Duurt bij mij wel een ronde of 5 voordat ik het tempo een beetje te pakken heb hoor. Koude banden enzo.fietsbob schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:13:
Hoe krijgen jullie de tijden rond de 1.51 op Oulton? Ik kom met heel veel moeite en glijden tot een 1.57 max. Heel erg frustrerend. Al veel verschillende setups geprobeerd, maar het is alleen maar glijden. Zeker in bocht 3 en 4.
Anders ff op youtube track guides kijken.
Post anders ff een replay dan kun je tips krijgen.fietsbob schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:13:
Hoe krijgen jullie de tijden rond de 1.51 op Oulton? Ik kom met heel veel moeite en glijden tot een 1.57 max. Heel erg frustrerend. Al veel verschillende setups geprobeerd, maar het is alleen maar glijden. Zeker in bocht 3 en 4.
En een verschil van 6 seconden in rondetijd ligt echt niet aan de setup, sowieso maakt dat buj de skip niet zo gek veel uit. Het zal glijden zal veel eerder liggen aan de manier waarop je je inputs geeft aan de auto.

In dezelfde split als @Mithriel terecht gekomen. Tijdens de quali m'n PR aangescherpt en pole gepakt. Goed weg bij de start, een gaatje van een halve seconde geslagen naar de rest van het veld. Toen in bocht 3 nummer 2 ervanaf schoof had ik een seconde. 2 en 3 waren met elkaar in gevecht, dus ik heb m'n voorsprong kunnen uitbouwen naar 6.6 seconden. PR verder aangescherpt en eindelijk onder de 1:53 gedoken (1:52.971

Ticking away, the moments that make up a dull day
Jij reed echt lekker daar Ron!!! Ik had mijn quali verkloot, 2x met 1 bandje in het gras.... dus ja geen tijd neergezet en als 16e op de grid gestart. Na wat zeer hachelijk momenten voor me die ik gelukkig allemaal kon ontwijken, en ook lekker geraced te hebben met wat inhaalacties als 5e over de streep gekomen.Wormaap schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:07:
Een half jaar moeten wachten op m'n eerste win, en drie keer raden wat de éérste race daarna gebeurt![]()
In dezelfde split als @Mithriel terecht gekomen. Tijdens de quali m'n PR aangescherpt en pole gepakt. Goed weg bij de start, een gaatje van een halve seconde geslagen naar de rest van het veld. Toen in bocht 3 nummer 2 ervanaf schoof had ik een seconde. 2 en 3 waren met elkaar in gevecht, dus ik heb m'n voorsprong kunnen uitbouwen naar 6.6 seconden. PR verder aangescherpt en eindelijk onder de 1:53 gedoken (1:52.971) en zonder enige tegenstand naar de finish gereden. Laatste paar rondes de teugels iets laten vieren en het gat laten teruglopen tot iets onder de 6s om het niet te vergooien en boem, pats, vier dagen na m'n eerste win de tweede te pakken
Ik heb uiteindelijk in de race mijn PR verbeterd tot 1:52.8
Hahaha, je lijkt mij wel in mijn begin van iRacing.. Vergeet iRating en probeer leuke races te rijden en plezier te hebben. Crash je? Een uur later is er weer een race. Alles draait om plezier. Verder interesseert irating mij echt helemaal niets, dus ik zou me daar ook echt niet druk om maken.Phusebox schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 20:37:
Pff ik leer niks bij. Mx5 op Okoyama. Rij de ballen uit mijn broek en denk wauw een goed rondje, precies zoals @JoepW het me geleerd heeft... Kijk ik op de timing zie ik een 1:50.nogwat. Alle apexes geraakt, slow in fast out dacht ik. Niet dus.
Dacht ik begin de race achteraan vanuit de pits voor mijn safety rating. Knal ik de eerste bocht al in de muur terwijl ik juist probeerde rustig te doen. Feest. En dan nog 6 incidenten erbij want weet ik veel at na de finish ook telt
Volgens de resultaten van je laatste race is je SR met 0.03 gestegen overigensPhusebox schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:18:
[...]
Maar ja dan moet je dus niet van de baan gaan zoals ik. Dan gaat je SR zelfs omlaag... Ik was al extra vanuit de pits gestart. Om nu ook nog super traag rond te rijden is ook weer zoiets.
Ach ja.
Daarna de fout gemaakt m'n rem opnieuw te calibreren. Ik had het idee dat ik te zwaar remde en resolutie mistte voor trailbraken, dus dan me max iets verder opgeschoven.. Maar dit is het ook niet.. moet echt ontzettend stampen. en het idee weer wat van het vertrouwen/gevoel kwijt te zijn... Morgen maar weer wat terug naar 60% ofzo
Ik ben dus zo'n nog nooit eerder racesim geval (laatste race-game was denk ik need for speed 1, met pijltjes toetsen pulserend sturen). Heb daarom ook lat niet hoog gelegd en daarom ook best blij met 1:50:373..
Gewoon stapje voor stapje bijleren, vooral door blijven stappen..
(2 jaar geleden had ik ook nog nooit hardgelopen, begonnen met 1 minuut, inmiddels was ik klaar voor mn eerste marathon als corona geen roet in het eten had gegooid.)
Point being, gewoon zorgen dat het process idd plezierig is en je komt vanzelf ergens uit.
Ik rij met SPO op 5, ARB op 7 en rondom de banden op de laagste spanning mogelijk.ActualFantasy schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 21:19:
[...]
Ik heb alleen de SPO op 0 staan, en de Anti Roll bar op 7. verder niks verandered aan de setup.
Het is echt oefenen oefenen oefenen.
Ik begon ook met 1.57se vanochtend, en nu zeker een uur rondjes rijden in practice en 3 races gedaan, en zit op 1.52.6
Bocht 3 en 4 doe ik in 4 aankomen, insturen, naar 3 schakelen, vol de kerb meenemen aan de binnenkant met gas er vol op... dan de volgende bocht kom ik in 5 aan, maar bij insturen schakel ik terug naar 4, en gas er weer volop houden.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik ook. Voor zover ik begrepen heb moet de SPO alleen lager (=auto omhoog) als je een circuit hebt met hoge curbs. Rembalans staat voor dit circuit op 53%.JoepW schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 05:13:
[...]
Ik rij met SPO op 5, ARB op 7 en rondom de banden op de laagste spanning mogelijk.
Nicekampers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:01:
Ooooh boy. Vandaag mijn 2 extra schermen aangekomen en wat aan DiY gedaan.
Resultaat..
[Afbeelding]
Ah, misschien moet ik hem dan weer terugzetten.MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:42:
[...]
Ik ook. Voor zover ik begrepen heb moet de SPO alleen lager (=auto omhoog) als je een circuit hebt met hoge curbs. Rembalans staat voor dit circuit op 53%.
Ik dacht in die video van die borja nogwat dat hij hem voor belle isle op 0 had ook.
Op belle Isle had ik ook +5 SPO, zelfs met die (achterlijke) hoge curbs in bocht 4, 5, 7,8, 9, 10, 11 geen problemen meeActualFantasy schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:56:
[...]
Ah, misschien moet ik hem dan weer terugzetten.
Ik dacht in die video van die borja nogwat dat hij hem voor belle isle op 0 had ook.
Thx, vanavond weer testenMartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:42:
[...]
Ik ook. Voor zover ik begrepen heb moet de SPO alleen lager (=auto omhoog) als je een circuit hebt met hoge curbs. Rembalans staat voor dit circuit op 53%.
Dus wie zie ik vanavond op de grid?
Ik ga vanavond ook eens een poging wagen, rij wel GTE class. Voorbereiden en wennen aan deze auto's voor Le Mans volgende week.LMNii schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:03:
Gisteren 2 GT3 races gedaan op Montreal. Het is duidelijk dat ik nog moet oefenen met langere races. In kortere races zoals Skippy is mijn concentratie beter.
Dus wie zie ik vanavond op de grid?
Vraagje he. Ik weet dat in multiclass de slomere classe zijn eigen lijn moet houden. Maar is dat ook het geval met GTE en GT3? Aangezien het verschil in snelheid kleiner is dan GTE en LMP denk ik dat het lastiger is voor een GTE om voorbij een GT3 te gaan.JPM85 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:19:
[...]
Ik ga vanavond ook eens een poging wagen, rij wel GTE class. Voorbereiden en wennen aan deze auto's voor Le Mans volgende week.
Helaas is dat zo ja, daar ging het bij mij gisteren mis dat ik als trage bestuurder van een snelle GTE achter een snelle bestuurder van een GT3 vast zat... super frustrerend maar niets aan te doen..LMNii schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:23:
[...]
Vraagje he. Ik weet dat in multiclass de slomere classe zijn eigen lijn moet houden. Maar is dat ook het geval met GTE en GT3? Aangezien het verschil in snelheid kleiner is dan GTE en LMP denk ik dat het lastiger is voor een GTE om voorbij een GT3 te gaan.
Wel wordt het erg gewaardeerd als je op een punt waar het je weinig tijd kost (hairpin bijvoorbeeld of eerste bocht na start finish) de GTE voorbij laat.
Ik heb gisteren mijn eerste race in de GTE gedaan, erg leuk (ontzettend veel chaos) maar zelf mijn race verprutst door een GT3 buitenom in bocht 2 te willen inhalen, in het gras, muurtje meegepakt en tot einde vd race in de pit gestaan.. eeuwig zonde, maar dit moet uiteindelijk helpen bij mijn anger management..
[ Voor 18% gewijzigd door ourplayground op 20-05-2020 09:39 ]
Dat is niet alleen voor multiclass. Voor alle racesoorten (met uitzondering van F1) geldt dat een blauwe vlag een indicatie is dat je op een ronde gezet wordt.LMNii schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:23:
[...]
Vraagje he. Ik weet dat in multiclass de slomere classe zijn eigen lijn moet houden. Maar is dat ook het geval met GTE en GT3? Aangezien het verschil in snelheid kleiner is dan GTE en LMP denk ik dat het lastiger is voor een GTE om voorbij een GT3 te gaan.
Er wordt dan verwacht dat je voorspelbaar rijdt. Aan de snellere persoon om jou dan veilig voorbij te geraken.
Natuurlijk kan je het zelf ook wat makkelijker maken, door bijvoorbeeld op het lange rechte stuk even op 90% gas te geven en "pass right" message te sturen.
Zijn TN panelen dus sws Ni de beste kleuren.MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 08:46:
[...]
NiceMaar je buitenste schermen kunnen nog wat kleuraanpassingen gebruiken.
Ik zou een tragere GTE (die mss iets sneller is als mij) ook voorbij laten. Sliptreamen en benzine sparen.Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:46:
Is het als snelle GT3 niet ook gewoon in je eigen voordeel om zo'n trage GTE voorbij te laten? Je kan dan waarschijnlijk best een tijd een draft meepakken en wat tijd winnen/benzine sparen. Dat lijkt me best het tijdverlies van een lift waard. Of zie ik dat te makkelijk?
Zou inderdaad wel mijn strategie zijn. Ik vind het daarnaast ook prettiger om achter iemand te rijden i.p.v. iemand in mijn spiegels te hebben, niet wetende of hij deze of de volgende bocht mij voorbij gaat proberen te steken.Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 09:46:
Is het als snelle GT3 niet ook gewoon in je eigen voordeel om zo'n trage GTE voorbij te laten? Je kan dan waarschijnlijk best een tijd een draft meepakken en wat tijd winnen/benzine sparen. Dat lijkt me best het tijdverlies van een lift waard. Of zie ik dat te makkelijk?
Je hebt maar 1 bocht & 1 tegenstander nodig om je race te verneuken, maar 100+ bochten om je race tot een goed einde te brengen.
Opzich een heerlijke race waarbij er veel mooie gevechten waren in het midden van het veld.
Alleen een DQ door hit by other cars....
De bedoeling van een blauwe vlag is toch dat je je eigen lijn blijft rijden en als het kan wat ruimte geeft aan de LMP1 en LMP2 maar dat snappen ze niet helemaal volgens mij...Het is een samenspel dat snap ik ook maar zover ik weet blijft het altijd de verantwoordelijkheid van degene die je inhaalt.
@JPM85, weet jij al hoe je de chicane door moet komen? Ik ga vanavond misschien weer een poging wagen. Denk dat de kans groter is dat ik met de Skip aan de slag ga.
Gisteren helaas niet meer kunnen oefenen, maar vanavond ga ik zeker een poging of 40 doen voor de chicaneBeltoni schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:18:
Volgens mij is Barcelona ook wel een lekker circuit met de GTE.
@JPM85, weet jij al hoe je de chicane door moet komen? Ik ga vanavond misschien weer een poging wagen. Denk dat de kans groter is dat ik met de Skip aan de slag ga.
Misschien dat deze tutorial helpt? Hij heeft zijn stuur ook op 180 graden staan.
Veel mensen lijken niet te weten dat de blauwe vlag in de F1 redelijk uniek is in dat de langzamere auto actief uit de weg moet gaan. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik zelf ook pas in mijn Rookie-periode heb ontdekt dat de blauwe vlag in iR alleen een waarschuwing is. Ik ben in een Mazda-race nog een beetje boos geworden op een backmarker die me er niet stante pede langs lietpr0mo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:12:
Zojuist een Le Mans race op barcelona gedaan met de BMW.
Opzich een heerlijke race waarbij er veel mooie gevechten waren in het midden van het veld.
De bedoeling van een blauwe vlag is toch dat je je eigen lijn blijft rijden en als het kan wat ruimte geeft aan de LMP1 en LMP2 maar dat snappen ze niet helemaal volgens mij...Het is een samenspel dat snap ik ook maar zover ik weet blijft het altijd de verantwoordelijkheid van degene die je inhaalt.
Zat net de resultaten van je race door te kijken, maar over het hele veld super veel inc's.pr0mo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:12:
Bij 1 iemand zag ik bijna elke ronde "invalid, discontinuity" staan, wat betekent dat?
Volgens mij is dat bij veel lag, dan wordt een rondetijd soms niet geteld omdat je client en de server te ver out of sync zijn.MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:31:
[...]
Zat net de resultaten van je race door te kijken, maar over het hele veld super veel inc's.
Bij 1 iemand zag ik bijna elke ronde "invalid, discontinuity" staan, wat betekent dat?
Fijn te zien dat ik de hairpin goed neem...JPM85 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:26:
[...]
Gisteren helaas niet meer kunnen oefenen, maar vanavond ga ik zeker een poging of 40 doen voor de chicane![]()
Misschien dat deze tutorial helpt? Hij heeft zijn stuur ook op 180 graden staan.
[YouTube: iRacing TUTORIAL | IMSA Track Guide - Montreal, Canada]
Ik heb trouwens gisteren even zitten spelen met de ARB front van de Ferrari en deze een stuk stugger gezet, dit komt het insturen zeker ten goede, ik ben alleen niet zeker of dit ten koste gaat van mijn banden slijtage al zal dat voor een 45 min race wel meevallen.
Klopt ik denk dat de helft van mijn punten ook van Ariel afkomen die ook een dq heeft in de lmp1MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 10:31:
[...]
Zat net de resultaten van je race door te kijken, maar over het hele veld super veel inc's.
1ste win te pakken gisteren, race erna van p11 naar p3, en net nog een keer P1.
Dat gekke baantje ligt me dus best wel
Om half 12 spring ik nog even de practice in, om de race van 12uur weer te rijden.
( bedoel als je even een leuke lunch pause wilt hebben race dan gewoon lekker mee )
zo niet kun je altijd even komen kijken naar hoe ik ga proberen ook deze race heel uit te komen.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Gaat lekker! Jammer genoeg kan ik niet mee racen, maar kan wel ff stream opzettenBlerf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:06:
Wat een races deze week.
Om half 12 spring ik nog even de practice in, om de race van 12uur weer te rijden.
( bedoel als je even een leuke lunch pause wilt hebben race dan gewoon lekker mee )
zo niet kun je altijd even komen kijken naar hoe ik ga proberen ook deze race heel uit te komen.
Waar blijft die stream?Blerf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:06:
Wat een races deze week.
* Wormaap kan niet even instappen, maar wel even meekijken op de achtergrond
En nu weer op de baan lekker saai rondjes rijdenWormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:17:
[...]
In @Blerf zijn signature. Of hier, voor het gemak
Maar hij staat nu in de pits na een serie vliegende auto's in T1 die hem schade opleverden.

Vanuit mijn view.
[Video: https://clips.twitch.tv/TrappedGlamorousKittenMau5]
Vanuit tv view:
[Video: https://clips.twitch.tv/AntsyExquisiteElephantUnSane]
that said om 16:00 de stream nog maar een keer aan voor de laatste race van vandaag ( daarna zon tijd )
Link in de mijn signature
[ Voor 16% gewijzigd door Blerf op 20-05-2020 15:33 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Oooh ja dat is wel een goeie ja, blijft toch vreemd staren he naar zo een gekkie met een bril op zijn hoofd.Beltoni schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 12:30:
@Blerf, kan je niet googly eyes op je VR bril plakken?
Ik krijg die (nog) door geen enkele bocht gestuurd

Wat een verschil als je alleen maar in een skip bezig bent.
Is dat de nr. 1 of 2 die het veld opvangt? Aangezien er iemand vandoor gaat lijkt het de nr 2. Lijkt alsof de kerel die het veld opvangt links op de baan hoort te rijden. Hele aparte situatie in ieder geval.Blerf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:52:
Man man wat een race was dit zeg, ik voorspelde nog wel wat schade deze race.... Dit was wel het andere uiterste. De gehele top 5 a 6 was kapot met minimaal 10+min repair time.
Vanuit mijn view.
[Twitch]
Vanuit tv view:
[Twitch]
that said om 16:00 de stream nog maar een keer aan voor de laatste race van vandaag ( daarna zon tijd )
Link in de mijn signature
Ik heb ook paar rondjes gedaan, wat mij opvalt is dat als je niet trailbraking doet hij gewoon rechtdoor gaat.frizti schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:32:
Voor de gein eens geprobeerd met een BMW M8 te rijden.
Ik krijg die (nog) door geen enkele bocht gestuurd![]()
Wat een verschil als je alleen maar in een skip bezig bent.
Weet niet of het zo is aangezien ik grootste newbie ben die hier is, maar Just my 2 cents.
Had maar even kort meegekeken. Zag je zo lekker in de bochten leunen, als die oogjes dan mee bewegen ziet het er misschien grappig uit.Blerf schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 14:53:
[...]
Oooh ja dat is wel een goeie ja, blijft toch vreemd staren he naar zo een gekkie met een bril op zijn hoofd.
Kan ook zijn dat het er compleet achterlijk uit ziet.
Ja de nr 2 pakt het veld op door dat die dacht even helemaal naar rechts te sturen... maar zat nr 4 en die nam vervolgens de rest van het veld mee.Beltoni schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:37:
[...]
Is dat de nr. 1 of 2 die het veld opvangt? Aangezien er iemand vandoor gaat lijkt het de nr 2. Lijkt alsof de kerel die het veld opvangt links op de baan hoort te rijden. Hele aparte situatie in ieder geval.

Ik ga eens even op zoek naar iets van oogjes voor op die bril
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rvBoNZEhbj8v6eRm2KEwvwln.jpg?f=user_large)
De poll is gesloten. Uitslag:
We doen geen KNVB interpretatie act en kiezen dus voor de GTE wagen. Daarnaast hebben we gekozen om het IMSA seizoen te gaan volgen en de wagenkeuze is - net als in de serie - geheel vrij. Het format zal op het huidige lijken, met een pitstop in de 2e race en beperkte reverse grid.
Eerste indrukken...
F1: Vette machine! Maar moeilijk om überhaupt de baan rond te krijgen, laat staan snel. Hij rijdt deze week op Interlagos, dus de baan ken ik in ieder geval een beetje. Maar bij dat gekronkel achterin één keer te hard op het gas bij het uitkomen en je staat achterstevoren. Na 20 minuten ofzo was ik het wel weer even zat
Radical: Ouuuuh, die is gaaf! Wel veel downforce, maar toch wat losser dan de F1 (duh
HPD: Best een heel gave wagen. Niet meteen zo'n klik mee als de Radical, maar na wat rondjes op Barcelona uiteindelijk toch de één-na-laatste plek weten te pakken. En in ieder geval niet langzamer dan de snelste GTE
Tot dusver neig ik ernaar om naast de Skip de Radical te gaan rijden. Bijkomend voordeel is dat de klasse fixed setup is. Gezien ik nog steeds weinig interesse in setupwerk heb is dat wel zo prettig
Joepie! Ik ga weer meerijdenLuckeh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:00:
We doen geen KNVB intertpretatie act en kiezen dus voor de GTE wagen. Daarnaast hebben we gekozen om het IMSA seizoen te gaan volgen en de wagenkeuze - net als in de serie - geheel vrij. Het format zal op het huidige lijken, met een pitstop in de 2e race en beperkte reverse grid.
Maar eens aan iRacing gevraagd hoe dat kan en dit was hun antwoord:
It appears that the engine blew in the pit stall just after the tow/repair. This does appear to have been a bug, so we have forwarded it on to the developers for review.

Daar ben je mooi mee, waarschijnlijk ga je je Irating punten daarmee niet terug vinden.correcto schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:23:
Had een raar voorval op Zandvoort in de Skip laatst. Iemand spinde in de eerste ronde tegen mij aan en ik moest een tow nemen. Bijna 3 minuten later wil ik weg rijden: niks. Schakelen, starten, zelfs quitten en rejoinen, niks hielp. Ik snapte er niks van en 95 iRating down the drain.![]()
Maar eens aan iRacing gevraagd hoe dat kan en dit was hun antwoord:
[...]
Hopelijk is het gefixt zodat het niet meer voor kan komen.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3737663.page#12059673quote: Tony GardnerWe have a great quarterly software update coming in less than two weeks with three all-new road cars and three all-new oval cars. We also have a bunch of other significant advancements coming in the update. We are pretty excited! More videos are coming. (For new members, we do a fairly significant software update every three months that often includes new content, new features, improvements, bug fixes, etc.)
We have not said much about our road course plans recently. In this software update, we have a significant update to Road America. Screenshots and or video coming. We also have a complete upgrade to Kentucky for oval folks.
Back to road/street courses, I will confirm we are working on Long Beach. I don’t know when it will release; it is a massive project, which is why we never finished it. It is the version of Long Beach, basically that is sold as a Tech Track on iRacing. It is an excellent time to do it with the Corona Virus clamping the world down. We also are about ready to announce a significant European road track. We are wrapping up the license and scan data and should be able to announce it in two weeks or less. It will be a priority to start work on it immediately.
I should mention international road tracks are a priority in general. We have a great target list. We are continuing to ramp up our development capabilities to get to more of them. Between the licensing and development, they do take longer and are generally bigger projects overall in just about every sense. Not to make excuses, but the Corona Virus has not helped. We have canceled multiple international and domestic scan trips that were already scheduled.
We also are working on more dirt content and oval content. I will share another piece of news for road folks; we are working on a new LMP2 car, it will not be in this build, however. Let’s keep smiling, and I want to thank every member for all the support!!!
I also want to welcome all the new members. We have had thousands of them recently!
Good racing, and stay safe!
YouTube: Iracing Blij dat ik glijRaimond613 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:04:
[...]
Post anders ff een replay dan kun je tips krijgen.
En een verschil van 6 seconden in rondetijd ligt echt niet aan de setup, sowieso maakt dat buj de skip niet zo gek veel uit. Het zal glijden zal veel eerder liggen aan de manier waarop je je inputs geeft aan de auto.
Ik kan de auto echt niet op de baan houden.
En waarom is de kwaliteit zo slecht? Ik heb een 2060s en dat genoeg moeten zijn. De instellingen voor de replay staan op max quality.
Ff korte samenvatting; je lijnen deugen nietfietsbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:10:
[...]
YouTube: Iracing Blij dat ik glij
Ik zie je bij bijna alle bochten veel te vroeg al een stuk insturen. Die dubbele rechter bijna op het einde van het rondje begin je zelfs van helemaal aan de rechterkant in te sturen terwijl je dat natuurlijk helemaal vanaf links moet doen!
Ook zie ik je in dat korte knikje voor bocht 2 gas loslaten en een beetje coastend richting bocht 2 rijden. Nergens voor nodig, gewoon volgas tot het rempunt van bocht 2.
In die snelle linker die daarna komt glij je heel veel. Dat kun je voorkomen door een heel klein beetje te remmen en daarmee de auto in te sturen, daarna weer (bijna) vol gas tot je rempunt.
ohhh nieuwe europese track, iemand die gokje wil wagen/idee heeft welke dat zal zijn?
Nou alweer GTE?Luckeh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
We doen geen KNVB interpretatie act en kiezen dus voor de GTE wagen. Daarnaast hebben we gekozen om het IMSA seizoen te gaan volgen en de wagenkeuze is - net als in de serie - geheel vrij. Het format zal op het huidige lijken, met een pitstop in de 2e race en beperkte reverse grid.
Een keer langskomen bij de school zou jou kunnen helpen.fietsbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:10:
[...]
En waarom is de kwaliteit zo slecht? Ik heb een 2060s en dat genoeg moeten zijn. De instellingen voor de replay staan op max quality.
redbull ringMithriel schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:38:
[...]
ohhh nieuwe europese track, iemand die gokje wil wagen/idee heeft welke dat zal zijn?
Zou het realistisch zijn om te verwachten dat de Aston Martin GTE voor komend seizoen al wordt uitgebracht?
Ik heb nog geen enkele GTE in m'n stal en houd dus alle opties open
[ Voor 16% gewijzigd door B Tender op 20-05-2020 20:02 ]
Maak je gebruik van een super ultra wide en maak je opnames met OBS? Ik heb hetzelfde probleem dus als je een oplossing hebt dan hou ik me aanbevolen.fietsbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:10:
[...]
Goed nieuws! Kan ik mooi mee-oefenenLuckeh schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 18:00:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
C-licentie is nu ook voor elkaar!
:fill(white):strip_exif()/f/image/iOaAf9OStQjUWNjYP7eHqluR.png?f=user_large)
Direct een vraagje:
Ben nu aan het oefenen met de Porsche op Gilles Villeneuve.
Weet iemand een richttijd waarmee ik mee kan komen in de IMSA race? Zit nu rond de 1.37 laag na een beetje oefenen. Qua setup alleen de brandstof en gearing aangepast en klein beetje minder vleugel.
Alvast bedankt!
Zoveel manieren om richttijd te vinden, kan via youtube hotlaps, of open practice joinen en kijken wat andere rijden, of results van laatste wedstrijden kijken, of via VRSJS1990 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:23:
[...]
Goed nieuws! Kan ik mooi mee-oefenen
C-licentie is nu ook voor elkaar!
[Afbeelding]
Direct een vraagje:
Ben nu aan het oefenen met de Porsche op Gilles Villeneuve.
Weet iemand een richttijd waarmee ik mee kan komen in de IMSA race? Zit nu rond de 1.37 laag na een beetje oefenen. Qua setup alleen de brandstof en gearing aangepast en klein beetje minder vleugel.
Alvast bedankt!
Dat zou zeker een optie kunnen zijn. Zal straks de info hierover doornemen.JoepW schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:46:
[...]
Een keer langskomen bij de school zou jou kunnen helpen.
Ja een 49 inch, maar met mijn vorige scherm was de kwaliteit net zo belabberd.Doubleoz schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:19:
[...]
Maak je gebruik van een super ultra wide en maak je opnames met OBS? Ik heb hetzelfde probleem dus als je een oplossing hebt dan hou ik me aanbevolen.
Ik rij ook op een 49 inch ultrawide (32:9), maar ik heb het idee dat je FOV niet helemaal goed staat ik zit er 82 cm vanaf en heb een FOV van 75, dit kan ervoor zorgen dat je verkeerd de bochten inschat. je kan hiervoor de ingame FOV tool gebruiken.fietsbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:31:
[...]
Ja een 49 inch, maar met mijn vorige scherm was de kwaliteit net zo belabberd.
is nog nieteens mogelijk om een normale practice te rijden...
zo mopper klaar...
va vrijdag weekje weg dus rust in de tent
Afstand is 65 cm en de FOV is 92. Met de camera settings het beeld nog wat naar achteren gezet.pr0mo schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:34:
[...]
Ik rij ook op een 49 inch ultrawide (32:9), maar ik heb het idee dat je FOV niet helemaal goed staat ik zit er 82 cm vanaf en heb een FOV van 75, dit kan ervoor zorgen dat je verkeerd de bochten inschat. je kan hiervoor de ingame FOV tool gebruiken.
Ik ben benieuwd!Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:38:
Wish me luck, om 21:00 mijn eerste Radical raceNu snel de practice in... Doel is om veilig te rijden.
3 new road cars
Maar welke?
i.i.g. de 2 nieuwe formule auto's.
En dan de BMW GT4?
de overige nieuwe auto's zijn de "nieuwe" Ford F150 NASCAR en de 2 historic NASCAR Cup auto's.
Van m'n laatste 13 races heb ik er nu 12 op het podium gestaan (en die ene waarin het niet gebeurde was de famous tap van achter in de Skip door (2de account van?) Arjan). Lekkere streak
Ging prima toch, hoop freebies 5de plaats 1 inc dus SR en IR erbijWormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 20:38:
Wish me luck, om 21:00 mijn eerste Radical raceNu snel de practice in... Doel is om veilig te rijden.
P12 gestart, flinke lap 1 en lap 2 gekte goed ontweken. Mensen die daadwerkelijk remmen voor geel enzo. Uiteindelijk de laatste 5-6 rondes ofzo gevochten voor p4, maar met 0.2s verloren. Een gelapte wagen achter ons was duidelijk sneller, maar heeft mij zelfs voorbijgelaten toen hij tussen ons zat en de rest van de race op 1s achter ons gereden en gelost als'ie te dicht in de buurt kwam. Een ontzettend gave eerste ervaring dus!

Haha, jij hebt meegekeken?PatrickPost1972 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:45:
[...]
Ging prima toch, hoop freebies 5de plaats 1 inc dus SR en IR erbij![]()
![]()
+0.62SR en +51iR, dus ik klaag niet qua cijfertjes
[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 20-05-2020 21:47 ]
zag je even in de race... wat een stel opgefokte gekken he..kampers schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:39:
Zo meteen mijn eerste race van deze week. en Rig upgrade! (Twitch)
heb de laatste rondes nieteens meer gereden
Correct vind de radical een leuke auto, vind alleen jammer dat het fixed setup is geworden.Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:47:
[...]
Haha, jij hebt meegekeken?
+0.62SR en +51iR, dus ik klaag niet qua cijfertjes
Wat meer durf en wat betere lijnen dan kan je nog je tijden wat meer aanscherpen.
Ja, er kan zeker nog een hoop van m'n tijd af. Ik vind sector 1 van Interlagos sowieso retemoeilijk. Die eerste linkerknik wil ik altijd te vroeg weer op het gas, waardoor ik in de rechter die volgt niet snel genoeg erop kan en veel tijd laat liggen. Ik zag ook op verschillende plekken tegenstanders een stuk later remmen en de bocht nog steeds gewoon halen. Maargoed, het was een eerste poging na een klein uur oefenen, dus ik ben beslist niet ontevredenPatrickPost1972 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:49:
[...]
Correct vind de radical een leuke auto, vind alleen jammer dat het fixed setup is geworden.
Wat meer durf en wat betere lijnen dan kan je nog je tijden wat meer aanscherpen.
Maar als je nog specifieke tips hebt ben ik daar altijd blij mee
https://www.youtube.com/w...mEZM_JI&feature=emb_titleWormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:53:
[...]
Ja, er kan zeker nog een hoop van m'n tijd af. Ik vind sector 1 van Interlagos sowieso retemoeilijk. Die eerste linkerknik wil ik altijd te vroeg weer op het gas, waardoor ik in de rechter die volgt niet snel genoeg erop kan en veel tijd laat liggen. Ik zag ook op verschillende plekken tegenstanders een stuk later remmen en de bocht nog steeds gewoon halen. Maargoed, het was een eerste poging na een klein uur oefenen, dus ik ben beslist niet ontevreden
Maar als je nog specifieke tips hebt ben ik daar altijd blij mee
Tutorial Lap kijk vooral naar zijn lijnen en welke versnellingen hij gebruikt
Met welke brakebalance rijd jij?

De rondetijden moeten nog wel iets beter, ik rij nu ongeveer 1:51:8 volgens mij moet daar nog wel een seconden af te rijden zijn deze week. Vooral in de laatste bocht voor start finish verlies ik veel tijd ik glij elke keer te ver naar buiten.
Hoewel ik trager ben dan jou, had ik het zelfde bij de laatste bocht. Langzamer erin dan ik had verwacht en mikken op het laatste stukje kerb voordat de modder begint aan de binnenkant hielp daarbij. Je bent een seconde sneller, maar misschien heb je er alsnog wat aanlaforte schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:00:
Zojuist 2 races gedaan met de skip op Oulton Park. 1e race van 5 naar 4 en de 2e race van 5 naar 2. Ook even kunnen zwaaien naar medetweaker @Doubleoz![]()
De rondetijden moeten nog wel iets beter, ik rij nu ongeveer 1:51:8 volgens mij moet daar nog wel een seconden af te rijden zijn deze week. Vooral in de laatste bocht voor start finish verlies ik veel tijd ik glij elke keer te ver naar buiten.
BB stond standaard, dus 56%. Ik had overwogen om'm wat naar achteren te zetten (in de Skip rij ik met 53), maar vond het voor de eerste race wel een prettig idee om het wat stabieler te houden. Ik had ook niet echt het idee dat ik rem tekort kwam, maar ik remde dus wel ook een stuk vroeger dan anderen dus dat vertekent natuurlijk. Ik had dan ook weer niet het idee dat'ie instabiel werd bij het remmen ofzo, en heb m'n linkerfront wel een keer of twee gelockt.PatrickPost1972 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:59:
[...]
https://www.youtube.com/w...mEZM_JI&feature=emb_title
Tutorial Lap kijk vooral naar zijn lijnen en welke versnellingen hij gebruikt![]()
Met welke brakebalance rijd jij?
[ Voor 9% gewijzigd door Wormaap op 20-05-2020 22:05 ]
Langzamer de bocht in en laat en scherp de apex pakken. Ik blijf bocht 1 gewoon shit vinden..laforte schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:00:
Zojuist 2 races gedaan met de skip op Oulton Park. 1e race van 5 naar 4 en de 2e race van 5 naar 2. Ook even kunnen zwaaien naar medetweaker @Doubleoz![]()
Wormaap schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:03:
[...]
Hoewel ik trager ben dan jou, had ik het zelfde bij de laatste bocht. Langzamer erin dan ik had verwacht en mikken op het laatste stukje kerb voordat de modder begint aan de binnenkant hielp daarbij. Je bent een seconde sneller, maar misschien heb je er alsnog wat aan
Ik ga het proberen!ZFLaSH schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:06:
[...]
Langzamer de bocht in en laat en scherp de apex pakken. Ik blijf bocht 1 gewoon shit vinden..
1e bocht hou ik trouwens de reclame borden aan de linker kant aan, ik rem schakel terug naar 3 en stuur in waar die borden stoppen.
De move is uit het boekje en voor het ingaan van de laatste chicane lig ik er al voor! Maar dan.. Ga ik in mijn enthousiasme iets te vroeg op het gas bij de run naar het rechte stuk. De auto breekt uit en ik verlies mijn snelheid waardoor mijn tegenstander me zo weer in kan halen.

Kan het lastig zien, maar zie ik dat het je 3e rondje is? Hoeveel brandstof heb je erin?fietsbob schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 19:10:
[...]
En ligt het aan mij of staat het bandengeluidsniveau hoger? Het klinkt alsof je pusht op koude banden.
Zoals al gezegd, er is nog werk aan je lijnen. Ook stuur je heel agressief in lijkt het, waardoor je achterkant je voorbij wil. Vooral met koudere banden. Probeer het soepel te houden.
Hier is een 1:51.241 van mij. Niet optimaal, maar het geeft je misschien een idee.
Ben ook wel benieuwd of anderen kunnen zien waar ik nog kan verbeteren.
https://streamable.com/vqnzf4
Ah, dus jij bent Martijn K.. Zat net bij jou in de sessie..MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:08:
[...]
Kan het lastig zien, maar zie ik dat het je 3e rondje is? Hoeveel brandstof heb je erin?
En ligt het aan mij of staat het bandengeluidsniveau hoger? Het klinkt alsof je pusht op koude banden.
Zoals al gezegd, er is nog werk aan je lijnen. Ook stuur je heel agressief in lijkt het, waardoor je achterkant je voorbij wil. Vooral met koudere banden. Probeer het soepel te houden.
Hier is een 1:51.241 van mij. Niet optimaal, maar het geeft je misschien een idee.
Net weer 2 uur geoefend, maar geen enkele tijd neer kunnen zetten zonder gespind te hebben.
Het eerste rondje push ik echt niet.
Zo schiet het natuurlijk nooit op met mijn irating.
Ik ga maar een rondje lopen met de hond om wat af te koelen.
[Streamable: 2020-05-20 21-56-35_0_0]
ja ik was degene die zo netjes aan de kant ging.ZFLaSH schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:12:
[...]
Ah, dus jij bent Martijn . Zat net bij jou in de sessie..
En drie bochten verder mis ik de chicane gewoon compleet omdat mijn dochtjertje ineens op mijn vr bril aan het tikken was..Schrok me helemaal kapot..MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:14:
[...]
ja ik was degene die zo netjes aan de kant ging.
Die gast leek te schrikken van die uitremactie op hem. Lullig zo, maar weinig aan te doen.frizti schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:13:
Het ging goed in de tweede race vandaag tot ik eraf werd gekegeld in de eerste chicane.
Zo schiet het natuurlijk nooit op met mijn irating.
Ik ga maar een rondje lopen met de hond om wat af te koelen.
[Streamable: 2020-05-20 21-56-35_0_0]
Ik ben zelf langzamer maar als ik je lap vergelijk dan ben je op de meeste plekken sneller enkele bochten laat je wat liggen.MartijnA3 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:08:
[...]
Kan het lastig zien, maar zie ik dat het je 3e rondje is? Hoeveel brandstof heb je erin?
Knickerbrook (bocht 12) eerder gas los en dan sneller er uit. Of bocht meer aansnijden.
Duidscorner (bocht 15) gooi je hem volgens mij best snel in en je hoort de auto ook glijden. Probeer eens iets eerder remmen en dan niet van 4 naar 3 maar gewoon in de 4 houden.
Laatste bocht (lodge corner) neem ik ook zo maar blijkbaar kan je de bocht veel strakker aansnijden (zie comments above
Het was alleen even zwaaien ja want ik stond op de grid erg ver naar achteren en je was nog te snel voor me:) Zoals gezegd was het mijn 1e ervaring op Oulton park in deze circuit layout. Zonder ook maar 1 practice lap de race gestart en eigenlijk mijn kwalificatie gebruikt om het gedeelte wat ik nog niet kende te leren. In de race rustig gestart en langzaam het tempo verhoogd en erg leuke gevechten op de baan gehad. Uiteindelijk van P18 -> P5 en een 1.52,5 neergezet als snelste ronde tijd. Prima vertrekpunt om aankomende dagen nog wat races te rijden.laforte schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 22:00:
Kan mn snelheid van gisteren (1:50:373) nog niet echt terugvinden, losse practices niet onder 1:52 gekomen..
Wel vooral online gereden, ook ff een ghost raceje meegedaan en dat beviel wel.
Stoute schoenen aangetrokken en mn eerste echte race gereden
Als 4e gequali'd maar dat zegt niet zoveel want was de traagste zonder off-tracks.
Start was super, van 4 meteen 3 en 2 voorbij naar #2. Daarna vooral heel voorzichtig gereden en vrij snel plekken weer kwijtgeraakt. Uiteindelijk nog plek af moeten staan aan iemand die gewoon sneller was. Nog wel geprobeerd terug te kruisen maar niet echt gelukt.. Daarna in niemandsland beland waarbij concentratie wel wat lastig was.. zat vast over deze post na te denken xD. wel in de race een 1:51:672 gereden waarmee eindelijk weer onder 1:52.. maar die 1:50 lukt nog niet echt
Ahwell.. de ervaring was het belangrijkste en 0 incidents goed voor mn stats i guess
Ik hoop dat jullie je realiseren dat het weer (zon, wolkendek, lucht en baan temperatuur, luchtvochtigheid, etc), time of day en ook de hoeveelheid rubber en zand op de baan veel invloed hebben op grip en motorvermogen en dat rondetijden dus sterk kunnen verschillen en eigenlijk tussen sessies niet goed te vergelijken zijn. Variatie met bv de skip op oulton kan zo maar een seconde zijn schat ik.
Wereldrecord pitstops. Gedubbelde gaat aan de kant en ramt me dan vol in de flank. 30min pits.mopperonkel22 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:49:
[...]
zag je even in de race... wat een stel opgefokte gekken he..
heb de laatste rondes nieteens meer gereden
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen