iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 191 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
ewold schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:22:
[...]

Gisteren even getest, VR werkt ( spacetrainer ) , mijn iracing pc deed wat raar en had wat FPS problemen ( GTX980TI ) , ook geen FFB in iracing met VR, zonder VR opgestart FFB terug, terug naar VR geen FFB...

Andere main game pc aangesloten met een 1080Ti , nu wat gekut met steamvr installeren had ik de usb switch van de rig aangesloten op deze pc. Hier werkte wel alles, even de skip getest en een ILMS op montreal.
Hier haalde ik mits wat terugschroeven van de max quality settings ( Virtuele spiegel uit enz ) vrij vlot 90 tot 12fps. De steamvr was ook door de 1080ti komen vragen op de HMD op 120hz te zetten.

Conclusie 1 : Zeer gaaf en alles goed leesbaar van dials, menu's. Enige nadeel , het voelt aan of ik de eerste keer iracing opstart en alles moet leren. Heb ook al gemerkt als ik in mijn rechterspiegel kijk ik ook ongemerkt naar rechts stuur 8)7 8)7

Conclusie 2 : simracen met die weer is al niet goed voor de gezondheid, doe je hier VR bij dan voelt het aan alsof je in de sauna zit...

Vanavond vertrek ik voor 10 dagen op vakantie, tot binnenkort !
Vreemde issues. Ik had de index binnen 1 minuut draaien met daarin nog een 30s firmware update. Totaal geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
iRacing lijkt me heel gaaf om mee aan de slag te gaan. Mijn PC is al ruim voldoende (AMD 2700x, GTX1080, 16G, SSD), en heb thans een Trustmaster T300-GT stuurtje. Uiteraard ga ik dat eerst gewoon met die setup proberen, maar uiteindelijk wil ik wel graag naar een beter stuurtje. Klopt het dat een basis set hier al snel rond de 1000 euro kost? (en dan heb je dus nog geen stuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 13:25
Je kan het zo gek maken als je het zelf wilt. Ik heb zelf een Fanatec CSL set gekocht 2 jaar geleden (basis set is ongeveer 550-600 euro) en deze ondertussen uitgebreid met een nieuw (formule) stuurtje, dan ben je meteen 350 euro verder.

Zou persoonlijk deze set wel aanraden, zelf al 2 jaar in bezit en nog geen problemen mee.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03:13

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 11:21:
Ik probeer me in te schrijven voor de kart/BBQ meeting (jeej, afspraak kunnen verzetten) maar op mijn mobieltje doet het formulier het niet (foute link). Bekend of doe ik iets fout?
Moet het doen hoor...
ISaFeeliN schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:00:
iRacing lijkt me heel gaaf om mee aan de slag te gaan. Mijn PC is al ruim voldoende (AMD 2700x, GTX1080, 16G, SSD), en heb thans een Trustmaster T300-GT stuurtje. Uiteraard ga ik dat eerst gewoon met die setup proberen, maar uiteindelijk wil ik wel graag naar een beter stuurtje. Klopt het dat een basis set hier al snel rond de 1000 euro kost? (en dan heb je dus nog geen stuur).
Je bent van harte welkom ;)
Zoals mijn vrouw zou zeggen: Je kan er diverse vakantie qua financiën aan verbranden ;)
Maar..... dat is totaal overbodig om veel fun met iRacing te hebben. Met een G27 of T300, en redelijke pedalen op een niet al te duur sim-rig kom je een heel eind. Sterker nog er zijn echte sim-toppers die met mid end spullen racen.
Wat dingen uit de podcast van iRacing met Tony als gast:

Ze gaan verhuizen en Tony overweegt serieuzere racespullen op zijn kamer te zetten ;)
Maar nu de meer interessante dingen:
  • Ze hebben ongeveer 55 medewerkers en er wordt veel uitbesteed. BV veel art-work doen ze niet zelf.
  • 90.000 actieve account
  • 25% groei per jaar de laatste 3-4 jaar.
  • Ze maken al 8 jaar winst. En dat is goed voor de continuiteit!
  • De TCR Audi RS3 komt in Q4
  • Barcelona met 3 layout ook in Q4. Rally cross is gescaned in Barcelona maar komt later
  • Een of ander nieuwe Quarter mile dirt track komt ook in Q4
  • En waarschijnlijk alle 3 de xfinity cars worden vernieuwd

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 25-07-2019 12:25 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ja ik heb wel in de gaten dat het goed loopt. Het ziet er ook gewoon heel gaaf uit, en er zit veel zorg in. En dan een enthousiaste community erbij is helemaal gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Excuus, mijn adblocker zat denk ik in de weg. Via 4G ingeschreven en betaald!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hmm...Ook in de IRL 24u kwalificatie van Spa veel discussie over track limits. Is dat gezeik over offtracks in iRacing niet eens zover van de realiteit af 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GOT-Karting-2019-banner-smaller.png

4 mensen die vooraf hebben aangegeven om te komen karten hebben nog niet ingeschreven. Komen jullie wel? Zo ja schrijf dan svp in want het is kort dag en ik moet e.e.a. met de kartbaan regelen:

- @Tijn96
- @Christiaan84
- @GrimLock78

Tevens hebben de volgende 2 nog niet betaald, terwijl er al 2 dagen geleden is ingeschreven:
- @Scr33x0r
- @The Otherside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Komt eraan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

JoepW schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 06:42:
[Afbeelding]

4 mensen die vooraf hebben aangegeven om te komen karten hebben nog niet ingeschreven. Komen jullie wel? Zo ja schrijf dan svp in want het is kort dag en ik moet e.e.a. met de kartbaan regelen:

- @Tijn96
- @Christiaan84
- @GrimLock78

Tevens hebben de volgende 2 nog niet betaald, terwijl er al 2 dagen geleden is ingeschreven:
- @Scr33x0r
- @The Otherside
Goed dat je het zegt. Ik was het alweer vergeten. Ik maak het geld over voor de bbq (ben geen karter :X )

EDIT: ingeschreven en betaald!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:54
@JoepW MIjn inschrijving kan ik nog niet bevestigen. Ik zou met mijn vriendin in het weekend van de 17e op pad, maar helaaas lukt het ons nog niet dat weekend een oppas te regelen voor onze dochter. De 10e heeft de oppas wel aangeboden om te kunnen oppassen, dus wellicht dat we dat weekend pakken om wat leuks te doen. Helaas houdt ze niet van karten.
Ik ga nog kijken naar andere opties dan de 10e, want ik wil hier natuurlijk graag bij zijn. Vorige keer ook al moeten afzeggen :( Keep you updated.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Gisteravond zond NBC live(!) een iRacing race uit op nationale televisie.

Edit: ik zit even een stukje te kijken en de pre-race show is heel leuk om te zien. Ze gaan er wel helemaal voor en doen er helemaal niet lacherig over. d:)b

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 26-07-2019 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
AequitasII schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:06:
@JoepW MIjn inschrijving kan ik nog niet bevestigen. Ik zou met mijn vriendin in het weekend van de 17e op pad, maar helaaas lukt het ons nog niet dat weekend een oppas te regelen voor onze dochter. De 10e heeft de oppas wel aangeboden om te kunnen oppassen, dus wellicht dat we dat weekend pakken om wat leuks te doen. Helaas houdt ze niet van karten.
Ik ga nog kijken naar andere opties dan de 10e, want ik wil hier natuurlijk graag bij zijn. Vorige keer ook al moeten afzeggen :( Keep you updated.
Prio’s :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
  • Laatst online: 05-10 22:25
@JoepW heb me inmiddels ingeschreven. Maandag ben ik terug in Nederland dus uiterijk dinsdag maak ik het geld over naar je!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Het is “Test drive weekend” bij iRacing:
https://members.iracing.c...ist/3656192.page#11643128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 06:59
Helaas, dit extreme weer weerhoudt mij van de zolder

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 12:23
Ben afgelopen week met een vriend van mij begonnen met het ontwerpen van wat liveries. We hebben de intentie om requests te gaan doen (ik ga weer studeren dus een kleine bijverdienste is altijd mooi natuurlijk), maar voordat we daarmee aan de slag gaan was ik wel benieuwd wat jullie vinden van de liveries die we tot nu toe hebben.

De laatste is nog een work in progress ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BGW2G6l.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4XacpPo.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1KDGVn.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:52
Wie gaat daar nu geld voor betalen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Voor deze drie? Vast nog niemand, dit is oefenwerk;) Maar op het iRacing forum zijn meerdere 'painters' actief die behoorlijk wat verzoekjes lijken te krijgen. Ik heb verder geen hoge verwachtingen of iets dergelijks, het is meer iets wat we leuk vinden om te doen en we zien wel wat ervan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 11-10 12:42

Arfman

Drome!

Justin2000 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:37:
Helaas, dit extreme weer weerhoudt mij van de zolder
Mij ook. Ondanks een nieuwbouwhuis en dus prima isolatie is het op zolder altijd nog buitentemperatuur +3 graden, meer als ik ook de pc aanzet en zwaar belast. Ik gebruik ook nog eens VR, niet te doen.

Offerte voor airco in het hele huis is aangevraagd. Net ook de hele tuin opnieuw laten aanleggen dus een PC/VR upgrade moet maar weer wachten :P

Ontopic: de laatste weken dus niet geraced.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:27

Phydomir

Dennis

Je kan best wel wat verdienen met het maken van (goede) skins. Je zult er niet rijk van worden en als je gaat bereken wat je per uur verdient word je helemaal verdrietig, maar met een paar skins per maand kan je er wel de kosten van iRacing uithalen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Naast de geposte race, voor wie het gemist heeft. Een zeer leuk te kijken interview over Iracing.

YouTube: Dale Earnhardt Jr. and Steve Myers discuss impact of iRacing with St...

[ Voor 19% gewijzigd door knightvision op 28-07-2019 13:03 ]

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkPino
Jacco_vdP schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:30:
Ben afgelopen week met een vriend van mij begonnen met het ontwerpen van wat liveries. We hebben de intentie om requests te gaan doen (ik ga weer studeren dus een kleine bijverdienste is altijd mooi natuurlijk), maar voordat we daarmee aan de slag gaan was ik wel benieuwd wat jullie vinden van de liveries die we tot nu toe hebben.

De laatste is nog een work in progress ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er tof uit! Je weet zo te zien wel hoe je met photoshop? Moet werken! Ik zelf maak bijna alle skins voor ons team (nabracing, we staan ook op Facebook: nabracingteam) behalve die van de HPD. Tip van mij; mocht je daar ooit een aanvraag voor krijgen: niet doen!! Die skin is echt dra-ma.

Overigens zijn er idd mensen die ervoor betalen, maar echt vetpot is het niet zoals andere hier al schreven. Een aantal vragen er veel geld voor en krijgen dat ook maar die hebben dan iets speciaals. Bijvoorbeeld goede metallic layers of helmen, helmen zijn heel lastig te maken en wordt zonder problemen 50 dollar per helm voor gevraagd, vaak nog meer.

Verder: lekker zo door gaan! Ziet er tof uit!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Thanks! Zelf werk ik op het moment met Gimp, degene met wie ik het samen doe werkt met Photoshop. Hij heeft behoorlijk wat meer ervaring vanwege een fotografie hobby, voor mij is het echt even inkomen. Weet gelukkig nog wat dingen van een jaar of 10 geleden.

En ik doe dit ook absoluut niet om er 'veel' geld mee te verdienen, het is voor mij vooral nuttig om m'n Gimp/Photoshop skills naar een wat hoger niveau te brengen door wat leuke liveries te ontwerpen. Eventuele inkomsten daarvoor zijn een bonus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Als je het leuk vind mag je best eens een auto voor NAB maken, je kan zien welke stijl we gebruiken. Stap zo in het vliegtuig maar zal anders even aan @w4rguy vragen of hij je eventueel wat materiaal kan sturen (logo’s en kleurcodes etc). Prijs moeten we het even over hebben dan

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco_vdP
Dat lijkt me zeker leuk om te doen! Laten we de details verder in een PM bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Iemand die mij kan helpen met een setup voor de Porsche 991 cup? Heb nu wel een steady setup voor een aantal circuits maar merk dat ik nu een beetje blijf steken. Zou graag nog een stapje qua snelheid maken en dus bij de hogere regionen horen met deze auto :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-10 15:47
Jacco_vdP schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:41:
Thanks! Zelf werk ik op het moment met Gimp, degene met wie ik het samen doe werkt met Photoshop. Hij heeft behoorlijk wat meer ervaring vanwege een fotografie hobby, voor mij is het echt even inkomen. Weet gelukkig nog wat dingen van een jaar of 10 geleden.

En ik doe dit ook absoluut niet om er 'veel' geld mee te verdienen, het is voor mij vooral nuttig om m'n Gimp/Photoshop skills naar een wat hoger niveau te brengen door wat leuke liveries te ontwerpen. Eventuele inkomsten daarvoor zijn een bonus :)
Wellicht beetje een noob-vraag, maar zien anderen dan jijzelf die mooie livery wel?

Heb 'mijn' skip gewoon met de standaard iRacing tools aangekleed. Maar zag laatst op een stream van iemand anders waarin ik reed dat ik voor de buitenwereld een soort Marlboro-McLaren schema heb in plaats van het blauw-oranje dat ik eigenlijk heb.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:19:
[...]

Wellicht beetje een noob-vraag, maar zien anderen dan jijzelf die mooie livery wel?

Heb 'mijn' skip gewoon met de standaard iRacing tools aangekleed. Maar zag laatst op een stream van iemand anders waarin ik reed dat ik voor de buitenwereld een soort Marlboro-McLaren schema heb in plaats van het blauw-oranje dat ik eigenlijk heb.
Jazeker. Als anderen Trading Paint gebruiken en jij jouw skin upload naar Trading Paints.
Zoals gewoonlijk: Check de Topic Start :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-10 09:19

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vraagje: veranderd ieder seizoen de racetracks van een series? Stel dat ik nu de tracks aanschaf van een bepaalde serie. Komen dezelfde tracks dan aankomend seizoen weer terug of bestaat de kans dat ik weer andere tracks moet aanschaffen indien ik aan deze serie wil deelnemen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

De schema's voor de seizoenen worden bij de meeste series door de (forum) community gemaakt. Ik weet dat bij bijvoorbeeld de Skip Barber en iLMS ze het wel zo proberen te doen dat ze iets van 8 banen van het huidige seizoen mee willen nemen naar een volgend. Andere series doen bijvoorbeeld seizoen 1 en 2 gelijk, en seizoen 3 en 4, of juist 1 en 3, 2 en 4. Het blijft altijd een beetje een gok. (totdat je er zo in zit en toch al iedere baan hebt ;) )

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Thanks voor je reactie. Het concept zit wel goed in elkaar want uiteindelijk wordt je dus haast "gedwongen" om je tracks en cars steeds verder uit te breiden tot dat je de belangrijkste bezit. Vooral als je net begint is het een flinke investering (steer, iRacing membersship, tracks en cars etc.) Maar goed iRacing is wel super gaaf dus vrees dat ik het uiteindelijk dus wel ga doen:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Klopt. Je kan wel in bulk kopen voor wat extra korting, maar vooral in het begin is het best een investering. Hoe meer je hebt hoe goedkoper het wordt. Heb nu iedere 3 maanden hooguit twee items die ik koop en dan je standaard abbo kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-04-2022
Ja ik las volgens mij in het begin van dit topic dat er op black friday altijd mooie deals zijn? klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:16

derx666

mecker ende blaet

En in het begin is het gewoon verstandig om in zoveel mogelijk series die je wel hebt officiele races te rijden. Je kunt als je 8 weken rijdt per serie $4 (class C en D) of 7$ (class A en B) verdienen per seizoen met een max van $10.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 06:59
Arfman schreef op zondag 28 juli 2019 @ 12:34:
[...]

Mij ook. Ondanks een nieuwbouwhuis en dus prima isolatie is het op zolder altijd nog buitentemperatuur +3 graden, meer als ik ook de pc aanzet en zwaar belast. Ik gebruik ook nog eens VR, niet te doen.

Offerte voor airco in het hele huis is aangevraagd. Net ook de hele tuin opnieuw laten aanleggen dus een PC/VR upgrade moet maar weer wachten :P

Ontopic: de laatste weken dus niet geraced.
Zelfde hier, de warmte komt ook op den duur binnen in een goed geïsoleerde nieuwbouw woning, en even doorwaaien was er ook niet bij met de hoge nachttemperaturen. Ik heb zelf de odessey+ , zijn hier al mods voor met andere pads? (Minder warm)

Zat al even te overwegen om een monitor voor m'n stuur te zetten om toch nog ff deze week mee te pakken 8)

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

bvl3 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:21:
Ja ik las volgens mij in het begin van dit topic dat er op black friday altijd mooie deals zijn? klopt dit?
Laatste twee jaar was het 25% korting bij een jaar abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
Phydomir schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Laatste twee jaar was het 25% korting bij een jaar abbo.
Top dat zijn de acties die ik moet hebben!
Hopelijk dit jaar weer! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
bvl3 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:55:
[...]

Top dat zijn de acties die ik moet hebben!
Hopelijk dit jaar weer! :)
40% korting op dit moment https://www.iracing.com/membership/

Ik ben op dit moment ook beetje aan het inlezen voor iRacing. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
YouriVLD schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Niice ja thanks voor de tip!
Alleen ben geen new member meer helaas :'(
Heb er al wat uurtjes in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bb80
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op het officiële forum van iracing was er een post met de titel; "Possible GT4 mustang scanned?" Deze post lijkt te zijn verwijderd terwijl er twee medewerkers van iracing recent in de thread hadden gereageerd. Heeft iemand deze post gezien voor verwijdering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
YouriVLD schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:58:
[...]

Ik zeg gewoon doen:) Maar let op want als je éénmaal begint dan ben je snel verslaafd;-) Ik ben sinds afgelopen donderdag begonnen en vind het echt fantastisch. Enige waar ik van baal is dat ik er niet jaren geleden mee ben begonnen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
bb80 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:51:
Op het officiële forum van iracing was er een post met de titel; "Possible GT4 mustang scanned?" Deze post lijkt te zijn verwijderd terwijl er twee medewerkers van iracing recent in de thread hadden gereageerd. Heeft iemand deze post gezien voor verwijdering?
Ja iRacing medewerker gaf aan dat er op dit moment geen plannen voor waren. Gok dat ze hem verwijderd hebben om te voorkomen dat de thread zijn eigen leven ging leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik had mijn dag niet, het is hier nog steeds bloedheet en mijn microfoon deed het niet. Dat ik @BM ook nog onbedoeld een tikje gaf, was de druppel. Sorry daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Sorry mannen voor de f* up in lap één bocht drie.
Het gaat gewoon niet lekker met de Skip.

Andere factoren spelen ook mee maar dat komt wel weer in orde.
Moet dat niet als excuus gebruiken.
Ik sla dit seizoen waarschijnlijk wel even over.
Groet.

[ Voor 79% gewijzigd door Alarisico op 30-07-2019 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
SlaadjeBla schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:56:
Ik had mijn dag niet, het is hier nog steeds bloedheet en mijn microfoon deed het niet. Dat ik @BM ook nog onbedoeld een tikje gaf, was de druppel. Sorry daarvoor.
Ik kreeg inderdaad van iemand een duw in die bocht, geen idee of jij dat was, replay niet teruggekeken of opgeslagen. Maar was sowieso druk/chaotisch daar, dus... no hard feelings :)

Ging verder wel okay, had eigenlijk vrij snel een redelijk ritme te pakken. Niet snel genoeg om vooraan mee te doen, maar ik voelde me er prima bij. Laatste race eigenlijk hele race alleen gereden, maar daardoor eigenlijk wel heerlijke constante tijden kunnen rijden (constant tussen 1.09.4 en 1.09.8, waarvan de meeste rond .6 en .7 zaten). Prima vermaakt, en zoals al vaker gezegt, NHS blijft een verdomd leuk baantje :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik had geloof ik in R2 een echte pik start en haalde al wat mensen in voordat we bij de eerste bocht waren. Maar de spin op koude banden in bocht 1 maakte die fraaie start weer ongedaan. Flink achter het veld aansluiten, maar tot mijn verbazing na ca. 15m rijden toch weer op P2. Toen kwam Nick spectaculair over me heen vliegen en was de auto afgeschreven.

Leuk baantje.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
wel tricky met koude banden deze week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Gister vergeten de ventilator aan te zetten voor de F3 race op Bathurst. Na 3 rondjes begon het toch flink warm te worden en begon ik al behoorlijk te zweten. Kokend van de hitte en realiserend dat ik dat ding vergeten was begon ik al wat foutjes te maken. 2 ronden later parkeer ik mijn auto in de muur. :+

Note to self, niet meer die ventilator vergeten in deze hitte. _O-

Owja ik had nog een vraag, weet iemand of het mogelijk is een soort TV overlay te krijgen in je replays ?

[ Voor 12% gewijzigd door GaHard op 30-07-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:12

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch van vandaag
This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 3 Release.

IRACING BETA INTERFACE - 02.03.27-beta

- Fixed an issue where users were unable to edit pending User-Created Heat Racing Sessions.

- Fixed an issue when creating a User-Created Heat Racing Session where the price of the Session was not updating properly when the configuration changed.

SIMULATION:

Simulation

- Log files generated by the iRacing BETA Interface will now be generated in the "logs" folder within the My Documents / iRacing / directory.

- Fixed an issue where the iRacing BETA Interface would not be properly restored to the correct size and position when exiting the Simulation.

- Fixed a rare issue where the iRacing BETA Interface would sometime take focus away from the Simulator while it was running.

Green-White-Checkered Flag

- The current Green-White-Checkered Flag (G/W/C) caution period will not be concluded until the Green Flag flies.
- - This means that if the current caution period gets extended, after having decided to go green but not yet actually having done so, the current G/W/C period will remain active and will continue to extend the race.

Dirt Racing

- The calculations used for determining surface normal perturbations have been adjusted.
- - This should reduce the effectiveness of built-up bankings slightly.

Rendering

- Significantly improved the dynamic shadow map quality for cars on TV cameras, and in general.
- - The dynamic shadow maps are now allocated to the scene in a more optimal fashion, improving the shadow quality where the camera is focused by removing shadows from other areas that often were not even fully visible.

Peripherals

- Fixed an issue where a Razer Chroma keyboard could stall the iRacing Simulation.

- Square bracket shift indicators will now be displayed on the Fanatec OLED displays when it is time to shift when shift lights are disabled.

CARS:

Ford GT - 2017

- A missing gear ratio has been added to the list of 6th gear options.

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

- A new glass shader for the speedway window has been added.

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

- NASCAR branding on the A pillar and B pillar have been updated.

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway

- (Legends RC Oval Long) - Barricades have been added so that the pits may not be entered at Turn 2.

Detroit Grand Prix at Belle Isle

- Fountain water textures have been adjusted.

Sonoma Raceway

- (Rallycross) - Gain time checkpoints along the up-hill have been adjusted to keep racers on track.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Scr33x0r schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:16:
wel tricky met koude banden deze week :)
Was ook wel tricky met stilstaande auto's, zeker bij de start/finish lijn, gelukkig kon ik optimaal profiteren van deze situatie :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 07:49:
[...]

Ik kreeg inderdaad van iemand een duw in die bocht, geen idee of jij dat was, replay niet teruggekeken of opgeslagen. Maar was sowieso druk/chaotisch daar, dus... no hard feelings :)

Ging verder wel okay, had eigenlijk vrij snel een redelijk ritme te pakken. Niet snel genoeg om vooraan mee te doen, maar ik voelde me er prima bij. Laatste race eigenlijk hele race alleen gereden, maar daardoor eigenlijk wel heerlijke constante tijden kunnen rijden (constant tussen 1.09.4 en 1.09.8, waarvan de meeste rond .6 en .7 zaten). Prima vermaakt, en zoals al vaker gezegt, NHS blijft een verdomd leuk baantje :)
Ik baal echt dat ik er niet bij kon zijn (en verdere seizoen sowieso niet denk ik). Want NHS is echt super leuk!
GaHard schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:28:
.....Owja ik had nog een vraag, weet iemand of het mogelijk is een soort TV overlay te krijgen in je replays ?
Iets zoals ik gebruik?

Ik gebruik JRT (zie Topic start) in combinatie met OBS.

Deze wordt ook vaak gebruikt: http://ir-apps.kutu.ru/#!/

En voor broadcasts wordt dit vaak gebruikt: https://atvo.appgineering.com

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 30-07-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05-2023
Hey Joep ik ben ook sinds 3 dagen begonnen met iRacing heb jouw als referral gebruikt. En toevallig paar dagen geleden tegen Patrick Roozendaal geraced haha (zag hem hier posten). Ik vroeg mij af hoe je die 2 top left en top right camera's in je beeld hebt geplaatst aangezien ik op een single monitor speel en het soms heel lastig is om te zien waar je tegenstander zit?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MacPro19 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:47:
Hey Joep ik ben ook sinds 3 dagen begonnen met iRacing heb jouw als referral gebruikt. En toevallig paar dagen geleden tegen Patrick Roozendaal geraced haha (zag hem hier posten). Ik vroeg mij af hoe je die 2 top left en top right camera's in je beeld hebt geplaatst aangezien ik op een single monitor speel en het soms heel lastig is om te zien waar je tegenstander zit?
Welkom.
Ik rij met 3 schermen en die 2 ‘camera’s’ zijn captures van mijn zijschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MacPro19 schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:47:
Hey Joep ik ben ook sinds 3 dagen begonnen met iRacing heb jouw als referral gebruikt. En toevallig paar dagen geleden tegen Patrick Roozendaal geraced haha (zag hem hier posten).
Haha! Hopelijk heb ik je niet van de baan gereden :? Onder welke naam rij je zelf want dan kan ik het enigszins in de gaten houden want mogelijk komen we elkaar nog wel vaker tegen dan:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Doubleoz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Haha! Hopelijk heb ik je niet van de baan gereden :? Onder welke naam rij je zelf want dan kan ik het enigszins in de gaten houden want mogelijk komen we elkaar nog wel vaker tegen dan:)
DM'd

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Als je DEZE stappen doet komt in je handtekening onder elke post een link naar jouw iRacing profiel te staan en kunnen mede-otters je vinden in iRacing.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
JoepW schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:08:

[...]

Iets zoals ik gebruik?
[YouTube: GoT | Monday Skippycup 19S3-W6 (Sebring International Raceway - International)]
Ik gebruik JRT (zie Topic start) in combinatie met OBS.

Deze wordt ook vaak gebruikt: http://ir-apps.kutu.ru/#!/

En voor broadcasts wordt dit vaak gebruikt: https://atvo.appgineering.com
Ja zoiets zoek ik inderdaad. Werkt dat ook in de replays of alleen tijdens live gameplay ?

Mijn PC draait de meeste sims nog prima maar zodra ik ga recorden krijgt hij het toch zwaar. Zou het voor het recorden helpen extra RAM geheugen te steken denk je ? Heb momenteel slechts 8GB namelijk.

Gister een race weten te winnen op Monza in de F3 :) Heb ook een nieuwe livery gevonden op TP, de 2014 Van Amersfoort Racing livery van Max Verstappen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GaHard schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 13:35:
[...]

Ja zoiets zoek ik inderdaad. Werkt dat ook in de replays of alleen tijdens live gameplay ?

Mijn PC draait de meeste sims nog prima maar zodra ik ga recorden krijgt hij het toch zwaar. Zou het voor het recorden helpen extra RAM geheugen te steken denk je ? Heb momenteel slechts 8GB namelijk.
Ik gebruik JRT bij streamen en opnemen vanaf replay.
Of extra mem helpt weet ik niet.
Ik verlies zelfs met mijn config ca. 15 fps als ik stream en het beeld wordt zichtbaar minder vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Tweetal vragen:
1. Hoe krijg ik de hud die standaard links onder staat tijdens het racen met snelheid, versnelling etc. verplaatst naar het midden ter hoogte van het stuur?
2. Hoe kan ik in deze hud standaard kmh tonen ipv mph? Het zou onder options moeten staan maar ik zie het nergens terug. Zowel niet ingame of op het web.

Alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Doubleoz schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 21:55:
Tweetal vragen:
1. Hoe krijg ik de hud die standaard links onder staat tijdens het racen met snelheid, versnelling etc. verplaatst naar het midden ter hoogte van het stuur?
2. Hoe kan ik in deze hud standaard kmh tonen ipv mph? Het zou onder options moeten staan maar ik zie het nergens terug. Zowel niet ingame of op het web.

Alvast bedankt.
1. Alt-K, dan krijg je een blauw border als het goed is en kan je ze met je muis verplaatsen, weer alt-k om ze weer vast te zetten

2. In Garage/Setup zit volgens mij een 'metric' checkbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Top, beide antwoorden kloppen, dank!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Bah bah, net een race gehad.. leken wel bots autos, mensen die inhalen waar niet ingehaald kan worden.
Mensen die op mij in rijden. Was niet te doen.

Hoe kan het trouwens dat ik 4x krijg als iemand mij aanrijdt?

Edit: Ah, gelezen: iRacing's incident system takes no prisoners. All it knows is that you hit something, whether your fault or not.

Next time maar beter uit kijken op dit soort drivers.

[ Voor 30% gewijzigd door pauluzmuller op 31-07-2019 23:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPro19
Mensen klappen gewoon recht achterop je idd op de straights en dan krijg je 4x dan denk ik van hoe dannn. Soms ben ik gewoon bang om voor iemand te blijven rijden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

BM

Moderator Spielerij
MacPro19 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 00:00:
Soms ben ik gewoon bang om voor iemand te blijven rijden
Dat is iets wat met de tijd komt. Ik ben er een hele tijd uit geweest, en merk dat ik dat ook weer moet leren. Wel is het zo dat als je meer ervaring op doet je uiteindelijk kunt zien aankomen of iemand achter je stomme dingen gaat doen.

Er is (imho) weinig leukers dan iemand achter je te hebben, en omdat je zelfs ietsje ruimte laat, 'm keihard de bocht te zien missen. Is me nog niet vaak gebeurd, maar kon d'r altijd goed van genieten :D

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik herken het wel wat hierboven wordt benoemd. Het leukste vind ik om races te rijden maar in de praktijk is het daardoor lastig om je SR te verhogen omdat je geregeld van de baan wordt gebeukt omdat situaties verkeerd worden ingeschat (laat ik het netjes houden:)) Nadeel van iRacing is dat de game niet kan inschatten of het jouw fout is of van de andere racer waardoor je eenvoudig een 4x aan je broek krijgt.

Ik ga zelf eigenlijk in de rookie klasse de duels zo weinig mogelijk aan wanneer tegenstanders mij proberen in te halen en bij het inhalen zelf ben ik ook een stuk behoudender geworden. Ik hoop dat dit vanaf klasse D, C beter gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Wat ik vaak doe is gewoon achteraan starten. Nu bijvoorbeeld met de Porsche cup op monza. Dan ga ik echt niet qualificeren en maar hopen dat niemand zn auto vol achterin parkeerd als ik bij de eerste chicane aankom. In plaats daarvan start ik lekker achteraan en haal ik iedereen stuk voor stuk in. In mijn ogen in ieder geval minder risico. Mijn eindpositie is dan niet altijd waar ik op hoop (laatst meerdere keren 2de.... :( ) maar wel met minder incs.

Ik ben vooralsnog wel tevreden over deze tactiek

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:16
Mijn ervaring is dat het in hogere klasses niet beter word :9
IMHO heeft het grotendeels te maken met je SR+IR waardoor je in een pool word gezet met gelijkgestemde.

In het begin is het gewoon volhouden, veiligrijden en zorgen dat je met je SR+IR weg kruipt van de echte rookies.

Ikzelf rijd in Class C (Porsche GT cup) en hier zitten ook kamikaze piloten bij. De meer ik rijd in de cup en hoger kom in de SR+IR, hoe minder ik dit zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
Dus het beste in het begin ( zelf net in Class D gekomen ) is gewoon iedereen ontwijken en de race uitrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
bvl3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:55:
Dus het beste in het begin ( zelf net in Class D gekomen ) is gewoon iedereen ontwijken en de race uitrijden?
Dat is mijn ervaring wel!

Gisteren trouwens in een practice sessie met Max Verstappen, best grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
Nevik88 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Dat is zeker leuk! Was het in de skippy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

bvl3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:55:
Meestal; hangt ook van de baan en serie af. Imola T1 is altijd wel een uitdaging. Maar bijvoorbeeld op circuits met een relatief korte run naar de eerste bocht is het vaak een stuk beter.
Maar dan nog; meestal hoe hoger de iRating hoe meer ervaren het veld is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

bvl3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Ik denk in de Ferrari GT3 Fixed series.

[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 01-08-2019 10:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
bvl3 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:59:
[...]

Nee Ferrari GT3 challenge, beetje jammer dat hij zich gelijk moest uitsloven door de snelste tijd neer te zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Nog een aantal vraagjes:
1. Klopt mijn aanname dat je SR alleen beïnvloed wordt tijdens time-attack en races? Valt onder races dan ook de kwalificatie?
2. Zit er een bepaalde minimale duur dat je moet rijden tijdens een time-attack om deze van invloed te laten zijn op je SR? Ik reed bijvoorbeeld gisteren 15min maar zag geen verschil. Moet je bijvoorbeeld altijd minimaal een sessie van 30 minuten rijden of wordt het onthouden dat ik bijvoorbeeld gisteren 15 min heb gereden en als ik vandaag nog een keer 15min rij dat dit dan van invloed is?
3. Waarom kan ik in een time-attack niet alle auto's kiezen die ik bezit? Zijn deze ook seizoen gebaseerd? Want kon nu alleen maar met een MX5 rijden.

Alvast bedankt voor de reactie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:15:
Nog een aantal vraagjes:
1. Klopt mijn aanname dat je SR alleen beïnvloed wordt tijdens time-attack en races? Valt onder races dan ook de kwalificatie?
2. Zit er een bepaalde minimale duur dat je moet rijden tijdens een time-attack om deze van invloed te laten zijn op je SR? Ik reed bijvoorbeeld gisteren 15min maar zag geen verschil. Moet je bijvoorbeeld altijd minimaal een sessie van 30 minuten rijden of wordt het onthouden dat ik bijvoorbeeld gisteren 15 min heb gereden en als ik vandaag nog een keer 15min rij dat dit dan van invloed is?
3. Waarom kan ik in een time-attack niet alle auto's kiezen die ik bezit? Zijn deze ook seizoen gebaseerd? Want kon nu alleen maar met een MX5 rijden.

Time trial, time attack, kwalificatie en race hebben invloed op SR. Daarbij geldt voor de race dat deze rondes het zwaarst tellen en de overige genoemde sessies voor 35%. M.a.w. je moet 3x zoveel cleane rondjes in een kwalificatie of time attack/time trial rijden voor dezelfde impact op je SR als in een race.

Er is geen minimale duur die je moet rijden. Zover ik weet werkt het systeem volgens een aantal corners per incident. er wordt dus bijgehouden (overall) hoeveel bochten je rijdt en hoeveel incidenten je hebt en daar wordt een score uit berekend. Daarbij wordt ook rekening gehouden met oudere en nieuwere rondes en incidenten en zit het calculatie systeem erg ingewikkeld in elkaar en heeft iracing er volgens mij nooit volledige openheid over gegeven.

Time attacks zijn een vorm van georganiseerde competitie met een select aantal auto's. Het zou dus kunnen dat je slechts 1 van de auto's in dit seizoen in je bezit hebt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Niet om lullig te doen maar het antwoord van al je vragen staan gewoon in de Sporting Code:
https://d3bxz2vegbjddt.cl..._Code_18_12_printable.pdf

Zeker goed om eens door te lezen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Die had ik wel gelezen maar er stond zoveel in dat ik niet alles had onthouden. Excuses maar goed dat je me erop wijst. 👍🏻

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GaHard
Zal vast wel eens gepost zijn hier maar voor rookies en beginners kan ik de YT serie "how to survive rookies" aanraden. Beeldmateriaal is vooral van oval racing maar de tips en info gelden even goed voor road racing en gaan vooral over het herkennen en ontwijken van problemen op de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tijn96 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:45:
Wat ik vaak doe is gewoon achteraan starten. Nu bijvoorbeeld met de Porsche cup op monza. Dan ga ik echt niet qualificeren en maar hopen dat niemand zn auto vol achterin parkeerd als ik bij de eerste chicane aankom. In plaats daarvan start ik lekker achteraan en haal ik iedereen stuk voor stuk in. In mijn ogen in ieder geval minder risico. Mijn eindpositie is dan niet altijd waar ik op hoop (laatst meerdere keren 2de.... :( ) maar wel met minder incs.

Dat ben ik de laatste weken ook gaan doen (Skippy). Was het helemaal zat om in gemiddeld meer dan de helft van de races na 1 of 2 bochten aangetikt te worden.

Kwalificeer niet meer, start achteraan en rij behoedzaam weg. In meer dan de helft van de gevallen liggen er in de eerste bocht 3 à 4 wagens in de vangrail en rij ik zonder inc op de plek die ik ook zou hebben als ik me gekwalificeerd had.

Voordat ik gevechten op de baan aanga kijk ik naar iemans SR. Zit die onder de 2, dan verleen ik diegene vrij baan. Die stuur ik dan liever als een soort pitbull op de deelnemers voor me af. Kans is vrij groot dat diegene zichzelf nog wel elimineert, waarbij niet zelden iemand wordt meegenomen.

Als iemand duidelijk sneller is dan ik (top 3 rijder die gespind is daarna weer naar voren komt) ga ik het gevecht ook niet aan. Die laat ik er op een zo voordelig mogelijk punt voorbij waarna ik in z'n slipstream probeer aan te haken.

Ben nu eenmaal niet de snelste van het veld en pas daar m'n rijstijl op aan. Heb echt m'n gevechten wel, maar ga niet elk gevecht tegen elke prijs aan.
Nevik88 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:56:
[...]

Zat vorige week met hem in een Skip race. Doordat hij de 24 uur van Spa reed alsof het een oval was had hij zoveel incs dat hij weer onderaan de ladder moest beginnen.

Is inderdaad wel leuk :).

[ Voor 11% gewijzigd door alexbl69 op 01-08-2019 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Riqy
  • Laatst online: 07-10 13:25
Wat hierin ook een handige is, dmv JRT (of andere plugin zoals Z1) kun je kijken wat voor rondetijden de mensen om je heen rijden en kun je aan de hand daarvan bepalen of je ze kunt hebben of niet

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPro19
Doubleoz schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 10:15:
Nog een aantal vraagjes:

In de time trial zorg altijd dat je de 8/8 rondjes complete clean of soms zijn het er 9 ligt eraan welke baan. Wat ik persoonlijk doe is die aantal rondes completen en er dan uitgaan. Maar elk clean rondje dat je rijd in tt telt wel voor je SR, voor 0.35%.

Tijdens de races gelden de warm-up (practice 3 minuutjes) voor 0.5 towards je SR en de Quali ook voor 0.5, de Race voor 1.0 zoals omschreven staat idd in de Code of conduct. En let ook op als de race over is dat je SR beinvloed word zolang nog niet iedereen gefinished is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Vooral dat laatste. Parkeer m niet in de grindbak zodra je over de finish bent.
Ook een coole handrembocht kan ik je afraden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller

Misschien een keer proberen. Is wel een goede optie om inhaal manoeuvres te leren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

pauluzmuller schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 15:31:
[...]

Misschien een keer proberen. Is wel een goede optie om inhaal manoeuvres te leren
Dat ook! Laatst van 21 naar 2 gereden. En dat vind ik uiteindelijk ook het leukste. Lewis hamilton praktijken zijn wat dat betreft minder leuk :+ (tenzij we het over Hockenheim 2019 hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvl3
Tijn96 schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 16:02:
[...]

Dat ook! Laatst van 21 naar 2 gereden. En dat vind ik uiteindelijk ook het leukste. Lewis hamilton praktijken zijn wat dat betreft minder leuk :+ (tenzij we het over Hockenheim 2019 hebben)
Dat zijn Vettel praktijken! :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frontysco
Wat heb ik dat gemist!
Net 2 races afgerond op Summit point raceway in de MX5 global cup.
De huidige track vd Porsche cup heb ik nog niet }:|

Héérlijk gereden! 1e race 7e vanwege een crash helaas, reed constant 3e :(/
2e race gestart op de 5e plek en vanaf lap 6 t/m einde race lonely als 1e gereden!
Dat voelt goed zeg, SR + IR hebben ook weer een lekkere boost gekregen.

SR zit nu op Class C 3.49, nog .51 punten en de B class is in de pocket :Y)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pauluzmuller
Woop woop net mijn eerste race gewonnen :D
Moet stiekem toegeven dat ik toch wel zweet handjes had :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
Vanmiddag vergeten benzine in de tank te doen voor de race. Na 2 rondjes roept mijn engineer "we are low on fuel". Huh wat !? Godver |:( :F :') moeten pitten voor benzine en de rest van de race kansloos achteraan gereden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ach, die fout maak je gelukkig maar 1 keer...

Oh nee wacht, gebeurt me nog steeds af en toe :+

Toch tijd dat ze een keer in de setup je strategie laten bepalen (bijv aparte setups voor Q en R laten instellen zodat hij automatisch naar je R setup omschakelt)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69

Gisteren mijn eigen 'wijze raad' in de wind geslagen en toch gekwalificeerd.... en direct weer genezen.

Na T1 zat ik achterin de kopgroep (7e). Er was een klein gaatje naar de auto's achter mij, dus ik ging er vanuit zonder al te veel problemen door T2 te komen.

Maar dan had ik toch buiten het vernuft en de inventiviteit van onze Iberiaanse vrienden met 3 namen gerekend... Met een klassieke divebomb wordt het halve middenveld geëlimineerd.

Eerst vanuit mijn wagen, dan vanuit zijn wagen, vervolgens de TV1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

alexbl69 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Gisteren mijn eigen 'wijze raad' in de wind geslagen en toch gekwalificeerd.... en direct weer genezen.

Na T1 zat ik achterin de kopgroep (7e). Er was een klein gaatje naar de auto's achter mij, dus ik ging er vanuit zonder al te veel problemen door T2 te komen.

Maar dan had ik toch buiten het vernuft en de inventiviteit van onze Iberiaanse vrienden met 3 namen gerekend... Met een klassieke divebomb wordt het halve middenveld geëlimineerd.

[YouTube: How to ruin a race....]
Wel zuur dat iemand op die manier ieders race moet verpesten!

Ik had gister het zelfde idee maar voor mij pakte het gelukkig wel goed uit. In de quali was ik 1,1 sec sneller dan de nr 2 en in de race hard weggereden. Alleen wegens het gebrek aan spanning maakte ik een aantal foutjes. Zo ben ik n keer gespint en n paar keer offtrack waardoor ik 7 incs had en uiteindelijk -0,03 op mn licentie terwijl ik van start tot finish de race leidde 8)7

Wel met 20sec voorsprong gewonnen alsnog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tijn96 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 09:11:
[...]

Wel zuur dat iemand op die manier ieders race moet verpesten!

Ik had gister het zelfde idee maar voor mij pakte het gelukkig wel goed uit. In de quali was ik 1,1 sec sneller dan de nr 2 en in de race hard weggereden. Alleen wegens het gebrek aan spanning maakte ik een aantal foutjes. Zo ben ik n keer gespint en n paar keer offtrack waardoor ik 7 incs had en uiteindelijk -0,03 op mn licentie terwijl ik van start tot finish de race leidde 8)7

Wel met 20sec voorsprong gewonnen alsnog :+
Spins en off tracks beinvloeden je sr en winnen tov anderen je ir. IR en sr staan volledig los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
JoepW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Spins en off tracks beinvloeden je sr en winnen tov anderen je ir. IR en sr staan volledig los van elkaar.
SR is de safety rating en IR de performance rating.. (voor de duidelijkheid)

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-08-2019 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

JoepW schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:48:
[...]

Als ik het dan goed begrijp is het dan voordeliger om achteraan te starten en naar voren te rijden omdat je het dan relatief erg goed doet als vooraan starten en winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Tijn96 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Als ik het dan goed begrijp is het dan voordeliger om achteraan te starten en naar voren te rijden omdat je het dan relatief erg goed doet als vooraan starten en winnen?
Nee, want je prestatie wordt wel afgemeten aan de rest van het veld.

Als je in een veld rijdt met een (veel) hogere SOF dan je eigen IR zal je finishend op dezelfde positie meer punten krijgen dan als de SOF dichter bij je eigen IR zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Tijn96 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:52:
[...]

Nee.
Zie post Alex en de hoeveelheid posities die je wint in de race worden niet in de ir winst meegenomen.
Enkel de positie op de finishlijn.
Dus starte op p1 en finishen op p3 geeft dezelfde ir als starten op p29 en finishen op p3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

@JoepW & @alexbl69

Thanks! Het is weer wat duidelijker :) nu op naar de B licentie!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10-10 11:48
alexbl69 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

[YouTube: How to ruin a race....]
Laat ik vooropstellen dat je natuurlijk niets verkeerd doet of veroorzaakt o.i.d., maar kijkend naar je eigen inputs zie ik het volgende.
Volgens mij lijk je aardig in de gaten te hebben dat die divebomb komt en je daardoor ook nog net ff iets langer wacht zodat het niet jouw auto is die direct getorpedeerd wordt. Heel goed.

Vervolgens ga je alleen wel in het midden van de bocht vol op je gas en waardoor je weer een soort van ideale lijn gaat rijden richting de buitenkant van de bocht. Dat gecombineerd met de pech dat die geel/blauw/rode auto nog met een extra klap verder terug de baan op getikt wordt verpest jouw race daar.
Ik denk dat als je langer van je gas af blijft je een krappere lijn kunt rijden en daardoor meer ruimte laat aan je buitenkant waar op dat moment zich 3 auto's op het kleine stukje runoff bevinden tussen de baan en de bandenstapel waarvan je nooit precies weet of ze terug gaan stuiteren vanuit de banden of op een of andere manier in elkaar haken etc.

Of je daar je ongeluk altijd mee had kunnen voorkomen weet ik niet, maar ik denk dat de kans wel toeneemt. Ik denk dat dit een aardig voorbeeld is van momenten in iRacing die zich goed lenen voor het eens rustig terug kijken en analyseren met het idee "wat had ik anders kunnen doen?"
Per slot van rekening kan je niet zoveel veranderen aan hoe anderen rijden, maar als je je eigen rijden in zo'n manier kan verbeteren zodat je in toekomstige situaties minder vaak met een beschadigde auto hoeft te eindigen lijkt me dat een goede uitkomst.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Pagina: 1 ... 191 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies