Ben het volledig met je eens hoor. Dacht dat ik 'veilig' was omdat het hele zwikkie voor m'n ogen naar links de baan afschoot, maar was toch iets te optimistisch.Red Baron schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:32:
[...]
Laat ik vooropstellen dat je natuurlijk niets verkeerd doet of veroorzaakt o.i.d., maar kijkend naar je eigen inputs zie ik het volgende.
Volgens mij lijk je aardig in de gaten te hebben dat die divebomb komt en je daardoor ook nog net ff iets langer wacht zodat het niet jouw auto is die direct getorpedeerd wordt. Heel goed.
Vervolgens ga je alleen wel in het midden van de bocht vol op je gas en waardoor je weer een soort van ideale lijn gaat rijden richting de buitenkant van de bocht. Dat gecombineerd met de pech dat die geel/blauw/rode auto nog met een extra klap verder terug de baan op getikt wordt verpest jouw race daar.
Ik denk dat als je langer van je gas af blijft je een krappere lijn kunt rijden en daardoor meer ruimte laat aan je buitenkant waar op dat moment zich 3 auto's op het kleine stukje runoff bevinden tussen de baan en de bandenstapel waarvan je nooit precies weet of ze terug gaan stuiteren vanuit de banden of op een of andere manier in elkaar haken etc.
Of je daar je ongeluk altijd mee had kunnen voorkomen weet ik niet, maar ik denk dat de kans wel toeneemt. Ik denk dat dit een aardig voorbeeld is van momenten in iRacing die zich goed lenen voor het eens rustig terug kijken en analyseren met het idee "wat had ik anders kunnen doen?"
Per slot van rekening kan je niet zoveel veranderen aan hoe anderen rijden, maar als je je eigen rijden in zo'n manier kan verbeteren zodat je in toekomstige situaties minder vaak met een beschadigde auto hoeft te eindigen lijkt me dat een goede uitkomst.
Voorvoelde inderdaad wat er kon gebeuren en bleef daarom mooi aan de buitenkant, waar je de meeste kans hebt om uit het gedrang te blijven.
Als ik achteraan start en de boel knalt voor me op elkaar ga ik niet zelden compleet stil staan op de baan totdat de rust enigszins is wedergekeerd.
Is ook niet echt competitief. Maar ik ben er zo ziek van dat wat ik hier liet zien me in meer dan de helft van de gevallen overkomt dat achteraan starten toch aantrekkelijker is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel