iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 291 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:11:
Zag gisteren dat mijn auto opeens weer wit was, als ik naar de site ga (https://members.iracing.com/membersite/member/editcar.jsp) is ook daar alles wit en kan ik niks meer aanpassen?

Bugje, of heb ik dat alleen?
Geen idee, gebruik alleen maar tradingpaints
Denk dat 98% van de anderen dat ook doet tijdens races :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:11:
Zag gisteren dat mijn auto opeens weer wit was, als ik naar de site ga (https://members.iracing.com/membersite/member/editcar.jsp) is ook daar alles wit en kan ik niks meer aanpassen?

Bugje, of heb ik dat alleen?
Ik neem aan dat je trading paints gebruikt? Vaak helpt even trading paints opstarten, daar even checken of je de juiste livery hebt, corrigeren indien nodig en weer terug naar Iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:15
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 22:53:
[...]

Dan moet je die toch neerzetten op deze site :+ :+ :+ :+
Ben nooit zo van de zelfpromotie (al heb ik voor het makkelijke wel mijn Twitch link in mijn signature gezet). Ik gebruik het dan voornamelijk om zelf mijn races terug te kijken, als ik niet vergeet om de stream aan te zetten 8)7

Aangezien de YT video van Samsoid offline is gehaald (prive gezet), hierbij de link.
https://www.twitch.tv/videos/646003510, Race start vanaf minuut 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:58
ourplayground schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:14:
[...]

Ik neem aan dat je trading paints gebruikt? Vaak helpt even trading paints opstarten, daar even checken of je de juiste livery hebt, corrigeren indien nodig en weer terug naar Iracing.
Nope, geen trading paints. Gewoon standaard online editor van iRacing. Werkte eerst prima op elk device, ook zonder iRacing geïnstalleerd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Nope, geen trading paints. Gewoon standaard online editor van iRacing. Werkte eerst prima op elk device, ook zonder iRacing geïnstalleerd.
Zou niet moeten. Als de iRacing service niet draait, zijn alle auto's wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Niellie41 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:20:
[...]

Zou niet moeten. Als de iRacing service niet draait, zijn alle auto's wit.
Vaag. Zal me wel vergissen dan, maar ik ging naar die pagina omdat in de races mijn auto ook wit was.Terwijl ik wel apply to all heb gedaan met de kleuren (en het voorheen prima werkte).

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2020 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Wat een hoop mensen die ook IMSA en straks vast ook ILMS gaan doen! Gaaf!

Gisteren na lange tijd weer eens in de Skip gesprongen voor een ronde Summit. Dat is echt gooi en smijtwerk vergeleken met de eerste rondes die ik daarvoor reed met de Ford GTE. Wel leuk hoor, als afwisseling en om je SR op te krikken :D .

Die F-GTE is echt een gevoelig beestje; moet er nog aan wennen maar wel gaaf om met een andere auto ook echt een totaal andere ervaring te krijgen op dezelfde tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Vraagje over een blauwe vlag situatie

Gisteren reed ik een Skippy race en werd ik betrokken bij een crash in de eerste ronde.
Via een tow en repair weer terug op de baan, een ronde achterstand en kwam terug achter een rijder die dus een ronde voor lag. Die rijder zat op dat moment niet in een gevecht.

Maar ik was wel 0,5 seconde per ronde sneller dan hem. En achter me kwam een rijder die ook betrokken was geweest bij de crash, nog laatste lag en die kwam snel dichter bij.
Dus ik moest tempo maken want ik wilde niet laatste worden. En ik haalde in de slipstream de 'rode' rijder voor me in op het rechte stuk, op een veilige manier.

Maar ik kreeg natuurlijk weer gelijk een blauwe vlag toen ik voorbij was en hij begon te klagen dat ik een ronde achter lag. Hij had ook een betere exit en ik liet hem weer voorbij. Ik kon dus niet effe snel ver uitlopen wat ik gehoopt had.
De volgende ronde gebeurde weer exact hetzelfde,ik had wel wat overspeed maar kon niet echt uitlopen en liep hem weer voorbij omdat hij een betere exit had en ik geen gevecht wilde aangaan.

Daarna haalde mijn tegenstander, waar ik mee om positie vocht me in met een slipstream en haalde ook de rijder voor me in en nog een andere rijder die ook nog in de lead lap zat. Die zaten ook inmiddels in een gevecht. De twee lead rijders begonnen te klagen over mijn tegenstander maar die was sneller maar kon ook niet ver uitlopen vanwege de slipstream.
Maar hij reageerde niet en bleef voor de twee kemphanen.
Dus ik werd laatste. :'(

Hoe zouden jullie dit gedaan hebben ?
Detail: mijn microfoon was kapot dus kon niet met de rijders praten

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
MDenessen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:43:

Gisteren reed ik een Skippy race en werd ik betrokken bij een crash in de eerste ronde.
Via een tow en repair weer terug op de baan, een ronde achterstand en kwam terug achter een rijder die dus een ronde voor lag. Die rijder zat op dat moment niet in een gevecht.

Maar ik was wel 0,5 seconde per ronde sneller dan hem. En achter me kwam een rijder die ook betrokken was geweest bij de crash, nog laatste lag en die kwam snel dichter bij.
Dus ik moest tempo maken want ik wilde niet laatste worden. En ik haalde in de slipstream de 'rode' rijder voor me in op het rechte stuk, op een veilige manier.

Maar ik kreeg natuurlijk weer gelijk een blauwe vlag toen ik voorbij was en hij begon te klagen dat ik een ronde achter lag. Hij had ook een betere exit en ik liet hem weer voorbij. Ik kon dus niet effe snel ver uitlopen wat ik gehoopt had.
De volgende ronde gebeurde weer exact hetzelfde,ik had wel wat overspeed maar kon niet echt uitlopen en liep hem weer voorbij omdat hij een betere exit had en ik geen gevecht wilde aangaan.

Daarna haalde mijn tegenstander, waar ik mee om positie vocht me in met een slipstream en haalde ook de rijder voor me in en nog een andere rijder die ook nog in de lead lap zat. Die zaten ook inmiddels in een gevecht. De twee lead rijders begonnen te klagen over mijn tegenstander maar die was sneller maar kon ook niet ver uitlopen vanwege de slipstream.

Ligt er een beetje aan op welke plek die 'rode rijder' aan het rijden was. Als dat P14 ofzo was, dan was ik hem ook voorbij gegaan, maar als het om de top 5 ging dan is mijn bescheiden mening dat je niks te zoeken hebt daar als achterblijver. Ik neem dan mijn verlies en blijf erachter plakken, tenzij ik echt overspeed heb (< want dan krijg je niet het probleem dat ze jou weer terug inhalen).

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Blauwe vlaggen zijn er voor een goede reden. Die zijn er om aan te geven dat er een snellere deelnemer achter je zit. Maar in jouw situatie ben jij de snellere deelnemer. Als je 'm kunt inhalen zonder dat je zijn race teveel benadeeld zou ik 't gewoon doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Jimmy J. schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:48:
[...]
Ligt er een beetje aan op welke plek die 'rode rijder' aan het rijden was. Als dat P14 ofzo was, dan was ik hem ook voorbij gegaan, maar als het om de top 5 ging dan is mijn bescheiden mening dat je niks te zoeken hebt daar als achterblijver. Ik neem dan mijn verlies en blijf erachter plakken, tenzij ik echt overspeed heb (< want dan krijg je niet het probleem dat ze jou weer terug inhalen).
Volgens mij was het p9 of zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:38
Als gelapte rijder heb je, in principe, geen enkele verplichting naar de mensen in de lead lap bovenop de standaarddingen. Dus als je sneller bent en er veilig langs kan, dan is dat je goed recht. Het is natuurlijk niet aardig om betrokken te raken in een gevecht van mensen in de lead lap, dus dat zou ik dan weer niet doen.
Maar veel mensen in iRacing zijn van mening dat gelapte rijders niet meer racen en vooral lief ruimte moeten maken voor mensen in de lead lap, en dat slaat ook weer nergens op.

Wel eens met @Jimmy J. dat je wel de verantwoordelijkheid mag nemen om het niet lastiger dan nodig te maken voor mensen in de lead lap.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf laat ik trouwens een gelapte rijder die sneller is dan ik er gewoon langs. Levert alleen maar winst op omdat ik wat tijd kan winnen in de slipstream :) Moet'ie wel ook daadwerkelijk sneller zijn, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:50:
Zelf laat ik trouwens een gelapte rijder die sneller is dan ik er gewoon langs. Levert alleen maar winst op omdat ik wat tijd kan winnen in de slipstream :) Moet'ie wel ook daadwerkelijk sneller zijn, natuurlijk.
Dat doe ik zelf ook

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online

De blauwe vlag is ter notificatie, je hoeft niet van je lijn af en de "rode" rijder moet jou buiten de race lijn inhalen. In dit specifieke geval had je jezelf kunnen unlappen, maar dan zoals je zelf ook aangeeft moet je wel weg kunnen rijden. Ik was denk ik lekker achter die kerel blijven hangen, het is dan mijn race niet meer als je een ronde achter loopt op de rest, ook al heb je nog iemand achter je zitten. Kortom zorgen zonder kleerscheuren en frustraties over de finish komen.
Uiteraard is dit persoonlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

V8 Supercars is met hun slotronde bezig. Briljant gevecht in race #1 en een ontzettend hoog niveau. Race 2 begint over een paar minuten.

Click

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 13:26
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:49:
Als gelapte rijder heb je, in principe, geen enkele verplichting naar de mensen in de lead lap bovenop de standaarddingen. Dus als je sneller bent en er veilig langs kan, dan is dat je goed recht. Het is natuurlijk niet aardig om betrokken te raken in een gevecht van mensen in de lead lap, dus dat zou ik dan weer niet doen.
Maar veel mensen in iRacing zijn van mening dat gelapte rijders niet meer racen en vooral lief ruimte moeten maken voor mensen in de lead lap, en dat slaat ook weer nergens op.

Wel eens met @Jimmy J. dat je wel de verantwoordelijkheid mag nemen om het niet lastiger dan nodig te maken voor mensen in de lead lap.
Blauwe vlaggen zijn toch ook anders in iRacing, dan in de F1 bijvoorbeeld.

Blauwe vlag betekend toch dat er een rijder achter je zit die een rondje voor rijd. Blijf gewoon de racelijn rijden, en hij moet maar uitzoeken hoe hij daar veilig voorbij kan?

Dit is gewoon een rotsituatie en nadeel aan summit point wel. Het is vrij makkelijk om op die baan bij te blijven tot het lange rechte stuk. Dus echt van iemand wegrijden zodat er geen slipstream is is lastig.

Ik denk dat ik gewoon steeds stuivertje gewisseld had in dit geval. Jij mag je unlappen, en blauwe vlag hier betekend niet dat je maar aan de kant moet, maar is gewoon een waarschuwing dat er iemand in een ander rondje achter je aan zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:54:
[...]

Blauwe vlaggen zijn toch ook anders in iRacing, dan in de F1 bijvoorbeeld.

Blauwe vlag betekend toch dat er een rijder achter je zit die een rondje voor rijd. Blijf gewoon de racelijn rijden, en hij moet maar uitzoeken hoe hij daar veilig voorbij kan?
Correct :) Maar tegelijkertijd betekent dat niet dat je dat recht ook in alle gevallen moet claimen. Als gelapte wagen een beetje lossen op het rechte stuk om iemand er langs te laten is gewoon vriendelijk/sportief. Maar volgens een hoop mensen op de fora ben je ineens tweederangsburger als je niet meer in de lead lap zit, en dat gaat ook wel weer heel ver. Dat je'n keertje gespind bent betekent natuurlijk niet dat je ineens niet kan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Correct :) Maar tegelijkertijd betekent dat niet dat je dat recht ook in alle gevallen moet claimen. Als gelapte wagen een beetje lossen op het rechte stuk om iemand er langs te laten is gewoon vriendelijk/sportief. Maar volgens een hoop mensen op de fora ben je ineens tweederangsburger als je niet meer in de lead lap zit, en dat gaat ook wel weer heel ver. Dat je'n keertje gespind bent betekent natuurlijk niet dat je ineens niet kan rijden.
Zal wel helemaal fout van mij zijn, maar als het ook nog eens de persoon is die mij er heeft afgetikt in rondje 1, dan kan ie het helemaal vergeten. Dan houd ik mijn 'extra brede' lijn, en ga ik zeker niet extra extra moeite doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:49:

Maar sommige gelapte rijders verdedigen als een debiel tegenover de top 5 en rammen daarbij zelfs de nr1 van de baan. Ik reed laatst op p3 en zag t gebeuren maar die mensen zijn van mening dat ze gewoon t gevecht aan mogen gaan en verpesten t daardoor voor de rest maar als je sneller bent als rijders die geen gevecht voeren ja dan kan je gewoon passeren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Juliankarssies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:01:
[...]

Maar sommige gelapte rijders verdedigen als een debiel tegenover de top 5 en rammen daarbij zelfs de nr1 van de baan. Ik reed laatst op p3 en zag t gebeuren maar die mensen zijn van mening dat ze gewoon t gevecht aan mogen gaan en verpesten t daardoor voor de rest maar als je sneller bent als rijders die geen gevecht voeren ja dan kan je gewoon passeren
Tsja, da's natuurlijk gewoon niet handig. De sporting code verbiedt in principe niet om te vechten met mensen in een andere ronde. Maar dat betekent niet dat je't ook daadwerkelijk moet doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Zal wel helemaal fout van mij zijn, maar als het ook nog eens de persoon is die mij er heeft afgetikt in rondje 1, dan kan ie het helemaal vergeten. Dan houd ik mijn 'extra brede' lijn, en ga ik zeker niet extra extra moeite doen.
interessante kijk op de situatie.. met verschillende uitwerkingen:
1) hij blijft achter je en er is niks aan de hand
2) hij probeert je op een gekke manier alsnog in te halen met kans op een crash
3) je krijgt een trein achter je van mensen die allemaal vast achter je zitten, met als gevolg dat je meerdere mensen hun race afneemt
4) zelf rijdt je waarschijnlijk ook niet heel ontspannen, waardoor je zelf ook grotere kans op fouten hebt.

De kans dat enkel optie 1 daadwerkelijk de situatie is, is in mijn ervaring het kleinst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Dat is m.i. gewoon onsportief. Degene die je eraf heeft getikt deed dat waarschijnlijk ook niet met opzet. En als het met opzet was, dan kun je'm rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:04:
[...]

Dat is m.i. gewoon onsportief. Degene die je eraf heeft getikt deed dat waarschijnlijk ook niet met opzet. En als het met opzet was, dan kun je'm rapporteren.
Hoezo?

De sporting code zegt toch dat ik mijn lijn moet houden als er een blauwe vlag komt? Dat betekend ook zeker niet eerder remmen of wat dan ook en zo iets onvoorzien te doen waardoor hij/zij kan schrikken.

Zo lees ik het tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Hoezo?

De sporting code zegt toch dat ik mijn lijn moet houden als er een blauwe vlag komt? Dat betekend ook zeker niet eerder remmen of wat dan ook en zo iets onvoorzien te doen waardoor hij/zij kan schrikken.

En nu heb jij iemand in ronde 1 er per ongeluk afgetikt (blokkerende banden oid, kan iedereen gebeuren) en jij wil die persoon lappen nadat hij uit de pit is gekomen en hij maakt het onnodig lastig om jou je race te laten rijden. Ondertussen komen de mensen achter jou dichterbij.

Dan denk jij, goh sportief.. hier geniet ik van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Hoezo?

De sporting code zegt:
In all cases, it is the responsibility of the faster car to safely overtake the slower car. It is the responsibility of the slower car to maintain a consistent line. It is strongly recommended that a slower car being lapped makes every reasonable effort to facilitate a safe pass.
Die derde zin is geen regel, maar laat wel duidelijk zien dat het wel gewaardeerd en zelfs verwacht wordt om niet te moeilijk te doen. Hard gaan verdedigen (je noemt zelf een 'extra brede lijn') staat daar natuurlijk haaks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:10:
[...]

En nu heb jij iemand in ronde 1 er per ongeluk afgetikt (blokkerende banden oid, kan iedereen gebeuren) en jij wil die persoon lappen nadat hij uit de pit is gekomen en hij maakt het onnodig lastig om jou je race te laten rijden. Ondertussen komen de mensen achter jou dichterbij.

Dan denk jij, goh sportief.. hier geniet ik van?
Als die persoon gaat slingeren of zo, dan geniet ik er niet van. Blijft hij zijn rondje rijden op de lijnen en niet opzichtig mij dwarszitten en ik kom er niet voorbij, dan is dat misschien een tikkie frustrerend, maar blijkbaar rijdt hij harder dan ik, maar ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crowke
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 14:05
Het is belangrijk om te weten dat er 2 soorten blauwe vlaggen bestaan in het racen.
- de volledige blauwe vlag: die betekent (buiten dan in NASCAR): ga aan de kant (give way) voor snellere wagens
- de blauwe vlag met gele diagonale streep: er komen snellere wagens aan, blijf op uw lijn en ze zullen u wel voorbijsteken. (in het engels: courtesy flag).

In iracing bestaat alleen deze tweede variant. Je bent dus nooit verplicht echt aan de kant te gaan zoals bij een volle blauwe vlag zoals je ze bvb. in de F1 ziet.

Mijn iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Als die persoon gaat slingeren of zo, dan geniet ik er niet van. Blijft hij zijn rondje rijden op de lijnen en niet opzichtig mij dwarszitten en ik kom er niet voorbij, dan is dat misschien een tikkie frustrerend, maar blijkbaar rijdt hij harder dan ik, maar ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen.
Dat is wel een flinke nuance t.o.v. 'hij kan het vergeten' en 'extra brede lijn'. Wat je nu omschrijft is gewoon normaal gedrag, wat je eerder omschreef is doelbewust hinderen en weigeren mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:11:
[...]

De sporting code zegt:

[...]

Die derde zin is geen regel, maar laat wel duidelijk zien dat het wel gewaardeerd en zelfs verwacht wordt om niet te moeilijk te doen. Hard gaan verdedigen (je noemt zelf een 'extra brede lijn') staat daar natuurlijk haaks op.
Ja, het zal ook enorm verschillen hoe ik er afgetikt ben of zo hoor, misschien dat als nuance toevoegen dan. En of er een sorry of wat dan ook gekomen is.

Maar als er voorheen niks met die betreffende coureur gebeurt is, dan zal ik ook zeker die 3de regel naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Dat is wel een flinke nuance t.o.v. 'hij kan het vergeten' en 'extra brede lijn'. Wat je nu omschrijft is gewoon normaal gedrag, wat je eerder omschreef is doelbewust hinderen en weigeren mee te werken.
Politicus als beroep? :P

Je leest het wel heel direct vind ik.

Nogmaals, bij een normale rijder ga ik zeker niet moeilijk doen. Bij iemand die netjes zijn excuus aanbiedt ook niet.

En anders is mijn extra brede lijn ipv 10 cm uit de witte lijn van de zijkant 100 cm vanuit de witte lijn van de zijkant. Nog steeds genoeg ruimte, maar mij wel het gevoel geven dat hij/zij het niet op een presenteerblaadje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:21:
[...]

Politicus als beroep? :P

Je leest het wel heel direct vind ik.

Nogmaals, bij een normale rijder ga ik zeker niet moeilijk doen. Bij iemand die netjes zijn excuus aanbiedt ook niet.

En anders is mijn extra brede lijn ipv 10 cm uit de witte lijn van de zijkant 100 cm vanuit de witte lijn van de zijkant. Nog steeds genoeg ruimte, maar mij wel het gevoel geven dat hij/zij het niet op een presenteerblaadje krijgt.
Hey, ik kan alleen maar lezen wat jij schrijft :+ We hoeven het verder ook niet eens te zijn hoor :) Onafhankelijk van hoe breed je jezelf maakt en wat de exacte situatie is ben ik in zijn algemeenheid geen fan van 'wraak nemen voor eerdere gebeurtenissen op de baan'. En of het nou een paar cm verder van de lijn rijden of Lando Norris in de Indy500 van de baan rammen is, de intentie blijft wraak nemen, en dat is naar mijn mening niet bevorderlijk voor leuk racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Hey, ik kan alleen maar lezen wat jij schrijft :+ We hoeven het verder ook niet eens te zijn hoor :) Onafhankelijk van hoe breed je jezelf maakt en wat de exacte situatie is ben ik in zijn algemeenheid geen fan van 'wraak nemen voor eerdere gebeurtenissen op de baan'. En of het nou een paar cm verder van de lijn rijden of Lando Norris in de Indy500 van de baan rammen is, de intentie blijft wraak nemen, en dat is naar mijn mening niet bevorderlijk voor leuk racen.
Gewoon zorgen dat je mij niet aantikt in de races. :+

Al zag ik dat ik dan nog wel ff moet oefenen voor ik in de buurt van jou kan rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

crowke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:14:
Het is belangrijk om te weten dat er 2 soorten blauwe vlaggen bestaan in het racen.
- de volledige blauwe vlag: die betekent (buiten dan in NASCAR): ga aan de kant (give way) voor snellere wagens
- de blauwe vlag met gele diagonale streep: er komen snellere wagens aan, blijf op uw lijn en ze zullen u wel voorbijsteken. (in het engels: courtesy flag).

In iracing bestaat alleen deze tweede variant. Je bent dus nooit verplicht echt aan de kant te gaan zoals bij een volle blauwe vlag zoals je ze bvb. in de F1 ziet.
Niet helemaal waar. In Europa gebruiken we de blauwe vlag met gele streep niet. In endurance/sports car/multi class racen gebruiken ze ook gewoon een volledige blauwe vlag en dat betekent ook gewoon "hey, er komen snellere auto's aan".

Zo'n baanmarshal kijkt alleen naar de type auto's. Die heeft geen idee wat de posities zijn. Als die ziet dat er een snellere auto achter de eerste auto rijdt, dan laat die de blauwe vlag zien. Dat is de enige conditie om de blauwe vlag te tonen.

Zo ver ik weet (van de series die ik kijk) moet je alleen bij F1 letterlijk uit de weg gaan, misschien dat dit ook bij andere high profile single class series (als bijv. DTM) geldt.

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 10-06-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Teven wraak nemen is ten strengste verboden en kan je gereport voor worden dat staat wel heel duidelijk in de sporting code

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Juliankarssies schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:37:
[...]

Teven wraak nemen is ten strengste verboden en kan je gereport voor worden dat staat wel heel duidelijk in de sporting code
In de sporting code gaat dat deel over 'wrecking', dus daar is 'net wat harder verdedigen' dan weer geen onderdeel van. Al heb ik wel eerder gelezen dat mensen er bij een report ook op aangesproken worden als ze als gelapte wagen te hard vechten met de leiders, ondanks dat dat niet expliciet verboden is in de SC. Het is bijna alsof iRacing vooral wil dat we allemaal gewoon leuk en vriendelijk met elkaar racen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:03

Coldcat

HODL

Wat als je zelf aan de leiding ligt. Dan wil je toch ook niet dat anderen het je onnodig lastig maken?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Gewoon zorgen dat je mij niet aantikt in de races. :+

Al zag ik dat ik dan nog wel ff moet oefenen voor ik in de buurt van jou kan rondrijden.
Daar zorg ik sowieso voor. Ik ben dat zachte ei dat in de openingsronde tien plekken weggeeft omdat ik wil wachten tot het veld gesettled is voordat ik 'echt' ga racen.

W.b.t. je tweede zin: amper een paar weken geleden had ik niet geloofd dat iemand hier op GoT dat tegen me zou zeggen, dus nu voel ik me helemaal warm van binnen <3 :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phusebox
Over 'wrecking' of wraak gesproken... deze herinner ik me nog levendig:

Ik mis de oude DTM wel een beetje, dat soort auto's zou ik graag rijden in iRacing.

[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Is het niet dat de blauwe vlag met gele streep juist in Nascar zegt opzouten van de ideale lijn.
Toch nog even opgezocht, Blue flag with diagonal yellow stripe: This flag alerts a driver that a faster, lead-lap car is about to pass him and he must yield to that car.

[ Voor 46% gewijzigd door PatrickPost1972 op 10-06-2020 13:02 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
PatrickPost1972 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:59:
Is het niet dat de blauwe vlag met gele streep juist in Nascar en Indy zegt opzouten van de ideale lijn.
Toch nog even opgezocht, Blue flag with diagonal yellow stripe: This flag alerts a driver that a faster, lead-lap car is about to pass him and he must yield to that car.
Klopt, blauwe vlag en blauwe vlag met gele baan heeft exact dezelfde betekenis alleen wordt door verschillende series gebruikt.
Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_flags
Blue flag

The solid blue flag orders backmarkers to give way to faster cars.

A light blue flag, sometimes with a diagonal yellow, orange, or red stripe, informs a driver that a faster car is approaching and that the driver should move aside to allow one or more faster cars to pass. During a race, this would only be usually shown to a driver who is getting lapped but during practice or qualifying sessions, it could be shown to any driver. In most series, the blue flag is not mandatory—drivers obey it only as a courtesy to their fellow racers. As such, it is often referred to as the "courtesy flag". In other series, drivers get severely penalized for not yielding or for interfering with the leaders, including getting sent to the pits for the rest of the race. In Formula One, if the driver about to be lapped ignores three waved blue flags in a row, he is required to make a drive-through penalty. The blue flag may also be used to warn a driver that another car on the same lap is going to attempt to overtake them.

The steady blue flag is displayed when a faster car is approaching, the blue flag is waved when the faster car is about to overtake.

Not all racing series use blue flags, for example they are not used in rally or rallycross.

In Formula One, blue lights or flags may be shown at the end of pit lanes to warn of approaching cars on the track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:52:
Over 'wrecking' of wraak gesproken... deze herinner ik me nog levendig:

[YouTube: DTM 1994 Nannini REVENGE! Nannini Vs Asch]

Ik mis de oude DTM wel een beetje, dat soort auto's zou ik graag rijden in iRacing.
8)7

Dan valt mijn akkefietje van laatst nog wel mee. Was in een W13 race op Donington met de BMW M4. Ik zat in een lekker gevecht met iemand voor me toen ik ineens een enorme divebomb kreeg van iemand achter me (in Old Hairpin als ik de track map goed lees, in ieder geval geen plek om in te halen). Ik probeerde te ontwijken maar ging toch rond. Via voice "hey man that was unnecessary" geroepen maar toch doorgegaan. Geen antwoord uiteraard terwijl hij daarvoor wel op voice chat was.

Paar rondjes later flikt hij hetzelfde bij degene voor hem maar die kon hem niet ontwijken dus hij stond ook dwars op de baan, ik kon hem niet ontwijken en klap er vol in. Hij beschuldigt z'n voorganger van bad driving via voice :') Anyway, we reden weer verder (sterke auto's die BMW's) maar zijn race was natuurlijk ook vergald dus hij ging een beetje etteren, slingeren op het rechte stuk, etc. Helaas voor hem loop ik al iets langer mee dus toen ik hem een heel onschuldig tikje op z'n achterkant kon geven die-ik-eigenlijk-wel-had-kunnen-voorkomen-maar-ook-toch-weer-niet kon ik dat niet nalaten. Nou, meneer ging "off the rails" op voice, hij zou wel even protesten, etc. Nooit iets van teruggehoord natuurlijk :P

Snap niet dat mensen zich zo laten opfokken soms, en al helemaal niet in een Week 13 race die ik bij voorhand al beschouw als "als ik ronde 1 doorkom is het al mooi meegenomen" :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ik ben zelf geen heethoofd :( , en kan heethoofden persoonlijk ook niet zo goed uitstaan in iRacing.
Wraak nemen, te gevaarlijk aanvallend of defensief rijden omdat ze niet tegen hun verlies kunnen of gelijk bij het geringste incident dreigen om te reporten vind ik kinderachtig.

Maar ik moet wel toegeven dat de meest legendarische auto coureurs bijna allemaal heethoofden zijn en waarschijnlijk daardoor ook dat beetje extra hebben.
Maar daarnaast zijn er ook veel heethoofden die misschien wel snel kunnen rijden maar nooit een hoge iRating krijgen omdat ze meer met anderen bezig zijn en hun ego ipv het bereiken van hun doel.

Maar als iedereen het zelfde was in simracing, dan was het ook saai. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MDenessen schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:12:
Maar ik moet wel toegeven dat de meest legendarische auto coureurs bijna allemaal heethoofden zijn en waarschijnlijk daardoor ook dat beetje extra hebben.
Vergeet daarbij niet dat die legendarische heethoofden 99% van hun races ook gewoon netjes rijden/reden :P Het soort heethoofden dat we in iRacing af en toe zien zou het in real life niet voorbij de karts redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Mijn domme actie(s) van de week ook weer gehad. _O- _O- _O-

Mijn eerst race in de skippy. Ik wil graag mijn SR omhooggooien dus ik dacht, ik doe lekker rustig aan.

Start ergens aan het einde, rijd rustig richting T1 wordt ik vanachter getikt (4x) grrrr.

Rijd ik verder, spin ik 2 keer op stukken waar ik niet eerder spin. Vond het vreemd maar goed, wat doe je eraan (8x).

Ondertussen ga ik compleet achteruit en rijd ik gemakkelijk 2-3 seconden langzamer dan de rest. Om pas op ronde 14 erachter te komen dat het NIET de bedoeling is dat je front wing beweegt in beeld (had geen damage flag gezien)

Om daarna in de ankers te gaan in de pit, uit automatisme de pit limiter indrukken op er pas achter te komen dat hij er NIET zit op het moment dat ik 100 km/u ga.

Na een korte stop mag ik de volgende ronde terugkomen om 40 seconden stil te staan. Entry gaat goed. Exit vergeten we de limiter weer.

Om op de laatste ronde zonder schade weer de pit in te moeten, maar nu op volle snelheid aangezien ik de eerdere keren beschadigd was om vol tegen de pit entry muur te rijden (10x)

Zo. Volgende keer beter hoop ik maar :+ SR met 0.02 omhoog naar 2.25 dus missie geslaagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ach ik dacht ooit in Week 13 een Mazda race mee te pakken, nog voor de hele incident limit gebeuren. Was een waardeloze race, veel fouten, veel crashes en spins maar week 13, who cares? Had 50 incs ofzo :P

Tja, dit was dus wél official .. slik. Van A2.x naar B1.4, 1 dag voor het einde van week 13 dus de dag erna naar C2.4 :X :D

EDIT: gevonden :D
Was maar 25 incs maar ik zakte wel naar A0.64 :D
https://members.iracing.c...onid=6130975&custid=44916

[ Voor 20% gewijzigd door Arfman op 10-06-2020 14:17 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Arfman schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:13:
Ach ik dacht ooit in Week 13 een Mazda race mee te pakken, nog voor de hele incident limit gebeuren. Was een waardeloze race, veel fouten, veel crashes en spins maar week 13, who cares? Had 50 incs ofzo :P

Tja, dit was dus wél official .. slik. Van A2.x naar B1.4, 1 dag voor het einde van week 13 dus de dag erna naar C2.4 :X :D
Dat is heel erg zuur. Zulke fouten mag je gelukkig maar 1 keer (hopelijk).

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_y11CVqLig7WB7HtZnuqliUxgjo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wFISuDv2TYt5WF8sIynWVTvL.png?f=user_large

Vanavond hosten we een practice sessie voor de 24h van Le Mans. Je kunt joinen als je lid bent van de GoT League.

Server start: 19:30
Duur: 180 minuten
Wagens: LMP1, LMP2 en GTE.
Server date: 2020/09/19
Server time: 19:45

De grootste deel van de sessie is vandaag in het donker.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:17:
[...]

Dat is heel erg zuur. Zulke fouten mag je gelukkig maar 1 keer (hopelijk).
Jup! :D Als nu de week 13 aankondiging op de site staat kijk ik altijd even welke official zijn en welke niet. Gelukkig kun je dat in de Beta UI ook heel goed zien tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:

Mijn eerst race in de skippy. Ik wil graag mijn SR omhooggooien dus ik dacht, ik doe lekker rustig aan.

Start ergens aan het einde, rijd rustig richting T1 wordt ik vanachter getikt (4x) grrrr.

Rijd ik verder, spin ik 2 keer op stukken waar ik niet eerder spin. Vond het vreemd maar goed, wat doe je eraan (8x).

Ondertussen ga ik compleet achteruit en rijd ik gemakkelijk 2-3 seconden langzamer dan de rest. Om pas op ronde 14 erachter te komen dat het NIET de bedoeling is dat je front wing beweegt in beeld (had geen damage flag gezien)

Om daarna in de ankers te gaan in de pit, uit automatisme de pit limiter indrukken op er pas achter te komen dat hij er NIET zit op het moment dat ik 100 km/u ga.

Na een korte stop mag ik de volgende ronde terugkomen om 40 seconden stil te staan. Entry gaat goed. Exit vergeten we de limiter weer.

Om op de laatste ronde zonder schade weer de pit in te moeten, maar nu op volle snelheid aangezien ik de eerdere keren beschadigd was om vol tegen de pit entry muur te rijden (10x)

Zo. Volgende keer beter hoop ik maar :+ SR met 0.02 omhoog naar 2.25 dus missie geslaagd?
Missie geslaagd toch? Je wou hogere SR!

Zonder dolen, als je auto en baan niet goed kent, verwacht dan niet even SR te farmen.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
Als we het dan toch over wraak hebben.

Laatste week van het vorige seizoen met de GTE op Le Mans had ik ook zo'n situatie. Ik ben inmiddels veel te oud om mij op te laten fokken, maar deze zeldzame knakker kreeg het voor elkaar. Hij was een stuk langzamer dan mij, maar met die verrekte slipstream kwam ik maar niet van hem af. Tot 3x toe als ik er op een rechtstuk weer naast kwam, gooide hij hem gewoon op zij. En dan niet vlak voor mijn neus, maar echt wanneer ik al naast zijn deur zat en we dus contact hadden. De 3e keer was op het rechte stuk tussen Mulsanne en Indianapolis. Dus toen besloot ik de linkerknik van Indianapolis maar op mijn eigen lijn en snelheid te nemen ipv rekening ermee te houden dat er een auto voor mij zat :+
Beide in de grindbak, in plaats van te keren rijdt hij nog een paar keer tegen mij aan. Ik kom iets eerder de grindbak uit en zie in mijn spiegel bij het aanremmen van Arnage dat hij niet van plan is om te remmen. Dus ik stuur niet in maar rij rechtdoor de uitloopstrook op, dus hij vliegt de grindbak in. Hij is eerder terug op de baan en rijdt de laatste 2 ronden een seconde of 5 voor mij naar de finish. Ik was eigenlijk al lang blij dat ik hem niet meer in mijn buurt had.

Daarna gaat hij helemaal los in de chat: "haha i'm the king", "you are scared", "i'm faster" en nog meer kinderachtige teksten. Maar mijn wraak was zoet, met die laatste ontwijkactie kwam hij boven de 17 inc uit. Hij doet geen stop/go en had dus een DQ aan zijn broek. Niks voor mij finishen, maar ver achter mij >:)

Niks mis met iemand die langzamer is en dankzij de slipstream toch blijft vechten, een keertje per ongeluk te vroeg opzij komen kan ook gebeuren. Maar dit was allemaal bewust kinderachtig gedrag en daar was ik klaar mee.

Geen protest ingediend want mijn eigen actie was ook niet volgens de regels, ik ga natuurlijk niet mijn eigen graf graven O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:59:

De skip heeft toch helemaal geen limiter? :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
Mithriel schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:29:
[...]

Missie geslaagd toch? Je wou hogere SR!

Zonder dolen, als je auto en baan niet goed kent, verwacht dan niet even SR te farmen.
Auto was ik bekend mee en had al een halfuurtje besteed in practice vooraf.

Daarover een klein vraagje. Heeft de skippy ook last van koude banden aan het begin? Verklaart voor mij een hoop spins in practice.....
MartijnA3 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Dat was voor mij dus ook de les....

[ Voor 18% gewijzigd door ZelianGuy op 10-06-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:33:
[...]

Daarover een klein vraagje. Heeft de skippy ook last van koude banden aan het begin? Verklaart voor mij een hoop spins in practice.....
zeker anderhalf tot 2 rondjes nodig bij mij altijd voor hij doet wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:31:
[...]

In de D-klasse series kun je volgens mij de automatische pitlimiter van iRacing zelf nog aanzetten. De Skip zelf heeft er inderdaad geen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:33:
[...]

De Skip heeft zéker last van koude bandjes. Voor mijn gevoel zelfs langer dan een hoop snellere wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:34:
[...]

In de D-klasse series kun je volgens mij de automatische pitlimiter van iRacing zelf nog aanzetten. De Skip zelf heeft er inderdaad geen.
Is dat ook iet wat trouwens uit staat in de GoT league?

In mijn eigen GTE testdrive werkte de auto pit limiter can iracing wel, maar in de GoT race niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:35:
[...]

In mijn eigen GTE testdrive werkte de auto pit limiter can iracing wel, maar in de GoT race niet?
In de GoT-races staan alle driving-aids op clutch-assist na uit, volgens mij. De auto-limiter zijn een aantal mensen tegenaan gelopen ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:35:
[...]

Staat inderdaad uit. Joep noemt dat onderdeel van het leren rijden in een raceauto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:37:
[...]

In de GoT-races staan alle driving-aids op clutch-assist na uit, volgens mij. De auto-limiter zijn een aantal mensen tegenaan gelopen ja :+
Dat heeft mij zeker 4 seconden gescheeld dan in mijn totale eindtijd.

En verklaart waarom Julian zo zat te pushen in de pits... Ik reed 68 of zo, want wilde zeker zijn dat ik er niet overheen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:39:
[...]

En verklaart waarom Julian zo zat te pushen in de pits... Ik reed 68 of zo, want wilde zeker zijn dat ik er niet overheen ging.
Je kan een knop op je stuur binden voor de pitlimiter in iRacing.
Gewoon op tijd remmen, zorgen dat je onder de snelheid van de pitstraat zit en de knop indrukken. bij weg rijden uit de pit niet vergeten de knop weer in te drukken om de limiter uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:39:
[...]

Je kunt met een knopje op je stuur de pit limiter instellen. Dat mag ten alle tijden wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Je kunt met een knopje op je stuur de pit limiter instellen. Dat mag ten alle tijden wel.
Maar dus alleen in wagens die zelf een pit limiter hebben. Dus niet in, bijvoorbeeld, de Skip :P
Full circle 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 10-06-2020 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Gewoon op tijd remmen, zorgen dat je onder de snelheid van de pitstraat zit en de knop indrukken. bij weg rijden uit de pit niet vergeten de knop weer in te drukken om de limiter uit te schakelen.
oooooh werkt dat zo.

Ik had dat gedaan, maar kreeg dat al niet goed voor elkaar.

Ik hield hem ingedrukt, en hoopte dan dat mijn snelheid daar wel onder zou blijven/zakken.

Niet dus. Ga het vanavond nog eens testen dan met 1 keer indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:44:
[...]

oooooh werkt dat zo.

Ik hield hem ingedrukt, en hoopte dan dat mijn snelheid daar wel onder zou blijven/zakken.

In vrijwel iedere GTE veranderd het display op het stuur/dashboard dan ook. Al bedenk ik me nu dat je die niet altijd kunt zien zonder VR.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
ActualFantasy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:44:
[...]

oooooh werkt dat zo.

Bij veel auto's met een digitaal dashboard verandert het scherm zodra de pit limiter geactiveerd is of komt er ergens PIT LIMITER in het scherm te staan.Is dat meteen een goede referentie.
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:44:
[...]

Maar dus alleen in wagens die zelf een pit limiter hebben. Dus niet in, bijvoorbeeld, de Skip :P
Full circle 8)
Ja ja :+
Phydomir schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:48:
[...]

In vrijwel iedere GTE veranderd het display op het stuur/dashboard dan ook. Al bedenk ik me nu dat je die niet altijd kunt zien zonder VR.
Zonder VR kan ik het zien in de Porsche

[ Voor 15% gewijzigd door ZelianGuy op 10-06-2020 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Als je trouwens écht de baas in de pit wil zijn: 1km/h harder dan de limiet 'mag', en de limiter van de wagen houdt je meestal 1 km/h ónder de limiet. Als je een heel subtiele voet hebt kun je dus een whopping 2km/h winnen door de limiter niet te gebruiken. Zelf vind ik dat te veel moeite voor te weinig winst, maar in de Australian Supercars E-Series hebben ze de regel 'je moet de pitlimiter gebruiken' moeten invoeren omdat mensen er voordeel uit haalden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phydomir schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Ja, dan wordt ie helemaal geel volgensmij.

Dat deed ie in mijn testsessie idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 11:49
ourplayground schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:41:
[...]

Dat kan agressiever. Ik denk dat ik op Interlagos nog 200 reed toen ik al op de limiter ging. Gewoon bij het inrijden al de knop voor de limiter indrukken, naar de streep/pionnetjes toe remmen en zorgen dat je daar de juiste snelheid hebt. Kun je meteen weer volgas het pedaal in trappen en de limiter laten ratelen.

Knop om van de limiter af te gaan trouwens niet bij wegrijden er al af halen, maar pas bij de pionnetjes van de pitexit. Misschien bedoel je dat ook wel, maar even om te voorkomen dat het verkeerd begrepen wordt.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:49:
Als je trouwens écht de baas in de pit wil zijn: 1km/h harder dan de limiet 'mag', en de limiter van de wagen houdt je meestal 1 km/h ónder de limiet. Als je een heel subtiele voet hebt kun je dus een whopping 2km/h winnen door de limiter niet te gebruiken. Zelf vind ik dat te veel moeite voor te weinig winst, maar in de Australian Supercars E-Series hebben ze de regel 'je moet de pitlimiter gebruiken' moeten invoeren omdat mensen er voordeel uit haalden.
Daarvoor heb je ook het 1e versnelling - 2e versnelling trucje.
In de pit limiter versnelt de auto een klein beetje bij het wisselen van versnelling, waardoor je net wat harder kunt. Dus de hele tijd switchen tussen 1e & 2e versnelling, zorgt dat je harder gaat.

Heb al eens een black flag gehad omdat ik 3km/h harder ging O-)

[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 10-06-2020 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online
Richard117 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Dat kan agressiever. Ik denk dat ik op Interlagos nog 200 reed toen ik al op de limiter ging. Gewoon bij het inrijden al de knop voor de limiter indrukken, naar de streep/pionnetjes toe remmen en zorgen dat je daar de juiste snelheid hebt. Kun je meteen weer volgas het pedaal in trappen en de limiter laten ratelen.

Knop om van de limiter af te gaan trouwens niet bij wegrijden er al af halen, maar pas bij de pionnetjes van de pitexit. Misschien bedoel je dat ook wel, maar even om te voorkomen dat het verkeerd begrepen wordt.
Ik doe exact het zelfde :) en inderdaad dat bedoelde ik (pionnetjes).
Ik mag toch hopen dat iedereen dat ook zelf kon bedenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Zag brake force factor op 0 bij loadcell pedalen langskomen en dacht: laat ik eens kijken waar die op staat. Staat vanaf begin al op 1.8 O-) .
Lijkt ineens stuk nauwkeuriger te remmen na deze op 0 te zetten! Nu weer ff wennen.

[ Voor 5% gewijzigd door JS1990 op 10-06-2020 15:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Wormaap schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 14:49:
Als je trouwens écht de baas in de pit wil zijn: 1km/h harder dan de limiet 'mag', en de limiter van de wagen houdt je meestal 1 km/h ónder de limiet. Als je een heel subtiele voet hebt kun je dus een whopping 2km/h winnen door de limiter niet te gebruiken.

Maximilian Benecke heeft daar een aardig filmpje ook over gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijlpaal voor iRacing!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zMtX7BIMuytrvRpUe-dLDRD49M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OgsledmYESgckbpf1iws1TIq.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En daar dragen wij best aan bij met dit soort startvelden! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik snap echt niet wat ik fout doe... Skip Barber is gewoon echt een magneet voor idioten ofzo (inclusief mij dan waarschijnlijk). Ik wil niet weer negatief doen, maar ik probeer zo hard clean te rijden maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. Dit keer zelfs een DQ wegens 17 incidents. Er is gewoon geen plezier meer aan te beleven voor mij.

:(

[ Voor 5% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2020 16:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:48:
Ik snap echt niet wat ik fout doe... Skip Barber is gewoon echt een magneet voor idioten ofzo (inclusief mij dan waarschijnlijk). Ik wil niet weer negatief doen, maar ik probeer zo hard clean te rijden maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. Dit keer zelfs een DQ wegens 17 incidents. Er is gewoon geen plezier meer aan te beleven voor mij.

Deel dan nu eens een replay en laat ons mede beoordelen wie er idioot is! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
Ik snap echt niet wat ik fout doe... Skip Barber is gewoon echt een magneet voor idioten ofzo. Ik wil niet weer negatief doen, maar ik probeer zo hard clean te rijden maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. Dit keer zelfs een DQ wegens 17 incidents. Er is gewoon geen plezier meer aan te beleven voor mij.

Als je er nu echt wat aan wil doen plaats je hier een replay van je race kan men je hier vertellen wat je er aan zou kunnen doen, wat je fout doet en wat anderen fout doen. Komen we veel verder mee.
Edit: Joep was sneller

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ik snap echt niet wat ik fout doe... Skip Barber is gewoon echt een magneet voor idioten ofzo. Ik wil niet weer negatief doen, maar ik probeer zo hard clean te rijden maar het wordt je gewoon onmogelijk gemaakt. Dit keer zelfs een DQ wegens 17 incidents. Er is gewoon geen plezier meer aan te beleven voor mij.

Het is volgens mij al eens eerder gevraagd, maar: post eens een replay. Bij voorkeur met meerdere camera-angles van de incidenten. Als het daadwerkelijk allemaal niet jouw schuld is kunnen we met z'n allen wijzen naar alle idioten om je heen. Maar waarschijnlijker is dat er in de meeste gevallen dingen zijn die je zelf kan doen om problemen te voorkomen, ook als een incident niet jouw schuld is.

Edit: Joep en dozo waren sneller maar ik had meer getypt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 10-06-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Als ie een replay post kunnen we zelf de camera angles kiezen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MartijnA3 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:52:
Als ie een replay post kunnen we zelf de camera angles kiezen. :)
Daar heb je uiteraard gelijk in. Maar een video is makkelijker, dus waarschijnlijk meer mensen die iets willen bijdragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85

Minder vriendelijk dan de rest boven mij. Maar zolang je geen replay deelt en hier alleen komt om je gal te spugen, blijf dan alsjeblieft weg.

Je kan de moeite doen om hier een post te plaatsen, dan kan je ook de moeite nemen ons te informeren met een replay. Desnoods flikker je de .rpy file online, ik wil best de moeite nemen om je race te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
-nevermind-

Zal proberen weg te blijven. Zoek gewoon iets om mijn frustratie te delen, een uitlaatklep. Sorry daarvoor.

[ Voor 86% gewijzigd door Phusebox op 10-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Je neemt de moeite om hier te posten. Ventileer die energie eens om te leren hoe je replays opslaat etc.

Zijn voldoende informatiebronnen aangereikt om dit te kunnen doen.

Het is voor iedereen vrij om hier frustratie te delen, maar zoals al vaker gevraagd, wel met informatie zodat we er wat aan hebben.

Rants zonder info helpen jou en deze community niet.

[ Voor 36% gewijzigd door JPM85 op 10-06-2020 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:54:
-nevermind-

Zal proberen weg te blijven. Zoek gewoon iets om mijn frustratie te delen, een uitlaatklep. Sorry daarvoor.
Zet je je VR bril wel goed op? Rij je achteruit? :P

Nee, zonder dollen, ik heb er ook zulke dagen tussen zitten hoor. Maar misschien een rare vraag, maar kun je niet een keer gewoon op een normale monitor racen?

Zit er misschien een gigantische vertraging op je VR bril waardoor je al later reageert of zo?

En dan kun je eens een replay opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dozo71

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Alleen replay kan ervoor zorgen dat we naar de feiten kunnen kijken, nu kunnen we je alleenop je blauwe ogen geloven.... Wat voor een keer kan, maar elke race op rij?

Je kan iracing zo instellen dat hij automatisch vraagt of je replay wil opslaan als je afsluit.

Dus aub, niet zomaar ongefundeerd je gal spuwen,aar de feiten laten zien. Wellicht dat mensen hier je nog tips kunnen geven over hoe hierop te anticiperen en ontwijken.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
-nevermind-

Probleem is iedereen wil je helpen maar het enige wat je doet is gefrustreerd zijn. Niemand wil dat je "weg blijft" maar je wil blijkbaar niet een paar minuten tijd in iets stoppen om zo aan probleem oplossing te doen

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• MartijnA3
-nevermind-

Joh, al voordat je begon met iracing was je aan het mopperen over korting. Je doet niets anders.

Uit mijn hoofd:
- ik ga niet met een 2 achter mijn naam rijden en wat een stom systeem
- steam en iracing mopper mopper
- vr instellen mopper mopper
- netgear router mopper mopper
- weet ik veel dat inc's ook tellen na de race mopper mopper
- ik ben de enige die geen voordeel merkt van een loadcell mopper mopper
- alle andere rijders zijn idioten mopper mopper

Waarom stop je niet gewoon? Zet je stuur en pedalen te koop en ga vogels spotten ofzo.

Echt, ik heb het meedere keren aangegeven dat ik (en anderen ook) je echt wel willen helpen, maar als je alleen hier komt voor een uitlaatklep dan ben je aan het verdeerde adres denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

Kun je dan in ieder geval uitleggen hoe je aan 17 inc's komt in 9 ronden?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P8Ade88.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
BoP voor LeMans24h Virtual Multiclass race in the French Countryside
The OP has been updated with the BOP for this event. I'll put it here too because I'm a nice guy.

BOP:
BMW M8 GTE- +10 kg
Ferrari 488 GTE- +20 kg
Ford GT - 2017- none
Porsche 911 RSR- +15 kg

HPD- none

LMP1- No additional BOP
https://members.iracing.c...osts/list/75/3739019.page

[ Voor 7% gewijzigd door JPM85 op 10-06-2020 17:14 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
-nevermind-

Wegblijven helpt jou niet. Maar echt DEEL EEN REPLAY!
En bovendien als je wegblijft maken we misschien ook geen kans meer op een top 10 notering in de meest actieve GoT topics B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
JPM85 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:08:
BoP voor LeMans24h Virtual Multiclass race in the French Countryside

[...]
https://members.iracing.c...osts/list/75/3739019.page
Wordt dat ook aangepast in de vrije training vanavond of moeten wij dat zelf doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Nu online
ZelianGuy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:18:
[...]

Wordt dat ook aangepast in de vrije training vanavond of moeten wij dat zelf doen?
Ik heb Joep al een bericht gestuurd...:)
Is aangepast!

[ Voor 4% gewijzigd door ourplayground op 10-06-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
crowke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 10:26:
[...]

Toch wel een heleboel mensen :-)
Voor class A is de mediaan 3000 iRating, voor class B is de mediaan 2000 iRating...
[Afbeelding]

Het valt me wel op dat de Benelux (gemiddeld gezien) een beetje zwakker is, terwijl ik op gevoel dacht dat we sterker waren dan gemiddeld ;)

[Afbeelding]
Klopt helemaal maar ik ben nog niet heel lang lid bij Iracing maar ik heb wel al heel veel ervaring en ik maak nooit fouten ik ben in 1 seizoen van d naar a toe gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Adriaaanvdb schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:38:
[...]

Klopt helemaal maar ik ben nog niet heel lang lid bij Iracing maar ik heb wel al heel veel ervaring en ik maak nooit fouten ik ben in 1 seizoen van d naar a toe gegaan
Want de Benelux score hangt volledig af van jou rating? :+

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Leugenaar
ik ben in 1 seizoen van d naar a toe gegaan
Dat zegt niet zoveel, als je echt wilt ga je als een slak de baan over een sprokkel je SR bij elkaar. Dan ben je zo a-class.

Zou je alsje, alsjeblieft hoofdletters en leestekens kunnen gaan gebruiken? Je posts zijn soms 1 grote puzzeltocht :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Adriaaanvdb schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:38:
[...]

Wat heeft van d naar a gaan te maken met iRating?
Ennuh nooit fouten? Dan leer je ook niks 8)7 O-) :+

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 10-06-2020 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
BM schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:54:
[...]

Leugenaar

[...]

Dat zegt niet zoveel, als je echt wilt ga je als een slak de baan over een sprokkel je SR bij elkaar. Dan ben je zo a-class.

Zou je alsje, alsjeblieft hoofdletters en leestekens kunnen gaan gebruiken? Je posts zijn soms 1 grote puzzeltocht :X
Erg triest dat je zo iets zegt ik doe nu al 5 jaar aan Sim racen alleen wat ik doe ik oefen flink wat uurtjes op die baan die ik ga racen en dan heb ik nooit een offtrack en ik vermijd crashes aan de start (lukt niet altijd) maar ik rij prima ronde tijden hoor nu bij Imsa op interlagos reed ik een 1:31 in de Porsche gte lijkt me prima ronde tijden op le mans in de hpd rijd ik een 3.33 ik denk niet dat jij aan die tijden komt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
Adriaaanvdb schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:01:
[...]

Erg triest dat je zo iets zegt ik doe nu al 5 jaar aan Sim racen alleen wat ik doe ik oefen flink wat uurtjes op die baan die ik ga racen en dan heb ik nooit een offtrack en ik vermijd crashes aan de start (lukt niet altijd) maar ik rij prima ronde tijden hoor nu bij Imsa op interlagos reed ik een 1:31 in de Porsche gte lijkt me prima ronde tijden op le mans in de hpd rijd ik een 3.33 ik denk niet dat jij aan die tijden komt of niet?
Probeer het lief te houden A.U.B. O+ O+ *O*
Pagina: 1 ... 291 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies