iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvl3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
Gister sinds mn overstap van de Mazda naar de Skip eindelijk wat resultaat gehaald...
Als 3e gequalified en ook 3e geëindigd!! :D
Al hoewel ik een flink deel van de race 2e heb gereden en ik 2 rondes voor het einde die plek moest inleveren...
Had ook geen zin om er een flink gevecht van te maken gezien ik mijn irating en licentie weer omhoog wil krikken..
Al met al blij met het resultaat :D
Zijn er hier nog mensen die ook skip rijden en nog niet lang in deze serie rijden?
Lijkt me wel leuk om samen te oefenen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 21:15
Hallo,

Hierbij wil ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Johnny, 29 jaar uit Amsterdam. Na een lange tijd afwezig te zijn geweest in de simracing, weer terug. Van 2005 tot 2012 heel veel Live for Speed gespeeld, daarna is het werken begonnen en het simracen op een laag pitje komen te staan.

Nu begon het een paar weken terug weer te kriebelen om te gaan simracen. Na wat googlen kwam ik tot de ontdekking dat dat iRacing moest gaan worden. Dus een game PC gebouwd, een playseat en T300RSGT gehaald en nu weer back on track :)

Op Tweakers.net had ik al een account en kwam dit draadje tegen, gisteren ook de aanmelding gedaan op GoT-Racing.eu en via iRacing de league aanvraag gedaan.

Tot snel online!

Gr Johnny

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
bvl3 schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 13:35:
Gister sinds mn overstap van de Mazda naar de Skip eindelijk wat resultaat gehaald...
Als 3e gequalified en ook 3e geëindigd!! :D
Al hoewel ik een flink deel van de race 2e heb gereden en ik 2 rondes voor het einde die plek moest inleveren...
Had ook geen zin om er een flink gevecht van te maken gezien ik mijn irating en licentie weer omhoog wil krikken..
Al met al blij met het resultaat :D
Zijn er hier nog mensen die ook skip rijden en nog niet lang in deze serie rijden?
Lijkt me wel leuk om samen te oefenen.
☝🏼 Al merk ik dat het samen oefenen wel een uitdaging is om een geschikt moment te vinden en als je gaat racen dan wordt je geregeld in een andere split geplaatst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
Birelissimo schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:02:
Hallo,

Hierbij wil ik mijzelf even voorstellen. Mijn naam is Johnny, 29 jaar uit Amsterdam. Na een lange tijd afwezig te zijn geweest in de simracing, weer terug. Van 2005 tot 2012 heel veel Live for Speed gespeeld, daarna is het werken begonnen en het simracen op een laag pitje komen te staan.

Nu begon het een paar weken terug weer te kriebelen om te gaan simracen. Na wat googlen kwam ik tot de ontdekking dat dat iRacing moest gaan worden. Dus een game PC gebouwd, een playseat en T300RSGT gehaald en nu weer back on track :)

Op Tweakers.net had ik al een account en kwam dit draadje tegen, gisteren ook de aanmelding gedaan op GoT-Racing.eu en via iRacing de league aanvraag gedaan.

Tot snel online!

Gr Johnny
Ga me binnenkort ook aanmelden op GoT-Racing en de league als ik eindelijk het idee heb dat ik ook wat kan :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Vanavond was weer erg leuk...Top circuit, close racing en een bezweet voorhoofd :o

Middels een goede start kon ik in de Sprint Race vooraan redelijk goed meekomen (helaas geen punten).

In de Feature Race bleek ik toch race pace t.o.v. de "Big Boys" tekort te komen en zakte helaas van P2 terug naar uiteindelijk P7. Tot overmaat van ramp op het einde nog ff gebotst met mijn Belgische broeder...sorry :)B

Desondanks ben ik toch tevreden met mijn race pace in dit seizoen en zit in de races meestal ergens tussen P8 en P10. Er zit progressie in mijn race skills :+

Trouwens wel jammer dat het deelnemersveld langzamer kleiner wordt.... Dat gezegd te hebben, Mid Ohio wordt komende week mijn eerste Drop Week :Z

[ Voor 10% gewijzigd door Maurice W op 15-10-2019 08:57 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Thanks voor de filmpjes @Maurice W ! Einde van de sprint race had ik het Spaans benauwd (hihi) met 4 auto's in m'n nek, maar uiteindelijk toch m'n eerste podium kunnen pakken! (ook al levert dat in heat 1 niks op). Begin het bandenmodel van iRacing steeds beter door te krijgen.

De feature race was drama voor mij, met een Vetteltje bij de start (zie 1ste secondes van het 2de filmpje). Ondanks dat hij niet vals was, was ik helemaal van m'n apropos en viel ik gelijk ver terug. Toen kreeg ik in de hairpin uit het niets een slow down, die ik volgens mij te laat inloste met een 19s stop & go als gevolg. Wut? Toen was het wel klaar voor mij. Ik zie jullie in Mid Ohio :p

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gisteren mijn HP Reverb headset binnengekregen. Na wat stoeien kon ik eindelijk in iRacing aan de gang. Wat is dat vet zeg!! Ik heb volgens mij eerst 10 minuten naar het dashboard staan kwijlen in de pits :P Eerste paar rondjes rustig aan gedaan, vooral in bochten wordt ik nog een beetje duizelig. Uiteindelijk één snel rondje geprobeerd en gelijk al een halve seconde sneller in de mx-5 t.o.v. mijn oude tijden. Hier ga ik wel erg veel plezier aan beleven :*)

Nu alleen nog een goede manier vinden om bijv. te wisselen van info boxes e.d. toch wel lastig als je het toetsenbord niet ziet. :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
@Maurice W :(:) Niet erg, mijn kans op een goed resultaat was toch al verkeken na de spin in heat 1

Inderdaad jammer dat het deelnemersveld wat aan het afnemen is.

@BastiaanN Kun je geen knopjes op je stuur binden? Bvb. 1 om door de blacbox tabjes te bladeren.....

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
Was er helaas zowel gisteren als eergisteren niet bij, een weekendje weg met de vrouw en dochterlief...

Volgende week ben ik weer van de partij, niet om ook maar enige competitie toe te voegen, maar deelnemers aantal is er wel weer +1 dan :$ :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
Hi all,
Mij ook geregistreerd voor de GoT league, begonnen met iracing in 2012 met in die tijd een dfgt stuur. Mij opgewerkt tot de B license maar dan gestopt met racen. Recent terug zin gekregen en er dus maar terug mee begonnen 😊 (huidige stetup: SC2 pro, Fanatec CSP v3)

Mvg,
Glenn/glekke55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Welkom Johnny en Glenn! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:05

derx666

mecker ende blaet

Doubleoz schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:23:
[...]

☝🏼 Al merk ik dat het samen oefenen wel een uitdaging is om een geschikt moment te vinden en als je gaat racen dan wordt je geregeld in een andere split geplaatst.
Gewoon als je gaat oefenen of racen in de Teamspeak server gaan hangen. Als meer mensen dat doen, dan zie je ook wanneer iemand bezig is :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
glekke55 schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 13:45:
Hi all,
Mij ook geregistreerd voor de GoT league, begonnen met iracing in 2012 met in die tijd een dfgt stuur. Mij opgewerkt tot de B license maar dan gestopt met racen. Recent terug zin gekregen en er dus maar terug mee begonnen 😊 (huidige stetup: SC2 pro, Fanatec CSP v3)

Mvg,
Glenn/glekke55
Welkom!
Maar je hebt je (nog) niet bij de league aangemeld wel op de site.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
JoepW schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:12:
[...]

Welkom!
Maar je hebt je (nog) niet bij de league aangemeld wel op de site.
Aangemeld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
BastiaanN schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:47:

Nu alleen nog een goede manier vinden om bijv. te wisselen van info boxes e.d. toch wel lastig als je het toetsenbord niet ziet. :P
Zoek is op het programma VoiceAttack heb zelf geen vr bril maar gebruik het met heel veel plezier geen gepruts met knoppen, gewoon Show Relative roepen ipv op F3 drukken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:20

Phydomir

Dennis

Ik heb alles op mijn stuur gebind. Enige waarvoor ik mijn keyboard nodig heb is uit de auto stappen. Maar dan sta je toch al stil dus heb je er ook de tijd voor.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
PatrickPost1972 schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:17:
[...]

Zoek is op het programma VoiceAttack heb zelf geen vr bril maar gebruik het met heel veel plezier geen gepruts met knoppen, gewoon Show Relative roepen ipv op F3 drukken.
Ik gebruik zowel VoiceAttack als CrewChiefV4. Beide werken echt heel goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb me dus bij Tweakers aangemeld.
Mijn naam is dus Manuel, 45 jaar, woonachtig in het mooie zuid-Limburg, vader van 2 zonen en werkzaam in de financiële markt.
Momenteel kan ik niet racen door een verbouwing, maar zodra dit afgerond is, wil ik de draad met Iracing weer gaan oppakken. Aangezien de apparatuur al redelijk verouderd is, zal ik dan wel moeten gaan investeren in nieuwe hardware en stuur/pedalen etc. Maar dan meld ik me vanzelf wel.

Er staat genoeg om te lezen hier op het forum, waarbij ik al wat bekende namen tegenkom van een ander simplatform.
Dus ik kan voorlopig vooruit met lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 12:18:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik heb me dus bij Tweakers aangemeld.
Mijn naam is dus Manuel, 45 jaar, woonachtig in het mooie zuid-Limburg, vader van 2 zonen en werkzaam in de financiële markt.
Momenteel kan ik niet racen door een verbouwing, maar zodra dit afgerond is, wil ik de draad met Iracing weer gaan oppakken. Aangezien de apparatuur al redelijk verouderd is, zal ik dan wel moeten gaan investeren in nieuwe hardware en stuur/pedalen etc. Maar dan meld ik me vanzelf wel.

Er staat genoeg om te lezen hier op het forum, waarbij ik al wat bekende namen tegenkom van een ander simplatform.
Dus ik kan voorlopig vooruit met lezen.
Helemaal het juiste topic!
Welkom en we zien je wel on-line verschijnen en als je uitgelezen bent en iets niet kan vinden gewoon hier vragen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
wow, die nummer 2 8)7

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Gisteren mijn HP Reverb headset binnengekregen. Na wat stoeien kon ik eindelijk in iRacing aan de gang. Wat is dat vet zeg!! Ik heb volgens mij eerst 10 minuten naar het dashboard staan kwijlen in de pits :P Eerste paar rondjes rustig aan gedaan, vooral in bochten wordt ik nog een beetje duizelig. Uiteindelijk één snel rondje geprobeerd en gelijk al een halve seconde sneller in de mx-5 t.o.v. mijn oude tijden. Hier ga ik wel erg veel plezier aan beleven :*)

Is die HP Reverb nu beter dan een Rift S? Ik overweeg ook al een tijd een VR bril, maar weet niet welk moment instappen het best is.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
flopdoc schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Is die HP Reverb nu beter dan een Rift S? Ik overweeg ook al een tijd een VR bril, maar weet niet welk moment instappen het best is.
Ik heb de Reverb even mogen proberen en de Sweetspot is echt superklein. Qua motion smoothness (dus niet de motion smoothing techniek) vond ik het ook wat tegenvallen t.o.v. de Index. Positeve is wel, dat het scherm echt super scherp is met praktisch geen screendoor. Zou ik hem aanraden voor Simracing? Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
flopdoc schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:20:
[...]

Ik heb geen referentie verder, maar ik vind de Reverb wel fijn. Ik kon hem via mijn werk voor een hele leuke prijs kopen, anders was ik denk ik voor de Index gegaan. Nadeel van zowel de Rift S als de Reverb is dat je de IPD niet hardwarematig kan verstellen.

Voor mij is hij overigens prima, beeld is super strak en soepel in Iracing en alles is bij mij lekker scherp, ook als ik naar beneden of opzij kijk. Dus persoonlijk heb ik geen last van de kleine sweetspot zoals @ZFLaSH dat benoemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ik heb net 2x bij dezelfde race (die van 20:30 en 21:30) gehad dat na het klikken op Race! in de pre-practice session, die game wél de map opnieuw laadde, maar na het laden afsloot, waardoor ik met geen mogelijkheid meer die sessie kon joinen. -220 iRating als gevolg... belachelijk dat als je niet eens de practice haalt, laat staan quali of race, je iRating zo naar beneden dondert.

Edit:// en voor de 3de keer. Allen op Tsukuba. -300 iR zonder een meter gereden te hebben. Topper.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimmy J. op 18-10-2019 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgende keer handmatig de sessie sluiten en dan via de site/ui de race joinen.

En dat je iRating verliest is logisch. Jij joined een race en komt dan niet opdagen dus word je als laatste geclassificeerd. De service weet niet dat je buiten jouw schuld om niet hebt kunnen rijden.

Je zou trouwens gewoon via de site onder het "race now" de race sessie weer moeten kunnen joinen. Het kan zij dat even niet op join kunt klikken omdat de service eerst moet zien dat je "timed out" bent. Kan zijn dat je dan midden in de Q weer in de sessie komt, misschien wel te laat om een tijd te zetten maar dan kan je nog wat van je race maken vanaf achteraan.

[ Voor 39% gewijzigd door Phydomir op 19-10-2019 09:37 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 13:34
Gisteren toch maar besloten een abonnement op iRacing te nemen, initieel om lekker met MX-5jes wat aan te kloten, misschien schaf ik later nog andere auto's aan.

Gisteren en vanochtend in totaal 6 races in de Global MX-5 Cup gereden. De eerste strandde ik in ronde 2, de tweede in ronde 4, de derde race heb ik voor het eerst een race uitgereden, en race 4 en race 6 heb ik gewonnen. Race 5 mocht ik niet starten vanwege een diskwalificatie in quali. Oeps.

Toch best tevreden, twee races gewonnen en begin wel gevoel voor de sim en de MX-5 te krijgen. Tot zover vermaak ik me enorm, hopen dat ik in de toekomst ook op wat races hier aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Phydomir schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:34:
Volgende keer handmatig de sessie sluiten en dan via de site/ui de race joinen.

En dat je iRating verliest is logisch. Jij joined een race en komt dan niet opdagen dus word je als laatste geclassificeerd. De service weet niet dat je buiten jouw schuld om niet hebt kunnen rijden.

Je zou trouwens gewoon via de site onder het "race now" de race sessie weer moeten kunnen joinen. Het kan zij dat even niet op join kunt klikken omdat de service eerst moet zien dat je "timed out" bent. Kan zijn dat je dan midden in de Q weer in de sessie komt, misschien wel te laat om een tijd te zetten maar dan kan je nog wat van je race maken vanaf achteraan.
Ik kon niet opnieuw joinen. Joinen was grayed out (omdat ik natuurlijk al 'gejoined' was), zowel in de UI als op de webinterface. Als ik withdraw deed, kon ik daarna alleen nog als spectator joinen. Maar misschien had ik langer moeten wachten dan inderdaad.

Ik vind het normaal dat je iRating verliest als je middenin een sessie quite of een vastloper hebt. Maar ik heb nu in alle 3 de gevallen die hele race-lobby niet gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Jimmy J. schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:14:
Ik vind het normaal dat je iRating verliest als je middenin een sessie quite of een vastloper hebt. Maar ik heb nu in alle 3 de gevallen die hele race-lobby niet gehaald.
Ik zou me niet zo druk maken over iR en SR.. beiden worden afgeleid van jouw prestaties en niet andersom. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jimmy J. schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:14:

Ik kon niet opnieuw joinen. Joinen was grayed out (omdat ik natuurlijk al 'gejoined' was), zowel in de UI als op de webinterface. Als ik withdraw deed, kon ik daarna alleen nog als spectator joinen. Maar misschien had ik langer moeten wachten dan inderdaad.
Nooit withdraw doen, dan kom je er zeker niet meer in. Je had iets langer moeten wachten. Kan zeker wel een minuut of 2/3 duren voordat de join knop er weer komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Phydomir schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:21:
[...]

Nooit withdraw doen, dan kom je er zeker niet meer in. Je had iets langer moeten wachten. Kan zeker wel een minuut of 2/3 duren voordat de join knop er weer komt te staan.
Wat bij mij goed werkte: alle iracing software afsluiten en weer direct opnieuw opstarten. De sessie blijft gewoon bestaan en die join knop is dan direct weer klikbaar. Bij mij wel in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Gewoon even wachten, software afsluiten en services opnieuw opstarten doet helemaal niks. Je moet gewoon even wachten op de timeout tot de server je "opgeeft" en je eruit gooit, en dan kun je weer joinen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:28
SytseHartvelt schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 09:38:
Race 5 mocht ik niet starten vanwege een diskwalificatie in quali. Oeps.
Hoe krijg je een DSQ in qualy voor elkaar?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
raymondw schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:13:
[...]

Foutje gemaakt in m’n tweede timed lap, besloot wat donuts te draaien in het gras en reed toen weer een ander stuk baan op. Ik dacht, je bent toch alleen in de kwalificatie... Tot ik opeens gediskwalificeerd werd voor dangerous driving 🙈

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
@SytseHartvelt Met donuts draaien in de kwalificatie kan je je banden extra opwarmen, dat wordt ook als valsspelen gezien! Stond hier een tijdje geleden een discussie over. Volgens mij een paar bans opgeleverd. Onthoud dat iRacing een sim is, en geen spelletje. Dergelijk gedrag wordt IRL ook afgestraft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Ja dat is even omschakelen, ik heb hiervoor wel AC gespeeld, maar het afgelopen jaar eigenlijk alleen F1 games online. Moet even wennen aan het feit dat niet alleen het rijden realistisch is, maar ook alles er om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kan er vanavond helaas niet bij zijn, ben niet thuis. Wel bezig met een nieuwe/andere rig, Hopelijk binnenkort nieuws :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik hoop dat ik het morgen red want vandaag ben ik niet op tijd gok ik en komende 2 weken ook weg...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Misschien dat ik er vanavond wel bij ben. We zouden eigenlijk met NAB in de SCO rijden vandaag, maar aangezien er een of andere prutser besloot om vlak voor ons in Pouhon te spinnen in de 1e ronde zijn we al klaar...
Wij waren natuurlijk van de 4 betrokken auto's de enige die massive damage had (8min repairs). Na de repairs waren we ook nog eens 15kmh topsnelheid kwijt, waardoor het totaal geen zin had om nog door te rijden.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik baaaaal.
Lig in bed ziek te zijn. Dus ben er niet bij...
Dat is de derde week op rij.
En volgende week ben ik er ook niet bij vanwege zakenreis....
Have fun all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik ben niet bij @JoepW geweest, maar ik lig ook in de lappenmand..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wild Chocolate schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 19:27:
@SytseHartvelt Met donuts draaien in de kwalificatie kan je je banden extra opwarmen, dat wordt ook als valsspelen gezien! Stond hier een tijdje geleden een discussie over. Volgens mij een paar bans opgeleverd. Onthoud dat iRacing een sim is, en geen spelletje. Dergelijk gedrag wordt IRL ook afgestraft.
Klopt. Dat mag niet. In de regels valt dit onder "nefarious behaviour". Heel duidelijk :D
Als iemand je ziet en een report instuurt kan je inderdaad een ban aan de broek krijgen. Al doen ze dat overigens niet zo heel snel; maar als het gebeurt is het wel vervelend.

@ZFLaSH & @JoepW Beterschap!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik ben net terug van weekend rally rijden, dus kon er helaas ook niet bij zijn. Morgen ben ik er wel!

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

raymondw schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:13:
[...]

De laatste en enige keer dat ik het voor elkaar kreeg was spinnen in de laatste bocht, even achteruit rijden om toch redelijk normaal aan de tweede flying lap te beginnen. DSQ voor achteruit rijden. Dat was ook de dag dat ik erachter kwam dat je ook de race niet mag rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mocht dit in een van onze hosted races gebeuren dan kunnen we die DQ gewoon opheffen btw (moet er wel een admin aanwezig zijn).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Gisteravond m'n 1e race na alweer 2 maanden gereden. Je kent het wel; werk, druk, geen tijd.
Maar ik zag de Nordschleife/Ruf combo en dat is natuurlijk een no-brainer. Eerder gereden in, volgens mij, S2. 2e rondjes kunnen oefenen waarin zich 2 maanden niet racen best laten voelen. De race ging echter prima. Moet nagaan welke positie ik ben gestart en geëindigd (gestart buiten en finish binnen de top 10) maar dat doet wat mij betreft helemaal niet terzake want de deze combo is fun.

De liefhebber kan vandaag nog op de oneven uren genieten. Doen.

[ Voor 4% gewijzigd door mowa op 21-10-2019 12:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:22
Ik ben van plan vanavond mijn sim-racing rig ook weer onder het stof vandaan te halen, de kleine is ondertussen bijna twee dus ik heb weer wat tijd om te gaan simracen! :)

In het verleden heb ik eerder gereden met iRacing, maar dat is lang geleden! Mijn voorkeur gaat uit naar het rijden met de GT3 klasse of de Porsche 911 GT3.

Maar nu zie ik dat er een VRS GT Sprint Series is, hiervoor is een B rating vereist en deze heb ik, voor de Porsche is een A rating vereist als ik het zo zie.

Het lastige is alleen dat ik nog niet veel banen heb, volgens mij wisselt b.v. de VRS GT Sprint Series elke week van baan? Dat zou me dan elke week $14,95 kosten? :?

Wat zou voor mij een aanrader zijn qua GT3 races? Ik wil een beetje kunnen timetrailen en af en toe een keer een race meepakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Danielson schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:28:
Wat zou voor mij een aanrader zijn qua GT3 races? Ik wil een beetje kunnen timetrailen en af en toe een keer een race meepakken!
Persoonlijk vond ik IMSA het leukst als GT3 klasse. De drempel is een stuk lager (lagere klasse) dan bij de VRS serie waardoor ik wat competitiever was. En als je dan GTE rijd heb je vaak ook nog wat inhaal acties te doen op GT3 wagens.

Probleem wat ik heb is dat ik aardig meekom in de Skippy en hierdoor ruim over de 4K iRating opgebouwd heb. Dan in een andere klasse instappen is steevast topsplit en harken voor de laatste plek.

De kosten zijn een vaak terugkerend topic hier. iRacing is gewoon een stuk duurder dan andere sims; maar je krijgt er ook een andere ervaring voor terug. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je iRacing nu gebruikt. In het begin zul je wat meer content moeten aanschaffen; op het moment betaal ik zelf af en toe wat content met de participation fees.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:22
Luckeh schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

Persoonlijk vond ik IMSA het leukst als GT3 klasse. De drempel is een stuk lager (lagere klasse) dan bij de VRS serie waardoor ik wat competitiever was. En als je dan GTE rijd heb je vaak ook nog wat inhaal acties te doen op GT3 wagens.

Probleem wat ik heb is dat ik aardig meekom in de Skippy en hierdoor ruim over de 4K iRating opgebouwd heb. Dan in een andere klasse instappen is steevast topsplit en harken voor de laatste plek.

De kosten zijn een vaak terugkerend topic hier. iRacing is gewoon een stuk duurder dan andere sims; maar je krijgt er ook een andere ervaring voor terug. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je iRacing nu gebruikt. In het begin zul je wat meer content moeten aanschaffen; op het moment betaal ik zelf af en toe wat content met de participation fees.
Die IMSA series zien er inderdaad leuk uit! :) Goede tip! Aankomende baan wordt Barcelona, die wil ik wel aanschaffen!

Alleen nu nog een GTE wagen, zijn ze aardig gelijk of is er een favoriet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Het lastige is alleen dat ik nog niet veel banen heb, volgens mij wisselt b.v. de VRS GT Sprint Series elke week van baan? Dat zou me dan elke week $14,95 kosten? :?

Klopt, maar er zijn ook mensen die elke weer naar de bios gaan. of uit eten of.. vul maar in. En hoemeer je koopt hoe goedkoper het wordt :+

hier nog een +1 voor de IMSA. Ik rijd zelf met de BMW M8 GTE, ik vind het een fijne auto, maar geen ervaring met de andere. Zijn wel redelijk gelijk kwa snelheid.

In IMSA kun je overigens ook met GT3 wagens rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door garriej op 21-10-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Deze week is het Sebring in de VRS Sprint Series. Toch 1 van mijn favo tracks. Barcelona vind ik maar niets.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
20% korting als je zes items tegelijk koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:23:
[...]

20% korting als je zes items tegelijk koopt..
Ik koop meestal per 3, dan krijg je 10% korting. Dan kom ik in een dure maand rond de 50 euro uit(incl subscription). Dat vind ik acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gebruikt Skip trouwens vaak dezelfde banen? Ik blijf die serie voorlopig wel rijden en heb nu 6 tracks gekocht geloof ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja, ze gebruiken een rotatie mechanisme. Je kunt net stemmen voor de circuits voor de 2020 S1/S2.
Ze hierrrr.
iRacing forum:
We're going to continue our usual rotation system:

- 2 of iRacing's 6 free road tracks will always be on the schedule and are rotated on and off (excluding Jefferson)
- 10 tracks are paid tracks
- Paid tracks remain on the schedule for 3 consecutive seasons
- Every season 3 or 4 paid tracks are replaced by new paid tracks
- Paid tracks that are taken off the schedule cannot come back for 4 seasons

[ Voor 55% gewijzigd door Luckeh op 21-10-2019 17:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ach ik sta op het punt om ~800 euro te droppen voor een nieuwe rig dus die baantjes vallen nog wel mee :+

Sim-Lab GT1 EVO voor de geïnteresseerden, nog dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:24:
Ach ik sta op het punt om ~800 euro te droppen voor een nieuwe rig dus die baantjes vallen nog wel mee :+

Nee, daar kan niet veel aan fout gaan. Check alleen even of je huidige base compatible is met hun wheeldeck (heb je vast al gedaan). Ik heb 'm ook (de beta versie met sandwichplates) en ben er erg tevreden mee.

Over volgende week. @Jan Hein merkte het al fijntjes op; volgende week om 20:10 start de GP van Mexico. Dat clashed dus lekker. Ik ben er op zondag dan ook niet bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevela
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23-09 10:59
Arfman schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 21:24:

Wat @Luckeh zegt, er kan weinig aan mis gaan. Twee kleine tips. Koop de cupholder, een onmisbaar accessoire :). En overweeg om m te halen. Ik woon op een uurtje afstand en scheelde mij bijna 50 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 16:27:
Gebruikt Skip trouwens vaak dezelfde banen? Ik blijf die serie voorlopig wel rijden en heb nu 6 tracks gekocht geloof ik.
Iemand die hier meer over kan vertellen?

Ik vind bijvoorbeeld deze wel terug van 2018;

2018 Season 1

W1 - 12-DEC - Summit Point (Full) - 18 Laps
W2 - 19-DEC - Suzuka (West) - 17 laps
W3 - 26-DEC - Brands Hatch (Indy) - 28 laps
W4 - 02-JAN - Spa Francorchamps (Classic) - 9 laps
W5 - 09-JAN - VIR (Grand West) - 9 laps
W6 - 16-JAN - Zolder (GP) - 14 laps
W7 - 23-JAN - Snetterton (200) - 18 laps
W8 - 30-JAN - Zandvoort (GP) - 13 laps
W9 - 06-FEB - Laguna Seca - 15 laps
W10 - 13-FEB - COTA (West) - 14 laps
W11 - 20-FEB - Montreal - 12 laps
W12 - 27-FEB - Phillip Island - 14 laps

2018 Season 2

W1 - 13-MAR - Lime Rock Park
W2 - 20-MAR - Mosport
W3 - 27-MAR - Zolder (GP)
W4 - 03-APR - COTA (GP)
W5 - 10-APR - Laguna Seca
W6 - 17-APR - Nurburgring Nordschsleife
W7 - 24-APR - Montreal
W8 - 01-MAY - Spa Francorchamps (Classic)
W9 - 08-MAY - Donington (National)
W10 - 15-MAY - Zandvoort (Club)
W11 - 22-MAY - Snetterton (300)
W12 - 29-MAY - Brands Hatch (GP)

Als deze kloppen, dan heb ik nog wel een paar honderd euro te gaan :+ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:59:
[...]
Iemand die hier meer over kan vertellen?
Lees dit topic. Daar staan al een aantal banen in voor 2020 S1 & S2.

Voor 2020 S1 zijn dit de circuits:
- Road Atlanta
- New Hampshire
- Oran Park
- Barcelona
- Brands Hatch
- Oulton Park
- Lime Rock Park
- Tsukuba

In dit topic kan je dan ook stemmen op de vier ontbrekende tracks.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Luckeh schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:05:
[...]

Lees dit topic. Daar staan al een aantal banen in voor 2020 S1 & S2.

Voor 2020 S1 zijn dit de circuits:
- Road Atlanta
- New Hampshire
- Oran Park
- Barcelona
- Brands Hatch
- Oulton Park
- Lime Rock Park
- Tsukuba

In dit topic kan je dan ook stemmen op de vier ontbrekende tracks.
Topper! Dank je wel. Ga ik even tactisch de tracks kopen die volgend seizoen ook nog meedoen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:24

Niellie41

[object Object]

Ferrari GT3 Challenge wordt komend seizoen vervangen door de BMW 12.0 serie, met de BMW M8 GTE.
Ferrari GT3 Challenge to become BMW 12.0

Riding on the success of the BMW 120 special events in 2019, the Ferrari GT3 Challenge series will be re-branded the “BMW 12.0” beginning with S1 2020.

While the format will be similar, the races will now be 12 minutes long and feature the BMW M8 GTE. The setups will also stay fixed.

The updated series will also feature a schedule that mirrors that of the Formula Sprint series to minimize the burden of purchasing different tracks for different series. While the 2 series may not use the same layouts for all tracks, they will mirror each other on a week-to-week basis. The schedules for both series will be announced closer to the beginning of the season.
https://members.iracing.c...ist/3670632.page#11770610

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:33
Goedenavond! Ik ben nieuw hier :) Mijn naam is Jeroen, en na jaren op de Playstation diverse racegames te hebben gedaan (meest fanatiek GT Sport en Project Cars) wil ik graag gaan beginnen met iRacing (al wel een paar races geprobeerd en vind het heel vet).
Alleen, ik heb nog geen PC waar deze op kan draaien. Nu wil ik het direct goed aanpakken en de combinatie maken met VR. Hiervoor heb ik de Rift S op het oog. Hebben jullie wellicht ervaring hiermee en dan met name welke specs mijn (nog aan te schaffen) PC moet hebben om dit soepel te draaien? Hierbij vind ik het niet erg om wat op de graphics in te leveren, een soepele framerate is het belangrijkste.
Zodra ik een geschikte PC heb en wat heb geoefend in de rookies sluit ik uiteraard graag aan op de Tweakers-avonden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
*snip* niet de bedoeling hier te bespreken, zie Het algemeen beleid

[ Voor 105% gewijzigd door Geronimous op 25-10-2019 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Session30 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:34:
Goedenavond! Ik ben nieuw hier :) Mijn naam is Jeroen, en na jaren op de Playstation diverse racegames te hebben gedaan (meest fanatiek GT Sport en Project Cars) wil ik graag gaan beginnen met iRacing (al wel een paar races geprobeerd en vind het heel vet).
Alleen, ik heb nog geen PC waar deze op kan draaien. Nu wil ik het direct goed aanpakken en de combinatie maken met VR. Hiervoor heb ik de Rift S op het oog. Hebben jullie wellicht ervaring hiermee en dan met name welke specs mijn (nog aan te schaffen) PC moet hebben om dit soepel te draaien? Hierbij vind ik het niet erg om wat op de graphics in te leveren, een soepele framerate is het belangrijkste.
Zodra ik een geschikte PC heb en wat heb geoefend in de rookies sluit ik uiteraard graag aan op de Tweakers-avonden :)
Ik draai mijn Rift S op een GTX 1070 OC en i5 7600K @4.7GHz. iRacing loopt hiermee (naar mijn idee) redelijk soepel, al is dit wel de ondergrens qua specs.

Dat de VR immersion vet is, hoef ik jou dus niet meer uit te leggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:33
Maurice W schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:25:
[...]

Ik draai mijn Rift S op een GTX 1070 OC en i5 7600K @4.7GHz. iRacing loopt hiermee (naar mijn idee) redelijk soepel, al is dit wel de ondergrens qua specs.

Dat de VR immersion vet is, hoef ik jou dus niet meer uit te leggen ;)
Thanks! Dit is precies de informatie waar ik naar op zoek ben :) Eens zien of ik iets kan krijgen dat minstens vergelijkbaar is.

De immersion lijkt me zeker heel erg vet, maar de wens voor VR is ook deels praktisch i.v.m. weinig ruimte. Een triple screen setup valt dus af. Ik was eerst van plan met een instap-pc met enkel scherm te beginnen, maar VR staat al een paar jaar op mijn wishlist. Dus dan maar direct doorpakken en voor VR gaan :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Session30 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:36:
[...]

Thanks! Dit is precies de informatie waar ik naar op zoek ben :) Eens zien of ik iets kan krijgen dat minstens vergelijkbaar is.

De immersion lijkt me zeker heel erg vet, maar de wens voor VR is ook deels praktisch i.v.m. weinig ruimte. Een triple screen setup valt dus af. Ik was eerst van plan met een instap-pc met enkel scherm te beginnen, maar VR staat al een paar jaar op mijn wishlist. Dus dan maar direct doorpakken en voor VR gaan :D
Ik zou nu voor minimaal een 9600k of 9700k gaan, en die overklokken naar 5Ghz all core, 16Gig ram, en minimaal een nvidia rtx2060.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-10 12:50
Ik zag de rood/zwarte Audi al flink verdedigen, dus ik hield bewust al iets afstand. En dat werd beloond, van 7 naar 4. Mid Ohio blijft toch wel een van mijn favoriete circuits.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Driver61 start een dedicated Sim Racing Channel d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kunnen we svp stoppen BTW ontduiking tips en discussies? Heeft weinig van doen met simracen iRacing lijkt mij. :X d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 24-10-2019 12:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
*snip* nee dus

[ Voor 98% gewijzigd door Geronimous op 25-10-2019 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:31:
[...]

We zitten toch in het iRacing topic? Niet het SIMRACING topic? Lijkt me dat dit soort zaken gewoon besproken mogen worden?
Ik heb om jouw opmerking over het onderwerp van dit draadje scherp te stellen mijn tekst wat aangepast.
Maar de BTW bug heeft met internationale betalingen, BTW en wetgeving te maken en staat mijn inziens geheel los van iRacing.
En ik moet zeggen dat ik inmiddels gewend ben aan het betalen van BTW voor de services van iRacing. Het is idd 21% en een flinke klap duurder daardoor geworden, maar tja wet is wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

OT vraag: Gaat zondag avond nog door?
Ik denk erover om gewoon de server te joinen en practice, quali en de quali race uit te zitten zo lang de F1 race nog bezig is.

Edit, misschien past 't toch nét niet:

Server start: 20:00
Practice: 60m
Quali: 15m
Grid: 2m
Race: 15-17m
Warmup: 5m
Grid: 1m

Feature race begint dan ongeveer om 21:38-21:40. GP Mexico duurde vorig jaar 1u38m en in 2017 1u36m. Warmup lap start om 20:10. Die zijn pas rond 21:50 klaar waarschijnlijk. Als het regent komt zal het nog later zijn.

[ Voor 64% gewijzigd door Luckeh op 24-10-2019 12:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:13:
OT vraag: Gaat zondag avond nog door?
Ik denk erover om gewoon de server te joinen en practice, quali en de quali race uit te zitten zo lang de F1 race nog bezig is.

Edit, misschien past 't toch nét niet:

Server start: 20:00
Practice: 60m
Quali: 15m
Grid: 2m
Race: 15-17m
Warmup: 5m
Grid: 1m

Feature race begint dan ongeveer om 21:38-21:40. GP Mexico duurde vorig jaar 1u38m en in 2017 1u36m. Warmup lap start om 20:10. Die zijn pas rond 21:50 klaar waarschijnlijk. Als het regent komt zal het nog later zijn.
Ik ben helaas weer op reis vanaf Zo-dag avond. Maar ik stel voor de race gewoon door te laten gaan. Er zijn ook mensen hier die niet naar de F1 kijken denk ik ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franky Lupo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 18:53
Goedendag, sinds een paar dagen lid geworden van iRacing (als het goed is via de referral van tweakers).
Nu ook ingeschreven bij de GoT community.

Op dit moment rij ik met een playseat evo en G27 (Hopelijk gaat dit de komende tijd veranderen)
Na deze set jaren niet gebruikt te hebben, nu eindelijk weer tijd om te racen. Tevens staat deze nu in een permanente opstelling dus hoef niet steeds te verbouwen/slepen
Waar ik vroeger reed met veel hulpmiddelen ben ik deze nu eindelijk aan het afbouwen. Eindelijk schakel ik nu zelf en zeer binnenkort moet de racelijn er aan.

Nu vooral veel racen met mx5 en sneller worden.
Tot nu toe zijn de eerste online races goed bevallen en ben nog redelijk ongeschonden in de rookie class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Franky Lupo schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:44:
Goedendag, sinds een paar dagen lid geworden van iRacing (als het goed is via de referral van tweakers).
Nu ook ingeschreven bij de GoT community.

Op dit moment rij ik met een playseat evo en G27 (Hopelijk gaat dit de komende tijd veranderen)
Na deze set jaren niet gebruikt te hebben, nu eindelijk weer tijd om te racen. Tevens staat deze nu in een permanente opstelling dus hoef niet steeds te verbouwen/slepen
Waar ik vroeger reed met veel hulpmiddelen ben ik deze nu eindelijk aan het afbouwen. Eindelijk schakel ik nu zelf en zeer binnenkort moet de racelijn er aan.

Nu vooral veel racen met mx5 en sneller worden.
Tot nu toe zijn de eerste online races goed bevallen en ben nog redelijk ongeschonden in de rookie class
Welkom ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thank you. Your order has been received.
oOo oOo

Nu 2 tot 3 weken geduld hebben ... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 18:51:
[...]

oOo oOo

Nu 2 tot 3 weken geduld hebben ... :X
Ik moest terug zoeken :+ Voor de andere mensen; volgens mij heeft hij een Sim-Lab GT1 EVO besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Weer eens 2 Skippy races gereden. Race 1; foutje met Qualy en p11.. Bij de start pakte ik gelijk 4 man, maar in bocht 5/6 komt er zo'n Iberiaan ram de track opgereden en ramt mij vol van de baan af (en natuurlijk ben ik dan de idiot). Toch nog iets van P15 ofzo geworden, maar niet blij. Race 2l P4 gekwalificeerd, maar Sun Kit Woon kan ik gewoon met moeite bijhouden, dus dat was een vrij saaie race met een goed resultaat P4.

Phoenix Raceway is overigens een frut baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
ZFLaSH schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:15:
Phoenix Raceway is overigens een frut baan.
De fixed Formula 3 rijdt hier nu ook op. Ik vind het eigenlijk wel een leuk baantje, alleen jammer dat aanremmen voor bocht 1 zo tricky is, waardoor inhalen praktisch nerges voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jimmy J. schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:30:
[...]
De fixed Formula 3 rijdt hier nu ook op. Ik vind het eigenlijk wel een leuk baantje, alleen jammer dat aanremmen voor bocht 1 zo tricky is, waardoor inhalen praktisch nerges voorkomt.
Ik vind bocht 1 juist het meest leuke op deze baan. Zeker in de Skip.. Lekker trailbrakend door de bocht gaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jimmy J. schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 10:30:
[...]
Juist bij aanremmen bocht 1 haal je iedereen in die niet zoveel controle over de wagen heeft.

Gisteren 4 races gereden. 2 races rond getikt met schade, dus toen maar uitgereden om mijn SR een beetje op te krikken.

Ook 2 races gereden wel goed geëindigd: 1 op pole gestart en met 34 seconde voorsprong gewonnen. Iedereen maakte fouten of kwam met elkaar in contact. Met 0 X dus p1 weten te pakken.

De andere op P16 gestart en op p2 geëindigd. Heerlijke race gereden en je ziet dat je in de eerste bocht iedereen kunt pakken. Zorgen dat je meer snelheid meeneemt uit de laatste bocht voor opkomen oval. Dan slipstreamen door die bocht en met een slingshot ernaast komen. Dan tegelijk remmen en niemand die stoïcijns meegaat twee wijd in die bocht.

Ik reed in de 3e ronde op P6 en haalde toen elke ronde wel iemand in de eerste bocht in. Vanaf lap 7 alles in de 1:06 en hengelde de P1 rustig in (4,5 seconde voorsprong). Elke keer won ik in de eerste bocht zeker 4 tiende door het juist aanremmen van die bocht. Het was op de finishlijn 0.144 seconde, dus het was close. Ik wilde eigenlijk slipstreamen en ernaast komen op het rechte stuk, maar miste net wat grip in de laatste bocht.

Heerlijk om zo races te rijden en ik heb er veel meer plezier gehad dan van mijn pole + p1 race. Ik denk dat ik kwalificeren voortaan oversla en gewoon ergens achteraan start.

Hoe doen jullie dit? Rijden jullie echt voor P1 mee (dus pole trainen etc) of houden doen jullie het echt voor de race ervaring (inhalen, verdedigen, uitwijken etc.)?

Verder is Phoenix best een leuke baan qua layout, maar hij ziet er echt niet uit. Net een parkeerplaats met een kartbaantje erop.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 25-10-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:15:
[...]
Juist bij aanremmen bocht 1 haal je iedereen in die niet zoveel controle over de wagen heeft.
Ik rijd bijna alleen nog topsplit, dus mensen die geen controle hebben komt eigenlijk niet echt voor.

Daarover gesproken; ik verbaas me over het bizar hoge niveau van racers. Laatst even de fixed Ferrari voor het eerst aan de tand gevoeld op Bathurst (niet echt een lekker baantje om kennis met een auto te maken, maar ik ken 'm nog goed uit voorgaande games)... rijdt potverdikkeme het hele veld in slechts 2 kwalificatie pogingen een snaarstrakke ronde binnen 2 seconden van P1 naar P15. Was, komend van de Xbox, echt verbaasd dat iedereen zo snel, heelhuids en met valid laps door de Dipper sectie kwam.

Om gelijk je vraag te beantwoorden: op de console reed ik voor de winst. Met iRacing heb ik me er allang bij neergelegd dat er altijd wel een 'alien' in de lobby zit en dat ik moet genieten van alle gevechten die ik heb, en dat P5 ook soms best prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jimmy J. schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:34:
[...]
Ik rijd bijna alleen nog topsplit, dus mensen die geen controle hebben komt eigenlijk niet echt voor.
Geen controle is wat overdreven geschreven, maar als mijn banden warm zijn ga ik echt met vertrouwen die bocht in en speel met de gas/rem om hem recht te houden en heb de auto onder controle. Maar er zijn genoeg rijders die veel voorzichtiger door die bocht gaan, omdat ze minder gevoel hebben in de auto.

Mijn SOF ligt rond de 1400 en veel hoger kom ik met de Skip niet. Met de Mazda kwam ik zonder problemen richting de 2000, maar bij de Skip word ik zo vaak aangetikt en breekt spontaan mijn wiel af. Doei IRating.

Ik maak me er ook echt niet meer druk om, schiet je toch niks mee op :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:58
Jimmy J. schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 11:34:
[...]

Daarover gesproken; ik verbaas me over het bizar hoge niveau van racers. Laatst even de fixed Ferrari voor het eerst aan de tand gevoeld op Bathurst (niet echt een lekker baantje om kennis met een auto te maken, maar ik ken 'm nog goed uit voorgaande games)... rijdt potverdikkeme het hele veld in slechts 2 kwalificatie pogingen een snaarstrakke ronde binnen 2 seconden van P1 naar P15. Was, komend van de Xbox, echt verbaasd dat iedereen zo snel, heelhuids en met valid laps door de Dipper sectie kwam.

Om gelijk je vraag te beantwoorden: op de console reed ik voor de winst. Met iRacing heb ik me er allang bij neergelegd dat er altijd wel een 'alien' in de lobby zit en dat ik moet genieten van alle gevechten die ik heb, en dat P5 ook soms best prima is.
in de fixed Ferrari rijden veel snelle mensen het is een makkelijke manier om irating te farmen en dat doen ook een groot aantal mensen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Hoe zie je dat als makkelijke manier om irating te farmen? Als ik hier incidenteel aan meedoe dan verlies ik juist altijd veel omdat die auto wat mij betreft erg onvoorspelbaar reageert...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik denk met name omdat er elke 30 minuten een race start. Heb je wat ervaring in de auto/baan combo, kun je relatief snel veel races achter elkaar aan doen. Aangezien het een fixed setup serie is; ben je ook niet afhankelijk van het wel/niet hebben van een goede setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

garriej schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

Ik moest terug zoeken :+ Voor de andere mensen; volgens mij heeft hij een Sim-Lab GT1 EVO besteld :)
Klopt. Met wat extra goodies erbij, in het zwart 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Gisteren was de 7h van Le Mans in het iELMS.
Waarvan ik 4h12m achter elkaar heb gereden.
Ik kan je vertellen dat mijn rem been wel een beetje aan het klagen was :+

En op DIT moment (zolang het duurt) sta ik P1 in het iELMS kampioenschap GTE klasse zowel in mijn div2 als overall 8)

[ Voor 26% gewijzigd door JohnnyV op 27-10-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:58
Riqy schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:11:
Hoe zie je dat als makkelijke manier om irating te farmen? Als ik hier incidenteel aan meedoe dan verlies ik juist altijd veel omdat die auto wat mij betreft erg onvoorspelbaar reageert...
eigenlijk wat hierboven gezegt word als je 4 races per avond kun doen of 2 bijvoorbeeld imsa kun je beter fixed gaan doen alleen je moet wel voorbereid wezen want ff 10 min oefen en dan een race doen is meestal niet slim omdat mensen zondags al beginnen met trainen voor de week erop

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

beste mede simracers

ik ben jarno. Hou me graag bezig met simracen. Vooral om wat te trainen omdat ik ook race in het echt. Ik zou heel graag meedoen aan jullie competities en hoop jullie dus tegen te komen op circuit!

Tot dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 17:52:
beste mede simracers

ik ben jarno. Hou me graag bezig met simracen. Vooral om wat te trainen omdat ik ook race in het echt. Ik zou heel graag meedoen aan jullie competities en hoop jullie dus tegen te komen op circuit!

Tot dan!
Welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:57
JoepW schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Ik ben helaas weer op reis vanaf Zo-dag avond. Maar ik stel voor de race gewoon door te laten gaan. Er zijn ook mensen hier die niet naar de F1 kijken denk ik ;)
Hmmm het lijkt erop dat iedereen F1 kijkt. Ik was er wel... En werd eerste _/-\o_ maar dat kwam niet door mijn rijders kwaliteiten maar doordat ik de enige deelnemer was 8)7 O-)

Avondje oefenen gedaan, vanavond nieuwe ronde, nieuwe kansen (om laatste te worden...)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MauriceQ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Avondje oefenen gedaan, vanavond nieuwe ronde, nieuwe kansen (om laatste te worden...)
Ik doe waarschijnlijk ook mee dus dit vergroot je kans om geen laatste te worden😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
hahaha, lekker voor de puntjes :+

Ik weet niet of ik er vanavond bij kan zijn, en daarna ben ik twee weken op vakantie ;w

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MauriceQ schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:31:
[...]

Hmmm het lijkt erop dat iedereen F1 kijkt. Ik was er wel... En werd eerste _/-\o_ maar dat kwam niet door mijn rijders kwaliteiten maar doordat ik de enige deelnemer was 8)7 O-)

Bij minder dan 6 deelnemers telt de uitslag niet. :+

Ik ben dus weer op reis en er vanavond niet bij.
Ik ga proberen om komende zondag weer eens mee te doen.
Have fun vanavond!

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 28-10-2019 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou Joep; zondag a.s. heeft het identieke probleem als gisteren. F1 start om 20:10 (GP Amerika). Dus ik betwijfel of er 6 man op komen dagen...

Ik ben er bij vanavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 17:51:
Nou Joep; zondag a.s. heeft het identieke probleem als gisteren. F1 start om 20:10 (GP Amerika). Dus ik betwijfel of er 6 man op komen dagen...

Ik ben er bij vanavond.
Ow ja.... Dan sla ik dus weer een week over...

Pagina: 1 ... 203 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies