Lange over nagedacht of en hoe ik dit moest beantwoorden, gekozen om mijn stijl van racen te verwoorden.
Misschien dat mensen denken dÛh, het zij zo...
--------
Als je morgen even tijd hebt kijk in de spiegel, ben jij Max?
Nope, je bent 1 van de 19.000 fanatieke iRacers!
Alle quotes die gaan over "gaten", "lef" en "Senna" hebben weinig toegevoegde waarde aan onze racecraft.
Accepteer dat, er zijn veel meer mensen die op ons niveau rijden dan dat mensen zijn die winnen van Max.
Laten we scenario 1 pakken
Je week begint op Dinsdag, maar je
hoeft niet direct P1 te rijden, dag of twee oefenen is prima.
Die setup van Graig, PDS of VRS moet even wennen aan jou en je rig!
Dinsdag avond is het tijd om dat registreer icoontje aan te klikken alsof Helmut zelf je naam op de lijst zet voor Australië!
Tijd om te kwalificeren in je beste setup, of pak je toch maar je racesetup van VRS?
2 rondjes om je stikkende best te doen en dan door een rem fout per ongeluk P13 te staan...
Daar heb je VRS niet voor betaald!!
Maar ook vanaf P13 kun je winnen, die eerste rondje pak je iedereen!
In de formation lap warm je je banden op door lekker te weaven over de baan.
Die rotte Spanjaard op P11 gaat alleen veeeeeel eerder in de remmen dan jij ook zou denken...
Je ontwijkt hem en gaat keihard de muur in en hebt na een TOW en repair 15min achterstand.
-90 rating en -0.39 op je licentie
Scenario twee (mijn scenario)
Dinsdag gaat de nieuwe week in, meestal moet ik wennen aan de auto en de baan.
Tegen Donderdag heb ik voldoende gereden om competitief te rijden tegen de andere op mijn iRating!
Kwalificatie: eerst een rondje om een tijd te zetten, dan een rondje full powerrrrrrrr!
Soms gaat dat goed en soms niet.
P2 of P13
Gaan we voor P2!
In de eerste rondje zijn de banden KOUD, een plekje verliezen is geen schande!
Controleer je hartslag en ga voor een P3 finish!
Als P4 echt sneller is dan jij, laat hem voorbij op een plek waar je zo min mogelijk tijd verliest.
Even serieus (sta je nog voor de spiegel?) op welk punt van de baan wil je crashen omdat je je verremt?
P4 is nog steeds positieve rating!
Is die gast sneller, dan is het geen schande, is hij gewoon 1 van de nitwits dan gaan zijn banden er na 2 ronden toch wel aan en haal je hem in als hij crasht in T1
Podium en positieve rating!
Gaan we voor P13

(jij verremde je, niet P15 achter je)
De opwarm ronde, weave niet, rij gewoon de pace en crash niet!
Tijdens de eerste ronde zijn je banden koud, als Pweetikveel er langs wil, rustig het moment kiezen.
Statistisch is de kans groot dat JIJ al snel in de top10 rijdt en HIJ crasht
Tikt iemand je aan, adem in, adem uit, de rode waas levert niemand punten op, echt niet
De mensen om je heen hebben net zulke klotsende oksels als jij in je rig!
Vanaf +- P11 kost de race je geen echte negatieve punten, accepteer je positie, behoud je positie.
Het is geen helden race, maar je gaat ook niet achteruit
Wat kun je doen om een beter racer te worden
- Andere gebruiken een setup service, het is geen schande om "je engineer" een setup te laten maken
- Accepteer je racecraft, Max en Lando zijn 24 en racen al 16 jaar tegen elkaar. (en dan
toch)
- Stel je rig goed in, 100% remmen = 100% blokkeren, met GT3 en GTE rem je maar 80% (maar dat zie je toch in VRS?!)
- Als je GTnogwat rijdt, probeer eens 2 maanden oval te rijden in een *Fixed* Street Stock series, dat is banden management!
Gebruik de mogelijkheden
Fuel :
http://suedwestphoto.de/iracing/
Gaps en rating: RacelabApps (Gratis!!)
GOT
Learn the track with Dave
Spartan (zet je geluid even zachter, echt...)
2k iRating maakt je beter, NOT!
DE top van Nascar :
YouTube: Radioactive - Virtual Texas: "Of course it was Stenhouse..." | NASCA...
I rest my case, see you on iRacing!
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets