iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 267 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lijkt wel op een vastloper van Iracing. Ik werd er zojuist midden in een sessie eruit gegooid. Kon daarna ook niet meer terug.
Dat zal wel -100 Irating worden, beetje jammer.

[ Voor 16% gewijzigd door Simbob op 17-05-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:30
Ik krijg steeds "receive throughout fell to unacceptable level, closing connection"

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:14:
Ben er al klaar mee. Probeer al een uur een server te joinen. De ene keer wordt je er na 3 minuten uitgegooid de ander keer krijg ik alleen maar loading error 23.

Gebruiksvriendelijkheid kunnen ze nog wel even 30 jaar mee vooruit daar.
Je geeft heel weinig informatie, waardoor we aannames moeten doen. Hierdoor kunnen we je niet goed helpen.

Als je er na 3 minuten wordt uitgegooid, kan het zijn dat de sessie is afgelopen. Dit is puur op basis van de informatie die jij geef.

Error 23 is dat waarschijnlijk de auto niet hebt gedownload. Een snelle google search, bracht me dit: https://www.reddit.com/r/.../76iamh/loading_error_23/

Je kan niet direct met alle series mee doen (bijv. GT3). Dan moet je die content kopen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:32:
Ik krijg steeds "receive throughout fell to unacceptable level, closing connection"
Dan is er iets met de internet connectie, of aan jouw kant of aan iRacings kant.

Trouwens ben je misschien familie van @mopperonkel22? :*) :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Dan ligt het aan je internetverbinding. Even je NAT checken?

Kunnen verschillende oorzaken zijn, even Google checken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dozo71 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:36:
[...]

Dan is er iets met de internet connectie, of aan jouw kant of aan iRacings kant.

Trouwens ben je misschien familie van @mopperonkel22? :*) :*)
Nooit problemen met mijn internet, bekabeld aangesloten, verder werkt alles perfect.

Dit hele gedoe is gewoon echt 30 jaar terug in de tijd. Verouderde interfaces, zelf moeten kloten in ini files, blijkbaar poorten moeten openzetten in je router (wat niet gaat want deel is al in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:28

Niellie41

[object Object]

Ik heb in de 9 jaar nog nooit een poort hoeven openzetten voor iRacing.

Wellicht is dit wel handig
YouTube: Getting Started // Intro

[ Voor 76% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Nooit problemen met mijn internet, bekabeld aangesloten, verder werkt alles perfect.

Dit hele gedoe is gewoon echt 30 jaar terug in de tijd. Verouderde interfaces, zelf moeten kloten in in files, blijkbaar poorten moeten openzetten in je router (wat niet gaat want deel is al in gebruik).
Nou, ik heb nog geen enkel bestand hoeven openen, en nog geen poort pen hoeven zetten hoor.

Het is zo speelbaar, direct na downloaden met de content die je hebt.

Ga naar de beta ui. Klik op go Racing, klik op blauwe knop, Test Drive, click op Car, kies een auto, click op Track, kies een track. klik op Continue. Klik op Test Drive. En gaan met die banaan, of auto, net wat je gekozen hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door ActualFantasy op 17-05-2020 12:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:38:
[...]

Dit hele gedoe is gewoon echt 30 jaar terug in de tijd. Verouderde interfaces, zelf moeten kloten in in files, blijkbaar poorten moeten openzetten in je router (wat niet gaat want deel is al in gebruik).
Kijk ik snap je frustratie, en dat mag allemaal natuurlijk.
Maar haten op iets wat niet gaat veranderen en wat voor veel mensen prima gaat en gewoon perfect werkt ( ook al ziet het er uit als of je een floppy game opstart ) heeft geen enkel nut.

Google, zoek oplossingen etc... en als je dat niet wilt doen? Dan denk ik dat je lekker een andere game moet spelen :) want dan is deze Sim wellicht niet voor jou. ( er zijn er nog een x aantal, zie ook het filmpje van Niels )

Just saying en no offence

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
In de 22 jaar dat ik game, heb ik eigenlijk zelden een spel meegemaakt wat zo bugloos is en praktisch altijd werkt zoals iRacing. Poorten open zetten en ini files aanpassen heb ik nog niet hoeven doen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik heb echt wel gegoogled, en schijnbaar werkt het spel niet met Netgear routers. Zucht. Nog nooit meegemaakt.

Kan steeds 3 minuten spelen en dan lig ik er uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlApAwA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07 17:05
Ik heb een dagje mogen oefenen, en vind het helemaal geweldig!
Heb net de eerste MX5 race kunnen winnen!
Wat een botsfestijnen ongelooflijk.

Wat raden jullie na de MX5 aan?

Groetjes allemaal,

ps. leuk om die filmpjes op het forum te zien, ik moet echt nog even oefenen :-(

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 08:57
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:54:
Ik heb echt wel gegoogled, en schijnbaar werkt het spel niet met Netgear routers. Zucht. Nog nooit meegemaakt.

Dan is dat idd je probleem. Netgear router en iracing gaan niet samen. Schijntnvooral te liggen aan netgear. Kijk even op het iracing forum of er een work around is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dozo71 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:58:
[...]

Dan is dat idd je probleem. Netgear router en iracing gaan niet samen. Schijntnvooral te liggen aan netgear. Kijk even op het iracing forum of er een work around is.
Pff ellende. Heb al vanalles geprobeerd. Echt nog nooit meegemaakt zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Pff ellende. Heb al vanalles geprobeerd. Echt nog nooit meegemaakt zoiets.
Nou, dat moet ik met je eens zijn dan hoor.

Is het echt een bekend probleem dat het niet werk met netgear spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
AlApAwA schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:55:
Ik heb een dagje mogen oefenen, en vind het helemaal geweldig!
Heb net de eerste MX5 race kunnen winnen!
Wat een botsfestijnen ongelooflijk.

Wat raden jullie na de MX5 aan?

Groetjes allemaal,

ps. leuk om die filmpjes op het forum te zien, ik moet echt nog even oefenen :-(
Ik ben naar de Skip Barber overgestapt na de MX5. Een populaire openwheeler serie die een stuk langzamer is dan bijvoorbeeld F3. Leuke auto om het spel een beetje te leren kennen.

Omdat het iRacing seizoen er bijna op zit zou ik nog beter inventariseren wat je zou willen rijden. Heb je andere racegames gespeeld en wat vond je daar leuk? Houd je van sprint races of mogen de races wel wat langer duren (bijv. 1 uur)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 12:54:

Het is een QoS probleem van Netgear.
Hier de oplossing: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3297249.page

En tip: Vriendelijk vragen hier naar oplossingen werkt echt beter dan de hele tijd negatief doen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
hehe, helemaal tevreden hier.
Eindelijk een lekkere race in de vrs gt sprint, stabiele plek 5.
Snelheid mag nog wat omhoog maar de auto voelde eindelijk betrouwbaar.. deze keer met de merc gereden.
gezien de omstandigheden (3 dagen koppijn en een sterfgeval ) helemaal happy .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:26
Hier gaat het steeds beter :).

Vanmorgen overgestapt van auto-clutch naar de anti-stall clutch. Geleerd bij @JoepW dat dit sneller is :). Maar de stap van auto-blip naar meteen anti-stall clutch was even te groot. Dus met een tussenstap gedaan. Ik merk nu dat ik daarmee echt sneller ben en vandaag reeds 2 intense races kunnen rijden.

Helaas beide keren de qualy verkloot en daardoor achteraan starten. Maar toch een P4 en P5 kunnen halen in een steeds sterker wordend veld. Mijn auto nummer is steeds rond de 17. Laatste race zelfs 19. En mijn iRating zit nu lekker in de lift. Van +- 900 het begin op Zandvoort is het nu 1300+ en heb ik op Belle Isle nu met de Skip 1.44.8 als snelst genoteerd. Ik hoop dat deze lijn blijft doorzetten :).

Zit er nog een snelheids nadeel aan de anti-stall clutch? Zoals wel met de andere opties is? Of valt dat mee?

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18
patricks8 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:14:
Zit er nog een snelheids nadeel aan de anti-stall clutch? Zoals wel met de andere opties is? Of valt dat mee?
Volgens mij is er nergens iets officiëels over wat de nadelen van de verschillende assists zijn. Het lijkt erop dat het nadeel hem er bij auto clutch en auto blip vooral in zit dat'ie het koppelen op z'n dooie gemakkie doet en je daardoor dus wat tijd verliest. Als dat klopt zou anti-stall dus geen nadeel op moeten leveren. Maar voor zover ik heb gevonden weet niemand het zeker. Ik merk in ieder geval dat ik met alleen anti-stall (en bij de start dus even handmatig koppelen) een stuk rapper weg ben bij de start dan de meeste anderen, dus het lijkt verder geen nadeel te hebben :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Het is een QoS probleem van Netgear.
Hier de oplossing: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3297249.page

En tip: Vriendelijk vragen hier naar oplossingen werkt echt beter dan de hele tijd negatief doen.
Thanks. Dat leek de fix.

My nog leren rijden. Na 10 rondjes een 1:25.2 op summit met de Mazda MX5. Wat is een manier om e zien wat de tijden zijn die een beetje verwacht worden als je gaat racen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ik zit nu in de Mazda cup, maar ik krijg het idee iedere week dat ik meer bezig ben om te kijken waar de auto zich waar gedraagd dan dat ik de grenzen van de auto aan het opzoeken ben. Ik raak in een spin in bochten die ik op een andere baan volgas kan nemen. Terwijl de bocht veel minder scherp is.

Dat knaagt een beetje aan me. Hoe meer je een baan rij hoe sneller je word, dat merk ik wel, maar om nu te zeggen dat ik de wagen volledig onder controle heb ook weer niet. Zeker niet in een battle, het is meer dat je hoopt er niet van af te gaan, dan dat je echt aan het concentreren ben om je tegenstander te verschalken. Het is moeilijk om dat uit te leggen. Ik mis een beetje het stoei" gevoel met de auto. Ik ben meer met de baan aan het stoeien. :D Zodra je auto een beetje overstuur heb dan ben je hem gelijk kwijt.
Misschien ben ik de enige die dat ervaar. :? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02:25
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:50:
[...]

Thanks. Dat leek de fix.

My nog leren rijden. Na 10 rondjes een 1:25.2 op summit met de Mazda MX5. Wat is een manier om e zien wat de tijden zijn die een beetje verwacht worden als je gaat racen?
ik kan je aanraden om het circuit te pakken waar de mx5 nu rijdt (geen idee of dat summit al is) en gewoon een practice sessie te joinen. dan krijg je wel een beetje een idee wat de tijden zijn. een andere optie is een race als ghost mee rijden.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
Ik heb precies het zelfde gehad. Bleek aan de firmware van mijn Netgear R7000 te liggen. Heb nu de DD-WRT firmware erop geflashed en de problemen zijn opgelost.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Eerste race gedaan. Als 2e gestart en als 2e gefinished. Maar toen crashte Windows... Terwijl ik naar de resultaten zat te kijken. En dus ben ik mijn resultaat kwijt? Race was beëindigd maar ik had nog niet quit gedaan...

Dat wordt pas opgeslagen als je op quit drukt?

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:43

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:38:
Eerste race gedaan. Als 2e gestart en als 2e refinished. Maar toen crashte Windows... En dus ben ik mijn resultaat kwijt? Race was beëindigd maar ik had nog niet quit gedaan...
Verwerken van de resultaten duurt vaak even, kijk over een minuut of 10 nog maar eens in je profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Alfisti schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:42:
[...]

Verwerken van de resultaten duurt vaak even, kijk over een minuut of 10 nog maar eens in je profiel :)
Sorry. Moet nu echt die video gaan kijken voor beginners. Zoals ik al zei het is niet intuïtief wat dat betreft.

Simpele vraag wellicht die ik zo snel in de opties niet zag. Hoe kan ik tijdens een race meer info krijgen? Over laptimes etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Sorry. Moet nu echt die video gaan kijken voor beginners. Zoals ik al zei het is niet intuïtief wat dat betreft.

Simpele vraag wellicht die ik zo snel in de opties niet zag. Hoe kan ik tijdens een race meer info krijgen? Over laptimes etc?
Blackboard gebruiken daar kun je alles zien
https://www.iracing.com/keyboard-shortcuts/

En inderdaad even rustig je tijd voor nemen! Met iRacing kan een hoop het is een SIM, dat komt met giga veel software add-ons en opties. Heb je dat allemaal nodig als je begint te racen? Ik denk het niet gewoon lekker racen en uit je rookie licence komen en er van genieten want het gaat immers om het plezier!!!

Als je zit te poepen kun je altijd even youtube filmpje kijken van een learn the track :+
Dat kan je ook wel wat opweg helpen als je het even niet meer weet.

Maar lekker focus op de MX5 en lekker circuit racen wat er nu is.

[ Voor 37% gewijzigd door Blerf op 17-05-2020 15:08 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgende iRacing week is het MX5 rookie circuit Okoyama Full track.
Vanavond om 20 uur geef ik weer instructie op die baan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevokay
  • Laatst online: 04-07 13:12
JoepW schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Hi Toon!
Kom je morgenavond langs bij de iRacing school?
vanavond is Mazda tijd?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:21
Vandaag de BMW 12.0 op Zandvoort.
Race 1 iets te voorzichtig geweest in zowel de kwalificatie als race en vanaf P14 gestart. Daarna een vergelijkbaar incident als met de F3 gisteren. Alleen dit keer niet bij de start, maar aan het einde van ronde 1. Bos uit met de BMW is op koude bandjes erg tricky, iemand vergist zich daarin en spint. Hij raakte niks en bleef netjes stil staan, maar in de chaos daarachter klappen ze wel op elkaar. Dit keer kom ik er netjes door heen en kan naar een uiteindelijke 9e plaats rijden.

2e race in de kwalificatie iets meer risico genomen en daarmee stond ik op P5. In het Scheivlak zijn we er al eentje kwijt en 1e keer Tarzanbocht nog eentje die zich vergist in de koude bandjes. P3 dus en onder de achtervleugel van P2. Dat bleek dus iemand te zijn die best redelijke rondetijden kon rijden, maar niet kan racen. Elke bocht maakte hij de klassieke fout door te veel snelheid mee de bocht in te nemen en daardoor op de exit dus op de verkeerde lijn zat en te weinig snelheid mee nam. Daar kom je mee weg als je alleen rijdt of vooraan in een groepje, maar niet wanneer je iemand volgt. Dat merkte ik dus binnen een halve ronde nadat ik hem ingehaald had. Heel klein tikje wat maar 0x opleverde, maar genoeg om haaks op de baan gezet te worden. Voor ik eenmaal in het juiste spoor stond was ik van P2 terug gevallen naar wederom P9.

2x dezelfde uitslag, maar wel beide keren met een ander gevoel...

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Stevokay schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:19:
[...]

vanavond is Mazda tijd?
Idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Beltoni schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:44:
[...]

Hier vind je een agenda, seizoen is wel bijna afgelopen.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Wanneer je moet wachten op een sessie kan je een open practice joinen. Daar kan je ook even meekijken met iemand die sneller is om te zien hoor zij het doen. Zelf rijden en meekijken helpen mij enorm.

Verder gewoon goed kijken wat je wilt rijden. Hoor veel mensen klagen over de BMW 12.0. Zelf zou ik als beginner niet zo snel in een enorm bakbeest stappen als beginnende iRacer.
Je kan gewoon in de mx 5 serie blijven rijden of naar de simlab challenge(de eerste multiclass serie) gaan bij rookie 3.0 en ook in de mazda blijven rijden of evt soltice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAPmHMjZXEUcKsRXv4gUk06SuJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DwVDGBk109OqR5VwkNbbrngC.png?f=fotoalbum_large

wanneer mag ik bij de alien club? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Thaam schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:52:
Ik zit nu in de Mazda cup, maar ik krijg het idee iedere week dat ik meer bezig ben om te kijken waar de auto zich waar gedraagd dan dat ik de grenzen van de auto aan het opzoeken ben. Ik raak in een spin in bochten die ik op een andere baan volgas kan nemen. Terwijl de bocht veel minder scherp is.

Dat knaagt een beetje aan me. Hoe meer je een baan rij hoe sneller je word, dat merk ik wel, maar om nu te zeggen dat ik de wagen volledig onder controle heb ook weer niet. Zeker niet in een battle, het is meer dat je hoopt er niet van af te gaan, dan dat je echt aan het concentreren ben om je tegenstander te verschalken. Het is moeilijk om dat uit te leggen. Ik mis een beetje het stoei" gevoel met de auto. Ik ben meer met de baan aan het stoeien. :D Zodra je auto een beetje overstuur heb dan ben je hem gelijk kwijt.
Iets wat ik mezelf aangeleerd heb is ook je racepace oefenen dus ipv vollebak te pushen en je snelste ronde te verbeteren ga proberen om vloeiende lijnen te rijden en consistent te blijven. Als ik dat meestal doe ga ik vanzelf sneller.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
pfff na echt 3 bizarre races waarin ik mij meerdere keren heb afgevraagd waar die skip barber magneer aan mijn auto vast zat heb ik die in de laatste sessie eindelijk weten kwijt te raken. ik ben in een aantal races gedropt van 1.9K naar 1.7K en net in een race met SoF 2.1 5e geworden, erg lekker geraced met een (beetje gelukkige maar wel) lekkere inhaal actie op het rechte stuk...

hm blijkbaar kunnen we twitch filmpjes niet delen via de youtube manier... dan maar een link

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Maar VRS? War is het en waar vind ik dat?

En hoe bedoel je met de ene week is dit en de andere week dat? Zijn er vaste tracks per week in iRacing?
Ik snap echt helemaal niets van die opzet met het menu en hoe je nu moet beginnen. Voelt allemaal nogmaals heel omslachtig en onduidelijk.

Ik zie alleen online dingen waarvoor je dan 30 minuten in een wachtrij moet gaan ofzoiets... Ben gewend dat je gewoon een sessie kan joinen van andere games.
Bekijk deze filmpjes en er wordt een hoop duidelijk.
https://members.iracing.com/membersite/member/HowTo.do

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:12:
Hoe kan ik jullie joinen? Als dat mag heet dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:40:
[...]

Hoe kan ik jullie joinen? Als dat mag heet dat.
Sorry, maar de Topic Start en de website staat vol met hoe en wat. Misschien je wat inlezen helpt. :X
Begin eens met hier te kijken: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:12:
pfff na echt 3 bizarre races waarin ik mij meerdere keren heb afgevraagd waar die skip barber magneer aan mijn auto vast zat heb ik die in de laatste sessie eindelijk weten kwijt te raken. ik ben in een aantal races gedropt van 1.9K naar 1.7K en net in een race met SoF 2.1 5e geworden, erg lekker geraced met een (beetje gelukkige maar wel) lekkere inhaal actie op het rechte stuk...

hm blijkbaar kunnen we twitch filmpjes niet delen via de youtube manier... dan maar een link
Jij hebt wel geluk hoor.

De laatste 3 races heb ik elke keer in die situatie als jij gezeten, en ging die gast aan de buitenkant dus niet achter mij, en koos eieren voor zijn geld zoals die bij jou doet, maar bleef stug rijden aan de buitenkant waardoor we elkaar elke keer raakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ActualFantasy schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:54:
[...]

Jij hebt wel geluk hoor.

De laatste 3 races heb ik elke keer in die situatie als jij gezeten, en ging die gast aan de buitenkant dus niet achter mij, en koos eieren voor zijn geld zoals die bij jou doet, maar bleef stug rijden aan de buitenkant waardoor we elkaar elke keer raakten.
Ben ik helemaal met je eens, zoals je wellicht ziet rem ik zelf al eerder dan normaal (voor het 300m bord dus) maar zag de kerel links van mij nog eerder remmen, toen was het kort de bocht nemen en een goede exit proberen te maken..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
Deze zag ik net op het Skipforum op de iR-fora: de Skippycopter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon72
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-04-2024
JoepW schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 17:44:
[...]

Hi Toon!
Kom je morgenavond langs bij de iRacing school?
Dat ben ik inderdaad van plan Joep. We spreken straks als ik teamspeak juist heb geconfigureerd

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Thaam schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:52:
Ik mis een beetje het stoei" gevoel met de auto. Ik ben meer met de baan aan het stoeien. :D Zodra je auto een beetje overstuur heb dan ben je hem gelijk kwijt.
Ik heb niet persee het idee dat ik de beste ben om advies te geven. Vanmorgen nog aan phusebox advies gegeven maar vervolgens istie bijna 2 sec sneller dan ik xD.

Maar kwijt bij overstuur heb ik regelmatig meegemaakt. Ook als ik het idee heb dat ik op tijd meestuur. Duurde ff voordat ik doorhad dat blijven planken niet bijdraagt aan de kans hem te redden en WEL bijdraagt aan achterwielen in slip te houden.

Ik weet niet wat jij doet maar het helpt om zodra er iets gebeurt wat je niet snapt. Resetten en meteen replay kijken. Kijk ook naar dat schermpje wat je input laat zien. En dan daar iets veranderen.

Kan ook zijn dat je met teveel snelheid remmend een bocht in gaat. Gewicht gaat dan naar voren/van je achhterwielen af en kunnen dan de rotatie niet aan. Geloof dat de theorie dan zegt ff bijgassen om auto meer in balans te krijgen maar dat beheers ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
Denk niet dat ik vrij krijg van de vrouw op zondag. Ik kan weekends niet helaas. Anders had het me zeker interessant geleken. Tof dat je het doet iig.

Waarschijnlijk later als ik groot ben en de skip ga rijden zal ik de maandag sessies mee gaan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giordino schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:19:
[...]

Denk niet dat ik vrij krijg van de vrouw op zondag. Ik kan weekends niet helaas. Anders had het me zeker interessant geleken. Tof dat je het doet iig.

Waarschijnlijk later als ik groot ben en de skip ga rijden zal ik de maandag sessies mee gaan pakken.
Die skip en mazda sessies zijn nog 2 weken.
Hoe we het daarna gaan doen weten we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:45:
[...]

Sorry, maar de Topic Start en de website staat vol met hoe en wat. Misschien je wat inlezen helpt. :X
Begin eens met hier te kijken: https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
Sorry. Heb me aangemeld in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:06:
[...]

Sorry. Heb me aangemeld in ieder geval.

Hoe doen jullie TeamSpeak met een VR headset?
Yup. (bijna alle) VR headsets hebben een microfoon dus dat gaat prima. Gebruik bij voorkeur Push To Talk.

edit: bijna dan...:P @Wormaap

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 17-05-2020 18:46 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:42:
[...]

Yup. VR headsets hebben allemaal een microfoon dus dat gaat prima. Gebruik bij voorkeur Push To Talk.
De Odyssey+ heeft dan net weer geen ingebouwde mic, dus da's wel onhandig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:42
Ben er vanavond ook wel ff bij, (wel iets later) met vr headset, zonder ingebouwde mic. Ik heb gewoon een headset op samen met de vr bril. Push to talk knop op het stuur gemapped en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als mensen vanavond mee willen doen met School moeten ze wel aangemeld zijn bij de League. Dat staat natuurlijk ook in de welkomsmail. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

JoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:54:
Als mensen vanavond mee willen doen met School moeten ze wel aangemeld zijn bij de League. Dat staat natuurlijk ook in de welkomsmail. O-)
Helaas ben ik verhinderd vanavond :( veel succes en plezier!

Morgen ben ik weer van de partij!

iRacing | Rig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:11:
[Afbeelding]
Het 2020S2 seizoen nadert z'n einde; en daarom gaan we langzamerhand kijken naar het volgende seizoen. En dat betekent: kiezen welke auto we nemen! We hebben dit keer gekozen voor een open poll waarin we 4 auto's voor selecteren. In de keuzelijst staan twee losse auto's en 2 klassen. Mocht de poll uitwijzen op GTE of GT3 dan zullen we op een later moment bepalen of dit een single brand seizoen wordt of niet.

Skip Barber
Instap formule auto, weinig setup mogelijkheden. Populair in de series en een wagen voor zowel beginners als gevorderen.
Class: C
Vermogen:132pk
Gewicht:560kg
# Rijders per race in de series: 133 (Dedicated series)

GTE Class
Qua driveability makkelijker dan de GT3, maar sneller dankzij bredere banden en aero.
Electronics: Wél TC, geen ABS.
Class: C (IMSA); B (Le Mans)
Gewicht: Ca. 1250kg
# Rijders per race in de series: 190 (IMSA total); 89 (Le Mans Total)

GT3 Class
Vermogen: ca 550pk
Electronics: Zowel TC als ABS.
Gewicht: Ca. 1250kg
Class: C (IMSA); B (VRS Sprint)
# Rijders per race in de series: 190 (IMSA total); 104 (VRS Sprint)

Porsche 911 GT3 Cup Class
Een GT3 wagen, maar dan zonder hulpmiddelen. Uitdagend qua karakter maar "rewarding" als je hem onder de knie hebt.
Class: C
Vermogen: 485pk
Gewicht: 1305kg
Electronics: Nee
# Rijders per race in de series: 52 (Dedicated series)

Aan jullie de keuze. Denk goed na wat je voorkeur is, want je kan je stem niet veranderen. De poll is een week open, tot woensdag 20 mei 18:00.

Poll: Welke klasse voor volgend seizoen. Kies hier:
Skip Barber
GTE Class
GT3 Class
Porsche 911 GT3 Cup
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een reminder voor volgend seizoen. Voting eindigt a.s. woensdag 18:00.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 11:14
Al een paar jaar geleden ben ik wel eens aan het racen geweest met grand turismo, f1 2018 en later project cars 2 maar mijn stuur werkte niet meer helemaal lekker en en daarmee verdween de lol ook een beetje. Tot een paar maanden geleden een vriend me wees op iRacing en ik toch een G29 gekocht. Sinds die tijd en geholpen door de tijd die ik vooral savonds over heb door Corona, eigenlijk best fanatiek bezig geweest. Helaas ben ik geen natuurtalent en droom ik alleen maar van de tijden die ik hier voorbij zie komen. Ben echt nog beginner eigenlijk want bijv. blipping en clutching zijn termen die ik pas een paar weken ken. Maar goed, ik heb me aangemeld en ben benieuwd wat dat toe kan voegen. Ik laat me graag verrassen wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Wormaap schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:03:
Deze zag ik net op het Skipforum op de iR-fora: de Skippycopter :+

[Streamable: 2020-05-12 20-58-33_0_0]
_O- .

Ook wel knap, als oranje auto om hem toch nog te raken :D .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Ik heb net 2 Extra schermen besteld voor een Triple screen setup. en 2 DisplayPort kabels voor de 144hz. (uiterlijk 22mei)

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
kampers schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:23:
Ik heb net 2 Extra schermen besteld voor een Triple screen setup. en 2 DisplayPort kabels voor de 144hz. (uiterlijk 22mei)
Lekker. Ik moest mijne afgelopen week weer inleveren op werk. Collega's wilden hun schermen terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

kampers schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:23:
Wat voor GPU heb je? 3 schermen vraagt wel wat, zijn heel wat pixels

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Mithriel schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:37:
[...]

Wat voor GPU heb je? 3 schermen vraagt wel wat, zijn heel wat pixels
GTX 1080. Zou geen probleem mogen zijn op 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlApAwA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07 17:05
Beltoni schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Ik ben naar de Skip Barber overgestapt na de MX5. Een populaire openwheeler serie die een stuk langzamer is dan bijvoorbeeld F3. Leuke auto om het spel een beetje te leren kennen.

Omdat het iRacing seizoen er bijna op zit zou ik nog beter inventariseren wat je zou willen rijden. Heb je andere racegames gespeeld en wat vond je daar leuk? Houd je van sprint races of mogen de races wel wat langer duren (bijv. 1 uur)?
Hey Beltoni,

Ik reed altijd in PC2 en GT, op de ps4.
Ben wel fan van de GT3 series, maar ik ga me even goed inlezen!
Is wel erg wennen vergeleken met de plug & play van de PS4 ;(

Nu nog even teamspeak voor elkaar krijgen met een degelijke headset!

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Ik krijg er maar geen feeling mee... als je in 40 rondjes tijd niks weet te verbeteren :X en vrijwel elk rondje een keer achterstevoren staat.

Bedankt @JoepW voor alle uitleg en tips, sorry dat het verspilde tijd was voor mij. Ik zie wat iedereen doet, ik hoor wat je zegt, maar ik krijg het gevoel niet vertaald naar de sim. Tja ach, er moeten ook mensen zijn als veldvulling he...

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2020 21:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
Jammer dat ik er nu niet bij kon zijn. Instructie van vorige week|(summit point) hebben mij deze week meerdere top5 opgeleverd waarvan 1x P1

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
In vergelijking met andere racegames mis ik gewoon echt het gevoel met rijden. Misschien ben ik teveel gewend geraakt aan de meer arcade games zoals pCars2.

Alle tips van Joep waren zeker welkom maar als ik ga nadenken en dan die tips probeer uit te voeren ga ik alleen maar langzamer.

Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik voel echt bijna niks in iRacing via mijn stuur, maar goed ik heb dan ook geen geweldige setup thuis. Ik voel bijvoorbeeld niet wanneer de auto gaat glijden, als ik over de kerbstones ga voel ik niet en ik heb het idee dat ik puur op geluid rij en reageer momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:09:
In vergelijking met andere racegames mis ik gewoon echt het gevoel met rijden. Misschien ben ik teveel gewend geraakt aan de meer arcade games zoals pCars2.

Alle tips van Joep waren zeker welkom maar als ik ga nadenken en dan die tips probeer uit te voeren ga ik alleen maar langzamer.

Weet niet hoe ik het moet uitleggen maar ik voel echt bijna niks in iRacing via mijn stuur, maar goed ik heb dan ook geen geweldige setup thuis. Ik voel bijvoorbeeld niet wanneer de auto gaat glijden, als ik over de kerbstones ga voel ik niet en ik heb het idee dat ik puur op geluid rij en reageer momenteel.
de MX5 heeft ook een vrij zwakke FFB dus als je die ingame ff wat sterker zet scheelt dat misschien.
wat voor stuur heb je?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:09:

Ik had het zelfde in begin. ligt al heel veel aan die mazda denk ik. En sinds ik GT3 rij mijn FFB goed ingesteld (zodat het FFB balkje oranje knippert) WERELD van verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Raimond613 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:10:
[...]

de MX5 heeft ook een vrij zwakke FFB dus als je die ingame ff wat sterker zet scheelt dat misschien.
wat voor stuur heb je?
Fanatac CSL met McLaren GT3 stuur.
Ik mis de trilmotor wel enorm in dit stuur. Voelt allemaal zo lam aan. Maar goed volgens mij ondersteunt de CSL dat sowieso niet.

Ik heb hem al volgens mij ca. 80% gezet qua FFB sterkte en de minimale force ook al omhoog gezet.

[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zojuist kon ik een keer mee doen met de IMSA GTE series. Mijn eerste race ooit van een uur en ik dacht laat ik het eens extra uitdagend maken en deze rijden met de Porsche RSR waarmee ik in totaal circa 45min had gereden. Dat kon niet goed gaan maar dat ging het tot de 58e minuut wel. Kwalificatie rustig aan gedaan en gestart als 26e. Eerste rondes vooral rustig doorkomen en geen rare dingen doen en rustig mijn ritme vinden. Dat ging beter dan verwacht en na 58 minuten lag ik keurig op een 11e plek met maar enkele inc's.

Tot dat vanuit het niets ik een enorme lag / framedrop / ? krijg waardoor mijn auto enkele seconde onbestuurbaar werd en ik vol in de muur vlieg. Met veel moeite de auto terug gereden naar de pits met dubbele inc's tot gevolg en race voorbij. Uiteindelijk geëindigd op plek 19.

Het probleem is echter dat ik die enorme lag / framedrop vaker heb gehad de laatste dagen. Dit heeft me al verschillende races flinke schade veroorzaakt maar ik kan niet goed verklaren waar het aan ligt. Tijdens de replay zie je het ook niet maar in de race stuur ik plotseling naar rechts. Ik heb vd week mijn monitor opnieuw ingesteld en waarschijnlijk heeft het daarmee te maken want voorheen heb ik dit nooit eerder gehad.

Ik heb nu mijn resolutie omlaag gezet en mijn FPS vastgezet op 100 in de hoop dat dit mijn probleem oplost. Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik het graag!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

@Doubleoz ik heb al een paar weken vrij random iets soortgelijks; heel af en toe stottert het beeld en geluid ff een seconde en dan loopt het weer normaal. Voorheen nooit last van gehad.
Ik heb de afgelopen tijd wel juist een frame cap aangezet wat ik nooit had, maar ook draai ik een aantal apps (crew chief, jrt) die ik daarvoor nooit gebruikte, dus misschien ligt het daar aan?
Vervelende is dat het zo random gebeurt dat de oorzaak achterhalen erg lastig is.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
De lekker chaotische GoT reversed grid race van net vanuit mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/624050065

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 06:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Raimond613 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:33:
@Doubleoz ik heb al een paar weken vrij random iets soortgelijks; heel af en toe stottert het beeld en geluid ff een seconde en dan loopt het weer normaal. Voorheen nooit last van gehad.
Ik heb de afgelopen tijd wel juist een frame cap aangezet wat ik nooit had, maar ook draai ik een aantal apps (crew chief, jrt) die ik daarvoor nooit gebruikte, dus misschien ligt het daar aan?
Vervelende is dat het zo random gebeurt dat de oorzaak achterhalen erg lastig is.
Bij mij gebeurd het inmiddels iedere race dus dat verschilt wel t.o.v. jouw situatie. Ik ben geen extra apps gaan gebruiken dus daar zoek ik het niet direct in. Morgen eens testen of mijn aangepaste instellingen een oplossing bied. Maar dank in ieder geval voor het delen van jouw ervaring en als ik een concrete oplossing heb dan laat ik je dit weten zodat je dit zelf evt. ook kan testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Jimmy J. schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:33:
De lekker chaotische GoT reversed grid race van net vanuit mijn POV: https://www.twitch.tv/videos/624050065
Nogmaals excuus voor mijn glijpartij voor je neus. Ik blijf het een onvoorspelbare auto vinden..

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:16:
[...]

Ik mis de trilmotor wel enorm in dit stuur. Voelt allemaal zo lam aan. Maar goed volgens mij ondersteunt de CSL dat sowieso niet.

Ik heb hem al volgens mij ca. 80% gezet qua FFB sterkte en de minimale force ook al omhoog gezet.
Misschien dat deze settings je wat verder op weg helpen:
https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Thanks ga het proberen. Lijkt vrij basic en het gekke is dat ze daar de kracht veel lager zetten. Maar wellicht handig om even een reset te doen.

Gisteravond ging echt voor geen meter.Moet ook iets verzinnen op 1 oor Teamspeak headset en 1 oor geluid van de VR headset. Vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Alouwerse schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:02:
[...]

Nogmaals excuus voor mijn glijpartij voor je neus. Ik blijf het een onvoorspelbare auto vinden..
Geeft niet man. In lap 1 gaf Eric mij al een voorproefje. Had in lap 3 gewoon veel beter moeten anticiperen, maar was te gretig om niet teveel tijd te verliezen (en ik dacht dat je iets verder na de apex de baan weer op zou komen). Kan gebeuren. Was 'm zelf op warme banden later ook nog bijna kwijt daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20-09 06:35

Phydomir

Dennis

Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:16:
[...]

AC en iRacing gaan wel heel anders om met hun FFB. Als ik het goed heb onthouden is de FFB in AC zo dat er meer verschillende signalen naar de FFB worden gestuurd, dus ook chassis gevoel. Waar iRacing alleen wat er door de stuurkolom gaat naar de FFB gaat. Je hoort wel vaker dat mensen die wisselen tussen de games vooral het verschil in FFB opmerken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phydomir schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:52:
[...]

AC en iRacing gaan wel heel anders om met hun FFB. Als ik het goed heb onthouden is de FFB in AC zo dat er meer verschillende signalen naar de FFB worden gestuurd, dus ook chassis gevoel. Waar iRacing alleen wat er door de stuurkolom gaat naar de FFB gaat. Je hoort wel vaker dat mensen die wisselen tussen de games vooral het verschil in FFB opmerken.
Hmm ja bij gebrek aan een motion platform of iets dergelijks zou het toch wel fijn zijn als je kerbs zou voelen (horen doe ik ze ook amper) maar vooral het gevoel van wegbreken heb ik totaal niet. Lijkt wel een soort van vertraging in te zitten.

Game draait verder vloeiend constant op 90 fps in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Hmm ja bij gebrek aan een motion platform of iets dergelijks zou het toch wel fijn zijn als je kerbs zou voelen (horen doe ik ze ook amper) maar vooral het gevoel van wegbreken heb ik totaal niet. Lijkt wel een soort van vertraging in te zitten.

Hm interessant, de CSL heeft toch de 1.1 wheelbase?
Die heb ik zelf ook, maar heb geen problemen met de FFB, ik voel de curbs ook als ik mij niet vergis..
edit: trillingen zijn inderdaad niet ondersteund, maar zeker bij de hogere curbs voel ik ze zeker wel. Ook vind ik juist het gluid goed aanwezig om te horen waar je zit.
Wellicht helpt het maar bij deze mijn FFB instellingen in iracing:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_dBzjqXaJUpoevAg0N-Vmetwg80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5eHPFr9iIUrPYyhSRmyL9bct.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door ourplayground op 18-05-2020 09:06 ]

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Wormaap schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:44:
[...]

De Odyssey+ heeft dan net weer geen ingebouwde mic, dus da's wel onhandig :+
https://unboundvr.nl/sams...r-headset-met-controllers

en mijn plus model heeft ook een mic

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nu ben je me even kwijt. Daar staat toch juist in de specs dat'ie géén mic heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTKNqleGo3BDwxM_FIgZP705qIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ilhqlbY1vf1FKhNOAWX0UEfX.png?f=fotoalbum_large

Maar @Phusebox heeft volgens mij gisteren meegedaan aan de sessie, dus het zal allemaal goed gekomen zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Phusebox schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Ik zou de filmpjes in de afspeellijst eens doorlopen en kijken wat je nog als additionele uitleg wil bekijken.
https://www.youtube.com/p...TxpHo-2nhmTf63ZXwM_8u1EIO

Hij heeft dan geen Fanatec stuur, maar heeft goede uitleg hoe de verschillende componenten in FFB samen werken. Sowieso heb ik in de hardware van mijn stuur alles op maximaal staan en laat de FFB door de game bepalen. (Fantatec CSW2.5, maar deze tip geldt ook voor de CSL elite)

Als ik het goed heb moet je de wheelforce op 6nm zetten, "Use linear mode" uitvinken dit is alleen voor de direct drive bases.
Damping & min. force heb ik op 0 staan. Zeker als je zegt dat je weinig gevoel hebt in de stuur, lijkt het mij dat je min. force te hoog staat en dus de software van iRacing je de kleinere details niet doorstuurt. Even mee spelen, maar David heeft een goede uitleg in zijn filmpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:59:
[...]

Hm interessant, de CSL heeft toch de 1.1 wheelbase?
Die heb ik zelf ook, maar heb geen problemen met de FFB, ik voel de curbs ook als ik mij niet vergis..
edit: trillingen zijn inderdaad niet ondersteund, maar zeker bij de hogere curbs voel ik ze zeker wel. Ook vind ik juist het gluid goed aanwezig om te horen waar je zit.
Wellicht helpt het maar bij deze mijn FFB instellingen in iracing:[Afbeelding]
Hmm misschien verschil, want ik heb de 1.0.
Die van mij heeft geen mic, althans ik zie wel twee gaatjes aan de onderkant van de bril, maar ik krijg geen microfoon opties in Windows aan de gang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:26
JPM85 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:12:
[...]

Ik zou naast de filmpjes in de afspeellijst eens doorlopen en kijken wat je nog als additionele uitleg wil bekijken.
https://www.youtube.com/p...TxpHo-2nhmTf63ZXwM_8u1EIO

Hij heeft dan geen Fanatec stuur, maar heeft goede uitleg hoe de verschillende componenten in FFB samen werken. Sowieso heb ik in de hardware van mijn stuur alles op maximaal staan en laat de FFB door de game bepalen. (Fantatec CSW2.5, maar deze tip geldt ook voor de CSL elite)

Als ik het goed heb moet je de wheelforce op 6nm zetten, "Use linear mode" uitvinken dit is alleen voor de direct drive bases.
Damping & min. force heb ik op 0 staan. Zeker als je zegt dat je weinig gevoel hebt in de stuur, lijkt het mij dat je min. force te hoog staat en dus de software van iRacing je de kleinere details niet doorstuurt. Even mee spelen, maar David heeft een goede uitleg in zijn filmpje.
Ik heb ook een Csl elite, en met dit filmpje heb ik zoveel meer gevoel gekregen.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevokay
  • Laatst online: 04-07 13:12
Dank je wel Joep voor gisterenavond, veel geleerd over de Mazda en het circuit...ruim 2 seconden gewonnen per ronde...en er ligt nog ruimte...zeker met een betere remset met loadcell. Sparen maar :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Stevokay schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:44:
Dank je wel Joep voor gisterenavond, veel geleerd over de Mazda en het circuit...ruim 2 seconden gewonnen per ronde...en er ligt nog ruimte...zeker met een betere remset met loadcell. Sparen maar :-)
Ik ben paar jaar geleden van een normale Fanatec set naar de CSL Elite loadcell gegaan, maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil heb gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Genoten van gisteren! Interlagos was een nieuwe baan voor mij (nooit eerder in een racegame gereden, en gisteren voor het eerst in iRacing) dus het was niet verrassend dat ik stijf-achteraan stond in de practice-sessie. Keerzijde is dat ik gedurende race 1 en race 2 heel regelmatig getrakteerd werd op (persoonlijk) paarse sectortijden/rondetijden en dus een stijgende merkbaar was.

Vanavond verwacht ik beter beslagen ten ijs te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Luckeh schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:32:
[...]

Een reminder voor volgend seizoen. Voting eindigt a.s. woensdag 18:00.
Is de uitslag van de poll bindend? De uitslag staat volgens mij zo goed als vast.

Omdat ik Oulton Park niet heb ga ik de Skip een weekje parkeren. Tijd over om alvast met de nieuwe auto aan de slag te gaan dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Is er een bepaalde setting die ervoor zorgt dat ik de sectortijden en zo ook zie gedurende de race? Of is het kwestie van op TAB drukken in de race?

Nu verdwijnt die altijd, en zie ik hem alleen in practice en kwali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
ActualFantasy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:20:
Is er een bepaalde setting die ervoor zorgt dat ik de sectortijden en zo ook zie gedurende de race? Of is het kwestie van op TAB drukken in de race?

Nu verdwijnt die altijd, en zie ik hem alleen in practice en kwali.
Tab drukken tijdens race.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 15:45
Beltoni schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Is de uitslag van de poll bindend? De uitslag staat volgens mij zo goed als vast.

Omdat ik Oulton Park niet heb ga ik de Skip een weekje parkeren. Tijd over om alvast met de nieuwe auto aan de slag te gaan dus :D
Het is een raadgevende peiling. Ik denk dat ze voor de 911-cupauto gaan.

[/knvbmodus] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:20:
[...]

Oulton in de Skip is wel een leuke combinatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
Wormaap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:27:
[...]

En meer ruimte langs de baan >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
frizti schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:28:
[...]

En meer ruimte langs de baan >:)
Onhandig dat.. Dan gaan mensen je straks nog inhalen via het gras en zo. Op Bell Isle weet je iig waar ze vandaan kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
ActualFantasy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:32:
[...]

Onhandig dat.. Dan gaan mensen je straks nog inhalen via het gras en zo. Op Bell Isle weet je iig waar ze vandaan kunnen komen ;)
Ik bedoelde meer ruimte voor mezelf :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wormaap schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Ja ik vind Oulton een heerlijke baan (in Project Cars) maar het is denk ik geen goede aankoop voor de lange termijn, al begin ik wel direct weer te twijfelen |:(

Door alvast met de GTE aan de slag te gaan kan ik voor het einde van het seizoen mijn License nog een boost geven. Die staat momenteel op C4.5 omdat ik nog geen C class races heb gedaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Beltoni op 18-05-2020 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Beltoni schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Ja ik vind Oulton een heerlijke baan (in Project Cars) maar het is denk ik geen goede aankoop voor de lange termijn, al begin ik wel direct weer te twijfelen |:(

Door alvast met de GTE aan de slag te gaan kan ik voor het einde van het seizoen mijn License nog een boost geven. Die staat momenteel op C4.5 omdat ik nog geen C class races heb gedaan.
Hoewel ik natuurlijk niet in je portemonnee kan kijken en zeker niets wil opdringen, koop ik zelf m'n tracks vooral onder de aanname dat ik uiteindelijk toch wel alle road tracks ergens voor moet hebben :+ Maar da's na twee seizoenen Skip natuurlijk vrij makkelijk te roepen, want daardoor ben ik toch al'n heel eind :X

License vind ik dan weer minder belangrijk. Het is niet alsof je iR ineens 'uitspeelt' als je je A-license haalt. Tenzij er klasses zijn waar je graag wil rijden en waarvoor je een B-license nodig hebt zou ik me er niet te druk om maken. Een hogere license betekent alleen maar dat je sneller SR verliest :P

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 18-05-2020 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Welke van de GTE klasse auto's rijdt het beste? Ik doel dan op grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
fietsbob schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:13:
Hier ben ik ook benieuwd naar!
Porsche lijkt mij het mooiste, maar das puur door de auto O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
Beltoni schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:49:
[...]

Ik zag dat je in ieder geval 10x Belle Isle gedaan hebt. Als je ook 10x Oulton gaat doen is dat minimaal 450 minuten aan plezier voor 15,-. Als jij 1 activiteit kan noemen wat je deze week kan doen wat goedkoper is, dan hoor ik dat graag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Ik heb zelf de Porsche en de BMW, vind de Porsche iets minder ‘log’ rijden dan de BMW. Welke sneller is durf ik niet te zeggen en is misschien ook baan afhankelijk..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

B Tender schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:23:
[...]

Het is een raadgevende peiling. Ik denk dat ze voor de 911-cupauto gaan.

[/knvbmodus] ;)
Plan B is dat we bij de GT4 blijven :P
Maar inderdaad, deze poll uitslag lijkt dusdanig raadgevend dat we geen KNVB-act durven gaan doen.
De BoP is best goed door de bocht genomen. In de topsplit van de 6hr van Silverstone afgelopen weekend was er een grote mix van BMW, Porsche, Ferrari en GTE. De Porsche was wel favoriet in het veld. Een BMW had de snelste rondetijd, maar werd 2e. Met andere woorden het maakt niet heel veel uit welke auto je kiest.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 267 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies