iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 241 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ze moeten wat bij Ziggo en Fox. Las dat mensen massaal hun abonnementen aan het opzeggen waren en ik geef ze geen ongelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:36:
Ze moeten wat bij Ziggo en Fox. Las dat mensen massaal hun abonnementen aan het opzeggen waren en ik geef ze geen ongelijk.
Ik neem elk jaar tijdens het f1 seizoen een abo, maar nu ff niet.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van assetto Corsa en live for speed maar nu toch even iracing geprobeerd. Tot nu toe vind ik het zeer lastig te beginnen.
Natuurlijk iedereen zijn eigen keuze maar ik vind het abonnement + het kopen Van tracks/auto’s waardeloos. Het voelt als een Netflix abonnement waar ik 10 films en 10 series krijg en vervolgens voor elke film 14€ moet betalen die ik extra wil kijken. Hier zijn een heleboel mensen het vast niet mee eens maar dat is mijn mening.

Daarnaast zijn de graphics en gehele looks ook niet super bijzonder. Mar goed dat is bij live for speed niet veel beter.

Het vinden van een multiplayer sessie is knap lastig aangezien alle servers die ik te zien krijg mij eerst een baan of auto laten kopen. De enkele server die wel de zelfde auto/tracks hebben die ik heb zijn password beveiligd. Hoe los ik dit op? Op dit moment voel ik weinig er voor om nog een keer 60 euro ofzo er tegen aan te gooien voor wat extra content.

Kort samengevat ben ik nog niet helemaal happy met iracing en ik betwijfel of ik dat kan worden mits ik er nog een smak geld tegenaan gooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

laforte schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 18:53:
I

Het vinden van een multiplayer sessie is knap lastig aangezien alle servers die ik te zien krijg mij eerst een baan of auto laten kopen. De enkele server die wel de zelfde auto/tracks hebben die ik heb zijn password beveiligd. Hoe los ik dit op? Op dit moment voel ik weinig er voor om nog een keer 60 euro ofzo er tegen aan te gooien voor wat extra content.
Je netflix vergelijking is een beetje erg krom, maar goed..

Je kijkt momenteel naar de verkeerde servers, namelijk de hosted sessies. Dat zijn prive-sessies (hoewel ze soms wel open zijn voor een ieder om te joinen) en niet de officiele servers/sessies van iracing zelf.

De juiste servers en sessies vinden is heel eenvoudig maar de manier waarop dat gaat hangt af van of je de Beta UI gebruikt of de reguliere site (members.iracing.com)

Voor de reguliere site klik je rechts boven op de grote groene knop "RACE NOW". Er opent zich dan een venster waarin je links in het pulldown meny je gewenste raceserie kunt kiezen. Als beginner kies je dan het beste voor de Mzda MX5 cup (Rookies serie).
Daarin wordt gereden met gratis standaard content, en hoger dan dat kun je ook niet rijden zo lang je een rookie licentie hebt.

In de Beta UI kies je links in het menu voor "Go RACE" en kies je daarna voor "Current series". Ook daar kies je dan vervolgens de Mazda MX5 rookies series.

Succes!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb jarenlang gebruik gemaakt van assetto Corsa en live for speed maar nu toch even iracing geprobeerd. Tot nu toe vind ik het zeer lastig te beginnen.
Natuurlijk iedereen zijn eigen keuze maar ik vind het abonnement + het kopen Van tracks/auto’s waardeloos. Het voelt als een Netflix abonnement waar ik 10 films en 10 series krijg en vervolgens voor elke film 14€ moet betalen die ik extra wil kijken. Hier zijn een heleboel mensen het vast niet mee eens maar dat is mijn mening.

Daarnaast zijn de graphics en gehele looks ook niet super bijzonder. Mar goed dat is bij live for speed niet veel beter.

Kort samengevat ben ik nog niet helemaal happy met iracing en ik betwijfel of ik dat kan worden mits ik er nog een smak geld tegenaan gooi.
Als ik eerlijk ben denk ik dat je iracing ook niet helemaal goed benaderd. Het is niet je standaard game. Sterker nog, het is meer een Simulator. Als je enkel en alleen een keer wilt racen zou ik niet voor iracing gaan. Als je echter de meest serieuze en (in mijn optiek) realistische race Simulator zoekt zit je goed bij iracing, maar wees er van bewust dat je ook ma de extra 60 euro nog niet klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Giaccotto schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:13:
[...]

Als ik eerlijk ben denk ik dat je iracing ook niet helemaal goed benaderd. Het is niet je standaard game. Sterker nog, het is meer een Simulator. Als je enkel en alleen een keer wilt racen zou ik niet voor iracing gaan. Als je echter de meest serieuze en (in mijn optiek) realistische race Simulator zoekt zit je goed bij iracing, maar wees er van bewust dat je ook ma de extra 60 euro nog niet klaar bent.
Ik vind assetto Corsa maar ook live for speed onder de simulators vallen. Of ik Iracing goed benader weet ik niet maar ben zeker niet op zoek naar een arcade racer.

@Raimond613 bedankt voor de tip ik zal het vanavond proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door laforte op 27-03-2020 19:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

Niellie41

[object Object]

iRacing is ook geen standaard game, die een keer wordt gereleased, paar keer wordt geupdated en dan in de steek wordt gelaten. Je kan er ook niet in modden. Dit zorgt voor beperkingen, maar het zorgt er ook voor dat iedereen dezelfde versie heeft.

Door het abonnementsmodel hebben ze wel een stabiele bron van inkomsten. Dat je moet betalen voor banen en auto's heeft te maken met kosten die ze maken bij de ontwikkeling. Het kostte bijvoorbeeld $500.000 om de Nürburgring te maken. Het verschil met Netflix is dat ze niet de userbase van Netflix hebben. ;)

In het begin is iRacing inderdaad prijzig. Maar zoals ik ook eerder in het topic aangaf, je hoeft niet alles in één keer te kopen. Ik ben begonnen in mijn studenten tijd en heb steeds een paar weken vooruit gekeken. Je krijgt credits door te racen en wat korting wanneer je meerdere stukken content koopt. Zo vallen de kosten nog mee. Sommigen geven wekelijks bijna €60 uit aan bier. Ieder zijn ding. :)

Ik kan je deze videoserie wel aanraden. Dan krijg je een beetje een idee hoe de structuur van iRacing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02

Ben ook pas begonnen, bij official races kun je zoeken naar beschikbare sessies. Als Rookie kun je bv in de Mazda Cup beginnen. Voor een duidelijker overzicht kun je de race filteren op klasse, als je daar "R" aanvinkt en de rest uit houd je 5 series ofzo over. Alle rookie series zijn included bij je basis abbo, daarna wordt het inderdaad duur en moet je zelf keuzes maken.

PSN/Steam: Xamsix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
Vraagje... er is zeker geen manier om een auto even te testrijden voor je hem aanschaft in iracing? Heb net de formule renault gekocht maar merk gewoon heel snel dat ik het geen leuke auto vind om in te rijden... zonde natuurlijk maarja niks aan te doen. Er is zeker geen testoptie voor je iets koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Niet dat ik weet. Zit zelf ook vaak met hetzelfde probleem. Wat dat betreft zouden ze nog wel iets kunnen verbeteren aan iracing. Raceroom heeft dat namelijk wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing heeft enkel die mogelijkheid tijdens downtime.
En ja ook ik heb in het begin wel eens een aankoop gedaan om vervolgens spijt te hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door JoepW op 27-03-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het stoeien met de FOV. Mijn 32 inch 4k monitor staat op een oogafstand van 80 cm wat ca een FOV geeft van 47. Maar als ik dit toepas in Iracing zit de bestuurder bijna op de neus van een open wheeler of op het dashboard van een gewone race auto. De meters op het dashboard zijn niet te zien.

Wanneer ik de afstand groter maak in de game zelf, dus verder naar achteren wordt de FOV groter, maar ook de baan wordt anders te berijden zodat ik veel langzamer ben, omdat het gewoon niet klopt.
In de settings wordt juist de viewing distance kleiner.

Mis ik iets in de instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
fietsbob schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:07:
Ik ben een beetje aan het stoeien met de FOV. Mijn 32 inch 4k monitor staat op een oogafstand van 80 cm wat ca een FOV geeft van 47. Maar als ik dit toepas in Iracing zit de bestuurder bijna op de neus van een open wheeler of op het dashboard van een gewone race auto. De meters op het dashboard zijn niet te zien.

Als je de afstanden en afmetingen precies aangeeft in Iracing dan klopt de resulterende FOV. Het kan prima zijn dat je daarbij niet alle meters meer ziet.

(Dat is dan ook de reden dat ik een triple setup had. Die ik weer weggedaan heb sinds ik de Rift S heb. Met VR hoef je helemaal niets meer in te voeren: je zit exact op de goede positie. En je kan om je heen kijken natuurlijk.)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
laforte schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Ik vind assetto Corsa maar ook live for speed onder de simulators vallen. Of ik Iracing goed benader weet ik niet maar ben zeker niet op zoek naar een arcade racer.

@Raimond613 bedankt voor de tip ik zal het vanavond proberen.
iRacing is écht andere koek dan Assetto Corsa, Project Cars etc. Je bekijkt het nu puur van een physics punt. Maar iRacing is veel meer dan dat.
Deze sim is in het begin inderdaad vrij prijzig. Heb het toevallig gisteren uitgezocht voor een vriend. Ben in oktober vorig jaar begonnen en heb er zo'n €235,- op stukgeslagen, excl. abonnement. Maar het is het zó waard. De competitie, de serieusheid. Het focussen op 1 of 2 auto's en die door-en-door proberen te begrijpen, in plaats van elke avond iets randoms te rijden. Dit is ook een sim die je maar 1x aanschaft, in tegenstelling tot alle andere games (als je alle Forza Motorsports bij de release gekocht hebt zit je ook al op €420,- bijvoorbeeld)

Wanneer ik de afstand groter maak in de game zelf, dus verder naar achteren wordt de FOV groter, maar ook de baan wordt anders te berijden zodat ik veel langzamer ben, omdat het gewoon niet klopt.

Ik heb hetzelfde probleem. Daarvoor heb je tripples nodig. Ik ben uiteindelijk voor een compromis gegaan (net nog genoeg dashboard, net genoeg FOV). Rijdt op zich prima nu, maar op de juiste FOV rijden met 1 monitor is inderaad een heel gek gezicht. Je ziet soms ook gewoon apexen niet meer omdat je zo ver 'ingezoomed' bent.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:19:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem. Daarvoor heb je tripples nodig. Ik ben uiteindelijk voor een compromis gegaan (net nog genoeg dashboard, net genoeg FOV). Rijdt op zich prima nu, maar op de juiste FOV rijden met 1 monitor is inderaad een heel gek gezicht. Je ziet soms ook gewoon apexen niet meer omdat je zo ver 'ingezoomed' bent.
Jammer, ik dacht dat ik iets verkeerds had ingegeven. Triples komen er niet en VR heb ik even gehad, maar niet mijn ding.
Lost een super widescreen dit probleem op of blijft dit ook op bijvoorbeeld een 49 inch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

fietsbob schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:24:
[...]

Jammer, ik dacht dat ik iets verkeerds had ingegeven. Triples komen er niet en VR heb ik even gehad, maar niet mijn ding.
Lost een super widescreen dit probleem op of blijft dit ook op bijvoorbeeld een 49 inch?
Ik zag toevallig gisteren een video van iemand die van triples naar zo'n 49 inch scherm was gegaan. Het voelde volgens hem veel ruimtelijker aan en hij vond het zeker geen stap terug.

even de video zoeken
Gevonden!

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 28-03-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 21:57

Phydomir

Dennis

[...]

Met een breeder scherm zul je meer in de breedte gaan zien. Meters op het dashboard zitten lager en heb je dus geen zicht op. Met één scherm is dat gewoon lastig. Bij mij gaf hij toen ook iets van 45* graden aan maar ik ben toen op 60 gaan zitten. Niet helemaal zoals het zou horen maar daarmee had ik net even wat meer overzicht zonder dat het gelijk lijkt alsof je op de achterbank zit.

* Uit mijn hoofd. Is inmiddels heel lang geleden dat ik met een enkel scherm reed

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Je kan ook met het Camera menu je stoel positie wat verstellen. Dan hou je wel dezelfde FoV, maar kan je de stoel verschuiven: hoger / lager / voor / achter. Wel in beperkte mate, overigens.
Staat natuurlijk wel uitgelegd in de Topic Start :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
[...]

Ik heb dan wel geen 49 inch maar een 43 inch en rij met een FOV 70 op ongeveer dezelfde kijkafstand als jou. Eigenlijk zou ik die nog iets lager moeten volgens de calculator (67 ofzo) maar vind 70 net wat prettiger rijden. Met mijn camera settings in de auto probeer ik nog verder e.e.a. te finetunen.

Ik kom hiervoor van een 23 inch af maar daarbij was mijn FOV achteraf compleet verkeerd afgesteld (rond de 105) dus heb echt wel even tijd nodig gehad om te wennen. Maar het racen op een ultrawide bevalt mij wel goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Phydomir schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 09:32:
[...]

Met een breeder scherm zul je meer in de breedte gaan zien. Meters op het dashboard zitten lager en heb je dus geen zicht op.
Dat hangt af van de hoogte van je scherm en niet zozeer van de breedte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
JoepW schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Je kan ook met het Camera menu je stoel positie wat verstellen. Dan hou je wel dezelfde FoV, maar kan je de stoel verschuiven: hoger / lager / voor / achter. Wel in beperkte mate, overigens.
Staat natuurlijk wel uitgelegd in de Topic Start :P
Dit inderdaad..Ik had hetzelfde probleem maar je kan met de instellingen nog aardig wat naar achteren op je stoel. Werkt prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09 19:32
Vandaag mijn eerste race gewonnen en gepromoveerd naar klasse D.
Begon op P2 en de start was slecht, aantal plekjes verloren maar in T2 terug op plek 2.
De leider stuurde zenuwachtig dus het was afwachten en de natuur zijn werk laten doen wat niet veel later gebeurde dat meneer opgaande rechte stuk rechtsaf ging.

Ik ben niet de snelste op de baan maar kan wel contant 1.03.xxx draaien en met uitschieters naar 1.02.9xx
Met 25 seconden voorsprong de laatste rondjes minder risico genomen en 1.04/5 gedraaid.

Wat mij afgelopen dagen echt geholpen heeft is het vinden van de juiste FOV, Stuur visual uitgezet en wat spelen met demping settings van het stuur.

De slides voel ik nu meer aankomen ipv verrast worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-09 15:55
Een paar dagen geleden de Audi R8 en Road America gekocht om deze week IMSA te rijden. Het heeft me een hoop iRating gekost, maar Road America is wel een bijzonder leuke baan. Ik krijg hem nog niet in de 2:05's alleen. Vooral bocht 1/2 heb ik het gevoel dat ik meer snelheid mee zou kunnen nemen, maar ik heb nog niet genoeg vertrouwen in de auto om dat te laten lukken.

Ook wat Porsche Cup gereden deze week. Daar lukken hoge 2:23's / lage 2:24's op Spa, maar ik ben erg inconsistent. Het blijft een uitermate lastige auto om te rijden, al zijn de eerste rondes wel een stuk minder chaotisch geworden met de betere tyre warmers.

Volgende week 60 minuten IMSA op Spa, dat wordt leuk. Skippy's op Charlotte wordt vast ook lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

BrianV schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 13:49:
Vandaag mijn eerste race gewonnen en gepromoveerd naar klasse D.
Feli!

Voor diegene die met GoT de GT4 competitie meedoen. iRacing heeft de TC settings in de Cayman gerepareerd. 1 is nu de minste assists en 11 de meeste. Dus als je een 'safe' setup had met veel TC ondersteuning, dan zul je die waarschijnlijk willen aanpassen :)

Ook is de TC Toggle nu zichtbaar op je dashboard, en werkt die ook op hogere snelheid.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:36
[...]

Ik heb een 49 inch samsung en dat bevalt super goed. Ik vond VR ook niets en heb daarom mijn Oculus verkocht en de Samsung aangeschaft. Het geeft net niet de vision van triples, maar wel echt het gevoel dat je in de auto zit naar mijn mening. En geen bezels is top! Ik geloof dat mijn FOV tussen de 80 en 90 zit, kan ik vanavond wel voor je opzoeken als je wilt.

[ Voor 7% gewijzigd door AequitasII op 28-03-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Bedank allen voor de uitleg. Ik ga eerst de instellingen van de camera aanpassen en als dat niet lekker rijdt dan moet de knip getrokken worden ben ik bang O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Kan iemand mij vertellen wat de Got aliens voor rondetijd zetten op Road America met de Cayman ? Ik heb van de week na weer problemen met iracing / Oculus rift S , mijn opgespaarde vakantiedagen verzilverd en een goede pc aangeschaft .Na vandaag alles weer te hebben gedownload en geinstalleerd blijkt dit een goede keuze te zijn , ik kan nu in vr alles op max/ high zetten zonder problemen , dat kijkt en racet alvast een stuk prettiger , zal waarschijnlijk in een volle race wel wat settings moeten aanpassen morgen maar dat zien we dan wel.Voor mijn ogen is het een heel stuk fijner in ieder geval.Wil straks en vanavond het circuit gaan leren en lijkt me goed idee om een richttijd te hebben !

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:19
fietsbob schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:19:
Bedank allen voor de uitleg. Ik ga eerst de instellingen van de camera aanpassen en als dat niet lekker rijdt dan moet de knip getrokken worden ben ik bang O-)
Je zou nog kunnen proberen je monitor dichterbij te plaatsen. Met wat passen en meten heb ik hem 10cm dichterbij kunnen plaatsen en dat scheelde toch een paar graden fov.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:16:
Kan iemand mij vertellen wat de Got aliens voor rondetijd zetten op Road America met de Cayman ? Ik heb van de week na weer problemen met iracing / Oculus rift S , mijn opgespaarde vakantiedagen verzilverd en een goede pc aangeschaft .Na vandaag alles weer te hebben gedownload en geinstalleerd blijkt dit een goede keuze te zijn , ik kan nu in vr alles op max/ high zetten zonder problemen , dat kijkt en racet alvast een stuk prettiger , zal waarschijnlijk in een volle race wel wat settings moeten aanpassen morgen maar dat zien we dan wel.Voor mijn ogen is het een heel stuk fijner in ieder geval.Wil straks en vanavond het circuit gaan leren en lijkt me goed idee om een richttijd te hebben !
Ik heb nog niet gereden dus geen rondetijd (en ik ben ook geen alien 😆).

Wat ik je wel nog kan adviseren; maak een account aan bij VRS. Zelfs met een gratis account kun je voor de MX5 je data en rondes (beperkt bij gratis account) vergelijken met hun alien rondes, ik denk dat dat je veel meer gaat helpen dan een nieuwe PC.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
SytseHartvelt schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 14:10:
Een paar dagen geleden de Audi R8 en Road America gekocht om deze week IMSA te rijden. Het heeft me een hoop iRating gekost, maar Road America is wel een bijzonder leuke baan. Ik krijg hem nog niet in de 2:05's alleen. Vooral bocht 1/2 heb ik het gevoel dat ik meer snelheid mee zou kunnen nemen, maar ik heb nog niet genoeg vertrouwen in de auto om dat te laten lukken.
Bocht 1 en 2 is in mijn ogen de kunt niet te vroeg in ts sturen, voor de rest gewoon je tijd nemen om jezelf te verbeteren. Ik begon de week met rondjes 2.05.laag en zit nu op 2.02.laag. Geef jezelf de tijd en kijk wat youtube filmpjes (persoonlijk kijk ik graag naar Dave Cam). Vanavond ga ik zelf eens proberen de bandenspanning wat te verlagen, ik zie dat de heren met snelle tijden de spanning net iets lager hebben staan.
Volgende week 60 minuten IMSA op Spa, dat wordt leuk.
Daar kijk ik ook naar uit!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
2.02.laag? Dat is in de GTE's dan gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hmm..ik doe hier toch niets fout bij de start? Ik start van pole, neem alleen de bocht een beetje ruim en P2 wacht. Ik had hierdoor op S/F lijn al een seconde te pakken. Ik ben de fraaie groene auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:12:
Hmm..ik doe hier toch niets fout bij de start? Ik start van pole, neem alleen de bocht een beetje ruim en P2 wacht. Ik had hierdoor op S/F lijn al een seconde te pakken. Ik ben de fraaie groene auto.

[YouTube: Start IMSA Pilot]
Jij bepaalt de snelheid nadat de pacecar weg is. Ook al wordt er nog geen groen gegeven.
Dus je doet het slim. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Yes, wat Joep zegt. P2 had je beter in de gaten moeten houden. Doordat hij jou inhaalt, reageert hij veel te laat op jouw acceleratie. Door de manier waarop je je vraag stelt krijg ik het idee dat er mensen op voice aan het klagen waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
correcto schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 15:19:
[...]

Je zou nog kunnen proberen je monitor dichterbij te plaatsen. Met wat passen en meten heb ik hem 10cm dichterbij kunnen plaatsen en dat scheelde toch een paar graden fov.
Dat gaat niet beter op een GT1 Evo. De steun kan niet dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SytseHartvelt schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:36:
Yes, wat Joep zegt. P2 had je beter in de gaten moeten houden. Doordat hij jou inhaalt, reageert hij veel te laat op jouw acceleratie. Door de manier waarop je je vraag stelt krijg ik het idee dat er mensen op voice aan het klagen waren?
Dank beide, ja ik kreeg wat moppers na de race. Vond zelf ook al dat ik niks mis deed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Je remt, is die bocht niet met 90 te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06
Je kan de juiste FOV aanhouden en kiezen voor een off of onscreen oplossing.

Onscreen, zoiets als RacelabApps
Wat trouwens ook goed werkt met tripples ;)

Offscreen is misschien eleganter : een oude mobiel
Dit is mijn reserve Nexus 5x, data gaat via wifi en komt uit Simhub
Via een 3D geprinte stand op mijn SC2 staan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1kum7nytU9SQGruR6hKwddiDCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4KYCvuOn34V2ZxdrlvO0Akt.jpg?f=fotoalbum_large

Maar om heel eerlijk te zijn, een goeie tripple setup of VR blijft de beste oplossing ;)

[ Voor 0% gewijzigd door raymondw op 28-03-2020 17:28 . Reden: typo ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanmiddag voor het eerst mee gedaan met een LMSA race op Road America. Dit was überhaupt mijn 1e race waar ik een pitstop zou moeten maken dus dit bracht wat onzekerheid met zich mee. Ik dacht laat ik in ieder geval voor de BMW M8 kiezen want die ken ik goed en daar heb ik nog wel enkele VRS setups van liggen. Alleen toen ik de setup had geladen kreeg ik onderstaande melding en heb dus geen enkel idee welke aanpassingen ik moet doen om de setup te kunnen gebruiken. Kunnen jullie mij daarmee helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hLvOcmZUF1OnXLylvkAajbpGS7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l4AHuQUb1Qp4NBL0h2kTkCSt.png?f=fotoalbum_large

De race uiteindelijk met de baseline gereden maar na 2 bochten was deze eigenlijk al voorbij door een crash voor me die ik niet kon ontwijken waardoor een pit repair nodig was van 11 minuten. Uiteindelijk maar besloten om te disconnecten. Volgende keer hopelijk meer geluk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
fietsbob schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Dat gaat niet beter op een GT1 Evo. De steun kan niet dichterbij.
Edit: Er zit best wel veel ruimte tussen de staanders en het wheeldeck van Evo. In die ruimte heb ik de monitor arm kunnen monteren. Dat scheelt iets van 8 cm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZP9CxPde3rhuLFdTQVgxU9oaA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOr4kQ8p6tRuyy5Igi6cKUq3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@Doubleoz
Je camber voor en achter is te hoog.
Dit is aangepast in de updates van de afgelopen weken.
OF de setup opnieuw downloaden
OF je setup aanpassen

camber front omlaag
camber achter omlaag
rijhoogte achter omlaag (spring perch offset aanpassen)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:29:
Alleen toen ik de setup had geladen kreeg ik onderstaande melding en heb dus geen enkel idee welke aanpassingen ik moet doen om de setup te kunnen gebruiken. Kunnen jullie mij daarmee helpen?
Sinds de afgelopen release is camber minder dan 4.5 of 5 graden niet meer mogelijk. Dus de camber een paar klikjes lager en je setup zou weer moeten werken. Zodra de rode achtergrond verdwijnt is hij goed.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
@fietsbob ziet er goed uit ! Stevig genoeg in ieder geval .Welk stuur heb jij van Thrustmaster ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
raymondw schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:37:
@Doubleoz
Je camber voor en achter is te hoog.
Dit is aangepast in de updates van de afgelopen weken.
OF de setup opnieuw downloaden
OF je setup aanpassen

camber front omlaag
camber achter omlaag
rijhoogte achter omlaag (spring perch offset aanpassen)
Om hier even op in te springen, je setup is zo te zien van afgelopen seizoen, oftewel nog op de oude banden. Alle GT-auto's hebben in de afgelopen major update het nieuwe bandenmodel gekregen, dat zul je ongetwijfeld gevoeld hebben. Oude setups 'werken' dus niet meer, want de hele auto reageert anders. Dus even op zoek naar een nieuwe setup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Imac2011 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:55:
@fietsbob ziet er goed uit ! Stevig genoeg in ieder geval .Welk stuur heb jij van Thrustmaster ?
T300 rs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenV8
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo allemaal,
Zoals ik hier de laatste dagen wel vaker heb gelezen ben ook ik nu van plan iracing te gaan doen. Was al langer van plan dit serieuzer op te pakken, maar nu heb ik er ook de tijd voor en heel veel zin erin.

De new members korting op de iracing site is natuurlijk ook een mooie aanbieding, alleen ik zit ermee dat ik geen credit card of paypal heb.
Wellicht een erge beginnersvraag, maar is het ook mogelijk om deze korting te krijgen en gewoon met internetbankieren oid te betalen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om 21:00 is er de Indycar iRacing Challenge, met bijna het hele Indycar veld + wat extra namen (Jimmie Johnson, Scott Speed). Helaas doet onze Rinus Veekay niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JeroenV8 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:19:
Hallo allemaal,
Zoals ik hier de laatste dagen wel vaker heb gelezen ben ook ik nu van plan iracing te gaan doen. Was al langer van plan dit serieuzer op te pakken, maar nu heb ik er ook de tijd voor en heel veel zin erin.

De new members korting op de iracing site is natuurlijk ook een mooie aanbieding, alleen ik zit ermee dat ik geen credit card of paypal heb.
Wellicht een erge beginnersvraag, maar is het ook mogelijk om deze korting te krijgen en gewoon met internetbankieren oid te betalen?
Leuk dat je ook iRacing gaat spelen. Ben zelf sinds vorig jaar zomer begonnen en nog geen seconde spijt van!

M.b.t. je vraag om de korting te verkrijgen. Volgens mij kan dit niet en moet je Paypal of een creditcard hebben. Maar wat zijn de bezwaren om een Paypal account aan te maken? Hier kun je namelijk gewoon je bankrekening aan koppelen waardoor het eigenlijk gewoon internet bankieren is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV8
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-05-2024
Doubleoz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Leuk dat je ook iRacing gaat spelen. Ben zelf sinds vorig jaar zomer begonnen en nog geen seconde spijt van!

M.b.t. je vraag om de korting te verkrijgen. Volgens mij kan dit niet en moet je Paypal of een creditcard hebben. Maar wat zijn de bezwaren om een Paypal account aan te maken? Hier kun je namelijk gewoon je bankrekening aan koppelen waardoor het eigenlijk gewoon internet bankieren is.
Dankjewel voor je snelle antwoord.
Heb paypal nog nooit nodig gehad, wist niet dat je het gemakkelijk kon koppelen, dus dat ga ik nu doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JeroenV8 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Dankjewel voor je snelle antwoord.
Heb paypal nog nooit nodig gehad, wist niet dat je het gemakkelijk kon koppelen, dus dat ga ik nu doen!

'Binnen GoT is het gebruikelijk JoepW als referral op te geven. Van die gelden kunnen de diverse zaken georganiseerd worden';-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
SytseHartvelt schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Om hier even op in te springen, je setup is zo te zien van afgelopen seizoen, oftewel nog op de oude banden. Alle GT-auto's hebben in de afgelopen major update het nieuwe bandenmodel gekregen, dat zul je ongetwijfeld gevoeld hebben. Oude setups 'werken' dus niet meer, want de hele auto reageert anders. Dus even op zoek naar een nieuwe setup :)
Ik had nog niet veel kunnen racen dit nieuwe seizoen dus had het nog niet gemerkt. Maar dank voor de info want met de aanpassingen van camber en de spring perch kom ik er niet uit. De wijziging zijn dermate groot om de meldingen weg te krijgen dat het een totaal andere setup is. Wel balen alleen dat ik met VRS net hebt verlengd voor 1 datapack (Porsche GT4) en nu dus geen andere setups kan downloaden en hier nog 20 dagen op moet wachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
raymondw schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:28:
[...]

Je kan de juiste FOV aanhouden en kiezen voor een off of onscreen oplossing.
Maar om heel eerlijk te zijn, een goeie tripple setup of VR blijft de beste oplossing ;)
Ik heb dit op een 7 inch tablet, voor mn triple screen setup. Met JRT Dashboard
Kan echt niet meer zonder!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Vanavond een IMSA race gereden waarbij ik met Jeroen Bleekemolen in dezelfde split zat.
(Ik neem aan dat het DE Jeroen Bleekemolen is)
Helaas werd hij al vrij snel van de baan af gereden door iemand anders :)

De race erna nog een momentje meegemaakt waarbij ik na een domme actie de achterkant verloor, aangereden werd, en waarbij heel zachtjes mijn achtervleugel bovenop de bandenstapel terecht kwam waardoor de auto wat opgetild werd en ik niet meer weg kon rijden 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Vorige week mijn Intel 7600K ingeruild voor een nieuwe AMD 3700X.
Naast een hoop meer eyecandy :9 helpen de extra cores ook bij taken zoals het live opnemen van mijn VR beeld (ipv achteraf de replay opnemen).

Zie onderstaand voorbeeld van mijn VR opname (y) én hoe ik bij de start ff genaaid word :(

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Xenophoben schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Als je naar my documents op je pc gaat - > iracing dan vind je daar een bestand met app.ini
Pas het volgende van 1 naar 0 aan en sla het bestand op : autoResetPitBox=0
Je tanked dan niet meer en geen banden wissel .
Misschien domme vraag maar moet deze instelling ook voorafgaand aan een race worden aangepast wanneer je een race gaat rijden waarbij je wel een pitstop moet maken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Maurice W schreef op zondag 29 maart 2020 @ 01:04:
Naast een hoop meer eyecandy :9 helpen de extra cores ook bij taken zoals het live opnemen van mijn VR beeld (ipv achteraf de replay opnemen).

Zie onderstaand voorbeeld van mijn VR opname (y) én hoe ik bij de start ff genaaid word :(

[YouTube: iRacing 20S2 | Porsche iRacing Cup series @Spa (VR view)]
VR opname ziet er goed uit. Scheelt weer een hoop tijd. Maar die start.... Pfff wat een mafkees

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05

Thanks voor de tip :D

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Misschien domme vraag maar moet deze instelling ook voorafgaand aan een race worden aangepast wanneer je een race gaat rijden waarbij je wel een pitstop moet maken?
Nee, wat dit doet is de vinkjes in je black boxes voor banden en brandstof standaard uitzetten. Als je een race gaat rijden waar je wel wilt pitten kun je die dus in de auto in je black boxes handmatig weer aanzetten.

Ps als je crew chief gebruikt voor je pit strategie regelt deze het voor je ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Doubleoz schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Nee. Je moet dan even op de grid (of tijdens het rijden) de pit stop klaar zetten via de de black boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
Gisteren een Oculus Rift CV1 geleend van een vriend van me. Hij ging hem verkopen, zat nu onder stof bij wijze van spreken. Uiteraard, snel geprobeerd in iRacing en moet zeggen: het is erg leuk, inlevingsvermogen is nog béter.

Maar.. ik zit toch een beetje te twijfelen. Waarschijnlijk kan ik een voor een goeie deal het van hem overkopen, maar ik ben nog niet volledig overtuigd. De SDE stoort me, en ik ben een sucker voor graphics. Altijd al geweest, dus dat het wat blurry ziet stoort me enorm.

Jammer, ik zal waarschijnlijk voor triples gaan. :)

(Sorry, dit ging niet per se over iRacing, beetje offtopic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrianV
Wellicht allang bekend bij de meeste.. RaceLabApp is een gratis overlay tool voor iRacing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw

Mijn 3950x doet 12 % met iRacing, paaar cores die 4.75Ghz _O-

Heb je ook een protest ingediend omtrent de start?
Lijkt mij wel dat iemand hier een leuke penalty voor krijgt, in deze periode is 3 a 5 dagen ban een leuke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
jmignolet schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:49:
Gisteren een Oculus Rift CV1 geleend van een vriend van me. Hij ging hem verkopen, zat nu onder stof bij wijze van spreken. Uiteraard, snel geprobeerd in iRacing en moet zeggen: het is erg leuk, inlevingsvermogen is nog béter.

Maar.. ik zit toch een beetje te twijfelen. Waarschijnlijk kan ik een voor een goeie deal het van hem overkopen, maar ik ben nog niet volledig overtuigd. De SDE stoort me, en ik ben een sucker voor graphics. Altijd al geweest, dus dat het wat blurry ziet stoort me enorm.

Jammer, ik zal waarschijnlijk voor triples gaan. :)

(Sorry, dit ging niet per se over iRacing, beetje offtopic.)
Tsja hangt misschien een beetje van de prijs af. Ik had een first gen osvr hdkr2 van razor. Een beetje te vergelijken met de cv1. Maar ben vanwege het sdr (alhoewel me dat steeds minder stoorde) en vooral de erg lage resolutie overgestapt naar een hp reverb. En wat een verschil zeg, kan tenminste nu de borden zien en de apex. Je betaalt er wel voor natuurlijk en het nadeel vind ik dat de sweetspot niet heel groot is maar de resolutie is geweldig. Dit heeft voor mij de kwaliteit van de VR beleving op een hoger plan gezet.

Moraal van het verhaal: denk dat je op langere termijn beter af bent met minimaal een rift S maar als je de beste graphics wil kun je niet om de hp reverb heen. Wel even je ipd checken, 64 is geloof ik ideaal zelf heb ik ongeveer 68.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:14
raymondw schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:34:
[...]

in deze periode is 3 a 5 dagen ban een leuke...
Interessant hoe verschillend "deze periode" beleefd wordt. Ik ben meer thuis, maar heb minder vrije tijd. Iets met kinderen, thuisonderwijs en thuiswerken daar nog naast. Ik merk ook dat ik dan liever voor de snelle bevrediging ga in de vorm van Netflix dan een hele race rijden. Ben een beetje jaloers wel. Deze periode lijkt me een stuk minder stressvol zonder de verantwoordelijkheid van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
SlaadjeBla schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Interessant hoe verschillend "deze periode" beleefd wordt. Ik ben meer thuis, maar heb minder vrije tijd. Iets met kinderen, thuisonderwijs en thuiswerken daar nog naast. Ik merk ook dat ik dan liever voor de snelle bevrediging ga in de vorm van Netflix dan een hele race rijden. Ben een beetje jaloers wel. Deze periode lijkt me een stuk minder stressvol zonder de verantwoordelijkheid van kinderen.
Ja hier hetzelfde, dacht nu wel weer eens iracing aan te kunnen zwengelen en eens wat racejes te kunnen rijden en mijn irating omhoog te kunnen brengen. Maar met kinderen thuis, huiswerk en allerlei klussen valt het toch weer tegen. Misschien volgende week wat meer tijd. Wie weet😁

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-09 13:08
dozo71 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Tsja hangt misschien een beetje van de prijs af. Ik had een first gen osvr hdkr2 van razor. Een beetje te vergelijken met de cv1. Maar ben vanwege het sdr (alhoewel me dat steeds minder stoorde) en vooral de erg lage resolutie overgestapt naar een hp reverb. En wat een verschil zeg, kan tenminste nu de borden zien en de apex. Je betaalt er wel voor natuurlijk en het nadeel vind ik dat de sweetspot niet heel groot is maar de resolutie is geweldig. Dit heeft voor mij de kwaliteit van de VR beleving op een hoger plan gezet.

Moraal van het verhaal: denk dat je op langere termijn beter af bent met minimaal een rift S maar als je de beste graphics wil kun je niet om de hp reverb heen. Wel even je ipd checken, 64 is geloof ik ideaal zelf heb ik ongeveer 68.
Heb je er geen goede GPU voor nodig? Ik zit nl. met een RTX 2060 Super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@dozo71 en @jmignolet graag verdere dialoog in DM of VR topic: [VR] Algemeen VR(-ervaringen) topic

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
jmignolet schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:17:
[...]

Heb je er geen goede GPU voor nodig? Ik zit nl. met een RTX 2060 Super.
Ja klopt, minimim is een gtx 1080 die ik dan ook heb. Vindt het daarmee goed te doen. Maar denk dat de rtx2060 super er niet ver van daan zit wat betreft prestaties. Bovendien is de sps beter geimplementeerd. Dus naar mijn mening zou het moeten kunnen.

Ik heb wel als ik het check met fpsvr dat mijn cpu op 40% staat en de gpu op over de 90. Dus misschien in de toekomst wel een gpu upgrade maar ik wacht wel tot de nvidia 3000 series uit komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
Ooh ja sorry,
Kan een mod het misschien verplaatsen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

[YouTube: iRacing 20S2 | Porsche iRacing Cup series @Spa (VR view)]
Wauw! Hoe zorg je er voor dat je iRacing zo mooi mirrort? Als ik de mirror window maximaliseer floept hij regelmatig terug naar een Ieniemienie resolutie (400x300 ofzo) en ik heb daar nooit een oplossing voor kunnen vinden. Verder gebruik je gewoon OBS neem ik aan?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Naja, damagemodelnetcodegrmbl :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Arfman schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Wauw! Hoe zorg je er voor dat je iRacing zo mooi mirrort? Als ik de mirror window maximaliseer floept hij regelmatig terug naar een Ieniemienie resolutie (400x300 ofzo) en ik heb daar nooit een oplossing voor kunnen vinden. Verder gebruik je gewoon OBS neem ik aan?
Mijn mirror window veranderd niet vanzelf, die staat op 1920x1080.
OBS inderdaad.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Hi ben bezig om mn eigen rig op te zetten voor iracing.
Ben maar meteen voor een triplescreen setup met 27 inch schermen gegaan (1080p) in t kader van doe t meteen goed. Nu is alleen de vraag in welke hoek kan je de schermen ten opzichte van elkaar het beste zetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat je zelf het fijnst vind. Ik wou zo'n groot mogelijk FOV en de rig staat bij mij in een hoek met niet heel veel ruimte. Ik heb dus voor 60 graden gekozen waardoor ik er lekker in zit. 180 graden fov is op de meeste circuits wel mogelijk hiermee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Juliankarssies schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:50:
Ben maar meteen voor een triplescreen setup met 27 inch schermen gegaan (1080p) in t kader van doe t meteen goed. Nu is alleen de vraag in welke hoek kan je de schermen ten opzichte van elkaar het beste zetten?
https://forum.reizastudio...e-screens-immersion.4009/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
SlaadjeBla schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb het razend druk met werk en thuis onderwijs, maar 's avonds Netflix is niet mijn ding ;)
Mijn werk is juist van avond en nacht uren naar de dag gegaan. Heb nu iets meer tijd voor mijn gevoel.

Anyway, Mosport heeft een goeie flow met VRS. Jammer dat mensen in de eerste ronde al willen pushen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Arfman schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Mijn video's zien er precies hetzelfde uit volgens mij. Ik doe niks bijzonders, bij mij is het gewoon fullscreen altijd ook al is het windowed. Ik gebruik ook OBS.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Juliankarssies schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:50:
De tools aanwezig in iRacing zijn zeer simpel en duidelijk.
De afstand van je ogen tot het middelste scherm en de breedte van de schermen bepalen voor 100% de FoV.
Er is weinig keuze ;)
Het hele idee is om recht op elke van de drie schermen te kijken als je je hoofd er naar toe draait.
En als je 180 graden FoV (wilde ik ook) wilt bereiken moet je kijkafstand kleiner zijn dan de breedte van het scherm en zal de hoek van je schermen tussen 60 en 66 graden uitkomen.
Op deze site staat een heleboel info gerelateerd aan iRacing (en niet aan een andere Sim/Game, sorry @smollynl ;) ): http://edracing.com/edr/3monitors.php

Ennuh... Welkom :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
JoepW schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:45:
[...]

De tools aanwezig in iRacing zijn zeer simpel en duidelijk.
De afstand van je ogen tot het middelste scherm en de breedte van de schermen bepalen voor 100% de FoV.
Er is weinig keuze ;)
Het hele idee is om recht op elke van de drie schermen te kijken als je je hoofd er naar toe draait.
En als je 180 graden FoV (wilde ik ook) wilt bereiken moet je kijkafstand kleiner zijn dan de breedte van het scherm en zal de hoek van je schermen tussen 60 en 66 graden uitkomen.
Op deze site staat een heleboel info gerelateerd aan iRacing (en niet aan een andere Sim/Game, sorry @smollynl ;) ): http://edracing.com/edr/3monitors.php

Ennuh... Welkom :+
Klopt, maar komt overal op t zelfde neer en ik vond dit een duidelijke write down voor t begrip en zodat je het ook zelf uit kunt rekenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pr0mo
  • Laatst online: 15:59
De afgelopen twee dagen veel BMW 12.0 races gedaan wat een drama... irating is van 1200 naar 900 gegaan.

De pace van mij is redelijk maar wordt zoveel van de baan gereden :O.

Wat dat betreft ervaar ik de races met de skip toch een stuk beter, minder crashes en cleaner racen.

Ligt dit aan mij? wat ervaren jullie?

iracing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrianV
pr0mo schreef op zondag 29 maart 2020 @ 15:04:
De afgelopen twee dagen veel BMW 12.0 races gedaan wat een drama... irating is van 1200 naar 900 gegaan.

Wat dat betreft ervaar ik de races met de skip toch een stuk beter, minder crashes en cleaner racen.

Ben recentelijk begonnen en had de BMW 12.0 auto gekocht (M8) en na een aantal races heb ik besloten om meer Mazda MX5 races te doen zodat je safety rating en iRating omhoog kan halen.
Steek ook de hand in eigen boezem en kijk wat jij kan doen om incidenten te voor komen, mijn pace en ervaring is nog niet genoeg om het volledige uit de M8 te halen.

Een plek verliezen is geen probleem zolang je niet voor het podium strijd, werk aan clean races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:19

Arfman

Drome!

Linc schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:40:
[...]

Mijn video's zien er precies hetzelfde uit volgens mij. Ik doe niks bijzonders, bij mij is het gewoon fullscreen altijd ook al is het windowed. Ik gebruik ook OBS.
Bedankt @Linc en @Maurice W . Ik ga het eens proberen met de Oculus mirror tool, hopelijk floept die niet steeds terug qua resolutie. Geen idee waarom dat bij mij gebeurt, misschien te maken met SimCommander of 1 van de andere achtergrondtooltjes ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Ik heb afgelopen dagen dezelfde ervaring moet ik bekennen. Heb zeker zelf niet foutloos gereden maar ben verschillende keren van de baan gereden. Wellicht trekt deze klasse toch ook veel minder ervaren racers aan en in combinatie met de duur van de race dat er meer risico wordt genomen. Maar het kan erg frustrerend zijn. Probeer vooral je eigen pace te verbeteren waardoor je vaker vooraan start, dan is het risico om in de problemen te komen ook kleiner.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71

Ben na een tijdje geen iracing vandaag weer eens begonnen met de skip barber. Heb ondanks het thuis zitten niet heel veel tijd maar ga het toch maar weer proberen😁 Nog wat imsa practice gedaan maar vind de races in de skip toch wel erg leuk.

Ik ervaar het als afwisselend goed en soms bagger. In de eerste race er keihard in de eerste ronde afgekegeld, kwam een vol in de zijkant zetten. In de tweede race er goed door gekomen maar dan zelf weer foutjes gemaakt.
Ik denk dat er bij hoort. Ik kan me er niet heel erg druk meer over maken tenzij het opzettelijk is. Maak zelf ook meer dan genoeg fouten.

Door gebrek aan de tijd om er serieus mee aan de slag te gaan blijft mijn irating schommelen.
Ben al blij met een leuke race 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
De BMW 12.0 is maar 12 minuten racen dus iedereen wil graag koste wat kost zo snel mogelijk naar voren.
Ik ervaar hetzelfde, ik vind de BMW wel leuk rijden, daarom rij ik nu de IMSA. Dat is 45 minuten racen en dan merk je dat het wel (iets) beter gaat omdat de race gewoon veel langer is. En volgens mij uit m’n hoofd is IMSA ook C klasse en BMW 12.0 is D klasse. Maar alsnog zul je de eerste ronde wel uit de problemen moeten blijven want je hebt altijd mensen die ongelukken maken of hun auto in een spin krijgen. Maar zoals gezegd misschien even een paar races met de MX5 rijden en zorgen dat je safety rating omhoog gaat zodat je in de C klasse terecht komt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BrianV

Zie hier mijn spannendste race zover in iRacing, ik neem jullie mee vanaf ronde 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

raymondw schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:30:
[...]

Anyway, Mosport heeft een goeie flow met VRS. Jammer dat mensen in de eerste ronde al willen pushen :(
zeker een leuke baan om op te rijden, maar racen valt niet mee; zelfs al ben ik een seconde per ronde sneller, inhalen is vrijwel onmogelijk... vooral omdat opkomen lange rechte stuk anderen meestal net ff betere exit hebben zodat slipstream ook niet lukt.

Ik ben overigens alle 3 de races die ik deze week deed vanuit de pit gestart om problemen te voorkomen. Zo heb ik flink SR getankt en ben ook steeds een man of 10-15 voorbij gegaan doordat zij crashten.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:36
Heeft de teamspeak een nieuwe wachtwoord? Ik kom er niet in :( Kan iemand mij PB-en?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
AequitasII schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:48:
Heeft de teamspeak een nieuwe wachtwoord? Ik kom er niet in :( Kan iemand mij PB-en?
Staat op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Hartelijk dank voor de tips, nu nog even wachten tot de pc binnen is en dan racen😎

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Bijna 9000 nieuwe accounts deze week!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGNhezIUTIfgRX8LSC4wWTDymFQ=/f/image/c6TAuYfxljKYF6iZUg59Yj6L.png

Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/2322320.page

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nou dit was gewoon niet leuk.
R1: Aangereden snelheid kwijt. Divebomb/Iemand haalt de bocht niet. 0 Excuses.
R2: Incident melding met vette schuiver voor me. Maar ik werd toch ingehaald en daarbij aangereden met terminale schade.

Echt niet op nivo!
Sowieso zag ik weer erg veel net ff te agressief rijgedrag (lees inhaalacties die eigenlijk net niet kunnen) . Maar dat zal wel aan mij liggen.....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

derx666

mecker ende blaet

Net de 4 uur vln race gedaan met de 911cup. Kwam net zoals teamgenoot Frank in de 3e split terecht. Kwali ging opzich wel goed, en op p5 gekwalificeerd van de 11 met een tijd van 8:08.774. Zo snel was ik nog niet geweest, maar was evengoed nog 3s langzamer dan P1 ;)
Start ging wel goed, maar nam geen risico, en liet een Iberia rijder dus maar voorgaan. Hij kwam tussen Frank en mij in te zitten, maar nam veel risico, en ging een paar keer bijna de muur in. Maar lekker ruimte gelaten dus, maar dit had het nadeel dat ik aan het einde van de ronde een do or die actie van diegene achter me te verduren kreeg. Hij dook naar de binnenkant in de remzone van de laatste bocht, ik gaf hem 2 autobreedtes ruimte, maar zelfs daar had ie niet genoeg aan, en rostte z'n auto zo in m'n flank. Auto bijna over de kop, en achteruit de vangrail in. Scheelt dat we 1 fast repair hadden, dus meteen de pits in gedoken, had ik m'n banden nog aan staan... Pfff 8)7
Hierdoor kwam ik nog achter de Gt4 en TCR auto's terug op de baan. Discord chat maar uitgezet, hoofd omlaag en gaan met die banaan. Aan het einde van die stint ging het wel nog even mis bij het uitkomen van de Karoussel. Auto zette ineens een stap opzij, en ik schoof zo met m'n neus de muur in. Tikje was opzich niet heel hard, en aangezien ik toch moest pitten was het niet zo'n probleem. Had 17s optional repairs, waarvan er al 10s ofzo tijdens de banden wissel weg waren. De overige ook nog gepakt en doorgegaan. Voor me vielen ze een voor een uit, en met nog anderhalve stint te gaan lag ik op P6.
Aangezien ik al de hele race aan het fuelsaven was, was ik waarschijnlijk de enige die continu 8 rondes per stint haalde. Ik was aan het twijfelen of ik voor de laatste korte stint van 4 rondes geen banden zou pakken, en het plan was eigenlijk om het niet te doen. Echter op de een of andere manier leek het tijdens de laatste ronde voor de laatste pitstop net alsof de auto bijna geen grip meer had. Ik vond uitrijden belangrijker dan finish positie, dus koos ik ervoor om toch maar banden te pakken. Dat was de goeie keuze, aangezien in de laatste paar rondes er nog 2 de muur in gingen. Door mijn fuelsaven en extra ronde vanwege de stop kwam ik op een andere strategie dan de rest, en zo won ik nog een plekje.
Uiteindelijk P3 van de 911cup class en P8 algemeen. Van te voren had ik hiervoor getekend ;) Achteraf ook, want P1 en P2 (mijn teammaat Frank) waren te snel, en die had ik toch niet bij kunnen houden.
Leuke maar erg vermoeiende race. 4 uur achter elkaar racen op de nordschleife gaat je niet in de koude kleren zitten :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik kan opeens niet meer inloggen op de site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game-Freak
Zojuist weer een IMSA achter de rug. Na slechts 1 kwalificatie ronde moest ik starten vanaf P20. Met een klein beetje hulp van een andere auto kwam ik door bocht 1 heen :)
Uiteindelijk op P5 geëindigd, in ieder geval 2 plekken boven Jeroen Bleekemolen O-) :*)

1462 (+75) CLASS C 3.39 (+0.13)

https://members.iracing.c...id=31399360&custid=432228

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:29

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:56:
Nou dit was gewoon niet leuk.
R1: Aangereden snelheid kwijt. Divebomb/Iemand haalt de bocht niet. 0 Excuses.
R2: Incident melding met vette schuiver voor me. Maar ik werd toch ingehaald en daarbij aangereden met terminale schade.

Echt niet op nivo!
Sowieso zag ik weer erg veel net ff te agressief rijgedrag (lees inhaalacties die eigenlijk net niet kunnen) . Maar dat zal wel aan mij liggen.....
Dit...
Hierom rij ik ook al een paar weken niet meer mee. Vindt de GT4 niet echt leuk, maar ook de racekraft laat vaak best wel te wensen over. Sommigen lijken wel te denken alsof het om een berg geld gaat ofzo, zo agressief wordt er gereden. Mensen het is voor de fun, leven en laten leven. Maak geen move waarvan je het klote zou vinden als iemand anders dat bij jou deed. Rij niet op 105% maar op 90-95%. Zo is het voor iedereen leuk.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Excuses voor de start crash in de tweede race op het rechte stuk. Ik dacht eigenlijk dat Ruud juist naar me toe kwam maar in de replay zag ik dat ik licht naar rechts stuurde en Ruud raakte.

Maar ook al is het een fout van mij, ik zie dit niet als agressief rijden, we reden gewoon naast elkaar en ik ging niet voor een move of positie of zo, maar maake een kleine stuurbeweging te veel omdat ik dacht dat ik anders op het gras zou komen.

[ Voor 40% gewijzigd door MDenessen op 29-03-2020 22:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Het agressieve rijden viel mij ook op, en ik heb me er ook door laten opfokken denk ik want ook ik heb me er schuldig aan gemaakt, terwijl ik er nomraal juist prat op ga een nette, eerlijke rijder te zijn.

Excuses aan Bas en Victor die ik er in de hoofdrace in T1 af kegelde.... :$ |:(
Instant karma zorgde ervoor dat ik de ronde erna door een blokkerende rem van de rijder achter me er nog veel harder afgeramd werd en met 1:30 tow de pit in gesleept werd...

Is het misschien een idee om de reversed grid aan te passen naar bijv. top 10 of top 15? Nu krijg je dat onervaren en veel langzamere mensen vooraan zitten wat m.i. de eagerness van de snelle rijders achteraan en daarmee ook chaos vergroot.
Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het alleen aan de snelle (of alleen aan de langzamere rijders) ligt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Raimond613 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 22:29:
Is het misschien een idee om de reversed grid aan te passen naar bijv. top 10 of top 15? Nu krijg je dat onervaren en veel langzamere mensen vooraan zitten wat m.i. de eagerness van de snelle rijders achteraan en daarmee ook chaos vergroot.
Overigens wil ik daarmee niet zeggen dat het alleen aan de snelle (of alleen aan de langzamere rijders) ligt.
Dit hebben we bij AC ook veel gezien, oplossing was om Fun races te organiseren.
Mensen kunnen dan wennen aan de "echte" races en de rode mist ;)

Zelf vandaag op Mosport met VRS express achter #3 blijven rijden op 1s om rust te houden.
Ga ik er af op marbles door #23 te lappen |:(
Ook al ben je 1,5s per ronde sneller in practice, racecraft is niet iedereen aangeboren :X

Pagina: 1 ... 241 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies