iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 195 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:48:
Gisteren van een tweaker t3pa pedalen overgenomen voor de t150. Ben er benieuwd of ik de Porsche hiermee beter onder controle krijg 😜
Ik heb exact dezelfde pedalen en kwam er gisteren bij toeval achter dat ik nog een conical rubber brake mod moest monteren om de montage af te ronden. Heb dus een maand zonder gereden:) Afijn, op zich wel fijne pedalen om mee te rijden al ben ik wel benieuwd hoeveel verschil erin zit t.o.v. load cell pedalen.

Edit: kom er zojuist achter via Youtube dat je de T3pa set ook kunt upgraden met load cell module. YouTube: Load Cell Brake Mod For T3PA Thrustmaster Non Pro Pedals wellicht nog een interessante upgrade op termijn?

[ Voor 26% gewijzigd door Doubleoz op 25-08-2019 20:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 13:07

Arfman

Drome!

Zojuist een IMSA race gedaan op VIR. Ben een beetje series/auto's aan het proberen om te kijken wat ik volgend seizoen wil rijden. Half uurtje geoefend en in de race gestapt. Gestart als 8e en geëindigd als 7e. Niveau was vrij hoog, was ook echt niet meer mogelijk voor mij. Saaie race want degenen voor me waren sneller en achter me trager, dus tja. Denk niet dat het IMSA wordt, straks met die verrekte wintertijd start de race om 19:45 (red ik vaak net niet) of 21:45 (te laat ivm. werk). Maar eens kijken of die TCR wat is, anders denk ik maar de VRS Sprint serie te doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:28

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 21:53:
Zojuist een IMSA race gedaan op VIR. Ben een beetje series/auto's aan het proberen om te kijken wat ik volgend seizoen wil rijden. Half uurtje geoefend en in de race gestapt. Gestart als 8e en geëindigd als 7e. Niveau was vrij hoog, was ook echt niet meer mogelijk voor mij. Saaie race want degenen voor me waren sneller en achter me trager, dus tja. Denk niet dat het IMSA wordt, straks met die verrekte wintertijd start de race om 19:45 (red ik vaak net niet) of 21:45 (te laat ivm. werk). Maar eens kijken of die TCR wat is, anders denk ik maar de VRS Sprint serie te doen.
Kans is vrij groot dat we volgend seizoen TCR gaan rijden.
Als het aan mij ligt 2x per week: 1x in het weekend en 1x op maandag.
De dag van het weekend is nog open, maar daar zou ik kiezen voor zodag (minste sociale verplichtingen)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:08
Doubleoz schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:15:
[...]

Ik heb exact dezelfde pedalen en kwam er gisteren bij toeval achter dat ik nog een conical rubber brake mod moest monteren om de montage af te ronden. Heb dus een maand zonder gereden:) Afijn, op zich wel fijne pedalen om mee te rijden al ben ik wel benieuwd hoeveel verschil erin zit t.o.v. load cell pedalen.

Edit: kom er zojuist achter via Youtube dat je de T3pa set ook kunt upgraden met load cell module. YouTube: Load Cell Brake Mod For T3PA Thrustmaster Non Pro Pedals wellicht nog een interessante upgrade op termijn?
Ik ging er stiekem vanuit dat de conicial brake te vergelijken was met een loadcell mod?

Verkeerd gedacht dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 08:52:
[...]

Ik ging er stiekem vanuit dat de conicial brake te vergelijken was met een loadcell mod?

Verkeerd gedacht dus?
Yup verkeerd gedacht inderdaad. Wat ik zo weet (maar rij zelf pas een maand) is het verschil dat hoe hard je remt bij conical brake mod te maken heeft hoe ver je het pedaal in trapt terwijl bij loadcell het erom gaat hoe hard je het pedaal in trapt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Frontysco & @Doubleoz kunnen we on topic blijven en inhoudelijk pedal discussies in het daarvoor bestemde draadje doen, dan hebben non-iracers er ook wat aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor vanavond alvast: Ja, T1 kan volgas, net als vorige week. Wel pas na ronden 3 ofzo, en het aansnijden is een stuk lastiger. Het wordt flink draften in elk geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

De dag van het weekend is nog open, maar daar zou ik kiezen voor zodag (minste sociale verplichtingen)
Als dat zo is stap ik zeker af en toe in. Of de TCR moet een draak van een auto zijn natuurlijk :+ Maar meestal zijn zondagavonden bij ons altijd vrij van sociale verplichtingen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zojuist voor het eerst met de Skipper op Suzuka gereden. Wat een leuk circuit om te rijden!

Vanavond zal ik er in ieder geval nog niet bij zijn maar als iemand een opname maakt dan ben ik daarin wel geïnteresseerd zodat ik deze naderhand kan bekijken en hiervan zelf weer kan leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Zojuist aangemeld met de kortingscode voor 3 maanden. Uiteraard de referal van JoepW gebruikt die in de TS staat. Vanavond even downloaden en misschien een en ander proberen :)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
JoepW schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:03:
[...]

Is het misschien een idee om de ene dag de officiële serie te volgen en de andere dag alleen maar de gratis tracks te gebruiken? Zo hebben diegene die net begonnen zijn relatief weinig kosten (alleen aanschaf auto) om leuk mee te racen. Laatste tijd zijn er volgens mij wel een aantal nieuwe rijders bij gekomen zo te lezen.
Het is simpelweg een suggestie, weet niet hoe andere er over denken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Bob-B schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Is het misschien een idee om de ene dag de officiële serie te volgen en de andere dag alleen maar de gratis tracks te gebruiken? Zo hebben diegene die net begonnen zijn relatief weinig kosten (alleen aanschaf auto) om leuk mee te racen. Laatste tijd zijn er volgens mij wel een aantal nieuwe rijders bij gekomen zo te lezen.
Het is simpelweg een suggestie, weet niet hoe andere er over denken.
Aangezien we er 1 toernooi van maken zie ik dat niet gebeuren.
Ik snap je wens, maar als ik kijk naar het voorlopige schema van TCR zijn het allemaal circuits die je uiteindelijk toch 'moet' hebben om je echt te vermaken in iRacing met andere series dan enkel de Mazda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Kleine plug voor goedkoop racen met gegarandeerde opkomst: https://undiecar.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik lig er een tijdje uit met iracing. Nu lees ik allemaal berichten over de Audi tcr. Komt er denken jullie een hele TCR reeks aan auto’s? En hoe is de status met droog/regen dynamisch gedoe..?

Zie dat m’n abbo nog actief is! Dus wil ook de TCR aanschaffen en daarmee iracing weer oppakken.

En worden de auto’s nu al lekker vuil na een potje racen? Haha dat smerig worden miste ik wel altijd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 10-10 08:42
Vanavond ben ik er niet bij, ben momenteel op vakantie. Jammer dat ik een skip race moet missen.... op naar de TCR😀

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nickrsd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:44:
Ik lig er een tijdje uit met iracing. Nu lees ik allemaal berichten over de Audi tcr. Komt er denken jullie een hele TCR reeks aan auto’s? En hoe is de status met droog/regen dynamisch gedoe..?

Zie dat m’n abbo nog actief is! Dus wil ook de TCR aanschaffen en daarmee iracing weer oppakken.

En worden de auto’s nu al lekker vuil na een potje racen? Haha dat smerig worden miste ik wel altijd
Of er een hele reeks TCR auto's komt weet ik niet.
Droog/regen is nog heel stil. Ze hinten er soms op, maar tja .....
Dynamishce track en weer werkt toppie.
En de auto's worden vuil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
JoepW schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:42:
[...]

Aangezien we er 1 toernooi van maken zie ik dat niet gebeuren.
Ik snap je wens, maar als ik kijk naar het voorlopige schema van TCR zijn het allemaal circuits die je uiteindelijk toch 'moet' hebben om je echt te vermaken in iRacing met andere series dan enkel de Mazda.
Als het inderdaad 1 toernooi wordt snap ik dat dat ingewikkeld wordt.
Het ging ook een beetje om het feit dat er 2 seizoenen terug (GTE) nogal een kleine groep rijders aanwezig waren. Mede door het aantal tracks wat door nieuwelingen gekocht moest worden?
Tuurlijk, nieuwelingen zullen altijd wel tracks kopen anders wordt het inderdaad een stuk saaier zo alleen in de Mazda. Nu ik weet dat het 1 toernooi wordt snap ik dat er geen 'gratis' race dag komt.
Overigens zal ik zeker een aantal races mee doen met de TCR (ik mis een beetje de goede tijd met de WTCC in Race 07 :')).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
W10 update duurt lang

Ik dacht even de kleine W10 server (1 core en niet veel geheugen) waar TeamSpeak op draait te updaten.
Dat duurt nu al meer dan 1,5 uur...... :? :'(

Als vanavond de server niet bereikbaar is dan wijken we uit naar onze discord server: https://www.got-racing.eu/?page_id=1210

Update: TeamSpeak is weer up ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 26-08-2019 19:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-10 17:10
Sinds vandaag iracing gekocht om met jullie mede tweakers wat racejes te doen! Nu is mijn vraag is er een overzichtje wat ik moet doen om er bij te mogen en wat ik moet gaan aanschaffen? ik wil niet alles in 1 keer kopen anders wordt wel heel duur.

Morgen krijg ik mijn Simlab p1x binnen

Gear:
Simlab p1x
Sparco Pro 2000
Fanatec V2.5
BMW Rim
Formula V2 + Podium Shifter upgrade
Mclaren 650S Rim
Fanatec V3 Pedal
Fanatec Shifter
Fanatec Handbrake

Ik hoop echt binnenkort samen met jullie op de baan te kunnen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-10 08:33

GK86

Heusinkveld Engineering

Ik denk dat ik hem vanavond laat schieten, het is allemachtig warm hier op de kamer waar ik mijn sim heb staan. :S

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
KevinSetz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:52:
Sinds vandaag iracing gekocht om met jullie mede tweakers wat racejes te doen! Nu is mijn vraag is er een overzichtje wat ik moet doen om er bij te mogen en wat ik moet gaan aanschaffen? ik wil niet alles in 1 keer kopen anders wordt wel heel duur.

Gear:
Simlab p1x
Sparco Pro 2000
Fanatec V2.5
BMW Rim
Mclaren 650S Rim
Fanatec V3 Pedal
Fanatec Shifter
Fanatec Handbrake

Welkom! Onderstaand de info uit de openingspost

Lidmaatschap League
Voor de league geldt een toelatingsgrens van iRating: 1500 en bewezen veilig rijgedrag.
Deze grens geldt niet voor actieve GoT-Forum leden.
Als je als rijder gebruikt wilt maken van deze 'vrijstelling' dien je geregistreerd te zijn op onze site en actief te zijn op GoT https://www.got-racing.eu/.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
KevinSetz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:52:

Gear:
Simlab p1x
Sparco Pro 2000
Fanatec V2.5
BMW Rim
Mclaren 650S Rim
Fanatec V3 Pedal
Fanatec Shifter
Fanatec Handbrake

Allereerst welkom!
Even iets huishoudelijks.
Ik heb je weer verwijderd van onze site als mede-tweaker aangezien jouw got nickname niet overeen komt met jouw registratie aldaar. Dus je zal je daar opnieuw en nu met de juiste naam moeten reggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Luckeh schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:22:
Voor vanavond alvast: Ja, T1 kan volgas, net als vorige week. Wel pas na ronden 3 ofzo, en het aansnijden is een stuk lastiger. Het wordt flink draften in elk geval.
Onzin dus :P kon helemaal niet vol gas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Deze week werken aan de kabel in het straat, dacht dat dit overdag gebeurde maar blijkbaar werken ze s'avonds / snachts voor de overzetting, mijn internetconnectie was gisteren dus een uur of 2 weg ineens.

Had toch al een stop and go door dat ik met mijn linkervoet in een brace de auto-clutch had aangezet en hem in eerste zette ( niet aan gedacht )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Scr33x0r schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

Onzin dus :P kon helemaal niet vol gas..
Telt het wel als je vol gas houdt en even de rem tapped? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Laatste wedstrijd moeten missen gisteren. Op naar t nieuwe seizoen. Met de Audi TCR. Eindelijk geen Skippies meer. ;w

Hoop dat t wat beter gaat met de Audi TCR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Naja wat flauw :)
Het was me zondag wel gelukt; wellicht andere baancondities?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Ik denk het ja, als het kouder is lukt het denk ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
Ik schaamde me gisteren kapot zowat. Lag meer naast de baan dan op de baan. Kwam er bij practice dus achter dat het een andere layout van Suzuka was dan dat ik in gedachte had... Oeps! Daarbij kwam ook nog kijken dat ik een tijd niet meer gereden had, was een beetje de feeling kwijt in de Skip.
Hopelijk kan ik volgend seizoen meer rijden, m'n race rig is ondertussen wel grijs van het stof happen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:57

Niellie41

[object Object]

Williams Esports plaatste een foto van Barcelona op Twitter.
Ik moest wel even twee keer kijken. Het is een heel mooi screenshot.
https://twitter.com/Willi...tatus/1165902726288609280

Laat maar, het is een photoshop. -O- -O- -O-

[ Voor 39% gewijzigd door Niellie41 op 27-08-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:22:
Williams Esports plaatste een foto van Barcelona op Twitter.
Ik moest wel even twee keer kijken. Het is een heel mooi screenshot.
https://twitter.com/Willi...tatus/1165902726288609280

Laat maar, het is een photoshop. -O- -O- -O-
Maar er is toch wel wat te melden.
quote: Alexander Horn
Yes the event is at the Barcelona track, in conjunction with the real life 24 hour race this weekend. There will be 15 teams competing with a pre release version of the track. I may or may not be releasing a couple of teaser images of the track today, and a video to follow in the next few days :)
Bron: https://members.iracing.c...ist/3658794.page#11678315
Ik hoop eigenlijk dat op de SimExpo we de TCR op Barcelona kunnen rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Kevin zei in de podcast dat ze dat (waarschijnlijk) doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Laatst online: 03-03 16:10
Na iets van 10 rondjes oefenen de eerste race gereden zojuist op Laguna Seca
Geen kwali gedaan. Start als 5e en als 1e over de finish :)F

https://members.iracing.c...id=28343713&custid=396604

Eerste indruk van iRacing is dat het lekker rijdt en gevoel is best goed met de Mazda. Nu lekker doorgaan met rijden :)

[ Voor 20% gewijzigd door YouriVLD op 27-08-2019 19:39 ]

iRacing

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Nu wel wat screenshots van Catalunya:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_kc90XsAIrhSR?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_kc9vXoAAs7g5?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_kc95XYAELaVk?format=jpg&name=4096x4096
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC_kc9zXoAEBthZ?format=jpg&name=4096x4096

Bron: https://twitter.com/e_circuitcat/status/1166402024998690816

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Nog 7gb aan downloads te gaan op de 4g verbinding en we kunnen eindelijk weer volgas in de mazda :D

[ Voor 14% gewijzigd door green-tea op 27-08-2019 21:51 ]

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16
green-tea schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 21:49:
Nog 7gb aan downloads te gaan op de 4g verbinding en we kunnen eindelijk weer volgas in de mazda :D
In grote delen van Nederland is dat sneller dan DSL ;)
Prijs je gelukkig :+

[ Voor 4% gewijzigd door raymondw op 27-08-2019 22:21 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
raymondw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 22:21:
[...]

In grote delen van Nederland is dat sneller dan DSL ;)
Prijs je gelukkig :+
Buitengebied KPN : 1mbit, je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Ze mogen toch echt wel eens wat aan het gras doen, dat platte is wel erg outdated, vooral nu gras door de lucht vliegt als je er doorheen rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
Kwestie van prioriteiten, gewoon op de baan blijven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluuuurgh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Schuey schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:42:
Kwestie van prioriteiten, gewoon op de baan blijven d:)b
Dan zie ik nog steeds het gras :P Al stoort het me tijdens het rijden niet zo, maar het zou toch helpen met de immersie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat details van de Audi RS3, die binnenkort uit komt:
To answer a few of the questions in this thread:

-The car is the DSG version, which tops out just shy of 245kph. The promo video erroneously spec'd the SEQ top speed.
-The car uses NTM v7
-The car was built with both new and old collision. I'm not sure if it will be released on new collision or not at this time.
-The car has optional ABS brakes
-The car has a handbrake
-The car does not have traction control
-The car was built to the specifications of the car that was scanned. Additional BOP will be applied when needed as additional cars join the series.

We were fortunate to have a couple RL teams and drivers participate in the dev process, and the car came out absolutely great. We're all very excited for you guys to give it a try!
Bron

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 28-08-2019 13:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:16
bluuuurgh schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 12:48:
Dan zie ik nog steeds het gras :P Al stoort het me tijdens het rijden niet zo, maar het zou toch helpen met de immersie.
Gras is iets, maar check de details van bv Mount Panorama eens
Ik vond de track in AC al erg leuk om te rijden, maar iRacing gaat wel een stap verder in details!
https://www.iracing.com/tracks/mount-panorama-circuit/

en gras... ach 1 van de details :+

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Woensdag 4 september komt de S4 build uit. Hopelijk die avond al klaar zodat we kunnen testen met de RS3? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 13:24:
Wat details van de Audi RS3, die binnenkort uit komt:

[...]

Bron
Een handrem om hardnekkig onderstuur in bv een hairpin te compenseren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Ben ik nou retarded of kan ik de calender van september niet openen op got-racing..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
green-tea schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:31:
Ben ik nou retarded of kan ik de calender van september niet openen op got-racing..
Wat wil je horen ;)
Er zijn nog geen races of evenementen ingepland voor september en verder en dus kan je niet verder.
Ik denk dat de agenda pas 1/2 september gevuld wordt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjskmdl2
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 18:09
ik heb momenteel 8$ participation bonus.
Vorige week is mijn account verlopen.
Stel dat ik geen actieve account heb wanneer de bonus uitgedeeld wordt, ben ik deze dan kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
fjskmdl2 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 18:33:
ik heb momenteel 8$ participation bonus.
Vorige week is mijn account verlopen.
Stel dat ik geen actieve account heb wanneer de bonus uitgedeeld wordt, ben ik deze dan kwijt?
Deze worden ook toegekend als je account niet meer actief is. Maar dat zie je pas als je reactiveert. Disclaimer: dat was tenminste de policy een aantal jaren geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
JoepW schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 17:40:
[...]

Wat wil je horen ;)
Er zijn nog geen races of evenementen ingepland voor september en verder en dus kan je niet verder.
Ik denk dat de agenda pas 1/2 september gevuld wordt overigens.
Helder!

Leuk eerste ranked race, flink wat trager dan de meeste maar we moeten ergens beginnen.

Na uurtje practice en qualiy begint eindelijk de race wordt ik er door een ongeduldige dwaas (veel remmen voor slome treintje) in de tweede bocht eruit getieft. 3 min towing, dat was het dan.. pff

Edit; tweede race meegepakt, begon 6de lag na 2 rondes 2de toen verpeste ik het zelf. Geindigd als 5de.

Is er ergens een wiki mbt de ratings?

[ Voor 13% gewijzigd door green-tea op 28-08-2019 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:43
Ben van plan, als er een TCR league komt, om ook mee te gaan doen aankomend seizoen. Heb mezelf een tijdje terug al geregistreerd op de site, aangemeld op de iRacing league zelf. Moet het wel zijn, TS staat in de bookmarks :). Even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamsix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-08 18:02
green-tea schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:18:
[...]

Helder!

Leuk eerste ranked race, flink wat trager dan de meeste maar we moeten ergens beginnen.

Na uurtje practice en qualiy begint eindelijk de race wordt ik er door een ongeduldige dwaas (veel remmen voor slome treintje) in de tweede bocht eruit getieft. 3 min towing, dat was het dan.. pff

Edit; tweede race meegepakt, begon 6de lag na 2 rondes 2de toen verpeste ik het zelf. Geindigd als 5de.

Ik heb het spel nog nooit gespeeld, maar wat ik heb begrepen is dat je in rookie klasse niet eens moet kijken naar positie. Gewoon uit problemen blijven en op die manier promoveren. Daarna begint het racen pas.

PSN/Steam: Xamsix

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08

BM

Moderator Spielerij
green-tea schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:18:
[...]
Wat wil je weten?

Je iRating (die volgens mij in Rookie class niet zichtbaar is) geeft aan hoe goed je 'relatief' ten opzichte van de tegenstanders bent. Eindig je boven (veel) mensen met een hogere rating, dan stijgt je eigen rating. Eindig je onder (veel) mensen met een lagere rating dan jezelf, dan zakt je rating. Op basis van deze rating word je ook ingedeeld in 'splits'. Het idee hierachter is dat je zoveel mogelijk rijd met mensen van ongeveer je eigen niveau.

Je Safety Rating word bepaald aan de hand van het aantal incident points wat je bij elkaar rijd (je CPI, corners per incident). De exacte formule is niet bekend, maar het komt er volgens mij op neer dat ze kijken naar de laatste X (aantal duizenden volgens mij) bochten die je gereden hebt (in officiele races), en wat je gemiddelde score qua incidents daarbij was. Op basis daarvan word een score berekend. Deze is ook weer afhankelijk van de licentie die je op dat moment hebt.

Belangrijkste wat ik je kan meegeven: hecht in het begin niet te veel waarde aan je iRating, maar meer aan je Safety Rating. Veilig en clean rijden levert in het begin het meeste op. Ja, dat is niet altijd even leuk, maar het zorgt er wel voor dat je zo snel mogelijk de rookie class uit kunt, en daar word het racen uiteindelijk wel leuker van. Daarnaast leer je op die manier ook beter anticiperen op de gekkigheid die je collega coureurs af en toe uithalen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

BM schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Je iRating (die volgens mij in Rookie class niet zichtbaar is) geeft aan hoe goed je 'relatief' ten opzichte van de tegenstanders bent. Eindig je boven (veel) mensen met een hogere rating, dan stijgt je eigen rating. Eindig je onder (veel) mensen met een lagere rating dan jezelf, dan zakt je rating. Op basis van deze rating word je ook ingedeeld in 'splits'. Het idee hierachter is dat je zoveel mogelijk rijd met mensen van ongeveer je eigen niveau.
Ik zou dit nog iets platter willen slaan, obv mijn eigen ervaringen;

je wordt ingedeeld in splits obv je irating. Eindig je in jouw split (race) in de 1e helft van het veld, stijgt je iRating. Eindig je in de 2e helft van het veld, daalt je rating. Hoe hoger/lager je finisht, hoe meer/minder iRating-punten je verdient/verliest. Het maakt dus verder niet zoveel uit waar je tegenstanders met hun hogere of lagere iRatings finishen.

Dit gaat in 99% van de races op. Alleen als je net onder/boven het midden van het veld finisht en je hebt een van de hoogste/laagste ratings van het veld kan het net anders uitpakken, maar dat gebeurt niet zo vaak (althans, als je qua rating een middenklasser bent zoals ik :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 29-08-2019 08:54 ]

iracing profile

• green-tea
BM schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:09:
[...]

Wat wil je weten?

Je Safety Rating word bepaald aan de hand van het aantal incident points wat je bij elkaar rijd (je CPI, corners per incident). De exacte formule is niet bekend, maar het komt er volgens mij op neer dat ze kijken naar de laatste X (aantal duizenden volgens mij) bochten die je gereden hebt (in officiele races), en wat je gemiddelde score qua incidents daarbij was. Op basis daarvan word een score berekend. Deze is ook weer afhankelijk van de licentie die je op dat moment hebt.

Belangrijkste wat ik je kan meegeven: hecht in het begin niet te veel waarde aan je iRating, maar meer aan je Safety Rating. Veilig en clean rijden levert in het begin het meeste op. Ja, dat is niet altijd even leuk, maar het zorgt er wel voor dat je zo snel mogelijk de rookie class uit kunt, en daar word het racen uiteindelijk wel leuker van. Daarnaast leer je op die manier ook beter anticiperen op de gekkigheid die je collega coureurs af en toe uithalen :p
Excuses ik doelde op rookie rating. Maar ga er vanuit dat dit vrij vergelijkbaar is met het irating systeem. Het is duidelijk bedankt.

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Het maakt dus verder niet zoveel uit waar je tegenstanders met hun hogere of lagere iRatings finishen.
De irating die je krijgt of verliest, is wel afhankelijk van de Strength of Field (SOF) van de Split.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Raimond613 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:53:
[...]

Ik zou dit nog iets platter willen slaan, obv mijn eigen ervaringen;

je wordt ingedeeld in splits obv je irating. Eindig je in jouw split (race) in de 1e helft van het veld, stijgt je iRating. Eindig je in de 2e helft van het veld, daalt je rating. Hoe hoger/lager je finisht, hoe meer/minder iRating-punten je verdient/verliest. Het maakt dus verder niet zoveel uit waar je tegenstanders met hun hogere of lagere iRatings finishen.

Dit gaat in 99% van de races op. Alleen als je net onder/boven het midden van het veld finisht en je hebt een van de hoogste/laagste ratings van het veld kan het net anders uitpakken, maar dat gebeurt niet zo vaak (althans, als je qua rating een middenklasser bent zoals ik :+ )
Over het algemeen klopt je verhaal wel, behalve het dikgedrukte zinnetje. Dit maakt wel uit. Als jij iemand voor iemand eindigt met een hogere iRating, kan je meer iRating verdienen dan wanneer deze persoon minder iRating heeft.

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
green-tea schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

Excuses ik doelde op rookie rating. Maar ga er vanuit dat dit vrij vergelijkbaar is met het irating systeem. Het is duidelijk bedankt.
Dat is hetzelfde.

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:17:
[...]

Over het algemeen klopt je verhaal wel, behalve het dikgedrukte zinnetje. Dit maakt wel uit. Als jij iemand voor iemand eindigt met een hogere iRating, kan je meer iRating verdienen dan wanneer deze persoon minder iRating heeft.
thanks voor de verduidelijking _/-\o_

ik dacht altijd dat de totale gain/loss een verhouding was tussen jouw iRating, de SoF en je absolute finish positie. Ik was me er niet van bewust dat daarin toch ook nog wordt meegerekend hoe de iRatings van je tegenstanders en hun finish posities t.o.v. jou zich verhouden. Best wel een complexe berekening dus 8)7

iracing profile

• Arfman

Arfman

Drome!

Raimond613 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

thanks voor de verduidelijking _/-\o_

ik dacht altijd dat de totale gain/loss een verhouding was tussen jouw iRating, de SoF en je absolute finish positie. Ik was me er niet van bewust dat daarin toch ook nog wordt meegerekend hoe de iRatings van je tegenstanders en hun finish posities t.o.v. jou zich verhouden. Best wel een complexe berekening dus 8)7
Heel complex en alleen iRacing weet precies hoe het zit. Ik heb een keer een Skippy race gedaan met een paar 4K+ iRating luitjes die elkaar er af gooiden, die race heb ik meer dan 100 iRating erbij gekregen (ik zat toen rond de de 1700).

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het is inderdaad vrij complex, maar het is inderdaad (in het algemeen) wel zo dat je iRating stijgt als je in de bovenste helft eindigd. Maar hoeveel precies, dat ligt dan aan de andere factoren.

• green-tea
Hoe zijn de mede chauffeurs buiten de rookie range? Het is zo vermoeiend om elke keer een goede start te hebben om vervolgens in bocht 1 of 2 van de baan te worden geknald, 2 min moet towen en dan de race in je eentje uit te rijden om p5 / p6 te eindigen...

Mijn rating gaat op deze manier alleen maar naar beneden. Ik begon gisteren op 2.94 en zit nu op 2.72.. Betekend long road to go.

[ Voor 20% gewijzigd door green-tea op 29-08-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Volgens mij klopt het niet helemaal wat jullie zeggen hoor. Het enige wat uitmaakt is:
- Jouw finish positie
- De SOF van de race (soort van gemiddelde iRating van iedereen in jouw split)

Het maakt niet uit waar je tegenstanders finishen, alleen wat hun iRating is.
Oftewel het maakt niet uit als jij P2 wordt en Piet met 6000 iRating P1 is, of jij P2 en Piet P18.

Natuurlijk is het wel indirect waar: als Piet ineens P18 wordt is hij waarschijnlijk gecrasht ofzo, en normaal gezien zou hij voor je gefinisht zijn en had je dus P3 gestaan.

Zo ingewikkeld is de berekening uiteindelijk niet. In de meeste gevallen werkt dit simpele systeem prima. Een mogelijke uitzondering waar het iets minder werkt is bijv:
- Een veld met 10 mensen > 5000 iRating. Jij hebt ook > 5000 iRating en finisht P5. Jij krijgt ~0 iRating.
- Hetzelfde veld met 10 mensen > 5000 iRating plus een iemand met 1000 iRating. Jij hebt ook > 5000 iRating en finisht P5. Nu krijg verlies je ineens iRating omdat de SOF een stuk lager is geworden. Dit is wel wat raar omdat de toevoeging van die ene lage rijder jouw race in principe niet beinvloed (het maakt het niet makkelijker of moeilijker om P5 te pakken), maar toch beinvloed het hoeveel iRating je krijgt.

Maar dit soort gevallen komen bijna niet voor dus in het algemeen werkt het prima en hoef je geen rekening te houden met de exacte finish posities van iedereen.
Arfman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:54:
[...]

Heel complex en alleen iRacing weet precies hoe het zit.
Er is ergens een Excel sheet die iemand gemaakt heeft die het gewoon uitrekent, zo lastig en geheim is het allemaal niet :)

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 29-08-2019 10:41 ]

Mijn iRacing profiel

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Arfman schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:54:
[...]

Heel complex en alleen iRacing weet precies hoe het zit. Ik heb een keer een Skippy race gedaan met een paar 4K+ iRating luitjes die elkaar er af gooiden, die race heb ik meer dan 100 iRating erbij gekregen (ik zat toen rond de de 1700).
Idd , ik zit nu op het lastige punt met 1400 irating dat ik meestal nr 1 of 2 ben van de lower splits , en overlaatst winst of 2e plaats maar +25 gaf. Terwijl ik dan een race eruit gereden wordt met een laag gemiddeld ( was toen rond de 900 ) , had ik ineens -100 IR. Dus moet nu effe zien dat ik uit de lower split geraak en in het middenveld kom gok ik. Soms wel frustrerend , laatste 2 weken bijna constant nr 1 tot 3 qua irating in de splits.

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
green-tea schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:38:
Hoe zijn de mede chauffeurs buiten de rookie range? Het is zo vermoeiend om elke keer een goede start te hebben om vervolgens in bocht 1 of 2 van de baan te worden geknald, 2 min moet towen en dan de race in je eentje uit te rijden om p5 / p6 te eindigen...

Mijn rating gaat op deze manier alleen maar naar beneden. Ik begon gisteren op 2.94 en zit nu op 2.72.. Betekend long road to go.
Mij is in het beginnen verteld om in de rookie races lekker vannuit de pit te starten en dan jezelf naar boven te rijden.
Mijn ervaring is dat je dan nog best leuke races kunt hebben aangezien T1 toch altijd een drama is in rookie classes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
NickThissen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:38:
- De SOF van de race (soort van gemiddelde iRating van iedereen in jouw split)
Binnen jouw klasse in het geval van multi-class.

iRacing Profiel

• Alarisico
  • Niet online
Aansluitende vraag: Ik rij tegenwoordig veel Dirt Oval en ik zit nog in m'n R Div. D(4.99) IR 1600 en zat in de top split van een wedstrijd van (+-)tien splits met tien andere gasten. Ik werd 7e(d8 ik) en kreeg aftrek van m'n IR. Ik vond t nogal merkwaardig. Ik zat tussen allemaal vrij hoge IR dudes en A licence knakkers. Ik snap nooit zo goed waarom ik in de top split zit elke keer. Is dat alleen gebaseerd op je ronde tijd? Ik dacht dat je Divisie er nogal wat mee te maken had? En je IR?

[ Voor 3% gewijzigd door Alarisico op 29-08-2019 13:53 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alarisico schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:52:
Aansluitende vraag: Ik rij tegenwoordig veel Dirt Oval en ik zit nog in m'n R Div. D(4.99) IR 1600 en zat in de top split van een wedstrijd van (+-)tien splits met tien andere gasten. Ik werd 7e(d8 ik) en kreeg aftrek van m'n IR. Ik vond t nogal merkwaardig. Ik zat tussen allemaal vrij hoge IR dudes en A licence knakkers. Ik snap nooit zo goed waarom ik in de top split zit elke keer. Is dat alleen gebaseerd op je ronde tijd? Ik dacht dat je Divisie er nogal wat mee te maken had? En je IR?
Doe eens een link naar de uitslag van die race om de hele situatie te kunnen zien?

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Alarisico schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:52:
Even snel gekeken in je laatste 10 races zit die dirt oval race meestal tussen 1500-1700 SOF. Daar zit je dus precies goed met je 1600 iRating zou je verwachten. Als je dan 7/11 wordt is dat niet heel bijzonder natuurlijk dus vind ik het niet gek dat je een beetje iRating verliest.

Mijn iRacing profiel

• Alarisico
  • Niet online
Ik zag t al. Het was die race in Knoxville maar daar waren t maar twee splits.Vreemd. Foutje.
Maar of je nu een R bent of Div. 1 telt dat nu mee of niet in welke split je komt?

[ Voor 31% gewijzigd door Alarisico op 29-08-2019 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Nee split wordt alleen bepaald obv de iratings van alle geregistreerde rijders.

iracing profile

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09-10 21:05
ewold schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:55:
[...]

Idd , ik zit nu op het lastige punt met 1400 irating dat ik meestal nr 1 of 2 ben van de lower splits , en overlaatst winst of 2e plaats maar +25 gaf. Terwijl ik dan een race eruit gereden wordt met een laag gemiddeld ( was toen rond de 900 ) , had ik ineens -100 IR. Dus moet nu effe zien dat ik uit de lower split geraak en in het middenveld kom gok ik. Soms wel frustrerend , laatste 2 weken bijna constant nr 1 tot 3 qua irating in de splits.
wat ik eerder deed toen ik niet genoeg irating had voor top split gewoon als een gek oefenen en alleen racen als de race 3 of 4 keer split zodat je bijna altijd win als je niet in top split kom

iRacing Profiel

• green-tea
Het gaat lekker, meer negatieve rookie rating als positief. Zo kom ik er nooit uit 😂

Mn start is wel altijd goed, vaak haal ik na paar bochten wat autos in, alleen na een lap of 4/5 begin ik zoveel langzamer te worden.. lot to learn

[ Voor 46% gewijzigd door green-tea op 29-08-2019 18:40 ]

• Raimond613

Raimond613

Simracer

green-tea schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:37:
Het gaat lekker, meer negatieve rookie rating als positief. Zo kom ik er nooit uit 😂

Mn start is wel altijd goed, vaak haal ik na paar bochten wat autos in, alleen na een lap of 4/5 begin ik zoveel langzamer te worden.. lot to learn
Dat klinkt meer als een concentratie probleem; aan de banden zal t niet liggen met die mazda, zeker niet na zo'n korte afstand. Oefenen oefenen oefenen dan maar he :9

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• green-tea
Raimond613 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:51:
[...]

Dat klinkt meer als een concentratie probleem; aan de banden zal t niet liggen met die mazda, zeker niet na zo'n korte afstand. Oefenen oefenen oefenen dan maar he :9
Dit is echt dom. Ik weet waar ik meer snelheid kan halen. Door mn throttle juist te calibreren. Stond op max 70%. 2 seconden gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
green-tea schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Dit is echt dom. Ik weet waar ik meer snelheid kan halen. Door mn throttle juist te calibreren. Stond op max 70%. 2 seconden gevonden..
_O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Volgens mij wil iets niet dat ik te veel tijd aan racen spendeer. Nadat ik het euvel had gevonden eerstvolgende race beginnend vanaf p6 na 3 bochten p3. Dan slipt p2 uit de bocht, p1 gaat naar binnen en ik sta p1. Laatste ronde ‘connection closed’. Hoe dan!!! Kut 4g

[ Voor 9% gewijzigd door green-tea op 30-08-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

4G?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Zitten op cheap ass onbeperkt 4G abbo. Glasvezel zou voor de bouwvak worden afgemonteerd en aangesloten, maar vertraagd.

Wat rijden jullie het meest op iracing? Mijn plan is om met de mazda cup mn rookie uit te rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vlak voordat ik vertrek naar de SimExpo nog een update van Tony over de komende build.
quote: Tony Gardner
We reported about all the content in the build and made videos for all.

In regard to the damage model, the plan was to add 7 cars with the new damage model in this build and working hard towards that even this week so things have been up in the air. We are just not liking a few things that are fairly minor in some respects but people will probably focus on, so painfully, we just pulled 6 cars out of the release notes. After all this work, we would rather correct those things before releasing all those cars. Nobody wants to get it out more than us. We have been working a lot of late nights trying to make it happen. There is a lot to this but it will be worth the wait.

Physics wise the damage model is in really good shape, but a little more we want to do still. Graphically, it is a huge advancement as well, but to be honest, the development will probably be on-going for months even after we fully release a bunch of cars with the model. That is partly because some types of cars need some custom graphical features added to try and maximize realism and make it the best we can.

No different than day to night transitions for example and many other things. We released day to night last December but I think this will be the third build since then that we will be improving or adding to the lighting, effects, shaders, etc. to improve the overall skies, environment and day to night. The surface model and dirt are other examples of that.

All that said, we are going to likely release the Skippy car with the new damage model in this build. We are making the final decision today. I think you will really like it if we release it. That car is a little ahead of the other cars since it was the first car we started to test with.

AI will not be in this build but we are excited about the continued progress. It is the same deal, just several more things we think we can improve before we release it, just like the damage model, we are trying to attain a certain standard before we feel it is ready for prime time and then we will continue on.
Bron: https://members.iracing.c.../75/3659056.page#11682063
quote: Tony Gardner
You will see more cars with V7 tires in this build.
Bron: https://members.iracing.c.../75/3659056.page#11682090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hopelijk dus wel de Skippy met New Damage Model. Valt me eerlijk gezegd mee dat ze al met 7 auto's bijna klaar zijn, ook AI lijkt, als je Tony's post leest, niet enorm ver meer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Ik rij sinds kort ook mee in een MX5 en gaat best lekker. 1 vraagje:

Als ik via de nieuwe beta ui een UP NEXT server join welke over bijvoorbeeld 10 minuten een race heeft, dan moet ik de ene keer ingame nog een keer de RACE confirmen in het menu voordat ik doorga naar de race. En andere keren weer niet, dan schakelt hij automatisch door.

Hoe komt dit? Soms log ik bijvoorbeeld om half x in en ga ik om 10 over terug om de race mee te pakken vanaf de laatste positie (ivm weinig tijd, kleine kinderen). Maar dan wil ik wel zeker weten dat ik doorga naar de race. Waar zit dat hem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik ben nu ook een lid. 1 euro voor 3 maanden. Nice.
Auto-Renew
Please Note: For subscriptions purchased using PaymentWall, you MUST cancel your subscription through your PaymentWall account on the PaymentWall website. Click here to access your account -> PaymentWall Account

Your account is currently active but your account will be cancelled on 2019-11-30 because you do not have a renewal payment method saved.
Ik heb via een smsje betaald. Maar zo te zien hoef ik geen Paymentwall account aan te maken om de renew te annuleren. Voor 1 euro wel even leuk om rond te kijken.

Edit: Even rondje Mx-5 gedaan. Ben onder de indruk. Netjes, hoor. Draait ook soepel op alles high. Feedback netjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 30-08-2019 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

StealthyPeanut schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 21:04:
Ik rij sinds kort ook mee in een MX5 en gaat best lekker. 1 vraagje:

Als ik via de nieuwe beta ui een UP NEXT server join welke over bijvoorbeeld 10 minuten een race heeft, dan moet ik de ene keer ingame nog een keer de RACE confirmen in het menu voordat ik doorga naar de race. En andere keren weer niet, dan schakelt hij automatisch door.

Hoe komt dit? Soms log ik bijvoorbeeld om half x in en ga ik om 10 over terug om de race mee te pakken vanaf de laatste positie (ivm weinig tijd, kleine kinderen). Maar dan wil ik wel zeker weten dat ik doorga naar de race. Waar zit dat hem in?
Volgens mij gooit hij je automatisch door van practice server naar je race als er ca 2 minuten verstreken zijn na het openen van de race server. Je kunt dus handmatig al eerder joinen, maar als je dat niet doet wordt je automatisch nog op tijd voor aanvang kwalficatie naar de race server gezet.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
green-tea schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:38:

Het gaat niet zo zeer om de range waarin je rijd maar om de safety rating. Ik heb mijn safety rating inmiddels weten op te bouwen naar rond de 3.30 en merk wel dat er minder incidenten plaatsvinden. Maar hier rijden dus ook mensen rond met een iRating van onder de 1.000 met class D die van mening rookie zouden verliezen. Het is naar mijn idee vooral zaak om te leren anticiperen en de risico situaties zo veel mogelijk te vermijden. In de rookie klasse worden zoveel fouten door anderen gemaakt waardoor je altijd bij safe rijden wel een aantal plaatsen kunt winnen en zo je safety rating kunt opbouwen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteravond eindelijk mijn eerste overwinning behaald op het thuis circuit van Zandvoort in de Ferrari 488 GT3 klasse! Ik had mij als eerste gekwalificeerd en na een erg goede start kon ik gelijk een kleine voorsprong opbouwen. Uiteindelijk vooral gezorgd om geen fouten te maken en constante ronden te rijden waarbij aan het eind van de race mijn banden wel slecht werden. Gelukkig kon ik de voorsprong behouden en kwam ik als eerste over de finish met 0 inc en 82 iRating points:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ivysaur schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:09:
Ik ben nu ook een lid. 1 euro voor 3 maanden. Nice.

[...]
Ik ook!
Ik zou het liefst mijn oude account uit 2008 weet activeren maar dat komt later wel, nu kan ik op dit tweede account eens even rondsnuffelen en kijken wat ze in al die jaren hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
Doubleoz schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:07:
[...]

Het gaat niet zo zeer om de range waarin je rijd maar om de safety rating. Ik heb mijn safety rating inmiddels weten op te bouwen naar rond de 3.30 en merk wel dat er minder incidenten plaatsvinden. Maar hier rijden dus ook mensen rond met een iRating van onder de 1.000 met class D die van mening rookie zouden verliezen. Het is naar mijn idee vooral zaak om te leren anticiperen en de risico situaties zo veel mogelijk te vermijden. In de rookie klasse worden zoveel fouten door anderen gemaakt waardoor je altijd bij safe rijden wel een aantal plaatsen kunt winnen en zo je safety rating kunt opbouwen.
Dit heb ik inderdaad ondervonden, geen contacts en geen out of tracks levert meer op dan 1ste worden lijkt zo. Het doel is uiteraard beide. Na iets van 100 laps op Laguna zit ik inmiddels op de 1:42 met uitschieters naar 1:41. Kan lekker mee rijden!

Wat ik enorm vreemd vind is dat mijn starts in de mazda zo uber snel zijn (of de rest is gewoon traag) Eerste bocht heb ik er vaak al 2 tot 4 ingehaald.

Op naar de rating van 3 dan gaan we wat andere autos/tracks proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik plaats op fb vandaag foto’s en videos:
https://www.facebook.com/gotiracing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Cool! Ik schaam me diep. Niet in de agenda gezet en andere afspraken zijn er door de wederhelft gewoon geplanned. Zag je post of FB en dacht meteen.. CRAP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-10 11:48
Voor de met direct drive rijdende iracers onder ons: wat voor settings gebruiken jullie nu zo'n beetje in iracing en de software van bijvoorbeeld simucube? Dit blijft natuurlijk super subjectief en een beetje appels met peren vergelijken maar ter referentie ben ik toch benieuwd :)

Sinds vorige week ben ik aan de dd (sc2 pro) en ik ben deze week natuurlijk ruim aan het spelen met de alle filters en andere settings in de simucube settings en in iracing. Het is alleen wel een beetje anders dan mijn vorige stuur (g27), waarbij het allemaal niet zoveel uitmaakte en ik na een paar rondjes in iracing de "auto" setting voor de force feedback gebruikte en het dan wel prima was (zonder clipping).

Als ik het goed begrijp (zo niet corrigeer me) kan je het beste bij "wheel force" de maximale kracht aangeven die je stuur kan leveren (afhankelijk van de software instellingen van het stuur uiteraard) en bepaalt "max force" vervolgens de kracht in simulatie-termen waarop deze maximale kracht van je stuur aangesproken wordt, een hogere waarde spreidt deze krachten verder uit en maakt de force feedback dus bij gewoon rijden lichter (totdat je de muur in rijdt en je wel aan het maximum van je stuur komt).

Ik rij voor nu in de simucube settings op 100% (25nm) en de filters en andere settings zo laag mogelijk zonder dat het al te onrustig wordt (voor nu de meeste settings zo rond de 10%) en iRacing heb ik wheel force op 25nm en vind ik een max force van zo'n 100-120 in de meeste auto's meer dan zwaar genoeg (verder damping/min force op 0% en linear mode aan). Ik moet zeggen dat ik de krachten die loskomen als je de muur in klapt behoorlijk intimiderend vind (handjes los!) en ik ga misschien nog wat experimenteren met wat lagere max-settings in de simucube settings :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Jan Hein schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:39:
Voor de met direct drive rijdende iracers onder ons: wat voor settings gebruiken jullie nu zo'n beetje in iracing en de software van bijvoorbeeld simucube? Dit blijft natuurlijk super subjectief en een beetje appels met peren vergelijken maar ter referentie ben ik toch benieuwd :)

Sinds vorige week ben ik aan de dd (sc2 pro) en ik ben deze week natuurlijk ruim aan het spelen met de alle filters en andere settings in de simucube settings en in iracing. Het is alleen wel een beetje anders dan mijn vorige stuur (g27), waarbij het allemaal niet zoveel uitmaakte en ik na een paar rondjes in iracing de "auto" setting voor de force feedback gebruikte en het dan wel prima was (zonder clipping).

Als ik het goed begrijp (zo niet corrigeer me) kan je het beste bij "wheel force" de maximale kracht aangeven die je stuur kan leveren (afhankelijk van de software instellingen van het stuur uiteraard) en bepaalt "max force" vervolgens de kracht in simulatie-termen waarop deze maximale kracht van je stuur aangesproken wordt, een hogere waarde spreidt deze krachten verder uit en maakt de force feedback dus bij gewoon rijden lichter (totdat je de muur in rijdt en je wel aan het maximum van je stuur komt).

Ik rij voor nu in de simucube settings op 100% (25nm) en de filters en andere settings zo laag mogelijk zonder dat het al te onrustig wordt (voor nu de meeste settings zo rond de 10%) en iRacing heb ik wheel force op 25nm en vind ik een max force van zo'n 100-120 in de meeste auto's meer dan zwaar genoeg (verder damping/min force op 0% en linear mode aan). Ik moet zeggen dat ik de krachten die loskomen als je de muur in klapt behoorlijk intimiderend vind (handjes los!) en ik ga misschien nog wat experimenteren met wat lagere max-settings in de simucube settings :)
Ik heb ook de SC2 Pro en gebruik in True Drive de volgende settings voor iRacing F3 en GT3:
SC2 settings

In iRacing zelf heb ik ook de wheel force op 25Nm. De max force varieert afhankelijk van track en auto tussen 63 en 93. Meestal 73 of 83. Dat vind ik zelf al best zwaar (ik ben niet zo gespierd :X ) maar ik merk wel als ik m zwaarder zet de feedback wel beter wordt; de details komen dan meer tot hun recht.

Verder ben ik ook van plan nog te spelen met lagere force settings in TD en dan hogere in iRacing maar daar ben ik nog niet echt aan toe gekomen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
R3m3d7 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 07:11:
[...]

Ik ook!
Ik zou het liefst mijn oude account uit 2008 weet activeren maar dat komt later wel, nu kan ik op dit tweede account eens even rondsnuffelen en kijken wat ze in al die jaren hebben verbeterd.
Moet wel eerlijk zeggen dat de FFB bij rFactor 2 stukken beter is dan die van iRacing, maar heb nu enkel nog maar de Mazda en de Cadilliac gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-10 11:48
Raimond613 schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:39:
[...]
...
In iRacing zelf heb ik ook de wheel force op 25Nm. De max force varieert afhankelijk van track en auto tussen 63 en 93. Meestal 73 of 83. Dat vind ik zelf al best zwaar (ik ben niet zo gespierd :X ) maar ik merk wel als ik m zwaarder zet de feedback wel beter wordt; de details komen dan meer tot hun recht.
...
Zo rond de 70 is mij nog wat te heftig haha, ik zie wel dat je de static force reduction wat hoger hebt staan wat misschien wat scheelt. Ik ga nog eens wat experimenteren met jouw settings! (y)

Over rfactor 2 gesproken, ik krijg de sc2 op geen enkele manier op een goede stuurrotatie in rf2, maar dat is misschien weer iets voor een ander draadje...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Deze wilde ik jullie niet onthouden... dit was wel even een "YES!!" momentje. Ik ben die lichtgroene achteraan... :+.

Slechte kwaliteit trouwens. Heb hem in goede kwaliteit geüpload.

[ Voor 19% gewijzigd door StealthyPeanut op 31-08-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:00
Lol dat zijn altijd leuke dingen , had van de week ook een race waarbij de AI een schuiver maakte en die rest van de ai gewoon bleef wachten tot hij weer de goede kant uit stond , en ze wachten maar allemaal aan de linker kant van de ben terwijl ik juist lekker rechts dus de vrijheid had van 22 naar de eerste plek reed ...was twee ronde voor tijd en dan nog even geel krijgen en de race mogen uit rijden onder geel

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Ivysaur schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Moet wel eerlijk zeggen dat de FFB bij rFactor 2 stukken beter is dan die van iRacing, maar heb nu enkel nog maar de Mazda en de Cadilliac gereden.
Pak de radical maar op silverstone, of beter nog Lime Rock Park en voer de ffb flink op, dan voel je hoe goed hij is.
Daarna de FWD Beetle, dan merk je hoe licht hij wordt op het gas.
ffb in iRacing werkt pas echt lekker bij hogere krachten heb ik het gevoel en je moet inderdaad niet de auto's pakken die jij aangeeft, die hebben een vaag gevoel door de stuurbekrachtiging.

edit; lime rock park is beter om de ffb op te voelen met de Radical, dat is echt verslavend. Na een paar uurtjes spelen voelt de ffb op het niveau van rF2, duidelijk beter dan Assetto Corsa maar het is wel sterk afhankelijk van welke auto je kiest en je moet de kracht van de ffb ook aardig hoog zetten wil je echt goed voelen wat er gebeurt to rF2, daarbij lijk je op lagere settings meer door te krijgen. Grappig.

[ Voor 26% gewijzigd door R3m3d7 op 31-08-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ravw schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 17:01:
Lol dat zijn altijd leuke dingen , had van de week ook een race waarbij de AI een schuiver maakte en die rest van de ai gewoon bleef wachten tot hij weer de goede kant uit stond , en ze wachten maar allemaal aan de linker kant van de ben terwijl ik juist lekker rechts dus de vrijheid had van 22 naar de eerste plek reed ...was twee ronde voor tijd en dan nog even geel krijgen en de race mogen uit rijden onder geel
AI :?
Andere sim :X

Pagina: 1 ... 195 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies