iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 204 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Steam down :(
Kan ik iRacing nog op een andere manier opstarten?... ja dus :+

[ Voor 17% gewijzigd door Maurice W op 28-10-2019 19:50 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maurice W schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:47:
Steam down :(
Kan ik iRacing nog op een andere manier opstarten?... ja dus :+
Je was op tijd; maar je kan iRacing ook via de website en de iRacing Beta UI opstarten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Hoe is de beta ui tegenwoordig? Ik rij in VR en de laaste keer vond ik het vooral heel vervelend, doe mij dan maar de platte website. De oplossing zoals in project cars 2 zou mijn inziens het beste zijn. Gewoon normaal op het scherm door de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:16:
Hoe is de beta ui tegenwoordig? Ik rij in VR en de laaste keer vond ik het vooral heel vervelend, doe mij dan maar de platte website.
Ik gebruik in VR eigenlijk alleen maar de beta ui (via desktop view). Voordeel van die ui is dat je favorieten kunt maken voor bepaalde series, en dan ben je niet elke keer zo naar je serie aan het zoeken. Ander voordeel is dan dat je damage uit kunt zetten voor je offline practice sessies, dan hoef je niet bij elke crash weer 5 rondjes je banden op te warmen. jaja, niet realistisch, ik weet het :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

BastiaanN schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:21:
[...]

Ik gebruik in VR eigenlijk alleen maar de beta ui (via desktop view). Voordeel van die ui is dat je favorieten kunt maken voor bepaalde series, en dan ben je niet elke keer zo naar je serie aan het zoeken. Ander voordeel is dan dat je damage uit kunt zetten voor je offline practice sessies, dan hoef je niet bij elke crash weer 5 rondjes je banden op te warmen. jaja, niet realistisch, ik weet het :+
ooo dus de beta ui is gewoon normaal met muis en keyboard te gebruiken nu? Dan moet ik het maar weer is proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ja hoor. :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

garriej schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 10:16:
Hoe is de beta ui tegenwoordig? Ik rij in VR en de laaste keer vond ik het vooral heel vervelend, doe mij dan maar de platte website. De oplossing zoals in project cars 2 zou mijn inziens het beste zijn. Gewoon normaal op het scherm door de menu's.
Ik gebruik enkel de Beta UI. Zoals elke nieuwe UI is het even wennen; maar ik kom echt zelden meer op de website.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Kloten Nicki Thiim, hij mag alles en ik zou nix mogen doen. You thought wrong! Spijtig dat mijn planneke in mijn hoofd beter uitgewerkt was (kdacht em wijd te duwen) :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:59
Heb je al iets gehoord van die klacht of heb je het zo gelaten?

[ Voor 24% gewijzigd door ZFLaSH op 30-10-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Scifo83 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:43:
Kloten Nicki Thiim, hij mag alles en ik zou nix mogen doen. You thought wrong! Spijtig dat mijn planneke in mijn hoofd beter uitgewerkt was (kdacht em wijd te duwen) :p

[YouTube: iRacing - Battle with Nicki Thiim in the last lap, last corner..]
haha geweldig :D Mooi dat Nickii er zelf ook om kan lachen :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
ZFLaSH schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 08:21:
Heb je al iets gehoord van die klacht of heb je het zo gelaten?
Kwist niet of mijn actie ook zo legaal was :P Sowieso de race was algemeen wel te goed om me daar druk in te maken.

Alleen 1 momentje na de pitstop dat em mij een duw geeft zij aan zij op het 1ste rechte stuk. Da vond ik er wel over.

https://www.twitch.tv/videos/500731725?t=03h35m42s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
hahaha,. goed punt. Dacht dat ik hoorde op de audio iets van report, vandaar mijn vraag. Ik zou het ook zo gelaten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
Scifo83 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 12:07:
[...]

Kwist niet of mijn actie ook zo legaal was :P Sowieso de race was algemeen wel te goed om me daar druk in te maken.

Alleen 1 momentje na de pitstop dat em mij een duw geeft zij aan zij op het 1ste rechte stuk. Da vond ik er wel over.

https://www.twitch.tv/videos/500731725?t=03h35m42s
Wel gaaf om met tegen deze gasten te racen! *can only dream O-) *

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik kom ook af en toe met coureurs als Max Verstappen en Shane van Gisbergen, Kelvin van der Linde etc in een split terecht.
Maar ik race niet echt tegen ze, ik sta meestal op een rondje achterstand aan het einde :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
@JohnnyV Goh dat komt me bekend voor, alleen niet dat ik in de splits bij bekende coureurs terecht komt, maar meer tijdens de GOT league op zondag en maandag :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
JohnnyV schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:32:
Ik kom ook af en toe met coureurs als Max Verstappen en Shane van Gisbergen, Kelvin van der Linde etc in een split terecht.
Maar ik race niet echt tegen ze, ik sta meestal op een rondje achterstand aan het einde :+ .
Check voor de gein eens hoe constant een Max of Nicky zijn in hun rondetijden. Dat is gewoon absurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
JohnnyV schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:32:
Ik rij dit seizoen de sim-lab serie (mx5). Kwam ik gister in top split terecht (ikzelf zit in div6). Wat is dit lastig zeg. Ik had mijn snelste quali ooit gezet op lime rock, zijn die gasten nog eens een seconde sneller ook haha.

Uiteindelijk 6e geworden met een ronde achter stand op de nr1 :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
pauluzmuller schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:51:
[...]

Wel gaaf om met tegen deze gasten te racen! *can only dream O-) *
Dat valt best mee eigenlijk! Ik ben pas sinds eind vorige maand met iRacing begonnen, en ben in 30 races al Daniël Juncadella, Ricky Collard en gisteren Richard Verschoor 'tegen het lijf gelopen', en op 1 split na Carlos Sainz misgelopen (die nota bene een split lager zat) in de Global Mazda Cup. En nog vaker dat ik de winnaar van m'n race even aanklik en er vervolgens achter kom dat het ook een, voor mij onbekende, professionele coureur is. Dromen hoeft dus niet echt; gewoon racen en je komt ze vanzelf tegen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Jimmy J. op 31-10-2019 12:29 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik hoop trouwens dat de zondagavond erin blijft. Ik mag weer sporten (en karten!) en ben vanaf medio november op maandag weer aan het volleyballen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:52:
Ik hoop trouwens dat de zondagavond erin blijft. Ik mag weer sporten (en karten!) en ben vanaf medio november op maandag weer aan het volleyballen.
Ik hoop het ook. Ik heb nu door F1 en issues met m'n rig even niet meegedaan maar zodra m'n GT1 EVO er is ben ik weer van de partij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Jimmy J. schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 12:28:
[...]
Dat valt best mee eigenlijk! Ik ben pas sinds eind vorige maand met iRacing begonnen, en ben in 30 races al Daniël Juncadella, Ricky Collard en gisteren Richard Verschoor 'tegen het lijf gelopen', en op 1 split na Carlos Sainz misgelopen (die nota bene een split lager zat) in de Global Mazda Cup. En nog vaker dat ik de winnaar van m'n race even aanklik en er vervolgens achter kom dat het ook een, voor mij onbekende, professionele coureur is. Dromen hoeft dus niet echt; gewoon racen en je komt ze vanzelf tegen :)
Nice! Vet dat je die gasten bent tegen gekomen. Was je al bekend met sim racen?

Ik ben sinds half juli begonnen met Iracing. Daarvoor was mijn laatste race game, gran turismo 2? op de playstation 2 haha. Dus simracen is voor mij een hele nieuwe ervaring. Ik begin nu net pas echt snellere pace te krijgen. Gewoon lekker blijven oefenen, mijn ir & sr zitten in een stijgende lijn!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 13:34
Is dat de rookie MX-5 cup waar je het over hebt?

Edit: Lijkt inderdaad alsof Carlos Sainz de rookie MX-5 cup races heeft gereden een paar weken terug. Supervet!

[ Voor 54% gewijzigd door SytseHartvelt op 01-11-2019 10:27 . Reden: Ondertussen mijn eigen vraag al beantwoord. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuke uitleg van 3 simrace valkuilen (y)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En dit gebeurde vandaag in mijn Skippy race. Een kort filmpje over de topssplit, in de eerste ronde.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 02-11-2019 00:43 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:38:
En dit gebeurde vandaag in mijn Skippy race. Een kort filmpje over de topssplit, in de eerste ronde.
[YouTube: Skip Barber Topsplit mayhem 01/11/2019]
8)7 8)7
Weet je wat de SOF was van de topsplit? Dit zag er uit als een of andere rookie die nog nooit op Oran Park gereden heeft.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
derx666 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 02:11:
[...]

8)7 8)7
Weet je wat de SOF was van de topsplit? Dit zag er uit als een of andere rookie die nog nooit op Oran Park gereden heeft.
2881 volgens mij

https://members.iracing.c...nid=29274899&custid=79481
https://members.iracing.c...reerStats.do?custid=79481

De 'rookie' (class C) leek 2356 iR te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-11-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Luckeh schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:38:
[YouTube: Skip Barber Topsplit mayhem 01/11/2019]
Was nog erger dan bij mij gisteravond met een SOF van 1200. Ik moet wel zeggen: de skippy is erg leuk om te rijden, maar om te racen is hij echt niet vergevingsgezind. 3 races:

1e race constant aan het battlen voor p1,2,3. Ging goed en lag tweede, erg close allemaal. Totdat p3 dacht dat hij hem er wel naast kon remmen in de dubbele rechterknik voordat je die brug op klimt. Je hebt in die bocht veel teveel snelheid, dus een erg slecht idee. Toch probeert hij het en hij tikt mijn achterwiel aan. Ik rechterachterwiel kwijt. Hij? Niks geen schade.... Hij rijdt gewoon door en finisht op 2 tiende van de p1 3 rondes later. Ik p10 met een sloot aan Xjes (terwijl ik tot die bocht 0 Xjes had).

2e race was in de eerste ronde al klaar. Ik volg achter iemand, schiet iemand de baan op. Resultaat: iedereen remt als een gek en ik mijn rechtervoorwiel kwijt. Ragequit.

3e race op pole getraind en tot L15 2e gereden. Makkelijk kunnen volgen met 1.15 rondetijden, maar geen gaatje kunnen vinden. In de 1e bocht verliest P1 de controle over zijn auto en in plaats van voorkomen van een ongeluk (wat makkelijk kon), dacht hij: als ik ga, neem ik P2 ook mee in mijn graf. Niet meer te ontwijken en ik beuk hem hard. Hij moet pitten en ik niet, maar wel nosecone kwijt en voorvleugel kapot. Omdat ik zo'n voorsprong had nog net 1e geworden (de p1 die me had ingehaald kwam zonder benzine) maar er mankeerde van alles aan m'n wagen.

Dit haalt toch wel wat plezier en uit deze gave klasse. Je bent zo snel de dupe van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Ik vind de hele serie van hem tot nu toe we lollig eigenlijk, zeker iets waar ik als startende sim racer wat aan hebt. Duurt ook niet eindeloos maar lekker makkelijk tussendoor even kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik kwam een klein bugje tegen in het gras op Oran Park.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:08:
Ik kwam een klein bugje tegen in het gras op Oran Park.

[YouTube: iRacing grass bug Oran Park]
Wat doe je daar dan ook :? :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Op zaterdag doe ik altijd het grasmaaien...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:02:
[...]

Op zaterdag doe ik altijd het grasmaaien...
In de herfst? :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Niellie41

[object Object]

Gezocht: race stewards voor endurance league

Afbeeldingslocatie: https://neo-endurance.com/wp-content/uploads/2015/08/Job-opening-race-control.png

Dankzij de groei van mijn league, NEO Endurance, ben ik op zoek naar extra race stewards voor tijdens de races. NEO Endurance organiseert nu races voor Creventic, de organisator van de 24H SERIES.

De races zijn één keer per maand en duren 6 uur ('s zondags van 15:00 tot 21:00). Alleen onze laatste race is op zaterdag en duurt 12 uur. Het is een gezellige groep met een mix van Nederlanders en Britten. Het doel om de groep van stewards te groeien zodat we kunnen rouleren. Dan hoef je nog minder aanwezig te zijn. ;)

Dit is een mooie kans wanneer je iets wilt doen met esport en/of autosport. Dankzij de positie van de league, hebben we nu een directe lijn de autosport. Dus, wie weet waar dit nog meer toe leidt? Voor mij heeft NEO al een aantal deuren geopend: in september mocht ik voor Porsche, op de IAA, het esports programma op zaterdag co-organiseren.

Wat doe je als race steward?
  • Monitoren van de actie op de baan.
  • Incidenten onderzoeken en beoordelen.
  • Genieten van de race, wanneer het rustig is.
Op het moment is dit op vrijwillige basis. Ik ben aan het werken om de stewards een kleine bijdrage te kunnen geven als bedankje voor hun tijd.

Er zijn ook mogelijkheden om de league mee te organiseren.

Meer details vind je hier: https://neo-endurance.com/neo-looking-for-race-stewards

Heb je interesse? Stuur mij een DM of stuur een email naar contact@neo-endurance.com.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 04-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Echt zure avond. Nieuw circuit en eigenlijk geen snelheid.
Bij de feature race start ik per abuis met de pit limiter aan. Die hebben we direct maar even van het stuur afgehaald als knop.

Sorry Wesley voor die torpedo actie. Ik was helemaal niet van plan om in te halen, maar miste compleet m'n rempunt doordat ik aan het kijken was waar Bob zat links van me (die ik wel probeerde in te halen).

[ Voor 11% gewijzigd door Luckeh op 04-11-2019 22:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Sorry @Wes46 als ik in lap2-3 je heb gehinderd na mijn save. Anders best tevreden van mijn avond, had een betere pace dan verwacht.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:28

derx666

mecker ende blaet

Ik was pas om 20:30 thuis na een lange dag... Had niet echt de puf om ook nog te gaan racen

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ben niet zo'n fan van US circuits, maar Lime Rock Park is best tof en uitdagend.
Leuke race gehad met een paar close wheel-to-wheel battles d:)b

Het was trouwens wel erg vervelend dat mijn microfoon onverwachts ermee stopte,....of was die al vanaf begin niet verbonden? :?....ik begon het al vreemd te vinden dat niemand reageerde _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
@Maurice W Jij staat sowieso standaard op mute bij mij 8). Toen ik op TS kwam heb ik je nog gehoord, daarna niet meer. Al een geluk dat je nog geluid had, anders was je race om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

@diknmuis
Het koste me tijd maar heb daarna ook kunnen profiteren door jou een aantal ronden te volgen dus verder niet echt een probleem.

@Luckeh
No hard feelings, mijn race was toch al min of meer over doordat ik geen bocht fatsoenlijk meer door kwam.

Ik begon goed. In practice had ik een goed tempo. In de kwalificatie lukte het niet om een goede ronde te rijden. De eerste race zat ik in een mooi gevecht en uiteindelijk 8e geworden volgens mij. Race 2 had ik voor het eerst een goede start. Na een paar ronden lag ik 4e maar na een minuut of 14 verloor ik elke ronde meer snelheid waardoor ik in raptempo binnen gehengeld werd door een groepje. Ik moet echt gaan werken aan het heel houden van mijn banden. Ik krijg meestal in de sprint race aan het einde al problemen en daardoor is de hoofdrace voor mij altijd lastig en ook niet zo heel leuk.

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maurice W schreef op maandag 4 november 2019 @ 23:15:
Ben niet zo'n fan van US circuits, maar Lime Rock Park is best tof en uitdagend.
:o Dit verbaasd mij echt, ik heb het tegenovergestelde. Tuurlijk zijn ze niet allemaal leuk, maar veel vind ik echt tof.

Road Atlanta, die esses naar beneden :9~
Sebring :D
COTA, mooie baan, kan ik niet op rijden, maar wat een mooie baan :+
Belle ilse vind ik ook altijd erg leuk.
Lime rock, zoals je ook zegt.
Watkins moet 1 van mijn favoriete zijn allertijden.
en road america is wel leuk, maar niet super bijzonder.

Mis er vast nog een aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

garriej schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:59:
[...]

:o Dit verbaasd mij echt, ik heb het tegenovergestelde. Tuurlijk zijn ze niet allemaal leuk, maar veel vind ik echt tof
Onbekend is onbemind zal ik maar zeggen...

Het serieuzere "gamen" is voormij begonnen in 2003 en heb voornamelijk track kennis opgedaan van titels zoals TOCA, Forza Motorsport, F1, Project Cars en Assetto Corsa.

Sinds 2 jaar ben ik pas bekent met iRacing,...hiervoor had ik nog nooit gehoord van tracks zoals Mid-Ohio, Lime Rock, Virginia, Summit Point, Road Atlanta, Barber Motorsports (en dat ligt aan mij :+)

Over smaak valt niet te twisten, maar ik rij het liefst oldshool Europese tracks zoals Spa, Silverstone en Imola.

Wanneer komt iRacing met nieuwe DLC tracks zoals Mugello en Algarve? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Maurice W schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:48:
[...]

Onbekend is onbemind zal ik maar zeggen...

Het serieuzere "gamen" is voormij begonnen in 2003 en heb voornamelijk track kennis opgedaan van titels zoals TOCA, Forza Motorsport, F1, Project Cars en Assetto Corsa.

Sinds 2 jaar ben ik pas bekent met iRacing,...hiervoor had ik nog nooit gehoord van tracks zoals Mid-Ohio, Lime Rock, Virginia, Summit Point, Road Atlanta, Barber Motorsports (en dat ligt aan mij :+)

Over smaak valt niet te twisten, maar ik rij het liefst oldshool Europese tracks zoals Spa, Silverstone en Imola.

Wanneer komt iRacing met nieuwe DLC track zoals Mugello en Algarve? _/-\o_
Ik kende de meeste ook niet voor iracing hoor. En natuurlijk gaat er niks boven een Spa, Monza, Silverstone, etc. Maar er zijn wel een aantal hele goede tacks in de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:09

Tijn96

In speed we trust

Maurice W schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 10:48:
[...]

Wanneer komt iRacing met nieuwe DLC tracks zoals Mugello en Algarve? _/-\o_
Mugello zou ik wel heel graag zien idd! Aardig wat uurtjes daar overheen geknald met forza motorsport :9~ O+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnnyV
Gisteren voor het eerst m'n Pole om kunnen zitten in een win :D

Ik had de nummer twee heel de race ongeveer op 2s afstand, maar de laatste paar rondjes waren zeer nadelig voor mij met het lmp1/2 verkeer, waardoor de P2 heel dichtbij kwam.

Hier het laatste stukje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Lekker bezig en congrats - wow, spannend gevecht. Thanks

iRacing

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Zaterdag 4 uur van Belle Isle.
Het is nog niet allemaal fantastisch :+

[ Voor 33% gewijzigd door frankivo op 07-11-2019 13:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frankivo schreef op donderdag 7 november 2019 @ 13:20:
Zaterdag 4 uur van Belle Isle.
Het is nog niet allemaal fantastisch :+

[YouTube: Pit exit at Belle Isle]
Oeps
This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 4 Release.

CHANGE LOGS:

Rendering

- Fixed an issue where cockpit models would not receive static shadow maps (such as those generated from trees, grandstands, overpasses, etc.) if cockpit mirrors were disabled in both Driving and Replay settings.

Lighting

- Fixed an issue where dirt track surfaces could appear strange colors when reflecting bright light.

New Damage Model

- The force required to trigger an incident due to track hits has been adjusted.

- The interactions between the driver's tires and the driving surfaces have been updated for smoothness, specifically to help with rough curbing.

- The amount of lateral travel allowed by suspension damage has been reduced.

- Wheel offsets caused by damage have been adjusted.
- - Damage offset movement is now more limited vertically to avoid wheels popping up or down.
- - Damage angles have been reduced by 50% to limit twisting.

- Slightly adjusted some player car collision update algorithms, which may alleviate some system crashes.

CARS:

NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013

- This vehicle has been converted to use PBR shaders.

[Archive] V8 Supercar Ford Falcon - 2012

- This vehicle has been converted to use PBR shaders.

- Windshield reflection texture has been adjusted.

TRACKS:

Daytona International Speedway

- (Oval) - Fixed a track surface issue that could occur when driving on the Road Course track surfaces while loaded into the Oval config.

[ Voor 74% gewijzigd door JoepW op 07-11-2019 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
Woei, zojuist 3 maanden iRacing genomen en het spul geïnstalleerd. Misschien ligt het aan mijn skills, maar met mijn X-Boxcontroller krijg ik zelfs de MX-5 amper de baan rond zonder eraf te schieten :+
Gelukkig had ik al een G29 besteld die morgen binnenkomt. Eigenlijk wil ik allemaal hipper spul, maar eerst die drie maanden eens gebruiken om erachter te komen of simracen wat voor mij is :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:23:
Woei, zojuist 3 maanden iRacing genomen en het spul geïnstalleerd. Misschien ligt het aan mijn skills, maar met mijn X-Boxcontroller krijg ik zelfs de MX-5 amper de baan rond zonder eraf te schieten :+
Gelukkig had ik al een G29 besteld die morgen binnenkomt. Eigenlijk wil ik allemaal hipper spul, maar eerst die drie maanden eens gebruiken om erachter te komen of simracen wat voor mij is :)
Welkom.
Je hebt 100% zeker een stuur en ffb nodig om een beetje rond te komen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op donderdag 7 november 2019 @ 20:32:
[...]

Welkom.
Je hebt 100% zeker een stuur en ffb nodig om een beetje rond te komen. 8)
Thanks!
Ja, ik had al wat gezocht en gevonden dat't zonder stuur niet echt ging vlotten, en hem daarom alvast besteld. Maar na het installeren wilde ik toch in ieder geval eventjes proberen. Maar geen succes dus :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Juist wel, je weet nu zeker dat je de juiste beslissing hebt genomen om die G29 alvast te bestellen 8)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Er zitten wat problemen in de Patch van gisteren. Dus vanmiddag om 15:00 een hot fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 06:42:
Er zitten wat problemen in de Patch van gisteren. Dus vanmiddag om 15:00 een hot fix.
Dat dacht ik al: 2 van de 3 races gisterenavond een servercrash meegemaakt. 1 keer kon ik rejoinen, de andere keer liep hij weer vast na rejoin.

Dit valt me wel tegen moet ik eerlijk zeggen. Vorige patch hadden de Skippy's ook al een cruciale crash-to-desktop bug.

Had ik niet verwacht van een game van dit kaliber met maandelijkse inkomsten en (veel) content waar je veel geld voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]

Thanks!
Ja, ik had al wat gezocht en gevonden dat't zonder stuur niet echt ging vlotten, en hem daarom alvast besteld. Maar na het installeren wilde ik toch in ieder geval eventjes proberen. Maar geen succes dus :+
Ja waar bij de meeste racesims nog rekening wordt gehouden met mensen die met een controller spelen. doen ze dat bij iracing absoluut niet. Dus het werkt, maar eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:37:
[...]

Dat dacht ik al: 2 van de 3 races gisterenavond een servercrash meegemaakt. 1 keer kon ik rejoinen, de andere keer liep hij weer vast na rejoin.

Dit valt me wel tegen moet ik eerlijk zeggen. Vorige patch hadden de Skippy's ook al een cruciale crash-to-desktop bug.

Had ik niet verwacht van een game van dit kaliber met maandelijkse inkomsten en (veel) content waar je veel geld voor moet betalen.
Tja, software is a bitch. Maar zelfs de meest gerenommeerde software bedrijven (die vele malen meer geld vragen) hebben geregeld bugs en fouten. En daar worden vervelende bigs vaak niet zo snel opgepakt als bij iRacing.
Kortom: Ik vind het nogal meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:51:
[...]

Tja, software is a bitch. Maar zelfs de meest gerenommeerde software bedrijven (die vele malen meer geld vragen) hebben geregeld bugs en fouten. En daar worden vervelende bigs vaak niet zo snel opgepakt als bij iRacing.
Kortom: Ik vind het nogal meevallen.
Het kan zijn dat ik net gewoon pech heb hoor, want bugs horen erbij. Maar de frustratie bij een game als iRacing is gewoon veel groter dan in een potje BF5 :+ . Daar zit het hem in denk ik.

Een CTD in iRacing kost je gewoon een complete race (waar er maar 1 van per uur start). Als ik bij BF5 een CTD heb, join ik gewoon direct een andere server.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-11-2019 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Een client crash dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Nou, dat dacht ik ook. Maar iedereen werd uit de server gegooid, want iedereen rejoinde weer. Dus de client crashte, maar de server veroorzaakte dit bij iedereen.

Hoe noem je zoiets? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 14:28:
[...]

Nou, dat dacht ik ook. Maar iedereen werd uit de server gegooid, want iedereen rejoinde weer. Dus de client crashte, maar de server veroorzaakte dit bij iedereen.

Hoe noem je zoiets? :+
Ze repareren het... in de client.
2019 Season 4 Patch 3 Hotfix 1 Release Notes [2019.11.07.03]

This release focuses on fixing a critical issue introduced with the 2019 Season 4 Patch 3 Release.

CHANGE LOGS:

New Damage Model

- New Damage Model adjustments from the 2019 Season 4 Patch 3 Release have been undone to prevent the Skip Barber Formula 2000 from causing events to crash unexpectedly.

Als je nog ‘spullen’ zoekt moet echt ff in deze post van een mede-iracer kijken: https://members.iracing.c...ist/3674120.page#11785958

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 08-11-2019 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Dit commentaar doet me terugdenken aan mijn tijd in Iracing toen ik met racevrienden uit Australie en mijn race buddy uit Jamaica die zat te puffen van de hitte terwijl ik bevroor in Nederland .
Wij verbaasden ons er keer op keer weer op hoe het toch mogelijk was dat we zulke close races met de Mustang konden doen terwijl we zo verspreid over de wereld zaten zonder problemen .

Natuurlijk gaat het weleens mis maar al het geld in de wereld zal niet voorkomen dat het internet of software soms problemen geeft .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Woei, zojuist mijn eerste race gereden, na een rondje of 100 geoefend te hebben op Lime Rock Park. Derde gequalificeerd, en uiteindelijk vijfde geëindigd. Paar keer licht off-track, maar geen spannende dingen. Lekker rondjes rijden in de race voelde eigenlijk makkelijker dan practice of qualificatie, omdat ik minder op mijn tijden was aan het letten en meer was aan het proberen veilig te rijden :+

Als trouwens iemand tips heeft voor de chicane bergop op LRP, dan hou ik me aanbevolen. Daar verlies ik nu snel een seconde of meer. En pogingen om er sneller doorheen te komen zorgen ervoor dat ik óf de chicane mis/eruit vlieg, óf zelfs de bocht ervoor al :+

[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 09-11-2019 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:41:
Woei, zojuist mijn eerste race gereden, na een rondje of 100 geoefend te hebben op Lime Rock Park. Derde gequalificeerd, en uiteindelijk vijfde geëindigd. Paar keer licht off-track, maar geen spannende dingen. Lekker rondjes rijden in de race voelde eigenlijk makkelijker dan practice of qualificatie, omdat ik minder op mijn tijden was aan het letten en meer was aan het proberen veilig te rijden :+

Als trouwens iemand tips heeft voor de chicane bergop op LRP, dan hou ik me aanbevolen. Daar verlies ik nu snel een seconde of meer. En pogingen om er sneller doorheen te komen zorgen ervoor dat ik óf de chicane mis/eruit vlieg, óf zelfs de bocht ervoor al :+
Top!
En chicane. Slow in en fast out.
Vooral niet te laat remmen proberen zoveel mogelijk rol te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/306803326601789440/643020357871337472/24h-raceday-race2.jpg

Goedemiddag! Vandaag is race 2 van het 24H SERIES ESPORTS kampioenschap. De race start iets na 15:00 vanmiddag.

Resources
📺 Stream: YouTube: 24H SERIES Esports | Round 2 | 6 Hours of COTA
🎨 Spotter guide: https://neo-endurance.com/spotterguide
💻 Live timing: https://live.neo-endurance.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Vast voor iedereen een bekend fenomeen, maar ik ben nieuw :+
Vroeg in de race mezelf overschat en eraf gevlogen, maar het is Rookies, dus dat gebeurt iedereen, lekker rondjes draaien en gebruik maken van andermans fouten. Opgeklommen tot een vierde plek met zicht op een top3 als mensen nog eens eraf schuiven, word ik door iemand die rondes achterligt die de pit uitkomt in bocht 1 erafgeknald. Gelukkig geen grote schade, en toch nog vijfde geworden, maar leuk is anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Wormaap schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:52:
Gelukkig geen grote schade, en toch nog vijfde geworden, maar leuk is anders :P
Anticiperen op dat soort fouten van anderen is eigenlijk het belangrijkste. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Olaf van der Spek schreef op zondag 10 november 2019 @ 18:56:
[...]

Anticiperen op dat soort fouten van anderen is eigenlijk het belangrijkste. ;)
Fair enough. Probeer ik uiteraard te doen, maar dit keer zag ik'm totaal niet aankomen. De rest van de race op het rechte stuk een half oog op de pits gehouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben ietsjes later maar ik doe zo mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
2 snelle vraagjes:

1. Staat er ergens een volgende GoT racing school in de planfase?
2. Heeft iemand weet van een endurance series gericht op de lagere irating simracers? We zouden graag zo snel mogelijk beginnen met 4 vrienden om al wat ervaring op te doen voor de special events, maar aangezien die vrij sporadisch zijn, zoeken we iets met een maandelijkse frequentie of iets dergelijks. Natuurlijk is het gehalte van professionaliteit van NES niet te halen, maar bon wie weet. Misschien iets om over na te denken NEO guys? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Oops :(
Er was nog overlap.

Gefeliciteerd Patrick!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Luckeh schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:22:
Oops :(
Er was nog overlap.
[YouTube: Overlap]

Gefeliciteerd Patrick!
Wie gaat er nou ook racen op een padje door de duinen 8) :)B

Ik probeer het misschien morgenavond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik had verwacht dat het misschien wel nooit zou lukken maar gisteravond was het dan zo ver. Mijn 1e GOT league overwinning op Zandvoort met de Audi TCR!

1e (sprint) race

Aangezien ik gisterenmiddag pas voor het eerst met de TCR 3 rondes op Zandvoort had gereden en ik laat aan sloot bij de sessie mocht ik achteraan starten. Op het begin nog aardig kunnen volgen tot dat ik in ronde 3 bij de Kumhobocht de bocht af snij waardoor ik tegen een time penalty aan liep. Doordat ik hierna het rechte stuk op ging verloor ik netto een seconde of 5 waarmee mijn race klaar was.

2e race

We gaan de grid op en ik start weer als laatste. Vervolgens hoor ik op Teamspeak dat iedereen meer dan 50 liter brandstof in zijn wagen heeft zitten terwijl ik maar over 49 liter bezit. Ik denk 'shit' ik moet nog aanvullen maar dat lukt zo snel niet vanuit de auto dus wil nog even naar de garage. Vervolgens zie ik 'missed start'. Ik neig eigenlijk om te disconnecten aangezien ik niet verwacht circa 10 seconden goed te maken maar besluit toch een aantal rondes te rijden. Wat er vervolgens gebeurd heb ik nog niet eerder met de GOT league mee gemaakt. Achter elkaar schieten de rijders voor mij van de baan, lopen schade op of moeten de PIT in voor een quick repair en zo sta ik binnen een aantal rondes 2e met @MauriceQ als 1e.

Ik ben vervolgens een constant tempo gaan rijden en zie de achterstand teruglopen van een seconde of 6 naar 2 seconde. We naderen de Tarzanbocht en ik zie dat Maurice zijn rempunt mist waardoor ik binnendoor kan steken. Ik pak al snel een 2 seconde voorsprong en bouw deze verder uit omdat ze achter mij elkaar aan het werk houden (zie bovenstaand filmpje o.a.) en niet veel later ga ik als winnaar over de streep!

Geheel onverwacht maar wel leuk om een keer mee te maken!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

fuze schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:11:
2 snelle vraagjes:

2. Heeft iemand weet van een endurance series gericht op de lagere irating simracers? We zouden graag zo snel mogelijk beginnen met 4 vrienden om al wat ervaring op te doen voor de special events, maar aangezien die vrij sporadisch zijn, zoeken we iets met een maandelijkse frequentie of iets dergelijks. Natuurlijk is het gehalte van professionaliteit van NES niet te halen, maar bon wie weet. Misschien iets om over na te denken NEO guys? ;)
Elke twee weken op zaterdag is er op iracing de Le mans series endurance. Deze races duren 6 uur. Te vinden in de B class series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

2 snelle vraagjes:

iRacing heeft ook een eigen kalender met speciale evenementen. De endurance races zijn al voorbij voor dit seizoen, maar het komt zeer waarschijnlijk weer terug.

Zoals garriej aangeeft, er is ook een iLMS endurance serie en een VRS Endurance serie (GT3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op maandag 11 november 2019 @ 06:18:
Ik had verwacht dat het misschien wel nooit zou lukken maar gisteravond was het dan zo ver. Mijn 1e GOT league overwinning op Zandvoort met de Audi TCR!
To finish first, you first have to finish!

Ik ben er nog steeds goed ziek van. Eerst ging het al fout in de openingsronde waar ik 'm opkomen rechte stuk in de bandenstapel zet. En daarna de veroorzaker van de massacrash in L7. Zag pas na de race dat er 6 auto's bij betrokken waren. Sorry heren :/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
Doubleoz schreef op maandag 11 november 2019 @ 06:18:
...Achter elkaar schieten de rijders voor mij van de baan, lopen schade op of moeten de PIT in voor een quick repair en zo sta ik binnen een aantal rondes 2e met @MauriceQ als 1e.
...
Gefeliciteerd Patrick en Hans...

Zo had ik nooit verwacht om op pole te mogen rijden... Alleen pole rijden en pole houden das wel een dingetje, wordt steeds langzamer in de race. Als ik dan ook nog eens iemand dichterbij zie komen tja dan wordt het helemaal moeilijk... Tarzan in verrem ik me behoorlijk en toen was het klaar... Verdiende winst!

Vanavond verder oefenen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb eigenlijk heel het seizoen gereden in IMSA met de BMW m8. Maar voor de participation moest ik nog 1 race in B class voor de A licentie. Dus een race VRS gedaan.

En dat beviel eigenlijk veel beter als de GTE's, de auto's zijn net iets trager. ABS helpt(zeker door de g29 pedalen :+ ) en ik reed heel de tijd in groepjes en gevechten. Waar ik het gevoel heb dat in de GTE's het meer rondjes rijden is en wachten tot iemand een foutje maakt.

Omdat het zo goed beviel, nog een race gedaan. Exact hetzelfde verhaal, veel gevechten, veel spanning.

Dit seizoen maak ik wel af in de BMW M8, maar volgend seizoen VRS toch maar serieus overwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:47:
[...]

To finish first, you first have to finish!

Ik ben er nog steeds goed ziek van. Eerst ging het al fout in de openingsronde waar ik 'm opkomen rechte stuk in de bandenstapel zet. En daarna de veroorzaker van de massacrash in L7. Zag pas na de race dat er 6 auto's bij betrokken waren. Sorry heren :/
Prutser :+

Hopelijk deze week de Sim-Lab rig binnen. Ze hebben het hele weekend doorgewerkt om alle orders te verwerken. Dan een dagje af- en weer opbouwen van de oude rig (verkocht). Zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 07:12
Gisteren ook lekker geraced. Eerste race leuk gevecht met Maurice W.
Tweede race synchroon driften in Tarzan :)

En ik zat eerste rang bij het groepje van 5 dat lekker aan het racen was.

Vanavond ben ik er weer bij.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Triple gebruikers; welke hoek hebben jullie de schermen staan?
Zou een hoek van 55° kunnen of is dat een te grote hoek?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:58
Ik gebruik 60°

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
Luckeh schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:44:
Triple gebruikers; welke hoek hebben jullie de schermen staan?
Zou een hoek van 55° kunnen of is dat een te grote hoek?
Dat ligt er aan hoever je ogen van het scherm verwijderd zijn en hoe breed je scherm is.

Gebruik deze tool: http://www.edracing.com/edr/FOV.php

Als je dus 60cm er van af zit en de monitor 60 cm breed is moet je de monitoren 53 graden hebben

Dat moet je daarna ook instellen in je sim. dan pas klopt je FoV

[ Voor 6% gewijzigd door JohnnyV op 11-11-2019 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zit dichter bij dan mijn schermen breed zijn en daardoor zit ik op de maximale fov van bijna 179 graden. Volgens mij is hoek over de 60 graden.

@Luckeh ik heb gisteren de replay vanuit jouw positie opnieuw bekeken op mijn systeem en ook bij mij zat Nick precies in een dode hoek.

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 11-11-2019 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:15:
Ik zit dichter bij dan mijn schermen breed zijn en daardoor zit ik op de maximale fov van bijna 179 graden. Volgens mij is hoek over de 60 graden.
60 graden zou wel fijn zijn. Als ik triples neem is het wel flink passen en meten in mijn hok. Een hoek van 55 graden zou nog wel werken met 24" schermen. Dan wordt het geheel zo'n 1m15 breed en dat is wel te doen.
JoepW schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:15:
@Luckeh ik heb gisteren de replay vanuit jouw positie opnieuw bekeken op mijn systeem en ook bij mij zat Nick precies in een dode hoek.
Eigenlijk wel het (zoveelste) punt waarom ik van m'n single screen af wil.
Bij het remmen heb ik al geen zicht meer op Nick, neem daardoor een hele scherpe lijn de bocht in. In mijn virtuele spiegel heb ik Nick wel gezien bocht uit; en ik denk nog steeds dat CrewChief mij melde dat de weg vrij was. Anders had ik 'm er niet zo voor gekwakt. Wat niet hielp was dat ik zelf begon te lullen Tarzan bocht uit; en misschien daardoor de cruciale melding van CC gemist heb?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Luckeh schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:46:
[...]

60 graden zou wel fijn zijn. Als ik triples neem is het wel flink passen en meten in mijn hok. Een hoek van 55 graden zou nog wel werken met 24" schermen. Dan wordt het geheel zo'n 1m15 breed en dat is wel te doen.

[...]

Eigenlijk wel het (zoveelste) punt waarom ik van m'n single screen af wil.
Bij het remmen heb ik al geen zicht meer op Nick, neem daardoor een hele scherpe lijn de bocht in. In mijn virtuele spiegel heb ik Nick wel gezien bocht uit; en ik denk nog steeds dat CrewChief mij melde dat de weg vrij was. Anders had ik 'm er niet zo voor gekwakt. Wat niet hielp was dat ik zelf begon te lullen Tarzan bocht uit; en misschien daardoor de cruciale melding van CC gemist heb?
Vergeet de VR optie niet. Dat neemt helemaal minder ruimte in belsag :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

garriej schreef op maandag 11 november 2019 @ 13:51:
[...]
Vergeet de VR optie niet. Dat neemt helemaal minder ruimte in beslag :+
Yup. Ik heb VR gehad; en was er erg tevreden mee. Heb alleen geen airco. En de bril die ik eigenlijk wil is veel te duur (Valve Index). Maar de Rift S blijft een optie als ik de discussie met m'n wederhelft verlies :P

Voor de Skip liefhebbers; het schema voor volgend seizoen:
W1 - Lime Rock Park
W2 - Montreal
W3 - Brands Hatch GP
W4 - Oulton Park (Island Hist)
W5 - Road Atlanta (Short)
W6 - Phillip Island
W7 - Oran Park (Moto)
W8 - Zandvoort
W9 - New Hampshire
W10 - Tsukuba
W11 - Barcelona (Historic)
W12 -VIR (Full)

Ziet er leuk uit. Blij dat ze kiezen voor de korte versie van Road Atlanta.
Ik begrijp dat W12 nog onder voorbehoud is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Luckeh schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:23:
[...]

Yup. Ik heb VR gehad; en was er erg tevreden mee. Heb alleen geen airco. En de bril die ik eigenlijk wil is veel te duur (Valve Index). Maar de Rift S blijft een optie als ik de discussie met m'n wederhelft verlies :P
Drie goede schermen zijn duurder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Maken jullie voor opnames binnen iRacing gebruik van andere applicaties of via de applicatie zelf? Ik gebruik nu OBS studio wat op zich goed werkt maar mis daarin bijvoorbeeld mijn overlay via Kapps en kan ook niet van camerastand of rijder tijdelijk wisselen. Dus als jullie nog advies hebben dan hou ik mij aanbevolen. Alvast dank.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:33:
Maken jullie voor opnames binnen iRacing gebruik van andere applicaties of via de applicatie zelf? Ik gebruik nu OBS studio wat op zich goed werkt maar mis daarin bijvoorbeeld mijn overlay via Kapps en kan ook niet van camerastand of rijder tijdelijk wisselen. Dus als jullie nog advies hebben dan hou ik mij aanbevolen. Alvast dank.
Ik gebruik (bij gebrek aan beter weten w.s.) de ingebouwde recorder in Windows 10. (sneltoets Win+Alt+R).
Die werkt stukken beter op mijn computer dan de Nvidia Shadowplay software (Alt-Z). Daar schokt 't beeld om de haverklap.

Ik moet overigens wel in de Windows recorder opties de optie "Record all sounds" aanzetten, anders kraakt hij op moment dat Crew Chief iets zegt. Nu komen dus ook alle TS geluiden erbij (behalve m'n eigen mic vreemd genoeg). De GoT races zijn dan ook niet geschikt voor Youtube oid.
Beeld is niet superscherp omdat ik waarschijnlijk een vreemde resolutie gebruikt (2560x1080).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
garriej schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:12:
[...]

Elke twee weken op zaterdag is er op iracing de Le mans series endurance. Deze races duren 6 uur. Te vinden in de B class series.
Wow thanks, compleet gemist dat. Is wat nipt qua voorbereiding voor 2 van de 4 maar pick en choose werkt wel dan.
Niellie41 schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:29:
[...]

iRacing heeft ook een eigen kalender met speciale evenementen. De endurance races zijn al voorbij voor dit seizoen, maar het komt zeer waarschijnlijk weer terug.

Zoals garriej aangeeft, er is ook een iLMS endurance serie en een VRS Endurance serie (GT3).
Ja daar wisten we van, maar het is nog een tijdje wachten! Toch bedankt.

[ Voor 41% gewijzigd door fuze op 11-11-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Doubleoz @Luckeh Ik gebruik OBS en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
Samenvatting van mijn 'race' vanavond.... waardeloos...

Weet niet wat het was maar 3x achterstevoren gestaan in Audi S, scheelde niet veel of was op een ronde gezet :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fraai gevecht tussen Bas en Dave vandaag. Ik zou waarschijnlijk op P2 finishen als ik niet zo zuinig was geweest met de peut. Met extreem fuelsaven lukte P3 nog bijna, maar 250m voor de streep was de peut op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
2 snelle vraagjes:

Momenteel geen concrete plannen.
Maar het recept is u vraagt ‘wij proberen te draaien’ ;)
Dus waar is behoefte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:45:
[...]

Waar vind ik die laatste 0,7 - 1,2 seconde in racepace die ik mis tegenover de de top in de topsplit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 06:45:
[...]

Voor mij is alles wat ik kan leren welkom. Maar een concrete waar ik nu tegenaan loop is ‘hoe verdedig ik veilig?’. Ik geef nu gewoon de positie op als ik gepusht word, want ik rij liever incidentvrij dan hard. Maar ergens moet er ook geraced worden natuurlijk. Of moet ik dat gewoon niet willen bij de Rookies? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
garriej schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:44:
[...]

Waar vind ik die laatste 0,7 - 1,2 seconde in racepace die ik mis tegenover de de top in de topsplit :+
Welke auto(s)?
Dat is rondetijd verbeteren.
Wormaap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:21:
[...]

Voor mij is alles wat ik kan leren welkom. Maar een concrete waar ik nu tegenaan loop is ‘hoe verdedig ik veilig?’. Ik geef nu gewoon de positie op als ik gepusht word, want ik rij liever incidentvrij dan hard. Maar ergens moet er ook geraced worden natuurlijk. Of moet ik dat gewoon niet willen bij de Rookies? :P
Dat is close racing en voorkomen van inc's.
Ik zit momenteel erg krap in de tijd om e.e.a. op te zetten. Dus zijn er mensen die wat instructie willen en kunnen geven. Ik kan servers regelen en als ik ook kan zal ik helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Overigens heb ik me net ook maar even aangemeld op got-racing :)
Vinden mensen het hier héél vervelend als ik mijn iRacing-profiel liever niet in mijn signature zet? Ik strooi liever niet mijn volledige naam op heel het forum rond, zelfs als dat allemaal vrij indirect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:11:
[...]

Welke auto(s)?
Dat is rondetijd verbeteren.

[...]

Dat is close racing en voorkomen van inc's.
Ik zit momenteel erg krap in de tijd om e.e.a. op te zetten. Dus zijn er mensen die wat instructie willen en kunnen geven. Ik kan servers regelen en als ik ook kan zal ik helpen.
Ik rijd vooral in de GTE dit season, maar in de GT3's die ik de afgelopen paar dagen heb gedaan, precies hetzelfde. Mis echt altijd ongeveer een seconde. Ik rij opzich wel redelijk constant: linkje dat zijn bijna allemaal 34's, als ik in de topsplit kijk rijden ze 33's(en sommige met 8k irating zelfs 32's :o )

Als ik soms in practise meekijk, dan lijken ze net iets later te remmen. Als ik echter later probeer te remmen, dan blokeer ik m'n wielen(of de ABS gaat teveel aan) waardoor ik de bocht niet haal. Nou heb ik geen idee of dat aan mijn onkunde ligt of dat ik toch echt maar is een loadcell moet gaan kopen :+ Waarschijnlijk is het een combinatie van.

Nou rijd ik met m'n ~1700irating natuurlijk geen topsplit. En finish ik redelijk in de top 10. Uiteraard valt er ook nog een hoop rating te halen door minder grote fouten te maken(spinnen, fouten met inhalen/ingehaald worden, etc.) Maar dat gaat allemaal steeds beter, maar dat laatste stukje pace mis ik. Kwestie van oefenen denk ik. Ben ook dit jaar pas serieus begonnen met racen in iracing, daarvoor wel wat aangekloot maar nooit serieus. Heb er 140 races opzitten dit jaar, waarvan het meeste in de ferrari fixed.

[ Voor 23% gewijzigd door garriej op 12-11-2019 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:24:
Overigens heb ik me net ook maar even aangemeld op got-racing :)
Vinden mensen het hier héél vervelend als ik mijn iRacing-profiel liever niet in mijn signature zet? Ik strooi liever niet mijn volledige naam op heel het forum rond, zelfs als dat allemaal vrij indirect is.
Als je je iRacing profiel hier deelt als link kunnen enkel iRacers jouw naam zien hoor. ;)
garriej schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:35:
[...]

Ik rijd vooral in de GTE dit season, maar in de GT3's die ik de afgelopen paar dagen heb gedaan, precies hetzelfde. Mis echt altijd ongeveer een seconde. Ik rij opzich wel redelijk constant: linkje dat zijn bijna allemaal 34's, als ik in de topsplit kijk rijden ze 33's(en sommige met 8k irating zelfs 32's :o )

Als ik soms in practise meekijk, dan lijken ze net iets later te remmen. Als ik echter later probeer te remmen, dan blokeer ik m'n wielen(of de ABS gaat teveel aan) waardoor ik de bocht niet haal. Nou heb ik geen idee of dat aan mijn onkunde ligt of dat ik toch echt maar is een loadcell moet gaan kopen :+ Waarschijnlijk is het een combinatie van.

Nou rijd ik met m'n ~1700irating natuurlijk geen topsplit. En finish ik redelijk in de top 10. Uiteraard valt er ook nog een hoop rating te halen door minder grote fouten te maken(spinnen, fouten met inhalen/ingehaald worden, etc.) Maar dat gaat allemaal steeds beter, maar dat laatste stukje pace mis ik. Kwestie van oefenen denk ik. Ben ook dit jaar pas serieus begonnen met racen in iracing, daarvoor wel wat aangekloot maar nooit serieus. Heb er 140 races opzitten dit jaar, waarvan het meeste in de ferrari fixed.
Als ik dat zo snel even lees is het idd oefenen en wagenbeheersing. Dat kunnen we met elke willekeurig auto organiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

En dit filmpje wat @JoepW pas gepost had nog maar eens kijken, want dat doe je vast nog niet perfect. Vooral ook kritisch naar je eigen replay kijken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 204 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies