iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 242 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
JoepW schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:56:
Nou dit was gewoon niet leuk.
R1: Aangereden snelheid kwijt. Divebomb/Iemand haalt de bocht niet. 0 Excuses.
R2: Incident melding met vette schuiver voor me. Maar ik werd toch ingehaald en daarbij aangereden met terminale schade.

Echt niet op nivo!
Sowieso zag ik weer erg veel net ff te agressief rijgedrag (lees inhaalacties die eigenlijk net niet kunnen) . Maar dat zal wel aan mij liggen.....
Joep, mocht je mbt R1 ons incident bedoelen: dat was geen divebomb en je gaf zelf erg weinig ruimte. Excuses leken mij niet nodig. Mocht je er prijs op stellen dan bij deze alsnog, maar het was volgens mij een raceincident. Ik kon daar gewoon later remmen dan jij. Dat had ik de ronde(n) ervoor gezien.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Kan iemand Gerrit zijn wachtwoord resetten ? hij kan niet meer op de site komen hoor ik.

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

BruceLee schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:57:
Kan iemand Gerrit zijn wachtwoord resetten ? hij kan niet meer op de site komen hoor ik.
Oh Gerrit! 8)7 :? Er is vast maar 1 Gerrit, ben jij Gerrit zijn tussen persoon trouwens?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ja ik vraag het niet voor mezelf maar voor een vriend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Misschien is het slimmer als diegene het zelf vraagt, zou raar zijn als iemand op het forum even en wachtwoord van een ander kan laten resetten.

Kan iemand BruceLee zijn wachtwoord resetten? Hij kan er niet meer op hoor ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

ja reset bruce lee zijn account ook maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 15:50

MikeVM

- Baloo -

Hebben jullie tips hoe ik onderstuur beter kan herkennen?

In een echte auto kan ik vibraties van de banden voelen en het gewichtverplaatsing door gripverlies voelen.

Buttkicker? 3rd party app? Visual cues? Beter suur (g25)?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeVM op 30-03-2020 02:02 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Never lift @ pit exits >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joep Gelissen schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:53:
[...]

Joep, mocht je mbt R1 ons incident bedoelen: dat was geen divebomb en je gaf zelf erg weinig ruimte. Excuses leken mij niet nodig. Mocht je er prijs op stellen dan bij deze alsnog, maar het was volgens mij een raceincident. Ik kon daar gewoon later remmen dan jij. Dat had ik de ronde(n) ervoor gezien.
Ik hoop dat je de replay hebt terug gekeken, want ik liet net genoeg ruimte (wel krap dat geef ik meteen toe), maar jij reed redelijk recht door en reed remmend tegen mij aan. En ja ik stuurde in maar wel later dan normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 30-03-2020 08:02 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:34
pr0mo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:04:
De afgelopen twee dagen veel BMW 12.0 races gedaan wat een drama... irating is van 1200 naar 900 gegaan.

De pace van mij is redelijk maar wordt zoveel van de baan gereden :O.

Wat dat betreft ervaar ik de races met de skip toch een stuk beter, minder crashes en cleaner racen.

Ligt dit aan mij? wat ervaren jullie?
Ik heb exact de zelfde ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Wat denken jullie van Lime Rock komende week in de F3? Ik heb hem gisteren even gereden maar man man man hoe moeten we daar op gaan race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:26:
Wat denken jullie van Lime Rock komende week in de F3? Ik heb hem gisteren even gereden maar man man man hoe moeten we daar op gaan race.
Lime Rock was vorig seizoen een safety rating killer. Maar als je lap 1 door komt zit je over het algemeen wel goed :+

Tegengeluid over gisteravond dat er te aggresief gereden wordt trouwens: heb een paar prachtige gevechten gehad gisteren. Meermals zij-aan-zij gezeten door de carousel zelfs, en in R1 een rondenlang gevecht gehad met @Luckeh en Arjan wat echt heel leuk was. Het is niet alleen maar drama gelukkig (daar zorgde ik zelf wel voor door 2x eigenhandig een podium weg te gooien 8)7 )

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:36
Voor mij was het gisteren de eerste race sinds augustus 2019 en ik had pas 's middags de Cayman gekocht om wat te testen. In dat opzicht vind ik dat het voor mijn doen wel redelijk is verlopen en gelukkig geen gekke dingen met anderen meegemaakt, behalve een frontale botsing met een van de twee auto's die voor mij spinden, maar daar kon ik volgens mij weinig aan doen.
In heat 2 natuurlijk wel een dikke blunder door mijn motor te laten uitvallen tijdens de ronde achter de safety car. Oeps! Sorry jongens. Ik had mijn push to talk button iets te dicht bij de kill engine button gemapt en kon vervolgens de juiste button niet vinden xD. Zal voor vanavond zorgen dat deze wat verder uit elkaar zitten.
Vervolgens alsnog wel een leuke race gehad in mijn eentje, waar het mij uiteindelijk is gelukt om redelijk constant 1:19's te rijden en een optimal van 1:18. Hopelijk gaan we vanavond naar de 1:18's toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
derx666 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Dit...
Hierom rij ik ook al een paar weken niet meer mee. Vindt de GT4 niet echt leuk, maar ook de racekraft laat vaak best wel te wensen over. Sommigen lijken wel te denken alsof het om een berg geld gaat ofzo, zo agressief wordt er gereden. Mensen het is voor de fun, leven en laten leven. Maak geen move waarvan je het klote zou vinden als iemand anders dat bij jou deed. Rij niet op 105% maar op 90-95%. Zo is het voor iedereen leuk.
Ik heb gisteren even vlug weer wat gereden en ik deel je mening. Het zou de Skip met een dak moeten zijn, maar ik krijg er (nog) geen smile van op mijn gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond er door diverse probleempjes maar mee gestopt helaas .Na in de middag zonder problemen in de skip getraind te hebben en een mx 5 race uitgereden te hebben , mijn irating iets opgehaald , in de got sessie gelijk weer problemen .Geluid veel te hard en ondanks diverse instellingen geen verschil.Teamspeak klinkt prima tot ik ga rijden , dan is motorgeluid te hard en teamspeak niet te verstaan ,ook de ctrl f12 hielp niet..2e probleem was de occulus , door de schemer (vergeten licht aan te doen )stopte ie er mee en moest ik alles opnieuw opstarten , weer gejoined , geen ffb meer ,aan en uit zetten in opties was de oplossing.Geluid weer veel te hard en ik was veeeel te langzaam met rijden , duidelijk dat ik hier niet thuishoor , en na een poging om via teamspeak iets met volume te doen kon ik niet meer joinen omdat sessie was begonnen , helaas :-( .Vanavond de GotFM7 league , hopelijk heb ik daar meer geluk .

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Gisterenavond ging race 1 niet heel lekker. Duwtje van achteren gekregen (waarna m'n auto niet heel lekker meer reed en ik me wat verderop hierdoor liet verrassen) toen ik wat eerder remde voor een bocht omdat ik voor me de nodige auto's zag spinnen. Terugkijkend had ik misschien iets mínder moeten inhouden om ook de auto's achter mij letterlijk wat meer tijd en ruimte te geven.

Race 2 ging, op één moment (waar ik enorm lullig met een deel van m'n rechterachterwiel op het gras de bocht voor de doordraaier aanrem, hierbij de controle verlies, en hierbij Hans meeneem, waarvoor nogmaals excuses!) erg lekker. Ik ben de race rustig ingegaan, duels meestal uit de weg gegaan, en verder had ik het tempo om in het middenveld stand te houden, en draaiden m'n rondjes, buiten dat ene momentje, netjes af. In de állerlaatste bocht kreeg ik onverwacht nog twee plekken cadeau omdat Nick en Erik daar individueel van elkaar van de baan schoten, Sinterklaas komt vroeg dit jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door B Tender op 30-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
JoepW schreef op maandag 30 maart 2020 @ 05:56:
[...]

Ik hoop dat je de replay hebt terug gekeken, want ik liet net genoeg ruimte (wel krap dat geef ik meteen toe), maar jij reed redelijk recht door en reed remmend tegen mij aan. En ja ik stuurde in maar wel later dan normaal.
Ja die ik heb gezien. Laten we het erop houden dat we het misschien allebei iets beter hadden kunnen doen en we elkaar nu helaas net raakten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joep Gelissen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Ja die ik heb gezien. Laten we het erop houden dat we het misschien allebei iets beter hadden kunnen doen en we elkaar nu helaas net raakten :)
Laten we het daar op houden d:)b

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:04
@JoepW Waarom ben ik verwijdert van https://www.got-racing.eu, de Discord server en de GoT league?

[ Voor 11% gewijzigd door glnk op 30-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Zijn er meer hier die problemen hebben met fanaleds sinds een paar dagen ? Ik heb in de F3 gereden en al mijn rumble in mijn clubsport pedals is weg , ook mijn CSL elite trilt niet meer.

Flamax heeft het zelfde probleem. Iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29

derx666

mecker ende blaet

iRacing heeft bij de laatste release zelf rumble aansturing toegevoegd. Wellicht dat dat conflicteert met Fanaleds? Ik heb geen Fanatec meer, dus ik weet ook niet hoe, waar en of je het uit kunt zetten, maar een goede start is vaak het configscherm in iRacing, of anders de app.ini in de folder Documents\iRacing.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
@glnk we hebben geen discord server voor zover ik weet. Als je je aanmeldt bij de league kan je daarna je toch ook weer aanmelden via de website?

--

Even inhaken op @JoepW en @derx666 hun frustratie, ik heb tot dusver nog niet zo'n raar seizoen als deze meegemaakt. Dat is denk ik ook tweeledig:
a) Het is een rare auto, koude banden zijn killing en de limiet aanvoelen is erg lastig, in elke andere auto voel ik het als ik er net overheen ga, en dan kan je hem vangen of whatever. In deze auto is het of onder de limiet, of er direct 100% overheen. Je kan wel op 98% rijden, maar op op 101% is het alsof je op 200% in elke andere auto rijdt.

b) De acties die ik soms zie gebeuren in de race, en dan wil ik geen namen noemen, maar soms denk ik echt: wtf? En dat ligt echt niet alleen maar de minder ervaren mensen. Ook dit is deels tweeledig, het begint bij voorspelbaar rijden, dus ook al ben je trager, rijdt gewoon voorspelbaar, ga niet zomaar aan de kant voor mensen, prima op rechte stukken, waarbij je het eerst aankondigt, maar ga zeker niet opeens andere lijnen rijden. Verder zie ik dat soms, ook al zit ik ernaast, iemand gewoon instuurt en geen ruimte laat aan de binnenkant van de bocht. Ik zie echter ook ervaren mensen (of snelle mensen) echt idiote acties uitvoeren, te laat remmen, hem binnendoor er langs zetten en de zijkant van een ander te raken. Een inhaalactie is pas geslaagd en succesvol als je er zonder elkaar kan raken langs kan en zonder elkaar van de baan te rammen. Hoe ik het soms ervaar? Respectloos, naar elkaar.. Als je een keer twee bochten vast zit achter een langzamer iemand, jammer, dan wacht je maar twee bochten, diegene die voor je zit zal dat uiteindelijk ook wel weer hebben en je zal dan wel weer op diegene inlopen. Er worden echt soms do-or-die acties gedaan en dan is inderdaad het plezier er een beetje gauw af.

In het begin is de auto gewoon een handvol, ook voor een relatief ervaren ouwe lul zoals ik (of @JoepW :P), trek daar je conclusie uit denk ik dan, rij zeker de eerste rondes gewoon even op 80-90% voordat je gaat trappen en acties waagt waar je met warme bandjes mee weg komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

👆 +1000

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik vind het wel raar want ik zei eigenlijk maar weinig van dat soort acties. Ik start zelf vaak genoeg vanuit achteraan (ook in heat 1 want ik pak nog wel eens incjes in de Q :+), maar als ik gewoon geduldig rij dan kom ik er bijna altijd doorheen zonder rare acties te zien. Ik denk dat de wat snellere mensen ook gewoon meer geduld moeten hebben. Ik ben zeker niet in 2 rondjes door het veld heen, sterker nog gister kwam ik maar tot de helft ofzo. Ik zie wel vaak dat ik juist ingehaald wordt door iemand anders terwijl ik even iemand iets ruimte probeer te geven. Beetje eerder remmen om iemand ruimte te geven wordt vaak door iemand achter me weer "misbruikt" om er langs te duwen. Prima hoor, maar op die manier geef je ook niemand de ruimte om eens een foutje te maken. Vooral de 2e race is lang genoeg.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:55
De Tweakers-races zijn nog niet echt gelukkig voor mij dit seizoen. Gisteren ben ik vol goede moed de practice begonnen. Ik had voor het eerst het idee dat ik de auto goed onder controle had en enigszins kon pushen, maar ik ben nog niet echt snel (dat komt hopelijk vanzelf). Desondanks had ik zin in de race. Tot een paar minuten voor de race de auto ineens uit het niets haaks linksaf de vangrails ingaat. Wat blijkt, mijn stuur had zichzelf spontaan in een andere modus gezet. Dit schijnt te kunnen gebeuren als je het stuur niet helemaal goed op de wheelbase monteert en er daardoor wat speling in de contactjes zit. Schijnbaar zat een klemmetje bij mij niet helemaal goed wat dit probleem veroorzaakte.
Inmiddels heb ik alles weer bevestigd (het klemmetje volgens de instructies dit keer) en lijkt alles weer te werken zoals het hoort. Vanavond ga ik dus weer een nieuwe poging wagen met hopelijk meer succes :) En mocht het probleem zich toch nog voordoen en ik spontaan haaks linksaf de muur ingaan dan weten jullie dat er geen opzet in het spel is ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Helaas dit seizoen weinig aan racen :(

Door corona crisis werken ik en mijn vriendin beide thuis. Dus ons bureau staat bommetje vol met beeldschermen. Daarnaast moet ik mn playseat hele tijd verplaatsen om te spelen, helaas komt dit niet ten goede :(

Hopen dat alles snel voorbij is zodat ik weer alles klaar heb staan :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Damn, alle races zijn zomaar een uur opgeschoven..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Nee hoor, GMT is hetzelfde gebleven. iRacing kan niet met elk land gaan rekening houden die andere zomer/winter tijd constructies bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Linc schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:58:
Nee hoor, GMT is hetzelfde gebleven. iRacing kan niet met elk land gaan rekening houden die andere zomer/winter tijd constructies bedenken.
Onderhoud begint nu toch? 15:00 onze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Olaf van der Spek schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:56:
Damn, alle races zijn zomaar een uur opgeschoven..
Misschien dat je je klok nog een uur vooruit moet zetten? >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
derx666 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:51:
iRacing heeft bij de laatste release zelf rumble aansturing toegevoegd. Wellicht dat dat conflicteert met Fanaleds? Ik heb geen Fanatec meer, dus ik weet ook niet hoe, waar en of je het uit kunt zetten, maar een goede start is vaak het configscherm in iRacing, of anders de app.ini in de folder Documents\iRacing.
huh waar in de settings kan ik dit vinden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
ActualFantasy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:00:
[...]

Onderhoud begint nu toch? 15:00 onze tijd.
Klopt.

maandag 13:00, Coordinated Universal Time (UTC) is maandag 15:00 in Amsterdam

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-09 16:52
Nou ik heb me ook aangemeld op Iracing... Ik denk dat ik me eerst ga verkennen op de ovals. Mijn ervaring bij Project Cars 2 en RaceRoom is dat er gewoon ontzettend veel malloten zijn die do or die acties doen. Hetzelfde geld helaas ook voor F1 2019. Nu zul je dat soort gasten ook op de ovals aantreffen, maar dat zie ik dan wel.
Ik reageer niet veel op het forum, maar lees wel veel. :) Grappig om te zien dat je hier ook weleens die discussie's zie van wel of geen ruimte. Mijn inziens moet je gewoon respect aan elkaar tonen, en dat begint al op het rechte stuk. Zodra je iemand naast je hebt die je al vol aan het afknijpen is, dan kun je beter de battle stopzetten en hem laten gaan. Want het zal 9 van de 10 keer eindigen in tranen.

Ik zal mijn ervaringen nog wel posten. Ik rij trouwens nog met een Driving Force GT :X Het kan aan mij liggen, maar ik vind het nog steeds een heerlijk stuurtje. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
NickThissen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:00:
Ik vind het wel raar want ik zei eigenlijk maar weinig van dat soort acties. Ik start zelf vaak genoeg vanuit achteraan (ook in heat 1 want ik pak nog wel eens incjes in de Q :+), maar als ik gewoon geduldig rij dan kom ik er bijna altijd doorheen zonder rare acties te zien. Ik denk dat de wat snellere mensen ook gewoon meer geduld moeten hebben. Ik ben zeker niet in 2 rondjes door het veld heen, sterker nog gister kwam ik maar tot de helft ofzo. Ik zie wel vaak dat ik juist ingehaald wordt door iemand anders terwijl ik even iemand iets ruimte probeer te geven. Beetje eerder remmen om iemand ruimte te geven wordt vaak door iemand achter me weer "misbruikt" om er langs te duwen. Prima hoor, maar op die manier geef je ook niemand de ruimte om eens een foutje te maken. Vooral de 2e race is lang genoeg.
Nahjah, ik zie gisteren echt 3 gasten achter mij er 3x af getikt worden door een snellere rijder. Nu heb ik geen replays of whatever gekeken, maar elke keer zat de snellere aan de binnenkant. Of dat nu gebeurd omdat er geen ruimte wordt gegeven of omdat de snelere rijder hem er langs forceert durf ik niet te zeggen.

Ik ben het wel met je eens hoor, het is wat mij betreft leven en laten leven. Soms win je wat, soms verlies je wat, maar ik ben niet iemand die hem er even langs duwt, terwijl ik dat sommigen wel zie doen. Wellicht overtrek ik het een beetje, maar tot dusver heb ik dit seizoen meer moeite dan ooit te voren en dat is niet perse omdat ik de snelheid niet heb..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik persoonlijk heb het idee dat veel mensen te snel in snelle auto's rijden. Het valt me op dat veel mensen die net beginnen al meteen in de BMW willen rijden... Skip wordt toch vaak als saai gezien... Ik denk dat men veel kan leren in de skip. Ik rijd nu sinds afgelopen week F3 en ik zit er toch aan te denken om dit season eerst nog maar even op de skip verder te gaan. Bij snelle auto's zijn kleine inschattingsfouten meteen fataal ( voor meerdere rijders ). Ik zie nog heel veel mensen rijden die de basis principes van het racen niet kennen / beheersen en al wel in monster wagens gaan rijden.. wat verwacht je dan ... Gisteren in een race in de F3 bij de start gingen al 6 auto's over de kop voor het rempunt bocht 1 .... gewoon elkaar geen ruimte gunnen en gewoon overal in elk gaatje springen... Bedroevend... SOF( 1.6k ) niet super hoog dus.

Ik ben verreeeee van een ervaren rijder. Ik rijd ook nog niet lang , maar als ik dit zie gebeuren en ik hier de oorzaak van ben ga ik me wel afvragen wat ik die series doe...

Laten we in ieder geval als tweakers allemaal wel bewust met elkaar om gaan en zoveel mogelijk plezier beleven aan de game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:38:
Ik persoonlijk heb het idee dat veel mensen te snel in snelle auto's rijden. Het valt me op dat veel mensen die net beginnen al meteen in de BMW willen rijden... Skip wordt toch vaak als saai gezien... Ik denk dat men veel kan leren in de skip. Ik rijd nu sinds afgelopen week F3 en ik zit er toch aan te denken om dit season eerst nog maar even op de skip verder te gaan. Bij snelle auto's zijn kleine inschattingsfouten meteen fataal ( voor meerdere rijders ). Ik zie nog heel veel mensen rijden die de basis principes van het racen niet kennen / beheersen en al wel in monster wagens gaan rijden.. wat verwacht je dan ... Gisteren in een race in de F3 bij de start gingen al 6 auto's over de kop voor het rempunt bocht 1 .... gewoon elkaar geen ruimte gunnen en gewoon overal in elk gaatje springen... Bedroevend... SOF( 1.6k ) niet super hoog dus.

Ik ben verreeeee van een ervaren rijder. Ik rijd ook nog niet lang , maar als ik dit zie gebeuren en ik hier de oorzaak van ben ga ik me wel afvragen wat ik die series doe...

Laten we in ieder geval als tweakers allemaal wel bewust met elkaar om gaan en zoveel mogelijk plezier beleven aan de game.
Ik rijd niet met tweakers mee nog, maar heb gisteren mijn eerste race ooit gewonnen.

Maar om in te haken, ik ben nu week of 2 bezig, en rij in de skip en de mazda cup en sim lab challenge. Dat is ook met de mazda. Ik ga gewoon aan de kant als er een snellere achter mij zit. Ik vind het momenteel veel belangrijker om mijn rondjes te maken, dan heel erg te verdedigen en in de problemen te komen.

Uitrijden en ervaring opdoen met andere rijders, dat is het meeste wat ik doe.

En dus gisteren voor het eerst gewonnen op Texas, door vanaf 6 te starten en gewoon mijjn rondjes te rijden. Uiteindelijk heb ik er 2 echt ingehaald op het oval gedeelte en de rest is gewoon uitgevallen voor mijn neus.

En ja, soms maak ik weleens een foutje, maar goed, shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Laatst online: 27-09 13:08
Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:38:

Klopt wel een beetje.
Ik moet zeggen, ik heb de sprong gewaagd en voor het eerste keer betaald voor extra content. Ik zit aan 2k rating enkel en alleen door Mazda's te rijden, bijna mijn C licentie. Maar ik zit nu gewoon kei hard te oefenen met mijn betaalde content, wat overigens de M8 GTE is, om eerst de auto te leren kennen. Ik durf deze week eigenlijk nog geen race te doen.

Ik denk dat dit voor mezelf een goede mindset is, en ofcourse leer je het meest door te racen, maar vooral de wagen leren kennen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:24
Opa spreekt. Vroeger promoveerde je pas aan het einde van het seizoen, als je ratings hoog genoeg waren. Dus dan werd je gewoon gedwongen om een heel seizoen in langzamere auto's te rijden en reed je wel voorzichtig, want als je aan het einde van het seizoen een te lage rating had wist je dat je nog 13 weken in dezelfde license bleef.

Ik zal niet zeggen dat dat beter was, maar het is wel een duidelijk verschil met tegenwoordig waar je in principe binnen een paar dagen je A license kan hebben. En dan zit je met een paar dagen ervaring dus al in een F1, die hou ik zelfs met 11 jaar iRacing ervaring nog niet op de baan O-)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Richard117 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:55:
Opa spreekt. Vroeger promoveerde je pas aan het einde van het seizoen, als je ratings hoog genoeg waren. Dus dan werd je gewoon gedwongen om een heel seizoen in langzamere auto's te rijden en reed je wel voorzichtig, want als je aan het einde van het seizoen een te lage rating had wist je dat je nog 13 weken in dezelfde license bleef.

Ik zal niet zeggen dat dat beter was, maar het is wel een duidelijk verschil met tegenwoordig waar je in principe binnen een paar dagen je A license kan hebben. En dan zit je met een paar dagen ervaring dus al in een F1, die hou ik zelfs met 11 jaar iRacing ervaring nog niet op de baan O-)
Tijdens het seizoen promoveren lukt toch alleen als je SR>4.0 is? Dat betekent dat je dan toch echt wel een beetje veilig rond moet kunnen komen (tenzij je als een slak achteraan gaat toeren of ellenloos langzaam time trials doet natuurlijk ;) )

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy

Die Skip is al een drama soms... die eerste bocht op huidige circuit....... echt... dramatisch.... ik krijg hem niet constant onder de knie.. daar spin ik nog zooooo vaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024

Maar je gaat nu toch alleen gedurende het seizoen omhoog als je SR boven de 4.00 komt? Dan zou je zeggen dat de mensen die snel een A license hebben behaald toch veilig zouden moeten kunnen rijden.

Toevallig afgelopen weekend voor het eerst tussentijds omhoog gegaan wat license betreft, ik moet zeggen dat het me niet heel veel boeit of ik nou een A of B license heb, wanneer je in het bezit bent van B kan je in mijn ogen alle leuke series rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Scr33x0r schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:26:
[...]

Nahjah, ik zie gisteren echt 3 gasten achter mij er 3x af getikt worden door een snellere rijder. Nu heb ik geen replays of whatever gekeken, maar elke keer zat de snellere aan de binnenkant. Of dat nu gebeurd omdat er geen ruimte wordt gegeven of omdat de snelere rijder hem er langs forceert durf ik niet te zeggen.

Ik ben het wel met je eens hoor, het is wat mij betreft leven en laten leven. Soms win je wat, soms verlies je wat, maar ik ben niet iemand die hem er even langs duwt, terwijl ik dat sommigen wel zie doen. Wellicht overtrek ik het een beetje, maar tot dusver heb ik dit seizoen meer moeite dan ooit te voren en dat is niet perse omdat ik de snelheid niet heb..
Zou de volgende keer diegene erop aanspreken. Nu geen namen noemen is prima, maar uiteindelijk heeft diegene het gevoel dat hij niets verkeerd deed en nu is dat niet besproken en gebeurd het volgende keer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
pauluzmuller schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:52:
Helaas dit seizoen weinig aan racen :(

Door corona crisis werken ik en mijn vriendin beide thuis. Dus ons bureau staat bommetje vol met beeldschermen. Daarnaast moet ik mn playseat hele tijd verplaatsen om te spelen, helaas komt dit niet ten goede :(

Hopen dat alles snel voorbij is zodat ik weer alles klaar heb staan :P
Ik miste je al Paul:) Hopelijk kun je snel weer aansluiten zodat we in de achterhoede weer lekker tegen elkaar kunnen racen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
NickThissen schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:00:
Ik vind het wel raar want ik zei eigenlijk maar weinig van dat soort acties. Ik start zelf vaak genoeg vanuit achteraan (ook in heat 1 want ik pak nog wel eens incjes in de Q :+), maar als ik gewoon geduldig rij dan kom ik er bijna altijd doorheen zonder rare acties te zien. Ik denk dat de wat snellere mensen ook gewoon meer geduld moeten hebben.
Dit is iets wat ik mezelf wel echt heb moeten aanleren, om geduldig door het veld te rijden. Vorig seizoen met de korte sprintjes van 12 minuten betrapte ik mezelf geregeld dat ook ik echt te aggressief aan het rijden was met Zandvoort als toppunt volgens mij :).

De langere races van 30 minuten geven mij juist die rust om wat geduldiger door het veld te komen en heb ik dit seizoen nog niet heel veel aanvaringen gehad die slecht afliepen, wel blijft een reverse grid van 30 auto's met een listige auto (die ik heeel leuk vindt) Toch gebeurdt het elk seizoen toch wel een paar keer, waarbij het ook vaak wel een combibatue van factoren is, ik wellicht ongeduldig, de ander onervaren en maakt een onverwachte beweging waarbij contact daarmee niet meer te vermijden is.

Hierbij leg ik absoluut niet de schuld bij de tegenpartij, maar het is een combinatie van... vergeet niet dat bij de officiele series mensen niet voor niets in splits worden ingedeeld en er geen reverse grids bestaan, het brengt toch een bepaald risico met zich mee maar ook zeker wel positieve spanning en leuke ervaringen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Xenophoben schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:01:
[...]

huh waar in de settings kan ik dit vinden?!
Zoals ik al schreef:
Ik heb geen Fanatec meer, dus ik weet ook niet hoe, waar en of je het uit kunt zetten, maar een goede start is vaak het configscherm in iRacing, of anders de app.ini in de folder Documents\iRacing

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54
Raimond613 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:57:
Tijdens het seizoen promoveren lukt toch alleen als je SR>4.0 is? Dat betekent dat je dan toch echt wel een beetje veilig rond moet kunnen komen (tenzij je als een slak achteraan gaat toeren of ellenloos langzaam time trials doet natuurlijk ;) )
Die 4.xx heb je redelijk snel gehaald, in bijna elke klasse ben je binnen no time door gevlogen.
Alleen van B naar A is wel een redelijke stap, maar ook dat is voor veel mensen zo te doen.
Abbo'tje op een betaalde setup dienst en ook dat word voor je gedaan...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

raymondw schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:08:
[...]

Die 4.xx heb je redelijk snel gehaald, in bijna elke klasse ben je binnen no time door gevlogen.
Alleen van B naar A is wel een redelijke stap, maar ook dat is voor veel mensen zo te doen.
Abbo'tje op een betaalde setup dienst en ook dat word voor je gedaan...
Ja ik moet zeggen zeker nu ik VRS rij gaat het hard omhoog zit nu in de afgelopen weken al op 3.99 in de B.
Dat haalde ik met de BMW 12min series never nooit niet :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ActualFantasy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Die Skip is al een drama soms... die eerste bocht op huidige circuit....... echt... dramatisch.... ik krijg hem niet constant onder de knie.. daar spin ik nog zooooo vaak...
En dan is T1 op Philip Island is nog half niet zo moeilijk in vergelijking met T1/T2 combi op Oran Park.

De truk in de Skip is om niet volledig van het gas te gaan, want dan ga je achterstevoren. Wanneer je van het gas gaat duikt de neus naar beneden en de kont omhoog ==> minder druk op de achterwielen ==> woei je gaat rond.

Rem de eerste 3-4 ronden een klein beetje bij voordat je instuurt, maar hou er een klein beetje gas op. Dan blijft de kont een stuk stabieler. Na 3 ronden hoef je niet meer te remmen (althans, ik doe het niet) en alleen maar een beetje te liften. Maar ik hou zeker 30% gas erop, wellicht zelfs iets meer, om de auto stabiel te houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:54
@Blerf Klopt, ik ging van IMSA over naar de BMW 12.0 en de rating ging hard omlaag.
Even timeout genomen van de GT klassen.
Na een paar maanden oval nu weer VRS en het gaat idd goed.
Maar ik houd mijn hard vast voor als de +9000 nieuwe users straks gaan klimmen in licentie en bij IMSA en VRS uitkomen....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:24
tomolino schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:58:
[...]

Maar je gaat nu toch alleen gedurende het seizoen omhoog als je SR boven de 4.00 komt? Dan zou je zeggen dat de mensen die snel een A license hebben behaald toch veilig zouden moeten kunnen rijden.

Toevallig afgelopen weekend voor het eerst tussentijds omhoog gegaan wat license betreft, ik moet zeggen dat het me niet heel veel boeit of ik nou een A of B license heb, wanneer je in het bezit bent van B kan je in mijn ogen alle leuke series rijden.
Raimond613 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 15:57:
[...]

Daar hebben jullie natuurlijk helemaal gelijk in. Maar ik reageerde op de opmerkingen in de posts voor mij (misschien had ik ze voor de duidelijkheid moeten quoten ;) ) waarin gesteld werd dat het er soms wel eens op lijkt dat mensen te snel al met de snelle auto's willen rijden. En als dat je doel is, kun je dat binnen een paar dagen bereiken door veilig rondjes te toeren in een race ipv echt te racen. Waarmee een hoge license en SR dus geen garantie is dat iemand ook veilig kan racen. De beperking van vroeger dat je aan het eind van het seizoen pas een license omhoog ging en dan pas dus met iets snellere auto's kon rijden, dwong je wel om je carriere rustig op te bouwen. In het echt kun je ook niet meteen in de F1 beginnen maar moet je in lagere series voldoende punten voor je superlicentie verdienen.

Vanuit oa commercieel oogpunt begrijp ik het huidige systeem heel goed hoor en ik zou dan ook zeker niet willen beweren dat het vroeger beter was.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Al 3 dagen vermaak ik meer dan uitstekend in de Ford 34. Wat een leuke races zijn dat. Het veld heeft max 14 deelnemers en meestal in de eerste 3 ronden is dat gehalveerd.
Wel kan je hier met de setup spelen en dat maakt het wat moeilijker om de echte mannen bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
fietsbob schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:58:
Al 3 dagen vermaak ik meer dan uitstekend in de Ford 34. Wat een leuke races zijn dat. Het veld heeft max 14 deelnemers en meestal in de eerste 3 ronden is dat gehalveerd.
Wel kan je hier met de setup spelen en dat maakt het wat moeilijker om de echt mannen bij te houden.
Ja, daar heb ik mij nog niet aan gewaagd.

In die Sim Lab Challenge mag je volgensmij ook spelen, maar dat durf ik nog niet aan. En zo rij ik ook leuk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:22:
[...]

En dan is T1 op Philip Island is nog half niet zo moeilijk in vergelijking met T1/T2 combi op Oran Park.

De truk in de Skip is om niet volledig van het gas te gaan, want dan ga je achterstevoren. Wanneer je van het gas gaat duikt de neus naar beneden en de kont omhoog ==> minder druk op de achterwielen ==> woei je gaat rond.

Rem de eerste 3-4 ronden een klein beetje bij voordat je instuurt, maar hou er een klein beetje gas op. Dan blijft de kont een stuk stabieler. Na 3 ronden hoef je niet meer te remmen (althans, ik doe het niet) en alleen maar een beetje te liften. Maar ik hou zeker 30% gas erop, wellicht zelfs iets meer, om de auto stabiel te houden.
Rijden we deze week Philip Island in de Skip? *O* *O* *O*
Een van de leukste tracks in iRacing, en zeker met de Skip. T1 en T2 is heerlijk auto balanceren, en ook de bocht linksaf heuvelop is altijd erg leuk in de Skip.
Toen ik pasgeleden bij @ZFLaSH de Valve Index ging proberen (nog voor de corona lockdown) was dit de combi voor mij om te testen. Heerlijk.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

raymondw schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:27:
@Blerf Klopt, ik ging van IMSA over naar de BMW 12.0 en de rating ging hard omlaag.
Even timeout genomen van de GT klassen.
Na een paar maanden oval nu weer VRS en het gaat idd goed.
Maar ik houd mijn hard vast voor als de +9000 nieuwe users straks gaan klimmen in licentie en bij IMSA en VRS uitkomen....
Dat loopt wel los. Als z
derx666 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Een van de leukste tracks in iRacing, en zeker met de Skip. T1 en T2 is heerlijk auto balanceren, en ook de bocht linksaf heuvelop is altijd erg leuk in de Skip.
Toen ik pasgeleden bij @ZFLaSH de Valve Index ging proberen (nog voor de corona lockdown) was dit de combi voor mij om te testen. Heerlijk.
Je kan vanavond nog, morgen is het een week lang Charlotte - Roval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 15:59
derx666 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:16:
[...]

Jep alleen vanavond nog ;) heb me heerlijk vermaakt deze week op Philip Island _/-\o_

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Darn... Ik heb de hele week nodig gehad om te oefenen voor de VLN met de Porsche 911cup. Heb helemaal niet gekeken naar andere series. Als ik ga racen wil ik niet helemaal ongeoefend aan de start verschijnen, dus helaas slaan we hem dan maar over... :'(

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Ik ben afgelopen zaterdag ook begonnen met iRacing, ik focus mij nu eerst vooral op de mazda MX cup en als dat mij goed afgaat zie ik vanzelf wel wat er op mijn pad komt.. Iemand nog tips kwa raceklasses? Wat is een verstandige vervolg stap.. Ik zat zelf te denken aan Formula renault, of iets in die richting. Mocht iemand tips geven of ook pas begonnen zijn laat het maar weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
vaagjunior schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:56:
Ik ben afgelopen zaterdag ook begonnen met iRacing, ik focus mij nu eerst vooral op de mazda MX cup en als dat mij goed afgaat zie ik vanzelf wel wat er op mijn pad komt.. Iemand nog tips kwa raceklasses? Wat is een verstandige vervolg stap.. Ik zat zelf te denken aan Formula renault, of iets in die richting. Mocht iemand tips geven of ook pas begonnen zijn laat het maar weten :)
Welkom! Skip Barber is erg goede raceklasse om mee te beginnen en om ook als je ervaren bent nog aan deel te nemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaagjunior
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-01-2023
Doubleoz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:15:
[...]

Welkom! Skip Barber is erg goede raceklasse om mee te beginnen en om ook als je ervaren bent nog aan deel te nemen.
Ah oke! Is dat een klasse waar je veel banen moet kopen? Ik zit nog een beetje in de fase dat ik eerst wil ontdekken of ik dit op lange termijn kan/wil doen kwa tijd en fun.. Zonder dat ik al te veel banen en auto's koop . Bedankt voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 15:59
vaagjunior schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Ah oke! Is dat een klasse waar je veel banen moet kopen? Ik zit nog een beetje in de fase dat ik eerst wil ontdekken of ik dit op lange termijn kan/wil doen kwa tijd en fun.. Zonder dat ik al te veel banen en auto's koop . Bedankt voor de tip in ieder geval!
Je moet er wel aardig wat kopen maar de track die morgen live gaat voor de serie heb je al ;)

iracing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
vaagjunior schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:27:
[...]

Dat hangt een beetje per seizoen af. Mijn advies zou zijn om zowel de MX5 als de Skip te racen, dan hoef je minder banen aan te schaffen om iedere week te kunnen racen. Ik zag alleen dat Skip dit seizoen wel redelijk wat betaalde banen heeft. Ik heb wel eens een link voorbij zien komen op basis waarvan je een inschatting kunt krijgen welke banen volgend seizoen er ook weer bij zitten (of juist niet). @Scr33x0r volgens mij heb jij hier een keer over gepost? Als je dan een baan aanschaft dan weet je in ieder geval dat je er minimaal nog een seizoen in deze klasse mee kunt rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
1e race verliep perfect. 0 incident points en uiteindelijk op een keurige 15e plaats geëindigd. 2e race ging in het begin ook goed. Ik zat in de 1e ronde wel erg in de verdrukking. Daarbij kwam ik tot 2x toe met z'n 3en aan in de bocht. Uiteindelijk liep het goed af maar ik was op dat moment niet zo gelukkig... Ik ben nog wel benieuwd of ik mij daar verkeerd heb gepositioneerd of dat andere rijders daar te agressief waren. Ik zal nog even kijken of ik hier een filmpje van kan posten voor feedback.

Daarna nog lekker paar rondes gereden tot het moment dat ik dacht 'ik heb nog geen enkel incident point behaald vandaag', volgende bocht vlieg ik er gelijk af met schade tot gevolg...

Toen niet meer echt gefocused gereden met nog enkele fouten tot gevolg. Maar wel goede race ervaring kunnen op doen voor Road America deze week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Doubleoz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Ik heb wel eens een link voorbij zien komen op basis waarvan je een inschatting kunt krijgen welke banen volgend seizoen er ook weer bij zitten (of juist niet).
Ik kwam hem toevallig tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:54
Doubleoz schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:40:
[...]

Dat hangt een beetje per seizoen af. Mijn advies zou zijn om zowel de MX5 als de Skip te racen, dan hoef je minder banen aan te schaffen om iedere week te kunnen racen. Ik zag alleen dat Skip dit seizoen wel redelijk wat betaalde banen heeft. Ik heb wel eens een link voorbij zien komen op basis waarvan je een inschatting kunt krijgen welke banen volgend seizoen er ook weer bij zitten (of juist niet). @Scr33x0r volgens mij heb jij hier een keer over gepost? Als je dan een baan aanschaft dan weet je in ieder geval dat je er minimaal nog een seizoen in deze klasse mee kunt rijden.
In de Skip zitten altijd maar twee banen uit het standaardpakket in de lijst voor het seizoen. Deze sheet laat zien waar er gereden is, waar er zeker volgend seizoen gereden gaat worden en waar er zeker niet volgend seizoen gereden gaat worden.
De Skip track-selectie heeft een paar regels:
- Twee banen uit de standaardset
- Als er een nieuwe baan uitgebracht is, doet die volgend seizoen mee
- Betaalde banen worden drie seizoenen achter elkaar gebruikt
- Na drie seizoenen wordt een betaalde baan vier seizoenen niet gebruikt
- Er zijn er meer, maar die zijn niet zo relevant voor het kopen van tracks :+

Edit: Potverdrie, zit ik mijn epistel te schrijven, is @SlaadjeBla me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 30-03-2020 22:56 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Scr33x0r schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:53:
@glnk we hebben geen discord server voor zover ik weet. Als je je aanmeldt bij de league kan je daarna je toch ook weer aanmelden via de website?
Dat Teamspeak kan tegenwoordig ook niet meer daarom heb ik maar ff een got iracing discord gemaakt the place to be join here GT iRacing Discord : https://discord.gg/fhTQWvj

[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 30-03-2020 23:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58
Er is helemaal niets mis met teamspeak?!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SlaadjeBla schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:38:
Er is helemaal niets mis met teamspeak?!
Precies, ik zie ook niet waarom we moeten switchen. En als we dat doen denk ik dat de organisatie van GoT daar dan wel mee aan de slag gaat.

Neemt niet weg dat je de Discord wel voor eigen gebruik kunt opzetten. Maar ga 'm niet de GoT iRacing Discord noemen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

Nee, maar dat maakt ook niet uit er zijn genoeg mensen die toch wat moderners en gebruiks vriendelijkers preferen die kunnen gewoon deze joinen. teamspeak is dood je kan niet eens zien wie er is. lekker in je eentje wachten tot er iemand komt of niet lekker in je eentje. En niet eens kunnen zien of er uberhaubt mensen online zijn.

Er moet ook niks dit is gewoon een initiatief van een community lid :D iedereen die niet wil mag gewoon lekker in teamspeak blijven. Beter dan een teamspeak verstopt achter een website ;)
Gebruiksgemak gaat het toch wel winnen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 30-03-2020 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
vaagjunior schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:56:
Met mijn beperkte ervaring raad ik MX-5 aan totdat je elke race in top 5 kan rijden en ronde na ronde top rondjes kan rijden zonder fouten.

Maak niet zoals ik en andere de fout om snel de stap te maken naar een snellere klasse, je komt bedrogen uit.

Vb: BMW m8 Silverstone. Ik kan nu 2.02 rijden, vooraan rijden ze 1.58 wat resulteert dat je alleen je rating kwijt raakt en zo afzakt en tegen minder geduldiger/matige rijders komt.

Het geeft mij een kick om elke race vooraan mee te doen tot op einde voor het podium en zo nu en dan verlies ik ook nog de controle over de auto ;).

Lime Rock Park.. I fucking love and hate you :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:20

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@BruceLee @JoepW @Linc @glnk

Ga even naar de digitale kroeg ergens drink er wat op, praat je meuk uit :)
Publiek beetje vingers wijzen word niemand happy van!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
BrianV schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:24:
[...]

Met mijn beperkte ervaring raad ik MX-5 aan totdat je elke race in top 5 kan rijden en ronde na ronde top rondjes kan rijden zonder fouten.

Maak niet zoals ik en andere de fout om snel de stap te maken naar een snellere klasse, je komt bedrogen uit.

Vb: BMW m8 Silverstone. Ik kan nu 2.02 rijden, vooraan rijden ze 1.58 wat resulteert dat je alleen je rating kwijt raakt en zo afzakt en tegen minder geduldiger/matige rijders komt.

Het geeft mij een kick om elke race vooraan mee te doen tot op einde voor het podium en zo nu en dan verlies ik ook nog de controle over de auto ;).

Ik denk eerlijk gezegd dat ik deze week de M8 ga skippen met Lime Rock Park.. Eerst en vooral omdat ik deze vrij hard heb getraind met de MX5 en aardig rond de high 1.01's kon rijden consistent gisteren.

Maar deze baan met een M8? Gaat veel te hard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

[...]

De never ending battle voor iRating of podium... en dat je dan toch te hard pushed en spinned. |:(
Summary of iracing als je het mij vraagt hahaha, zoals al ergens eerder werd gezegd in het topic geduld doet het beter dan iets anders. ( Maar pvd dat is niet altijd makelijk )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Back on topic inderdaad:)

Gisteren was een leuke GoT avond. Volgens mij zijn er maar erg weinig onnodige schades gereden, volgens mij kun je dit nooit 100% voorkomen maar ook de 2e race viel het heel erg mee denk ik zo.

Echt leuke gevechten gehad, in race 1 voor de lead, race 2 vanuit de laatste plek naar voren gevochten (zonder incidenten) naar P4 toen helaas 'iemand' zich verremde en ik weer een paar plekken verloor, Nick besloot al driftend te gaan grasmaaien in de laatste ronde en kon ik nog P6 pakken. Overigens Nick ik vindt rechte banen op een grasmat altijd mooi en strak (iets met autist denk ik) maar jij slingerde van links naar rechts >:)

Rondes lang werd er echt close geraced volgens mij door het hele veld heen, een stuk minder drama dan zondag volgens mij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

jmignolet schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat ik deze week de M8 ga skippen met Lime Rock Park.. Eerst en vooral omdat ik deze vrij hard heb getraind met de MX5 en aardig rond de high 1.01's kon rijden consistent gisteren.

Maar deze baan met een M8? Gaat veel te hard imo.
Ja LRP is wel vaak gedoe geweest in de M8 in het vorige season.
Je moet of vooraan of achteraan zitten in je Q, midden veld is drama want er is altijd wel iemand die vergeet te remmen bij de chicane. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
[...]

Naarmate je vaardigheden groeien kom je in hogere splits en wordt 't navenant moeilijker om structureel de top5 te rijden. Dat blijft dus een eindeloze strijd denk ik, bijna per definitie ook met veel finishes in het midden/achterveld :)

Wat dat betreft kun je beter focussen op ronde na ronde toptijden rijden en niet teveel focussen op sec de finishplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
B Tender schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:24:
[...]

Naarmate je vaardigheden groeien kom je in hogere splits en wordt 't navenant moeilijker om structureel de top5 te rijden. Dat blijft dus een eindeloze strijd denk ik, bijna per definitie ook met veel finishes in het midden/achterveld :)

Wat dat betreft kun je beter focussen op ronde na ronde toptijden rijden en niet teveel focussen op sec de finishplaats.
Inderdaad. Ik heb voor mezelf een iRating gehouden van 2k met de MX5. Haal ik 2k? Dan kijk ik voor extra content. Dan heb ik het gevoel dat ik zowel de auto als de baan van die week goed onder de knie heb.

Maar als je blijft rijden met een MX5 om top5 te halen, dan wordt het inderdaad alsmaar moeilijker en dan wordt het een never ending story en ben je 2 jaar met de MX5 aan het rijden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:20

jordyktm

Catch me if you can.

Ik weet niet of het hier mag, maar dat horen we snel genoeg:
A.s. zondag 5 april is er een fun race (clean rijders uiteraard) op Charlotte Roval met GT3.
De indeling voorlopig ziet er zo uit:

Zondag 5 April 20:00
Practise: 20:00-20:10
Kwalificatie: 20:10-20:25
Race 1 20:25-21:05(Verplichte 1 stop)
Race 2: 21:05-21:20(Sprint Race)

Voor interesse stuur mij even een DM, dan krijg je een uitnodiging. Scheelt hier weer een linkje delen en evt. "reclame" maken wat misschien niet mag :).

Grtz!

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
TonCoronel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:16:

Gisteren was een leuke GoT avond. Volgens mij zijn er maar erg weinig onnodige schades gereden, volgens mij kun je dit nooit 100% voorkomen maar ook de 2e race viel het heel erg mee denk ik zo.

Echt leuke gevechten gehad, in race 1 voor de lead, race 2 vanuit de laatste plek naar voren gevochten (zonder incidenten) naar P4 toen helaas 'iemand' zich verremde en ik weer een paar plekken verloor, Nick besloot al driftend te gaan grasmaaien in de laatste ronde en kon ik nog P6 pakken. Overigens Nick ik vindt rechte banen op een grasmat altijd mooi en strak (iets met autist denk ik) maar jij slingerde van links naar rechts >:)

Rondes lang werd er echt close geraced volgens mij door het hele veld heen, een stuk minder drama dan zondag volgens mij.
Tsja jullie rijden allemaal maar een klein stukje van de baan waar iedereen rijdt, ik vind dat zo zonde, de rest van de baan en het gras heb je ook voor betaald toch? 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
TonCoronel schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:16:

Bij mij was het gisteren één groot drama een dag om snel te vergeten.
Ik kan maar niet wennen aan de banden in de eerst tweede rondes rijd die echt verschrikkelijk. Alleen al rustig heen en weer sturen op een recht stuk en de auto breekt al uit.

De start in race 1, was mijn grootste fuckup ever (sorry Bas). Daarna bij de lange doordraaien naar rechts raak ik linksachter volgens mij het gras en schiet ik de baan over waardoor een aantal auto's mij onmogelijk konden ontwijken. Waarna door de schade er geen enkel gang meer in de auto zat.

Race 2 mag ik vanaf pole starten maar door onderstuur glijd die het gras in en raak ik de muur en val ik terug. Daarna meerdere gevechten gehad met Arjan waar vervolgens het tikje rechtsachter bij de snelle rechterbocht waar je hem er perse naast moest zetten (waarom wachtte je niet je was toch sneller) de genade klap was en er helemaal geen gang meer inzat.

Ik blijf het een ongemakkelijke auto vinden om mee te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
FabiandJ schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Bij mij was het gisteren één groot drama een dag om snel te vergeten.
Ik kan maar niet wennen aan de banden in de eerst tweede rondes rijd die echt verschrikkelijk. Alleen al rustig heen en weer sturen op een recht stuk en de auto breekt al uit.

De start in race 1, was mijn grootste fuckup ever (sorry Bas). Daarna bij de lange doordraaien naar rechts raak ik linksachter volgens mij het gras en schiet ik de baan over waardoor een aantal auto's mij onmogelijk konden ontwijken. Waarna door de schade er geen enkel gang meer in de auto zat.

Race 2 mag ik vanaf pole starten maar door onderstuur glijd die het gras in en raak ik de muur en val ik terug. Daarna meerdere gevechten gehad met Arjan waar vervolgens het tikje rechtsachter bij de snelle rechterbocht waar je hem er perse naast moest zetten (waarom wachtte je niet je was toch sneller) de genade klap was en er helemaal geen gang meer inzat.

Ik blijf het een ongemakkelijke auto vinden om mee te rijden.
In lap 1 en 2 moet je gewoon echt 'op 90% rijden'. Gewoon lekker overal op tijd remmen en rustig je rondje doen. Slow in, fast out. Slingeren om banden op te warmen is gevaarlijk in de Porsche en eigenlijk ook helemaal niet nodig.

En het is makkelijk lullen hoor: net als op Sonoma ben ik hem op Road America in de eerste paar outlaps zondag ook gewoon kwijtgeraakt. De Porsche is altijd enorm wennen als je ervoor in iets anders gereden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:20

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Voor mij was het gister ook een groot drama, race 1 verlies ik hem ergens, totaal onverwacht en race 2 had ik ergens vooraan mogen starten, maar ik moest nog even p.ss.n en was te laat voor de start, had ook nog te weinig benzine mee genomen, want wist ik veel wat er nodig was, maar goed laatste ronde nog over de finish geduwd(waarvoor mijn dank).
Dit zal wel aan mij liggen, maar ik vind de lijn waarop je moet rijden te smal, even afwijken en je staat of achterstevoren of je bent eeuwen bezig om dat ding weer in de juiste lijn te krijgen. Ik weet ook wel dat het echt niet te vergelijken is maar ik heb al heel wat auto's gereden op het circuit, van een Ford Sierra tot een Porsche GT3 en met geen enkele auto heb ik zoveel moeite gehad als in iRacing.
Grootste gedeelte moet op zicht en ja ik denk dat dat mijn grootste probleem is, aangezien ik toch liever alles in mijn kont voel. Misschien dat ik nog wat kan winnen als ik naar een Directdrive wheel overstap. Heb je dan echt zoveel meer gevoel over over~ en onderstuur? Ik heb ook niet zoveel tijd om te oefenen, zeker nu niet met dat virus(veel bedrijven ondersteunen met van alles en nog wat) maar de lol is er ook gauw af. Ik had verwacht dat die Cayman een hele leuke close racing auto zou zijn, maar dat valt vies tegen.
Hoorde gister wel dat die RSR nu wel beter te besturen is en die ga ik zeker ook proberen, maar zou iemand beetje knap kunnen uitleggen waarom een direct drive (heb nu een clubsport base) beter zou zijn en wat je dan eventueel voelt, als dat ding overstuur krijgt, in je stuur?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Ik heb DirectDrive (AccuForce) en kan ook niet overweg met de Cayman, ondanks nog een volle avond oefenen met les van o.a. Nick op Sebring. Het zal ongetwijfeld ook aan mijn skill liggen maar ik raak de auto ook nog regelmatig kwijt, met name de eerste rondes ook al doe ik het rustig aan.

Ik ga de 911 binnenkort nog eens proberen, die heeft nu betere bandenwarmers en is volgens velen nu beter te besturen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
@FabiandJ Ja was minder slim daar, maar was de eerste kans dat ik hem er eindelijk naast kreeg. Ik zal al 3 ronden te prikken en elke keer ging het gat net op tijd dicht :-) Dit keer niet en zat ik er dus naast.. Op zich kan je daar wel met twee man door, en ik liet genoeg ruimte links, maar het is inderdaad niet een makkelijke inhaal plek..

Lap 1 en 2 rijdt ik nu sowieso met ABS (en dus TC) op 11 om vervolgens na x ronden terug te schroeven naar 6-7..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Speedy55 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:25:
Voor mij was het gister ook een groot drama, race 1 verlies ik hem ergens, totaal onverwacht en race 2 had ik ergens vooraan mogen starten, maar ik moest nog even p.ss.n en was te laat voor de start, had ook nog te weinig benzine mee genomen, want wist ik veel wat er nodig was, maar goed laatste ronde nog over de finish geduwd(waarvoor mijn dank).
Dit zal wel aan mij liggen, maar ik vind de lijn waarop je moet rijden te smal, even afwijken en je staat of achterstevoren of je bent eeuwen bezig om dat ding weer in de juiste lijn te krijgen. Ik weet ook wel dat het echt niet te vergelijken is maar ik heb al heel wat auto's gereden op het circuit, van een Ford Sierra tot een Porsche GT3 en met geen enkele auto heb ik zoveel moeite gehad als in iRacing.
Grootste gedeelte moet op zicht en ja ik denk dat dat mijn grootste probleem is, aangezien ik toch liever alles in mijn kont voel. Misschien dat ik nog wat kan winnen als ik naar een Directdrive wheel overstap. Heb je dan echt zoveel meer gevoel over over~ en onderstuur? Ik heb ook niet zoveel tijd om te oefenen, zeker nu niet met dat virus(veel bedrijven ondersteunen met van alles en nog wat) maar de lol is er ook gauw af. Ik had verwacht dat die Cayman een hele leuke close racing auto zou zijn, maar dat valt vies tegen.
Hoorde gister wel dat die RSR nu wel beter te besturen is en die ga ik zeker ook proberen, maar zou iemand beetje knap kunnen uitleggen waarom een direct drive (heb nu een clubsport base) beter zou zijn en wat je dan eventueel voelt, als dat ding overstuur krijgt, in je stuur?
Een DD reageert simpel gezegd een stuk sneller (acceleratie). Je voelt daardoor meer detail. Het stuur kan sneller van wel kracht, naar geen kracht en weer terug. Maar vergis je niet: zondag in race 2 reed ik vrolijk aan de leiding met m'n DD en 'ineens' was ik de kont van de Cayman kwijt 3 laps voor het einde, in een bocht waar dat nog nooit gebeurd was. Voelde dat ook totaal niet aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM_Dude
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-06 19:59
De race van gisteren verliep voor mij ook redelijk voorspoedig. Hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes gemaakt, maar dit waren niet al te dramatische incidenten.

Race 1: Tijdens de opwarmronde per ongeluk iemand van achteren lichtjes geraakt (0x incident). Reden hiervoor: het veld stond ineens stil tussen bocht 1 en 2 omdat iemand van de baan was geraakt. Sorry daarvoor, ik had meer afstand moeten bewaren. Voor de rest was het een stabiele race waarbij ik uiteindelijk als 15e ben gefinished.

Race 2:Redelijk in het achterveld gestart. Geprobeerd de eerste rondes rustig door te komen waarbij het soms best wel even spannend was. Uiteindelijk heb ik soms ook snellere rijders die nog achter mij zaten voorbij te laten. Dit deed ik vaak als ik een aantal bochten achter elkaar foutjes had gemaakt en dus degene achter mij aan het ophouden was. Uiteindelijk was het een aardig solide race die ik dan ook als 7e ben gefinished. Ik had 6e kunnen worden maar door een incident in de laatste bocht in de laatste ronde had ik een slechte exit het rechte stuk op waardoor Martijn Hillegers mij nog op het laatste moment kon inhalen. (Misschien een beetje respectloos, maar ik heb er vrede mee)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Scr33x0r schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:38:
@FabiandJ Ja was minder slim daar, maar was de eerste kans dat ik hem er eindelijk naast kreeg. Ik zal al 3 ronden te prikken en elke keer ging het gat net op tijd dicht :-) Dit keer niet en zat ik er dus naast.. Op zich kan je daar wel met twee man door, en ik liet genoeg ruimte links, maar het is inderdaad niet een makkelijke inhaal plek..

Lap 1 en 2 rijdt ik nu sowieso met ABS (en dus TC) op 11 om vervolgens na x ronden terug te schroeven naar 6-7..
Het had inderdaad kunnen lukken, je raakte alleen de curb aan de binnenkant waardoor je precies mijn rechter achterkant raakte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou, de mysterie waarom ik zonder brandstof kwam te zitten in de hoofdrace is ook duidelijk.
Feature race zondag: 13 laps
Feature race maandag: 14 laps

Ik had de hoeveelheid benzine van zondag angepast zodat ik met 3l over start finish zou komen. Maarja, veel minder gedraft op maandag en ik moest ongeveer 1.5l besparen in de laatste 2 ronden. Tanken zou helemaal kansloos zijn dus dan maar extreem liften. Al pruttelend kwam ik precies met 0.0 over de finish en nog geen 100m erna viel hij helemaal uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn races gisteren waren eigenlijk niet zo heel spannend. Ik kende het circuit niet, dus lag tijdens de practice flink achter. In de quali was ik de langzaamste van de mensen die een tijd neergezet hadden, dus redelijk achteraan gestart. Tijdens de eerste race wat plekken opgepikt van mensen die van de baan vlogen en weer wat plekken teruggegeven. Op wat off-trackjes na vrij incidentloos tot de laatste ronde. Daar was ik de wagen ineens flink kwijt, maar schoof nét langs de muur en kon de ronde dus afmaken.
Race 2 vanaf de 10e plek gestart. In (ik geloof) ronde 2 raakte iemand de controle kwijt en schoof dwars voor me de baan op. Helaas niet kunnen ontwijken en aangetikt. Daarna leek de wagen een stuk minder bestuurbaar, dus ben ik een nieuwe gaan halen. Daarna uiteraard het grootste deel van de race in niemandsland gereden, maar door wat foutjes van andere mensen toch nog hier en daar een klein gevechtje gehad. Ik vond het een uitdagend circuit, maar ik was mezelf wel vrij constant aan het verbeteren. Dus dat is in ieder geval iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Gisteren weer eens mee gereden en vooral gericht op het voorkomen van incidenten.
In de kwali fouten gemaakt, in de outlap gespind en de eerste ronde mezelf gruwelijk verremd omdat de banden nog te koud waren. In ronde 2 net niet genoeg tijd om de ronde af te maken.
Als 29e gestart en uiteindelijk p10 gefinisht.
Race 2 leuk geknokt en veel kunnen leren van de snellere mensen die me inhaalden.
Heb me goed vermaakt, bedankt iedereen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Blerf schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:19:
[...]

Ja LRP is wel vaak gedoe geweest in de M8 in het vorige season.
Je moet of vooraan of achteraan zitten in je Q, midden veld is drama want er is altijd wel iemand die vergeet te remmen bij de chicane. :X
Geen chicane deze keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

oooh GOD dan word het take of na de bocht? :) Dat word opnemen die gameplay want dit word een feestje denk ik ;w

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

glnk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Klopt daar ben ik ook niet van maar helaas krijg je te horen dat er, door de organisator zelf nota bene, achter je rug om wordt gekletst met als doel die persoon af te fakkelen? 8)7
Zoals als ik al eerder zij :) Ik denk dat het voor de community hier niet fijn is dit zo hier te bespreken.
Wij ( die er niets mee te maken hebben verder ) genieten van de community die GOT heet, GOT iRacing included en willen in dit topic praten over races, race frustraties, race learnings etc....

Ik snap / kan jullie onderlingen frustratie of de verschillende kijk op het allemaal zien , maar nogmaals wij die hier op dit forum zitten, kiezen er voor hier te zijn met deze mensen en hun kijk op het allemaal.

Het is een beetje als politiek er is niet echt goed of fout wat ons betreft, wij kiezen er voor hier te zijn en willen er van genieten, als je er niet van geniet feel free om je eigen community te starten of ergens anders te vinden waar mensen like minded zijn.

Want zowel jullie, als wij hier willen gewoon genieten van onze hobby en liefde of nieuwe liefde genaamd iRacing & Simracing. Dus laten we dat gewoon lekker doen O+ :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Arfman schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:38:
Ik heb DirectDrive (AccuForce) en kan ook niet overweg met de Cayman, ondanks nog een volle avond oefenen met les van o.a. Nick op Sebring. Het zal ongetwijfeld ook aan mijn skill liggen maar ik raak de auto ook nog regelmatig kwijt, met name de eerste rondes ook al doe ik het rustig aan.

Ik ga de 911 binnenkort nog eens proberen, die heeft nu betere bandenwarmers en is volgens velen nu beter te besturen.
Dat heb ik ook gedaan (y)

Ik geef écht niet snel op en ik vind het ook leuk om iedere week in de GoT community mee te doen, maar ik ervaar totaal geen plezier met de Porsche Cayman. Oorzaak: ik voel heel weinig FFB detail, dat heb ik ook alleen bij deze auto.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maurice W schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Dat heb ik ook gedaan (y)

Ik geef écht niet snel op en ik vind het ook leuk om iedere week in de GoT community mee te doen, maar ik ervaar totaal geen plezier met de Porsche Cayman. Oorzaak: ik voel heel weinig FFB detail, dat heb ik ook alleen bij deze auto.
Voordeel van de 911 is ook nog dat je tegen AI kunt racen. Best leuk om even een uurtje met 20 "tegenstanders" lekker races te doen van ~5 rondjes, en dan de AI zo te "tunen" dat ze ongeveer jouw skilllevel hebben (of gebrek eraan :P). Misschien dat ik nog wel een zondagavond aanhaak met de Cayman als ik zin heb.

Blijf het wel vreemd vinden. Een GT4 zou in het echt een soort instapklasse zijn, zeg maar de gentleman's drivers, de rijke bobo's die veur de lol een weekendje gaan racen, maar als je die deze auto onder de kont zet liggen ze na een uur allemaal in de vangrail volgens mij :P Of is dat eigenlijk niet de bedoeling van een GT4?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Mij maakt het eigenlijk helemaal niet uit in welke auto ik rij in iRacing, of welke auto voor de GoT competitie wordt gekozen. Elke auto rijdt anders en moet je leren kennen en dat vind ik juist een leuke uitdaging. Het is gewoon een kwestie van tijd investeren en de auto en haar beperkingen leren kennen. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal. Het gaat me vooral om de competitie, jezelf verbeteren en leren van andere. En de endorfine rush die je krijgt als je in VR rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
MDenessen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:26:
Mij maakt het eigenlijk helemaal niet uit in welke auto ik rij in iRacing, of welke auto voor de GoT competitie wordt gekozen. Elke auto rijdt anders en moet je leren kennen en dat vind ik juist een leuke uitdaging. Het is gewoon een kwestie van tijd investeren en de auto en haar beperkingen leren kennen. Iedereen rijdt met hetzelfde materiaal. Het gaat me vooral om de competitie, jezelf verbeteren en leren van andere. En de endorfine rush die je krijgt als je in VR rijdt.
Het maakt me in principe ook niet zo heel veel uit. Ik vind de Porsche een stuk moeilijker dan de BMW van vorig seizoen, en helemáál een stuk moeilijker dan de Skip. Maar daar heeft binnen de league natuurlijk iedereen last van :)
Als we alvast vooruit mogen kijken zou ik een open wheeler dan wel eens leuk vinden voor volgend seizoen :9 Interesseert me dan niet eens welke :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind in principe elke auto prima, ik bemoei me eigenlijk ook nooit met de keuze, ik rij in alles. Dat gezegd hebbende ben ik nu een aantal keren chagrijnig naar bed gegaan zondagavond omdat ik hem weer in de vangrail kleunde en dat kan niet de bedoeling zijn. Ik rij voor mijn plezier en ontspanning en met de GT4 heb ik dat op dit moment niet, dus rij ik er ook even niet meer in.

offtopic:
Eerst maar eens Half-Life: Alyx uitspelen, wat een kneiter van een game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Net paar rondjes op Charlotte Roval gedaan in de Skip.

Dat is een gooi en smijt circuit zeg.. heerlijk...
Pagina: 1 ... 242 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies