Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 206 ... 211 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tomolino
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 19:05
Vraag me af of @Wormaap een vriendin heeft, zoveel racen in 48 uur krijg ik niet voor elkaar ;w

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
tomolino schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:50:
Vraag me af of @Wormaap een vriendin heeft, zoveel racen in 48 uur krijg ik niet voor elkaar ;w
We doen ook genoeg samen hoor. En een MX-5 race duurt maar een halfuurtje alles bij elkaar hè :+

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Hyperiax
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 03-12 21:34
pauluzmuller schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:06:
Ook al had ik begin dit jaar iracing al voor een jaar aangeschaft had ik pas de tijd om midden juli eindelijk te spelen. Omdat ik ook net 3maandjes bezig ben, ligt mijn focus dit seizoen om het simracen goed onder de knie te krijgen.
De serie die ik dusver elke week rij is de Sim-Lab Production Car Challenge (mx5) en daarnaast af en toe de formule 3.

Gisteravond een leuke race gehad op Phoenix, waarvan merendeel het veld tussen div1 en div4 zaten.

Tot mijn verbazing sta ik 1e in mijn divisie :D

Mijn progress tot nu, gaat de goede kant op :P
Lekker bezig Pauluzzzzzz :D

iRacing Profiel

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 22:28
Oefffff. Net weer 2x eraf gereden door onkunde van een ander. Ik weet het, ligt deels aan jezelf, maar de eerste rechterdoordraaier op Barcelona is blijkbaar voor heel veel mensen heel moeilijk met koude banden. Ipv even rustig te blijven gaan ze er als bosjes af en het lijkt er dan op alsof de meeste nog even zoveel mogelijk tegenstanders mee willen pakken. Best wel klaar mee voor een week nu denk ik.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• garriej
  • Registratie: december 2012

garriej

Ik las ondertieten.

Loondijke schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:
Oefffff. Net weer 2x eraf gereden door onkunde van een ander. Ik weet het, ligt deels aan jezelf, maar de eerste rechterdoordraaier op Barcelona is blijkbaar voor heel veel mensen heel moeilijk met koude banden. Ipv even rustig te blijven gaan ze er als bosjes af en het lijkt er dan op alsof de meeste nog even zoveel mogelijk tegenstanders mee willen pakken. Best wel klaar mee voor een week nu denk ik.
Allemaal grosjean’s. Als het zelfs in de F1 gebeurd, kun je dan verwachten dat amateurs t wel goed doen :+

Ik doe tegenwoordig extra voorzichtig de eerste paar laps, laat me desnoods een beetje terug zakken zodat ik niet te dicht achter mensen zit. Ik verlies liever een paar plekken, die win je toch wel terug door mensen die crashen :D

Maar soms is het gewoon niet te ontwijken.

iRacing Profile | Youtube

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
De skip in de eerste ronde op Barca, zeker met het weer van vandaag, is ontzettend glad!

CPU's en GPU's ontleed!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
De Skip en de F3 allebei een halfuurtje-uurtje aan de tand gevoeld. Met de Skip heb ik een ronde of 17 niet supersnel, maar redelijk probleemloos, in Barcelona rondgeprut. Met de F3 heb ik 50% kans dat ik Summit Point rond kom zonder ergens van de baan te vliegen. Dat ding heeft zóveel grip dat ik elke keer aan de binnenkant de baan uit vlieg omdat'ie scherper instuurt dan ik verwacht :+
Vooralsnog 1-0 voor de Skip dus, maar van het weekend ga ik met allebei nog wat meer rondrijden, voordat ik besluit op welke ik me wil gaan richten.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:01:
De Skip en de F3 allebei een halfuurtje-uurtje aan de tand gevoeld. Met de Skip heb ik een ronde of 17 niet supersnel, maar redelijk probleemloos, in Barcelona rondgeprut. Met de F3 heb ik 50% kans dat ik Summit Point rond kom zonder ergens van de baan te vliegen. Dat ding heeft zóveel grip dat ik elke keer aan de binnenkant de baan uit vlieg omdat'ie scherper instuurt dan ik verwacht :+
Vooralsnog 1-0 voor de Skip dus, maar van het weekend ga ik met allebei nog wat meer rondrijden, voordat ik besluit op welke ik me wil gaan richten.
Ik zou eerst een tijdje in de Skip gaan rijden als ik jou was.
De Skip is DE auto in iRacing die je leert om smooth te rijden, kortom de beste leerauto.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Loondijke
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:11:
[...]

Allemaal grosjean’s. Als het zelfs in de F1 gebeurd, kun je dan verwachten dat amateurs t wel goed doen :+

Ik doe tegenwoordig extra voorzichtig de eerste paar laps, laat me desnoods een beetje terug zakken zodat ik niet te dicht achter mensen zit. Ik verlies liever een paar plekken, die win je toch wel terug door mensen die crashen :D

Maar soms is het gewoon niet te ontwijken.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vermaak me kostelijk met iRacing en het blijft echt een geweldige game. Ik heb net weer 24 maanden verlengd.

Maar voor mijn gevoel ga ik nu de kant op, waar ik geen inhaalacties meer ga proberen, maar gewoon ga wachten tot degene voor me de baan af schiet (of een grote fout maakt) en ik er zonder duel langs kan. En dat is geen race imho.

Er is dan ook een groot verschil tussen inhalen en inhalen vind ik: met risico in een snelle bocht ernaast doe ik nooit. Uitremmen (door er 100% naast te zitten) aan het einde van een recht stuk met een langzamere bocht ernaast, wel (Barca T1, T5, T10). Maar ik ben nu zo vaak op die manier toch geraakt en uit de race gereden, dat ik dit nu ook bijna niet meer ga doen. Dan gaat de lol er voor mij echt vanaf eigenlijk, want rondjes rijden kan ik ook in practise doen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Loondijke schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:31:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: Ik vermaak me kostelijk met iRacing en het blijft echt een geweldige game. Ik heb net weer 24 maanden verlengd......

Maar voor mijn gevoel ga ik nu de kant op, waar ik geen inhaalacties meer ga proberen, maar gewoon ga wachten tot degene voor me de baan af schiet (of een grote fout maakt) en ik er zonder duel langs kan.

Er is imho een groot verschil tussen inhalen en inhalen: met risico in een snelle bocht ernaast doe ik nooit. Uitremmen (door er 100% naast te zitten) aan het einde van een recht stuk met een langzamere bocht ernaast, wel (Barca T1, T5, T10). Maar ik ben nu zo vaak op die manier toch geraakt en uit de race gereden, dat ik dit nu ook bijna niet meer ga doen. Dan gaat de lol er voor mij echt vanaf eigenlijk, want rondjes rijden kan ik ook in practise doen.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Meestal probeer ik aan te voelen hoe aggresief iemand gaat verdedigen, auto er half naast en dan iets eerder remmen. Gooit ie volledig de deur dicht? Dan heeel voorzichtig doen, laat ie mooi ruimte. Dan kan je vaak het gevecht wel aangaan.

Ook niet de eerste de beste kans pakken die je ziet. soms kom je opeens op iemand z'n staart die net een foutje had gemaakt en daardoor een paar tienden langzamer was. Die zit dan nog hoog in de "i fucked up" energie.

Laten zien dat je er zit, beetje op de zenuwen werken en dan maken de meeste snel genoeg een fout.

Wat ik ook vaak doe als ik erachter zit is kijken of we samen inlopen op de plek ervoor. Als dat zo is blijf ik erachter hangen. En dan kun je er vaak twee pakken.

garriej wijzigde deze reactie 15-11-2019 09:38 (5%)

• Cavalera125
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:08
Vergelijkbaar met hoe jij het doet. Zeker als ik een paar races op rij eruit gebutst ben dan doe ik het wat rustiger aan daarna. Maar meestal hangt het af van het gat dat ik achter me heb. Als dat groot genoeg is dan een paar rondjes druk erop houden zonder echt veel risico te nemen, maar wel laten zien dat je er bent. Vaak maakt degene voor je een foutje waar je van kan profiteren. Tegen het eind van de race, als ik echt sneller ben dan neem ik wat meer risico.

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 23:03
@DirkT
Ik heb het volgende stuur ontvangen (een PSE GPX):
En die wordt ook aangestuurd met FanaLEDs :)
En daar wordt wel battery charge EN deployment op het scherm weergegeven.
Het kan dus op 1 of andere manier al wel via FanaLEDs.
Misschien wordt het dan wat makkelijk om het ook toe te voegen aan de SLI-pro als je ooit tijd heb :)

iRacing Profiel

• DirkT
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JohnnyV schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
@DirkT
Ik heb het volgende stuur ontvangen (een PSE GPX):

[...]

En die wordt ook aangestuurd met FanaLEDs :)
En daar wordt wel battery charge EN deployment op het scherm weergegeven.
Het kan dus op 1 of andere manier al wel via FanaLEDs.
Misschien wordt het dan wat makkelijk om het ook toe te voegen aan de SLI-pro als je ooit tijd heb :)
Yeah, de info is er al, ik moet het alleen nog aan de SLI-pro toevoegen ;)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Een vraagje waar Google me niet mee helpt... Ik vind het leuk/leerzaam om af en toe een race te spectaten. Is er een manier om dan ook de inputs van de mensen die ik volg te zien? Niet dat ik die één op één kan kopiëren, maar het geeft een idee van waar ik die 7 seconden t.o.v. de top laat liggen :+

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:55:
Een vraagje waar Google me niet mee helpt... Ik vind het leuk/leerzaam om af en toe een race te spectaten. Is er een manier om dan ook de inputs van de mensen die ik volg te zien? Niet dat ik die één op één kan kopiëren, maar het geeft een idee van waar ik die 7 seconden t.o.v. de top laat liggen :+
Helaas niet.

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Streamers op twitch hebben vaak de inputs er wel bij staan. Je moet dan alleen wel een race in jouw klasse treffen.

• tomolino
Bah wat is zo'n MX-5 race af en toe toch een ramp.
Na een kwali op P4 het voornemen de race gewoon rustig uit te rijden zonder rare fratsen, een prima start met een plaatsje winst na de T1, P3 dus.
Na T1 komen nummers 1 en 2 in gevecht, ik houd afstand en kijk het aan, het gevolg is dat diegene op P4 hem er vol achterop ramt. Eerste contact alweer verdiend dus.
Gelukkig nog wel op P3 dus we gaan gewoon stug door, het gevecht om P1 voor mij overigens ook.
Nog steeds afstand houdende zie ik dat zowel P1 als P2 in een slip komt, ondanks de ruime afstand die ik aanhield weten ze mij allebei te raken. Het niveau was deze race echt schrikbarend, alsof je tussen de NFS racers aan het rijden bent. Gelukkig is de D licentie al een tijdje binnen en ga ik komende week dus maar eens kijken naar een andere serie. Ik ben geen liefhebber van de open wheelers, wat is volgens jullie de beste keus? De Audi TCR? Ik ben ook in het bezit van de RUF maar heb het idee dat er nog maar weinig mensen zijn die hiermee racen, ook is dit een verdomd listige auto als je vanuit de MX-5 komt.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
tomolino schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:31:
Bah wat is zo'n MX-5 race af en toe toch een ramp.
Na een kwali op P4 het voornemen de race gewoon rustig uit te rijden zonder rare fratsen, een prima start met een plaatsje winst na de T1, P3 dus.
Na T1 komen nummers 1 en 2 in gevecht, ik houd afstand en kijk het aan, het gevolg is dat diegene op P4 hem er vol achterop ramt. Eerste contact alweer verdiend dus.
Gelukkig nog wel op P3 dus we gaan gewoon stug door, het gevecht om P1 voor mij overigens ook.
Nog steeds afstand houdende zie ik dat zowel P1 als P2 in een slip komt, ondanks de ruime afstand die ik aanhield weten ze mij allebei te raken. Het niveau was deze race echt schrikbarend, alsof je tussen de NFS racers aan het rijden bent. Gelukkig is de D licentie al een tijdje binnen en ga ik komende week dus maar eens kijken naar een andere serie. Ik ben geen liefhebber van de open wheelers, wat is volgens jullie de beste keus? De Audi TCR? Ik ben ook in het bezit van de RUF maar heb het idee dat er nog maar weinig mensen zijn die hiermee racen, ook is dit een verdomd listige auto als je vanuit de MX-5 komt.
Skip is toch echt een aanrader en hier kan je zien welke series een beetje actief zijn ;)
https://www.iracingstats.com

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Net mijn eerste race in de Skip gereden. Ik ben nog behoorlijk traag in het ding, maar wilde eens ervaren hoe een race is. Ruimschoots als slechtste gekwalificeerd, en dus voor de mensen die de Q niet hebben gereden gestart, op de 13e plek. Halverwege T1 iemand in mijn kont, van de track af maar geen schade. Hij wel, dus da's al één positie :+
Uiteindelijk door andermans fouten opgeklommen naar de 11e plek, en verder een cleane race gereden. Ergens zal ik toch een keer wat tempo moeten gaan vinden, maar ik ben in ieder geval blij dat ik snel genoeg de baan rond kom om in 11 rondes niet gelapt te worden :P

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:22
Misschien handig om de nieuwelingen hier een keer een demo te geven in de Skip zoals we een paar maanden geleden gedaan hebben (als er animo voor is). Er zitten hier best goede Skip rijders die wel het e.e.a. kunnen vertellen.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
ZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:15:
Misschien handig om de nieuwelingen hier een keer een demo te geven in de Skip zoals we een paar maanden geleden gedaan hebben (als er animo voor is). Er zitten hier best goede Skip rijders die wel het e.e.a. kunnen vertellen.
Daar zou ik zeker interesse in hebben :) Ik ben pas begonnen, dus ben allang blij dat ik redelijk veilig rondjes kan rijden. Maar mezelf consistent 1-1.5s zien verliezen in alleen al bocht 1 in Barcelona is toch wel een béétje irritant :+ Er is natuurlijk ook veel online te vinden, maar ik vind het toch lastig om het toe te passen op mijn eigen rijden.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:15:
Goed plan.
Maar dan moeten we een paar instructeurs mobiliseren.

• ZFLaSH
Wormaap schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:21:
[...]

Daar zou ik zeker interesse in hebben :) Ik ben pas begonnen, dus ben allang blij dat ik redelijk veilig rondjes kan rijden. Maar mezelf consistent 1-1.5s zien verliezen in alleen al bocht 1 in Barcelona is toch wel een béétje irritant :+ Er is natuurlijk ook veel online te vinden, maar ik vind het toch lastig om het toe te passen op mijn eigen rijden.
Ik denk dat we het wat generieker moeten houden om eerst de wagen en de basics te begrijpen. Zelf heeft het mij ook maanden geduurd in het begin om eindelijk eens competatief te worden.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
ZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat we het wat generieker moeten houden om eerst de wagen en de basics te begrijpen. Zelf heeft het mij ook maanden geduurd in het begin om eindelijk eens competatief te worden.
De basics wat beter doorhebben leidt denk ik vanzelf wel tot competitiever zijn. Ik kan de lijnen en rempunten van online video's proberen te kopiëren, maar dan vlieg ik domweg van de baan af. Dat betekent dat er ergens in de techniek duidelijk iets schort :+

De Rookie MX-5 gaf me het idee dat ik na een paar dagen een beetje kon rijden, de Skip laat duidelijk zien waar ik sta }:O

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
:S Privé-verplichtingen :X
Ben er niet bij vanavond.

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17:49
Je was niet de enige Joep, waren maar met z'n drieën, hopelijk morgen meer mensen aanwezig...

Is echt wel een leuk rondje :+

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Vanavond alleen maar FP gedaan in de Skip. In totaal een ronde of 60 gereden, en in ieder geval de eerste 2 seconden gevonden. Mijn PR is nu 2:08:502. Nog steeds best een eind van de snelle mensen af, maar het is ook een flink stuk consistenter geworden. Helaas geen tijd meer voor een race voordat er dinsdag een nieuwe track komt, maar het is natuurlijk ook gewoon algemene oefening :)

• Luckeh
  • Niet online
Wormaap schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:50:
Vanavond alleen maar FP gedaan in de Skip. In totaal een ronde of 60 gereden, en in ieder geval de eerste 2 seconden gevonden. Mijn PR is nu 2:08:502. Nog steeds best een eind van de snelle mensen af, maar het is ook een flink stuk consistenter geworden. Helaas geen tijd meer voor een race voordat er dinsdag een nieuwe track komt, maar het is natuurlijk ook gewoon algemene oefening :)
De snelheid komt vanzelf middels oefening. Probeer ook af en toe eens een rondje van je terug te kijken en te reflecteren of je overal de Apex haalt en al het asfalt goed gebruikt.

Ik zal later vanavond een videootje voor je opgooien van een race van gisteren, inclusief de inputs. Snelste rondje zonder draft een 2m03.5. Met draft bijna in de 2m02s. Ik reed van P20 naar P4 ondanks dat ik in de eerste ronde iemand moest ontwijken en 5s op het complete veld verloor.

Toppers als @Scr33x0r rijden zonder draft wellicht in de 2m02s vermoed ik, uiteraard afhankelijk van de circuit condities.

CPU's en GPU's ontleed!

• Loondijke
Luckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:42:
[...]

De snelheid komt vanzelf middels oefening. Probeer ook af en toe eens een rondje van je terug te kijken en te reflecteren of je overal de Apex haalt en al het asfalt goed gebruikt.

Ik zal later vanavond een videootje voor je opgooien van een race van gisteren, inclusief de inputs. Snelste rondje zonder draft een 2m03.5. Met draft bijna in de 2m02s. Ik reed van P20 naar P4 ondanks dat ik in de eerste ronde iemand moest ontwijken en 5s op het complete veld verloor.

Toppers als @Scr33x0r rijden zonder draft wellicht in de 2m02s vermoed ik, uiteraard afhankelijk van de circuit condities.
Gooi zo'n video maar eens online O+ . Ik ben benieuwd waar ik die ruime seconde laat liggen :).

• DarkPino
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-12 22:58
Allen ik heb even een vraag: vanuit de KamelGT series zijn ze van plan om een endurance kampioenschap te gaan doen (als league). 7 december staat de eerste race gepland en dit is 6 uur op Daytona. Je mag dit kampioenschap alleen of met een team doen, nu hoef ik niet iedere race met een team te doen aangezien er ook bv races van 2.4 uur tussen zitten maar 6 uur alleen wordt mij echt te lang. Zijn er mensen hier die het leuk vinden om dit samen met mij te doen?

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MauriceQ schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:12:
[...]

Je was niet de enige Joep, waren maar met z'n drieën, hopelijk morgen meer mensen aanwezig...

Is echt wel een leuk rondje :+
Ook vandaag ben ik er niet bij ;w
Veel plezier weer allemaal.

• MauriceQ
Jammer Joep ;(

Volgende week beter :)

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online
DarkPino schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:48:
Allen ik heb even een vraag: vanuit de KamelGT series zijn ze van plan om een endurance kampioenschap te gaan doen (als league). 7 december staat de eerste race gepland en dit is 6 uur op Daytona. Je mag dit kampioenschap alleen of met een team doen, nu hoef ik niet iedere race met een team te doen aangezien er ook bv races van 2.4 uur tussen zitten maar 6 uur alleen wordt mij echt te lang. Zijn er mensen hier die het leuk vinden om dit samen met mij te doen?
Moet je in de oude bakken ook koppelen? (reden vraag: ik heb een twee pedal setup).

CPU's en GPU's ontleed!

• tomolino
JoepW schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:03:
[...]

Skip is toch echt een aanrader en hier kan je zien welke series een beetje actief zijn ;)
https://www.iracingstats.com
Super om dit overzicht zo te hebben, valt me nog wel een beetje tegen hoe druk de races eigenlijk zijn.
Wat opkomst betreft lijkt de Skip inderdaad de beste keuze, ergens trekt hij me niet echt maar misschien moet ik het gewoon proberen.

Afgelopen races in de MX-5 gingen overigens wel een stuk beter.

Op dit moment ben ik in bezit van D license, moet je verplicht een andere klasse gaan rijden om naar C te promoveren?

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
tomolino schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:22:
[...]

Super om dit overzicht zo te hebben, valt me nog wel een beetje tegen hoe druk de races eigenlijk zijn.
Wat opkomst betreft lijkt de Skip inderdaad de beste keuze, ergens trekt hij me niet echt maar misschien moet ik het gewoon proberen.

Op dit moment ben ik in bezit van D license, moet je verplicht een andere klasse gaan rijden om naar C te promoveren?
Om van D naar C te gaan moet je geloof ik minimaal punten verdienen in 4 races waarvoor je een D licentie nodig heb.
En dan kan je voldoende SR binnen harken met elke race die je leuk vind ongeacht de licentie.

Edit: Feli @JoepW *O*

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
tomolino schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:22:
[...]

Nu ik mijn eerste paar uur in de Skip heb gereden kan ik'm best aanraden. Het is geen enorm spannende wagen, maar het ding is letterlijk gemaakt om te leren racen. Een stuk minder vergeeflijk dan de MX-5, en dat setje vleugels zit er alleen maar op om hem stoerder uit te laten zien.
En natuurlijk het voordeel van veel deelnemers. Jij had al wat content gekocht toch? Want anders heeft de Skip natuurlijk wel het nadeel van bijna alleen maar tracks die niet in de basisset zitten.

Hij rijdt in ieder geval absoluut niet vergelijkbaar met de meer aero-gerichte open-wheelers die ik heb geprobeerd (De 2011 Dallara en de F3).

Wormaap wijzigde deze reactie 18-11-2019 14:43 (6%)

• Luckeh
  • Niet online
De Skip is erg populair; en ook omdat hij toegankelijk is qua setup. Ik rijd praktisch het hele seizoen met dezelfde setup. Alleen op New Hampshire en Oran Park iets hoger om een kapotte voorvleugel te vermijden.

CPU's en GPU's ontleed!

• DarkPino
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08-12 22:58
Luckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:11:
[...]

Moet je in de oude bakken ook koppelen? (reden vraag: ik heb een twee pedal setup).
In de GTO wel, in de GTP niet dan is net zoals de Skip (om maar on topic te blijven ;)) blippen genoeg

iRacing Profiel

• tomolino
Wormaap schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
[...]

Nu ik mijn eerste paar uur in de Skip heb gereden kan ik'm best aanraden. Het is geen enorm spannende wagen, maar het ding is letterlijk gemaakt om te leren racen. Een stuk minder vergeeflijk dan de MX-5, en dat setje vleugels zit er alleen maar op om hem stoerder uit te laten zien.
En natuurlijk het voordeel van veel deelnemers. Jij had al wat content gekocht toch? Want anders heeft de Skip natuurlijk wel het nadeel van bijna alleen maar tracks die niet in de basisset zitten.

Hij rijdt in ieder geval absoluut niet vergelijkbaar met de meer aero-gerichte open-wheelers die ik heb geprobeerd (De 2011 Dallara en de F3).
Ik ga eraan geloven denk ik, eerst nog even een paar races in de MX-5.
Heb inderdaad al eea aan content, echter heb ik er allemaal weinig aan in de Skip, zaken als Zandvoort, Zolder en Spa heb ik daar nog niet voorbij zien komen.

• Luckeh
  • Niet online
Ik ben er over een paar minuten; wil die Skip race uploaden maar mijn recording van gisteren had alleen het geluid van CrewChief. Duurde even voordat ik OBS uitgevogeld had met de Compteur van JRT.

CPU's en GPU's ontleed!

• Raymond1981
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 10:54
goedenavond allen,

Ik heb een vraag. Ik gebruik ZAnalyzer om mijn laps te bekijken. Maar het valt mij op dat iRacing mij op dat mijn ibt files verwijderd worden als ik iRacing afsluit. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?

iRacing

• Luckeh
  • Niet online
Loondijke schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:07:
[...]
Gooi zo'n video maar eens online O+ . Ik ben benieuwd waar ik die ruime seconde laat liggen :).
Oops; mijn real-time opgenomen video had geen audio...enkel CrewChief. Dus vanuit de replay een nieuwe video gemaakt. Moest even klooien met OBS (dank voor de tip @JoepW) om de input zichtbaar te krijgen zonder dat je het replay menu ziet. Deze video mist dan ook CrewChief en al mijn blikken naar links/rechts.

(staat nu nog op processing in YT; maar ik wil graag afloggen voor vandaag).

CPU's en GPU's ontleed!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Door de discussie hier ook maar een Skip race gedaan gister, ik heb nooit echt met die auto gereden. Half uurtje oefenen en toen de race. Einde race reed ik de 24 hoog in.. 10e geworden. Opzich een redelijk resultaat gezien de omstandigheden.

Maar wat een saaie race. Crashen er een paar voor me, 1 ingehaald op de baan. Toen waren de mensen voor me sneller. En de mensen achter me trager. Dat was best eenzaam.

Wel een geinig autotje.

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
garriej schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:15:
Door de discussie hier ook maar een Skip race gedaan gister, ik heb nooit echt met die auto gereden. Half uurtje oefenen en toen de race. Einde race reed ik de 24 hoog in.. 10e geworden. Opzich een redelijk resultaat gezien de omstandigheden.

Maar wat een saaie race. Crashen er een paar voor me, 1 ingehaald op de baan. Toen waren de mensen voor me sneller. En de mensen achter me trager. Dat was best eenzaam.

Wel een geinig autotje.
Gewoon doen zoals ik, veilig maar traag rijden. Snelle mensen voor me, snelle mensen die eraf gevlogen zijn en hun plek terug willen achter me. Zelden saai :+
Ben wel aan het proberen iets meer te vechten voor mijn plek, want iemand die sneller is maar achter me zit door een fout, heeft natuurlijk alle kans om zichzelf er weer af te gooien als ik hem er niet langs laat alsof ik blauw krijg. Ik ga niet belachelijk hard lopen vechten met iemand die 3s sneller is, maar als je mijn plek wil mag je er ook een béétje voor werken :+

Qua saaiheid heb ik het sowieso makkelijk. Ik rij ook met alle liefde drie uur lang FP, werkend aan mijn techniek en tijden. Dus als een race eenzaam wordt vind ik dat verder prima :P

@Luckeh: nette race! Interessant hoe veel tijd je elke keer wint in bocht 10, daar lijk je steeds heel veel te pakken op je voorgangers, waarmee je jezelf klaarzet voor een flinke tow een paar bochten later op het rechte stuk :9 Ik ga thuis nog eens kijken, want een paar plekken doe je wel overduidelijk anders dan ik, dus daar kan ik wat mee :)

Wormaap wijzigde deze reactie 19-11-2019 09:55 (19%)

• Luckeh
  • Niet online
Dank je. Snap overigens niet waarom de video zo donker is geworden; zal wellicht aan m'n replay instellingen liggen. De video die ik tijdens de GoT race gisteravond opgenomen heb is normaal qua helderheid.

CPU's en GPU's ontleed!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:52:
[...]

Gewoon doen zoals ik, veilig maar traag rijden. Snelle mensen voor me, snelle mensen die eraf gevlogen zijn en hun plek terug willen achter me. Zelden saai :+
Ben wel aan het proberen iets meer te vechten voor mijn plek, want iemand die sneller is maar achter me zit door een fout, heeft natuurlijk alle kans om zichzelf er weer af te gooien als ik hem er niet langs laat alsof ik blauw krijg. Ik ga niet belachelijk hard lopen vechten met iemand die 3s sneller is, maar als je mijn plek wil mag je er ook een béétje voor werken :+

Qua saaiheid heb ik het sowieso makkelijk. Ik rij ook met alle liefde drie uur lang FP, werkend aan mijn techniek en tijden. Dus als een race eenzaam wordt vind ik dat verder prima :P

@Luckeh: nette race! Interessant hoe veel tijd je elke keer wint in bocht 10, daar lijk je steeds heel veel te pakken op je voorgangers, waarmee je jezelf klaarzet voor een flinke tow een paar bochten later op het rechte stuk :9 Ik ga thuis nog eens kijken, want een paar plekken doe je wel overduidelijk anders dan ik, dus daar kan ik wat mee :)
Gister 1 gevecht gehad, met iemand die sneller leek. Geef hem de inside in bocht 1, blijf aan de binnekant. Meer dan genoeg ruimte en hij valt alsnog terug. Toen dacht ik, ja als je de plek niet gratis wil krijg je hem niet meer van me. Volgende ronde een seconde bij m weg gereden.

De skip is wel echt heel leuk in VR. Ik race sowieso alleen in VR, maar de skip geeft wel wat extra's omdat je in de lucht zit.

Ook zit ik alweer te twijfelen wat ik volgend seizoen ga rijden. Ik neig naar iets met ABS, dit seizoen met de M8 GTE. Maar ik merk dat ik niet consistent genoeg kan remmen. Dat is deels mijn onkunde en deels het gemis van een loadcell denk ik. Het wordt dus waarschijnlijk de VRS sprint series, daar heb ik een aantal races van gedaan dit seizoen en dat beviel wel erg goed.

garriej wijzigde deze reactie 19-11-2019 10:26 (10%)

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Een loadcell wil ik ook op redelijk korte termijn naar gaan kijken. De eerste 10-20% van de remkracht zit bij mijn G29 in het deel van de pedaaluitslag voordat'ie tegendruk begint te geven. In de auto en (helemaal) op de motor in real life ben ik gewend om de rem aan te leggen en dan door te drukken, maar bij het aanleggen moet ik nu daadwerkelijk met een schuin oog op mijn inputgrafiekje letten om te zien hoeveel ik rem. En dat zorgt ervoor dat ik wat onzeker rem bij bochten waar ik er niet vol op hoef en bij het trail braken. Dus eens kijken wat Black Friday brengt. Ik wil namelijk ook nog een Rift S :+

Mijn persoonlijk doel voor nu is om in de komende twee weken mijn SR op 3.00 of hoger te krijgen, zodat ik mijn C-license krijg. Niet dat ik in C-wagens wil gaan rijden, maar ik vind het een leuk doel :) Ik wil sowieso het hele seizoen in de Skip gaan rijden, eens kijken hoeveel verschil 12 weken maken.
Qua leercurve heeft iRacing een beetje een omslag in mentaliteit nodig. Bij 'gewone' games wordt de moeilijkheidsgraad opgebouwd op een manier dat je je na een paar uur al best goed voelt. Wat dat betreft is iRacing vergelijkbaarder met het opdoen van vaardigheden in het echte leven: natuurlijk boek je vooruitgang in een weekendje, maar het kost gewoon tijd om beter te worden :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Ik wil sowieso het hele seizoen in de Skip gaan rijden, eens kijken hoeveel verschil 12 weken maken.
Dit ben ik ook gaan doen. Maar ik heb 1.5 seizoen Ferrari Fixed gereden :+
Dit seizoen IMSA gereden. En je merkt echt dat je steeds beter wordt. Constanter, beter de auto leert kennen, meer aanvoelt. Sneller 'snel' ben op een nieuw circuit.

• tomolino
Aangezien het huidige seizoen nog maar twee weken duurt heb ik eigenlijk geen zin om nu nog nieuwe content aan te schaffen. Kan je al ergens zien wanneer de volgende seizoenen starten en hoe deze eruit komen te zien?
Moet zeggen dat ik de Ferrari GT3 Challenge er ook wel erg interessant uit vind zien, ook lijkt dit me gewoon echt een leuke auto.

Edit: Zie net dat de races maar 15 minuten duren, dat is dan weer jammer... :+

tomolino wijzigde deze reactie 19-11-2019 14:38 (10%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tomolino schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:34:
Aangezien het huidige seizoen nog maar twee weken duurt heb ik eigenlijk geen zin om nu nog nieuwe content aan te schaffen. Kan je al ergens zien wanneer de volgende seizoenen starten en hoe deze eruit komen te zien?
Moet zeggen dat ik de Ferrari GT3 Challenge er ook wel erg interessant uit vind zien, ook lijkt dit me gewoon echt een leuke auto.
Die Ferrari GT3 series wordt volgend seizoeneen BMW M8 GTE serie.

Op de iRacing forums zijn de polls redelijk klaar. Die zijn te vinden in het auto/serie deel van het forum. Dit zijn vaak de schedules die het worden.

• FabiandJ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Ik heb al tijden niet echt meer gereden en wil het weer gaan oppakken.
Vorige week heb ik na 2 jaar of zo wat races gedaan met de Ferrari Fixed op Sebring, maar ik kom niet in de buurt van de 2:00 tijden, mijn snelste tijd was een 2:01,9. Bij het bekijken van de herhalingen viel mij op dat hun voor mijn gevoel later kunnen remmen dan mij. Als ik het mij goed herinner betekenen de blauw/paarse lampjes naast de rev limiter als ze gaan branden dat de banden blokkeren, nu is mijn ervaring dat als ik alleen al kijk naar de remmen ze al blokkeren.

Ik heb zitten spelen met de rembalans, maar ook dat helpt niet echt, als ik hem op 61% zet blokkeren de voorbanden en zet ik de rembalans op 54% en ik rem breekt de achterkant uit.
Ik heb trouwens Fanatec Clubsport V2 pedalen, iemand een idee kan hierdoor namelijk absoluut niet stabiel ronde tijden rijden terwijl ik dit voorheen wel kon.

• Luckeh
  • Niet online
FabiandJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
Ik heb zitten spelen met de rembalans, maar ook dat helpt niet echt, als ik hem op 61% zet blokkeren de voorbanden en zet ik de rembalans op 54% en ik rem breekt de achterkant uit.
Hmmm.
(61+54)/2=57.5%. Probeer dat eens :D

Je hoeft overigens niet de hele tijd in de ABS te remmen. Ik denk zelfs dat als je constant in de ABS zit te remmen de banden veel te heet worden en sneller slijten.
FabiandJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
Ik heb trouwens Fanatec Clubsport V2 pedalen, iemand een idee kan hierdoor namelijk absoluut niet stabiel ronde tijden rijden terwijl ik dit voorheen wel kon.
Ik ben van de V2s naar Heusinkveld gegaan. En hoewel ik de Heusinkveld erg fijn vind, ben ik er geen milliseconde sneller van geworden. Dus aan de pedalen kan het volgens mij niet liggen.

CPU's en GPU's ontleed!

Acties:
  • +17Henk 'm!
  • Pinned

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
Net 2de geworden in de topsplit F3 achter de kersverse Macau winnaar :D

spoiler:

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Oeioeioei, ik ben bezig met mijn eerste FP op Sebring. Wat een ijsbaan, of ligt dat aan mij? Wel gaaf! En die laatste rechtse bocht is euuuh, spannend :D
Wederom 7s off-pace na 17 rondjes, dus nog even verder oefenen :)

@Jimmy J.: Supergaaf! :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:48:
Oeioeioei, ik ben bezig met mijn eerste FP op Sebring. Wat een ijsbaan, of ligt dat aan mij? Wel gaaf! En die laatste rechtse bocht is euuuh, spannend :D
Wederom 7s off-pace na 17 rondjes, dus nog even verder oefenen :)

@Jimmy J.: Supergaaf! :)
Oefenen, oefenen en nog een beetje oefenen. Is wel de beste manier om sneller te worden.

Ik merk zelf wel altijd dat ik sneller hard ga als ik in een race zit. Dus ik zorg ervoor dat ik de baan ken, 5 rondjes kan pushen zonder eraf te gaan(niet naar laptime kijken :+ ) Deze week Rijd de IMSA op mosport, die kende ik nog niet. iets meer als een uur rondjes gereden. Kan nu wel redelijk de pace houden in m'n split denk ik. Vanavond nog een paar rondjes oefenen en dan maar gewoon een race in.

Leuke circuit wel, veel high speed corners en lastige rempunten.

Trouwens, op VRS kun je ook laps kijken om de tack/auto te leren. Dit is een betaalde service maar de laps met data kun je altijd gewoon kijken. Skippy op sebring

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:48

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Tony Gardner reageert op de vraag waarom er geen nieuwe GT3 auto's zijn:
In regard to the opening post, no, we have no restrictions in building GT3 cars. Just taking a break on those for a bit. We built GTE cars, the TCR car, working on GT4 car, V8 cars coming out in this build, and many other cars etc. The plan is to get back to some new GT3 cars at some point, but I think we will narrow it down to 3 or 4 cars, the BOP is just exhausting if too many cars. For the record, right now there are no GT3 cars in the works, but again, the plan is to get back to them at some point. Our Vehicle Dynamic Engineers do a lot, not just focused on new cars. We have an open position for another Vehicle Dynamics Engineer, sure is plenty to do, but will keep doing our best.
https://members.iracing.c.../50/3675983.page#11797612

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
garriej schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:42:
[...]

Oefenen, oefenen en nog een beetje oefenen. Is wel de beste manier om sneller te worden.
Daar heb ik dan ook het anderhalf uur nadat ik postte aan gespendeerd :+ Goede exits de bochten uit is wel superbelangrijk op Sebring, want na elke bocht zit een lang snel stuk, dus 2km/h langzamer de bocht uit betekent lange tijd langzamer rijden. Voordeel is dat dat het wel héél duidelijk maakt wanneer je een bocht niet goed hebt genomen :)
Ondertussen heb ik mijn optimal onder de 2:30 gekregen, maar een hele ronde goed aan elkaar lussen is nog een hele opgave :X Ik ga die video op VRS eens bekijken en dan vanavond weer oefenen.

Edit: video op VRS bekeken... OK, ik moet dus ook niet proberen té smooth te blijven, en accepteren dat ik af en toe wat overstuur moet corrigeren in de lange/moeilijke bochten. Dat wordt spannend :+

Wormaap wijzigde deze reactie 20-11-2019 18:06 (11%)

Acties:
  • +5Henk 'm!
  • Pinned

• Niellie41

Niellie41

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Twee races gereden vanavond, allebei Skip op Sebring.
De eerste was ik 8e in de quali. Conservatief gestart, de uitbarsting voor me laten gebeuren en wat plekjes gepakt en verloren. In ronde 3 ofzo lichtjes (0x) van achteren aangetikt in de laatste bocht en weggespind. Niets geraakt, geen schade, en dus snel door. In ronde 5 of 6 overstuur en (niet heel hard) de muur in. Op het eerste gezicht geen schade, maar tijdens het rijden bleek dat ik vermogen miste. Ter waarde van ongeveer 20km/h op het eind van de rechte stukken, of 7 seconden per ronde. Mijn achterligger lag 30s achter me, dus ik was sitting duck en werd de voorlaatste ronde ingehaald. Uiteindelijk 11e geworden.

Tweede race niet kunnen qualificeren omdat ik in mijn eerste ronde naast de baan kwam, en te veel tijd verloor om nog een tweede ronde te rijden. Helemaal achteraan starten dus :P Wederom chaos vermeden, redelijk clean gereden en dit keer 10e geëindigd.
Wel één gast in die race die best naar werd op de text chat nadat'ie in ronde 1 aangetikt werd en een wiel verloor. Ik heb na de race een screenshot genomen en de replay opgeslagen zodat ik dat kan rapporteren (ondanks dat ik zelf niet betrokken was vind ik dat er geen excuus is voor gescheld, het blijft immers maar een spelletje). Alleen krijg ik telkens een foutmelding als ik op 'submit' druk bij het report :| De replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd :)

Wormaap wijzigde deze reactie 20-11-2019 23:39 (4%)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:14:
Twee races gereden vanavond, allebei Skip op Sebring.
De eerste was ik 8e in de quali. Conservatief gestart, de uitbarsting voor me laten gebeuren en wat plekjes gepakt en verloren. In ronde 3 ofzo lichtjes (0x) van achteren aangetikt in de laatste bocht en weggespind. Niets geraakt, geen schade, en dus snel door. In ronde 5 of 6 overstuur en (niet heel hard) de muur in. Op het eerste gezicht geen schade, maar tijdens het rijden bleek dat ik vermogen miste. Ter waarde van ongeveer 20km/h op het eind van de rechte stukken, of 7 seconden per ronde. Mijn achterligger lag 30s achter me, dus ik was sitting duck en werd de voorlaatste ronde ingehaald. Uiteindelijk 11e geworden.

Tweede race niet kunnen qualificeren omdat ik in mijn eerste ronde naast de baan kwam, en te veel tijd verloor om nog een tweede ronde te rijden. Helemaal achteraan starten dus :P Wederom chaos vermeden, redelijk clean gereden en dit keer 10e geëindigd.
Wel één gast in die race die best naar werd op de text chat nadat'ie in ronde 1 aangetikt werd en een wiel verloor. Ik heb na de race een screenshot genomen en de replay opgeslagen zodat ik dat kan rapporteren (ondanks dat ik zelf niet betrokken was vind ik dat er geen excuus is voor gescheld, het blijft immers maar een spelletje). Alleen krijg ik telkens een foutmelding als ik op 'submit' druk bij het report :| De replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd :)
Nou dat zijn prima resultaten toch? Een rondje van 2:30 is natuurlijk lastig om aan elkaar te knopen.

Mijn verhaal van gister dan maar. Kwalificeer slecht, dus lig bijna achteraan. Eerste lap, ging goed. Paar plekken gewonnen door crashes. Lap twee begint, ik lig ongeveer 10e. iemand op 0.6 achter me(die gast was duidelijk sneller) en daarachter alweer op 2 seconde. Er komt een bocht, ik zie de meneer achter me kijken. Ik laat de deur open en outbrake mezelf zo het gras op :+

Toen lag ik achteraan en kon ik weer opnieuw beginnen, maarja de race is 45 minuten dus tijd zat. Opnieuw rond de p10 kunnen komen. Maak ik weer zelf een fout en spin ik, weer wat plekjes verloren. Uiteindelijk 13e geworden geloof ik.

Lastig circuit toch wel, paar enge bochten. Ik haal ook eigenlijk de pace niet (1,5 - 2 seconde per rondje te traag). Daardoor ga ik teveel pushen en gaat het alleen maar slechter.

• Niellie41

Niellie41

Wormaap schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:14:
De replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd :)
Je kan ook een fragment van heel de race opslaan. Dat is ook wat ze verwachten. Zo hoeven zij niet door heel de replay te gaan, op zoek naar dat ene incident.

Hier is wat uitleg hoe je dit kan doen.
https://support.iracing.c...-to-cut-and-save-a-replay

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
garriej schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:30:
[...]

Nou dat zijn prima resultaten toch? Een rondje van 2:30 is natuurlijk lastig om aan elkaar te knopen.

Mijn verhaal van gister dan maar. Kwalificeer slecht, dus lig bijna achteraan. Eerste lap, ging goed. Paar plekken gewonnen door crashes. Lap twee begint, ik lig ongeveer 10e. iemand op 0.6 achter me(die gast was duidelijk sneller) en daarachter alweer op 2 seconde. Er komt een bocht, ik zie de meneer achter me kijken. Ik laat de deur open en outbrake mezelf zo het gras op :+

Toen lag ik achteraan en kon ik weer opnieuw beginnen, maarja de race is 45 minuten dus tijd zat. Opnieuw rond de p10 kunnen komen. Maak ik weer zelf een fout en spin ik, weer wat plekjes verloren. Uiteindelijk 13e geworden geloof ik.

Lastig circuit toch wel, paar enge bochten. Ik haal ook eigenlijk de pace niet (1,5 - 2 seconde per rondje te traag). Daardoor ga ik teveel pushen en gaat het alleen maar slechter.
Op zich prima resultaten, maar ik merk wel dat ik ook wel wat meer behoefte begin te krijgen om te racen i.p.v. rondjes rijden en alleen plekken pakken omdat anderen stom doen :+ Maargoed, 5-7s off-pace zal eerst een stuk minder moeten voordat daadwerkelijk racen/vechten om een plek zinnig wordt. Er zijn gelukkig andere mensen trager, dus dat heb ik al gewonnen. Maar met iemand die 2s of meer sneller is gaan vechten om een plek vind ik ook een beetje onzinnig. Ik verdedig dan een beetje in een bocht of twee, en als dat er niet voor zorgt dat'ie een fout maakt (want iemand die sneller is dan ik, maar toch achter me rijdt, heeft dus eerder al fouten gemaakt :+) laat ik gewoon de deur open staan en geef ik de plek op. Liever een cleane race een plekje lager eindigen, dan dat we samen ten onder gaan :P

Van het weekend ga ik de software van VRS eens installeren. Volgens mij kun je gratis ook beperkt analyses doen, dus eens kijken waar de grootste dingen zitten waar ik aan kan werken. Sowieso rem ik volgens mij vaak te vroeg en te rustig, maar of dat alles is waag ik te betwijfelen. Hele baan gebruiken kan ook beter, maar de Skip glijdt zo leuk weg als je een paar cm op het gras komt, dus daar mag ik nog wat accurater in worden :+

Foutjes maken als er iemand kort achter je zit herken ik wel, het hele spul vergt toch wel wat van je concentratie :)
Niellie41 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:50:
[...]

Je kan ook een fragment van heel de race opslaan. Dat is ook wat ze verwachten. Zo hoeven zij niet door heel de replay te gaan, op zoek naar dat ene incident.

Hier is wat uitleg hoe je dit kan doen.
https://support.iracing.c...-to-cut-and-save-a-replay
[YouTube: How-To: Saving and Uploading Replays]
Thanks, da's goed om te weten voor een volgende keer! In dit geval was mijn screenshot genoeg, want ik kreeg het volgende:
Once again we’d like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has been reviewed and the member under protest notified of the outcome.
Zelfs als 'notified of the outcome' alleen maar een bericht is dat er verder niets mee gedaan wordt, is het in ieder geval een hint voor de persoon in kwestie dat er naar dat soort gedrag gekeken wordt :)

Wormaap wijzigde deze reactie 21-11-2019 12:11 (18%)

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Over LRP oude en nieuwe versie.
Ze blijven dus beide beschikbaar en gratis.
quote: Tony Gardner

[...]
Yes, we couldn't combine the old track and the new track into one file for technical reasons so now there will essentially be two different tracks. The Old Lime Rock and New Lime Rock. Both are free content. We kept the old because we know some people like that old layout as well.
https://members.iracing.c...100/3676999.page#11798944

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Beetje laat, maar hier alsnog mijn kort verslag van de GoT race op Canadian Tire Motorsport Park afgelopen maandag.

Het begon allemaal met een zeer slechte quali, gelukkig zijn mijn staande starts boven gemiddeld waardoor ik in de Sprint Race aardig wat posities kon goedmaken.

In de Feature Race kon ik het tempo van @TonCoronel in het begin goed volgen....helaas kon ik dat niveau niet volhouden tot het einde van de race. Het blijft voor mij echt een verbeterpunt om iedere ronden telkens het juiste rempunt, apex en lijn te blijven rijden. Door gebrek aan concentratie en/of ervaring ga ik dan forceren waardoor ik mijn banden te snel oprook... :F

@Luckeh nogmaals sorry voor mijn iets te agressieve move in de laatste ronde (Objects in mirror are closer than they appear ;) )

@JoepW heeft de wedstrijdleiding al idieeën over het nieuwe seizoen :9 ?....en is de proef met 2 raceavonden voor herhaling vatbaar?

Simrig | iRacing | YouTube

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Maurice W schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:......Heeft de wedstrijdleiding coördinatiegroep al idieeën over het nieuwe seizoen :9 ?.....
Uhhhh nee. Allerlei auto's en ideeen zijn geopperd, maar volgens mij wachten we ff af om te zien wat er in de build beschikbaar komt. Misschien moeten we weer eens peilen, maar in het verleden leken peilingen geen indicatie te zijn voor de interesse in de groep tijdnes het uiteindelijke seizoen ;)
Maurice W schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:...en is de proef met 2 raceavonden voor herhaling vatbaar?
Tja als ik voor mezelf spreek dan ben ik voor het handhaven. Want het bied mij nog zo af en toe de kans te rijden. De rest van de week ben ik op pad of laat thuis. Maar de deelname was op de zondag superlaag na een paar weken en op maandag viel het ook al tegen. Voor de kosten (€ 9,12 per seizoen) hoeven we het niet te laten lijkt me.
Optiessss.....vragen....besluiten.....
Kortom: We weten het niet.

Feit blijft dat ik me blijf verbazen over de wat lage deelname elke week gerelateerd aan de 261 community members (op de site) en 259 League members. Eind vorig seizoen heb ik nog gecheckt hoeveel van deze rijders nog actief zijn in iRacing en dat is zo maar meer dan 80%!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:55:
[...]

Feit blijft dat ik me blijf verbazen over de wat lage deelname elke week gerelateerd aan de 261 community members (op de site) en 259 League members. Eind vorig seizoen heb ik nog gecheckt hoeveel van deze rijders nog actief zijn in iRacing en dat is zo maar meer dan 80%!
:X
De TCR leek me heel leuk. Maar ik kan er ECHT niet mee omgaan. Ik heb daarom ook maar 1 week meegedaan.

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:00

Linc

mzzl

Volgens mij waren de slecht bezochte zondagen voornamelijk op de weken dat de formule 1 in de weg zat.

Kwa auto, als er volgend seizoen geen nieuwe auto uitkomt zou ik willen voorstellen om de nieuwe Fixed serie te volgen met de BMW M8 GTE. Geen gezeur met setup en misschien ook makkelijker om mee te doen voor de nieuwkomers.

De officiele races gaan maar 12 minuten duren, dus zouden wij ook kunnen doen, kan je 3 races op een avond achter elkaar doen, goede oefening en niet zo erg als je er gelijk uit ligt tijdens één van de races.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 23:05

Tijn96

In speed we trust

Ik ben persoonlijk ook voorstander voor een fixed serie aangezien de kans groot is dat we met een andere auto gaan rijden dan waar ik me op dat moment op focus. Tevens krijg ik binnenkort eindelijk de kans om op zondag en/of maandag mee te gaan rijden aangezien de setup eindelijk naar mn appartement gaat verhuizen.

Hopelijk ben ik dus snel een vaste bezoeker

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online
Hier geen voorkeur qua auto. Zo lang het maar een RWD is.
Maar ik mag eindelijk weer m'n sport opbouwen. Dat betekent dat ik enkel op de zondag kan rijden.

CPU's en GPU's ontleed!

• tomolino
Linc schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:41:
Volgens mij waren de slecht bezochte zondagen voornamelijk op de weken dat de formule 1 in de weg zat.

Kwa auto, als er volgend seizoen geen nieuwe auto uitkomt zou ik willen voorstellen om de nieuwe Fixed serie te volgen met de BMW M8 GTE. Geen gezeur met setup en misschien ook makkelijker om mee te doen voor de nieuwkomers.

De officiele races gaan maar 12 minuten duren, dus zouden wij ook kunnen doen, kan je 3 races op een avond achter elkaar doen, goede oefening en niet zo erg als je er gelijk uit ligt tijdens één van de races.
Hier ben ik het helemaal mee eens, voor mij als nieuwkomer is de stap vrij groot om in te stappen in een seizoen. Ik wil graag een keer in de week rekening houden met een avond racen, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat ik mee kan doen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tomolino schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:05:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens, voor mij als nieuwkomer is de stap vrij groot om in te stappen in een seizoen. Ik wil graag een keer in de week rekening houden met een avond racen, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat ik mee kan doen.
Setups worden vaak wel gedeeld in de sessie. :)

Daarnaast rijden er mensen mee van alle nivo's, dus maak je geen zorgen en doe lekker mee!

• Loondijke
Ik voel een SKIP seizoen aankomen :+ O+

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
De zondagavond zou ik graag mee willen doen. Op maandag ben ik verhinderd, dus dat gaat'm niet worden. Qua auto heb ik niet echt een voorkeur. De GT3-wagens vind ik wel gaaf, maar dat hoeft niets te betekenen :+
Als ik dan doelloos achteraanhobbel vermaak ik me alsnog wel, dus als anderen het niet vervelend vinden dat mijn tempo waarschijnlijk een stukje lager ligt heb ik daar ook geen probleem mee. Over het algemeen veroorzaak ik geen ongelukken in ieder geval :9

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Linc schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:41:

Indien de GT4 iets langer op zich laat wachten, dan zou bovenstaande ook mijn voorstel zijn :)

Simrig | iRacing | YouTube

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Voordeel van kortere races is ook dat ik als achterblijver niet op een ronde gezet word, en dus niet in de weg rijd van de snellere mensen :+

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Ik vind alles prima, zolang er maar op de zondagen ook gereden wordt. Het is dat ik problemen had met m'n rig anders had ik een paar keer vaker meegedaan. F1 zat inderdaad ook in de weg maar dat is over 2 weken afgelopen, het zijn de donkere dagen in de winter dus geen reden om niet virtueel wat rubber te verbranden :P

En ben as we speak m'n nieuwe rig aan het opbouwen. Wat het wordt? Verrassing nog ... :+

Arfman wijzigde deze reactie 22-11-2019 13:25 (12%)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Jan Hein
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
Maandag of zondag voor mij ook nog steeds prima. Ik rij eigenlijk ook alles wel, maar fixed set-up sprint races met de BMW M8 vind ik wel een leuk idee of misschien toch iets met die nieuwe Porsche als die inderdaad komend seizoen komt :)

• BobvK
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Jan Hein schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:43:
Maandag of zondag voor mij ook nog steeds prima. Ik rij eigenlijk ook alles wel, maar fixed set-up sprint races met de BMW M8 vind ik wel een leuk idee of misschien toch iets met die nieuwe Porsche als die inderdaad komend seizoen komt :)
Maar die komt dus niet volgend seizoen ;)

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:00
3 races per avond met de fixed M8 vind ik best een leuk idee ja. Alleen denk ik dat mensen toch van een koude kermis thuis komen als ze denken dat ze door de fixed setup nu ineens wel mee kunnen met de top ;) Sowieso werden er al altijd de setups die we gebruikten gedeeld dus in principe was het al bijna fixed setup.

Juist hierdoor is het leuk als iedereen mee doet, zodat iedereen iemand heeft om mee te rijden. Als alle nieuwkomers denken "ik kan toch niet meekomen met de rest" dan zitten we uiteindelijk inderdaad met 8 man van compleet verschillende niveaus. Als al die mensen nou gewoon wel meedoen zit je met 20 man en heeft iedereen een leuke race ;)

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

Voor de (weinige) NASCAR fans:
Good day!

With the 2020 S1 quarterly build you will notice the NASCAR Monster & NASCAR Truck vehicles getting NTMv7. (Good news!!) However, in an effort to be as fair as possible to the on-going NASCAR Pro Series, the v7 tire will not be released until the conclusion of the NASCAR Pro Series. This means we will have a patch staged and ready for deployment including v7 tire on the Xfinity series cars to release sometimes shortly after the Pro Series ends. We apologize for the delay but feel this is the best thing to do. It should only be a short delay.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3677398.page

Samgevat: De NASCAR cup auto's en trucks krijgen komende build NTM7. De Xfinity auto's krijgen later NTM7 in verband met de Pro Series die nu bezig is.

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:54

derx666

mecker ende blaet

NickThissen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:20:
3 races per avond met de fixed M8 vind ik best een leuk idee ja. Alleen denk ik dat mensen toch van een koude kermis thuis komen als ze denken dat ze door de fixed setup nu ineens wel mee kunnen met de top ;) Sowieso werden er al altijd de setups die we gebruikten gedeeld dus in principe was het al bijna fixed setup.

Juist hierdoor is het leuk als iedereen mee doet, zodat iedereen iemand heeft om mee te rijden. Als alle nieuwkomers denken "ik kan toch niet meekomen met de rest" dan zitten we uiteindelijk inderdaad met 8 man van compleet verschillende niveaus. Als al die mensen nou gewoon wel meedoen zit je met 20 man en heeft iedereen een leuke race ;)
Ik kan maar 1 +1 geven, maar deze post verdient er meer :)
Hoe meer mensen er mee doen, hoe meer mensen van je eigen niveau er meedoen. Uiteindelijk gaat het erom om een leuke race te hebben. Ik ben vaker in een race ergens op p5-p10 geeindigd en een geweldige race gehad. Je hoeft niet te winnen om lekker te racen, en een leuke avond te hebben.

My iRacing | My Simrig

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
zo..... ik heb de 1080ti vervangen voor een 2080super.
SMP aangezet.... wat een bizar verschil in performance met iRacing! Ik kan nu met alle eyecandy aan rondjes knallen :9~

Nurburgring start / finish dipt nu naar minimaal 60 fps...

Nu nog een nieuwe CPU (systeem) en ik ben weer helemaal bij de tijd <3

Ohja! BMW Fixed.... sounds nice!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• knightvision
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 22-11 22:45

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Extera schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:36:
zo..... ik heb de 1080ti vervangen voor een 2080super.
SMP aangezet.... wat een bizar verschil in performance met iRacing! Ik kan nu met alle eyecandy aan rondjes knallen :9~

Nurburgring start / finish dipt nu naar minimaal 60 fps...

Nu nog een nieuwe CPU (systeem) en ik ben weer helemaal bij de tijd <3

Ohja! BMW Fixed.... sounds nice!
Ik heb nu een asus oc 1080 in mijn racerigg, recent heb ik een 1080 TI overgenomen,alleen moetik hem nog inbouwen. Ik vraag me alleen af of Iracing het verschil gaat maken ivm meer cpu based. (smp gebruik ik niet ivm niet alle settings aan kunnen)

My Hardrocking iRacing Profile

• BobvK
  • Registratie: augustus 2013
  • Nu online
Niellie41 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:14:
Voor de (weinige) NASCAR fans:

[...]

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3677398.page

Samgevat: De NASCAR cup auto's en trucks krijgen komende build NTM7. De Xfinity auto's krijgen later NTM7 in verband met de Pro Series die nu bezig is.
Kan niet wachten. Dit seizoen de NASCAR national series gereden met ntm 7, en vind het echt een verbetering. Zodra de banden op temperatuur zijn kon je er heerlijk goed mee op de limiet rijden. Volgend seizoen van plan de trucks te rijden, dus ben benieuwd. :)

Mijn iRacing profiel

• Loondijke
knightvision schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:45:
[...]

Ik heb nu een asus oc 1080 in mijn racerigg, recent heb ik een 1080 TI overgenomen,alleen moetik hem nog inbouwen. Ik vraag me alleen af of Iracing het verschil gaat maken ivm meer cpu based. (smp gebruik ik niet ivm niet alle settings aan kunnen)
Ik heb met mijn 1080ti, i5 8400 en 16gb ram, gemiddeld 120/144 fps in iRacing op maximale settings. Ik speel op één 1440p beeldscherm.

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:46
BMW fixed klinkt prima! Zijn de tracks voor volgend seizoen al bekend?

Dat is ook de reden dat ik niet elke week mee rij omdat ik nog niet alle tracks heb en de kosten wil verdelen.

iRacing Profiel

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21:57
Mij maakt het niet echt wat uit. Als ik kan en de gezondheid laat het toe doe ik mee.Vind die audi echt een leuke bak en mocht gerust nog een seizoen worden voor mij. Misschien komt het doordat ik met die auto iet wat sneller ben dan mijn eigen gemiddeld niveau.

Maar zoals Nick al aanhaalde, fixed setup klinkt goed maar betekent niet snel zijn of zelfs een goeie setup. Bij kortere races is dit natuurlijk al minder van belang.

Een formule waarmee we een groter deelnemersveld hebben ben ik volledig voor, al denk ik dat het toch weer zal afzwakken na enkele weken. Het wordt sowieso al drukker op de baan met die halve bussen. :+

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Precies zoals Nick en Marco zeggen. Met een league heb je geen splitsing op irating dus rijden alle verschillende niveaus mee en dat maakt het juist zo leuk. Ik baal er ook van dat ik de laatste weken niet mee kon doen, want eerlijk gezegd is dit vele malen leuker dan een official race met van die triple-name lui ertussen.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

• MauriceQ
Als hekkensluiter in de league kan ik bovenstaande alleen maar beamen, gewoon komen en meerijden, het is gezellig, leuk en je leert er iets van en heel langzaamaan schuif je op van laatste plek naar enerlaastste.

Maar daarom heb je niet minder lol. Hier rijdt men met respect voor elkaar en dat kan in een gewone race lang niet altijd gezegd worden...

Kortom welke auto het ook is, gewoon met plezier rijden en dan komt het goed 👍🏻

iRacing Profiel

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:42
Een paar weken terug vroeg ik hier om advies voor een PC die iRacing aan kon op een Rift S. Inmiddels heb ik een mooie build op de kop getikt (i5 9600K, GTX1080), ook de Rift S al in huis en de eerste races in de Mazda achter de rug :) Wat is dit ongelofelijk vet, en echt next level vergeleken met de racegames die ik hiervoor op de Playstation speelde. Die ervaring zorgt er wel voor dat ik al aardig mee kan komen en al wat leuke gevechten heb gehad. Wel zo nu en dan nog een foutje dat resulteert in een spin, maar daar zijn de rookies voor, en het terugknokken heeft ook wel weer wat :)
Wel kwam ik erachter dat er een 2'tje achter mijn naam staat. Ik had schijnbaar een aantal jaar geleden al eens gebruik gemaakt van een gratis promo (na 10 minuten weer verwijderd destijds, iRacing via toetsenbord is geen goede combinatie) en zodoende was er al een account op mijn naam. Gelukkig heb ik in eerste instantie op mijn tweede account maar voor 3 maanden een subscription afgesloten, dus dit weekend even gebruik maken van de Black Friday aanbieding en mijn 'echte' naam weer in ere herstellen :D (stom hoe storend een 2'tje kan zijn) en hopelijk weer snel naar de D-licentie.
De zondag- en maandagavond komt prima uit voor mij dus ik ben van plan om met het nieuwe seizoen aan te haken op de Tweakers-avonden. Ik verwacht geen potten te breken, maar voor een leuke race ben ik altijd wel te vinden. Ik zal me later vandaag dan ook aanmelden op got-racing.

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Session30 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:42:
Een paar weken terug vroeg ik hier om advies voor een PC die iRacing aan kon op een Rift S. Inmiddels heb ik een mooie build op de kop getikt (i5 9600K, GTX1080), ook de Rift S al in huis en de eerste races in de Mazda achter de rug :) Wat is dit ongelofelijk vet, en echt next level vergeleken met de racegames die ik hiervoor op de Playstation speelde. Die ervaring zorgt er wel voor dat ik al aardig mee kan komen en al wat leuke gevechten heb gehad. Wel zo nu en dan nog een foutje dat resulteert in een spin, maar daar zijn de rookies voor, en het terugknokken heeft ook wel weer wat :)
Wel kwam ik erachter dat er een 2'tje achter mijn naam staat. Ik had schijnbaar een aantal jaar geleden al eens gebruik gemaakt van een gratis promo (na 10 minuten weer verwijderd destijds, iRacing via toetsenbord is geen goede combinatie) en zodoende was er al een account op mijn naam. Gelukkig heb ik in eerste instantie op mijn tweede account maar voor 3 maanden een subscription afgesloten, dus dit weekend even gebruik maken van de Black Friday aanbieding en mijn 'echte' naam weer in ere herstellen :D (stom hoe storend een 2'tje kan zijn) en hopelijk weer snel naar de D-licentie.
De zondag- en maandagavond komt prima uit voor mij dus ik ben van plan om met het nieuwe seizoen aan te haken op de Tweakers-avonden. Ik verwacht geen potten te breken, maar voor een leuke race ben ik altijd wel te vinden. Ik zal me later vandaag dan ook aanmelden op got-racing.
Als je bv je naam In iRacing niet jouw voornaam bevat of als er bv een 2tje achter staat kan je support vragen dit te veranderen.

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:42
JoepW schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:04:
[...]
Als je bv je naam In iRacing niet jouw voornaam bevat of als er bv een 2tje achter staat kan je support vragen dit te veranderen.
Ik heb inderdaad contact gehad met support. Zij gaven aan dat ik bv een middle name zou moeten toevoegen o.i.d., maar die heb ik niet. Ook het omwisselen van de namen (dus het 2-tje naar mijn inactieve account verschuiven) was geen optie. Dus maar voor deze optie gekozen. Jammer van de eerste 10 races historie, maar ben liever die historie kwijt dan dat ik mijn hele iRacing 'carrière' onder een nepnaam rijd :)

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:20:
Wellicht dan ook één van die twee races met reversed grid te doen? Of anders een heftige ballast voor de Top-5?

CPU's en GPU's ontleed!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:45
Sinds vandaag ook begonnen met iracing. Speelde al een tijdje F1 2019 op de playstation en heb nu mijn htpc een mini upgrade gegeven met een 1050 Ti OC , heb net mijn eerste testrondjes gedaan.
Heb nu een playseat challenge en een t300rs met zelfgemaakt DTM stuur.
Aankomende weken even goed gaan oefenen in de MX5 (wel leuk, want heb ik in het echt ook)

Als ik over een aantal weken een beetje op een soort van nivo ben lijkt het mij leuk om eens met wat Tweakers te rijden.

Ondertussen ook weer even op zoek gaan naar een rond stuur voor mijn t300, de originele heb ik dusdanig aangepast dat hij alleen als DTM stuur gebruikt kan worden

Gh0stw4lk3r wijzigde deze reactie 23-11-2019 13:01 (4%)

Mijn paludarium met gifkikkers

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Zojuist mijn eerste withdraw uit een race gedaan. Ronde 1 stond er ineens iemand haaks op de baan op een recht stuk. Die zag ik niet, dus flinke schade en de pits in. Gelukkig quick repair, dus zo weer weg (2:30 tow...) De volgende ronde op een plek waar ik normaal nooit eruit vlieg de muur in. Tow gedaan, gewacht op de noodzakelijke repairs, zonder de optional repairs weggereden en een halve ronde later het ding aan de kant gezet omdat er niet mee te rijden was. Mijn 2.95SR zal wel stuk zijn... -0.18SR. Precies wat ik in de race ervoor had gewonnen :+

Edit: Derde race van de dag leert me dat 1062SoF meer mijn plek is :+ 6e plek met maar 1x (off-track). Zelfs bij de start wat mensen ingehaald zonder dat ze crashten. Natuurlijk een hoop puin moeten ontwijken, maar voor de rest een prettige race :) Degene die voor me is geëindigd was daadwerkelijk iets sneller, en degene achter me iets langzamer. Dus geen 'de snelste van het veld zit door een crash achter me'-gedoe :+

Wormaap wijzigde deze reactie 23-11-2019 16:00 (33%)

• smollynl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 20:09
Ik lees met veel interesse jullie ervaringen.
Ben zelf paar maanden terug ook begonnen en leuk om te herkennen dat er 'lotgenieten' zijn die gewoon hetzelfde ervaren.
Hoe leuk is t om als je op n nieuwe baan komt (en dat zijn ze allemaal voor mij) dat je er de eerste rondjes totaal niets van bakt. Maar dat nadat je je auto tenminste op de baan kunt houden je je tijden ook naar beneden ziet gaan. Het geduld opbrengen om eerst je banden warm te laten worden en oppassen als de tank vol zit. Ik zie ook dat ik nog heeeel veeeel moet oefenen, de echte tijden rij ik nog lang niet.

Ik ga me nu inschrijven op GOT racing en hoop jullie nog tegen te komen.

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Nu online

Wormaap

Moderator Foto & Video
Omdat ik VRS even wilde testen net nog een FP gereden. En ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik heb 2.4s van mijn PR afgereden *O* Van 2:31:9 naar 2:29:5. Vanaf mijn eerste hotlap vijf rondes achter elkaar onder mijn oude PR gereden. Het lukte voor het eerst om iets meer de limiet op te zoeken zonder de wagen meteen kwijt te raken. Misschien leer ik toch wel wat, zo na een ronde of 120 op Sebring ondertussen :+

En in race 4 van vandaag niet geweldig gescoord, maar wel 0.46SR verdiend. Dus als ik geen gekke dingen doe, is die C-license in de pocket op het eind van het seizoen :) Niet dat ik C-wagens wil gaan rijden, maar toch leuk.

Wormaap wijzigde deze reactie 23-11-2019 18:37 (21%)

• Luckeh
  • Niet online
Morgen ben ik op reis; maandag ben er wel bij. Vandaag maar wat geoefend op Philip Island. Die zat ook in de Skip roulatie dus ik kende hem zowaar. Er zijn een paar bochten waar je midden in de bocht moet remmen. Dat wordt nog wat in de eerste ronden met de race, want een beetje warmte in de achterbanden is wel fijn.

Voor diegenen die vorige week vroegen hoe je de handrem moet aantrekken om warmte te krijgen in de banden heb ik een klein filmpje gemaakt.

De setup die ik gemaakt heb is hier te vinden. Ook hier geldt; rembalans eerste paar ronden naar 61% en dan steeds verder naar achteren gedurende de race.

Vraagje:
Ik krijg m'n opname maar niet lekker soepel. Ik heb m'n iRacing settings teruggedraaid en OBS geeft vrijwel geen dropframes aan (<0.1%). Maar de video hapert flink. Ik heb ook iRacing op 120 FPS (ipv 144) geprobeerd.
Ik heb zowel de nVidia NENC H.264 (GPU) als de x264 (CPU) opname geprobeerd. Met bitrates tot 30Mbit/s. Beeld is scherp (zie youtube filmpje) maar met name in de bochten hapert 't.

CPU's en GPU's ontleed!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@Luckeh Dat haperen heb ik al sinds 2 builds. Daarom stream ik niet meer.

• Loondijke
Wormaap schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:34:
Omdat ik VRS even wilde testen net nog een FP gereden. En ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik heb 2.4s van mijn PR afgereden *O* Van 2:31:9 naar 2:29:5. Vanaf mijn eerste hotlap vijf rondes achter elkaar onder mijn oude PR gereden. Het lukte voor het eerst om iets meer de limiet op te zoeken zonder de wagen meteen kwijt te raken. Misschien leer ik toch wel wat, zo na een ronde of 120 op Sebring ondertussen :+.
Weet je zeker dat de omstandigheden hetzelfde waren als online? Luchttemperatuur, baantempertuur etc etc. Alles heeft invloed.

Pagina: 1 ... 206 ... 211 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True