iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 192 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Red Baron schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:32:
[...]

Laat ik vooropstellen dat je natuurlijk niets verkeerd doet of veroorzaakt o.i.d., maar kijkend naar je eigen inputs zie ik het volgende.
Volgens mij lijk je aardig in de gaten te hebben dat die divebomb komt en je daardoor ook nog net ff iets langer wacht zodat het niet jouw auto is die direct getorpedeerd wordt. Heel goed.

Vervolgens ga je alleen wel in het midden van de bocht vol op je gas en waardoor je weer een soort van ideale lijn gaat rijden richting de buitenkant van de bocht. Dat gecombineerd met de pech dat die geel/blauw/rode auto nog met een extra klap verder terug de baan op getikt wordt verpest jouw race daar.
Ik denk dat als je langer van je gas af blijft je een krappere lijn kunt rijden en daardoor meer ruimte laat aan je buitenkant waar op dat moment zich 3 auto's op het kleine stukje runoff bevinden tussen de baan en de bandenstapel waarvan je nooit precies weet of ze terug gaan stuiteren vanuit de banden of op een of andere manier in elkaar haken etc.

Of je daar je ongeluk altijd mee had kunnen voorkomen weet ik niet, maar ik denk dat de kans wel toeneemt. Ik denk dat dit een aardig voorbeeld is van momenten in iRacing die zich goed lenen voor het eens rustig terug kijken en analyseren met het idee "wat had ik anders kunnen doen?"
Per slot van rekening kan je niet zoveel veranderen aan hoe anderen rijden, maar als je je eigen rijden in zo'n manier kan verbeteren zodat je in toekomstige situaties minder vaak met een beschadigde auto hoeft te eindigen lijkt me dat een goede uitkomst.
Ben het volledig met je eens hoor. Dacht dat ik 'veilig' was omdat het hele zwikkie voor m'n ogen naar links de baan afschoot, maar was toch iets te optimistisch.

Voorvoelde inderdaad wat er kon gebeuren en bleef daarom mooi aan de buitenkant, waar je de meeste kans hebt om uit het gedrang te blijven.

Als ik achteraan start en de boel knalt voor me op elkaar ga ik niet zelden compleet stil staan op de baan totdat de rust enigszins is wedergekeerd.

Is ook niet echt competitief. Maar ik ben er zo ziek van dat wat ik hier liet zien me in meer dan de helft van de gevallen overkomt dat achteraan starten toch aantrekkelijker is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 13:06:
Is ook niet echt competitief. Maar ik ben er zo ziek van dat wat ik hier liet zien me in meer dan de helft van de gevallen overkomt dat achteraan starten toch aantrekkelijker is.
Het anticiperen en ontwijken van ongelukken is een belangrijke skill. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

alexbl69 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Gisteren mijn eigen 'wijze raad' in de wind geslagen en toch gekwalificeerd.... en direct weer genezen.

Na T1 zat ik achterin de kopgroep (7e). Er was een klein gaatje naar de auto's achter mij, dus ik ging er vanuit zonder al te veel problemen door T2 te komen.

Maar dan had ik toch buiten het vernuft en de inventiviteit van onze Iberiaanse vrienden met 3 namen gerekend... Met een klassieke divebomb wordt het halve middenveld geëlimineerd.

Eerst vanuit mijn wagen, dan vanuit zijn wagen, vervolgens de TV1.

[YouTube: How to ruin a race....]
Zag er een beetje uit als mijn actie in de eerste race afgelopen maandag :)
Ik rem normaal gesproken op de racelijn ongeveer een meter of 5 - 10 nadat het asfalt van kleur veranderd. Op de binnenlijn remde ik waar het asfalt van kleur veranderd, even geen rekening houdend met het feit dat daar: a: minder grip is, en b: het zelfs nog iets verder ligt dan mijn normale rempunt.
Met als gevolg wat je in jouw filmpje ziet. Al kon ik diegene voor me nog ontwijken, alleen diegne naast me me niet meer... Niet elke divebomb is een bewuste keuze. Dit ziet eruit als een foute inschatting, niet als een bewuste actie.
Niemand gaat dit bewust doen, omdat je jezelf nl. ook elimineert.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-10 19:16
Hey
Weten jullie waar ik best mijn Obutto revolution op dit forum tekoop kan zetten?
hetbeste zou hier zijn maar ik weet niet of dit mag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
TkillaB schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 10:52:
Hey
Weten jullie waar ik best mijn Obutto revolution op dit forum tekoop kan zetten?
Gewoon in vraag en aanbod op de Tweakers site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:56

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hey
De regels zeggen dat je geen te koop posts mag maken in een forum.
Je dient een advertentie aan te maken in v&a.
Mijn Obutto was op die manier binnen een week verkocht.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 03-08-2019 12:18 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
Hey Bram ? Bram toch right?

stoppen met iracing of iets nieuws gekocht ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
Ja. Het is Bram.
Ik stop niet maar ik ben overgestapt naar een simlabs p1.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[YouTube: Met Max Verstappen door de straten van Hongarije | GP Hongarije | Formule 1]

Verstappen met Jack in een Aston Martin praten over iRacing en rFactor. Blijkbaar doet Sainz tegenwoordig ook met hun mee. Vanaf 9:45.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Leuk interview :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
Kan het niet bekijken in belgie.

The uploader has not made this video available in your country.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TkillaB schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 17:44:
Kan het niet bekijken in belgie.

The uploader has not made this video available in your country.
Probeer deze zo ff voordat ie weer weggehaald wordt O-)
YouTube: Interview met Max voor mijn Belgische vrienden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 04-08-2019 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

Ik zat even het iracing forum door te spitten maar kan geen antwoord vinden op mn vraag. Je krijgt per race kampioenschapspunten. Hoe werkt dit? Wordt na elke week het gemidd aantal punten gepakt en komt dat erbij zodat je aan het eind van het seizoen dus een winnaar hebt of?

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu 1 dag Iracing maar snap iets niet. Wrsch als je het weet is het een domme vraag. Weet iemand waar je TC aan kan zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Punten: van je 4 beste resultaten wordt je hoogste score gepakt per week. Doe je meer dan 4 races maar minder dan 9, dan wordt er een gemiddelde gemaakt van je twee beste resultaten. 9-12 races gemiddelde van je drie beste races etc.
Van de 12 weken per seizoen tellen dan je beste 8 weken en wordt zo het kampioenschap opgebouwd.

TC: dit kan je alleen aanzetten als de echte auto het ook heeft. Dus in de Mazda MX5 is het niet aan te zetten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de autos die je op het begin krijgt zonder 1 bij tekopen kan het in een van die aangezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Als ik door de lijst met gratis auto's kijk, zie ik geen auto die TC heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:57

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Eindelijk D-licentie! Het was geen goed idee om vrienden die op bezoek kwamen eens te laten racen in een official race. Namelijk weggezakt naar 2.05. Na twee avondjes eerste worden in een paar races met 0 incidenten gelijk D-licentie in pocket. Toch een smetje op begin van mijn carrière wat onnodig was. Achja.... Nu flink aan 't oefenen voor de Fixed Ferrari 488 GT3 races op Spa.

Welke idioot maakt races aan met de Ferrari 488 GT3 met een fixed setup? Die auto rijdt zoooooooveel beter met een aangepaste setup.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Verwijderd schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:24:
In de autos die je op het begin krijgt zonder 1 bij tekopen kan het in een van die aangezet worden?
Afbeeldingslocatie: https://osracing.net/wp-content/uploads/2017/01/iracing-tear-off-visor-control.jpg

Als een in-car adjustment zwart is kan je een control mappen voor die functie.
Als die grijs is, kan dat niet, omdat ie het niet heeft.

In het geval van het plaatje kan je dus wel de brake bias aanpassen maar niet de rollbars bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
Techno Overlord schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:30:
Eindelijk D-licentie! Het was geen goed idee om vrienden die op bezoek kwamen eens te laten racen in een official race. Namelijk weggezakt naar 2.05. Na twee avondjes eerste worden in een paar races met 0 incidenten gelijk D-licentie in pocket. Toch een smetje op begin van mijn carrière wat onnodig was. Achja.... Nu flink aan 't oefenen voor de Fixed Ferrari 488 GT3 races op Spa.

Welke idioot maakt races aan met de Ferrari 488 GT3 met een fixed setup? Die auto rijdt zoooooooveel beter met een aangepaste setup.
Na 2 avonden gelijk paar keer eerste? Jij had al ervaring met racen of ben je een natuur talent? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

bvl3 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:48:
[...]

Na 2 avonden gelijk paar keer eerste? Jij had al ervaring met racen of ben je een natuur talent? :D
Ik heb veel Assetto Corsa gereden hiervoor. Ben echt 4x eerste geworden waarvan ik 2x van pole position ben vertrokken. 8)

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnnyverhoeff schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:31:
[...]

[Afbeelding]

Als een in-car adjustment zwart is kan je een control mappen voor die functie.
Als die grijs is, kan dat niet, omdat ie het niet heeft.

In het geval van het plaatje kan je dus wel de brake bias aanpassen maar niet de rollbars bijvoorbeeld.
Al doe je daar een knop aan kan je de tc aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ja, je kan daar een knop mappen aan de TC.
De meeste (of alle?) auto's die TC hebben (bijvoorbeeld de GT3/GTE wagens) kun je ook in de "Black Box" de TC tijdens het rijden instellen. Voor de Black Box moet je overigens ook knoppen mappen.
De Black Box voor in-car controls is F8.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank! zijn er gratis GT3/GTE wagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vraagje: hoeveel schermen gebruiken jullie om te racen 1 of 3 en hoeveel inch? Zijn deze schermen dan curved of flat?

Ik heb zelf nu 1 23inch scherm om te racen maar overweeg eind van dit jaar een groter scherm aan te schaffen. Zit nu te denken aan 34 inch curved...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
Techno Overlord schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:51:
[...]

Ik heb veel Assetto Corsa gereden hiervoor. Ben echt 4x eerste geworden waarvan ik 2x van pole position ben vertrokken. 8)
Ik was laatst super blij dat ik de 4e plek quali reed en 3e eindigde in de race :)
Maar wel pas sinds een paar weken begonnen met racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Doubleoz schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:33:
Vraagje: hoeveel schermen gebruiken jullie om te racen 1 of 3 en hoeveel inch? Zijn deze schermen dan curved of flat?

Ik heb zelf nu 1 23inch scherm om te racen maar overweeg eind van dit jaar een groter scherm aan te schaffen. Zit nu te denken aan 34 inch curved...
Momenteel op één 27 incher.. en rij regelmatig met m'n Oculus Rift S (Totaal andere ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik heb op Marktplaats een 42" HD TV gekocht voor 100euro. Ik heb een curved 34" maar die staat op mijn bureau en dat is toch niet ideaal racen aan een bureau. Nu dus die TV met aparte stoel en een Thrustmaster Ferrari Alcantara Edition op een Wheel Stand Pro v2. Lange HDMI kabel en USB verlengkabel van 5 meter lopen naar de TV die verderop in mijn Mancave staat en zo kan ik alles met 1 pc doen. Extra draadloos toetsenbordje erbij. Werkt perfect zo!

2 maten waarmee ik race doen dat wel met een aparte 34" curved monitor (Acer Predators). Die hebben ook een playseat en dan met een ikea kastje zo dicht als mogelijk die monitor voor hun stuur staan. De extra field of view en hogere refreshrate is leuk maar ik wil toch een groter scherm dan een 34" curved, vandaar de tv. En die playseats zijn leuk maar als je zo groot als mij bent is dat minder. Stoel kan niet ver genoeg naar achter en dan zit ik zo bekrompen in die stoel.

Is natuurlijk kwestie van smaak maar ik vind het goed op deze manier. Als ik bijvoorbeeld Overwatch speel dan moet ik dat wel op een 100+ hz. monitor doen want anders is het stuk minder maar bij een racer zoals iRacing of Assetto Corsa rijd ik net zo snel als op steady 60hz. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Techno Overlord op 05-08-2019 15:48 ]

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik rijd op een 35" curved. Je hebt een iets breder blikveld met een ultra wide scherm tov een standaard full-hd scherm. Vaak in close battles mis ik toch nog wel zichtbaarheid aan de zijkant, waardoor ik (te) voorzichtig rijd. In de Skippy van afgelopen week was dat vooral een punt in bocht 2. Ik heb knopjes op het stuur gemapped om naar links/rechts te kijken.

Ik had dit probleem in VR niet; maar het is nu ietsje te warm om in VR te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Luckeh schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Ik rijd op een 35" curved. Je hebt een iets breder blikveld met een ultra wide scherm tov een standaard full-hd scherm. Vaak in close battles mis ik toch nog wel zichtbaarheid aan de zijkant, waardoor ik (te) voorzichtig rijd. In de Skippy van afgelopen week was dat vooral een punt in bocht 2. Ik heb knopjes op het stuur gemapped om naar links/rechts te kijken.

Ik had dit probleem in VR niet; maar het is nu ietsje te warm om in VR te rijden.
Het is inderdaad te warm voor VR maar met een ventilator direct op mijn kop gaat het nog redelijk.

Mijn probleem is dat de VR ervaring zo veel toffer is dus maar met 1 monitor racen vind ik niks meer :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Techno Overlord schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:44:
[...]

Ik heb op Marktplaats een 42" HD TV gekocht voor 100euro. Ik heb een curved 34" maar die staat op mijn bureau en dat is toch niet ideaal racen aan een bureau. Nu dus die TV met aparte stoel en een Thrustmaster Ferrari Alcantara Edition op een Wheel Stand Pro v2. Lange HDMI kabel en USB verlengkabel van 5 meter lopen naar de TV die verderop in mijn Mancave staat en zo kan ik alles met 1 pc doen. Extra draadloos toetsenbordje erbij. Werkt perfect zo!

2 maten waarmee ik race doen dat wel met een aparte 34" curved monitor (Acer Predators). Die hebben ook een playseat en dan met een ikea kastje zo dicht als mogelijk die monitor voor hun stuur staan. De extra field of view en hogere refreshrate is leuk maar ik wil toch een groter scherm dan een 34" curved, vandaar de tv. En die playseats zijn leuk maar als je zo groot als mij bent is dat minder. Stoel kan niet ver genoeg naar achter en dan zit ik zo bekrompen in die stoel.

Is natuurlijk kwestie van smaak maar ik vind het goed op deze manier. Als ik bijvoorbeeld Overwatch speel dan moet ik dat wel op een 100+ hz. monitor doen want anders is het stuk minder maar bij een racer zoals iRacing of Assetto Corsa rijd ik net zo snel als op steady 60hz. 8)
Een TV kan ik echt niet aanraden met iRacing vanwege de meestal gigantische inputlag tov een monitor.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Daar heb ik dus zelf ook met enige regelmaat last van dat ik de zijkant niet goed in de gaten kan houden en in de praktijk gebruik ik die knoppen niet snel als ik in een duel zit midden in de bocht...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Kunnen hardware keuze tbv sim/iracing in een ander topic doen en weer on-topic gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Ik haak af vanavond, ben niet helemaal fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 19:21:
Ik haak af vanavond, ben niet helemaal fit.
Beterschap!
En ff aansterken voor zadag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Wat een frustrerende avond weer. Kwalificatie was wel mooi natuurlijk maar daarna in de sprint race een aantal gekke aanrijdingen gehad, leek wel een soort netcode? Waardoor ik een scheef stuur had en wat snelheid kwijt was. Gevecht was wel tof maar zuur om het daarop te verliezen (althans dat gevoel had ik).
Main race was snel over helaas. Heb je de replay nog @JoepW ? Toen ik later terug keek had ik het idee dat er bijna een vierde auto tussen had gepast ;)

Maakt verder niet uit, kan gebeuren maar vervelend dat het iedere keer op maandag avond gebeurd. Rest van de week rijd ik best scherp gelukkig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat een tof circuit is Imola toch. Lang rondje maar lang niet zo saai als Road America.

Uiteraard zeg ik dit om wat tegenwicht te bieden aan de mopperaars van gisteravond.

Race 2 was best spannend, ik lag 6s los na ronde drie maar zag Nick elke ronde een paar tienden dichterbij komen. Toen in de laatste ronde Nick ineens weg viel, viel mijn concentratie ook weg en vergat ik prompt te remmen voor T1. Liep gelukkig net goed af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Helemaal mee eens, Imola is echt een fantastisch circuit :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Imola is ruk :P

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:54
Ik heb wel leuke races gehad, ook al ben ik in beide gespind. Eerste race stuk achter Joep kunnen aanrijden en tweede race achter Luckeh. Hierdoor lijnen en rempunten geleerd en kon zo al gauw mijn tijden naar de 2:05 brengen. Niet gek, met maar een half uurtje training op dit circuit.
Komende dagen oefenen om constante tijden te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Mijn microfoon hield er na een tijdje weer mee op. Lijkt een known-issue te zijn van Oculus, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik heb ook een leuke avond gehad. Ik heb nog wel erg veel moeite om de Skip stabiel te houden bij het remmen op hoge snelheid, dus als de Skip school weer start ben ik er graag bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
Die opmerking werd gister na de 10e keer wel een beetje vervelend ;)

Zelf eigenlijk wel aardig gereden. In training nog niet echt de snelheid te pakken, maar wel redelijk steady. In 1e race vrij snel alleen komen te rijden, maar toch dikke halve seconde van snelste trainingstijd af kunnen rijden.
In de 2e race hele race vlak achter Jan Hein gereden. Nooit de snelheid gehad om 'm echt te bedreigen, maar was wel weer eens leuk, ipv hele race alleen rijden :p Uiteindelijk in de draft volgens mij nog nét de 2.03 ingedoken.

Enige jammer was dat Nick in de laatste ronde achter me terecht kwam, en op dat moment m'n headset besloot dat z'n accu leeg was. Daardoor laatste paar bochten zonder geluid moeten rijden, en dus totaal verkeerd geschakeld, anders had ik Nick wellicht wel achter me kunnen houden. Hoe dan ook, wederom prima vermaakt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hyperiax
Ik heb mijzelf zojuist toch maar geregistreerd op https://www.got-racing.eu/ :)

Heb al een paar keer gereageerd hier maar voor de zekerheid toch nog een extra berichtje.

Ben pas een aantal weken begonnen met iRacing en heb nog veel te leren (waaronder stabiel rijden zonder fouten) en heb momenteel een D-licentie.

Als er nog mensen zijn die samen met deze D-licentie noob willen racen stuur me een berichtje!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Welkom!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hyperiax schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:27:

Heb al een paar keer gereageerd hier maar voor de zekerheid toch nog een extra berichtje.

Ben pas een aantal weken begonnen met iRacing en heb nog veel te leren (waaronder stabiel rijden zonder fouten) en heb momenteel een D-licentie.

Als er nog mensen zijn die samen met deze D-licentie noob willen racen stuur me een berichtje!
Nogmaals welkom!

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GOT-Karting-2019-banner-smaller-wit.pngAlle deelnemers aan onze meeting hebben een mail met een PDF ontvangen als het goed is.
Check je spambox als je de mail niet kan vinden.
En indien ook daar de mail niet te vinden is, stuur me dan even een DM.

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 06-08-2019 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

SlaadjeBla schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:18:
Ik heb ook een leuke avond gehad. Ik heb nog wel erg veel moeite om de Skip stabiel te houden bij het remmen op hoge snelheid, dus als de Skip school weer start ben ik er graag bij.
Bij de skip is het de kunst om in rechte lijn te remmen en niet ineens vol op de rem trappen, maar de remdruk op te bouwen. Dat helpt om de auto recht te houden, zo doe ik het in elk geval.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller

Jeroentje, maat! Lang niet gezien. Check je pm! Ik ben zelf ook pas bezig met iRacing. Ondertussen ook een D-licentie :)
Ik ben vooral nog met de mx5 en skip barber bezig. Consistentie wordt al wel beter :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 22:35:
Toen ik later terug keek had ik het idee dat er bijna een vierde auto tussen had gepast ;)
Ik had 2 auto's (Maykel en Nick) naast me die de binnenbocht hielden waar ik uit veiligheid wat ruimte naar liet. Ik stuurde bewust wat later in. Jij zat buiten en ik had precies op het moment van insturen wat onderstuur waardoor ik wat naar buiten kwam terwijl jij gewoon instuurde.
Volgens mij is de binnenbocht (als je er naast zit) dominant over de buitenbocht. Zelfs in de F1 is "he pushed me of the track" nu verleden tijd.
En in de eerste ronde hou ik sowieso meer veiligheidsmarge gezien de koude banden.
Maar goed ik hou het maar op een race incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

JoepW schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

Nogmaals welkom!

[Afbeelding]Alle deelnemers aan onze meeting hebben een mail met een PDF ontvangen als het goed is.
Check je spambox als je de mail niet kan vinden.
En indien ook daar de mail niet te vinden is, stuur me dan even een DM.
Ontvangen! zat bij outlook.com wel in mijn spam folder inderdaad. En nee, ik heb je niet geblacklist :P

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
w4rguy schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:18:
[...]

Ontvangen! zat bij outlook.com wel in mijn spam folder inderdaad. En nee, ik heb je niet geblacklist :P
Komt doordat ik voor kleine mailbommetjes BCC gebruik (geen mailmerge) en omdat er een PDF aan hangt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Welkom! Ik ben ook sinds kort begonnen met iRacing en beschik inmiddels ook over een D-licentie. Lijkt me leuk om een keer samen te racen. Ik heb je inmiddels via iRacing een friends request gestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Mag ik vragen met mensen met de ervaring? Ik wil graag een triplet setup gaan maken. PC bestaat thans uit een AMD 2700X, en een GTX1080. Ik wil daar denk ik 3 van deze jongens voor gaan hangen: pricewatch: Samsung LC27FG73 Zwart

Ik kies toch liever voor 1080p, want ik ben bang dat mijn PC 1440p schermen niet gaat trekken. Klopt dit een beetje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

1440p is inderdaad teveel. Ik heb een 9700k @ 5.1Ghz met een GTX1080 @ 2170mhz (watergekoeld allebei). Bij de nieuwe tracks heb ik rond de 100-120 fps dips op 3x 1680x1050 22", oude tracks zit ik ruim boven de 140fps (daar heb ik het gecapped).
Nurburgring bv zakt in in vol veld van 40 auto's bij de start tot rond de 80-85fps.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb met mijn pc af en toe dat de boel niet 144 fps haalt met 3x 1080p. En overigens heb ik ook niet alle grafische opties aan staan.
Dus verstandig om je in te houden.

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 06-08-2019 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Was maandag ff gewenning, de Valve index was 1 dag voor mijn vakantie aangekomen, dus had hem maar snel getest zonder echt te racen. Tijdens mijn vakantie waren de heusinckveld sprints aangekomen , dus die setup was pasd rond 20u klaar. Dan maar snel in de vervelende skip gestapt waar ik helemaal al slecht in ben en proberen mee te rijden terwijl ik nog helemaal moest wennen aan het nieuwe gevoel.

Practice had ik niet 1 rondje zonder inc, race 1 en 2 viel het allemaal wel meer mee omdat ik gewoon op een rustig tempo aan het wennen was aan de hogere remdruk en de VR omgeving. Veel alleen gereden maar ik heb niemand de baan afgekegeld buiten mezelf 1 of 2 keer :X

Ook nog wat testen en zoeken hoe ik de pedalen het beste afstel ( hoek / afstand / hoogte / travel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb mij gisteren ook aangemeld bij got-racing.eu:)

Nu zou ik binnenkort ook graag willen deelnemen aan de Monday Skippy cup maar ik weet niet of dit qua tijd haalbaar is. Ik zie dat het om 20:00 begint maar is er eerst een practice van 20:00 tot 21:00 en dan vanaf 21:00 - 22:00 de kwalificatie en 2 heats (15 + 25min)? Ben je verplicht om ook deel te nemen aan de practice of is het geen probleem als ik bijvoorbeeld vanaf 21:00 aansluit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Doubleoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:38:
is het geen probleem als ik bijvoorbeeld vanaf 21:00 aansluit?
Ik denk dat het ok is dat je op tijd bent voor de qualify om 21u. Natuurlijk is het wel praktisch als je wat tijd ervoor hebt voor een paar oefenrondes op het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Qualy is van 21:00 - 21:15, daarna kun je niet meer erin, je moet dus voor 21:15 echt in de server zijn.

In principe voelen we ons meestal niet heel op ons gemak als een "onbekende" 5 min voor de race binnen komt vallen maar als je belooft van te voren te oefenen dan is er natuurlijk geen probleem :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 22:07:
Qualy is van 21:00 - 21:15, daarna kun je niet meer erin, je moet dus voor 21:15 echt in de server zijn.

In principe voelen we ons meestal niet heel op ons gemak als een "onbekende" 5 min voor de race binnen komt vallen maar als je belooft van te voren te oefenen dan is er natuurlijk geen probleem :)
Haha ik begrijp je punt. Ik zal beloven dat ik van te voren ga oefenen maar waarschijnlijk rij ik voorlopig toch in de achterhoede rond :) Maar het is in ieder geval fijn om te weten dat ik wat ruimte heb qua tijd om deel te nemen want 20:00 ga ik helaas in de meeste gevallen niet halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gisteravond voor de eerste keer meegedaan aan de Ferrari 488 GT3 Fixed series op Spa nadat ik mijn D-licentie heb behaald. Een rolling start achter de pace car. Nog voor de chicane voor start/finish gaat op het rechte stuk een aantal auto's voor mij ene zonder rede vol op de rem tot stilstand. Tijdens die rolling start rijdt iedereen vlak op elkaar dus als ene zo'n actie uitvoert dan klapt vrijwel iedereen op elkaar met als gevolg dat iedereen gelijk een x4 aan de broek heeft. Waarom doet met zoiets vraag ik me dan af?

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Techno Overlord schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:47:
Gisteravond voor de eerste keer meegedaan aan de Ferrari 488 GT3 Fixed series op Spa nadat ik mijn D-licentie heb behaald. Een rolling start achter de pace car. Nog voor de chicane voor start/finish gaat op het rechte stuk een aantal auto's voor mij ene zonder rede vol op de rem tot stilstand. Tijdens die rolling start rijdt iedereen vlak op elkaar dus als ene zo'n actie uitvoert dan klapt vrijwel iedereen op elkaar met als gevolg dat iedereen gelijk een x4 aan de broek heeft. Waarom doet met zoiets vraag ik me dan af?
Steekje los, land van herkomst Italie, Spanje, Portugal of Brazilië? :X
Geen id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Hoe zijn de ervaringen met de Valve Index en iRacing?
Heb zelf de Rift waar ik mee rijd en heb een heeeeele kleine twijfel om te upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
JoepW schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Geen id.
Met file protest kun je ze 'aangeven' bij iRacing vanwege onsportief gedrag.
Bij herhaaldelijke meldingen kijken ze er volgens mij ook serieus naar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvl3
Doubleoz schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 15:55:
[...]

Welkom! Ik ben ook sinds kort begonnen met iRacing en beschik inmiddels ook over een D-licentie. Lijkt me leuk om een keer samen te racen. Ik heb je inmiddels via iRacing een friends request gestuurd.
Ben ook nieuw met een D licentie en een skippy op zak :P
Wil ook graag met jullie mee rijden zal jullie als ik thuis kom van werk ook even toevoegen op iracing!
Als dat mag uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

JoepW schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:01:
[...]

Geen id.
Volgens mij was het een Canadees. |:(
bvl3 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:13:
[...]

Ben ook nieuw met een D licentie en een skippy op zak :P
Wil ook graag met jullie mee rijden zal jullie als ik thuis kom van werk ook even toevoegen op iracing!
Als dat mag uiteraard.
Ik moet/wil eerst nog wat oefenen (en tracks en auto's kopen) voordat ik mee ga doen. Vind mezelf nog niet goed genoeg om aan zoiets mee te doen. Filmpje van Joep gekeken op het GoT iRacing Youtube-kanaal op Sebring International Raceway met de Skippy's en om zo close en consistent te racen moet ik nog eerst wat meer km's op de teller hebben staan. :)

Forever raver!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvl3
Ja doelde ook meer op Hyperiax en Doubleoz die hadden het volgens mij over om onderling te oefenen als "noobs" zijnde dus als je mee wilt doen Techno Overlord lijkt me leuk kunnen we met z'n vieren oefenen.
Als Hyperiax en Doubleoz dat ook leuk vinden natuurlijk heb van hun nog geen reactie verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik rij hoofdzakelijk nog die MX5 races, je hoort wel continue dat er in hogere ranking minder gebeuk is, maar dan moet je er wel komen. Hoe vaak ik bij rondje 17 door een 4 ronde achterstand knakker van de baan wordt afgerost om vervolgens of 10 minuten pit te pakken of een DNF.

Zeker bij die indycar of die semi-nascar dingen op ovals is het niet leuk meer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Techno Overlord schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:47:
Dit gebeurde mij dus ook. Nog achter de pace car ramde enkele rijders elkaar. Vervolgens na een paar ronde boven op El rouge een file aan gecrashte auto's. Kon er denk ik 5 ontwijken, totdat de 6de mij net een tikkie op mijn achterkant gaf. Einde race.

Gister helaas geen goede dag, veel inc en crashes. Op naar de volgende dag :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

pauluzmuller schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Dit gebeurde mij dus ook. Nog achter de pace car ramde enkele rijders elkaar. Vervolgens na een paar ronde boven op El rouge een file aan gecrashte auto's. Kon er denk ik 5 ontwijken, totdat de 6de mij net een tikkie op mijn achterkant gaf. Einde race.

Gister helaas geen goede dag, veel inc en crashes. Op naar de volgende dag :P
ik vond op spa met die ferrari klasse meerijden ook nooit chill. Monza vond ik veel fijner (lekker vlak en je weet duidelijk wat de "gevaarlijke" punten zijn voor een crash). Wat je tevens kan doen is achteraan starten en iets meer ruimte houden bij de start zodat je het overzicht houdt. In deze klasse is finishen zonder crashes al heel goed voor je licentie omdat, zoals je zelf al zegt, het halve veld eruit geknikkerd wordt gedurende de race.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
SinergyX schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:46:
Ik rij hoofdzakelijk nog die MX5 races, je hoort wel continue dat er in hogere ranking minder gebeuk is, maar dan moet je er wel komen. Hoe vaak ik bij rondje 17 door een 4 ronde achterstand knakker van de baan wordt afgerost om vervolgens of 10 minuten pit te pakken of een DNF.

Zeker bij die indycar of die semi-nascar dingen op ovals is het niet leuk meer.
In zulke gevallen maak ik mijzelf zichtbaar in zijn/haar spiegel.
Desnoods met spraak aangeven dat je er langs wilt.

Houd meer ruimte over en haal in waar het veilig kan (dus niet zo competatief als dat je in dezelfde lap rijd).

Kost je even 2-5 seconden in de ronde maar je behoud wel je plek en je rijd veilig.
Doorgaans word mij zo de doorgang gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zojuist mijn eerste race op Spa met de Ferrari GT3. Ik had er al wel gereden met de Ferrari GTE en dat ging me naar mijn mening best aardig af. Maar die GT3 was toch een stuk lastiger op de baan te houden en dan is direct deelnemen aan een race geen goed idee! Mezelf toch even overschat...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Hey Double oz,
Je kunt ook als "spectator" meeracen in een echte race. Het is iets anders, maar dan weet je ongeveer wat de pace is en hoe mensen een beetje rijden zonder enige invloed op je Irating of andere racers

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Ik heb de Ferrari's niet; zit er echt zo'n verschil tussen de GTE en de GT3?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

GTE heeft meer downforce en geen ABS. Zijn gemiddeld een paar seconde per rondje sneller. Afhankelijk van de setup kan een GT3 listiger zijn dan de GTE.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Doubleoz schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:36:
Zojuist mijn eerste race op Spa met de Ferrari GT3. Ik had er al wel gereden met de Ferrari GTE en dat ging me naar mijn mening best aardig af. Maar die GT3 was toch een stuk lastiger op de baan te houden en dan is direct deelnemen aan een race geen goed idee! Mezelf toch even overschat...
Het is gewoon kut dat die setup Fixed is. Ik heb zelf al getest met die auto met een degelijke setup en dan rijdt ie echt als een zonnetje. Zonder setup op Spa in bijvoorbeeld de Pouhon bocht snapt de achterkant bij het aanremmen heel vaak in de oversteer met een mooie spin of iig van de baan af tot gevolg. Die rembalans is echt om te huilen bij de baseline setup imo.

Forever raver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rembalans kun je tegenwoordig toch wel aanpassen bij fixed setup series? Of verschilt dat ook weer per serie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Techno Overlord schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Het is gewoon kut dat die setup Fixed is. Ik heb zelf al getest met die auto met een degelijke setup en dan rijdt ie echt als een zonnetje. Zonder setup op Spa in bijvoorbeeld de Pouhon bocht snapt de achterkant bij het aanremmen heel vaak in de oversteer met een mooie spin of iig van de baan af tot gevolg. Die rembalans is echt om te huilen bij de baseline setup imo.
De rembalans is dan ook het enige dat je WEL kan veranderen in de Ferrari fixed cup.

Ik heb gisteren ook 2 wedstrijden gereden, in de topsplit P3 en P4 gehaald, gezellig met Lando Norris geraced, maar die is echt veel sneller!.

De baseline setup is inderdaad niet heel tof, tenminste je krijgt een bak onderstuur als je te hard de bocht in wilt. Tijdens practice sessions zit ik dan wel eens te spectaten, zowel bij snelle als langzamere deelnemers. Grote verschil is de manier van remmen en manier/punt van insturen.
De snelle jongens remmen dan wel laat, maar remmen voor 95% in een rechte lijn, sturen bijna nergens trailbrakend in, want met dit ding en deze setup trailbraken creert juist nog meer onderstuur. Door niet te trailbraken kunnen ze dus beter de apex pakken en sneller op het gas gaan.

De langzamere deelnemers proberen allemaal ook zo laat mogelijk te remmen(met spinnen in Pouchon tot gevolg bijvoorbeeld), maar hebben vaak het echt hard remmen nog niet helemaal onder controle, sturen bijna allemaal te vroeg in en trailbraken daarbij ook nog eens waardoor de apex gemist wordt en men halverwege de bocht nog aan het ondersturen zijn en dat op proberen te lossen met extra sturen en remmen. Typisch een voorbeeld van overdriven. Probeer echt eens eerder te remmen, zodat je zonder te remmen de apex kan nemen en vroeg op het gas kan gaan, probeer dat een ronde of 100 :+ en ga dan pas je rempunt proberen te verleggen en eventueel rembalans aan te passen, al vind ik persoonlijk de rembalans niet superveel uitmaken.

Snelste rondes van de Lando Norissen en andere 6000 irating coureurs waren rond de 2.17.8 - 2.18.1 in quali, mijn snelste een 2.18.3 maar gemiddeld rond de 2.19.0 dus ook voor mij nog zat ruimte om te verbeteren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

TonCoronel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:
[...]

De rembalans is dan ook het enige dat je WEL kan veranderen in de Ferrari fixed cup.

Ik heb gisteren ook 2 wedstrijden gereden, in de topsplit P3 en P4 gehaald, gezellig met Lando Norris geraced, maar die is echt veel sneller!.

De baseline setup is inderdaad niet heel tof, tenminste je krijgt een bak onderstuur als je te hard de bocht in wilt. Tijdens practice sessions zit ik dan wel eens te spectaten, zowel bij snelle als langzamere deelnemers. Grote verschil is de manier van remmen en manier/punt van insturen.
De snelle jongens remmen dan wel laat, maar remmen voor 95% in een rechte lijn, sturen bijna nergens trailbrakend in, want met dit ding en deze setup trailbraken creert juist nog meer onderstuur. Door niet te trailbraken kunnen ze dus beter de apex pakken en sneller op het gas gaan.

De langzamere deelnemers proberen allemaal ook zo laat mogelijk te remmen(met spinnen in Pouchon tot gevolg bijvoorbeeld), maar hebben vaak het echt hard remmen nog niet helemaal onder controle, sturen bijna allemaal te vroeg in en trailbraken daarbij ook nog eens waardoor de apex gemist wordt en men halverwege de bocht nog aan het ondersturen zijn en dat op proberen te lossen met extra sturen en remmen. Typisch een voorbeeld van overdriven. Probeer echt eens eerder te remmen, zodat je zonder te remmen de apex kan nemen en vroeg op het gas kan gaan, probeer dat een ronde of 100 :+ en ga dan pas je rempunt proberen te verleggen en eventueel rembalans aan te passen, al vind ik persoonlijk de rembalans niet superveel uitmaken.

Snelste rondes van de Lando Norissen en andere 6000 irating coureurs waren rond de 2.17.8 - 2.18.1 in quali, mijn snelste een 2.18.3 maar gemiddeld rond de 2.19.0 dus ook voor mij nog zat ruimte om te verbeteren.
Klinkt interessant. Dat aanpassen van rembalans wist ik niet dat dit kon bij een Fixed setup. Dat zal voor mij al een boel helpen. Verder heb je gelijk voor wat betreft later insturen. Ik betrap mijzelf erop dat ik vaak te vroeg instuur. Het gaat overigens wle steeds beter. Zondag begonnen op Spa en snoep elke dag minimaal een seconde van mijn Practice tijd af dus het gaat uiteindelijk goed komen.

Forever raver!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Graag wil ik VR coureurs onder ons attenderen op deze nieuwe iRacing VR Optimization Guide welke enkele dagen geleden is gepost op het iRacing forum.

Ik lees hem toevallig nu pas en heb dus nog geen tijd gehad om e.e.a. uit te proberen, maar mijn eerste indruk is top d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Techno Overlord schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Ik heb dan nog niet veel met de ferrari gereden, maar merkte ook dat ik telkens problemen had met de Pouhon... Rest van de bochten ging mij wel redelijk goed af.
TonCoronel schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:17:
[...]

Bedankt voor de tips :) ga het vanavond gelijk eens proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
bvl3 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 11:41:
Ja doelde ook meer op Hyperiax en Doubleoz die hadden het volgens mij over om onderling te oefenen als "noobs" zijnde dus als je mee wilt doen Techno Overlord lijkt me leuk kunnen we met z'n vieren oefenen.
Als Hyperiax en Doubleoz dat ook leuk vinden natuurlijk heb van hun nog geen reactie verder.
Je bent welkom hoor add ons via iracing en zal accepteren, alleen samen oefenen gaat niet echt zonder zelf iets hosten via iracing wat weer wat centen kost maar als er genoeg animo is valt er wel wat te regelen denk ik zo..

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joosth
  • Laatst online: 24-09 16:13
Na 10 jaar mijn iRacing account terug geactiveerd en geregistreerd via got-racing.

Het begon te kriebelen na het zien van de 24h van Spa en de issues van Max. Ik ging op dat moment naar Heusinkveld om te kijken of de Sprint pedalen op voorraad waren, en dat waren ze i.t.t. de maanden ervoor :)

Ik moest alles nieuw aanschaffen incl PC, wacht momenteel nog op wat onderdelen om te kunnen starten.

setup:

Azerty Titanium Game PC (RTX 2080, core i7 9700K)
Samsung lc49rg90 ultrawide
Simlabs GT1 EVO zwart
Simlabs Speed3 stoel, met slider zwart
Simlabs Single monitor stand zwart
Fanatec DD1 podium
Fanatec BMW GT2 stuur
Heusinkveld Sprint pedals

Wacht op dit moment nog op de monitor en de Simlab spullen.

Zin in om een keer aan te sluiten bij got-racing, mooi om te zien dat het zo gegroeid is in de jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Hyperiax schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:17:
[...]

Je bent welkom hoor add ons via iracing en zal accepteren, alleen samen oefenen gaat niet echt zonder zelf iets hosten via iracing wat weer wat centen kost maar als er genoeg animo is valt er wel wat te regelen denk ik zo..
@bvl3

Ik ben ook wel voor om op bepaalde dagen/tijden te praccen voor de nieuwelingen onder ons :)
Zoals Hyperiax al aangeeft, bij genoeg animo kunnen we dan zelf pracc sessie starten. Voor een biertje minder in het weekend kunnen we al 4 uurtjes praccen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

pauluzmuller schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

@bvl3

Ik ben ook wel voor om op bepaalde dagen/tijden te praccen voor de nieuwelingen onder ons :)
Zoals Hyperiax al aangeeft, bij genoeg animo kunnen we dan zelf pracc sessie starten. Voor een biertje minder in het weekend kunnen we al 4 uurtjes praccen :)
Als je elkaar op de vriendenlijst (of watchlijst) hebt staan kun je ook heel makkelijk bij elkaar in dezelfde openbare practice servers joinen.

Als 1 iemand van je watchlist in een server zit, kun je via de groene "myracers online" knop op de website bij de naam van die persoon een stuurtje zien. Door daar op te klikken kun je in dezelfde sessie komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Raimond613 op 08-08-2019 13:52 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
pauluzmuller schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:39:
[...]

@bvl3

Top ja laten we elkaar adden op iracing en discord heb al contact met Doubleoz erover dus komt helemaal goed! lache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zie geregeld discord langskomen, het is misschien goed om te weten dat we ook een eigen GoT Teamspeak server hebben met zat kanalen en client spots.
En er is ook en GoT iRacing discord server btw.

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 08-08-2019 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Raimond613 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

Als je elkaar op de vriendenlijst (of watchlijst) hebt staan kun je ook heel makkelijk bij elkaar in dezelfde openbare practice servers joinen.

Als 1 iemand van je watchlist in een server zit, kun je via de groene "myracers online" knop op de website bij de naam van die persoon een stuurtje zien. Door daar op te klikken kun je in dezelfde sessie komen.
Dank voor de aanvulling. Ik dacht al dat het zo zou werken. Helaas kan je zo ver bij mij bekend niet zorgen dat je ook in de races in dezelfde heat zit. Als dit wel zo is dan lees ik graag terug hoe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Joosth schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:19:
Na 10 jaar mijn iRacing account terug geactiveerd en geregistreerd via got-racing.

Het begon te kriebelen na het zien van de 24h van Spa en de issues van Max. Ik ging op dat moment naar Heusinkveld om te kijken of de Sprint pedalen op voorraad waren, en dat waren ze i.t.t. de maanden ervoor :)

Ik moest alles nieuw aanschaffen incl PC, wacht momenteel nog op wat onderdelen om te kunnen starten.

setup:

Simlabs GT1 EVO zwart
Fanatec DD1 podium
Fanatec BMW GT2 stuur

Zin in om een keer aan te sluiten bij got-racing, mooi om te zien dat het zo gegroeid is in de jaren :)
Dat is gave setup om weer te starten! Welkom terug en succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 15:01:
[...]

Dank voor de aanvulling. Ik dacht al dat het zo zou werken. Helaas kan je zo ver bij mij bekend niet zorgen dat je ook in de races in dezelfde heat zit. Als dit wel zo is dan lees ik graag terug hoe.
Race splits worden gebaseerd op irating dus alleen als jullie ratings dicht bij elkaar zitten kom je eenvoudig bij elkaar in een server. Als je racet op een tijdstip waarop maar weinig anderen racen wordt de kans wel groter omdat het veld dan een grotere bandbreedte qua irating heeft. Splits worden ten slotte alleen gemaakt als er meer rijders registreren dan de maximale grid size. Deze max grid size verschilt per race klasse.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Joosth schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 13:19:

setup:

Simlabs GT1 EVO zwart
Fanatec DD1 podium
Fanatec BMW GT2 stuur

Djoest! :) Welcome back heheh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De weergoden lijken ons morgen gunstig gezind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iTAWx68YCr2xqgzSutJxThWt/medium.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Misschien wat druppels vlak er voor en dan op een opdrogende baan 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Progress video new damage model. (timestamp 0:34 is de nieuwe TCR te zien)

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GOT-Karting-2019-banner-smaller.png

Dat gaan we vanmiddag niet testen ;)

De baan is droog en er wordt geen regen van betekenis voorspeld, wel veel wind. Maar er kan zo maar een bui vallen zegt het radar!

Voor het podium van het karten heb ik ook nog wat goodies van iRacing beschikbaar.

Tot vanmiddag!

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 10-08-2019 07:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dat nieuwe damage model ziet er wel echt gaaf uit zeg!

Veel plezier vanmiddag!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Iemand die gaat en toch wil karten? Ik ben nog niet helemaal fit en twijfel of het verstandig is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Veel plezier heren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb gisteren met het boksen wat tikjes gekregen, dus ik ga in de loop van de ochtend even kijken of ik fit genoeg ben om te gaan karten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:20:
Iemand die gaat en toch wil karten? Ik ben nog niet helemaal fit en twijfel of het verstandig is...
ZFLaSH schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 09:28:
Ik heb gisteren met het boksen wat tikjes gekregen, dus ik ga in de loop van de ochtend even kijken of ik fit genoeg ben om te gaan karten....
Beide gewoon komen en ter plekke bepalen.... dat je toch meedoet :P :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ooh, ik kom zeker. Dat is het issues niet :)
Pagina: 1 ... 192 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies