iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 205 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Luckeh schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:50:
[...]

Ik gebruik (bij gebrek aan beter weten w.s.) de ingebouwde recorder in Windows 10. (sneltoets Win+Alt+R).
Die werkt stukken beter op mijn computer dan de Nvidia Shadowplay software (Alt-Z). Daar schokt 't beeld om de haverklap.

Ik moet overigens wel in de Windows recorder opties de optie "Record all sounds" aanzetten, anders kraakt hij op moment dat Crew Chief iets zegt. Nu komen dus ook alle TS geluiden erbij (behalve m'n eigen mic vreemd genoeg). De GoT races zijn dan ook niet geschikt voor Youtube oid.
Beeld is niet superscherp omdat ik waarschijnlijk een vreemde resolutie gebruikt (2560x1080).
Trouwens met Voicemeeter kan je aparte outputs geven aan je audio en kan daarmee toch opnemen zonder TS. Als ik opneem doe ik het via OBS.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik dacht dat de makers van Fanaleds zich hier ook af en toe op het forum begeven.
Dus ik dacht zal mijn vraag hier stellen aangezien het ook met iracing te maken heeft.

Ik zou graag op een SLI-pro interface van LeoBodnar, het batterij percentage en het deployment percentage op het display willen zetten.
Tot nu toe alleen batterij gevonden onder de naam Kers.
Is deployment ook mogelijk via fanaleds ?
Apps zoals JRT kunnen het wel aangeven, maar ik weet niet of die het berekenen of gewoon een waarde lezen uit iRacing ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fuze
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03-2024
JoepW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:45:
[...]

Momenteel geen concrete plannen.
Maar het recept is u vraagt ‘wij proberen te draaien’ ;)
Dus waar is behoefte aan?
Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in zelf setups samenstellen. Ik snap dat dit een "al doende leert men" aspect is van iracing, maar ik heb ook 0,0 technische aanleg in eender welk klein deel dat afgesteld kan worden (denkende aan GT3/GTE/F3 wagens) - laat staan dat ik de namen ken. Ik begrijp wel de hoofdprincipes natuurlijk, maar het is moeilijk om te gaan van dat gevoel naar de nitty gritty details.

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld een keer een setups4noobs sessie te organiseren met 1 wagen in gedachte over een uur, of 2 uur naargelang de experts tijd hebben. Starten allemaal samen met base setup, ervaring op doen met de pijnpunten van de base setup (lap of 3-5), even 5-10min bespreken in groep op teamspeak en gaandeweg sleutelen. Initieel met de expert van dienst de grote pijnpunten wegwerken, en dan "huiswerk" geven met betrekking tot de kleine dingen die je zelf kan afstellen naar voorkeur. Daarna nog tijd voor wat vragen.

Ook belangrijk dat in zo'n sessie het wel gezegd kan worden dat een understeer gevoel bijvoorbeeld ligt aan het feit dat de driver gewoon de bocht fout neemt en dat een setup dat probleem niet gaat verhelpen. Er ligt behoorlijk wat grijze zone namelijk voor nieuwelingen bij setup werk denk ik.

In ieder geval, het is maar een voorstel maar daar vroeg je om >:). Ik heb de vorige TCR school als heel leuk en leervol ervaren dus voor mij is eender welke extra sessie meer dan welkom! Al is het maar een uurtje of 2 een track + series combo oefenen met andere tweakers om tips uit te wisselen.

Oh trouwens - de jaarlijkse black friday discounts zijn bekend: 50% off new memberships: https://www.iracing.com/membership/

En 25% off renewals: PR25OFF122019EARLY voor 12 maanden en PR25OFF242019EARLY voor 24 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door fuze op 12-11-2019 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
JohnnyV schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:55:
Ik dacht dat de makers van Fanaleds zich hier ook af en toe op het forum begeven.
Dus ik dacht zal mijn vraag hier stellen aangezien het ook met iracing te maken heeft.

Ik zou graag op een SLI-pro interface van LeoBodnar, het batterij percentage en het deployment percentage op het display willen zetten.
Apps zoals JRT kunnen het wel aangeven, maar ik weet niet of die het berekenen of gewoon een waarde lezen uit iRacing ?
Daar kan @DirkT je vast meer over vertellen. ;) Ik weet wel vrij zeker dat iracing die data via de sdk beschikbaar stelt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:22
fuze schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:16:
[...]

Ik ben zelf heel erg geïnteresseerd in zelf setups samenstellen. Ik snap dat dit een "al doende leert men" aspect is van iracing, maar ik heb ook 0,0 technische aanleg in eender welk klein deel dat afgesteld kan worden (denkende aan GT3/GTE/F3 wagens) - laat staan dat ik de namen ken. Ik begrijp wel de hoofdprincipes natuurlijk, maar het is moeilijk om te gaan van dat gevoel naar de nitty gritty details.

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld een keer een setups4noobs sessie te organiseren met 1 wagen in gedachte over een uur, of 2 uur naargelang de experts tijd hebben. Starten allemaal samen met base setup, ervaring op doen met de pijnpunten van de base setup (lap of 3-5), even 5-10min bespreken in groep op teamspeak en gaandeweg sleutelen. Initieel met de expert van dienst de grote pijnpunten wegwerken, en dan "huiswerk" geven met betrekking tot de kleine dingen die je zelf kan afstellen naar voorkeur. Daarna nog tijd voor wat vragen.

Ook belangrijk dat in zo'n sessie het wel gezegd kan worden dat een understeer gevoel bijvoorbeeld ligt aan het feit dat de driver gewoon de bocht fout neemt en dat een setup dat probleem niet gaat verhelpen. Er ligt behoorlijk wat grijze zone namelijk voor nieuwelingen bij setup werk denk ik.

In ieder geval, het is maar een voorstel maar daar vroeg je om >:). Ik heb de vorige TCR school als heel leuk en leervol ervaren dus voor mij is eender welke extra sessie meer dan welkom! Al is het maar een uurtje of 2 een track + series combo oefenen met andere tweakers om tips uit te wisselen.

Oh trouwens - de jaarlijkse black friday discounts zijn bekend: 50% off new memberships: https://www.iracing.com/membership/

En 25% off renewals: PR25OFF122019EARLY voor 12 maanden en PR25OFF242019EARLY voor 24 maanden.
Misschien niet het antwoord wat je wil horen maar de tijd die je kwijt ben met setup werk kun je beter gewoon in rondjes stoppen dat levert veel meer rijd op dan een paar clicks in de setup

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Laatst online: 22:41

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
gerard27 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:26:
[...]

Misschien niet het antwoord wat je wil horen maar de tijd die je kwijt ben met setup werk kun je beter gewoon in rondjes stoppen dat levert veel meer rijd op dan een paar clicks in de setup
Eens.
En we hebben ooit het idee gehad om een setup training te doen, maar dat was echt te tijdrovend qua voorbereiding.
En ik heb weer 2 jaar bijgetekend met 25% korting d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 12-11-2019 22:31 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
JoepW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:30:
[...]

Eens.
En we hebben ooit het idee gehad om een setup training te doen, maar dat was echt te tijdrovend qua voorbereiding.
En ik heb weer 2 jaar bijgetekend met 25% korting d:)b
net met standaard vrs setup niks verandert top split gewonnen met meerdere 6k drivers alleen voor special events doe ik setup werk gaat misschien wel 10 to 20 uur inzitten

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Het is toch af en toe leuk om met de screenshot feature van JRT te werken.

Iracing T1 Phillip Island

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 17:53
Net mijn eerste rondjes Summit Point gedraaid. Voor mijn gevoel iets makkelijker dan de chicane-layout van Lime Rock Park. In ieder geval niet die vervloekte blinde chicane bergop waar de optimale lijn rondstuiteren over de kerb is :+
Een seconde of 3 off-pace met de beste mensen in mijn practice sessions, dus meer dan genoeg ruimte voor verbetering. Maar in ieder geval niet belachelijk traag (zolang ik binnen de lijntjes blijf...)

En voor de grap een dirt oval practice meegedaan, da's stiekem best leuk om te doen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

gerard27 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:35:
[...]

net met standaard vrs setup niks verandert top split gewonnen met meerdere 6k drivers alleen voor special events doe ik setup werk gaat misschien wel 10 to 20 uur inzitten
Het probleem met de VRs setup is dat dat weer iets is waar ik voor moet betalen.. Ik pak meestal de setups van setups4i.racing Deze zijn echter niet altijd even stabiel. De ene week heerlijke setup, de andere week heel loose.

Is dat plan van 5 euro in de maand voldoende. Of kun je daar echt maar 1 serie mee rijden?

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 13-11-2019 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Heren, zoals Joep al zegt zijn de 25% blackfriday kortingscodes weer beschikbaar en voor degene die iracing mails in de spam folder krijgen:

12-month Renewal only $82.50 (regular price of $110)
Use Code PR25OFF122019EARLY for 12-month renewal

24-Month Renewal only $149.25 (regular price of $199)
Use Code PR25OFF242019EARLY for 24-month renewal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
garriej schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:52:
[...]

Het probleem met de VRs setup is dat dat weer iets is waar ik voor moet betalen.. Ik pak meestal de setups van setups4i.racing Deze zijn echter niet altijd even stabiel. De ene week heerlijke setup, de andere week heel loose.

Is dat plan van 5 euro in de maand voldoende. Of kun je daar echt maar 1 serie mee rijden?
Ik doe de 10 euro 5 euro is volgens mij 1 auto maar als je het met een paar vrienden deel is het niet veel (mag natuurlijk niet officieel)

maar misschien voor de mensen die willen vernieuwen wacht even tot 2 december dan is cyber money en doen ze vaak 100 credits voor 75 dollar dus dan kun je nog iets goedkoper je abbo verlengen

[ Voor 14% gewijzigd door gerard27 op 13-11-2019 08:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

gerard27 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:20:
[...]

Ik doe de 10 euro 5 euro is volgens mij 1 auto maar als je het met een paar vrienden deel is het niet veel (mag natuurlijk niet officieel)
Aangezien je dezelfde naam heb als ik, zijn we nu vrienden :+

Nee gekkigheid. Ik vin een 10tje in de maand gewoon best wel veel voor een paar setups. Ik snap dat er veel meer inzit met de telemetry enzo, maar dat maakt me allemaal niet ZO veel uit. Ik wil gewoon in kunnen stappen, 30-50 rondjes oefenen en gaan racen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Mijn dochter vond dat het om 4.30 tijd was om wakker te worden. Ik haar ingestopt natuurlijk en ze sliep gelukkig weer in. Maar papa wakker, dus de Skip race van 5.15 en 6.15 meegenomen.

Barcelona is voor mij een bekende baan, dus het koste niet heel veel moeite om de skip in de 2.05 te krijgen. Quali op p6 door de onbekendheid nog wel. In de race haalde ik in de rechterdoordraaier de nummer 1 in (de rest beukte elkaar eraf in T1) , want die had een fout gemaakt en reed aan de binnenkant. Helaas wilde hij dit in de volgende rechterbocht goedmaken..... Ik reed al helemaal aan de buitenkant, want ik zag hem al aankomen. Met mijn linkerband op de witte streep, maar toch had meneer nog meer ruimte nodig. Hij raakt mij, ik ben 2 wielen kwijt en hij rijdt door en wint uiteindelijk de race..... :(. Zo zuur. Ik uiteindelijk op P9 geëindigd en de snelste raceronde weggezet.

Enfin... nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Race 2; geen qualy gedaan (maar dat dachten meer mensen) waardoor ik alsnog op P5 startte helaas. Terwijl ik juist achteraan wilde starten, zodat ik alle carnage kon laten gebeuren en daarna mijn race kon beginnen. In de rechterdoordraaier verloor wederom iemand de macht over het stuur, terwijl ik er al links naast zat. Gevolg: hij beukt mij eraf, ik weer alles kwijt. Ik hink nog op de baan, maar ik merk dat ik mijn wiel kwijt ben. Ik wil aan de kant gaan, beukt iemand vol op mij. Ook zijn race dus verpest. Daarna wel echt een rage quit.....

Ging lekker dus! Goed begin van de dag :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fuze schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:16:
[...]
Dank je hiervoor. Ik had hier 3 maanden terug al op gemikt en gelijk maar 2 jaar verlengd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik zal ook even verlengen. Moet wel even wachten tot loon binnen is, pretbudget voor deze maand is op (Sim-Lab rig onderweg) :+

Natuurlijk zit ik niet echt op zwart zaad :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:29
Hier ook 2 jaar erbij. En ik ben member sinds ze PayPal als betaaloptie hebben (mei 2009). Bijzonder lang :)

Account Expires On:2022-01-02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
ZFLaSH schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:04:
Heren, zoals Joep al zegt zijn de 25% blackfriday kortingscodes weer beschikbaar en voor degene die iracing mails in de spam folder krijgen:

12-month Renewal only $82.50 (regular price of $110)
Use Code PR25OFF122019EARLY for 12-month renewal

24-Month Renewal only $149.25 (regular price of $199)
Use Code PR25OFF242019EARLY for 24-month renewal
Hmm... ik twijfel tussen 1 of 2 jaar verlengen. Hebben ze deze aanbieding elk jaar rond november?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Tot nu toe wel, maar ze kunnen de prijzen wel eens omhoog gooien. Kies gewoon wat je het beste lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Kan iRacing ook jouw stats resetten?

Niet dat ik zo'n stats-hunker ben, maar nu ik echt wat beter ben dan in het begin worden de stats wat representatiever voor me. Dus dan is de verbetering beter meetbaar, ipv met al mijn oude DNF's etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Als ik had geweten dat de kortingen voor bestaande leden lager zijn, dan had ik misschien gewoon meteen twee jaar genomen (50% off voor nieuwe leden). Nu ben ik aangemonsterd met de kortingscode van Reddit voor 3mnd voor 5$ ofzoiets (PRHotlaps), maar op de langere termijn gaat me dat dus gewoon geld kosten :+

Maargoed, het is wat het is. En iR is nog steeds goedkoper dan Netflix :P

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2019 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:26:
Kan iRacing ook jouw stats resetten?

Niet dat ik zo'n stats-hunker ben, maar nu ik echt wat beter ben dan in het begin worden de stats wat representatiever voor me. Dus dan is de verbetering beter meetbaar, ipv met al mijn oude DNF's etc.
Geen idee of dit kan, maar stats zeggen echt helemaal niks. Iemand die 10 racewins heeft kan die allemaal behaald hebben in de onderste split. Die stats zijn dan beter dan iemand die steeds 2de wordt in de topsplit. Is toch leuk als je nu beter bent dan eerst dat je iRating lijntje omhoog wijst?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jimmy J. schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:30:
[...]
Geen idee of dit kan, maar stats zeggen echt helemaal niks. Iemand die 10 racewins heeft kan die allemaal behaald hebben in de onderste split. Die stats zijn dan beter dan iemand die steeds 2de wordt in de topsplit. Is toch leuk als je nu beter bent dan eerst dat je iRating lijntje omhoog wijst?
Ja dat is ook zo. Maar een schone lei, nu ik 3 maanden heb kunnen oefenen lijkt me (als een klein beetje neuroot die ik ben) wel fijn :9 . Ook al zegt het inderdaad niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:36:
[...]

Ja dat is ook zo. Maar een schone lei, nu ik 3 maanden heb kunnen oefenen lijkt me (als een klein beetje neuroot die ik ben) wel fijn :9 . Ook al zegt het inderdaad niks.
Ach over 3 jaar zie je niks meer van die eerste drie maanden :+

Mijn meeste wins komen inderdaad zoals hierboven gezegd wordt uit de lagere splits/mx-5. Ik heb al maanden niks gewonnen.

Dus die stats worden ipv beter bij mij alleen maar slechter. Op de Inc's na, die gaan wel omhoog.

Daarnaast worden de stats ook per jaar bijgehouden, dus kun je mooi vergelijken met voorgaande jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
glnk schreef op woensdag 13 november 2019 @ 09:51:
Hier ook 2 jaar erbij. En ik ben member sinds ze PayPal als betaaloptie hebben (mei 2009). Bijzonder lang :)

Account Expires On:2022-01-02
Next Billing Date: 2022-05-12 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
garriej schreef op woensdag 13 november 2019 @ 08:30:
[...]

Aangezien je dezelfde naam heb als ik, zijn we nu vrienden :+

Nee gekkigheid. Ik vin een 10tje in de maand gewoon best wel veel voor een paar setups. Ik snap dat er veel meer inzit met de telemetry enzo, maar dat maakt me allemaal niet ZO veel uit. Ik wil gewoon in kunnen stappen, 30-50 rondjes oefenen en gaan racen. 8)
Heb je toevallig Amazon Prime? Dan kun je je gratis abonneren op het Twitch-kanaal van Craig A Williams en krijg je 'gratis' toegang tot zijn Craig's Setup Shop. Met een handig programmaatje kun je gemakkelijk setups voor allerlei verschillende series downloaden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb enkele jaren geleden een iRacing account gehad, daarna een tijd niet verlengd maar zit nu toch wel sterk te denken om weer te starten. Destijds heb ik een aantal tracks en auto's aangeschaft, wanneer ik nu mijn account weer activeer zijn deze aankopen dan nog aanwezig of moet ik zaken weer opnieuw aanschaffen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

tomolino schreef op woensdag 13 november 2019 @ 11:50:
Ik heb enkele jaren geleden een iRacing account gehad, daarna een tijd niet verlengd maar zit nu toch wel sterk te denken om weer te starten. Destijds heb ik een aantal tracks en auto's aangeschaft, wanneer ik nu mijn account weer activeer zijn deze aankopen dan nog aanwezig of moet ik zaken weer opnieuw aanschaffen?
Als je het bestaande account weer activeert heb je alles nog wat je ooit aangeschaft hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

offtopic:
Sim-Lab stoel is binnen. Nu het aluminium nog :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:38:
[...]

Ach over 3 jaar zie je niks meer van die eerste drie maanden :+

Mijn meeste wins komen inderdaad zoals hierboven gezegd wordt uit de lagere splits/mx-5. Ik heb al maanden niks gewonnen.

Dus die stats worden ipv beter bij mij alleen maar slechter. Op de Inc's na, die gaan wel omhoog.

Daarnaast worden de stats ook per jaar bijgehouden, dus kun je mooi vergelijken met voorgaande jaren.
Ja dat is ook helemaal zo. En zeker met die jaaroverzichten, zal ik vanaf 2020 een mooie stijgende lijn gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:52:
[...]

Ja dat is ook helemaal zo. En zeker met die jaaroverzichten, zal ik vanaf 2020 een mooie stijgende lijn gaan zien.
Juist leuk om die historie te zien toch? Ik vind het na minder dan een week al leuk om te zien dat de INC iets omlaag gaan :+

Wat ik trouwens wel erg gaaf (en een beetje frustrerend) vind aan iR, is dat snellere auto's ook gewoon daadwerkelijk moeilijker zijn om te rijden. In minder simgerichte racegames kun je in een snelle wagen vaak meteen wel rondjes rijden. Maar in iRacing, als ik bijvoorbeeld de Dallara 2011 Indycar pak op Laguna Seca, moet ik hard werken om een ronde te rijden zonder van de baan af te klappen, en dat snel doen hoef ik momenteel niet eens aan te denken. Voordeel daarvan is dat ik me prima op m'n plek voel in de MX-5, terwijl dat in andere racegames juist het soort wagen is dat niemand ooit gebruikt.

Overigens vind ik m'n G29 nu al een béétje vervelend. Het draaien van het stuur voelt heel 'ratelig'. Verder doet'ie het prima en geeft'ie me een aardig gevoel van wat de auto doet, maar als ik iRacing langer leuk blijf vinden, gaat er zeker een nieuwe setup komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:39:
[...]
Overigens vind ik m'n G29 nu al een béétje vervelend. Het draaien van het stuur voelt heel 'ratelig'. Verder doet'ie het prima en geeft'ie me een aardig gevoel van wat de auto doet, maar als ik iRacing langer leuk blijf vinden, gaat er zeker een nieuwe setup komen.
Herkenbaar! Prima stuurtje verder, maar dat FFB geratel is wel irritant. Vooral omdat ik hem had gekocht zodat ik kan gamen terwijl mn dochter in bed ligt (Nu is hij sowieso al een pak stiller dan mijn oude G25). Nouja, heb ik weer een goed argument richting mijn wederhelft. :+

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 13-11-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Is het trouwens gangbaar/verstandig om zelf de koppeling te bedienen? Ik gebruik nu auto-clutch, omdat dat voor mij zinniger aanvoelt in combinatie met stuurflippers. Maar in YT-tutorials zie ik ook wel eens mensen zelf koppelen. Is een van de twee beter/sneller, is er mores over, of is het puur persoonlijke voorkeur? De G29 heeft een koppelingspedaal (en optie voor een H-shifter), dus ik zou kunnen wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:57:
Is het trouwens gangbaar/verstandig om zelf de koppeling te bedienen? Ik gebruik nu auto-clutch, omdat dat voor mij zinniger aanvoelt in combinatie met stuurflippers. Maar in YT-tutorials zie ik ook wel eens mensen zelf koppelen. Is een van de twee beter/sneller, is er mores over, of is het puur persoonlijke voorkeur? De G29 heeft een koppelingspedaal (en optie voor een H-shifter), dus ik zou kunnen wisselen.
Ik schakel met mijn TH8A pook in de Skip (sequential, dus up&down. Nog geen H-pattern geprobeerd) en dit ga ik ook op de MX5 doen. Ik deed dit met mijn flippers, omdat ik geen pook had. Maar nu ga ik echt niet meer terug. Maar ik koppel nooit.

Maar, in de Skip volstaat het volgende: Gas los - upshift - gas erop. Bij downshiften is het wat lastiger, maar koppel ik ook nooit. Gewoon remmen - downshiften (zovaak als nodig) - gas zachtjes oppakken.

Ik heb nooit geblipt bij de MX5 en gebruikte geen auto-blip. Maar dit ga ik zeker proberen nu (met auto-blip aan) want heel-toe ben ik niet heel goed in :> .

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-11-2019 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

JohnnyV schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 19:55:

Ben op het moment wat minder actief dan ooit geweest, maar deze staat inderdaad op de wishlist. iRacing biedt vrij veel informatie en Fanaleds is nu nog net iets te generiek. Zodra ik een paar uur kan vinden zal ik hier naar kijken, maar dat kan nog wel eens eventjes duren :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
Luckeh schreef op woensdag 13 november 2019 @ 12:01:
[...]

Als je het bestaande account weer activeert heb je alles nog wat je ooit aangeschaft hebt.
Ik heb het maar gewoon gedaan, een jaar afgesloten met 25% korting. Kon helaas niets meer doen voor de tweakers community. Wel reeds aangemeld op de site.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 16:11
Ik wil net mijn subscription met 2 jaar verlengen via de promo code, maar blijkbaar wordt er nu automatisch tax toegevoegd. Terwijl ik voordien geen tax hoefde te betalen als ik via paymentwall betaalde... doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fjskmdl2 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:13:
Ik wil net mijn subscription met 2 jaar verlengen via de promo code, maar blijkbaar wordt er nu automatisch tax toegevoegd. Terwijl ik voordien geen tax hoefde te betalen als ik via paymentwall betaalde... doe ik iets verkeerd?
Tja, dit hoofdstuk hebben we al gehad :X
iRacing is wettelijk verplicht on BTW te heffen.
En dat via paymentwall dit niet werd berekend was een bug en is hersteld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Net mijn eerste race op Summit Point gereden. Bij de start slecht weg, en dus meteen x4 aan m'n broek van iemand die achterop klapte :P Vervolgens als 11e begonnen, veilig gereden en 6e geëindigd :) Wel nog best wat x1's voor track limits gekregen op het eind, moet er nog best aan wennen dat de bandjes toch wel merkbaar slechter worden na een paar rondes :o
Toch nog 0.02 SR erbij :+

Over 5 minuten de volgende race :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2019 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Zojuist ook mn eerste race gereden, niet gekwalificeerd aangezien hij vast liep toen de kwalificatie startte. Gestart als 12e en geëindigd als 7e. Veel foutje met offtrack helaas. In ieder geval genoeg te verbeteren.

Nog iets vreemd, tijdens time trial op summit point een 1.22.5xx gereden maar als uiteindelijk tijd staat er een 1.26.xxx. Er lijkt ergens iets niet goed te gaan of ik doe iets fout.

[ Voor 9% gewijzigd door tomolino op 13-11-2019 22:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier net ook mijn tweede race van de avond, en die ging helemaal lekker! 7e in de Q, wederom slecht gestart, maar deze keer omdat iemand vóór me niet goed weg kwam en ik liever even rustig eromheen reed dan vol met 'the pack' mee te gaan. Dus 9e ofzo de eerste bocht in. 'To finish first, you have to finish, first' tegen mezelf gezegd, en een solide, relaxte, cleane (4 x1's voor lichtjes off-track, verder niets) race gereden. Paar kleine gevechten waarin ik ietsjes aggressiever heb gestreden, maar uiteindelijk de plek nog steeds opgaf als het allemaal te spannend werd.
Uiteindelijk vijfde geworden, dus ik schaam me nergens voor. Laatste vijf ronden een beetje in niemandsland gereden, 5s achter mijn voorligger, 5s voor degene achter me. De tijd naar de persoon achter me in de laatste twee ronden terug laten lopen tot 3s, omdat ik liever superveilig reed dan te blijven pushen en mogelijk een kapitale fout te maken.
* Wormaap vindt het vooralsnog helemaal prima om met meer verstand dan lef te racen. Eerst lekker de baan rondkomen, dan pas tempo maken :+

Het trail braken begint ook wat te lukken, trouwens. Dat helpt wel behoorlijk bij het insturen zeg! Ik mis nog wat precisie op de rem, dus soms rem ik iets te veel en heb ik ineens wat overstuur, maar da's een kwestie van oefenen :)

@tomolino: Het duurt bij mij ook steeds tot een minuut of vijf voordat ik de resultaten zie, zowel qua iRating en SR als überhaupt het raceresultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
tomolino schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:47:
Nog iets vreemd, tijdens time trial op summit point een 1.22.5xx gereden maar als uiteindelijk tijd staat er een 1.26.xxx. Er lijkt ergens iets niet goed te gaan of ik doe iets fout.
Mogelijk een off-track?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
Volgens mij niet, ach het zal wel. Het is de eerste avond weer en het is toch allemaal nog even inkomen.

@Wormaap mooi dat het zo goed gaat, zo te lezen kan ik nog wel iets van je leren, ik ben veel te gretig merk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:56:
Volgens mij niet, ach het zal wel. Het is de eerste avond weer en het is toch allemaal nog even inkomen.

@Wormaap mooi dat het zo goed gaat, zo te lezen kan ik nog wel iets van je leren, ik ben veel te gretig merk ik.
Waarschijnlijk lijkt het alleen maar alsof het goed gaat omdat ik van 0 moet komen. Ik heb ook twee races minutenlang in de pits gestaan omdat ik er ergens in ronde 1 uitklapte. Die laatste race was een SoF van 1314, dus ik maak me geen illusies dat ik daadwerkelijk goed of zelfs maar middelmatig ben. Maar wel nét ietsjes beter dan gisteren, en daar haal ik mijn lol uit :)

Als wij samen in een race zouden zitten, zou ik je waarschijnlijk alleen maar in mijn spiegel zien... Terwijl er zo'n blauw-met-gele-streep ding linksboven in mijn scherm hangt :+

[ Voor 11% gewijzigd door Wormaap op 13-11-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

159 euro voor 2 jaar is een koopje ;) das nog geen 22 cent per dag ;)

Mijn abbo loopt nu tot 27-1-2023 :D van mij zijn ze nog niet af ;)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
race je al 6 jaar niet meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik ben gewoon lid voor het forum

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

• StealthyPeanut
Zojuist ook mn eerste race gereden, niet gekwalificeerd aangezien hij vast liep toen de kwalificatie startte. Gestart als 12e en geëindigd als 7e. Veel foutje met offtrack helaas. In ieder geval genoeg te verbeteren.

Ik merk ook dat de tijdregistratie vaak niet goed gaat. Ik practise en race heb ik voornamelijk op Road Atlanta veel snellere rondetijden gereden dan de game heeft onthouden. Terwijl ik 100% geen off track had.

Dat nog niet helemaal hoe het hoort. Sommige banen weer wel.

• tomolino
Wormaap schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:16:
[...]
Als wij samen in een race zouden zitten, zou ik je waarschijnlijk alleen maar in mijn spiegel zien... Terwijl er zo'n blauw-met-gele-streep ding linksboven in mijn scherm hangt :+
Wie weet treffen we elkaar eens, welke kant wil je op na de MX-5?
StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 06:21:
[...]

Ik merk ook dat de tijdregistratie vaak niet goed gaat. Ik practise en race heb ik voornamelijk op Road Atlanta veel snellere rondetijden gereden dan de game heeft onthouden. Terwijl ik 100% geen off track had.

Dat nog niet helemaal hoe het hoort. Sommige banen weer wel.
Ik heb het nu alleen meegemaakt op Summit, lig er niet wakker van daar ik vooral van het echte racen ben, alleen op een baan rijden vind ik minder interessant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

De time trial pakt het gemiddelde van een aantal clean laps. Volgens mij 5 of 7 laps.

• tomolino
Kijk dat verklaard een en ander, dan kan de tijd al meer overeen komen. Hoe houd je rating over aan de time trail? Ik zie nergens iets terug namelijk.

iRacing Profiel

• Wormaap
tomolino schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:58:
[...]

Wie weet treffen we elkaar eens, welke kant wil je op na de MX-5?
Na de MX-5 was ik de Skippy aan het overwegen. Ik vind open-wheelers uiteindelijk het gaafste. Maar nadat ik laatst die 6hr endurance race die iemand hier postte heb zitten kijken vind ik GT-3 ook wel heel leuk uitzien, en daar is de Skip volgens mij geen logische volgende stap voor.

Maar ook zonder aan vervolgpaden te denken vind ik de Skip er gewoon leuk uitzien. Wel serieus racen, maar toch nog af en toe wat onervaren chaos :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

tomolino schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:01:
Kijk dat verklaard een en ander, dan kan de tijd al meer overeen komen. Hoe houd je rating over aan de time trail? Ik zie nergens iets terug namelijk.
Je heb een aparte time trial rating, deze is te vinden in je profile.

Ook haal je Safety rating, echter maar 25% van wat je in een race haalt.

• BastiaanN
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 13 november 2019 @ 21:55:
moet er nog best aan wennen dat de bandjes toch wel merkbaar slechter worden na een paar rondes :o
Volgens mij is dat bij de MX-5 vooral de tire pressure. ik heb in het verleden wel eens banden laten wisselen op de MX-5 omdat ik dacht dat ze helemaal aan gort waren, maar dan waren ze nog 98% ofzo. En toch reden de nieuwe bandjes dan stukken beter. Ik zie in VRS altijd dat de tire pressure behoorlijk oploopt na een paar rondjes en dan heb je op veel circuits toch al veel minder grip.

Correct me if i am wrong :P

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

BastiaanN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:21:
[...]

Volgens mij is dat bij de MX-5 vooral de tire pressure. ik heb in het verleden wel eens banden laten wisselen op de MX-5 omdat ik dacht dat ze helemaal aan gort waren, maar dan waren ze nog 98% ofzo. En toch reden de nieuwe bandjes dan stukken beter. Ik zie in VRS altijd dat de tire pressure behoorlijk oploopt na een paar rondjes en dan heb je op veel circuits toch al veel minder grip.

Correct me if i am wrong :P
Het is inderdaad niet de slijtage na 10 minuten. Tire pressure zou een hele goede zijn ja.

• Wormaap
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:22:
[...]

Het is inderdaad niet de slijtage na 10 minuten. Tire pressure zou een hele goede zijn ja.
Dat klinkt wel logischer ja, ik vond't al erg snel inderdaad :+
Is er eigenlijk een manier om de status van mijn banden te zien tijdens het rijden? Op YT zie ik soms banden-graphics in mensen hun HUD, maar geen idee of dat alleen werkt bij wagens die het IRL ook zouden hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@garriej & @Wormaap
Het is niet de bandenspanning of slijtage waar jullie last van hebben.
Het loopvlak van de banden warmt op en als de banden te warm worden verlies je grip.
Oplossing: minder hard remmen & rustiger de bocht in.
En enkel wat ik rl zichtbaar is een auto is beschikbaar in de iRacing cockpit / telemetry tijdens het rijden.
In de pits na rijden is zo goed als alle telemetry beschikbaar.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:51:
@garriej & @Wormaap
Het loopvlak van de banden warmt op en als de banden te warm worden verlies je grip.
En enkel wat ik rl zichtbaar is een auto is beschikbaar in de iRacing cockpit / telemetry tijdens het rijden.
TLDR: We kunnen niet rijden :+

Ik ken dat vooral nog van toen ik begon, laatst een aantal races gedaan en had er toen wel echt minder last van nu ik eraan denk.

Waar ik voorheen ook dacht "stampen met dat hok" denk ik nu, smooooth operator. Gewoon zo net mogelijk rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 14-11-2019 10:06 ]

• BastiaanN
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:51:
@garriej & @Wormaap
Wat is dan te warm voor een straatband? Als ik bijvoorbeeld een rondje pak waarbij ik het gevoel kreeg dat mijn banden echt grip aan het verliezen waren, dan zie ik bijv. dit in VRS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bLTjuOIQDK2N2eKJnWxeSzBm/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p2Qc1GfzaSZ68lMMXScBYgll/thumb.png

• Wormaap
Toevallig legde ik gisteravond de link tussen het trillen van mijn stuur bij het aanremmen en de ABS op de MX-5. Die had ik niet eerder gelegd omdat de G29 natuurlijk geen feedback geeft in het rempedaal. Dat helpt wel met wat zinniger remmen. Ik ga er eens wat meer op letten tijdens mijn rondjes :) Wat extra grip op het eind van de race zou zeker niet verkeerd zijn, want als ik dan niet heel conservatief rijd, begin ik soms wat te schuiven in bochten waar me dat verder nooit gebeurt.

Betekent ook dat ik de 3 minuten practice en de volledige Q kan rijden. Ik heb de laatste paar 3m-practices overgeslagen en maar één ronde gereden in Q omdat die banden meegenomen worden naar de race en ik dacht dat een paar rondjes minder erop zetten dan zou helpen. Maar als het sowieso niet aan daadwerkelijke slijtage ligt is dat onzin natuurlijk :9

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 09:03:
[...]

Na de MX-5 was ik de Skippy aan het overwegen. Ik vind open-wheelers uiteindelijk het gaafste. Maar nadat ik laatst die 6hr endurance race die iemand hier postte heb zitten kijken vind ik GT-3 ook wel heel leuk uitzien, en daar is de Skip volgens mij geen logische volgende stap voor.

Maar ook zonder aan vervolgpaden te denken vind ik de Skip er gewoon leuk uitzien. Wel serieus racen, maar toch nog af en toe wat onervaren chaos :+
Ik moedig de overstap van MX5 naar Skippy aan. Zeker als je een 50-tal races met de MX5 hebt gereden, is Skippy echt een leuke stap. Easy to drive, hard to master.

Wel enorm frustrerend om in lage IR te rijden met alle gevolgen van dien. 1 keer contact is meteen heel je race verpest. De wielen breken af als luciferhoutjes.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:14:
[...]

Ik moedig de overstap van MX5 naar Skippy aan. Zeker als je een 50-tal races met de MX5 hebt gereden, is Skippy echt een leuke stap. Easy to drive, hard to master.

Wel enorm frustrerend om in lage IR te rijden met alle gevolgen van dien. 1 keer contact is meteen heel je race verpest. De wielen breken af als luciferhoutjes.
Ik had zoveel moeite met remmen in de skip. Voor m'n gevoel hoefde ik alleen mn rempedaal maar aan te raken en gelijk ene lockup. Kon ook niet even laat remmen als de rest, dus heb t maar opgegeven :+

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:14:
[...]

Voordeel van lage iR is dan weer dat je gegarandeerd niet de enige bent met (flinke) schade. Zelfs de race waar ik naar L1T1 een tow moest vragen omdat er weinig over was van mijn MX-5'je ben ik niet als laatste geëindigd :+

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:21:
[...]

Voordeel van lage iR is dan weer dat je gegarandeerd niet de enige bent met (flinke) schade. Zelfs de race waar ik naar L1T1 een tow moest vragen omdat er weinig over was van mijn MX-5'je ben ik niet als laatste geëindigd :+
Als je de race uitrijd ben je nooit laatste. Er is altijd wel iemand die crashed en leaved.

• StealthyPeanut
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:18:
[...]

Ik had zoveel moeite met remmen in de skip. Voor m'n gevoel hoefde ik alleen mn rempedaal maar aan te raken en gelijk ene lockup. Kon ook niet even laat remmen als de rest, dus heb t maar opgegeven :+
De eerste rondes kan dat echt zo zijn, maar zodra jouw banden en remmen zijn opgewarmd, is het heel goed te doen. Mits je een beetje fijne pedalen hebt, die dit toelaten.
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:21:
[...]

Ja dat wel, maar met de Skip sta ik soms 8 minuten in de pits (en dan ben ik nog niet klaar), omdat die wagens veel kwetsbaarder zijn dan de MX5. Zeker als je dan de tegenstanders zeeën van ruimte geeft, maar zij gewoon de wagen niet onder controle hebben, is dat best frustrerend.

En ja, dan leave ik echt gewoon. Ik stop die lange tijd liever in wat oefenrondes op die baan, dan dat ik sta te wachten :+ .

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BastiaanN schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:07:
[...]

Wat is dan te warm voor een straatband? Als ik bijvoorbeeld een rondje pak waarbij ik het gevoel kreeg dat mijn banden echt grip aan het verliezen waren, dan zie ik bijv. dit in VRS:

[Afbeelding] [Afbeelding]
De grafieken tonen druk :+
Maar ik zou niet weten wat de optimale temp is

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:41:
[...]

De eerste rondes kan dat echt zo zijn, maar zodra jouw banden en remmen zijn opgewarmd, is het heel goed te doen. Mits je een beetje fijne pedalen hebt, die dit toelaten.
Dit was echter voor het nieuwe tire model, en ik heb g29 pedalen.

• BastiaanN
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:48:
[...]

Dit was echter voor het nieuwe tire model, en ik heb g29 pedalen.
Die zijn best goed (vind ik dan...). Natuurlijk geen echte load-cell, maar dat rubberblokje dat er in zit doet het toch wel aardig. Enige waar je aan moet denken is dat je elke keer als je hem aansluit wel even dat rempedaal met flink wat kracht in moet drukken anders denkt de software dat half intrappen (dus tot de weerstand) 100% remmen is... en dat doseert inderdaad niet zo lekker :P

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:41:
[...]

Ja dat wel, maar met de Skip sta ik soms 8 minuten in de pits (en dan ben ik nog niet klaar), omdat die wagens veel kwetsbaarder zijn dan de MX5. Zeker als je dan de tegenstanders zeeën van ruimte geeft, maar zij gewoon de wagen niet onder controle hebben, is dat best frustrerend.

En ja, dan leave ik echt gewoon. Ik stop die lange tijd liever in wat oefenrondes op die baan, dan dat ik sta te wachten :+ .
Vooruit, bij de rookies heb je natuurlijk nog de snelle eerste tow en quick repair. Nu sta je na 2 á 3 minuten wachten op een baan als Lime Rock natuurlijk alsnog op -3 rondes, maar da's toch wat anders dan 8 minuten duimen draaien.

Overigens ga ik de Skip nog even heroverwegen... Naast de auto heb ik 10(!) nieuwe tracks nodig voor de serie. 'Add all to cart' levert een totaalprijs van 163$ op 8)7 Zijn wel circuits die in veel klasses gebruikt worden, maar blijft toch wel een behoorlijke investering.
Voor Formula 3 sprint (ongetwijfeld een veel steilere leercurve) heb ik alleen de wagen nodig.

• tomolino
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:07:
[...]

Vooruit, bij de rookies heb je natuurlijk nog de snelle eerste tow en quick repair. Nu sta je na 2 á 3 minuten wachten op een baan als Lime Rock natuurlijk alsnog op -3 rondes, maar da's toch wat anders dan 8 minuten duimen draaien.

Overigens ga ik de Skip nog even heroverwegen... Naast de auto heb ik 10(!) nieuwe tracks nodig voor de serie. 'Add all to cart' levert een totaalprijs van 163$ op 8)7 Zijn wel circuits die in veel klasses gebruikt worden, maar blijft toch wel een behoorlijke investering.
Voor Formula 3 sprint (ongetwijfeld een veel steilere leercurve) heb ik alleen de wagen nodig.
Heb je al banen aangeschaft naast het standaard pakket? $163 is toch een behoorlijke investering...

iRacing Profiel

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

[...]

Ik kies altijd een serie die ik wil rijden, en koop dan per 3. Ik koop niet meer als 3 items per salaris, in het begin deed ik dan af en toe een mx-5 race als ik een baan miste.

Hierdoor kost het meestal 60 euro per maand incl subsciption, dat is elke maand een nieuwe PS4 game kopen, prima d:)b

• Wormaap
tomolino schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:17:
[...]

Heb je al banen aangeschaft naast het standaard pakket? $163 is toch een behoorlijke investering...
Nog niets, ik ben pas een week geleden begonnen :)
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:27:
[...]

Ik kies altijd een serie die ik wil rijden, en koop dan per 3. Ik koop niet meer als 3 items per salaris, in het begin deed ik dan af en toe een mx-5 race als ik een baan miste.

Hierdoor kost het meestal 60 euro per maand incl subsciption, dat is elke maand een nieuwe PS4 game kopen, prima d:)b
Da's natuurlijk ook een manier. Mis je dan alleen niet de volumediscounts als je meer in één keer koopt?

• BastiaanN
  • Niet online
Je krijgt ook al een volume discount bij 3 items. Die is dan alleen 10% ipv 15%. Dus ja, scheelt je dan die 5% additionele korting.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:27:
[...]

Dat is 720 euro per jaar? Daar klopt iets niet..
Twee jaar abonnement kost $100 (Black Friday) voor nieuwe leden en $150 voor oude leden, plus BTW.
Tracks kosten $15, auto's iets minder.
Je koopt geen 35+ items per jaar.. iRacing kost wat, maar ook weer niet zoveel.
En je kunt iets van $45 aan credits per jaar verdienen door regelmatig te rijden.

Je hoeft ook niet per se alle tracks / weken van een serie te rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-11-2019 11:46 ]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:43:
[...]

Twee jaar abonnement kost $100 (Black Friday) voor nieuwe leden en $150 voor oude leden, plus BTW.
En je kunt iets van $45 aan credits per jaar verdienen door regelmatig te rijden.

Nee klopt, ik heb het over het begin, ik heb nu steeds vaker dat ik een maand niks koop. De maandelijkse uitgaven wordt steeds minder natuurlijk.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:49:
[...]

Nee klopt, ik heb het over het begin, ik heb nu steeds vaker dat ik een maand niks koop. De maandelijkse uitgaven wordt steeds minder natuurlijk.
Je koopt toch niet per maand?
In drie jaar iRacing heb ik minder dan $300 uitgegeven.. toegegeven, toen waren de kortingen hoger en was er nog geen BTW.

Aan het begin kijk je welke series je de komende twee / drie seizoenen wil rijden en welke tracks het meest gebruikt worden en die koop je.

• Wormaap
Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:43:
[...]

Het probleem dat ik met de Skip zou hebben is dat het niet 'af en toe een race missen' is, maar dat ik in een hele serie twee races zou kunnen rijden zonder extra tracks te kopen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rytl6YR0rYYogslShvo2I2Cj/full.jpg

Dus zelfs als ik er met liefde een paar mis, moet er toch nog in één keer best wat geld tegenaan. Niet onoverkomelijk, maar ik had niet verwacht dat ik in één keer zo veel zou missen voor een D-klasse serie.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:55:
[...]

Het probleem dat ik met de Skip zou hebben is dat het niet 'af en toe een race missen' is, maar dat ik in een hele serie twee races zou kunnen rijden zonder extra tracks te kopen :+

[Afbeelding]

Dus zelfs als ik er met liefde een paar mis, moet er toch nog in één keer best wat geld tegenaan. Niet onoverkomelijk, maar ik had niet verwacht dat ik in één keer zo veel zou missen voor een D-klasse serie.
Ik dacht eigenlijk ook dat er meer standaard tracks in zaten. Voor de participatie credits moet je minimaal 8 weken rijden dus minimaal 6 tracks kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De official TT-tijd is het gemiddelde van een X-aantal ronden. Waarbij X verschilt per circuit/layout. Op een kort baantje moet je meer rondes rijden.
Zie ook het iRacing FAQ artikel erover.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 14-11-2019 12:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
[...]

Ik ben van de MX-5 naar de Formula 3 gegaan, en kom behoorlijk lekker mee eigenlijk. Als er niks geks gebeurt, toch wel top 5 in de topsplit vaak. De banen daar zijn inderdaad gratis. Het enige lastige van die wagen is dat hij nogal kan stuiteren, en dat je met trailbraken de achterkant snel kan verliezen. Maar al met al is het een prima auto en vond de leercurve wel meevallen. Denk niet heel veel anders dan de Skip eigenljk, al heb ik daar weer nooit in gereden.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:54:
[...]

Je koopt toch niet per maand?
In drie jaar iRacing heb ik minder dan $300 uitgegeven.. toegegeven, toen waren de kortingen hoger en was er nog geen BTW.

Aan het begin kijk je welke series je de komende twee / drie seizoenen wil rijden en welke tracks het meest gebruikt worden en die koop je.
Even terug gekeken, Ik ben sinds begin 2019 weer aan het racen. Ik race elke week in dezelfde serie dus heb elke week een circuit nodig(en koop dus per 3). Ik heb(zonder subscription) dit jaar nu 361 dollar uitgegeven.

Verdomme wat een geld :+

• Wormaap
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:20:
[...]

Even terug gekeken, Ik ben sinds begin 2019 weer aan het racen. Ik race elke week in dezelfde serie dus heb elke week een circuit nodig(en koop dus per 3). Ik heb(zonder subscription) dit jaar nu 361 dollar uitgegeven.

Verdomme wat een geld :+
Op die manier is het natuurlijk wel wat beter uit te houden. Gewoon elke maand de circuits die die maand in de serie nodig zijn aanschaffen. Die paar euro korting die je dan misloopt maken niet zo veel uit, en dan is het niet zo'n klap in één keer.
Aan de andere kant klinkt F3 ook wel leuk :+ Maar misschien moet ik eerst nog eens een serie in de MX-5 blijven hangen. Want da's eigenlijk best een prettige wagen om het mee te leren :)

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:35:
[...]

Op die manier is het natuurlijk wel wat beter uit te houden. Gewoon elke maand de circuits die die maand in de serie nodig zijn aanschaffen. Die paar euro korting die je dan misloopt maken niet zo veel uit, en dan is het niet zo'n klap in één keer.
Aan de andere kant klinkt F3 ook wel leuk :+ Maar misschien moet ik eerst nog eens een serie in de MX-5 blijven hangen. Want da's eigenlijk best een prettige wagen om het mee te leren :)
Ja en op een gegeven moment heb je zo veel, dat je niet vaak meer iets hoeft te kopen. Ik heb ook begin het jaar gedacht "even door de zure appel heen", want het is t wel waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:37:
[...]

Ja en op een gegeven moment heb je zo veel, dat je niet vaak meer iets hoeft te kopen. Ik heb ook begin het jaar gedacht "even door de zure appel heen", want het is t wel waard.
Als je op een gegeven moment genoeg hebt dan krijg je zelfs korting als je maar 1 item koopt.

Maar er zitten hier vast diehards die al op veel meer geld zitten.
Zelf doe ik het nu 3 jaar en zit ook al boven de 1000 euro :+
Nu ben ik wel een beetje een hebbert, ik heb bijvoorbeeld ook de oude audi waar ik nooit mee race maar het heerlijk vind om af en toe een rondje in te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Denniz0229 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 12:47:
[...]

Als je op een gegeven moment genoeg hebt dan krijg je zelfs korting als je maar 1 item koopt.

Maar er zitten hier vast diehards die al op veel meer geld zitten.
100%
Guilty :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Ook al had ik begin dit jaar iracing al voor een jaar aangeschaft had ik pas de tijd om midden juli eindelijk te spelen. Omdat ik ook net 3maandjes bezig ben, ligt mijn focus dit seizoen om het simracen goed onder de knie te krijgen.
De serie die ik dusver elke week rij is de Sim-Lab Production Car Challenge (mx5) en daarnaast af en toe de formule 3.

Gisteravond een leuke race gehad op Phoenix, waarvan merendeel het veld tussen div1 en div4 zaten.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/n6tfODm.jpg

Tot mijn verbazing sta ik 1e in mijn divisie :D

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/X5dCZLD.jpg

Mijn progress tot nu, gaat de goede kant op :P

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/ZMnjKPT.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
Slechte Q, cleane race, tot een paar rondes voor het eind een backmarker op -3L me er niet langs wil laten (zelfs heen-en-weer weaven om te blokkeren op het rechte stuk). Ik liet me wat opfokken en wilde erlangs terwijl dat eigenlijk net niet ging lukken en vloog er zelf af. Een tow en reparatie later voor hem geëindigd. Contact was licht, dus alleen een x2 voor loss of control gekregen, en nu is mijn SR... 2.99. Als ik hem erin had laten stikken had ik m'n D-licentie gehad :+

De tik was natuurlijk 100% mijn schuld, maar het feit dat hij ronde na ronde duidelijk langzamer is, maar ik er niet langs kwam was wel gru-we-lijk irritant. Ik zat steeds op z'n kont, maar kreeg hem er niet naast gezet.

Edit: Nog een race gedaan, vierde geworden door gewoon fijn rondjes te blijven rijden terwijl iedereen anders eraf schoof. En:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2wp3Vljujz6EBz5Lk2UrMwLz/full.jpg

I know, niet heel speciaal, maar ik ben er toch blij mee :P

[ Voor 20% gewijzigd door Wormaap op 14-11-2019 18:42 ]

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 17:40:
Slechte Q, cleane race, tot een paar rondes voor het eind een backmarker op -3L me er niet langs wil laten (zelfs heen-en-weer weaven om te blokkeren op het rechte stuk). Ik liet me wat opfokken en wilde erlangs terwijl dat eigenlijk net niet ging lukken en vloog er zelf af. Een tow en reparatie later voor hem geëindigd. Contact was licht, dus alleen een x2 voor loss of control gekregen, en nu is mijn SR... 2.99. Als ik hem erin had laten stikken had ik m'n D-licentie gehad :+

De tik was natuurlijk 100% mijn schuld, maar het feit dat hij ronde na ronde duidelijk langzamer is, maar ik er niet langs kwam was wel gru-we-lijk irritant. Ik zat steeds op z'n kont, maar kreeg hem er niet naast gezet.

Edit: Nog een race gedaan, vierde geworden door gewoon fijn rondjes te blijven rijden terwijl iedereen anders eraf schoof. En:

[Afbeelding]

I know, niet heel speciaal, maar ik ben er toch blij mee :P
Balen!
Als je replay hebt dan kun je een protest indienen zodat ze hier naar kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:43:
[...]

Balen!
Als je replay hebt dan kun je een protest indienen zodat ze hier naar kijken.
Als ik niet uiteindelijk mezelf van de baan had geveegd had ik dat gedaan, maar nu voelt het een beetje flauw.

En om te vieren dat ik m'n D-license heb, heb ik de Skip, de F3 en het Skip-circuit van deze week (Barcelona) gekocht :) Eens kijken of die leuk zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Down the rabbit hole you go Wormaap! ;)

• tomolino
Vraag me af of @Wormaap een vriendin heeft, zoveel racen in 48 uur krijg ik niet voor elkaar ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
tomolino schreef op donderdag 14 november 2019 @ 19:50:
Vraag me af of @Wormaap een vriendin heeft, zoveel racen in 48 uur krijg ik niet voor elkaar ;w
We doen ook genoeg samen hoor. En een MX-5 race duurt maar een halfuurtje alles bij elkaar hè :+

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
pauluzmuller schreef op donderdag 14 november 2019 @ 14:06:
Ook al had ik begin dit jaar iracing al voor een jaar aangeschaft had ik pas de tijd om midden juli eindelijk te spelen. Omdat ik ook net 3maandjes bezig ben, ligt mijn focus dit seizoen om het simracen goed onder de knie te krijgen.
De serie die ik dusver elke week rij is de Sim-Lab Production Car Challenge (mx5) en daarnaast af en toe de formule 3.

Gisteravond een leuke race gehad op Phoenix, waarvan merendeel het veld tussen div1 en div4 zaten.

Tot mijn verbazing sta ik 1e in mijn divisie :D

Mijn progress tot nu, gaat de goede kant op :P
Lekker bezig Pauluzzzzzz :D

iRacing Profiel

• StealthyPeanut
Oefffff. Net weer 2x eraf gereden door onkunde van een ander. Ik weet het, ligt deels aan jezelf, maar de eerste rechterdoordraaier op Barcelona is blijkbaar voor heel veel mensen heel moeilijk met koude banden. Ipv even rustig te blijven gaan ze er als bosjes af en het lijkt er dan op alsof de meeste nog even zoveel mogelijk tegenstanders mee willen pakken. Best wel klaar mee voor een week nu denk ik.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op donderdag 14 november 2019 @ 20:46:
Oefffff. Net weer 2x eraf gereden door onkunde van een ander. Ik weet het, ligt deels aan jezelf, maar de eerste rechterdoordraaier op Barcelona is blijkbaar voor heel veel mensen heel moeilijk met koude banden. Ipv even rustig te blijven gaan ze er als bosjes af en het lijkt er dan op alsof de meeste nog even zoveel mogelijk tegenstanders mee willen pakken. Best wel klaar mee voor een week nu denk ik.
Allemaal grosjean’s. Als het zelfs in de F1 gebeurd, kun je dan verwachten dat amateurs t wel goed doen :+

Ik doe tegenwoordig extra voorzichtig de eerste paar laps, laat me desnoods een beetje terug zakken zodat ik niet te dicht achter mensen zit. Ik verlies liever een paar plekken, die win je toch wel terug door mensen die crashen :D

Maar soms is het gewoon niet te ontwijken.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De skip in de eerste ronde op Barca, zeker met het weer van vandaag, is ontzettend glad!

iRacing Profiel

• Wormaap
De Skip en de F3 allebei een halfuurtje-uurtje aan de tand gevoeld. Met de Skip heb ik een ronde of 17 niet supersnel, maar redelijk probleemloos, in Barcelona rondgeprut. Met de F3 heb ik 50% kans dat ik Summit Point rond kom zonder ergens van de baan te vliegen. Dat ding heeft zóveel grip dat ik elke keer aan de binnenkant de baan uit vlieg omdat'ie scherper instuurt dan ik verwacht :+
Vooralsnog 1-0 voor de Skip dus, maar van het weekend ga ik met allebei nog wat meer rondrijden, voordat ik besluit op welke ik me wil gaan richten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 14 november 2019 @ 23:01:
De Skip en de F3 allebei een halfuurtje-uurtje aan de tand gevoeld. Met de Skip heb ik een ronde of 17 niet supersnel, maar redelijk probleemloos, in Barcelona rondgeprut. Met de F3 heb ik 50% kans dat ik Summit Point rond kom zonder ergens van de baan te vliegen. Dat ding heeft zóveel grip dat ik elke keer aan de binnenkant de baan uit vlieg omdat'ie scherper instuurt dan ik verwacht :+
Vooralsnog 1-0 voor de Skip dus, maar van het weekend ga ik met allebei nog wat meer rondrijden, voordat ik besluit op welke ik me wil gaan richten.
Ik zou eerst een tijdje in de Skip gaan rijden als ik jou was.
De Skip is DE auto in iRacing die je leert om smooth te rijden, kortom de beste leerauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op donderdag 14 november 2019 @ 21:11:
[...]

Allemaal grosjean’s. Als het zelfs in de F1 gebeurd, kun je dan verwachten dat amateurs t wel goed doen :+

Ik doe tegenwoordig extra voorzichtig de eerste paar laps, laat me desnoods een beetje terug zakken zodat ik niet te dicht achter mensen zit. Ik verlies liever een paar plekken, die win je toch wel terug door mensen die crashen :D

Maar soms is het gewoon niet te ontwijken.
Begrijp me niet verkeerd: Ik vermaak me kostelijk met iRacing en het blijft echt een geweldige game. Ik heb net weer 24 maanden verlengd.

Maar voor mijn gevoel ga ik nu de kant op, waar ik geen inhaalacties meer ga proberen, maar gewoon ga wachten tot degene voor me de baan af schiet (of een grote fout maakt) en ik er zonder duel langs kan. En dat is geen race imho.

Er is dan ook een groot verschil tussen inhalen en inhalen vind ik: met risico in een snelle bocht ernaast doe ik nooit. Uitremmen (door er 100% naast te zitten) aan het einde van een recht stuk met een langzamere bocht ernaast, wel (Barca T1, T5, T10). Maar ik ben nu zo vaak op die manier toch geraakt en uit de race gereden, dat ik dit nu ook bijna niet meer ga doen. Dan gaat de lol er voor mij echt vanaf eigenlijk, want rondjes rijden kan ik ook in practise doen.

Hoe gaan jullie hiermee om?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 09:31:
[...]

Begrijp me niet verkeerd: Ik vermaak me kostelijk met iRacing en het blijft echt een geweldige game. Ik heb net weer 24 maanden verlengd......

Maar voor mijn gevoel ga ik nu de kant op, waar ik geen inhaalacties meer ga proberen, maar gewoon ga wachten tot degene voor me de baan af schiet (of een grote fout maakt) en ik er zonder duel langs kan.

Er is imho een groot verschil tussen inhalen en inhalen: met risico in een snelle bocht ernaast doe ik nooit. Uitremmen (door er 100% naast te zitten) aan het einde van een recht stuk met een langzamere bocht ernaast, wel (Barca T1, T5, T10). Maar ik ben nu zo vaak op die manier toch geraakt en uit de race gereden, dat ik dit nu ook bijna niet meer ga doen. Dan gaat de lol er voor mij echt vanaf eigenlijk, want rondjes rijden kan ik ook in practise doen.

Hoe gaan jullie hiermee om?
Meestal probeer ik aan te voelen hoe aggresief iemand gaat verdedigen, auto er half naast en dan iets eerder remmen. Gooit ie volledig de deur dicht? Dan heeel voorzichtig doen, laat ie mooi ruimte. Dan kan je vaak het gevecht wel aangaan.

Ook niet de eerste de beste kans pakken die je ziet. soms kom je opeens op iemand z'n staart die net een foutje had gemaakt en daardoor een paar tienden langzamer was. Die zit dan nog hoog in de "i fucked up" energie.

Laten zien dat je er zit, beetje op de zenuwen werken en dan maken de meeste snel genoeg een fout.

Wat ik ook vaak doe als ik erachter zit is kijken of we samen inlopen op de plek ervoor. Als dat zo is blijf ik erachter hangen. En dan kun je er vaak twee pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door garriej op 15-11-2019 09:38 ]

Pagina: 1 ... 205 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies