Max doet 5 - 10 incs/lap.. geloof ik.FransJansen schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:51:
Kijk net op de stream van Lando.
https://www.twitch.tv/landonorris
812 inc in 500 rondjes
Gaat goed bijna 2 inc`s per ronde

Niet vergeten om in te schrijven!
Ja hij is recordhouder!Olaf van der Spek schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:27:
[...]
Max doet 5 - 10 incs/lap.. geloof ik.
Dat toont aan dat hij echt altijd voor het randje van de regels gaat.
Lando had in zijn laatste stint 0 inc’s.
[ Voor 44% gewijzigd door JoepW op 21-07-2019 12:30 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Scheef stuur is voor mij altijd wel een moment om de handdoek in de ring te gooien. Knap dat jij/jullie doorrijden!ZFLaSH schreef op zondag 21 juli 2019 @ 11:25:
Net 2 stints gereden en we liggen nu p21. Auto heeft geen topsnelheid, is flink gehavend en hun setup wreet banden. Ik heb er nog 2:18s uit weten te persen maar met een scheef stuur is het klote rijden. Dadelijk nog 2 stints.
Als het maar een paar graden is weet je op ene gegeven moment niet beter.DarkPino schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:38:
[...]
Scheef stuur is voor mij altijd wel een moment om de handdoek in de ring te gooien. Knap dat jij/jullie doorrijden!
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Grappig na bijna 3 jaar weer een sub te nemen, nog steeds hetzelfde probleem lijkt te hebben, bepaalde auto's en tracks sluiten de cliënt gewoon direct. Geen error, geen log, r8 op spa gaat probleemloos, mx5 op tsubaku dus niet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Klinkt voor mij als een lokaal probleem en ik heb daar ook geen berichten op de diverse fora over langs zien komen.SinergyX schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:18:
Grappig na bijna 3 jaar weer een sub te nemen, nog steeds hetzelfde probleem lijkt te hebben, bepaalde auto's en tracks sluiten de cliënt gewoon direct. Geen error, geen log, r8 op spa gaat probleemloos, mx5 op tsubaku dus niet.
Toevallig een AMD grafische kaart? Kan zijn dat het aan de driver ligt... Is een bekend probleem.SinergyX schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:18:
10195 simultaneous viewers op het kanaal van Lando nu Max in de auto zit voor de laatste 10 ronden.
BTW rijdt Max nu geen off tracks meer.
Max z'n rempedaal is stuk... Net een tow gehad naar pits, Lando gaat nu rijden waarschijnlijk

Tijd voor een paar fatsoenlijke pedalen voor Max

[ Voor 4% gewijzigd door alexbl69 op 21-07-2019 15:21 ]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vond een reddit post, precies hetzelfde probleem, lijkt inderdaad een AMD/Vega probleem te zijn.Dynazap schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:28:
[...]
Toevallig een AMD grafische kaart? Kan zijn dat het aan de driver ligt... Is een bekend probleem.
Tegen de 15k al, elke streamer heeft het er nu overJoepW schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:17:
10195 simultaneous viewers op het kanaal van Lando nu Max in de auto zit voor de laatste 10 ronden.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ging zijn pedaal stuk? Hij heeft toch Heusinkveld of wat anders?
En ik hoor net dat ie nieuwe pedalen heeft liggen!
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
De vraag blijft wat is er nou echt stuk gegaan.
Volgens mij had hij het over FanatecsJoepW schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:33:
Ging zijn pedaal stuk? Hij heeft toch Heusinkveld of wat anders?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nee, dat was wat er gezegd werd op de stream op basis van chat messages.
Lando zei: Ze denken hier dat je Fanatec hebt.
Dit is wat ik kan vinden

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 21-07-2019 15:42 ]
Oeps... Heusinkveld.
Maar die had ie nog niet gemonteerd.Luckeh schreef op zondag 21 juli 2019 @ 15:45:
[...]
Max rijd met Heusinkvelds; had net nieuwe gekregen volgens hem...
[ Voor 84% gewijzigd door JoepW op 21-07-2019 15:46 ]
Ik hoorde Max zelf op de stream zeggen dat ie met Heusinkveld pedalen reed.
De foto die Benecke heeft geplaatst is duidelijk ja. Het is Heusinkveld.
haha wow!
Max lijkt me met de maximale remdruk van de HE Ultimates te rijden? Dat is hij in de RB15 ook gewend
Als ik me niet vergis is zijn F1 playseat een 'one of', speciaal voor hem gemaakt.
Zat een stuk steviger moeten zijn dan de consumenten versie dan
Wel leuk om de stream even te bekijken. Die twee hebben wel lol zo met elkaar.
Max zat blue flags te zingen op z'n Vettels...
Max lijkt me met de maximale remdruk van de HE Ultimates te rijden? Dat is hij in de RB15 ook gewend
Als ik me niet vergis is zijn F1 playseat een 'one of', speciaal voor hem gemaakt.
Zat een stuk steviger moeten zijn dan de consumenten versie dan

Idd was het fun to watch. Ja Lando had zelfs een tune voor de blue flag.Extera schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:27:
haha wow!
Max lijkt me met de maximale remdruk van de HE Ultimates te rijden? Dat is hij in de RB15 ook gewend![]()
Zat een stuk steviger moeten zijn dan de consumenten versie dan![]()
En Max zijn pedaal lijkt op een losgelopen asje. En dat terwijl Max zelf zoveel weet van techniek.
ZO mijn allereerste 24h zit er op.
P18 gestart in de 3e split.
Consistent kunnen rijden, met een beetje fuel saven, waardoor we 1 soms 2 laps meer konden doen op een tank dan onze tegenstanders.
Soms kunnen dubbel stinten op banden.
1 momentje gehad bij no-name/jacky ickx, stond ik even met de neus de verkeerde kant op, maar niks geraakt gelukkig, wel 20s verloren.
Uiteindelijk P3 gefinished
Met 'maar' 60 inc points in mijn 8+ uur.
Integenstelling tot andere teams in mijn split met tegen de 1000 incs
En itt Max, had ik geen problemen met mn Ultimates, terwijl ik de remdruk ook behoorlijk hoog heb staan.
Zou wel willen weten wat er precies kapot is/gebeurt is.
P18 gestart in de 3e split.
Consistent kunnen rijden, met een beetje fuel saven, waardoor we 1 soms 2 laps meer konden doen op een tank dan onze tegenstanders.
Soms kunnen dubbel stinten op banden.
1 momentje gehad bij no-name/jacky ickx, stond ik even met de neus de verkeerde kant op, maar niks geraakt gelukkig, wel 20s verloren.
Uiteindelijk P3 gefinished
Met 'maar' 60 inc points in mijn 8+ uur.
Integenstelling tot andere teams in mijn split met tegen de 1000 incs

En itt Max, had ik geen problemen met mn Ultimates, terwijl ik de remdruk ook behoorlijk hoog heb staan.
Zou wel willen weten wat er precies kapot is/gebeurt is.
[ Voor 25% gewijzigd door JohnnyV op 21-07-2019 16:59 ]
Wat is jullie mening over het moeten pitten bij marginale schade in street stock op de Dirt Oval. Iemand spint recht voor mijn neus, ik raak hem nauwelijks aan en verlies wat tijd. Maar ik rij het gat voor mij meteen dicht, mede omdat ik dus geen schade heb en pak nog een plek. En dan ineens een zwarte vlag voor het negeren van de vorige vlag.
Blijkbaar als er een deuk in je bumper zit moet je al pitten, had verwacht dat ze met zo'n auto en in deze discipline wel wat makkelijker zouden zijn.
Nu nog bij de kwalificatie de juiste pituitgang vinden, zodat ik niet elke keer als laatste start en dan gaan we er weer tegenaan.
Blijkbaar als er een deuk in je bumper zit moet je al pitten, had verwacht dat ze met zo'n auto en in deze discipline wel wat makkelijker zouden zijn.

Nu nog bij de kwalificatie de juiste pituitgang vinden, zodat ik niet elke keer als laatste start en dan gaan we er weer tegenaan.
Steam - PTR83
Die stream was inderdaad best vermakelijk. Overall zag ik 15k viewers op Lando's stream en ook nog een 7k op Jimmy's stream op het einde. Zullen wel wat dubbele tussen zitten, maar dan nog. En dan waren er ook nog zat andere Twitch streams en de Racespot TV.JoepW schreef op zondag 21 juli 2019 @ 16:34:
[...]
Idd was het fun to watch. Ja Lando had zelfs een tune voor de blue flag.
Al met al veel viewers overall en flink wat reclame voor iRacing. Jammer dat dan de gehele iRacing communicatie bestaat uit twee simpele zinnetjes verspreid over 8 uur m.b.t. de incident limit.
Verder fraai om te zien hoeveel teams er daadwerkelijk toch nog gefinished zijn in de 44 INC sessies, meer dan ik verwacht had. De top split winnaar had een coureur met 292 rondes en slechts 7 incs.
Nog wat clips uit Lando's 24u stream:
Voor diegenen die gemist hebben wat er precies gebeurde met Max z'n pedaal:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/TastyHelpfulCiderCopyThis?filter=clips&range=24hr&sort=time
De SuperMax tune. Kende Max zelf niet eens...
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/SpineyStrangeGarbagePastaThat?filter=clips&range=7d&sort=time
Max die blue flags zingt...
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/EndearingLachrymoseHabaneroCmonBruh?filter=clips&range=7d&sort=time
Gebaseerd op dit:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/FreezingMagnificentGarageMVGame?filter=clips&range=24hr&sort=time
En het blijven toch eigenlijk gewoon pubers:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/SuperGentlePancakePlanking?filter=clips&range=24hr&sort=time
En Lando die Max trolt:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/LovelyProductivePandaFutureMan?filter=clips&range=24hr&sort=time
Ik heb grotendeels split 2 zitten kijken, daar is zo'n beetje de helft uitgevallen en met een start waar volgens mij 20-30 auto's geraakt werden.
Wij zijn p19 gefinished met een flink gehavende auto. In totaal 5 stints gereden waarbij ik de auto toch nog in de 2:18s kon krijgen. P19 zat na een paar ronde voor me en was eigenlijk flink sneller op de straights. Besloot om hem maar zenuwachtig te maken en erachter te blijven. Tegelijkertijd scheelde dat me brandstof. Na 6 ronden werd de druk hem te groot en vouwde hij hem in blachimont vol in de muur. Uiteindelijk ben ik nog een keer van achteren aangetikt door een achterblijver die persé met me wilde racen en zijn rempunt compleet mistte (gast heette ook nog Romain. Hoe ironisch). Dat leverde verder weinig schade op.
Ik wilde geen license drop, dus ik heb met flinke marges gereden. Uiteindelijk 30 incs op 115 laps. Er waren gasten die 500+ incs hadden. Schandalig eindelijk.
Ik wilde geen license drop, dus ik heb met flinke marges gereden. Uiteindelijk 30 incs op 115 laps. Er waren gasten die 500+ incs hadden. Schandalig eindelijk.
Heb mijzelf deze week toch weer soort van gedwongen om te gaan rijden.
Verder in de Porsche cup met deze week Summit Point Raceway.
Erg leuke track die ik vrij vlug in de vingers had.
Inmiddels 2 races gedaan en weer helemaal enthousiast.
Al rijd ik in het midden veld top 10 gebied (best: 1:11:9x, gemid: 1:12:5) merk ik weer veel aderalinea bij de start en meer verkeer.
Setups maken is nog steeds niet mijn ding, maar pas een beetje de fuel aan, Brake bias op 46% en gaan.
Verder in de Porsche cup met deze week Summit Point Raceway.
Erg leuke track die ik vrij vlug in de vingers had.
Inmiddels 2 races gedaan en weer helemaal enthousiast.
Al rijd ik in het midden veld top 10 gebied (best: 1:11:9x, gemid: 1:12:5) merk ik weer veel aderalinea bij de start en meer verkeer.
Setups maken is nog steeds niet mijn ding, maar pas een beetje de fuel aan, Brake bias op 46% en gaan.
Heb vrijwel alles gezien. Ik heb zo gelachenLuckeh schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:01:
[...]
Die stream was inderdaad best vermakelijk. Overall zag ik 15k viewers op Lando's stream en ook nog een 7k op Jimmy's stream op het einde. Zullen wel wat dubbele tussen zitten, maar dan nog. En dan waren er ook nog zat andere Twitch streams en de Racespot TV.
Al met al veel viewers overall en flink wat reclame voor iRacing. Jammer dat dan de gehele iRacing communicatie bestaat uit twee simpele zinnetjes verspreid over 8 uur m.b.t. de incident limit.
Verder fraai om te zien hoeveel teams er daadwerkelijk toch nog gefinished zijn in de 44 INC sessies, meer dan ik verwacht had. De top split winnaar had een coureur met 292 rondes en slechts 7 incs.
Nog wat clips uit Lando's 24u stream:
Voor diegenen die gemist hebben wat er precies gebeurde met Max z'n pedaal:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/TastyHelpfulCiderCopyThis?filter=clips&range=24hr&sort=time
De SuperMax tune. Kende Max zelf niet eens...
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/SpineyStrangeGarbagePastaThat?filter=clips&range=7d&sort=time
Max die blue flags zingt...
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/EndearingLachrymoseHabaneroCmonBruh?filter=clips&range=7d&sort=time
Gebaseerd op dit:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/FreezingMagnificentGarageMVGame?filter=clips&range=24hr&sort=time
En het blijven toch eigenlijk gewoon pubers:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/SuperGentlePancakePlanking?filter=clips&range=24hr&sort=time
En Lando die Max trolt:
https://www.twitch.tv/landonorris/clip/LovelyProductivePandaFutureMan?filter=clips&range=24hr&sort=time
Net mijn eerst podium plaats (2de) in de mx5 cup.
En we blijven gewoon oefenen ^^
Al een aantal weken geen iRacing aangeraakt, maar deze week toch weer opgepakt en begonnen met de nieuwe off road trucks.
Wat is dat gaaf racen zeg. Begin van de race is steeds wel even overleven, omdat er te veel mensen zijn die moeite hebben om verschillende lijnen in verkeer te kunnen rijden. Maar eenmaal verder in de race kun je toch mooie gevechten hebben. Echt leuk om een aanval in te zetten met verschillende racelijnen. Een gevecht voor de 2e plek ziet er dan zo uit. Ik rij in het oranje met nummer 5.
Wat is dat gaaf racen zeg. Begin van de race is steeds wel even overleven, omdat er te veel mensen zijn die moeite hebben om verschillende lijnen in verkeer te kunnen rijden. Maar eenmaal verder in de race kun je toch mooie gevechten hebben. Echt leuk om een aanval in te zetten met verschillende racelijnen. Een gevecht voor de 2e plek ziet er dan zo uit. Ik rij in het oranje met nummer 5.
Max Benecke zit in de intro video van de nieuwe Porsche RSR
[YouTube: Team made. The new Porsche 911 RSR.]
[YouTube: Team made. The new Porsche 911 RSR.]
Als alles goed gaat ben ik vanavond bij de Skippy race
. Aanmelden via iRacing is voldoende, toch? Ben benieuwd of ik iedereen een beetje kan bijhouden. Rij nu 1:39-ish met de skip op Laguna.
Ik heb net jouw aanvraag goedgekeurd.Dynazap schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:45:
Als alles goed gaat ben ik vanavond bij de Skippy race. Aanmelden via iRacing is voldoende, toch? Ben benieuwd of ik iedereen een beetje kan bijhouden. Rij nu 1:39-ish met de skip op Laguna.
Tot vanavond.
Ik weet niet of ik er vanavond bij ben. De 24h van Spa hebben er bij mij behoorlijk ingehakt. Mijn rechterarm geeft wat vreemde signalen af...
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3655888.pagequote: Tony GardnerWe are very excited about the first-ever live network broadcast of a sim race here in the U.S.
This Thursday on the NBC Sports NASCAR America show, there will be a live broadcast of an iRacing race. The show airs at 5:00 Eastern time, this Thursday, July 25th.
The race will feature our NASCAR PEAK drivers and even one of the regular broadcasters from the PEAK Series. It has been a pleasure to work with NBC Sports and NASCAR on this and to have them interested in our eSports is tremendous. As many of you know, the NASCAR America show has been doing simulator segments for years utilizing iRacing and more recently has started to cover the NASCAR PEAK Series and talk about it on the show. Taking this next big step is a significant development for sim racers to see live sim racing on network TV.
There are already discussions to expand beyond this Thursday. Please watch and, tell your friends and family about it. If you can’t watch live or want to watch again, please record it. The more interest we create, the more likely we see more of this.
Thanks!
"Oh my.. There is no incident limit. There will be carnage just like the real NASCAR!"
Ik heb nu al 4x van die mensen in de sessie gehad die het leuk vinden laatste bocht of start/finish flinke breaktest te doen, zo ga je wel bizar hard naar die 17 incs.pauluzmuller schreef op zondag 21 juli 2019 @ 22:37:
[...]
Heb vrijwel alles gezien. Ik heb zo gelachen
Net mijn eerst podium plaats (2de) in de mx5 cup.
En we blijven gewoon oefenen ^^
Moet je eens Oval gaan rijden.. Daar heb je pas debielen. Net nog een race gedaan waar gasten midden in de bocht blijven staan na een crash.. Die je dus amper kan ontwijken als ze overdwars staan. Of ook leuk vanuit de pitlane direct de racelijn oprijden.. Met 50 kph..SinergyX schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:12:
[...]
Ik heb nu al 4x van die mensen in de sessie gehad die het leuk vinden laatste bocht of start/finish flinke breaktest te doen, zo ga je wel bizar hard naar die 17 incs.
Gelukkig de meeste crashes ontweken en zonder teveel schade uiteindelijk nog 5e geworden.
Vandaag ook de Monday race gedaan met de Skip. Ondanks m'n flink hogere rondetijden toch nog wel lachen en geleerd van de snellere jongens (stiekem meekijken 😝) . Helaas de 1e race ging er iets niet met de grid waardoor ik ineens uit de pits moest starten. Vervolgens iets te enthousiast door de eerste bochten met koude bandjes.. En toen was m'n zicht op een battle verdwenen.
Heat 2 starten vanaf pole maar in bocht 3 door een lagspike o.i.d. In aanraking gekomen waardoor m'n rechter voorwiel krom stond en m'n race ook was afgelopen.
Helaas, maar wie weet volgende week meer geluk 😋. Nu oefenen voor de volgende track.
Hier de clip, haha.Rudolf schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:34:
@Luckeh @JoepW
Die dis naar Lewis op het eind was ook nog wel grappig. Get in there, Lewis. Hardest race ever. Best fans! iets in die richting
[Video: Grazie ragazzi!]
Ingeschreven voor de kart en bbq meet!
Eens kijken of jullie in het echt ook zo snel zijn
Eens kijken of jullie in het echt ook zo snel zijn

Nog lekker geraced gisteren.
Kwam redelijk snel op snelheid, en na ong. 40 min. oefenen zat ik nog maar iets meer dan 0.15 boven Arjan z'n tijd. Viel me niet tegen. Helaas ben ik op Laguna niet echt consistent... mja, dat is ook een beetje de aard van de track.
Quali ging vervolgens vrij beroerd, maar stond gelukkig nog op P4.
In de eerste heat lekker gevochten met Nick, Dirk en Ton, waarbij Arjan langzaam maar zeker in de verte verdween. Ton haalde me vrij snel na de start in met een mooie uitrem actie in bocht 5 (linksaf bergop voor de brug). Volgens mij maakte hij een aantal rondes later ergens een fout waardoor ik er weer voorbij kwam. Lag toen iets van 2s achter Dirk en Nick, maar kon langzaam maar zeker met 0.1 -0.2s per ronde naar hun toe kruipen. Toen ik eenmaal in de draft kwam ging Nick 2x vlak achter elkaar flink offtrack, zodat hij een stuk terugviel. Daarna een stevig gevecht met Dirk gehad, waarbij ik in de laatste ronde een do or die actie plaatste aan de buitenkant in de corkscrew (was de laatste mogelijkheid). Ik kwam wat beter dan Dirk de berg op, en samen met de draft zaten we naast elkaar bij het aanremmen voor de corkscrew. Normaal gaat het niet echt, maar ik wilde toch iets proberen, en liet de auto aan de buitenkant van de 1e bocht staan. Hierdoor moest Dirk harder afremmen dan normaal, en kon ik in het 2e gedeelte van de corkscrew eerder op het gas en was ik er voorbij. Het was een vrij linke actie, waarbij ik Dirk eigenlijk dwong om de keuze te maken om te crashen of om te remmen. Ben vergeten de replay op te slaan helaas, maar ben wel benieuwd wat jullie kijk is of dit ok is of niet. Misschien de Joep de replay nog heeft ?
In heat 2 vanaf P9 gestart. Bocht 1-2 buitenom zodat ik voor bocht 3 aan de binnenkant zou zitten. Hier won ik 1 of 2 plekken mee. Daarna was het nog druk in bocht 5 waar ik nog een plekje won. Vervolgens ging het in de corkscrew helemaal mis, waarbij (volgens mij) Jan Hein dwars in de corkscrew stil kwam te staan. Nick en Dirk zaten vlak voor me, en moesten buitenom door het zand. Ik had mazzel, en kon net voorlangs, en reed vervolgens Arjan nog bijna van de baan omdat hij ineens links van me zat. Lang leve spotters die hun muil dicht houden... Gelukkig riep Arjan zelf, en kon ik nog terugsturen
Hij ging vlak daarna meteen wijd, waardoor ik er weer voorbij kwam. Toen zat alleen Joep nog voor me. Ronde na ronde liepen we met z'n 3-en (Arjan, Tuan en ik voorop) op hem in. Hij was wat langzamer in de voorlaatste bocht, waardoor ik op een gegeven moment aan de binnenkant kon duiken in de laatste bocht, en net wat beter wegkwam. Arjan vond dit ook erg interessant, en drukte ook maar meteen zn neus ertussen
3 wijd richting bocht 1, waarbij ik aan de binnenkant zat, en zo P1 pakte.
Daarna vol in gevecht met Arjan en Tuan. Helaas moest ik na een paar rondes stevig verdedigen toch toestaan dat Arjan me met een strakke move inhaalde in de corkscrew. Daarna zat Tuan meteen op m'n versnellingsbak, maar die kon ik gelukkig achter me houden totdat hij een fout maakte.
Nick kwam daarna ook langzaam maar zeker dichterbij, maar de afstand was te groot om nog echt een bedreiging te vormen. Zo ging ik er van uit dat ik wederom op P2 zou eindigen, echter ging Arjan de mist in het bergaf gedeelte na de corkscrew in zijn jacht op de snelste ronde. Hij ging iets wijd, kwam in het stof, en spinde. Zo toch P1 te pakken. Met het ingaan van de laatste ronde zat Nick nog 1.5s achter me, dus de laatste ronde zonder risico naar de streep gereden. Nick kwam wel nog redelijk dichtbij, maar kwam nooit in de buurt om een actie te plaatsen.
Was weer erg leuk iig, en heb alweer zin in de volgende week (hopelijk is het dan minder warm...).
Nu zaterdag eerst de 4uur van Donnington in de SCO league met de Porsche 911 GT3 cup.
Kwam redelijk snel op snelheid, en na ong. 40 min. oefenen zat ik nog maar iets meer dan 0.15 boven Arjan z'n tijd. Viel me niet tegen. Helaas ben ik op Laguna niet echt consistent... mja, dat is ook een beetje de aard van de track.
Quali ging vervolgens vrij beroerd, maar stond gelukkig nog op P4.
In de eerste heat lekker gevochten met Nick, Dirk en Ton, waarbij Arjan langzaam maar zeker in de verte verdween. Ton haalde me vrij snel na de start in met een mooie uitrem actie in bocht 5 (linksaf bergop voor de brug). Volgens mij maakte hij een aantal rondes later ergens een fout waardoor ik er weer voorbij kwam. Lag toen iets van 2s achter Dirk en Nick, maar kon langzaam maar zeker met 0.1 -0.2s per ronde naar hun toe kruipen. Toen ik eenmaal in de draft kwam ging Nick 2x vlak achter elkaar flink offtrack, zodat hij een stuk terugviel. Daarna een stevig gevecht met Dirk gehad, waarbij ik in de laatste ronde een do or die actie plaatste aan de buitenkant in de corkscrew (was de laatste mogelijkheid). Ik kwam wat beter dan Dirk de berg op, en samen met de draft zaten we naast elkaar bij het aanremmen voor de corkscrew. Normaal gaat het niet echt, maar ik wilde toch iets proberen, en liet de auto aan de buitenkant van de 1e bocht staan. Hierdoor moest Dirk harder afremmen dan normaal, en kon ik in het 2e gedeelte van de corkscrew eerder op het gas en was ik er voorbij. Het was een vrij linke actie, waarbij ik Dirk eigenlijk dwong om de keuze te maken om te crashen of om te remmen. Ben vergeten de replay op te slaan helaas, maar ben wel benieuwd wat jullie kijk is of dit ok is of niet. Misschien de Joep de replay nog heeft ?
In heat 2 vanaf P9 gestart. Bocht 1-2 buitenom zodat ik voor bocht 3 aan de binnenkant zou zitten. Hier won ik 1 of 2 plekken mee. Daarna was het nog druk in bocht 5 waar ik nog een plekje won. Vervolgens ging het in de corkscrew helemaal mis, waarbij (volgens mij) Jan Hein dwars in de corkscrew stil kwam te staan. Nick en Dirk zaten vlak voor me, en moesten buitenom door het zand. Ik had mazzel, en kon net voorlangs, en reed vervolgens Arjan nog bijna van de baan omdat hij ineens links van me zat. Lang leve spotters die hun muil dicht houden... Gelukkig riep Arjan zelf, en kon ik nog terugsturen
Hij ging vlak daarna meteen wijd, waardoor ik er weer voorbij kwam. Toen zat alleen Joep nog voor me. Ronde na ronde liepen we met z'n 3-en (Arjan, Tuan en ik voorop) op hem in. Hij was wat langzamer in de voorlaatste bocht, waardoor ik op een gegeven moment aan de binnenkant kon duiken in de laatste bocht, en net wat beter wegkwam. Arjan vond dit ook erg interessant, en drukte ook maar meteen zn neus ertussen
Daarna vol in gevecht met Arjan en Tuan. Helaas moest ik na een paar rondes stevig verdedigen toch toestaan dat Arjan me met een strakke move inhaalde in de corkscrew. Daarna zat Tuan meteen op m'n versnellingsbak, maar die kon ik gelukkig achter me houden totdat hij een fout maakte.
Nick kwam daarna ook langzaam maar zeker dichterbij, maar de afstand was te groot om nog echt een bedreiging te vormen. Zo ging ik er van uit dat ik wederom op P2 zou eindigen, echter ging Arjan de mist in het bergaf gedeelte na de corkscrew in zijn jacht op de snelste ronde. Hij ging iets wijd, kwam in het stof, en spinde. Zo toch P1 te pakken. Met het ingaan van de laatste ronde zat Nick nog 1.5s achter me, dus de laatste ronde zonder risico naar de streep gereden. Nick kwam wel nog redelijk dichtbij, maar kwam nooit in de buurt om een actie te plaatsen.
Was weer erg leuk iig, en heb alweer zin in de volgende week (hopelijk is het dan minder warm...).
Nu zaterdag eerst de 4uur van Donnington in de SCO league met de Porsche 911 GT3 cup.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Beetje mixed feelings over gisteravond. Ging voor mijn gevoel best lekker, maar (zoals ondertussen gebruikelijk) nooit snel genoeg om echt leuk mee te doen. Toen ik in de 2e heat uiteindelijk laatste (of iig, bijna laatste) kwam te liggen maar gestopt, toen was voor mij de lol er een beetje van af.
Ben er nog niet helemaal achter waar ik de meeste tijd verlies. Qua tijdverschil was het gat op Sebring geloof ik ongeveer net zo groot als nu, terwijl die baan veel langer is. Vermoed dat ik in de langzame bochten en het remmen nog stevig tijd kan winnen. Heb altijd al moeite gehad om echt laat (en soepel) te remmen, en dat lijkt nog niet echt beter geworden te zijn
Ben er nog niet helemaal achter waar ik de meeste tijd verlies. Qua tijdverschil was het gat op Sebring geloof ik ongeveer net zo groot als nu, terwijl die baan veel langer is. Vermoed dat ik in de langzame bochten en het remmen nog stevig tijd kan winnen. Heb altijd al moeite gehad om echt laat (en soepel) te remmen, en dat lijkt nog niet echt beter geworden te zijn
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Een vraagje.
Heb gister de skippy gekocht, maar ik kon alsnog niet de practice joinen omdat ik de track niet heb gekocht is het bij de skippy leaugue zo dat je elke track moet kopen?
Heb gister de skippy gekocht, maar ik kon alsnog niet de practice joinen omdat ik de track niet heb gekocht is het bij de skippy leaugue zo dat je elke track moet kopen?
Je hebt pech dat ik nu op vakantie ben, anders had je je net iets beter over jezelf kunnen voelenBM schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 12:55:
Toen ik in de 2e heat uiteindelijk laatste (of iig, bijna laatste) kwam te liggen maar gestopt, toen was voor mij de lol er een beetje van af.
Gelukkig ben ik niet zo competitief dat ik moet winnen of zelfs in de kopgroep moet rijden. Gezien mijn ervaring en talent zou dat ook onrealistisch zijn. Zolang ik vooruitgang zie in mijn races, geeft mij dat al genoeg voldoening en hopelijk kom ik zo ooit wel vooraan.
In de officiële league race ik op mijn eigen niveau voor de punten, op maandagavond race ik ter leering ende vermaeck.
Als ik het kan leren, kan iedereen dat...SlaadjeBla schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Je hebt pech dat ik nu op vakantie ben, anders had je je net iets beter over jezelf kunnen voelen
Gelukkig ben ik niet zo competitief dat ik moet winnen of zelfs in de kopgroep moet rijden. Gezien mijn ervaring en talent zou dat ook onrealistisch zijn. Zolang ik vooruitgang zie in mijn races, geeft mij dat al genoeg voldoening en hopelijk kom ik zo ooit wel vooraan.
In de officiële league race ik op mijn eigen niveau voor de punten, op maandagavond race ik ter leering ende vermaeck.
Ik heb geenszins het idee dat ik om de winst mee zou kunnen rijden. Wat het voor mij op dit moment een beetje 'mweh' maakt is het rijden in 'niemandsland'. Dan is de lol er voor mij vrij snel af. Misschien moet ik wat strakker gaan verdedigen en het op die manier voor mezelf leuk maken. Ik word nu wel erg makkelijk voorbij geredenSlaadjeBla schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:15:
[...]
Je hebt pech dat ik nu op vakantie ben, anders had je je net iets beter over jezelf kunnen voelen
Wat ook niet helpt is dat ik de vorige periode (long, long time ago) volgens mij wel in dat middenveld mee kon. Ik weet dat die snelheid niet 1-2-3 terug is, maar het besef dat het wel kan maakt het niet makkelijker
Nu klinkt dit allemaal erg negatief, dat is absoluut niet de bedoeling. Vermaak me prima, alleen was ik er gister even beetje flauw van
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als de vakanties weer een beetje voorbij zijn misschien weer eens een skipschool doen als er voldoende animo is.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik zou daar wel oren naar hebben!derx666 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:47:
Als de vakanties weer een beetje voorbij zijn misschien weer eens een skipschool doen als er voldoende animo is.
Alleen heb het gevoel dat "noobs" hier niet echt welkom zijn of wel? aangezien mn vragen genegeerd wordenbvl3 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:12:
Een vraagje.
Tuurlijk wel! Iedereen is hier altijd welkom. Ja, je moet bij iRacing alle tracks kopen die niet in het standaard stukje zitten. Bij skippy is dat volgens mij niet alle tracks.bvl3 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:56:
[...]
Ik zou daar wel oren naar hebben!
[...]
Alleen heb het gevoel dat "noobs" hier niet echt welkom zijn of wel? aangezien mn vragen genegeerd worden
[ Voor 16% gewijzigd door ZFLaSH op 23-07-2019 13:58 ]
Iedereen is welkom hier, je zit alleen n een vakantie periode, en diegenen die niet op vakantie zijn zijn waarschijnlijk aan het werk. Ik had er ook overheen gelezen.bvl3 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:56:
[...]
Ik zou daar wel oren naar hebben!
[...]
Alleen heb het gevoel dat "noobs" hier niet echt welkom zijn of wel? aangezien mn vragen genegeerd worden
Maar om jouw vraag te beantwoorden:
Als je iRacing aanschaft krijg je een aantal banen en auto's gratis. Alle andere content moet je voor betalen.
Bij de Skip is het zo dat er door de community wel rekening gehouden wordt met rookies, zodat je met zo beperkt mogelijk budget je mee kan doen. Volgens mij veranderen ze per seizoen maar 2 of 3 banen ofzo. De rest blijft hetzelfde als vorig seizoen. Hierbij zitten standaard ook 2 of 3 gratis banen.
Je kunt in iRacing ook credits "verdienen" door in een seizoen (van 12 weken) in minimaal 8 van de 12 weken 1 officiele race te rijden in een serie. in C en D klasse is dat volgens mij $4, in A&B is dat $7. Je kunt maximaal $10 per seizoen zo bij elkaar sprokkelen. Zo kun je op een relatief beperkt budget toch meerijden.
Lees ook eens de openings post door. Hier staat in principe alles wat belangrijk is om te weten van iRacing.
Cube Nuroad Race (2022)
Aawh perfect ja dankje ja had voorheen ook wat vragen gesteld maar die waren achteraf ook wat voor de hand liggend maar top! Ik zal de beginpost nog eens goed doorlezen! En dan zal ik de volgende baan ook maar aanschaffenderx666 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 14:09:
[...]
Iedereen is welkom hier, je zit alleen n een vakantie periode, en diegenen die niet op vakantie zijn zijn waarschijnlijk aan het werk. Ik had er ook overheen gelezen.
Maar om jouw vraag te beantwoorden:
Als je iRacing aanschaft krijg je een aantal banen en auto's gratis. Alle andere content moet je voor betalen.
Bij de Skip is het zo dat er door de community wel rekening gehouden wordt met rookies, zodat je met zo beperkt mogelijk budget je mee kan doen. Volgens mij veranderen ze per seizoen maar 2 of 3 banen ofzo. De rest blijft hetzelfde als vorig seizoen. Hierbij zitten standaard ook 2 of 3 gratis banen.
Je kunt in iRacing ook credits "verdienen" door in een seizoen (van 12 weken) in minimaal 8 van de 12 weken 1 officiele race te rijden in een serie. in C en D klasse is dat volgens mij $4, in A&B is dat $7. Je kunt maximaal $10 per seizoen zo bij elkaar sprokkelen. Zo kun je op een relatief beperkt budget toch meerijden.
Lees ook eens de openings post door. Hier staat in principe alles wat belangrijk is om te weten van iRacing.
P.S. Die skippy is wel wat anders dan die Mazda haha
is maar een idee maar een telemetry file delen van de race kan mensen ook erg helpen kijken waar ze het verliezenderx666 schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 13:47:
Ik sla van de skip nooit telemetrie op.
Cube Nuroad Race (2022)
Ik bedoel meer voor de toekomst is 1 druk op de knop en hij slaat het op en ik ben van mening dat je meer leer van telemetry dan een coaching les en een file opslaan is 1 min werk en een coaching les organiseren is een stuk meer werk en planning en alles maar was maar een idéé dan dat ik je tot iets wil zetten
[ Voor 5% gewijzigd door gerard27 op 23-07-2019 15:15 ]
En wie weet hoe je op de juiste manier de telemetrie moet lezen? Vooral beginners...
Cube Nuroad Race (2022)
de basis van waar iemand remt en hoeveel die remt lijkt mij niet egt iets geavanceerd en hoeveel het stuur gedraaid word want dat is ook een veel gemaakte fout is volgens mij erg makkelijk te vinden in motec
[ Voor 41% gewijzigd door gerard27 op 23-07-2019 15:25 ]
Met de Skip win je niet verschrikkelijk veel met harder of later remmen. Misschien een paar tienden. Het is veel belangrijker om momentum te houden in de bochten, auto goed laten roteren voor de apex zodat je vroeg op het gas kunt, gebruik maken van de hele track, apexen raken (de goede racelijn rijden) enz.
Alleen richten op het remmen levert je niks op.
Het is niet zo dat ik mijn telemetrie niet wil delen, want van mij mag iedereen die zo hebben, ben lang geen alien
Ik denk alleen dat 90-95% van de nieuwe rijders daar weinig aan hebben, en zich eerder gaan richten op de verkeerde dingen, dan op dingen die belangrijk zijn en het meeste winst opleveren, zoals wat ik hierboven zei.
Alleen richten op het remmen levert je niks op.
Het is niet zo dat ik mijn telemetrie niet wil delen, want van mij mag iedereen die zo hebben, ben lang geen alien
[ Voor 35% gewijzigd door derx666 op 23-07-2019 15:41 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Telemetrie is naar mijn mening juist goed. Je kan dan de driver input (gas, rem, stuurrotatie) met elkaar vergelijken. Je ziet direct wat je anders doet. Dat is wat men in het echt ook doet bij coaching.
Dat in combinatie met replays (voor de video), dan kan je precies zien waar je kan verbeteren.
Dat in combinatie met replays (voor de video), dan kan je precies zien waar je kan verbeteren.
[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 23-07-2019 16:07 ]
Oké ik d3nk persoonlijk snelheid houden en en de apex raken erg globaal met gegevens erbij kun je zien wat er bedoeld word vroege apex late apex de bocht opdelen in een denkbeeldige apex vind ik nogal een verschil maar ik kan zelf niks delen omdat ik de skip niet rijd maar dacht misschien dat het een goed idee was is aan jullie natuurlijk
Jullie hebben allemaal gelijk.
Maar je moet dan als beginner wel ook ff de telemetry kunnen lezen.
Ik zou graag op korte termijn een avondje instructie willen organiseren (ben niet de snelste, maar weet wel hoe het moet
) samen met @Scr33x0r, @derx666 en bv @NickThissen.
Maar het is zomervakantie en het wordt hier 40 graden.
Maar als er interesse is al wil ik best kijken of ik wat mensen bij elkaar krijg op korte termijn.
(huhhhhh, moet wel deze week btw. Volgende week ben ik de hele week op zakenreis)
Ik zou graag op korte termijn een avondje instructie willen organiseren (ben niet de snelste, maar weet wel hoe het moet
Maar als er interesse is al wil ik best kijken of ik wat mensen bij elkaar krijg op korte termijn.
(huhhhhh, moet wel deze week btw. Volgende week ben ik de hele week op zakenreis)
Deze week komt me slecht uit omdat ik echt nog wat uren in de Porsche 911 cup auto moet maken voor de SCO race zaterdag.
Cube Nuroad Race (2022)
ik heb wel interesse in de instructieavond, heb wel geen micro, hopelijk is dit geen vereiste
Ik ben ook geïnteresseerd in een instructieavond, alleen liever op iets langere termijn, dan kan ik er meer rekening mee houden qua planning....
hopelijk is het dan ook wat koeler :-)
hopelijk is het dan ook wat koeler :-)
Ik ben ook geïnteresseerd! Deze week kan ik evt. ergens anders langere termijn uiteraard ook.
En heb een micro
En heb een micro
Lijkt mij ook leuk, altijd goed om tips te krijgen de snelheid komt dan vanzelf wel.
Microfoon is wel erg handig. Want instructie en feedback gaat een beetje moeilijk tijdens het rijden met het toetsenbord 
Gezien de reactie schuiven we het dan een beetje in de toekomst. Ik zal zien dat ik binnenkort wat data prik iom de eventuele instructeurs en dan doen we een polletje om er een te kiezen.
Gezien de reactie schuiven we het dan een beetje in de toekomst. Ik zal zien dat ik binnenkort wat data prik iom de eventuele instructeurs en dan doen we een polletje om er een te kiezen.
Ja! Ook ik heb interesse :-).
Top dan ga ik nog even goed oefenen !JoepW schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:57:
Microfoon is wel erg handig. Want instructie en feedback gaat een beetje moeilijk tijdens het rijden met het toetsenbord
Telemetrie is handig vooral voor de details die je niet zo makkelijk ziet in een replay. Bijvoorbeeld waar en hoeveel rem je en geef je gas, en hoeveel stuur je. Die dingen brengen je meestal de laatste paar seconden. Als iemand 5 sec langzamer is of nog meer dan zijn er waarschijnlijk andere dingen die veel makkelijker zomaar een paar sec opleveren. Meestal 50% goeie lijnen rijden en 50% auto controle. Als je ziet dat iemand 50m later remt maar je raakt meteen in de spin als je dat probeert na te doen heb je er natuurlijk ook niet zoveel aan. In de skip is remmen nog best lastig moet ik zeggen en je hebt echt wel wat controle nodig die de echte beginners vaak nog missen.
Kun je tegenwoordig met VRS gratis account niet meer de basic telemetry vergelijken met teamgenoten? Als het goed is staan al mijn rondjes erop, als die optie nog bestaat dan is het natuurlijk niet zo lastig om even te vergelijken.
Kun je tegenwoordig met VRS gratis account niet meer de basic telemetry vergelijken met teamgenoten? Als het goed is staan al mijn rondjes erop, als die optie nog bestaat dan is het natuurlijk niet zo lastig om even te vergelijken.
Airco kapot.... @JoepWJoepW schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:11:
Dat toch nog een race gewonnen, en hoe 

Nee, maar de opkomst zal waarschijnlijk niet best zijn
Gefeliciteerd.SinergyX schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 20:16:
Dat toch nog een race gewonnen, en hoe
[Afbeelding]
BTW het is makkelijker om een link naar de uitslag te plaatsen

Max werd geVettelt op Montreal (IMSA/GTE). Q2, haalde Dominik in maar werd door hem gepunt in de haarspeld In L8 of 9.
[Video: Max got Vettel'ed.]
[Video: Max got Vettel'ed.]
DarkPino schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 03:36:
@JoepW ik wil ook best weer helpen als je hulp nodig hebt. Ben komende maandag terug van vakantie
@Tijn96 @DarkPino @Christiaan84 @AequitasII @GrimLock78
Jullie hadden aangegeven op 10 augustus naar de meeting te komen tijdens het bepalen van de datum, maar ik heb nog geen inschrijving gezien van jullie.
[ Voor 33% gewijzigd door JoepW op 24-07-2019 07:06 ]
Avondje rijles zie ik ook wel zitten, vertrek donderdag wel tot 5 augustus met vakantie, dus volgende week ben ik er niet bij.
De Valve Index VR zou vandaag moeten toekomen ( met GLS ben je nooit zeker), maar ga ik maar laten liggen tot na mijn vakantie, te warm en moet nog inpakken tegen morgen
De Valve Index VR zou vandaag moeten toekomen ( met GLS ben je nooit zeker), maar ga ik maar laten liggen tot na mijn vakantie, te warm en moet nog inpakken tegen morgen
Ik ga me straks even inschrijven inderdaad! Komt goedJoepW schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 06:47:
[...]
@Tijn96 @DarkPino @Christiaan84 @AequitasII @GrimLock78
Jullie hadden aangegeven op 10 augustus naar de meeting te komen tijdens het bepalen van de datum, maar ik heb nog geen inschrijving gezien van jullie.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Zal het ook even doen alleen betalen doe ik na het weekend pas aangezien ik nu nog op Bali zit en internet bankieren op een openbare WiFi niet mijn voorkeur heeft
Open en test hem even om te kjken of het geen DOA is en of alles er ook inzit. Dat is bij de index nog wel eens een issue.ewold schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:47:
Avondje rijles zie ik ook wel zitten, vertrek donderdag wel tot 5 augustus met vakantie, dus volgende week ben ik er niet bij.
Leuk stukje in de .geek sectie over de winst van Team Red Line PRT in de 24 uur van Spa.
geek: F1-coureurs Max Verstappen en Lando Norris winnen 24-uursrace Spa in iR...
En Rudy van Buren heeft een stoeltje in de Porsche Supercup
:
geek: F1-coureurs Max Verstappen en Lando Norris winnen 24-uursrace Spa in iR...
En Rudy van Buren heeft een stoeltje in de Porsche Supercup

Bron: https://www.facebook.com/...Fposts%2F2453412414938609🔥NEWS - Very happy to bring out the word i’ll be on the @porschesupercup grid this weekend in Hockenheim! After doing the in-season test it was always the plan to be on the grid soon after, and now the time is there.
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 24-07-2019 14:19 ]
@JoepW Ik moet nog even met mijn vrouw overleggen, maar verwacht er gewoon bij te zijn. Ik ga mij z.s.m inschrijven en betalen.
Count me inJoepW schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 16:11:
Jullie hebben allemaal gelijk.
Ik zou graag op korte termijn een avondje instructie willen organiseren (ben niet de snelste, maar weet wel hoe het moet) samen met @Scr33x0r, @derx666 en bv @NickThissen.

Mijn leeftijdscategorie is toch nog met 11% vertegenwoordigd in iRacing
19%... Maar deze 19% gaat de komende dagen niet racen. Is boven de 40gr. op zolder.
Kun je niet op Canada racen dan?ZFLaSH schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 17:28:
19%... Maar deze 19% gaat de komende dagen niet racen. Is boven de 40gr. op zolder.
Ik ben al een dik uur klaar met m'n F488 race.....en nog steeds niet opgedroogd.
Nieuwbouwhuis krijgt echt airco
Nieuwbouwhuis krijgt echt airco

De nieuwste iRacing Down Shift podcast. Deze keer met Tony Gardner en nieuws over de Q4 build.
https://www.spreaker.com/...acing-downshift-episode-6
Hallo allemaal,
Ik heb mij zojuist aangemeld als iRacing member
Aangezien ik verwacht wel vaker te posten zal ik mij eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Patrick Roozendaal, 35 jaar, getrouwd en vader van dochter (5,5 jaar) en zoon (3 jaar). Reden van inschrijven is dat ik uiteraard liefhebber ben van racing maar ook van games. Ik heb door de jaren veel andere games gespeeld (FPS, FIFA etc.) maar vond het tijd om toch eens in een racestuur te investeren. Doel voor mij is vooral plezier hebben en af en toe lekker te racen. Ik heb helaas niet de tijd met een fulltime baan en een jonge kinderen om structureel veel te spelen maar hoop in mijn class op termijn wel lekker mee te kunnen racen.
Ik ben heel benieuwd hoe iRacing gaat bevallen en heb nog wel de nodige vragen maar die post ik op een later moment wel als ik eenmaal echt ben begonnen.
@JoepW ik heb jou als referral gebruikt dus dan weet je waar deze vandaan komt
Groet,
Patrick
Ik heb mij zojuist aangemeld als iRacing member
Aangezien ik verwacht wel vaker te posten zal ik mij eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Patrick Roozendaal, 35 jaar, getrouwd en vader van dochter (5,5 jaar) en zoon (3 jaar). Reden van inschrijven is dat ik uiteraard liefhebber ben van racing maar ook van games. Ik heb door de jaren veel andere games gespeeld (FPS, FIFA etc.) maar vond het tijd om toch eens in een racestuur te investeren. Doel voor mij is vooral plezier hebben en af en toe lekker te racen. Ik heb helaas niet de tijd met een fulltime baan en een jonge kinderen om structureel veel te spelen maar hoop in mijn class op termijn wel lekker mee te kunnen racen.
Ik ben heel benieuwd hoe iRacing gaat bevallen en heb nog wel de nodige vragen maar die post ik op een later moment wel als ik eenmaal echt ben begonnen.
@JoepW ik heb jou als referral gebruikt dus dan weet je waar deze vandaan komt
Groet,
Patrick
Gisteren even getest, VR werkt ( spacetrainer ) , mijn iracing pc deed wat raar en had wat FPS problemen ( GTX980TI ) , ook geen FFB in iracing met VR, zonder VR opgestart FFB terug, terug naar VR geen FFB...ZFLaSH schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:38:
[...]
Open en test hem even om te kjken of het geen DOA is en of alles er ook inzit. Dat is bij de index nog wel eens een issue.
Andere main game pc aangesloten met een 1080Ti , nu wat gekut met steamvr installeren had ik de usb switch van de rig aangesloten op deze pc. Hier werkte wel alles, even de skip getest en een ILMS op montreal.
Hier haalde ik mits wat terugschroeven van de max quality settings ( Virtuele spiegel uit enz ) vrij vlot 90 tot 12fps. De steamvr was ook door de 1080ti komen vragen op de HMD op 120hz te zetten.
Conclusie 1 : Zeer gaaf en alles goed leesbaar van dials, menu's. Enige nadeel , het voelt aan of ik de eerste keer iracing opstart en alles moet leren. Heb ook al gemerkt als ik in mijn rechterspiegel kijk ik ook ongemerkt naar rechts stuur

Conclusie 2 : simracen met die weer is al niet goed voor de gezondheid, doe je hier VR bij dan voelt het aan alsof je in de sauna zit...
Vanavond vertrek ik voor 10 dagen op vakantie, tot binnenkort !
Over podcasts gesproken, Steve Letarte (voormalig NASCAR crew chief) heeft ook zijn eigen podcast en Steve Myers was te gast.
https://art19.com/shows/l...0f-45e0-bf6b-092f57f90b42
O.a. informatie over wat het kost om een baan of auto te maken.
Edit: wat getallen van de aflevering:
New Hampshire (medium size oval): $100k-150k
NASCAR Cup auto: $80k-$100k
Nürburgring (incl. Nordschleife): ongeveer $500k
https://art19.com/shows/l...0f-45e0-bf6b-092f57f90b42
O.a. informatie over wat het kost om een baan of auto te maken.
Edit: wat getallen van de aflevering:
New Hampshire (medium size oval): $100k-150k
NASCAR Cup auto: $80k-$100k
Nürburgring (incl. Nordschleife): ongeveer $500k
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 25-07-2019 10:43 ]
WelkomDoubleoz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:07:
Hallo allemaal,
Ik heb mij zojuist aangemeld als iRacing member![]()
@JoepW ik heb jou als referral gebruikt dus dan weet je waar deze vandaan komt![]()
Groet,
Patrick
Het is zeker vet en succes met het onder de knie krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door pauluzmuller op 25-07-2019 10:32 ]
Mocht je nog wat verlegen komen te zitten om FPS. Alle echte spiegels uit en alleen de virtuele aan scheelt echt een hoop. Misschien niet het meest realistische maar wel een optie.ewold schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:22:
Hier haalde ik mits wat terugschroeven van de max quality settings ( Virtuele spiegel uit enz ) vrij vlot 90 tot 12fps. De steamvr was ook door de 1080ti komen vragen op de HMD op 120hz te zetten.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik probeer me in te schrijven voor de kart/BBQ meeting (jeej, afspraak kunnen verzetten) maar op mijn mobieltje doet het formulier het niet (foute link). Bekend of doe ik iets fout?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Denk dat je iets fout doet. Ik heb me nl. ook via m'n mobiel (android) aangemeld.
Cube Nuroad Race (2022)
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen