Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 200 ... 206 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De staande starts zijn leuk. Moeten ze in de echte serie ook doen.

CPU's en GPU's ontleed!

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:05
Heel lang geleden dat ik nog zo'n intense races heb gereden. Mijn practice tijd was zeer goed, qualy heb ik een off-track in de laatste ronde waardoor ik 2 plaatsen laat liggen. In de eerste race enkele ronden zwaar in gevecht tot ik rem met een wiel op het gras, gelukkig niemand mee genomen want we zaten daar met 4 man zeer close. Tweede race, een half uur constant in gevecht waardoor we natuurlijk ook wat de aansluiting verliezen. Racen op de millimeter zonder contact, top.

edit: is dat sinds de update vorige week dat je nu niet meer in z'n 2 kan starten?

diknmuis wijzigde deze reactie 23-09-2019 22:46 (8%)

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-11 15:45

derx666

mecker ende blaet

De 2e keer ging het beter, de eerste start verloor ik 6 plaatsen ofzo :)

My iRacing | My Simrig

• Wesc010
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 24-09 19:18
Kon er vanavond helaas niet bij zijn maar ik ben voor @Extera beetje aan het rommelen geweest met dit als resultaat

https://www.tradingpaints...07/Audi-RS3-LMS-TCR-Cisco

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09:12

Linc

mzzl

Waren weer leuke races, jammer dat ik er af getorpedeerd werd in de 2e race, maar toch nog leuk terug kunnen vechten.

Nieuwe Virtual Motorsport livery:
http://www.slobmotorsport.nl/images/iracing/1.jpg

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Linc schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:59:
Waren weer leuke races, jammer dat ik er af getorpedeerd werd in de 2e race, maar toch nog leuk terug kunnen vechten.

[Afbeelding]
Wel een mooie Audi daar in de achtergrond :P

My iRacing | My Simrig

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:48
Beetje jammer van race 2.. race was echt direct afgelopen en een beetje onnodig hoe het gebeurde..

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Jimmy J.
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:20
Ik had een satefy rating van 2.74 (pas 3 races gedaan) en deed zonet m'n 4de race. In practice 2x een track limit. De quali (pole) en de race volledig clean uitgereden (constant op 0,5 of minder van een tegenstander), kijk ik... SR terug naar 2,53.

Wat mis ik?

iRacing Profiel - www.wecapture.nl

• DarkPino
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-11 22:05
Ja toffe races gehad, zat echt weer idioot dicht bij elkaar. Eerste race eigenlijk tweede geworden (wat ik echt wel netjes vond) en tweede race 4e, al met al een leuke avond gehad!

iRacing Profiel

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:53
Race 1 helaas eraf getikt, daarna geen pace meer.

Ik had race 2 een valse start met een stop and go als gevolg :'(
Jammer! Had graag met het achterhoede gevecht mee gedaan!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Wederom een goeie start waarna ik op P7 de kop van het veld nét kon volgen (althans dat dacht ik).
Helaas "schrok" ik in de 2de ronde van iemand voor me waardoor ik nogal klunzig zelf de muur in ging :O
Daarna wederom fair close racing in het achterveld met @iXiro en @RoelTM46 d:)b
Op naar Donington Park !

Simrig | iRacing | YouTube

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-11 07:58
Ik hou de boot nog even af om mee te doen. Sinds de laatste patch heb ik Recenter issues en dat zorgt ervoor dat ik nauwelijks een race kan rijden. Als dit gebeurt is dan kans aanwezig dat ik ineens dwars in een auto zit en dan wil ik niemand benadelen :(.

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:08

BM

Moderator Spielerij
Ik ga eens goed nadenken of ik komende week nog aanhaak. Merk dat ik er eigenlijk bijzonder weinig lol uit haal. Ergens valt het kwartje to-taal niet, en dan word het een bijzonder frustrerende auto. Helpt ook niet dat je dan op TS mensen hoort klagen over hoe traag ze wel niet zijn, terwijl ze alsnog anderhalve seconde per ronde harder gaan dan ikzelf :P :'(

Geloof dat ik mijn tijd dan liever spendeer aan een auto waar ik wel wat gevoel mee heb (lees: elke niet FWD auto :p)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• ewold
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 15-11 23:00
Rijdt ook geen supertijden maar eerste race was leuk , wat hindernissen onderweg vermijden van auto's die hun neus naar de verkeerde kant hadden gezet, uiteindelijk 10e geworden maar onder de 1.22 kwam ik niet.
Tijdens de 2e warmup oproep van het werk ( elke maand een weekje wachtdienst ) dus de 2e race gemist terwijl het eigenlijk niet dringend was maar dat zie je pas als de laptop is opgestart.

Volgende weken zal het waarschijnlijk enkel zondag zijn, squash op maandagavond begint weer.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19:12

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:19:
Ik had een satefy rating van 2.74 (pas 3 races gedaan) en deed zonet m'n 4de race. In practice 2x een track limit. De quali (pole) en de race volledig clean uitgereden (constant op 0,5 of minder van een tegenstander), kijk ik... SR terug naar 2,53.

Wat mis ik?
Ik mis context.
Misschien handig om een link naar je profiel te plaatsen?

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• ZFLaSH
Is die TCR zo'n verschrikking om in te rijden dan? Heb er zelf nog niets mee gereden, dus ik heb geen idee.

• ewold
ZFLaSH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:29:
Is die TCR zo'n verschrikking om in te rijden dan? Heb er zelf nog niets mee gereden, dus ik heb geen idee.
Dit is een beetje subjectief zoals elke auto natuurlijk, voor de ene werkt hij , de andere vind het niets...

Ik vind hem wel leuk al ben ik eerder bij het groepje hekkensluiters, het is anders door de FWD en is naar mijn mening soms ook wispelturig in de remzone ( slingeren ). Ook met het nieuwe bandenmodel heb je de eerste rondes veel meer onderstuur en moet je rekening houden met de koude banden.

Anderzijds is het ook een tank , je kan al eens een door 2 door actie hebben zonder direct een 4X te krijgen of schade te hebben waardoor het close racing aspect van de touring cars ook wel naar boven komt.

ewold wijzigde deze reactie 24-09-2019 08:43 (14%)

• RoelTM46
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 15-11 07:43
[b]Maurice W in "iRacing 2016-2019"
Daarna wederom fair close racing in het achterveld met @iXiro en @RoelTM46 d:)b
Je filmpje staat op private.

Maar ons gevecht achterin was inderdaad wel wat deze auto leuk maakt, heb me erg vermaakt dat deel van de avond. :) Voor de rest twijfel ik ook of ik nog vaker mee doe, ik kan me bijvoorbeeld wel vinden in de reactie van @BM. Als je met een groepje bij elkaar zit is het geweldig, maar al het andere zit ik toch niet echt van te genieten.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Niet online
RoelTM46 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:52:
[...]

Je filmpje staat op private.

Maar ons gevecht achterin was inderdaad wel wat deze auto leuk maakt, heb me erg vermaakt dat deel van de avond. :) Voor de rest twijfel ik ook of ik nog vaker mee doe, ik kan me bijvoorbeeld wel vinden in de reactie van @BM. Als je met een groepje bij elkaar zit is het geweldig, maar al het andere zit ik toch niet echt van te genieten.
Staat weer online (y)

• Jimmy J.
JoepW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ik mis context.
Misschien handig om een link naar je profiel te plaatsen?
Ah sorry, ben er al achter! Ik kreeg zo'n +0,6 SR erbij voor m'n laatste race, maar omdat ik ook uit de Rookie klasse promoveerde, ging ik ook -1 achteruit. Wist niet dat dat gebeurde bij de overstap naar een nieuwe class :)

Zat even te kijken wat het mij kost om aan te sluiten bij de Tweakers cup, maar omdat ik nog geen enkele content heb, kom ik uit op $135,- Dat is toch wel even slikken. Zuur dat je geen testrondje kan maken voordat je een auto koopt. In Project Cars lagen FWD auto's mij niet echt. Zou toch jammer zijn als je 12 dollar uitgeeft en het echt een draak van een auto blijk te vinden.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 08:29:
Voor close racen is hij best leuk. Ik maak dit seizoen gewoon af.
Qua rijden is het nogal anders dan een RWD. Dat vergt gewenning en veel gemopper dus :)

Ik hielp m'n eigen race #1, en die van Marcel, om zeep door super te starten maar daarna te snel van m'n lijn af te gaan vorodat ik de auto helemaal voorbij was. Race #2 was erg leuk, omdat Marco voorop reed bleef het veld erg dicht bij elkaar. Lag lange tijd op P5 geloof ik; maar raakte daarna in gevecht met Bjorn, Hans en Nick waardoor we de aansluiting verloren.

Close racen is erg leuk, maar als ik binnen 0.3s achter recht iemand rijdt kan ik m'n rempunten niet meer goed inschatten en ga ik op safe spelen meestal. De kink is erg lastig - helemaal als je de binnenste kerb niet kunt zien vanwege de auto voor je.

CPU's en GPU's ontleed!

• ZFLaSH
OK, zal kijken of ik hem ga aanschaffen deze week en wat testruns doen. Hopelijk fixen ze snel de VR issues zodat ik met een gerust hart een race kan rijden.

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14-11 11:12
Jimmy J. schreef op maandag 23 september 2019 @ 23:19:

Wat mis ik?
Ik snap het ook niet altijd. Won laatst zelfs een race (23/24 laps op nr 1 gereden), 1 inc, en dan -0.12 SR ..

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:11

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

ISaFeeliN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:59:
[...]

Ik snap het ook niet altijd. Won laatst zelfs een race (23/24 laps op nr 1 gereden), 1 inc, en dan -0.12 SR ..
Safety Rating is niet gekoppeld aan je positie. Als je in een lagere klasse rijdt dan je licentie (bijv. je rijdt in de rookie MX5 serie met een A licentie), dan tellen incs zwaarder.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Linc

Linc

mzzl

Zoals ik al op Teamspeak zei, is wat mij betreft de Audi TCR op het moment 1 van de fijnste auto's in iRacing. Maar dat is makkelijk praten als je snel bent met een auto.

Wat ik zag bij veel mensen is dat ze veel te vroeg en zacht remmen. Je kan best hard remmen als je maar het stuur recht houdt. En je moet de bocht in remmen, dus zodra je gaat insturen de rem iets loslaten, maar wel vast blijven houden tot de apex. En dan weer voorzichtig op het gas gaan, totdat je zeker weet dat je vol gas kan gaan zodat je de bocht nog haalt.

En mocht je nou toch te hard hebben geremd met insturen en dreigt dwars te gaan, tegensturen en iets gas geven, dan zou hij weer in balans moeten komen En als hij echt volledig dwars gaat, vol gas om hem recht te trekken.

Ik wil eventueel wel even meekijken bij mensen die moeite met de auto hebben volgende week.

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:58

Phydomir

Dennis

ISaFeeliN schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:59:
[...]

Waar je finisht heeft niets te maken met je SR. 1 inc en -.12 SR zou kunnen aangezien het wordt berekend met een gemiddelde van geloof ik je laatste 1000 bochten. Het zou dus kunnen dat er nu een aantal perfecte bochten zijn afgevallen. Helemaal als je al richting de A4.99 gaat wordt het steeds moeilijker om die vast te houden. -0.12 met 1 inc is echter wel vrij veel. Houdt er rekening mee dat incs. in de Q sessie voor de race ook (voor 50%) mee tellen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Niellie41 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:08:
[...]

Safety Rating is niet gekoppeld aan je positie. Als je in een lagere klasse rijdt dan je licentie (bijv. je rijdt in de rookie MX5 serie met een A licentie), dan tellen incs zwaarder.
Dit is niet waar. Telt even zwaar. Echter zijn de races vaak korten dus lijkt het zwaarder. 4 incs in een race van 15min is natuurlijk een stuk meer dan 4 incs in een race van een uur.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• ewold
ZFLaSH schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:56:
OK, zal kijken of ik hem ga aanschaffen deze week en wat testruns doen. Hopelijk fixen ze snel de VR issues zodat ik met een gerust hart een race kan rijden.
of ff wachten op de volgende keer de testservers op zijn. Dan kan je gratis met alle auto's rijden als hem gedownload hebt. Geen idee echter wanneer de volgende patch gaat zijn.

Over de SR,had vorige week een F3 race met staande start waarbij het halve veld in de lower split tussen de 90 en 180 rondspinde bij de start, heel de baan geblokkeerd voor mij, ik sta ff stil te wachten , rijden ze er vanachter op , 2 autos geraakt, de muur , offtrack, wagen kapot voor T1. Resultaat -.0.76 SR en -100 IR voor iets waar je zelf weinig aan kan doen. 2e race p6 vertrokken , wagen voor mij slipt, ik rem af om er niet op te rijden , de rest klapt op mij, weer -100 IR... volgende race plaats 8 gefinished +14Ir , het gaat wel ff tijd kosten zo om die 2 slechte races goed te maken.

• diknmuis
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:05
Ik vind het een zalige bak maar ik hou dan ook van FWD. Het vergt een andere rijstijl dan RWD en zal misschien wat onnatuurlijk aanvoelen als je enkel met RWD racet. Mede door het nieuwe bandenmodel kun je vaak net iets over de limiet rijden en toch alles opvangen. Zoals @Linc al aanhaalde kun je echt laat remmen met dat ding en hem volledig dicht gooien zolang je recht stuurt, gaat ie dwars gas op de plank (of toch bijna, afhankelijk van de situatie) en tegen sturen.

FWD wagens maken hun kont licht tijdens het remmen maar dat kun je ook in je voordeel gebruiken. Als je dit voelt in harde remzones kun je lichte tegenstuur bewegingen maken en zo wat je gewicht verplaatsen om hem dan de bocht in te gooien.

iRacing Profiel

• Maurice W
  • Niet online
Jimmy J. schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:51:
[...]
Zat even te kijken wat het mij kost om aan te sluiten bij de Tweakers cup, maar omdat ik nog geen enkele content heb, kom ik uit op $135,- Dat is toch wel even slikken.
Je hoeft toch niet alles in 1x te kopen. Begin bijvoorbeeld met 3 items per maand te kopen ofzo. Beetje de kosten spreiden, doe ik ook.

• Maurice W
  • Niet online
diknmuis schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:30:
Ik vind het een zalige bak maar ik hou dan ook van FWD. Het vergt een andere rijstijl dan RWD en zal misschien wat onnatuurlijk aanvoelen als je enkel met RWD racet. Mede door het nieuwe bandenmodel kun je vaak net iets over de limiet rijden en toch alles opvangen. Zoals @Linc al aanhaalde kun je echt laat remmen met dat ding en hem volledig dicht gooien zolang je recht stuurt, gaat ie dwars gas op de plank (of toch bijna, afhankelijk van de situatie) en tegen sturen.

FWD wagens maken hun kont licht tijdens het remmen maar dat kun je ook in je voordeel gebruiken. Als je dit voelt in harde remzones kun je lichte tegenstuur bewegingen maken en zo wat je gewicht verplaatsen om hem dan de bocht in te gooien.
Ik vind de Audi TCR ook top (y)

Gezien het unieke stuurkarakter van FWD wagens denk ik wel dat direct drive wheels hier nog meer voordeel bij hebben. Zelf heb ik een T300 in combinatie met irFFB en heb veel moeite om het onderstuur goed aan te voelen. Heb mijn verlanglijstje voor december al klaar :P

• Jimmy J.
Maurice W schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 10:58:
[...]

Je hoeft toch niet alles in 1x te kopen. Begin bijvoorbeeld met 3 items per maand te kopen ofzo. Beetje de kosten spreiden, doe ik ook.
Dat gaat natuurlijk een beetje lastig, aangezien de aankomende 5 events (4 per maand) (+ de auto) niet in het standaard pakket zitten. Maar ik begin eerst maar eens met de Audi om te kijken of het wat is.

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 16:53
Wat ik met de TCR Audi fijn vind, is om met een vollere tank te rijden. Volgens mij heb ik dan door het gewicht meer druk op de achterkant en is de auto voor mij met name onder het remmen veel stabieler. Qua rondetijd merk ik weinig verschil met een lege tank, dus vaak doe ik de Q ook met race fuel. Misschien een tip om eens te proberen voor mensen die problemen tijdens het remmen hebben.

Ik vind het iig een erg fijne auto om mee te rijden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• BastiaanN
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

BastiaanN schreef op maandag 16 september 2019 @ 13:31:
Sinds vorige week ook maar eens begonnen met iRacing...
Al wel hier gepost, maar nog niet officieel voorgesteld! Mijn naam is Bastiaan, 32 jaar en ik woon in het mooie Hengelo(ooooo) samen met mijn vriendin en een dochter van 6 maanden oud.

Ik ben een fanatieke gamer, al is dat na de geboorte van mijn dochter toch aanzienlijk minder geworden :P in het verleden vooral veel multiplayer shooters gespeeld en af en toe een racing game zoals F1 2017/2018, Assetto Corsa, Project Cars, Dirt etc. Toch altijd weer snel op uitgekeken, racen met de AI wordt toch al snel voorspelbaar en saai en multiplayer is in dat soort spellen meestal gewoon een wreckfest.

Ik ben begonnen met een Logitech Formula Force Ex en daarna heb ik van mijn vader een Logitech G25 gekregen. Deze heb ik o.a. op last van mijn dochter (die werd wakker van het lawaai :+) pas geupgrade naar een G29. Maakt nog steeds lawaai t.o.v. de duurdere stuurtjes maar toch al een stuk stiller dan de G25 en voor de prijs voor mij een prima stuurtje. Nog wel vastgeklemd aan het bureau en met een bureaustoel, dus nog niet ideaal. Wellicht komt er binnenkort nog een Playseat challenge bij en heel misschien als ik mijn vriendin heeeeeel lief aankijk een Valve index, racen op twee 24" schermen is het toch net niet :)

Ik heb mij aangemeld op got-racing, en hoop binnenkort ook gezellig (achteraan) mee te kunnen racen d:)b

iRacing Profiel

• Jimmy J.
Ik heb mij ook nog helemaal niet voorgesteld. Bij deze dan:

Mijn naam is Jim, 29 jaar en woonachtend in Duiven (onder de rook van Arnhem). Op mijn 8ste had ik al mijn eerste stuur (Force Feedback bestond niet, maar dat ding was hypermodern met rumble-functie!) en speelde daar Grand Prix 2 (en later 3) mee. Altijd een fanatiek racegamer geweest, maar ooit de overstap gemaakt naar de consoles. Me daar rijkelijk vermaakt met Gran Turismo, Forza Motorsport, Project Gotham Racing en tussendoor nog even GTR2 op de laptop toen ik tijdens het studeren de console zeer wijselijk in het ouderlijk huis liet staan. Heel wat stuurtjes versleten, en sinds de komst van Project Cars 1 en 2, net als 21 jaar geleden, een Thrustmaster (TX) aangeschaft. Heb een erg gezellig race-clubje op de Xbox One, maar die dunt langzaam uit + de competitie voorin is wat schaars. Ik zocht daarom naar meer, en ben zodoende deze week in iRacing beland.

Zit al iets langer op Tweakers en hoop net als @BastiaanN binnenkort gezellig mee te racen, maar als het aan mij ligt iets verder voorin :+

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18:52
Welkom beiden! En mooie om er weer een wijze uit het oost'n bij te hebb'n :+ (/me woont in Almelo)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Scr33x0r
Ik heb overigens geen replay van het incident, ik denk dat het @DarkPino was met wie ik contact had?

Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, en wat je volgens mij toch echt minder had in andere autos, is dat er iets "te hard" geraced wordt. Ik krijg een beetje raar tikke omdat diegene buiten om in Canada eerder instuurt dan ik, op mijn linksachterscherm en ik sta in 1 x achterstevoren en ga de muur in. Er mag van mij met iets meer "respect" gereden worden en ook zeker iets meer rekening gehouden worden met een foutmarge. Ik kan prima tegen hard en close vechten, maar het moet wel zonder contact kunnen imo.

Wat betreft TCR, vermakelijke auto, vereist wat aanpassingsvermogen, maar trailbraken is prima te doen en wat bas zegt klopt wel. Helaas heb ik dus op zondag de 2k cup, anders had ik 2 dagen mee gedaan, want iets meer kansen om fatsoenlijk te racen en te oefenen.

Scr33x0r wijzigde deze reactie 24-09-2019 14:21 (17%)

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Scr33x0r schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:20:
Ik heb overigens geen replay van het incident, ik denk dat het @DarkPino was met wie ik contact had?

Wat ik persoonlijk een beetje jammer vind, en wat je volgens mij toch echt minder had in andere autos, is dat er iets "te hard" geraced wordt. Ik krijg een beetje raar tikke omdat diegene buiten om in Canada eerder instuurt dan ik, op mijn linksachterscherm en ik sta in 1 x achterstevoren en ga de muur in. Er mag van mij met iets meer "respect" gereden worden en ook zeker iets meer rekening gehouden worden met een foutmarge. Ik kan prima tegen hard en close vechten, maar het moet wel zonder contact kunnen imo.

Wat betreft TCR, vermakelijke auto, vereist wat aanpassingsvermogen, maar trailbraken is prima te doen en wat bas zegt klopt wel. Helaas heb ik dus op zondag de 2k cup, anders had ik 2 dagen mee gedaan, want iets meer kansen om fatsoenlijk te racen en te oefenen.
Ik heb net in een pauze een korte start gemaakt met de standings maken en wat me opvalt is de enorme hoeveelheid inc's. Is ook een indicatie.... :X

• Raimond613
  • Laatst online: 10:14

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:23:
[...]

Ik heb net in een pauze een korte start gemaakt met de standings maken en wat me opvalt is de enorme hoeveelheid inc's. Is ook een indicatie.... :X
Welke incidents worden eigenlijk meegerekend in de standings; alleen die uit de hoofdrace, of ook uit andere sessies?

iracing profile

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:23:
[...]
Ik had er al 6 na amper 200m :X "The kink" op volle snelheid vlak achter iemand is compleet blind en dan ontzettend lastig goed te timen, ik had 'm dus een paar keer goed mis. Dan helpen triples denk ik toch wel iets, ik moest nu reageren op de voorganger en dat duurde wel even voordat ik 't doorhad.

CPU's en GPU's ontleed!

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

Jimmy J. schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:51:
[...]
Zat even te kijken wat het mij kost om aan te sluiten bij de Tweakers cup, maar omdat ik nog geen enkele content heb, kom ik uit op $135,- Dat is toch wel even slikken. Zuur dat je geen testrondje kan maken voordat je een auto koopt. In Project Cars lagen FWD auto's mij niet echt. Zou toch jammer zijn als je 12 dollar uitgeeft en het echt een draak van een auto blijk te vinden.
Zelfde voor mij, zag wel dat als je via paymentwall betaald, je geen taxes betaald... dat scheelt dan weer iets :P

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Raimond613 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 14:28:
[...]

Welke incidents worden eigenlijk meegerekend in de standings; alleen die uit de hoofdrace, of ook uit andere sessies?
Zoals het er nu uitziet (ik ben nog bezig het te vervolmaken) gaat de berekening als volgt werken:

- De winnaar van de sprintrace wordt beschouwd als pole sitter en krijgt daar dus de pole punten voor.
- De incidenten van de sprint race worden niet meegeteld voor de kilometers / inc's.

Maar ik kijk nog of ik de incidents toch niet kan inlezen.
Maar het maakt het model zo ontzettend veel ingewikkelder omdat ik ook al steeds 1 van de twee races van de week moet droppen. Dus kans bestaat dat ik dat dus niet doe...

JoepW wijzigde deze reactie 24-09-2019 15:20 (14%)

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 18:46

Het is dan ook niet makkelijk om in te halen vind ik, lastiger dan in andere auto's. Je kan op de rem wel wat inlopen als je sneller bent, maar op de exit merk ik dat het erg lastig is om de pass dan ook af te maken. Meestal na iemand uitremmen kom je naast elkaar de bocht uit en de buitenbocht is op een of andere manier net zo snel waardoor je vervolgens 4 bochten naast elkaar rijdt. Een contact is dan natuurlijk sneller gemaakt. Daarnaast wil hij onder het hard remmen ook flink zwabberen dus met weinig marge gaat het daar ook sneller mis.

Het is jammer en pech dat in jouw geval meteen een spin volgde. Ik kreeg ook een vergelijkbaar tikje iets eerder en kon hem prima vangen en door rijden.

Mijn iRacing profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ja dat was ik :) Oeps... Verschil was dat we bij ons contact allebei niet eens een 0x kregen.

Ah well...
Wat ik het meest jammere vind op maandag is dat je instapt tegen mensen die er al 2 uur mee gereden hebben, en dan dus op ervaring al een seconde sneller zijn. Ik heb op zondag vaak niet de tijd om ook nog GWT te rijden. Als je dus alleen op maandag rijdt lig je al een behoorlijk stuk achter op de top. Ik kon pas in de 2e race enigszins competitieve tijden rijden tov van degenen die ook al op zondag gereden hadden. En ja dan ben ik te competitief ingesteld om dat niet vervelend te vinden :)

My iRacing | My Simrig

• Scr33x0r
derx666 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:37:
Ja dat was ik :) Oeps... Verschil was dat we bij ons contact allebei niet eens een 0x kregen.

Ah well...
Wat ik het meest jammere vind op maandag is dat je instapt tegen mensen die er al 2 uur mee gereden hebben, en dan dus op ervaring al een seconde sneller zijn. Ik heb op zondag vaak niet de tijd om ook nog GWT te rijden. Als je dus alleen op maandag rijdt lig je al een behoorlijk stuk achter op de top. Ik kon pas in de 2e race enigszins competitieve tijden rijden tov van degenen die ook al op zondag gereden hadden. En ja dan ben ik te competitief ingesteld om dat niet vervelend te vinden :)
Dit vind ik ook inderdaad jammer.. Het idee was, iig voor mij altijd een beetje, instappen zonder oefenen en gaan. Nu begin je 2-0 achter..

@NickThissen het is idd lastig inhalen met deze auto, en als je weet dat het makkelijker fout gaat, misschien moet je dan juist wat meer marge laten? Nahjah, ik zit vind het racen met de auto wel leuk, maar ipv er langs te forceren kan je ook proberen een tactisch spelletje te spelen, daar leer je volgens mij juist beter racen van..

• NickThissen
Volgens mij was Bas de enige in de top 7 ofzo die zondag ook gereden had? Dus dat valt ook wel mee :p

Mijn iRacing profiel

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-11 22:18
Linc schreef op maandag 23 september 2019 @ 22:59:

[Afbeelding]
Nogmaals excuses Bas maar ook Jeroen! Ik ben er gisteravond aardig ziek van geweest dat jullie de dupe waren van mijn onkunde. Door de eerste race wist ik al dat ik by far de langzaamste was die mee reed.Dus wilde juist geen onnodige risico's nemen maar vooral ervaring op doen. Helaas ging dat na een aantal bochten al mis toen ik (achteraf naar de replay te hebben bekeken) toch te laat blijk te remmen met mijn koude banden waardoor mijn wielen blokkeren en doordat het zo close was in de bocht geen kant meer op kon. Helaas niet goed te praten...

Ik twijfel wel of ik andere weken mee ga rijden of eerst extra ervaring op ga doen. Het verschil in snelheid was gisteren wel erg groot en ben zoekende waar dit in zit... Maar het is wel echt een verdomd uitdagend en verslavende game sim:)

iRacing Profiel

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Doubleoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:08:
[...]
Ik twijfel wel of ik andere weken mee ga rijden of eerst extra ervaring op ga doen. Het verschil in snelheid was gisteren wel erg groot en ben zoekende waar dit in zit... Maar het is wel echt een verdomd uitdagend en verslavende game:)
Game?
[roze]Het is een SIM![/roze]

:P

My iRacing | My Simrig

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik wil best donderdagavond as. een oefenserver opzetten om elkaar wat te helpen met de auto.

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:53
Doubleoz schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:08:
[...]
Ik twijfel wel of ik andere weken mee ga rijden of eerst extra ervaring op ga doen. Het verschil in snelheid was gisteren wel erg groot en ben zoekende waar dit in zit... Maar het is wel echt een verdomd uitdagend en verslavende game sim:)
Gewoon mee blijven doen!
De ervaring is echt goud waard, de snelheid komt vast wel!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

JoepW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:16:
Ik wil best donderdagavond as. een oefenserver opzetten om elkaar wat te helpen met de auto.
Nee beter van niet, want dan denken Marco en Arjan dat ze 3-0 achter staan :+

Ik was overigens gewoon 4 tiende langzamer dan zondag, dus ik denk dat het mee valt hoe veel voordeel je er van hebt als je zondag al hebt gereden.

Ik denk eerder dat de rest er maandag voordeel van heeft aangezien we dan al een aantal setups hebben getest en weten welke je het beste kan hebben, maar ja als het niet de skip is blijft het lastig natuurlijk :P

Linc wijzigde deze reactie 24-09-2019 21:43 (19%)

• Arfman
Jup, ik heb eerst een complete stint in practice gereden met de setups4i.racing setup om er vervolgens achter te komen dat de VRS setup toch echt sneller was :P

• derx666

derx666

mecker ende blaet

1e race met de setup gereden die Bas geshared had, maar voor de 2e race omgeschakeld naar die van Lucas, die beviel vorige week ook goed, en die had wat minder rake dan die van Bas, en ik had het gevoel een iets hogere topspeed daardoor.

My iRacing | My Simrig

• ewold
JoepW schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 21:16:
Tijd en interesse hiervoor, laat het maar weten of het door gaat.

• DarkPino

Volgens mij wel ja. Ik heb zelf niet echt het idee dat er te hard geraced wordt. Ik zelf pak wel veel offtracks waar ik dat normaal veel minder doe.
Over ons incident, ik kan me voorstellen dat het voor jou onnodig voelt maar je kiest er zelf voor om me min of meer op te sluiten aan de buitenkant. Je kan daar zelf ook wat meer ruimte houden, zeker in het begin van de race waar je banden nog relatief koud zijn. Super vervelend natuurlijk dat het je race kost maar ik zelf ben van mening dat het eerder een race incident is dan mijn fout. Los staand van het feit dat je mij aan buitenkant opsluit en ik echt geen kant op kon.

iRacing Profiel

• Scr33x0r
Ja, dat opsluiten doe ik bewust natuurlijk, is gewoon tactisch :-) Het idee is dat jij dan eerder moet remmen want je kan niet insturen. Overigens, ik had echt niet meer ruimte kunnen laten want ik stuurde zo vroeg in als ik kon. Voor jou geldt op dat moment ook overigens dat je gewoon het einde van de bocht ziet naderen en in wilt sturen, kan me ook voorstellen dat met een grote lelijke audi naast je dat het moeilijker inschatten is waar de apex van die bocht is. Ik zat echt op het randje aan de binnenkant :-)

Tis allemaal prima, maar wat ik bedoel met te hard racen is eigenlijk je verlies nemen en het een volgende bocht weer proberen. Je kan niet alles maar forceren het is ook een tactisch spelletje en ik probeer dat altijd zonder contact op te lossen..

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:27
Hi Guys, ik zou graag willen meedoen in jullie team, heb net mijn C license gehaald met de Skip barbers en ff zien waar ik nu naartoe wil.
ben nog maar iets meer als een maand lid van Iracing dus het is allemaal nog wat zoeken.

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
HansPoelmans schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:19:
Hi Guys, ik zou graag willen meedoen in jullie team, heb net mijn C license gehaald met de Skip barbers en ff zien waar ik nu naartoe wil.
ben nog maar iets meer als een maand lid van Iracing dus het is allemaal nog wat zoeken.
Welkom!
Voor de duidelijkheid we zijn een community en zijn geen team ;)
Er zijn wel teams, maar die ontstaan 'ad-hoc'.

• HansPoelmans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12:27
ow OK. begrepen :P

• DarkPino
Scr33x0r schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:12:
Ja, dat opsluiten doe ik bewust natuurlijk, is gewoon tactisch :-) Het idee is dat jij dan eerder moet remmen want je kan niet insturen. Overigens, ik had echt niet meer ruimte kunnen laten want ik stuurde zo vroeg in als ik kon. Voor jou geldt op dat moment ook overigens dat je gewoon het einde van de bocht ziet naderen en in wilt sturen, kan me ook voorstellen dat met een grote lelijke audi naast je dat het moeilijker inschatten is waar de apex van die bocht is. Ik zat echt op het randje aan de binnenkant :-)

Tis allemaal prima, maar wat ik bedoel met te hard racen is eigenlijk je verlies nemen en het een volgende bocht weer proberen. Je kan niet alles maar forceren het is ook een tactisch spelletje en ik probeer dat altijd zonder contact op te lossen..
Helemaal mee eens! Volgens mij was het meer in mijn geval dat de achterkant wat begon te glijden en ik je daardoor net raakte. Laten we vooropstellen dat ik absoluut niet die intentie had, ik baal er zelf ook onwijs van als zoiets gebeurd want ik vind het ook veel leuker om te racen met elkaar. En wil ook absoluut niet iemand anders van de baan rijden.

iRacing Profiel

• Doubleoz
In de setup sync van Nick helaas nog geen setup van de TCR te vinden. Dus als er nog iemand mij kan helpen aan een goede setup die ik in eerste instantie voor Road America kan gebruiken dan hou ik mij aanbevolen. Heb zelf nog te weinig ervaring met het zelf optimaliseren van de setup. Mogelijk dat ik daarmee mijn ronde tijden al enigszins kan verbeteren. Alvast bedankt.

iRacing Profiel

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:14
Het hangt ervan hoe laat donderdag avond maar heb zeer zeker wel interesse in wat tips en advies...

Rij als hekkesluiter mee en wil graag beter worden, en de setup wat beter begrijpen...

Had een mooie setup, alleen als ik er minder benzine in deed voor de sprint race werd hij te hoog voor, hoe krijg ik dat lager zonder de hele balans naar zijn grootje te helpen (want dat gebeurde, leek wel een blije poedel bij het aanremmen)

iRacing Profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

MauriceQ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 15:13:
Het hangt ervan hoe laat donderdag avond maar heb zeer zeker wel interesse in wat tips en advies...

Rij als hekkesluiter mee en wil graag beter worden, en de setup wat beter begrijpen...

Had een mooie setup, alleen als ik er minder benzine in deed voor de sprint race werd hij te hoog voor, hoe krijg ik dat lager zonder de hele balans naar zijn grootje te helpen (want dat gebeurde, leek wel een blije poedel bij het aanremmen)
Je noteert de rijhoogte met benzine en als je dat eruit heb gehaald pas je de rijhoogte aan. Dan rijdt hij redelijk gelijkwaardig.

• DarkPino
Redelijk ja, wijs is om het wel altijd even te proberen. Kan zijn omdat er bv meer gewicht achterin zit dat hij toch anders rijdt. Ook kan het gebeuren dat (omdat je tank achterin zit) je de rijhoogte terug op bv 60mm zet maar dan als je tank leeg wordt en je dus 60 liter kwijt bent de auto achter omhoog komt en je balans daardoor onwijs veranderd.

iRacing Profiel

• mazrcosmo
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 22-10 15:15
Ik moet nog even mijn excuses aanbieden voor afgelopen maandag. Opzich ging de practice sessie en de quali niet verkeerd voor de eerste keer. (2:20 laag). Voor mij was het een nieuw circuit met een nieuwe auto en dan meteen willen racen is niet echt een goede optie. Ik stond volgens mij in bocht 7 Race 1 met de neus al de verkeerde kant op waardoor er iemand vol inging, excuses. Overigens wist ik niet dat dat als je zware schade had je binnen moest komen :P. Helaas gediskwalificeerd en mocht niet eens meedoen met race 2. Misschien gaat het de volgende keer wel beter.

• NickThissen
mazrcosmo schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:16:
Helaas gediskwalificeerd en mocht niet eens meedoen met race 2. Misschien gaat het de volgende keer wel beter.
Volgende keer even iets zeggen dan kunnen we je blackflag gewoon weer weghalen hoor.

Je moet inderdaad binnen 3 rondjes de pit in komen. Volgens mij roept de spotter dat ook een aantal keer voordat je daadwerkelijk een DQ krijgt ;)

Mijn iRacing profiel

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:01
Als je de spotter hoorbaar aan hebt staan ;)
Ik ben na een DSQ door schade met Crewchief gaan rijden, uiteindelijk wen je er aan en nu wil ik niet meer zonder :D

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maandag hadden we het op TeamSpeak over wat 10kg doet met een rondetijd.
Het filmpje wat daar genoemd werd is hieronder. Een stuk minder impact dan dan je zou verwachten.

CPU's en GPU's ontleed!

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Oefenavondje inclusief ad-hoc instructie met de Audi TCR op Rd America

Donderdag 26 september om 20:00 uur

• Arfman
Ik ga proberen om er bij te zijn, al was het maar voor veldvulling/oefenobject om inhaalacties te oefenen. Kan niets beloven, ligt er aan of mijn griep weer over is :)

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 16:14
Beterschap Arjan,

Ik ben erbij, weet niet of ik strak 8 uur haal, dochterlief moet het bed in gewerkt worden voordat ik de pc aanslinger...

iRacing Profiel

• pauluzmuller
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15:25
Aangezien ik nu een C license heb en ik wat vaker met "setup" race mee ga doen, wil ik mij hier een beetje in verdiepen.

Hebben jullie een aantal tutorials hoe ik mijn setups kan instellen? Ik weet dat je gratis setups kan downloaden en gebruiken, maar als deze niet naar mijn hand staan wil ik dingen aan kunnen passen.
Alleen dit is compleet nieuw voor me en wil graag weten wat wat doet.

Edit: heb ondertussen de begin post nog doorgenomen en pdf gedownload. Zal deze eens bekijken.

pauluzmuller wijzigde deze reactie 25-09-2019 22:02 (11%)

iRacing Profiel

• Doubleoz
pauluzmuller schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:
Aangezien ik nu een C license heb en ik wat vaker met "setup" race mee ga doen, wil ik mij hier een beetje in verdiepen.

Hebben jullie een aantal tutorials hoe ik mijn setups kan instellen? Ik weet dat je gratis setups kan downloaden en gebruiken, maar als deze niet naar mijn hand staan wil ik dingen aan kunnen passen.

Edit: heb ondertussen de begin post nog doorgenomen en pdf gedownload. Zal deze eens bekijken.
Same here!

iRacing Profiel

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19:01
@pauluzmuller en @Doubleoz
Heeeeeeeel veeeeeeel oefenen, proberen en testen

Ben zelf met AC (2017) begonnen en kan daar redelijk snel een setup in bouwen.
iRacing voelt net ff wat anders aan door de temperatuur die steeds veranderd.
Maar ook dan is het nog wel goed te doen met de PDF erbij.

Als je maar rekening houd met het opwarmen van de banden ;)
1e rondje veel grip en koele banden = tweede rondje warme banden en 3e rondje gekookte banden
1e rondje koude banden en geen grip= tweede rondje warmere banden en redelijke grip, 3e rondje ligt aan je setup ;)

Als je gaat testen wil je dus minimaal 2 a 3 ronden rijden voordat je kan zeggen of je setup werkt.
Probeer veel te rijden in dezelfde auto, dan leer je de auto kennen.

ik pak ook wel eens wat van setups4iracing op Discord, maar die zijn niet echt geniaal

- oefenen
- oefenen
- oefenen

:D

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• gerard27
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 17:21
pauluzmuller schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:59:

Als een auto niet egt lekker rijd is meestal een kleine aanpassing aan de rake of brake bias al genoeg om gewoon goed rond te kunnen komen voor de rest oefenen oefenen en nog eens oefenen want het belangrijkste is dat je zelf geen beperkte factor ben voor dat je veel met setups ga doen

iRacing Profiel

• dawg
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
@pauluzmuller & @Doubleoz
ik race dan wel niet in iracing, maar hier heb je een mooi documentje wat de basis een beetje uitlegt, v.w.b. setups. :)

hoop dat jullie (en ook anderen natuurlijk) er iets aan hebben!

• Ivysaur
  • Registratie: augustus 2014
  • Niet online
Oefenen oefenen oefenen. Heb zelf ook in rFactor 55 uur opzitten in de BMW M8 GTE op Sebring. Nu al tijdje een nette setup gemaakt voor mezelf. In iRacing zal dat niet veel anders zijn. Ook lekker goedkoop 1 auto 1 baan en tig uren te besteden ;)

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

JoepW schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:32:
Oefenavondje inclusief ad-hoc instructie met de Audi TCR op Rd America

Donderdag 26 september om 20:00 uur
Ik sla deze nog even over, gisteren voor het eerst de Audi geprobeerd (stock) maar verlies nu nog te vaak de controle in de bochten, dus eerst nog even offline oefenen. :)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
BastiaanN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:21:
[...]

Ik sla deze nog even over, gisteren voor het eerst de Audi geprobeerd (stock) maar verlies nu nog te vaak de controle in de bochten, dus eerst nog even offline oefenen. :)
Gewoon komen en tips krijgen ;)

• ewold
[...]

Ik was net hetzelfde als @JoepW aan het typen

Het is net de bedoeling van deze avond om beter en sneller de auto door de bochten te krijgen :P
Gisteren een race meegedaan met de TCR waar ik in mijn split met een start op positie 11 gefinisht ben als 5e, wel een tikje links en rechts gekregen maar niets dramatisch. 1e op 30sec maar nr 2 tot 5 binnen dezelfde 10 seconden over de finish.

• Jimmy J.
Ik ga proberen erbij te zijn vanavond! Heb de Audi en 2 banen gekocht eergisteren. Even wat testrondjes gemaakt op Mid Ohio (vond dat vroeger in GTR2 zo'n vette baan), maar ik ben verbaast dat men bij dit ding de kont snel kwijtraakt. Ik heb onderstuur, onderstuur, en nog eens onderstuur. Als hij licht wordt met aanremmen is dat, vind ik, redelijk makkelijk op te vangen en het schiet al snel weer in onderstuur.

Vraagje: Als ik de tyre-info black box pak in Test Run, veranderen deze waarde niet. Pas als ik de pits in kom veranderd het. Komt dat omdat deze auto geen live-telemetry over de banden heeft? En als dit zo is, kun je dan wel live info zien met zoeits als RS Dash (dit gebruik ik met Project Cars 2) op m'n tablet?

• Maurice W
  • Niet online
Of je neemt een setup abonnement bij VRS of PDS en je bent klaar.

Ja,...ik weet dat de setup een essentieel onderdeel van simracen is, maar het heeft mij nog nooit geboeid. Sorry voor de tweakers die dit wel leuk en belangrijk vinden.

Daarnaast is mijn simtijd beperkt waardoor ik s'avonds, als mijn kinderen in bed liggen, gewoon wil instappen en racen (lees: ontspannen).

Als "middelmatige" simracer heb ik mijn handen vol om iedere ronde de juiste lijn, rempunt en apex te rijden. Nog meer variabelen, zoals het niet weten (psychologisch) of je de juiste setup hebt, kan ik niet erbij hebben. Oplossing voor mij: niet zeuren en gewoon abonnement betalen.

• pauluzmuller
raymondw schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:28:
@pauluzmuller en @Doubleoz
Heeeeeeeel veeeeeeel oefenen, proberen en testen

Ben zelf met AC (2017) begonnen en kan daar redelijk snel een setup in bouwen.
iRacing voelt net ff wat anders aan door de temperatuur die steeds veranderd.
Maar ook dan is het nog wel goed te doen met de PDF erbij.

Als je maar rekening houd met het opwarmen van de banden ;)
1e rondje veel grip en koele banden = tweede rondje warme banden en 3e rondje gekookte banden
1e rondje koude banden en geen grip= tweede rondje warmere banden en redelijke grip, 3e rondje ligt aan je setup ;)

Als je gaat testen wil je dus minimaal 2 a 3 ronden rijden voordat je kan zeggen of je setup werkt.
Probeer veel te rijden in dezelfde auto, dan leer je de auto kennen.

ik pak ook wel eens wat van setups4iracing op Discord, maar die zijn niet echt geniaal

- oefenen
- oefenen
- oefenen

:D
Ik had dit inderdaad al vernomen van andere mensen. Dit ga ik ook zeker oppakken en doen :).
Maar moet natuurlijk wel weten wat de knopjes allemaal doen, is nu beetje blackhole haha
Maurice W schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ja,...ik weet dat de setup een essentieel onderdeel van simracen is, maar het heeft mij nog nooit geboeid. Sorry voor de tweakers die dit wel leuk en belangrijk vinden.

Daarnaast is mijn simtijd beperkt waardoor ik s'avonds, als mijn kinderen in bed liggen, gewoon wil instappen en racen (lees: ontspannen).

Als "middelmatige" simracer heb ik mijn handen vol om iedere ronde de juiste lijn, rempunt en apex te rijden. Nog meer variabelen, zoals het niet weten (psychologisch) of je de juiste setup hebt, kan ik niet erbij hebben. Oplossing voor mij: niet zeuren en gewoon abonnement betalen.
Ik begrijp je helemaal en voor nu zal ik ook denk ik ook setups downloaden. Maar als ik geleidelijk aan meer snap van wat alle knopjes (laat ik het maar zo zeggen :/ ) doen. Kan ik een setup nog meer naar mijn hand zetten.

Vb: Ik heb gister een race gedaan gedaan op Spa met de Renault 2.0. Setup van setups4iracing gedownload, maar met mijn manier van rijden brak telkens mijn achterkant, waardoor ik spinde als ik de bocht uitkwam.
Mijn vraag is dan vervolgens; wat moet ik dat doen, waardoor dit niet meer gebeurd. Er zijn dus meerdere aspecten:

1. Te vroeg op het gas, rijstijl aanpassen?
2. Setup aanpassen, waardoor ik niet spin?

Uiteraard zit nog super veel verbetering in mijn rijden, maar ik ben benieuwd of ik dit ook kan opvangen nu met een aanpassing qua setup.

pauluzmuller wijzigde deze reactie 26-09-2019 09:19 (26%)

iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16:08

BM

Moderator Spielerij
pauluzmuller schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:17:
[...]
Vb: Ik heb gister een race gedaan gedaan op Spa met de Renault 2.0. Setup van setups4iracing gedownload, maar met mijn manier van rijden brak telkens mijn achterkant, waardoor ik spinde als ik de bocht uitkwam.
Mijn vraag is dan vervolgens; wat moet ik dat doen, waardoor dit niet meer gebeurd. Er zijn dus meerdere aspecten:

Uiteraard zit nog super veel verbetering in mijn rijden, maar ik ben benieuwd of ik dit ook kan opvangen nu met een aanpassing qua setup.
Het klinkt alsof je misschien niet zozeer te vroeg op het gas gaat, maar wel te abrupt. Nu heeft een FR2.0 volgens mij geen enorme hoeveelheden vermogen, maar ik zou denk ik proberen iets geleidelijker op het gas te gaan.

Uiteraard zijn er andere opties, meer DF achter, of zachtere vering achter zou denk ik ook al wel iets helpen, maar daar kunnen de setup experts misschien beter uitleg over geven. Ik heb er ook geen verstand van _O

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• Arfman
[...]

Gewoon meedoen joh! Misschien kun je met een paar simpele tips al enorm verbeteren :)

• pauluzmuller
BM schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:43:
[...]

Het klinkt alsof je misschien niet zozeer te vroeg op het gas gaat, maar wel te abrupt. Nu heeft een FR2.0 volgens mij geen enorme hoeveelheden vermogen, maar ik zou denk ik proberen iets geleidelijker op het gas te gaan.

Uiteraard zijn er andere opties, meer DF achter, of zachtere vering achter zou denk ik ook al wel iets helpen, maar daar kunnen de setup experts misschien beter uitleg over geven. Ik heb er ook geen verstand van _O
Ben lerende :D, dus neem deze info graag mee.

iRacing Profiel

• Jimmy J.
pauluzmuller schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:17:
[...]

Dit is altijd een lastig vraagstuk en is ook van belang hoe je auto zich bijvoorbeeld mid-corner op hoge snelheden gedraagd. Is hij dan ook overstuurd, dan kun je je setup aanpassen. Is hij dan perfect in balans, dan zou je kunnen kijken naar je rijstijl. Hangt ook weer extreem af van het circuit (een baan met veel low-speed acceleratie kun je je setup aanpassen, een baan met maar 1 bocht waar je er last van hebt, zou je in die specifieke bocht extra scherp kunnen zijn qua rijstijl).

Dit zijn nooit ja/nee vragen. Altijd een gevoelskwestie en voor ieder individu verschillend.

• BastiaanN
  • Niet online

BastiaanN

[GoT]BastiaanN

JoepW schreef op donderdag 26 september 2019 @ 07:30:
[...]

Gewoon komen en tips krijgen ;)
Ok! Ik ga proberen om er bij te zijn :)

iRacing Profiel

• ISaFeeliN
Vraagje .. wie rijdt hier met een loadcellmod op de t3pa van Thrurstmaster? Ik heb 'm deze week binnen en gisteren voor het eerst mee gereden, maar dat is echt wel een serieuze upgrade van deze set.. zou het echt iedereen aanraden.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:27
ISaFeeliN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:29:
Vraagje .. wie rijdt hier met een loadcellmod op de t3pa van Thrurstmaster? Ik heb 'm deze week binnen en gisteren voor het eerst mee gereden, maar dat is echt wel een serieuze upgrade van deze set.. zou het echt iedereen aanraden.
Ik heb de pedalen maar alleen de meegeleverde Brakemod. Redelijk te doen, maar niet te vergelijken met zoiets! Ik ben erg benieuwd!

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• ISaFeeliN
Loondijke schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:47:
[...]

Ik heb de pedalen maar alleen de meegeleverde Brakemod. Redelijk te doen, maar niet te vergelijken met zoiets! Ik ben erg benieuwd!
Die had ik er ook op gezet om het gevoel even te krijgen en vond dat toch wel erg fijn, maar het is harstikke nep natuurlijk, en bovendien gebruik je zo maar een heel klein deel van je potmeter (die volgens mij al niet zo heel best zijn).

Die loadcellmod is wat dat betreft echt stap in de goede richting naar een 'echt' gevoel op je rempedaal.

• Doubleoz
ISaFeeliN schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:29:
Ik heb sinds een week of 3 ook de loadcell mod voor deze pedalen. Het is absoluut beter dan een conical brake mod maar mis nog steeds gevoel bij het remmen. Dit komt met name omdat het pedaal niet ver kan worden ingetrapt. Ik neig er toch wel naar om een Fanatec CSL Elite of Clubsport V3 aan te schaffen in de hoop dat ik daarmee meer gevoel krijg.

Overigens gaan we nu off-topic omdat het gaat over hardware en niet specifiek iRacing maar als er vragen zijn stuur me even een PM.

iRacing Profiel

• Alarisico
  • Registratie: augustus 2016
  • Niet online
Ik doe dit seizoen wederom niet mee. Veel plezier allen.

iRacing Profiel

• Doubleoz
Maurice W schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:27:
[...]

Ik begrijp je insteek. Thuis situatie is bij mij niet anders dus ben al blij als ik af en toe een race kan meerijden. Ik ga de opties eens afwegen maar wil ook wel over enige basiskennis beschikken.

iRacing Profiel

• Jimmy J.
Jimmy J. schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:10:
Vraagje: Als ik de tyre-info black box pak in Test Run, veranderen deze waarde niet. Pas als ik de pits in kom veranderd het. Komt dat omdat deze auto geen live-telemetry over de banden heeft? En als dit zo is, kun je dan wel live info zien met zoeits als RS Dash (dit gebruik ik met Project Cars 2) op m'n tablet?
Om m'n eigen vraag maar even te beantwoorden: Je hebt dus géén live tyre data in iRacing... bizar. Dat ik bij een Xbox spel tijdens het rijden op mijn tablet de huidige bandentemperatuur kan aflezen en bij iRacing niet voelt even als een omgekeerde wereld, maar ik zal er aan moeten wennen gok ik. Maakt het afstellen van je auto er niet makkelijker op.

• DarkPino
Dit is eigenlijk om cheaten tegen te gaan.. Net zoals informatie als wheel-rpm etc

Edit: had je vraag eerder gemist, sorry voor het uitblijven van antwoord.

DarkPino wijzigde deze reactie 26-09-2019 14:09 (31%)

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:49:
[...]
Om m'n eigen vraag maar even te beantwoorden: Je hebt dus géén live tyre data in iRacing... bizar. Dat ik bij een Xbox spel tijdens het rijden op mijn tablet de huidige bandentemperatuur kan aflezen en bij iRacing niet voelt even als een omgekeerde wereld, maar ik zal er aan moeten wennen gok ik. Maakt het afstellen van je auto er niet makkelijker op.
De gedachte hierachter is dat je in real life in de meeste raceautos je die tablet ook niet hebt of sterker dat live telemetry verboden is in de klasse.
Wel kan je alle telemetry loggen en achteraf (nadat je bent uitgestapt) inlezen en analyseren in bv vrs of atlas of motec.
‘T is net echt hè :P
Hier staat het e.e.a. in de TS: KLIK

JoepW wijzigde deze reactie 26-09-2019 14:18 (7%)

• Jimmy J.
JoepW schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:11:
[...]

De gedachte hierachter is dat je in real life in de meeste raceautos je die tablet ook niet hebt of sterker dat live telemetry verboden is in de klasse.
Wel kan je alle telemetry loggen en achteraf (nadat je bent uitgestapt) inlezen en analyseren in bv vrs of atlas of motec.
‘T is net echt hè :P
Hier staat het e.e.a. in de TS: KLIK
Ja, alleen jammer dat ze je blij maken met de dooie mus genaamd 'F6'. Ik dacht eerst dat 'ie bugged was. Daar had wat mij betreft nu net zo goed kunnen staan dat 't black, round, Pirelli's zijn - Juha Kankkunen

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op donderdag 26 september 2019 @ 14:25:
[...]
Ja, alleen jammer dat ze je blij maken met de dooie mus genaamd 'F6'. Ik dacht eerst dat 'ie bugged was. Daar had wat mij betreft nu net zo goed kunnen staan dat 't black, round, Pirelli's zijn - Juha Kankkunen
Er zijn volgens mij enkele auto's / klasses waar dit wel beschikbaar is. Weet ff niet zeker en welke eventueel.

• fuze
  • Laatst online: 13-11 20:11
Heel blij met meer coaching sessies, kan het goed gebruiken. Ik doe m'n best om aanwezig te zijn vanavond. Bedankt voor het opzetten in ieder geval.
Pagina: 1 ... 200 ... 206 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True