La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Zal kijken wat zaterdag brengt en dan beslissen
[ Voor 38% gewijzigd door dabelg op 17-03-2016 18:27 ]
Nick, misschien ben ik de enige, maar het is een beetje jammer dat Ringlaps niet te minimaliseren is, tenzij via een omweg.NickThissen schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 23:38:
[...]
Ja, als je niet ingelogd bent laat ik geen namen zien voor privacy redenen. Als je wel ingelogd bent weet ik dat je een iRacing account hebt dus is het geen probleem. Anders kan iedereen zomaar alle namen zien. Niet echt grootste probleem ooit maar niet echt netjes.
Edit, nevermind ... even goed naar de settings gekeken
[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 17-03-2016 18:34 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je kan ook alleen de steam overlay activeren. Weet alleen zo 1,2,3 niet hoe je dat doet. Moet je even op het iracing forum zoeken.knightvision schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:56:
nou ik vraag het ivm ik het leuk vind om te zien hoeveel uren ik heb gespeeld in de game.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
je hebt een steam ini file, die moet je op 1 zetten, echter dan werkt de overlay niet bij mij.Phydomir schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:32:
[...]
Je kan ook alleen de steam overlay activeren. Weet alleen zo 1,2,3 niet hoe je dat doet. Moet je even op het iracing forum zoeken.
Mik op lage 1m34 om beginnen. Ik heb vooral last met de bocht voor het lange rechte stuk, tips?
Skippy

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
P13 gestart en P10 gefinisht, gelukkig crashes kunnen ontwijken. Erg geluk eerste ronde Eau Rouge, het was ontzettend koud (18C track temp) en bijna niet te rijden eerste rondje dus meteen bovenop ging het grandioos mis voor zowat de halve grid, maar kon er gelukkig doorheen. Daarna wel leuk lopen vechten. Jammer dat mensen in Blanchimont inhalen door gewoon vol gas wijd te gaan
http://members.iracing.co...nid=16282223&custid=74968
Moet nog wel wat pace zien te vinden (ook niet echt veel geoefend vooral niet in dit koud weer), P10 moet beter kunnen
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 17-03-2016 22:35 ]

Heb hier vanavond mijn tweede skippy race gereden.A1AD schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:24:
Mosport, je denkt na Bathurst een kleintje dat wordt gemakkelijk maar wat een uitdaging weer. Wel weer heel leuk om op te rijden maar we zijn er nog lang niet![]()
Mik op lage 1m34 om beginnen. Ik heb vooral last met de bocht voor het lange rechte stuk, tips?
Skippy![]()
Begin van de avond eerst een ronde of 50-60 gereden op default condities met aanbevolen setup uit skip forum.
Tijdens de sessie was het bewolkt en koeler, had dus aanzienlijk meer grip.
Had me als eerste gekwalificeerd met een 1:33.8xx
Na een ronde op kop gereden te hebben, me toch laten forceren in een foutje.
Kon zelf naar de pits rijden gelukkig en daarna aan opmars beginnen.
Uiteindelijk als 4e over de finish gekomen

Met die hairpin heb ik ook nog wel wat moeite, daar verlies ik ook de meeste tijd...
Kan daar ook wel wat tips gebruiken al staan in het skippy forum voor deze week wel leuke en handige filmpjes.
gtrNL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:13:
Hier ga ik maar eens mee rijden. Vreselijke template, maar als je dan één keer een skin hebt, dan ziet het er ook geweldig uit.
[afbeelding]
Erg mooi
Dacht al soms dat er iets niet klopte en waarom ik soms totaal niet aan mijn tijden geraakte.
Had dit ook tijdens mijn 2 de stint 12h. Joris zei ook al dat hij de tijden niet reed die hij zou moeten rijden. en gisteren tijdens de prac op Monza reed ik ook 5 km/u trager op straight dan anders. waar de rest precies wel hun topspeed haalde.
best DX9 zetten tot patch uit is
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3470612.page
[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 18-03-2016 08:39 ]
De instructiefilmpjes van Ricci vind ik altijd erg nuttig.A3aaN79 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 23:14:
[...]
Met die hairpin heb ik ook nog wel wat moeite, daar verlies ik ook de meeste tijd...
Kan daar ook wel wat tips gebruiken al staan in het skippy forum voor deze week wel leuke en handige filmpjes.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik geloof er niks van. In de telemetry is de temperatuur wel goed namelijk voor zover ik heb kunnen checken (nog niet genoeg tijd gehad om het echt te testen).dabelg schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 08:38:
lol dit is weer echt iets voor iracing !!!
Dacht al soms dat er iets niet klopte en waarom ik soms totaal niet aan mijn tijden geraakte.
Had dit ook tijdens mijn 2 de stint 12h. Joris zei ook al dat hij de tijden niet reed die hij zou moeten rijden. en gisteren tijdens de prac op Monza reed ik ook 5 km/u trager op straight dan anders. waar de rest precies wel hun topspeed haalde.
best DX9 zetten tot patch uit is
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3470612.page
En tweede stint in 12h race ben je langzamer door rubber en track temp die hoger wordt...
Mijn 2de stint tijdens de 12u was inderdaad waarschijnlijk toe te schrijven aan rubber op de baan plus het verkeer dat meer tegenzat.
Ik ga vanavond eens met telemetry testen om te kijken of er echt verschil is.

Als ik een slecht uitziende sim wil spelen met DX9 ga ik wel rFactor 2 spelen
shots fired
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gisteren 5 races gereden in de audi. In hot weather op het einde van mijn stint net voor ik mijn pitstop moet doen, waren mijn banden echt op. Echt sliden in trage corners en maar insturen en wachten tot ik terug op mijn gaspedaal kon.
Ik pit, geen bandenwissel en de grip is volledig terug! Echt zot. Eerste keer dat ik dit zo ervaarde. Is dat "normal dynamic tire behaviour?" Wellicht koelden mijn banden in de pit af en kreeg ik zo terug grip?
ff een kort vraagje..? de race duurt 45 min, is het mogelijk dit uit te rijden met 1 tank en set banden..?
of is een pit gewenst/ vereist??? ben er wel nieuwsgierig naar
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Blancpain Sprint heb je het dan over?Nickrsd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:48:
ik wil graag het gt3 seizoen mee doen, tot heden nog geen tijd gehad om te oefenen..
ff een kort vraagje..? de race duurt 45 min, is het mogelijk dit uit te rijden met 1 tank en set banden..?
of is een pit gewenst/ vereist??? ben er wel nieuwsgierig naar
Brandstof is tijdens deze sessies gelimiteerd waardoor je geforceerd bent 1x te pitten.
Je houdt dan nog wel een paar liter over, dus je kunt nog een beetje spelen met strategie hierin.
Heb je in de pit gekeken of je banden echt 'op' waren? Wat je beschrijft klinkt namelijk wel een beetje als oververhitte bandenScifo83 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:18:
Over die DX bug. Zelf niet ervaren gehad, maar merkte gisteren wel dit op:
Gisteren 5 races gereden in de audi. In hot weather op het einde van mijn stint net voor ik mijn pitstop moet doen, waren mijn banden echt op. Echt sliden in trage corners en maar insturen en wachten tot ik terug op mijn gaspedaal kon.
Ik pit, geen bandenwissel en de grip is volledig terug! Echt zot. Eerste keer dat ik dit zo ervaarde. Is dat "normal dynamic tire behaviour?" Wellicht koelden mijn banden in de pit af en kreeg ik zo terug grip?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee niet naar gekeken. Zou me beter eens met zulke details bezig houden -.-BM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:28:
[...]
Heb je in de pit gekeken of je banden echt 'op' waren? Wat je beschrijft klinkt namelijk wel een beetje als oververhitte banden
Gisteren ook tijdens de race legde me iemand op ts uit hoe ik moest coasten. Damn dat was een spannende extra 21ste lap. 0,3L over na de finish
Track temp is voor morning en late afternoon identiek (afternoon is veel hoger), maar de initiele banden temperatuur is niet identiek. Voor morning is de LF mid tire temp = 37.846 C. Voor zowel afternoon als late afternoon is het 39.801 C. Dit kan volgens mij niet kloppen?
Dus morning en late afternoon hebben dezelfde track temp maar niet dezelfde initiele banden temperatuur. De banden temperatuur voor late afternoon is hetzelfde als bij afternoon, terwijl de track temp bij afternoon 13 graden hoger is.
Laat maar was mijn fout (banden resetten natuurlijk niet meer zomaar tenzij je "new car" pakt).
Verschil in dx9 en dx11 is wel aanwezig in ieder geval in de telemetry. Of het ook verschil maakt ga ik niet testen dat is toch bijna niet te doen
[ Voor 38% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2016 19:38 ]
[ Voor 23% gewijzigd door NickThissen op 18-03-2016 21:55 ]

En dat ook nog in de skip welke ik net 2 dagen heb.
Had het de laatste 2-3 ronden nog wel ff pittig met de nummer 2, maar het verliep allemaal fair
De uitslag:
http://members.iracing.co...id=16290688&custid=225156
Als cadeau zomaar een random tip: het is veel sneller om meer dan 3 rondjes aan fuel mee te nemen als de race 12 rondjes duurt. Dan hoef je namelijk niet de pit in. Had ik dat maar geweten voor de race

Iedereen wilde in de broadcast komen zeker
Proficiat, dat er nog vele mogen volgenA3aaN79 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:07:
Jaaaa... heb mijn eerste overwinning te pakken![]()
![]()
![]()
Had het de laatste 2-3 ronden nog wel ff pittig met de nummer 2, maar het verliep allemaal fair![]()
De uitslag:
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 18-03-2016 22:13 ]
Speedtest op mijn race-pc geeft 13ms/174Mbps down/18Mbps up. Dat lijkt me het probleem dus niet. Wat kan ik hieraan doen?
Edit: als ik in iRacing bij 'entries' kijk is mijn ping inderdaad dramatisch, 200ms. Wat te doen?
[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 18-03-2016 22:56 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Knap hoor!A3aaN79 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:07:
![]()
![]()
Had het de laatste 2-3 ronden nog wel ff pittig met de nummer 2, maar het verliep allemaal fair![]()
De uitslag:
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik zie soms andere auto's opeens stuiteren op de baan.alexbl69 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:49:
Hmmm. Krijg regelmatig van andere rijders de melding dat ik een slechte connectie heb. Op het LQSP scherm zijn de L en de Q inderdaad regelmatig geel of zelfs rood. De andere auto's zie ik echter wel constant, zonder flikkeringen.
Edit: als ik in iRacing bij 'entries' kijk is mijn ping inderdaad dramatisch, 200ms. Wat te doen?

Ja, dat zie ik ook wel eens, maar nooit allemaal tegelijkflopdoc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:01:
[...]
Ik zie soms andere auto's opeens stuiteren op de baan.
Ik was disqualified!NickThissen schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:11:
Proficiat!
Als cadeau zomaar een random tip: het is veel sneller om meer dan 3 rondjes aan fuel mee te nemen als de race 12 rondjes duurt. Dan hoef je namelijk niet de pit in. Had ik dat maar geweten voor de racePff... zo'n blunder heb ik al lang niet meer gemaakt. "Gelukkig" was er toch een crash voor me die ik niet kon ontwijken waardoor ik sowieso de pits in moest. Ben maar gekapt na paar rondjes alleen rijden want kwam niet eens dichterbij lol. Meer oefenen volgende week.

Toevallig een overzeese server?alexbl69 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:49:
Hmmm. Krijg regelmatig van andere rijders de melding dat ik een slechte connectie heb. Op het LQSP scherm zijn de L en de Q inderdaad regelmatig geel of zelfs rood. De andere auto's zie ik echter wel constant, zonder flikkeringen.
Speedtest op mijn race-pc geeft 13ms/174Mbps down/18Mbps up. Dat lijkt me het probleem dus niet. Wat kan ik hieraan doen?
Is het bij elke race zo dan?
Los van het feit dat ik graag een paar € zou betalen om de reclame eruit te krijgen, valt het mij op dat de shiftlights niet werken in de FR2.0 - jullie daar ook last van?
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Goed bezig! Op naar top splitA3aaN79 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:07:
![]()
![]()
Had het de laatste 2-3 ronden nog wel ff pittig met de nummer 2, maar het verliep allemaal fair
Net voor de eerste avond met een buttkicker mini lfe op de stoel en 1 aan de pedals gereden

Zonder rijden is al geen optie meer, je vergeet soms de FFB van je stuur door al dat getril rond je heen.
[ Voor 25% gewijzigd door A1AD op 19-03-2016 00:00 ]
Nee, zeker niet bij elke race. Heb geen idee op welke server. Was een Skippy race, naar mijn weten heb je bij het joinen van een race geen enkele invloed op welke server je terecht komt. Daarnet weer een gereden, maar toen 0 problemen.A3aaN79 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:13:
[...]
Toevallig een overzeese server?
Is het bij elke race zo dan?
Ik ook net, wat is je profiel?alexbl69 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:11:
[...]
Nee, zeker niet bij elke race. Heb geen idee op welke server. Was een Skippy race, naar mijn weten heb je bij het joinen van een race geen enkele invloed op welke server je terecht komt. Daarnet weer een gereden, maar toen 0 problemen.
Alles op zijn tijd haha.
Voorlopig eerst mooi ervaring op doen en kijken of ik mijn iRating weer omhoog kan werken
Het viel mij vandaag op dat ook voor mijn DIY shift lights hij bij de FR 2.0 niks laat zien, wellicht dat er eerst iets bijgewerkt moet worden in de server software / SDK kant. Heb eigenlijk nog niet de nieuwe GT3's geprobeerd of hij daar wel iets laat zien.SanderF1 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:47:
Gebruikt iemand hier Fast Dash voor iOS?
Los van het feit dat ik graag een paar € zou betalen om de reclame eruit te krijgen, valt het mij op dat de shiftlights niet werken in de FR2.0 - jullie daar ook last van?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Eerst minimaliseert iRacing omdat er een popup komt van mijn Canon printer. Ik blokeer mijn remmen en stuur richting de buiten muur. Ik had mijn remmen vast moeten houden want later rol ik naar beneden, maar gelukkig raak ik niemand.
Na de auto gerepareert te hebben ga ik verder rijden, maar dan bevriest mijn stuur opeens. Je ziet het ook aan mijn inputs in de replay dat ik gewoon niks meer kon doen. Wonder boven wonder wederom niemand geraakt!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Ozcr0YO2qq0]
Toen ben ik maar gestopt. Ik heb hier nog nooit last van gehad, en nu opeens 2 dingen in 1 race. Ik ga zo maar eens kijken hoe dit zit, want dit moet absoluut niet gebeuren tijdens de GES vanavond!
Suc6 Paul!
Ik heb een replay opgenomen met Nvidia's Shadowplay, echter maakt hij er 3 bestanden van.
Zoals ik in de how-to's van iRacing heb gezien gebruiken ze daar Movie Maker van Windows.
Dus de 3 bestanden geïmporteerd, toen dit klaar was bestand opgeslagen als mp4.
Echter weigert mijn MPC dit bestand af te spelen; cannot render file is de melding.
Uploaden naar YouTube lijkt te werken alleen krijg ik later de melding dat ze het bestand niet kunnen verwerken.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Mis ik bepaalde codecs?
Zijn er eventueel freeware alternatieven waar jullie betere ervaringen mee hebben?
Alvast bedankt
En uiteraard succes met de race Paul!!
Ik ga voor de NES met dx9 rijden. Ik heb inderdaad ook met dx11 dat popups iRacing minimalizeren dus dat risico wil ik niet lopen, kans is alleen maar groter op zo'n lange race.deRidder schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:22:
Ik had zin in de GES voor vanavond, maar na de NiS race die ik zojuist heb gedaan weet ik dat niet zo zeker meer...
Eerst minimaliseert iRacing omdat er een popup komt van mijn Canon printer. Ik blokeer mijn remmen en stuur richting de buiten muur. Ik had mijn remmen vast moeten houden want later rol ik naar beneden, maar gelukkig raak ik niemand.
Na de auto gerepareert te hebben ga ik verder rijden, maar dan bevriest mijn stuur opeens. Je ziet het ook aan mijn inputs in de replay dat ik gewoon niks meer kon doen. Wonder boven wonder wederom niemand geraakt!
[video]
Toen ben ik maar gestopt. Ik heb hier nog nooit last van gehad, en nu opeens 2 dingen in 1 race. Ik ga zo maar eens kijken hoe dit zit, want dit moet absoluut niet gebeuren tijdens de GES vanavond!
Windows Movie Maker is gewoon een slecht programma. Uit mijn ervaring kan Movie Maker enkel WMV bestand exporteren. Andere extenties doen het gewoon nooit bij mij.A3aaN79 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:46:
Even een vraag met betrekking tot replays.
Ik heb een replay opgenomen met Nvidia's Shadowplay, echter maakt hij er 3 bestanden van.
Zoals ik in de how-to's van iRacing heb gezien gebruiken ze daar Movie Maker van Windows.
Dus de 3 bestanden geïmporteerd, toen dit klaar was bestand opgeslagen als mp4.
Echter weigert mijn MPC dit bestand af te spelen; cannot render file is de melding.
Uploaden naar YouTube lijkt te werken alleen krijg ik later de melding dat ze het bestand niet kunnen verwerken.
Wat ik zelf doe is Fraps gebruiken voor het opnemen, deze exporteert naar avi. Vervolgens gebruik ik een oude versie van Magix Video voor het bewerken. Maar dat is beide geen freeware.
Heb hem in mijn sig gezet. Gisteravond liep m'n PC tijdens een race zelfs volledig vast (W10). Dat heb ik met iRacing nog nooit gehad

Door de nieuwbouw van mijn rig zeer onregelmatig gereden de laatste weken, daardoor waren de resultaten niet al te best

Hahaha ik heb jaren voor MAGIX gewerkt !deRidder schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Windows Movie Maker is gewoon een slecht programma. Uit mijn ervaring kan Movie Maker enkel WMV bestand exporteren. Andere extenties doen het gewoon nooit bij mij.
Wat ik zelf doe is Fraps gebruiken voor het opnemen, deze exporteert naar avi. Vervolgens gebruik ik een oude versie van Magix Video voor het bewerken. Maar dat is beide geen freeware.
Die ervaring heb ik nu ook met movie maker, snel zoeken naar wat anders.deRidder schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:58:
[...]
Windows Movie Maker is gewoon een slecht programma. Uit mijn ervaring kan Movie Maker enkel WMV bestand exporteren. Andere extenties doen het gewoon nooit bij mij.
Kijken of ik nog wat oude cd's kan vinden met zulke software
Vanmiddag in de skip race van 15:15 wel mijn tweede overwinning gepakt
Die skip is echt een fijne wagen

Voor programma's om te encoden zou je kunnen kijken naar Handbrake. Volgens mij is die best ok, en gratis afaik.
[ Voor 41% gewijzigd door derx666 op 19-03-2016 17:56 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Start nu om 18:15 met een ingekorte FP.
Wel een extra server met enkel FP tot die tijd.
Sorry.
Verwijderd
Zelf reed ik als een dweil zonder ritme, gellukkig heeft Dennis m'n falen goedgemaakt 🍻
En balen voor het incident met NAB. Daar komt nog wel dagen gezeur over... Jammer dat het altijd zo moet. "Als ik daar een penalty voor krijg dan kap ik er mee!!1". Doe je best joh, doei!!
Half uur gezeik op twitch waar zowel wij als de rijders uitgescholden worden. En op het forum heel braaf sorry zeggen...
Ach ja, het hoort er bij
Het komt CoRe GT3 wel heel goed uit, dit ongeval.
De CoRe proto mag ook een schop krijgen dit is al de zoveelste keer dat ze risico nemen etc terwijl ze genoeg voorsprong hebben (mijn mening).
Ze zenden ook alles uit vanuit de proto op 4:38:50 daar begint het: https://www.twitch.tv/jplays/v/55362825
waarbij je hoort dat ze mij de schuld geven, waar ik het niet mee eens ben. Ik zorg ervoor dat ik de RUF veilig voorbij kom.
[ Voor 60% gewijzigd door FabiandJ op 19-03-2016 23:14 ]
Dan komen we elkaar wel eens tegen in de skip. Succes!alexbl69 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:15:
[...]
Heb hem in mijn sig gezet. Gisteravond liep m'n PC tijdens een race zelfs volledig vast (W10). Dat heb ik met iRacing nog nooit gehad.
Door de nieuwbouw van mijn rig zeer onregelmatig gereden de laatste weken, daardoor waren de resultaten niet al te best. Mijn rating heeft dan ook een flinke duik gemaakt. Komende weken maar eens even rustig aan gaan werken.

Vanmiddag is de voorlaatste race van het NEO Endurance Series seizoen.
Het belooft een spannende race te worden. De tijden liggen weer heel dicht bij elkaar. Iedereen moet zijn hoofd koel houden en geconcentreerd blijven.
De race begint om 16:00 en is hier live te zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=k8hCCAFm5o0]
Live timing is beschikbaar op live.neo-endurance.com
Zat in split 3 van de 5, car #3 maar een offtrack in Q zorgde ervoor dat ik als 19e mocht aanvangen. Nadat Eau Rouge goed was gegaan ging het uiteindelijk toch mis in Pouhon. Door goed anticiperen en wat geluk kwam ik er zonder kleerscheuren doorheen, als 10e. Ronde later ging het toch echt mis bij de chicane, te vroeg op het gas en een mooie 360 was het gevolg. Paar plaatsen kwijt maar wederom geen schade.
Op dat moment was ik echter wel de draft kwijt dus leek het een lange, saaie en kansloze race te worden. Gelukkig waren er 4 man 3 seconden voor me aan het vechten en kon ik daar naar toe sluipen, om ze in een ronde of 5 allemaal voorbij te steken door slim te draften en op het juiste moment toe te slaan, soms met wat risico maar goed. Daartussendoor spinden er ook nog eens 2 gasten en toen zat ik met nog 2 ronden te gaan 1 seconde achter iemand anders, op de 5e plek. Net wel/net geen draft, hij had een enorm hoge topsnelheid maar in het bochtige gedeelte reed ik er .3/.4 naar toe, maar het bleek op de lijn helaas net niet genoeg dus op 0.7 seconde achterstand op mijn voorganger als 5e gefinisht.
Als ik de spin in lap 2 niet had gehad had ik 4e kunnen worden maar helaas, heb wel erg veel lol gehad, faire gevechten en daar gaat het om
Dat vind ik ook t leukste.Arfman schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:49:
heb wel erg veel lol gehad, faire gevechten en daar gaat het om
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Maar wij moeten zien dat onze gedurfde pitstrat gaat werken
Het was een rare openingsfase.
6de geworden......
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 20-03-2016 22:08 ]
Een uur voor tijd blaast Marcel de motor op. Race om snel te vergeten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
2de stint had ik een brainfart. Ik remde op mijn normale rempunten, maar kreeg de wagen niet gestopt. Na 10 laps had ik door dat ik niet genoeg kracht op mijn rem uitoefende. Man man -.-
Uiteindelijk P3 geëindigd. Vrij saaie race na 3u. 2 front runners te ver, en p4 hadde we zelf bijna gelapt.
Ik vraag me af wat de meeste doen als ze zo zielloos op de baan rondrijden, zonder er nog een positie te winnen of verliezen valt?
[ Voor 15% gewijzigd door Scifo83 op 21-03-2016 00:04 ]
Gewoon doorzettenScifo83 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:59:
Ik vraag me af wat de meeste doen als ze zo zielloos op de baan rondrijden, zonder er nog een positie te winnen of verliezen valt?
Maar eigenlijk moet je dat aan Wim vragen, die heeft de laatste 3 uur eigenlijk in niemandsland gereden. 1 lap achter P5, en 2 laps voor P7. We hadden mazzel dat met nog 20 minuten te gaan Asbury de motor opblies, en we zo nog een plekje in de schoot geworpen kregen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ah, een lapped GT1 wagen 8sec voor me uit. Die probere we te pakke! Was eigelijk nog niet zo simpel omdat het hele GT1 veld wel 44'ers kon rijden.
Zelfs in de laatste ronde zag ik Wim 5sec voor me uitrijden en was het mijn "missie" om hem voor de finish te grazen te nemen. Ik denk dat hij het wel merkte side by side in de Parabolica vlak voor de finish
nee wat ik doe is delta opzetten en zien waar ik kan verbeteren, ook als je een beter GT2 tegen kwam er naar toe rijden (lukte bij iedereen behalve roope maar die ging na 3 rondes binnen dus zal wel fuel geweest zijn ;p). al was bij mij de eerste stint vooral zien waar liggen de rempunten nu met een verrotte damper rechtsachter ( 2de chicane was hel om die wagen te doen indraaien)
[ Voor 6% gewijzigd door dabelg op 21-03-2016 08:08 ]
Joep reed constant en gecontroleerd (Niet teveel vechten, gewoon aansluiten), toen begonnen enkele GT's achter ons toch te vechten en toen werd het best druk om ons heen.
Uiteindelijk geloof ik binnen het uur al op 4-5 ronden achterstand, maar toch buiten dit constante tijden gezien.
Heb het einde niet meer gezien, maar begreep dat ze toch P6 gehaald hebben.
Daarom rijdt je dus gewoon door, van p11 (in class meen ik) naar P6 met meerdere rondes achterstand
Netjes gedaan jongens, Racing Lions toch weer twee redelijke finishes in GES en NES. (Ondanks issues).
[ Voor 15% gewijzigd door Ithric op 21-03-2016 08:09 ]
Ik heb nog nooit zo vaak de fuel strategie doorgerekend als gisteren. Maar het loonde. Door wat sparen op de juiste momenten door met name Nick.. In de laatste stint kon Nick daardoor voluit gaan. Helaas was plek 5 net ff te snel voor ons, maar we kunnen zeer tevreden zijn met plek 6. Echt weer een mooie teamprestatie.NickThissen schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:26:
Not badMaximaal haalbare met 5 teams voor ons die gewoon echt sneller zijn. Zoals ook te zien in de laatste 30 min toen ik ineens de P5 voor me had op 0.5s. Echt zo hard gepusht als ik kon maar hij liep toch heel langzaam uit en ik kwam niet dichtbij genoeg. Als een gek met de lichten zitten knipperen (maar knopje was niet ingesteld dus dat haalde niet veel uit
), zelfs nog een Corvette aangetikt (oeps, sorry) maar het was niet genoeg. Dan is P6 toch ook wel lekker, best of the rest
En merci daarvoordabelg schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:07:
mijn missie was gewoon GT1's eruit knallen zoals irdk ;p ( snap nogaltijd niet waarom hij daar zo brusk remde !!!!)
Ja lap daarvoor was em op exact dezelfde plaats daar gespind. Vertrouwens issue'ke denk -.-
Full replay wil ik wel eens zien. Kwil wete wat stoten radicals en vortex hebben uitgehaald. Howeller sukkelt toch ook maar als em niet in zijne Macca rijdt -.-
Het is dat je mijn fuel saving skills in mijn eerste stint niet heb gezien. Ik kwam letterlijk de pits inrollenJoepW schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:28:
[...]
Ik heb nog nooit zo vaak de fuel strategie doorgerekend als gisteren. Maar het loonde. Door wat sparen op de juiste momenten door met name Nick.. In de laatste stint kon Nick daardoor voluit gaan. Helaas was plek 5 net ff te snel voor ons, maar we kunnen zeer tevreden zijn met plek 6. Echt weer een mooie teamprestatie.
Al met al een goede race. Mijn snelheid was niet heel Super en niet heel consistent, maar dankzij het goede rijden van Nick nog wel P6. Op naar de finale race!
Helaas waren er maar 9 Fords. Lijken er wel wel per race minder te worden.Ithric schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:07:
Daarom rijdt je dus gewoon door, van p11 (in class meen ik) naar P6 met meerdere rondes achterstand
Ziet er toch wel erg gaaf uit, al was het voor mij volslagen onduidelijk wie nou wie was.
Teamnamen kwamen me dan wel bekend voor, maar hoe de auto's te herkennen...
Ik kon helaas ook niet als spectator meekijken.
Kan niet wachten om straks zelf in dit soort wagen rond te rijden.
Verder gisteren vast aan het oefenen geweest voor de aankomende skip barber week.
Voor mijn gevoel gaat het geen goede week worden voor de SR op Limerock
Iemand al ervaring met de combi? Hoe verlopen de races over het algemeen?
Ik deed het in het begin rustig aan, gewoon aansluiten bij SimRC en Asbury met Joep mooi in mijn spoor. Ik kon daar zelf ook wat sparen op benzine. Op een bepaald moment heeft Stefan van Asbury een momentje in de eerste chicane waardoor we zo een plaatsje wisten op te schuiven. Plots zei Roope me om SimRC toch maar in te halen en te zien of we een gaatje konden slaan met het aankomende verkeer. Ik zat op dat moment op het randje om 28 rondjes te kunnen doen in mijn eerste stint en uit de vorige races wisten we/dachten we te weten dat SimRC altijd evenveel rondjes kon doen of zelfs maar 1 rondje minder. Ik dus binnen met 5s voorsprong en plots merkten we op dat half het veld gewoon doorreed...
Jon de auto in en hij reed gewoon zijn tempo. Halverwege de 2de stint van Jon, rond 2u in de race, deed ik zoals gewoonlijk wat berekeningen en daar merkte ik dat 7 stints van 28 rondjes mogelijk gingen zijn. Wij hadden op dat moment echter al 2 stints van 27 rondjes gedaan en zaten halverweg de 3de stint van 27 rondjes. Op dat moment hebben we beslist om gewoon vol door te gaan, proberen op snelheid een gaatje te slaan en hopen dat dat genoeg is om die extra pitstop te kunnen doen.
Roope dan in de auto en na zijn eerste stint was het duidelijk dat hij de snelste van ons 3 was. Toen hebben we onze hele rijders rotatie ook maar omgegooid. Roope reed die stint van 27 rondjes af, ik ging net lang genoeg in de auto om de volgende pitstop 80 liter te kunnen tanken met rijderswissel en Roope ging vol door met 3 stints van 80, 70 en 60 liter. Uiteindelijk bleek dat te werken en wisten we onze klasse te winnen met ongeveer 30s voorsprong, eigenlijk gewoon omdat Stefan van SimRC niet hetzelfde tempo kon aanhouden dan Sven.
Heel bizarre race dus voor ons waarbij het eerder een gevecht van strategie werd na 25 minuten racen dan een gevecht puur op snelheid zoals bijvoorbeeld Spa.
SimRC deden hun job gewoon door 2de te finishen en haalden zo heel verdiend het kampioenschap binnen. Wij gaan nu voor de Nurburgring onze setup eens omgooien omdat we toch weten dat we een stuk trager zijn dan de mannen van SimRC op zo'n circuit. Je kan er maar uit leren :-)
Bob heeft ook een stint een rondje extra gedaan meen ik, dus het kwam allemaal wel lekker krapJoepW schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:28:
[...]
Ik heb nog nooit zo vaak de fuel strategie doorgerekend als gisteren. Maar het loonde. Door wat sparen op de juiste momenten door met name Nick.. In de laatste stint kon Nick daardoor voluit gaan. Helaas was plek 5 net ff te snel voor ons, maar we kunnen zeer tevreden zijn met plek 6. Echt weer een mooie teamprestatie.
Ik ben toch wel erg benieuwd of het nou sneller was geweest om gewoon vanaf het begin voor de extra stop te gaan. Qua stop tijd verlies je niet heel veel denk ik omdat je steeds minder fuel hoeft te pakken, en je krijgt steeds nieuwe banden (al was er echt vrijwel geen tire wear merkte ik). Vind het toch nog lastig om zoiets in te schatten.
Er is ook een spotter guide beschikbaar.A3aaN79 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:56:
Heb gisteren een tijd naar de NES gekeken.
Ziet er toch wel erg gaaf uit, al was het voor mij volslagen onduidelijk wie nou wie was.
Teamnamen kwamen me dan wel bekend voor, maar hoe de auto's te herkennen....
Ik kon helaas ook niet als spectator meekijken.
Kan niet wachten om straks zelf in dit soort wagen rond te rijden.
Verder gisteren vast aan het oefenen geweest voor de aankomende skip barber week.
Voor mijn gevoel gaat het geen goede week worden voor de SR op Limerock![]()
Iemand al ervaring met de combi? Hoe verlopen de races over het algemeen?
Deze kan je vinden op de pagina van de live timing. Onder de stream is een link.
In het begin ging het nog wel. Op Sebring zat ik qua tijden er lekker bij maar vanaf CotA alleen maar moeilijkheden gehad met de auto. Wat we ook lijken te doen qua set-up we krijgen hem niet lekker rond. Vooral op de exit van de bochten lijken we veel te verliezen. Als ik deze race ook weer zie hoe soepel andere door Ascari gaan en hoeveel moeite wij hebben om hem in de juiste richting te krijgen. Echt een wereld van verschil. Nu zal Monza nooit mijn beste circuit worden maar toch, hopelijk kunnen we voor de volgende race nog wat vinden zodat we in ieder geval in gevecht kunnen blijven met bv RL.
Nu, ik weet niet wat NEO komend seizoen gaat doen qua auto's. De HPD en de GT1's lijken me een zekerheid gezien de populariteit.
Nee niet weer HPDThiJor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:26:
Ik denk dat wij volgend seizoen ook niet meer in de Ford rijden. Spijtig genoeg lijkt die auto dood te zijn in de iRacing community, dat zien we ook in het dalende aantal Fords in de NES.
Nu, ik weet niet wat NEO komend seizoen gaat doen qua auto's. De HPD en de GT1's lijken me een zekerheid gezien de populariteit.
Ik hoop alleen dat iRacing dan eens gaat komen met klasse die je bij elkaar kan groepen in hosted sessies en dat de limiet van 5 auto's eraf gaat.
Nu, dat is voor NEO om te beslissen. Van zodra ze hun plannen voor een 3de seizoen bekendmaken, zullen wij onze beslissing ook wel maken.
Mooi resultaat weer! Kijken of we laatste race toch weer in de top 5 kunnen komenNickThissen schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:26:
Not badMaximaal haalbare met 5 teams voor ons die gewoon echt sneller zijn. Zoals ook te zien in de laatste 30 min toen ik ineens de P5 voor me had op 0.5s. Echt zo hard gepusht als ik kon maar hij liep toch heel langzaam uit en ik kwam niet dichtbij genoeg. Als een gek met de lichten zitten knipperen (maar knopje was niet ingesteld dus dat haalde niet veel uit
), zelfs nog een Corvette aangetikt (oeps, sorry) maar het was niet genoeg. Dan is P6 toch ook wel lekker, best of the rest
Is het zo dat enkel top8 zeker is van zijn plaatsje want dan is het in de GT1 standings zeer spannend. Deze race was voor ons zeer cruciaal en we hebben een gat naar p5 kunnen slaan met 38 punten.
Zelfs Vergil zit in de gevarenzone :evil: (als ik het goed uitreken, p12 in de standings)
Nurburgring race-weekendje kunnen we vrij relaxed aanpakke
[ Voor 5% gewijzigd door Scifo83 op 21-03-2016 11:23 ]
Ik hou van volle velden, het is leuke om tegen 19 andere te racen dan tegen 8 andere. More more more

Verkeer was deze race heel erg goed. Nog een heel spannend momentje gehad toen er twee HPD's (ik dacht de Radicals oa) tegen elkaar aan reden net na de 2e chicane, daar kon ik echt maar net om heen.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen