iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
In VR racen en een kat die plots op schoot springt...mopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:52:
en dan zit je goed in een f3 race..... komt je vrouw binnen.. concentratiedipje en 9 min repair....
Volgende keer deur op slot doen ?mopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:52:
en dan zit je goed in een f3 race..... komt je vrouw binnen.. concentratiedipje en 9 min repair....
Heb de setup genomen voor de M8 GTE, maar nu kan ik blijkbaar niet de setup nemen van de Skip Barber omdat ik dan moet upgraden naar het abo van 10€/maand.
Ik had gedacht dat ik als betalende member gewoon zoveel setups als mogelijk kan downloaden voor alle tracks en alle wagens.
Ik zie net dat die Pure Driving School ook zo in elkaar zit.
Kunnen we à la Spotify/Netflix 1 account sharen?
Stancke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
Lekker vaag die VRS subscription... Heb de betalende genomen van 5€/maand om even te kijken hoe of wat.
Heb de setup genomen voor de M8 GTE, maar nu kan ik blijkbaar niet de setup nemen van de Skip Barber omdat ik dan moet upgraden naar het abo van 10€/maand.
Ik had gedacht dat ik als betalende member gewoon zoveel setups als mogelijk kan downloaden voor alle tracks en alle wagens.
Is inderdaad wat ze bedoelen met 'you can opt for a particular car/series combination'.By purchasing the Basic Plan, you can opt for a particular car / series combination and enjoy the weekly update of setups, videos and files.
Als je goed had gelezen had je dat vooraf gewoon geweten, niks vaags aan.Stancke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
Lekker vaag die VRS subscription... Heb de betalende genomen van 5€/maand om even te kijken hoe of wat.
Als je het volle abo neemt kun je gewoon onbeperkt downloaden, voor een jaar betaal je €100,= geloof ik. Ik heb m nu voor t tweede jaar en het bevalt mij prima, zeker in de huidige tijden waarin ik voor mijn doen erg veel race in veel verschillende klassen.
Ik gebruik Craig's Setup Shop en betaal 5 USD per maand. Hiervoor krijg je wekelijks de volgende setups:
- Le Mans Series
- IMSA
- IMSA Michelin Pilot Challenge
- GT3 Sprint
- Formula 3
- NASCAR iRacing Class A
- Indycar Road
- Spec Racer Ford Challenge
- IndyCar iRacing Series
een vriend van mij heeft VRS en stuurt de setups die ik wil gewoon elke week door.Stancke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
uiteraard kan dit totaal niet en is het helemaal niet moreel verantwoord, maar die keuze kan je zelf maken natuurlijk
s4i - niet consequent met aanleveren, wel gratisj! Gevoel is HARD.
Graig - soms wel soms niet, maar wel consequent met tijden, voelt redelijk hard.
PDS - stabiel maar langzamer, btje inline met VRS qua gevoel.
VRS - Stabiel, snel, consequent (qualy setup, race setup en save setup), stevig gevoel, maar niet hard.
Voordeel van VRS is de lokale app die data upload en tijden laat zien tegenover de constructeur!
Vooral dit laatste levert mij 0.5 a 1s per ronde op!
/edit
Geteste auto's zijn de GTE en GT3, andere modellen geen tijd voor ivm, drukte op werk....
Audi, BMW, Merc, Ferrari, niet de Ford.
Dus 2 man en +- 6 auto's, continue hetzelfde resultaat.
[ Voor 14% gewijzigd door raymondw op 17-04-2020 14:24 ]
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Heb nu een maand een VRS abo en ik ben echt tevreden. Ik ben nog steeds mijn gebruikelijke 2-3 seconden off the alien-pace maar ik vind de analysetools super. Als je twijfelt over een rempunt of de juiste versnelling dan kun je je eigen ronde altijd even over de demo-ronde leggen en dan wordt het duidelijk waar je het laat liggen. Bij twijfel kun je in de video tutorial nog een keer de bocht bekijken met commentaar,
De werkelijke toegevoegde waarde bij VRS ligt voor mij niet in de setups maar het kunnen analyseren waar je snel grote stappen kunt maken.
Ik zal zeker tijd verliezen door het niet hebben van LC pedalen en FFB, maar het materiaal is het laatste duwtje naar supertijden. Zelfs met een 20k rig kom je nergens als je de verkeerde lijnen met de verkeerde rijstijl combineert.
Voor de Skip heb je ook geen setup nodig. Je kunt daar gewoon de setup die gedeeld wordt in de wekelijkse track thread op het iRacing forum voor pakken. Voor de laatste versie van de banden was het zelfs zo dat we jarenlang met exact dezelfde setup reden (laagste bandendruk, SPO 5, ARB 8, rembalans naar behoeven).Stancke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:39:
Bij de Skip zit het verschil niet in de setup. Bij een goede rijder is het verschil tussen de voor hem beste setup, en de voor hem slechtste setup op een normale baan misschien 0.5s. Er is veeeeeel meer tijd te behalen in het rijden van goede lijnen, rempunten optimaliseren, en goed momentum houden in de bochten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Dus dat kun je terug zien in de online analizer van VRS tegenover iemand die de tijden wel rijdtderx666 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:46:
Er is veeeeeel meer tijd te behalen in het rijden van goede lijnen, rempunten optimaliseren, en goed momentum houden in de bochten.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
zal wel.. en prima,derx666 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:32:
Bij contact krijgen alle auto's die bij het contact betrokken zijn evenveel incident punten.
geen hond let op bij practice als ze de pits uitkomen ... de meeste races worden vergalt door dwazen die niet kwalificeren... crashes en noem maar op..
ben niet daar bezig om file te rijden maar om te racen.
dan knalt het maar
Je doet je username in ieder geval wel eer aanmopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:40:
[...]
zal wel.. en prima,
geen hond let op bij practice als ze de pits uitkomen ... de meeste races worden vergalt door dwazen die niet kwalificeren... crashes en noem maar op..
ben niet daar bezig om file te rijden maar om te racen.
dan knalt het maar
Gisteren een slechte avond gehad, welke je dan met IMSA goed probeert te maken -> nachtrace op het oude Barcelona. Dat ging iets anders dan verwacht

Belangrijkste update is dat de Qualifying scrutiny weer uitgeschakeld is...
This Hotfix includes fixes for the 2020 Season 2 Patch 5 Release.
CHANGE LOGS:
iRacing BETA UI - (03.06.03)
- User-Created Sessions may now have their Race Session length defined in both Minutes AND Laps, instead of only one or the other.
- Fixed an issue where the date picker was being displayed under all other interface elements.
Raceserver Farms
- A new West Coast Raceserver Farm has been brought online for evaluation purposes.
- - Presently, this raceserver farm is only enabled for User-Created Sessions.
Qualification Conduct Scrutiny
- A severe issue was present in the 2020 Season 2 Patch 5 Release in which some Members were being Disqualified from events without apparent reason. With this Hotfix Release, we have disabled and removed the Qualification Conduct Scrutiny system from the Simulator to prevent it from interfering with the Disqualification system rules. This will prevent any further random Disqualification Black Flags for our Members.
Garage
- Fixed an issue that incorrectly allowed entering the garage during a Race Session prior to turning a lap.
Zo glad!
s4i zegt mij niks. Heb je een linkje voor mij?raymondw schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:22:
s4i - niet consequent met aanleveren, wel gratisj! Gevoel is HARD.
daar zit je dan.. paar honderd euro armer en nog geen race
die mazda en skippy vind ik verschrikkelijk.. de porsche's ook.. barcelona nacht kom ik gewoon nog niet mee.. ovals is voor amerikanen ( lees dummies )
denk dat ik maar met de hond ga wandelen ...
grtz en prettig weekend
Ik zal wel happen, maar waarom denk je dat? Het is moeilijker dan je denkt.
klopt ook... maar vaak zo'n puinhoop... dat heeft niet allemaal meer met rijderskunst te maken..Niellie41 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:43:
[...]
Ik zal wel happen, maar waarom denk je dat? Het is moeilijker dan je denkt.
doe het ook wel eens even maar niet serieus
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 17-04-2020 21:16 ]
totaal niet mee eens.Niellie41 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:08:
Uit de problemen kunnen blijven heeft, naar mijn mening, net zo veel met rijderskunst te maken als snel gaan.
er zijn best veel situaties waar je niet uit kan blijven.
of je moet als een oude tante over de baan gaan, dat heeft niks met racen te maken
Als iRacing niks voor jouw is dan is dat prima maar stop met het azijn zeiken.mopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:24:
[...]
totaal niet mee eens.
of je moet als een oude tante over de baan gaan, dat heeft niks met racen te maken
[ Voor 86% gewijzigd door Bart ® op 18-04-2020 10:41 ]
YouTube: IMSA accident
Sorry voor de slechte beeldkwaliteit. Even pauze nemen maar van iracing een paar dagen. Klaar mee
[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-04-2020 22:10 ]
Zelf rijd ik alleen maar Oval. Ik ben ook vaak de enige uit de Benelux tussen veel Amerikanen. Het is even wennen, het is niet alleen maar naar links sturen. De goede lijn kiezen, op het juiste moment spelen met de throttle, banden sparen en nog veel meer. Afgelopen weekend was ik samen met een andere Nederlander op het podiumbij de Gander Outdoor. Hoi Peter

En de adrenaline giert altijd door het lichaam tijdens de eerste ronde, close racing
Heeft niks te maken met als een oude tante over de baan gaan. je moet leren om te zien waarneer het mis gaat dat betekend soms een plek opgeven aan iemand die erg gevaarlijk rijd en een andere oplossing kan zijn zorg dat je zoveel oefen dat je altijd pole ben in je eigen split heb je meestal ook weinig last van andere mensenmopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:24:
[...]
totaal niet mee eens.
Auch, die is wel pijnlijk.. Volgens mij zat je bij mij in de split. Ik zag wel wat rozes op dat stuk op de baan liggen in ieder geval en vlak daarna een vloekende NL-er in de chatStealthyPeanut schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:08:
Veelbelovende IMSA race en rond de 25e minuut dit:
Sorry voor de slechte beeldkwaliteit. Even pauze nemen maar van iracing een paar dagen. Klaar mee.
Zelfde split zou kunnen, maar schelden ofzo doe ik nooit in de public chat. Soms stuur ik een PM, maar eigenlijk ook weinig. Schiet je toch niks mee op.AequitasII schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:43:
[...]
Auch, die is wel pijnlijk.. Volgens mij zat je bij mij in de split. Ik zag wel wat rozes op dat stuk op de baan liggen in ieder geval en vlak daarna een vloekende NL-er in de chat
Het lullige hier is ook wel: met triples had ik hem aan zien komen. Nu helemaal niks.
Reden genoeg voor een upgrade
Ik heb het idee dat de update van eerder deze week en de update van vandaag wel wat meer aangepast hebben dan alleen de qualy scruteny.
Gisteren had ik weinig lol in iRacing, meerdere sessie geprobeerd, maar ik was op zijn snelst een sec of 1.5 langzamer dan sessies eerder deze week.
Vanavond ging het erg goed in practice.
Daarna qualy met een PB!
In de race had ik ook een goed tempo, niet normaal vergeleken met gisteren....
Maar volgens mij hebben ze wel de Audi kapot gemaakt, geen driver die er niet mee crasht.
Replay was lang...
Veel Nederlanders (of Vlaamen?) in de race om mij heen
[ Voor 78% gewijzigd door BM op 18-04-2020 10:37 ]
Audi is enorm veranderd, gevoel in het stuur is weg en met mijn DD kan ik er niet meer normaal mee rond komen. ( met mij nog meer mensen helaas ) Dus terug naar de oude vertrouwde MERCraymondw schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 23:22:
Vanavond Suuuuzuuuuukaaaa gedaan, was even benauwd voor een crashfest, maar een uitzonderlijk cleane race gehad!
Ik heb het idee dat de update van eerder deze week en de update van vandaag wel wat meer aangepast hebben dan alleen de qualy scruteny.
Gisteren had ik weinig lol in iRacing, meerdere sessie geprobeerd, maar ik was op zijn snelst een sec of 1.5 langzamer dan sessies eerder deze week.
Vanavond ging het erg goed in practice.
Daarna qualy met een PB!
In de race had ik ook een goed tempo, niet normaal vergeleken met gisteren....
Maar volgens mij hebben ze wel de Audi kapot gemaakt, geen driver die er niet mee crasht.
Replay was lang...
Veel Nederlanders (of Vlaamen?) in de race om mij heen
Af en toe beetje oefenen is wellicht wel aan te raden. Super zonde van je Rating, niet dat het allemaal om iRating gaat, maar het is wel leuk als je met mensen raced van het zelfde nivo.mopperonkel22 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 00:44:
[...]
ach we zien wel, ben niet bezig met rating etc.. licence is handig om klasses te kunnen proberen..
wil gewoon een leuk potje racen.
[ Voor 16% gewijzigd door Blerf op 18-04-2020 08:01 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Helaas gaat het me nog wel wat tijd kosten om het circuit goed te leren kennen en er ook een beetje snel te zijn. Maar ik dacht mijn iRating is toch niet zo hoog dus laat ik maar een race mee rijden en proberen om geen onnodige fouten te maken aangezien ik had verwacht dat genoeg andere wel fouten zouden maken. Hiermee zou ik tegelijkertijd de baan wat beter leren kennen. Deze strategie was in de basis goed. Toen ik de 1e bocht door was waren er achter mij al auto's op elkaar gebotst. Vervolgens de top 10 groep goed kunnen volgen tot dat één van de andere rijders pal voor mij dwars ging toen kon ik er niet meer om heen. Daarna 6:30 tow, quick repair en binnen 2 minuten stond ik weer in de pits door een eigen fout. Race klaar...
Jammer want het is echt een leuk circuit dus ga zeker nog een nieuwe poging wagen. Soms moet je noodgedwongen wat forceren als je weinig tijd hebt om te racen:(
Jep dat hoort er zeker bij. Het is echt hit or mis bij deze races. Het kan of super gaaf zijn of een drama is mijn ervaring.Doubleoz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 10:04:
Daarna 6:30 tow, quick repair en binnen 2 minuten stond ik weer in de pits door een eigen fout. Race klaar...
Jammer want het is echt een leuk circuit dus ga zeker nog een nieuwe poging wagen. Soms moet je noodgedwongen wat forceren als je weinig tijd hebt om te racen:(
Eergisteren eindelijk weer eens op pole gestart maar in de 6e bocht een torpedo in m'n achterkant. Repair needed.. Laatste... uiteindelijk nog naar p10 weten te rijden.
Gister ook wel een paar leuke races gehad op Donnington. Aantal codebruin momentjes.. Verder vrij clean. Vind het lastig om in te halen op Donnington.
[YouTube: iRacing | BMW M8 GTE | Donington Park Racing Circuit]
Balen! Geprotesteerd?StealthyPeanut schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:08:
Veelbelovende IMSA race en rond de 25e minuut dit:
Sorry voor de slechte beeldkwaliteit. Even pauze nemen maar van iracing een paar dagen. Klaar mee.
Bij mij was het dus zo, dat de grootte van de handen en het stuur niet overeen kwamen met de werkelijke grote van mijn hand(en) en mijn stuur. Nu is daar een simpele tweak voor en dat is in de steamvr.settings file, onder de sectie "SteamVR" het volgende toevoegen en naargelief aanpassen:
"ipdOffset" : -0.01,
Met deze setting ziet alles er een stuk realistischer uit qua grootte. Je kan natuulijk spelen met de waardes, maar dit scheelde bij mij al enorm.
Doe er je voordeel mee!
https://www.twitch.tv/joeyalders
...
Eerste keer eigenlijk ja. Geen idee of er wat mee gedaan wordt.
Normaal gesproken ben ik niet zo van een protest indienen, maar dit is gewoon echt asociaal en verziekt voor andere spelers het plezier in het spelletje.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
De skip op koude bandjes is ook tricky. Op de Nordschleife kost het met wel ongeveer een kwart rondje voordat ik echt kan pushen met opgewarmde banden.Imac2011 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:55:
Vanmiddag ook maar de Nordschleife aangeschaft en 3 races geprobeerd in de skip , maar dat was geen succes , wel erg gaaf. 1e ronde heel doorkomen is me geen 1 keer gelukt , ook door eigen schuld maar vaker door gespinde auto's voor me die terug de baan op ketsten via de vangrail. Vooral de 1e ronde (eerste bochten) valt het niet mee om op tempo te rijden en niet te spinnen . Weer werk aan de winkel om irating omhoog te halen.
Herkenbaar, ik ben de 1e ronde in 2 races ook nog niet goed doorgekomen door fouten van anderen. Erg jammer want koste me 2x de race doordat ik gebruik moest maken van een tow en dit direct 6:30 en 9 min heeft gekost. Maar de track is echt super vet dus blijf het proberen:)Imac2011 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:55:
Vanmiddag ook maar de Nordschleife aangeschaft en 3 races geprobeerd in de skip , maar dat was geen succes , wel erg gaaf. 1e ronde heel doorkomen is me geen 1 keer gelukt , ook door eigen schuld maar vaker door gespinde auto's voor me die terug de baan op ketsten via de vangrail. Vooral de 1e ronde (eerste bochten) valt het niet mee om op tempo te rijden en niet te spinnen . Weer werk aan de winkel om irating omhoog te halen.
Pro tip:Doubleoz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:34:
[...]
Herkenbaar, ik ben de 1e ronde in 2 races ook nog niet goed doorgekomen door fouten van anderen. Erg jammer want koste me 2x de race doordat ik gebruik moest maken van een tow en dit direct 6:30 en 9 min heeft gekost. Maar de track is echt super vet dus blijf het proberen:)
Qualify daarmee start je veel verder voor aan en heb je minder last van verkeer.
Goeie tipZFLaSH schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 15:59:
Voor degene die in VR Racen. N.a.v. het filmpje van Race beyond Matter, kwam hij met een hele goede tip (en iets wat mij nog helemaal niet was opgevallen).
Bij mij was het dus zo, dat de grootte van de handen en het stuur niet overeen kwamen met de werkelijke grote van mijn hand(en) en mijn stuur. Nu is daar een simpele tweak voor en dat is in de steamvr.settings file, onder de sectie "SteamVR" het volgende toevoegen en naargelief aanpassen:
"ipdOffset" : -0.01,
Met deze setting ziet alles er een stuk realistischer uit qua grootte. Je kan natuulijk spelen met de waardes, maar dit scheelde bij mij al enorm.
Doe er je voordeel mee!
Direct even verder gekeken
That‘s also where the bug is located: Lets say your IPD is 66.7mm, default setting is 63mm. So you would expect to set the offset to +0.0037 but thats not the case, you‘ve to set it to -0.0037 in order to get the right world scale.
Btw, the config file on windows is located at Program Files(x86)/steam/steamapps/common/SteamVR/resources/settings/default.vrsettings
Er is dus geen kwalificatie dus afgelopen race moest ik op P5 starten. Gezien mijn ervaring op de Nordschleife stond ik veel te ver vooraan en helaas rijden er altijd een paar mensen mee die denken alleen in ronde 1 in te kunnen halen waardoor te veel risico wordt genomen...BrianV schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:44:
[...]
Pro tip:
Qualify daarmee start je veel verder voor aan en heb je minder last van verkeer.
Qualifying op de Nordschelife is in een aparte sessie (zoals het vroeger altijd was bij alle races), juist omdat die 8 minuten anders te kort is.Doubleoz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:12:
[...]
Er is dus geen kwalificatie dus afgelopen race moest ik op P5 starten. Gezien mijn ervaring op de Nordschleife stond ik veel te ver vooraan en helaas rijden er altijd een paar mensen mee die denken alleen in ronde 1 in te kunnen halen waardoor te veel risico wordt genomen...
YouTube: My first ASMR video has failed: V10, 1000HP kart with GlueYear tires...
[ Voor 4% gewijzigd door smollynl op 18-04-2020 21:20 ]
Dit lijkt niet helemaal correct. Daar staat je ipd en de offset, maar dat is niet degene die je moet veranderen. Dat moet je in c:\program files (x86)\Steam\config\steamvr.settings doen.raymondw schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:09:
[...]
Goeie tip
Direct even verder gekeken![]()
[Btw, the config file on windows is located at Program Files(x86)/steam/steamapps/common/SteamVR/resources/settings/default.vrsettings]
Je kan ook naar http://localhost:27062/console/index.html gaan en dan
settings steamvr.ipdOffset -0.0100
intypen. Zelfde effect.
Edit: Omdat ik een hele kleine ipd heb, heb ik inmiddels de perfecte schalig gevonden op -0.012
[ Voor 7% gewijzigd door ZFLaSH op 18-04-2020 23:19 ]
Ik vind hem netjes!Doubleoz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:59:
Zo traag als een slak met mijn snelste rondetijd van 8:30 op de Nordschleife met de Skip maar wel een top 10 finish behaald en mijn sr weer verbeterd.
Nordschleife is niet een track welke je moet onderschatten.
Elke ronde duurt minimaal 8 minuten, je hebt hem niet zomaar foutloos in je hoofd.
Vandaag de eerste races gedaan. Ik had eerst realistisch ingesteld dat ik zelf de auto moest starten. Dat gaat natuurlijk een keer mis als je op de grid staat en de motor nog uitstaat. Ook een keer achterstervoren de lijn overgekomen met de kwalificatie en vergeten dat het stuur niet in normale stand stond, daar ging ik recht mee de muur in bij een start. Al met al leuke races gereden vandaag. Wat is het gaaf als je in een gevecht aan het racen bent. Het is wel even wennen aan andere auto's, inhalen doe ik erg voorzichtig want je moet even weten waar ze zitten.
Ik heb eigenlijk twee vragen. Kan het zijn dat je in een race met de MX5 in 10 ronden de banden om zeep helpt? Ik heb het idee dat ze na het opwarmen op z'n best zijn maar op een gegeven moment iets van degradatie begint op te spelen.
En als je met een automaat rijdt (of is dat vloeken) is er een manier om bij de start wat toeren te maken? Of maak je dan meteen een headstart? Ik kan dat niet echt proberen omdat er geen oefenstarts zijn. Tot nu toe gaan de starts goed en pak ik ongeveer 2 plekken. Omdat ik de eerste bocht geen tranen wil zien ga ik daar wat rustig doorheen en rem ik vaak vroeg.
Ah ja, is het mogelijk om de standaard setting zo te zetten dat je geen banden en benzine haalt bij de pit? Soms is de wagen stuk en dan is het nog wel even tricky op de kombocht de settings te wijzingen.
Ik zal hier wel vaker komen, echt een gaaf en zeer realistisch spel. Ik kan niet wachten als ik wat meer consistentie en snelheid krijg. Dan wordt racen echt leuk!
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Welkom!Coldcat schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:08:
En als je met een automaat rijdt (of is dat vloeken) is er een manier om bij de start wat toeren te maken? Of maak je dan meteen een headstart? Ik kan dat niet echt proberen omdat er geen oefenstarts zijn. Tot nu toe gaan de starts goed en pak ik ongeveer 2 plekken. Omdat ik de eerste bocht geen tranen wil zien ga ik daar wat rustig doorheen en rem ik vaak vroeg.
Ah ja, is het mogelijk om de standaard setting zo te zetten dat je geen banden en benzine haalt bij de pit? Soms is de wagen stuk en dan is het nog wel even tricky op de kombocht de settings te wijzingen.
Mijn A3 en A5 hebben ook geen koppeling IRL, dus in simracing heb ik die ook niet
Kwestie van goed instellen
Ja, zie pagina 1 van dit draadje, je kan banden, fuel etc,etc en tear-off instellen.
Heb ze gemapt naar een knopje op het stuur.

Normaal is in die races van een uur het plan om alleen te tanken en de banden gewoon de hele race te gebruiken. Maar ik merk dat ik ze met de BMW na dat uur ook echt wel op heb gereden. Road America is met de Caroussel en de Kink altijd al een bandenvreter en in die 2 bochten verlies je veel tijd. Dus mijn plan was eigenlijk om bij mijn pitstop alleen links voor of eventueel beide voorbanden te wisselen. Ik kon dan agressief rijden en mijn banden in die 2 halfuurtjes helemaal op rijden.
In een veld van 40 auto's als 18e gestart en mijn plan werkte. Ik kon inhalen en reed binnen 5 ronden op P10, even later P9 en de ronde voor mijn stop reed ik al op P8. Maar ik kreeg in de Kink toch al wel wat overstuur en balanceerde ieder rondje op de grens. Met alleen verse voorbanden werd ik toch wel bang dat de staart nog meer zou gaan kwispelen en het setje was al zo mishandeld dat doorgaan ook niet meer kon, dus in mijn inlap besloten om achter toch ook maar te vervangen. Kost wel even wat tijd, maar voor de balans en dus finishen toch wel verstandiger.
Bocht 3 in mijn outlap op koude banden, spin ik. Verkeer voor gelaten en 13 seconden mee verloren. Paar ronden later, iemand heeft dezelfde taktiek als ik maar verwacht blijkbaar dat mijn rempunten op oude banden zijn en dat hij dus later kan remmen. Niet dus, divebomb en een halve spin. Weer 7 seconden verloren.
Vervolgens gaan we samen als een warm mes door de boter, we zijn 3-4 seconde per ronde sneller dan de auto's voor ons en de taktiek lijkt te werken. Hij schakelt zichtzelf ondertussen uit en ik heb vrij baan richting de finish. In de laatste ronde pak ik P10 en P9 krijgt in de laatste sector verkeer en ligt in de laatste bocht nog 1.2 sec voor me. Normaal ga je dat in de sprint naar de finish natuurlijk niet meer goed maken, maar met verkeer op dat smalle rechte stuk weet je het maar nooit. Dus ik neem in de laatste bocht toch risico, ik kom iets buiten de lijn en pak wat gras mee. Ik spin, geef een zekere P10 weg en val terug naar P16. Zonder het tijdverlies van de 3 incidenten had een P7 er zelfs in gezeten en was mijn taktiek dus meer dan geslaagd.
Ik was #19 dus qua iRating en SR is het nog wel een goede race geweest, maar het had zoveel beter kunnen zijn.
Inderdaad het had zoveel beter kunnen zijn... Als je GEEN banden had gepaktRichard117 schreef op zondag 19 april 2020 @ 01:08:
Ik was #19 dus qua iRating en SR is het nog wel een goede race geweest, maar het had zoveel beter kunnen zijn.

+30sec verliezen in de pits is geen goed uitgewerkt plannetje. Er was een kerel bij die gestart was op P31 en finisht op P5 (zonder bandenwissel), dat is een goed uitgewerkt plannetje
Allereerst welkom.Coldcat schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:08:
.......
Vraag 1:
Kan het zijn dat je in een race met de MX5 in 10 ronden de banden om zeep helpt? Ik heb het idee dat ze na het opwarmen op z'n best zijn maar op een gegeven moment iets van degradatie begint op te spelen.
Vraag 2:
Vraag 3:
Ah ja, is het mogelijk om de standaard setting zo te zetten dat je geen banden en benzine haalt bij de pit? Soms is de wagen stuk en dan is het nog wel even tricky op de kombocht de settings te wijzingen.......
Antwoord 1:
Als je te hard remt en/of met te veel onderstuur de bochten neemt worden je banden te warm en verlies je veel grip. Dus smooth rijden is het devies.
Antwoord 2:
Automaat
Zet de boel op auto-blip of auto-clutch en schakel gewoon met de flippers aan het stuur en stel de koppeling wel in zodat je die eventueel kan gebruiken bij de start.
Antwoord 3:
In de pits-box black box kan je dit elke keer veranderen als je een race begint, maar makkelijker is het om dit structureel in te stellen in app.ini (weet de setting even niet uit mijn hoofd, maar vind je makkelijk in app.ini) of macro's (Zie topic start) in te stellen.
Precies! Het kost wel enige tijd om de track in je hoofd te leren. Ik was al blij dat ik zonder problemen een ronde door kwam:) Die snelheid volgt vanzelf wanneer ik meer op de track rij.raymondw schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:09:
[...]
Ik vind hem netjes!![]()
Nordschleife is niet een track welke je moet onderschatten.
Elke ronde duurt minimaal 8 minuten, je hebt hem niet zomaar foutloos in je hoofd.
Ga iRacing voor 3 maanden uitproberen om te kijken of het bevalt. Heb natuurlijk de referral van JoepW ingevuld
Heb sinds vorige week een Thrustmaster TMX Pro en een Playseat Challenge en bevalt erg goed.
Nu nog even een account aanmaken op got-racing.eu en wellicht zie ik jullie binnenkort op de racebaan.
welke Silverstone variant rijden we vanavond op? 2011 of 2008?
Op het forum staat 2011, maar de IMSA Michelin Pilot challenge rijdt op de 2008 variant. En de IMSA zelf rijdt weer op de 2011 variant. Ik meende dat we de kalender van de Pilot Challenge volgden?
Wie heeft die baan bedacht? Wat gestoord en te gelijk wat geniaal vet!
Ben benieuwd wat de race er gaat doen aangezien ik me daar nog weinig bij kan voorstellen maar goed we gaan het zien.
Wie rijd er nog meer VRS sprint hier eigelijk?
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Blerf schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:31:
Bathrust komende week in de VRS sprint.
Ben benieuwd wat de race er gaat doen aangezien ik me daar nog weinig bij kan voorstellen maar goed we gaan het zien.

en Bathurst is een top5 favoriete baan voor mij
AC, ACC of iRacing maakt niet uit, GT3 er op en gaan!

Heb de 12hr ook meegedaan
Maarre... Normaal leer ik een circuit van buiten voordat ik ook maar overweeg een race te starten, maar dat gaat'm hier niet worden

Ticking away, the moments that make up a dull day
Bathurst is ook gewoon een supergave baan. Misschien ben ik wat bevooroordeeld omdat ik er ontzettend veel uren op heb gesleten in de aanloop naar de 12h, maar ik vind'm te gekraymondw schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:46:
[...]
![]()
en Bathurst is een top5 favoriete baan voor mij
AC, ACC of iRacing maakt niet uit, GT3 er op en gaan!
Heb de 12hr ook meegedaan
Hier ook een VRS sprint rijder dit seizoen. Met de goold-old Z4Blerf schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:31:
Bathrust komende week in de VRS sprint.
Bathurst is net zo'n baan als de Nordschleife; fantastisch om op te rijden, maar om te racen moet je wel heel veel vertrouwen in je tegenstanders hebben. Inhalen in de beklimming en het eerste deel van de afdaling is eigenlijk niet te doen IMO, maar er zijn toch altijd weer van die gekkies die het toch proberen

En met veel moeilijke en blinde bochten kan er zomaar een verrassing om de hoek staan waar je niet meer voor kunt uitwijken.
Ik denk dat ik dan ook eerst maar eens een raceje vanuit de pit start, als ik niet helemaal vooraan kwalificeer

Gisteren nog even meegekeken met de 12hr van Suzuka waarvan iemand hier de link deelde ziet er toch wel erg gaaf uit. Eerst even mijn license op niveau brengen en dan echt aan de slag!
Heeft er iemand tips & trics van instellingen die ik moet doen bij het gebruiken van de Oculus Rift S?
Was wat aan het oefenen op Barcelona in nacht en merkte dat de FPS op het rechte stuk bij de pitsstraat telkens inzakt naar +-45FPS. Als ik aan grafische instellingen zit lijkt dit weinig te verbeteren.
Ik lees iets over het uitzetten van Asynchronous Spacewarp (ASW), maar moet ik dit elke keer op disabled zetten met de Oculus Debug Tool?
Merkte trouwens als wel dat ik door rijden in VR op sommige stukken al wat tijd win doordat je beter kan inschatten wanneer je weer op het gas kan etc.
[ Voor 22% gewijzigd door FabiandJ op 19-04-2020 20:14 ]
Welkom! De settings waar Joep het over heeft zijn:Coldcat schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:08:
Ik zal hier wel vaker komen, echt een gaaf en zeer realistisch spel. Ik kan niet wachten als ik wat meer consistentie en snelheid krijg. Dan wordt racen echt leuk!
1
2
3
| [Pit Service] autoResetFastRepair=1 ; Automatically request fast repair service once your vehicle exits pit road autoResetPitBox=0 ; Automatically request full pit service once your vehicle exits pit road |
Dus AutoresetPitBox op 0 zetten.
YAY
Vanaf pole vertrokken, niet vals gestart, wel een hele spannende eerste twee rondjes, want ik heb het echt lastig met die banden in de eerste twee rondjes en rij alsof ik op eieren rij.
Maar ze toch achter mij kunnen houden en langzaam een 3 seconden voorsprong opgebouwd. Aan het eind kwam de nummer twee nog tot binnen een seconde, maar kon hem achter mij houden bij de eerste chicane.
Winst!
[ Voor 84% gewijzigd door JoepW op 19-04-2020 21:39 ]
Toch niet wéér in die 718 Cayman gestapt?JoepW schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:38:
Ik post maar ff niks...

...die moet je heeel snel dumpen in het kanaal
Het ging wonderwel goed totdat...Maurice W schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:37:
[...]
Toch niet wéér in die 718 Cayman gestapt?![]()
...die moet je heeel snel dumpen in het kanaal

Bij het opstellen voor race 2 kreeg ik wel een kleine hartverzakking toen bleek dat er gestart werd in een reverse grid
Helaas in race 1 niet op eigen kracht posities goed kunnen maken. Wel een nette race kunnen rijden en gefinished op P11. Was tof!
Gr. Bas
Nee hoor. Het was mayhem en ik was passagier zonder kansen...
Specs:
AMD Ryzen 5 1600
NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
16 GB DDR4
![]() | ![]() | ![]() |

Jammer Joep.
Geen idee wat het probleem was,...technisch, dive bomber of een brainfart.
Deze hobby zou toch eigenlijk ontspanning moeten brengen
Wat bij mij erg heeft geholpen is deze stappen volgen: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.pageHark_k schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:05:
Ik speel al een tijdje iRacing met een Oculus Rift S, daarbij is de resolutie niet zo hoog als een gewone monitor natuurlijk. Echter lijkt ook anti aliasing niet te werken. Volgens mij staan alle settings maximaal, maar ik vind de belijning en track-hulp maar lelijk. De auto zelf ziet er in VR wat zachter uit dan in de screenshots. Iemand een idee om de belijning mooier te krijgen?
Specs:
AMD Ryzen 5 1600
16 GB DDR4
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Met name het verhogen van de pixel density doet wonderen. Verder in dat stappenplan nog wat andere zaken om eea grafisch te verbeteren en de framerate hoog te houden.
Raar dat ik bij onderstaande sessie geen kwalificatie tijd kon neerzetten, ondanks dat ik een tijd had kwam er niets te staan. Misschien door netwerkproblemen. Daar gaat het niet om. Voor de rijders die in andere klasses rijden hier een mooi voorbeeld van de start. Ik ben de rode bolide. Volgende keer toch maar mijn voet ook op de rem houden tijdens de start.
[YouTube: iRacing - Charlotte Motor Speedway - MX5 start crash]

Heb je wellicht beide rondes 1 off track gehad? Dan telt je kwalificatie namelijk niet.Coldcat schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:14:
Raar dat ik bij onderstaande sessie geen kwalificatie tijd kon neerzetten, ondanks dat ik een tijd had kwam er niets te staan. Misschien door netwerkproblemen. Daar gaat het niet om. Voor de rijders die in andere klasses rijden hier een mooi voorbeeld van de start. Ik ben de rode bolide. Volgende keer toch maar mijn voet ook op de rem houden tijdens de start.
[YouTube: iRacing - Charlotte Motor Speedway - MX5 start crash]
En over de start in je filmpje.... omg!
Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt.
Wat je kan proberen om dit soort kartelranden tegen te gaan is in je Graphic Settings Transparency AA aan te zetten op Multi-Sampling of 2x Super Sampling. Ik zou beginnen met Multi-Sampling dit heeft minste performance hit.Hark_k schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:05:
Ik speel al een tijdje iRacing met een Oculus Rift S, daarbij is de resolutie niet zo hoog als een gewone monitor natuurlijk. Echter lijkt ook anti aliasing niet te werken. Volgens mij staan alle settings maximaal, maar ik vind de belijning en track-hulp maar lelijk. De auto zelf ziet er in VR wat zachter uit dan in de screenshots. Iemand een idee om de belijning mooier te krijgen?
Specs:
AMD Ryzen 5 1600
16 GB DDR4
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat gezegd hebbende. Kijkend naar je specs, en waar je iRacing op draait kan ik mij nauwelijks voorstellen dat je nu een vloeiende ervaring hebt. En dat zie ik mede door de 40FPS rechts in de bovenhoek. Dit betekend dat je constant in ASW zit. (Een manier van Oculus om het beeld soepel te laten lijken wanneer je FPS laag zijn. Dit heeft echt nadeel dat beeld behoorlijk vervormt wordt.
Je wil eigenlijk ten alle tijden 80 FPS hebben, en dat zal betekenen dat je veel van de settings op low moet gaan zetten. Ter vergelijk, mijn vorige setup was vrij vergelijkbaar met die van jou. (Ryzen 2600 + GTX1060) maar dat hield niet over op de meeste banen.
GPU upgrade hielp (tweede hands GTX 1070 gekocht) maar eigenlijk was die stap te laag en daarom geupgrade naar een RTX2060 Super, en de CPU ge-upgrade naar een Ryzen 3600 (ivm betere single core performance). En dan nog draai ik nog bij lange na niet alles op High.
Volgens mij is het al eerder gepost maar deze guide gaat je echt verder helpen om je settings optimaal in te stellen dat je goede balans hebt tussen beeldkwaliteit en FPS:
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Autootje komt wel steeds pas tot leven bij mij na 15 minuten.
[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 20-04-2020 09:15 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen