iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 243 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
ActualFantasy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:06:
Net paar rondjes op Charlotte Roval gedaan in de Skip.

Dat is een gooi en smijt circuit zeg.. heerlijk...
Gooien en smijten zeker _/-\o_ . Stap 2 zonder off-tracks en contact een snelle ronde rijden :9

Wel een mooi stuk op de frontpage over Sim racing. Wellicht dat dit nog meer interesse wekt voor o.a. iRacing. :)

[ Voor 15% gewijzigd door pr0mo op 31-03-2020 15:21 ]

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
pr0mo schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Gooien en smijten zeker _/-\o_ . Stap 2 zonder off-tracks en contact een snelle ronde rijden :9

Wel een mooi stuk op de frontpage over Sim racing. Wellicht dat dit nog meer interesse wekt voor o.a. iRacing. :)
Ik zie dat het niks voorsteld met de top splits, maar ik zit op 1.36.2, maar optimal zit al op 1.35.1.

Maar ja, alles paars achterelkaar is een uitdaging.

Mooi wel, trouwens, eerst keer dat ik wegreed uit de pits ....bam zo tegen die muur rechtdoor aan.... de pitsuitgang gaat scherp linksaf....

[ Voor 12% gewijzigd door ActualFantasy op 31-03-2020 15:29 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Eventuele persoonlijke vetes mogen ergens anders dan hier op het forum worden uitgevochten.

Volgt straks nog wel wat opruimwerk, maar voor nu. Klaar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 20:36
BM schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:54:
[modbreak]Eventuele persoonlijke vetes mogen ergens anders dan hier op het forum worden uitgevochten.

Volgt straks nog wel wat opruimwerk, maar voor nu. Klaar.
[/]
Goed bezig!! Dankjewel!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
ActualFantasy schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 15:06:
Net paar rondjes op Charlotte Roval gedaan in de Skip.

Dat is een gooi en smijt circuit zeg.. heerlijk...
Het is ge-nie-ten. Drie races gereden, en in de derde gewoon 19 rondes lang om P1 (split #2) gevochten. Merk wel een hoop progressie bij mezelf, in het half uurtje practice voor de eerste race reed ik lage 33'ers, en in race 2 en race 3 heb ik respectievelijk een 1:31.122 en een 1:31.008 neergezet. Die 30'er zit zeker wel in de tank, en ik ga ervan uit dat ik die de komende dagen wel ga halen.

Zie dat er in de top split iemand met 6k iRating 1:29'ers uit drukt, dus er is nog wel het één en ander te verbeteren, maar voor nu ben ik in ieder geval tevreden met mijn pace :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik zie vaak op dit forum opmerkingen over iRating. Bijvoorbeeld: ik heb nog een 'lage' iRating van 2000.
Daarom heb ik eens berekend bij welk percentage van de besten je hoort als je een bepaald afgeronde iRating behaald. Betreft de iRating van Road Racing, iets meer dan 92000 personen. Niet dat dit zo heel veel wil zeggen, er zitten ook veel inactieve rijders bij etc, maar toch interessant.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ngllgcS9uVSOD3mBqkG_zCtNyU=/f/image/ui9NlrKKU23zF9djujl8p1r7.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
MDenessen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:44:
Ik zie vaak op dit forum opmerkingen over iRating. Bijvoorbeeld: ik heb nog een 'lage' iRating van 2000.
Daarom heb ik eens berekend bij welk percentage van de besten je hoort als je een bepaald afgeronde iRating behaald. Betreft de iRating van Road Racing, iets meer dan 92000 personen. Niet dat dit zo heel veel wil zeggen, er zitten ook veel inactieve rijders bij etc, maar toch interessant.
[Afbeelding]
Leuk om te zien dat meer dan de helft dus omlaag duikt vanaf de initiële 1350. Voel ik me toch net iets minder slecht :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:17

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Net een Indycar Oval race gereden, naja uitgevallen. Maar tijdens de eerste caution na 3 ronden doken er al een hoop mensen de pits in. Waarom is dat zo vroeg? De banden hadden nog veel geleden en de fuel ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:23
fietsbob schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:14:
Net een Indycar Oval race gereden, naja uitgevallen. Maar tijdens de eerste caution na 3 ronden doken er al een hoop mensen de pits in. Waarom is dat zo vroeg? De banden hadden nog veel geleden en de fuel ook niet.
De banden hebben na 3 ronden al een drop, reken daar 2 a 3 ronden geel in mee en je zit al op 6.
6 ronden verschil kan helemaal aan het einde ENORM veel uitmaken.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
raymondw schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:29:
[...]

De banden hebben na 3 ronden al een drop, reken daar 2 a 3 ronden geel in mee en je zit al op 6.
6 ronden verschil kan helemaal aan het einde ENORM veel uitmaken.
Ok, we hadden al 5x een caution gehad toen ik de auto onbedoeld kennis liet maken met de muur omdat ik tijdens de caution de black boxen aan het checken was. Blijkbaar was er teveel schade.
Dus dat betekent dat je in de 45 laps ongeveer 7 x de pits in moet in de bovenstaande situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:23
@fietsbob In theorie ja, als de rest het doet ben je sitting duck als er geen geel komt.
Als jij in een race niveau zit waarbij er vaak cautions gaan komen, dan kun je ook de gok nemen en buiten blijven.
Heb ik ook een keer gedaan, reed ik tweede en was ik de volgende caution, teveel snelheid op de gebruikte banden.
Dat is ook het pitroad spel waarbij mensen wel/niet binnen rijden.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-09 16:52
Gisteren Iracing voor het eerst gedaan. Wat een ervaring zeg. Ik heb alleen maar practice rondjes gereden, maar het is hard werken. Nu begrijp waarom sommige mensen handschoentjes aandoen. :)

Ik heb ook nog even met de Holden gereden. Maar ik had daar heel veel moeite met de Sense of Speed. Voor me gevoel reed ik traag maar ik miste elke bocht. En tv beelden van de replays lieten zien dat ik behoorlijk hard reed. Waarschijnlijk toch de FOV anders zetten dan de berekeking aangeeft.

Voor de rest is het veel ontdekken en testen. Een race durf ik nog lang niet aan. Eerst maar eens contstant worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Na een lastige IMSA race op Spa (vaak aangetikt in de beginfase en teveel offtracks gehaald, totaal 23 zelfs in 1 uur), had ik nog wat tijd over en dacht: Lekker met de M8 op LRP. Dat ging de week ervoor ook goed in IMSA.

Hele race 3e in de laatste ronde zat ik op de bumper van P2. Hij kwam slecht de snelle rechterbocht door (omhoog), maar ernaast zetten ging niet. Dus terug op mijn lijn. Komt P4 eraan en verremt zich volledig en zet hem er toch naast in de 1-na-laatste bocht. Ik zit op de buitenlijn om hem ruimte te geven, hij springt van de binnencurb af en duwt mij tegen de muur. Hij P3, ik vast in de bandenstapel met een hoop gevloek.

Zuur! Achteraf direct excuses, maar daar koop je zo weinig voor. Gelukkig was het maar een korte race, maar als dit na 45 minuten IMSA was gebeurd... Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Gisteren een rare rollende start in de F3 op LRP, wist niet zo goed wat ik moest doen. Tips?

Ik had P2 en de leider reed de hele opwarmronde erg langzaam (flink gat met de SC). Ik bleef gewoon normaal achter de SC aan rijden, want F3 wordt al snel een wreckfest in het achterveld als het tempo niet consistent is. In de laatste sector liet ik me terugvallen om weer op P2 terecht te komen, maar kreeg toen de melding dat ik het gat naar de SC moest dichten. Toen ik daaraan gehoorzaamde, kreeg ik weer de melding dat ik P1 niet mocht passeren. Uiteindelijk moest ik bijna stil staan om P1 weer voor te laten, die vanaf toen uiteraard volgas ging, waardoor ik met mijn kleine momentum direct een plek verloor aan P3.

Ik zat zelf dus in een 'gat van angst' om een zwarte vlag te krijgen. Danwel voor het gat met de SC, danwel voor het te vroeg inhalen van P1. Was sowieso niet zo netjes wat hij deed, maar zou nog steeds niet weten wat ik voortaan moet doen, omdat ik geen idee heb heo snel je een zwarte vlag krijgt voor beide vergrijpen. P1 kreeg nu duidelijk geen BF, maar het zo maar zo zijn dat we hem allebei kregen...

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 01-04-2020 09:54 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Jimmy J. schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:51:
Gisteren een rare rollende start in de F3 op LRP, wist niet zo goed wat ik moest doen. Tips?

Ik had P2 en de leider reed de hele opwarmronde erg langzaam (flink gat met de SC). Ik bleef gewoon normaal achter de SC aan rijden, want F3 wordt al snel een wreckfest in het achterveld als het tempo niet consistent is. In de laatste sector liet ik me terugvallen om weer op P2 terecht te komen, maar kreeg toen de melding dat ik het gat naar de SC moest dichten. Toen ik daaraan gehoorzaamde, kreeg ik weer de melding dat ik P1 niet mocht passeren. Uiteindelijk moest ik bijna stil staan om P1 weer voor te laten, die vanaf toen uiteraard volgas ging, waardoor ik met mijn kleine momentum direct een plek verloor aan P3.

Ik zat zelf dus in een gat van angst om een zwarte vlag te krijgen. Danwel voor het gat met de SC, danwel voor het te vroeg inhalen van P1. Was sowieso niet zo netjes wat hij deed, maar zou nog steeds niet weten wat ik voortaan moet doen, omdat ik geen idee heb heo snel je een zwarte vlag krijgt voor beide vergrijpen.
Volgens mij krijg je geen black flag voor een gat naar de safety car. Ik zou altijd achter de leider blijven want daar krijg je gegarandeerd wel een black flag voor. En gewoon protesten want dit is niet OK.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
raymondw schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:27:
@Blerf Klopt, ik ging van IMSA over naar de BMW 12.0 en de rating ging hard omlaag.
Even timeout genomen van de GT klassen.
Na een paar maanden oval nu weer VRS en het gaat idd goed.
Maar ik houd mijn hard vast voor als de +9000 nieuwe users straks gaan klimmen in licentie en bij IMSA en VRS uitkomen....
Aangezien dit ook mijn doel is als groentje zat ik er aan te denken om als ik uit de rookie ben eerst in de simlab challenge te gaan rijden. Is dat een goede optie of hebben jullie andere suggesties?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
MDenessen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:44:
[Afbeelding]
Leuk om eens zo te zien. Waar heb je deze informatie gevonden?
Enige nadeel hiervan is dat er blijkbaar ook inactieve rijders tussen zitten, bijvoorbeeld mensen die al jaren niet hebben gereden. Of mensen die een keer een maandje geprobeerd hebben, gezakt zijn naar 800 en er mee stoppen omdat ze het niet leuk vinden :)
Ik zou wel eens een lijstje willen zien van mensen die bijvoorbeeld minimaal 5 races hebben gereden in 2020

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ben ik nou gek of is de Charlotte baan voor de skip barber ineens anders sinds eergisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Nou, hij is pas sinds gisteren in de rotatie, dus dat lijkt me sterk. Er zijn twee verschillende versies van de Charlotte Roval op iRacing, degene die we nu rijden met de geüpdatete bus stop chicane, en de 'Roval - 2018' met die ongemakkelijke nauwelijks-een-chicane-maar-als-je-hem-verprutst-is-je-race-voorbij-chicane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
SytseHartvelt schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:39:
Nou, hij is pas sinds gisteren in de rotatie, dus dat lijkt me sterk. Er zijn twee verschillende versies van de Charlotte Roval op iRacing, degene die we nu rijden met de geüpdatete bus stop chicane, en de 'Roval - 2018' met die ongemakkelijke nauwelijks-een-chicane-maar-als-je-hem-verprutst-is-je-race-voorbij-chicane.
Graapig. Het lijkt alsof je in testdrive een andere baan hebt dan in practice of racing...

Beide heb ik road course gekozen, maar die chicane zit in de test drive niet in.... of ik heb echt scheef zitten kijken bij het selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
Speedy55 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:25:
...................... maar goed laatste ronde nog over de finish geduwd(waarvoor mijn dank).
Most welcome :)

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Juliankarssies schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:24:
[...]

Aangezien dit ook mijn doel is als groentje zat ik er aan te denken om als ik uit de rookie ben eerst in de simlab challenge te gaan rijden. Is dat een goede optie of hebben jullie andere suggesties?
Dat is vast ook een leuke klasse om in te rijden.
Ik heb het deze stappen genomen:

Rookie ( mazda )
na de rookie de Skipbarber
daarna BMW GTE sprint races
En nu VRS.

Wat ik anders zou doen, is iets langer blijven hangen in de Mazda klasse ik ging gelijk weg naar de Skip en dat was onnodig want weet ik nu je kunt vet veel leuke races hebben in de Mazda.
Dus doe er gewoon nog een paar voor dat je andere klasse in gaat.

Maar vooral rijden wat je leuk vind en geduld hebben met de groei, want racen moet je echt leren en is een stuk minder frustrerend als je het doen in het zelfde level met anderen.

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 01-04-2020 10:49 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
ActualFantasy schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:41:
[...]

Graapig. Het lijkt alsof je in testdrive een andere baan hebt dan in practice of racing...

Beide heb ik road course gekozen, maar die chicane zit in de test drive niet in.... of ik heb echt scheef zitten kijken bij het selecteren.
Er zijn drie Roval-courses op Charlotte. Roval - 2018, Roval Long - 2018 en gewoon Roval. Deze week rijden we Roval zonder toevoegingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:49:
[...]

Er zijn drie Roval-courses op Charlotte. Roval - 2018, Roval Long - 2018 en gewoon Roval. Deze week rijden we Roval zonder toevoegingen.
Ah, ik zie mijn verwarring al.

Ik had de [Legacy] Charlotte Motor Speedway gekozen, ipv de Charlotte Motor Speedway.

Kon de namen ook al niet vinden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
ik heb een vraagje over JRT,
Wanneer ik zelf rij werkt dit prima, echter tijdens teamraces wanneer ik niet rij is er een probleem met de timing.
Na verloop van tijd klopt de positie niet meer. Dat de fuel info niet klopt, was me al duidelijk en is ook al aangegeven. Maar zou toch graag de timing juist hebben, is wat makkelijker om info aan mijn teamgenoten door te geven.

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
Game-Freak schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:26:
[...]

Leuk om eens zo te zien. Waar heb je deze informatie gevonden?
Enige nadeel hiervan is dat er blijkbaar ook inactieve rijders tussen zitten, bijvoorbeeld mensen die al jaren niet hebben gereden. Of mensen die een keer een maandje geprobeerd hebben, gezakt zijn naar 800 en er mee stoppen omdat ze het niet leuk vinden :)
Ik zou wel eens een lijstje willen zien van mensen die bijvoorbeeld minimaal 5 races hebben gereden in 2020
Op de member website kies je Results & Stats, dan Driver Stats. Bovenin kies je dan Road Racing en klik je op de GO button. Eventueel nog sorteren op IRating aflopend. Dan zie je het totaal aantal rijders ergens boven in. Vervolgens gebruik je de paging entry, waar je de pagina kunt invullen om met trial en error te komen bij de eerste rijder die 2000, 3000 etc iRating heeft. Daar schrijf je de ranking (eerste kolom) van op en deel je door het totaal aantal rijders.
Trouwens zag ik net dat het wel actieve leden betreft (staat boven in het formulier), maar weet niet de exacte definitie van actief. Denk dat ze bedoelen rleden die nu een lopend abonnement hebben en geen slapende leden.

Er zitten nog een paar filter opties in het formulier waar ik verder niet naar heb gekeken, misschien kun je daar de informatie mee uithalen die je wilt hebben. Overigens werkte net de kolom sorteer functie niet goed, misschien loopt er een database indexering of zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
@Luckeh In de 1:1 sessie van de racing school vorige week adviseerde je me om racing in windowed mode te zetten. Je had het over een artikel op het forum dat ik niet zo 123 kan vinden. Kun je me een linkje sturen?
Ik heb 3 2560x1440 monitoren. Alvast bedankt.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wido72 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:20:
@Luckeh In de 1:1 sessie van de racing school vorige week adviseerde je me om racing in windowed mode te zetten. Je had het over een artikel op het forum dat ik niet zo 123 kan vinden. Kun je me een linkje sturen?
Ik heb 3 2560x1440 monitoren. Alvast bedankt.
Ik heb deze twee links gebookmarked:
https://github.com/SIMRacingApps/SIMRacingApps/wiki/How-to-setup-iRacing-in-Windowed-Mode

Je moet de resoluties even aanpassen naar 3x2560 en 3x1440.

en voor wat additionele info omtrent alignment:
https://www.reddit.com/r/..._without_nvidia_surround/

Maak een backup van je orginele app.ini en maak ook een backup van je app.ini zodra je hem werkend heb. Ik deed per abuis laatst alt-enter en moest daarna de app.ini even terugzetten om weer naar borderless te gaan.

Het nadeel van windowed is dat het een klein beetje FPS kost, hoeveel weet ik niet precies. Het voordeel is dat je overlays als Kapps en RaceLabApp kunt draaien en je eenvoudig in/uit game kunt gaan zonder steeds alt-enter te gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
Luckeh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:46:
[...]
Het nadeel van windowed is dat het een klein beetje FPS kost, hoeveel weet ik niet precies. Het voordeel is dat je overlays als Kapps en RaceLabApp kunt draaien en je eenvoudig in/uit game kunt gaan zonder steeds alt-enter te gebruiken.
Ik gebruik sinds gisteren Kapps en kan in fullscreen opstarten zonder alt+enter. Dat is weliswaar nog experiment-modus volgens de software ofcourse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
Luckeh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 11:46:
[...]

Ik heb deze twee links gebookmarked:
https://github.com/SIMRacingApps/SIMRacingApps/wiki/How-to-setup-iRacing-in-Windowed-Mode

Je moet de resoluties even aanpassen naar 3x2560 en 3x1440.

en voor wat additionele info omtrent alignment:
https://www.reddit.com/r/..._without_nvidia_surround/

Maak een backup van je orginele app.ini en maak ook een backup van je app.ini zodra je hem werkend heb. Ik deed per abuis laatst alt-enter en moest daarna de app.ini even terugzetten om weer naar borderless te gaan.

Dankje @Luckeh! Dat ging gemakkelijker dan gedacht. _/-\o_

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Blerf schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:47:
[...]

Wat ik anders zou doen, is iets langer blijven hangen in de Mazda klasse ik ging gelijk weg naar de Skip en dat was onnodig want weet ik nu je kunt vet veel leuke races hebben in de Mazda.
Dus doe er gewoon nog een paar voor dat je andere klasse in gaat.
eeuhh.. het is niet verboden om later alsnog weer MX5 te rijden he :+
De enige raes die je vanaf je D-licentie niet meer kunt doen zijn de MX5-rookie races, maar bijvoorbeeld de Global MX5 cup, de Sim-Lab production challenge en de advanced MX5 cup zijn gewoon te rijden als je uit de rookie-licentie bent :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Je kunt die rookie MX5 gewoon blijven doen hoor

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Gisteravond heb ik Charlotte ook maar eens getrotseerd in de Skip. Ik vind't een erg leuke baan, tegelijkertijd best makkelijk en best lastig. Best makkelijk om een béétje rap rond te komen, maar lastig om echt snel op te zijn. Ik vind het in ieder geval maar makkelijk om de wagen te tanken door een fout. In de rechtse bocht omhoog in het infield te vroeg op het gas is het gras op, de eerste chicane te vroeg op het gas is de muur in en de tweede chicane te laat en/of te hard remmen is ook een klapper. Terwijl dat juist plekken zijn waar je heel veel tijd kwijt kan raken. En de video van Borja Zazo op het forum laat het soort geglij zien dat ik niet eens wíl kopiëren :+ Heeft iemand nog een hotlap video van een ronde die als voorbeeld kan dienen voor een prutser zoals ik?

De video van Borja. De manier waarop'ie bijvoorbeeld de eerste chicane neemt (vanaf 1:35) is ongetwijfeld de snelste manier. Maar zoiets een ronde of 15 achter elkaar goed krijgen gaat me voorlopig écht niet lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Raimond613 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:48:
[...]

eeuhh.. het is niet verboden om later alsnog weer MX5 te rijden he :+
De enige raes die je vanaf je D-licentie niet meer kunt doen zijn de MX5-rookie races, maar bijvoorbeeld de Global MX5 cup, de Sim-Lab production challenge en de advanced MX5 cup zijn gewoon te rijden als je uit de rookie-licentie bent :)
Ja zeker weten :) maar ik zit nu al dit season vol op de VRS dus voor mij gaat het niet op. ( althans niet nu )
Heb mijn plek wel gevonden in de VRS. Maar probeerde meer aan te geven als ik het anders had gedaan was ik wel nog langer inderdaad ind MX5 blijven hangen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ugh, wat een drama is Lime Rock af en toe met de BMW M8. Vooral met een wat mindere quali waardoor je in het middenveld start. Ik race voornamelijk rond 20:00 a 22:00 uur en zit meestal in de 2e of 3e split. Ondanks een hogere split gebeuren er toch dingen die je met een 2000-ish iRating niet verwacht, vergeleken met andere circuits dan :+

Gisteren 3 races.

Race 1
Starten op 6 en 3e geëindigd. Veel spins achter in het veld, gelukkig geen last van gehad.

Race 2
Starten op 10 en 9e geëindigd. In de eerste bocht kreeg ik een mooie 'fish-tail' en dus vanuit achteren naar voren moeten klimmen. Waarvan 4 of 5 posities gratis door het spinnen of verremmen van andere.

Race 3
Starten op 2 en DNF geëindigd. In de eerste bocht, die ik al vrij laat remde, volle torpedo in de achterkant. Resultaat ik vlieg over het circuit en een tow van weet ik hoe lang. Dus rustig m'n VR-bril afgedaan en maar gaan slapen :-).

Als je eenmaal de eerste lap goed doorkomt is het trouwens een erg leuk circuit 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:43:
En de video van Borja Zazo op het forum laat het soort geglij zien dat ik niet eens wíl kopiëren :+ Heeft iemand nog een hotlap video van een ronde die als voorbeeld kan dienen voor een prutser zoals ik?
Ik maak vanavond wel even een videootje voor je. Zal wel iets langzamer zijn als Borja, maar dan kun je ook de replay krijgen zoals op Barca.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Luckeh schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:26:
[...]

Ik maak vanavond wel even een videootje voor je. Zal wel iets langzamer zijn als Borja, maar dan kun je ook de replay krijgen zoals op Barca.
Thanks! :) Het probleem waar ik steeds tegenaan loop met de meeste hotlap tutorials is dat de aliens een heel andere stijl van rijden (lijken te) hebben. Ik oefen op lijnen rijden, 'smooth is fast' enzo. En dan zie ik zo'n video van, bijvoorbeeld, Borja, en dan hoekt'ie dat ding stuiterend twee sausage kerbs over terwijl'ie nét niet crasht en zo 5 honderdsten wint. Als ik dat probeer crash ik geheid, maar niemand post video's waarin'ie die vijf honderdsten laat liggen en een makkelijkere lijn neemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
Wormaap schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:31:
[...]

Thanks! :) Het probleem waar ik steeds tegenaan loop met de meeste hotlap tutorials is dat de aliens een heel andere stijl van rijden (lijken te) hebben. Ik oefen op lijnen rijden, 'smooth is fast' enzo. En dan zie ik zo'n video van, bijvoorbeeld, Borja, en dan hoekt'ie dat ding stuiterend twee sausage kerbs over terwijl'ie nét niet crasht en zo 5 honderdsten wint. Als ik dat probeer crash ik geheid, maar niemand post video's waarin'ie die vijf honderdsten laat liggen en een makkelijkere lijn neemt :P
Ja helemaal mee eens. Grappig moest dit real life gebeuren.. Zal je waarschijnlijk nooit zien dat ne kerel loeihard over kerbs gaat. Zal nooit goed zijn voor de wagen EN de piloot. >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
jmignolet schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:34:
[...]

Ja helemaal mee eens. Grappig moest dit real life gebeuren.. Zal je waarschijnlijk nooit zien dat ne kerel loeihard over kerbs gaat. Zal nooit goed zijn voor de wagen EN de piloot. >:)
Haha, dat inderdaad ook nog. De video's die @downing post zijn al een stuk beter te volgen, vooral de eerste. Da's gewoon een menselijke ronde waar ik dingen uit kan proberen te stelen/leren. Niet het allersnelste, maar met mijn 1200iR hoeft dat ook niet :)
Dat zou me nog daadwerkelijk best gaaf lijken :+

[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 01-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Creatieve suggesties:

Rood bij remmen en groen bij gasgeven (leuk voor instructievideos).

Veranderde schutkleuren a la kameleon zou ook leuk zijn (spot je tegenstander!).

Spraakgestuurd, bv alle verbale uitingen van de bestuurder meteen op de auto.

[ Voor 0% gewijzigd door flopdoc op 01-04-2020 16:39 . Reden: geoptimaliseerde interpunctie ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Showing "the finger" zou dan echt kunnen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Speculeren? Go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Een propere F1 2000 wagen? En dan aub de versie zonder de (niet toegestane) electronic aids.

iRacing noemt de Skip de Formula 2000. Dus de F2000 wagen uit de Amerikaanse klasse zal het wel niet zijn.

Een recente F1 wagen zou licentietechnisch wel niet kunnen denk ik; maar misschien een Formule 2 wagen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 14:58

Arfman

Drome!

Je bedoelt een echte F1 auto uit 2000 zoals de Ferrari of McLaren uit dat jaar? Lijkt me aan de ene kant best geinig, maar aan de andere kant is dat na 1 seizoen ook weer een dode serie.

Verder, openwheeler met 2000 in de naam .. denk ik toch gelijk aan de Skip maar die is recent nog helemaal opnieuw gemaakt dus die is het ook niet... Spannund! :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Oehh die heb ik ook in Rocket League! ;) De meeste alleen nog weggestoken achter een microtransactie-muur 8)7

Breng Epic Games nu niet op ideeën. Dadelijk gaan ze iRacing nog overnemen haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Skip Barber heeft de Skip Barber Racing Series nieuw leven ingeblazen. De oude Skip Barber F2000 zijn inmiddels vervangen door Formule 4 auto's. John Henry had een tijdje geleden ook F4 auto's genoemd, maar niet dat ze er echt mee bezig waren of zo.

Het zou me aan de ene kant dus niet verbazen wanneer ze een opvolger van de Skip Barber gaan aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Karts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De Indy Pro 2000 serie is feitelijk de Pro-Mazda. Die zit al in iRacing, dus dat zal 'm wel niet zijn tenzij ze de auto net als de Skip een rebuild gaan geven.

Misschien dat de Formule E dan een optie is? Die zit nu wel in rFactor maar nog niet in een andere sim zover ik weet.

Indylights, F4 of F2 zijn dan de andere kandidaten lijkt me. Of ze moeten de extreme S5000 uit Australie gaan nemen. Die zijn overigens wel onwijs gaaf.
In dat straatje: Een 20.000 watt electrische trike?.

edit: Is een Caterham 620r ook niet een soort-van-open-wheeler?

[ Voor 8% gewijzigd door Luckeh op 01-04-2020 18:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Je snelste ronde waar wordt die geregistreed P, Q of in de race??

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

HOLY F net Sebring in de VRS sprint. 45min in het donker op een altijd iets wat gladde baan waar het niet normaal hard werken was om er heel huids uit te komen... maar goed q16 finish p9.

In bocht 1 was het halve veld al gesponnen en bij bocht 5 was het weer feest met al die knipperende lampen in je gezicht hahaha.

Meest intense race so far! Maar wel met 0x door gekomen en dus door geschoven naar de A Licence
( en daar ben ik wel echt blij mee )

Ik ga nog maar even tv kijken wat slapen gaat nog even niet lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

downing schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:24:
Je snelste ronde waar wordt die geregistreed P, Q of in de race??
In de race als je naar official results kijkt. In practice voor time-trials. Je eigen all-time-best geldt voor alle sessies.

[ Voor 41% gewijzigd door Luckeh op 01-04-2020 21:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 14:35
Haha mooie 1april grap xD

Vanavond mijn eerste IMSA sportscar championship race gedaan op Spa.
Door problemen met iRacing kon ik niet kwalificeren dus gestart als 35e.
De tracklimits teveel opgezocht dus penalty gekregen maar uiteindelijk 22e geworden zonder zware crashes dus ben tevreden ;) 8)

Dit zijn toch wel de wedstrijden voor mij, wat meer tijd en wat grotere groepen >:)

[ Voor 47% gewijzigd door pr0mo op 01-04-2020 23:06 . Reden: toevoegingen ]

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Ik ga toch mijn vraag in dit topic stellen met de kans dat hij wellicht verplaatst wordt, maar ik zou eigenlijk niet weten waar hij beter thuishoort... Ik gebruik het puur voor iRacing.

Ik ben 2 jaar geleden overgestapt van triple 24inch 60hz IPS schermen naar 24.5inch 144hz VA schermen(AOC G2590PX). Deze schermen bevallen op zich prima, echter een maatje groter kan altijd.

Vandaag komt mijn nieuwe videokaart binnen (2080TI Extreme) en kan ik in iRacing als het goed is weer SMP gaan gebruiken icm een hoek van +- 60% van de zijschermen. Met de 24.5 inch schermen gaat het niet lukken om een FOV van 179 graden te halen, dan zouden de schermen op 45CM van mijn hoofd moeten zitten, dit gaat niet lukken, maximaal zou +- 60CM zijn, dichterbij gaat niet lukken.

Dan is dus de keuze 27" of 32", met 27" zou op 60CM de FOV op +- 165 komen met zijscherm angle op 55 graden, nog niet helemaal ideaal dus en zou 32" dus makkelijker matchen, op 60CM een FOV van 180 met side angle van 60 graden.

Maarrrrr nu las ik op wat andere fora dat wanneer je eigenlijk een 1:1 ratio zou willen 'ervaren' dat 27" een soort sweetspot is, op 24" ervaar je blijkbaar dat objecten te klein zijn en op 32" zouden objecten eigenlijk te groot zijn. Ik betwijfel dit een beetje omdat met de juiste FOV en afstand van de schermen je dit volgens mij compenseert...

De eerdere 24" IPS schermen waren de kleuren wel mooier dan de VA schermen, beter is mooi meegenomen, maar ik vindt het niet erg als het geen IPS schermen zouden zijn. Verder twijfel ik ook nog over de resolutie, op 27" zou 1080P nog prima kunnen, maar op een 32" 1080P lijkt mij dat je de pixels zo kunt tellen...

Nu zit ik dus eeenoorrmmmm te twijfelen tussen:
27" 1080P IPS
27" 1440P IPS
32" 1440P VA (IPS lijkt er niet te zijn op 32" icm 144hz)
Uiteraard allemaal 144hz schermen. De 27" 1080P IPS is wel een stuk goedkoper dan goede 1440P schermen, maar dat weegt niet heel zwaar in mijn keuze.

Overigens lijkt er op 32" ook geen keuze te zijn in curved of niet en zit je dus vast aan curved, ik twijfel ook daar nog aan of dat wel wenselijk is? Alleen de LG 32GK650F-B die aan alle eisen lijkt te voldoen is geen curved.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Laatst online: 02-07 19:22
Gisteren de imsa op road America mee gereden, gekwalificeerd op p6 en door een goede start gelijk al een plekje kunnen pakken. Helaas iemand die zich verremde bij bocht 3(?) en meerdere mensen in de rondte tikte, waaronder mij. Ik stond midden in de bocht achterstevoren waardoor en nog een aantal mensen tegen me aan reden. Volgens mij zat ik toen al op 12x.

Is het een bug in irating dat vaak de voorste rijder 4x krijgt wanneer er contact is?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga toch antwoorden al is de kans dat het verplaatst wordt.
Ik heb 24” pal achter mij stuur en dus voor mijn dd motor en Ik hal net aan 179 fov en ca 60 graden. Dus het kan wel hoor.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Alouwerse schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:06:
Gisteren de imsa op road America mee gereden, gekwalificeerd op p6 en door een goede start gelijk al een plekje kunnen pakken. Helaas iemand die zich verremde bij bocht 3(?) en meerdere mensen in de rondte tikte, waaronder mij. Ik stond midden in de bocht achterstevoren waardoor en nog een aantal mensen tegen me aan reden. Volgens mij zat ik toen al op 12x.

Is het een bug in irating dat vaak de voorste rijder 4x krijgt wanneer er contact is?
iRacing werkt met een ‘no fault’ systeem bij incidenten. Er wordt dus niet gekeken wie een incident veroorzaakt, iedereen krijgt incidentpunten. Het is bijna niet te doen om consistent correct automatisch schuld toe te kennen. Want je wordt bijvoorbeeld ook van achteren aangetikt als je iemand braketest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
JoepW schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:26:
[...]

Ik heb 24” pal achter mij stuur en dus voor mijn dd motor en Ik hal net aan 179 fov en ca 60 graden. Dus het kan wel hoor.
Ik maak ook nog gebruik van een Z1 dashboard op een 5inch scherm die op mijn DD is gemonteerd, om die reden kan ik de schermen niet dichterbij halen. Ik heb al wel zo'n verlengstuk gekocht voor de stuuras en tijdelijk niet gereden met de Z1 om zo de schermen dichterbij te krijgen, maar ik miste zowel het Z1 dashboard als dat ik schermen op 45CM afstand ook niet heel prettig ervaarde, voor mij iets te dichtbij en dus weer terug gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Als ik nu de stap zou moeten maken, zou ik gaan voor 3x 27" curved. En dan in 1440p, want je hebt de dikste videokaart van dit moment. VA vs IPS zou niet super veel mogen uitmaken als je in het midden blijft zitten. IPS is vooral natuurgetrouwer, maar dat maakt voor iRacing niet uit natuurlijk.

ps. Wanneer je met warme banden 2.16's hoog rijdt op Road America en het idee hebt wel lekker te gaan, en dan in de kwalificatie een dude tegenkomt die in zijn eerste kwalificatie rondje al een 2.15:7 neerzet :X Hoe dan haha

[ Voor 20% gewijzigd door Jimmy J. op 02-04-2020 08:55 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wat Jimmy zegt als je voor Pancake beeld gaat. Dan is 27" WQHD de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:14:
Wat Jimmy zegt als je voor Pancake beeld gaat. Dan is 27" WQHD de beste optie.
Mag ik vragen wat je met een Pancake beeld bedoeld?
En wat zou voor jullie de reden zijn om voor 27" ipv 32" te gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Ik las laatst ook dat je met iRacing op een 27 inch scherm het verschil amper gaat zien tussen 1440 en 1080p als je aan het rijden bent. Maar dit wil ik nog eens testen, voordat ik op triples overga. Heeft nogal een impact op de FPS met mijn 1080TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:18:
[...]

Mag ik vragen wat je met een Pancake beeld bedoeld?
En wat zou voor jullie de reden zijn om voor 27" ipv 32" te gaan?
Pancake is een term voor platte schermen die in de VR-scene gebruikt wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Pancake zijn gewoon 2D schermen. Ikzelf zou nooit meer Pancake kunnen racen omdat ik gewoon verliefd ben op VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 17:27:
[...]

Skip Barber heeft de Skip Barber Racing Series nieuw leven ingeblazen. De oude Skip Barber F2000 zijn inmiddels vervangen door Formule 4 auto's. John Henry had een tijdje geleden ook F4 auto's genoemd, maar niet dat ze er echt mee bezig waren of zo.

Het zou me aan de ene kant dus niet verbazen wanneer ze een opvolger van de Skip Barber gaan aankondigen.
Dit staat er op Reddit:
April 01, 2020 - Indy Pro 2000 and USF2000 Coming Soon!

No April Fools here... Indy Pro 2000 and USF2000 are coming!

Utilizing the same chassis, the Tatuus USF17 and Tatuus PM18 represent the first two steps in the Road to Indy program. After conquering the USF17 in USF2000 action, drivers get to play with 100 more horsepower, more aerodynamic options, and larger tires with the PM18 in Indy Pro 2000.

Upon release, the USF2000 will be used in Formula Sprint races at the D-class license level, where it will replace the Dallara F3. The Dallara F3 will remain in its own series at the C-class license level.

Upon release, the Indy Pro 2000 will replace the former Pro Mazda car at the C-class license level. The Pro Mazda will be renamed as a "Legacy" car and removed from official racing. Any user who purchased the Pro Mazda within the last two years will receive the Indy Pro 2000 for free!

Finally, future seasons at both levels will see the addition of short ovals run in real life to more closely replicate the real-world Road to Indy ladder.

Stay tuned for images later this week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:20:
Pancake zijn gewoon 2D schermen. Ikzelf zou nooit meer Pancake kunnen racen omdat ik gewoon verliefd ben op VR.
Ok ok pancake is duidelijk, daar ben ik dus verliefd op, ik heb nu 3 x VR geprobeerd en bleef de kwaliteit teleurstellend vinden, komende 2-3 jaar blijf ik dus nog bij de triples....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:25:
[...]

Ok ok pancake is duidelijk, daar ben ik dus verliefd op, ik heb nu 3 x VR geprobeerd en bleef de kwaliteit teleurstellend vinden, komende 2-3 jaar blijf ik dus nog bij de triples....
Ook de Index of de Pimax geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:28:
[...]
Ook de Index of de Pimax geprobeerd?
Jup Index geprobeerd, kwaliteit was zeker beter, echter nog lang niet in de buurt van de triples, daarnaast door een fixed IPD zo'n kleine sweetspot voor scherpte dat ik er heel snel gek van werd en na 1,5 week is het weer terug gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
pr0mo schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:19:
[...]

Haha mooie 1april grap xD

Vanavond mijn eerste IMSA sportscar championship race gedaan op Spa.
Door problemen met iRacing kon ik niet kwalificeren dus gestart als 35e.
De tracklimits teveel opgezocht dus penalty gekregen maar uiteindelijk 22e geworden zonder zware crashes dus ben tevreden ;) 8)

Dit zijn toch wel de wedstrijden voor mij, wat meer tijd en wat grotere groepen >:)
Ik heb gisteravond ook een race gereden op Spa, prima gekwalificeerd op een 13e plaats, na een paar ronden mezelf op weten te werken naar P8.
Na de pitstops kwam ik in veel verkeer terecht, dan merk je dat het niveau niet al te hoog is, uiteindelijk 9x gepakt door uitwijken en raken van achterliggers. Absoluut een leerpunt voor mezelf maar soms kan je er gewoon heel weinig aan doen.

Wel precies wat je zegt, echt een super serie in mijn ogen.
Spa is wel een lastige baan qua tracklimits, je pakt ze erg makkelijk voor mijn gevoel en wanneer een race een uur duurt ben je ook snel het bokkie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:29:
[...]

Jup Index geprobeerd, kwaliteit was zeker beter, echter nog lang niet in de buurt van de triples, daarnaast door een fixed IPD zo'n kleine sweetspot voor scherpte dat ik er heel snel gek van werd en na 1,5 week is het weer terug gegaan.
Ah, dat vind ik heel bijzonder. Op mijn index is de sweetspot erg groot en zeker in vergelijk met de Rift of de Vive. Maar zo zie je dat iedereen anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
fietsbob schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:22:
[...]

Dit staat er op Reddit:

[...]
Interessant! :) Ben benieuwd of het vervangen van de F3 sprint door een wat langzamere auto dan ook gaat leiden tot minder gecrash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:34:
[...]
Ah, dat vind ik heel bijzonder. Op mijn index is de sweetspot erg groot en zeker in vergelijk met de Rift of de Vive. Maar zo zie je dat iedereen anders is.
Wellicht is jou IPD lager dan de mijne, die van mij blijkt zo rond de 70-71MM te zitten terwijl de index op 63.2 oid zit, dit blijkt voor mij een te grote afwijking.

Maar goed ben nog steeds benieuwd welke afwegingen men heeft gemaakt om te kiezen voor 27" of 32".. lastig lastig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:44:
[...]

Wellicht is jou IPD lager dan de mijne, die van mij blijkt zo rond de 70-71MM te zitten terwijl de index op 63.2 oid zit, dit blijkt voor mij een te grote afwijking.

Maar goed ben nog steeds benieuwd welke afwegingen men heeft gemaakt om te kiezen voor 27" of 32".. lastig lastig.
Klopt,. Mijn IPD is 58 dus een fors stuk lager. Van mijn ervaringen met triples, vond ik groter niet beter. Zeker niet als de schermen vrij dicht bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 24-09 17:56
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:31:
[...]

Ik maak ook nog gebruik van een Z1 dashboard op een 5inch scherm die op mijn DD is gemonteerd, om die reden kan ik de schermen niet dichterbij halen. Ik heb al wel zo'n verlengstuk gekocht voor de stuuras en tijdelijk niet gereden met de Z1 om zo de schermen dichterbij te krijgen, maar ik miste zowel het Z1 dashboard als dat ik schermen op 45CM afstand ook niet heel prettig ervaarde, voor mij iets te dichtbij en dus weer terug gegaan.
Ik heb dus 3 x een pricewatch: BenQ EX3203R Zilver, Zwart :-) Dat bevalt mij uitstekend, hoewel ik af en toe die 49" jetsers zie en dan denk, 1 scherm is ook wel lekker misschien.
Jimmy J. schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:43:
[...]
Als ik nu de stap zou moeten maken, zou ik gaan voor 3x 27" curved. En dan in 1440p, want je hebt de dikste videokaart van dit moment. VA vs IPS zou niet super veel mogen uitmaken als je in het midden blijft zitten. IPS is vooral natuurgetrouwer, maar dat maakt voor iRacing niet uit natuurlijk.

ps. Wanneer je met warme banden 2.16's hoog rijdt op Road America en het idee hebt wel lekker te gaan, en dan in de kwalificatie een dude tegenkomt die in zijn eerste kwalificatie rondje al een 2.15:7 neerzet :X Hoe dan haha
Ja, bizar he? wtf.. Mijn eerste ronde was poep.. Ik heb daarna nog even getest met de PDS setup.. met 0.5 toe aan de achterkant, wat opzich zweverig voelt, maar wel 0.5-6sec per ronde sneller was voor mij..

[ Voor 34% gewijzigd door Scr33x0r op 02-04-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:46
TonCoronel schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:29:
[...]
Ton, degene die je onlangs probeerde in iRacing was de Reverb toch? Of had je ook de Index geprobeerd?

Om het nog een beetje on topic te houden, hebben de iRacers met een Valve Index hier nog last van die rendering bug die beschreven wordt op het iRacing forum en hoe ga je daar mee om? De daar vermelde Revive workaround? Beïnvloedt dit de performance in iRacing bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Oeps je hebt helemaal gelijk, ik heb de reverb geprobeerd niet de index, die reverb heeft de hoogste resolutie en nog was het niet genoeg voor mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jan Hein schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:12:
[...]

Ton, degene die je onlangs probeerde in iRacing was de Reverb toch? Of had je ook de Index geprobeerd?

Om het nog een beetje on topic te houden, hebben de iRacers met een Valve Index hier nog last van die rendering bug die beschreven wordt op het iRacing forum en hoe ga je daar mee om? De daar vermelde Revive workaround? Beïnvloedt dit de performance in iRacing bij jullie?
Ik heb flink zitten zoeken naar die bug, maar ik heb er totaal geen last van. Krijg die bug ook niet naar voren. Misschien dat @derx666 hem wel heeft, maar ik heb hem er ook niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
StealthyPeanut schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:20:
Ik las laatst ook dat je met iRacing op een 27 inch scherm het verschil amper gaat zien tussen 1440 en 1080p als je aan het rijden bent. Maar dit wil ik nog eens testen, voordat ik op triples overga. Heeft nogal een impact op de FPS met mijn 1080TI.
Ik heb tot vorige week en sinds 2017 ofzo met een 1080ti en 1440p triples gereden, gaat echt prima..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29

derx666

mecker ende blaet

ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:14:
[...]

Ik heb flink zitten zoeken naar die bug, maar ik heb er totaal geen last van. Krijg die bug ook niet naar voren. Misschien dat @derx666 hem wel heeft, maar ik heb hem er ook niet over gehoord.
Nope ik heb er ook geen last van. Het enige waar ik last van heb is het te langzame gpu syndrome :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 27-09 13:29
Scr33x0r schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:14:
[...]

Ik heb tot vorige week en sinds 2017 ofzo met een 1080ti en 1440p triples gereden, gaat echt prima..
Dat kan ik alleen maar beamen. Ik rijd sinds 2017 met 3x Asus PG279Q en 1080ti.
Ik heb wel eens als test met de niet-native resolutie van 1920x1080 gereden om de FPS te testen en dat was toch niet scherp genoeg.
Ik hoop dat @TonCoronel er wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Thanks 1440p wordt het sowieso ben ik nu wel uit. 32inch, 27inch curved of niet daar blijf ik over twijfelen :) mijn lichte voorkeur zou nu uitgaan naar de LG UltraGear 32GK650F, wel 32inch, niet curved...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe curved is met triples t.o.v. gewoon rechte schermen binnen iRacing. Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 6% gewijzigd door ZFLaSH op 02-04-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:49
Gogol schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:50:
[...]

Dat kan ik alleen maar beamen. Ik rijd sinds 2017 met 3x Asus PG279Q en 1080ti.
Ik heb wel eens als test met de niet-native resolutie van 1920x1080 gereden om de FPS te testen en dat was toch niet scherp genoeg.
Ik hoop dat @TonCoronel er wat aan heeft.
Je kunt natuurlijk flink wat eye-candy uitzetten om de fps op peil te houden. Zit hier met een 2080ti op 3 schermen met 2560x1440. Heb flink wat uitgezet om ook in een vol veld nog 166fps te halen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:20:
Wil je zeggen dat er nu nog steeds mensen zijn die niet in VR rijden ? Dacht dat pancake rijders nu wel onderhand uitgestorven waren ;) Grapje heh, niet boos worden beeldscherm rijders.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

VR is niet alleen een kwestie van immersie/ervaring. Je sluit je ook meer af van je omgeving en met 30 graden dalijk in je hok is VR ineens niet zo comfortabel meer. Hierdoor ben ik terug gegaan van VR naar Triples.

Ik ben van een single ultra wide curved naar 3x plat (27", IPS, 1080p) gegaan. Dat was voornamelijk een budget keuze, want curved + gsync (compatible) was een stuk duurder. Zouden ze net zo duur zijn, dan zou mijn keuze op curved zijn gevallen. Maar als je voor voor triples gaat, creeer je feitelijk ook je eigen curve.

Een kleine tip die ik je wel wil geven; let goed op welke schermen gsync compatible zijn. Bijvoorbeeld, sommige AOC schermen zijn niet gsync compatible namelijk. De 32GK650F werkt overigens prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Maarre... Wat denkt de rest van de nieuw aangekondigde open wheelers? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:36:
VR is niet alleen een kwestie van immersie/ervaring. Je sluit je ook meer af van je omgeving en met 30 graden dalijk in je hok is VR ineens niet zo comfortabel meer. Hierdoor ben ik terug gegaan van VR naar Triples.
Daarom heb ik een windsim en vanaf volgende week airco :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
ZFLaSH schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:53:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe curved is met triples t.o.v. gewoon rechte schermen binnen iRacing. Iemand daar ervaring mee?
ja ik heb triples curved, bevalt me ten opzichte van gewoon recht echt dikke prima.

Ik had eerst MG279Q asus schermen, 27, 1440p@144hz recht. Dat was ook prima, maar kon met 100€ bijbetalen naar 32" 1440p@144hz curved schermen nemen, omdat ze groter zijn kan je iets minder hoek nemen en nog steeds 179graden fov halen. Maak het instappen etc wat makkelijker.

Curved voelt heel natuurlijk, elk scherm zit in het midden even ver van je af, en door de radius zitten ook de hoeken bijna even ver van je af.

Over triples vs VR heb ik al eens zelf wat verteld, immersie is ongekend in VR, maar met mijn luie oog is het een probleem. Verder heb ik een issue met de FOV, ik reedt toen heel veel skip barber, hoog niveau en dan is 174graden fov gewoon heel fijn, je ziet dingen in je ooghoek die je dus bij VR niet ziet (110gr met de rift geloof ik?) Dit plus mijn luie oog heeft me doen overtuigen dat VR niet voor mij is, ik vind het super gaaf, de beleving is super, als ik het brandpunt zou kunnen aanpassen + 180graden fov had gehad, dan zou ik het heroverwegen, maar ik zou altijd triples willen om op terug te vallen..

[ Voor 29% gewijzigd door Scr33x0r op 02-04-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wormaap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:40:
Ik ben zelf niet zo van de open wheelers. Wel goed dat de Pro Mazda wordt vervangen, in plaats dat er nog een serie bij komt.

De series mogen aan de road kant wel opnieuw worden gestructureerd. Vrijwel alles zit nu in C en D klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Wormaap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:40:
Ik weet niet precies wat er is aangekondigd, maar ik zou er liever voor kiezen om wat auto's te verbeteren of opnieuw te bouwen (dan denk ik aan de Pro Mazda en de twee Renaults) ipv nieuwe auto's toe te voegen.
Of vervangen door betere, vergelijkbare modellen, bijvoorbeeld Renault 3.5 door F2.

Ik vind ook dat er in het algemeen weinig goede snelle high downforce open wheelers zijn in sim racing (zeg maar f2, f1, indycar). Op de een of andere manier zijn die niet zo spannend als de skippies, f2000's, f4's en f3's. Alleen voor Assetto Corsa zijn er een paar fantastische mods beschikbaar van f1's en indycars.

Ik had dit berichtje gerschreven voordat ik het bericht hierboven gelezen had trouwens. De Pro Mazda is eigenlijk ook gewoon een F3, met een iets andere specifatie.

[ Voor 9% gewijzigd door MDenessen op 02-04-2020 12:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

MDenessen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:11:
[...]

Ik weet niet precies wat er is aangekondigd, maar ik zou er liever voor kiezen om wat auto's te verbeteren of opnieuw te bouwen (dan denk ik aan de Pro Mazda en de twee Renaults) ipv nieuwe auto's toe te voegen.
Of vervangen door betere, vergelijkbare modellen, bijvoorbeeld Renault 3.5 door F2.

Ik vind ook dat er in het algemeen weinig goede snelle high downforce open wheelers zijn in sim racing (zeg maar f2, f1, indycar). Op de een of andere manier zijn die niet zo spannend als de skippies, f2000's, f4's en f3's. Alleen voor Assetto Corsa zijn er een paar fantastische mods beschikbaar van f1's en indycars.

Ik had dit berichtje gerschreven voordat ik het bericht hierboven gelezen had trouwens. De Pro Mazda is eigenlijk ook gewoon een F3, met een iets andere specifatie.
Hoezo?
We hebben DE McLaren F1, de oude BMW F1, 2 of 3 Indycars (ik hou het niet bij), de F3.5 (voorloper van F2, en pas 1 of 2 jaar oud), de F3, en dan nu de vervanger voor de Pro Mazda en die f2000.
Wat wil je nog meer ?
High downforce, wil je nog een LMP1 (ohja die hebben we ook nog) of LMP2 (ja die hebben we ook, maar is oud, en moet hoognodig een update krijgen). En we hebben ook nog de oude DP, en de nieuwere C7DP.
Hoezo geen DF openwheelers ?

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
MDenessen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:11:
[...]

@fietsbob citeerde dit vanaf Reddit:
April 01, 2020 - Indy Pro 2000 and USF2000 Coming Soon!

No April Fools here... Indy Pro 2000 and USF2000 are coming!

Utilizing the same chassis, the Tatuus USF17 and Tatuus PM18 represent the first two steps in the Road to Indy program. After conquering the USF17 in USF2000 action, drivers get to play with 100 more horsepower, more aerodynamic options, and larger tires with the PM18 in Indy Pro 2000.

Upon release, the USF2000 will be used in Formula Sprint races at the D-class license level, where it will replace the Dallara F3. The Dallara F3 will remain in its own series at the C-class license level.

Upon release, the Indy Pro 2000 will replace the former Pro Mazda car at the C-class license level. The Pro Mazda will be renamed as a "Legacy" car and removed from official racing. Any user who purchased the Pro Mazda within the last two years will receive the Indy Pro 2000 for free!

Finally, future seasons at both levels will see the addition of short ovals run in real life to more closely replicate the real-world Road to Indy ladder.

Stay tuned for images later this week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
derx666 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:20:
[...]

Hoezo?
We hebben DE McLaren F1, de oude BMW F1, 2 of 3 Indycars (ik hou het niet bij), de F3.5 (voorloper van F2, en pas 1 of 2 jaar oud), de F3, en dan nu de vervanger voor de Pro Mazda en die f2000.
Wat wil je nog meer ?
High downforce, wil je nog een LMP1 (ohja die hebben we ook nog) of LMP2 (ja die hebben we ook, maar is oud, en moet hoognodig een update krijgen). En we hebben ook nog de oude DP, en de nieuwere C7DP.
Hoezo geen DF openwheelers ?
Zelf vind ik het wel prettig dat er nu een wat 'vriendelijkere' open wheeler bij komt. Daarnaast lijkt me de combinatie van road en oval wel grappig :+
Maar de F1-auto's zijn volgens mij zo goed als dood in iRacing, en bij de FR3.5 en 2.0 moet je volgens mij ook al een beetje zoeken naar momenten om official races te kunnen rijden. Tin tops lijken toch een flink stuk populairder te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

@Wormaap Dit staat trouwens ook allemaal op het iRacing forum. Reddit kopieert alleen maar, maar blijft 2nd hand, uds er kan mee geknoeid zijn. Er zitten nogal wat figuren op Reddit die niet zo gecharmeerd zijn van iRacing, en er alles aan doen om iRacing door het slijk te halen. Ook door misinformatie te delen.

Kijk voor nieuws van iRacing altijd op het iRacing forum. Ik kan je aanraden om gewoon ook de developers te volgen op het iRacing forum, dan kom je best wel leuke info tegen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wormaap schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:22:
[...]

Zelf vind ik het wel prettig dat er nu een wat 'vriendelijkere' open wheeler bij komt. Daarnaast lijkt me de combinatie van road en oval wel grappig :+
Maar de F1-auto's zijn volgens mij zo goed als dood in iRacing, en bij de FR3.5 en 2.0 moet je volgens mij ook al een beetje zoeken naar momenten om official races te kunnen rijden. Tin tops lijken toch een flink stuk populairder te zijn.
Klopt. Sinds iRacing het WK van de F1 naar de Porsche cup veranderd heeft is de F1 helemaal dood. En tintop is gewoon makkelijker te rijden dan een openwheeler, en kan ook wat makkelijker damage hebben. Als je een tikje krijgt of uitdeelt is het niet meteen einde wedstrijd, wat bij veel openwheelers wel zo is.

Ik was trouwens helemaal de L79 vergeten :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
derx666 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:20:
[...]

Hoezo?
Wat wil je nog meer ?
Ik schreef dat ik vind dat er niet veel goede snelle high downforce auto's zijn, er zijn er inderdaad wel een aantal maar die vind ik zelf niet zo goed. De skippy en F3 vind ik super, de rest niet echt bijzonder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

MDenessen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:26:
[...]

Ik schreef dat ik vind dat er niet veel goede snelle high downforce auto's zijn, er zijn er inderdaad wel een aantal maar die vind ik zelf niet zo goed. De skippy en F3 vind ik super, de rest niet echt bijzonder.
Maar wat vind je er niet goed aan dan?

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 ... 243 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies