Dat kan prima, heb het in een rookierace gehad op laguna seca 3 breed naar bocht 1 in de eerste ronde. De buitenste was slim om te liften ik had de binnenkant en de auto in t midden bleef keurig in t midden. Dus het KAN welfietsbob schreef op woensdag 15 april 2020 @ 06:28:
Gisteravond weer een keer de Carburetor cup gereden wegens tijd gebrek. Als 7de op de startgrid.
Ik vraag nog via de mic of iedereen de eerste bocht rustig wil nemen. Krijg een paar positieve reacties.
Op de grid kan je de pipos er al uit pikken, degenen die telkens met hun gaspedaal spelen en bijna de motor opblazen, heel irritant. Ook de gasten die tijdens de opwarmronde steeds hard optrekken en remmen, ook dat vind ik zwaar irritant. Die laat ik er meestal gelijk voorbij als dat kan na de start. Meestal maken zij nooit de face af.
En ja in de eerste bocht 3 wide erin en het halve veld meenemen achter mij. En in de 2de bocht word ik vanachter geraakt door iemand die gewoon volgas de bocht neemt wat niet kan.
Was er ook gelijk klaar mee en alles afgesloten.
Ik had zelf nog nooit op deze baan gereden (ben pas 4 weken lid) en had er eerst ook geen erg in. Dacht, oh bijna het hele uur, snel een race startenjmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:20:
[...]
Nu, dit is de track voor deze week en ik weet niet wat iedereen hier gewoonlijk doet, maar ik race bjina nooit op dag 1? Enerzijds voor mij.. Niet genoeg practice om consistent te rijden, anderzijds zijn andere rijders ook waarschijnlijk niet voldoende getraind om snel te zijn en de track te leren kennen. Ik race meestal pas vanaf donderdag, soms zelfs vrijdag.![]()
Ik spreek natuurlijk niet over anderen die aan 5k iR zitten en de banen door en door kennen.
Benieuwd wat andere mede-tweakers hier over denken?
Gewoon in de kwalificatie de baan een beetje leren kennen en de race gebruikt om rustig mijn tijd te verbeteren. Laatste geëindigd (6e, de rest was gecrasht
Zolang je geen rare capriolen uithaalt lijkt het me ook prima om met races mee te doen. In mijn eentje had ik er bijvoorbeeld nooit achtergekomen dat je na bocht 4 gewoon lekker naast de baan kunt rijden of hoe je de bocht als je de oval op komt moet aansnijden. Dat soort dingen kun je als je in een race zit mooi zien bij je voorgangers.
Je iRating zakt wel wat puntje in het begin van de week zo wellicht, maar kun je gewoon weer inhalen in het 2e deel van de week.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Top, bedankt voor de tip.Luxicon schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:25:
[...]
Mooie race. Ik moest wel een beetje lachen bij 2:43.
Als je je link in een video tag plaatst, zie je het filmpje ook vanaf hier al.
[[URL="de link"]Video[/URL]]
Het tijdstip van de dag zegt over het algemeen meer over de kwaliteit van de rijders dan de dag. Je hebt op donderdag praktisch net zoveel mensen die voor het eerst een baan gaan rijden als op dinsdag bijvoorbeeld, maar vooral in de ochtend ligt de algehele SoF wat lager.jmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:20:
[...]
Ik cringe al na 2 minuten te kijken naar die wreckfest in de 1ste bocht. Je kwam er inderdaad echt goed uit.![]()
Nu, dit is de track voor deze week en ik weet niet wat iedereen hier gewoonlijk doet, maar ik race bjina nooit op dag 1? Enerzijds voor mij.. Niet genoeg practice om consistent te rijden, anderzijds zijn andere rijders ook waarschijnlijk niet voldoende getraind om snel te zijn en de track te leren kennen. Ik race meestal pas vanaf donderdag, soms zelfs vrijdag.![]()
Ik spreek natuurlijk niet over anderen die aan 5k iR zitten en de banen door en door kennen.
Benieuwd wat andere mede-tweakers hier over denken?
Voor mezelf geldt: als ik vind dat ik de baan goed genoeg ken, ga ik racen, ongeacht de dag. Je moet vooral uit gaan van je eigen kwaliteiten, niet die van andere
Max Verstappen is live. Dat is dus Aussie Supercars All-Stars E-series met de V8 Holden.
...
Precies dit.Jimmy J. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:04:
[...]
Het tijdstip van de dag zegt over het algemeen meer over de kwaliteit van de rijders dan de dag. Je hebt op donderdag praktisch net zoveel mensen die voor het eerst een baan gaan rijden als op dinsdag bijvoorbeeld, maar vooral in de ochtend ligt de algehele SoF wat lager.
Voor mezelf geldt: als ik vind dat ik de baan goed genoeg ken, ga ik racen, ongeacht de dag. Je moet vooral uit gaan van je eigen kwaliteiten, niet die van andere
Ik merkte een tijd terug, dat ik in de BMW M8 serie in de ochtend (in de kerstvakantie) een SoF had van 2.5, terwijl ik 1.8 was.
En als ik dan in de avond ging, waren er veel meer mensen online en had ik een 1.8 SoF. Het is beide leuk vind ik, zolang de SoF maar niet te laag wordt. Dan merk je wel dat de mensen wat overmoediger worden.
Maar in IMSA en ILMS heb ik hier veel minder last van. Veel mensen zien in dat de race 45/60 minuten duurt en dat divebomb in het eerste deel van de race niet echt nodig zijn.
Fijn om te horen. Ik ga nl. deze week voor de eerste keer IMSA rijden.StealthyPeanut schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:38:
[...]
Maar in IMSA en ILMS heb ik hier veel minder last van. Veel mensen zien in dat de race 45/60 minuten duurt en dat divebomb in het eerste deel van de race niet echt nodig zijn.
Wat is die addon die hij gebruikt voor zijn "iracing F3 blackbox " zeg maar?Luxicon schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:37:
Max Verstappen is live. Dat is dus Aussie Supercars All-Stars E-series met de V8 Holden.
Die ziet er veel strakker uit en met meer info....
Nice! Succes. 2 tips: geen banden wisselen en zo vol mogelijk vertrekkenjmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:42:
[...]
Fijn om te horen. Ik ga nl. deze week voor de eerste keer IMSA rijden.
Geen garantie overigens hoor. Maandagavond op Watkins Glen nog ILMS gereden en je ziet nog steeds genoeg acties die niet heel slim zijn. Maar het duw-en-trek werk is wel minder.
Hoi allemaal,
Ik zit nu een jaartje op iracing. Meestal Mazda's met soms een uitstapje naar Porsche Cup of GT3 (IMSA). Intussen ben ik redelijk vlot in de Mazda (1650 IR), maar ik merk dat ik mijn banden niet genoeg heel houd tijdens de race.
Voorbeeldje: Summit Point gisteren, Quali van 1:23.1 (was heel snel voor mijn doen, normaal 1.23.5 oid), maar vanaf de 8e ronde kom ik niet meer onder de 1:24.5 en ik schiet steeds door in de braking aan het eind van het rechte stuk. De week daarvoor op Laguna hetzelfde (quali 1:40.0, maar aan het einde van de race 1:41.5) en remproblemen voor de corkscrew.
Ik gebruik een VRS setup (baseline of ook de specifieke setup voor die track) en de banden zijn behoorlijk heet aan het eind van de race (110-120 graden)
Iemand tips?
Bedankt
Gerbrand
Ik zit nu een jaartje op iracing. Meestal Mazda's met soms een uitstapje naar Porsche Cup of GT3 (IMSA). Intussen ben ik redelijk vlot in de Mazda (1650 IR), maar ik merk dat ik mijn banden niet genoeg heel houd tijdens de race.
Voorbeeldje: Summit Point gisteren, Quali van 1:23.1 (was heel snel voor mijn doen, normaal 1.23.5 oid), maar vanaf de 8e ronde kom ik niet meer onder de 1:24.5 en ik schiet steeds door in de braking aan het eind van het rechte stuk. De week daarvoor op Laguna hetzelfde (quali 1:40.0, maar aan het einde van de race 1:41.5) en remproblemen voor de corkscrew.
Ik gebruik een VRS setup (baseline of ook de specifieke setup voor die track) en de banden zijn behoorlijk heet aan het eind van de race (110-120 graden)
Iemand tips?
Bedankt
Gerbrand
Wat voor hardware heb je?Zonlichtstad schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:48:
Hoi allemaal,
Iemand tips?
Bedankt
Gerbrand
Fanatech CSL Elite met LC pedalen (dus inclusief koppeling). SimLab rig. VR (oculus, wacht op een Index)
Gerbrnad
[ Voor 6% gewijzigd door Zonlichtstad op 15-04-2020 10:52 ]
Heerlijk toch dit!!! Thuiswerken en lekker wat races kijken op het extra scherm. Zo kom ik de week wel doorJoepW schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:59:
[...]
En hier de live stream: https://eu.motorsport.tv/...stone-and-barcelona/34305
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Echt hé! Ziet er ongelooflijk levensecht uit eigenlijk.aveenhuysen schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:07:
[...]
Heerlijk toch dit!!! Thuiswerken en lekker wat races kijken op het extra scherm. Zo kom ik de week wel door![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarom ziet iRacing er bij mij niet zo uit?jmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:18:
[...]
Echt hé! Ziet er ongelooflijk levensecht uit eigenlijk.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dit is zeker heerlijk en ook geen slechte eerste race van Max
Nu een inhaal race....
Leuke hoofdsponsor: Mrs mac's
Hier in car bij max: https://www.twitch.tv/maxverstappen

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 15-04-2020 11:40 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ja leuk, nu reversed.. daarna Barcelona (ook 2 races).. hij heeft bij de tweede race wat pech met spinnende auto's voor hem. Nu kan hij beginnen met de inhaalrace.JoepW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:38:
Nu een inhaal race....
[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 15-04-2020 11:43 ]
...
Drama!
De stream gaat lekker en het racen gaat fair! Ziet er echt goed uit. Australische reclames zijn wel een tikje cringy soms heb ik geleerd.
Commentators vergisten zich eventjes in de plek van de finishlijn
EDIT: Start van race 2 is minder clean helaas.
Commentators vergisten zich eventjes in de plek van de finishlijn
EDIT: Start van race 2 is minder clean helaas.
[ Voor 10% gewijzigd door B Tender op 15-04-2020 11:43 ]
Mijn god wat een gepruts nu. Jammer...
Zucht ja.. hij maakte zelf eerst een rem fout en na de rejoin wordt hij uiteindelijk geramd. Jammer.
...
Zo jammer dat simpele dingen als 'houd je rem in als je spint' mis gaan in dit soort eventsJoepW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:44:
Mijn god wat een gepruts nu. Jammer...
Wel een kwaliteits streampje hoor! Inclusief webcams bij de coureurs thuis. Mooi opgezet dit.
Idd!Jimmy J. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:46:
Wel een kwaliteits streampje hoor! Inclusief webcams bij de coureurs thuis. Mooi opgezet dit.
Mist enkel nog wat meer info via de overlay maar dit is echt al broadcast op niveau
Mooie reclame voor iRacing, dan wordt 2020 een leuk jaar voor hen.
Nu gaat Max weer lekker :-)
Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE
Stancke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:06:
[...]
Idd!
Mist enkel nog wat meer info via de overlay maar dit is echt al broadcast op niveau![]()
Mooie reclame voor iRacing, dan wordt 2020 een leuk jaar voor hen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/I9borErU2ce5tSJfQz7shWrE.png?f=user_large)
Hier mogen ze van mij de relatives bij plaatsen.
Edit: En op het moment dat ik het post doen ze dat ..... kort....
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 15-04-2020 12:23 ]
Idd
Laptimes, speed trap, relatives, info wie ze aan het volgen zijn, fight for position x
Maar ik vraag misschien wel veel
Inderdaad! Dit hebben ze heel goed voor elkaar bij V8 Supercars.Jimmy J. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:46:
En wat ziet iRacing er hier goed uit zeg, damn.
Toon dit aan iemand die er niets van kent en die zeggen dat het real-life is. Verschiet ook van de kwaliteit als je via broadcast kijkt.Hugodv schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:36:
[...]
En wat ziet iRacing er hier goed uit zeg, damn.
Hoedje af voor de commentators, geven toch heel wat beleving weer.
EDIT:
Nu zie je ook dat Verstappen het spelletje snapt, aan de leiding gekomen dankzij zijn pit tactiek (geen limiter gebruiken).
[ Voor 15% gewijzigd door Stancke op 15-04-2020 12:57 ]
Neil Crompton is een van de besten in het vak. Supercars is qua broadcasting content en kwaliteit top notch. Erg fijn dat ze dit ook doortrekken naar de E-series.Jimmy J. schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:46:
Ook fraai, diegenen die voorin rijden in de e-series zijn niet geheel toevallig ook frontrunners in het kampioenschap. Van Gisbergen won het kampioenschap in 2016 en deed samen met Whincup lang mee om de titel de afgelopen 3 seizoenen, McLauglin won de afgelopen twee seizoenen.
Dat kleurenpalet van iracing is ook het meest realistisch dat ik al in een sim ben tegengekomen.
ACC bv vind ik veel te donker, kleuren komen voor mij niet levensecht over (Spel zal wellicht ook een hoop fancy brolfilters gebruiken)
ACC bv vind ik veel te donker, kleuren komen voor mij niet levensecht over (Spel zal wellicht ook een hoop fancy brolfilters gebruiken)
Verstappen zei net dat hij vanavond weer gaat streamen met team Redline.
@Scifo83 Dat kan wel kloppen, maar je kan daar wel HDR settings aanpassen (exposure, contrast) etc.. en ook de saturatie verlagen als je wil. Als je het contrast verlaagd helpt dat al veel bijvoorbeeld om het hele donkere tegen te gaan.
@Scifo83 Dat kan wel kloppen, maar je kan daar wel HDR settings aanpassen (exposure, contrast) etc.. en ook de saturatie verlagen als je wil. Als je het contrast verlaagd helpt dat al veel bijvoorbeeld om het hele donkere tegen te gaan.
[ Voor 17% gewijzigd door Luxicon op 15-04-2020 13:04 ]
...
Nu we allemaal enthousiast zijn, wat zijn de coming features nog voor dit jaar? Uitbreiding damage model? Regen? Nog nieuwe auto's op de planning?
Bij de meeste andere sims/games heb ik vaak het idee dat de kleuren overdreven worden. Gras wat fel groen is, lucht die heel blauw is enz. Zit vaak een heel onrealistische schijn overheen. iRacing heeft dat (gelukkig niet).Scifo83 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:00:
Dat kleurenpalet van iracing is ook het meest realistisch dat ik al in een sim ben tegengekomen.
Tijdens het racen boeit het me sowieso niet, dan gaat het mij er vooral om dat ik m'n fps target voor VR haal, en dat ik de track + andere auto's en m'n rempunten zie. De rest is maar bijzaak, en heb ik toch geen tijd voor om daar op te letten. Dat zie ik in een broadcast of replay wel
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik mag kiezen damage model en overall image quality meer inline met wat je ziet tijdens broadcasts.Stancke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:16:
Nu we allemaal enthousiast zijn, wat zijn de coming features nog voor dit jaar? Uitbreiding damage model? Regen? Nog nieuwe auto's op de planning?
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Nu al mogelijk: Dat is een kwestie van (hele) vette hardware, 1x 1080P scherm en alle grafische opties op full.raymondw schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:44:
[...]
.....overall image quality meer inline met wat je ziet tijdens broadcasts.
Is dat dan puur van buitenaf er naar kijken?JoepW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 13:50:
[...]
Nu al mogelijk: Dat is een kwestie van (hele) vette hardware, 1x 1080P scherm en alle grafische opties op full.
Ik rij nu in 1080 met 3 schermen, maar het komt niet eens in de buurt van de kwaliteit met 1 4K scherm ook. En de settings staan nog steeds op max.
Heb echt het idee dat in 1080 de kwaliteit verschrikkelijk is. En komt zeker niet in de buurt van die streams op internet.
[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 15-04-2020 13:55 ]
Dan denk ik dat je toch iets niet goed ingesteld hebt
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ken geen enkele stream die hoger dan 1080p gaat. De laatste tijd is het vaak zelfs maar 720p (Amerikaanse TV...).
Het ziet er wel geweldig uit qua animaties etc, toch nog net een niveautje hoger wat wij zelf met ATVO voor elkaar krijgen (working on it
)
Aangezien ik deze overlay niet herken gok ik dat dat de overlay is van het tv netwerk. Ik gok dat die wat beperkt is omdat zo'n tv netwerk overlay niet zomaar overweg kan met de iRacing data. Voor zover ik weet is er dan meestal een soort data convertertje actief dat de iRacing data on the fly omzet in een formaat dat hun graphics snappen, maar dat kost natuurlijk tijd en moeite dus houden ze dat vaak beperkt.Stancke schreef op woensdag 15 april 2020 @ 12:25:
IddLaptimes, speed trap, relatives, info wie ze aan het volgen zijn, fight for position x
Het ziet er wel geweldig uit qua animaties etc, toch nog net een niveautje hoger wat wij zelf met ATVO voor elkaar krijgen (working on it
Klopt inderdaad, ik heb Romain ingehaald met een undercut en vervolgens hem op 2 seconden gezet.AequitasII schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:17:
Net best wel een bizarre race gehad met IMSA. Ik zit de hele week op Watkins al te stoeien om 1:44 te rijden en überhaupt een beetje de bochten heelhuids door te komen. En nu de laatste race qualificeer ik mij opeens met een 43.5 en rijd ik in de race twee rondes 42.7. Leuke is dat ik dit achter Romain Grosjean deed. Bijna Grosjean nog kunnen inhalen, maar tijdens die actie ben ik iets te enthousiast op het gas gaan staan en spinde ik in ronde 11. Verpest daarmee mijn banden en vervolgens ook nog de pitstop om uiteindelijk P10 te eindigen. Toch wel trots en een behoorlijke adrenalineshot. Dat wordt weer lastig slapen straks hehe.
Ik weet niet of die tijden door de Ford GTE die ik vandaag heb gekocht of door mijn Heuskinkveld Sprints die ik vrijdag binnen heb gekregen. Maar het smaakt naar meer in ieder geval
@Flamax Zat volgens mij ook in deze race (P5)
Was een leuke race 15 minuten tegen meneer mogen verdedigen.
Er is nog een L79 candidaat vanavond:JoepW schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:50:
[...]
Toch maar eens gesnuffeld aan de L79. Wat rijdt die goeeeeeeed!
Volgende week Philip Island![]()
I’ll be driving this orange beast tonight in @TeamRedlineSim's Real Racers Never Quit. Looking forward to racing with this group of drivers again 🙌 Live from 20.45 via 👉 https://t.co/gAN82jgIp9 #CarNext 🦁 #UnleashTheLion #TeamRedline pic.twitter.com/RFq1yGg3UM
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) 15 april 2020
@ActualFantasy Zo ziet het er op mijn PC uit. Enkel YT verknalt het...
Twee x hetzelfde rondje met full options aan.
Wat een leuke auto. Ben benieuwd hoe Max ‘m vind.
Twee x hetzelfde rondje met full options aan.
Wat een leuke auto. Ben benieuwd hoe Max ‘m vind.
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 15-04-2020 19:44 ]
Onlangs ook weer opgepakt en nu toch wel serieuzer. Fanatec set gehaald en overweeg om een vaste setup te gaan maken maar simlab is out of stock 
Tevens heb ik ook wel interesse om mee te doen met de GoT league alleen heb ik nog niet de beoogde iracing (atm ~1200)
Maar wat mij opvalt is dat de delta tijd altijd standaard uitstaat bij races. Is het mogelijk om die standaard aan te laten en ook meteen op 'session, last lap'.
Ik vergeet dat constant aan te zetten voor de race en dan ga ik het tijdens het rijden switchen. Daardoor maak let ik niet op de weg waardoor ik tijd verlies of fouten maak
Tevens heb ik ook wel interesse om mee te doen met de GoT league alleen heb ik nog niet de beoogde iracing (atm ~1200)
Maar wat mij opvalt is dat de delta tijd altijd standaard uitstaat bij races. Is het mogelijk om die standaard aan te laten en ook meteen op 'session, last lap'.
Ik vergeet dat constant aan te zetten voor de race en dan ga ik het tijdens het rijden switchen. Daardoor maak let ik niet op de weg waardoor ik tijd verlies of fouten maak
@Raven__NL Je kan een button binden aan het cyclen door de delta tijden. Volgens gaat het standaard uit en kan je dat niet forceren.
Max gaat hard in de L79.
https://live.teamredline.com/
Max gaat hard in de L79.
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 15-04-2020 21:36 ]
Hoe geweldig deze game kan zijn, als je na 1 uur racen als 8e over de finish komt met het zweet op je hoofd. Vol met adrenaline en voldoening.
Zo verschrikkelijk is het als je in de 51e minuut eraf wordt gebeukt door iemand die je niet heeft gezien, terwijl je op p5 ligt.
En dan nog maar een raceje, om het af te leren.... schiet er iemand in de snelle rechterknik vanaf op Road America en neemt mij mee, vanaf p5.... 27 minuten repair.
Nee, leuk is anders
Zo verschrikkelijk is het als je in de 51e minuut eraf wordt gebeukt door iemand die je niet heeft gezien, terwijl je op p5 ligt.
En dan nog maar een raceje, om het af te leren.... schiet er iemand in de snelle rechterknik vanaf op Road America en neemt mij mee, vanaf p5.... 27 minuten repair.
Nee, leuk is anders

thanks maar dat had ik al (had ik erbij moeten vermelden) maar zou het liever default aan willen hebben met de setting die ik wil. Door het scrollen en kijken verlies ik teveel tijd door foutenJoepW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:19:
@Raven__NL Je kan een button binden aan het cyclen door de delta tijden. Volgens gaat het standaard uit en kan je dat niet forceren.
Max gaat hard in de L79.
race 2
Dat was te veel risico van max... einde race voor hem.
[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 15-04-2020 21:58 ]
Pfff, het begint weer behoorlijk warm te worden met een VR headset op.
Tijd dat ik die windsim maar weer aansluit.
Vanavond een IMSA race gedaan op het Circuit de Barcalona Catalunya in het donker
De eindscore was niet top, maar ik heb me wel goed vermaakt.
Tijd dat ik die windsim maar weer aansluit.
Vanavond een IMSA race gedaan op het Circuit de Barcalona Catalunya in het donker
De eindscore was niet top, maar ik heb me wel goed vermaakt.
[ Voor 32% gewijzigd door Maurice W op 15-04-2020 22:51 ]
Skkip op Nurburgring is een drama voor je irating, 1e race ging lekker P4 geëindigd de 4 races daarna elke x de pitstraat gezien met een tow van minimaal 7 minuten...
Beste allen,
Heb eindelijk weer m'n sim rig neer kunnen zetten. Wil graag mee te doen met de GOT league.
Net twee races gedaan om van R naar D te promoveren. Viel me alles mee dat er behoorlijk clean gereden werd in de laagste beginners klasse. Wel veel crashes maar alles was makkelijk om aan te zien komen om te ontwijken.
Race 1 3e.
Race 2 1e
Race 3 8e. Moest een stop & go doen vanwege een jump start
Begrijp uit de reacties dat de Porsche waar momenteel mee gereden wordt in de GOT league, niet bepaald een makkelijke auto is. Zal morgen is proberen of ik dat apparaat rondenlang op de weg kan houden.
Heb eindelijk weer m'n sim rig neer kunnen zetten. Wil graag mee te doen met de GOT league.
Net twee races gedaan om van R naar D te promoveren. Viel me alles mee dat er behoorlijk clean gereden werd in de laagste beginners klasse. Wel veel crashes maar alles was makkelijk om aan te zien komen om te ontwijken.
Race 1 3e.
Race 2 1e
Race 3 8e. Moest een stop & go doen vanwege een jump start

Begrijp uit de reacties dat de Porsche waar momenteel mee gereden wordt in de GOT league, niet bepaald een makkelijke auto is. Zal morgen is proberen of ik dat apparaat rondenlang op de weg kan houden.
Dat is de reden dat ik de Nurburgring deze week even over sla. Te weinig tijd om goed te oefenen, dan is het niet verstandig dat ik ga rijden.pr0mo schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:31:
Skkip op Nurburgring is een drama voor je irating, 1e race ging lekker P4 geëindigd de 4 races daarna elke x de pitstraat gezien met een tow van minimaal 7 minuten...
Je moet even in de options kijken, weet uit mijn hoofd niet welk tabblad (volgens mij de tweede, options?) daar kan je je default delta bar instellenRaven__NL schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:38:
[...]
thanks maar dat had ik al (had ik erbij moeten vermelden) maar zou het liever default aan willen hebben met de setting die ik wil. Door het scrollen en kijken verlies ik teveel tijd door fouten
Volgens mij zat ik in dezelfde race. Daar vlogen er een aantal meters de lucht in toen ik er voorbij kwam. Onbegrijpelijk hoeveel risico sommige mensen nemen in de eerste ronde van toch een vrij lange race. Jammer dat je race was verpest!StealthyPeanut schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:36:
Nee, leuk is anders
Gelukkig kon ik die puinhoop zelf ontwijken. Daarna kwam ik in een groepje terecht dat me iets te fanatiek aan het vechten was, wat ons allemaal rondetijd kostte. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen, niet te hard verdedigd en ben achter het groepje aan gaan rijden. Dit was 3 ronden voordat het pit window open ging, dus die uitgereden en bij de eerste mogelijkheid vanaf P15 de pit ingegaan. En warempel, einde race reed ik P10 en reed de rest van het groepje ver achter me of bleek gecrasht. Voor me schoten er nog 2 vanaf in de laatste paar ronden wat me uiteindelijk een nette P8 bij de finish opleverde. Absoluut niet door mijn hoge tempo, maar door zelf uit de problemen te blijven.
Ja was zeker teveel risico, maar ik denk dat de tegenstander in het echt hem er daar niet naast had laten staan. Maar goed dit is natuurlijk het risico van online racen.JoepW schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:51:
race 2
[YouTube: RRNQ- A Tribute to Motorsport Legends R1]
Vandaag komt als het goed is mijn bestelling van Motodis binnen, nu nog even wachten op een paar onderdelen van Simlab om het frame wat te upgraden.
zo, niet alleen klagen hier maar ook melden als het even wat beter gaat..
gisteren en vandaag gaat het al wat beter.
ik ga alleen als ik goed kwalificeer niet rustig rijden maar beetje voorzichtiger, dat helpt wel.
zelf ook nog wel wat foutjes gemaakt en rare uitglijders in de F3 maar goed.. wat wil je in 4 weken.
grtz
gisteren en vandaag gaat het al wat beter.
ik ga alleen als ik goed kwalificeer niet rustig rijden maar beetje voorzichtiger, dat helpt wel.
zelf ook nog wel wat foutjes gemaakt en rare uitglijders in de F3 maar goed.. wat wil je in 4 weken.
grtz
De allergaafste combi die er is.... Skip op de Nordschleife. Heerlijk!!R0dsk0ll schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:00:
[...]
Dat is de reden dat ik de Nurburgring deze week even over sla. Te weinig tijd om goed te oefenen, dan is het niet verstandig dat ik ga rijden.
VRS sprint op Suzuka, een baan waar blij van word voornamelijk omdat ik best hard op ga 
That said, eerste races deze week een tik gekregen terug moeten vechten.
2de race van de week P3 in Q en in bocht 1 een tik, die kon in nog houden.. in de lange door draaier rond getikt omdat iemand vond dat het wel kon ( lees in ronde 1 ) alleemaal geen punt verlies uit eindelijk dus all good.
Vervolgens top split p19 gestart word er in bocht 1 af gebeukt... door niemands schuld iedereen probeerde door de pile up heen te komen, door gereden krom stuur etc... +1 irating want tja was de laagste rating van de server en toch nog 17de gefinished...
Gisteren P2 mijn eerste podium in deze serie, pfff wat een bevalling hahaha maar goed de samen vatting is soms wel. You are as good.... As you can dodge cars.
Maar blijft toch verslavende bedoeling
That said, eerste races deze week een tik gekregen terug moeten vechten.
2de race van de week P3 in Q en in bocht 1 een tik, die kon in nog houden.. in de lange door draaier rond getikt omdat iemand vond dat het wel kon ( lees in ronde 1 ) alleemaal geen punt verlies uit eindelijk dus all good.
Vervolgens top split p19 gestart word er in bocht 1 af gebeukt... door niemands schuld iedereen probeerde door de pile up heen te komen, door gereden krom stuur etc... +1 irating want tja was de laagste rating van de server en toch nog 17de gefinished...
Gisteren P2 mijn eerste podium in deze serie, pfff wat een bevalling hahaha maar goed de samen vatting is soms wel. You are as good.... As you can dodge cars.
Maar blijft toch verslavende bedoeling
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik ben geen fan van de Skip, maar alleen al omdat hij op de Norschleife rijdt zou ik haast deze week weer even instappen.ZFLaSH schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:33:
[...]
De allergaafste combi die er is.... Skip op de Nordschleife. Heerlijk!!
Nog een mooi gevecht met de Skip op de Nordschleife de hele race lang uit de oude doos:
Zijn er mensen die Suzuka rijden in IMSA met de Porsche of Audi TCR? Kan misschien leuk zijn om even op discord of teamspeak te gaan.. Al is het voor elkaar wat tips te geven.
Ik ben het gewoon om met andere mensen te spelen op andere games, maar in racen heb ik nu een beetje het gevoel dat ik helemaal solo ben.
Ik ben het gewoon om met andere mensen te spelen op andere games, maar in racen heb ik nu een beetje het gevoel dat ik helemaal solo ben.
Vanmiddag is er weer een patch. Best wel interessante dingen:
This Patch includes updates and fixes for the 2020 Season 2 Release.
CHANGE LOGS:
iRACING BETA UI - (03.06.01)
AI Racing
- Many improvements have been made to the AI Racing Seasons page!
- - You can now search, filter, and Star AI Seasons.
- - You may now use a grid or table view for your AI Seasons.
- - Additional information has been added to each AI Season displayed in your grid or table view including: number of drivers, Skill Spread, and number of events.
- The AI Season information modal window has been redesigned with an improved structure.
- - Events in the AI Season schedule are more compact, and are easily expandable to view details about the event.
- - The AI Roster in use by the AI Season is fully displayed, and each AI Driver includes a dropdown arrow to view their Driver Attributes.
- The overall user experience and flow for creating and editing AI Seasons and AI Single Races has been improved.
- - The Race Sessions step has been made more compact.
- - The Event Settings step has been updated.
- - Some additional clarification has been added to both Relative Skill and Skill Spread, and how these values influence your event.
- The AI Rosters pages have been improved!
- - Interface performance speed has been increased.
- - The Skill Spread of an AI Roster is now displayed.
- - Some additional clarification has been added to both Relative Skill and Skill Spread, and how these values influence your event.
User-Created Sessions
- Fixed an issue when editing a User-Created Session where the Session could become invalid due to a cache issue.
- Engine Power Adjustments are now available for use in User-Created Sessions!
- - This option is available on the Cars step, and it allows you to reduce the engine power of each participating vehicle by a small percentage.
Protests
- The Protest modal window now dynamically validates as the form is being filled out.
- For the Protest modal window, additional information has been added to the tooltip for the "Submit" button.
SIMULATION:
Trusted Spotters
- A new feature called Trusted Spotter has been added to iRacing!
- - Trusted Spotter is available through both the iRacing BETA UI, and the iRacing Classic Membersite.
- Trusted Spotter is an extension of the Friends feature.
- - You may designate any Friend as a "Trusted Spotter". This allows them to join you as a Spotter in any Session, including Hosted or League Sessions which have been flagged as restricted for viewing. Normal Spotter rules still apply. Trusted Spotters do not need a crew password, but if the Hosted Session has a password, the Trusted Spotter must use it.
- - Remember, if you have the Spotting setting set to: "OFF", no one will be able to join you as a Spotter.
- For the iRacing BETA UI:
- - To set a Friend as a Trusted Spotter, click to open the Friends List at the bottom right corner of the window. Then, click on the friend’s name to display a menu of options. Finally, click on the link to set Trusted Spotter.
- - For joining a friend's restricted Session as a Trusted Spotter, the Event they are in will be designated with a blue button and headset icon. Click on the Session to open it’s details window, and then click on your friend’s Spot button in the Entry List.
- For the iRacing Classic Membersite:
- - To set a Friend as a Trusted Spotter, navigate to the Account -> myRacers menu. There, mouse-over a friend’s helmet icon and click the link for "Set Trusted Spotter".
- - For joining a friend's restricted Session as a Trusted Spotter, the iRacing Classic Membersite has no special designation and will display a normal Spotter icon in your Friends List, myRacer Online popup, or Spectator List.
Qualifying Conduct Scrutiny
- A new system is now available to run during Qualifying Sessions to help prevent unrealistic preparation exploits. Generally speaking, the officials expect a driver to pull out under control, get up to speed relatively quickly, and complete their qualifying laps in a timely and controlled manner. In an Open Qualifying Session, some accommodations for slowing are made based on proximity to other racers.
- The Qualifying Conduct Scrutiny system first applies a furled Black Flag as a warning to drivers who have not been compliant with the expectations. If the behavior continues, a Black Flag will be issued and the driver will be disqualified from the Qualifying Session.
- - A furled Black Flag warning will be reset when leaving the car, resetting it to the pits, or completing the current lap. However, this does not clear the warning - a second violation will trigger a disqualification from the Qualifying Session.
- There are several levels of strictness available for the Qualifying Conduct Scrutiny system. The more strictly the system is being administered, the less leeway is granted to the racers before warnings and penalties are issued.
- - The levels of Qualifying Conduct Scrutiny available are: Off, Permissive, Lenient, Moderate, Strict, and Severe.
- - The strictness level of Qualifying Conduct Scrutiny is customizable for User-Created Sessions from both the iRacing BETA UI and the Classic Membersite.
- - For official sessions, this feature will initially only be applied to select high-level Series.
- Qualifying Conduct Scrutiny is only available for use and is only applied for Qualifying sessions at asphalt tracks. There is no effect on tracks partially or completely composed of dirt racing surfaces.
- Qualifying Conduct Scrutiny information for an event is visible in the Simulator in the Info tab under "RACE STATUS". This also includes loaded Replays.
- The admin command: "!clear #" may be used to remove a Qualification Conduct Scrutiny disqualification Black Flag.
Race Control
- Two new Admin commands for controlling the timing of the start of a Race have been added: "!gridset N" and "!gridstart"
- - Once a Race Session starts and the gridding countdown begins, a Race Admin can take control of the countdown by using the new command: "!gridset N", to specify the number (N) of minutes they want the timer to count down from. This also disables the usual automatic shortening of the timer that happens as soon as everyone grids. Then, the Race Admin can either wait for that timer to count all the way down, or use the same command again to re-set the countdown timer, or they can directly trigger the beginning of the start of the light sequence or parade lap by using the new command: "!gridstart", which immediately ends the gridding countdown.
- The admin command: "!dq #" immediately disqualifies the entire team and nullifies the scoring for the entire event. This admin command cannot be undone or cleared by other admin commands.
Cautions Do Not Count (DNC Cautions)
- Fixed an issue in how Races utilizing Cautions Do Not Count (DNC) deal with cars that have slipped down a lap during the formation of the Pace Field. This issue had left them at the front of the pacing field instead of at the back.
- - In a normal race, NOT a DNC race, if someone who is stopped during Caution formation ends up being lapped by the pace car, but then gets going again up near the front of the field - they would just stay there, because they lost a lap to the field. However, this behavior is not right for DNC, since laps are not being counted during the caution, and now that person is placed in front of everyone and has an advantage as the restart comes around.
- - This fix makes it so that, during a DNC race, if someone who's stopped and losing positions down the pace field during caution formation (the time between when the caution is thrown and when the leader gets to the S/F line) they'll slide no further than the back of the field: if they end up getting passed by the pace car, they don't get slotted in front of everyone else, they will just get told to drop past everyone to the back of the field.
- When DNC Cautions are enabled, and the race immediately goes back to Caution after having just gone Green, cars that are identified as having caused the Yellow are sent to the back of the field. Previously, the field would have been set up as if the race had not gone Green.
Pit Stops
- For Indycar pit stops, fixed an issue where the car could become stuck in the pits if there was a fuel leak.
Audio
- Sawtooth curb sounds have been improved.
- Tire scrub sounds have been rebalanced for the following vehicles:
- - ARCA Menards Chevrolet Impala
- - Dallara DW12
- - NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
- - NASCAR Cup Series Ford Mustang
- - NASCAR Cup Series Toyota Camry
- - NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro
- - NASCAR Xfinity Ford Mustang
- - NASCAR Xfinity Toyota Supra
- - Supercars Ford Mustang GT
- - Supercars Holden ZB Commodore
- - [Legacy] NASCAR Cup Chevrolet Impala COT - 2009
- - [Legacy] NASCAR Cup Chevrolet SS - 2013
- - [Legacy] NASCAR Cup Ford Fusion - 2016
- - [Legacy] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2012
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro - 2014
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Ford Mustang - 2016
- - [Legacy] NASCAR Xfinity Toyota Camry - 2015
- - [Legacy] V8 Supercar Ford Falcon - 2009
- - [Legacy] V8 Supercar Ford FG Falcon - 2014
- - [Legacy] V8 Supercar Holden VF Commodore - 2014
- Transmission whine at low RPMs has been improved for the following cars:
- - Supercars Ford Mustang GT
- - Supercars Holden ZB Commodore
- - [Legacy] V8 Supercar Ford Falcon - 2009
- - [Legacy] V8 Supercar Ford FG Falcon - 2014
- - [Legacy] V8 Supercar Holden VF Commodore - 2014
Telemetry
- New live telemetry values have been added for displaying the previous and best laps for each car. These values are as follows: CarIdxLastLapTime, CarIdxBestLapTime, and CarIdxBestLapNum.
- Fixed an issue where several telemetry values were not updating correctly when spectating a live event and watching from the head of the tape. These values include: CarIdxPosition, CarIdxClassPosition, and CarIdxF2Time.
CARS:
Audi R8 LMS
- Fuel consumption rate has been reduced slightly.
BMW Z4 GT3
Dallara DW12
- The likelihood of hyperextending front and rear wheels has been reduced.
Dallara IR18
- The likelihood of hyperextending front and rear wheels has been reduced.
Ferrari 488 GT3
Ford GT - 2017
- Engine sounds for in-car cameras have been improved with more bass and less residual frequencies.
Ford GT GT3
Lucas Oil Off Road Pro Trucks
- (ALL) - Durability of the engine area has been increased, particularly for surviving hard jump landings.
McLaren MP4-12C GT3
Mercedes-AMG GT3
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
- Engine sounds for in-car cameras have been improved with more bass and less residual frequencies.
Ruf RT 12R Track
Super Late Model
- Drafting model has been updated.
- Engine cooling has been updated.
Supercars Ford Mustang GT
- Maximum cold tire pressures have been increased to 50 psi.
- Superspeedway drop gear ratio has been made slightly taller to give more margin when running in a draft.
Supercars Holden ZB Commodore
- Maximum cold tire pressures have been increased to 50 psi.
- Superspeedway drop gear ratio has been made slightly taller to give more margin when running in a draft.
TRACKS:
Knoxville Raceway
- Fixed a visual issue where using a very low starting track usage value would make the track surface appear worn-in.
Lernerville Speedway
- Additional checkpoints have been added to prevent a course-cut through the in-field.
Richmond Raceway
- A handful of advertisements have been updated.
Talladega Superspeedway
- Additional safety foam barriers have been added.
- Some advertisements have been updated.
Twin Ring Motegi
- Additional checkpoints have been added to enforce the pit exit merge procedure.
Verkoop mag in Vraag & Aanbod, crossposten mag sowieso niet
[ Voor 87% gewijzigd door BM op 16-04-2020 15:59 ]
wel blij mee want eergisteren was het stotterden over de finish met de mercNiellie41 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:46:
Vanmiddag is er weer een patch. Best wel interessante dingen:
[...]
Mercedes-AMG GT3
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Rij deze hele week al Suzuka in de Porsche.jmignolet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:13:
Zijn er mensen die Suzuka rijden in IMSA met de Porsche of Audi TCR? Kan misschien leuk zijn om even op discord of teamspeak te gaan.. Al is het voor elkaar wat tips te geven.
Was redelijk gefrustreerd na de GoT race van Zondag en maandag ....
Gaat inmiddels heel wat beter ...
Kan niet wachten tot de update klaar is ;-)
Na de promotie van R naar D heb ik veel gereden in de Mazda en de BMW M8, ik dacht dat de BMW een logische keuze was om zo meer ervaring op te doen voor de C klasse waar nu blijkt veel content gekocht moet worden voordat je uberhaupt mee mag doen wat voer is voor een andere discussie.
De ervaring in de BMW is zeker gekomen maar niet op een positieve manier, de auto zelf is prima en een 1000 maal fijner dan de Porsche Cup auto of cayman waar ik zonder input verrast wordt door een uitstapje achterwaarts.
De klasse waarin je rijdt wordt gedomineerd door alle niveau van rijders (laat ik het zo netjes uitdrukken) waardoor het plezier vergalt wordt.
Door frustraties ben ik gaan kijken tussen de races in de D klasse, poging gewaagd met de Skippy en nu 0 spijt gehad!
Promotie afgedwongen naar C licentie.
Nu komt het.. whats next?!
Waar zijn jullie in gaan rijden in de C klasse?
De ervaring in de BMW is zeker gekomen maar niet op een positieve manier, de auto zelf is prima en een 1000 maal fijner dan de Porsche Cup auto of cayman waar ik zonder input verrast wordt door een uitstapje achterwaarts.
De klasse waarin je rijdt wordt gedomineerd door alle niveau van rijders (laat ik het zo netjes uitdrukken) waardoor het plezier vergalt wordt.
Door frustraties ben ik gaan kijken tussen de races in de D klasse, poging gewaagd met de Skippy en nu 0 spijt gehad!
Ik ben na de Mazda direct naar de Skip gegaan, tot op dit moment geen spijt van. Ontzettend leuke klasse met een wagen die makkelijk te rijden is. (Veel grip, voorspelbaar gedrag).BrianV schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:00:
Na de promotie van R naar D heb ik veel gereden in de Mazda en de BMW M8, ik dacht dat de BMW een logische keuze was om zo meer ervaring op te doen voor de C klasse waar nu blijkt veel content gekocht moet worden voordat je uberhaupt mee mag doen wat voer is voor een andere discussie.
Ik heb mijn C licentie op een haar na binnen, ik ben wel van plan het seizoen verder te riden in de Skip om zo verder ervaring op te doen mbt het racen etc. Ik ben benieuwd welke klasse je hierna gaat kiezen, is voor mij uiteindelijk dezelfde vraag.
In mijn geval: gewoon verder met de SkipBrianV schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:00:
Ticking away, the moments that make up a dull day
Je kan ook op zondag en/of maandag komen trainen en racen in onze league.jmignolet schreef op donderdag 16 april 2020 @ 14:13:
Dan is het zeker druk op TS.
En verder is het vrij aan iedereen om gewoo op TS te vertoeven op andere dagen. Server is 24/7 open.
Mag ik hier ook een vraag stellen over PC builds? Zo niet, graag de post verwijderen of negeren.
Na jaren lang PC(2) op consoles te hebben gespeeld wil ik misschien de overstap maken. Twijfel over de CPU, heb op Tweakers een topic lopen in het Desktop Aankoopadvies forum. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1986388
De vraag samengevat: Is een Intel (i5-9600kf) CPU echt veel beter dan een Ryzen (5 - 3600)? (Zonder overclocking)
Na jaren lang PC(2) op consoles te hebben gespeeld wil ik misschien de overstap maken. Twijfel over de CPU, heb op Tweakers een topic lopen in het Desktop Aankoopadvies forum. https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1986388
De vraag samengevat: Is een Intel (i5-9600kf) CPU echt veel beter dan een Ryzen (5 - 3600)? (Zonder overclocking)
Als je niet gaat overclocken niet. Echter, als je de 9600Kf koopt is het bijna een zonde om hem niet te overclocken
5.0Ghz is zonder issue te halen, en veel zullen er ook 5.1Ghz halen zonder veel problemen. Op dat moment zul je met de Intel zo'n 10%-15% meer fps halen. Belangrijker, ook de dips zijn minder laag met een overgeclockte 9600kf.
In iRacing is single core performance nog steeds heel belangrijk, ook al is het prima multithreaded, de main physics thread is nog steeds maar 1 thread, en draait dus op 1 core. Hoe sneller die core, hoe meer fps je zou kunnen halen als je GPU dat trekt
In iRacing is single core performance nog steeds heel belangrijk, ook al is het prima multithreaded, de main physics thread is nog steeds maar 1 thread, en draait dus op 1 core. Hoe sneller die core, hoe meer fps je zou kunnen halen als je GPU dat trekt
Cube Nuroad Race (2022)
Het is idd een heerlijke combi! Net een race gereden, met de skip is er tenminste ook nog wat marge om een foutje te maken. Dus ook een aanrader als je nog geen expert op de Nordschleife bentZFLaSH schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:33:
[...]
De allergaafste combi die er is.... Skip op de Nordschleife. Heerlijk!!
Skippy on nords! Zeker lekker, maar sinds ik GT3 doe, duurt het een eeuwigheid
5 wide op het lange stuk
5 wide op het lange stuk
Dank voor je reactie! Met mijn kennis op dit gebied, neig ik zwaar naar de veilige optie.derx666 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:14:
Als je niet gaat overclocken niet. Echter, als je de 9600Kf koopt is het bijna een zonde om hem niet te overclocken5.0Ghz is zonder issue te halen, en veel zullen er ook 5.1Ghz halen zonder veel problemen. Op dat moment zul je met de Intel zo'n 10%-15% meer fps halen. Belangrijker, ook de dips zijn minder laag met een overgeclockte 9600kf.
Lijkt me erg gaaf om met 20+ lobbies the racen, op console komen we vaak niet verder dan 10 waardoor er toch snel te kleine groepjes ontstaan.
Kan op de GOT iracing website gebeuren geen schema vinden van hoe laat en waar?JoepW schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:29:
[...]
Je kan ook op zondag en/of maandag komen trainen en racen in onze league.
Dan is het zeker druk op TS.
En verder is het vrij aan iedereen om gewoo op TS te vertoeven op andere dagen. Server is 24/7 open.
Oké Oké na alle lovende woorden die ik hier hoor heb ik me opgegeven voor de race van 20:15Raimond613 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:22:
[...]
Het is idd een heerlijke combi! Net een race gereden, met de skip is er tenminste ook nog wat marge om een foutje te maken. Dus ook een aanrader als je nog geen expert op de Nordschleife bent

Edit: 1 crash maar 7e geworden zal vanavond even een fragmet online zetten het was weer een shitshow de eerste ronde

[ Voor 13% gewijzigd door pr0mo op 16-04-2020 20:52 ]
https://www.got-racing.eu/?page_id=5428BrianV schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:48:
[...]
Kan op de GOT iracing website gebeuren geen schema vinden van hoe laat en waar?
En natuurlijk via de Topic Start: JoepW in "iRacing - Wekelijks Toernooi"
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 16-04-2020 20:20 ]
Wat bedoel je met lobbies ? iRacing heeft geen lobbies afaik.Beltoni schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:46:
[...]
Dank voor je reactie! Met mijn kennis op dit gebied, neig ik zwaar naar de veilige optie.![]()
Lijkt me erg gaaf om met 20+ lobbies the racen, op console komen we vaak niet verder dan 10 waardoor er toch snel te kleine groepjes ontstaan.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zat vanavond naar iRacing sessie te kijken en ik vraag mij toch wat af
:fill(white):strip_exif()/f/image/Oh3yUf3mCz1RTaU9uaBSVGQG.png?f=user_large)
Waar staat het getal voor de haakjes voor?
NL 571 (25/50) 01:11
Ned server *getal* (current drivers/max drivers) time to end
Het is geen kwaliteit volgens mij, de AUS server staat op 97 met 0 users.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Oh3yUf3mCz1RTaU9uaBSVGQG.png?f=user_large)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Vandaag maar weer eens een korte sessie gedaan in de cayman. Niks meer dan practice, maar omdat ik die wagen echt niet onder controle kan houden dacht ik, laat ik het eens met de vr set proberen. Wat een verschil!!! Waar ik op mijn ultrawide elke ronde er uit vlieg rij ik met een vr bril op zonder 1x meerdere rondes op rij :-)
Vraag ik me af, hebben anderen dat ook? Ik heb het idee met vr de auto veel beter aan te voelen
Vraag ik me af, hebben anderen dat ook? Ik heb het idee met vr de auto veel beter aan te voelen
Ik gok dat dat gewoon de Subsession ID is. Die zie ik in de Beta UI ook bij het kiezen van een sessie, en is ook 3 cijfers.raymondw schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:53:
[Afbeelding]
Dat is het nummer van de sessie / server.raymondw schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:53:
[Afbeelding]
Vanavond ook eindelijk met de Skip gereden
op de Nurburgring. Nu heb ik lamme polsen
Maar wat een fun

Ik vrees dat ik de Nurburgring ook nog maar even moet aanschaffen deze week als ik bovenstaande berichten zo lees 🙂
Zoals beloofd! wel weer een knettergekke race op de nurburgring maar erg gave eerste ronde.
Ook tevens mijn eerste Youtubevideo en ben van plan veel meer te doen!
[ Voor 19% gewijzigd door pr0mo op 17-04-2020 00:31 ]
Leuk om te zien! Ben zelf ook van plan om nu met de skip barber op pad te gaan. Ziet eruit als een hele leuke race klasse.pr0mo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:11:
Zoals beloofd! wel weer een knettergekke race op de nurburgring maar erg gave eerste ronde.
[YouTube: New to iRacing? So am I - Skip barber @ Nürburgring]
leuke filmpr0mo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:11:
wat gebruiken jullie voor overlays ?
Was ik nog maar student, dan kon ik veel meer racen. Dit weekend ga ik echt wat races rijden in de Skip..
VRS / IMSA?BrianV schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:00:
VRS is deze week wel crashfest op suzuka, maar damn wat een track
[ Voor 3% gewijzigd door Xenophoben op 17-04-2020 09:21 ]
thnx de uiteindelijke videokwaliteit wordt steeds beter naarmate ik meer ervaring hebmopperonkel22 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:38:
[...]
leuke film..
wat gebruiken jullie voor overlays ?
Ik gebruik de racelabapps overlay's.
Gave video hoor. Goeie kwaliteit beeld ook.pr0mo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:11:
Speel je met 1 of meerdere schermen?
Ik denk dat het er bij mij zo beroerd uit ziet omdat ik op een 4K scherm speel met een 1080 resolutie. Maar dat heb ik weer gedaan omdat mijn andere tijdelijke scherm maar max 1080 aankunnen.
Misschien toch maar gewoon met 1 scherm spelen.
thnxActualFantasy schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 09:59:
[...]
Gave video hoor. Goeie kwaliteit beeld ook.
Speel je met 1 of meerdere schermen?
Ik denk dat het er bij mij zo beroerd uit ziet omdat ik op een 4K scherm speel met een 1080 resolutie. Maar dat heb ik weer gedaan omdat mijn andere tijdelijke scherm maar max 1080 aankunnen.
Misschien toch maar gewoon met 1 scherm spelen.
Lekker opgevangen op 2:26pr0mo schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 00:11:
Broekpoepmomentje
Opnieuw een update ingepland vandaag om 17:00.
Wat ik net meemaakte. Wilde de iLMS van 11.00 uur gaan rijden. Kom ik in de officiele sessie, wordt ik gediskwalificeerd terwijl ik in de practice netjes op de pit limiter de pits uitrijd. In totaal nog geen 100 meter gereden en gediskwalificeerd. Iemand enig idee hoe dit zou kunnen? Had als enige dat het beeld in mijn Rift tijdens wegrijden heel even flipte maar daarna ook meteen weer normaal werd.
Er is een bug met de nieuwe qualifying scrutiny, er komt vanmiddag een patch. Ik zou dus vandaag even niet racen...
Alles netjes binnen de lijnen. Vond het al zo vreemd, maar als er een bug inzit is het wel te verklaren. Zal straks de resultaten even nakijken wat de reden is geweest.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen