Ik doe al weer een tijdje mee maar toch nog maar even netjes voorstellen
verleden
Ik ben in 2003 begonnen met SimRacing (live for speed) wat op dat moment DE sim was

Dit heb ik tot 2012/13 ongeveer regelmatig gespeeld. Diverse long endurance races en andere kleinere races gedaan met veel plezier. Tussendoor ook wel wat andere race games gespeeld zoals Assetta Corsa, dirt rally, F1-20XX enz. Toen kwam er een vrouw en kinderen en was het simracen even uit beeld
nu
Sinds begin dit jaar begon het toch wel weer een beetje te jeuken, in maart een G-29 gekocht en de stoute schoenen weer aangetrokken. Live For Speed weer geïnstalleerd maar na zo'n 10 races voelde het niet echt meer up-to-date.
Toen begon ik te twijfelen tussen Assetta Corsa, Rfactor en Iracing. Uiteindelijk is het Iracing geworden omdat ik het gevoel heb dat deze het meest realistisch is. Al moet ik eerlijk toegeven dat dit meer op gevoel dan op feiten gebaseerd is.
Op het begin heb ik mij wel geërgerd aan de kosten van Iracing en de user interface, er zijn wat mensen op dit forum die het weer recht kunnen praten

maar uiteindelijk blijft het een feit dat het best prijzig is. Na je enkele tracks hebt gekocht valt het wel weer mee en betaal je alleen de maandelijkse kosten die ik redelijk vind.
Maar goed het is een hobby en hobbies mogen iets kosten.
Mijn Iracing naam is Marco Hoekstra2 en ben Iracing member sinds 25-3. Inmiddels 43 starts verder vooral in de Skip en kan redelijk goed meekomen (als ik niet crash). Ik moet nog wel wat hardware aanpassingen doen, mijn bureaustoel bijvoorbeeld rolt alle kanten op tijdens het racen dus ben aan het kijken naar een playseat o.i.d. Tevens wil ik graag andere pedalen, load cell in plaatst van de standaard G29 pedals. De Fanatec csl elite pedals lc leek mij wel een leuk setje.
Af en toe vind ik het leuk een race te streamen of wat beelden op
mijn Youtube kanaal te zetten.
Tot op de grid!