iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 244 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
derx666 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:20:
[...]
de F3.5 (voorloper van F2, en pas 1 of 2 jaar oud),
Kleine correctie: Niet de F3.5 maar de GP2 is de voorloper van de F2, en de GP2 Series zat ongeveer op hetzelfde niveau als de Formule Renault 3.5. Die auto in iRacing is naar mijn weten zo'n 5 jaar oud.

Ik zou het zelf wel leuk vinden als de nieuwe F3 (niet het Euroseries model, maar de oude GP3) en F2 naar iRacing komen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Ik zou liever een formula ford ofzo zien, de echte instap en dan mag die van mij ook de skip vervangen.. Dan heb je toch al bijna hele keten:
- formule ford
- formule renault 2.0
- formule 3
- formule renault 3.5
- formule 1 (williams of mclaren)

En aan de andere kant heb je voor Road ook wel een mooie flow:
- Mazda
- Pontiac (hier mag wel een vervanger voor komen)
- Kia of Jetta
- TCR / GT4
- GT3
- Porsche Supercup

En dan vergeet ik vast nog wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
derx666 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:27:
[...]

Maar wat vind je er niet goed aan dan?
Ik ga nu niet een analyse doen per auto, ben er ook niet zo goed in, maar ze doen me niet zo veel. De lotus 79 vind ik trouwens wel behoorlijk goed.. Maar bijvoorbeeld de mclaren vind ik gewoon saai en de 3.5 ook. Met de low downforce auto's zoals de Skippy kun je nog een beetje sliden, ligt niet als een blok op de weg en dat spreekt me erg aan.

[ Voor 16% gewijzigd door MDenessen op 02-04-2020 12:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:10

derx666

mecker ende blaet

MDenessen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:41:
[...]

Ik ga nu niet een analyse doen per auto, ben er ook niet zo goed in, maar ze doen me niet zo veel. De lotus 79 vind ik trouwens wel behoorlijk goed.. Maar bijvoorbeeld de mclaren vind ik gewoon saai en de 3.5 ook. Met de low downforce auto's zoals de Skippy kun je nog een beetje sliden, ligt niet als een blok op de weg en dat spreekt me erg aan.
Je wil een high downforce auto die glijdt ? Spreekt dat elkaar niet een beetje tegen :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Scr33x0r schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:40:
Ik zou liever een formula ford ofzo zien, de echte instap en dan mag die van mij ook de skip vervangen.. Dan heb je toch al bijna hele keten:
- formule ford
- formule renault 2.0
- formule 3
- formule renault 3.5
- formule 1 (williams of mclaren)

En aan de andere kant heb je voor Road ook wel een mooie flow:
- Mazda
- Pontiac (hier mag wel een vervanger voor komen)
- Kia of Jetta
- TCR / GT4
- GT3
- Porsche Supercup

En dan vergeet ik vast nog wat..
Ik denk dat de USF2000 een beetje de Formule Ford wordt. Geen idee hoor, want ik ken dat ding niet echt. Is denk ik meer vergelijkbaar met een F4 ofzo. Ik ben erg benieuwd iig, als de setup net zo beperkt is als de Skip dan ben ik voor :)

Misschien dat ik binnenkort weer eens wat actiever met de L79 ga crossen (na dit weekend als de DGFX klaar is).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
iRacing down? Iemand die weet hoelang?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:27

Niellie41

[object Object]

Nieuwe patch. Duurt meestal een paar uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Zijn er de laatste weken gewoon meer maintenance-periodes op iRacing of merk ik er gewoon meer van omdat ik de hele dag thuis zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Laatst online: 07-02 02:50
2de keer deze week dat ik namiddag vrij ben en iracing down is -.- (ja den deze werkt nog volle bak :p )

Gan ze eindelijk dat bandenmodel is fixen want ik vind het echt een sh*tshow geworden in de GT3..

[ Voor 32% gewijzigd door Scifo83 op 02-04-2020 14:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

SytseHartvelt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:22:
Zijn er de laatste weken gewoon meer maintenance-periodes op iRacing of merk ik er gewoon meer van omdat ik de hele dag thuis zit?
Ze hebben een 2e hotfix na de release van de reguliere update 4 weken geleden. Deze duren meestal niet zo lang.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:49
Wat zou een goed upgrade pad zijn?

Ik zit nu met een TS-PC racer stuur, T3PA-Pro pedalen, een enkele monitor (4K 28inch)
Zit gewoon achter mijn buro, en ja ik weet het, op een stoel op wieltjes nog.

Wat zouden jullie als eerste aanpakken? De stoel even daargelaten, dat snap ik.

3 Monitoren?
LoadCell pedalen?
Ander stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 21:44
Als je wilt upgraden dan:

Wil je consistenter worden en potentieel sneller rijden -> Pedalen
Wil je beter kunnen racen met anderen -> 3 Monitoren / VR (net mijn triple screens op marktplaats gezet ;)

TS-PC is volgens mij een prima stuur om snel en consistent mee te zijn, next level is een Direct drive, echter zijn de kosten daarvan een stuk hoger dan goede pedalen (Fanatec CSP of nog beter Heusinkveld Sprint) of triple screen, daarnaast vereist een DD wel echt RIG om op gemonteerd te worden. Dus ik zou persoonlijk eerst voor goede pedalen gaan, dan triple screen of VR (of een leuke 2e hands aanbieding wink wink) en als laatste een DD.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Goede pedalen als eerste denk ik, en dan even bedenken hoe je gaat voorkomen dat je stoel gaat schuiven (plankje erachter oid). TS-PC racer is een prima stuurtje.

EDIT: en iRacing is weer live. Flinke patch, 1.9GB voor mij. Zowat elke auto is geupdated met LOD improvements en een paar V8 Supercars hebben nieuwe banden zag ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Arfman op 02-04-2020 16:05 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

SytseHartvelt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:22:
Na een build zijn er wel vaker patches en/of Hotfix. Nu iRacing ook op tv komt, zit er ook wel wat meer druk achter om aantal zaken te updaten. Denk grafische updates voor Texas en Bristol of het aero screen voor Indycar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-09 22:41
Arfman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:02:
..., en dan even bedenken hoe je gaat voorkomen dat je stoel gaat schuiven (plankje erachter oid). TS-PC racer is een prima stuurtje.
Simpele, goedkope en effectieve fix om te vermijden dat je stoel op wieltjes wegrolt bij het racen: een redelijk hoogpolig vloerkleedje van bij de ikea of zo van pakweg 80 * 120cm :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wil ik ff raggen met de Skip op Charlotte gebeurt me dit.... 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQtlBE4Dstd2i_xNnQjU2vq47p4=/f/image/pAwgBq15CbpkJ2V5sjPuIeZt.jpg

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Afhankelijk van wie/wat Skip is, en wie/wat Charlotte is kan dit heel veel verschillende dingen betekenen :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:26:
Wat denken jullie van Lime Rock komende week in de F3? Ik heb hem gisteren even gereden maar man man man hoe moeten we daar op gaan race.
Haha holy shit, wat een mijnenveld was dit zeg. Ik heb wonder boven wonder zowel de Sprint als de F3 Champ race met een 0x kunnen finishen, maar vooral die lange race is bizar pittig. Twee plekken waar je jezelf kan uitschakelen, en dan moet je ook nog 33 ronden lang de rest ontwijken. Ondanks de SoF van 3137 finishte er maar 16 van de 27 in de lead lap. Ik denk ook niet dat ik 'm deze week nog een keer ga doen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 27-09 13:08
Skip Barber is ook wel een shitshow. 3 races gedaan waarvan 2 waarbij het een obstakelfeest is. Zowel iR & SR zijn hierdoor gewoon naar beneden gegaan.

Echt frustrerend om met kerels te rijden die op lap 1 hard racen met koude banden, ofcourse denken ze niet dat er minder grip is etc. Ach ja frustraties, nogmaals.

Heerlijk om chagrijnig Netflix te checken nu. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

jmignolet schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:38:
Skip Barber is ook wel een shitshow. 3 races gedaan waarvan 2 waarbij het een obstakelfeest is. Zowel iR & SR zijn hierdoor gewoon naar beneden gegaan.

Echt frustrerend om met kerels te rijden die op lap 1 hard racen met koude banden, ofcourse denken ze niet dat er minder grip is etc. Ach ja frustraties, nogmaals.

Hoewel iR en SR belangrijk kan zijn race ik al maanden zonder daarover daar over in te zitten. Dat rijdt een stuk relaxter! Als je dan spint en doorkunt is er altijd wel een ander doel waar je op kunt richten. Zonder quali meedoen is óók leuk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0rgWjWVtGO1ZV7le-eT6z4-uObo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pxPpDLJCOqMZHHMBRLxSaKTb.png?f=fotoalbum_large

Is dit een nieuwe feature?
Baseline setup van de Audi GT3 fails tech en geen enkele aanpassing lijkt te helpen.

[ Voor 28% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-04-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 27-09 13:08
Luckeh schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:47:
[...]

Hoewel iR en SR belangrijk kan zijn race ik al maanden zonder daarover daar over in te zitten. Dat rijdt een stuk relaxter! Als je dan spint en doorkunt is er altijd wel een ander doel waar je op kunt richten. Zonder quali meedoen is óók leuk :)
Yes, zou ik inderdaad minder mee moeten inzitten. Thanks voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:39
Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:15:
Is dit een nieuwe feature?
Baseline setup van de Audi GT3 fails tech en geen enkele aanpassing lijkt te helpen.
Er is vandaag een (grote) update geweest.
Vooral de Audi en Merc drivers zijn een btje over de zeik ;)
De betaalde diensten zijn bezig met of hebben een nieuwe setup online

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
raymondw schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:39:
[...]

Er is vandaag een (grote) update geweest.
Vooral de Audi en Merc drivers zijn een btje over de zeik ;)
De betaalde diensten zijn bezig met of hebben een nieuwe setup online
Wat is er aan de Merc gepatched?

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3704527.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Geen idee, zag net een hele discussie over "aanpassingen" op de VRS practice server.
VRS, PDS had al een nieuwe setup online en Graig was ermee bezig werd er gemeld.

Aangezien ik al moeite genoeg heb met de Z4 op Sebring laad ik de andere even voor wat het is :|

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 17:32

Valkyre

Kitesurf FTW!

man man F3 op limerock wat een mayhem, ik doe rustig aan bij de eerste bocht , maar toch klappen ze voor mij op elkaar en ik kan er gewoon niet omheen 4x, met een klein beetje gehavende auto rij ik door aero is een beetje beschadigd dus de laatste bocht op koude banden gaat nog net goed, maar natuurlijk klappen er weer 2 op mij.
8x verder en 8 minuten repair tijd... echt zo naar is dit als je maar 1 of 2 races in de avond kan rijden :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 18:31
Misschien weten jullie dat. Ik heb vanavond een race van een uur gedaan maar na 45 minuten crasht de game, geen foutmelding helemaal niks.

Kon na 6 minuten wel weer joinen maarja....

Hebben jullie dit wel eens gehad en weten jullie wat hier tegen te doen is?

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Heb je het vaak / vaker?
Staat er in Windows Event Viewer ook niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 28-09 21:44
Ik wilde nu net gaan racen, uitzonderlijk om afgezien van zondag/maandag te kunnen race, is hij nu weer down voor maintenance volgens mij...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:51
Maintenance.. net als je P1 ligt op Monza in de Le Mans series... moest nog paar rondjes tot finish! Balen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 18:31
Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:06:
Heb je het vaak / vaker?
Staat er in Windows Event Viewer ook niks?
Ja ik heb het gisteren ook 1x gehad. maar er is niks in de event viewer te zien.

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
jmignolet schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:38:

Ik heb gisteren een paar races gereden in de top split, en één in voorin de tweede split. Daar viel het echt heel erg mee, ik heb vrijwel alleen maar cleane races gereden, met hooguit twee of drie auto's van het veld eruit op lap 1. Welke splits reed jij?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

De tweede race van afgelopen zondag toch nog even online gezet. Het was prima racen op Road America met leuke gevechten.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
JoepW schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:15:
Wil ik ff raggen met de Skip op Charlotte gebeurt me dit.... 8)7
[Afbeelding]
Hoi Joep. Hoe heb jij je iPad bevestigd? Prachtige kat trouwens! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Tijdens de opwarmronde lijkt mijn stuur niet goed gekalibreerd, dus ik parkeer de auto en kalibreer opnieuw. Helaas, dus ik denk, hoe kan ik nu al schade hebben?
Toen dacht ik aan de update, nu blijk ik linksachter een toe-in van +0,2mm en rechtsachter een toe-in van -45,8mm te hebben. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-09 09:11
Heb je niets anders nodig om deze te bevestigen aan het frame ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vraagje over triple screen setup.

Natuurlijk is het handig dat die schermen allemaal evengroot zijn, maar zijn er mogelijkheden om het beeld te verschuiven op bv de buitenste twee monitoren? Zodat die wat lager of hoger staan als ze niet even groot zijn als het middelste scherm?

En kwa resolutie? Kan middelste bijvoorbeeld 4K zijn en de andere 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ActualFantasy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:52:
Vraagje over triple screen setup.

Natuurlijk is het handig dat die schermen allemaal evengroot zijn, maar zijn er mogelijkheden om het beeld te verschuiven op bv de buitenste twee monitoren? Zodat die wat lager of hoger staan als ze niet even groot zijn als het middelste scherm?

En kwa resolutie? Kan middelste bijvoorbeeld 4K zijn en de andere 1080?
Theoretisch kan het als je windowed gaat, maar het is absoluut niet aan te raden. Ik denk dan vooral aan de issues die je gaat hebben om alles fatsoenlijk uitgelijnd te krijgen.
Beter om gewoon 3 monitoren te pakken die dezelfde resolutie en afmetingen hebben.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
derx666 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:56:
[...]

Theoretisch kan het als je windowed gaat, maar het is absoluut niet aan te raden. Ik denk dan vooral aan de issues die je gaat hebben om alles fatsoenlijk uitgelijnd te krijgen.
Beter om gewoon 3 monitoren te pakken die dezelfde resolutie en afmetingen hebben.
Tja, dan wordt het nieuwe monitoren kopen. Heb 4K 28inch thuis, en kan van werk twee 24inch meenemen. Die zouden dan de zijkanten zijn.

Maar dan laat ik ze lekker op werk staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Xenophoben schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:35:
[...]

Heb je niets anders nodig om deze te bevestigen aan het frame ?
Ik heb deze gebruikt (Zit mijn button box ook op): https://sim-lab.eu/product/button-box-holder/

En dan nu weer back on iRacing topic ;)

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 03-04-2020 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 10:22
Is er een goede manier om de banden temperatuur te zien in iRacing?

Ik had vanuit de blackbox het tyre element er in staan, maar deze gaf in het begin van de race een temperatuur aan van 58C en aan het einde van de race ook 58C zonder enige vorm van slijtage. Dit was trouwens in de MX5-cup op Laguna Seca. Dit lijkt me niet helemaal te kloppen.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Je ziet bij iRacing alleen bandendruk, slijtage en temp als je in de pit bent geweest

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:42
Riqy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:58:
Je ziet bij iRacing alleen bandendruk, slijtage en temp als je in de pit bent geweest
Of als de auto daar in real life ook sensoren voor zou hebben :9

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Lang niet iedere auto heeft daar in real life sensoren voor, de auto's die dat wel hebben, daar zie je het in de dash display van de auto zelf

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 10:22
Bedankt.

Dan is dat dus helaas niet mogelijk. Vanuit Project Cars was ik gewend dat altijd te kunnen zien. Dat wordt dus beter aanvoelen :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
patricks8 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:07:
Bedankt.

Dan is dat dus helaas niet mogelijk. Vanuit Project Cars was ik gewend dat altijd te kunnen zien. Dat wordt dus beter aanvoelen :)
Yep. iRacing neemt het 'sim'-gedeelte van 'racesim' vrij serieus wat dit soort dingen betreft. Je krijgt maar heel weinig info die je in real life niet zou hebben in de auto waar je in rijdt. Aanvoelen en ervaring opbouwen dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als je telemetrie aanzet, kun je het ook achteraf in telemetrie terugzien

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond is er nog een fix! Begint om 21:00

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Is er eigenlijk een mogelijkheid om al voorafgaand aan de implementatie van zo'n hotfix te lezen wat ermee gefixt wordt?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Aldus de announcement in de Beta UI vandaag was er een bekende bug met NASCAR trucks op dirt banen. Ik gok dat het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Raimond613 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:47:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om al voorafgaand aan de implementatie van zo'n hotfix te lezen wat ermee gefixt wordt?
Hier zijn de release notes voor de hotfix:
This Hotfix includes fixes for the 2020 Season 2 Patch 3 Release.

CHANGE LOGS:

Pace Car
- Fixed an issue with erratic pace car driving behavior.

Dallara IR18
- Tire sound levels, and idle and lower RPM offloaded engine sounds have been improved.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- Fixed an issue where the Dirt version of this truck would fail to load correctly.
- A vehicle setup for Eldora Speedway has been added.

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra
- Fixed an issue where the Dirt version of this truck would fail to load correctly.
- A vehicle setup for Eldora Speedway has been added.

[Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Het begint de laatste weken wel enigszins vermoeiend te worden die updates, ik denk dat ik de afgelopen weken toch een aantal keer niet heb kunnen rijden omdat er weer een fix was.

Natuurlijk is het goed om te updaten en natuurlijk is het lastig dit op de juiste momenten te doen, maar ik kan me toch voorstellen dat het op betere tijdstippen dan vrijdagavond 9 uur kan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

tomolino schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:04:
Het begint de laatste weken wel enigszins vermoeiend te worden die updates, ik denk dat ik de afgelopen weken toch een aantal keer niet heb kunnen rijden omdat er weer een fix was.

Natuurlijk is het goed om te updaten en natuurlijk is het lastig dit op de juiste momenten te doen, maar ik kan me toch voorstellen dat het op betere tijdstippen dan vrijdagavond 9 uur kan?
De hotfix van gisteren was wel heel dringend, omdat het sommige dirt series braken. Als het niet zo dringend zou zijn, dan zouden ze niet op dit tijdstip deployen.

Nu Indycar en NASCAR op TV komen, willen ze een aantal dingen wel zo snel mogelijk fixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 03-04-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
@Niellie41

Ik geloof direct dat er een goede reden voor is, maar het maakt het niet minder hinderlijk als je er eens goed voor wil gaan zitten. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tuurlijk is het hinderlijk, helemaal mee eens. En qua tijdstip heeft er altijd wel iemand last van omdat het een wereldwijde service is. Wij hebben wat dat betreft nog geluk, de main builds zijn altijd gedurende onze werkdag dus vaak kunnen we 's avonds lekker met de nieuwe build racen. En dat er nu zoveel hotfixes uitkomen is echt uitzonderlijk, normaal heb je het na 1 of 2 wel gehad.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 13:04
Niellie41 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:20:
[Embed]
Vanavond is er nog een fix! Begint om 21:00
Sterker nog, begint gewoon om 20:30u, in de laatste ronde van m'n race! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ray1979 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:33:
[...]

Sterker nog, begint gewoon om 20:30u, in de laatste ronde van m'n race! |:(
Da's wel heel naar :X Gisteren volgens mij ook al. Normaal is iRacing toch vrij strak met het zorgen dat er geen races meer gestart worden die overlappen met een update window?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
:'(
Ik had geen update meldingen gezien gedurende de dag, dus VRS race van 20.00 gepakt.
Slechte Q, helaas P11, mijn maatje op P2 in onze split.
Binnen 2 rondjes lag ik op P8 met zicht op P6
*flits* alle auto's weg... neeeeeeee |:(

Ze moeten dit toch echt wel beter plannen! }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ze moeten eigenlijk zorgen dat er geen races meer starten die overlap hebben op het onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik had het vandaag nog veel vervelender met de VRS race van 16:00. Kon de sessie niet joinen omdat de join knop niet verscheen. Meerdere keren de pagina gerefresht, op gegeven moment uit wanhoop zelfs de pc gereboot.. niks hielp.

Tot ik een uur later de uitslag van de race zag: 21 van 26 man die niet gestart waren, blijkbaar toch een fikse hiccup aan de iracing kant. Een andere split die ik bekeek had wel gewoon een vol veld.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Weet niet of het al bekend was maar Max heeft nu eindelijk een eigen Twitch kanaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Pfft.

@ keer skip barber gedaan vanochtend en twee keer van achteren eraf gekegeld.

Maar toch vraag. Doe ik iets fout met de pitstops of tows?

De Tow tijd is die random?
De pit tijd, ik doe gelijk de fuel uitzetten en alles, en toch lijken mijn tegenstanders die sowieso al minder damage oplopen, toch elke keer eerder de pits uit te zijn.

Kan ik daar nog iets aan doen? De Tow tijd of de pit tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:00:
Pfft.

De pit tijd, ik doe gelijk de fuel uitzetten en alles, en toch lijken mijn tegenstanders die sowieso al minder damage oplopen, toch elke keer eerder de pits uit te zijn.

De tow-tijd is afhankelijk van waar op de baan je bent. Alsof een sleepauto je met de rijrichting mee naar de pits brengt. Als je vlak vóór de pits crasht is'ie kort, vlak erna is'ie lang.
Als je fuel 'en alles' uitzet, let er dan op dat je de banden ook uitzet, wisselen duurt even en is niet nodig. En als je Crewchief gebruikt heeft die soms de neiging om brandstof weer aan te zetten zodra je de pits in gaat. Zou in de Skip niet moeten gebeuren, maar is de moeite waard om even te checken.
Je eerste reparatie in de Skip is een quick repair. Als banden en brandstof uit staan zou dat letterlijk stoppen en meteen weer vertrekken moeten zijn, nadat de tow-timer afgelopen is uiteraard.
Als je wagen nog een beetje rijdt en bestuurbaar is (en het veilig kan!), is het eigenlijk altijd sneller om naar de pits te rijden in plaats van een tow te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:20:
[...]

De tow-tijd is afhankelijk van waar op de baan je bent. Alsof een sleepauto je met de rijrichting mee naar de pits brengt. Als je vlak vóór de pits crasht is'ie kort, vlak erna is'ie lang.
Als je fuel 'en alles' uitzet, let er dan op dat je de banden ook uitzet, wisselen duurt even en is niet nodig. En als je Crewchief gebruikt heeft die soms de neiging om brandstof weer aan te zetten zodra je de pits in gaat. Zou in de Skip niet moeten gebeuren, maar is de moeite waard om even te checken.
Je eerste reparatie in de Skip is een quick repair. Als banden en brandstof uit staan zou dat letterlijk stoppen en meteen weer vertrekken moeten zijn, nadat de tow-timer afgelopen is uiteraard.
Als je wagen nog een beetje rijdt en bestuurbaar is (en het veilig kan!), is het eigenlijk altijd sneller om naar de pits te rijden in plaats van een tow te nemen.
kun je banden ook uitzetten op dezelfde plek als het tanken? Bij mij is dat knopje op stuur, en dan komt er rechts in beeld zon popupje met fuel en begin tanking en quick repair. Maar zie daar geen banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:29:
[...]

kun je banden ook uitzetten op dezelfde plek als het tanken? Bij mij is dat knopje op stuur, en dan komt er rechts in beeld zon popupje met fuel en begin tanking en quick repair. Maar zie daar geen banden.
Je blackbox voor fuel, quick repair is F4. Voor je banden is dat F5.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:00:
Pfft.

Banden en fuel uit!
Maar de fast repair wel aanzetten anders duurt het lang.

En verder goed opletten of iemand achter je het concept van op tijd remmen niet snapt en proberen te ontwijken ipv verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Of zoals in de topic start staat een macro instellen op 1 van je knoppen
iRacing 2016-2020
Een pitmacro begint altijd met één maal een #. En je moet altijd afsluiten met $ om de macro te laten uitvoeren (enter)
Hieronder enkele voorbeelden.
#clear ws$Alles deselecteren. Enkel de voorruit reiningen en eventueel repairs uitvoeren
#clear fuel500 ws$Geen banden, maar wel vol tanken en voorruit reinigen
#clear lf rf lr rr$4 nieuwe banden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Heren,

De laatste dagen heb ik aantal oval races gedaan en sommige ervan heb ik gewonnen en ik krijg er geen punten voor en de rookie licentie telt de races ook niet mee?
Is dat een probleem van de BETA ui of is de coding van iRacing bagger?

Edit:
Got it, de races unoffical...

[ Voor 7% gewijzigd door BrianV op 04-04-2020 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
BrianV schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:55:
Heren,

De laatste dagen heb ik aantal oval races gedaan en sommige ervan heb ik gewonnen en ik krijg er geen punten voor en de rookie licentie telt de races ook niet mee?
Is dat een probleem van de BETA ui of is de coding van iRacing bagger?
Niet alle series tellen zijn officiëel. Mijn gok is dat je hebt gereden in een serie die niet meetelt voor je licentie of rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Wormaap schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:59:
[...]

Niet alle series tellen zijn officiëel. Mijn gok is dat je hebt gereden in een serie die niet meetelt voor je licentie of rating.
precies dit, zo jammer dat je er niet op kan filteren.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
BrianV schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 12:00:
[...]

precies dit, zo jammer dat je er niet op kan filteren.. |:(
Ik denk dat je er hier op kunt filteren, met de tickbox, 'meets MPR'.

https://members.iracing.com/membersite/member/Home.do

Net met de 911 op Tsukuba geraced. Ging lekker, tot ik gewoon vast zat achter een Spanjaard met een PING van 400. Hij schaatste continue over de baan, hoop rook, hoop off-track, en er viel gewoon niet voorbij te komen op een normale manier.

Met alle andere coureurs wel lekker geraced. Had me op P2 gekwalificeerd maar, zoals ik ben, spinde ik in rondje 1 en mocht ik het van achteraan (gelukkig zonder schade) opnieuw proberen. Fijne inhaalrace, tot die Spanjaard dus haha. Hij zei na de race wat Spaanse dingen en sorry.

[ Voor 20% gewijzigd door B Tender op 04-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Sinds ik weer een week of 3 aan het racen ben wil het nog niet echt lukken. Of ik maak zelf domme fouten zoals eerder vandaag op Road America in de pilot challenge waarin ik hem verlies in de kink en mijn 3e plek in rook zie op gaan, of ik word aangereden door anderen.

Vandaag het top punt op Lime Rock Park met de BMW Fixed. Voor de race al 1x x4 omdat er iemand achterop mij knalt. In de 1e bocht van de race denkt er één nog even binnen door te steken. Ik kan verder vanuit de achterhoede maar wel een 2e x4. 3e ronde komt er ineens van links over het gras een gespinde auto vol tegen mij aanvliegen met een 3e x4 tot gevolg. Tot slot in de 5e ronde probeert iemand die net is gespind en weer op de baan is gekomen en de auto ook nog even binnendoor steekt (x2). Race geëindigd van 12 min met een keurige x14.

Jullie hebben niks aan deze info maar ik moest mijn frustratie even kwijt, sorry:) Nu klaar met zeuren en weer verder om hopelijk snel een stijgende lijn te vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Van wat ik overal een beetje lees en hoor lijkt BMW fixed icm Limerock een ideaal recept om vooral je safetyrating aardig te verknallen. Helaas. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
B Tender schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:08:
Van wat ik overal een beetje lees en hoor lijkt BMW fixed icm Limerock een ideaal recept om vooral je safetyrating aardig te verknallen. Helaas. :|
Was mij van dat risico bewust maar doordat ik al zo ver in mn irating was gezakt dacht ik wel mee te kunnen met de snelste maar verknalde mijn kwalificatie waardoor ik in het midden van het veld moest starten. Dus dat had ik aan mezelf te danken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zijn dat jullie graphics? Fraai commentator team.
Fraai ook dat Wickens meedoet. Mooi aangepast stuur voor 'm - en rijd aardig mee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Hoeveel bezine mee te nemen in een skip race? Heb nu 3.1gallon, maar dat is blijkbaar te weinig. Nu al 2x gehad dat mijn benzine op is voor de laatste chicane. Ik neem dan nu ook maar 4.2 mee. Ga ervan uit dat het invloed heeft op het gewicht van de auto het aantal liters of is daar geen verschil in?

[ Voor 31% gewijzigd door downing op 04-04-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
downing schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:29:
Hoeveel bezine mee te nemen in een skip race? Heb nu 3.1gallon, maar dat is blijkbaar te weinig. Nu al 2x gehad dat mijn benzine op is voor de laatste chicane.
Ik pak altijd 15.8 of zo? De derde optie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
Afgelopen weken wat geklommen met de iRacing punten, kom nu in de klasse met de "betere" rijders.

Vanavond de VRS GT3 race op Sebring waar ik al even tegen aankijk/aanhik gedaan.
(Nadat de race gisteren een reset kreeg ivm downtime.....)

Gekozen voor een stabiele IPV snelle setup en brandstof etc strak te plannen.
Rij ik ronde na ronde de beste tijden van de week... :X

P5 op de finish en een kilootje lichter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

raymondw schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 21:36:
Afgelopen weken wat geklommen met de iRacing punten, kom nu in de klasse met de "betere" rijders.

Vanavond de VRS GT3 race op Sebring waar ik al even tegen aankijk/aanhik gedaan.
(Nadat de race gisteren een reset kreeg ivm downtime.....)

Gekozen voor een stabiele IPV snelle setup en brandstof etc strak te plannen.
Rij ik ronde na ronde de beste tijden van de week... :X

P5 op de finish en een kilootje lichter!
Ik zag je in de vrije practice voorbij komen vanmorgen :) Ik vind het best prima baantje zo in de nacht maar de 1ste lap is zo spannend elke keer weer.

Wellicht kom ik je weer tegen in de practice

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Blerf schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:08:
[...]

Ik zag je in de vrije practice voorbij komen vanmorgen :) Ik vind het best prima baantje zo in de nacht maar de 1ste lap is zo spannend elke keer weer.

Wellicht kom ik je weer tegen in de practice
Ik heb vanochtend mijn rijstijl en setup aangepast aan de VRS setups en mijn FOV getweaked.
"Was niet mijn beste ochtend..." om maar eens wat te noemen...

Mocht er iemand interesse hebben, ik deel graag mijn VRS tips. (niet de setups, dat is IP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
VRS tips? :9~
raymondw schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:27:
[...]

Ik heb vanochtend mijn rijstijl en setup aangepast aan de VRS setups en mijn FOV getweaked.

Mocht er iemand interesse hebben, ik deel graag mijn VRS tips. (niet de setups, dat is IP)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Poh net voor het eerst een endurance serie gereden met 2 vrienden op Sebring. Gekwalificeerd op P28 en uiteindelijk hebben we hem naar P11 gereden. Heel tof om te doen!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net samen met @The_FrankO de laatste race van het DGFX CS kampioenschap op Interlagos geredenbmet de 911cup.
Quali ging redelijk, maar tijdens de snelste ronde een kleine fout, waardoor we op P9 moesten starten. Frank nam de eerste 2 stints voor z'n rekening, en ik zou hem daarna naar huis rijden. Frank zorgde met z'n uitgekiende rijstijl ervoor dat hij uit de verschillende problemen en crashes bleef, en kon zo langzaam maar zeker een paar plekken goedmaken. Blijkbaar reden we ook een andere strategie dan de rest, en pakten we elke pitstop banden, wAt lang niet iedereen deed. Zeker in de eerste 2 uur was de baan dusdanig heet (>50C) dat dat dus wel scheelde. Degenen die probeerden om te dubbelstinten hadden moeite om de auto op de baan te houden, en de een na de ander maakte fouten. Frank blijf stoïcijns doorboenderen, en na zijn 2 stints waren we al in gevecht voor P4-5.
Ik was al de hele week niet geweldig snel, en zeker niet met de hoge baantemperatuur. Gelukkig begon deze snel te zakken toen ik instapte, en kon ze druk houden. De eerste stint nog een beetje onwennig/ongelukkig met het verkeer, en bij het inrijden van de pits aan het einde van de eerste stint kreeg ik bij de pitsingang te maken met een TCR die ong. 150m te vroeg vol in de ankers ging. Gelukkig was het snelheidsverschil niet meer zo groot en raakte ik hem niet heel hard. Schrik zat er goed in, maar gelukkig geen schade. Vanaf het moment dat ik de pits weer uitreed ging het eigenlijk ineens goed. Kon competitieve tijden rijden en vanwege een Stop&Hold 30s voor P2 (of P3) schoven we weer een plekje op. Gedurende de stint begin het erop te lijken dat door onze afwijkende strategie we wel eens voor P2 aan het vechten konden zijn, en met een goed einde van de 2e stint en een snelle pitstop met alleen duel kwam ik inderdaad net enkele seconden voor P3 terug op de baan. Met nog 35 minuten te gaan zou dit dus spannend gaan worden. En dat werd het....
Het eerste kwartier kon ik op ong. 3s achter me houden. Daarna een paar keer pech met verkeer, en met nog een ronde of 5 te gaan was het gat nog maar 1s. Het verkeer hielp af en toe zeker niet mee, en ik denk dat ik al lang niet meer zoveel met m'n lampen geknipperd heb ;) Uitkomen laatste bocht voorlaatste ronde zat ie op m'n bumper, maar een goeie exit zorgde ervoor dat ik hem voor kon blijven richting T1. Een mindere lijn van mij gaf hem de gelegenheid om er weer dicht achter te kruipen richting T4 waar ik stevig de binnenkant verdedigde. Kon er net voorblijven, en in het midden veld is het toch al lastig inhalen, dus dat ging wel. Concentratie ging uit naar de exit van de laatste bocht, als die goed zou zijn zou hij me niet kunnen pakken voor S/F. Gelukkig was ie goed, en hield ik op de streep 0.35s over. Met een hartslag van 150 schreeuwde ik Frank halfdoof toen ik over de streep kwam ;)
P2 in the end komende vanaf P9 *O*
Heerlijk geraced, top resultaat. Thx Frank !

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
derx666 schreef op zondag 5 april 2020 @ 01:54:
Net samen met @The_FrankO de laatste race van het DGFX CS kampioenschap op Interlagos geredenbmet de 911cup.
Quali ging redelijk, maar tijdens de snelste ronde een kleine fout, waardoor we op P9 moesten starten. Frank nam de eerste 2 stints voor z'n rekening, en ik zou hem daarna naar huis rijden. Frank zorgde met z'n uitgekiende rijstijl ervoor dat hij uit de verschillende problemen en crashes bleef, en kon zo langzaam maar zeker een paar plekken goedmaken. Blijkbaar reden we ook een andere strategie dan de rest, en pakten we elke pitstop banden, wAt lang niet iedereen deed. Zeker in de eerste 2 uur was de baan dusdanig heet (>50C) dat dat dus wel scheelde. Degenen die probeerden om te dubbelstinten hadden moeite om de auto op de baan te houden, en de een na de ander maakte fouten. Frank blijf stoïcijns doorboenderen, en na zijn 2 stints waren we al in gevecht voor P4-5.
Ik was al de hele week niet geweldig snel, en zeker niet met de hoge baantemperatuur. Gelukkig begon deze snel te zakken toen ik instapte, en kon ze druk houden. De eerste stint nog een beetje onwennig/ongelukkig met het verkeer, en bij het inrijden van de pits aan het einde van de eerste stint kreeg ik bij de pitsingang te maken met een TCR die ong. 150m te vroeg vol in de ankers ging. Gelukkig was het snelheidsverschil niet meer zo groot en raakte ik hem niet heel hard. Schrik zat er goed in, maar gelukkig geen schade. Vanaf het moment dat ik de pits weer uitreed ging het eigenlijk ineens goed. Kon competitieve tijden rijden en vanwege een Stop&Hold 30s voor P2 (of P3) schoven we weer een plekje op. Gedurende de stint begin het erop te lijken dat door onze afwijkende strategie we wel eens voor P2 aan het vechten konden zijn, en met een goed einde van de 2e stint en een snelle pitstop met alleen duel kwam ik inderdaad net enkele seconden voor P3 terug op de baan. Met nog 35 minuten te gaan zou dit dus spannend gaan worden. En dat werd het....
Het eerste kwartier kon ik op ong. 3s achter me houden. Daarna een paar keer pech met verkeer, en met nog een ronde of 5 te gaan was het gat nog maar 1s. Het verkeer hielp af en toe zeker niet mee, en ik denk dat ik al lang niet meer zoveel met m'n lampen geknipperd heb ;) Uitkomen laatste bocht voorlaatste ronde zat ie op m'n bumper, maar een goeie exit zorgde ervoor dat ik hem voor kon blijven richting T1. Een mindere lijn van mij gaf hem de gelegenheid om er weer dicht achter te kruipen richting T4 waar ik stevig de binnenkant verdedigde. Kon er net voorblijven, en in het midden veld is het toch al lastig inhalen, dus dat ging wel. Concentratie ging uit naar de exit van de laatste bocht, als die goed zou zijn zou hij me niet kunnen pakken voor S/F. Gelukkig was ie goed, en hield ik op de streep 0.35s over. Met een hartslag van 150 schreeuwde ik Frank halfdoof toen ik over de streep kwam ;)
P2 in the end komende vanaf P9 *O*
Heerlijk geraced, top resultaat. Thx Frank !
lekker geraced! Ik heb ook mee gedaan in de TCR class, wij zijn tweede geworden en we hebben het drivers en class championship beide overall gewonnen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
B Tender schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:08:
Hahaha in het vorige seizoen vervloekte ik LimeRock ook. Maar heb me nu aardig omhoog kunnen werken. 1700 irating en daar zitten zo zijn voordelen aan. Ook m’n class rating omhoog kunnen werken. Je hebt geen ruimte voor fouten op dit circuit, je wordt gelijk afgestraft.

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Fassive schreef op zondag 5 april 2020 @ 02:09:
[...]

lekker geraced! Ik heb ook mee gedaan in de TCR class, wij zijn tweede geworden en we hebben het drivers en class championship beide overall gewonnen! :D
Gefeliciteerd! Ik hoop dat wij Porsche rijders het jullie niet al te moeilijk hebben gemaakt ;)
Weer een heerlijk race seizoen achter de rug maar helaas niet het kampioenschap kunnen verdedigen. Een DSQ (vanwege een administratieve fout) bij een doublepoint race heeft al die kansen verspeeld. Des ondanks zeer tevreden om toch uiteindelijk een 4de plaats in het kampioenschap te behalen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
The_FrankO schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:09:
[...]

Gefeliciteerd! Ik hoop dat wij Porsche rijders het jullie niet al te moeilijk hebben gemaakt ;)
Weer een heerlijk race seizoen achter de rug maar helaas niet het kampioenschap kunnen verdedigen. Een DSQ (vanwege een administratieve fout) bij een doublepoint race heeft al die kansen verspeeld. Des ondanks zeer tevreden om toch uiteindelijk een 4de plaats in het kampioenschap te behalen.
Wij hadden bij pillip Island ook een foutje gemaakt met rekenen, mijn teammaat had 52 seconden te lang gereden... Anders hadden we elke race op het podium gestaan. 8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:21
Ik heb mij toch ook maar gewaagd aan de BMW op Lime Rock. Helaas tijdens de kwalificatie in mijn outlap bij het opkomen van het rechte stuk gespind. Dus eerste getimede ronde was een hele langzame, en de 2e was maar goed voor een 12e plaats. Met mijn eigen ervaring met de 12.0 Challenge op andere circuits en de horror verhalen over Lime Rock die je her en der leest, was ik al op het ergste voorbereid.

Maar wonder boven wonder was dit echt de netste BMW race ooit die ik gereden heb. Ja ik ben van P12 naar P5 gereden doordat anderen van de baan gingen, maar dat was vooral omdat ze te veel wilden op koude banden. Niet omdat het een groot beukfestijn was.

Mijn enige inc deze race kwam van dit spannende momentje O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

raymondw schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:27:
[...]

Ik zag je weer in de training voor bij komen :) Hoop dat je een goeie race hebt gehad.
Reed SOF van 3k en 1 van 2.1 en de eerste heb ik helaas zelf verkloot, nadat ik iemand met vervelende lag voor me had en wat schade op de muur reed voor het ontwijken was de auto wat onstabiel en kon ik mijn ritme niet meer vinden dat terwijl ik met 1;59.3 op de 7de plek starten.

2 race van vandaag ging beter P12 start en p8 finish waar ik op zich genoegen mee neem voor vandaag en voor deze week Sebring. Op naar de volgende baan Summit Point wat ook weer een spannende gaat zijn Bocht 1 en 3 is altijd feest dus dit word weer een mooie en bijzondere week gok ik.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wilde een filmpje uploaden maar kreeg het niet voor elkaar en kon het bericht niet verwijderen, sorry.

[ Voor 204% gewijzigd door Doubleoz op 05-04-2020 19:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Net voor het eerst sinds lange tijd weer eens een Lotus79 race meegedaan. Nick had een setup geregeld en daarmee eerst ff een uurtje practice gedaan. Snelheid was wel redelijk, maar bij het registreren en joinen van de race ging er wat mis. Ipv de race kwam ik eerst in een prachtige sessie, zonder dat ik van daaruit de knop kreeg om de race sessie te starten. Daar weer eruit, nogmaals sessie gestart, toen wel de race sessie, maar de quali was nog maar 6minuten ofzo. Dus nog net een vliegende ronde kunnen rijden. Wel op safe gereden dus op p14 ofzo gestart. Met een normale ronde had ik top 8 wel kunnen halen. Mja...
In de race er vooral voor proberen te zorgen om uit de problemen te blijven. Helaas tikte ik in de busstop degene voor me aan in ronde 2 nadat die zowat stil ging staan. Hij spinde, ik had geen schade, pfew, meestal is het andersom ;) Daarna nog 2 man ingehaald, en uiteindelijk in ronde 14 kwam ik achter iemand te zitten die sneller was op de straights, maar veel langzamer in de middensector. Best wel irritant ;) In ronde 16 kwam ik veel beter door Les Combes, en wilde ik m'n neus ernaast prikken in de volgende bocht. Hij begon echter eerder in te sturen dan normaal, en ik zat pas net met m'n neus bij z'n achterwiel. Weer een contact dus, weer geen schade voor mij,aar voor hem was het een s&g omdat ie meer dan 18 incs had hierdoor. Oeps ;) Heb na de race natuurlijk wel m'n verontschuldigingen aangeboden. Achteraf gezien was het wel een vrij optimistische actie. Mja. Daarna kwam ik net te kort om nog aan te sluiten bij de personen voor me, maar toch op P7 gefinisht. Niet slecht voor de eerste keer L79 sinds lange tijd. Zag dat Tim Claessens gewonnen had, die hangt hier ook nog wel eens rond ;) Maar die was toch wel wat te snel voor me. Resultaat was toch +55 IR en 180 punten voor het kampioenschap. Niet slecht voor een zondagmiddag. Kom weer dicht bij de 4k ir in de buurt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinvand
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-08 10:40
Kun je als beginner ook een keer meedoen met een GoT race zoals vanavond?

[ Voor 38% gewijzigd door robinvand op 05-04-2020 19:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nu ik weet een beetje tijd heb af en toe, dit weekend 2 races gedaan op Barber, met de IndyCar, dat blijftt toch echt mijn favoriete combinatie in heel iRacing! Wat een combinatie, heerlijk gewoon.

2 goeie races, beide een 4e plaats, een flink wat SR erbij :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

robinvand schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:49:
Kun je als beginner ook een keer meedoen met een GoT race zoals vanavond?
Vast wel mits je beetje gezond verstand gebruikt :) en beetje van te voren oefent op de baan dan komt het altijd wel goed. ( althans zo ging het bij mij wel )
Het is een gemoedelijke gezellige groep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Was voor mij vanavond zoals voor velen de 1e keer op Snetterton. In de practice vond ik t maar een sch**tbaan, maar uiteindelijk in de races het ritme gevonden en heerlijk gereden :)

Wel jammer dat er zo'n lage opkomst was, en het leek alsof er bij de start van Race 2 ook een aantal mensen al vertrokken waren?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik had Snetterton nog niet in het bezit en ben ook nog niet overtuigd van de Cayman GT4 en hoeveel ik er mee ga rijden. Dus ik heb besloten de track nog niet aan te schaffen en met de Skip mee te rijden. Ik heb de laatste tijd niet veel met de Skip gereden maar dit smaakte naar meer! Mooie duels op de baan uit gevochten en uiteindelijk in de laatste ronde p5 gepakt waarbij de adrenaline door mijn lijf gierde. Dit gevoel heb ik echt gemist de laatste weken!

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• raymondw
Lange over nagedacht of en hoe ik dit moest beantwoorden, gekozen om mijn stijl van racen te verwoorden.
Misschien dat mensen denken dÛh, het zij zo... :+

--------

Als je morgen even tijd hebt kijk in de spiegel, ben jij Max?
Nope, je bent 1 van de 19.000 fanatieke iRacers!
Alle quotes die gaan over "gaten", "lef" en "Senna" hebben weinig toegevoegde waarde aan onze racecraft.
Accepteer dat, er zijn veel meer mensen die op ons niveau rijden dan dat mensen zijn die winnen van Max.

Laten we scenario 1 pakken

Je week begint op Dinsdag, maar je hoeft niet direct P1 te rijden, dag of twee oefenen is prima.
Die setup van Graig, PDS of VRS moet even wennen aan jou en je rig!

Dinsdag avond is het tijd om dat registreer icoontje aan te klikken alsof Helmut zelf je naam op de lijst zet voor Australië!
Tijd om te kwalificeren in je beste setup, of pak je toch maar je racesetup van VRS?

2 rondjes om je stikkende best te doen en dan door een rem fout per ongeluk P13 te staan...
Daar heb je VRS niet voor betaald!!
Maar ook vanaf P13 kun je winnen, die eerste rondje pak je iedereen!

In de formation lap warm je je banden op door lekker te weaven over de baan.
Die rotte Spanjaard op P11 gaat alleen veeeeeel eerder in de remmen dan jij ook zou denken...
Je ontwijkt hem en gaat keihard de muur in en hebt na een TOW en repair 15min achterstand.

-90 rating en -0.39 op je licentie

Scenario twee (mijn scenario)

Dinsdag gaat de nieuwe week in, meestal moet ik wennen aan de auto en de baan.
Tegen Donderdag heb ik voldoende gereden om competitief te rijden tegen de andere op mijn iRating!
Kwalificatie: eerst een rondje om een tijd te zetten, dan een rondje full powerrrrrrrr!
Soms gaat dat goed en soms niet.
P2 of P13 :Y)

Gaan we voor P2!
In de eerste rondje zijn de banden KOUD, een plekje verliezen is geen schande!
Controleer je hartslag en ga voor een P3 finish!
Als P4 echt sneller is dan jij, laat hem voorbij op een plek waar je zo min mogelijk tijd verliest.
Even serieus (sta je nog voor de spiegel?) op welk punt van de baan wil je crashen omdat je je verremt?
P4 is nog steeds positieve rating!
Is die gast sneller, dan is het geen schande, is hij gewoon 1 van de nitwits dan gaan zijn banden er na 2 ronden toch wel aan en haal je hem in als hij crasht in T1

Podium en positieve rating!

Gaan we voor P13 :F (jij verremde je, niet P15 achter je)
De opwarm ronde, weave niet, rij gewoon de pace en crash niet!
Tijdens de eerste ronde zijn je banden koud, als Pweetikveel er langs wil, rustig het moment kiezen.
Statistisch is de kans groot dat JIJ al snel in de top10 rijdt en HIJ crasht

Tikt iemand je aan, adem in, adem uit, de rode waas levert niemand punten op, echt niet })
De mensen om je heen hebben net zulke klotsende oksels als jij in je rig!
Vanaf +- P11 kost de race je geen echte negatieve punten, accepteer je positie, behoud je positie.
Het is geen helden race, maar je gaat ook niet achteruit ;)

Wat kun je doen om een beter racer te worden
- Andere gebruiken een setup service, het is geen schande om "je engineer" een setup te laten maken ;)
- Accepteer je racecraft, Max en Lando zijn 24 en racen al 16 jaar tegen elkaar. (en dan toch)
- Stel je rig goed in, 100% remmen = 100% blokkeren, met GT3 en GTE rem je maar 80% (maar dat zie je toch in VRS?!)
- Als je GTnogwat rijdt, probeer eens 2 maanden oval te rijden in een *Fixed* Street Stock series, dat is banden management!

Gebruik de mogelijkheden
Fuel : http://suedwestphoto.de/iracing/
Gaps en rating: RacelabApps (Gratis!!)
GOT

Learn the track with Dave
Spartan (zet je geluid even zachter, echt...)
2k iRating maakt je beter, NOT!

DE top van Nascar : YouTube: Radioactive - Virtual Texas: "Of course it was Stenhouse..." | NASCA...
I rest my case, see you on iRacing! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Gisteren mn eerste races gereden in de Mazda mx5, eerst uren nodig gehad om alles onder de knie te krijgen (laguna seca is ook niet de beste baan om te beginnen).
Na mijn eerste race relatief makkelijk naar p1 te rijden vanaf p3 viel t mij vooral op hoe weinig mensen oefenen gezien het aantal crashes en offtracks.
Na 5 races gereden te hebben werd het vermoeden inderdaad bevestigd, in de top 4 starten kan je prima p1 rijden (2x gelukt helaas de 3de keer zelf gespind) verder naar achteren starten en je wordt waarschijnlijk aangetikt omdat mensen niet liften als ze een betere start hebben of na een offtrack haaks de baan op rijden.
Nog 1 race te gaan en dan heb ik tenminste een sr van 3.0 dus dan snel naar de simlab met de mazda en hopen daar minder rookie fouten te zien.

Volgend weekend is trouwens summit point-jefferson circuit iemand nog tips?

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 244 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies