https://www.youtube.com/watch?v=UxCCftySjwA
Ik heb ook 60 hz schermen. Hoe het kan weet ik niet, maar ik onderschrijf je ervaring: 120 of 140 fps is beter dan 80, zeker in de bochten, het beeld in de periferie van mijn gezichtsveld verspringt dan minder.gtrNL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:25:
Jup, spel voelt een stuk vloeiender met hoge fps.
Ik heb 60Hz schermen, maar de game draait een stuk fijner met 120 fps dan met 80.
Technisch snap ik niet hoe je meer dan 60 fps kan krijgen op een 60 hz scherm. Gaat om frequenties van verschillende "modaliteiten"?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Echter als ik bijvoorbeeld op mijn PS4 een game speel die locked op 30fps zit speel dan heb ik daar totaal geen problemen meer en is dat voor mijn beleving ook vloeiend.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Zoals sommigen al zeiden, ik gebruik geen schaduwsA1AD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:59:
[...]
- Vol gas en aan de eerste schaduw tap en turn? Of coast je nog eerst?
- Ja klopt, ik heb vol gas net na (soms midden) de apex, bocht 3 trekt mij altijd om 1of andere reden veel te vroeg naar de binnenkant waardoor ik hem "overshoot"
Thanks voor de tips!
Maar ik coast ook daar de bocht in, omdat je wel nog wat snelheid kwijt moet voor de apex, en de Skip ook beter stuurt als je coast. Pas rond de apex (zit een onderbreking in de curbs daar) ga ik weer op het gas (en dan wel volgas ja).
Maargoed, ik hoop dat mijn tips nuttig zijn, want ikzelf haaat LRP vrij diep. Vind het geen leuke track (eerder saai), en ben ook weinig constant. Waar ik op Mosport makkelijk na een 1.5 uur trainen rondjes binnen 0.2-0.3 kon rijden, lukt me dat op LRP maar met moeite. En LRP is ook nog eens een heel stuk korter.... Zal wel een dropweek worden
Bij bocht 3 moet je er op letten dat je niet te vroeg op het gas gaat. Je kunt echt pas op het gas als je bijna volledig links zit.
[ Voor 16% gewijzigd door derx666 op 24-03-2016 10:37 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dat is ook vloeiender. Bij 60fps is het namelijk niet per definitie zo dat er elke 1s/60 = 0,0166 seconde een nieuw frame berekend is. Dat kan langer of korter duren.Phydomir schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:23:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat als je meer FPS hebt dan Hz, hij wel de laatste frame die door de CPU wordt gegenereerd weergeeft. Ik heb namelijk ook de ervaring dat het vloeiender loopt bij meer FPS en ik kan ook zien dat hij bijvoorbeeld van 120 naar 70 terug zakt.
Echter als ik bijvoorbeeld op mijn PS4 een game speel die locked op 30fps zit speel dan heb ik daar totaal geen problemen meer en is dat voor mijn beleving ook vloeiend.
Refreshed je monitor wel op 60Hz (dus elke 0,0166s), dan zal het dus regelmatig voorkomen dat de PC net te laat is en de monitor het 'oude' beeld blijft tonen. Hoe hoger de fps, hoe kleiner de kans dat dit gebeurt.
Weet niet wat ideaal is, maar zo voor de vuist lijkt me dat je met 90fps op een 60Hz monitor nooit 2 keer hetzelfde frame zult krijgen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Je ziet de extra frames niet echt, maar ze worden wel getekend. Het probleem is dat (normaal) de refresh rate van de monitor en de frame updates van de game totaal niet gekoppeld zijn en dus niet in sync zijn. Het kan dus gebeuren dat de game net een nieuwe frame heeft getekend vlak nadat de monitor een refresh heeft gedaan, en dan moet je dus die hele 'refresh cycle' van de monitor wachten tot die nieuwe frame getekend wordt. Maar vlak daarna krijgt de game weer een nieuwe frame update en ook die moet weer wachten, etc. Met 60 fps / 60 Hz kun je dan in het ergste geval 32 ms lag hebben (2x16). Met 120 fps / 60 Hz is dat effect veel minder omdat de game twee keer zo snel updates tekent. In het ergste geval heb je dan 16+8ms lag ipv 16+16. Hoe meer fps hoe minder de lag dus wordt.flopdoc schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:15:
[...]
Ik heb ook 60 hz schermen. Hoe het kan weet ik niet, maar ik onderschrijf je ervaring: 120 of 140 fps is beter dan 80, zeker in de bochten, het beeld in de periferie van mijn gezichtsveld verspringt dan minder.
Technisch snap ik niet hoe je meer dan 60 fps kan krijgen op een 60 hz scherm. Gaat om frequenties van verschillende "modaliteiten"?
Met een snellere monitor (bijv 120 Hz) is die eerste 16 ms lag ook al door de helft dus gaat het nog veel harder.
Het wordt allemaal nog veel ingewikkelder als je rekening houdt met het feit dat je monitor niet het beeld in een keer ververst, en soms zelfs een deel van het beeld nog een oude frame laat zien (dan krijg je tearing), etc.
Meer fps is altijd beter maar het voordeel wordt wel steeds kleiner natuurlijk.
Ah bedankt voor de uitleg. Tearing ziet er dan bv uit als een huis aan de kant waarvan de onderkant iets verschoven is tov de bovenkant als je er snel langs rijdt?NickThissen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Je ziet de extra frames niet echt, maar ze worden wel getekend. Het probleem is dat (normaal) de refresh rate van de monitor en de frame updates van de game totaal niet gekoppeld zijn en dus niet in sync zijn. Het kan dus gebeuren dat de game net een nieuwe frame heeft getekend vlak nadat de monitor een refresh heeft gedaan, en dan moet je dus die hele 'refresh cycle' van de monitor wachten tot die nieuwe frame getekend wordt. Maar vlak daarna krijgt de game weer een nieuwe frame update en ook die moet weer wachten, etc. Met 60 fps / 60 Hz kun je dan in het ergste geval 32 ms lag hebben (2x16). Met 120 fps / 60 Hz is dat effect veel minder omdat de game twee keer zo snel updates tekent. In het ergste geval heb je dan 16+8ms lag ipv 16+16. Hoe meer fps hoe minder de lag dus wordt.
Met een snellere monitor (bijv 120 Hz) is die eerste 16 ms lag ook al door de helft dus gaat het nog veel harder.
Het wordt allemaal nog veel ingewikkelder als je rekening houdt met het feit dat je monitor niet het beeld in een keer ververst, en soms zelfs een deel van het beeld nog een oude frame laat zien (dan krijg je tearing), etc.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
EDIT: en dan trekt de R9 290 het misschien ook nog niet eens.
[ Voor 18% gewijzigd door flopdoc op 24-03-2016 11:42 ]
Tearing merk ik alleen als ik aan het opnemen ben. Meestal zijn het alleen de bomen die er raar gaan uitzien dan. Maar ja, die boeien niet zo in replay's
Waar ik nog wel zo nu en dan last van heb, zijn stotters als er auto dicht in de buurt rijden sinds deze week. Dat is best wel vervelend
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ben nog een redelijke newbie hier, heb nu 1 seizoen met de rode lantaarn mee gereden op de maandag, wat me prima bevalt (dat racen dan) Heb hier voor GP2,3 en 4 gereden en een beetje gespeeld in Dirt2.
(Mochten er nog school sessies komen, dan houd ik me aanbevolen
Sturen doe ik met een gt3 v2 en stampen doe ik op csp's v1.
Ik zit een beetje te twijfelen of ik mn csp v1 de deur uitgooi en waar ik die dan door ga vervangen....
Zijn er GoT-ers die met de v3 csp's rijden? Iemand hier die op Heusinkveldjes trapt?
Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen....
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]
Heusinkveld is de way to go
Ik heb ze (had ook CSP v1) en het remmen is veel realistischer en veel beter te doseren!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nu zijn dat opzich prima dingen waar ik ook ruime tijd zeer fijn mee hebt geracet, maar van een V1 naar V3 upgraden is een beetje weg gegooid geld.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Eerlijk gezegd ik voel de limiet bij het remmen met mijn v2's en duurder materiaal gaat me niet sneller maken.
Ik schakel pas over als ik stukken heb ^^
@Joep, @Dennis: Welke HE's hebben jullie voor gekozen?
@Dennis: Ik heb op een paar kleine hickup's na (gas niet vol, weg na harde reset, hetzelfde met een hangende rem, maar beide echt zelden) eigenlijk nog nooit serieuze problemen met mn csp v1 gehad
@Scifo: daar ben ik ook bang voor, dat als dat balletje eenmaal gaat rollen dat mn sim setup dan uiteindelijk duurder is dan de auto die voor de deur staat
[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=213755"]
Sorry for delay. We are pretty excited and anxious to get this patch out. Lots of good things and improvements regarding frame rate, smoothness, stuttering and bug fixes. Several noticeable wins. We just have one new bug that came up and the engineers were up late into the night trying to solve. Thanks also to the alpha/beta testing group working with them. They are awesome. Not sure if we have solved the bug yet, it is a show stopper and more work and testing is required so we had to delay the patch. The plan is Monday to do the update but that is dependent on further testing so that is only the goal at this point.
Thanks for the support and thanks for being members!
Maar wat ik weer niet snap. Waarom op komende maandag. De halve wereld is vrij en wilt dan niet tegen een onderhouds pagina aan zitten kijken.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
@Chead:
Ik heb ook de pro's. Heb de v1's een jaar of 2/2,5 met veel plezier gebruikt. Tot de rem opeens op willekeurige momenten begon te slepen. Heb toen alles vervangen maar het probleem bleef maar terug komen. Ben toen eerst overgestapt op een mod voor mijn G25 pedalen die ik nog had ens sinds eind 2014 over naar de HE's.
Wikipedia: Paasmaandag
Ik heb de Fanatec CSPv2's een tijdje gebruikt, maar had toch regelmatig last van het gaspedaal dat opspeelde: soms gaf hij maar 80% gas, op andere moment bleef hij dan weer 5% gas geven hoewel ik met mijn voet van het gas af was. Heb nu de HE Pro's en ontzettend tevreden daarover!
Ik ben vooral geïnteresseerd in relative time enzo.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het is dat het me is verteld. Anders stond ik maandag gewoon voor mijn werk ... alweerThiJor schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:15:
2de Paasdag is een feestdag in zo goed als heel Europa, maar niet in de VS.
Wikipedia: Paasmaandag
Ik heb de Fanatec CSPv2's een tijdje gebruikt, maar had toch regelmatig last van het gaspedaal dat opspeelde: soms gaf hij maar 80% gas, op andere moment bleef hij dan weer 5% gas geven hoewel ik met mijn voet van het gas af was. Heb nu de HE Pro's en ontzettend tevreden daarover!
Heb zelf ook V2's, en dat met het gas pendaal herken ik zeker. Als is mijn set al bijna 4 jaar oud nu. Na 3,5 jaar was de veer gewoon gebroken. Alleen dat had ik in eerste instantie niet door tot ik steeds de apex miste en Joep daardoor een paar keer van de baan gereden had op de maandag.
Gas bleef een beetje hangen, en vol gas was soms ook niet mogelijk. Maar omdat ik nog aardige tijden reed had ik het niet echt door tot ik er echt op ging letten.
Nieuwe veer erin, en gaan
Wel 1x gereden met de Pro's van Joep. Het is wel flink wennen en in vergelijking met de V2's moest ik echt hard trappen. Maar ik zag (voelde) ook de voordelen. Veel makkelijker doseren als de pendalen door hebt denk ik.
En HE's moet je denk ik wel goed vast maken aan iets
Vastmaken aan het parket zou ik je niet aanraden. Ik heb ze nu gemonteerd op een 8020 frame, dat ik mede naar aanleiding van de HE's heb gebouwd. Dat werkt goed (zolang je profielen gebruikt die dik en sterk genoeg zijn). Eerder had ik ze gemonteerd op een CSL-seat, en dat hield het bijvoorbeeld niet (het frame boog simpelweg bij het remmen).-PassY- schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:52:[...]En HE's moet je denk ik wel goed vast maken aan ietsAnders zit je constant je rig/stoel terug te verplaatsen
In mijn geval zou ik ze direct door het tapijt aan het parket moeten vast maken. Wat ik niet zo zie zitten
[ Voor 7% gewijzigd door JoepG24 op 24-03-2016 15:56 ]
Ik heb de baseplate voor de pedalenset van mijn Obutto R3volution versterkt tbv de HE pedalen. De boel bewoog mij te veel.Joep Gelissen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:56:
[...]
Vastmaken aan het parket zou ik je niet aanraden. Ik heb ze nu gemonteerd op een 8020 frame, dat ik mede naar aanleiding van de HE's heb gebouwd. Dat werkt goed (zolang je profielen gebruikt die dik en sterk genoeg zijn). Eerder had ik ze gemonteerd op een CSL-seat, en dat hield het bijvoorbeeld niet (het frame boog simpelweg bij het remmen).
En hoe heeft u dat gedaan, als ik het vragen mag?JoepW schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Ik heb de baseplate voor de pedalenset van mijn Obutto R3volution versterkt tbv de HE pedalen. De boel bewoog mij te veel.
Ben aan het kijken om de refresh-rate te overclocken, deze is standaard 60Hz en heb ze nu zonder problemen al op 64Hz gezet, morgen kijken hoe ver ik ermee kan gaan. Ik las alleen ergens dat de refresh-rate een bepaalde verhouding moet hebben t.o.v. de FPS, waardoor 72Hz bijvoorbeeld optimaler is dan 75Hz. Ik snap er niet heel veel van, maar misschien kan iemand hier dit toelichten? Ik heb alle schermen nu overigens aangesloten op HDMI, maar bij 1920 resolutie ondersteunt HDMI toch ook hogere refresh rates dan 60?NickThissen schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:51:
[...]
Je ziet de extra frames niet echt, maar ze worden wel getekend. Het probleem is dat (normaal) de refresh rate van de monitor en de frame updates van de game totaal niet gekoppeld zijn en dus niet in sync zijn. Het kan dus gebeuren dat de game net een nieuwe frame heeft getekend vlak nadat de monitor een refresh heeft gedaan, en dan moet je dus die hele 'refresh cycle' van de monitor wachten tot die nieuwe frame getekend wordt. Maar vlak daarna krijgt de game weer een nieuwe frame update en ook die moet weer wachten, etc. Met 60 fps / 60 Hz kun je dan in het ergste geval 32 ms lag hebben (2x16). Met 120 fps / 60 Hz is dat effect veel minder omdat de game twee keer zo snel updates tekent. In het ergste geval heb je dan 16+8ms lag ipv 16+16. Hoe meer fps hoe minder de lag dus wordt.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Verwijderd
Dit artikel is enkel geschreven op basis van een telefonisch interview van september of oktober vorig jaar. Van de 12u komt tzt nog een vlog. 👍JoepW schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 09:57:
Gaaf artikel in de Autovisie over simracen en SimRacingForHolland tijdens de 12H van Sebring met rFactor. En iRacing wordt ook vermeld
Ik vroeg me af als je b.v een pedalen los met usb hebt, shifter losstaand met usb en een racestuur etc dan heb je dus wellicht wel 4 usb poorten nodig of meer met andere accessoires en aangesloten op de pc, geeft dit geen problemen bij racespellen wordt alles goed herkend zonder problemen ?
Ik race nu nog met een aangepaste G27 set maar ik ga binnenkort over naar wat steviger losstaand spul. alvast bedankt voor de feedback heren !
Gaat helemaal goed.knightvision schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:23:
Hoi !
Ik vroeg me af als je b.v een pedalen los met usb hebt, shifter losstaand met usb en een racestuur etc dan heb je dus wellicht wel 4 usb poorten nodig of meer met andere accessoires en aangesloten op de pc, geeft dit geen problemen bij racespellen wordt alles goed herkend zonder problemen ?
Ik race nu nog met een aangepaste G27 set maar ik ga binnenkort over naar wat steviger losstaand spul. alvast bedankt voor de feedback heren !
-Stuur Thrustmaster T500
-Pedalen: Fanatec Clubsport V2
-Button Box
-USB draadloze muis
0.0 problemen in Iracing.
Ik kwam daar dus achter bij Metal Gear Solid, ik dacht wat is dit voor een klote spel.Phydomir schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:47:
Jup, ik heb in iRacing daarmee ook geen enkel probleem. Andersom wil het nog wel eens lastig zijn. Als ik bijvoorbeeld The Division wil spelen moeten mijn stuur en pedalen uit. Anders blijft de muis maar door de menu's heen lopen. Dit is iets waar wel meer games last van hebben.
Toen elke keer maar stuur/Pedalen losgekoppeld om te spelen.
Voor je daar achter bent, ben je heel wat google hits verder. (Ik teminste, als je er niet vanaf weet)
Grillmeister
Werkt prima in iRacing en Dirt.
Spintires heeft het nooit gewerkt tenzij je alles doorlust, en carmageddon werkt het ook niet. Rest zou ik echt niet weten.
heb er van der week ook 2 super leuke races in gereden..
met welke fov speel je? het oogt heerlijk.. ik speel op 57.. met 1 scherm natuurlijk..
jij nog lager denk..?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ik speel met 3 schermen maar heb enkel het middenste gerecord ( 178 fov )Nickrsd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:15:
[...]
met welke fov speel je? het oogt heerlijk.. ik speel op 57.. met 1 scherm natuurlijk..
jij nog lager denk..?
57 op enkel scherm?Nickrsd schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:15:
[...]
jij nog lager denk..?
Kom ik aan met mijn 68 (had zelfs 72 in begin)
Met zo'n lage fov verdwijnt mij er net iets teveel van het dashbord...
Zijn er verder mensen die de RUF cup rijden?
Is dit een goede voorbereiding naar GT3 en GT1?
Naast een aantal circuits zit ik ook te denken aan 1 of 2 auto's
Ik rij met 53. Eigenlijk "moet" je met de fov rijden die de calculator aangeeft, maar dat is wel erg extreem (meestal minimaal) dus een beetje compromis is ok, maar 68 is echt VEEL te hoog. Ik raad je echt aan om meteen naar 55 of lager te gaan, en ja het is echt heel kut in het begin maar na een uur ofzo ben je er aan gewend en is het echt beter. Naast je kijken kun je met de virtual mirror en left/right knoppen.A3aaN79 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:19:
[...]
57 op enkel scherm?
Kom ik aan met mijn 68 (had zelfs 72 in begin)![]()
Met zo'n lage fov verdwijnt mij er net iets teveel van het dashbord...
Hmm oke, zal er eens mee gaan testen... vond het nog niet eens zo verkeerd rijdenNickThissen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:56:
[...]
Ik rij met 53. Eigenlijk "moet" je met de fov rijden die de calculator aangeeft, maar dat is wel erg extreem (meestal minimaal) dus een beetje compromis is ok, maar 68 is echt VEEL te hoog. Ik raad je echt aan om meteen naar 55 of lager te gaan, en ja het is echt heel kut in het begin maar na een uur ofzo ben je er aan gewend en is het echt beter. Naast je kijken kun je met de virtual mirror en left/right knoppen.
Gelukkig zit je bij de skip tenminste in het midden van de auto.
Gekwalificeerd als 6e van de 24. Start ging goed en ik won een plekje maar in ronde 2 werd ik bijna rond getikt in het Scheivlak. Verloor wat posities maar geen schade. Helaas ronde later spint er iemand in de Marlborobocht en ik tik hem op het voorwiel, front end aero damage bij mij, 2 seconden trager per ronde. Maarja, toch al 8 incs te pakken door die tikjes dus maar uitrijden voor de SR. Helaas werd ik bij het ingaan van de Audi S door een enthousiast persoon rondgetikt, hele veld voorbij moeten laten. Als 16e ofzo geëindigd met een flinke bak SR en iR minder. Jammer dat mensen niet iets beter uitkijken.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vooral met koud weer (20gr track temp net....) is het eerste ronde bijna niet te doen en zelfs in een split met 4500 sof spint het halve veld lap 1 lol.
Wel weer goeie finish op P6 met auto nr 13. Weer split 2, split 1 is toch echt onbereikbaar op deze tijdstippen. Misschien maar goed ook want denk dat ik in split 2 meer punten kan verdienen.
Ik was ook bij die race, althans om die tijd. ! ging erg goed bleef even hangen op plek 10 maar maakte wat fouten, uiteindelijk ook ff van achter genomen (niet sexueelArfman schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:37:
Blah, net een waardeloze race in de FR2.0 op Zandvoort zeg
Gekwalificeerd als 6e van de 24. Start ging goed en ik won een plekje maar in ronde 2 werd ik bijna rond getikt in het Scheivlak. Verloor wat posities maar geen schade. Helaas ronde later spint er iemand in de Marlborobocht en ik tik hem op het voorwiel, front end aero damage bij mij, 2 seconden trager per ronde. Maarja, toch al 8 incs te pakken door die tikjes dus maar uitrijden voor de SR. Helaas werd ik bij het ingaan van de Audi S door een enthousiast persoon rondgetikt, hele veld voorbij moeten laten. Als 16e ofzo geëindigd met een flinke bak SR en iR minder. Jammer dat mensen niet iets beter uitkijken.
[ Voor 27% gewijzigd door knightvision op 25-03-2016 23:17 ]
Ik zag het.. Ik zat in split 1, 5e geworden... mag niet klagen.. Oscar zat bij ons op teamspeak en was #1 in 2e split.. miste hem net en hij had 5050 irating..NickThissen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:42:
FR2.0 is op het moment nog heel erg geluk hebben om te overleven. Dat zal straks wel minder worden als de crashers weer terug gaan naar GT3Ik heb tot nu toe 3 goeie races gehad en 1 slechte maar in die goeie had ik ook steeds veel geluk in eerste ronde. Nu net ook weer een auto die dwars op de baan staat voor me terwijl er al iemand naast me zit en ik dus geen ruimte heb om uit te wijken; was gewoon hopen dat ik er door heen kwam en dat ging net goed.
Vooral met koud weer (20gr track temp net....) is het eerste ronde bijna niet te doen en zelfs in een split met 4500 sof spint het halve veld lap 1 lol.
Wel weer goeie finish op P6 met auto nr 13. Weer split 2, split 1 is toch echt onbereikbaar op deze tijdstippen. Misschien maar goed ook want denk dat ik in split 2 meer punten kan verdienen.
Leuk om te zien! Welke programma's gebruik je om de info links op je scherm te zien?Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:18:
Track temp was 22c ofzo bij mij. Heb de race op YouTube gezet, vanaf 31:45 bekijk ik mijn onfelukken: YouTube: iRacing - 2016S2 - FR2.0 @ Zandvoort
http://members.iracing.co...nid=16348916&custid=56527
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
https://www.facebook.com/...and/posts/946227302112636
Joel Real Timing, die draait lokaal een webserver en die gebruik ik dan in OBS Studio met de CLR Browser Plugin om die realtime te tonen.flopdoc schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:36:
[...]
Leuk om te zien! Welke programma's gebruik je om de info links op je scherm te zien?
Aha dat zegt me allemaal niets. Dus maar eens googelen.Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:59:
[...]
Joel Real Timing, die draait lokaal een webserver en die gebruik ik dan in OBS Studio met de CLR Browser Plugin om die realtime te tonen.
En zijn eigen pagina: http://www.joel-real-timing.com/index_en.html
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 26-03-2016 16:29 ]
Waar zien jullie nog ruimte voor verbetering?
Speel jij triple screen of single screen? Welke FOV heb je als je op single screen speelt?Arfman schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 08:18:
Track temp was 22c ofzo bij mij. Heb de race op YouTube gezet, vanaf 31:45 bekijk ik mijn onfelukken: YouTube: iRacing - 2016S2 - FR2.0 @ Zandvoort
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
1: Je remt teveel / te hard in bocht 5 en 6. Ik tap heeeeeel lichtjes m'n rem aan, en laat de auto voor de rest coasten.A3aaN79 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:05:
Probeer nog steeds mijn eerste 58-er te rijden op Lime Rock Park in de Skip, was er zo dicht bij![]()
[video]
2: Bocht 1-2 niet terugschakelen naar de 2e versnelling.
Cube Nuroad Race (2022)
Ben je tips eens aan het proberen en... 58.995derx666 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:23:
[...]
1: Je remt teveel / te hard in bocht 5 en 6. Ik tap heeeeeel lichtjes m'n rem aan, en laat de auto voor de rest coasten.
2: Bocht 1-2 niet terugschakelen naar de 2e versnelling.
Als jij je rem aantikt, laat je je gas dan volledig los of niet?
Cube Nuroad Race (2022)
Name: NES | Free Practice - Nurburgring BES/WEC
Start time: 20:00 CET
Duration: 2 hours
Password: gotnes
"Hot weather" / late afternoon and reasonable clean track / AM has +5 kg.
[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 26-03-2016 19:54 ]
Triple, ik record dus alleen het middenscherm. FoV zit op 100 dacht ik, mijn opstelling Is niet ideaal dus vandaar.Rivanov schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:06:
[...]
Speel jij triple screen of single screen? Welke FOV heb je als je op single screen speelt?
Binnenkort toch een Rift, kan die ouderwetse triple screen de deur uit
Onaangekondigd evenement?JoepW schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:37:
We hosten een trainingssessie voor de NES vanavond.
Name: NES | Free Practice - Nurburgring BES/WEC
Start time: 20:00 CET
Duration: 2 hours
Password: gotnes
"Hot weather" / afternoon and reasonable clean track / AM has +5 kg.
Mag ik meerijden als ik de wagen aanschaf?
Neem aan dat AM voor de Aston staat
edit: sessie gevonden
[ Voor 19% gewijzigd door A3aaN79 op 26-03-2016 20:02 ]
Die inc's tikte echt snel aan, ik heb eigenlijk maar 1 incident en 1 offtrack gehad. Daarna steeds van die auto's die me schampen na een crash.
[ Voor 11% gewijzigd door aicaramba op 26-03-2016 20:42 ]
Het scheelt ook een halve seconde als je de auto-clutch bij de Skip uitzet. Je hoeft bij de skip niet perse de koppeling te gebruiken en met wat oefening scheelt dat een hoop tijd. Zelf blippen is dan ook makkelijker.A3aaN79 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:05:
Probeer nog steeds mijn eerste 58-er te rijden op Lime Rock Park in de Skip, was er zo dicht bij![]()
[video]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Maar liefst 3 car contacts, een keer aangetikt vlak na de start toen ik net iets harder dan mijn achtervolger vertraagde voor een ongeval. Een keer aangetikt door iemand die niet had gezien dat ik aan de binnenkant van het Scheivlak naast hem zat. (Hij had net mijn voorganger moeten voorlaten dus miste snelheid en het was een open kans). En dan ging ik ook zelf nog eens in de fout door helemaal te laat ergens te remmen, en raakte nog net heel lichtjes een achterwiel.
A rating onder de 2.0 gedoken nu, dus dat wordt aan de bak komende weken.
[ Voor 7% gewijzigd door Fuelke op 26-03-2016 20:44 ]
Als ik in het middenveld sta start ik vanuit de pits. Laatste race 9e van 23 en je hoeft er weinig voor te doen. 0 incidenten gehad.aicaramba schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:37:
Net mijn eerste F renault race gehad op zandvoort. 11 inc's en -0,3 SR. Eerste ronde sneed iemand me af en spinde we. Toen vanaf positie 24 een inhaal race. Regelmatig crashes moeten ontwijken, soms werd ik net aangetikt, maar spinde ik niet ofzo. Of een crash voor me en ik kon nét niet op tijd stil staan, en raakte hem stapvoets terwijl ik er omheen wilde rijden. Wel weer inc's. Uiteindelijk als 9e gefinisht..
Die inc's tikte echt snel aan, ik heb eigenlijk maar 1 incident en 1 offtrack gehad. Daarna steeds van die auto's die me schampen na een crash.
En ben je werkelijk sneller door hem in zen 3 te houden in T1? 5 en 6 dat spreekt voor zich maar in T1 win ik niets (in tegendeel) door hem in zen 3 te houden? (kan en zal wellicht aan mijn (on)kunde liggenA3aaN79 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:13:
[...]
Ben je tips eens aan het proberen en... 58.995![]()
Als jij je rem aantikt, laat je je gas dan volledig los of niet?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ik zak niet of nauwelijks onder de 5k toeren in de 3e versnelling in bocht 1-2, waardoor je prima in de 3 kunt blijven.
Cube Nuroad Race (2022)
Ok, duidelijk.derx666 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:34:
Ik zak niet of nauwelijks onder de 5k toeren in de 3e versnelling in bocht 1-2
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
- Weinig deelnemers = weinig splits = meer spreiding. Wel nog steeds geklungel in de eerste ronde, maar je kan je daarna veel beter focussen op het rijden.
- Je komt nog eens bekende namen tegen in je split, in mijn race zat Nick Percat, V8 Supercars rijder en in 2011 winnaar van de Bathurst 1000.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=16362005
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Gefinisht als 4e met 1 incje, 56 iR erbij (2261) en +0.15 SR (A2.21). 104 puntjes voor het kampioenschap, niet verkeerd maar het allerbelangrijkst was dat het een leuke race was
Dat is dé Frank Biela inderdaad, onder andere 5 keer Le Mans gewonnen.PatrickPost1972 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:08:
Zeker leuk dat je toch oud en huidige racers in Iracing ziet. Weet niet of het de Frank Biela (volgens mij reed hij veel voor Audi) was maar die zat gister ook in een practise sessie van de FR2.0.
Hmm lastig om te zeggen, als ik de bocht goed doorkom heb ik het idee dat ik wel een hogere exit speed heb.A1AD schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:09:
[...]
En ben je werkelijk sneller door hem in zen 3 te houden in T1? 5 en 6 dat spreekt voor zich maar in T1 win ik niets (in tegendeel) door hem in zen 3 te houden? (kan en zal wellicht aan mijn (on)kunde liggen)
Voor mij zit er ook nog een groot deel onkunde in hoor, rijd nu krap een maandje.
Ook hier even mee getest, is wel even omschakelen trouwens, maar opschakelen gaat prima echter is terug schakelen nog wel een drama, in bocht 3 heel vaak dat hij niet reageert.Salandur schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:37:
[...]
Het scheelt ook een halve seconde als je de auto-clutch bij de Skip uitzet. Je hoeft bij de skip niet perse de koppeling te gebruiken en met wat oefening scheelt dat een hoop tijd. Zelf blippen is dan ook makkelijker.
Voorlopig houdt ik het nog wel even op auto blip om de circuits en lijnen te leren.
Geen idee welke rpm ik meeneem in die bocht, zal er eens op letten.derx666 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 00:34:
Als ik terugga naar de 2e versnelling verlies ik 0.2-0.3s. Als je dan ook nog eens met auto clutch/blip schakelt komt daar nog eens 0.1 bij...
Ik zak niet of nauwelijks onder de 5k toeren in de 3e versnelling in bocht 1-2, waardoor je prima in de 3 kunt blijven.
Als ik wat teveel snelheid meeneem in bocht 1, haal ik hem soms niet eens...
Ook is het nu ff lastig rpm te volgen na het verkleinen van de fov en het (nog) niet aangesloten hebben van de tweede monitor
Cube Nuroad Race (2022)
Theoretisch klinkt het zo makkelijk en wat je hierboven beschrijft probeer ik ook... al rem ik bij bord 2 al, later eindigt vaak naast de baan.derx666 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:36:
Turn 1 moet je na het terugschakelen naar z'n 3 de bocht in coasten. Begin met remmen halverwege bordjes 2 en 1, en zorg dat je goed bij de binnenkant van de curbs blijft. Als je de curbs goed kunt volgen, beetje tussengas geven om snelheid te houden, hierdoor ga je vanzelf iets naar buiten. Let er wel op dat je niet teveel tussengas geeft zodat je de apex van bocht 2 mist. Vlak voor deze apex ga ik rustigaan beginnen met gasgeven.
In de praktijk blijkt de theorie toch altijd anders... al zal oefening ongetwijfeld kunst baren
Hoeveel race ervaring heb jij als ik vragen mag?
Ik voornamelijk wat arcade racers ala need for speed en wat GT5 (met controller)

Verwijderd
Ik kan je aanraden jezelf niet blind te staren op rondetijden. Tuurlijk is het leuk je snelste ronde verbeteren, maar het behalen daarvan gaat vaak gepaart met overdriven en inconstant rijden. Als je probeert niet de limiet van je kunnen op te zoeken gaan je tijden sneller naar beneden en zijn je ronden constanter. Bijkomend voordeel is dat esc ook niet zo hard slijtA3aaN79 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Theoretisch klinkt het zo makkelijk en wat je hierboven beschrijft probeer ik ook... al rem ik bij bord 2 al, later eindigt vaak naast de baan.
In de praktijk blijkt de theorie toch altijd anders... al zal oefening ongetwijfeld kunst baren![]()
Ik voornamelijk wat arcade racers ala need for speed en wat GT5 (met controller)
vorige race 80 punten verloren doordat een eikel me bij 1ste lap en corner notabene het nodig achte mijn auto aan gort te rijden, no repair possible! maargoed race daarna 4 de geworden Formula 2.0 race....
Daar heb je inderdaad wel een goed punt en daar ben ik mij ook zeker wel bewust van.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:35:
[...]
Ik kan je aanraden jezelf niet blind te staren op rondetijden. Tuurlijk is het leuk je snelste ronde verbeteren, maar het behalen daarvan gaat vaak gepaart met overdriven en inconstant rijden. Als je probeert niet de limiet van je kunnen op te zoeken gaan je tijden sneller naar beneden en zijn je ronden constanter. Bijkomend voordeel is dat esc ook niet zo hard slijt
Het zijn ook niet zozeer de rondetijden die ik perse omlaag wil brengen, maar wel graag de techniek leren die het mogelijk maakt.
Zoals eerder gezegd, remde ik te hard of te lang in bocht 5 en 6.
Ik probeer me nu eigen te maken hier kort de rem aan te tikken en de auto meer te laten rollen.
Gaat soms nog wel eens mis, maar zie dat de sectortijden wel iets omlaag zijn gegaan.
Begon met 1:00+ tijden, later werden het vrij constante 59.7-59.8 en nu kan ik vrij constant gemiddeld 59.2-59.3 rijden en zie steeds vaker de 59.1 verschijnen.
Ergens is de techniek dus wel verbeterd, naast de lijnen leren rijden, wat deze reductie mogelijk heeft gemaakt.
Als je dan ziet dat tijden van 58.x mogelijk zijn onder dezelfde condities, weet je dat het je nog aan iets ontbreekt.
Uitzoeken of uitvinden waar dit zit is een net zo'n leuk (en belangrijk in mijn ogen) onderdeel van iRacing als het racen zelf.
Ik breng dan ook ontzettend veel tijd door in de offline sessies om mijn techniek en vertrouwen in de combinatie circuit/auto op een niveau te brengen zodat ik constante tijden kan rijden.
Nu kunnen we weer gaan beginnen aan het volgende circuit op de kalender, Brands Hatch GP, waar barre weinig van op YouTube te vinden is (voornamelijk indy layout) met de skip.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een klasse waar je je vertrouwd en prettig bij voelt.knightvision schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:48:
wat is beter/sneller om je IR op te krikken ? racen in me huidige C classe of een klasse spelen zoals skip barber ? Of heeft beiden nadelen/voordelen ?
vorige race 80 punten verloren doordat een eikel me bij 1ste lap en corner notabene het nodig achte mijn auto aan gort te rijden, no repair possible! maargoed race daarna 4 de geworden Formula 2.0 race....
Voorlopig hou ik het nog even op de skip, al denk ik dat ik met mijn huidige IR van 1540 in splits terecht ga komen waar top10 niet meer zo vanzelf sprekend gaat worden en dus ook grotere kans IR te verliezen.
[ Voor 17% gewijzigd door A3aaN79 op 27-03-2016 20:25 ]
Opkrikken??knightvision schreef op zondag 27 maart 2016 @ 19:48:
wat is beter/sneller om je IR op te krikken ? racen in me huidige C classe of een klasse spelen zoals skip barber ? Of heeft beiden nadelen/voordelen ?
Het irating systeem zit vrij goed in elkaar, als je wat gelukjes hebt, kan het natuurlijk snel stijgen, maar als je dan in de hogere splits komt, krijg je het een stuk moeilijker, en kan het net zo snel weer zakken. Als je veel rijdt zul je zien dat je irating gaat stabiliseren na verloop van tijd en dan langzaam gaat stijgen als je echt beter wordt.
Geen paniek, dat is gewoon je niveau op dat moment, en daar is niets mis mee.
Irating is niets meer dan een cijfertje dat bepaalt bij welke tegenstanders je wordt ingedeeld. En natuurlijk is het leuk als je stijgt, maar als je je erop gaat blind staren, ga je voorzichtig rijden omdat je bang bent je zuurverdiende punten te verliezen. Gewoon lekker rijden, oefenen oefenen oefenen. Er is helaas geen afkorting voor ervaring. De skip is altijd een leuke klasse en de fr2.0 is ook heel erg populair. Gewoon lekker je ding doen.
Nja, ik race in principe al sinds de jaren 80. Eerst pitstop en verwanten, toen de heel TestDrive serie. Op de PC ben ik in 94-95 beginnen met Microprose GP1 - GP4, Network Q rally, Colin McRae rally. Tussen 2001 en 2010 vrij weinig serieus (vnml de NFS games, en GranTurismo 2 en 3). In 2010 kwam ik hier terecht met F1 2010, en werden er timetrials gereden. Na een tijdje begon ik me te ergeren aan de bugs van F1 2010 en heb ik het links laten liggen. In de zomer van 2011 F1 2011 gedownload, maar die was niet veel beter dan 2010. Toen zag ik dat het timetrial groepje overgestapt was op iRacing, en in september 2011 ook maar aangemeld... Daarna nooit meer teruggekeken.A3aaN79 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Theoretisch klinkt het zo makkelijk en wat je hierboven beschrijft probeer ik ook... al rem ik bij bord 2 al, later eindigt vaak naast de baan.
In de praktijk blijkt de theorie toch altijd anders... al zal oefening ongetwijfeld kunst baren![]()
In de Skip is het belangrijk dat je gevoel krijgt voor de gewichtsverplaatsing, en dat je niet te agressief remt en gasgeeft (wederom gewichtsverplaatsing). Veel coasten om de auto de bocht om te krijgen, slow in fast out... enz
Cube Nuroad Race (2022)
53 maanden vs 1 maand ervaringderx666 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:22:
[...]
...en in september 2011 ook maar aangemeld...
Zoals je aangeeft is het hoop ervaring, oefenen en gevoel krijgen.
Cube Nuroad Race (2022)
Oefening baart kunst. Bij mij duurde het ook een half seizoen voordat ik de skip een beetje begon te begrijpen en er snel mee werd.A3aaN79 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:20:
Begon met 1:00+ tijden, later werden het vrij constante 59.7-59.8 en nu kan ik vrij constant gemiddeld 59.2-59.3 rijden en zie steeds vaker de 59.1 verschijnen.
Ergens is de techniek dus wel verbeterd, naast de lijnen leren rijden, wat deze reductie mogelijk heeft gemaakt.
Als je dan ziet dat tijden van 58.x mogelijk zijn onder dezelfde condities, weet je dat het je nog aan iets ontbreekt.
Uitzoeken of uitvinden waar dit zit is een net zo'n leuk (en belangrijk in mijn ogen) onderdeel van iRacing als het racen zelf.
Ik breng dan ook ontzettend veel tijd door in de offline sessies om mijn techniek en vertrouwen in de combinatie circuit/auto op een niveau te brengen zodat ik constante tijden kan rijden.
Sinds dit weekend online: YouTube: Skippy @ Brands Hatch (GP): Lap Walkthrough (1:40.676) \[2016S2] (met de snelle lap) en YouTube: Skippy @ Brands Hatch (GP): Three Laps (From 1:44.693 to 1:40.676) \[2016S2] met 3 ronden.A3aaN79 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:20:
Nu kunnen we weer gaan beginnen aan het volgende circuit op de kalender, Brands Hatch GP, waar barre weinig van op YouTube te vinden is (voornamelijk indy layout) met de skip.
Als je zijn ronden goed bestudeerd en kijkt bij de 3 ronden waar jouw tijd ligt en waar zijn betere ronde zich verbeterd, kom je al een stuk verder.
Het is normaal dat je iRating wat op-en-neer beweegt als je op je eigen nivo zit. Je zult vanzelf een stap omhoog maken.A3aaN79 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 20:20:
Persoonlijk zou ik kiezen voor een klasse waar je je vertrouwd en prettig bij voelt.
Voorlopig hou ik het nog even op de skip, al denk ik dat ik met mijn huidige IR van 1540 in splits terecht ga komen waar top10 niet meer zo vanzelf sprekend gaat worden en dus ook grotere kans IR te verliezen.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen