3 rijder, je wilt namelijk daar niet stil gaan staan.

Ik denk dat de belangrijkste tip voor iedereen hier is (dus niet alleen voor jou).
Bij crashes die er vreemd uit zien, waarbij jij de persoon wel gezien hebt doordat je F3 blackbox gebruikt, triple screen of 49" ultriwide hebt. De persoon waar jij tegen racet zit misschien op een 13" laptop scherm te racen zonder gebruik te maken van de F3 blackbox & crewchief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
MC_Sparkles schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Ah dat verklaart het. Bedankt voor je snelle reply _/-\o_ Weet ik in ieder geval dat ik niet een stuk slechter ben geworden in 2 weken :9
De BoP is alleen voor het special event, dus dat je langszamer bent hoeft niet 100% zeker daar aan te liggen.
Reguliere 20S3 races op LeMans hebben deze BoP niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
JPM85 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:46:
[...]

De BoP is alleen voor het special event, dus dat je langszamer bent hoeft niet 100% zeker daar aan te liggen.
Reguliere 20S3 races op LeMans hebben deze BoP niet.
Hmm vreemd. Ik ga vanavond maar even flink wat rondjes rijden en de vrs data bekijken en waar het in zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
MC_Sparkles schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:00:
[...]

Hmm vreemd. Ik ga vanavond maar even flink wat rondjes rijden en de vrs data bekijken en waar het in zit.
Houd ook rekening met de baanomstandigheden. Op een koudere baan ben je sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MC_Sparkles
ZelianGuy schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:07:
[...]

Houd ook rekening met de baanomstandigheden. Op een koudere baan ben je sneller.
Ja, ben er bekend mee. Maar verschil in baan temp is maar 2 graden, dus daar kan het niet aanliggen dat ik direct dikke 2-3 seconden langzamer ben. Misschien wel aan de staat van de baan. Maar we gaan het zien vanavond. Wellicht hebben mijn teamgenoten het ook.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[Afbeelding]

Ik merkte het gisteren ook tijdens wat training sessies, iedereen in de top rijd in de Ferrari ik met de Porsche kom toch behoorlijk wat te kort. Net nu ik de Porsche gewend begin te raken, toch maar eens kijken wat de Ferrari doet tijdens een training sessie. In een andere auto rijden dan de rest vind ik niet erg die op de ene baan misschien iets beter is als de andere, maar om vervolgens echt zoek gereden te worden doordat de auto gewoon te traag is vanwege de BoP, haalt het plezier wel weg en stap je vervolgens toch ook maar over op de snellere auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Gisteren mijn eerste indycar fixed in de IR18 gereden op Texas Motorspeedway. Deze serie telt mee voor je oval iRating.

Net van te voren Texas gekocht en een paar rondjes gereden in de practice sessies. Ik had nog niet veel ervaring met de 2018 indycar, maar hij bleek zowat hetzelfde te rijden als de DW12 waarmee ik onlangs een paar fun races heb gewonnen op Indianapolis.
Wellicht merk je meer verschillen tussen deze auto's als je open setups gebruikt

Mijn oval iRating is heel laag, leuk om een nieuwe carreerpath te beginnen onderaan de ladder.
Het waren 75 rondjes, dus dacht dat is een dik half uur of zo, maar er bleken full course yellows in te zitten en we hebben meer ronden afgelegd tijdens yellow dan green, dat is wel wat minder.

Mijn uitgangspunt was om geen VeeKaytje te doen (met alle respect want ik ben een groot fan van Rinus) en het lukte. Ik reeds steeds rond de 7e plek en werd bij elke restart weer voorbijgrereden door een aantal coureurs, maar die lukten het uiteindelijk niet om de auto uit te muur te houden.
UIteindelijk zesde geeindigd zonder crashes.
Was een leuke ervaring, ga deze serie elke week rijden.

Vooral in VR is oval rijden erg spectaculair.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Eindelijk eens een goede race gehad, buiten 1 incident in de tweede ronde (ik zat er wat dicht op en opeens jumpte zijn auto iets naar links), maar verder hele race gevecht om P1 gehad. Uiteindelijk tweede geworden omdat ik het af en toe op safe speelde. Ga de replay eens capturen.

Meh de replay is maar saai haha. Gebeurt weinig in die 18 rondjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Die nummer 9 8)7

Als je bij de start al zo'n beetje in de pit lane rijdt, de groene auto voor je het gat al gedicht heeft voordat je op het gas kan. Rechts langs de muur had 100% een mega crash geweest tussen jezelf, groene BMW & de Shell V-Power Ferrari.

Wat was dan je idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
JPM85 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:09:
[...]

Die nummer 9 8)7

Als je bij de start al zo'n beetje in de pit lane rijdt, de groene auto voor je het gat al gedicht heeft voordat je op het gas kan. Rechts langs de muur had 100% een mega crash geweest tussen jezelf, groene BMW & de Shell V-Power Ferrari.

Wat was dan je idee?
Ik vond het ook al een vreemde positie. Wel een leuk clipje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:57:
Eindelijk eens een goede race gehad, buiten 1 incident in de tweede ronde (ik zat er wat dicht op en opeens jumpte zijn auto iets naar links), maar verder hele race gevecht om P1 gehad. Uiteindelijk tweede geworden omdat ik het af en toe op safe speelde. Ga de replay eens capturen.

En had je nu het idee, dat je iets anders deed dan in voorgaande races? Uiteraard gefeliciflapsietaart met de uitslag *O* *O* *O*

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:22:
[...]

En had je nu het idee, dat je iets anders deed dan in voorgaande races? Uiteraard gefeliciflapsietaart met de uitslag *O* *O* *O*
Ja op P3 gekwalificeerd ipv P15 starten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Ja op P3 gekwalificeerd ipv P15 starten :+
Volgens mij lees ik iets over op safe spelen... Just saying :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Blerf schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:40:
[...]

Volgens mij lees ik iets over op safe spelen... Just saying :)
Daar heb ik over heen gelezen 7(8)7

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Phusebox schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:57:

Mooi zo.

Omdat je na die mindere races irating hebt verloren gaat de strength of field ook naar beneden en kom je in splits terecht waar niet iedereen sneller is dan jij. Welkom bij iRacing. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 14:29
SytseHartvelt schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 12:41:
Ik ben nu B3.88 met 2244 iRating. Doel is sowieso om dit seizoen nog B4.0 te halen om de A-license binnen te koppen.

[...]

2500 iRating moet sowieso haalbaar zijn, en afhankelijk van hoe goed ik mijn best doe zie ik 3k iRating ook nog wel gebeuren. Dat als doel stellen gaat me dan weer te ver, het is helemaal geen ramp als het niet lukt.
Die B4.0 in week 13 is niet gelukt, maar het andere gedeelte van mijn doel komt wel heel erg dicht bij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_rOVb2NxTQz1ZemadX6Oz83Vtw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uW06aBkX7IkUizmmou15DNoj.png?f=user_large

Sowieso dat de volgende race nu een drama wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Nog 1 race zonder incidents en ik kan door voor mn C. Van 2.35 naar 4 in een keer paar dagen!

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2020/06/12/Screenshot_3.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door green-tea op 12-06-2020 15:22 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
SytseHartvelt schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:00:
[...]

Die B4.0 in week 13 is niet gelukt, maar het andere gedeelte van mijn doel komt wel heel erg dicht bij...

[Afbeelding]

Sowieso dat de volgende race nu een drama wordt.
Jup :+

Gisteren moest ik even m'n gal spugen over de GTE's, maar vandaag kan ik weer zeggen: wat is iRacing toch fucking fantastisch. Lap 18 van 18, drie wijd aanremmen bocht 1. Ik trok aan de finish dan wellicht niet aan het langste eind, maar who cares als er zo gereden wordt? _/-\o_

[Streamable: 2020-06-12 15-55-57]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Races gaan vandaag veel beter... Eindelijk ook in de 1:20.8 gereden op Summit met de Skippy. Jammer dat ik net in de eerste ronde de chaos echt niet kon ontwijken, stuk of 6 autos vlogen door mijn beeld. Daarna wel nog naar de 6e plek gereden en snelste ronde van de race... pitty point zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Net 3e geworden in de 2e split in de Skip. Snelste ronde 1:20.5 maar dat was met slipstream. Zonder was ik echt langzamer.

Ene Alonso vroeg in de qualy of het de eerste of 2e split was en toen iemand zei "2e" besloot ie maar niet te kwalificeren. Dus hij startte als laatste en al in ronde 5 pakte hij mijn P2 af. Hoe dan...
Anyway, hij maakte steeds rare fouten en toen zag ik plots een text chat van hem: "my screen keeps falling xd". En ik dacht, hoe kun je zo snel zijn én met een vallend scherm werken én tekst chatten tijdens een race?

Heb de replay terug gekeken en het is niet normaal hoe hij alle ellende ontweek in de eerste rondes, alsof hij alles zag wat om hem heen gebeurde. Knap!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:20:
Net 3e geworden in de 2e split in de Skip. Snelste ronde 1:20.5 maar dat was met slipstream. Zonder was ik echt langzamer.

Ene Alonso vroeg in de qualy of het de eerste of 2e split was en toen iemand zei "2e" besloot ie maar niet te kwalificeren. Dus hij startte als laatste en al in ronde 5 pakte hij mijn P2 af. Hoe dan...
Anyway, hij maakte steeds rare fouten en toen zag ik plots een text chat van hem: "my screen keeps falling xd". En ik dacht, hoe kun je zo snel zijn én met een vallend scherm werken én tekst chatten tijdens een race?

Heb de replay terug gekeken en het is niet normaal hoe hij alle ellende ontweek in de eerste rondes, alsof hij alles zag wat om hem heen gebeurde. Knap!
Ja die 1:20.8 van mij as ook met slipstream. Zonder kwam ik niet verder dan 1:21.1.

Verlies veel in de eerst bocht heb ik het idee. En in de een na laatste.

Zei die gast niet "GP2 engine!" als excuus voor de fouten?

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 12-06-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Die eerste bocht is idd mindset, je kunt daar later remmen en harder doorheen dan mijn brein denkt dat het kan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiggySmalls
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-04 08:48
Persoonlijk vind ik turn 2 (of 3) de meest vreemde door die rare knik erin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MartijnA3 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:25:
Die eerste bocht is idd mindset, je kunt daar later remmen en harder doorheen dan mijn brein denkt dat het kan.
Die Alonso, 680 races in 2020... Wtf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een dag vol races, eerst IMSA in de morgen want je moet je vrijdag goed beginnen :)
11de gestart - 12de over de Finnish.
Veel gevechten gaande en ook al deed ik niet mee vooraan zoals het GT3 season er voor, man wat was dit weer spannender wat werd er hard gereden.

Toen voor de lunch maar even de LeMans Serie 60min silverstone mee genomen, waar ik met mijn domme kop de tijdens de race de IMSA setup er op gooi voor Jose Carlos.... tja dat was niet handig. En toen ik toch dacht van nou dit moet misschien wel goed komen werd ik rond getikt. ( en later nog een keer afgesneden door de LMP1 )

In de middag had ik toch nog wel zin in nog 1 raceje :+ en toen maar weer Jose Carlos op gerold, en wat een gekte was dat weer, eerste bocht 3 wijd 2de bocht 4 wijd 3de bocht 3 wijd 4de bocht 2 wijd etc...
Vechten voor elke meter was het en ik lag pas P14 nadat ik P16 was gestart.
Nadat door de lag ik nog een Italiaan om tikte... kwam ik als 12de over de finish.
maar WAT een top races!

( lekker alles op mijn limiet nu rond 3k irating en merk dat ik nog weer een hoop moet leren om verder dan dit te komen en de GTE te begrijpen, maar wat is dit heerlijk en wat een top gevechten allemaal! )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Swoesh schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 22:16:
Ik zou graag de Nurburgring Endurance race meerijden in de Mercedes AMG GT3 dit weekend, iemand die mee wil doen? Heb geen team/endurance ervaring, hoogste is IMSA/VRS Sprint, 1.9/2.0K rating, B3.51 SR.
Ik probeer het nog maar een keer, er moet toch iemand zijn die zin heeft om deze mee te rijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Swoesh schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:58:
[...]

Ik probeer het nog maar een keer, er moet toch iemand zijn die zin heeft om deze mee te rijden?
Normaal gesproken MERC en ik altijd wel in voor een avontuur, maar ben nu zo druk bezig met 24hr dat ik even niet in een andere GT auto wil rijden ( verschil GTE & GT3 ) net iets te groot voor me om snel te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zW72JrGBGKmznqVht9aizQmkyLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0IMsMxyVAo9bNyRLhO1sHczn.jpg?f=user_large
Wat is dat soms toch ook lastig... net een super goede race gereden in Brazilië, totdat ik iemand bij uitkomen bocht 3 wil inhalen, bijna bumper aan bumper om hem er vervolgens naast te zetten, pakt mijn voorganger de curb mee, corrigeert en ik vlieg er achterin om vervolgens mijn neus in de muur te boren.. dag race...

Goed, Brazilië klaar, op naar Italië!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk dat ik de League race van deze week moet laten gaan. Hele week niet meer met de GTE gereden. Vanavond geen tijd. Morgen misschien. En ik heb die track ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MartijnA3 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:20:

Die gast zat vandeweek bij mij ook in een race, daar haalde hij 2 auto's tegelijk in door de grindbak :?

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Mithriel schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]

Op verzoek hosten wij morgenavond een practice sessie op Autodromo Nazionale Monza voor diegene die alvast willen oefenen voor de week 2 race van zondag en/of maandag! Je kunt joinen als je lid bent van onze GoT league.

De server zal beschikbaar zijn van 20:00 tot 22:00!
Reminder, dat over uurtje practice sessie voor Monza wordt gehost :)

iRacing | Rig

Pagina: 1 ... 293 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies