Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 202 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 06:24

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:05:
[...]

Denk eerder dat die sessies gewoon niet gaan starten en ze vlak voor / na de start van de week in alle paniek de datum moeten veranderen :+
Dat denk ik ook..

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20:14
Ah shit! Gisteravond net Carlos Sainz gemist in de Global Mazda Cup.
Ik zat in Split 2, hij in Split 3 van de 21:00u race :'(

We hadden allebei pole, winst en fastest lap, maar hij was over de gehele linie nét iets sneller haha. Mijn stiekeme droom is toch wel om ooit tegen een F1 coureur te racen. Só close :p

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• Tijn96
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-11 15:38

Tijn96

In speed we trust

Jimmy J. schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:57:
Ah shit! Gisteravond net Carlos Sainz gemist in de Global Mazda Cup.
Ik zat in Split 2, hij in Split 3 van de 21:00u race :'(

We hadden allebei pole, winst en fastest lap, maar hij was over de gehele linie nét iets sneller haha. Mijn stiekeme droom is toch wel om ooit tegen een F1 coureur te racen. Só close :p
Zo heb ik vrij in het begin toevallig tegen Lando norris gereden in de Ferrari challenge op Monza. Best lache inderdaad dat je weet dat je aan het vechten bent met een F1 coureur. Toen op 2 sec van hem gefinisht.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
2019 Season 4 Patch 2 - Release Notes [2019.10.02.01
This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 4 Release.

CHANGE LOGS:

Visual Effects

- Fixed an issue with motion blur that could cause crowds to render incorrectly.

New Damage Model

- Elasticity rates used to determine damage for opponents cars' wheels hitting a player tire has been adjusted. This should allow for more consistent damage for both parties.

- Collision properties for tires have been adjusted slightly.

- Braking forces are now immediately set to zero for detached wheels and the brake temperature is set to something reasonable.
- - These adjustments should fix some zippy issues that may arise from high brake temperatures when a wheel becomes detached.

- Fixed an issue with the renderer so detached car parts do not show through car while using an in-cockpit camera.

- Fixed an issue where parts close to a virtual mirror were not showing up correctly.

Virtual Reality

- Improved the chances of Virtual Reality starting up correctly when both HDR and anti-aliasing are enabled together. Using HDR with VR is not advised due to memory and performance imoplications, and often requires more than 4GB of GPU. However, the simulator now allocates the necessary resources early and makes sure it never resizes them, so it is now less likely to encounter a failure during loading or after due to a resize or loss of focus.

- A new option: "FullyWaitForSync=0" has been added to the [Rift] and [OpenVR] sections of the "rendererDX11.ini" file.
- - The default of value of 0 is most useful if you can maintain a very high refresh rate in VR, as it can actually help shave a little time off each frame without much detriment to control lag.
- - However, if you are unable to maintain the refresh rate and are often dropping frames, you might achieve slightly less control lag by altering this setting to a one. It is more advised to reduce settings (Reduce or disable AA, turn off mirrors, post-procs, two pass trees, then shadows, and maybe even reduce pixel density below 100%) to help your PC better maintain the refresh rate. There is no better fix than a fast frame rate.

Controls

- Fixed an issue in the control mapping wizard that could cause some analog knobs to be assigned to two inputs at the same time.

- While the Logitech API is in use, temporarily stop checking the steering wheel range.

CARS:

Dallara F3

- Adjustments have been made to the V7 Tires.
- - Tolerance to driving at very high slip angles has been reduced.
- - Tire warmers have been added to bring the tires up to the same temperature that would be built during a formation lap or a full pace lap.
- - Minimum tire pressures (set via the garage) have been increased.

Dallara IR18

- Season setup for Homestead Miami Speedway - Oval has been updated.

Dirt U.M.P. Modified

- Opponent cars have been adjusted to prevent the left-rear tire from floating above the track surface during Replays.

Indycar Dallara - 2011

- This vehicle has been converted to use PBR shaders.

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala

- Season setups have been updated.

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

- A new restrictor plate spoiler has been added.

NASCAR Monster Energy Cup Ford Mustang

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

[Archive] Mazda MX-5 Cup - 2015

[Archive] Mazda MX-5 Roadster - 2015

[Archive] Riley MkXX Daytona Prototype

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway

- (Legends Oval) - Added missing gain-time checkpoints to prevent course cutting.

Circuit de Barcelona Catalunya

- Pit crew animations have been disabled at this track.

Homestead Miami Speedway

- Several Musco lights have been added at end of pit road.

- Updated some billboard signs.

- Fixed some minor texture issues with light fixtures.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik zie helaas geen comments over crashes in Skippy races. Die zijn soms best vervelend :(

CPU's en GPU's ontleed!

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-11 22:43

derx666

mecker ende blaet

Ik zie juist een hele hoop over het nieuwe damage model, wat de hele reden is van alle crashes.

My iRacing | My Simrig

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19:45
Nick Leep heeft dit zojuist ook bevestigd op het forum.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• TWCRay
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:03
Afgelopen maandag gestart met iRacing. Het valt me op dat het spel nog prima draait op mijn pc uit 2010.

Erg gave sim, bij mij komt het GT2 gevoel terug met Laguna Seca :*) Zit nu nog lekker met de Mazda rondjes te draaien op Laguna Seca, eerst zorgen dat de neus van mijn auto de juiste kant op blijft staan

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Morgen kijken!

En succes voor alle community leden die meedoen!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Wij als NAB racing doen morgen ook weer mee met Nick, Martijn en ik. Doel is uitrijden, want snel zijn we niet :) Zal wel 3e of 4e split worden denk ik.

My iRacing | My Simrig

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14-11 08:32
Mij is ook gevraagd om mee te doen met de petit le mans, maar 0,0 kunnen oefenen. Wie kent trouwens ene Bastiaan Huisman? Gisteren een skip sessie weer eens gedaan op Suzuka en ik was al redelijk tevreden op mijn 1:23.3, maar toen kwam hij ineens met een 1:22.7 op de proppen en ik ben gruwelijk benieuwd waar hij toch die 6 tienden vandaan snoept.

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

ZFLaSH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:
Mij is ook gevraagd om mee te doen met de petit le mans, maar 0,0 kunnen oefenen. Wie kent trouwens ene Bastiaan Huisman? Gisteren een skip sessie weer eens gedaan op Suzuka en ik was al redelijk tevreden op mijn 1:23.3, maar toen kwam hij ineens met een 1:22.7 op de proppen en ik ben gruwelijk benieuwd waar hij toch die 6 tienden vandaan snoept.
Misschien even op VRS kijken? Snelste tijd die ik daar zie staan voor Suzuka is een 2.22.159. Waarschijnlijk bij andere track condities, maar wellicht de moeite waard om eens te bekijken. Volgens mij mag je gratis 1x per week een avond zo'n dataset gebruiken om te vergelijken met je eigen tijden.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:01:
Bastiaan Huisman is lid van onze League:
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=125531
Maar geen GoT member.

• ZFLaSH
Thanks, Zal eens op VRS kijken of ik daar telemetry van kan krijgen. Jammer dat hij hier niet op GoT zit.. Denk trouwens dat @Scr33x0r ook wel in die tijdrange zal zitten.

• BobvK
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:12
Max is ook lekker bezig. Gestart als 14de, vervolgens rijd hij in 3 kwartier tijd naar de leiding :P

Mijn iRacing profiel

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:00
ZFLaSH schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:03:
Thanks, Zal eens op VRS kijken of ik daar telemetry van kan krijgen. Jammer dat hij hier niet op GoT zit.. Denk trouwens dat @Scr33x0r ook wel in die tijdrange zal zitten.
Bas is teammaatjes met Tuan en Philippe.. maar hijs denk ik 2-3 trager dan Philippe

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:13
Tot 10 tellen... Zojuist mee gedaan Skip race op Suzuka. Gestart op 2e positie maar al snel aan de leiding. Uiteindelijk reed ik met één andere tegenstander ruim 15 sec los van de rest en waren we voor de 1e plek aan het racen. Ronde 8 word ik voor de eerste keer van de baan geduwd. Gelukkig kon ik snel weer de baan op en het gevecht hervatten. Ronde 10 pak ik weer de leiding maar maak ik een fout in de 130R waardoor hij rechts langszij komt en drukt hij me wederom de baan af met flinke schade tot gevolg. Towing en vervolgens laatste ronde uitrijden maar daardoor op plaats 8 geëindigd. Heel frustrerend en hier ga ik dus wel melding van maken. Kon niet eens een sorry van af...

22:44: melding gemaakt maar denk dat hij er mee weg komt en dat het als racing incident wordt geoormerkt waarbij hij dan de beschikbare ruimte 2x verkeerd in schat. Blijft zonde van een voor mij hele goede race...

Doubleoz wijzigde deze reactie 05-10-2019 22:47 (13%)

iRacing Profiel

• Jimmy J.
Doubleoz schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:10:
Tot 10 tellen... Zojuist mee gedaan Skip race op Suzuka. Gestart op 2e positie maar al snel aan de leiding. Uiteindelijk reed ik met één andere tegenstander ruim 15 sec los van de rest en waren we voor de 1e plek aan het racen. Ronde 8 word ik voor de eerste keer van de baan geduwd. Gelukkig kon ik snel weer de baan op en het gevecht hervatten. Ronde 10 pak ik weer de leiding maar maak ik een fout in de 130R voor de waardoor hij rechts langszij komt en drukt hij me wederom de baan af met flinke schade tot gevolg. Towing en vervolgens laatste ronde uitrijden maar daardoor op plaats 8 geëindigd. Heel frustrerend en hier ga ik dus wel melding van maken. Kon niet eens een sorry van af...
Wat gebeurt er als je er melding van maakt?

Ik heb vandaag 2x na een racing incident gehad dat iemand zich een ronde laat terugvallen om mij eraf proberen te buiken. Zeer triest, en dodelijk voor je SR (en best slecht ook van iRacing dat er niet een soort algoritme is die opmerkt dat je eraf gebeukt wordt door een achterblijver die véél te laat remt voor een bocht).

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beide gevallen gewoon rapporteren. Als oRacing opziet ziet wordt er een sanctie gegeven.

• raffie1999
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 19:42
Zucht... Na de derde keer geraakt te worden door een andere auto moesten we toch maar de handoek in de ring gooien. In split 2 van P3 naar laatste :/

YouTube: Petit Le Mans crash

8700k/1080ti. Heusinkveld Pro's/OSW/27 inch triples

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:43
Bij ons gaat het lekker! We zijn in "gevecht" voor P2. Die zitten vlak voor ons met een rondje voorsprong, maar moeten nog een keer meer pitten en een pitstop is net wat langer dan een rondje. Dat betekent wel dat ze op het eind een kortere laatste stop hebben dus het wordt nog spannend.

Erg lastig want we zitten in de laatste split die DPs heeft, dus zitten gasten bij met 600 iRating... Paar keer bijna klaar geweest. Gelukkig zonder al te veel schade eraf gekomen elke keer.

Wel echt een heel gave ervaring net in mijn laatste 2 uur van schemering naar donker gereden. Eigenlijk voor het eerst sinds day/night dat ik een langere race doe en het is toch wel erg vet. Ook nu met 3 schermen vallen de koplampen van auto's achter je veel meer op omdat je veel meer van het interieur ziet wat ineens oplicht. Immersie is toch wel heel goed zo en zo kom je ook lekker in de race :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b]NickThissen in "iRacing 2016-2019"
Erg lastig want we zitten in de laatste split die DPs heeft, dus zitten gasten bij met 600 iRating... Paar keer bijna klaar geweest. Gelukkig zonder al te veel schade eraf gekomen elke keer.
In de 6hr van Watkins waar Johnny, Zflash en ikzelf indeden hadden we exact hetzelfde met de DPs. De langzaamste DPs waren langzamer dan de GTE klasse. Echter na 30m rijden hadden al die DPs zichzelf al uitgeschakeld. Zijn best wel lastige wagens om snel mee te rijden.

CPU's en GPU's ontleed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:25
Jimmy J. schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:19:
[...]
Wat gebeurt er als je er melding van maakt?

Ik heb vandaag 2x na een racing incident gehad dat iemand zich een ronde laat terugvallen om mij eraf proberen te buiken. Zeer triest, en dodelijk voor je SR (en best slecht ook van iRacing dat er niet een soort algoritme is die opmerkt dat je eraf gebeukt wordt door een achterblijver die véél te laat remt voor een bocht).
Ik werd op P3 uitgeschakeld door de P2 die achteruit ging in de pits met nog 3 ronden te gaan in een IMSA race...
Echt geen idee wat die gast gerookt had
Hij heeft na mijn melding, compleet met filmpje etc, 5 dagen geen officiële races gereden

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
raymondw schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 11:31:
Ik werd op P3 uitgeschakeld door de P2 die achteruit ging in de pits met nog 3 ronden te gaan in een IMSA race...
In sommige delen van de pits kun je gewoon door elkaar heen rijden.. geldt dat alleen voor de strook waar de pitsstops ook echt uitgevoerd worden?

• raymondw
Olaf van der Spek schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:16:
[...]

In sommige delen van de pits kun je gewoon door elkaar heen rijden.. geldt dat alleen voor de strook waar de pitsstops ook echt uitgevoerd worden?
Ik werd uitgeschakeld op de rijstrook, niet op de pitsstrook.

Denk dat het door de auto rijden alleen geld voor de pitsstrook.
Maar tijdens practice kun je volgens mij wel door de ander rijden op de rijstrook.
Misschien dat daar iets fout gaat in de denkwijze bij sommigen.

anyway, wel een goeie om voor mijzelf eens in te duiken...

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Arfman
Waar gaan we vanavond rijden? :)

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:46:
Waar gaan we vanavond rijden? :)
Ik zat echt nét te kijken. Road Atlanta - Full Course is het vanavond.

CPU's en GPU's ontleed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:50
Had ik dankzij de TCR Audi sinds jaren weer een opwaartse lijn in SR en iRating te pakken, 1 weekendje met wat andere auto's rijden en alles is weer weg.

Te beginnen gisteren met de Audi 90 GTO op de Nordschleife. Een combinatie die al lastig genoeg is, dus gewoon op 90% cruisen en wachten op foutjes van anderen was de bedoeling. 1e doorkomst Flugplatz ging dat al mis, ik kwam met de landing met 1 wiel in het gras waardoor ik de bocht niet meer haalde en via het gras moest. Dat kwam op zich niet verkeerd uit, want er waren nog meer auto's gespind die het circuit blokkeerden. Aangezien ik toch al in het gras zat, kon ik daar dus mooi om heen. Maar niet gerekend op één van de gespinde auto's die het circuit weer vrij wilde maken, en in zijn goede bedoeling dus achteruit het gras op reed. Waar ik dus al reed... 35 minuten tow/repairs. Maar race van 60 minuten dus ik heb nog wel wat rondjes kunnen maken en het één en ander terug winnen.

Vandaag ILMS op COTA met de Porsche GTE. Niet mijn favoriete circuit, en dat vertaalde zich ook wel naar iets te veel wieltjes buiten de baan. De auto's voor mij crashen bij opkomen rechte stuk, wederom een brokkenpiloot die hem in zijn achteruit zet en mij vol in de flank raakt. Die eerder genoemde op de Nordschleife kon ik nog begrijpen, dit was gewoon een domme lompe actie. Met een krabbende auto naar de pits gereden en ook daar weer wat incs opgepikt. Reparatietijd viel best mee, dus met een paar rondjes achterstand weer de baan op. Uitgerekend vlak voor de deur van mijn vriend die deze lange pitstop veroorzaakt had. Bij het aanremmen van de hairpin doet hij een divebomb waarmee hij nooit de bocht kon halen maar wel mij wederom raakte. Klein beetje karma was het wel dat niet alleen ik, maar ook hij daar een DQ mee pakte.

Vervolgens met dezelfde Porsche GTE IMSA op Road Atlanta, één van mijn favoriete circuits. Qualy rondje ging erg lekker maar ik blokkeer mijn wiel iets bij het aanremmen van de chicane. Momentum kwijt voor dit rondje, maar ook in de aanloop naar de nieuwe. Het rondje was gelukkig wel clean, maar wel 1,5sec trager dan waar ik naar onderweg was. Wat het verschil tussen een p6 en een p29 was. Dan kun je wel sneller zijn, maar met p1 tm p30 binnen 2,3sec wist ik al dat ik in de race niet zomaar even naar voren ging rijden. Dus maar weer een afwachtende houding aannemen. En dat werd beloond, de ene na de andere vloog er af en binnen 5 ronden had ik 10 plaatsen gewonnen. Helaas kreeg mijn voorganger in bocht 1 een tankslapper en had nog meer ruimte nodig om te corrigeren dan ik hem gaf/kon geven. Op mijn dak en met een tow en wat reparaties terug naar de pits. 4 rondjes mee verloren dus meer dan een 18e plek zat er niet in. En als ik dan zie dat de auto die achter mij op p31 begon, 10e is geworden. Daar ergens had ik ook moeten eindigen...

Komende tijd moet ik het dus toch maar gewoon bij de TCR Audi houden, dat gaat mij beter af.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond (Dorien is jarig) en morgen (Op reis) ben ik er niet bij. Veel plezier allemaal.

• bsty
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22-10 13:36

bsty

Bart J

Sinds vandaag weer iRacing opgepakt. Na wat speurwerk op het internet en na zelf het een en ander te proberen, had ik de FFB aardig naar wens voor de Porsche Cup. Toen ik daarna de Ferrari GT3 ging proberen was het ineens totaaaaal anders. In de bochten en ook in langzame bochten was het extreem zwaar.

Ik heb een OSW Simucube V1 30Nm en zelfs met ingame Max force 200 was het stuur nog veel zwaarder in de Ferrari dan met een Max Force van 80 Nm in de Porsche. Enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11 12:57
Lekker geraced met Ruud en Arjan.

Kwam Arjan maar niet voorbij...

Er wel 10 keer naast gezeten op het einde rechte stuk, maar durfde net niet later te remmen. Rechtdoor schieten en je tegenstander er af tikken is ook een beetje sneu :)

Maar eens uitzoeken waar het rempunt ligt als je links rijdt.

Was weer leuk.

(My iRacing)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
bsty schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:02:
Sinds vandaag weer iRacing opgepakt. Na wat speurwerk op het internet en na zelf het een en ander te proberen, had ik de FFB aardig naar wens voor de Porsche Cup. Toen ik daarna de Ferrari GT3 ging proberen was het ineens totaaaaal anders. In de bochten en ook in langzame bochten was het extreem zwaar.

Ik heb een OSW Simucube V1 30Nm en zelfs met ingame Max force 200 was het stuur nog veel zwaarder in de Ferrari dan met een Max Force van 80 Nm in de Porsche. Enig idee hoe dit kan?
Vreemd. Ik heb een bandbreedte van ik denk max 5-15 nm in iRacing die ik gebruik met dezelfde apparatuur. Ik heb wel de SC op 60% staan ;)
Enkel bij de dallara schroef ik de boel ver terug naar 150 of zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jimmy J.
Haha nou, dat was me mijn eerste avondje wel!
Heat 1 vergeten de Audi in de 1 te zetten bij de start. Kan uit betrouwbare bron vertellen dat het niet heel vlot gaan in de neutraal.
Heat 2 deed ik een Raikkonentje door iets te weinig rem te gebruiken, waardoor de auto iets naar voren schoot voor de lichten op groen waren. Als kers op de taart bij het inlossen van de stop & go door onwetendheid van het pit-systeem ook maar gelijk nieuwe banden en 50L getankt in Lap 2... Topper!

In de kwalificatie zat ik lekker in het middenveld, maar qua racepace kom ik iets te kort nog.

• raffie1999
bsty schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:02:

De FFB van de Porsche is een stuk lichter door de stuurbekrachtiging. Deze heeft de Ferrari dan weer niet.

Ook kan FFB veranderen per setup dingen zoals Toe, Camber etc.

• Phydomir
  • Laatst online: 06:57

Phydomir

Dennis

raffie1999 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:03:
[...]

De FFB van de Porsche is een stuk lichter door de stuurbekrachtiging. Deze heeft de Ferrari dan weer niet.

Ook kan FFB veranderen per setup dingen zoals Toe, Camber etc.
Ik weet het niet zeker maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Ferrari GT3 geen stuurbekrachtiging heeft.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Arfman
elknic schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 22:25:
Lekker geraced met Ruud en Arjan.

Kwam Arjan maar niet voorbij...

Er wel 10 keer naast gezeten op het einde rechte stuk, maar durfde net niet later te remmen. Rechtdoor schieten en je tegenstander er af tikken is ook een beetje sneu :)

Maar eens uitzoeken waar het rempunt ligt als je links rijdt.

Was weer leuk.
Jup, leuk geraced, maar je was wel erg voorzichtig :)

Kwam helaas echt absoluut niet rond op deze baan. Kwalificatie ging nog redelijk (ergens in het middenveld) maar racepace was dramatisch. Na 15 minuten waren de banden gekookt ofzo, ik had mega onderstuur bij insturen en was 1.5 seconde per ronde langzamer dan mijn Q tijd (die al niet denderend was). Als Nico me in had gehaald had ik hem never nooit bij kunnen houden. Komt nog eens bij dat ik weer last had van m'n linkerbeen ondanks dat ik nu met schoenen racete en de pedalen tijdens P en tussen de races door nog had verzet. Ik weet het niet meer, misschien moet ik mijn Fanatec CSL LC pedalen maar weer terugzetten ofzo ...

• raffie1999
Phydomir schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:12:
[...]

Ik weet het niet zeker maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de Ferrari GT3 geen stuurbekrachtiging heeft.
Kan ook. Downforce speelt ook een rol in hoe zwaar je stuur voelt. GT3 heeft veel meer downforce dat een pcup car.

• Jimmy J.
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe het zit met brandstof? Ik heb gisteren dus gekwalificeerd met 50L, omdat met minder mijn setup 'failed' en ik durfde niet zomaar de setup om te gooien door met de rijhoogte te gaan kutten. Vind het erg raar dat ik wel mag starten met 50L, maar niet kan starten met 45L, maar als ik richting het einde van de race op 5L zit met diezelfde setup is er niks aan de hand? Erg raar. Hoe doen mensen dat hier qua quali/race setup?

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jimmy J. schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:45:
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe het zit met brandstof? Ik heb gisteren dus gekwalificeerd met 50L, omdat met minder mijn setup 'failed' en ik durfde niet zomaar de setup om te gooien door met de rijhoogte te gaan kutten. Vind het erg raar dat ik wel mag starten met 50L, maar niet kan starten met 45L, maar als ik richting het einde van de race op 5L zit met diezelfde setup is er niks aan de hand? Erg raar. Hoe doen mensen dat hier qua quali/race setup?
Noteren hoe hoog de auto staat met 50L. Benzine eruit en dan de rijhoogte aanpassen zodat deze hetzelfde is als met 50L. Bij vrijwel elke auto levert dit vergelijkbaar rijgedrag op. Er zijn ook auto's waarbij je de benzine eruit kan halen zonder dat de tech failed. Dan zal alleen de voor of achterkant meer omhoog gaan dan de andere kant en dat kan het rijgedrag van de auto enorm veranderen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:19:
[...]
Na 15 minuten waren de banden gekookt ofzo, ik had mega onderstuur bij insturen en was 1.5 seconde per ronde langzamer dan mijn Q tijd (die al niet denderend was).
Zo herkenbaar! Of het nu de slijtage is; of dat de banden te heet worden (of de combi van beide) ben ik nog niet uit. Ik had voor de hoofdrace nog wat aan m'n auto gesleuteld en dat had ook niet bepaald geholpen denk ik achteraf. Het is ook een stuk warmer (15 graden ong) dan op Donnington.
Ik had nog wat rondjes met Bas meegekeken na de race maar kon zo niet zien waar nu het verschil vandaan komt. Ben wel benieuwd wat hij nog over had aan bandjes op het einde.

Ik had voor de hoofdrace nog even gespiekt; maar m'n eigen setup zit best dicht tegen de VRS setup aan. Het verschil zit 'm dan ook vooral tussen het stuur en de stoel.

Hebben andere mensen dit ook? Ik heb sinds de patch het ABS feedback niet meer in m'n stuur. Met als gevolg dat ik steeds te hard rem en misschien hierdoor de banden oprook.

CPU's en GPU's ontleed!

• raymondw
Jimmy J. schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:45:
Maak zelf een setup voor 15L en een setup voor 50L.
Meestal kun je beginnen door er 15L in te laten, maar bij veel auto's veranderd de stand van de cambers etc ook.
En aangezien 35L ook een kilo of 35 scheelt is het raadzaam ook hier rekening mee te houden.

• Jimmy J.
raymondw schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 10:45:
[...]

Maak zelf een setup voor 15L en een setup voor 50L.
Meestal kun je beginnen door er 15L in te laten, maar bij veel auto's veranderd de stand van de cambers etc ook.
En aangezien 35L ook een kilo of 35 scheelt is het raadzaam ook hier rekening mee te houden.
Dan nog blijft het raar dat 48L een 'failed tech' geeft, 50L niet, maar dat de auto het toch prima doet richting het einde van de race met een lege tank. Ik vind het ook raar dat als mijn 'kwalificatie auto' heerlijk rijdt, ik niet zomaar 50L erbij kan gooien en dan een fijne auto heb richting het einde van de race, want ik mag dan niet eens starten met die auto volgens het spel, zonder de wielophanging aan te passen.

Vreemde manier van setup instellen en ben dit in nog geen enkele andere sim tegenkomen zo.

• raymondw
@Jimmy J.
Dat is niet raar, je moet aan bepaalde regels voldoen om te starten.
Er word niet gekeken naar het eindresultaat.
Met 50L zit je achter op bv 93 hoogte met 48L zit je op 93.5, dat is dan niet toegestaan.

Als je in een qualy auto er 35L bijdoet, is 35kg, verander je de hele wegligging en zou je een voordeel kunnen hebben van een lagere auto dan toegestaan.
Dus zo gek zijn die regels niet.

Dat je niet ergens tegen bent gekomen ligt misschien aan de (oudere) sims die je gebruikt
ACC heeft het iig : link
Even heel kort gezocht, maar RF2 schijnt ook iets te hebben

• Arfman
Luckeh schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 09:56:
[...]

Zo herkenbaar! Of het nu de slijtage is; of dat de banden te heet worden (of de combi van beide) ben ik nog niet uit. Ik had voor de hoofdrace nog wat aan m'n auto gesleuteld en dat had ook niet bepaald geholpen denk ik achteraf. Het is ook een stuk warmer (15 graden ong) dan op Donnington.
Ik had nog wat rondjes met Bas meegekeken na de race maar kon zo niet zien waar nu het verschil vandaan komt. Ben wel benieuwd wat hij nog over had aan bandjes op het einde.
Ik had voor nog rond de 77% over. Vergeten te onthouden hoe warm de banden waren. Was niet meer mee te rijden eigenlijk, ik moest zo godallejezus langzaam de bochten in dat het bijna gevaarlijk werd. En dan ook nog die $#@!$#@ rig waarin ik maar geen goede houding krijg ... * Arfman is een beetje depri op simracegebied op het moment

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

77% is wel heel weinig. Ik zat op 92% na de quali race en 84% na de hoofdrace. Maar ik de mensen voor in het veld nog wel meer over hadden gezien hun pace. Op Donnington waren de temperaturen een stuk lager en speelde dit niet zo zeer. De vele, snelle rechter knikken maken dit ook circuit hier ook wat lastiger in.

Voor de hoofdrace had ik 10psi meer druk (178 ipv 168) en minder camber gezet om de banden langer te laten leven. Ik reed maar met 2.8 graden camber op de voorwielen.

Als de track temp boven de 40 graden wordt; ga je echt later in de race grote verschillen hebben tussen mensen die zuinig met hun banden omspringen of niet.

CPU's en GPU's ontleed!

• Jimmy J.
De TCR heeft natuurlijk ook makkelijk wheelspin bij het uitkomen van die langzame knik voor het back-straight en de 10A-10B chicane. Mensen die minder enthousiast met hun gas omgaan zullen daar ook veel voordeel uithalen richting het einde van de race.

• BobvK
Ik had aan het einde nog 83% over, maar ik moet zeggen dat ook ik de laatste 2 rondes echt aan het harken was. Tot twee keer toe stuurde de wagen niet meer in bij de bocht voor het rechte stuk. Hierdoor kon Gerben nog makkelijk P4 van mij afpakken.

Mijn iRacing profiel

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Pfff, wat is Road Atlanta een pittig circuit.
Die blinde bocht 2 blijkt toch moeilijker dan gedacht 8)7

Dank @Extera voor de replay (y)

Maurice W wijzigde deze reactie 08-10-2019 00:10 (90%)

Simrig | iRacing | YouTube

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 14-11 18:45
Gisteren 2 perfecte races gereden, vandaag... De eerste race was ik er totaal met mij gedachten niet bij. De tweede race ging een stuk beter, 1 foutje maar nog redelijk kunnen terug komen. Had ik nog enkele rondes gehad ging ik het voor Lucas nog best lastig kunnen maken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

• TonCoronel
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14-11 14:41
Maurice W schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 22:35:
Pfff, wat is Road Atlanta een pittig circuit.
Die blinde bocht 2 blijkt toch moeilijker dan gedacht 8)7

[YouTube: iRacing 19S4 | GoT Audi RS3 TCR Tournament @Road Atlanta]
Dank @Extera voor de replay (y)
Check even 1.34 van jou fimpje.... dat was de samenvatting van mijn avond :(

Race 2 gestart vanaf P11 nadat ik race 1 zelfstandig 2x spinde.. in de eerste ronde van P11 naar P6 naar.... een beschadigde auto en P13 waarmee ik minimaal 0,5-0,8 seconde per ronde mee verloor.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
TonCoronel schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:42:
[...]

Check even 1.34 van jou fimpje.... dat was de samenvatting van mijn avond :(
Ik zag het gebeuren, dat is idd balen.
Misschien toch de kleur van je Audi aanpassen ;) ....iets met een stier en rode lap (geintje)

PS. ik hoor trouwens dat mijn CrewChief de weg kwijt is (replay is van iemand anders)

Simrig | iRacing | YouTube

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik ben het gekut helemaal zat!!

Ik heb een nieuwe microfoon aangeschaft

CPU's en GPU's ontleed!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luckeh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:

Wat zei je? je klinkt heel ver weg :+

• Arfman
Luckeh schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:06:

Ik heb hetzelfde gehad, jaren terug. Speciaal toen een UltraGamer Turbo OC XXL Special Edition (:+) headset aangeschaft ... om er achter te komen dat het aan mijn audiodriver lag -O- 100 euro down the drain, lol.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Sorry als dit offtopic is; maar aangezien we dit seizoen TCR rijden wil ik dit toch even sharen.
De TCR klasse met benzine motoren is FWD only. Tot ergernis van velen right?

Nou, er komt ook een FIA TCR klasse met electrische aandrijving. De auto's hebben 4 motoren en max. 492KW (670pk). De normale TCR klasse heeft ca. 350pk. Ze zijn dus AWD.

De ETCR is wel 400kg zwaarder, voornamelijk dankzij een 500kg battery pack. Ondanks het gewicht, maar dankzij het vermogen is de 0-100s snelheid 1.3s sneller dan de normale FWD TCR. 0-200 zelfs een dikke 4s.

Cupra ETCR:

Video van de Hyundai Veloster ETCR (inclusief geluid).

CPU's en GPU's ontleed!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat geluid.. :(

• PatrickPost1972
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11-11 14:26
Ja niet om aan te horen die klereherrie :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:33

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

Luckeh schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 09:43:
Sorry als dit offtopic is; maar aangezien we dit seizoen TCR rijden wil ik dit toch even sharen.
De TCR klasse met benzine motoren is FWD only. Tot ergernis van velen right?

Nou, er komt ook een FIA TCR klasse met electrische aandrijving. De auto's hebben 4 motoren en max. 492KW (670pk). De normale TCR klasse heeft ca. 350pk. Ze zijn dus AWD.

De ETCR is wel 400kg zwaarder, voornamelijk dankzij een 500kg battery pack. Ondanks het gewicht, maar dankzij het vermogen is de 0-100s snelheid 1.3s sneller dan de normale FWD TCR. 0-200 zelfs een dikke 4s.

Cupra ETCR:
[Afbeelding]

Video van de Hyundai Veloster ETCR (inclusief geluid).
[YouTube: Hyundai Veloster N ETCR Electric Race Car]
Ik heb toevallig de Cupra virtueel mogen proberen op de IAA. Ze hadden twee sims staan met deze auto. Het was wel even wennen.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Niellie41 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:30:
[...]

Ik heb toevallig de Cupra virtueel mogen proberen op de IAA. Ze hadden twee sims staan met deze auto. Het was wel even wennen.
AWD is natuurlijk al compleet anders rijden, plus dat electrisch natuurlijk ook wel raar is, omdat je al meteen vol koppel hebt. Zou wel benieuwd zijn.

My iRacing | My Simrig

• thijmennabuurs
  • Laatst online: 14-11 12:46
het is en blijft de toekomst helaas, ben erg benieuwd hoe zo'n elektrische cupra rijd in vergelijking met een normale!

Ben sinds vorige week weer begonnen met Iracing. De audi RS3 heeft mij positief verast. Kan met die auto mooi scherp blijven voor mijn races! Enige aanmerking is het opwarmen van de banden. Dat is naar mijn mening heel onrealistisch. hopelijk kan ik de maandag een keer meerijden met de league!

Twitch.tv iRacing Profiel Website

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 06:58
thijmennabuurs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:59:
het is en blijft de toekomst helaas, ben erg benieuwd hoe zo'n elektrische cupra rijd in vergelijking met een normale!

Ben sinds vorige week weer begonnen met Iracing. De audi RS3 heeft mij positief verast. Kan met die auto mooi scherp blijven voor mijn races! Enige aanmerking is het opwarmen van de banden. Dat is naar mijn mening heel onrealistisch. hopelijk kan ik de maandag een keer meerijden met de league!
Waar baseer je op dat het opwarmen van de banden onrealistisch is? Eigen ervaring? .

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:59:

Leuk als je weer meedoet!
@Loondijke Er is geen enkele raceauto te vinden In real life die zo weinig grip heeft als bv de Audi als je uit de pits of vanaf het grid start. Echt totaal onrealistisch.
Toch @thijmennabuurs ?

• NickThissen
Ben ook benieuwd ja Thijmen! Hoe vergelijkbaar is die RS3 met de auto waar jij in rijdt? Ik heb namelijk ook feedback gezien van andere coureurs (wel in de RS3) en die zeiden dat het "spot on" was, en met koud weer zou het zelfs nog langer duren tot de banden goed zijn in het echt.

Maar ik vind het altijd moeilijk om te bepalen hoeveel gewicht ik zo'n mening moet geven. Vaak zijn het mensen die in het echt ervaring hebben maar totaal geen sim ervaring, dan kun je denk ik ook niet goed bepalen of de sim realistisch is. Ik denk dat jij zowel echt als sim genoeg ervaring hebt dus ben wel benieuwd wat jij vind :p
JoepW schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
Er is geen enkele raceauto te vinden In real life die zo weinig grip heeft als bv de Audi als je uit de pits of vanaf het grid start. Echt totaal onrealistisch.
Volgens feedback van real-life RS3 rijders zou het dus wel kloppen... maar ik weet dus niet hoeveel ik dat geloof haha. Want het lijkt me ook raar.

NickThissen wijzigde deze reactie 09-10-2019 13:53 (25%)

Mijn iRacing profiel

• Loondijke
JoepW schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 13:52:
[...]
@Loondijke Er is geen enkele raceauto te vinden In real life die zo weinig grip heeft als bv de Audi als je uit de pits of vanaf het grid start. Echt totaal onrealistisch.
Nogmaals; waar is dit dan op gebaseerd? Heb je dit zelf ervaren of gelezen ergens?

Real-life coureurs zeggen dat het wel klopt en dat het gewoon 5 rondes duurt. Precies wat @NickThissen zegt.

Ik heb uiteraard geen idee, maar als zelfs Lando Norris aangeeft dat het nieuwe tyremodel in iRacing realistisch is.. :P

Loondijke wijzigde deze reactie 09-10-2019 14:05 (15%)

• Niellie41

Niellie41

Thijmen rijdt zelf in een TCR auto (Seat Cupra) in de Supercar Challenge. :)

De ene band is de andere band niet. In de Supercar Challenge rijdt men met Hankooks. In de IMSA Pilot Challenge met Michelins. Dat is de auto waar iRacing de data van heeft. Daarnaast verschilt het ook per serie of de teams de banden mogen voorverwarmen of niet.

Het verschil in banden zag je een tijdje terug heel goed bij IMSA en WEC. ESM reed met beide races mee op COTA, met dezelfde auto, en de Continentals (IMSA) hadden beduidend minder grip dan de Michelins (WEC).

Niellie41 wijzigde deze reactie 09-10-2019 14:26 (81%)

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Loondijke
Niellie41 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:14:
Thijmen rijdt zelf in een TCR auto (Seat Cupra) in de Supercar Challenge. ;)
Al rijden zij op Hankooks en het zal natuurlijk per serie ook weer verschillen of ze banden mogen voorverwarmen of niet.
Ah kijk, dat scheelt :+ . Dat wist ik niet.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@Loondijke Ik heb in het verleden nogal wat kmeters gemaakt in echte raceautos met toyo/hankook/michelin banden en had zonder voorverwarmen nooit zo’n ijsauto als dat iRacing ons geeft.
Zeker moest ik een paar ronden rijden om de banden op de juiste temperatuur te krijgen. Dat is normaal.

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

JoepW schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:33:
@Loondijke Ik heb in het verleden nogal wat kmeters gemaakt in echte raceautos met toyo/hankook/michelin banden en had zonder voorverwarmen nooit zo’n ijsauto als dat iRacing ons geeft.
Zeker moest ik een paar ronden rijden om de banden op de juiste temperatuur te krijgen. Dat is normaal.
Wel grappig dat jij dat totaal anders ervaren hebt. Als ik met nieuwe slicks (gebruikte geven inderdaad net wat meer grip vanuit 0) is het echt op ijs rijden en rij ik echt rustig.

Pas na 3 rondes kunnen we quali ronden rijden. In Iracing gaat dit wel wat vlotter voor mijn gevoel.
Ik vind het dus prima realistisch :)

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Tijn96 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Wel grappig dat jij dat totaal anders ervaren hebt. Als ik met nieuwe slicks (gebruikte geven inderdaad net wat meer grip vanuit 0) is het echt op ijs rijden en rij ik echt rustig.

Pas na 3 rondes kunnen we quali ronden rijden. In Iracing gaat dit wel wat vlotter voor mijn gevoel.
Ik vind het dus prima realistisch :)
Ik wordt wat ouder dus misschien herinner ik me het niet zo goed, maar met name de laterale grip is extreem laag in relatie tot wat de oude man zich kan herinneren ;)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Het zal ook wel afhangen van het type banden.. banden bedoeld voor een F1 auto zijn waarschijnlijk iets anders dan voor zo'n MX5.

• thijmennabuurs
Bij ons zijn de voorbanden dusdanig snel warm dat ik na 1 ronden kan pushen. Wel is het zo dat de achterbanden heel listig zijn. Wat wij dus vaak doen om de achterbanden warm te krijgen is: Uit de pits en meteen weer naar binnen, dan de achterbanden verwisselen met de voorbanden. Dan kan je meteen pushen erna. De voorbanden zijn echt binnen een halve ronde warm. Ik praat nu wel over hankook banden!

Het is logisch dat banden moeten opwarmen maar wat mij verbaast bij de audi is dat deze heel veel onderstuur heeft bij de eerste 3 ronden. terwijl deze naar mijn mening juist enorme overstuur zou moeten hebben. Daar hebben wij met de Cupra vaak last van.

Maar zodra de auto warm is lijkt deze heel veel op de echte TCR.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 17:58:
Bij ons zijn de voorbanden dusdanig snel warm dat ik na 1 ronden kan pushen. Wel is het zo dat de achterbanden heel listig zijn. Wat wij dus vaak doen om de achterbanden warm te krijgen is: Uit de pits en meteen weer naar binnen, dan de achterbanden verwisselen met de voorbanden. Dan kan je meteen pushen erna. De voorbanden zijn echt binnen een halve ronde warm. Ik praat nu wel over hankook banden!

Het is logisch dat banden moeten opwarmen maar wat mij verbaast bij de audi is dat deze heel veel onderstuur heeft bij de eerste 3 ronden. terwijl deze naar mijn mening juist enorme overstuur zou moeten hebben. Daar hebben wij met de Cupra vaak last van.

Well said!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klinkt logisch.

Ik vind die Audi met koude banden nou niet echt "als op ijs" rijden. Je moet gewoon eerder remmen en kunt minder hard de bocht door. Maar op ijs vind ik zwaar overdreven.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 18:19:
Klinkt logisch.

Ik vind die Audi met koude banden nou niet echt "als op ijs" rijden. Je moet gewoon eerder remmen en kunt minder hard de bocht door. Maar op ijs vind ik zwaar overdreven.
Ok, ik moet toegeven dat ik momenteel veel te weinig rij. Dat helpt niet..

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 06:13
Dacht vandaag mijn nieuwe Fanatec CSL elite load cell pedalen te ontvangen. Hebben ze helaas de CSL elite zonder load cell verstuurd. Wachten duurt helaas dus nog langer...

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Net eindelijk eens wat rondjes kunnen rijden in de TCR op Road Atlanta. Ik vind het een eehmm.... aparte auto. Rij op dit moment ook gewoon met de baseline en ik ben waarschijnlijk veel te ruw met dat ding. Krijg hem aardig makkelijk de bocht door. maar pas na een rondje of 2 a 3. Na 6 rondjes merk ik al dat ik mijn banden aan het oproken ben, dus Ik moet echt wennen aan een FWD in iRacing. Heeft iemand een stabiele setup voor mij?

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb voor de eerste 3 races een eigen setup gemaakt. Eentje is in deze thread. Dat is een aardige base setup vind ik.

CPU's en GPU's ontleed!

• Arfman
Net 3e geworden in een practice sessie met de Skip op Oulton. Alleen Julien Auffret en Samuel Libeert voor me moeten laten (2 tiende). O.a. Joel Guez achter me weten te houden. Je hebt er niks aan maar wilde het toch even melden :P

Wel weer heel anders dan die TCR hoor. Lekker gooien en smijten en dat is natuurlijk niet altijd even snel maar het kan wel. Ik heb het idee dat als je dat met de TCR doet het einde bandjes is na een paar rondjes.

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Met de cayman GT4 konden wij idd ook na 1, miss 2 rondes vol pushen. Was wel op Michelin S9 waar me met de cup op N2's rijden.

Binnenkort voor het WEK op Hankooks verplicht volgens mij. Benieuwd wat dat geeft.

Wel mooi zo die verschillen en overeenkomsten tussen sim en het echte werk

• Jimmy J.
Ik denk dat ik dit toch het leukste vind aan iRacing: gisteren in een practice session met de F3 op Laguna Seca, en ineens zie ik daar Daniel Juncadella op P1 staan. Nadat ik eerder Carlos Sainz nét misgelopen was vind ik dit ook wel een leuke bekendheid :p Ben geen shownieuws-liefhebber ofzo, maar dit geeft je toch wel een gevoel van 'the real deal' wat met geen gameplay physic of DD-stuurtje te beschrijven is :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Bij ons zijn de voorbanden dusdanig snel warm dat ik na 1 ronden kan pushen. Wel is het zo dat de achterbanden heel listig zijn. Wat wij dus vaak doen om de achterbanden warm te krijgen is: Uit de pits en meteen weer naar binnen, dan de achterbanden verwisselen met de voorbanden.
In een race?

• thijmennabuurs
haha nee nee, alleen in de vrije training. Voor de race gebruiken wij bandenwarmers voor de achterbanden.

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14-11 16:24
Jimmy J. schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 09:25:
Ik denk dat ik dit toch het leukste vind aan iRacing: gisteren in een practice session met de F3 op Laguna Seca, en ineens zie ik daar Daniel Juncadella op P1 staan. Nadat ik eerder Carlos Sainz nét misgelopen was vind ik dit ook wel een leuke bekendheid :p Ben geen shownieuws-liefhebber ofzo, maar dit geeft je toch wel een gevoel van 'the real deal' wat met geen gameplay physic of DD-stuurtje te beschrijven is :)
Ik ben in de GTE (IMSA of iLMS) al een paar keer Nickii Thiim tegen gekomen in de practice, vind dat wel leuke details :+

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Don2one
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 00:20
Rijdt iemand toevallig de VRS sprint series of the AMG. Heb namelijk een veel beter setup nodig ;)

iRacing

• ZFLaSH
Wil dit weekend weer eens kijken of ik er wat tijd in kan stoppen om die TCR onder de knie te krijgen. Kost me wat tijd om weer te wennen als je net uit de Skip of de F3 stapt.

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 14-11 18:19
Riqy schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 16:18:
[...]

Ik ben in de GTE (IMSA of iLMS) al een paar keer Nickii Thiim tegen gekomen in de practice, vind dat wel leuke details :+
Gisteren toevallig Nickii nog op twitch gekeken. Ik lig altijd in een deuk tijdens zijn streams.
Lekker maf :D

iRacing Profiel

• raffie1999
Don2one schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 18:22:
Rijdt iemand toevallig de VRS sprint series of the AMG. Heb namelijk een veel beter setup nodig ;)
Audi > AMG maar goed.

Voor setups kan je het best een sub nemen. Craigs setup shop, Pure driving school. VRS. etc

• ZFLaSH
Na een bak rondjes in de TCR gereden te hebben is me wel duideijk dat ik niet competatief ben in dat ding. Zal eens een keer een race rijden, maar ik ben bang dat dit ding door mij niet veel gereden zal worden.

• Niellie41

Niellie41

Morgen start een nieuwe periode voor de NEO Endurance league. Dit wordt het 6e seizoen van ons endurance kampioenschap. Dit seizoen is het allemaal een beetje anders.

Vanaf morgen begint het eerste seizoen van de 24H SERIES ESPORTS competitie. De officiële simracing serie van de 24H SERIES.

Vandaag heb ik de spotter guide afgemaakt en gepubliceerd.

Ik vind dit wel de beste versie tot nu toe. :)
Je kan de spotter guide in PDF en JPG downloaden van https://neo-endurance.com/spotterguide/

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 23:31:
Morgen start een nieuwe periode voor de NEO Endurance league. Dit wordt het 6e seizoen van ons endurance kampioenschap. Dit seizoen is het allemaal een beetje anders.

Vanaf morgen begint het eerste seizoen van de 24H SERIES ESPORTS competitie. De officiële simracing serie van de 24H SERIES.

Vandaag heb ik de spotter guide afgemaakt en gepubliceerd.

[Afbeelding]

Ik vind dit wel de beste versie tot nu toe. :)
Je kan de spotter guide in PDF en JPG downloaden van https://neo-endurance.com/spotterguide/
Spannend Niel!
Veel succes, dat het een mooie race mag worden! d:)b
En mooie guide! (y)

• FrankTM
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-11 13:41
Gisteren derde geworden in de AM klasse van DGFX :)

6 uur lang op COTA in een GT3 tussen het geweld van LMP1s, HPDs en GTEs :9
Het was zeker niet makkelijk.

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Helaas er vanavond weer niet bij. :'(

• diknmuis
Kan het zijn dat de geplande sessies voor vanavond en morgen met de verkeerde lay-out zijn ingesteld? Club ipv GP?

iRacing Profiel

• BobvK
diknmuis schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 19:26:
Kan het zijn dat de geplande sessies voor vanavond en morgen met de verkeerde lay-out zijn ingesteld? Club ipv GP?
Ja dus :P ach ja, kan ook eens leuk zijn

Mijn iRacing profiel

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En even ontopic verder:
@NickThissen @JoepW Ik zie dat in het iRacing schema staat dat we in week 6 de Club layout van Barcelona zouden rijden. Dat is wel een heul kort rondje (+/-42s oid). Op het TCR forum is twee weken terug hier ook een discussie over geweest en is het schema veranderd naar de Grand Prix layout. Rijden wij ook de Grand Prix layout?

edit:
Staat al op de Grand Prix layout! :D
We rijden toch op de korte layout?!?

CPU's en GPU's ontleed!

• NickThissen
Oh, sorry... Ik sta op oktoberfest kan er ff niks aan doen :+ is het te doen? Dan rijden we gewoon morgen weer kort? :p

Mijn iRacing profiel

• Arfman
Nah is niet echt een racebaan baantje met deze auto denk ik, maar het is niet anders. Kiek'n wat 't wödt ;)

EDIT: ik krijg alweer pijn in m'n been na 35 minuten. Ik ga op zoek naar een andere rig :(

Arfman wijzigde deze reactie 13-10-2019 20:41 (30%)

• diknmuis
NickThissen schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 20:19:
Oh, sorry... Ik sta op oktoberfest kan er ff niks aan doen :+ is het te doen? Dan rijden we gewoon morgen weer kort? :p
Wel na enkele rondjes heb ik ongeveer hetzelfde gevoel alsof ik een nachtje stevig zou doorzakken op oktoberfest :+

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 202 ... 206 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True