Valve Index?Luckeh schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:56:
VR werkt in principe goed op alle sets vanaf de Oculus Rift. Ik zou nu minimaal een Rift S nemen of een recente HTC Vive. De HTC Index is populair,
Net een ontzettend leuke race gehad met weinig aanvallen, maar veel verdedigen en wou jullie deze come back niet onthouden..:)
uiteindelijk mijn positie kunnen houden en p7 geworden (p11 gestart)
Valt me trouwens op dat ik hier had verwacht dat mijn SR en IR hard naar beneden zouden hobbelen, maar het omgekeerde is waar.. minder incs op detroit dan op zandvoort.
Wederom, dankzij 3 schermen had ik constant de ander in beeld. Ik vraag mij af hoe dat zit met VR, dan moet ik fysiek weg kijken van de weg volgens mij?
Valt me trouwens op dat ik hier had verwacht dat mijn SR en IR hard naar beneden zouden hobbelen, maar het omgekeerde is waar.. minder incs op detroit dan op zandvoort.
Wederom, dankzij 3 schermen had ik constant de ander in beeld. Ik vraag mij af hoe dat zit met VR, dan moet ik fysiek weg kijken van de weg volgens mij?
[ Voor 14% gewijzigd door ourplayground op 15-05-2020 18:10 ]
dit topic al gezien:Phusebox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:37:
[...]
Odyssey+
Heb het nu beter werkend maar zie nog steeds dubbel. Met andere games geen last van.
Zou met deze beginnen:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614704.page
daar vond ik al snel .ini aanpassingen en mensen met vragen en antwoorden appart voor de Odyssey+
Waarschijnlijk nadat je er door heen bent, denk je ooooh dat was het
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ja, de FOV is 110. Dat is niet genoeg om vanuit je ooghoeken iemand te zien die naast je zit. Je moet dan echt naast je kijken (en je stuur recht houden, dat blijft soms moeilijk) of een knopje binden.ourplayground schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:09:
Terzijde: In werkelijkheid had je door je helm waarschijnlijk ook niet naast je kunnen zien.
Tegen niemand zeggen: Ik iRace zonder helmSlaadjeBla schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:26:
[...]
....,Terzijde: In werkelijkheid had je door je helm waarschijnlijk ook niet naast je kunnen zien.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hee, is't nou een sim of een spelletje hier!
Of ga je me nu vertellen dat je ook geen overall aantrekt?
[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 15-05-2020 18:43 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik wist het wel oude cheater! Daarom alleen nog maar league races
#FOVcheaters
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
In VR had ik hem waarschijnlijk de meeste tijd wel gezien omdat hij aan de binnenkant zit en ik naar de apex kijk. Als hij aan de buitenkant zit kijk ik voor de bocht of bij het uitkomen van de bocht vaak even opzij waar precies en verder vertrouw ik op m'n virtual mirror (daar hoef ik m'n hoofd niet voor te bewegen) en met name Crew Chief (oftewel, ruimte houden totdat ik 'clear' hoor).ourplayground schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:09:
Heb al diverse dingen gevolgd, enige resultaat is dat VR nu helemaal niet meer herkend wordt.Blerf schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:12:
[...]
dit topic al gezien:
Zou met deze beginnen:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3614704.page
daar vond ik al snel .ini aanpassingen en mensen met vragen en antwoorden appart voor de Odyssey+
Waarschijnlijk nadat je er door heen bent, denk je ooooh dat was hetalthans zo was het bij mij met de rift S.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Toch even resetten en dan stap voor stap door nemen allemaal.Phusebox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:02:
[...]
Heb al diverse dingen gevolgd, enige resultaat is dat VR nu helemaal niet meer herkend wordt.
Bedoel je bent niet de enige met deze set, en zijn er een hoop die er toch mee rijden als ik het zie op iRacing forum. Reset en stap voor stap door lopen.
zal je ongetwijfeld lukken en anders even in oddesy+ topics na vragen
Het is gelukt maar geen idee wat nu de truc is geweest.Blerf schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:13:
[...]
Toch even resetten en dan stap voor stap door nemen allemaal.
Bedoel je bent niet de enige met deze set, en zijn er een hoop die er toch mee rijden als ik het zie op iRacing forum. Reset en stap voor stap door lopen.
zal je ongetwijfeld lukken en anders even in oddesy+ topics na vragen
Nu alleen kotsmisselijk van 2 uur naar dubbel beeld kijken en 30x in-uit VR...
Nou, dat was me de race wel weer... Bocht drie puinhoop voor me, rustig erdoorheen maar het was toch te krap en ik word door een relatief klein tikje ontzettend gelanceerd. Tow, QR, ronde later plant ik'm zelf met rechtsachter in de muur bij het uitkomen van bocht 2. Auto onrijdbaar, meatball, quit. Wat het vooral naar maakt, is dat ik niet gewoon meteen een nieuwe race in kan duiken
Ik zat bij je in de raceWormaap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:38:
Nou, dat was me de race wel weer... Bocht drie puinhoop voor me, rustig erdoorheen maar het was toch te krap en ik word door een relatief klein tikje ontzettend gelanceerd. Tow, QR, ronde later plant ik'm zelf met rechtsachter in de muur bij het uitkomen van bocht 2. Auto onrijdbaar, meatball, quit. Wat het vooral naar maakt, is dat ik niet gewoon meteen een nieuwe race in kan duiken
Veel plezier met iRacing!Phusebox schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 20:23:
[...]
Het is gelukt maar geen idee wat nu de truc is geweest.
Nu alleen kotsmisselijk van 2 uur naar dubbel beeld kijken en 30x in-uit VR...

Merci, zal eens kijken naar een mic dezer dagenJoepW schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 22:51:
[...]
Aankomende zondag doen we Okayama aan.
We gebruiken spraak van Teamspeak voor vragen en instructie.
Zonder dat werkt instructie echt niet.
Inmiddels de 1:25 doorbroken
Goedenavond heren,
Ben van plan morgen iracing aan te schaffen, kom nu van project cars 2. Heb al gelezen in de intro dat er een referral code rond gaat voor Tweakers? Zijn er verder nog tips en aanbiedingen waar jullie van af weten?
Ben van plan morgen iracing aan te schaffen, kom nu van project cars 2. Heb al gelezen in de intro dat er een referral code rond gaat voor Tweakers? Zijn er verder nog tips en aanbiedingen waar jullie van af weten?
http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=510679
Weet iemand of de Skip een update heeft gehad wat versnellingsbak betreft?
Val me namelijk op dat als ik nu op schakel, de bak niet meer echte klappen geeft.Maar klinkt meer als geleidelijk overgaan van ene versnelling naar het andere.
Klinkt erg soepel..onnatuurlijk in mijn gehoor
Normaal gaf de bak echt een klap als ik schakelde.
Heb voor het geval alles geprobeerd : clutch, blimp, stall clutch..maar geen een geeft vertrouwde klap geluid.
Daarom vraag ik me af of de skip een update gehad heeft of dat het instelling betreft
Val me namelijk op dat als ik nu op schakel, de bak niet meer echte klappen geeft.Maar klinkt meer als geleidelijk overgaan van ene versnelling naar het andere.
Heb voor het geval alles geprobeerd : clutch, blimp, stall clutch..maar geen een geeft vertrouwde klap geluid.
Daarom vraag ik me af of de skip een update gehad heeft of dat het instelling betreft
Is geupdate ja.seninha schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:48:
Weet iemand of de Skip een update heeft gehad wat versnellingsbak betreft?
Ok, dank je...Vind het geen gehoor hahaha..Lijkt wel een DSG bak
Bovenaan op onze site staat een aanbieding voor 3 maanden.AlApAwA schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:39:
Goedenavond heren,
Dat kan altijd..Waterkoker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:38:
[...]
Merci, zal eens kijken naar een mic dezer dagenmaar kan ik ook joinen en gewoon luisteren zonder instructie?
Inmiddels de 1:25 doorbroken
Op pace heb ik het absoluut niet verdiend, maar * Wormaap heeft eindelijk zijn eerste win binnen 
P4 gestart, goed weg, problemen vermeden en ronde 2 op p1 ingegaan. Bocht 1 net wat te hard ingegaan, links een offtrack gepakt en vervolgens rechts richting de muur het rechte stuk op. Met de gas+rem-'truc' de wagen gevangen, maar natuurlijk alle tempo kwijt, dus p4 mijn weg moeten vervolgen. 1, 2 en 3 waren een groepje dat aan het knokken was, dus daar kunnen aansluiten. terwijl p5 achter mij bij het groepje komt. Op het einde van het tweede rechte stuk divebombt p2 p1 (en zichzelf) eraf. P5 kan het vermijden maar verliest daar 2s ofzo mee. De nieuwe p1 en ik dus met een gat van 3s achter ons verder. Ik was sneller, maar Belle Isle is niet per se een makkelijke baan om veilig in te halen. Maar het was nog vroeg in de race, dus ik wilde onze voorsprong niet verliezen aan een te heftig gevecht. Dus rustig dicht achter hem blijven hangen, maar voor alle bochten wat ruimte gegeven. En dat betaalde zich een paar rondes later af toen hij slecht het tweede rechte stuk naar op kwam en ik juist een goede run had. Het stuk daarna was ik sowieso sneller, dus voor het rechte stuk naar start/finish lag ik al ver genoeg voor om niet bang te hoeven zijn dat'ie met mijn tow weer terug zou komen. Vanaf daar rustig de voorsprong uitgebouwd naar 4.5s. Daarna iets rustiger gaan rijden en uiteindelijk op +2.5s de race gewonnen
Het heeft een half jaar geduurd, en het was split 7 uit 10, met een SoF van 1223. Maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee

P4 gestart, goed weg, problemen vermeden en ronde 2 op p1 ingegaan. Bocht 1 net wat te hard ingegaan, links een offtrack gepakt en vervolgens rechts richting de muur het rechte stuk op. Met de gas+rem-'truc' de wagen gevangen, maar natuurlijk alle tempo kwijt, dus p4 mijn weg moeten vervolgen. 1, 2 en 3 waren een groepje dat aan het knokken was, dus daar kunnen aansluiten. terwijl p5 achter mij bij het groepje komt. Op het einde van het tweede rechte stuk divebombt p2 p1 (en zichzelf) eraf. P5 kan het vermijden maar verliest daar 2s ofzo mee. De nieuwe p1 en ik dus met een gat van 3s achter ons verder. Ik was sneller, maar Belle Isle is niet per se een makkelijke baan om veilig in te halen. Maar het was nog vroeg in de race, dus ik wilde onze voorsprong niet verliezen aan een te heftig gevecht. Dus rustig dicht achter hem blijven hangen, maar voor alle bochten wat ruimte gegeven. En dat betaalde zich een paar rondes later af toen hij slecht het tweede rechte stuk naar op kwam en ik juist een goede run had. Het stuk daarna was ik sowieso sneller, dus voor het rechte stuk naar start/finish lag ik al ver genoeg voor om niet bang te hoeven zijn dat'ie met mijn tow weer terug zou komen. Vanaf daar rustig de voorsprong uitgebouwd naar 4.5s. Daarna iets rustiger gaan rijden en uiteindelijk op +2.5s de race gewonnen
Het heeft een half jaar geduurd, en het was split 7 uit 10, met een SoF van 1223. Maar ik ben er nog steeds ontzettend blij mee
Met de Mazda probeer ik zonder de koppeling te gebruiken terug te schakelen. Dus de rem in, vervolgens downshift/flipper inhouden, en dan een dot gas geven. 9/10 keer gaat de versnelling dat 1tje lager. Helaas gebeurt zo nu en dan dat de auto in zijn vrij komt. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Of ik moet gewoon leren 'heel toe' toe te passen
maar de koppeling ontwijken gaat wat sneller
Of ik moet gewoon leren 'heel toe' toe te passen
Zijn er database problemen of zo?
Al mijn sectortijden en snelste tijden zijn pleite? En hij registreert ook niks meer.
Al mijn sectortijden en snelste tijden zijn pleite? En hij registreert ook niks meer.
Hier geen problemenActualFantasy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:12:
Lekker bezig! dat is wel waar je het voor doet!!ourplayground schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 18:09:
Net een ontzettend leuke race gehad met weinig aanvallen, maar veel verdedigen en wou jullie deze come back niet onthouden..:)
[YouTube: Skip Barber @ Detroit Belle Isle 2 Iracing]
Zo hey!!! Gefeliciteerd!!!! Ik dacht vandaag ook mijn eerste te pakken, maar #1 was toch iets te snel jammer genoeg!Wormaap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:13:
Op pace heb ik het absoluut niet verdiend, maar * Wormaap heeft eindelijk zijn eerste win binnen
Win = winWormaap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:13:
Pace hoeft niet perse een ding te zijn, anderen moeten ook een race rijden.
To finish first, first you have to finish
Gefeliciteerd!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Proficiat man!Wormaap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:13:
Sectortijden etc. worden lokaal opgeslagen in ../iracing/lapfiles/[trackname]/[carname].*ActualFantasy schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 23:12:
Je zal het 'probleem' lokaal moeten zoeken.
Ik ben van plan volgend seizoen de skip en een 5 tal circuits te kopen. Welke tracks zijn het meest populaire en koop ik het beste? Ik ben op de hoogte van de rotatie van de skip, maar het is moeilijker een zicht te krijgen op wat het meest populaire is en dus dikwijls terugkomt. Op basis van de skip excel lijkt alles wel dikwijls terug te komen.Wormaap schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 17:23:
Het schema voor de Skip voor 2020S3 en 2020S4 is bekend
Hierrrrzo
[...]
Bathurst
Ik dacht om het volgende te kopen:
Watkins Glen
Bathurst / Mt Panorama
Interlagos / AD José Carlos
NBR Nordschleife
Cd Spa-Francorchamps
Maar dan heb ik voor volgend seizoen maar 2 tracks (en de 2 gratis tracks). Dan koop ik er misschien nog twee extra. Zolder lijkt mij minder populair, maar wel leuk omdat hier in de buurt is
Sjonge jonge..
Zat ik in de top split een keer. Met Jimmy. Die stond op 1 ik op 14.
Na paar rondjes lig ik 8ste. Netjes... Tot ik door een paniekaanval tijdens het inhalen van een achterblijver die een schielkse beweging maakt in plaats van 2 naar 3, van 2 naar 1 schakel.... Boem zegt mijn motor....
1.50 tow....
Toch nog 13de geworden, en weer iets dichter naar de 1.43... 1.44.2 nu. En dat was rondje voor mijn plof.
Kan daar zo van balen he...
Zat ik in de top split een keer. Met Jimmy. Die stond op 1 ik op 14.
Na paar rondjes lig ik 8ste. Netjes... Tot ik door een paniekaanval tijdens het inhalen van een achterblijver die een schielkse beweging maakt in plaats van 2 naar 3, van 2 naar 1 schakel.... Boem zegt mijn motor....
1.50 tow....
Toch nog 13de geworden, en weer iets dichter naar de 1.43... 1.44.2 nu. En dat was rondje voor mijn plof.
Kan daar zo van balen he...
^ Ik had m'n eerste overwinning in de Skip
Ein-de-lijk een keer de slipstream met de achtervolgers kunnen breken haha. Oh ja, en een 1:41.7 gereden
Ik kan trouwens bevestigen (na de verwarring tussen Ton en Dirk in Mid-Ohio) dat ook in officiële races het mogelijk is dat als 2 mensen in contact komen, persoon x een 4x krijgt en persoon y helemaal niks. Ik werd van achter aangereden in de GT4 bij het aanremmen van de 1ste hairpin in Donnington, met een beste bak schade tot gevolg. De 'dader' (die mij niet raakte op zijn scherm) had helemaal niks. Het was een Amerikaan versus een Nederlander, dus ping/netcode zal groot geweest zijn. Maar dat altijd beide personen een 4x krijgen is bij dezen ontkracht

Ik kan trouwens bevestigen (na de verwarring tussen Ton en Dirk in Mid-Ohio) dat ook in officiële races het mogelijk is dat als 2 mensen in contact komen, persoon x een 4x krijgt en persoon y helemaal niks. Ik werd van achter aangereden in de GT4 bij het aanremmen van de 1ste hairpin in Donnington, met een beste bak schade tot gevolg. De 'dader' (die mij niet raakte op zijn scherm) had helemaal niks. Het was een Amerikaan versus een Nederlander, dus ping/netcode zal groot geweest zijn. Maar dat altijd beide personen een 4x krijgen is bij dezen ontkracht
Waar ik in godsnaam nog 2.5 seconden moet vinden is mij een raadsel...Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
^ Ik had m'n eerste overwinning in de SkipEin-de-lijk een keer de slipstream met de achtervolgers kunnen breken haha. Oh ja, en een 1:41.7 gereden
![]()
auto blip aanzetten. Heel-toe vaak geprobeerd, nog steeds zonder succes.Waterkoker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 22:45:
Met de Mazda probeer ik zonder de koppeling te gebruiken terug te schakelen. Dus de rem in, vervolgens downshift/flipper inhouden, en dan een dot gas geven. 9/10 keer gaat de versnelling dat 1tje lager. Helaas gebeurt zo nu en dan dat de auto in zijn vrij komt. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Of ik moet gewoon leren 'heel toe' toe te passenmaar de koppeling ontwijken gaat wat sneller
Niet te fanatiek worden in de Skip Jim:) Maar proficiat met je overwinning! Bizar waar je die 1.41.7 vandaan haalt...Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
^ Ik had m'n eerste overwinning in de SkipEin-de-lijk een keer de slipstream met de achtervolgers kunnen breken haha. Oh ja, en een 1:41.7 gereden
Had ik afgelopen week ook, ook met een Amerikaan @ Donington. Ik spinde en kreeg een 4x, hij kreeg geen incident geregistreerd.Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
Lekker bezigJimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
Was die 1:41.7 met tow? * Wormaap was blij met zijn eerste 1:44.9

Maar da's ook het mooie, het kan altijd beter/sneller
Dat is nog eens mooi nieuws! Ben benieuwd of hij net zo enthousiast is.Jimmy J. schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 21:55:
@Beltoni en @B Tender, Bob has joined the iRacing partyBen hem even door alle settings van iRacing aan het lozen, maar hij blijft weinig FFB houden. Aangezien jullie hetzelfde stuur hebben; wat gebruiken jullie?
Lastig om zo iets te zeggen over de FFB. Heb volgens mij niet heel veel veranderd maar kan er wel even met hem doorheen gaan als hij ergens dit weekend online is.
Lekker hoor!! Ik moet maar weer eens een paar rondjes achter je aan gaan rijden. Vrees dat ik veel tijd verlies met het remmen. Ik heb het gevoel dat ik te hard rem en hoor ook vaak mijn banden glijden. Probleem is dat als ik er op probeer te letten dat ik een halve ronde goed ga en vervolgens een bocht mis...Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
Skip op Detroit met een 1:41? Dat is behoorlijk snel! Heb je een replay ofzo? Ik ben behoorlijk aan het trappen en rij lage 43’s ik zou niet weten waar ik nog 1,5 seconden moet winnen.Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:11:
![]()
He, zo jammer dit. Op de twee stuurfoutjes na, had hier een 1.43 ingezeten. Wel blij met mijn nieuwe snelste rondje ooit.
Als er iemand zin heeft en tijd heeft, misschien nog tips waar die overige 2.5 seconde vandaan moet komen?
Als er iemand zin heeft en tijd heeft, misschien nog tips waar die overige 2.5 seconde vandaan moet komen?
[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 16-05-2020 12:02 ]
Yes, die was met tow. Daarna nog 2x een 42.0 zonder tow gereden.Wormaap schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:42:
[...]
Lekker bezig
Was die 1:41.7 met tow? * Wormaap was blij met zijn eerste 1:44.9
Maar da's ook het mooie, het kan altijd beter/sneller
Dat denk ik wel! Hij heeft al een paar keer in mijn rig wat rondjes gedraaid, dus hij weet enigszins wat voor vlees hij in de kuip haalt. Heb gisteren al even achter hem aan gereden in de MX-5, en dat ging direct al een stuk constanter dan met Project Cars.Beltoni schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:59:
[...]
Dat is nog eens mooi nieuws! Ben benieuwd of hij net zo enthousiast is.
Helaas die race niet gestreamt, maar is een 1.42.1 zonder tow ook goed?laforte schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 11:16:
[...]
Skip op Detroit met een 1:41? Dat is behoorlijk snel! Heb je een replay ofzo? Ik ben behoorlijk aan het trappen en rij lage 43’s ik zou niet weten waar ik nog 1,5 seconden moet winnen.
Bocht 1 en 2: NetjesActualFantasy schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:02:
He, zo jammer dit. Op de twee stuurfoutjes na, had hier een 1.43 ingezeten. Wel blij met mijn nieuwe snelste rondje ooit.
[YouTube: Skip Barber snelste lap.]
Bocht 3: Iets later remmen wat meer snelheid meenemen. Je mag links helemaal op de exit-kerb uitkomen.
Bocht 4: Eerder insturen en vol de binnenste kerb meepakken.
Bocht 5: Spreekt voor zich
Bocht 7 (scherpe rechter na lange snelle stuk): Veel eerder insturen. Je hele auto mag over die kerb heen stuiteren. Zie Twich-linkje hierboven.
Laatste 2 bochten: Top
Hiernet Audi TCR gereden en ik kreeg een stop and go penalty wanneer ik bezig was met het vertragen omdat ik een slow down had gekregen door de cours te cutten. Dat laatste was ongelukkig omdat ik aangeraakt werd en daardoor de track heb gecut. Fair enough, ik vertraag voor die 1.1 seconden en toen ik aan 0.2 zegt ie dat ik een stop and go heb. I mean?
Ik was nog binnen diezelfde ronde..
Ik was nog binnen diezelfde ronde..
Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:18:
[...]
Yes, die was met tow. Daarna nog 2x een 42.0 zonder tow gereden.
[...]
Dat denk ik wel! Hij heeft al een paar keer in mijn rig wat rondjes gedraaid, dus hij weet enigszins wat voor vlees hij in de kuip haalt. Heb gisteren al even achter hem aan gereden in de MX-5, en dat ging direct al een stuk constanter dan met Project Cars.
[...]
Helaas die race niet gestreamt, maar is een 1.42.1 zonder tow ook goed?
[...]
Bocht 1 en 2: Netjes
Bocht 3: Iets later remmen wat meer snelheid meenemen. Je mag links helemaal op de exit-kerb uitkomen.
Bocht 5: Spreekt voor zich![]()
Bocht 7 (scherpe rechter na lange snelle stuk): Veel eerder insturen. Je hele auto mag over die kerb heen stuiteren. Zie Twich-linkje hierboven.
Hier een ronde van mij van gisteravond een 1:43.3. Zonde telemetrie zijn de ronden heel lastig te vergelijken.
Thanks voor de tips.Jimmy J. schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 12:18:
Bocht 1 en 2: Netjes
Bocht 5: Spreekt voor zich![]()
:fill(white):strip_exif()/f/image/nOVkFbXwqYg6klvb2HVxQANN.png?f=user_large)
Ik dacht toch dat ik in bijna 11 jaar iRacing alles al wel een keer meegemaakt heb, maar niet dus.
Net met de F3 op Zandvoort. Polesitter laat in de opwarmronde het tempo zakken en gaat in Bos Uit al op het gas, tot zover niks bijzonders. Maar hij gaat te vroeg en de safety car is nog in de baan. Blijkbaar doet hij dit vaker want hij remt niet, nummer 2 twijfelt wel en remt iets af waarna het hele veld er op klapt.
Ik lift maar vanaf alle kanten komen de auto's terug de baan op en ik kan geen kant op. Misschien had ik in dat geval juist wel het gas erop moeten houden
Achteraf gezien hadden ze achter mij zo'n gat laten vallen dat ik ruimte had om af te remmen, maar dat is nou niet meteen het eerste waar ik aan dacht toen de auto's van alle kanten terug kwamen stuiteren.
Ik denk dat ik er toch een protest aan ga wagen. Polesitter was met afstand de snelste man op de baan en had dit soort trucjes helemaal niet nodig.
Uiteindelijk ben ik op 2 rondjes achterstand 14e geworden. Als je dan ziet dat de 4 auto's die achter mij op de grid stonden 2e,3e,4e en 5e zijn geworden...
Net met de F3 op Zandvoort. Polesitter laat in de opwarmronde het tempo zakken en gaat in Bos Uit al op het gas, tot zover niks bijzonders. Maar hij gaat te vroeg en de safety car is nog in de baan. Blijkbaar doet hij dit vaker want hij remt niet, nummer 2 twijfelt wel en remt iets af waarna het hele veld er op klapt.
Ik lift maar vanaf alle kanten komen de auto's terug de baan op en ik kan geen kant op. Misschien had ik in dat geval juist wel het gas erop moeten houden
Achteraf gezien hadden ze achter mij zo'n gat laten vallen dat ik ruimte had om af te remmen, maar dat is nou niet meteen het eerste waar ik aan dacht toen de auto's van alle kanten terug kwamen stuiteren.
Ik denk dat ik er toch een protest aan ga wagen. Polesitter was met afstand de snelste man op de baan en had dit soort trucjes helemaal niet nodig.
Uiteindelijk ben ik op 2 rondjes achterstand 14e geworden. Als je dan ziet dat de 4 auto's die achter mij op de grid stonden 2e,3e,4e en 5e zijn geworden...
Dat is wel een protest waard ja. Ik heb toevallig 2 weken geleden ook een protest gedaan voor een soort gelijk iets.Richard117 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:06:
Ik dacht toch dat ik in bijna 11 jaar iRacing alles al wel een keer meegemaakt heb, maar niet dus.
Ik lift maar vanaf alle kanten komen de auto's terug de baan op en ik kan geen kant op. Misschien had ik in dat geval juist wel het gas erop moeten houden![]()
[YouTube: 2020 05 16 12 28 55 0 0]
In de instructievideo van iRacing melden ze ook dat je pas op je gas mag als leidende auto bij het naar binnen gaan van de pace car.
Ik heb me gisteren toch maar aan een race gewaagd op Belle Isle in de skip.
De qualify ging goed voor mijn doen en ik mocht starten op P9.
Het was chaos in de eerste paar bochten en ondanks dat ik wat wrakken kon ontwijken toch een tik opgelopen. Verder in de eerste ronde maak ik zelf een fout en spin over een kerb.
Mijn achtervolger kon mij niet meer ontwijken en glij ik de muur in.
Toch maar verder gereden zonder pitstop maar kon eigenlijk geen echte topsnelheid meer halen.
Daarna stabiele rondjes gedraaid van rond de 1:51 en gefinished op P9.
Toen ik daarna naar de reply keek snap ik wel waarom ik snelheid miste
De qualify ging goed voor mijn doen en ik mocht starten op P9.
Het was chaos in de eerste paar bochten en ondanks dat ik wat wrakken kon ontwijken toch een tik opgelopen. Verder in de eerste ronde maak ik zelf een fout en spin over een kerb.
Mijn achtervolger kon mij niet meer ontwijken en glij ik de muur in.
Toch maar verder gereden zonder pitstop maar kon eigenlijk geen echte topsnelheid meer halen.
Daarna stabiele rondjes gedraaid van rond de 1:51 en gefinished op P9.
Toen ik daarna naar de reply keek snap ik wel waarom ik snelheid miste
:strip_exif()/f/image/J6HabazkImNVrxhVXgkYlc27.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar in dit geval kreeg de leider dus geen drive through ofzo?JPM85 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 13:20:
[...]
Dat is wel een protest waard ja. Ik heb toevallig 2 weken geleden ook een protest gedaan voor een soort gelijk iets.
In de instructievideo van iRacing melden ze ook dat je pas op je gas mag als leidende auto bij het naar binnen gaan van de pace car.
Sta ik net lekker de hele tijd bovenaan te pronken met mijn nieuwe snelste tijd in de practice..
:fill(white):strip_exif()/f/image/jSVYMQJp8BJjKcgin5QkF7wJ.png?f=user_large)
Komt ene Beltoni langs.... die gaat even een stukje sneller gelijk.
Maar, 1.42 komt eraan hoor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/jSVYMQJp8BJjKcgin5QkF7wJ.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 16-05-2020 14:09 ]
Haha sorryActualFantasy schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 14:09:
Sta ik net lekker de hele tijd bovenaan te pronken met mijn nieuwe snelste tijd in de practice..
[Afbeelding]
Rijd echt veel te inconsistent maar de pace is er wel.
Weer de openingslap compleet verkloot, heb geen idee wat het is maar in bocht 4 glijdt de auto weg. Doe het volgens mij vrij rustig maar om de een of andere reden lukt het gewoon niet. Zodra de banden warm zijn ga ik als een raket maar daar heb je niet zoveel aan als je niet goed start...
3e snelste tijd van de sessie maar wel blijven hangen op P12.

[ Voor 22% gewijzigd door Beltoni op 16-05-2020 14:59 ]
Ik was eens aan het kijken wat ik volgend seizoen ga rijden, zodat ik elke week iets tof te doen heb. (Een kalender aan het maken en niet te zot veel geld uit te geven)
Ik heb de Imsa en de VRS Sprint. En was aan het denken om de Skip Barber er ook bij te nemen. Alsnog dit doe zoek ik eigenlijk nog iets tof voor week 3 en 9.
Ik heb Audi R8 LMS, Merc AMG,
Suggesties?
Ik heb de Imsa en de VRS Sprint. En was aan het denken om de Skip Barber er ook bij te nemen. Alsnog dit doe zoek ik eigenlijk nog iets tof voor week 3 en 9.
Suggesties?
Skip is mega fun en ontzettend populair, elk uur een race. Het niveau verschilt enorm per split, sommige heeft wat meer van destruction derby, maar over algemeen echt leuk.kampers schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:53:
Ik was eens aan het kijken wat ik volgend seizoen ga rijden, zodat ik elke week iets tof te doen heb. (Een kalender aan het maken en niet te zot veel geld uit te geven)
Suggesties?
De auto moet je wel liggen, is echt een gevoels auto, met smijten en glijden door de bochten, dat ligt mij persoonlijk wat minder. Ik rij nu af en toe wat in een GTE auto voor fun, en dat is veel meer "gentlemen-like" netjes strak door de bochten etc.
Dit is zo ontzettend persoonlijk. De een is helemaal zot van open wheelers, de andere van bijvoorbeeld een 911 Cup. Maar het lijkt erop, kijkend naar de poll, dat we met Tweakers volgend seizoen de GTE gaan rijden. Dan heb je dus sowieso op zondag- en/of maandagavond een gezellige groep om mee te rijden en tevens oefening voor de officiële week die volgtkampers schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 15:53:
Suggesties?
Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en in iracing. Ik rij in VR met een rift1 en een G27 met loadcel aanpassing.
Ik heb geen talent (slordig), maar rij met veel plezier.
Ik hoop via iracing extra baanuren te maken waardoor ik ook op het echte asfalt weer wat beter ga presteren. Ik rij buiten open pitlane dagen en driftdagen met een 1997 BMW compact sinds een jaar of 6 met veel plezier.
Verder laat ik me verrassen door jullie community en dank voor de toelating;-)
Oja ik ken Joep al een paar jaar en heb dus al wel een beetje over jullie community gehoord.
we gaan elkaar vast spreken later.
Ik ben nieuw op dit forum en in iracing. Ik rij in VR met een rift1 en een G27 met loadcel aanpassing.
Ik hoop via iracing extra baanuren te maken waardoor ik ook op het echte asfalt weer wat beter ga presteren. Ik rij buiten open pitlane dagen en driftdagen met een 1997 BMW compact sinds een jaar of 6 met veel plezier.
Oja ik ken Joep al een paar jaar en heb dus al wel een beetje over jullie community gehoord.
Welkom!!
Ook een keer goed nieuwe van mijn kant. Eindelijk weer een goede race met de Skip, heerlijk gevecht om P2 en ik trok aan het langste eind
Kerel achter me had de druk er goed opzitten dat was echt even pittig maar gelukkig geen fouten gemaakt.
Ook een keer goed nieuwe van mijn kant. Eindelijk weer een goede race met de Skip, heerlijk gevecht om P2 en ik trok aan het langste eind
Kerel achter me had de druk er goed opzitten dat was echt even pittig maar gelukkig geen fouten gemaakt.
Vanochtend 4 races gereden met de Skip en mooi alle crashes mooi kunnen ontwijken. Mijn snelste tijd kunnen bijwerken naar 1.46.023. En de licentie kunnen bijwerken naar 4.58.
Daarna even bezig geweest met de Ferarri 488 GT3, fijne auto.
Vraagje over de VRS Endurance series. Hoe zit dat daar met de pitstops?
Daarna even bezig geweest met de Ferarri 488 GT3, fijne auto.
Vraagje over de VRS Endurance series. Hoe zit dat daar met de pitstops?
Hi Toon!Toon72 schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 16:18:
Goedemiddag allemaal,
Kom je morgenavond langs bij de iRacing school?
Vandaag weer aan het racen met de Skippy, maar heb ene meneer Murphy op bezoek vandaag. De pace is er wel, maar het zit niet mee.
Later in de middag een race gehad waarin ik eerst mijn qually verkloot, dat doe ik wel is vaker helaas. Deze keer was het wel weer zuur, want zou anders pole position hebben gehad. Stom dat ik bij het uitremmen heel lichtjes de muur aanraakte.
In de race ging het natuurlijk ook niet zoals gepland, het begon beheerst, maar de wagen voor me begon te slippen en toen was er geen houden meer aan. In de pit daarna een Jimmy-tje gedaan, reed te ver door. Toen was het leeg voor mijn neus en kon het gas erop. Dat lukte daarentegen best goed, lage 1:43 kwamen er iedere ronde en tegen het einde 3 keer een 1:42 hoog gereden. Helaas kon ik de wagen die toen voor me kwam net niet inhalen.
Hierbij nog een video van mijn qually en de race, heeft iemand nog tips/opmerkingen over mijn qually run, blijkbaar kan je 1:41 rijden, dus er is zeker nog iets te halen.
Later in de middag een race gehad waarin ik eerst mijn qually verkloot, dat doe ik wel is vaker helaas. Deze keer was het wel weer zuur, want zou anders pole position hebben gehad. Stom dat ik bij het uitremmen heel lichtjes de muur aanraakte.
In de race ging het natuurlijk ook niet zoals gepland, het begon beheerst, maar de wagen voor me begon te slippen en toen was er geen houden meer aan. In de pit daarna een Jimmy-tje gedaan, reed te ver door. Toen was het leeg voor mijn neus en kon het gas erop. Dat lukte daarentegen best goed, lage 1:43 kwamen er iedere ronde en tegen het einde 3 keer een 1:42 hoog gereden. Helaas kon ik de wagen die toen voor me kwam net niet inhalen.
Hierbij nog een video van mijn qually en de race, heeft iemand nog tips/opmerkingen over mijn qually run, blijkbaar kan je 1:41 rijden, dus er is zeker nog iets te halen.
Dat was de race waarin ik pole had en die heb ik verkloot in bocht 4.joeristein schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:02:
Vandaag weer aan het racen met de Skippy, maar heb ene meneer Murphy op bezoek vandaag. De pace is er wel, maar het zit niet mee.
[YouTube: Murphy race]

Wie weet hier meer van. Als ik met Headset rij (Arctis5) en ik tik surround aan in iracing is al het geluid mono. Als ik het uitzet is het wel stereo. Als ik op Youtube een 5.1 test draai werkt dat wel op de headset. Waar gaat het mis?
Klapper van het weekend? [Streamable: belle isle race 2]
Is dit een ding nu ja?joeristein schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 20:02:
In de pit daarna een Jimmy-tje gedaan, reed te ver door.
De eer en een certificaatJuliankarssies schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 21:16:
[
We gaan voor p1,
Zitten er ook nog voordelen aan om in je divisie te winnen?
Is toch een hele eer dat zo'n move naar je wordt vernoemd.
Bah, sommige potjes zijn wel frustrerend qua crashes. Belandde in een botsauto sessie. Tikkie zij, tikkie achter, auto voor je verliest controle en komt ineens op de lijn etc etx.
Op een rechte stuk draaide iemand met een kapotte auto ineens de baan op en duwde mij uit het spel. minuten lang in pits. Daarna 2x op het gras en ik was disqualified
Pffff zat er zo lekker in. Mijn snelste quali met 1.43,2 en starten vanaf P4 achter Borja Zazo. Haal hem de eerste ronde en sta na 1 ronde 3e. Vervolgens raak ik hem gewoon kwijt in T1/2.... wat frustrerend zeg.
Wel weer een 1.42,2 gereden maar daar koop je niets voor...

Das balen man! Soms heb je van die dagen, moet je maar gewoon vroeg kappen en volgende dag opnieuw proberen!Waterkoker schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:36:
Bah, sommige potjes zijn wel frustrerend qua crashes. Belandde in een botsauto sessie. Tikkie zij, tikkie achter, auto voor je verliest controle en komt ineens op de lijn etc etx.Op een rechte stuk draaide iemand met een kapotte auto ineens de baan op en duwde mij uit het spel. minuten lang in pits. Daarna 2x op het gras en ik was disqualified
Ik had vandaag in race twee keer war de persoon voor me spinde en me achter wiel raakte, maar ik kon door. Puur geluk en volgende keer lig ik er 2x vanaf. Shit happens
Live to race another day!
Jammer man! Maar 1:42 kan ik alleen maar van dromenBeltoni schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:00:
Pffff zat er zo lekker in. Mijn snelste quali met 1.43,2 en starten vanaf P4 achter Borja Zazo. Haal hem de eerste ronde en sta na 1 ronde 3e. Vervolgens raak ik hem gewoon kwijt in T1/2.... wat frustrerend zeg.
Ik heb mijn manier van schakelen veranderd en (ik denk) dat helpt mij wel. In plaats van even van mijn gas af gebruik de de button clutch op de plekken waar het kan. Doordat ik mijn upshift al in kan houden en vervolgens kort de koppeling indruk zijn de schakelmomenten net wat sneller.Mithriel schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:00:
[...]
Das balen man! Soms heb je van die dagen, moet je maar gewoon vroeg kappen en volgende dag opnieuw proberen!
Ik had vandaag in race twee keer war de persoon voor me spinde en me achter wiel raakte, maar ik kon door. Puur geluk en volgende keer lig ik er 2x vanaf. Shit happens
Live to race another day!
Zonder problemen had ik in dit veld gewoon P5 kunnen rijden.

Ik ga nog even door tot ik de 41-er binnen heb.
[ Voor 7% gewijzigd door Beltoni op 16-05-2020 23:12 ]
Pfoe ik weet even niet hoe ik moet beginnen met dit 'spel'. Heb even paar potjes test drive gedaan, maar waar ik bij games als PC2 in de snelste auto's redelijk kan rijden zonder enige hulp sta ik nu al steeds dwars met een mx5... 
Had niet verwacht dat het zo'n grote stap zou zijn. Maar heb dus ook geen idee waar ik nu het beste kan beginnen en hoe het allemaal werkt. Is niet echt intuïtief zal ik maar zeggen.

Had niet verwacht dat het zo'n grote stap zou zijn. Maar heb dus ook geen idee waar ik nu het beste kan beginnen en hoe het allemaal werkt. Is niet echt intuïtief zal ik maar zeggen.
In testdrive starten is naar mijn idee geen goed idee, ik (<- mijn mening) heb het idee dat test en testdrive gladder is dan practice en race.Phusebox schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:29:
Pfoe ik weet even niet hoe ik moet beginnen met dit 'spel'. Heb even paar potjes test drive gedaan, maar waar ik bij games als PC2 in de snelste auto's redelijk kan rijden zonder enige hulp sta ik nu al steeds dwars met een mx5...
Test de MX-5 eens in een online practice sessie.
Ik heb PC2 geprobeerd, alle 40min waren een kwalitatief uitermate teleurstellende ervaring...
Wil je grip? AC!
Heb je budget? ACC!
Wil je rijden? iRacing!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
1:42.089. Ik ben er bijna. Wat een race zeg pfff. In de kwalificatie 2x de muur geschramd, daarom vanaf P17 starten, in plaats van P3-5. Als een mes door het veld en na 3 rondes al 7e. Voor me een gevecht van 5 auto's waardoor ik aan kan sluiten. Uiteindelijk in de laatste ronde (T1) krijg ik een zet waardoor ik spin, gelukkig viel de schade mee en verloor ik slechts 3 seconden en dus maar 1 plek. P7 met een SoF van 2800, ik teken er voor 
Dit soort races zijn de hele aanschaf van Iracing al waard wat is dit genieten
Dit soort races zijn de hele aanschaf van Iracing al waard wat is dit genieten
Haha, ik ook geen mazzel in de Skip. Quali verprutst (2 x een inc) dus als 13e gestart. Paar rondes ging alles goed tot er voor me iemand spint en ik er op klap. Tow genomen, uitgereden op P13. Die 2K iRating was van korte duur
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing kan inderdaad overweldigend zijn.Phusebox schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:29:
Toen ik jaren geleden overstapte van GTR2/F1 20xx naar iRacing, had ik hetzelfde gevoel. Je moet iRacing net wat anders benaderen dan andere titels. Op een gegeven moment kreeg ik een eureka momentje wanneer ik begreep hoe mijn input het gewicht verplaatste van de auto. Hiervoor had ik nooit bij stil gestaan.
De belangrijkste tip voor de MX5 is dat de banden geen tot weinig grip hebben in de eerste paar rondjes. Dit is omdat ze koud zijn. Rustig beginnen en je merkt dan vanzelf dat je meer controle krijgt over de auto. Dan kan je ook steeds verder de grens opzoeken.
De MX5 vereist ook soepele inputs (gewichtsverplaatsting!). Zorg dat de transitie tussen de verschillende fases van een bocht soepel gaan. Op deze manier neem de meeste snelheid mee in de bochten.
[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2020 00:42 ]
Pfff wat een zeldzaam drama gister in de bmw 12.0. De tijden zijn er wel maar een race uitrijden is bijna onmogelijk.
Start je van pole wordt je vanachter aangetikt. Weg positie, dan maar een keer vanachter starten wil er een je uitremmen maar kan de rem niet vinden dus weer naast de baan. Iedereen wil dmv een divebomb in de eerste bocht van plek 10 naar 1.
Misschien toch maar naar een andere serie oveestappen waar je wat meer tijd hebt om naar voren te rijden en ze niet allemaal eerste willen liggen na de eerste bocht.
Ooh ja en wil de compu ook nog eens niet meewerken in de laatste race framerate terug naar 40 en stuttering. Pff, weg irating. Nou ja misschien kan ik in de lagere splits weer eens een race winnen
Als ik door bocht 1 kom
Start je van pole wordt je vanachter aangetikt. Weg positie, dan maar een keer vanachter starten wil er een je uitremmen maar kan de rem niet vinden dus weer naast de baan. Iedereen wil dmv een divebomb in de eerste bocht van plek 10 naar 1.
Misschien toch maar naar een andere serie oveestappen waar je wat meer tijd hebt om naar voren te rijden en ze niet allemaal eerste willen liggen na de eerste bocht.
Ooh ja en wil de compu ook nog eens niet meewerken in de laatste race framerate terug naar 40 en stuttering. Pff, weg irating. Nou ja misschien kan ik in de lagere splits weer eens een race winnen
[ Voor 18% gewijzigd door dozo71 op 17-05-2020 08:11 ]
@dozo71 Ik herken je verhaal .Het is een hele grote loterij , soms heb je een heerlijke race maar vaker zit je in de ellende door anderen , ik heb zo mijn irating in korte tijd heel snel zien kelderen .Nu zelfs onder de 1000 , erg triest , en niveau wordt daar ook niet beter .Is in de Skip en BMW beetje zelfde verhaal .De beste resultaten had/heb ik meestal als ik in het achterveld start door verprutste qualify , ik begrijp dat sommigen dat bewust doen , maar dat is niet mijn instelling.Als ik een goede startpositie heb probeer ik met rustig tempo opvoeren en me breed te houden voor de achterliggers de banden op temperatuur te krijgen waardoor ik mijn tempo kan gaan rijden. Echt snellere rijders laat ik voorbij en probeer ik te volgen, maar vaker wel dan niet wordt ik ergens getorpedeerd of vliegen er door klappers achter me auto's over en tegen me aan. Frustrerend maar het hoort erbij.En als je dan hier de succesverhalen qua rondetijden en irating zie pffff .Valt genoeg te leren /verbeteren.Maar het blijft een machtige hobby
Gisteravond met de Porsche GTE in de IMSA series op Road Atllanta gereden.
Rijden in een dag-nacht transitie blijft een vette ervaring.
Tijdens de start was het al meteen chaos, sommige denken dat een uur durende race in de 1ste ronde beslist wordt. Gedurende de race ook veel hachelijke momenten gehad met het ontwijken van GT3 achterblijvers.
Gelukkig zonder veel lakschade P7 behaald
...en ja, de 1ste sector met die blinde links-rechts combinatie begrijp ik nog steeds niet
Rijden in een dag-nacht transitie blijft een vette ervaring.
Tijdens de start was het al meteen chaos, sommige denken dat een uur durende race in de 1ste ronde beslist wordt. Gedurende de race ook veel hachelijke momenten gehad met het ontwijken van GT3 achterblijvers.
Gelukkig zonder veel lakschade P7 behaald
...en ja, de 1ste sector met die blinde links-rechts combinatie begrijp ik nog steeds niet

Ik ben 2/3 weken geleden begonnen en heb wel last van hetzelfde. Toch volhouden en de baan/auto combi gaan leren. Icm. VRS ben ik gewoon van bocht naar bocht gegaan. Dus resetten naartoe rijden en dan bocht proberen door te komen. Na een paar bochten rijd je dus een heel rondje.Phusebox schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 23:29:
Ik doe er nog een hele week over om dan consistent op de baan te blijven voor meerdere rondjes. En dan bij de nieuwe track begint dat weer opnieuw.
Specifiek op korte baan beginnen. toen ik begon wa yokohama short dus daar begonnen. Toen ik die door had was Lime rock de volgende. Ook die na een week wel door. Die van afgelopen week summit point heb ik al watmeer moeite. Is dan ook een langere baan.
Ik denk zelf dat het voor mij beter is als ik gewoon rustig begin en dan opbouwen naar de limiet. Tot noch toe begon ik bij VRS. Dan meteen dat proberen maximaal te rijden waardoor je dus heel vaak over de limiet gaat . Zo spendeer je meer tijd in het gras/grind en dat leid tot frustratie en vooral niets leren. Kun je beter te langzaam door bocht gaan want dan leer je dat je iets harder kan en vooral, je bent nog op de baan dus kun je door naar de volgende bocht. Zo vertrouwen winnen is veel productiever.
In onze iRacing draad hier op GoT wordt veel geklaagd over rijgedrag in veel klasses en splits.
Ik blijf van mening dat met anticiperen en in je spiegels kijken je vaak op tijd kunnen reageren op komende incidenten.
Er zijn klasses in andere esport sim race series met real life coureurs waar het ook gewoon grof misgaat. Zie hier een screenie van de Formula E Race at Home Challenge van gisteren!
Ik blijf van mening dat met anticiperen en in je spiegels kijken je vaak op tijd kunnen reageren op komende incidenten.
Er zijn klasses in andere esport sim race series met real life coureurs waar het ook gewoon grof misgaat. Zie hier een screenie van de Formula E Race at Home Challenge van gisteren!

:strip_exif()/f/image/SCbtdqoPk29y9pwN448AefIJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Is ook zeker waar Joep. Met anticiperen kom je een heel eind en vaak lukt me dat ook wel maar op een gegeven moment ben je uitgeanticipeerd. Ik maak ook nog meer dan genoeg fouten maar probeer altijd wel rekening te houden met anderen op de baan. Maar het is toch een beetje geluk hebben en af en toe heb je een unlucky streakJoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:26:
In onze iRacing draad hier op GoT wordt veel geklaagd over rijgedrag in veel klasses en splits.
Er zijn klasses in andere esport sim race series met real life coureurs waar het ook gewoon grof misgaat. Zie hier een screenie van de Formula E Race at Home Challenge van gisteren!![]()
[Afbeelding]

[ Voor 4% gewijzigd door dozo71 op 17-05-2020 09:45 ]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Maar VRS? War is het en waar vind ik dat?Giordino schreef op zondag 17 mei 2020 @ 08:51:
[...]
Ik ben 2/3 weken geleden begonnen en heb wel last van hetzelfde. Toch volhouden en de baan/auto combi gaan leren. Icm. VRS ben ik gewoon van bocht naar bocht gegaan. Dus resetten naartoe rijden en dan bocht proberen door te komen. Na een paar bochten rijd je dus een heel rondje.
Ik doe er nog een hele week over om dan consistent op de baan te blijven voor meerdere rondjes. En dan bij de nieuwe track begint dat weer opnieuw.
Specifiek op korte baan beginnen. toen ik begon wa yokohama short dus daar begonnen. Toen ik die door had was Lime rock de volgende. Ook die na een week wel door. Die van afgelopen week summit point heb ik al watmeer moeite. Is dan ook een langere baan.
Ik denk zelf dat het voor mij beter is als ik gewoon rustig begin en dan opbouwen naar de limiet. Tot noch toe begon ik bij VRS. Dan meteen dat proberen maximaal te rijden waardoor je dus heel vaak over de limiet gaat . Zo spendeer je meer tijd in het gras/grind en dat leid tot frustratie en vooral niets leren. Kun je beter te langzaam door bocht gaan want dan leer je dat je iets harder kan en vooral, je bent nog op de baan dus kun je door naar de volgende bocht. Zo vertrouwen winnen is veel productiever.
En hoe bedoel je met de ene week is dit en de andere week dat? Zijn er vaste tracks per week in iRacing?
Ik snap echt helemaal niets van die opzet met het menu en hoe je nu moet beginnen. Voelt allemaal nogmaals heel omslachtig en onduidelijk.
Ik zie alleen online dingen waarvoor je dan 30 minuten in een wachtrij moet gaan ofzoiets... Ben gewend dat je gewoon een sessie kan joinen van andere games.
Zeer realistisch!JoepW schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:26:
Er zijn klasses in andere esport sim race series met real life coureurs waar het ook gewoon grof misgaat. Zie hier een screenie van de Formula E Race at Home Challenge van gisteren!![]()
[Afbeelding]

Elke klasse rijdt de hele week één track. Als Rookie zul je normaal gezien in de MX-5 beginnen, en die rijdt deze week op Summit Point.Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Maar VRS? War is het en waar vind ik dat?
En hoe bedoel je met de ene week is dit en de andere week dat? Zijn er vaste tracks per week in iRacing?
Ik snap echt helemaal niets van die opzet met het menu en hoe je nu moet beginnen. Voelt allemaal nogmaals heel omslachtig en onduidelijk.
Ik zie alleen online dingen waarvoor je dan 30 minuten in een wachtrij moet gaan ofzoiets... Ben gewend dat je gewoon een sessie kan joinen van andere games.
Het nadeel is dat je niet gewoon een sessie kan joinen met de baan en auto die je op dat moment wil rijden. Maar het voordeel is dat iedereen in je klasse de hele week lang de baan leert kennen. En da's weer goed voor de daadwerkelijke racerij
iRacing werkt wat dat betreft totaal anders dan de meeste racegames/-sims.
Je kan inderdaad ook niet op elk moment een race starten. Dat betekent soms best lang wachten als je in bocht 1 eruitgeknald wordt. Maar tegelijkertijd zorgt dat er wel voor dat er elke keer veel mensen ingeschreven zijn, en je dus altijd met mensen van ongeveer vergelijkbaar niveau rijdt
[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 17-05-2020 10:32 ]
Ik weet dat ik vreselijk in herhaling val voor mensen die al langer dit Topic lezen en volgen. Maar als je de Topic Start leest wordt een hoop duidelijk.....Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]

Hadden die allemaal ook geen schade

VRS is virtual racing school. Daar kom je op/bij door die advertenties die je om de oren krijgt op de iracing website.Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]
In iracing zijn er seizoenen. Voor elke auto is er dan een baan van de week. Iedereen rijd dan die baan. Voor MX5 is er dus opk een rotatie. We zitten nu in 12 van 13 geloof ik. Elke dinsdag "begint" de volgende baan. Zit atm op mobiel dus heb site niet voor me. Maar via racing / series / global mx5 cup / schedule zie je welke banen nu zijn.
Ook in VRS zie je welke baan nu is (daar advanced mx5 en global mx niet doormekaar houden, advanced zijn moeilijkere banen)
Website is idd ff wennen. Maar die manier van werken laat ook zien dat iracing allemaal wat serieuzer is. In de realiteit moet je ook naar een race toe werken door te plannen en indien baan niet bekend vooraf te oefenen.
Publieke testsessies zijn voorturend en voor mx5 meer dan je nodig hebt. Daar kun je zo in en uit stappen zonder consequenties. Een race heeft hoe dan ook invloed op je rating en je stats. Daar wil je weloverwogen aan beginnen
Ik had net iets raars... Mijn hele stuur werkte niet meer. Gelukkig wel roteren, maar alle knoppen + shifters deden niks meer en ook mijn LED-strip bleef hangen. Moest een halve ronde in de 5 rijden en verloor helaas P2 daardoor, maar geluuuukkig ging alles hierna weer 'aan', waardoor ik niet nog verder terugzakte. Wou P3 laten weten dat ik geen snelheid meer had, maar ook de push-to-talk knop deed niks meer.
Geen idee of het software- of hardwarematig (stofje tussen de connector ofzo) was, maar kut was het wel! Vanavond maar even kijken of dit probleem nog een keer terug komt. Weet nu ook hoe @TonCoronel zich voelt als de Porsche niet terug wil schakelen en je daardoor compleet je bocht mist haha.
Geen idee of het software- of hardwarematig (stofje tussen de connector ofzo) was, maar kut was het wel! Vanavond maar even kijken of dit probleem nog een keer terug komt. Weet nu ook hoe @TonCoronel zich voelt als de Porsche niet terug wil schakelen en je daardoor compleet je bocht mist haha.
Hier vind je een agenda, seizoen is wel bijna afgelopen.Phusebox schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:25:
[...]
https://iracing-week-planner.tmo.lol/
Wanneer je moet wachten op een sessie kan je een open practice joinen. Daar kan je ook even meekijken met iemand die sneller is om te zien hoor zij het doen. Zelf rijden en meekijken helpen mij enorm.
Verder gewoon goed kijken wat je wilt rijden. Hoor veel mensen klagen over de BMW 12.0. Zelf zou ik als beginner niet zo snel in een enorm bakbeest stappen als beginnende iRacer.
@PhuseboxWormaap schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:29:
[...]
Elke klasse rijdt de hele week één track. Als Rookie zul je normaal gezien in de MX-5 beginnen, en die rijdt deze week op Summit Point.
Het nadeel is dat je niet gewoon een sessie kan joinen met de baan en auto die je op dat moment wil rijden. Maar het voordeel is dat iedereen in je klasse de hele week lang de baan leert kennen. En da's weer goed voor de daadwerkelijke racerij
iRacing werkt wat dat betreft totaal anders dan de meeste racegames/-sims.
Je kan inderdaad ook niet op elk moment een race starten. Dat betekent soms best lang wachten als je in bocht 1 eruitgeknald wordt. Maar tegelijkertijd zorgt dat er wel voor dat er elke keer veel mensen ingeschreven zijn, en je dus altijd met mensen van ongeveer vergelijkbaar niveau rijdt
En google is your best friend. Veel beginners guides voor iRacing.
https://youtu.be/S5Dj8nRmOHs
Probeer deze maar eens. Hij gebruikt de beta UI
Zojuist gestart op P1 en dit 14 ronden volgehouden. Dan in de laatste ronde.. gaat het mis. Zie video voor meer info 
Ben er al klaar mee. Probeer al een uur een server te joinen. De ene keer wordt je er na 3 minuten uitgegooid de ander keer krijg ik alleen maar loading error 23.
Gebruiksvriendelijkheid kunnen ze nog wel even 30 jaar mee vooruit daar.
Gebruiksvriendelijkheid kunnen ze nog wel even 30 jaar mee vooruit daar.
[ Voor 19% gewijzigd door Phusebox op 17-05-2020 12:17 ]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen