iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
2x maar serieus geërgerd aan HPD's. En altijd dezelfde. Je haalt ze er zo uit -.-

0.7 sec achter mij in de remzone T1 en jawel ik zie hem kome. Alles uit de kast hale om naast mij te kome. Zelfs de bocht een beetje "overshooten". Ik mag dus niet insturen, naar rechtskijken. Terugschakelen naar 1ste bijna stilstaand. Jawel die zever koste mij dus 2 seconden lol

Nuja, ook mijn teamgenoot maakte een foutje. Haalt racing lions(?) in voor 2nd chicane stuurt naar rechts in en brake checkt de ford gt die verrast werd en half spinde om niet achterin in te rijden. Was jij dat niet Niel?

Aan zo'n zaken kan ik me dus ergeren. Teamgenoot of niet -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09 12:11
Of als ze naast je komen in de brake-zone maar vervolgens niet door zetten en ze de gehele bocht naast je blijven zitten. :F

[ Voor 3% gewijzigd door deRidder op 21-03-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Scifo83 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:59:

Ik vraag me af wat de meeste doen als ze zo zielloos op de baan rondrijden, zonder er nog een positie te winnen of verliezen valt?
Ik blijf maar doorrijden, daarbij bouw ik mijn SR op denk ik dan maar.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

flopdoc schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:55:
[...]

Ik blijf maar doorrijden, daarbij bouw ik mijn SR op denk ik dan maar.
Alhoewel dat niet geldt voor private leagues zoals NES, is dat wel wat ik doe in officiële races.Ik bungel altijd rond de lagere SR waardes (A2.x) omdat ik nu eenmaal van racen houdt en dan niet op een grasrandje meer of minder kijk in het heetst van de strijd dus als ik dan een keer een race relatief rustig kan uitrijden zonder incs (of met heel weinig) laat ik dat zeker niet na.

Bovendien heb ik al vaak meegemaakt dat er ineens in de laatste rondes nog mensen spinnen/crashen waardoor ik toch nog wat plaatsen opschuif. Never give up 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Scifo83 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:45:
2x maar serieus geërgerd aan HPD's. En altijd dezelfde. Je haalt ze er zo uit -.-

0.7 sec achter mij in de remzone T1 en jawel ik zie hem kome. Alles uit de kast hale om naast mij te kome. Zelfs de bocht een beetje "overshooten". Ik mag dus niet insturen, naar rechtskijken. Terugschakelen naar 1ste bijna stilstaand. Jawel die zever koste mij dus 2 seconden lol

Nuja, ook mijn teamgenoot maakte een foutje. Haalt racing lions(?) in voor 2nd chicane stuurt naar rechts in en brake checkt de ford gt die verrast werd en half spinde om niet achterin in te rijden. Was jij dat niet Niel?

Aan zo'n zaken kan ik me dus ergeren. Teamgenoot of niet -.-
Ja dat was ik. Precies op het moment dat ik moet remmen, gooide hij de auto er vlak voor. Ik zag niets meer. Later probeerde hij me ook in te halen in Lesmo 2, wat dus bijna fout ging. Gelukkig liet ik ruimte.

Het zijn altijd dezelfde mensen inderdaad die agressief rijden. Na een tijdje weet je wel bij wie je meer ruimte moet laten. Je kan je er aan blijven ergeren, maar daar heb je tijdens de race toch niets aan. Je kan ze ook even aanspreken. Ik wilde je teamgenoot er nog op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Ik hou van volle velden, het is leuke om tegen 19 andere te racen dan tegen 8 andere. More more more *O* (al snap ik wel wat je bedoeld).

Verkeer was deze race heel erg goed. Nog een heel spannend momentje gehad toen er twee HPD's (ik dacht de Radicals oa) tegen elkaar aan reden net na de 2e chicane, daar kon ik echt maar net om heen.
Ja. Volle velden is natuurlijk veel leuker, maar het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
deRidder schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:53:
Of als ze naast je komen in de brake-zone maar vervolgens niet door zetten en ze de gehele bocht naast je blijven zitten. :F
Lol! Zelfde meegemaakt. In die snelle rechtse na 2de chicane.

Side by side met nen "voorzichtige" HPD. Snappen die gasten niet dat dat meer tijd kost voor beiden...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:45
Phydomir schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:33:
[...]

Nog een heel spannend momentje gehad toen er twee HPD's (ik dacht de Radicals oa) tegen elkaar aan reden net na de 2e chicane, daar kon ik echt maar net om heen.
Ja dat was erg zuur.
Wegens de WCS had ik nog geen rondje gereden tot zaterdag avond en toen bleek ik ook nog eens ietsje langzamer dan m'n teamgenoot Vincenzo.
Hij zou dus de race starten en vanwege het snelle ochtend-weer zag het ernaar uit dat 6 stops niet haalbaar was dus om beide 2x 2 stints te doen waarvan sommige later in de race wat ingekort konden worden.

De start was niet al te best want Friction op p2 bleef meer achter dan naast Coanda rijden.
Ik denk dat Marcus een soort slingshot van plan was om zo P1 aan te kunnen vallen voor T1, maar dat plan mislukte volledig waarop hij een plek verloor aan Vortex en wij ook onze p4 kwijt raakten aan PRT.
Op zich niet een al te groot drama aangezien onze banden toch een paar ronden nodig hadden om te gaan werken, maar met 6 ronden was het eigenlijk alweer over.

De eerste keer dat we de GT2's tegenkomen worden er meteen alweer erg late moves in de 2e chicane gemaakt waardoor een Ford van erg laat remt en erg wijd en langzaam die chicane doorkomt.
De PRT auto voor ons gaat er dan ook meteen maar midden in de chicane links omheen, maar bij de exit zitten ze nog naast elkaar en een (ghost?) contact doet de rest. De PRT auto spint, Vincenzo dit er achter en rijdt er vol in, hij reageerde wel wat laat, maar dat had alsnog niet veel uitgemaakt denk ik.

De auto zat flink in de kreukels en leek weinig snelheid meer te hebben dus gingen we direct de pits maar in om de 50s aan reparaties te pakken. Daarna ging de auto nog verrassend goed eigenlijk en konden we qua pace de top van het veld nog wel redelijk matchen.
Toen die ook hun eerste stop gemaakt hadden lagen we slechts een minuutje achter, maar wel op p9 geloof ik, er was dus werk aan de winkel.

Qua strategie was het volgens onze berekeningen net te doen om alsnog de race uit te rijden met nog eens 6 reguliere pitstops waar we een volle tank zouden nemen. In de race begonnen we zo langzamerhand weer plekken op te schuiven, maar dit was nog lastig in te schatten aangezien we met onze 6 lap stint aan het begin out-of-sync rond reden.
Pas bij de laatste 2 uur werd een beetje duidelijk wat er nog mogelijk was qua posities omdat andere teams nu ook kortere stints deden en we zo weer directer op de baan in gevecht kwamen voor positie.

Een nadeel was wel dat Vincenzo en ik er vandaag niet een 3e persoon als crewchief / analist bij hadden.
Dat was helemaal jammer omdat ik eigenlijk ook nog de enige was die goed overweg kon met de strategie spreadsheets die we gebruiken :P

Na de gedwongen korte 6 laps stint aan het begin zaten we volgens onze berekeningen precies goed qua fuel om het gewoon met 7 volledige stints van 30 rondjes de finish te kunnen halen.
Omdat ik stints 3-4 en 7 deed had ik dus pas tijdens stints 5 en 6 weer de tijd om te kijken hoe we onze berekening zich hielden ten opzichte van de daadwerkelijke situatie.
Tijdens de 5e stint kwam ik er dan tot mijn schrik ook achter dat de gemiddelde ronde tijd toch sneller was dan we in onze schattingen gebruikt hadden.
We moesten in de laatste 2 stints nu wel de 31 rondes proberen te halen.
Tijdens de eerdere stints verbruikte Vincenzo wat meer fuel, maar ik zat in mijn beide stints echt al op het randje om de 31 laps te halen. Alleen omdat ik op dat moment ervan overtuigd was dat we gewoon goed zaten zag ik geen reden om net dat kleine beetje extra te sparen zodat ik wel die 2 extra rondjes winst kon pakken. |:(

Enfin Vincenzo heeft toen iets gespaard tijdens zijn laatste stint en zo het extra rondje eruit gehaald en nadat hij ook Vortex ingehaald had voor P4. Vortex moest echter 2 rondes eerder stoppen dan ons en die moesten dus echt heel serieus gaan sparen of een extra stop maken.
Toen ik het stuur weer overnam voor de laatst stint bleken ze weer een seconde of 10 voor ons te zitten dus het was vrij duidelijk dat ze alsnog een keertje binnen moesten komen.
Omdat ze er verder ook geen best tempo in hadden zitten kon ik ze alweer op de baan inhalen en toen leek er niet heel veel meer te winnen voor ons.
We zaten een seconde of 20 achter PRT wat eigenlijk gedurende de stints ervoor redelijk een constant gat leek te zijn. Door het feit dat wij nog iets moesten sparen en zij voluit konden blijven gaan hadden we ook niet echt de hoop meer om nog hun nog te kunnen bijhalen.

Ondertussen zat Coanda iets van 5s achter ons met een gat groot genoeg voor een eventuele splash & dash ben ik toen ook maar weer vol gaan stampen om proberen ze voor te krijgen. Echter waren ze vrij rap met hun kortere stint en beter rubber, dus toen de traffic een beetje tegenzat zat Rens vlak achter me en kon me niet veel later ook inhalen.
In de laatste ronde kwamen we nog weer ander verkeer tegen in de Lesmo's en richting Ascari zat ik ook half naast hen. Ik zat er sterk aan te denken om mezelf te unlappen, maar omdat het misschien toch iets te gortig zou zijn dat ik ze de baan af zou rijden voor m'n eigen ego ben ik op het laatste moment toch maar van m'n gas gegaan :+

Enfin wel een aardige race, maar wel extra zuur dat het na ronde 6 eigenlijk al voorbij was terwijl we qua pace zeker mee hadden kunnen doen voor de overwinning :F

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:31

derx666

mecker ende blaet

Voor de overwinning hadden we deze keer niet mee kunnen doen, maar onze pace was de hele wedstrijd eigenlijk goed genoeg voor het podium. Helaas mocht het niet zo zijn...

Quali was voor ons vrij goed gegaan, en met P5 waren we vrij tevreden.
Aangezien Robbert nog in the US of A zat, zouden Dirk, Wim en ik samen de race gaan rijden. Het grappige was dat we weer nagenoeg dezelfde rondetijden reden, met maximaal 0.2s verschil. Plannen was daarom erg makkelijk, en het maakte niet uit wanneer iemand zou rijden, omdat de pace toch hetzelfde zou zijn. Wel hebben we de afgelopen week lopen zoeken naar een setup die werkte, omdat we zagen dat iedereen veel tijd op ons won in de 2e chicane en in Ascari. Woensdag (dacht ik) zaten we samen met Niel en Joep in een hosted sessie en op teamspeak, toen iemand zag dat de auto van Asbury wel erg ver de lucht in stak van voren. Zo gezegd zo gedaan, de auto op een belacheijk rake gezet, en waarempel, het werkte. Tijden waar vergelijkbaar met SimRC en Asbury, die op Interlagos gewoon 1s op ons wonnen... Dus toch die verrekte setup....

Dirk zou de eerste 2 stints rijden, daarna ik 2 stints, en Wim 2 stints daarna. Aangezien we al gemerkt hadden dat we waarschijnlijk 7 stops moesten gaan doen (en dus 8 stints, waarbij de laatste een splash & dash zou worden), zouden we tijdens de race wel beslissen dat degene die goed in het ritme zat, de laatste stints zou rijden.

Dirk had tijdens zijn eerste stint pech dat hij door het vechten met Torrent vrij snel de aansluiting met de kopgroep verloor. En toen ging het ook nog eens mis in de 2e chicane waar hij plotseling de achterkant kwijtraakte, en het hele veld voorbij moest laten. Achteraan aangesloten, kop naar beneden, en gas erop. Het verschil was niet verschrikkelijk groot (20s ofzo), dus er was nog vanalles mogelijk. Dirk heeft daarna echt perfect gereden, waardoor we tegen het einde van zijn 1e stint weer bij een aantal Fords in de buurt zaten. IRDK en nog een Ford gingen gelijk met ons de pits in, maar kwam er echt 10s eerder uit. Eigenlijk zou het tanken en banden tegelijk moeten gaan, maar bij ons ging dat na elkaar (kwamen we later achter). Dirk reed gedurende zijn 2e stint het gat weer zo goed als dicht naar IRDK, en zo dook hij weer vlak achter IRDK voor de 2e keer de pits in om het stuur aan mij geven.
Wederom verloren we (door die stomme banden) weer zo'n 10s op IRDK, dus ik kon weer in de achtervolging. Alles ging prima, en ik kon strakke tijden rijden en kwam dichter bij IRDK. Tot een paar laps voor mijn pitstop ik in turn 2 de binnenste curbs raakte, en de achterkant verloor (GLOEIENDE). Gat weer 10s... Voor mijn pits tegen Wim gezegd (die aan het spotten was) dat hij mijn banden moest uitzetten voor de pitstop. Was een gok, maar dat pakte goed uit. We wonnen een paar seconden in de pits, en kwam op zo'n 4s achter IRDK op de baan. Het rare was dat ik na mijn pitstop toch net niet meer de tijden kon rijden als daarvoor, maar kwam toch iets dichterbij, en reed het gat dicht tot zo'n 2s achterstand. Asbury (volgens mij) zat daar weer zo'n 4s voor, dus alles was nog mogelijk. Naarmate de stint vorderde begon ik toch wat problemen met m'n banden te krijgen, en vooral met remmen. Ik moest een aantal meter eerder gaan remmen om toch de bocht te halen. Eenmaal ging dat mis (afgeleid, concentratieverlies, you name it), remde te laat, blokkeerde de boel, met wederom een spin tot gevolg. Weer aansluiting kwijt godver... Dat was nog niet het ergste wat er zou gaan gebeuren....
Met nog zo'n 8 rondes te gaan tot mijn pitstop sloeg het noodlot toe. Na de 2e chicane had ik 2 GT1 auto's achter me zitten, waarvan er eentje aanstalten maakte om me te divebomben in Lesmo 1. Omdat ik meer op de GT1 aan het letten was dan op m'n rempunt, remde ik net te laat en miste daardoor de apex met een met of 2. Niet zo'n ramp, ik haalde de exit zonder veel problemen, en alles was peachy... De GT1 achter me dacht daar anders over. Misschien ging hij ervan uit dat ik hem ruimte liet omdat ik de apex mistte, maar hij ging vanaf de apex iig gewoon op het gas alsof ik er niet was, en probeerde zijn normale lijn te rijden. Op de exit reed ik echter nog (met 2 wielen op de curbs), en hij had ondertussen zoveel snelheid dat het voor hem niet meer mogelijk was om me niet te raken. Hij reed dus ook flink tegen de rechter achterkant van m'n Ford aan, waarbij er iets stuk ging aan de ophanging. Kon de auto gelukkig wel in het spoor houden na het contact, maar er was niet meer normaal mee te rijden. Snel de beslissing gemaakt dat we zouden pitten, en dat Wim zou instappen.

Na dik 1 minuut repairs reed Wim voorzichtig de pits uit om te kijken of het nog mogelijk was om door te gaan. De auto reageerde niet helemaal top, en vooral de linkerbochten (gelukkig zijn die er niet zoveel op Monza) had de auto flink meer onderstuur. Ook hobbelde hij meer op de rechte stukken. Gelukkig kwam Wim evengoed wel in een ritme, en na een ronde of 10 leek het ergste wel gesetteld, en reed Wim weer rappe tijden. Helaas waren we door al het gedoe ondertussen wel een ronde kwijt op de koplopers, en lagen we flink achter op Asbury en IRDK. Virus lag ondertussen wel al zo'n 2 rondes achter ons, en door de problemen lag Racing Lions daar weer een ronde achter.
Beetje bij beetje wist Wim de achterstand te verkleinen, tot diep in zijn 2e stint hij de GT1 van IRDK tegenkwam in de 2e chicane. Deze had hem vlak van te voren ingehaald, maar hij ging midden in de chicane flink in de ankers, en gaf totaal geen gas op de exit. Wim probeerde nog te remmen, maar het was al te laat... Vol er achterin, en IRDK spinde voor z'n neus, waarbij een 2e contact ervoor zorgde dat zij een halve salto in de lucht maakten Achteraf bleek dat zij de ronde daarvoor in dezelfde chicane gespind waren, en toen hij weer een beetje onbalans voelde, hij op z'n rem ging, met deze ellende tot gevolg. Gelukkig voor ons hadden we weinig schade, beetje aero damage misschien, en aangezien die Frod daar toch al niet veel van heeft, maakte het voor de rondetijden nieteens zo heel veel uit. Toen Wim z'n 2e stint tegen het einde aan liep was het de vraag wie de laatste 80 minuten zou rijden. Aangezien Wim lekker in z'n ritme zat en hij bekend was met de nukken die de schade veroorzaakt had, werd er besloten dat hij ook het laatste stukje zou rijden. Dit kwam erop neer dat Wim uiteindelijk zo'n 3 uur gereden heeft. Chapeau....
Tijdens onze laatste stint leek alles erop dat we 6e zouden worden, aangezien het gat naar voren net tegraat was, en naar achteren we ook niet meer hoefden te vrezen. Gelukkig voor ons (zuur voor hun) blies met nog zo'n 20 minuten te gaan Asbury hun motor op bij het aanremmen van de 2e chicane, waarbij we P5 in de schoot geworpen kregen. Ook moest IRDK nog een laatste pitstop maken, waarbij zij op pruttelend zowat zonder benzine de pits inreden. Als ze niet vooraan gestaan hadden, hadden ze het waarschijnijk niet gered (zonde... :) ). Zij kwamen zo'n 10-15s voor ons de pits uit, maar helaas was de tijd te kort om er nog bij te komen.

Zo kwamen we na 6 uur als 5e over de streep. Een resultaat waar we voor de race voor getekend hadden, maar gezien de pace die we konden rijden, had er wellicht meer in gezeten... Toch dik tevreden, misschien wat minder over mijn eigen optreden, maar Dirk en Wim hebben geweldig gereden.

Op naar de laatste race op de Nurburgring GP, een track die me totaal niet ligt, en waar ik nog veel voor zal moeten trainen. In het klassement staan we nu comfortabel 5e, met een gat van dik 20 punten achter IRDK, en ook dik 20 punten voor op Racing Lions. Doel is om dit minimaal vast te houden, en als iemand zich geroepen voelt om IRDK een flinke zet te geven.... :) nah... laten we ze maar op een eerlijke manier proberen te verslaan :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

A3aaN79 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:56:
Heb gisteren een tijd naar de NES gekeken :) .
Ziet er toch wel erg gaaf uit, al was het voor mij volslagen onduidelijk wie nou wie was.
Teamnamen kwamen me dan wel bekend voor, maar hoe de auto's te herkennen... :+ .
Ik kon helaas ook niet als spectator meekijken.
Kan niet wachten om straks zelf in dit soort wagen rond te rijden.

Verder gisteren vast aan het oefenen geweest voor de aankomende skip barber week.
Voor mijn gevoel gaat het geen goede week worden voor de SR op Limerock :S
Iemand al ervaring met de combi? Hoe verlopen de races over het algemeen?
Haha! leuke track toch?! ik zit sinds gister nu in C License ! de skip barber serie zal mij geen upgrade meer geven in MPR ;( maar ik zal zeker die track wel gaan spelen ergens deze week !

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 11:46
A3aaN79 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:56:
Verder gisteren vast aan het oefenen geweest voor de aankomende skip barber week.
Voor mijn gevoel gaat het geen goede week worden voor de SR op Limerock :S
Iemand al ervaring met de combi? Hoe verlopen de races over het algemeen?
Bij mijn weten goed. Het verschil wordt meestal gemaakt in bocht 1 en 3. Ik heb er al leuke races meegemaakt.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit was ons minste 'momentje' tijdens de NES gisteren. Let op de magic aan het eind van de video.
Dat doe je met een speciaal commando in de text chat, maar is pas beschikbaar als je >4 jaar iRacing gebruikt.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MWwfvSkkyyU]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik moet zeggen, vanuit het oogpunt van de Aston leek het erop dat de GoT1 bij het uitkomen van Ascari links keek, dus de Aston bleef goed rechts. Dan gaat de GoT1 toch rechts kijken en vanaf dan begint het spelletje reageren op elkaar met een contact tot gevolg.

Dat speciaal commando hebben wij ook gebruikt tijdens de 12u van Sebring, heeft ons toch goed geholpen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik was ook van plan links te gaan, omdat de meeste auto's daar niet meteen naar links haken vlak na de bocht, dus ik bewoon langzaam naar links. Maar toen begon hij ook naar links te bewegen (maar niet heel duidelijk) dus ging ik er van uit dat hij (zoals ze soms doen) links wil afdekken. Prima, dan ga ik wel rechts. Alleen blijft hij vanaf daar een beetje in het midden zweven, en dan begint het op elkaar reageren inderdaad wat dus mis ging. Dit is gewoon vervelend, hij moet gewoon een duidelijke lijn kiezen en niet schuin over de weg gaan rijden want dan weet ik niet wat hij van plan is. Communicatie door je auto te positioneren, niet heel moeilijk, wel heel belangrijk. Ik weet niet precies wat het in dit geval triggert maar in alle andere gevallen was het meteen duidelijk of iemand rechts bleef of naar links kwam, niemand ging een beetje in het midden zweven.

Ik vind niet dat hij "goed rechts" blijft, hij komt duidelijk naar links toe, alleen niet genoeg om mij rechts ruimte te geven en daarom ga ik weer naar links.

Hij heeft me achteraf ook een PM met sorry gestuurd en vond ook dat hij het zelf schuld was.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
NickThissen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:49:
Ik was ook van plan links te gaan, omdat de meeste auto's daar niet meteen naar links haken vlak na de bocht, dus ik bewoon langzaam naar links. Maar toen begon hij ook naar links te bewegen (maar niet heel duidelijk) dus ging ik er van uit dat hij (zoals ze soms doen) links wil afdekken. Prima, dan ga ik wel rechts. Alleen blijft hij vanaf daar een beetje in het midden zweven, en dan begint het op elkaar reageren inderdaad wat dus mis ging. Dit is gewoon vervelend, hij moet gewoon een duidelijke lijn kiezen en niet schuin over de weg gaan rijden want dan weet ik niet wat hij van plan is. Communicatie door je auto te positioneren, niet heel moeilijk, wel heel belangrijk. Ik weet niet precies wat het in dit geval triggert maar in alle andere gevallen was het meteen duidelijk of iemand rechts bleef of naar links kwam, niemand ging een beetje in het midden zweven.

Ik vind niet dat hij "goed rechts" blijft, hij komt duidelijk naar links toe, alleen niet genoeg om mij rechts ruimte te geven en daarom ga ik weer naar links.

Hij heeft me achteraf ook een PM met sorry gestuurd en vond ook dat hij het zelf schuld was.
Ja, hij lijkt misschien wat naar links af te wijken. Alsof hij op zijn spiegels rijdt en daardoor het overzicht naar voor (en dus zijn lijn) verliest.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik denk dat het vooral de ongelukkige timing is van het gat tussen jullie beiden.
Je zit nu echt net op de grens van nog even die seconde draft mee pakken in plaats van direct al helemaal naar links te rijden. Daar zal bij komen dat de GT1 het gat groter ingeschat hebben waardoor hij dacht nog wel rustig te kunnen kruisen naar de linkerkant.
En dan gebeurt het standaard verhaaltje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt een panic attack van de Aston. Zeker niet de fout van de HPD. Een mooi filmpje voor de racing school over lijn houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:38:
Ik zou het zelf wel gaaf vinden als de HPD eruit gaat en de Corvette DP daarvoor in de plaatst komt. Het GT1 veld vind ik wel gaaf zo en dan de Ford eruit voor de GT3's. Iedere baan nu 60 auto's dus 20 per klasse, lekker volle velden.
Ik hoop alleen dat iRacing dan eens gaat komen met klasse die je bij elkaar kan groepen in hosted sessies en dat de limiet van 5 auto's eraf gaat.
DP en GT1 past niet bij elkaar. HPD, GT1 en GT3 kan wel. De GES is met DP, GT3 en GTC een perfecte combinatie. Of 60 auto's slim is weet ik zo net niet. MC racecraft is nog altijd niet zo heel sterk. Zeker als je GT's zoekt zonder schade.

60 wagens op Interlagos, brrr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Pfff, moeilijk om hier iets zinnigs over te zeggen. Behalve blij dat ik daar geen marshall was :p Ik zou het echt niet weten. Race ongeluk :+

Zelf zou ik het anders aangepakt hebben als langzamere klasse. Bij 1 of 2 HPD's lekker rechts blijven plakken.
Maar omdat het er 4 waren, en er genoeg ruimte nog was om direct een zwiep naar links te maken, zou ik daar voor kiezen. Dan zit je ook niet aan de binnenkant voor de bocht er na.

We kunnen de 12 uur van Lime rock doen met de HPD/GT1/GT2/GT3's :p

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als ik zag dat een GT1 of HPD achter me zat na een bocht bleef ik gewoon aan dezelfde kant als de exit van de bocht rijden. Tenzij ze er echt nog zover achter zaten dat een move naar de andere kant geen problemen zou opleveren (als de volgende bocht de andere kant op gaat). Sommige teams hebben ook daar moeite mee, want die denken volgens mij dat je maar aan de kant moet (of in het niets verdwijnen).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

voor het eerst een gt3 race gedaan, wat een ongelooflijke toffe ervaring!
eerste keer ging totaal mis, werd ik in de 3e bocht finaal eraf gereden en 22 min repair, dus maar geleaved..
die van 17.00 ging super goed, 2 inc. door een klein spin en meer niet..

alleen ik heb zoveel tijd verloren met de pits,., want ik had niks ingesteld uit totale concentratie..
dus stond veel te lang in de pits..
kijk een 2e keer tanken met en met 2/3 rondjes meer snap ik wel..
maar is een banden wissel ook nodig? of gewenst.. denk het wel he.. naar 10/12 rondjes stampen zijn de banden wel aan vervanging toe? of is het raadzaam om er gewoon mee door te rijden en zo tijd te besparen??? in de gt3 klasse @ 40 min races,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wij reden op Monza een stint van zowat 50 minuten met 10% bandenslijtage.
Kijk gewoon tijdens de practice wat je slijtage is. Zit je na 40 minuten rijden boven de 60% dan hoef je echt geen banden te pakken tijdens de stop.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:09:
Als ik zag dat een GT1 of HPD achter me zat na een bocht bleef ik gewoon aan dezelfde kant als de exit van de bocht rijden. Tenzij ze er echt nog zover achter zaten dat een move naar de andere kant geen problemen zou opleveren (als de volgende bocht de andere kant op gaat). Sommige teams hebben ook daar moeite mee, want die denken volgens mij dat je maar aan de kant moet (of in het niets verdwijnen).
Genoeg auto's gehad die vlak voor me neus naar links doken om op de ideale lijn uit te komen. En daar heb ik helemaal geen moeite mee, ik let heus wel op en kan nog veel sneller naar rechts ontwijken zonder ook maar te denken om te hoeven liften. Zolang ze het maar snel en duidelijk doen, niet een beetje half door het midden gaan zweven en onduidelijk maken wat ze nou willen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
By the way, vanavond is de laatste kans om nog een rondje te zetten in week 1 van de RingLaps hotlap competitie!
http://ringlaps.nickthissen.nl/Events/Details/174

Als je even de kans hebt rij dan een rondje ;)

Morgenavond om 20:00 start er weer een practice server voor de nieuwe week, met de BMW :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 14:49
Nickrsd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:12:
kijk een 2e keer tanken met en met 2/3 rondjes meer snap ik wel..
maar is een banden wissel ook nodig? of gewenst.. denk het wel he.. naar 10/12 rondjes stampen zijn de banden wel aan vervanging toe? of is het raadzaam om er gewoon mee door te rijden en zo tijd te besparen??? in de gt3 klasse @ 40 min races,,
Ehmm Frank heeft bijna 2 uur gereden op 1 setje banden. (BMW)
Dit was wel op Monza, maar 1 uur moet zeker te doen zijn. (Dus 40 min. geen issue dan)
Tijden dropte lichtelijk, maar stabiliseerde op ongeveer 1/1.5s langzamer per ronde.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

derx666 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:16:
Wij reden op Monza een stint van zowat 50 minuten met 10% bandenslijtage.
Kijk gewoon tijdens de practice wat je slijtage is. Zit je na 40 minuten rijden boven de 60% dan hoef je echt geen banden te pakken tijdens de stop.
Ok! Probeer ik de volgende x alleen wat te tanken en meer niet.. Kijken hoe de banden zich houden, heb er ook niet echt opgelet..

Was onder extase 😜 Dat ik heel huids in de gt3 rondreed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Straks met de Aston en de Corvette op MoSport een heat van 20 en 30 minuten.
Tot zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Werkt bij mij ook. De paar stutters die ik nog had met DX11 lijken weg, net zoals de hapering als mensen de server joinen *O*

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
knightvision schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Haha! leuke track toch?! ik zit sinds gister nu in C License ! de skip barber serie zal mij geen upgrade meer geven in MPR ;( maar ik zal zeker die track wel gaan spelen ergens deze week !
Het is ook zeker een leuke track, daar is niks mis mee.
Maar hij is wel erg smal, zie hier toch wel de risico's van veel contact.
Ik voldoe ook aan de promotie eisen, maar moet mijn SR nog even naar 4.0 werken voor de daadwerkelijke C-licentie.
Misschien nog maar even een paar TT's rijden op Mosport vanavond.
A1AD schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Bij mijn weten goed. Het verschil wordt meestal gemaakt in bocht 1 en 3. Ik heb er al leuke races meegemaakt.
Bocht 1 is een leuke inderdaad, ben daar gisteren al aantal malen vol driftend doorheen gekomen :+ , wat natuurlijk niet de snelste manier is.
Bocht 3 is tricky, je stuurt hem vrij ruim in om links van de baan te eindigen voor bocht 4, wat de deur openlaat voor dive-bombs :S

Wat tijden betreft rijd ik gemiddeld van ongeveer 59.5, snelste momenteel 59.02
Bocht 5, uphill, is nog niet constant, vaak net te langzaam.
Bocht 6 nogal eens te krap zodat ik de curb aardig vol pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Ik heb de eerste week van formula renault 2.0 direct niet gereden. Hoewel de track best redelijk ging op woensdag, was ik vanaf dinsdag verkouden geworden en vanaf donderdag heb ik koorts gehad.. Vandaag was de eerste dag dat ik niet de hele dag onder de dekens lag, maar om nou meteen te gaan racen.. Nah, ik sla wel een weekje over.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Woensdag moet de patch dan eindelijk komen. Third time the charme?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3472271.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:52:
[...]

Werkt bij mij ook. De paar stutters die ik nog had met DX11 lijken weg, net zoals de hapering als mensen de server joinen *O*
oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Daar zal zeer waarschijnlijk ook de fix voor de stutters inzitten:
Dave Kaemmer wrote:
It was the particle effects--that code was setting the thread affinity to 1, so the graphics code was stuck on one processor. We have a fix in the works and hope to include it in the patch rollout this week. After that, should be no need to diddle with your Windows settings. A huge thanks to Scott for noticing that. Let's hope this gets everyone back to "smooth(er)" racing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

mooi die hickups waren irritant ! ik zie trouwens in de APP.ini depth of field optie maar ik zie geen verschil als ik die aan zet? ik bedoel niet de DOF tijdens replays. Maar de optie voor ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Weet iemand eigenlijk wat de meest populaire oval series zijn?

Ik geloof dat de trucks vrij populair zijn. Maar de C-,B- en A-license nascar serie, welke zijn daar van populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision

knightvision

aicaramba schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:46:
Weet iemand eigenlijk wat de meest populaire oval series zijn?

Ik geloof dat de trucks vrij populair zijn. Maar de C-,B- en A-license nascar serie, welke zijn daar van populair?
Ik zelf ben begonnen met Nascar K&N nationals. Ik heb gekozen om de ladder op te gaan in die serie.
Late models nascar vind ik niks omdat dit wel erg korte rondjes zijn, ik zit nu nog op D license bij nationals maar als ik op C zit dan zal het denk ik Iracing series nascar zijn. Dit zijn trouwens allen populaire races.
Je kan het ook gewoon zien he bij de timetable dan zie je hoeveel mensen een race spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Aangezien mijn plan was om weer met de Skip te gaan beginnen, maar ik de hele week nog geen tijd gehad had om te trainen, laat staan een race te rijden (vanwege het trainen voor de NEO), vandaag maar eens wat gedaan. Vanmiddag ong anderhalf uurtje getraind op Mosport, en aansluitend een TT gedaan. Mijn verassing was groot toen ik na afloop zag dat ik de 5e TT tijd overall had gereden. Als ik in de laatste bocht van m'n laatste rondje niet net het gras had geraakt had ik waarschijnlijk nog wel een tiende sneller gereden, wat mogelijk een P3 was geweest... Dat geeft de burger moed :)
Vanavond was mijn enige mogelijkheid om nog een race te rijden, en dus nog een paar minuten gepracticed van tevoren, en daarna om 20:15 in een race gesprongen. Quali ging goed en reed 0.4s sneller dan p2. Start ging prima, maar helaas konden p2 t/m p5 aanhaken door de draft. In lap 2 ging ik weer eens wijd in Mos, en verloor zo een plekje aan Bastiaan Huisman die op P2 gequalificeerd had. Even achter hem gehangen om te kijken waar ik het beste er voorbij kon, en dat bleek toch het eind van het rechte stuk te zijn. In lap 4 kon ik mooi in Mos naar hem toe remmen, en had een betere exit. Zat er al vrij vroeg langs, en kon zo boven op de heuvel makkelijk de binnenbocht pakken. Hij heeft nog heel even in mijn draft gehangen, totdat P3 zich ermee ging bemoeien. Toen ze de draft kwijt waren kon ik makkelijk uitlopen, en kwam uiteindelijk na 2 iets rustigere rondes op het einde met een voorsprong van dik 7s als eerste over de streep. SOF was niet geweldig (dacht dat de 20:15 race op maandag altijd een hogere SOF had) met 2400, maar een win is een win, en leverde toch weer 52 ir op, waardoor ik weer terug boven de 4000 zit :)
Ben al blij dat ik het iig nog niet verleerd ben :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ja hallo, dat werd al snel duidelijk op bathurst hoor ;)

Concrats!

[ Voor 3% gewijzigd door A1AD op 22-03-2016 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooie win derx666, feli! :) 4000 iR zal ik waarschijnlijk nooit halen, heb ooit rond de 2600 gezeten toen ik alleen in de Radical reed voor het kampioenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
derx666 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 01:00:
Aangezien mijn plan was om weer met de Skip te gaan beginnen, maar ik de hele week nog geen tijd gehad had om te trainen, laat staan een race te rijden (vanwege het trainen voor de NEO), vandaag maar eens wat gedaan. Vanmiddag ong anderhalf uurtje getraind op Mosport, en aansluitend een TT gedaan. Mijn verassing was groot toen ik na afloop zag dat ik de 5e TT tijd overall had gereden. Als ik in de laatste bocht van m'n laatste rondje niet net het gras had geraakt had ik waarschijnlijk nog wel een tiende sneller gereden, wat mogelijk een P3 was geweest... Dat geeft de burger moed :)
Vanavond was mijn enige mogelijkheid om nog een race te rijden, en dus nog een paar minuten gepracticed van tevoren, en daarna om 20:15 in een race gesprongen. Quali ging goed en reed 0.4s sneller dan p2. Start ging prima, maar helaas konden p2 t/m p5 aanhaken door de draft. In lap 2 ging ik weer eens wijd in Mos, en verloor zo een plekje aan Bastiaan Huisman die op P2 gequalificeerd had. Even achter hem gehangen om te kijken waar ik het beste er voorbij kon, en dat bleek toch het eind van het rechte stuk te zijn. In lap 4 kon ik mooi in Mos naar hem toe remmen, en had een betere exit. Zat er al vrij vroeg langs, en kon zo boven op de heuvel makkelijk de binnenbocht pakken. Hij heeft nog heel even in mijn draft gehangen, totdat P3 zich ermee ging bemoeien. Toen ze de draft kwijt waren kon ik makkelijk uitlopen, en kwam uiteindelijk na 2 iets rustigere rondes op het einde met een voorsprong van dik 7s als eerste over de streep. SOF was niet geweldig (dacht dat de 20:15 race op maandag altijd een hogere SOF had) met 2400, maar een win is een win, en leverde toch weer 52 ir op, waardoor ik weer terug boven de 4000 zit :)
Ben al blij dat ik het iig nog niet verleerd ben :P
Gefeliciteerd met de overwinning!
Maare... gemiddelde rondetijden van 1.32 _/-\o_ , mag ik in de leer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:07
Nu ook met de Audi een hotlap gereden op de Nordschleife. McLaren OP... en wat is de Audi slecht over curbs :)

[ Voor 3% gewijzigd door glnk op 22-03-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

A3aaN79 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:50:
[...]

Gefeliciteerd met de overwinning!
Maare... gemiddelde rondetijden van 1.32 _/-\o_ , mag ik in de leer :+
Ik moet wel zeggen dat het weer best snel was. Iig sneller dan default weer, want daarmee rij ik 1:33.2-33.5

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
:'( :'( :'(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
derx666 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15:

[...]

Ik moet wel zeggen dat het weer best snel was. Iig sneller dan default weer, want daarmee rij ik 1:33.2-33.5
Dat is nog steeds (ruim) een volle seconde sneller dan wat ik haal.
Gisteren nog twee races gedaan, snelste was een 1:34.2, maar gemiddeld 1:34.5-34.9.

Oké, jouw staat van dienst in iRacing is ook heel wat jaren langer dan de mijne en ik klaag ook zeker niet over mijn eigen tijden.
Maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering als ik het zo zie en dat motiveert wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
De races van gisteren vond ik best leuk. Maar spijtig genoeg had ik de Corvette gekozen omdat ik daar nog wel een skin voor had (nogmaals dank aan Niel!)

Maar de Aston had een betere keuze geweest. Enkel op het rechte stuk was de corvette sneller maar in zowat elke bocht leek het alsof ik de Astons totaal niet kon volgen.

De eerste race net na de start aan de buitenkant van T2 zitten was geen goed plan :+
Ik kon hem nog wel uit de muur houden en dan maar van achteraan terug opvechten wat nog redelijk meeviel.

De 2e race ben ik vrij snel naar voor kunnen komen en na een paar ronden begon ik wat in te lopen op Dennis, die toch al een 3-tal seconden voorlag. Maar toen kwamen de Astons opzetten. ;)

Heel leuk gevochten met Marco! Een aantal keer heel hard moeten pushen in de bochten om hem niet zomaar te laten passeren en hem toch een tijdje achter mij kunnen houden maar hierdoor liep Dennis opnieuw uit.

Na een tijdje de banden wat oververhit door zo hard te pushen denk ik waardoor het niet meer te houden was en ik Marco en Paul moest laten voorbij gaan.
Een tijdje later ging Marco even in de fout waardoor we opnieuw aan een gevecht konden beginnen maar bij het uitkomen van Moss corner gaven we elkaar net iets te weinig ruimte waardoor het mis ging. Ik had net wat wheelspin op het verkeerde moment en Marco kwam iets te veel naar buiten toe. Best jammer want het was ontzettend leuk!
Toch maar even de pit ingetuft om te kijken waardoor het nu fout ging maar dan lag ik natuurlijk al direct op een rondje achterstand. :+

Gisteren ook een testje gedaan met OBS om te streamen / recorden maar met iRacing wou het niet goed lukken. (Dat was ook de reden van m'n wc/badkamergalm in het begin.)

Ik kreeg enkel m'n linkerscherm te zien op de stream. Meest nutteloze stream ooit :+

Daar zal ik deze avond eens wat verder mee prullen want dat lijkt me wel leuk.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

A3aaN79 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:48:
[...]

Dat is nog steeds (ruim) een volle seconde sneller dan wat ik haal.
Gisteren nog twee races gedaan, snelste was een 1:34.2, maar gemiddeld 1:34.5-34.9.

Oké, jouw staat van dienst in iRacing is ook heel wat jaren langer dan de mijne en ik klaag ook zeker niet over mijn eigen tijden.
Maar er is nog genoeg ruimte voor verbetering als ik het zo zie en dat motiveert wel :)
Deze week Lime Rock... bleergghh.. :)
We zullen zien hoe het gaat lopen...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Ik ben nog een beetje huiverig voor Lime Rock aankomende week...
Kan er nu wel vrij constant 59-ers rijden, dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond gisteren zeer vermakelijk met de GT1's. Ik heb de Aston gebruikt en vond het een erg leuke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Fragbeestje schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:10:Gisteren ook een testje gedaan met OBS om te streamen / recorden maar met iRacing wou het niet goed lukken. (Dat was ook de reden van m'n wc/badkamergalm in het begin.)

Ik kreeg enkel m'n linkerscherm te zien op de stream. Meest nutteloze stream ooit :+

Daar zal ik deze avond eens wat verder mee prullen want dat lijkt me wel leuk.
Ik weet niet of je OBS Studio gebruikt (de herschreven versie van Classic), maar met de laatste update van Studio schijnen er ook wat issues te zijn in combinatie met iRacing.

Het schijnt alweer opgelost te zijn, maar wellicht verklaart het wat van je problemen?
http://members.iracing.co...list/3472286.page#9670733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Laatst online: 14-06-2024
Ja heel triest wat er allemaal gebeurd in Belgie.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
derx666 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15:

[...]

Netjes daar Derx! Ik had best wel moeite na een hele week Formule Renault..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Scr33x0r schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:27:
[...]

Netjes daar Derx! Ik had best wel moeite na een hele week Formule Renault..
thnx...
Ik heb gisteren maar een uurtje/anderhalf uur ff getraind op mosport, en daarna meteen de TT gereden. Eerste rondes tijdens practice was wat stroef, maar ging daarna vrij snel goed. Was zelf verrast dat ik de 5e TT gereden had.
Deze week zal wel minder zijn. Iedereen kent LRP heel goed, en ik vind het echt een schijtbaan :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
A3aaN79 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:38:
Ik heb er gisteren goefend, werd bijna duizelig van t draaimolen effect.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Wat rijden jullie met de FR2.0 op Zandvoort (default weer)?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

Fuelke

Forza Ferrari

Afbeeldingslocatie: http://racespot.tv/wp-content/uploads/iRWB.png

The events of 22nd March 2016 have caused at least 30 deaths, with over 100 more injuries. It has also left a nation grieving, and the outpouring of emotion from around the world. BENELUX is a well loved club in the iRacing community, and most importantly we hope that all members, their families and friends are safe and well at this time.

Motorsports has always brought communities from around the world together. We all identify in different ways, but we are all race fans. In recognition of this, tomorrow night, we will be hosting a 45 minute race at Spa Francorchamps, in the GT1 car, open to all members of the iRacing community, under the banner of #iRaceWithBelgium.

We will run the event as a tournament, to allow as many interested drivers as possible to enter. Each will comprise of a practice and qualifying session, after which time the times will be ranked, and grids split into fields of 50 drivers. A second session will comprise of the warm up and race. The tentative schedule for this is as follows.

Practice: 6PM GMT
Qualifying: 6:45PM GMT
Race Warm Up: 7:10PM GMT
Race: 7:30PM GMT

Realistic weather will be used for the event throughout.

All the action from the top split will be broadcasted on iracing.com/live with live timing available atracespot.tv/timing.

http://racespot.tv/iracewithbelgium/

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Heeft iemand skin skills om een skin te maken ivm #iracewithbelgium ? Gaan met Aston Martin rijden

[ Voor 4% gewijzigd door dabelg op 22-03-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Over 10 minuten start een practice server voor het nieuwe RingLaps event met de BMW :) Doet er iemand mee?
http://ringlaps.nickthissen.nl/Events/Details/175

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
dabelg schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:38:
Heeft iemand skin skills om een skin te maken ivm #iracewithbelgium ? Gaan met Aston Martin rijden
Ga even voor je kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Alvast bedankt vandaag bijna 2 vrienden verloren op 30 min verschil :( ben blij dat ze vroeger in metro zaten pffff wat een dag :(

[ Voor 30% gewijzigd door dabelg op 22-03-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tja, het is afschuwelijk dat een paar losgeslagen idioten dit doen en zo veel leed veroorzaken om enkel een 'punt' te maken.
Ik heb ook op FB, Twitter en onze Site reclame gemaakt voor het evenement. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 11:38:
Ik zit op lage 58-ers, hoe nemen jullie de voorlaatste bocht (west bend)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
A1AD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:18:
[...]
Schakel terug naar 3, heb op die manier net iets meer controle. Rij 58,5.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Ik zat net met rubens barrichello in een practice server voor de formule renault 2.0.. Ik was uiteindelijk 0,004sec langzamer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
A1AD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:18:
[...]

Dat is de bocht na de uphill toch? Die neem ik in 4, zoals ik in de filmpjes geleerd heb :+

Net mijn eerste race gereden daar, middle split (SOF 1334), als 3e gekwalificeerd op een vrij warme baan van 47 graden.
Goede start gehad, maar remde net iets te vroeg voor bocht 1, nummer 4 kwam en bleef toen naast me zitten.
In bocht 3 hem maar voor laten gaan en toen goed kunnen volgen met de kop.

Achter ons ontstond een mooi gaatje van enkele seconden.
De koploper verremde zich in bocht 1 en twee ronden later ging de nieuwe koploper bij de uphill in de fout.

Lag toen 2e wat eigenlijk al boven verwachting was, dus mooi mijn eigen tempo gaan rijden en het gat in de gaten houden met de nummer 3.
Dit bleef gelukkig langzaam maar gestaag oplopen en de nummer 1 liep heel langzaam weg.
Ik vond het allemaal prima en ben dan ook zeer tevreden met mijn 2e plek, +80 iRating en 0 Inc's d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
A3aaN79 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:07:
[...]
Net mijn eerste race gereden daar, middle split (SOF 1334)
ben dan ook zeer tevreden met mijn 2e plek, +80 iRating en 0 Inc's d:)b
mooi resultaat d:)b
Net nog wat liggen oefenen met een 57.998 ofzo :+
derx666 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 14:35:
[...]
Deze week zal wel minder zijn. Iedereen kent LRP heel goed, en ik vind het echt een schijtbaan :)
Laat iets weten wanneer je practice doet, ik wil graag eens meekijken als je daar geen bezwaar tegen hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door A1AD op 22-03-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

A1AD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:52:
[...]

Laat iets weten wanneer je practice doet, ik wil graag eens meekijken als je daar geen bezwaar tegen hebt.
Geen probleem. Ik hoop morgenavond tijd te hebben (meestal vanaf zo'n 20:00). Je vindt me wel op TS.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
A1AD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:52:
[...]

mooi resultaat d:)b
Net nog wat liggen oefenen met een 57.998 ofzo :+
Uitslover :+

Maar bedankt, sta voorlopig 2e in mijn divisie, met de nadruk op voorlopig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:06
aicaramba schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:48:
Ik zat net met rubens barrichello in een practice server voor de formule renault 2.0.. Ik was uiteindelijk 0,004sec langzamer :(
Ik heb net een race met hem gereden. Ik had hem verslagen in de kwalificatie, maar helaas in de race spinde ik in de eerste bocht. Rubens van P10 naar P4 in de race.

Tweede race zojuist lag ik aan de leiding, besloot de nummer 2 om achter op mij in te rijden :( Hij was duidelijk sneller, maar lijkt me dat je dan probeert op te passen. Dat wordt weer veel rating verliezen...

Slechts mijn eerste negatieve ervaring met iRacing.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Joost1991 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:16:
[...]
Tweede race zojuist lag ik aan de leiding, besloot de nummer 2 om achter op mij in te rijden :( Hij was duidelijk sneller, maar lijkt me dat je dan probeert op te passen. Dat wordt weer veel rating verliezen...
Had dat gisteravond ook... Zit vlak achter de leider rondenlang aan het touwtje, komt in ronde 6 of zoiets iemand die damage had de pits uit. Net op een vervelende manier, we (leider en ik) kwamen er met moeite omheen om bocht 1 in te gaan (pit exit op Limerock is ook redelijk k*t).

Duikt die gast direct in mijn versnellingsbak, om vervolgens bij turn 3 (linksaf) te laat te remmen en me van de baan te tikken :( . Dan ben ik blij (ook voor hem) dat ik geen microfoon meer gebruik. Maar je denkt wel even 'wat een zakkenwasser'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
alexbl69 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:41:
[...]

Had dat gisteravond ook... Zit vlak achter de leider rondenlang aan het touwtje, komt in ronde 6 of zoiets iemand die damage had de pits uit. Net op een vervelende manier, we (leider en ik) kwamen er met moeite omheen om bocht 1 in te gaan (pit exit op Limerock is ook redelijk k*t).

Duikt die gast direct in mijn versnellingsbak, om vervolgens bij turn 3 (linksaf) te laat te remmen en me van de baan te tikken :( . Dan ben ik blij (ook voor hem) dat ik geen microfoon meer gebruik. Maar je denkt wel even 'wat een zakkenwasser'.
Soms is een microfoon handig, om die persoon even te vragen om wat afstand te bewaren. Maar de pit exit van Zandvoort is ook best lastig soms, gister ook met zijn 3en tarzan in, om dan na een 2tal seconden blauw scherm op ESC te moeten drukken :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meer mensen hier die meedoen aan het Digitalracing.nl Formule Renault 2.0 kampioenschap? 4 donderdagen in april en mei op leuke banen, heb me ook ingeschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ben erbij :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
DX11...
Limerock...........
...........stuttering.

Dus heb van alles geprobeerd. Oa ook core unpark utility, affiniteit van Iracing proces gechecked (stond op alle 4 processors), geheugen sliders naar links en naar rechts, adaptive antialiasing etc.

Het hielp niets.

Uit nood nu weer terug naar DX9... guess what... vrijwel geen stutters meer, 127 fps capped, triple monitor (3x full hd), R9 290 4G (iets overklok) en i5 2500K@ 4 GHZ.

Heerlijk.

Ik heb nog eens de cpu processen gecontroleerd: in DX11 blijkt ondanks alle aanpassingen vooral CPU1 aktief, onder DX 9 zijn CPU 1 en 3 beide aktief... dan mis ik er nog 2, maar 2 is beter dan 1 blijkt zo kennelijk.

EDIT: En ook ziet de FOV er anders uit en werken de bezel instellingen zo beter, terwijl ik dezelfde monitor-afstanden ingegeven heb.

[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 23-03-2016 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
flopdoc schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:04:
DX11...
Limerock...........
...........stuttering.

Dus heb van alles geprobeerd. Oa ook core unpark utility, affiniteit van Iracing proces gechecked (stond op alle 4 processors), geheugen sliders naar links en naar rechts, adaptive antialiasing etc.

Het hielp niets.

Uit nood nu weer terug naar DX9... guess what... vrijwel geen stutters meer, 127 fps capped, triple monitor (3x full hd), R9 290 4G (iets overklok) en i5 2500K@ 4 GHZ.

Heerlijk.

Ik heb nog eens de cpu processen gecontroleerd: in DX11 blijkt ondanks alle aanpassingen vooral CPU1 aktief, onder DX 9 zijn CPU 1 en 3 beide aktief... dan mis ik er nog 2, maar 2 is beter dan 1 blijkt zo kennelijk.

EDIT: En ook ziet de FOV er anders uit en werken de bezel instellingen zo beter, terwijl ik dezelfde monitor-afstanden ingegeven heb.
Start Iracing met DX11 aan op, ga daarna naar de taskmanager en bij set affinety moet je processor core nul uitzetten en de rest aan.

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 23-03-2016 16:54 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PatrickPost1972 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Uncheck onder DX11 processor 1 is en wat is dan de uitkomst!!!!!
Holy cannelloni, lees die zin zelf nog eens na, daar kan niemand kaas van maken zo! :)
Ik volg 'm in elk geval niet.

[ Voor 62% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 23-03-2016 16:32 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
PatrickPost1972 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:26:
[...]

Uncheck onder DX11 processor 1 is en wat is dan de uitkomst!!!!!
Ummm... 8)7

Bedoel je dat ie dan misschien nr 2, 3 en 4 pakt?

Eigenlijk heb ik nu niet zoveel zin om DX11 uit te proberen: het draait nu als een tierelier onder DX9. Zelfs 140 fps capped op Limerock. Ik ga het pas proberen als er een patch uit is. Ik ben vandaag al anderhalf uur aan het tweaken geweest onder DX11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:06
Arfman schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:05:
Meer mensen hier die meedoen aan het Digitalracing.nl Formule Renault 2.0 kampioenschap? 4 donderdagen in april en mei op leuke banen, heb me ook ingeschreven :)
Ik twijfel nog. Ik heb voor de eerste race een hele dag meevaren op zee vanwege afstudeeronderzoek. Weet niet hoe fit ik ben om 's avonds nog is een tweetal races mee te rijden.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:31:
[...]

Holy cannelloni, lees die zin zelf nog eens na, daar kan niemand kaas van maken zo! :)
Ja dat is geen beste weet je wat, lees dit even door misschien is het een oplossing voor het probleem.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3470649.page

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:31:
[...]

sorry aangepast :o

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Oh dat is wel duidelijk. Hm. Ga ik t toch nog maar eens proberen, kopje thee erbij.

EDIT: Die 3-core fix werkt inderdaad! Geen stutters haast meer. Alleen met DX11 moet ik toch wel meer grafische opties uitzetten dan onder DX9, dus houd ik t daar toch maar bij.

[ Voor 27% gewijzigd door flopdoc op 23-03-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Voor degene die mee willen doen of al aan het meedoen zijn met de Nordschleife Green Hell Challenge series (elke week in een andere serie op de Nordschleife racen); ik heb een simpele website opgezet waar je de "standings" kan zien:
http://greenhell.nickthissen.nl/Seasons/Standings

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
flopdoc schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:54:
[...]

Oh dat is wel duidelijk. Hm. Ga ik t toch nog maar eens proberen, kopje thee erbij.

EDIT: Die 3-core fix werkt inderdaad! Geen stutters haast meer. Alleen met DX11 moet ik toch wel meer grafische opties uitzetten dan onder DX9, dus houd ik t daar toch maar bij.
Ik heb bij mij DX11 uitgeschakeld. Want tussen de races door crashte hij. Voor FPS hoef ik DX11 niet te doen. Ik zit in al mn races op 120fps gelocked. Hoger heb ik hem niet toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Dat heeft niet lang geduurd in de iRaceWithBelgium. Had blijkbaar wel wat snelheid, maar miste gewoon totaal de concentratie. 3de ronde rondgegaan in de bocht na Rivage.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
derx666 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:02:
[...]
Geen probleem. Ik hoop morgenavond tijd te hebben (meestal vanaf zo'n 20:00). Je vindt me wel op TS.
Probs met de headset.. Vandaar geen TS.

Maar eum, ik heb de manier waarop je de voorlaatste bocht aansnijdt tevergeefs proberen na te doen. Geef jij daar een snok aan het stuur ofzo?

En hoe je turn 1 altijd zo mooi op de zelfde manier kan nemen... Rem jij tussen bord 2 en 1? En klopt het dat je in 3de blijft de eerste 2 bochten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ThiJor schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:03:
Dat heeft niet lang geduurd in de iRaceWithBelgium. Had blijkbaar wel wat snelheid, maar miste gewoon totaal de concentratie. 3de ronde rondgegaan in de bocht na Rivage.
lol had nog nooit in die auto gereden 5 min voor Q ne setup van forum gepakt was blij dat ik kopgroep kon bij houden.

na 15 laps ga ik druk uitoefenen (begin setup te kennen) en ineens en popup en alt-tabbed iracing uit de race :( wel jammer was wel tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

A1AD schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:50:
[...]

Probs met de headset.. Vandaar geen TS.

Maar eum, ik heb de manier waarop je de voorlaatste bocht aansnijdt tevergeefs proberen na te doen. Geef jij daar een snok aan het stuur ofzo?
nee, ik tap licht op m'n rem (heel licht), door de weighttransfer krijg je iets meer front grip, en stuurt ie beter in.
En hoe je turn 1 altijd zo mooi op de zelfde manier kan nemen... Rem jij tussen bord 2 en 1? En klopt het dat je in 3de blijft de eerste 2 bochten?
Ik rem vlak voor 1 inderdaad. Niet hard remmen, terug naar 4, en stuur richting de binnenste curbs. Vlak voor de curbs naar 3, en de auto laten coasten. Bocht redelijk krap houden, en af en toe beetje gas geven om snelheid te houden. Dan zo vroeg mogelijk weer op het gas (rond of net voor de apex van bocht 2).

Maar ik denk dat je de meeste tijd in bocht 3-4 verliest. In principe moet je bocht 3 opgeven, om een goeie lijn voor bocht 4 te kunnen pakken. Oftewel: aan het einde van bocht 3 moet e proberen om zo veel mogelijk links te zitten. Ik probeer meestal een vrij wijde entry te nemen, licht remmend, en halverwege terug naar 2 om iets meer stuur te krijgen. Als het goed gaat zit je dan aan de linkerkant als je bocht 3 uit bent, en kun je een redelijk normale lijn door bocht 4 nemen. Hier is het ook zaak om zo vroeg mogelijk volgas te hebben (want kort recht stuk daarna). Ik shortshift voor bocht 4 meestal naar z'n 3, en heb voor de apex van bocht 4 al volgas.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
dabelg schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:53:
[...]

lol had nog nooit in die auto gereden 5 min voor Q ne setup van forum gepakt was blij dat ik kopgroep kon bij houden.

na 15 laps ga ik druk uitoefenen (begin setup te kennen) en ineens en popup en alt-tabbed iracing uit de race :( wel jammer was wel tof
Ik ga wel mooi een screenshot nemen van die grid. Ik ga nooit meer voor Greger kwalificeren >:)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Ik heb een groot deel van het iRaceWithBelgium evenement gezien vanavond.
Was leuk om naar te kijken en de ere ronde vond ik ook wel indrukwekkend.

Verder vanavond mijn C-licentie gehaald na een spannende race op LRP.
Alle 18 auto's zaten binnen 1,8 seconden van elkaar tijdens de kwalificatie.

Wat is de keuze ineens reuze zeg in de C-Klasse :o
GT1, RUF, Star Mazda, Formule Renault, Prototype en Endurance.

GT1 en GT3 (endurance en in B sprint) spreken me het meest aan.
Zou dit een "juiste" (weet het is persoonlijk) keus zijn, ook wat competitie betreft?

Voorlopig eerst het skippy seizoen maar eens afmaken voordat we weer content aanschaffen... denk ik :+ O-)

EDIT:
derx666 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:05:
[...]

nee, ik tap licht op m'n rem (heel licht), door de weighttransfer krijg je iets meer front grip, en stuurt ie beter in.
Dit ga ik eens proberen, ik lift altijd voor die bocht, maar kom niet altijd lekker uit als ik weer op het gas ga.

Wat bocht 3 en 4 betreft ken ik je strategie, al vergis ik me regelmatig nog met insturen van bocht 4 (vaak net te vroeg en dan curb redelijk meepakken) :S

[ Voor 27% gewijzigd door A3aaN79 op 23-03-2016 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
derx666 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:05:
[...]

nee, ik tap licht op m'n rem (heel licht), door de weighttransfer krijg je iets meer front grip, en stuurt ie beter in

Ik shortshift voor bocht 4 meestal naar z'n 3, en heb voor de apex van bocht 4 al volgas.
- Vol gas en aan de eerste schaduw tap en turn? Of coast je nog eerst?

- Ja klopt, ik heb vol gas net na (soms midden) de apex, bocht 3 trekt mij altijd om 1of andere reden veel te vroeg naar de binnenkant waardoor ik hem "overshoot"

Thanks voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
ThiJor schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:03:
Mja wat moet ik zeggen. 68 incidenten waaronder 4 car contacs 8)7

Was wel zalige race, alleen jammer van het incidentje in la source met Nigel. Kwou de switchback doen, maar hij stond geparkeerd op den apex -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik heb met Marco meegekeken en zo leek het wel.
Veel te vroeg dus :P

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 24-03-2016 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

A1AD schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:05:
[...]

Ik heb met Marco meegekeken en zo leek het wel.
Veel te vroeg dus :P
Als je het mij vraagt moet je een schaduw niet als referentiepunt gebruiken. Wellicht dat Nick daar ook op doelt.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Wes46 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 07:37:
[...]

Als je het mij vraagt moet je een schaduw niet als referentiepunt gebruiken. Wellicht dat Nick daar ook op doelt.
Ja dat weet ik ook wel, we reden samen in dezelfde sessie, dan mag het toch even zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De update van vandaag is weer geannuleerd.
UPDATE: MAINTENANCE CANCELED -- testing uncovered some deadlock issues that we need to investigate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wat is het voordeel van het vastzetten van je framerate? Als ik dat door iRacing zelf laat bepalen, zet hij het vast op 84 fps. Als ik het los laat, schiet het naar 200+. Dat laatste is toch beter, want: meer? :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:45:
Wat is het voordeel van het vastzetten van je framerate? Als ik dat door iRacing zelf laat bepalen, zet hij het vast op 84 fps. Als ik het los laat, schiet het naar 200+. Dat laatste is toch beter, want: meer? :)
consistentie? nee? ik zeg maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deRidder
  • Laatst online: 03-09 12:11
Waarom zou je meer frames renderen dan je beeldscherm kan weergeven? Iets boven je refresh rate zitten is wel goed, maar zelf heb ik een 60Hz monitor, dus is er voor mij in ieder geval geen reden om ver boven de 84 fps uit te willen komen. Dan laat je je GPU alleen maar harder werken voor niks. Dat is niet erg, maar je hebt er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lagere latency / lag, afhankelijk van de game engine

[ Voor 6% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-03-2016 09:19 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies