iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Gruwel84 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Opkrikken??
Het irating systeem zit vrij goed in elkaar, als je wat gelukjes hebt, kan het natuurlijk snel stijgen, maar als je dan in de hogere splits komt, krijg je het een stuk moeilijker, en kan het net zo snel weer zakken. Als je veel rijdt zul je zien dat je irating gaat stabiliseren na verloop van tijd en dan langzaam gaat stijgen als je echt beter wordt.
Geen paniek, dat is gewoon je niveau op dat moment, en daar is niets mis mee.
Irating is niets meer dan een cijfertje dat bepaalt bij welke tegenstanders je wordt ingedeeld. En natuurlijk is het leuk als je stijgt, maar als je je erop gaat blind staren, ga je voorzichtig rijden omdat je bang bent je zuurverdiende punten te verliezen. Gewoon lekker rijden, oefenen oefenen oefenen. Er is helaas geen afkorting voor ervaring. De skip is altijd een leuke klasse en de fr2.0 is ook heel erg populair. Gewoon lekker je ding doen.
HAha ok ! nou ik ben nu weer 2 races verder met formula 2.0! en zit nu op Class B ! yeehah !
Ik kan nu classic lotus doen maar weet niet of die veel aanmelding heeft per race.
OF anders: IMSA Sportscar Championship of Blancpain Sprint Series .
Wat raden jullie aan ? en zoja welke auto betreft de series?!

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
JoepW schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:03:
Als er interesse is en derx kan morgen ook dan wil ik best vanuit GoT een pop-up last minute Skip school doen samen met hem ;)
Interesse gewekt, altijd leuk om van de meer ervaren mensen te leren oOo
Salandur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:49:
Sinds dit weekend online: YouTube: Skippy @ Brands Hatch (GP): Lap Walkthrough (1:40.676) \[2016S2] (met de snelle lap) en YouTube: Skippy @ Brands Hatch (GP): Three Laps (From 1:44.693 to 1:40.676) \[2016S2] met 3 ronden.
Als je zijn ronden goed bestudeerd en kijkt bij de 3 ronden waar jouw tijd ligt en waar zijn betere ronde zich verbeterd, kom je al een stuk verder.
Bedankt voor de links, was nog niet op het forum geweest vandaag wegens bezoek aan de comic con.
Zit nu in erg in de buurt van lap 2 tijden, zitten best een paar tricky bochten in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
Als er interesse is en derx kan morgen ook dan wil ik best vanuit GoT een pop-up last minute Skip school doen samen met hem ;)
check, altijd leuk!

Vraagje: bovenaan de website staat: Skip Barber 2K World Cup at Lime Rock On air now..

Maar als ik er op klik kom ik op een andere live show??

Was te snel, good luck guys

[ Voor 3% gewijzigd door A1AD op 27-03-2016 22:07 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Hoe werkt dat precies? gewoon kijken naar jullie rijden op een livestream ? of anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
knightvision schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:10:
[...]

Hoe werkt dat precies? gewoon kijken naar jullie rijden op een livestream ? of anders?
Nou met joep meekijken, denk het niet. Die houd van mensen die meerijden, het liefst driftend je gek maken en hopen dat jullie beiden de bocht overleven. Nee gekheid gewoon met zijn allen rijden, eerst uitleg krijgen en daarna met meerdere personen op de baan situaties simuleren. Erg leuk en leerzaam aanrader om mee te doen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

PatrickPost1972 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:21:
[...]

Nou met joep meekijken, denk het niet. Die houd van mensen die meerijden, het liefst driftend je gek maken en hopen dat jullie beiden de bocht overleven. Nee gekheid gewoon met zijn allen rijden, eerst uitleg krijgen en daarna met meerdere personen op de baan situaties simuleren. Erg leuk en leerzaam aanrader om mee te doen.
Kijk bijdeze als de tijd gunstig is !!!!

Afbeeldingslocatie: http://s2.quickmeme.com/img/68/68c6b038d2c3924e79c9666b25cadfef45484d531e81fcbcedb4ef6d7f981535.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik heb morgenmiddag ook vast wel tijd om wat te helpen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Roep maar een tijd (Marco en Nick) en de anderen en we doen wat morgen.... IK ben voor de middag, maar ochtend kan ook. 'S avonds niet want dan gaan we spelen met de Radical @ Mid-Ohio Sports Car Course - Full !

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Spannende 2K op LRP! Mooi resultaat Marco, je hebt het niet cadeau gekregen...
JoepW schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:55:
Roep maar een tijd (Marco en Nick) en de anderen en we doen wat morgen.... IK ben voor de middag, maar ochtend kan ook. 'S avonds niet want dan gaan we spelen met de Radical @ Mid-Ohio Sports Car Course - Full !
ah jammer, ik kan enkel in de avond :'(

[ Voor 70% gewijzigd door A1AD op 27-03-2016 22:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

pfff
Net de 1e 2k cup van het nieuwe seizoen gereden.

Wilde nog eerst de SOF race meepakken, maar had me dus een uur vergist, en kreeg een sof van ong 2000. Geen bijstere quali, en gestart vanaf p3. P2 en P1 in de eerste paar rondes ingehaald, en daarna voorsprong uitgebouwd tot zo'n 5s. Easy win, maar kreeg er maar 133 punten voor... crap.

Meteen in de 2k cup gesprongen. Quali ging ook niet geweldig, het weer was een stuk warmer, en dus meer onderstuur. Uiteindelijk was mijn 58.4 goed voor P18.
Tijdens de start 1 plekje kunnen pakken, en daarna door wat foutjes van anderen, en slim inspelen op gasten die voor je 2 wide turn 1 ingingen opgeklommen tot P13. Toen kwam ik vast te zitten achter een Italiaan die vrij goed verdedigde. Daar achter gebleven tot aan de pitstop. Hij besloot om in hetzelfde rondje als ik binnen te komen, echter hij remde wat eerder en harder dan ik verwachtte, en tikte hem net aan bij het ingaan van de pits (0x contact). Pitstop gedaan, en zat om wat voor reden dan ook in neutraal toen ik weg wilde rijden. Kostte best wel wat tijd, en kwam op P16 ofzo terug (achter een groepje). Die heb ik uiteindelijk allemaal nog in kunnen halen, al viel de laatste vlak voor de streep stil zonder fuel. Zo op P9 gefinished. Niet ontevreden, want LRP is echt een K*T baan :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Netjes toch Marco! Behoorlijk sterke grid wat ik zo zie :)
JoepW schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:55:
Ik kan de hele dag maar liever 's middags.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Thanks Nick. Ja de 2k cup is altijd sterk veld. Top 10 was het doel, dat is gelukt. Wel met een beetje mazzel, want ik zie net in de replay dat 2 man net over de finish tegen elkaar aanrijden, en daardoor een DQ krijgen, wat me 2 plekjes scheelt. Achja, op een baan die me totaal niet ligt valt het me niet tegen...

Wat morgen betreft ben ik nogal afhankelijk van de missus, en kan het nu nog niet zeggen. Als ik een schatting moet maken zal het voor mij eerder 15:00-16:00 zijn dan eerder op de middag, maar nogmaals, geen garanties.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ca. 15-16 uur past. Als er dan ook cursisten zijn is het prima. Doen we wel Brands Hatch met default weer, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik check het nog even met de missus, en laat het morgenvroeg wel weten

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPost1972 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:21:
[...]
...het liefst driftend je gek maken...
Drift school! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
Wat zijn nu een beetje de 'slimme' aankopen qua wagens en banen? En dan bedoel ik meer in de zin van, waar kun je het meeste mee qua wedstrijden. Ik heb Spa en Zandvoort gekocht in het verleden samen met de McLaren GT3.

Echter, ik wil graag wat nieuwe content.. maar welke banen en wagens zijn populair?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
NickThissen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:10:
Ik kan de hele dag maar liever 's middags.
Hier sluit ik mij bij aan.

@Marco
Mooie race gereden Marco en een mooie top 10 klassering.
Heb vanaf ronde 20 de wedstrijd gevolgd, leuke battles gezien.

@Joep
Brands Hatch lijkt me mooie keus voor aankomende week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

A3aaN79 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:10:
[...]

@Marco
Mooie race gereden Marco en een mooie top 10 klassering.
Heb vanaf ronde 20 de wedstrijd gevolgd, leuke battles gezien.
thnx. Was wel billenknijpen hoor. Als ik mijn pitstop niet verkloot had, had er misschien nog wel een plekje of 2 extra ingezeten. Die Brian Doell zat iig achter me bij de pitstops, en ik was in het begin van de race echt wel sneller dan hem. Mja... shit happens. Ben evengoed tevreden met P9 :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
derx666 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 23:04:
pfff
Net de 1e 2k cup van het nieuwe seizoen gereden.

Wilde nog eerst de SOF race meepakken, maar had me dus een uur vergist, en kreeg een sof van ong 2000. Geen bijstere quali, en gestart vanaf p3. P2 en P1 in de eerste paar rondes ingehaald, en daarna voorsprong uitgebouwd tot zo'n 5s. Easy win, maar kreeg er maar 133 punten voor... crap.

Meteen in de 2k cup gesprongen. Quali ging ook niet geweldig, het weer was een stuk warmer, en dus meer onderstuur. Uiteindelijk was mijn 58.4 goed voor P18.
Tijdens de start 1 plekje kunnen pakken, en daarna door wat foutjes van anderen, en slim inspelen op gasten die voor je 2 wide turn 1 ingingen opgeklommen tot P13. Toen kwam ik vast te zitten achter een Italiaan die vrij goed verdedigde. Daar achter gebleven tot aan de pitstop. Hij besloot om in hetzelfde rondje als ik binnen te komen, echter hij remde wat eerder en harder dan ik verwachtte, en tikte hem net aan bij het ingaan van de pits (0x contact). Pitstop gedaan, en zat om wat voor reden dan ook in neutraal toen ik weg wilde rijden. Kostte best wel wat tijd, en kwam op P16 ofzo terug (achter een groepje). Die heb ik uiteindelijk allemaal nog in kunnen halen, al viel de laatste vlak voor de streep stil zonder fuel. Zo op P9 gefinished. Niet ontevreden, want LRP is echt een K*T baan :)
Kan maar 1 italiaan zijn in de skip die als een bezetene verdedigd Angelo Cellura volgens mij zat je achter hem te rommelen. Zat de stream te kijken en had niet door dat je meereed tot ik je naam hoorde. Keurige uitslag toch voor je eerste 2k race na zoveel tijd.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yu2kyo0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Rivanov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:10:
Wat zijn nu een beetje de 'slimme' aankopen qua wagens en banen? En dan bedoel ik meer in de zin van, waar kun je het meeste mee qua wedstrijden. Ik heb Spa en Zandvoort gekocht in het verleden samen met de McLaren GT3.

Echter, ik wil graag wat nieuwe content.. maar welke banen en wagens zijn populair?
GT3, formule Renault en de Skip zijn de series waarbij je zo beetje op ieder gangbaar tijdstip wel een officiële race kunt rijden.
Qua banen dus gewoon kijken waar die series op gaan rijden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Phydomir schreef op maandag 28 maart 2016 @ 07:40:
[...]

GT3, formule Renault en de Skip zijn de series waarbij je zo beetje op ieder gangbaar tijdstip wel een officiële race kunt rijden.
Qua banen dus gewoon kijken waar die series op gaan rijden.
Bedankt voor je reactie! :)
Ik ben nu nog D en kan eigenlijk alleen races rijden met de MX5. Komen de GT3 en Renault series pas vanaf een hogere license beschikbaar?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Niellie41

[object Object]

YouTube: Getting Started
:)

Meer informatie kan je ook vinden in de TS, of hier.

[ Voor 76% gewijzigd door Niellie41 op 28-03-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Is er een lijst beschikbaar betreft hoeveel fuel per liters je nodig hebt per race bij track/auto?
Super vaak zie je het gevraagd worden how much fuel per race en niet iedereen is hier eerlijk in.
Het lijkt me superhandig om dit in een lijst te kunnen zien en wellicht zal dit al lang ergens aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Dat zijn nou van die dingen die je in een oefen sessie moet uitvinden. iSpeed kan daarbij heel handig zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Phydomir schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:37:
Dat zijn nou van die dingen die je in een oefen sessie moet uitvinden. iSpeed kan daarbij heel handig zijn.
Die gebruik ik al! maar meer voor andere dingen. Is die beter dan de fuel ingame info ?
Ik had b.v bij een formula 2.0 zandvoort race als fuel info ingame dat ik genoeg had voor de race, ik geloof 2/3 laps extra (17,5 liters ) maar ik kwam toch zonder benzine te staan de allerlaatste lap, ik rolde nog net uit over de finish. ;) dit was me eerste race daar toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
knightvision schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Die gebruik ik al! maar meer voor andere dingen. Is die beter dan de fuel ingame info ?
Ik had b.v bij een formula 2.0 zandvoort race als fuel info ingame dat ik genoeg had voor de race, ik geloof 2/3 laps extra (17,5 liters ) maar ik kwam toch zonder benzine te staan de allerlaatste lap, ik rolde nog net uit over de finish. ;) dit was me eerste race daar toen.
Meestal staat op de forums hoeveel liter je moet meenemen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3471634.page

[ Voor 5% gewijzigd door PatrickPost1972 op 28-03-2016 12:45 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

knightvision schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Veel beter. Dat in-game ding is niet te vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De in-game schatting is de laatste paar seizoenen toch bijna identiek aan iSpeed hoor. Je moet wel ~5 rondjes gedaan hebben voordat hij klopt, maar dat is bij iSpeed ook natuurlijk. Grote verschil is dat iRacing wel meteen een schatting probeert te maken zonder dat je uberhaupt hebt gereden terwijl iSpeed dat eigenlijk niet doet. Als je net in de pits dropt en dan die waarde bekijkt dan klopt er natuurlijk niet veel van.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

PatrickPost1972 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 04:11:
[...]

Kan maar 1 italiaan zijn in de skip die als een bezetene verdedigd Angelo Cellura volgens mij zat je achter hem te rommelen. Zat de stream te kijken en had niet door dat je meereed tot ik je naam hoorde. Keurige uitslag toch voor je eerste 2k race na zoveel tijd.
Was Angelo inderdaad. Ik had ook te weinig geoefend in het rijden van een buitenlijn in bocht 1-2, en hij verdedigde daar slim. Toen ik achter hem kwam te zitten begonnen ze achter ons al snel te pitten, dus mijn idee was ook om hem dan maar in de pits in te halen. Dat is ook gelukt, maar volgens mij kwam dat omdat hij een speeding penalty kreeg doordat ik hem net aanduwde (0x contact) bij de gele cones :P Had ie ook maar niet zo hard moeten remmen :)
Ik heb net de pitstop tijden gezien, en ik heb ong. 7-9s verloren op de rest doordat ie in neutraal stond... crap.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heb je al een idee of je vanmiddag beschikbaar bent en hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

16:00 gaat lukken. Heb een beetje uitgeslapen :z

[ Voor 48% gewijzigd door derx666 op 28-03-2016 13:23 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om 16:00 uur een Skippy School sessie op Brands Hatch.
Totale duur 2 uur en afsluitend een Q van 5 minuten en 15 minuten race.

Jemig de pemig..... 5 jaar al weer....

[ Voor 95% gewijzigd door JoepW op 28-03-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
JoepW schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:26:

[video]
Oh leuk, misschien doe ik ook eens mee vanmiddag, er valt nog erg veel te leren en te verbeteren. Eerst kijken wat ik ook al weer nodig heb daarvoor.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 28-03-2016 14:07 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972

[video]
Geweldig om die stoet mazda's voorbij te zien komen :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[video]
Wauw Joep... Wauw....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79

[video]
Wauw, mooi filmpje zeg d:)b
Dat er nog maar vele mooie jaren mogen volgen!

Special Anniversary Event, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A3aaN79 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 14:40:.....Special Anniversary Event, ben benieuwd :)
ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

Komt die skip sessie tussen de league sessions te staan zo direct bij iracing ingame?
Ik ken die baan trouwens nog niet dus verw8 geen toptijden ;)

2. hoe communiceren jullie dan? gewoon via de ingame voicechat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Teamspeak it is! HIERO
En ja bij league sessions

[ Voor 95% gewijzigd door JoepW op 28-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

ok wat zijn de gegevens ? dan kan ik vast teamspeak installeren en inloggen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zie vorige post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

[video]
800 Hosted Sessies, zou dat het meest van iedereen zijn? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
FabiandJ schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:23:
[...]

800 Hosted Sessies, zou dat het meest van iedereen zijn? :o
Geen idee, misschien eens aan Tony vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb een uitnodiging uitstaan voor GoT - Tournaments
Dat is neem ik aan de juiste League voor deze zaken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

[video]
Leuke video.

Ik heb het ook al vaker gezegd. Ik ben bij meerdere game topics op tweakers actief (geweest), maar de iRacing community vind ik verreweg het leukst. Erg hulpzame mensen, leuke events, erg actief, men kent elkaar.

Dus complimenten daar voor! Het wordt van mijn kant iig erg gewaardeerd.

Het is trouwens organized, niet orginized :P

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 28-03-2016 16:01 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
aicaramba schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:00:
[...]

Leuke video.

Ik heb het ook al vaker gezegd. Ik ben bij meerdere game topics op tweakers actief (geweest), maar de iRacing community vind ik verreweg het leukst. Erg hulpzame mensen, leuke events, erg actief, men kent elkaar.

Dus complimenten daar voor! Het wordt van mijn kant iig erg gewaardeerd.

Het is trouwens organized, niet orginized :P
Thnx...
Oeps typo....

Server is up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heren onwijs bedankt voor de Skip School op Brands Hatch! Erg leerzaam en leuk!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Rivanov schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:11:
Heren onwijs bedankt voor de Skip School op Brands Hatch! Erg leerzaam en leuk!! :)
Inderdaad, heel erg bedankt hiervoor!
Hoop dat er eens vaker School's georganiseerd worden, bijzonder leerzaam, leuk en gezellig.

Nu het geleerde in de praktijk gaan brengen, die eenmalige 1:41.7 kan natuurlijk echt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Op welke tijden mikken jullie deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server voor het Monday Tournament is UP. Radical @ Mid Ohio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
A1AD schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:31:
Op welke tijden mikken jullie deze week?
Is natuurlijk weer afhankelijk van de weer en track omstandigheden.
Net weer 28 rondes gedaan, maar geen 1:41 hoor...

Bij default of warme omstandigheden dus ongeveer 1:42+
Koel moet dan toch zeker 1-1,5s sneller zijn.

Edit:
Net even getest met verschillende track temperaturen.
Bij 50 graden kom ik niet verder dan 1:43.6 en het is spekglad :/
Bij 20 graden haal ik 1:40.2

Nu rijdt ik wel gemiddeld 1,5-2 seconden langzamer als Marco (en zo nog wel velen) dus mijn tijden zeggen niet zoveel natuurlijk :+

[ Voor 28% gewijzigd door A3aaN79 op 28-03-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Waarom kom ik er nu pas achter dat de Skip echt een leuke wagen is? :+
Net race gehad op Lime Rock.. erg vermakelijk!
Vanaf morgen een weekje Brands Hatch, net iets leuker dan LRP. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:04:
[...]

Is natuurlijk weer afhankelijk van de weer en track omstandigheden.
Net weer 28 rondes gedaan, maar geen 1:41 hoor...

Bij default of warme omstandigheden dus ongeveer 1:42+
Koel moet dan toch zeker 1-1,5s sneller zijn.

Edit:
Net even getest met verschillende track temperaturen.
Bij 50 graden kom ik niet verder dan 1:43.6 en het is spekglad :/
Bij 20 graden haal ik 1:40.2

Nu rijdt ik wel gemiddeld 1,5-2 seconden langzamer als Marco (en zo nog wel velen) dus mijn tijden zeggen niet zoveel natuurlijk :+
Ik heb net mijn eerste 10-20 rondjes (ooit) achter de rug en het zal weer goed oefenen worden... Ik heb de temp niet nagekeken maar een beste tijd van ergens 1m43 hoog ;w en het lijkt inderdaad spek glad.

Jammer dat ik de pop-up school gemist heb -O-

Is er iets van setup waar ik rekening mee moet houden deze week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
A1AD schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:27:
[...]

Ik heb net mijn eerste 10-20 rondjes (ooit) achter de rug en het zal weer goed oefenen worden... Ik heb de temp niet nagekeken maar een beste tijd van ergens 1m43 hoog ;w en het lijkt inderdaad spek glad.

Jammer dat ik de pop-up school gemist heb -O-

Is er iets van setup waar ik rekening mee moet houden deze week?
Jammer van de school inderdaad, volgende keer beter.
Ik geloof dat Marco een replay van zijn snelste lap had opgeslagen, zou hem zelf ook nog eens willen zien.
Heb je default conditions gebruikt? Ik gok dat de track temp dan net ergens boven de 30C ligt.

Wat setup betreft: Setup
Dit is de "aanbevolen" default setup voor alle tracks.

Marco had hier een kleine aanpassing op, de bandenspanning achter 1 tikje lager.
Persoonlijk ben ik er nog niet uit welke ik fijner vind, neig toch naar de default, iets minder slippery heb ik het idee.

Succes met oefenen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

link naar replay: https://db.tt/Eqtyurv0
Heb iets later met dezelfde setup ook nog een 1:40.5 neergezet, maar daar heb ik geen replay van

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Thanks. Morgen is bestuderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
A1AD schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 01:02:
Thanks. Morgen is bestuderen :)
En voor als je echt snel wilt... 1:39.832 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Hehe, kan ik nog ff aan de bak :)

edit:
wat mij opvalt is dat het lijkt alsof hij iets eerder remt, maar vooral ook minder hard en minder lang. Nice...
Maar ik denk niet dat er met default weer nog heel erg veel sneller dan dit gereden gaat worden... Deze was wel erg nice :) Mja, Riccardo is ook niet voor niks een van de aliens in de Skip kwa hotlapping.

[ Voor 83% gewijzigd door derx666 op 29-03-2016 10:12 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb een app van TNT Racing School gedownload, daarin zitten ook linkjes naar instructiefilmpjes op Youtube voor een paar Iracing tracks. Zonder de app kon ik die filmpjes niet vinden. Voor een IOS apparaat is de app gratis.

De Skip op Brands Hatch zit er ook bij. Maker op youtube is Benjamin Lindsay.

[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 29-03-2016 10:14 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:44:
[...]

En voor als je echt snel wilt... 1:39.832 :o

[video]
Ik had hem ook gezien maar ik zal al heel blij zijn als ik in de buurt van Marco zijn tijd kom. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:58

Niellie41

[object Object]

Het raceverslag van de NES 6 uur van Monza is eindeljk klaar.
neo-endurance.com/high-speed-action-at-monza

Afbeeldingslocatie: http://www.neo-endurance.com/wp-content/uploads/2016/03/NES2-race-report-monza.png

Op naar de seizoensfinale op 10 april!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
flopdoc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:13:
Ik heb een app van TNT Racing School gedownload, daarin zitten ook linkjes naar instructiefilmpjes op Youtube voor een paar Iracing tracks. Zonder de app kon ik die filmpjes niet vinden. Voor een IOS apparaat is de app gratis.

De Skip op Brands Hatch zit er ook bij. Maker op youtube is Benjamin Lindsay.
En hier de HTML5 versie: Link

Edit: Hier dus een zeer uitgebreide walkthrough voor Brands Hatch in de skip.
[YouTube: https://youtu.be/kaXC20NnoHY]
A1AD schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:22:
[...]

Ik had hem ook gezien maar ik zal al heel blij zijn als ik in de buurt van Marco zijn tijd kom. :+
Anders ik wel :)

[ Voor 7% gewijzigd door A3aaN79 op 29-03-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
derx666 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:07:
Hehe, kan ik nog ff aan de bak :)

edit:
wat mij opvalt is dat het lijkt alsof hij iets eerder remt, maar vooral ook minder hard en minder lang. Nice...
Maar ik denk niet dat er met default weer nog heel erg veel sneller dan dit gereden gaat worden... Deze was wel erg nice :) Mja, Riccardo is ook niet voor niks een van de aliens in de Skip kwa hotlapping.
Heel mooi en soepel inderdaad. Wat me wel opvalt is dat hij in die ene ronde 4 keer buiten de baan geraakt. Mag dit in 'het eggie' eigenlijk nog wel? In de F1 mag het niet, maar hoe zit dat in de andere klassen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:26:
[...]

En hier de HTML5 versie: Link

Edit: Hier dus een zeer uitgebreide walkthrough voor Brands Hatch in de skip.
[video]

[...]

Anders ik wel :)
Geweldige info! Heb er weer zin in! Altijd leuk om een track te leren met de skip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Pfff, gister was wel even flink bijkomen na 20m racen :)

Had me al ingesteld om lekker achteraan te rijden. Was de 2de keer dat ik in de Radical reed. Eerste keer was ook op een maandag op RAmerica (met kink chicane). Downforce helpt vaak ook niet echt bij mij :) En dan ook nog een auto die op de meest rare momenten weg springt (voor en achter)

In de practice daarom ook niet heel ver gekomen. Laatste tijd dacht ik :+ In de Q 1 goed rondje gereden wat ook gelijk goed was voor P9 7(8)7

Rustig gestart, want tijdens de proef startjes in de practice merkte ik al dat volgas wegrijden niet echt een optie was. Rij achter me zat geloof ik al direct op mijn bumper. Echter voor me ging het helemaal mis. Lekker links blijven plakken en hopen dat men niet terug de baan op spinde. Ging allemaal goed :) P7 7(8)7 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Vervolgens Marco achter me aan. Niet echt op de spiegels gelet omdat ik alle aandacht nodig had bij het op de baan blijven. Marco die ook merkt dat ik alle moeite heb om de auto op de baan te houden ("wiggle wiggle ;) " Maar op de dat moment nog keurig 0 incs :)
1 foutje en Marco ervoor bij. Dan maar Tim proberen achter me te houden .... duurde ook niet echt lang :P Terug naar P9 :) Nog altijd 5-6 posities te hoog ten opzichte van mijn trainings tijden.

2de race maar overgeslagen. 20m koste me al vrij veel energie en concentratie, geen tijd om echt in de spiegels te kijken, en aangezien de 2de race reversed is, zag ik het niet echt zitten. Finish had ik toch niet gehaald, en wie weet wie ik allemaal mee zou nemen in mijn grote stofwolk of chaos :p

Radical en ik zullen denk ik geen vrienden worden. Was het niet de achterkant die onder me vandaan sprong, dan was het wel de voorkant, of een combinatie van beiden waardoor ik lekker over de baan glibberde.
Al is het geluid van de turbo wel heel vet :) Maar op dit moment is dat ook het engiste positieve voor mij :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

alexbl69 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Heel mooi en soepel inderdaad. Wat me wel opvalt is dat hij in die ene ronde 4 keer buiten de baan geraakt. Mag dit in 'het eggie' eigenlijk nog wel? In de F1 mag het niet, maar hoe zit dat in de andere klassen?
Ik zie hem nergens buiten de baan komen waar hij een offtrack haalt. Hij rijdt uitkomen bocht 3 over de rumble strips, en bocht 6 en 7 snijdt hij af (wat gewoon kan daar, zoals ik ook al tijdens de training zei). Die 4e keer zal wel uitkomen bocht 1 zijn, en daar krijg je pas een offtrack als je echt flink door het gravel gaat. Niks aan de hand dus :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

-PassY- schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:12:
Al is het geluid van de turbo wel heel vet :) Maar op dit moment is dat ook het engiste positieve voor mij :p
Sinds wanneer heeft de Radical een turbo? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Als iracing er geen offtrack/slow down voor geeft, dan mag het :)

Ik dacht ooit ergens gelezen te hebben dat dat dign een turbo heeft, niet naar gekeken overigens :+
Maar wat fluit er dan in de Radical? Het is duidelijk hoorbaar. En ook hoorbaar als je stilstaat en de koppeling in trapt. Dus de aandrijf lijn/bak is het niet :)
Anyway, het blijft wel vet klinken :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Geen idee wat je hoort maar in die Radical ligt toch een Hayabusa blok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Radical SR8
The SR8 also features one of the largest engines Radical has ever put in their cars, with the 2700 cc RPE RPX V8 constructed by combining elements of Suzuki inline-4s, and producing 430 horsepower (321 kW)
Bron: Wikipedia: Radical Sportscars

Ennuh hij reageert in real life echt niet zo vreemd als we gisteren hebben ervaren:.

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 29-03-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 10:24
Na een lange afwezigheid probeer ik iRacing weer op te pakken. Sinds ik verhuisd ben volg ik het topic al weer een beetje. De nette TS maar weer eens doorgelezen en op de tournament site e.d. gekeken. Klopt het trouwens dat die content checker niet helemaal goed werkt? Diverse content heb ik wel aangevinkt, maar hij geeft aan dat ik die nog mis.

Zijn er nog meer mensen hier die in de RUF-cup rijden? Ik heb W1 enkel geoefend, maar durfde nog geen race aan op Nürburgring Combined Long. W2 heb ik wel 2 races gereden op Daytona 2007 Road. De eerste race van P11 gestart werd in de 2e ronde aangetikt helaas, uiteindelijk toch nog 9e geworden.
De 2e race starte ik van P7 en lag ik vrij snel 4e, een paar ronden voor het einde P3 gepakt.

Is wel weer even wennen na zo'n lang tijd en heb eigenlijk daarvoor alleen maar in de mx-5 gereden.
Ik wil af en toe ook op de maandag mee proberen te rijden, maar ik ben nog niet zo'n held in het switchen van auto.

Edit:
Voor mij een nieuwe naam A3aaN79, maar ik zag laatst dat je ook met de RUF rijdt? Welke division?

[ Voor 5% gewijzigd door Gait op 29-03-2016 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Niellie41 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:25:
Het raceverslag van de NES 6 uur van Monza is eindeljk klaar.

Op naar de seizoensfinale op 10 april!
Mooi verslag weer, Niel!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Iemand hier handig met helm-ontwerp voor iRacing? Heb een eigen ontwerp gemaakt en klopt redelijk, behalve dat de lijnen in de helm op de bovenkant totaal niet aansluiten, denk dat ik de template verkeerd geïnterpreteerd heb. Hoop dat er iemand is die er even naar wil kijken :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gait schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Na een lange afwezigheid probeer ik iRacing weer op te pakken. Sinds ik verhuisd ben volg ik het topic al weer een beetje. De nette TS maar weer eens doorgelezen en op de tournament site e.d. gekeken. Klopt het trouwens dat die content checker niet helemaal goed werkt? Diverse content heb ik wel aangevinkt, maar hij geeft aan dat ik die nog mis.
......
Welkom back. En idd klopt de content checker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Gait schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Na een lange afwezigheid probeer ik iRacing weer op te pakken.

Edit:
Voor mij een nieuwe naam A3aaN79, maar ik zag laatst dat je ook met de RUF rijdt? Welke division?
Welkom terug!

Nee, ik rijdt geen RUF al had ik ernaar geïnformeerd of dit nog een actieve serie is.
Persoonlijk lijkt het me wel een mooie leerschool voor latere GT3 serie.
Tot op heden de content dus nog niet aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik ervaar ondanks hoge FPS (130/140) soms toch wat stuttering op bepaalde banen. Na wat geGoogle ben ik niet de enige en een recente post geeft aan dat dit te maken kan hebben met het feit dat iRacing toegewezen wordt aan Core 0 en dat je dit kunt wijzigen. iRacing heeft dit erkend en geeft aan dat dit met een update opgelost wordt. Iemand enig idee wanneer de volgende update uitgerold wordt? :)

Hier staat het probleem en de oplossing beschreven:

http://boxthislap.org/stuttering-finally-solved/
UPDATE:
It seems that the iRacing main thread is fixed to only run on core zero of your CPU. If any other thread within iRacing, or other task, gets scheduled to run on core zero for any length of time then this will essentially pause the iRacing process and result in a stutter.

Solution (for me)-> After iRacing has loaded, go to task manager and change the affinity to *not* use core zero. This then forces the iRacing main thread to use all other cores instead of being locked to just one core. It got rid of 99% of my stutters and actually gave a 2-5 fps improvement too.
Dave Kraemmer confirmed this:

“It was the particle effects–that code was setting the thread affinity to 1, so the graphics code was stuck on one processor. We have a fix in the works and hope to include it in the patch rollout this week. After that, should be no need to diddle with your Windows settings. A huge thanks to Scott for noticing that. Let’s hope this gets everyone back to “smooth(er)” racing.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Old news, en de update is maar even de vraag, die is al 2x uitgesteld, dus we wachten af... Zal wel "soon" zijn :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Excuses dat dit oud nieuws is. Was voor mij nog onbekend. ;)
Ga vanavond die fix maar eens proberen. Hopelijk helpt het op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Werkt prima. Wachten tot iRacing gestart is -> ALT-TAB -> task mgr openen -> proces of details (afhankelijk van welke windows versie) -> iracingsimx64dx11 (of hoe dat ding ook heet) -> rechtsklikken en Affinitykiezen -> core 0 uitschakelen, rest aan laten staan -> klaar is klara...

Process Lasso zou dit ook automatisch moeten kunnen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ik dacht dat ze een turbo/compressor op een motorblok hadden geschroefd en toen aan de engelse tea waren gegaan :) niet dus :D
Of misschien dat wat tuners er een turbo later op hebben gepropt?
Of de air-intake die je hoort :+ Anyway, hij blijft lekker fluiten :p

Welcome back Gait :)

Geen RufCup hier, maar wel IMSA series. Rij vrijwel niks anders dan de CSpec (behalve op maandag).

Hier en daar wel eens wat in de CUP gepracticed, en er word wel wat aggressiever gereden vergeleken met de IMSA heb ik het idee. Al heb je in de IMSA weer last van idioten ... ik bedoel verkeer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Zou ook nog het diff/versnellingsbak (rechte vertanding) kunnen zijn wat je hoort.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
derx666 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:58:
Werkt prima. Wachten tot iRacing gestart is -> ALT-TAB -> task mgr openen -> proces of details (afhankelijk van welke windows versie) -> iracingsimx64dx11 (of hoe dat ding ook heet) -> rechtsklikken en Affinitykiezen -> core 0 uitschakelen, rest aan laten staan -> klaar is klara...

Process Lasso zou dit ook automatisch moeten kunnen, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.
Top. Vanavond meteen proberen. Werd al gek van die stuttering ondanks m'n hoge FPS. Was soms 'misselijkmakend' als je op de apex focust en die stuttert telkens voorbij. Zou super zijn als dit hiermee verholpen is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ondanks dat de Radical beetje tricky was om te rijden, wel lekker kunnen racen weer gister avond.

Eerste race gestart vanaf P7. Bij de eerste bock gelijk 3 plekken gewonnen omdat de helft van de auto's voor mij de baan afschoven, gelukkig kon iedereen wel gewoon doorrijden. Daarna heel lang Robbert vlak achter mij gehad, maar uiteindelijk maakte hij een foutje, maar toen was het Marco's beurt. Een aantal ronden kunnen verdedigen, helaas kon hij hem na het rechte stuk hem er toch naast zetten aan de binnen kant, de rest van die ronde naast elkaar gereden, maar helaas had hij de binnenkant bij de laatste bocht en moest ik hem voorlaten. P5 gefinisht.

Tweede race gestart vanaf P8, rollende start ging niet heel soepel bij mij, ik ging een beetje dwars en moest even van mij gas af om te corrigeren. Dennis zag zijn kans en we gingen 3 wide op bocht 1 af. Klein schrik momentje voor mij en hierdoor ging ik niet heel super door bocht 1 en kon Paul er ook gelijk voorbij. Stuk side by side racen gedaan met Ruud en daarna kwam Nick weer aankloppen en heb ik een tijd moeten verdedigen om hem achter me te houden, helaas maakt hij een foutje en heb ik de rest van de race alleen gereden. P3 gefinisht.

Video van de 2e race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
-PassY- schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:04:
ik dacht dat ze een turbo/compressor op een motorblok hadden geschroefd en toen aan de engelse tea waren gegaan :) niet dus :D
Of misschien dat wat tuners er een turbo later op hebben gepropt?
Of de air-intake die je hoort :+ Anyway, hij blijft lekker fluiten :p

Welcome back Gait :)

Geen RufCup hier, maar wel IMSA series. Rij vrijwel niks anders dan de CSpec (behalve op maandag).

Hier en daar wel eens wat in de CUP gepracticed, en er word wel wat aggressiever gereden vergeleken met de IMSA heb ik het idee. Al heb je in de IMSA weer last van idioten ... ik bedoel verkeer :p
Sorry...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
SanderF1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Iemand hier handig met helm-ontwerp voor iRacing? Heb een eigen ontwerp gemaakt en klopt redelijk, behalve dat de lijnen in de helm op de bovenkant totaal niet aansluiten, denk dat ik de template verkeerd geïnterpreteerd heb. Hoop dat er iemand is die er even naar wil kijken :)
Heb geprobeerd een video te maken van een race van eergisteren, beetje proberen/aanklooien om dat eens te doen :) Mijn helm is daarin ook goed te zien, dus als iemand weet wat er mis gaat?

De race was overigens matig, foutje in beide Q rondes dus als P6 gestart, bij de start per ongeluk als de lichten van "uit" naar rood gaan in de versnelling gezet (gebeurt me verdacht vaak...) dus én een matige start én een stop&go... Daarna crash door koude banden, dus met grote achterstand na stop&go aan de slag gegaan. Uiteindelijk gat van 20s met de nummer 18 dicht gereden en een paar mooie inhaalacties kunnen maken, gek genoeg nog als 6e gefinisht ook! Wel mazzeltje met de blauwe auto op 1.50, daar was ik achteraf gezien veel te optimistisch. Even later (op 3.25) gaat het in die bocht wel goed :)

Link naar video: YouTube: iRacing FR20 Zandvoort

[YouTube: https://youtu.be/npQRUQE4Aqc]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Rivanov schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Top. Vanavond meteen proberen. Werd al gek van die stuttering ondanks m'n hoge FPS. Was soms 'misselijkmakend' als je op de apex focust en die stuttert telkens voorbij. Zou super zijn als dit hiermee verholpen is! :)
Op t Iracing forum is ook een link naar een klein programmatje wat je kan draaien tbv de affinity fix.

Hier is de link

http://members.iracing.co.../100/3470649.page#9668556

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 29-03-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06
SanderF1 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:49:
Wat ik zelf doe als ik auto's paint is iRacing als mijn "viewer" gebruiken.
Ik laad dan een offline-testing replay van 1 frame (1 auto ipv een volle grid) in iRacing wat ik op dat moment in windowed mode op een enkel scherm draai. Vervolgens kan ik gewoon op een ander scherm in Photoshop aan de slag met de template.
Als je dan gewoon een action opneemt om te exporteren naar .tga en dan naar het iRacing venster switched en even de paints ververst met ctrl+r is dat naar mijn weten de snelste manier om snel je resultaat te checken.

Overigens is volgens mij de helm het beste zichtbaar (met name de achterkant dus) as je deze bekijkt in de Lotus 79, alhoewel er tegenwoordig wellicht nieuwere auto's zijn waarbij dat nog beter het geval is.

De helmet template is (een hele tijd terug) ook een keer veranderd, dus dubbel-check anders ook even of je wel met de correcte versie bezig bent :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Zo langzaam ben je toch niet? Heb alleen last van FGT na de start zo nu en dan omdat ze te langzaam zijn om de RUFs voor te blijven. De FGT's die lappen, weten vaak wel waar ze mee bezig zijn en zorgen niet voor problemen.

Heb er wel eens 1 een tikje gegeven in ronde 4-5 omdat achter mij men ook ongeduldig begon te worden :$ Maar nu hebben we knipperende lampen *O* AAN DE KANT *KNIPPER KNIPPER* :p
Heb ze tot nu toe alleen gebruikt naar CDP's om mijn ongenoegen te uiten :p Sommige parkeren dat ding echt op de apex, gaan boodschappen doen, en rijden dan weer verder :p

Race zondag met de persoon op Pole maar afgesproken om een flink gat te laten naar de FGT's. 2 van de 4 hadden een Q tijd 1s langzamer ofzo. Geen enkele FGT gezien die race, behalve toen ik door de pits reed voor wat brandstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
flopdoc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Op t Iracing forum is ook een link naar een klein programmatje wat je kan draaien tbv de affinity fix.

Hier is de link

http://members.iracing.co.../100/3470649.page#9668556
Had die inderdaad ook al gevonden, toch bedankt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 00:41
derx666 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Ik zie hem nergens buiten de baan komen waar hij een offtrack haalt. Hij rijdt uitkomen bocht 3 over de rumble strips, en bocht 6 en 7 snijdt hij af (wat gewoon kan daar, zoals ik ook al tijdens de training zei). Die 4e keer zal wel uitkomen bocht 1 zijn, en daar krijg je pas een offtrack als je echt flink door het gravel gaat. Niks aan de hand dus :)
Weet wel dat het kan op deze baan, rij zelf ook zo (hoewel, niet zo rap helaas ;) ). Maar mijn vraag is meer of het met de 'echte' races nog is toegestaan, aangezien het in de F1 niet (meer) is toegestaan (exceeding track limits).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

alexbl69 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:33:
[...]

Weet wel dat het kan op deze baan, rij zelf ook zo (hoewel, niet zo rap helaas ;) ). Maar mijn vraag is meer of het met de 'echte' races nog is toegestaan, aangezien het in de F1 niet (meer) is toegestaan (exceeding track limits).
Brands wordt ook vooral gebruikt voor touringcar spul, en trust me, die nemen het waarschijnlijk nog minder nauw dan de iRacing offtracks :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij zijn ze tegenwoordig just extreem streng daar... als in een keer een wiel op de curb = warning, tweede keer = drive through.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Update is (weer) ingepland:
UTC
Thu 2016-03-31 1100 Hosted Sessions Unavailable*
Thu 2016-03-31 1500 Service Unavailable
Thu 2016-03-31 1800 Service Restored
Bron: http://members.iracing.co...list/3474685.page#9690152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
driemaal is scheepsrecht :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Mijn Brands Hatch avontuur is voor vandaag wel weer even genoeg geweest :F
Eerste race als 4e gekwalificeerd, door een spin in laatste ronde als 7e geeïndigd ipv 3 :/
Tweede race gauw vergeten, als 3e gekwalificeerd (sof 1600+) alleen om onverklaarbare reden jumpstart... zucht.
Stop en go gehad, daarna binnen paar ronden weer aansluiting bij top 10, tik ik iemand aan in de bocht, schade linksvoor.
Weer de pits voor reparatie, weer stampen, weer spin in voorlaatste bocht... 15e plaats.

Morgen maar weer eens proberen.
Per saldo ongeveer gelijk gebleven in IR en SR dus dat scheelt.
De rondetijden zitten wel goed nu, lage 1:41-ers (edit: sessie omstandigheden).
Default conditions hoge 1:41, lage 1:42 :+

[ Voor 6% gewijzigd door A3aaN79 op 29-03-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 11:23
Iemand anders die ook mee doet aan de European MX5 cup?

Ik speel iRacing nu ongeveer 1,5 maand en ik vermaak mij uiterst, eerst in de oude MX-5 en nu in de nieuwe MX-5. Verder eigenlijk nog geen andere auto's uitgeprobeerd maar heb ook niet het gevoel dat ik daar al aan toe ben.

De European MX-5 Cup is mijn eerste cup waar ik aan mee doen samen met de virtualracingschool MX-5 cup. Net een race op okayama achter de rug waarbij ik mij netjes als 5e had gekwalificeerd, helaas in de 1e ronde in de rondte getikt en terug gevallen tot P10. Uiteindelijk mij toch weer kunnen terugvechten naar P5.

Ik sta op dit moment op plek 28 van de 1600! maar moet bij gezegd worden dat een hoop mensen natuurlijk nog geen 3e speelweek achter de rug hebben.

Voor mij is er in ieder geval nog veel te leren. Als eerste maar eens wat consistentie inbouwen. Toch irriteert het wel als je echt met je 'ballen uit de broek rijden' op een 1.49.2 uitkomt en vervolgens in een vrije training iemand er met 1.48.3 zo onderdoor vliegt. Ik weet dat er hier en daar wat te winnen valt, maar een hele seconde zie ik niet voor me..

Ik heb ongeveer elke tweak toegepast om stotteren tegen te gaan en tot nu toe met succes, echter tijdens de 2e helft van deze race komen er toch flinke microstutters waardoor precies insturen echt lastig wordt gemaakt. Daarom daalde mijn tijden naar de 1.50.*. Heeft natuurlijk ook met bandenslijtage te maken maar het rijdt niet prettig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:13:
Mijn Brands Hatch avontuur is voor vandaag wel weer even genoeg geweest :F
Eerste race als 4e gekwalificeerd, door een spin in laatste ronde als 7e geeïndigd ipv 3 :/
Tweede race gauw vergeten, als 3e gekwalificeerd (sof 1600+) alleen om onverklaarbare reden jumpstart... zucht.
Stop en go gehad, daarna binnen paar ronden weer aansluiting bij top 10, tik ik iemand aan in de bocht, schade linksvoor.
Weer de pits voor reparatie, weer stampen, weer spin in voorlaatste bocht... 15e plaats.

Morgen maar weer eens proberen.
Per saldo ongeveer gelijk gebleven in IR en SR dus dat scheelt.
De rondetijden zitten wel goed nu, lage 1:41-ers (edit: sessie omstandigheden).
Default conditions hoge 1:41, lage 1:42 :+
Ik rij nu ook lage 1:41, puur en alleen door naar Marco zijn replay te kijken (1:40.07 optimal). Maar ik doe geen race voor ik consistent hoge 1:40ers kan rijden hoor. Misschien "jump :+ " je wel gewoon te snel in een race.

-----------------

Verder krijg ik de setting "je perspectief met "shift-[" & "shift-]" instelling goed te zetten" maar niet klaar, die short-keys doen helemaal niets. ik vind trouwens nergens iets van perspectief in mij ctrl-f12 scherm. iemand zin om dit even uit te leggen? want ik heb wel het gevoel dat de overgang naar mijn zij schermen niet correct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net nog ff zitten klooien met powershell om iets in elkaar te draaien wat voor iedereen zou moeten werken zonder dingen aan te moeten passen. Kan ook gewoon opgestart worden bij boot. Het checkt gewoon elke 15s of iracing draait, zo niet, dan niks, zo wel, dan wordt de core affinity 1x verbouwd. Als iRacing wordt afgesloten en weer opnieuw gestart, wordt dan ook weer de core affinity aangepast.

Hier werkt het op win7 en win10, maar ik garandeer niks. Het zal iig niks stukmaken :)

Download

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
## Checks every 15sec if iRacing Process is running, and change affinity to exclude core 0
## no matter how many logical cores you have
##
## V1.0 29-3-2016 M.Derix
## Do whatever you want licence :)
CLS
echo "Checking if iRacing is running, and disable core 0 if it is."
echo "Stop by pressing CTRL-C or closing the window"
echo `n

# Clear varables
$Process = ""
$cpustats = ""
$cores = 0
[int]$coreaffinity = 0
$coredisabled = 0

# Get logical cores and set the value to disable core 0
$cpustats = Get-WmiObject -class Win32_processor -Property "NumberOfLogicalProcessors" | select-object -Property "NumberOfLogicalProcessors"
$cores = $cpustats.NumberOfLogicalProcessors
$coreaffinity = [math]::pow( 2, $cores ) - 2

#
# loop
while ($true)
{
    $Process = Get-Process iracingsim* -ErrorAction SilentlyContinu

if ($Process)
    {
        if ($coredisabled -eq 0)
        {
            $Process.ProcessorAffinity = $coreaffinity
            $coredisabled = 1
            echo "Core 0 disabled for iRacing"
        }
    }
    elseif ($coredisabled -eq 1)
    {
        $coredisabled = 0
        echo "iRacing stopped"
    }
    sleep 15
}

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
derx666 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 00:06:
Net nog ff zitten klooien met powershell om iets in elkaar te draaien wat voor iedereen zou moeten werken zonder dingen aan te moeten passen. Kan ook gewoon opgestart worden bij boot. Het checkt gewoon elke 15s of iracing draait, zo niet, dan niks, zo wel, dan wordt de core affinity 1x verbouwd. Als iRacing wordt afgesloten en weer opnieuw gestart, wordt dan ook weer de core affinity aangepast.

Hier werkt het op win7 en win10, maar ik garandeer niks. Het zal iig niks stukmaken :)

Download

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
## Checks every 15sec if iRacing Process is running, and change affinity to exclude core 0
## no matter how many logical cores you have
##
## V1.0 29-3-2016 M.Derix
## Do whatever you want licence :)
CLS
echo "Checking if iRacing is running, and disable core 0 if it is."
echo "Stop by pressing CTRL-C or closing the window"
echo `n

# Clear varables
$Process = ""
$cpustats = ""
$cores = 0
[int]$coreaffinity = 0
$coredisabled = 0

# Get logical cores and set the value to disable core 0
$cpustats = Get-WmiObject -class Win32_processor -Property "NumberOfLogicalProcessors" | select-object -Property "NumberOfLogicalProcessors"
$cores = $cpustats.NumberOfLogicalProcessors
$coreaffinity = [math]::pow( 2, $cores ) - 2

#
# loop
while ($true)
{
    $Process = Get-Process iracingsim* -ErrorAction SilentlyContinu

if ($Process)
    {
        if ($coredisabled -eq 0)
        {
            $Process.ProcessorAffinity = $coreaffinity
            $coredisabled = 1
            echo "Core 0 disabled for iRacing"
        }
    }
    elseif ($coredisabled -eq 1)
    {
        $coredisabled = 0
        echo "iRacing stopped"
    }
    sleep 15
}
Heb die fix gebruikt van het iRacing forum. De exe even opstarten voordat je met iRacing begint en dan zet hij de Affinity steeds goed (ook na afsluiten en opnieuw opstarten iRacing). Ideaal! Jouw Powershell zal waarschijnlijk precies hetzelfde doen. :)

De fix werkt in ieder geval wel! 8)
Hopelijk vanaf morgen volledig gefixt door iRacing zelf. ;)

Pagina: 1 ... 28 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies