Goed idee. Ik ben al aantal seizoenen nummer 1 van de Benelux en ik vind de Radical een echte race auto itt GTE/GT3. Hij is wel fragiel dus contact is vaak einde race. Je kunt er goed mee leren racen.Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:01:
Radical: Ouuuuh, die is gaaf! Wel veel downforce, maar toch wat losser dan de F1 (duh) Te vangen voordat'ie weg is, en ik kwam er eigenlijk meteen aardig mee rond. Rijdt ook op Interlagos, dat helpt ook wel
Voordeel is dat't een C-klasse wagen is, en ik er dus niet alleen wedstrijden mee mag rijden, maar ook m'n B-licentie mee kan halen. Niet dat ik daar veel waarde aan hecht, maar dan is'ie maar alvast binnen als ik in de toekomst behoefte heb om B-klasse series te rijden. Best een aardige participation, dus redelijke kans om op mijn niveau te kunnen rijden
En vergeet ook niet de slipstream in de skip, die kan je ook nog een forse tijdwinst opleveren!JoepW schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:10:
Ik zie momenteel veel mensen Skippy en MX5 rondetijden posten.
Ik hoop dat jullie je realiseren dat het weer (zon, wolkendek, lucht en baan temperatuur, luchtvochtigheid, etc), time of day en ook de hoeveelheid rubber en zand op de baan veel invloed hebben op grip en motorvermogen en dat rondetijden dus sterk kunnen verschillen en eigenlijk tussen sessies niet goed te vergelijken zijn. Variatie met bv de skip op oulton kan zo maar een seconde zijn schat ik.
Heb net ff naar de standen zitten kijken, maar die prestatie is niet zo heel erg moeilijk als vrijwel niemand uit de Benelux überhaupt 7-8 weken meedoetGogol schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:43:
[...]
Goed idee. Ik ben al aantal seizoenen nummer 1 van de Benelux...
Op nr. 29 heb ik eigenlijk maar 1 wens:
De 90-er jaren DTM auto's zoals de Mercedes 190, Alfa 155 en BMW m3
De 90-er jaren DTM auto's zoals de Mercedes 190, Alfa 155 en BMW m3
Pff wat een frustratie. Practice sessie en ik red niet eens 2 rondjes zonder in de muur te hangen. Moet je elke keer weer opnieuw beginnen vanwege de damage. En dan ben ik ook nog super rustig aan het rijden. 6 seconden boven de gemiddelde tijden zonder naar de allersnelste te kijken.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Hou er rekening mee dat je op koude bandjes begint.Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:31:
Pff wat een frustratie. Practice sessie en ik red niet eens 2 rondjes zonder in de muur te hangen. Moet je elke keer weer opnieuw beginnen vanwege de damage. En dan ben ik ook nog super rustig aan het rijden. 6 seconden boven de gemiddelde tijden zonder naar de allersnelste te kijken.
Heb je trouwens al wat meer gevoel in je stuur, daar had je toch ook wat problemen mee.
In het begin had ik ook zo van jezus wat gebeurt hier, oefenen oefenen oefenen.
Veel practice sessies doen, niet kijken naar andere tijden zelf het goede gevoel krijgen.
Lopen heb je ook niet in 1 dag geleerd.
Ik zou toch iedereen eens willen uitdagen hier om een druk bezochte practice te rijden..
knap als je die een half uur doorkomt zonder frustratie.
geen idee hoe het vroeger was in iracing maar enige race normen en waarden zijn ver te zoeken.
massa's A rijders die 5- 10x achter elkaar pits uit. vol gas .. 1e bocht crash... of ze verpesten keer op keer de ronde van mensen in een getimede lap..
Lijkt wel of corona ook het iq aantast van velen.. en zeker als de namen iets zuiderlijk klinken ..
geen idee hoe het vroeger was in iracing maar enige race normen en waarden zijn ver te zoeken.
massa's A rijders die 5- 10x achter elkaar pits uit. vol gas .. 1e bocht crash... of ze verpesten keer op keer de ronde van mensen in een getimede lap..
Lijkt wel of corona ook het iq aantast van velen.. en zeker als de namen iets zuiderlijk klinken ..
Iemand die mij kan uitleggen hoe die hele timing werkt? Of is mijn timing bestand weer stuk?
:fill(white):strip_exif()/f/image/kqnHeOX0CKv9oN9g3AFmMQ6g.png?f=user_large)
Even niet op die ongeldige lap letten. Volgens de uitslag rij ik een 1.52.379 als snelste, maar die zie ik niet terug in mijn all time optimal lap. Werkt die alleen voor practice of zo? En telt een racelap daar niet bij?
:fill(white):strip_exif()/f/image/kqnHeOX0CKv9oN9g3AFmMQ6g.png?f=user_large)
Even niet op die ongeldige lap letten. Volgens de uitslag rij ik een 1.52.379 als snelste, maar die zie ik niet terug in mijn all time optimal lap. Werkt die alleen voor practice of zo? En telt een racelap daar niet bij?
Beschouw de open practice als een race simulatie. Als je wilt hotlappen, pak dan een testsessie.mopperonkel22 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:00:
Ik zou toch iedereen eens willen uitdagen hier om een druk bezochte practice te rijden..
Racelaps tellen idd niet mee voor de all time optimals en best. Test, practice, tt en quali wel.ActualFantasy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
Iemand die mij kan uitleggen hoe die hele timing werkt? Of is mijn timing bestand weer stuk?
[Afbeelding]
dan probeer eens een racesimulatie...ZFLaSH schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:07:
[...]
Beschouw de open practice als een race simulatie. Als je wilt hotlappen, pak dan een testsessie.
is het dan normaal dat je gewoon alles eruit kan crashen in practice?
als dat zo is dan prima, dan ga ik dat ook doen
Ik zit het merendeel van mijn tijd in open practice en ik heb er eigenlijk nauwelijks last van. Dat soort lui zie ik al van een grote afstand bezig en dan laat ik gewoon mijn gas los en wacht tot hun auto in de total rijden. Het grootste deel van de rijders wil, net als jij, gewoon netjes oefenen.mopperonkel22 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:19:
[...]
dan probeer eens een racesimulatie...
Een ongeldige ronde telt gewoon mee voor de ‘uitslag’ van een practice, maar niet voor je persoonlijke records. Dus als jij ergens snelheid wint met een offtrack kan het zijn dat je bovenaan staat in de sessie, maar die tijd niet als ‘best’ in je lijstje ziet. Ook leuk: op die manier een tijd in de uitslag hebben die sneller is dan je optimalActualFantasy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:02:
[Afbeelding]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb je van de week in practice zien rijden.mopperonkel22 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:19:
dan probeer eens een racesimulatie...
Is het niet eerder zo dat jij zulke andere lijnen en rem punten aanhoud de rest er niet heel goed op kan anticiperen?
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Zijn er problemen met het Iracing Forum?
Ja, hij nodigt onzettend uit tot close racing. Misschien nog wel meer tow dan een Skip, maar je kan in de draft nog gewoon remmen en sturen zonder dat je aero ineens niks meer doet. Daardoor kon ik als beginner rondenlang aanklampen bij snellere mensen. Ik denk dat ik een beetje verliefd benGogol schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 01:43:
[...]
Goed idee. Ik ben al aantal seizoenen nummer 1 van de Benelux en ik vind de Radical een echte race auto itt GTE/GT3. Hij is wel fragiel dus contact is vaak einde race. Je kunt er goed mee leren racen.
Denk het, krijg iig geen forum te zien.PatrickPost1972 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:31:
Zijn er problemen met het Iracing Forum?
/edit
iRacing classic website zelf geeft ook langere laadtijden.
[ Voor 14% gewijzigd door raymondw op 21-05-2020 11:34 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Wauw. Ik dacht ach laten we een race doen. Lekker rondjes rijden. Reed ik de pole met een zeer matige tijd. Slechte start, geen idee hoe ik dat moet doen, P3 maar na de eerste bocht weer P2 en in de tweede bocht P1 (door een fout van diegene voor me en een crash achter me, net goed langs gekomen). Daarna voorsprong opgebouwd en rustig aan gereden.
Uiteindelijk gewonnen met 25 sec verschil ofzo. Maar waar ik het meest trots op ben is mijn constante rondetijd. Ik post zo een screenshot.
Was ook een lage SOF zie ik... Blij met een dooie mus
Hmm ik kan mijn screenshots niet vinden in de map. Hoor toch echt het geluidje als ik F11 of F12 druk...dan maar uit de replay:
Uiteindelijk gewonnen met 25 sec verschil ofzo. Maar waar ik het meest trots op ben is mijn constante rondetijd. Ik post zo een screenshot.
Was ook een lage SOF zie ik... Blij met een dooie mus
Hmm ik kan mijn screenshots niet vinden in de map. Hoor toch echt het geluidje als ik F11 of F12 druk...dan maar uit de replay:
[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 21-05-2020 11:55 ]
Redelijke GT3 race gehad. Begon 4e na een redelijke qualy maar in lap 2 dacht iemand dat het goed idee was om de normale braking point aan te nemen terwijl er 7 auto's voor staan. Geen damage maar moest wel achteraan beginnen. Toch nog P6 behaald
Gefeliciteerd.Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:44:
Wauw. Ik dacht ach laten we een race doen. Lekker rondjes rijden. Reed ik de pole met een zeer matige tijd. Slechte start, geen idee hoe ik dat moet doen, P3 maar na de eerste bocht weer P2 en in de tweede bocht P1 (door een fout van diegene voor me en een crash achter me, net goed langs gekomen). Daarna voorsprong opgebouwd en rustig aan gereden.
Was ook een lage SOF zie ik... Blij met een dooie mus![]()
[Afbeelding]
Het is makkelijker om gewoon een link te plaatsen naar de uitslag van jouw race.
Zo dus: https://members.iracing.c...do?&subsessionid=32553691
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik kan daar nergens de rondetijden vinden?JoepW schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:13:
[...]
Gefeliciteerd.
Het is makkelijker om gewoon een link te plaatsen naar de uitslag van jouw race.
Zo dus: https://members.iracing.c...do?&subsessionid=32553691
Op laps klikken achter je naam.
Mooi constant idd!
[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 21-05-2020 12:25 ]
Je kunt ook een test drive starten en dan damage uitzetten om te voorkomen dat je iedere keer opnieuw moet beginnen.Phusebox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:31:
Het is bijna 30 graden, goed moment om eens de GTE te testen.
Was in andere racegames vrij snel met een GT(3) klasses maar zo'n GTE krijg ik echt geen ronde door. Echt bizar hoe slecht ik er in ben. Stapvoets door bepaalde bochten en maar aan mijn stuur draaien, krijg het niet voor elkaar om normaal door die langzame scherpe bochten te gaan. Dit is wel redelijk frustrerend...
Was in andere racegames vrij snel met een GT(3) klasses maar zo'n GTE krijg ik echt geen ronde door. Echt bizar hoe slecht ik er in ben. Stapvoets door bepaalde bochten en maar aan mijn stuur draaien, krijg het niet voor elkaar om normaal door die langzame scherpe bochten te gaan. Dit is wel redelijk frustrerend...
nee, dat is totaal niet wat ik en tientallen andere serieuze rijders bedoelen..raymondw schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:28:
[...]
Ik heb je van de week in practice zien rijden.
Is het niet eerder zo dat jij zulke andere lijnen en rem punten aanhoud de rest er niet heel goed op kan anticiperen?
de gasten die op atlanta en nu montreal zonder rekening met anderen te houden uit de pits komen draven.. dat bedoel ik...
in hun out lap schijt hebben aan anderen.. dat bedoel ik..
dat ik in rondes dingen andrers doe en fouten maak is een andere zaak.
als we crashen omdat jij bv een snellere rondetijd probeert of een inhaalaktie vind ik geen probleem.. dat hoort erbij..
het gaat zelf niet over mij of zo... je hoort toch overal de oude garde (met respect) mopperen sinds de ledenaantallen groeien in iracing
ik heb er natuurlijk geen verstand van maar wel de nodige problemen al tegengekomen..Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
de hairpin op montreal echter heb ik totaal geen probleem.. vrij gemakkelijk in een keer in te sturen.
denk dat setup wel wat kan verschillen..
stuurinstelling verander ik nooit..
Ik ben ook met GTE's aan het proberen te rijden, anders heb ik niets in deze league te zoeken.Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
Met de BMW kom ik echt geen enkele bocht fatsoenlijk door.
Nu aan het proberen met de Ferrari en dat gaat een ietsje pietsje beter
Nog veel werk aan de winkel
Ik heb er ook nog redelijk wat moeite mee. Gisteren 2 races gedaan en kom al wel redelijk de hairpin door (niet prettig, maar lukt wel). Probleem is alleen dat ik 0,5-1,5seconde mis tov andere rijders in mijn split.Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
Rij zelf 1:33.5 in qualy en 1:34.0 in de race. De rest zie ik alleen 1:32 in qualy rijden en 1:33 in de race. Voor mijn gevoel is het altijd rijden op het randje van goed de bocht door vs spinnen.
Welke license heb je nodig voor GTE?
Zou graag meedoen al rij ik achteraan. Morgen of vanavond proberen uit de Rookie class te komen...
Zou graag meedoen al rij ik achteraan. Morgen of vanavond proberen uit de Rookie class te komen...
Dan ben je 3-4 seconden sneller dan ikJPM85 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:47:
[...]
Ik heb er ook nog redelijk wat moeite mee. Gisteren 2 races gedaan en kom al wel redelijk de hairpin door (niet prettig, maar lukt wel). Probleem is alleen dat ik 0,5-1,5seconde mis tov andere rijders in mijn split.
Rij zelf 1:33.5 in qualy en 1:34.0 in de race. De rest zie ik alleen 1:32 in qualy rijden en 1:33 in de race. Voor mijn gevoel is het altijd rijden op het randje van goed de bocht door vs spinnen.
Alles wordt zo hard afgestraft, een beetje te hard remmen = glijden. Een beetje te hard op je gas is onderstuur. Denk dat ik sneller ben als ik bij de Tweakers cup een GT3 auto pak
Pro tip als je races wilt winnen.
Gewoon 300 irating kwijtraken in 2 dagen, en dan kom je vanzelf een keer vooraan te rijden.
Nadeel is dat dat het in 9 van de 10 gevallen wel je eigen schuld is als je eraf vliegt... Dus nog meer rating kwijt..
Volgensmij moet ik ff pauze nemen....
Gewoon 300 irating kwijtraken in 2 dagen, en dan kom je vanzelf een keer vooraan te rijden.
Nadeel is dat dat het in 9 van de 10 gevallen wel je eigen schuld is als je eraf vliegt... Dus nog meer rating kwijt..
Volgensmij moet ik ff pauze nemen....
In D kun je de BMW 12.0 (12 minuten races in de M8 GTE) doen. IMSA is geloof ik C, maar dat weten anderen hier beterPhusebox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:47:
Welke license heb je nodig voor GTE?
Lijkt me sowieso wel eens grappig (maar misschien meer een week 13-ideeBeltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:56:
[...]
Dan ben je 3-4 seconden sneller dan ik![]()
Alles wordt zo hard afgestraft, een beetje te hard remmen = glijden. Een beetje te hard op je gas is onderstuur. Denk dat ik sneller ben als ik bij de Tweakers cup een GT3 auto pak
En zojuist mijn eerste IMSA race gewonnen in de GT3 Class
. Start was heel raar maar he, het is iets!
Ja, ik snap het wel. Dit probleem heb je ook als je T10 uitkomt op Zandvoort. Als je het zand aanraakt voor de curb telt het mee als Offtrack. Volgende keer proberen om de curb aan te raken ipv het zand.ActualFantasy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:15:
Dit is echt geen off track hoor....
[YouTube: 2020 05 21 14 11 54]
Zojuist mijn A Oval gehaald. Zelfs bij de Infinity B Nascar is het een zooitje. Dus niet alleen bij de rookies.
Volgend seizoen weer beginnen met een heel seizoen bij de trucks en de Indycar met als doel boven de 4.00 blijven.
Om toch beter te kunnen remmen zojuist een set Heusinkveld Sprints aangeschaft, ze waren blijkbaar op voorraad. Nu gebruik ik een hele oude Fanatec CSR Elite set en ik heb dus het gevoel dat de rem niet altijd juist werkt waardoor ik niet gecontroleerd kan remmen. Waarschijnlijk gewoon mijn onkunde, maar dit was een reden om de Sprints te kopen.
Volgend seizoen weer beginnen met een heel seizoen bij de trucks en de Indycar met als doel boven de 4.00 blijven.
Om toch beter te kunnen remmen zojuist een set Heusinkveld Sprints aangeschaft, ze waren blijkbaar op voorraad. Nu gebruik ik een hele oude Fanatec CSR Elite set en ik heb dus het gevoel dat de rem niet altijd juist werkt waardoor ik niet gecontroleerd kan remmen. Waarschijnlijk gewoon mijn onkunde, maar dit was een reden om de Sprints te kopen.
Voelt bekend aan, heb nu 2uurtjes ofzo rondjes gereden, voor me gevoel echt op limiet en vrij netjes. Join ik practice is iedereen gewoon 2 sec sneller ofzo..Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
Na 3-4 rondes merk ik dat er echt meer grip komt, daarna is het ook veel voorspelbaarder en kun je veel harder remmen zonder blokkeren.Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:45:
Die hairpin is best wel lastig met insturen merk ik. Op 34” ultrawide kun je de apex slecht zien met goed FOV. Maar gewoon weer een uitdaging. Wel gave baan!
Poeh ook even meegemaakt als het fout gaat. Quali verprutst, jump start (moet daar eens een tutorial voor opzoeken) en dus 1 ronde achterstand. Want ik wist niet wat ik nu moest doen. Er stond hold zoveel sec. Dus ik dacht wachten. Bleek het een stop and go te zijn.
Daarna wel mijn PR gereden in de race en 6 man ontdubbeld. Die kijken dus niet op de timing en gaan dan vechten met mij. Haha. Niemand geraakt en alles clean gereden wel.
Hmm nog steeds onder de 3 qua SR... Duurt langer dan ik dacht.
Daarna wel mijn PR gereden in de race en 6 man ontdubbeld. Die kijken dus niet op de timing en gaan dan vechten met mij. Haha. Niemand geraakt en alles clean gereden wel.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 21-05-2020 16:36 ]
Starten is niet zo ingewikkeld hoor; je mag pas rijden als het licht op groen gaatPhusebox schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 16:34:
Poeh ook even meegemaakt als het fout gaat. Quali verprutst, jump start (moet daar eens een tutorial voor opzoeken) en dus 1 ronde achterstand. Want ik wist niet wat ik nu moest doen. Er stond hold zoveel sec. Dus ik dacht wachten. Bleek het een stop and go te zijn.
Verder adviseer ik je gezien je 'avonturen' en vragen die je de afgelopen dagen hier hebt gepost, om eens goed de iracing documentatie door te lezen (sporting code). Daarin staat heel veel van de info die je moet weten om op een goede manier van iracing en haar regels gebruik te maken.
Goedemiddag!
Zojuist van een vriendelijke medetweaker deze mooie "starterskit" V&A aangeboden: Logitech G29 Driving Force Zwart Met Versnelling Pook EN Stan... overgenomen. Heb altijd al interesse gehad in Sim-Racing en vanwege de huidige tijden leek het mij een mooi iets om de zomer mee te vullen.
Ik heb de iRacing racing school fimpjes op het oog. Hebben jullie nog meer tips voor een absolute NEWB
zoals ik? Alvast bedankt en tot ooit op het circuit
Zojuist van een vriendelijke medetweaker deze mooie "starterskit" V&A aangeboden: Logitech G29 Driving Force Zwart Met Versnelling Pook EN Stan... overgenomen. Heb altijd al interesse gehad in Sim-Racing en vanwege de huidige tijden leek het mij een mooi iets om de zomer mee te vullen.
Ik heb de iRacing racing school fimpjes op het oog. Hebben jullie nog meer tips voor een absolute NEWB
Veilig en leuk zijn belangrijker dan snel, en niet té hard remmen in de MX-5. Meer heb je niet nodigDarkrevenge schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:38:
Goedemiddag!
Ik heb de iRacing racing school fimpjes op het oog. Hebben jullie nog meer tips voor een absolute NEWBzoals ik? Alvast bedankt en tot ooit op het circuit
![]()
Laat even weten hoe ze bevallen en wat het verschil is. Heb nu de csr elites met loadcell en modified met een bbj damperset. Maar heb het gevoel dat ik niet altijd even goed kan trailbraken dus ben ook aan het kijken voor heusinkvelds, als ze op voorraad zijn natuurlijk. Dus ben echt benieuwd naar het verschil.fietsbob schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:39:
Zojuist mijn A Oval gehaald. Zelfs bij de Infinity B Nascar is het een zooitje. Dus niet alleen bij de rookies.
Ik had net echt zo’n enorm frustrerende race in de bmw. Eerst een probleem met het laden in de kwali, opnieuw iracing gestart en nog net 1 rondje kunnen rijden. Maar met deels koude banden natuurlijk niet ideaal.
Als 13e gestart in topsplit en bocht 2 al een beuk gehad van iemand die niet leek te remmen.
Helaas, vanaf p15 dan maar proberen naar voren te rijden.
Lukte goed, reed weer rond de 11e plek tot ik in gevecht raakte met iemand die echt heel smerig verdedigde.
Van lijn veranderen tijdens het remmen tot zelfs me moedwillig van de baan duwen richting de finish.
Ik zat echt pal naast hem en hij gaf me meermaals een beuk. Ik hield mijn gas er op maar had het achteraf beter niet kunnen doen want we spinden allebei van de baan.
Safety rating kelderde flink naar beneden..
Als 13e gestart in topsplit en bocht 2 al een beuk gehad van iemand die niet leek te remmen.
Lukte goed, reed weer rond de 11e plek tot ik in gevecht raakte met iemand die echt heel smerig verdedigde.
Van lijn veranderen tijdens het remmen tot zelfs me moedwillig van de baan duwen richting de finish.
Ik zat echt pal naast hem en hij gaf me meermaals een beuk. Ik hield mijn gas er op maar had het achteraf beter niet kunnen doen want we spinden allebei van de baan.
Dat rapporteer je toch hopelijk wel? Ik report zo goed als nooit, want gepruts hoort er nou eenmaal bij. Maar moedwillig smerig rijden moet afgestraft wordenAlouwerse schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:15:
Ik had net echt zo’n enorm frustrerende race in de bmw. Eerst een probleem met het laden in de kwali, opnieuw iracing gestart en nog net 1 rondje kunnen rijden. Maar met deels koude banden natuurlijk niet ideaal.
Uit frustratie heb ik alles gelijk afgesloten, een paar seconden later bedacht ik me dat ik de replay even op had moeten slaan.Wormaap schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:18:
[...]
Dat rapporteer je toch hopelijk wel? Ik report zo goed als nooit, want gepruts hoort er nou eenmaal bij. Maar moedwillig smerig rijden moet afgestraft worden
Leermomentje voor de volgende keer!
Pure hel sinds vanochtend met de skip.
Van 1795 naar 1418 iRating....
Eigenlijk zou ik moeten stoppen, maar ach, het is ook oefenen..
Van 1795 naar 1418 iRating....
Eigenlijk zou ik moeten stoppen, maar ach, het is ook oefenen..
Klein vraagje. Ben nu een uurtje bezig met de Mazda X5 op Lime Rock. Kan enigziens stabiel 1.05 halen per ronde. Is dat goed genoeg om over te gaan naar practice met anderen?
Ik practice altijd met anderen.ZelianGuy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:11:
Klein vraagje. Ben nu een uurtje bezig met de Mazda X5 op Lime Rock. Kan enigziens stabiel 1.05 halen per ronde. Is dat goed genoeg om over te gaan naar practice met anderen?
Leer je gelijk racen met autos om je heen, en kun je snelle volgen om van ze te leren
Je bent goed genoeg als je je auto onder controle hebt. Het is niet voor niets practice.
Zojuist een race als ghost meegereden op Gilles. De anderen zien je niet en zo kan veel leren van hun lijnen.ActualFantasy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 20:16:
[...]
Ik practice altijd met anderen.
Leer je gelijk racen met autos om je heen, en kun je snelle volgen om van ze te leren
Bedankt voor de adviezen! Practice runs it is
Zo, na een dramatische ervaring vanmiddag, vanavond toch maar 2 races gedaan..
Ik zat met knikkende knieen want had mezelf toch wel wat druk opgelegd om het beter te laten gaan dan vanmiddag.
Eerste race, mwah mwah, gestart als 4e maar spinde omdat ik iemand moest ontwijken en moest inhaal race doen en uiteindelijk 9e gefinished.
Twee race... EERSTE POLE POSITION!!!! De nummer 2 verremde zich en klom bovenop me, maar wonder boven wonder konden we allebeide door. Uiteindelijk de eerste positie moeten afstaan, maar toch 2e geworden!! Mijn irating van vanmiddag weer terug verdiend!
Ik zat met knikkende knieen want had mezelf toch wel wat druk opgelegd om het beter te laten gaan dan vanmiddag.
Eerste race, mwah mwah, gestart als 4e maar spinde omdat ik iemand moest ontwijken en moest inhaal race doen en uiteindelijk 9e gefinished.
Twee race... EERSTE POLE POSITION!!!! De nummer 2 verremde zich en klom bovenop me, maar wonder boven wonder konden we allebeide door. Uiteindelijk de eerste positie moeten afstaan, maar toch 2e geworden!! Mijn irating van vanmiddag weer terug verdiend!
Aangezien VRS een sub 1min baan rijd, Street stock een sub 17(!!)sec baan heeft, toch maar besloten om een veld te pakken met meer deelnemers : ARCA
Wederom onder de indruk van de nette manier van rijden van de Amerikanen, op een enkele hillbilly na een lekkere race gehad op de Miami oval.
Tijdens de race ook goeie communicatie over inhalen en langzamere deelnemers, jammer dat dit bij Road zo weinig gebeurt...
Stats
Wederom onder de indruk van de nette manier van rijden van de Amerikanen, op een enkele hillbilly na een lekkere race gehad op de Miami oval.
Tijdens de race ook goeie communicatie over inhalen en langzamere deelnemers, jammer dat dit bij Road zo weinig gebeurt...
Stats
[ Voor 12% gewijzigd door raymondw op 21-05-2020 22:38 ]
@kampers Ik zat vanavond bij jou in de practice met de Radical , aantal ronden gereden , wat een gaaf ding.Lastig om echt hard mee te gaan , zeker op koude bandjes en hard remmen is ie ook gevoelig op.Ik wil deze week ook wel een race meedoen , kijken hoe dat gaat.Bij jou meegekeken met in de race , gebeurd ook genoeg in die klasse zag ik al , er waren al vrij snel wat mensen verdwenen uit het veld.Heb de race niet afgekeken , zef rijden is toch echt leuker.
Haha. Thx veu langs te komen.Imac2011 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:39:
@kampers Ik zat vanavond bij jou in de practice met de Radical , aantal ronden gereden , wat een gaaf ding.Lastig om echt hard mee te gaan , zeker op koude bandjes en hard remmen is ie ook gevoelig op.Ik wil deze week ook wel een race meedoen , kijken hoe dat gaat.Bij jou meegekeken met in de race , gebeurd ook genoeg in die klasse zag ik al , er waren al vrij snel wat mensen verdwenen uit het veld.Heb de race niet afgekeken , zef rijden is toch echt leuker.
Noobalert: dat we het IMSA seizoen gaan volgen dat begrijp ik wat betreft tracks maar je hebt het over DE GTE wagen. Bedoel je dan alle auto’s in de GTE klasse of specifiek 1 auto daarvan. Ik zit er aan te denken de Porsche RSR te kopen namelijk.Luckeh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:00:
[Afbeelding]
De poll is gesloten. Uitslag:
[Afbeelding]
We doen geen KNVB interpretatie act en kiezen dus voor de GTE wagen. Daarnaast hebben we gekozen om het IMSA seizoen te gaan volgen en de wagenkeuze is - net als in de serie - geheel vrij. Het format zal op het huidige lijken, met een pitstop in de 2e race en beperkte reverse grid.
laforte schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:10:
[...]
Noobalert: dat we het IMSA seizoen gaan volgen dat begrijp ik wat betreft tracks maar je hebt het over DE GTE wagen. Bedoel je dan alle auto’s in de GTE klasse of specifiek 1 auto daarvan. Ik zit er aan te denken de Porsche RSR te kopen namelijk.
... en de wagenkeuze is - net als in de serie - geheel vrij.
Zo uit de Rookie class met een mooie consistente en cleane race.
https://members.iracing.c...id=32571414&custid=510497
Heb je in de race meer grip (vanwege meer rubber op de baan) dat het daar makkelijker is constant te rijden, of is het gewoon omdat ik dan minder risico's neem?
Heb je in de race meer grip (vanwege meer rubber op de baan) dat het daar makkelijker is constant te rijden, of is het gewoon omdat ik dan minder risico's neem?
Tweeledig, er ligt inderdaad meer rubber op de baan & tijdens de race (na 1 of 2 ronde) zijn je banden op ideale temperatuur dus meer grip. Persoonlijk neem ik ook iets minder risico in veel bochten tijdens de race, waardoor ik minder vaak in de muur eindig.Phusebox schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:42:
Zo uit de Rookie class met een mooie consistente en cleane race.
Voor mij is de practice ook het oefenen van nieuwe lijnen, kijken waar het maximum zit qua remmen en hoe hard ik over de kerbs kan voordat ik hem kwijt raak. Daardoor sta ik gemiddeld genomen tijdens een practice elke 3/4 ronde wel in de pits met een kapotte auto.
Mijn races zijn ook (verrassend) zonder veel issues. Ik verlies in het begin meestal een aantal plekken en dan denk ik, er zal vast wel nog een groot ongeluk gebeuren. Dat valt in mijn races nog reuze mee.raymondw schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:36:
Aangezien VRS een sub 1min baan rijd, Street stock een sub 17(!!)sec baan heeft, toch maar besloten om een veld te pakken met meer deelnemers : ARCA
Stats
Afgelopen 2 dagen mij eens gewaagd aan IMSA races op Montreal.
Waar ik in het begin al blij was om een 1:34 te kunnen rijden en ver achterin bungelde, kan ik nu relatief eenvoudig een 1:33 laag rijden, waarbij ik mijn laatste race zelfs van P3 mocht starten met een 1:32.8.
De races waren enkel allemaal drama.
Dag1
Race1; te traag, wel netjes mijn rondjes gereden maar kansloos op p15 geeindigd vanwege andere uitvallers.
Race2; nog steeds te traag alleen kan ik wat meer in gevecht met anderen die ook in de 1:34 bleven. Wordt alleen van achter geraakt bij het aanremmen van de chicane en verlies 4 plaatsen, auto rijdt hierna ook niet echt lekker meer en spin nog 2 keer.
Dag2, veel oefenen, VRS gebruiken om te zien waar ik het meeste tijd verlies (chicanes). Uiteindelijk krijg ik de rondjes naar de 1:33 toe.
Race 1; wonder boven wonder valt alles een beetje op zijn plaats in de qualy, 1:33.5 en mag starten op p8.
In het aanremmen van de Senna chicane (bocht 3) vergeten er alleen mensen dat met 20 auto's je eerder moet remmen. Ronde getikt, daarna rijdt nog iemand finaal de zijkant in en sta met 27min repairs in de pits. Maar afgesloten en iets anders gaan doen.
Race2; Eerst een half uurtje practice gedaan, alles ging lekker en in qualy rijdt ik zelfs een p3 met 1:32.8.
Ronde 1, aanloop naar bocht2, zat p4 al enigszins te duwen en heeft hem rechtsachter er met zijn neus naast zitten. Ik laat ruimte maar hij tikt mij alsnog rond bij het insturen naar links. De muur in, en sta met 14 minuten repairs in de pits. Daarna wel uitgereden, maar kon de lol er even niet meer van inzien.
Tussentijds ook nog 2 skip races gedaan, maar blijkbaar was ik gisteren een rijdende magneet, die waren ook niet best.
Waar ik tot eergisteren een gemiddelde had van 2.7incs per race, is deze in 2 dagen gestegen naar 3.7. Vandaag maar eens de tijd nemen om de replays te bekijken en te analyzeren waar ik mijn auto anders kan positioneren om de 'late-brakers' te ontwijken.
Wel nog 2 races met Laurens Vanthoor kunnen doen. In de laatste race stond ik zelfs 2 plaatsen voor hem, alleen had hij wat meer geluk/skills in de 1e ronde.
Waar ik in het begin al blij was om een 1:34 te kunnen rijden en ver achterin bungelde, kan ik nu relatief eenvoudig een 1:33 laag rijden, waarbij ik mijn laatste race zelfs van P3 mocht starten met een 1:32.8.
De races waren enkel allemaal drama.
Dag1
Race1; te traag, wel netjes mijn rondjes gereden maar kansloos op p15 geeindigd vanwege andere uitvallers.
Race2; nog steeds te traag alleen kan ik wat meer in gevecht met anderen die ook in de 1:34 bleven. Wordt alleen van achter geraakt bij het aanremmen van de chicane en verlies 4 plaatsen, auto rijdt hierna ook niet echt lekker meer en spin nog 2 keer.
Dag2, veel oefenen, VRS gebruiken om te zien waar ik het meeste tijd verlies (chicanes). Uiteindelijk krijg ik de rondjes naar de 1:33 toe.
Race 1; wonder boven wonder valt alles een beetje op zijn plaats in de qualy, 1:33.5 en mag starten op p8.
In het aanremmen van de Senna chicane (bocht 3) vergeten er alleen mensen dat met 20 auto's je eerder moet remmen. Ronde getikt, daarna rijdt nog iemand finaal de zijkant in en sta met 27min repairs in de pits. Maar afgesloten en iets anders gaan doen.
Race2; Eerst een half uurtje practice gedaan, alles ging lekker en in qualy rijdt ik zelfs een p3 met 1:32.8.
Ronde 1, aanloop naar bocht2, zat p4 al enigszins te duwen en heeft hem rechtsachter er met zijn neus naast zitten. Ik laat ruimte maar hij tikt mij alsnog rond bij het insturen naar links. De muur in, en sta met 14 minuten repairs in de pits. Daarna wel uitgereden, maar kon de lol er even niet meer van inzien.
Tussentijds ook nog 2 skip races gedaan, maar blijkbaar was ik gisteren een rijdende magneet, die waren ook niet best.
Waar ik tot eergisteren een gemiddelde had van 2.7incs per race, is deze in 2 dagen gestegen naar 3.7. Vandaag maar eens de tijd nemen om de replays te bekijken en te analyzeren waar ik mijn auto anders kan positioneren om de 'late-brakers' te ontwijken.
Wel nog 2 races met Laurens Vanthoor kunnen doen. In de laatste race stond ik zelfs 2 plaatsen voor hem, alleen had hij wat meer geluk/skills in de 1e ronde.
[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 22-05-2020 10:02 ]
Net voor de grap eens de Street Stock geprobeerd. Je rijdt natuurlijk met een veld vol rookies, dus dingen gaan mis. Maar hier moest ik toch wel om lachen. Of huilen, ik weet het niet zeker 
Voor de duidelijkheid: dit is vóór de start.
Voor de rest een redelijk saaie race, hoofdzakelijk in niemandsland, gereden. Tot de voorlaatste ronde waar iemand die gecrasht was ineens voor mijn neus naar links komt en mijn motor de daaropvolgende crash niet overleeft. P7 met 12x, not my finest hour
Voor de rest een redelijk saaie race, hoofdzakelijk in niemandsland, gereden. Tot de voorlaatste ronde waar iemand die gecrasht was ineens voor mijn neus naar links komt en mijn motor de daaropvolgende crash niet overleeft. P7 met 12x, not my finest hour
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 22-05-2020 10:43 ]
Typisch een rookies veld, daar zie je dit soort dingen zeker vaker gebeuren.Wormaap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:42:
Net voor de grap eens de Street Stock geprobeerd. Je rijdt natuurlijk met een veld vol rookies, dus dingen gaan mis. Maar hier moest ik toch wel om lachen. Of huilen, ik weet het niet zeker
Tweede is het opwarmen van de banden en dan spinnen
Voor de het komende Tweakers seizoen toch maar eens wat werk in paints gestoken.
Glossy Red Carbon
Ik ga nog wel wat dingen aanpassen, maar tot nu toe niet geheel ontevreden
Deze weeks VRS ligt me goed weer 2x podium gepakt vandaag in de top split P2 en zowaar in de uitzending op YouTube en iRacing. ( stiekem best tof om het zo terug te zien, ook al was het niet altijd even spannend )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Misschien nog een idee voor het nieuwe GoT toernooi of W13 madness?
Enige tips met betrekking tot de aanschaf van content? Ik doe volgende week zaterdag mee aan een race waarvoor een sws een baan moet kopen. Ben net begonnen met de Road races als rookie
Tja. Wil je racen voor de lol of ga je veel oefenen en wil je echt beter worden?ZelianGuy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:07:
Enige tips met betrekking tot de aanschaf van content? Ik doe volgende week zaterdag mee aan een race waarvoor een sws een baan moet kopen. Ben net begonnen met de Road races als rookie
Ik zou de Skip Barber aanbevelen. Velen rijden hem en ik vind het nog steeds een heerlijk ding om mee te rijden. Bij de Skip gaat het echt om de juiste lijn en dat gaat je in elke andere auto helpen.
Denk goed vooruit, wat wil je uiteindelijk gaan doen. Als je beetje alles wat koopt kan het erg duur worden.ZelianGuy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:07:
https://m.imgur.com/a/S38Prlp dit is tevens handige link om te kijken in welke series een auto wordt gebruikt en hoeveel races per dag mee gehouden worden
Wat @MartijnA3 al zegt: de Skip Barber is een heel gave wagen om mee te leren racen. Hij is niet heel snel, maar dat betekent juist dat goede lijnen rijden extra belangrijk is. Je hebt immers geen 600pk om een slechte lijn mee te compenseren. Daarnaast blijft het veld vaak dicht bij elkaar, mede omdat't ding nogal een sterke draft heeft. De serie is megadruk, dus je rijdt altijd met mensen van je eigen niveau, ongeacht het moment van de dag waarop je besluit een race te pakken. En er zijn ook genoeg mensen die lang blijven hangen in de serie, omdat'ie gewoon leuk isZelianGuy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:07:
Vergeet niet dat je 10% korting krijgt als je 3 of meer tracks of wagens tegelijk koopt. Zelfs 20% als je er 6 of meer neemt
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 22-05-2020 15:26 ]
Mithriel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:21:
[...]
Denk goed vooruit, wat wil je uiteindelijk gaan doen. Als je beetje alles wat koopt kan het erg duur worden.
https://m.imgur.com/a/S38Prlp dit is tevens handige link om te kijken in welke series een auto wordt gebruikt en hoeveel races per dag mee gehouden worden
Bedankt voor de adviezen. Ik was sowieso van plan om gebruik te maken van de 10% korting. Ga dus sws Mount Panorama kopen en de Skip Barber. Nu nog even 1 extra ding uitzoeken. Denk dat ik daarna de volgende aankoop pas weer doe op het moment dat de banen en autos van seizoen 3 zijn aangekondigd. Kan ik daar meteen op inspringen.Wormaap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:25:
[...]
Wat @MartijnA3 al zegt: de Skip Barber is een heel gave wagen om mee te leren racen. Hij is niet heel snel, maar dat betekent juist dat goede lijnen rijden extra belangrijk is. Je hebt immers geen 600pk om een slechte lijn mee te compenseren. Daarnaast blijft het veld vaak dicht bij elkaar, mede omdat't ding nogal een sterke draft heeft. De serie is megadruk, dus je rijdt altijd met mensen van je eigen niveau, ongeacht het moment van de dag waarop je besluit een race te pakken. En er zijn ook genoeg mensen die lang blijven hangen in de serie, omdat'ie gewoon leuk is
Vergeet niet dat je 10% korting krijgt als je 3 of meer tracks of wagens tegelijk koopt. Zelfs 20% als je er 6 of meer neemt
Heb voor de lol alles bij elkaar gezet. Kleine 1500 euro lichter
Weer een Porsche afgeschreven
dat zetje na was de druppel..
[ Voor 12% gewijzigd door laforte op 22-05-2020 15:35 ]
Ligt wat moeilijk. Geen idee wat die Ferrari daar probeerde te doen bij nader inzien probeerde hij denk ik julie beide te ontwijken en niet te blokken, maar ik ben van mening dat er hier misschien wat gas kon losgelaten worden? Was dit geen gele vlag gezien de Ferrari zeer traag ging?laforte schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:34:
Weer een Porsche afgeschrevendat zetje na was de druppel..
[YouTube: byebye race]
Ik geef jou zeker niet de schuld, en diegene voor je stuurt plots naar rechts dus beetje unlucky. Hij had misschien links kunnen gaan.
[ Voor 7% gewijzigd door jmignolet op 22-05-2020 15:46 ]
Ik geef ook niemand de schuld hoor, de tekst was meer sarcastisch bedoeldjmignolet schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:43:
[...]
Ligt wat moeilijk. Geen idee wat die Ferrari daar probeerde te doen bij nader inzien probeerde hij denk ik julie beide te ontwijken en niet te blokken, maar ik ben van mening dat er hier misschien wat gas kon losgelaten worden? Was dit geen gele vlag gezien de Ferrari zeer traag ging?
Ik geef jou zeker niet de schuld, en diegene voor je stuurt plots naar rechts dus beetje unlucky. Hij had misschien links kunnen gaan.
Tja, je voorganger moet in de remmen, wil eerst links maar ziet dat dat niet kan en moet naar rechts. Jij dacht eromheen te sturen en gelijk je voorganger in te halen zonder in te houden. Dat gaat niet altijd. Kom ook wel eens in dat soort situaties terecht en denk dat altijd "de volgende keer ga ik écht van mn gas".
[ Voor 21% gewijzigd door MartijnA3 op 22-05-2020 15:49 ]
Even een vraag want kan niet echt de oplossing vinden.
Ben aan het testen met virtual audio cables & voicemeeter patato om het geluid van chat & game te kunnen splitten en apart te kunnen regelen via een app die als buttonbox moet werken (Touch Portal).
Vandaag VoiceMeeter Patato geinstalleerd en alles ingesteld en werkt prima, kan de verschillende programma's splitten en apart regelen. Alleen iRacing start niet meer, krijg continue "could not connect to server" bij het opstarten van de sim. Lijkt mij dat het ergens internet gerelateerd is, maar geen idee waar ik moet gaan zoeken.
Als ik VoiceMeeter uitschakel, geen enkel issue.
Opgelost, zie 3 posts hieronder
Ben aan het testen met virtual audio cables & voicemeeter patato om het geluid van chat & game te kunnen splitten en apart te kunnen regelen via een app die als buttonbox moet werken (Touch Portal).
Vandaag VoiceMeeter Patato geinstalleerd en alles ingesteld en werkt prima, kan de verschillende programma's splitten en apart regelen. Alleen iRacing start niet meer, krijg continue "could not connect to server" bij het opstarten van de sim. Lijkt mij dat het ergens internet gerelateerd is, maar geen idee waar ik moet gaan zoeken.
Als ik VoiceMeeter uitschakel, geen enkel issue.
Opgelost, zie 3 posts hieronder
[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 22-05-2020 17:08 ]
een stuk terug in dit draadje was iemand die ook een audio mixer gebruikte en daar zijn "iracing physics" thread zag blocken. Ik weet niet meer welke software hij gebruikte, het zou een vergelijkbaar issue kunnen zijn.
Een oplossing die ook kan werken is door keybindings en eventueel autohotkey. Dan zit je niet te klooien met extra mixer software.
Een oplossing die ook kan werken is door keybindings en eventueel autohotkey. Dan zit je niet te klooien met extra mixer software.
Probeer gebruik te maken van de 'wielspin-lampjes'. Als je die met aanremmen ziet oplichten: voet terug.Beltoni schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:56:
[...]
Dan ben je 3-4 seconden sneller dan ik![]()
Tnx! Maar het is gelukt door een post op Reddit (https://www.reddit.com/r/...tected_on_network_device/)SlaadjeBla schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:33:
een stuk terug in dit draadje was iemand die ook een audio mixer gebruikte en daar zijn "iracing physics" thread zag blocken. Ik weet niet meer welke software hij gebruikte, het zou een vergelijkbaar issue kunnen zijn.
Geen idee waarom en hoe, maar blijkbaar moest ik eerst in iRacing de juiste audio kanalen mappen alvorens ik VoiceMeeter aan kan zetten. Heb nu alles in iRacing aan het juiste digitale audio kanaal gemapped, iRacing afgesloten, VoiceMeeter opnieuw opgestart & daarna weer een sessie in iRacing. Geen issues meer.
Kan ik verder gaan met het bouwen van mijn digitale buttonbox
Zojuist mijn allereerste race gehad in de fixed Mazda MX5. https://members.iracing.c...id=32576504&custid=513973
Als 3e gekwalificeerd wat erg fijn was, alleen verneukte ik de start door een jump start te doen en kreeg ik een 41 sec stop and hold penalty.
Na een onnodige bandenwissel en bijtanken (ook weer bijgeleerd dat ik dat uit moet zetten) kwam ik vlak voor de 2 leiders van de race uit de pitstraat. Na het veilig bijlaten ben ik op een seconde of 2 achter ze gaan zitten. Nummer 3 zat 6 seconden achter mij.
Ik had toen als doel om te kijken hoelang ik ze kon volgen. Bleek uiteindelijk de hele race te zijn!
Leerzame ervaring, maar helaas door mijn stomiteiten heb ik een potentieel podium misgelopen op mijn 1e race
. Maar goed, vanavond nog een poging
Gelukkig wel +0.15 op mijn rookie license!
Als 3e gekwalificeerd wat erg fijn was, alleen verneukte ik de start door een jump start te doen en kreeg ik een 41 sec stop and hold penalty.
Na een onnodige bandenwissel en bijtanken (ook weer bijgeleerd dat ik dat uit moet zetten) kwam ik vlak voor de 2 leiders van de race uit de pitstraat. Na het veilig bijlaten ben ik op een seconde of 2 achter ze gaan zitten. Nummer 3 zat 6 seconden achter mij.
Ik had toen als doel om te kijken hoelang ik ze kon volgen. Bleek uiteindelijk de hele race te zijn!
Leerzame ervaring, maar helaas door mijn stomiteiten heb ik een potentieel podium misgelopen op mijn 1e race
Oeeeeh maar even n00b vraagje, waar verhouden deze zich tussen de:
- Skip
- F3
- F3.5
?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Van langzaam naar snel:Blerf schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:43:
[...]
Oeeeeh maar even n00b vraagje, waar verhouden deze zich tussen de:
- Skip
- F3
- F3.5
?
Skip
USF2000
Formule Renault 2.0
Formule 3
Indy Pro 2000
Formule Renault 3.5
[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 22-05-2020 18:48 ]
Dus eindelijk een open wheeler die je na de Skip kan rijden die niet meteen veel te hard gaat (en hopelijk een beetje populair wordt)Jimmy J. schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 18:47:
[...]
Van langzaam naar snel:
Skip
USF2000
Formule Renault 2.0
Formule 3
Indy Pro 2000
Formule Renault 3.5
De USF2000 gaat de F3 Sprint vervangen toch?
/f/image/J2U5YxKWeBiwrMB4Jl3REQ6g.png?f=fotoalbum_large)
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3737887.pageIntroducing Tire Set Limits!
It’s one of the most important factors on a rough track: how well you manage your tires, and keeping a fresh set for the end of the race. Starting with 2020 Season 3, tire set limits will be coming to iRacing in a limited rollout, starting with five stock car series.
The all-new NASCAR Legends Series, NASCAR iRacing Class C Fixed Series, NASCAR iRacing Tour Modified Series, and iRacing Super Late Model Series will all limit drivers to one extra set of tires. In the iRacing Street Stock Series (Class C), drivers will have to finish the race with the same set of tires they started with!
In addition to these public series, tire set limits will also be available in Hosted and League races.
Op de vraag of je oude banden weer op de auto kan zetten:
Op de vraag of je elke band apart kan selecteren:For this first phase, no, you can not put older tires back on the car. If you're out, you're out.
For some cars, specifically the ones listed in the original post, it will operate as lefts and rights only, not specific corners. For example if you have 2 extra sets and you take rights only now you will have 2 pair for the lefts and 1 pair for the right remaining.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2020 19:19 ]
Live for speed had dit al jaren geleden. Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan gaan doen in Iracing.Niellie41 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:04:
[Afbeelding]
[...]
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3737887.page
Op de vraag of je oude banden weer op de auto kan zetten:
[...]
Het kan zijn dat je banden moet wisselen ivm het niet mogen finishen met de zelfde set banden maar het kan natuurlijk ook gewoon nodig zijn omdat ze slijten.
Ik vraag mij af hoe ze dit voor de laatste optie gaan doen, je kan op gevoel wel ongeveer aangeven wanneer banden versleten zijn maar het zou mooi zijn als er iets visueels komt waarmee ze de slijtage kunnen weergeven.
Voorbeeld van live for speed
Hebben er mensen zin om samen te oefenen voor de 24 uur van Le Mans? Dan gooi ik zo even een paar uur een server de lucht in (met alle wagens)
Ik ga in het Fun-kanaal op TS hangen en in een testsessie wat oefenen, als er iemand joint start ik een server
[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 22-05-2020 19:55 ]
Ik wil wel mee oefenen.Wormaap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:55:
Hebben er mensen zin om samen te oefenen voor de 24 uur van Le Mans? Dan gooi ik zo even een paar uur een server de lucht in (met alle wagens)Ik ga in het Fun-kanaal op TS hangen en in een testsessie wat oefenen, als er iemand joint start ik een server
Ik ben echt de hele boel aan het verknallen met de skip.
Weer een pole position net, en dan gewoon in de tweede bocht door de zenuwen eraf vliegen...
Ik rij verdorie mijn snelste rondje dat een seconde sneller is dan de winnaar... waarom kan ik nou gewoon niet op de baan blijven...
Begin van de week reed ik mee met SoF van 2200, nu zit ik op een SoF van 1300.
Weer een pole position net, en dan gewoon in de tweede bocht door de zenuwen eraf vliegen...
Ik rij verdorie mijn snelste rondje dat een seconde sneller is dan de winnaar... waarom kan ik nou gewoon niet op de baan blijven...
Begin van de week reed ik mee met SoF van 2200, nu zit ik op een SoF van 1300.
[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 22-05-2020 19:59 ]
Sinds een jaar en 3 maanden een officiele race gedaan in de radical. Had begin van deze week iracing opnieuw geinstalleerd en gekozen voor auto-clutch dom dom dom
Jump start 11 seconden wachten in de pits, als laatste weer de baan op en gestaag weer terug naar plaats 5 gereden. Aantal auto's ontwijken na dat ze spinnen, ook zo fijn hun rempedaal ingedrukt houden

https://members.iracing.c...id=32578043&custid=175854
Samen met @Gogol in de race die tweede is geworden.
https://members.iracing.c...id=32578043&custid=175854
Samen met @Gogol in de race die tweede is geworden.
Cool. Dan ga ik een server starten. Kom je ook op TS?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Server is met een paar minuten up
Sorry dat ik niet langer bleef op TS, ik moet de vriendin gezelschap gaan bieden vanavond. Had graag mee geoefend want moet zelf ook nog wat uur in LeMans voorbereiding gaan stoppen. Succes & veel plezier!Wormaap schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:59:
[...]
Cool. Dan ga ik een server starten. Kom je ook op TS?
***members only***
Server is met een paar minuten up
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
:strip_exif()/f/image/0jEk8PisdgTYW26tBfyUzZXh.jpg?f=fotoalbum_large)