iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 246 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 18:31
mopperonkel22 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:59:

Wat mij echter niet bevalt is de flinke staffen die je krijgt in je rating als andere je van de weg knallen of je moet het gras op om een stilstaande auto te ontwijken.
Nou zal ik ook wel te veel in een korte tijd willen maar ja ;)
Ja hier ben je helaas ook zelf bij. Ik ben ook pas een maand bezig, maar merkte in het begin vooral dat ik veel van de baan gereden werd en straffen kreeg. Een tweede sport is kijken waar mensen mogelijk in de fout gaan en die ontwijken :). als je wat terughoudender bent krijg je en minder strafpunten en eindig je vaak ook hoger _/-\o_

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
mopperonkel22 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:59:
Nou, m'n eerste post hier..
Sinds een week of 2 met iracing bezig. Dit is mijn eerste race ervaring met stuur en pedalen.
Ondertussen een hoop uitgegeven aan tracks en auto's.
Wat mij echter niet bevalt is de flinke staffen die je krijgt in je rating als andere je van de weg knallen of je moet het gras op om een stilstaande auto te ontwijken.
Nou zal ik ook wel te veel in een korte tijd willen maar ja ;)
Verder heb ik een aantal keren ghost gereden bij imsa wedstrijden. De setups van de Audi die ik heb zijn waardeloos, dat ding is niet op de weg te houden.. voor de BMW gaat het redelijk, echter ik kan de tijden die ik in ghost rijd bij lange na niet rijden in gewone practice of race.. hoe kan dat ?
Schiet me maar af ;)
iRacing is een sim, per sessie wijken de waarden van de baan af.
Als jij offline rijd kun je ideaal instellen.
Als je een practice joint, check dan de baan temp.
Met GT3/GTE word het glijden boven de 42 a 44 gr, bij 34 a 38gr is de baan lekker snel.

Qua rating zit je nu onder de 1000 qua SOF met de races, ik zou snel punten gaan sprokkelen om omhoog te gaan.
iig niet teveel in de BMW 12.0 rijden :o
Boven de +-1400 SOF word het langzaam beter

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09 11:41
Ik ben nu ook ongeveer een maand bezig. Sta inmiddels top 15 bij de Sim-Lab in mijn divisie.

Maar ik verbaas mij soms nog om de snelheid van anderen hoor. Niet bij te houden.

Waar ik vooral problemen mee ondervind is het uitaccelereren van een bocht. Daar winnen de anderen vaak heel veel op mij. Maar als ik net zo vroeg op het gas ga dan ga ik gewoon rond.

Ik denk dat het een kwestie van doseren is, en dat heeft tijd nodig merk ik. Maar ik vermaak mij prima in de MX5 CUP auto, en af en toe de skippy, maar ik vind deze week de skippy een rot baan hebben.

Races zijn wel een beetje een loterij. Vanmiddag reed ik eerste, na een mooi gevecht van wel 10 ronden, en lig ik eindelijk eerste, komt de nummer 3 met een dive bomb en die ramt mij er zo uit. Zelf krijgt ie gelijk een disq, want 17 punten, maar mijn race is wel klaar. Dat is wel zuur dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@ActualFantasy
De MX-5 is volgens mij gratis op VRS.
Kijk daar eens of je wat tijden kan vergelijken.
Voor GT hielp het bij mij zeker.
Zat op 5% van de snelste tijd en nu binnen 2%

Mijn grootste min punt was te hard remmen, blokkeren en te langzaam de bocht weer uit...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik probeer mijn fov goed te krijgen. Zelf had ik hem op 90 gezet maar elke calculator zegt dat ik met mijn 34 inch ultrawide en een kijk afstand van ongeveer. 65 cm uit kom ergens tussen de 60 en de 70 (meer 60 dan 70). Als ik echter hem op 65 zet zie ik maar een deel van de vooruit en spiegels als helemaal niet. Moet ik er nou gewoon aan wennen dat de fov zo laag is of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giaccotto schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:29:
Ik probeer mijn fov goed te krijgen. Zelf had ik hem op 90 gezet maar elke calculator zegt dat ik met mijn 34 inch ultrawide en een kijk afstand van ongeveer. 65 cm uit kom ergens tussen de 60 en de 70 (meer 60 dan 70). Als ik echter hem op 65 zet zie ik maar een deel van de vooruit en spiegels als helemaal niet. Moet ik er nou gewoon aan wennen dat de fov zo laag is of doe ik iets verkeerd?
Je zal aan de fov moeten wennen. Je zou kunnen proberen het scherm dichterbij te krijgen, want dan kan de fov iets omhoog.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
ja klopt, maar dat laat mijn rig niet echt toe. zeker als ik overstap op de dd1 dan is daar bijna geen ruimte meer voor. voelt wel alsof ik veel scherper instuur nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Giaccotto schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 20:34:
ja klopt, maar dat laat mijn rig niet echt toe. zeker als ik overstap op de dd1 dan is daar bijna geen ruimte meer voor. voelt wel alsof ik veel scherper instuur nu :-)
Bij een DD kan je eventueel de stuuras verlengen. Heb ik ook gedaan en daardoor kan ik de schermen tussen de motor en het stuur zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 16:20
Hallo allen, leuk topic om mee te lezen.
Ik speels sinds een week of 2/3 iRacing Hiervoor vooral Project Cars/Dirt en AC gespeeld. Ik ben begonnen in de Mazda Cup en sinds vorige week overgestapt naar de Skip Barber.

Gisteren weer een paar toffe races gereden en daarbij voor het eerst een race op het podium geëindigd. Wel bizar om te zien wat voor ronde tijden sommige eruit weten te persen, dan heb ik voorlopig nog een hele weg te gaan.

Voorlopig proberen zo consistent mogelijk te zijn en steeds verder naar voren zien te komen. ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door R0dsk0ll op 12-04-2020 02:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik weet niet of er hier meer simlab racers zijn maar ik heb t gevoel dat in deze klasse voor 99%mazdas rijden aangezien t bij mij altijd een vol veld is, kan dat kloppen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb inmiddels ervaren dat de races in de bmw niet bevorderlijk zijn voor je rating .Diverse races gereden , waarvan een aantal best lekker gingen en ik zonder incidents met veel ontwijken van crashende auto's de race uitgereden heb en punten gesprokkeld.Nu achter elkaar in de mx cup en de bmw cup elke keer schade en tow's door uitwijken / botsen op crashende racers voor me .Het lijkt wel een loterij af en toe , als je eenmaal de eerste 2 ronden door bent gaat het over het algemeen prima .Maar goed , wel goed voor de race ervaring.Ook nog paar rondjes voor vanavond /morgenavond in de Got Leaugue geoefend , maar dat wordt niks , Suzuka vindt ik lastig en met de Porsche ga ik nooit vriendjes worden , de BMW ligt me veel beter merk ik al.Ik ga wel mee in de practice en kijken of ik wat rondjes zonder spins door kom , denk dat ik hier heel ver van jullie rondetijden afzit. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Juliankarssies schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:23:
Ik weet niet of er hier meer simlab racers zijn maar ik heb t gevoel dat in deze klasse voor 99%mazdas rijden aangezien t bij mij altijd een vol veld is, kan dat kloppen
De meerderheid zijn Mazda's inderdaad. Dat is ook logisch, want de Mazda en de Pontiac zijn gratis, en de Mazda hebben mensen al ervaring mee vanuit de MX-5 Cup, vaak. Op het iRacing forum staat het allemaal uitgesplitst: https://members.iracing.com/jforum/forums/show/636.page

Het ging in 2020S1 om 7146 unieke MX-5 bestuurders, 2020 Pontiac-bestuurders, 1287 Mustang-bestuurders en 328 Jetta-bestuurders, met gemiddeld respectievelijk 4.86, 3.22, 5.56 en 4.94 starts over de looptijd van het seizoen.

Oftewel 34730 Mazda's, 6504 Pontiacs, 7156 Mustangs en 1620 Jettas. Dat maakt de MX-5 69,45% van het veld. 99% was dus een lichte overschatting ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popjukebox
  • Laatst online: 24-01-2023
Hoi.Ook eerste post hier. Sinds november bezig op IRacing. In het begin, laten we eerlijk zijn, was het vooral op de baan leren blijven en zo snel mogelijk van category stijgen en alles wat voor de fun.
iRating/SR ....didn't care. Nu wel wat spijt van. 'k Heb een enorme weg af te leggen in driver skills.
Zocht ook een community en kwam dan hier terecht.
Hopelijk tot in één van de races ^^

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 27-09 13:08
Voor de eerste keer een file protest ingediend.. Het begint zwaar door te wegen op mijn 'goesting' om zo nog verder te spelen. Ik zat mooi boven de 2k rating en sinds een paar dagen onder de 2K. Gaat me niet om 'boehoe, ik ben niet snel genoeg' maar eerder de mensen rondom. BMW 12.0 gestart begin v/d week op Brands Hatch en deze sinds vrijdag (dacht ik) opgegeven want is gewoon een wreckfest in de eerste 2 rondes. Daarna valt het nog mee, maar teveel meegenomen geweest wanneer mensen per ongeluk op het gras rijden.

File protest ging nu voor de Advanced MX5 cup. Lekkere race, spannend en ik had persoonlijk een goede pace maar kerel voor mij was al zeer risky bezig met andere rijders. Een paar keer al moeten remmen of uitwijken van zijn 'moves'. Hij mist zijn rempunt aan The Corkscrew, dus komt wat hobbelig 'naar beneden', ik neem met voldoende snelheid de buitenkant voor de linkse bocht. Je zag duidelijk dat ie het qua snelheid niet ging inhalen. Meneer probeert zich te recoveren van zijn fout, duikt de binnenkant, ik laat voldoende ruimte maar hij raakt mijn achterzijvleugel want hij 'kent waarschijnlijk geen andere lijn en wilt zoveel mogelijk baan nemen'. Ik recover van de slide, hij laat geen gas los en ramt nog is in mijn achterkant. 8u repair. |:(

Oh ja, mijn vriendin verschoot van mijn geroep na dit ongeval. :+

En dit bedoel ik dus .. deze week was echt geen fijne week, want de pace is er maar het volgt niet qua sportmanship. Het zal altijd gebeuren I know, maar het begint zuur te worden als je denkt dat je een maandelijks bedrag betaalt om lekker te racen met competitieve gasten en toch iets wat faire races verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik haak definitief af met die Porsche. Ik zal 'm nooit begrijpen en ik vind het echt niet leuk. Jammer maar helaas van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
JoepW schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:20:
Ik haak definitief af met die Porsche. Ik zal 'm nooit begrijpen en ik vind het echt niet leuk. Jammer maar helaas van het seizoen.
Ik heb precies hetzelfde. Was mijn plezier in Iracing compleet verloren door het iedere week oefenen met dat onvoorspelbare koekblik.

Heb afgelopen weken de F3 en de GTE‘s weer eens afgestoft en daar heb ik toch veel meer mee.

Enige wat ik wel mis is het sportmanship bij GoT want die IMSA races zijn echt een grote shitshow. Van de laatste 4 pogingen werd ik er 1 keer niet in de eerste bocht afgekegeld door iemand die zijn Alien-Setup op koude banden niet de baas kom. Toppunt was een race waar 25 auto’s in de eerste ronde werden geëlimineerd, helaas schijnt niemand daar wat van te leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
Persoonlijk zou ik het geen enkel probleem vinden om het seizoen in een andere wagen uit te rijden. Ik heb de afgelopen weken best lol gehad in de Porsche, maar beslist niet méér dan in welke andere auto dan ook. Ik heb ook het vage vermoeden dat de hoeveelheid deelnemers dit seizoen deels lager is (en steeds lager wordt) doordat meer mensen de auto niet mogen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Mr.Conroe schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:31:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Was mijn plezier in Iracing compleet verloren door het iedere week oefenen met dat onvoorspelbare koekblik.

Heb afgelopen weken de F3 en de GTE‘s weer eens afgestoft en daar heb ik toch veel meer mee.

Enige wat ik wel mis is het sportmanship bij GoT want die IMSA races zijn echt een grote shitshow. Van de laatste 4 pogingen werd ik er 1 keer niet in de eerste bocht afgekegeld door iemand die zijn Alien-Setup op koude banden niet de baas kom. Toppunt was een race waar 25 auto’s in de eerste ronde werden geëlimineerd, helaas schijnt niemand daar wat van te leren.
Tot dus ver moet ik zeggen dat VRS sprint wel echt een verademing is, wel een paar x gehad WAAROM ECHT. Maar vele malen minder dan in andere klassen tot dus ver. ( sof 2k + ) mocht dat er al iets mee te maken hebben dat weet ik niet.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Eens, seizoen afmaken in een andere wagen zou ik ook niet erg vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wormaap schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:33:
[...]

Persoonlijk zou ik het geen enkel probleem vinden om het seizoen in een andere wagen uit te rijden. Ik heb de afgelopen week best lol gehad in de Porsche, maar beslist niet méér dan in welke andere auto dan ook. Ik heb ook het vage vermoeden dat de hoeveelheid deelnemers dit seizoen deels lager is (en steeds lager wordt) doordat meer mensen de auto niet mogen.
Dat klopt wel deels ja voor mij stop al mijn tijd in de VRS races, gewoon GT3 en met keuzes.
En als werk dan druk is dan wil je niet er naast nog een auto rijden waar niet veel plezier in zit.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Sorry Joep maar volgens my tikte ik jou eraf in het begin,ik moest ook iets uitwijken en raakte jou!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHans
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-08-2024
Sinds ik met de setup van Sander rijd en met de ABS op 11 van start ga (per rondje een standje lager tot 7) vind ik deze 718 eerlijk gezegd erg lekker rijden. Toen ik nog met lage bandenspanning startte (VRS setup) en met ABS op 4 vond ik het (ook) helemaal niks. Niet op de weg te houden. Niet dat ik er nu heel snel mee ben, maar het gevoel wat ik met de Cayman heb spreekt mij wel aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
verse48 schreef op zondag 12 april 2020 @ 21:58:
[...]

Sorry Joep maar volgens my tikte ik jou eraf in het begin,ik moest ook iets uitwijken en raakte jou!
Geen id, no problem, shit happens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik moet zeggen dat ik ook erg weinig plezier met de porsche heb , nou heb ik geen recht van spreken met mijn beperkte iracing ervaring , maar heb nu paar keer met de BMW 12.0 meegedaan en ondanks ook veel pech door crashende/spinnende autos voor me toch erg veel plezier gehad.En op een of andere manier geeft de BMW me wel het vertrouwen wat ik met de Porsche niet heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond ben ik er de 1e ronde 2e bocht na het rechte stuk eraf getikt terwijl ik al achteraan reed en juist rustig aan deed om glijpartijen te voorkomen en om anderen er niet af te rijden , was er ook gelijk klaar mee en heb hem de bandenstapel in gereden en ben wat anders gaan doen , kinderachtig , ik weet het maar de lol was er toen helemaal vanaf .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

MrHans schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:25:
[...]

Sinds ik met de setup van Sander rijd en met de ABS op 11 van start ga (per rondje een standje lager tot 7) vind ik deze 718 eerlijk gezegd erg lekker rijden. Toen ik nog met lage bandenspanning startte (VRS setup) en met ABS op 4 vond ik het (ook) helemaal niks. Niet op de weg te houden. Niet dat ik er nu heel snel mee ben, maar het gevoel wat ik met de Cayman heb spreekt mij wel aan.
Ik vond de Cayman de eerste 3 weken ook niks aan, ook al had ik er wel al meteen een goed tempo mee.
Inmiddels ben ik er ook achter dat standje 6 van de ABS/TC me een veel prettiger rijdende auto geeft met meer gevoel en een kontje wat licht uitbreekt maar nog prima te corrigeren is. De Cayman lijkt daarmee een beetje meer op de 911 Cup maar dan in een makkelijker te besturen versie.

Overigens rijd ik wel met de VRS setups, de Safe versie werkt voor mij het beste (meest stabiel en het snelst).

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dan toch even een tegengeluid. Ik heb namelijk wel veel plezier in de wagen. Het is veel meer werken dan in de BMW van vorig seizoen en het losse gedrag vind ik erg leuk. De auto is te sturen met beide handen en voeten. Ik denk niet dat ik in een andere klasse meer input geef tijdens het rijden dan deze wagen.

In het donker rijden vandaag maakte het niet makkelijker. We rijden ook niet de makkelijkste circuits met lange ronden. Dus mensen hebben niet veel ronden in de pocket op het moment dat de race start - en dat is ook nog eens op koude banden wanneer de auto het lastigst is.

Overigens, Ik zie ook in de serie veel contact. Zowel met de GT4 als met de TCR.
Hieronder een filmpje van eerder vandaag, iemand in mijn split die 14 auto's in één bocht inhaald door gewoon rustig te blijven:

edit:
Ik rijd de laatste weken met m'n eigen setups die ik altijd deel. In de setup zelf maken de bandendruk en de ARB achter het meeste impact in de afstelling. Zet ook je toe achter niet te laag (>1.0) voor stabiliteit bij het remmen. Maar week-over-week verander ik maar weinig aan de setup zelf.

Dan de TC. Ik ben misschien een vreemde eend hier, maar in practice heb ik zonder TC gereden. Heuvelop links na de "S-bochten" was hij té tricky, dus reed ik in de race met 2 (start op 4).

[ Voor 21% gewijzigd door Luckeh op 12-04-2020 22:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

Ik was 2 weken geleden al op dat punt ;)

Afgelopen week ook niet online geweest door privé omstandigheden en dus ook geen iRacing aangeraakt. Zat wat filmpjes te kijken van Dave Cameron die met de 911 rijdt, hoe is die auto tegenwoordig met de nieuwe bandenwarmers?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik ben misschien geen goede referentie met mijn niveau wat ik momenteel haal maar worstel ook nog erg met de Porsche Cayman GT4. Een halfuur racen zonder dat ik van de baan schiet lukt me momenteel gewoon niet. Het remmen voor de bocht gaat niet goed maar wat me minstens zo vaak gebeurd is dat het bij het uit accelereren van de bocht fout gaat. Ik voel gewoon niet goed waar de grens van de auto ligt waardoor deze voor mij onvoorspelbaar is. Maar rij nog niet zo lang met de Cayman dus moet misschien proberen nog wat meer te oefenen en bijvoorbeeld eens de safe setup van VRS pakken. Wellicht dat dit gaat helpen.

Ik probeer in ieder geval nog wel één GoT avond per week mee te racen maar vind het ook prima als er voor een andere auto mid season wordt gekozen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Gisteren mijn eerst iLMS race gereden op Watkins Glen. Geweldige combinatie wat mij betreft. Wat een gave baan is dat! Nooit eerder op gereden.

Het mooie aan deze serie is wel: als je 1 race hebt gereden ken je de baan wel :+.

Ik heb mijn banden niet gewisseld, maar op het einde was het wel echt glibberen en glijden. Raden jullie aan om met dat nieuwe tyre model toch de banden te wisselen? Ik weet niet precies hoe lang dat extra duurt? Voor mijn gevoel was het nu veel erger dan met de IMSA op Spa of Lime Rock.

Staat de slijtage op iLMS hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:48:
Dan toch even een tegengeluid. Ik heb namelijk wel veel plezier in de wagen. Het is veel meer werken dan in de BMW van vorig seizoen en het losse gedrag vind ik erg leuk. De auto is te sturen met beide handen en voeten. Ik denk niet dat ik in een andere klasse meer input geef tijdens het rijden dan deze wagen.
Op zich ben ik ook één van de mensen die het minste klaagt over de wagen. Vorige week heb ik zelfs best leuk geracet, eigenlijk voor het eerst sinds ik met de GoT-League meedoe (want normaal rijd ik in niemandsland :+)
Mijn grootste issue met de wagen is dat er heel veel mensen afhaken omdat ze'm niet leuk vinden. Als zelfs @JoepW besluit te stoppen met zijn 'eigen' league, dan is w.m.b. op z'n minst het punt aangebroken om eens te gaan peilen hoe anderen tegenover een switch staan. Persoonlijk vind ik't allemaal prima, ik rij toch wel achteraan mijn rondjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
StealthyPeanut schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:19:
Gisteren mijn eerst iLMS race gereden op Watkins Glen. Geweldige combinatie wat mij betreft. Wat een gave baan is dat! Nooit eerder op gereden.

Het mooie aan deze serie is wel: als je 1 race hebt gereden ken je de baan wel :+.

Ik heb mijn banden niet gewisseld, maar op het einde was het wel echt glibberen en glijden. Raden jullie aan om met dat nieuwe tyre model toch de banden te wisselen? Ik weet niet precies hoe lang dat extra duurt? Voor mijn gevoel was het nu veel erger dan met de IMSA op Spa of Lime Rock.

Staat de slijtage op iLMS hoger?
Sowieso is in de Le Mans Series de race 1 uur ipv meestal 45 minuten in IMSA.
Maar ook ik reed in de BMW linksvoor op tot 28%. Er waren wel wat verklaringen voor, bocht 1 iets schade opgelopen en veel plaatsen verloren en ik reed met iets te veel downforce waardoor ik in de bochten echt moest pushen om het verschil te kunnen maken.

Het was de bedoeling dat met het nieuwe bandenmodel dubbelstinten een uitdaging zou worden, dat is ze goed gelukt. Want we rijden door de beperkte benzine tank in de officiele series niet eens een volle stint.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Luckeh Ik stap tegenwoordig regelmatig bij iemand ín' om te kijken hoe er gereden moet worden.Gisteravond na een hoop tobben en veel langzamer te zijn bij jou ingestapt tijdens de practice , en ik zie en hoor aan het bandengeluid dat je aardig op het randje rijdt .Voor mijn gevoel doe ik niet heel veel fout maar als ik probeer net zo laat te remmen als (jullie) doen en de bochtensnelheid probeer te verhogen ben ik de Porsche kwijt !? Al met al zit ik in een nat t shirt , onderbroek etc. en rijdt 5-6 seconden langzamer met pijn en moeite , en hoor ik diverse mensen klagen dat het lastig is .Dan moet ik wel lachen (eerder huilen ) om mezelf.Het frustrerendste is misschien nog wel dat het me eigenlijk niet lukt om me te verbeteren en ik met opgewarmde banden iemand die uit de pits komt met koude banden zelfs niet bij kan houden.De eerste 1,5 ronden door komen zonder off track of crash lukt me ook bijna niet.Staks maar weer een paar races in de bmw of mx5 doen , om de lol en motivatie erin te houden. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

In het donker rijden vandaag maakte het niet makkelijker. We rijden ook niet de makkelijkste circuits met lange ronden. Dus mensen hebben niet veel ronden in de pocket op het moment dat de race start - en dat is ook nog eens op koude banden wanneer de auto het lastigst is.

Overigens, Ik zie ook in de serie veel contact. Zowel met de GT4 als met de TCR.
Hieronder een filmpje van eerder vandaag, iemand in mijn split die 14 auto's in één bocht inhaald door gewoon rustig te blijven:
[YouTube: Overtaking 14 cars in one corner]

edit:
Ik rijd de laatste weken met m'n eigen setups die ik altijd deel. In de setup zelf maken de bandendruk en de ARB achter het meeste impact in de afstelling. Zet ook je toe achter niet te laag (>1.0) voor stabiliteit bij het remmen. Maar week-over-week verander ik maar weinig aan de setup zelf.

Dan de TC. Ik ben misschien een vreemde eend hier, maar in practice heb ik zonder TC gereden. Heuvelop links na de "S-bochten" was hij té tricky, dus reed ik in de race met 2 (start op 4).
Ok ok ok.
Ben er vanavond weer bij ;)
Het was gister ook de frustratie dat de Q in het water viel door een bug, terwijl ik in de P een 10de plek had.
Dus tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 15:23
Gelukkig Joep, goed overgehaald Lucas :) Ik vind het ook een ontzettend lastige en behoorlijk frustrerende auto, maar langzaamaan kom ik er iets sneller en constanter mee rond. Het blijft voor mij toch wel een leuke uitdaging om er steeds iets beter mee te worden en de set-up wat te tweaken om hem iets rijdbaarder te krijgen.

Wat het voor mij nu wat beter maakt: niet teveel aan de shocks zitten (had ik wat aangepast van default, maar daar was ie alleen nog maar moeilijker van geworden merkte ik vorige week), TC/ABS/ESC minimaal op 8, bandenspanning niet te laag en de anti-rollbar balans wat minder hard naar de achterkant dan in de gedeelde set-ups.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoi,

Ik heb een lap op youtube gezet, waar je ook de inputs kunt zien. Het is geen ultieme ronde maar het geeft een idee. De 130R kun je veel meer afsteken, maar ik kom niet helemaal uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Gisteren wederom in de Lotus 79 geraced. Dit maal op Bathurst. Geweldig circuit, maar ik zag de bui al hangen. Vrij veel practice gedaan deze week omdat de L79 best een handvol is de berg over :)
Uiteindelijk op basis van W.Levesque z'n setup een eigen setup gebouwd waar ik redelijk vlot mee rondkwam. Aangezien er op Zondag 2 SOF races zijn, ik tijd genoeg had, en zo 2 kansen had op een resultaat, hen ik ze maar allebei gereden.
1e race, Q op P4. Goede start, meteen P3. Kon aansluiten bij Gernot en Tim, en zo reden we met z'n 3-en een beetje weg van de rest. Helaas maakte Gernot na een paar ronden een fout bovenop de berg, kwam met een wiel in het gras en ging de muur in. Tim kon er nog net voorbij, ik ook, maar m'n auto brak uit, en ik raakte ook de muur. Helaas voor mij kwam toen de rest van het veld eraan, en werd ik nog een aantal keren geraakt. Was niet meer mogelijk om terug te rijden naar de pits, dus maar een tow. Na de tow kwam de melding: Too much damage (die ik al verwachtte). Resultaat -110 iR :)
2e race:
SoF was nog wat hoger, maar dus ook een sterker veld. Gestart op P6. Kon in de eerste 2 ronden meteen 2 man voorbij, en liep in op P3. Na een aantal ronden remde ik net een fractie te laat bovenop de berg, kwam een beetje wijd uit voor de ene bocht, en tikte daardoor net de binnenkant aan voor de volgende bocht. 0x, leek geen schade te hebben, maar het vertrouwen was ver weg. Daarna begon ik tijd te verliezen op P3. Gelukkig had ik wel nog een redelijk gat naar P5, maar die begon langzaam onder druk te komen van Gernot. Bij mij ging het van kwaad tot erger, en waar de rest 1:53 hoog kon rijden kwam ik net tot 1:54 laag. Auto werd steeds lastiger en overstuurder met aanremmen. BB maar verder naar voren gezet, daardoor ging het iets beter, maar dit zou me later opbreken. Toen dacht ik eraan dat ik in de vorige race succes had gehad door de ARB achter een klik hoger te zetten. Ik keek, en bleek dat hij op 1 ipv 2 (standaard in mijn setup) stond. Snel naar 2, en niet veel later naar 3 gezet. Hierdoor was hij weer een stuk fijner over de berg. Ondertussen begonnen m'n voorbanden het wat minder prettig te vinden (waarschijnlijk door de rembalans die naar voren gezet was), dus de BB weer 2 klikjes naar achteren. Ook dat hielp weer heel even, maar de slijtage was al gedaan... Gernot had ondertussen P5 ingehaald, en was 0.4s per ronde sneller dan mij. Het duurde dus ook niet lang voordat hij op m'n versnellingsbak zat, en een slechte exit uit T1 zorgde ervoor dat hij erlangs kwam richting T2. Niet verdedigd, want dat had weinig zin, hij had me dan in de downhill wel gepakt, en dan was ik nog meer tijd verloren. Gesetteld voor P5 (dacht ik), maar mijn voorbanden waren er echt aan, en de eerste en laatste bocht begon ik steeds meer moeite mee te krijgen. Hierdoor kwam P6 in de laatste ronde toch nog vervelend dicht bij. Door veel risico op de berg te nemen kon ik een klein gaatje van ong. 0.7s slaan voor de backstraight, wat net genoeg was om ervoor te blijven. pfew...
P5 in de pocket, weer ong. 60ir terug van de 110 die ik verloren was :) en 177 punten voor het CTC kampioenschap.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Even een vraagje hier aan de Iracing experts , ik heb daarstraks weer een race in de bmw 12.0 gedaan , was geen succes oa weer door crashes in de eerste bocht waar ik net niet op tijd kon stoppen en vervolgens door achteropkomend verkeer eraf geramd werd.Wat ik al eerder dacht gezien te hebben is dat er rijders zijn die beter qualificeren dan ik en vervolgens toch achter mij op de grid staan ? is dit mogenlijk of vergis ik me ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:23

BM

Moderator Spielerij
Imac2011 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:54:
Even een vraagje hier aan de Iracing experts , ik heb daarstraks weer een race in de bmw 12.0 gedaan , was geen succes oa weer door crashes in de eerste bocht waar ik net niet op tijd kon stoppen en vervolgens door achteropkomend verkeer eraf geramd werd.Wat ik al eerder dacht gezien te hebben is dat er rijders zijn die beter qualificeren dan ik en vervolgens toch achter mij op de grid staan ? is dit mogenlijk of vergis ik me ?
Volgens mij een gevalletje uit de pits starten

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik denk dat de auto op zich in de basis niet verkeerd is, en de input die je hem moet geven is inderdaad leuk. Maar het probleem zit hem (in ieder geval wat mij betreft) in de FFB. Van de TCR tot de M8 tot een Skippy op dirt tot een F3... Overal stond mijn standaard FFB best lekker. Maar in deze auto moest de kracht om te beginnen al 2 tot 3x sterker dan normaal, en nog ontbreekt veel detail. Dit is de enige auto in iRacing tot nu toe die zonder waarschuwing onder mijn komt vandaan kan breken. Zelfs als ik niet push.

Kon er gister helaas niet bij zijn ivm de paasactiviteiten. Hopelijk ben ik vanavond wel op tijd.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@JoepW of @NickThissen: Kunnen jullie de start tijd aanpassen na laat in de middag? Zo dat het niet donker wordt in de race? Ze hebben dit vandaag voor de serie van aankomende week ook aangepast. Met dank aan @Raimond613.

Bron

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal het straks aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 13 april 2020 @ 13:43:
@JoepW of @NickThissen: Kunnen jullie de start tijd aanpassen na laat in de middag? Zo dat het niet donker wordt in de race? Ze hebben dit vandaag voor de serie van aankomende week ook aangepast. Met dank aan @Raimond613.

Bron
Ze zeggen dat het veranderd is in late afternoon.
Tja dat kan ik dus niet instellen in de beta ui :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11-08 11:07
waar kan ik wat goeie setups vinden ?
mijn interesse ligt nu niet echt op het uitzoeken en begrijpen daarvan. dat komt later nog wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
mopperonkel22 schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:21:
waar kan ik wat goeie setups vinden ?
mijn interesse ligt nu niet echt op het uitzoeken en begrijpen daarvan. dat komt later nog wel.
Ik gebruik setups4iracing. Gewoon "setups4i.racing" in je browser plakken en je komt terecht op een Drive.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Laatst online: 23-09 13:56
Beste Leden,

Ik wil mezelf even voorstellen: Ik ben Mike op het Veld, 31 jaar en ben sinds kort begonnen met Iracing.
Ik zou me graag bij jullie aanmelden voor het leuk racen in leagues op een sportieve manier.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:17:
[...]

Ze zeggen dat het veranderd is in late afternoon.
Tja dat kan ik dus niet instellen in de beta ui :'(
Ik las vanmorgen op t forum ook dat in de schedule nog steeda de oude tijd staat (heb daarna niet meer gekeken of t inmiddels wel goed staat), ben dus benieuwd of t nu daadwerkelijk aangepast is.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:45:
[...]

Ik las vanmorgen op t forum ook dat in de schedule nog steeda de oude tijd staat (heb daarna niet meer gekeken of t inmiddels wel goed staat), ben dus benieuwd of t nu daadwerkelijk aangepast is.
Die PDF passen ze nooit aan.
Ik heb een Late Afternoon test drive opgestart en toen in sim gekeken wat de tijd was. ergens 17:30 of zo...
Die heb ik nu gebruikt om onze server in te stellen. Dat is altijd ff rekenen omdat iRacing de starttijd van de race opgeeft en wij er nog een lange P, Q en Heat 1 voor hebben zitten. Maar het wordt denk ik niet donker vanavond op de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@BM Dat uit de pits starten dat snap ik / weet ik , maar dan kan ik ze toch niet fysiek achter me zien staan op de grid ? Misschien vergis ik me , zal volgende keer nog eens goed kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op maandag 13 april 2020 @ 14:51:
[...]

Die PDF passen ze nooit aan.
Ik heb een Late Afternoon test drive opgestart en toen in sim gekeken wat de tijd was. ergens 17:30 of zo...
Die heb ik nu gebruikt om onze server in te stellen. Dat is altijd ff rekenen omdat iRacing de starttijd van de race opgeeft en wij er nog een lange P, Q en Heat 1 voor hebben zitten. Maar het wordt denk ik niet donker vanavond op de server ;)
Ik bedoelde niet de pdf maar de start tijd zoals je die op de schedule pagina kan zien. Ik zou verwachten dat die wel aangepast wordt.

Anyway, dank voor het aanpassen, dat zou vanavond moeten schelen in de moeilijkheidsgraad :)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:23:
@BM Dat uit de pits starten dat snap ik / weet ik , maar dan kan ik ze toch niet fysiek achter me zien staan op de grid ? Misschien vergis ik me , zal volgende keer nog eens goed kijken.
Dat is onmogelijk, je hebt dan niet goed gekeken vrees ik.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Is er iemand met tips voor het opwarmen van de banden ik heb zelden een quali waarin een rondetijd meetelt en anders zit ik rijd ik 1:46 ipv 1:41 wat ik meestal steady in mn race rijd. T gaat dan vooral om de mazda want de helft van de races moet ik nu pitten omdat mn stuur scheef staat en kom ik ergens tussen p5 p10 aan de finish

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Juliankarssies schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:09:
Is er iemand met tips voor het opwarmen van de banden ik heb zelden een quali waarin een rondetijd meetelt en anders zit ik rijd ik 1:46 ipv 1:41 wat ik meestal steady in mn race rijd. T gaat dan vooral om de mazda want de helft van de races moet ik nu pitten omdat mn stuur scheef staat en kom ik ergens tussen p5 p10 aan de finish
Het verschilt sowieso per race, maar ik herken je probleem.

Maar het is een kwestie van blijven oefenen ook. Ik vind het deze week een heerlijk circuit, Laguna Seca, maar heb inmiddels 17 keer een race gedaan, en nog elke race ga ik harder.

In mijn eerste race vorige week reed ik gemiddeld 1:43.365 met snelste rondje van 1.41.492
In mijn laatste race zojuist reed ik gemiddeld 1:41.539 met snelste rondje van 1:39.989

In de practice staat mijn optimal inmiddels op 1.39.2, maar dat is me nog nooit gelukt.

Maar het is echt een kwestie van blijven oefenen. En gewoon het gevoel krijgen met de auto.

Kwali precies hetzelfde.

Race 1: 1:46.274
Race 17: 1:40.241

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 13-04-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
ActualFantasy schreef op maandag 13 april 2020 @ 16:21:
[...]

Het verschilt sowieso per race, maar ik herken je probleem.

Maar het is een kwestie van blijven oefenen ook. Ik vind het deze week een heerlijk circuit, Laguna Seca, maar heb inmiddels 17 keer een race gedaan, en nog elke race ga ik harder.

In mijn eerste race vorige week reed ik gemiddeld 1:43.365 met snelste rondje van 1.41.492
In mijn laatste race zojuist reed ik gemiddeld 1:41.539 met snelste rondje van 1:39.989

In de practice staat mijn optimal inmiddels op 1.39.2, maar dat is me nog nooit gelukt.

Maar het is echt een kwestie van blijven oefenen. En gewoon het gevoel krijgen met de auto.

Kwali precies hetzelfde.

Race 1: 1:46.274
Race 17: 1:40.241
Daarbij moet ik wel toegeven dat als je zonder schade door komt krijg je wel een hoop

https://youtu.be/vFS9Gm1mH7k[/url]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:47
Die witte! Om te huilen.

[ Voor 11% gewijzigd door SlaadjeBla op 13-04-2020 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Juliankarssies schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:07:
[...]

Daarbij moet ik wel toegeven dat als je zonder schade door komt krijg je wel een hoop

YouTube: Iracing laguna seca mazda mx5[/url]
Ha, in je laatste race, zaten we in dezelfde split ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Inderdaad begon met zn start daarna met remmen en als hij iemand raakt vol op t gas gaan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
ActualFantasy schreef op maandag 13 april 2020 @ 17:25:
[...]

Ha, in je laatste race, zaten we in dezelfde split ;)
De race die ik filmde of de race met 8 min aan reparaties😭😭

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlackNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 21:29
Goedeavond allen,

Mijn naam is Joey en ik ben nu sinds een week of 2 actief op iracing bezig en het bevalt me tot op heden zeer goed. het lijkt me daarom ook leuk om bij een actief groepje mensen te zijn. waardoor ik me eigen kan verbeteren en leuke contacten op doen.

Momenteel ben ik me eigen aan het focussen op de F3 om deze goed onder de knie te krijgen.

setup:

Logitech G29
Valve index (VR)
Gigabyte 1080TI extreme.

hopelijke tot snel in de online wereld van iracing.

mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag.

Sportieve groet,

Joey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing zojuist op FacebookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ONw_RUtATLGB9PrguauTNOupzhg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ScrvKddR9WZGzm7SrzHjxUQU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik had vanmiddag een race in de BMW cup , en schrok me rot van de scheldpartijen van een aantal Engels sprekende rijders , waren in gevecht en gaven elkaar geen ruimte of zo .Het ging er zo erg aan toe dat ik echt moest lachen , Asshole i'm waiting for you and i am going to kill you motherfucker , etc. Ging zo paar rondjes door en die gasten hebben door hun geschreeuw de race aardig verpest omdat het de concentratie niet ten goede kwam .Was wel de eerste keer dat ik het zo erg meemaakte , meestal is het een paar scheldwoorden en klaar , maar deze gasten bleven aan de gang .Wat me ook opviel is dat zelfs /ook de snelle rijders voorin vaak in de eerste 1,5 ronden denken de race te winnen met stomme acties op koude banden of elkaar niet laten leven..Dat is voor mij dan ook de enige manier om zo,n snelle rijder voorbij te komen . _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Imac2011 schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:30:
Ik had vanmiddag een race in de BMW cup , en schrok me rot van de scheldpartijen van een aantal Engels sprekende rijders , waren in gevecht en gaven elkaar geen ruimte of zo .Het ging er zo erg aan toe dat ik echt moest lachen , Asshole i'm waiting for you and i am going to kill you motherfucker , etc. Ging zo paar rondjes door en die gasten hebben door hun geschreeuw de race aardig verpest omdat het de concentratie niet ten goede kwam .Was wel de eerste keer dat ik het zo erg meemaakte , meestal is het een paar scheldwoorden en klaar , maar deze gasten bleven aan de gang .Wat me ook opviel is dat zelfs /ook de snelle rijders voorin vaak in de eerste 1,5 ronden denken de race te winnen met stomme acties op koude banden of elkaar niet laten leven..Dat is voor mij dan ook de enige manier om zo,n snelle rijder voorbij te komen . _O-
Als je de replay incl. speech saved en als protest indient bij iRacing wordt daar op geacteerd.
1x ff boos, ok. Maar echt maar doorgaan is echt vervelend, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 13-04-2020 19:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
Ik zat van de week met een Nederlander in een race n en die gast ging helemaal uit z'n panty...
Begon nog onschuldig en met een glimlach, maar de hysterie en schelden kwamen vrij vlot.
Twijfelde aan een report, kom om te racen, niet om naar een tokkie te luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:47
Dat is de reden dat ik voice chat uit heb gezet. Ik kan prima zonder dat gezanik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
SlaadjeBla schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:50:
Dat is de reden dat ik voice chat uit heb gezet. Ik kan prima zonder dat gezanik.
Ik zit sinds december op Iracing, vorige week ontdekte ik pas hoe voice chat werkte Xd, maar zit er ook over na te denken om het uit te zetten.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Ik heb een knop voor mute, soms komen er toch wel nuttige dingen voorbij.
Bij ovals kun je trouwens niet zonder.
Info via voice is dan essentieel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Na een spin om een onverklaarbare reden in Heat 1 en in Heat 2 rem ik voorzichtig aan voor T1 (o ppole) en hupsakee dwars en weer klaar.
Dus nu is het definitief. Zwaai zwaai baai baai.
Toch maar eens gesnuffeld aan de L79. Wat rijdt die goeeeeeeed!
Volgende week Philip Island _/-\o_ :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:15
Net best wel een bizarre race gehad met IMSA. Ik zit de hele week op Watkins al te stoeien om 1:44 te rijden en überhaupt een beetje de bochten heelhuids door te komen. En nu de laatste race qualificeer ik mij opeens met een 43.5 en rijd ik in de race twee rondes 42.7. Leuke is dat ik dit achter Romain Grosjean deed. Bijna Grosjean nog kunnen inhalen, maar tijdens die actie ben ik iets te enthousiast op het gas gaan staan en spinde ik in ronde 11. Verpest daarmee mijn banden en vervolgens ook nog de pitstop om uiteindelijk P10 te eindigen. Toch wel trots en een behoorlijke adrenalineshot. Dat wordt weer lastig slapen straks hehe.

Ik weet niet of die tijden door de Ford GTE die ik vandaag heb gekocht of door mijn Heuskinkveld Sprints die ik vrijdag binnen heb gekregen. Maar het smaakt naar meer in ieder geval :D

@Flamax Zat volgens mij ook in deze race (P5)

[ Voor 12% gewijzigd door AequitasII op 13-04-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Suzuka haat mij |:( :(

Gisteren al een keer of 3 gespind op onverwachte momenten.
Vandaag in Race 1 in een van de laatste rondes weer hetzelfde verhaal... enige voordeel was dat ik daardoor vanaf rij 2 mocht starten en na Joep z'n spin in T2 de leiding gekregen en een gat van een seconde of 8 getrokken. Toen ik eenmaal zag dat Ton naar P2 was geklommen wist ik dat het moeilijk zou worden, maar plotseling reed ik de ene PB na de andere dus ik hield een greintje hoop.
Een paar kleine foutjes in de 2 na laatste ronde maakte dat Ton toch al binnen een seconde kwam en dat maakte de druk (te) hoog; ik ging in de eennalaatste ronde iets te wijd in 130R en besloot toch maar het gas erop te houden :F
Einde van de kerb in het zand, auto dwars en in de muur rechts, vervolgens vlieg ik de baan over waarbij ik Ton *net* niet raak ;w

Toen was ik er eigenlijk klaar mee en wilde zeker niet meer anderen in de weg rijden, dus maar een tow gepakt.
Toen ik ietsje kalmeerde zag ik dat ik dankzij de fast repair toch nog niet laatste hoefde te worden en toch dat laatste rondje maar gereden :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Blergh. Sorry @Scr33x0r voor het contact. Drie wijd in de "esses" zou nooit goed aflopen en ik reageer iets te veel op de auto links van me waardoor 't fout ging.

Ik baal van Race 1, want die geef ik zo dom weg :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dat liep heel anders dan gepland... Vanmorgen eerst met een andere setup gaan rijden en dat beviel me een stuk beter. Mijn rondetijden gingen omlaag en begon me meer vertrouwd te voelen met de auto. Dus had veel zin om vanavond mee te doen. Voordat überhaupt de 1e race was begonnen was ik al gespind door de koude bandjes?! Dat begon dus al helemaal verkeerd...Daarna nog wel goede pace gevonden maar helaas toch weer enkele onnodige fouten gemaakt.

2e race begon ik vanaf P3. Na een goede start kwam ik als 2e bocht 1 door. Daarna lekker een aantal ronden kunnen racen totdat ik @Jimmy J. in mijn spiegel zag naderen. Ik wilde mijn plek nu een keer niet kado doen dus begon verdedigende lijnen te rijden. Onderweg naar spoon zit ik aan de linkerkant maar doordat ik geen triples of VR heb kon ik niet zien waar Jim zat. Helaas ging ik iets te ver naar links en raakte het gras en nam Jim vol mee.

Dat ik zelf fouten maak is vervelend maar voelde me helemaal klote dat ik voor iemand anders de race verpest. Nogmaals sorry @Jimmy J..

Tot nu toe geen goed huwelijk tussen mij en de Cayman...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 20-08 16:46
Hallo Allemaal,

Verschillende van jullie zullen me misschien wel kennen.
Ik lees hier af en toe wel eens mee, maar ben hier niet heel erg actief.

Volgend weekend (25/26-4) is de nurburgring 24u, en bij ons in het team zijn er vrij weinig liefhebbers van de track.
Ik heb het hele weekend vrij, en wil best ergens uithelpen, als iemand nog een rijder zoekt.

Ik zou het leuk vinden om toch een wat competitievere split te kunnen rijden.
Indien er nog mensen wat hulp nodig hebben, hou ik me aanbevolen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Doubleoz schreef op maandag 13 april 2020 @ 22:44:
Dat liep heel anders dan gepland... Vanmorgen eerst met een andere setup gaan rijden en dat beviel me een stuk beter. Mijn rondetijden gingen omlaag en begon me meer vertrouwd te voelen met de auto. Dus had veel zin om vanavond mee te doen. Voordat überhaupt de 1e race was begonnen was ik al gespind door de koude bandjes?! Dat begon dus al helemaal verkeerd...Daarna nog wel goede pace gevonden maar helaas toch weer enkele onnodige fouten gemaakt.

2e race begon ik vanaf P3. Na een goede start kwam ik als 2e bocht 1 door. Daarna lekker een aantal ronden kunnen racen totdat ik @Jimmy J. in mijn spiegel zag naderen. Ik wilde mijn plek nu een keer niet kado doen dus begon verdedigende lijnen te rijden. Onderweg naar spoon zit ik aan de linkerkant maar doordat ik geen triples of VR heb kon ik niet zien waar Jim zat. Helaas ging ik iets te ver naar links en raakte het gras en nam Jim vol mee.

Dat ik zelf fouten maak is vervelend maar voelde me helemaal klote dat ik voor iemand anders de race verpest. Nogmaals sorry @Jimmy J..

Tot nu toe geen goed huwelijk tussen mij en de Cayman...
Kan gebeuren man! Het was gewoon een oprechte fout en geen dive-bomb, so no hard feelings :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-09 15:41
Sinds een week of 2 ook begonnen met Iracing *O*. Wilde al een tijd mijzelf in simracing storten. Dus uiteindelijk maar besloten om een Logitech G29 aan te schaffen. Vorige week aan de gang gegaan met Weathertech Raceway @ Laguna Seca, maar dat ging niet lekker. Lukte maar niet om een aantal nette rondes achter elkaar te rijden.

Gisteren de eerste race bij Summit Point - Jefferson circuit gedaan en dat ging relatief goed met de MX5. Uiteindelijk op de 5e plek gekwalificeerd en geëindigd. Hopelijk zo snel mogelijk verbeteren en een keer mee racen hier.

Nu eerst maar verder sparen voor een propere game pc. Momenteel speel ik via een cloudgaming provider (Paperspace + Parsec), maar dat loopt niet altijd goed. Af en toe flinke latency in de FFB, en aan het einde van de race gisteren opeens een flinke lag. -O-

[ Voor 8% gewijzigd door Panini op 14-04-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mooi ding, fantastische race klasse in 't echie ook. Populairder dan F1 of whatever ook in Oceanié.
Pakken het iRacing ook serieus op. Hun normale commentator team doet verslag, zelfs de officiele "race standards advisor" sluit aan om penalties uit te delen.

En het hele normale veld (inclusief dus wat invites) doet mee. Jammer dat de race op Monza zo'n enorme crashfest was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Luckeh schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:11:
Mooi ding, fantastische race klasse in 't echie ook. Populairder dan F1 of whatever ook in Oceanié.
Pakken het iRacing ook serieus op. Hun normale commentator team doet verslag, zelfs de officiele "race standards advisor" sluit aan om penalties uit te delen.

En het hele normale veld (inclusief dus wat invites) doet mee. Jammer dat de race op Monza zo'n enorme crashfest was.
IMSA, NASCAR, Indycar, dirt racing (world of outlaws), etc etc doen toch ook met vrijwel iedereen mee? Volgens mij is het bijna alleen F1 dat zich weer te goed voelt om met een spelletje mee te spelen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik dacht even mijn nieuwe dashboard testen voor brandstof verbruik met de Skip.
Dus ff AI race opgezet met de AI op Pro tot Alien. Whoehaaaaaaa. Als dit Pro tot Alien is ben ik een Cheater O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
Hahahaha :D
Hij is leuk @JoepW het gaat net zoals bij de gewone races.
En maar klagen dat je een divebomb krijgt in de Porsche :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

@JoepW Hahaha, die laatste paar seconden. Echte Aliens 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
hoe moet je in iracing gemotiveerd blijven als je keer op keer eraf getikt wordt?
als het een realistische raceserie is dan geen race als je niet binnen 107% qualificeerd.
Nu heb de die zogenaamde goeie rijders die te lam zijn om te qualificeren die dan als een dwaze hond door het veld heen willen.
dan de uber hypocrite post van hun over taalgebruik nog erbij .. maar ja das amerikaans...
je bent een hele goeie als je hier rustig bij blijft...
grtz

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 19:15
@mopperonkel22 deel eens wat replays om te kunnen beoordelen? Uit de weg gaan is ook een kunst namelijk ;)
En je Irating wat hoger krijgen zorgt ook voor wat minder beginnende rijders. Onthou dat je hiervoor niet elke race hoeft te winnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dengregg
  • Laatst online: 14-09 19:48
en een belangrijk onderdeel van iracing is het kunnen herkennen van idioten. Het echte racen kan je best voorbehouden voor tegenstanders die hun voertuig deftig onder controle hebben en de verschillende lijnen van elke bocht kennen. Wanneer tegenstanders niet door hun rijgedrag aangeven dat ze dat niet kunnen kan je hen best voorlaten, meestal krijg je die plek toch wel terug wanneer ze wat later hun wagen in de berm parkeren ;) maar door hen die ruimte te laten zorg je ervoor dat je niet naast hen in de berm staat

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Ik merk in de Skip Barber klasse dat als ik mezelf in de top 3/4 kwalificeer, dat ik niet zo'n last heb van "idioten". Snel de eerste bocht door en daarna zijn de meeste meestal al te ver achter je om direct een gevaar te vormen.

Als ik vanaf achter start merk ik wel dat de eerste paar rondes flink manoeuvreren zijn. Dit helpt me wel met inschatten en andere lijnen rijden/gebruiken. Daarmee pak ik dan direct ook weer extra ervaring.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
ik starte va p4-p6 etc..
dan komen die dwazen die te lui zijn voor qualli ..
als je die wilt ontwijken kan je beter in de pits blijven

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giaccotto
Imac2011 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:54:
Ik ben zeker geen expert, maar mijn advies zou zijn om achteraan te starten. Gezien ik tot nu toe elke q vernaggel sta ik altijd achteraan. Binnen een paar rondes sta ik echter meteen al een plek of 10 hoger, en dan moet je hierin meenemen dat ik een absolute noob ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:58

Arfman

Drome!

JoepW schreef op maandag 13 april 2020 @ 21:50:
[...]

Na een spin om een onverklaarbare reden in Heat 1 en in Heat 2 rem ik voorzichtig aan voor T1 (o ppole) en hupsakee dwars en weer klaar.
Dus nu is het definitief. Zwaai zwaai baai baai.
Toch maar eens gesnuffeld aan de L79. Wat rijdt die goeeeeeeed!
Volgende week Philip Island _/-\o_ :+
Ja de L79 is erg goed geworden. Misschien ook maar eens meedoen als veldvulling :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Klopt het dat Max Verstappen morgenochtend met de V8 Holden rijdt? Want hij rijdt mee, maar ik weet niet precies hoe het zit..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:29:
Klopt het dat Max Verstappen morgenochtend met de V8 Holden rijdt? Want hij rijdt mee, maar ik weet niet precies hoe het zit..
Klopt, volgens mij vanaf 11.00 uur te volgen op zijn Twitch kanaal. Volgens mij 2x een race, Silverstone en Barcelona als ik het goed zeg.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
R0dsk0ll schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:38:
[...]

Klopt, volgens mij vanaf 11.00 uur te volgen op zijn Twitch kanaal. Volgens mij 2x een race, Silverstone en Barcelona als ik het goed zeg.
Oke, bedankt.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luxicon schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:29:
En hier de live stream: https://eu.motorsport.tv/...stone-and-barcelona/34305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:17
mopperonkel22 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:45:
ik starte va p4-p6 etc..
dan komen die dwazen die te lui zijn voor qualli ..
als je die wilt ontwijken kan je beter in de pits blijven
Het werkt wel, hoe triest het ook is. Zondag reed ik een IMSA race waar ik de kwalificatie verprutste. Daardoor mocht ik als 33e starten, dus toch maar voor de pits gekozen aangezien ik nogal veel Zuid Europeanen om me heen had staan die niet bekend staan om hun geduld.

Na 1 ronde lag ik op plek 20....het halve veld was al gecrashed na een paar bochten. Uiteindelijk werd ik 9e.

Denk dat ik dit recept deze week ook maar toe ga passen met die leuke eerste chicane in het donker (tenzij ik me voorin kwalificeer)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mopperonkel22
dus we moeten maar allemaal meedoen met de laffe bedoeling van bewust niet kwalificeren..
de mensen die proberen en verprutsen daargelaten..

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
mopperonkel22 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 23:36:
dus we moeten maar allemaal meedoen met de laffe bedoeling van bewust niet kwalificeren..
de mensen die proberen en verprutsen daargelaten..
Ik ben traag, belabberd en kwalificeer altijd. Toch word ik eigenlijk nooit in de eerste ronde door iemand van de baan gereden. Goed je positie kiezen, begrijpen op welke manieren mensen zichzelf en anderen in de eerste bocht de vernieling in rijden en zorgen dat je daar niet tussen zit helpen een hoop. En ja, dat kost soms een plekje, of zelfs een paar plekken. Maar dat tegen elke prijs willen voorkomen is stiekem gewoon net zo slecht als in de eerste bocht acht plekken willen winnen.

Het alternatief is blijven volhouden dat je er elke keer volledig buiten je eigen schuld afgekegeld wordt en na een paar pogingen gefrustreerd afhaken. Dat mag ook, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteravond weer een keer de Carburetor cup gereden wegens tijd gebrek. Als 7de op de startgrid.
Ik vraag nog via de mic of iedereen de eerste bocht rustig wil nemen. Krijg een paar positieve reacties.
Op de grid kan je de pipos er al uit pikken, degenen die telkens met hun gaspedaal spelen en bijna de motor opblazen, heel irritant. Ook de gasten die tijdens de opwarmronde steeds hard optrekken en remmen, ook dat vind ik zwaar irritant. Die laat ik er meestal gelijk voorbij als dat kan na de start. Meestal maken zij nooit de face af.
En ja in de eerste bocht 3 wide erin en het halve veld meenemen achter mij. En in de 2de bocht word ik vanachter geraakt door iemand die gewoon volgas de bocht neemt wat niet kan.

Was er ook gelijk klaar mee en alles afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Hieronder mijn race van gisteravond in de MazdaX5, de kwalificatie ging fout waardoor ik elfde startte. Eerste 2 bochten waren een drama maar ik kwam er wonder boven wonder goed doorheen.

Na nog een crash in ronde 6 toch nog 2e geeïndigd.

[ Voor 11% gewijzigd door R0dsk0ll op 15-04-2020 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
R0dsk0ll schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:29:
Hieronder mijn race van gisteravond in de MazdaX5, de kwalificatie ging fout waardoor ik elfde startte. Eerste 2 bochten waren een drama maar ik kwam er wonder boven wonder goed doorheen.

Na nog een crash in ronde 6 toch nog 2e geeïndigd.

https://youtu.be/BTHemwH0EwQ
Ik cringe al na 2 minuten te kijken naar die wreckfest in de 1ste bocht. Je kwam er inderdaad echt goed uit. _/-\o_

Nu, dit is de track voor deze week en ik weet niet wat iedereen hier gewoonlijk doet, maar ik race bjina nooit op dag 1? Enerzijds voor mij.. Niet genoeg practice om consistent te rijden, anderzijds zijn andere rijders ook waarschijnlijk niet voldoende getraind om snel te zijn en de track te leren kennen. Ik race meestal pas vanaf donderdag, soms zelfs vrijdag. :$

Ik spreek natuurlijk niet over anderen die aan 5k iR zitten en de banen door en door kennen.

Benieuwd wat andere mede-tweakers hier over denken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
jmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:20:
[...]

Ik cringe al na 2 minuten te kijken naar die wreckfest in de 1ste bocht. Je kwam er inderdaad echt goed uit. _/-\o_

Nu, dit is de track voor deze week en ik weet niet wat iedereen hier gewoonlijk doet, maar ik race bjina nooit op dag 1? Enerzijds voor mij.. Niet genoeg practice om consistent te rijden, anderzijds zijn andere rijders ook waarschijnlijk niet voldoende getraind om snel te zijn en de track te leren kennen. Ik race meestal pas vanaf donderdag, soms zelfs vrijdag. :$

Ik spreek natuurlijk niet over anderen die aan 5k iR zitten en de banen door en door kennen.

Wat je zou kunnen doen; elke 2 weken de nieuwe track pakken. Dus als je maar weinig uur per week kunt racen, dan kan je de ene week de track goed leren kennen, zodat je de week erop goed beslagen ten ijs komt.

Nu is testrijden niet zo leuk als races vind ik, maar soms sla ik een circuit over die ik niet ken, alleen maar omdat ik soms 1 avond per week tijd heb. Dan besteed ik liever 2 uur aan testen, VRS video's kijken en de setup wat aan te passen, dan dat ik mee ga rijden en mijn SR en iR naar beneden zie glijden :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
jmignolet schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:20:
[...]

Mooie race. Ik moest wel een beetje lachen bij 2:43. :)
Als je je link in een video tag plaatst, zie je het filmpje ook vanaf hier al.
[video]de link[/video]

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 15-04-2020 09:26 ]

...

Pagina: 1 ... 246 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies