Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 209 ... 244 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:03
Thx. Denk dat ik dat maar ga doen. Dat 2tje erachter is ook niet wat. Hopelijk morgen de GT1 in mekaar zetten. En dan eens kijken of ik nog kan racen...

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:23
Je naam kan je gewoon aan laten passen door support. Ik heb ook gewoon een nieuwe account aangemaakt 2 jaar nadat ik ooit eens was begonnen (had geen race gereden).

En inderdaad: de deals voor non-members zijn een stuk scherper dan voor members.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
JoepW schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:37:
Je kan veel beter je oude account verlengen met de korting. Dan ga je verder waar je gebleven was ;)
Als je geen content hebt gekocht is een nieuw account wel voordeliger.

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-04 13:49
Ook een Oculus Rift S aangeschaft voor iRacing. Doet het prima, meest jammer vind ik blurry in de verte. Verder zie ik het beeld pas maximaal scherp als ik de Rift zo laag mogelijk op mijn neus zet, waarbij mijn neus bijna dicht gaat - het is nog net te doen.

Wat is erg fijn: goed de bocht in kunnen kijken en de apex beter inschatten.

FPS zijn uitstekend met een 9600K en 1080.

[Voor 19% gewijzigd door flopdoc op 03-12-2019 12:13]

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:33

Wormaap

Moderator Foto & Video
@flopdoc: wat voor mij hielp om het beeld scherp te krijgen was om ook wat te spelen met de hoek waarop’ie staat via de band die over je hoofd heen loopt. Ik moet hem meestal wel iets omlaag duwen, maar zeker niet zo ver als jij omschrijft. Gezichten verschillen natuurlijk, dus misschien heb je gewoon pech :P
Op medium detail heb ik ook steady 80FPS op een Ryzen 2700X en GTX1060 6GB :)

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 04-04 21:28
Voor de AccuForce eigenaren (er zijn hier een paar weet ik): hoe hebben jullie FFB gekregen als je iRacing opstart via de Beta UI? Heb die tot nu toe genegeerd maar AI kan alleen via de Beta UI en het moet toch maar een keer gebeuren. Ik heb IraingBetaUI.eze toegevoegd aan de "applications to watch for" instelling in SimCommander maar helaas, geen FFB. Stuur werkt wel/verwerkt inputs.

Iemand? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 04-04 21:15

garriej

Ik las ondertieten.

Hmm ik zie net op het iracing forum: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3680699.page
dat het nieuwe incident systeem ook gaat gelden voor veel officiële races.

"These new rules will be in most official series C Class and above." Opzich niet verkeerd. Maar wel jammer dat als je strats een zwarte vlag krijgt als je eraf getikt wordt en het gras in rijd(< flinke aanname, drive trough kan natuurlijk ook pas bij 10 of 15 x gegeven worden).

[Voor 30% gewijzigd door garriej op 03-12-2019 13:40]

iRacing Profile | Youtube

• Phydomir
  • Laatst online: 09:44

Phydomir

Dennis

Het zou me heel erg verbazen als ze het niet gewoon bij 17x houden voordat je wat krijgt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Phydomir schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 13:47:
Het zou me heel erg verbazen als ze het niet gewoon bij 17x houden voordat je wat krijgt.
Grote kans, Maar dit lost het 24uurs race probleem zoals in SPA wel een beetje op. Geen 500x meer omdat je dan teveel drive troughs krijgt.

• Arfman
Ik had gehoopt dat de drive-through in plaats van de zwarte vlag zou komen. Nu ga je krijgen dat je na 12x (of iets in die trant) eerst door de pitstraat mag tuffen (dat betekent effectief einde race met de gemiddelde korte races in iRacing) en na nog 1 off-track en een 4x eruit wordt geknikkerd. Ik zou liever zien dat de hele DSQ eruit wordt gehaald. Dan kun je eens in een blauwe maanden een griefer hebben maar daar is het protest systeem voor. Meh.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:25:
Ik had gehoopt dat de drive-through in plaats van de zwarte vlag zou komen. Nu ga je krijgen dat je na 12x (of iets in die trant) eerst door de pitstraat mag tuffen (dat betekent effectief einde race met de gemiddelde korte races in iRacing) en na nog 1 off-track en een 4x eruit wordt geknikkerd. Ik zou liever zien dat de hele DSQ eruit wordt gehaald. Dan kun je eens in een blauwe maanden een griefer hebben maar daar is het protest systeem voor. Meh.
Ja het is allemaal speculeren. Maar het kan ook zo zijn dat de limiet voor DSQ omhoog gaat en de pit penalty pas bij de 17 komt..

Ze zullen het vast nog verder fijntunen, mogelijk dat we hiermee ook van slowdowns afzijn, maar dat denk ik niet. Want dan kun je met een 1x volledig de baan afsnijden en iemand inhalen. Dan moeten ze daar weer een ander systeem voor bouwen. Waar je normaal een slowdown voor kreeg en ingehaald? positie terug geven.

• bluuuurgh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:49
En er kan nu vast geupdate worden:

https://members.iracing.com/download/member/home.jsp

iRacing Profiel

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 04-04 14:51
Iemand een idee wanneer Iracing weer online is? Vanavond weer eens tijd om te rijden maar zie dat de site offline is...

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tomolino schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:51:
Iemand een idee wanneer Iracing weer online is? Vanavond weer eens tijd om te rijden maar zie dat de site offline is...
Is altijd lastig te zeggen met de release van week 13. Maar https://testdrive.iracing.com/login.html is er vast wel weer, kun je lekker in alle autotjes en circuits rijden(ook die je niet bezit)

• RoelTM46
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 01-04 15:46
Filmpje van de Indycar met de nieuwe mat / chroom livery:

https://twitter.com/KCombs/status/1201879316717613058

iRacing Profiel

• The Otherside
  • Laatst online: 03-04 19:18
flopdoc schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:11:
Ook een Oculus Rift S aangeschaft voor iRacing. Doet het prima, meest jammer vind ik blurry in de verte. Verder zie ik het beeld pas maximaal scherp als ik de Rift zo laag mogelijk op mijn neus zet, waarbij mijn neus bijna dicht gaat - het is nog net te doen.

Wat is erg fijn: goed de bocht in kunnen kijken en de apex beter inschatten.

FPS zijn uitstekend met een 9600K en 1080.
Heb je sharpening al aangezet in je graphics tab en eventueel de waarde verhoogt in je renderDX11.ini?

Probeer dit eens, dat helpt enorm:

SharpeningAmount=165 (hoger of lagere waarde voor meer of minder sharpening naar smaak)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-04 21:48

BM

Moderator Spielerij
Update van zowat 10GB, qua filesize stevige update.

Mbt de nieuwe mogelijkheden in de liveries, ik voorzie een sh*tload aan chrome paints de komende periode :p

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• bluuuurgh
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 05-03 09:49
En weer online :).

In de AI omgeving zijn er al ovals en nascars te selecteren! eens even kijken wat er gebeurt.

Practice en Quali gingen prima, maar bij de race gingen alle AI direct vol naar de links de pitmuur in :D Nu is het geloof ik ook niet meer selecteerbaar.

https://i.gyazo.com/51c4af15d723e17c741a56fb33ff2975.jpg

[Voor 124% gewijzigd door bluuuurgh op 03-12-2019 18:49]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• pdukers
  • Registratie: september 2006
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:28:
[...]

Ja het is allemaal speculeren. Maar het kan ook zo zijn dat de limiet voor DSQ omhoog gaat en de pit penalty pas bij de 17 komt..
https://members.iracing.c.../50/3680699.page#11812574
For most series that are C Class and above, the DQ limit was placed at 17. With this new feature, 17 will issue a drive through penalty and 25 will be disqualified.

For the Endurance Lemans Series the incident limit was 60. In 2020 Season 1, 60 will be the point in which you get a drive through, with an additional drive through every 10 incidents after that. If a driver reaches 100 incidents they will be disqualified.

[Voor 17% gewijzigd door pdukers op 03-12-2019 19:04]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Lime Rock Park is een ijsbaan geworden.
Zelfs na 10 ronden lijken de banden nog niet warm.

Ik heb er nog nooit zoveel MX5s af zien gaan, er zijn er die er bij de start al afvliegen.

[Voor 34% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-12-2019 22:25]

• Franky Lupo
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 26-02 20:37
Vandaag de nieuw pedalen v3 fanatec gekregen, maar is nog even wennen.
Weet niet of het de pedalen zijn of de nieuwe versie van iRacing

• Pandanl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01-04 18:18
Telt de safety rating ook bij de huidige 13th Week BMW 12.0 Challenge of is SR niet van toepassing deze 13e week?

Xbox Live id: Esines

• Arfman
Pandanl schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:11:
Telt de safety rating ook bij de huidige 13th Week BMW 12.0 Challenge of is SR niet van toepassing deze 13e week?
In de Beta UI staat er heel mooi "Ranked" bij, dus SR en iR tellen mee.

Avondje nieuwe rig/iRacing build uitgeprobeerd. Rig is superstevig, krijg nu alleen weer last van m'n benen maar ik moet alles nog finetunen natuurlijk, kan ook gewoon zijn dat ik weer even moet wennen.

Iemand goed advies over hoe je nu eigenlijk het beste kunt zitten in een simrig/raceauto?

Voor wat betreft de nieuwe build: gaaf! Een 15 minuut race op Barcelona en Road America gedaan met de Porsche GT3 Cup en AI. Had de AI in Barcelona op 25-50% staan maar dat is veel te traag, lol. Op Road America op 75% staan en dat lijkt er al op. Behoeft nog verdere testen maar tot nu toe ziet het er goed uit en de CPU hit lijkt ook mee te vallen (belangrijk voor ij als VR user).

NTMv7 op de Porsche is ook wel even wennen zeg, de eerste rondes _echt_ geen grip!

NDM op de F3 is ook geinig. Uurtje practice gedaan op een Battle of the Little Wings server (Skip en F3), madness natuurlijk op Lime Rock maar a) dat circuit ziet er nu gaaf uit! en b) gaaf dat je op allerlei manieren de auto kunt beschadigen, waaronder keihard over curbs te knallen. Tot nu toe positief dus :)

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Arfman schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:45:
[...]
NTMv7 op de Porsche is ook wel even wennen zeg, de eerste rondes _echt_ geen grip!
Er klopt imo iets niet met die banden, die bak rijdt nog slechter dan voordien. Heb een burnout gedaan van bijna een minuut, 50 graden :?

iRacing Profiel

• Kloever
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 08:03
Zo, net voor een jaar gekocht. Morgen maar eens installeren ect. Rig komt morgen ook, dus later op de dag meteen maar eens testen.

Ryzen 5 2600 | Corsair Vengeance LPX 16G | MSI B450 Tomahawk | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | BMW Rim | iRacing Profiel

• raffie1999
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 02:15

8700k/1080ti. Heusinkveld Pro's/OSW/27 inch triples

• The Otherside
  • Laatst online: 03-04 19:18
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 19:26:
Lime Rock Park is een ijsbaan geworden.
Zelfs na 10 ronden lijken de banden nog niet warm.

Ik heb er nog nooit zoveel MX5s af zien gaan, er zijn er die er bij de start al afvliegen.
Weet niet of dat met Lime Rock te maken heeft of NTMv7 wat nu onder de MX5 zit. Met de Skipp had ik er naar paar (2) rondjes wel genoeg temp in zitten op Lime Rock. Met de Porsche op Brands Hatch gereden (ook NTMv7) en dat komt veel meer in de buurt van jou beschrijving. Eerste rondjes is het erg voorzichtig aan doen.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• Pandanl
  • Laatst online: 01-04 18:18
Voor het nieuwe seizoen hebben ze de eerste week Lime Rock Park - Full Course op de agenda staan voor de BMW 12.0 challange, dit is neem ik aan de grand prix versie?

Xbox Live id: Esines

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07:37

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 04-04 00:58
Hetgene wat mij is opgevallen bij de MX5 en de 911 GT3 Cup met NTM v7 is dat de force feedback standaard erg weinig is, hebben meer mensen dit ervaren?

Bij de MX5 leek het er ook echt op dat de grip pas na een ronde of 5 redelijk op niveau was, maar zodra je die dan hebt, dan gaat ie wel best lekker :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:02
Eerste ronden gisteren op Limerockpark waren nogal drifting style...
Helaas ronde 5 niet gehaald ivm iemand die hetzelfde had en besloot dan maar via mij de eerste bocht te halen :(

Tot op heden nog niet heel positief....

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3950X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• imbaco
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 03-04 16:03
Riqy schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:25:
Hetgene wat mij is opgevallen bij de MX5 en de 911 GT3 Cup met NTM v7 is dat de force feedback standaard erg weinig is, hebben meer mensen dit ervaren?

Bij de MX5 leek het er ook echt op dat de grip pas na een ronde of 5 redelijk op niveau was, maar zodra je die dan hebt, dan gaat ie wel best lekker :+
Precies mijn gevoel, in die mx5 was mijn stuur zo ligt dat ik dacht dat me stuur defect was. Bij andere wagens geen last van. Note: dit zijn mijn eerste vlieguren in Iracing.

• Loondijke
In de SKIP heb ik mijn T-300 volgens de auto-kalibratie-ingame rond de 10-11 staan. Maar de kalibratie van de MX5 ligt even uit mijn hoofd rond de 16-17 (kan hoger zijn, maar ben niet zeker).

Ik kalibreer dan ook mijn stuur elke keer opnieuw op een nieuwe baan of een andere auto. Anders klopt dit nooit.

[Voor 6% gewijzigd door Loondijke op 04-12-2019 09:22]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik post m hier ook maar even:

Nou alles aangesloten, wheelbase v2.5, v3 pedals en een formula carbon. BPK zat er inderdaad bij. Medium er gelijk ingestopt en dat voelt best lekker.

Wel erg wennen hoor, maar ik snap wel direct wat iedereen bedoeld dat de loadcell een game changer is.

De FFB settings is nog wel even mee spelen. Dit stuur heeft zoveel meer kracht als m’n g29. Ik zag wel dat de driftmode standaard op -5 stond, dan voel je alleen maar heel veel kracht zonder details. Die dus uitgezet en dat is een hele verbetering. Verder op t wheel alles t zelfde gehouden.

Welke settings gebruiken jullie in iracing? Ik heb nu 8nm en strength op 5. En dat voelt voor mijn gevoel al alsof ik elke bocht moet echt moeite moet doen om in te sturen. Dat zal vast wennen zijn of nog even met de instellingen spelen. Hoe hebben jullie t staan in iracing?

Al met al heeeel blij met de aankoop.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
raymondw schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:31:
Eerste ronden gisteren op Limerockpark waren nogal drifting style...
Helaas ronde 5 niet gehaald ivm iemand die hetzelfde had en besloot dan maar via mij de eerste bocht te halen :(

Tot op heden nog niet heel positief....
Bekend dingetje van NTM V7 en vergeet niet dat de MX5 stuurbekrachtiging heeft.

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Eric Hudec had gisteren ergens een tip geplaatst om de FFB in de MX5 op 22 te zetten als startpunt.

Edit:
Gevonden! https://members.iracing.c...ist/3680938.page#11814125

[Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 04-12-2019 09:22]

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• flopdoc
The Otherside schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 17:49:
[...]

Heb je sharpening al aangezet in je graphics tab en eventueel de waarde verhoogt in je renderDX11.ini?

Probeer dit eens, dat helpt enorm:

SharpeningAmount=165 (hoger of lagere waarde voor meer of minder sharpening naar smaak)
In de graphics tabl wel maar niet in de ini file. Zal het vanmiddag proberen, ben benieuwd!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

flopdoc schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:05:
[...]

In de graphics tabl wel maar niet in de ini file. Zal het vanmiddag proberen, ben benieuwd!
En wat bij mij ook hielp(weliswaar met de CV1) is in de .ini de "ixelsPerDisplayPixel" omhoog te zetten. Dit is gewoon supersampling, dit heeft dus een flinke impact op de performance, maar .2 extra hielp al enorm.

@flopdoc Hier nog de VR bible op het iracing forum: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page

Sowieso heeeel veer info te vinden daar.

Edit: Zo de Z4, Porsche cup car en nurburgring zijn gekocht. Dan kan ik tot eind januari in die twee series rijden. De kans dat uiteindelijk maar 1 serie de focus krijgt is wel groot. Maar wil sowieso de 8 weken halen voor de credits.

Kan ik tot dinsdag de nurburgring in de porsche oefenen :+

[Voor 35% gewijzigd door garriej op 04-12-2019 10:49]

• flopdoc
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:17:
[...]

En wat bij mij ook hielp(weliswaar met de CV1) is in de .ini de "ixelsPerDisplayPixel" omhoog te zetten. Dit is gewoon supersampling, dit heeft dus een flinke impact op de performance, maar .2 extra hielp al enorm.
Dank voor de tip!

• YouriVLD
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:31
Net wat races gedaan met de MX5 op Lime rock met het nieuwe banden model. Heel erg interessant rijden. In het begin moet je erg rustig aan doen en bij de start zie je ook iedereen lekker alle kanten op gaan. Na 3 rondjes is de grip een stuk beter. Al heel wat leuke gevechten gehad. *O* Je zie dat iedereen even moeten wennen met de MX5 en de bandjes.

Heb het gevoel dat je nog meer gedoseerd om moet gaan met remmen en gas geven. Super veel lol al ermee. Telkens achteraan starten en lekker naar voren rijden en inhalen. Genoeg mensen die er spinnen en dan rond plek 6/8 de finish over komen.

[Voor 5% gewijzigd door YouriVLD op 04-12-2019 11:01]

Logitec G29 // Fanatec CSL Elite Pedals iRacing

• raymondw
JoepW schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:55:
[...]

Bekend dingetje van NTM V7 en vergeet niet dat de MX5 stuurbekrachtiging heeft.
Ja, maar er is een verschil tussen geen gevoel en stuurbekrachtiging :|
Als ik zo mijn vergadering gedaan heb zal ik eens kijken naar de andere waarden.
Die 22nm klinkt iig wel aannemelijk.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3950X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 04-04 09:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Sinds deze week ook weer iracing opgepakt. Blijft toch een heerlijk spel! Gister de bmw op roval uitgelaten.. kwam ik erachter dat het een official was, p2 als resultaat :)

Net met de Porsche 911 gereden met ntmv7.. was een glijbaan. Maar daar heeft iedereen last van. Vergt een andere techniek rijden..

Ik doe btw elke keer met elke auto/ baan een auto ffb. Op de t300.. staat in Windows op 75% en de rest allemaal op 0

Ook maar wat nieuwe content gekocht voor komende tijd:) blijft leuk.. 13e maand uitgeven Haha.

Speel nu met een t300 alcantara, tis speelgoed maar hopelijk ga ik geen upgrade doorboor zoeken. Dan is het einde zoek!

[Voor 10% gewijzigd door Nickrsd op 04-12-2019 11:06]

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Nickrsd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 11:05:
Sinds deze week ook weer iracing opgepakt. Blijft toch een heerlijke spel racesim! ......
Kleine correctie doorgevoerd :Y

Deze was ik al weer vergeten, maar een kennis van me wees me er gisteren op.

Een commentaar op de Video die Tweakers ooit gemaakt heeft bij mij thuis... jaren geleden.

Deze is lachen

Er is weinig over van alles wat op de video staat O-)

[Voor 47% gewijzigd door JoepW op 04-12-2019 12:53]

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09:09
Haha wow, dat bandenmodel V7 op de Global Mazda :D Als je nu een random practice lobby joined wordt er meer gras gemaaid dan gereden. Moet zeggen dat hij ook wel eeerg loose is op koude banden. De Mazda is nu van prima instap karretje naar best pittig te handelen gegaan. Kan niet zeggen dat ik hem lekkerder vind rijden.

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02:44
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:17:
[...]

@flopdoc Hier nog de VR bible op het iracing forum: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3576791.page
Hij was dan wel niet aan mij gericht, maar thanks voor de tip :) Heb met de 'Pixelperdisplaypixel' een flinke stap vooruit gemaakt met mijn Rift S. Ik had de discussies op het officiële forum al wel zien staan, maar dacht eigenlijk dat dit tips waren om de FPS omhoog te krikken. Nu de VR Bible maar even gevolgd en de grafische pracht is er nog mooier op geworden :9

Een week of 2 terug ben ik begonnen in de Rookies op dit account (dat ik ooit al eens had aangemaakt, zonder 2'tje erachter). Ik was al een paar weken aan het rijden op een ander account, dus Okayama ging heerlijk en binnen een mum van tijd had ik m'n D-licentie weer te pakken. Vorige week op Laguna Seca had ik het toch lastiger. Hogere splits en ook een baan die wat meer incidenten met zich meebrengt. Vaak veroorzaakt door anderen, maar sommigen ook echt door mezelf (hoogtepunt: iemand in willen halen in de Corkscrew maar mijn rempunt missen omdat de ander aan de buitenkant reed en ik daardoor het bordje voor mn brake marker niet zag 8)7 ).

Na gisteren even gebruik te hebben gemaakt van de test server ben ik van plan om me volgend seizoen in eerste instantie op de Skippies te richten. Enerzijds om de fijne kneepjes van het vak te leren, anderzijds omdat een single seater in VR ook wel erg bruut is (ook al is het maar de Skip). Daarnaast zal ook de M8 aan mijn virtuele garage toe worden gevoegd. Veel overlap qua tracks met de Skippies en dan kan ik ook af en toe een Tweakers-avondje meepakken :)

iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Jimmy J. schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:32:
Haha wow, dat bandenmodel V7 op de Global Mazda :D Als je nu een random practice lobby joined wordt er meer gras gemaaid dan gereden. Moet zeggen dat hij ook wel eeerg loose is op koude banden. De Mazda is nu van prima instap karretje naar best pittig te handelen gegaan. Kan niet zeggen dat ik hem lekkerder vind rijden.
Als ze warm zijn rijd heerlijk ja.

Nou zat op b3.22. Dus ik dacht 1 mazda race, dat kan wel. Een 4x omdat meneer voor me vol in de laatste bocht op de rem gaat voor me in lap 2. Een 4x door m’n eigen onkunde, in de chicane achterop iemand omdat ik veel eerder op t gas ging. Een off track, omdat ik te vroeg terug schakelde in bocht 1, loss off control omdat ik mn auto omdraai. Een 4x omdat er een crash voor ons is en we zijn twee wide, meneer naast me wijkt uit en buikt me van de baan laatste ronde laatste bocht... voor de mensen die meetellen we zitten op 15x, ach geen dq, rijd er iemand achteruit! Op t rechte stuk, die raakt het gras en rijd vol tegen me aan.. geen ontwijken aan want ik miste een wheel... -0.87 irating.

Week 13 dames en heren :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Net na de finish vol op de rem staan is ook zo'n leuke..

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04-04 13:42
ik dacht net ook mazda race te doen zonder al teveel oefening...... wat een chaos :-(

auto stuk, -91 iRating ;w ;w

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

We gaan op zondagavond en maandagavond de Fixed Setup BMW M8 serie volgen. d:)b

Details probeer ik morgen uit te werken en te publiceren.

Ik ga proberen op elke avond 3 heats van 12 minuten in te plannen.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Tot dusver heb ik deze week alleen maar meegedaan met de rare dingen :+ In een F3 tussen de Skippies rijden en overal wielen zien rondvliegen. In een FSR in een gemixt veld met 7 verschillende wagens de carnage proberen te overleven. Eens wat Oval proberen (en en passant de 3e tijd zetten in een FP in de DW12 :+)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Is er interesse om vanavond om 8 uur een 3 heat bmw m8 event te doen op lrp. Dit als test en oefening voor het 2020s1 toernooi.

• Jimmy J.
garriej schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:33:
[...]

Als ze warm zijn rijd heerlijk ja.
Hmm, ja. Maar lekkerder dan het vorige bandenmodel? Ik heb zelf het idee dat ik wat gevoel in de Force Feedback ben kwijt geraakt ook. Auto is wat meer overstuurd geworden, wat prima is, maar op koude banden mist hij wel echt (een onrealistische hoeveelheid) grip. Ik kan me niet voorstellen dat 80% zou spinnen als ze de eerste keer insturen met een MX5'je.

@JoepW vanavond kan ik helaas niet.

[Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 05-12-2019 08:12]

• Extera
JoepW schreef op donderdag 5 december 2019 @ 07:56:
Is er interesse om vanavond om 8 uur een 3 heat bmw m8 event te doen op lrp. Dit als test en oefening voor het 2020s1 toernooi.
Hier wel!

• Loondijke
Jimmy J. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:11:
[...]
Hmm, ja. Maar lekkerder dan het vorige bandenmodel? Ik heb zelf het idee dat ik wat gevoel in de Force Feedback ben kwijt geraakt ook. Auto is wat meer overstuurd geworden, wat prima is, maar op koude banden mist hij wel echt (een onrealistische hoeveelheid) grip. Ik kan me niet voorstellen dat 80% zou spinnen als ze de eerste keer insturen met een MX5'je.

@JoepW vanavond kan ik helaas niet.
Als je 180 rijdt en dan remt naar de 3e versnelling en instuurt, dan wel. Mensen vergissen zich nogal in de snelheid en gevolgen van gewichtsverdeling in iRacing. De MX5 lijkt erg traag, maar als je soms op je kilometerteller kijkt zie je dat je met 120 km/h een snelle bocht naar rechts probeert te maken. Als je dat in het echt doet met de MX5, raak je ook gewoon in de slip met koude bandjes.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Interesse zeker, maar vanavond ga ik bij mijn ouders Sinterklaas vieren.

Qua NTM7 op de MX-5 vindt Scott Mansell (Driver61) hem juist erg realistisch, en zegt dat overstuur door te hard remmen waardoor de achterkant licht wordt in real life best veel voorkomt bij die wagen.

YouTube: What I Learned in my FIRST SIM RACE (iRacing is FUN!)

Niet dat ik hem nou als hoogste autoriteit wil aanmerken, maar het geeft een idee.

• Arfman
Vanavond Sinterklaas met de familie, helaas dus geen tijd.

[Voor 13% gewijzigd door Arfman op 05-12-2019 09:13]

• Loondijke
Wormaap schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:09:
[...]

Interesse zeker, maar vanavond ga ik bij mijn ouders Sinterklaas vieren.

Qua NTM7 op de MX-5 vindt Scott Mansell (Driver61) hem juist erg realistisch, en zegt dat overstuur door te hard remmen waardoor de achterkant licht wordt in real life best veel voorkomt bij die wagen.

YouTube: What I Learned in my FIRST SIM RACE (iRacing is FUN!)

Niet dat ik hem nou als hoogste autoriteit wil aanmerken, maar het geeft een idee.
Niet de hoogste, maar zeker iemand die weet waar hij over praat (in heel erg veel racewagens gereden op verschillende circuits, waaronder ook veel formule 1 wagens).

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Ik schat hem hoger in dan de vele keyboard warriors op het iRacing forum. :+

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Goed idee, maar ik zit vanavond in spanning te wachten wat de Goedheiligman voormij mee heeft meegebracht :+
Een nieuwe RTX 2070 Super, een Simucube 2 of toch de roe :o

In het ergste geval moet ik wachten tot aan de kerst ;)

My Simrig | My YouTube

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-04 15:31
Ik had ook mijn bedenkingen over de koude banden na enkele laps met het NTMv7 in de iRacing Porsche Cup. Maar inmiddels heb ik video's van Laurin Heinrich (real-life Porsche Super Sports Cup kampioen) ontvangen waar hij in detail laat zien dat het in real-life net zo weinig grip heeft wanneer de banden koud zijn. Hij gaf aan dat het een stuk realistischer is nu in iRacing.

Het zal wel weer vele haters brengen en opnieuw betiteld worden als 'iceRacing' maar diep respect dat ze het wel gewoon durven en niet mee gaan in wat de massa zonder enige ervaring zegt.

[Voor 20% gewijzigd door glnk op 05-12-2019 09:41]

Specs - iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
glnk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:36:
Ik had ook mijn bedenkingen over de koude banden na enkele laps met het NTMv7 in de iRacing Porsche Cup. Maar inmiddels heb ik video's van Laurin Heinrich (real-life Porsche Super Sports Cup kampioen) ontvangen waar hij in detail laat zien dat het in real-life net zo weinig grip heeft wanneer de banden koud zijn. Hij gaf aan dat het een stuk realistischer is nu in iRacing.

Het zal wel weer vele haters brengen en opnieuw betiteld worden als 'iceRacing' maar diep respect dat ze het wel gewoon durven en niet mee gaan in wat de massa zonder enige ervaring zegt.
Helemaal mee eens. Voor mij was het ook wel ff vet wennen, maar ik heb ook van diverse mensen (rl races) begrepen dat het echt zo erg is als iRacing het simuleert. Idd gedurfd en ook zeer te respecteren. Als je arcade wil moet je een ander spel nemen ;)
In mijn eigen racetijd was het anders, maar ja dat was ook met klassiekers en die banden waren blijkbaar toch wel heeeeeeel anders :X

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ow ja, sinterklaasavond...... Dat wordt dan niks denk ik vanavond.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Hmm vanavond misschien. Wilde eigenlijk mn pedalplate versterken en iets maken zodat mn stoel blijft staan. Maar dat kan ook morgen, dus ik houd t op misschien.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
JoepW schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:49:
[...]

Helemaal mee eens. Voor mij was het ook wel ff vet wennen, maar ik heb ook van diverse mensen (rl races) begrepen dat het echt zo erg is als iRacing het simuleert. Idd gedurfd en ook zeer te respecteren. Als je arcade wil moet je een ander spel nemen ;)
In mijn eigen racetijd was het anders, maar ja dat was ook met klassiekers en die banden waren blijkbaar toch wel heeeeeeel anders :X
Als ik in real life in een MX-5 zou kruipen, zou ik waarschijnlijk ook niet met 180 op T1 af duiken. Dus inderdaad gedurfd maar prima dat ze het aangepast hebben.
Aan de andere kant is de MX-5 nu toch wel net iets minder de perfecte beginnerswagen. Ik weet het nog goed, toen ik lang, lang geleden begon met iR (bijna een maand :+). De MX-5 was vrij vergevingsgezind als je er lomp mee reed (ik kwam er pas na een week achter dat het heftig vibreren van mijn stuur de ABS was, gewoon vol op de rem stampen was het idee toch?). Toen ik'm eergisteren nog eens probeerde was ik ook meer gras aan het maaien dan aan het rijden, omdat je'm ineens als een serieuze racewagen moet rijden.

• diknmuis
  • Nu online
Ook wat getest met de mx5 en de porsche, eens de banden op temperatuur zijn is het echt goed. De mx5 voelt ook meer alsof rubber, het 'leven' van de karkassen maakt hem echt speels. Toch klopt er iets niet als de banden koud zijn. Zeker in de eerste bocht(en). Als je hem dan kwijt speelt is de auto weg en kun je niks tegen beginnen. Het gript onrealistisch, precies alsof je over ijs schuift, zeker als je dan bvb vierkant schuift. Had gisteren voor dat ik vierkant schoof in een rechte lijn vanop gras naar asfalt terug naar gras en dat was aan dezelfde constante snelheid. Het stuk asfalt was precies ook gras.

Maar het is zeker een stap in de goeie richting, zeker met de mx5. Nu heb je banden na enkele ronden terwijl anders na de outlap het beste eraf was.

iRacing Profiel

• Jimmy J.
glnk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:36:

Ik heb op zich geen kritiek op NTMv7 (heb seizoen 4 in de Formula 3 gereden die al v7 had, en die bevalt me prima) maar puur op de eerste ronde met de MX-5 nu. Ook als je zeer rustig de pits uit rijdt moet je alsnog erg op je hoede zijn. Ik ging in mijn outlap een keer rustig aan de kant voor iemand in een hotlap (alsof je op de snelweg van baan wisselt) en de achterkant wou al voorbij komen zetten.

Als ze warm zijn rijdt 'ie prima, al vind ik het jammer dat de Force Feedback erg afgezwakt is.

ps. Raar dat de termen 'keyboard warriors' en 'als je arcade wil moet je maar een ander spel gaan spelen' voorbij komen. Een klein beetje kritiek op een update mag best toch? Het nieuwe schademodel van de F3 is ook niet je-van-het, dus dat ze gelijk 100% goed zitten met een nieuw bandenmodel is ook niet vanzelfsprekend toch?

[Voor 12% gewijzigd door Jimmy J. op 05-12-2019 10:18]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:02:
[...]

Als ik in real life in een MX-5 zou kruipen, zou ik waarschijnlijk ook niet met 180 op T1 af duiken. Dus inderdaad gedurfd maar prima dat ze het aangepast hebben.
Aan de andere kant is de MX-5 nu toch wel net iets minder de perfecte beginnerswagen. Ik weet het nog goed, toen ik lang, lang geleden begon met iR (bijna een maand :+). De MX-5 was vrij vergevingsgezind als je er lomp mee reed (ik kwam er pas na een week achter dat het heftig vibreren van mijn stuur de ABS was, gewoon vol op de rem stampen was het idee toch?). Toen ik'm eergisteren nog eens probeerde was ik ook meer gras aan het maaien dan aan het rijden, omdat je'm ineens als een serieuze racewagen moet rijden.
Klopt, het is iets lastiger geworden. Maar dat bereid mensen ook wel weer voor op andere auto's. Dus dat is alleen maar goed

• NickThissen
  • Laatst online: 23:00
Ik heb de MX5 nog niet geprobeerd, maar in de Porsche valt het toch wel mee met het spinnen op koude banden? Hij heeft gewoon heel weinig grip maar vooral aan de voorkant heb ik het idee, waardoor je veel eerder moet remmen en gewoon weinig gebeurt bij het insturen. Als je daar rekening mee houdt is er niks aan de hand. Op de exit iets te gek doen is dan ook wel meteen een spin inderdaad, die op warme banden veel makkelijker te vangen is, maar ook dat lijkt me niet gek.

Mijn enige klacht, die ik ook van de "pro" kant hoor, is dat het te lang duurt voordat de banden warm zijn. Na 1 of max 2 rondjes zouden ze op optimale grip moeten zitten maar dat krijg ik in iRacing niet voor elkaar (tenzij je als een gek gaat slingeren en remmen ofzo maar dat doen ze in het echt ook niet dus zou niet moeten). Ik ben echt pas na 5 rondjes ofzo op het punt dat ik echt een goeie tijd kan neerzetten.

Mijn iRacing profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

diknmuis schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:04:
Ook wat getest met de mx5 en de porsche, eens de banden op temperatuur zijn is het echt goed. De mx5 voelt ook meer alsof rubber, het 'leven' van de karkassen maakt hem echt speels. Toch klopt er iets niet als de banden koud zijn. Zeker in de eerste bocht(en). Als je hem dan kwijt speelt is de auto weg en kun je niks tegen beginnen. Het gript onrealistisch, precies alsof je over ijs schuift, zeker als je dan bvb vierkant schuift. Had gisteren voor dat ik vierkant schoof in een rechte lijn vanop gras naar asfalt terug naar gras en dat was aan dezelfde constante snelheid. Het stuk asfalt was precies ook gras.

Maar het is zeker een stap in de goeie richting, zeker met de mx5. Nu heb je banden na enkele ronden terwijl anders na de outlap het beste eraf was.
Gister ook een beetje gereden met de porsche. Maar als je de nordschleife niet kent, de auto niet, nieuwe wheelbase en voor het eerste een loadcell is dat niet de beste combo om te leren :+

Slicks hebben geen profiel natuurlijk, dus die zijn gewoon glad als ze niet warm zijn. Dan is de grip er gewoon niet.

Duurt inderdaad lang voordat ze echt op tempratuur zijn.

[Voor 4% gewijzigd door garriej op 05-12-2019 10:25]

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Jimmy J. schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:14:
[...]
ps. Raar dat de termen 'keyboard warriors' en 'als je arcade wil moet je maar een ander spel gaan spelen' voorbij komen. Een klein beetje kritiek op een update mag best toch? Het nieuwe schademodel van de F3 is ook niet je-van-het, dus dat ze gelijk 100% goed zitten met een nieuw bandenmodel is ook niet vanzelfsprekend toch?
Kritiek hebben is ook geen probleem. Maar je hebt opbouwende kritiek en gewoon wat roepen om het roepen. ;)

Daarnaast houden mensen niet van veranderingen. Dus alles wat anders is, is eng.

[Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 05-12-2019 10:28]

• NickThissen
Hier nog een goeie post van een real life rijder die zegt dat het in de Porsche gewoon prima klopt:
https://members.iracing.c...125/3680720.page#11815884

Daarentegen ook een andere nog die zegt dat in zijn ervaring het niet 3-4 rondjes duurt maar na 1 outlap al meteen kan pushen, dus ik zou zeggen de waarheid zit er ergens tussenin afhankelijk van welk type banden ze simuleren :)

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
Niellie41 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:27:
[...]

Kritiek hebben is ook geen probleem. Maar je hebt opbouwende kritiek en gewoon wat roepen om het roepen. ;)

Daarnaast houden mensen niet van veranderingen. Dus alles wat anders is, is eng.
Klopt. Gelukkig zijn een aantal mensen alweer aan het terugkrabbelen. Ik zie al 2 of 3 mensen in de Porsche thread die na een half uur al hun mening klaar hadden ("it's broken lol"), waarvan eentje zelfs iemand die de auto nog niet eens geprobeerd had. En nu is het ineens "oh ja eigenlijk is het toch wel goed, ik had het mis".

Al die heat of the moment feedback is erg irritant en vooral de snellere bekendere rijders hebben best wel invloed op de mening van de rest.

Mijn iRacing profiel

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Nu online

Alfisti

CaffeineJunkieXL

garriej schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:21:
[...]

Gister ook een beetje gereden met de porsche. Maar als je de nordschleife niet kent, de auto niet, nieuwe wheelbase en voor het eerste een loadcell is dat niet de beste combo om te leren :+
Nou, met 27 tegelijk man in een trainingssessie met die platte kever op LRP is ook best spannend kan ik je zeggen :+ Ik ben er maar uit gegaan, dat was geen doen :P

¯\_(ツ)_/¯

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 03-04 08:55

Tijn96

In speed we trust

NickThissen schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:29:
Hier nog een goeie post van een real life rijder die zegt dat het in de Porsche gewoon prima klopt:
https://members.iracing.c...125/3680720.page#11815884

Daarentegen ook een andere nog die zegt dat in zijn ervaring het niet 3-4 rondjes duurt maar na 1 outlap al meteen kan pushen, dus ik zou zeggen de waarheid zit er ergens tussenin afhankelijk van welk type banden ze simuleren :)
Het is inderdaad zwaar afhankelijk van welke banden ze simuleren. Alle Porsche Carrera cups in europa en de Porsche supercup rijdt op Michelin N2 banden. Deze zijn na 2 ronden warm genoeg voor een steady race tempo en na 3 ronden pas klaar om echt een qualy rondje eruit te pushen. Op een circuit als Zolder duurt dit zelf nog iets langer.

Warmrijden is dan dus redelijk heftig slingeren en vooral veel remmen.

Wanneer het bijvoorbeeld gaat over Michelin S9 banden (de endurance banden van Michelin voor Porsche) dan kun je al je quali tijd rijden na 2 opwarmronden. Het window waar ze in werken is wat breder en doordat je wat minder grip hebt jaag je ze ook minder snel over de klif qua temperatuur.

Maar er zijn ook competities waar ze met continentals rijden onder de Porsche Cup auto's. Dit doen ze bijvoorbeeld in de amerikaanse porsche challenge en die in de Zuid amerikaanse Porsche challenge's. Hier heb ik echter geen ervaring mee dus kan ik niks over zeggen.

Dan heb je ook nog de mogelijkheid om Hankook onder de auto te stoppen (24H series gebruikt deze bijvoorbeeld). Hier zou ik van weg blijven. 2sec langzamer dan de S9 michelin banden en totaal onbetrouwbaar qua grip level.

Het kan dus alsnog erg verschillen tussen de Porsche rijders 8)7

Maar ik gok dat ze de Porsche nu redelijk gemaakt hebben op basis van de N2 cup banden. Dan vind ik het persoonlijk aardig realistisch. Hopelijk is dit een beetje een nuttige bijdrage aan de banden discussie

[Voor 7% gewijzigd door Tijn96 op 05-12-2019 11:01]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Loondijke
garriej schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:21:
[...]
Slicks hebben geen profiel natuurlijk, dus die zijn gewoon glad als ze niet warm zijn. Dan is de grip er gewoon niet.
Slicks hebben koud altijd nog meer contact met de weg, dus meer grip dan banden met profiel. Een band met profiel is nooit gemaakt voor meer grip onder normale omstandigheden, maar voor de waterafvoer tijdens de regen.

Ik moet zeggen: gisteren een MX5 race gereden op SoF 1.9 (iets te hoog nog voor me merkte ik wel O-) ), maar het valt reuze mee. Ja, hij is tricky en je moet rustiger aan doen, maar als je SKIP op Suzuka gewend bent met koude banden, valt dit echt wel mee.

Gewoon rekening mee houden en dan is het na een paar rondjes gewoon te knallen.

[Voor 27% gewijzigd door Loondijke op 05-12-2019 10:58]

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07:39

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Okay new season nieuwe kansen :)
Ik ben aan het bedenken waar ik mijn focus op wil leggen en waar ik het meeste plezier ga hebben ( met even een drukke werk periode )

SkipBarber kan ik lekker mee komen in de top 5, heerlijk racen vind ik het.
Waarom ik hier uit wil stappen? voornamelijk omdat het onvergevelijk is... stuk is wel echt stuk en je kunt dan een uur wachten voor je weer een keer mee kan doen.

BMW M8 ( fixed )

Nog niet gereden verder maar ziet er super leuk uit, en wat meer ruimte als mensen je een tikje geven of als er iets verkeerd gaat.

Wat denken jullie?

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash

• Extera
<+:) sinterklaas bestaat helemaal niet. Gewoon racen vanavond :Y)

veel plezier met vieren hoor (y)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb toch een sessie vanavond ingepland. Ik ben er in ieder geval wel en ik hoop nog wat anderen zodat we even kunnen testen of alles werkt.

Dit is het programma:
20:00 21:00 01:00 Practice
21:00 21:10 00:10 Lone Q / 10 Laps
21:10 21:22 00:12 H1 (100 laps)
21:22 21:34 00:12 H2 (100 laps)
21:34 21:44 00:10 Warmup
21:44 21:56 00:12 H3 (100 laps)

En we rijden op LRP GP met de BMW M8

[Voor 47% gewijzigd door JoepW op 05-12-2019 12:23]

• diknmuis
  • Nu online
JoepW schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:22:
Ik heb toch een sessie vanavond ingepland. Ik ben er in ieder geval wel en ik hoop nog wat anderen zodat we even kunnen testen of alles werkt.

Dit is het programma:
20:00 21:00 01:00 Practice
21:00 21:10 00:10 Lone Q / 10 Laps
21:10 21:22 00:12 H1 (100 laps)
21:22 21:34 00:12 H2 (100 laps)
21:34 21:44 00:10 Warmup
21:44 21:56 00:12 H3 (100 laps)

En we rijden op LRP GP met de BMW M8
Ik probeer erbij te zijn. Moet dat ding nog aanschaffen en ik mag er eigenlijk niet mee rijden aangezien mijn code 95 verlopen is :+

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
diknmuis schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:37:
[...]

Ik probeer erbij te zijn. Moet dat ding nog aanschaffen en ik mag er eigenlijk niet mee rijden aangezien mijn code 95 verlopen is :+
Het is geen vrachtwagen! :P

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wooosh..

spoiler:
omdat de auto zo groot is :o

Op LRP, dat houd wel goed de week 13 spirit vast. Ik ga kijken of ik er bij kan zijn.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik ben er vanavond niet bij; m'n dochter is vandaag jarig. En net als @diknmuis is mijn GPB verlopen.

Overigens bijzonder jammer dat de M8 nog geen NTM v7 heeft :/

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 04-04 10:38
Luckeh schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:06:
Ik ben er vanavond niet bij; m'n dochter is vandaag jarig. ...
Gefeliciteerd!

Ik weet niet of ik het begin ga redden, Sinterklaasavond he...

Zal kijken wat ik red...

iRacing Profiel

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 04-04 15:31
Loondijke schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:57:
[...]

Slicks hebben koud altijd nog meer contact met de weg, dus meer grip dan banden met profiel. Een band met profiel is nooit gemaakt voor meer grip onder normale omstandigheden, maar voor de waterafvoer tijdens de regen.
Door de groeven in een normale straatband is de band geschikt voor een veel groter temperatuur bereik. Ook zijdelings kan het loopvlak veel meer bewegen waardoor het vergevensgezind is in bochten: overstuur makkelijk te corrigeren. Een slick heeft een dunnere laag rubber en ook geen groeven dus laat veel minder zijdelingse slip toe. Ook zit er een verschil in de samenstelling waarbij een slick gemaakt is voor een veel hogere temperatuur. Wanneer zo'n band koud is zal het in verhouding een stuk harder zijn, misschien zelfs bijna plastic.

Specs - iRacing Profiel

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02:10
Extera schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:15:
<+:) sinterklaas bestaat helemaal niet. Gewoon racen vanavond :Y)
Maar hij is bij mij net langsgeweest, video/foto bewijs volgt later :+

iRacing Profiel

• Nicciardo
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17-12-2019
Komt er een weekly GOT s1 2020 seizoen? Zo ja wanneer en welke klasse? Heb interesse namelijk :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Nicciardo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:29:
Komt er een weekly GOT s1 2020 seizoen? Zo ja wanneer en welke klasse? Heb interesse namelijk :)
Jazeker

• Nicciardo
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 17-12-2019
Okay nice, leuke series kan dat worden! Al iets bekend over de tijden/race lengte etc.?

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Nicciardo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:47:
[...]

Okay nice, leuke series kan dat worden! Al iets bekend over de tijden/race lengte etc.?
Race lengte staat letterlijk in de post :P 3 races van 12 minuten.
Als ik me niet vergis wordt er op zondag- en maandagavond gereden :)

• ewold
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-01 13:02
Spijtig valt samen met de DGFX practice sessie vanavond en moet daar nog flink oefenen met de NTMv7 banden. Anders had ik zeker mee komen testen.

• diknmuis
  • Nu online
Heb alvast een mooie skin uit gekozen voor de bmw 8)

https://i.imgur.com/6KA4Vyh.png

iRacing Profiel

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 02:44
Ik probeer er vanavond bij te zijn! Eerste keer dat ik met Tweakers meerijd dus nog ff uitvogelen hoe en wat maar er staat genoeg info her en der dus komt vast goed :)

iRacing Profiel

• TkillaB
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-04 20:27
https://cdn.discordapp.com/attachments/297823854557003778/652198141646340107/Screenshot_1.png
Nieuwe spec maps geupload.

Ik heb al lang niet meer met een GTE gereden, eens zien wat ik ervan bak
Ook al zijn 12min races wel kort

[Voor 7% gewijzigd door TkillaB op 05-12-2019 18:48]

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
We proberen de warmup te skippen en de laatste race langer te maken

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 04-04 21:48

BM

Moderator Spielerij
Ik kom zo ook ff oefenen. Waarschijnlijk wel max tot 20:30/20:45

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Loondijke
glnk schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:45:
[...]

Door de groeven in een normale straatband is de band geschikt voor een veel groter temperatuur bereik. Ook zijdelings kan het loopvlak veel meer bewegen waardoor het vergevensgezind is in bochten: overstuur makkelijk te corrigeren. Een slick heeft een dunnere laag rubber en ook geen groeven dus laat veel minder zijdelingse slip toe. Ook zit er een verschil in de samenstelling waarbij een slick gemaakt is voor een veel hogere temperatuur. Wanneer zo'n band koud is zal het in verhouding een stuk harder zijn, misschien zelfs bijna plastic.
Weer wat bijgeleerd. Thanks :) <+:) .

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Eerder thuis dan verwacht. Even mijn nieuwe stoel in elkaar flansen, en dan kom ik als het goed is toch nog meedoen :)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wat een fun met die M8.
Leuke auto en goede opkomst d:)b

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Yes, was leuk! Ik moet alleen even gaan kijken waarom mijn TS niets meer doet als ik in iRacing zit, dat was wel vervelend.

• raymondw
Ik had vanavond ook tijd om aan te sluiten bij de test sessie, prima vermaakt d:)b

Practice moest ik even inkomen, base stond ook veel te slap ingesteld...

Tweede race hebben Crewchief en ik na het incident in de chicane blijkbaar een slowdown gemist en kreeg ik een 40s stop en go.
Maar na banden en refuel mocht ik verder :?

Laatste race had ik geen grip voor en elke bocht was een chicane geworden, erg uitdagend :X
Ging nog wel totdat de WMR VR set een reset deed en ik boven de auto zat, daarna was de set van slag en draaide langzaam naar links.
Of de bochten echt een chicane waren geworden blijft wat onduidelijk.

Hopelijk kan ik vaker aansluiten, heb de race op de thuis agenda gezet ;)

/edit
PTT deed het niet in mijn TS, had de spatie op mijn mini keyboard gezet, maar dat werkt niet in de race.
Zal de volgende race een aanpassing doen aan mijn instellingen.

[Voor 11% gewijzigd door raymondw op 05-12-2019 22:41]

Pagina: 1 ... 209 ... 244 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True