Vergelijkbaar met hoe jij het doet. Zeker als ik een paar races op rij eruit gebutst ben dan doe ik het wat rustiger aan daarna. Maar meestal hangt het af van het gat dat ik achter me heb. Als dat groot genoeg is dan een paar rondjes druk erop houden zonder echt veel risico te nemen, maar wel laten zien dat je er bent. Vaak maakt degene voor je een foutje waar je van kan profiteren. Tegen het eind van de race, als ik echt sneller ben dan neem ik wat meer risico.
@DirkT
Ik heb het volgende stuur ontvangen (een PSE GPX):
En daar wordt wel battery charge EN deployment op het scherm weergegeven.
Het kan dus op 1 of andere manier al wel via FanaLEDs.
Misschien wordt het dan wat makkelijk om het ook toe te voegen aan de SLI-pro als je ooit tijd heb
En die wordt ook aangestuurd met FanaLEDs
Misschien wordt het dan wat makkelijk om het ook toe te voegen aan de SLI-pro als je ooit tijd heb
Yeah, de info is er al, ik moet het alleen nog aan de SLI-pro toevoegenJohnnyV schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:30:
@DirkT
[...]
En die wordt ook aangestuurd met FanaLEDs
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Een vraagje waar Google me niet mee helpt... Ik vind het leuk/leerzaam om af en toe een race te spectaten. Is er een manier om dan ook de inputs van de mensen die ik volg te zien? Niet dat ik die één op één kan kopiëren, maar het geeft een idee van waar ik die 7 seconden t.o.v. de top laat liggen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Helaas niet.Wormaap schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:55:
Een vraagje waar Google me niet mee helpt... Ik vind het leuk/leerzaam om af en toe een race te spectaten. Is er een manier om dan ook de inputs van de mensen die ik volg te zien? Niet dat ik die één op één kan kopiëren, maar het geeft een idee van waar ik die 7 seconden t.o.v. de top laat liggen
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Streamers op twitch hebben vaak de inputs er wel bij staan. Je moet dan alleen wel een race in jouw klasse treffen.
Bah wat is zo'n MX-5 race af en toe toch een ramp.
Na een kwali op P4 het voornemen de race gewoon rustig uit te rijden zonder rare fratsen, een prima start met een plaatsje winst na de T1, P3 dus.
Na T1 komen nummers 1 en 2 in gevecht, ik houd afstand en kijk het aan, het gevolg is dat diegene op P4 hem er vol achterop ramt. Eerste contact alweer verdiend dus.
Gelukkig nog wel op P3 dus we gaan gewoon stug door, het gevecht om P1 voor mij overigens ook.
Nog steeds afstand houdende zie ik dat zowel P1 als P2 in een slip komt, ondanks de ruime afstand die ik aanhield weten ze mij allebei te raken. Het niveau was deze race echt schrikbarend, alsof je tussen de NFS racers aan het rijden bent. Gelukkig is de D licentie al een tijdje binnen en ga ik komende week dus maar eens kijken naar een andere serie. Ik ben geen liefhebber van de open wheelers, wat is volgens jullie de beste keus? De Audi TCR? Ik ben ook in het bezit van de RUF maar heb het idee dat er nog maar weinig mensen zijn die hiermee racen, ook is dit een verdomd listige auto als je vanuit de MX-5 komt.
Na een kwali op P4 het voornemen de race gewoon rustig uit te rijden zonder rare fratsen, een prima start met een plaatsje winst na de T1, P3 dus.
Na T1 komen nummers 1 en 2 in gevecht, ik houd afstand en kijk het aan, het gevolg is dat diegene op P4 hem er vol achterop ramt. Eerste contact alweer verdiend dus.
Gelukkig nog wel op P3 dus we gaan gewoon stug door, het gevecht om P1 voor mij overigens ook.
Nog steeds afstand houdende zie ik dat zowel P1 als P2 in een slip komt, ondanks de ruime afstand die ik aanhield weten ze mij allebei te raken. Het niveau was deze race echt schrikbarend, alsof je tussen de NFS racers aan het rijden bent. Gelukkig is de D licentie al een tijdje binnen en ga ik komende week dus maar eens kijken naar een andere serie. Ik ben geen liefhebber van de open wheelers, wat is volgens jullie de beste keus? De Audi TCR? Ik ben ook in het bezit van de RUF maar heb het idee dat er nog maar weinig mensen zijn die hiermee racen, ook is dit een verdomd listige auto als je vanuit de MX-5 komt.
Skip is toch echt een aanrader en hier kan je zien welke series een beetje actief zijntomolino schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 23:31:
Bah wat is zo'n MX-5 race af en toe toch een ramp.
https://www.iracingstats.com
Net mijn eerste race in de Skip gereden. Ik ben nog behoorlijk traag in het ding, maar wilde eens ervaren hoe een race is. Ruimschoots als slechtste gekwalificeerd, en dus voor de mensen die de Q niet hebben gereden gestart, op de 13e plek. Halverwege T1 iemand in mijn kont, van de track af maar geen schade. Hij wel, dus da's al één positie 
Uiteindelijk door andermans fouten opgeklommen naar de 11e plek, en verder een cleane race gereden. Ergens zal ik toch een keer wat tempo moeten gaan vinden, maar ik ben in ieder geval blij dat ik snel genoeg de baan rond kom om in 11 rondes niet gelapt te worden
Uiteindelijk door andermans fouten opgeklommen naar de 11e plek, en verder een cleane race gereden. Ergens zal ik toch een keer wat tempo moeten gaan vinden, maar ik ben in ieder geval blij dat ik snel genoeg de baan rond kom om in 11 rondes niet gelapt te worden
Misschien handig om de nieuwelingen hier een keer een demo te geven in de Skip zoals we een paar maanden geleden gedaan hebben (als er animo voor is). Er zitten hier best goede Skip rijders die wel het e.e.a. kunnen vertellen.
Daar zou ik zeker interesse in hebbenZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:15:
Misschien handig om de nieuwelingen hier een keer een demo te geven in de Skip zoals we een paar maanden geleden gedaan hebben (als er animo voor is). Er zitten hier best goede Skip rijders die wel het e.e.a. kunnen vertellen.
Goed plan.ZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:15:
Maar dan moeten we een paar instructeurs mobiliseren.
Ik denk dat we het wat generieker moeten houden om eerst de wagen en de basics te begrijpen. Zelf heeft het mij ook maanden geduurd in het begin om eindelijk eens competatief te worden.Wormaap schreef op zondag 17 november 2019 @ 11:21:
[...]
Daar zou ik zeker interesse in hebbenIk ben pas begonnen, dus ben allang blij dat ik redelijk veilig rondjes kan rijden. Maar mezelf consistent 1-1.5s zien verliezen in alleen al bocht 1 in Barcelona is toch wel een béétje irritant
Er is natuurlijk ook veel online te vinden, maar ik vind het toch lastig om het toe te passen op mijn eigen rijden.
De basics wat beter doorhebben leidt denk ik vanzelf wel tot competitiever zijn. Ik kan de lijnen en rempunten van online video's proberen te kopiëren, maar dan vlieg ik domweg van de baan af. Dat betekent dat er ergens in de techniek duidelijk iets schortZFLaSH schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:29:
[...]
Ik denk dat we het wat generieker moeten houden om eerst de wagen en de basics te begrijpen. Zelf heeft het mij ook maanden geduurd in het begin om eindelijk eens competatief te worden.
De Rookie MX-5 gaf me het idee dat ik na een paar dagen een beetje kon rijden, de Skip laat duidelijk zien waar ik sta

Ben er niet bij vanavond.
Je was niet de enige Joep, waren maar met z'n drieën, hopelijk morgen meer mensen aanwezig...JoepW schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:31:
Ben er niet bij vanavond.
Is echt wel een leuk rondje
Vanavond alleen maar FP gedaan in de Skip. In totaal een ronde of 60 gereden, en in ieder geval de eerste 2 seconden gevonden. Mijn PR is nu 2:08:502. Nog steeds best een eind van de snelle mensen af, maar het is ook een flink stuk consistenter geworden. Helaas geen tijd meer voor een race voordat er dinsdag een nieuwe track komt, maar het is natuurlijk ook gewoon algemene oefening
De snelheid komt vanzelf middels oefening. Probeer ook af en toe eens een rondje van je terug te kijken en te reflecteren of je overal de Apex haalt en al het asfalt goed gebruikt.Wormaap schreef op zondag 17 november 2019 @ 23:50:
Vanavond alleen maar FP gedaan in de Skip. In totaal een ronde of 60 gereden, en in ieder geval de eerste 2 seconden gevonden. Mijn PR is nu 2:08:502. Nog steeds best een eind van de snelle mensen af, maar het is ook een flink stuk consistenter geworden. Helaas geen tijd meer voor een race voordat er dinsdag een nieuwe track komt, maar het is natuurlijk ook gewoon algemene oefening
Ik zal later vanavond een videootje voor je opgooien van een race van gisteren, inclusief de inputs. Snelste rondje zonder draft een 2m03.5. Met draft bijna in de 2m02s. Ik reed van P20 naar P4 ondanks dat ik in de eerste ronde iemand moest ontwijken en 5s op het complete veld verloor.
Toppers als @Scr33x0r rijden zonder draft wellicht in de 2m02s vermoed ik, uiteraard afhankelijk van de circuit condities.
Gooi zo'n video maar eens onlineLuckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 09:42:
[...]
De snelheid komt vanzelf middels oefening. Probeer ook af en toe eens een rondje van je terug te kijken en te reflecteren of je overal de Apex haalt en al het asfalt goed gebruikt.
Ik zal later vanavond een videootje voor je opgooien van een race van gisteren, inclusief de inputs. Snelste rondje zonder draft een 2m03.5. Met draft bijna in de 2m02s. Ik reed van P20 naar P4 ondanks dat ik in de eerste ronde iemand moest ontwijken en 5s op het complete veld verloor.
Toppers als @Scr33x0r rijden zonder draft wellicht in de 2m02s vermoed ik, uiteraard afhankelijk van de circuit condities.
Allen ik heb even een vraag: vanuit de KamelGT series zijn ze van plan om een endurance kampioenschap te gaan doen (als league). 7 december staat de eerste race gepland en dit is 6 uur op Daytona. Je mag dit kampioenschap alleen of met een team doen, nu hoef ik niet iedere race met een team te doen aangezien er ook bv races van 2.4 uur tussen zitten maar 6 uur alleen wordt mij echt te lang. Zijn er mensen hier die het leuk vinden om dit samen met mij te doen?
Ook vandaag ben ik er niet bijMauriceQ schreef op zondag 17 november 2019 @ 22:12:
[...]
Je was niet de enige Joep, waren maar met z'n drieën, hopelijk morgen meer mensen aanwezig...
Is echt wel een leuk rondje

Veel plezier weer allemaal.
Moet je in de oude bakken ook koppelen? (reden vraag: ik heb een twee pedal setup).DarkPino schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:48:
Allen ik heb even een vraag: vanuit de KamelGT series zijn ze van plan om een endurance kampioenschap te gaan doen (als league). 7 december staat de eerste race gepland en dit is 6 uur op Daytona. Je mag dit kampioenschap alleen of met een team doen, nu hoef ik niet iedere race met een team te doen aangezien er ook bv races van 2.4 uur tussen zitten maar 6 uur alleen wordt mij echt te lang. Zijn er mensen hier die het leuk vinden om dit samen met mij te doen?
Super om dit overzicht zo te hebben, valt me nog wel een beetje tegen hoe druk de races eigenlijk zijn.JoepW schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 08:03:
[...]
Skip is toch echt een aanrader en hier kan je zien welke series een beetje actief zijn
https://www.iracingstats.com
Wat opkomst betreft lijkt de Skip inderdaad de beste keuze, ergens trekt hij me niet echt maar misschien moet ik het gewoon proberen.
Afgelopen races in de MX-5 gingen overigens wel een stuk beter.
Op dit moment ben ik in bezit van D license, moet je verplicht een andere klasse gaan rijden om naar C te promoveren?
Om van D naar C te gaan moet je geloof ik minimaal punten verdienen in 4 races waarvoor je een D licentie nodig heb.tomolino schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:22:
[...]
Super om dit overzicht zo te hebben, valt me nog wel een beetje tegen hoe druk de races eigenlijk zijn.
Wat opkomst betreft lijkt de Skip inderdaad de beste keuze, ergens trekt hij me niet echt maar misschien moet ik het gewoon proberen.
Op dit moment ben ik in bezit van D license, moet je verplicht een andere klasse gaan rijden om naar C te promoveren?
En dan kan je voldoende SR binnen harken met elke race die je leuk vind ongeacht de licentie.
Edit: Feli @JoepW

Nu ik mijn eerste paar uur in de Skip heb gereden kan ik'm best aanraden. Het is geen enorm spannende wagen, maar het ding is letterlijk gemaakt om te leren racen. Een stuk minder vergeeflijk dan de MX-5, en dat setje vleugels zit er alleen maar op om hem stoerder uit te laten zien.tomolino schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:22:
[...]
Super om dit overzicht zo te hebben, valt me nog wel een beetje tegen hoe druk de races eigenlijk zijn.
En natuurlijk het voordeel van veel deelnemers. Jij had al wat content gekocht toch? Want anders heeft de Skip natuurlijk wel het nadeel van bijna alleen maar tracks die niet in de basisset zitten.
Hij rijdt in ieder geval absoluut niet vergelijkbaar met de meer aero-gerichte open-wheelers die ik heb geprobeerd (De 2011 Dallara en de F3).
[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 18-11-2019 14:43 ]
De Skip is erg populair; en ook omdat hij toegankelijk is qua setup. Ik rijd praktisch het hele seizoen met dezelfde setup. Alleen op New Hampshire en Oran Park iets hoger om een kapotte voorvleugel te vermijden.
In de GTO wel, in de GTP niet dan is net zoals de Skip (om maar on topic te blijvenLuckeh schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:11:
[...]
Moet je in de oude bakken ook koppelen? (reden vraag: ik heb een twee pedal setup).
Ik ga eraan geloven denk ik, eerst nog even een paar races in de MX-5.Wormaap schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:43:
[...]
Nu ik mijn eerste paar uur in de Skip heb gereden kan ik'm best aanraden. Het is geen enorm spannende wagen, maar het ding is letterlijk gemaakt om te leren racen. Een stuk minder vergeeflijk dan de MX-5, en dat setje vleugels zit er alleen maar op om hem stoerder uit te laten zien.
En natuurlijk het voordeel van veel deelnemers. Jij had al wat content gekocht toch? Want anders heeft de Skip natuurlijk wel het nadeel van bijna alleen maar tracks die niet in de basisset zitten.
Hij rijdt in ieder geval absoluut niet vergelijkbaar met de meer aero-gerichte open-wheelers die ik heb geprobeerd (De 2011 Dallara en de F3).
Heb inderdaad al eea aan content, echter heb ik er allemaal weinig aan in de Skip, zaken als Zandvoort, Zolder en Spa heb ik daar nog niet voorbij zien komen.
Ik ben er over een paar minuten; wil die Skip race uploaden maar mijn recording van gisteren had alleen het geluid van CrewChief. Duurde even voordat ik OBS uitgevogeld had met de Compteur van JRT.
Verwijderd
goedenavond allen,
Ik heb een vraag. Ik gebruik ZAnalyzer om mijn laps te bekijken. Maar het valt mij op dat iRacing mij op dat mijn ibt files verwijderd worden als ik iRacing afsluit. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?
Ik heb een vraag. Ik gebruik ZAnalyzer om mijn laps te bekijken. Maar het valt mij op dat iRacing mij op dat mijn ibt files verwijderd worden als ik iRacing afsluit. Weet iemand hoe ik dat kan voorkomen?
Oops; mijn real-time opgenomen video had geen audio...enkel CrewChief. Dus vanuit de replay een nieuwe video gemaakt. Moest even klooien met OBS (dank voor de tip @JoepW) om de input zichtbaar te krijgen zonder dat je het replay menu ziet. Deze video mist dan ook CrewChief en al mijn blikken naar links/rechts.StealthyPeanut schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:07:
[...]
Gooi zo'n video maar eens online. Ik ben benieuwd waar ik die ruime seconde laat liggen
.
(staat nu nog op processing in YT; maar ik wil graag afloggen voor vandaag).
Door de discussie hier ook maar een Skip race gedaan gister, ik heb nooit echt met die auto gereden. Half uurtje oefenen en toen de race. Einde race reed ik de 24 hoog in.. 10e geworden. Opzich een redelijk resultaat gezien de omstandigheden.
Maar wat een saaie race. Crashen er een paar voor me, 1 ingehaald op de baan. Toen waren de mensen voor me sneller. En de mensen achter me trager. Dat was best eenzaam.
Wel een geinig autotje.
Maar wat een saaie race. Crashen er een paar voor me, 1 ingehaald op de baan. Toen waren de mensen voor me sneller. En de mensen achter me trager. Dat was best eenzaam.
Wel een geinig autotje.
Gewoon doen zoals ik, veilig maar traag rijden. Snelle mensen voor me, snelle mensen die eraf gevlogen zijn en hun plek terug willen achter me. Zelden saaigarriej schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:15:
Door de discussie hier ook maar een Skip race gedaan gister, ik heb nooit echt met die auto gereden. Half uurtje oefenen en toen de race. Einde race reed ik de 24 hoog in.. 10e geworden. Opzich een redelijk resultaat gezien de omstandigheden.
Wel een geinig autotje.
Ben wel aan het proberen iets meer te vechten voor mijn plek, want iemand die sneller is maar achter me zit door een fout, heeft natuurlijk alle kans om zichzelf er weer af te gooien als ik hem er niet langs laat alsof ik blauw krijg. Ik ga niet belachelijk hard lopen vechten met iemand die 3s sneller is, maar als je mijn plek wil mag je er ook een béétje voor werken
Qua saaiheid heb ik het sowieso makkelijk. Ik rij ook met alle liefde drie uur lang FP, werkend aan mijn techniek en tijden. Dus als een race eenzaam wordt vind ik dat verder prima
@Luckeh: nette race! Interessant hoe veel tijd je elke keer wint in bocht 10, daar lijk je steeds heel veel te pakken op je voorgangers, waarmee je jezelf klaarzet voor een flinke tow een paar bochten later op het rechte stuk
[ Voor 19% gewijzigd door Wormaap op 19-11-2019 09:55 ]
Dank je. Snap overigens niet waarom de video zo donker is geworden; zal wellicht aan m'n replay instellingen liggen. De video die ik tijdens de GoT race gisteravond opgenomen heb is normaal qua helderheid.
Gister 1 gevecht gehad, met iemand die sneller leek. Geef hem de inside in bocht 1, blijf aan de binnekant. Meer dan genoeg ruimte en hij valt alsnog terug. Toen dacht ik, ja als je de plek niet gratis wil krijg je hem niet meer van me. Volgende ronde een seconde bij m weg gereden.Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:52:
[...]
Gewoon doen zoals ik, veilig maar traag rijden. Snelle mensen voor me, snelle mensen die eraf gevlogen zijn en hun plek terug willen achter me. Zelden saai
Ben wel aan het proberen iets meer te vechten voor mijn plek, want iemand die sneller is maar achter me zit door een fout, heeft natuurlijk alle kans om zichzelf er weer af te gooien als ik hem er niet langs laat alsof ik blauw krijg. Ik ga niet belachelijk hard lopen vechten met iemand die 3s sneller is, maar als je mijn plek wil mag je er ook een béétje voor werken
Qua saaiheid heb ik het sowieso makkelijk. Ik rij ook met alle liefde drie uur lang FP, werkend aan mijn techniek en tijden. Dus als een race eenzaam wordt vind ik dat verder prima
@Luckeh: nette race! Interessant hoe veel tijd je elke keer wint in bocht 10, daar lijk je steeds heel veel te pakken op je voorgangers, waarmee je jezelf klaarzet voor een flinke tow een paar bochten later op het rechte stukIk ga thuis nog eens kijken, want een paar plekken doe je wel overduidelijk anders dan ik, dus daar kan ik wat mee
De skip is wel echt heel leuk in VR. Ik race sowieso alleen in VR, maar de skip geeft wel wat extra's omdat je in de lucht zit.
Ook zit ik alweer te twijfelen wat ik volgend seizoen ga rijden. Ik neig naar iets met ABS, dit seizoen met de M8 GTE. Maar ik merk dat ik niet consistent genoeg kan remmen. Dat is deels mijn onkunde en deels het gemis van een loadcell denk ik. Het wordt dus waarschijnlijk de VRS sprint series, daar heb ik een aantal races van gedaan dit seizoen en dat beviel wel erg goed.
[ Voor 10% gewijzigd door garriej op 19-11-2019 10:26 ]
Een loadcell wil ik ook op redelijk korte termijn naar gaan kijken. De eerste 10-20% van de remkracht zit bij mijn G29 in het deel van de pedaaluitslag voordat'ie tegendruk begint te geven. In de auto en (helemaal) op de motor in real life ben ik gewend om de rem aan te leggen en dan door te drukken, maar bij het aanleggen moet ik nu daadwerkelijk met een schuin oog op mijn inputgrafiekje letten om te zien hoeveel ik rem. En dat zorgt ervoor dat ik wat onzeker rem bij bochten waar ik er niet vol op hoef en bij het trail braken. Dus eens kijken wat Black Friday brengt. Ik wil namelijk ook nog een Rift S 
Mijn persoonlijk doel voor nu is om in de komende twee weken mijn SR op 3.00 of hoger te krijgen, zodat ik mijn C-license krijg. Niet dat ik in C-wagens wil gaan rijden, maar ik vind het een leuk doel
Ik wil sowieso het hele seizoen in de Skip gaan rijden, eens kijken hoeveel verschil 12 weken maken.
Qua leercurve heeft iRacing een beetje een omslag in mentaliteit nodig. Bij 'gewone' games wordt de moeilijkheidsgraad opgebouwd op een manier dat je je na een paar uur al best goed voelt. Wat dat betreft is iRacing vergelijkbaarder met het opdoen van vaardigheden in het echte leven: natuurlijk boek je vooruitgang in een weekendje, maar het kost gewoon tijd om beter te worden
Mijn persoonlijk doel voor nu is om in de komende twee weken mijn SR op 3.00 of hoger te krijgen, zodat ik mijn C-license krijg. Niet dat ik in C-wagens wil gaan rijden, maar ik vind het een leuk doel
Qua leercurve heeft iRacing een beetje een omslag in mentaliteit nodig. Bij 'gewone' games wordt de moeilijkheidsgraad opgebouwd op een manier dat je je na een paar uur al best goed voelt. Wat dat betreft is iRacing vergelijkbaarder met het opdoen van vaardigheden in het echte leven: natuurlijk boek je vooruitgang in een weekendje, maar het kost gewoon tijd om beter te worden
Dit ben ik ook gaan doen. Maar ik heb 1.5 seizoen Ferrari Fixed geredenWormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Ik wil sowieso het hele seizoen in de Skip gaan rijden, eens kijken hoeveel verschil 12 weken maken.
Dit seizoen IMSA gereden. En je merkt echt dat je steeds beter wordt. Constanter, beter de auto leert kennen, meer aanvoelt. Sneller 'snel' ben op een nieuw circuit.
Aangezien het huidige seizoen nog maar twee weken duurt heb ik eigenlijk geen zin om nu nog nieuwe content aan te schaffen. Kan je al ergens zien wanneer de volgende seizoenen starten en hoe deze eruit komen te zien?
Moet zeggen dat ik de Ferrari GT3 Challenge er ook wel erg interessant uit vind zien, ook lijkt dit me gewoon echt een leuke auto.
Edit: Zie net dat de races maar 15 minuten duren, dat is dan weer jammer...
Moet zeggen dat ik de Ferrari GT3 Challenge er ook wel erg interessant uit vind zien, ook lijkt dit me gewoon echt een leuke auto.
Edit: Zie net dat de races maar 15 minuten duren, dat is dan weer jammer...
[ Voor 10% gewijzigd door tomolino op 19-11-2019 14:38 ]
Die Ferrari GT3 series wordt volgend seizoeneen BMW M8 GTE serie.tomolino schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:34:
Aangezien het huidige seizoen nog maar twee weken duurt heb ik eigenlijk geen zin om nu nog nieuwe content aan te schaffen. Kan je al ergens zien wanneer de volgende seizoenen starten en hoe deze eruit komen te zien?
Op de iRacing forums zijn de polls redelijk klaar. Die zijn te vinden in het auto/serie deel van het forum. Dit zijn vaak de schedules die het worden.
Ik heb al tijden niet echt meer gereden en wil het weer gaan oppakken.
Vorige week heb ik na 2 jaar of zo wat races gedaan met de Ferrari Fixed op Sebring, maar ik kom niet in de buurt van de 2:00 tijden, mijn snelste tijd was een 2:01,9. Bij het bekijken van de herhalingen viel mij op dat hun voor mijn gevoel later kunnen remmen dan mij. Als ik het mij goed herinner betekenen de blauw/paarse lampjes naast de rev limiter als ze gaan branden dat de banden blokkeren, nu is mijn ervaring dat als ik alleen al kijk naar de remmen ze al blokkeren.
Ik heb zitten spelen met de rembalans, maar ook dat helpt niet echt, als ik hem op 61% zet blokkeren de voorbanden en zet ik de rembalans op 54% en ik rem breekt de achterkant uit.
Ik heb trouwens Fanatec Clubsport V2 pedalen, iemand een idee kan hierdoor namelijk absoluut niet stabiel ronde tijden rijden terwijl ik dit voorheen wel kon.
Vorige week heb ik na 2 jaar of zo wat races gedaan met de Ferrari Fixed op Sebring, maar ik kom niet in de buurt van de 2:00 tijden, mijn snelste tijd was een 2:01,9. Bij het bekijken van de herhalingen viel mij op dat hun voor mijn gevoel later kunnen remmen dan mij. Als ik het mij goed herinner betekenen de blauw/paarse lampjes naast de rev limiter als ze gaan branden dat de banden blokkeren, nu is mijn ervaring dat als ik alleen al kijk naar de remmen ze al blokkeren.
Ik heb zitten spelen met de rembalans, maar ook dat helpt niet echt, als ik hem op 61% zet blokkeren de voorbanden en zet ik de rembalans op 54% en ik rem breekt de achterkant uit.
Ik heb trouwens Fanatec Clubsport V2 pedalen, iemand een idee kan hierdoor namelijk absoluut niet stabiel ronde tijden rijden terwijl ik dit voorheen wel kon.
Hmmm.FabiandJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
(61+54)/2=57.5%. Probeer dat eens
Je hoeft overigens niet de hele tijd in de ABS te remmen. Ik denk zelfs dat als je constant in de ABS zit te remmen de banden veel te heet worden en sneller slijten.
Ik ben van de V2s naar Heusinkveld gegaan. En hoewel ik de Heusinkveld erg fijn vind, ben ik er geen milliseconde sneller van geworden. Dus aan de pedalen kan het volgens mij niet liggen.FabiandJ schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 14:59:
Net 2de geworden in de topsplit F3 achter de kersverse Macau winnaar 
spoiler:

Oeioeioei, ik ben bezig met mijn eerste FP op Sebring. Wat een ijsbaan, of ligt dat aan mij? Wel gaaf! En die laatste rechtse bocht is euuuh, spannend 
Wederom 7s off-pace na 17 rondjes, dus nog even verder oefenen
@Jimmy J.: Supergaaf!
Oefenen, oefenen en nog een beetje oefenen. Is wel de beste manier om sneller te worden.Wormaap schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 21:48:
Oeioeioei, ik ben bezig met mijn eerste FP op Sebring. Wat een ijsbaan, of ligt dat aan mij? Wel gaaf! En die laatste rechtse bocht is euuuh, spannend
Ik merk zelf wel altijd dat ik sneller hard ga als ik in een race zit. Dus ik zorg ervoor dat ik de baan ken, 5 rondjes kan pushen zonder eraf te gaan(niet naar laptime kijken
Leuke circuit wel, veel high speed corners en lastige rempunten.
Trouwens, op VRS kun je ook laps kijken om de tack/auto te leren. Dit is een betaalde service maar de laps met data kun je altijd gewoon kijken. Skippy op sebring
Tony Gardner reageert op de vraag waarom er geen nieuwe GT3 auto's zijn:
https://members.iracing.c.../50/3675983.page#11797612In regard to the opening post, no, we have no restrictions in building GT3 cars. Just taking a break on those for a bit. We built GTE cars, the TCR car, working on GT4 car, V8 cars coming out in this build, and many other cars etc. The plan is to get back to some new GT3 cars at some point, but I think we will narrow it down to 3 or 4 cars, the BOP is just exhausting if too many cars. For the record, right now there are no GT3 cars in the works, but again, the plan is to get back to them at some point. Our Vehicle Dynamic Engineers do a lot, not just focused on new cars. We have an open position for another Vehicle Dynamics Engineer, sure is plenty to do, but will keep doing our best.
Daar heb ik dan ook het anderhalf uur nadat ik postte aan gespendeerdgarriej schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:42:
[...]
Oefenen, oefenen en nog een beetje oefenen. Is wel de beste manier om sneller te worden.
Ondertussen heb ik mijn optimal onder de 2:30 gekregen, maar een hele ronde goed aan elkaar lussen is nog een hele opgave

Edit: video op VRS bekeken... OK, ik moet dus ook niet proberen té smooth te blijven, en accepteren dat ik af en toe wat overstuur moet corrigeren in de lange/moeilijke bochten. Dat wordt spannend
[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 20-11-2019 18:06 ]
Twee races gereden vanavond, allebei Skip op Sebring.
De eerste was ik 8e in de quali. Conservatief gestart, de uitbarsting voor me laten gebeuren en wat plekjes gepakt en verloren. In ronde 3 ofzo lichtjes (0x) van achteren aangetikt in de laatste bocht en weggespind. Niets geraakt, geen schade, en dus snel door. In ronde 5 of 6 overstuur en (niet heel hard) de muur in. Op het eerste gezicht geen schade, maar tijdens het rijden bleek dat ik vermogen miste. Ter waarde van ongeveer 20km/h op het eind van de rechte stukken, of 7 seconden per ronde. Mijn achterligger lag 30s achter me, dus ik was sitting duck en werd de voorlaatste ronde ingehaald. Uiteindelijk 11e geworden.
Tweede race niet kunnen qualificeren omdat ik in mijn eerste ronde naast de baan kwam, en te veel tijd verloor om nog een tweede ronde te rijden. Helemaal achteraan starten dus
Wederom chaos vermeden, redelijk clean gereden en dit keer 10e geëindigd.
Wel één gast in die race die best naar werd op de text chat nadat'ie in ronde 1 aangetikt werd en een wiel verloor. Ik heb na de race een screenshot genomen en de replay opgeslagen zodat ik dat kan rapporteren (ondanks dat ik zelf niet betrokken was vind ik dat er geen excuus is voor gescheld, het blijft immers maar een spelletje). Alleen krijg ik telkens een foutmelding als ik op 'submit' druk bij het report
De replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd
De eerste was ik 8e in de quali. Conservatief gestart, de uitbarsting voor me laten gebeuren en wat plekjes gepakt en verloren. In ronde 3 ofzo lichtjes (0x) van achteren aangetikt in de laatste bocht en weggespind. Niets geraakt, geen schade, en dus snel door. In ronde 5 of 6 overstuur en (niet heel hard) de muur in. Op het eerste gezicht geen schade, maar tijdens het rijden bleek dat ik vermogen miste. Ter waarde van ongeveer 20km/h op het eind van de rechte stukken, of 7 seconden per ronde. Mijn achterligger lag 30s achter me, dus ik was sitting duck en werd de voorlaatste ronde ingehaald. Uiteindelijk 11e geworden.
Tweede race niet kunnen qualificeren omdat ik in mijn eerste ronde naast de baan kwam, en te veel tijd verloor om nog een tweede ronde te rijden. Helemaal achteraan starten dus
Wel één gast in die race die best naar werd op de text chat nadat'ie in ronde 1 aangetikt werd en een wiel verloor. Ik heb na de race een screenshot genomen en de replay opgeslagen zodat ik dat kan rapporteren (ondanks dat ik zelf niet betrokken was vind ik dat er geen excuus is voor gescheld, het blijft immers maar een spelletje). Alleen krijg ik telkens een foutmelding als ik op 'submit' druk bij het report
[ Voor 4% gewijzigd door Wormaap op 20-11-2019 23:39 ]
Nou dat zijn prima resultaten toch? Een rondje van 2:30 is natuurlijk lastig om aan elkaar te knopen.Wormaap schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:14:
Twee races gereden vanavond, allebei Skip op Sebring.
Tweede race niet kunnen qualificeren omdat ik in mijn eerste ronde naast de baan kwam, en te veel tijd verloor om nog een tweede ronde te rijden. Helemaal achteraan starten dusWederom chaos vermeden, redelijk clean gereden en dit keer 10e geëindigd.
Wel één gast in die race die best naar werd op de text chat nadat'ie in ronde 1 aangetikt werd en een wiel verloor. Ik heb na de race een screenshot genomen en de replay opgeslagen zodat ik dat kan rapporteren (ondanks dat ik zelf niet betrokken was vind ik dat er geen excuus is voor gescheld, het blijft immers maar een spelletje). Alleen krijg ik telkens een foutmelding als ik op 'submit' druk bij het reportDe replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd
Mijn verhaal van gister dan maar. Kwalificeer slecht, dus lig bijna achteraan. Eerste lap, ging goed. Paar plekken gewonnen door crashes. Lap twee begint, ik lig ongeveer 10e. iemand op 0.6 achter me(die gast was duidelijk sneller) en daarachter alweer op 2 seconde. Er komt een bocht, ik zie de meneer achter me kijken. Ik laat de deur open en outbrake mezelf zo het gras op
Toen lag ik achteraan en kon ik weer opnieuw beginnen, maarja de race is 45 minuten dus tijd zat. Opnieuw rond de p10 kunnen komen. Maak ik weer zelf een fout en spin ik, weer wat plekjes verloren. Uiteindelijk 13e geworden geloof ik.
Lastig circuit toch wel, paar enge bochten. Ik haal ook eigenlijk de pace niet (1,5 - 2 seconde per rondje te traag). Daardoor ga ik teveel pushen en gaat het alleen maar slechter.
Je kan ook een fragment van heel de race opslaan. Dat is ook wat ze verwachten. Zo hoeven zij niet door heel de replay te gaan, op zoek naar dat ene incident.Wormaap schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:14:
De replayfile is meer dan 300MB, dat had ik even niet verwacht. Die weggehaald en mijn protest is doorgestuurd
Hier is wat uitleg hoe je dit kan doen.
https://support.iracing.c...-to-cut-and-save-a-replay
Op zich prima resultaten, maar ik merk wel dat ik ook wel wat meer behoefte begin te krijgen om te racen i.p.v. rondjes rijden en alleen plekken pakken omdat anderen stom doengarriej schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:30:
[...]
Nou dat zijn prima resultaten toch? Een rondje van 2:30 is natuurlijk lastig om aan elkaar te knopen.
Mijn verhaal van gister dan maar. Kwalificeer slecht, dus lig bijna achteraan. Eerste lap, ging goed. Paar plekken gewonnen door crashes. Lap twee begint, ik lig ongeveer 10e. iemand op 0.6 achter me(die gast was duidelijk sneller) en daarachter alweer op 2 seconde. Er komt een bocht, ik zie de meneer achter me kijken. Ik laat de deur open en outbrake mezelf zo het gras op![]()
Toen lag ik achteraan en kon ik weer opnieuw beginnen, maarja de race is 45 minuten dus tijd zat. Opnieuw rond de p10 kunnen komen. Maak ik weer zelf een fout en spin ik, weer wat plekjes verloren. Uiteindelijk 13e geworden geloof ik.
Lastig circuit toch wel, paar enge bochten. Ik haal ook eigenlijk de pace niet (1,5 - 2 seconde per rondje te traag). Daardoor ga ik teveel pushen en gaat het alleen maar slechter.
Van het weekend ga ik de software van VRS eens installeren. Volgens mij kun je gratis ook beperkt analyses doen, dus eens kijken waar de grootste dingen zitten waar ik aan kan werken. Sowieso rem ik volgens mij vaak te vroeg en te rustig, maar of dat alles is waag ik te betwijfelen. Hele baan gebruiken kan ook beter, maar de Skip glijdt zo leuk weg als je een paar cm op het gras komt, dus daar mag ik nog wat accurater in worden
Foutjes maken als er iemand kort achter je zit herken ik wel, het hele spul vergt toch wel wat van je concentratie
Thanks, da's goed om te weten voor een volgende keer! In dit geval was mijn screenshot genoeg, want ik kreeg het volgende:Niellie41 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 09:50:
[...]
Je kan ook een fragment van heel de race opslaan. Dat is ook wat ze verwachten. Zo hoeven zij niet door heel de replay te gaan, op zoek naar dat ene incident.
Hier is wat uitleg hoe je dit kan doen.
https://support.iracing.c...-to-cut-and-save-a-replay
[YouTube: How-To: Saving and Uploading Replays]
Zelfs als 'notified of the outcome' alleen maar een bericht is dat er verder niets mee gedaan wordt, is het in ieder geval een hint voor de persoon in kwestie dat er naar dat soort gedrag gekeken wordtOnce again we’d like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has been reviewed and the member under protest notified of the outcome.
[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 21-11-2019 12:11 ]
Over LRP oude en nieuwe versie.
Ze blijven dus beide beschikbaar en gratis.
Ze blijven dus beide beschikbaar en gratis.
https://members.iracing.c...100/3676999.page#11798944quote: Tony Gardner
[...]
Yes, we couldn't combine the old track and the new track into one file for technical reasons so now there will essentially be two different tracks. The Old Lime Rock and New Lime Rock. Both are free content. We kept the old because we know some people like that old layout as well.
Beetje laat, maar hier alsnog mijn kort verslag van de GoT race op Canadian Tire Motorsport Park afgelopen maandag.
Het begon allemaal met een zeer slechte quali, gelukkig zijn mijn staande starts boven gemiddeld waardoor ik in de Sprint Race aardig wat posities kon goedmaken.
In de Feature Race kon ik het tempo van @TonCoronel in het begin goed volgen....helaas kon ik dat niveau niet volhouden tot het einde van de race. Het blijft voor mij echt een verbeterpunt om iedere ronden telkens het juiste rempunt, apex en lijn te blijven rijden. Door gebrek aan concentratie en/of ervaring ga ik dan forceren waardoor ik mijn banden te snel oprook...
@Luckeh nogmaals sorry voor mijn iets te agressieve move in de laatste ronde (Objects in mirror are closer than they appear
)
@JoepW heeft de wedstrijdleiding al idieeën over het nieuwe seizoen
?....en is de proef met 2 raceavonden voor herhaling vatbaar?
Het begon allemaal met een zeer slechte quali, gelukkig zijn mijn staande starts boven gemiddeld waardoor ik in de Sprint Race aardig wat posities kon goedmaken.
In de Feature Race kon ik het tempo van @TonCoronel in het begin goed volgen....helaas kon ik dat niveau niet volhouden tot het einde van de race. Het blijft voor mij echt een verbeterpunt om iedere ronden telkens het juiste rempunt, apex en lijn te blijven rijden. Door gebrek aan concentratie en/of ervaring ga ik dan forceren waardoor ik mijn banden te snel oprook...

@Luckeh nogmaals sorry voor mijn iets te agressieve move in de laatste ronde (Objects in mirror are closer than they appear
@JoepW heeft de wedstrijdleiding al idieeën over het nieuwe seizoen
Uhhhh nee. Allerlei auto's en ideeen zijn geopperd, maar volgens mij wachten we ff af om te zien wat er in de build beschikbaar komt. Misschien moeten we weer eens peilen, maar in het verleden leken peilingen geen indicatie te zijn voor de interesse in de groep tijdnes het uiteindelijke seizoenMaurice W schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:......Heeft de wedstrijdleiding coördinatiegroep al idieeën over het nieuwe seizoen?.....
Tja als ik voor mezelf spreek dan ben ik voor het handhaven. Want het bied mij nog zo af en toe de kans te rijden. De rest van de week ben ik op pad of laat thuis. Maar de deelname was op de zondag superlaag na een paar weken en op maandag viel het ook al tegen. Voor de kosten (€ 9,12 per seizoen) hoeven we het niet te laten lijkt me.Maurice W schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:33:...en is de proef met 2 raceavonden voor herhaling vatbaar?
Optiessss.....vragen....besluiten.....
Kortom: We weten het niet.
Feit blijft dat ik me blijf verbazen over de wat lage deelname elke week gerelateerd aan de 261 community members (op de site) en 259 League members. Eind vorig seizoen heb ik nog gecheckt hoeveel van deze rijders nog actief zijn in iRacing en dat is zo maar meer dan 80%!
JoepW schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:55:
[...]
Feit blijft dat ik me blijf verbazen over de wat lage deelname elke week gerelateerd aan de 261 community members (op de site) en 259 League members. Eind vorig seizoen heb ik nog gecheckt hoeveel van deze rijders nog actief zijn in iRacing en dat is zo maar meer dan 80%!

De TCR leek me heel leuk. Maar ik kan er ECHT niet mee omgaan. Ik heb daarom ook maar 1 week meegedaan.
Volgens mij waren de slecht bezochte zondagen voornamelijk op de weken dat de formule 1 in de weg zat.
Kwa auto, als er volgend seizoen geen nieuwe auto uitkomt zou ik willen voorstellen om de nieuwe Fixed serie te volgen met de BMW M8 GTE. Geen gezeur met setup en misschien ook makkelijker om mee te doen voor de nieuwkomers.
De officiele races gaan maar 12 minuten duren, dus zouden wij ook kunnen doen, kan je 3 races op een avond achter elkaar doen, goede oefening en niet zo erg als je er gelijk uit ligt tijdens één van de races.
Kwa auto, als er volgend seizoen geen nieuwe auto uitkomt zou ik willen voorstellen om de nieuwe Fixed serie te volgen met de BMW M8 GTE. Geen gezeur met setup en misschien ook makkelijker om mee te doen voor de nieuwkomers.
De officiele races gaan maar 12 minuten duren, dus zouden wij ook kunnen doen, kan je 3 races op een avond achter elkaar doen, goede oefening en niet zo erg als je er gelijk uit ligt tijdens één van de races.
Ik ben persoonlijk ook voorstander voor een fixed serie aangezien de kans groot is dat we met een andere auto gaan rijden dan waar ik me op dat moment op focus. Tevens krijg ik binnenkort eindelijk de kans om op zondag en/of maandag mee te gaan rijden aangezien de setup eindelijk naar mn appartement gaat verhuizen.
Hopelijk ben ik dus snel een vaste bezoeker
Hopelijk ben ik dus snel een vaste bezoeker
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Hier geen voorkeur qua auto. Zo lang het maar een RWD is.
Maar ik mag eindelijk weer m'n sport opbouwen. Dat betekent dat ik enkel op de zondag kan rijden.
Maar ik mag eindelijk weer m'n sport opbouwen. Dat betekent dat ik enkel op de zondag kan rijden.
Hier ben ik het helemaal mee eens, voor mij als nieuwkomer is de stap vrij groot om in te stappen in een seizoen. Ik wil graag een keer in de week rekening houden met een avond racen, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat ik mee kan doen.Linc schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:41:
Volgens mij waren de slecht bezochte zondagen voornamelijk op de weken dat de formule 1 in de weg zat.
Setups worden vaak wel gedeeld in de sessie.tomolino schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 12:05:
[...]
Hier ben ik het helemaal mee eens, voor mij als nieuwkomer is de stap vrij groot om in te stappen in een seizoen. Ik wil graag een keer in de week rekening houden met een avond racen, maar dan moet ik wel het gevoel hebben dat ik mee kan doen.
Daarnaast rijden er mensen mee van alle nivo's, dus maak je geen zorgen en doe lekker mee!
De zondagavond zou ik graag mee willen doen. Op maandag ben ik verhinderd, dus dat gaat'm niet worden. Qua auto heb ik niet echt een voorkeur. De GT3-wagens vind ik wel gaaf, maar dat hoeft niets te betekenen 
Als ik dan doelloos achteraanhobbel vermaak ik me alsnog wel, dus als anderen het niet vervelend vinden dat mijn tempo waarschijnlijk een stukje lager ligt heb ik daar ook geen probleem mee. Over het algemeen veroorzaak ik geen ongelukken in ieder geval
Als ik dan doelloos achteraanhobbel vermaak ik me alsnog wel, dus als anderen het niet vervelend vinden dat mijn tempo waarschijnlijk een stukje lager ligt heb ik daar ook geen probleem mee. Over het algemeen veroorzaak ik geen ongelukken in ieder geval
Indien de GT4 iets langer op zich laat wachten, dan zou bovenstaande ook mijn voorstel zijnLinc schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:41:
Voordeel van kortere races is ook dat ik als achterblijver niet op een ronde gezet word, en dus niet in de weg rijd van de snellere mensen
Ik vind alles prima, zolang er maar op de zondagen ook gereden wordt. Het is dat ik problemen had met m'n rig anders had ik een paar keer vaker meegedaan. F1 zat inderdaad ook in de weg maar dat is over 2 weken afgelopen, het zijn de donkere dagen in de winter dus geen reden om niet virtueel wat rubber te verbranden 
En ben as we speak m'n nieuwe rig aan het opbouwen. Wat het wordt? Verrassing nog ...
En ben as we speak m'n nieuwe rig aan het opbouwen. Wat het wordt? Verrassing nog ...
[ Voor 12% gewijzigd door Arfman op 22-11-2019 13:25 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Maandag of zondag voor mij ook nog steeds prima. Ik rij eigenlijk ook alles wel, maar fixed set-up sprint races met de BMW M8 vind ik wel een leuk idee of misschien toch iets met die nieuwe Porsche als die inderdaad komend seizoen komt
Maar die komt dus niet volgend seizoenJan Hein schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:43:
Maandag of zondag voor mij ook nog steeds prima. Ik rij eigenlijk ook alles wel, maar fixed set-up sprint races met de BMW M8 vind ik wel een leuk idee of misschien toch iets met die nieuwe Porsche als die inderdaad komend seizoen komt
3 races per avond met de fixed M8 vind ik best een leuk idee ja. Alleen denk ik dat mensen toch van een koude kermis thuis komen als ze denken dat ze door de fixed setup nu ineens wel mee kunnen met de top
Sowieso werden er al altijd de setups die we gebruikten gedeeld dus in principe was het al bijna fixed setup.
Juist hierdoor is het leuk als iedereen mee doet, zodat iedereen iemand heeft om mee te rijden. Als alle nieuwkomers denken "ik kan toch niet meekomen met de rest" dan zitten we uiteindelijk inderdaad met 8 man van compleet verschillende niveaus. Als al die mensen nou gewoon wel meedoen zit je met 20 man en heeft iedereen een leuke race
Juist hierdoor is het leuk als iedereen mee doet, zodat iedereen iemand heeft om mee te rijden. Als alle nieuwkomers denken "ik kan toch niet meekomen met de rest" dan zitten we uiteindelijk inderdaad met 8 man van compleet verschillende niveaus. Als al die mensen nou gewoon wel meedoen zit je met 20 man en heeft iedereen een leuke race
Voor de (weinige) NASCAR fans:
Samgevat: De NASCAR cup auto's en trucks krijgen komende build NTM7. De Xfinity auto's krijgen later NTM7 in verband met de Pro Series die nu bezig is.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3677398.pageGood day!
With the 2020 S1 quarterly build you will notice the NASCAR Monster & NASCAR Truck vehicles getting NTMv7. (Good news!!) However, in an effort to be as fair as possible to the on-going NASCAR Pro Series, the v7 tire will not be released until the conclusion of the NASCAR Pro Series. This means we will have a patch staged and ready for deployment including v7 tire on the Xfinity series cars to release sometimes shortly after the Pro Series ends. We apologize for the delay but feel this is the best thing to do. It should only be a short delay.
Samgevat: De NASCAR cup auto's en trucks krijgen komende build NTM7. De Xfinity auto's krijgen later NTM7 in verband met de Pro Series die nu bezig is.
Ik kan maar 1 +1 geven, maar deze post verdient er meerNickThissen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:20:
3 races per avond met de fixed M8 vind ik best een leuk idee ja. Alleen denk ik dat mensen toch van een koude kermis thuis komen als ze denken dat ze door de fixed setup nu ineens wel mee kunnen met de topSowieso werden er al altijd de setups die we gebruikten gedeeld dus in principe was het al bijna fixed setup.
Hoe meer mensen er mee doen, hoe meer mensen van je eigen niveau er meedoen. Uiteindelijk gaat het erom om een leuke race te hebben. Ik ben vaker in een race ergens op p5-p10 geeindigd en een geweldige race gehad. Je hoeft niet te winnen om lekker te racen, en een leuke avond te hebben.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
zo..... ik heb de 1080ti vervangen voor een 2080super.
SMP aangezet.... wat een bizar verschil in performance met iRacing! Ik kan nu met alle eyecandy aan rondjes knallen
Nurburgring start / finish dipt nu naar minimaal 60 fps...
Nu nog een nieuwe CPU (systeem) en ik ben weer helemaal bij de tijd
Ohja! BMW Fixed.... sounds nice!
SMP aangezet.... wat een bizar verschil in performance met iRacing! Ik kan nu met alle eyecandy aan rondjes knallen
Nu nog een nieuwe CPU (systeem) en ik ben weer helemaal bij de tijd

Ik heb nu een asus oc 1080 in mijn racerigg, recent heb ik een 1080 TI overgenomen,alleen moetik hem nog inbouwen. Ik vraag me alleen af of Iracing het verschil gaat maken ivm meer cpu based. (smp gebruik ik niet ivm niet alle settings aan kunnen)Extera schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:36:
zo..... ik heb de 1080ti vervangen voor een 2080super.
SMP aangezet.... wat een bizar verschil in performance met iRacing! Ik kan nu met alle eyecandy aan rondjes knallen![]()
Nu nog een nieuwe CPU (systeem) en ik ben weer helemaal bij de tijd![]()
Kan niet wachten. Dit seizoen de NASCAR national series gereden met ntm 7, en vind het echt een verbetering. Zodra de banden op temperatuur zijn kon je er heerlijk goed mee op de limiet rijden. Volgend seizoen van plan de trucks te rijden, dus ben benieuwd.Niellie41 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:14:
Voor de (weinige) NASCAR fans:
[...]
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3677398.page
Ik heb met mijn 1080ti, i5 8400 en 16gb ram, gemiddeld 120/144 fps in iRacing op maximale settings. Ik speel op één 1440p beeldscherm.knightvision schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:45:
[...]
Ik heb nu een asus oc 1080 in mijn racerigg, recent heb ik een 1080 TI overgenomen,alleen moetik hem nog inbouwen. Ik vraag me alleen af of Iracing het verschil gaat maken ivm meer cpu based. (smp gebruik ik niet ivm niet alle settings aan kunnen)
BMW fixed klinkt prima! Zijn de tracks voor volgend seizoen al bekend?
Dat is ook de reden dat ik niet elke week mee rij omdat ik nog niet alle tracks heb en de kosten wil verdelen.
Dat is ook de reden dat ik niet elke week mee rij omdat ik nog niet alle tracks heb en de kosten wil verdelen.
Mij maakt het niet echt wat uit. Als ik kan en de gezondheid laat het toe doe ik mee.Vind die audi echt een leuke bak en mocht gerust nog een seizoen worden voor mij. Misschien komt het doordat ik met die auto iet wat sneller ben dan mijn eigen gemiddeld niveau.
Maar zoals Nick al aanhaalde, fixed setup klinkt goed maar betekent niet snel zijn of zelfs een goeie setup. Bij kortere races is dit natuurlijk al minder van belang.
Een formule waarmee we een groter deelnemersveld hebben ben ik volledig voor, al denk ik dat het toch weer zal afzwakken na enkele weken. Het wordt sowieso al drukker op de baan met die halve bussen.
Maar zoals Nick al aanhaalde, fixed setup klinkt goed maar betekent niet snel zijn of zelfs een goeie setup. Bij kortere races is dit natuurlijk al minder van belang.
Een formule waarmee we een groter deelnemersveld hebben ben ik volledig voor, al denk ik dat het toch weer zal afzwakken na enkele weken. Het wordt sowieso al drukker op de baan met die halve bussen.
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH
Precies zoals Nick en Marco zeggen. Met een league heb je geen splitsing op irating dus rijden alle verschillende niveaus mee en dat maakt het juist zo leuk. Ik baal er ook van dat ik de laatste weken niet mee kon doen, want eerlijk gezegd is dit vele malen leuker dan een official race met van die triple-name lui ertussen.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Als hekkensluiter in de league kan ik bovenstaande alleen maar beamen, gewoon komen en meerijden, het is gezellig, leuk en je leert er iets van en heel langzaamaan schuif je op van laatste plek naar enerlaastste.
Maar daarom heb je niet minder lol. Hier rijdt men met respect voor elkaar en dat kan in een gewone race lang niet altijd gezegd worden...
Kortom welke auto het ook is, gewoon met plezier rijden en dan komt het goed 👍🏻
Maar daarom heb je niet minder lol. Hier rijdt men met respect voor elkaar en dat kan in een gewone race lang niet altijd gezegd worden...
Kortom welke auto het ook is, gewoon met plezier rijden en dan komt het goed 👍🏻
Een paar weken terug vroeg ik hier om advies voor een PC die iRacing aan kon op een Rift S. Inmiddels heb ik een mooie build op de kop getikt (i5 9600K, GTX1080), ook de Rift S al in huis en de eerste races in de Mazda achter de rug
Wat is dit ongelofelijk vet, en echt next level vergeleken met de racegames die ik hiervoor op de Playstation speelde. Die ervaring zorgt er wel voor dat ik al aardig mee kan komen en al wat leuke gevechten heb gehad. Wel zo nu en dan nog een foutje dat resulteert in een spin, maar daar zijn de rookies voor, en het terugknokken heeft ook wel weer wat 
Wel kwam ik erachter dat er een 2'tje achter mijn naam staat. Ik had schijnbaar een aantal jaar geleden al eens gebruik gemaakt van een gratis promo (na 10 minuten weer verwijderd destijds, iRacing via toetsenbord is geen goede combinatie) en zodoende was er al een account op mijn naam. Gelukkig heb ik in eerste instantie op mijn tweede account maar voor 3 maanden een subscription afgesloten, dus dit weekend even gebruik maken van de Black Friday aanbieding en mijn 'echte' naam weer in ere herstellen
(stom hoe storend een 2'tje kan zijn) en hopelijk weer snel naar de D-licentie.
De zondag- en maandagavond komt prima uit voor mij dus ik ben van plan om met het nieuwe seizoen aan te haken op de Tweakers-avonden. Ik verwacht geen potten te breken, maar voor een leuke race ben ik altijd wel te vinden. Ik zal me later vandaag dan ook aanmelden op got-racing.
Wel kwam ik erachter dat er een 2'tje achter mijn naam staat. Ik had schijnbaar een aantal jaar geleden al eens gebruik gemaakt van een gratis promo (na 10 minuten weer verwijderd destijds, iRacing via toetsenbord is geen goede combinatie) en zodoende was er al een account op mijn naam. Gelukkig heb ik in eerste instantie op mijn tweede account maar voor 3 maanden een subscription afgesloten, dus dit weekend even gebruik maken van de Black Friday aanbieding en mijn 'echte' naam weer in ere herstellen
De zondag- en maandagavond komt prima uit voor mij dus ik ben van plan om met het nieuwe seizoen aan te haken op de Tweakers-avonden. Ik verwacht geen potten te breken, maar voor een leuke race ben ik altijd wel te vinden. Ik zal me later vandaag dan ook aanmelden op got-racing.
Als je bv je naam In iRacing niet jouw voornaam bevat of als er bv een 2tje achter staat kan je support vragen dit te veranderen.Session30 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:42:
Een paar weken terug vroeg ik hier om advies voor een PC die iRacing aan kon op een Rift S. Inmiddels heb ik een mooie build op de kop getikt (i5 9600K, GTX1080), ook de Rift S al in huis en de eerste races in de Mazda achter de rugWat is dit ongelofelijk vet, en echt next level vergeleken met de racegames die ik hiervoor op de Playstation speelde. Die ervaring zorgt er wel voor dat ik al aardig mee kan komen en al wat leuke gevechten heb gehad. Wel zo nu en dan nog een foutje dat resulteert in een spin, maar daar zijn de rookies voor, en het terugknokken heeft ook wel weer wat
Wel kwam ik erachter dat er een 2'tje achter mijn naam staat. Ik had schijnbaar een aantal jaar geleden al eens gebruik gemaakt van een gratis promo (na 10 minuten weer verwijderd destijds, iRacing via toetsenbord is geen goede combinatie) en zodoende was er al een account op mijn naam. Gelukkig heb ik in eerste instantie op mijn tweede account maar voor 3 maanden een subscription afgesloten, dus dit weekend even gebruik maken van de Black Friday aanbieding en mijn 'echte' naam weer in ere herstellen(stom hoe storend een 2'tje kan zijn) en hopelijk weer snel naar de D-licentie.
Ik heb inderdaad contact gehad met support. Zij gaven aan dat ik bv een middle name zou moeten toevoegen o.i.d., maar die heb ik niet. Ook het omwisselen van de namen (dus het 2-tje naar mijn inactieve account verschuiven) was geen optie. Dus maar voor deze optie gekozen. Jammer van de eerste 10 races historie, maar ben liever die historie kwijt dan dat ik mijn hele iRacing 'carrière' onder een nepnaam rijdJoepW schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:04:
[...]
Als je bv je naam In iRacing niet jouw voornaam bevat of als er bv een 2tje achter staat kan je support vragen dit te veranderen.
Wellicht dan ook één van die twee races met reversed grid te doen? Of anders een heftige ballast voor de Top-5?NickThissen schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:20:
3 races per avond met de fixed M8 vind ik best een leuk idee ja. Alleen denk ik dat mensen toch van een koude kermis thuis komen als ze denken dat ze door de fixed setup nu ineens wel mee kunnen met de topSowieso werden er al altijd de setups die we gebruikten gedeeld dus in principe was het al bijna fixed setup.
Sinds vandaag ook begonnen met iracing. Speelde al een tijdje F1 2019 op de playstation en heb nu mijn htpc een mini upgrade gegeven met een 1050 Ti OC , heb net mijn eerste testrondjes gedaan.
Heb nu een playseat challenge en een t300rs met zelfgemaakt DTM stuur.
Aankomende weken even goed gaan oefenen in de MX5 (wel leuk, want heb ik in het echt ook)
Als ik over een aantal weken een beetje op een soort van nivo ben lijkt het mij leuk om eens met wat Tweakers te rijden.
Ondertussen ook weer even op zoek gaan naar een rond stuur voor mijn t300, de originele heb ik dusdanig aangepast dat hij alleen als DTM stuur gebruikt kan worden
Heb nu een playseat challenge en een t300rs met zelfgemaakt DTM stuur.
Aankomende weken even goed gaan oefenen in de MX5 (wel leuk, want heb ik in het echt ook)
Als ik over een aantal weken een beetje op een soort van nivo ben lijkt het mij leuk om eens met wat Tweakers te rijden.
Ondertussen ook weer even op zoek gaan naar een rond stuur voor mijn t300, de originele heb ik dusdanig aangepast dat hij alleen als DTM stuur gebruikt kan worden

[ Voor 4% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 23-11-2019 13:01 ]
Zojuist mijn eerste withdraw uit een race gedaan. Ronde 1 stond er ineens iemand haaks op de baan op een recht stuk. Die zag ik niet, dus flinke schade en de pits in. Gelukkig quick repair, dus zo weer weg (2:30 tow...) De volgende ronde op een plek waar ik normaal nooit eruit vlieg de muur in. Tow gedaan, gewacht op de noodzakelijke repairs, zonder de optional repairs weggereden en een halve ronde later het ding aan de kant gezet omdat er niet mee te rijden was. Mijn 2.95SR zal wel stuk zijn... -0.18SR. Precies wat ik in de race ervoor had gewonnen 
Edit: Derde race van de dag leert me dat 1062SoF meer mijn plek is
6e plek met maar 1x (off-track). Zelfs bij de start wat mensen ingehaald zonder dat ze crashten. Natuurlijk een hoop puin moeten ontwijken, maar voor de rest een prettige race
Degene die voor me is geëindigd was daadwerkelijk iets sneller, en degene achter me iets langzamer. Dus geen 'de snelste van het veld zit door een crash achter me'-gedoe
Edit: Derde race van de dag leert me dat 1062SoF meer mijn plek is
[ Voor 33% gewijzigd door Wormaap op 23-11-2019 16:00 ]
Ik lees met veel interesse jullie ervaringen.
Ben zelf paar maanden terug ook begonnen en leuk om te herkennen dat er 'lotgenieten' zijn die gewoon hetzelfde ervaren.
Hoe leuk is t om als je op n nieuwe baan komt (en dat zijn ze allemaal voor mij) dat je er de eerste rondjes totaal niets van bakt. Maar dat nadat je je auto tenminste op de baan kunt houden je je tijden ook naar beneden ziet gaan. Het geduld opbrengen om eerst je banden warm te laten worden en oppassen als de tank vol zit. Ik zie ook dat ik nog heeeel veeeel moet oefenen, de echte tijden rij ik nog lang niet.
Ik ga me nu inschrijven op GOT racing en hoop jullie nog tegen te komen.
Ben zelf paar maanden terug ook begonnen en leuk om te herkennen dat er 'lotgenieten' zijn die gewoon hetzelfde ervaren.
Hoe leuk is t om als je op n nieuwe baan komt (en dat zijn ze allemaal voor mij) dat je er de eerste rondjes totaal niets van bakt. Maar dat nadat je je auto tenminste op de baan kunt houden je je tijden ook naar beneden ziet gaan. Het geduld opbrengen om eerst je banden warm te laten worden en oppassen als de tank vol zit. Ik zie ook dat ik nog heeeel veeeel moet oefenen, de echte tijden rij ik nog lang niet.
Ik ga me nu inschrijven op GOT racing en hoop jullie nog tegen te komen.
Omdat ik VRS even wilde testen net nog een FP gereden. En ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik heb 2.4s van mijn PR afgereden
Van 2:31:9 naar 2:29:5. Vanaf mijn eerste hotlap vijf rondes achter elkaar onder mijn oude PR gereden. Het lukte voor het eerst om iets meer de limiet op te zoeken zonder de wagen meteen kwijt te raken. Misschien leer ik toch wel wat, zo na een ronde of 120 op Sebring ondertussen 
En in race 4 van vandaag niet geweldig gescoord, maar wel 0.46SR verdiend. Dus als ik geen gekke dingen doe, is die C-license in de pocket op het eind van het seizoen
Niet dat ik C-wagens wil gaan rijden, maar toch leuk.

En in race 4 van vandaag niet geweldig gescoord, maar wel 0.46SR verdiend. Dus als ik geen gekke dingen doe, is die C-license in de pocket op het eind van het seizoen
[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 23-11-2019 18:37 ]
Morgen ben ik op reis; maandag ben er wel bij. Vandaag maar wat geoefend op Philip Island. Die zat ook in de Skip roulatie dus ik kende hem zowaar. Er zijn een paar bochten waar je midden in de bocht moet remmen. Dat wordt nog wat in de eerste ronden met de race, want een beetje warmte in de achterbanden is wel fijn.
Voor diegenen die vorige week vroegen hoe je de handrem moet aantrekken om warmte te krijgen in de banden heb ik een klein filmpje gemaakt.
De setup die ik gemaakt heb is hier te vinden. Ook hier geldt; rembalans eerste paar ronden naar 61% en dan steeds verder naar achteren gedurende de race.
Vraagje:
Ik krijg m'n opname maar niet lekker soepel. Ik heb m'n iRacing settings teruggedraaid en OBS geeft vrijwel geen dropframes aan (<0.1%). Maar de video hapert flink. Ik heb ook iRacing op 120 FPS (ipv 144) geprobeerd.
Ik heb zowel de nVidia NENC H.264 (GPU) als de x264 (CPU) opname geprobeerd. Met bitrates tot 30Mbit/s. Beeld is scherp (zie youtube filmpje) maar met name in de bochten hapert 't.
Voor diegenen die vorige week vroegen hoe je de handrem moet aantrekken om warmte te krijgen in de banden heb ik een klein filmpje gemaakt.
De setup die ik gemaakt heb is hier te vinden. Ook hier geldt; rembalans eerste paar ronden naar 61% en dan steeds verder naar achteren gedurende de race.
Vraagje:
Ik krijg m'n opname maar niet lekker soepel. Ik heb m'n iRacing settings teruggedraaid en OBS geeft vrijwel geen dropframes aan (<0.1%). Maar de video hapert flink. Ik heb ook iRacing op 120 FPS (ipv 144) geprobeerd.
Ik heb zowel de nVidia NENC H.264 (GPU) als de x264 (CPU) opname geprobeerd. Met bitrates tot 30Mbit/s. Beeld is scherp (zie youtube filmpje) maar met name in de bochten hapert 't.
@Luckeh Dat haperen heb ik al sinds 2 builds. Daarom stream ik niet meer.
Weet je zeker dat de omstandigheden hetzelfde waren als online? Luchttemperatuur, baantempertuur etc etc. Alles heeft invloed.Wormaap schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 18:34:
Omdat ik VRS even wilde testen net nog een FP gereden. En ik weet niet wat er precies gebeurde, maar ik heb 2.4s van mijn PR afgeredenVan 2:31:9 naar 2:29:5. Vanaf mijn eerste hotlap vijf rondes achter elkaar onder mijn oude PR gereden. Het lukte voor het eerst om iets meer de limiet op te zoeken zonder de wagen meteen kwijt te raken. Misschien leer ik toch wel wat, zo na een ronde of 120 op Sebring ondertussen
.
Volgens mij wisselen de omstandigheden per FP, dus is allemaal niet super te vergelijken. Maar voor een beginner zal dat geen seconden schelen denk ik.StealthyPeanut schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:05:
[...]
Weet je zeker dat de omstandigheden hetzelfde waren als online? Luchttemperatuur, baantempertuur etc etc. Alles heeft invloed.
Daarnet heb ik nog een FP gereden, en daar nog 38 rondes gemaakt. Daar m'n PR met nog een tiende aangescherpt
Maar wat ik veel belangrijker vind, is dat ik 10 rondes achter elkaar op mijn limiet (alles 2:29'ers tot 2:31'ers) heb gereden, met maar één ronde ertussen waar ik even buiten de lijntjes ben gekomen. Dus consistent voor mijn doen snel
Dat een Skip met weinig brandstof en goed opgewarmde banden een stukje fijner rijdt dan een koude, volle, hoef ik hier denk ik niemand te vertellen?
Naar aanleiding van de suggestie om voor de GoT league over te stappen naar de BMW M8 GTE, zojuist deze wagen aangeschaft en voor het eerst mee gereden.
De acceleratie, de snelheid, het geluid, de handling (zelfs als fixed) echt gaaf! Ongeacht of we deze auto voor de GoT serie gaan gebruiken ga ik hier in ieder geval nog veel plezier aan hebben!
Dus wat mij betreft goede keuze voor volgend seizoen!
De acceleratie, de snelheid, het geluid, de handling (zelfs als fixed) echt gaaf! Ongeacht of we deze auto voor de GoT serie gaan gebruiken ga ik hier in ieder geval nog veel plezier aan hebben!
Dus wat mij betreft goede keuze voor volgend seizoen!
Een heel raar raceverslag (iELMS):
In mijn team heb ik de hoogste iRating, dus ik registreer het team om in de top split (hopelijk) te komen, om de meeste punten te verdienen.
Het team moest meer dan 153 punten halen EN voor de franse heren van Rebellion finishen om voor hun te komen in het kampioenschap.
Ik weet 100% zeker dat ik het goede team had geregistreerd.
Maar een team genoot die niet zo vaak meedoet, was daar ook al mij geregistreerd om wat oefen rondjes te doen met zijn pedalen van die die pas een paar dagen had.
De teamgenoot die met mij mee zou doen, joined het 'goede' team (die meedoet met de punten) en komt op een rare manier terecht in de 4e (en bottom split) met zijn 3500 irating.
Voordat we precies doorhadden wat er aan de hand was kon ik nog maar 1 flying qualy lap neerzetten in de top split....
Je raadt t al geen goede kwalificatie: P13
Degene die dus met mij mee zou dan kan niet meer joinen omdat ie al ergens anders geregistreerd staat.
Dus de persoon met zn nieuwe (loadcell) pedalen moet met mij mee doen zodat ik niet gediskwalificeerd wordt...
Ik vol stress de eerste ronde proberen te doen, 1 en al ellende (schade en slowdowns) en ik sta aan t begin van de 2e ronde laatste: P19
Nou bleek t dus dat met deze SoF (4.2K) je P7 moet hebben voor >153 punten, dan wordt moeilijk dus...
Na 10 ronden ofzo eindelijk een ritme gevonden te hebben kon ik goed gaan fuel saven (voor de extra lap) en banden niet te veel belasten.
Toen kon ik in de pits geen banden nemen, en toen ik er uit kwam: P2
Toen ik klaar was met mn 2e stint: P10, nou ja iig voortgang.
Ik was trouwens niet voorbereid dat ik de eerste 2 uur moest doen (me teamgenoot zou het doen..)
Dus mijn blaas onptlofte haast toen ik 2 stints erop had zitten.
Toen ging mijn teamgenoot (met nieuwe pedalen) racen.
Ik kan hem niks kwalijk nemen (ik was al blij dat ie überhaupt mee wou doen), maar hij was wel langzaam, ruim 1s per lap langzamer op nieuw rubber dan ik op oud, en hij pakte 24 inc points (offtracks) in 50minuten
Hij had met 5 laps te gaan in zijn 1e stints heel veel last van blinking, ik zag hem gewoon een hele lap niet meer.
Dus ik besloot maar dat hij moest pitten met nog 4 laps te gaan in zn stint, voordat we een throughput issue krijgen.
Toen heb ik het overgenomen op zijn oude banden, en daar was ik sneller mee dan hij op (toen nog) nieuwe banden, achteraf goede keuze want kort daarna had hij het throughput issue en disconnect.
Toen dus nog totaal 3 stints gereden achter elkaar en doordat hij vroeg moest pitten nog net uit kunnen rijden zonder splash en dash te doen.
Ik stond met 10 ronden te gaan P5.
Maar door mijn incidents en die van hem, had ik er nog maar 2 over en P6 was 5s achter ons.
Hem er maar voor bij laten gaan, ipv het risico lopen geDQd te worden
Dus P6 geworden, 174 punten verdiend, voor Rebellion geëindigd in het kampioenschap, en ik dacht 1e te zijn, maar Hellenic (beide rijders >>>7k irating, dus niet zo gek) door hun win verdiende zoveel punten in deze race dat die mij weer voorbij gingen en ik op het moment dus 3e overall sta
Tussendoor zag ik trouwens nog een zeker Raf van der Linden twee keer voor mn neus spinnen in een LMP2
Maar na dat hele verhaal heeft het team dus geen punten, dus doen we het morgen dunnetjes over
Maar dan rijd ik maar 2uur ipv ruim 5 zoals in deze race, de tering wat ben je dan kapot op Sebring met DD/Motion.
Ik sta dus P3 in de lijst met 0 Wins en 0 Poles, hoe dan
In mijn team heb ik de hoogste iRating, dus ik registreer het team om in de top split (hopelijk) te komen, om de meeste punten te verdienen.
Het team moest meer dan 153 punten halen EN voor de franse heren van Rebellion finishen om voor hun te komen in het kampioenschap.
Ik weet 100% zeker dat ik het goede team had geregistreerd.
Maar een team genoot die niet zo vaak meedoet, was daar ook al mij geregistreerd om wat oefen rondjes te doen met zijn pedalen van die die pas een paar dagen had.
De teamgenoot die met mij mee zou doen, joined het 'goede' team (die meedoet met de punten) en komt op een rare manier terecht in de 4e (en bottom split) met zijn 3500 irating.
Voordat we precies doorhadden wat er aan de hand was kon ik nog maar 1 flying qualy lap neerzetten in de top split....
Je raadt t al geen goede kwalificatie: P13
Degene die dus met mij mee zou dan kan niet meer joinen omdat ie al ergens anders geregistreerd staat.
Dus de persoon met zn nieuwe (loadcell) pedalen moet met mij mee doen zodat ik niet gediskwalificeerd wordt...
Ik vol stress de eerste ronde proberen te doen, 1 en al ellende (schade en slowdowns) en ik sta aan t begin van de 2e ronde laatste: P19
Nou bleek t dus dat met deze SoF (4.2K) je P7 moet hebben voor >153 punten, dan wordt moeilijk dus...
Na 10 ronden ofzo eindelijk een ritme gevonden te hebben kon ik goed gaan fuel saven (voor de extra lap) en banden niet te veel belasten.
Toen kon ik in de pits geen banden nemen, en toen ik er uit kwam: P2
Toen ik klaar was met mn 2e stint: P10, nou ja iig voortgang.
Ik was trouwens niet voorbereid dat ik de eerste 2 uur moest doen (me teamgenoot zou het doen..)
Dus mijn blaas onptlofte haast toen ik 2 stints erop had zitten.
Toen ging mijn teamgenoot (met nieuwe pedalen) racen.
Ik kan hem niks kwalijk nemen (ik was al blij dat ie überhaupt mee wou doen), maar hij was wel langzaam, ruim 1s per lap langzamer op nieuw rubber dan ik op oud, en hij pakte 24 inc points (offtracks) in 50minuten
Hij had met 5 laps te gaan in zijn 1e stints heel veel last van blinking, ik zag hem gewoon een hele lap niet meer.
Dus ik besloot maar dat hij moest pitten met nog 4 laps te gaan in zn stint, voordat we een throughput issue krijgen.
Toen heb ik het overgenomen op zijn oude banden, en daar was ik sneller mee dan hij op (toen nog) nieuwe banden, achteraf goede keuze want kort daarna had hij het throughput issue en disconnect.
Toen dus nog totaal 3 stints gereden achter elkaar en doordat hij vroeg moest pitten nog net uit kunnen rijden zonder splash en dash te doen.
Ik stond met 10 ronden te gaan P5.
Maar door mijn incidents en die van hem, had ik er nog maar 2 over en P6 was 5s achter ons.
Hem er maar voor bij laten gaan, ipv het risico lopen geDQd te worden

Dus P6 geworden, 174 punten verdiend, voor Rebellion geëindigd in het kampioenschap, en ik dacht 1e te zijn, maar Hellenic (beide rijders >>>7k irating, dus niet zo gek) door hun win verdiende zoveel punten in deze race dat die mij weer voorbij gingen en ik op het moment dus 3e overall sta
Tussendoor zag ik trouwens nog een zeker Raf van der Linden twee keer voor mn neus spinnen in een LMP2
Maar na dat hele verhaal heeft het team dus geen punten, dus doen we het morgen dunnetjes over
Maar dan rijd ik maar 2uur ipv ruim 5 zoals in deze race, de tering wat ben je dan kapot op Sebring met DD/Motion.
Ik sta dus P3 in de lijst met 0 Wins en 0 Poles, hoe dan
Ik heb precies hetzelfde in Assetto Corsa; dus het lijkt me geen iRacing probleemJoepW schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 22:00:
@Luckeh Dat haperen heb ik al sinds 2 builds. Daarom stream ik niet meer.

Heb een beetje het vermoeden dat het ergens in de software zit in combinatie met mijn ultra wide resolutie.
Zou het aan OBS liggen.Luckeh schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:16:
[...]
Ik heb precies hetzelfde in Assetto Corsa; dus het lijkt me geen iRacing probleem
Heb een beetje het vermoeden dat het ergens in de software zit in combinatie met mijn ultra wide resolutie.
Als ik stream is mijn beeld ook niet mooi vloeiend op mijn 3 schermen.
Net weer een enerverende Skiprace
Geen tijd neergezet in de qualificatie en dus 14e gestart. Redelijk goed weg bij de start, buitenkant opgezocht om de ergste puinhoop te vermijden en de eerste plekjes kunnen pakken. Ineens een flinke hoop Skippies recht voor me, nét niet kunnen ontwijken, maar met een 0x contact verder. Anderhalve bocht later bij het ontwijken van iemand die haaks op de baan stond zelf weggegleden en hem, dit keer wat harder, zijwaarts aangetikt. Op het eerste oog geen ernstige schade, dus door. Weer dat verlies van vermogen dat ik een tijdje geleden ook had. Da's 7-8 seconden per rondje, dus op het einde van lap 1 even de pits ingevlogen om van mijn quick repair gebruik te maken. Vrolijk door iedereen die een tow heeft gebruikt en iedereen die tanken en banden wisselen niet uit heeft gezet heen en alsnog een paar plekken gepakt. 9e! Flinke gaten voor en achter me, dus een eenzame race. Lekker focussen op goede rondjes rijden en consistent snel zijn zonder mezelf voorbij te rijden. Op een gegeven moment zie ik 30s voor me de nummer 3 de pits ingaan. Die komt uiteindelijk 1.4s achter me weer de baan op. 8e plek dus, en als'ie mijn plek wil mag'ie ervoor werken! Snel blijkt dat ik sneller ben (WHUT!?), en na een ronde zit ik ruim 2s voor hem. Door wat kleine foutjes ga ik de laatste ronde in met 2.0s voorsprong. Mooi, ik mag dus wat tijd verliezen en hoef niet té overdreven te rijden. Hij besluit echter dat dit zijn laatste kans is op een plek en vindt ineens ergens snelheid. Met 1s verschil het laatste rechte stuk op, en ik geef'm dus een flinke tow. T17, de laatste bocht, hij neemt een binnenlijn en gaat me voorbij, maar mijn buitenlijn zorgt ervoor dat ik meer snelheid meeneem het rechte stuk op. Hoofd naar beneden, lieve woordjes naar de motor fluisteren en bovenal het pedaal door de vloer trappen. Uiteindelijk kom ik 0.25s voor hem over de streep en heb ik even een minuutje nodig voordat mijn hartslag weer terug is waar'ie hoort te zijn. Ook SoF 1152 levert echt raceplezier op
@Wormaap Dat is het mooie aan irating. Je komt
Vanzelf tegen/met mensen van hetzelfde niveau. Dat maakt t racen enorm leuk.
Vanzelf tegen/met mensen van hetzelfde niveau. Dat maakt t racen enorm leuk.
idd, maar je hoeft je niet de illusie voor te stellen dat het er in de hogere splits beter aan toe gaat qua incidenten of clean racing...
Edit:
Zie hier bewijs stukken 1 en 2 die zojuist plaatsvonden in de topsplit van iELMS:
[YouTube: iELMS 6h Sebring LMP2 double kill]
[YouTube: iELMS 6h Sebring 360 noscope]
Edit:
Zie hier bewijs stukken 1 en 2 die zojuist plaatsvonden in de topsplit van iELMS:
[YouTube: iELMS 6h Sebring LMP2 double kill]
[YouTube: iELMS 6h Sebring 360 noscope]
[ Voor 51% gewijzigd door JohnnyV op 24-11-2019 17:26 ]
Mooie redding in die tweede video, @JohnnyV 
Als ik af en toe een stream/broadcast kijk, zijn dat stiekem wel de dingen die het interessant houden. Zelfs op het hoogste niveau rijden mensen toch nét iets aggressiever dan in real life, en dat zorgt voor wat meer 'momentjes'
Al was Interlagos vorige week ook wel feest wat dat betreft
Het heeft me even gekost om af te zakken naar mijn daadwerkelijke niveau, want de 1350iR waar je als beginner op gezet wordt was voor mij dus toch nog iets te enthousiast. Eens kijken wanneer ik daar weer voorbij ga, maar dan de goede kant op
Als ik af en toe een stream/broadcast kijk, zijn dat stiekem wel de dingen die het interessant houden. Zelfs op het hoogste niveau rijden mensen toch nét iets aggressiever dan in real life, en dat zorgt voor wat meer 'momentjes'
Het heeft me even gekost om af te zakken naar mijn daadwerkelijke niveau, want de 1350iR waar je als beginner op gezet wordt was voor mij dus toch nog iets te enthousiast. Eens kijken wanneer ik daar weer voorbij ga, maar dan de goede kant op
[ Voor 25% gewijzigd door Wormaap op 24-11-2019 18:10 ]
Ja heel erg afhankelijk natuurlijk. Hoelang je al race games speelt, hoe snel je went, etc. Etc. Ik won m’n derde race geloof ik. Daarna is t alleen maar bergafwaards gegaan.Wormaap schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:09:
Mooie redding in die tweede video, @JohnnyV
Zit nu eindelijk weer een beetje in de lift.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen