iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dit is een endurance race. Ja, snelheid is belangrijk maar hem heelhuids op de baan houden nog veel belangrijker.Jacco_vdP schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:29:
Ik zou ook wel graag meedoen aan de 24u van Spa, maar ik ben op dit moment echt totaal nog niet snel genoeg. Als iemand mij een beetje op weg zou kunnen helpen in de Porsche 911 RSR dan valt daar mogelijk nog wel iets aan te doen voor 20 juli;)
Fantastisch gevoel; echt het resultaat van veel oefenen, geduld, tegenslag verwerken en weer opstaan. Geen enkele game overtreft dat.
EDIT: En ovals rijden in VR, god, wat een beleving is dat. Na een paar maanden verbaas ik me nog steeds over hoe goed het eigenlijk allemaal werkt, mits je de instellingen en dergelijke goed hebt staan en goede knoppen hebt ingesteld + crewchief, die je gevoelsmatig echt door de race heen lóódst.
[ Voor 12% gewijzigd door Loekoe op 05-07-2019 13:36 ]
Dat is het probleem gelukkig nietZFLaSH schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:13:
[...]
Dit is een endurance race. Ja, snelheid is belangrijk maar hem heelhuids op de baan houden nog veel belangrijker.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3654574.page
Nu heb ik nog nooit een endurance race op Spa gedaan, maar ik zie wel dat vorig jaar de meeste class winnaars boven de 500 zaten, met een enkel team zelfs boven de 1000.
Is het dan zo moeilijk om tussen de lijntjes te rijden? 300inc komt neer op ongeveer 1 inc per 2 ronden. Dat is toch niet zo moeilijk?
dan heb jij zeker nog nooit op Spa gereden in iRacingLuckeh schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:32:
Wat een haat op het iRacing forum over de 300inc limit voor Spa.
Nu heb ik nog nooit een endurance race op Spa gedaan, maar ik zie wel dat vorig jaar de meeste class winnaars boven de 500 zaten, met een enkel team zelfs boven de 1000.
Is het dan zo moeilijk om tussen de lijntjes te rijden? 300inc komt neer op ongeveer 1 inc per 2 ronden. Dat is toch niet zo moeilijk?
De track limits zijn op die baan echt overdreven.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb meteen toen de limiet en dq werd geintroduceerd een mail aan wat bobos gestuurd met een voorstel voor een glijdende schaal met diverse limieten die oplopend bv resulteren in
1) waarschuwing na het bereiken van de 1st threshold
2) drive through na het bereiken van de 2de threshold (ze kennen nu geen drive through, maar moet er maar eens komen)
3) stop en go na het bereiken van de 3de threshold
4) stop and hold x tijd na het bereiken van de 4de threshold
5) disq na het bereiken van de 5de threshold
Of zoiets.
Helaas hebben ze er niks mee gedaan.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Die groene stroken achter de kerbstones zijn ook wel erg uitnodigend.
Maar ik verwacht dat je prima onder de 300 kunt blijven. Je erop instellen is ook een kunde. Ik snap alleen dat overdreven gemopper nooit. Maar het zal wel het internet zijn.
Er zijn 4 punten op de track waar je zeer makkelijk een off track kunt oppikken als je op de limiet van het toelaatbare rijdt. En tis een kwestie van centimeters soms. (als je niet weet dat soms 2 wielen een off track betekend of het midden van je wagen als referentiepunt wordt genomen, ben je snel genaaid
Tis typisch een Spa thingy...
Vind vooral bocht 11 dramatisch qua tracklimits.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Cube Nuroad Race (2022)
Ik ben blij dat ze de Inc limit hebben ingevoerd. Vorig jaar teams met 1000+ incidents sloeg echt nergens op. Pro rijders die in 1 race hun pro licentie verloren en een SR hadden van 0.10 ofzo. In mijn ogen was het gewoon triest
Ik denk dat ze de inc opzich niet vervelend vinden maar wel de track limits op het circuit. Persoonlijk stoor ik me er weinig aan, ik probeer dan de volgende keer de bocht anders te nemen.DarkPino schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:10:
Vind het wel opvallend dat veel mensen hier de Inc limit vervelend vinden maar wel slowdowns willen. Dan kan je toch ook rekening houden met de track limits?
Ik ben blij dat ze de Inc limit hebben ingevoerd. Vorig jaar teams met 1000+ incidents sloeg echt nergens op. Pro rijders die in 1 race hun pro licentie verloren en een SR hadden van 0.10 ofzo. In mijn ogen was het gewoon triest
Overigens lijkt mij trapsgewijs een straf toekennen een prima oplossing, hoewel dat wellicht geldt voor de wat langere races.
Het probleem met de inc limit is vooral dat je meteen uit de race ligt. De inc limit is echt heel vervelend op een short-track met NASCAR. Een onschuldig tikje levert je al een 4x op. Hierdoor op Richmond en Bristol dit seizoen gediskwalificeerd. Als je op 17 inc staat kun je al niet meer mee doen aan de race...DarkPino schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:10:
Vind het wel opvallend dat veel mensen hier de Inc limit vervelend vinden maar wel slowdowns willen. Dan kan je toch ook rekening houden met de track limits?
Op Spa hoeft dit verder geen probleem te zijn
Maar voor een iRacing only PC zou ik op dit moment nog steeds voor een 9700k met een degelijk mobo en een 2080 of 2080ti gaan.
Cube Nuroad Race (2022)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Cube Nuroad Race (2022)
Khad het geduld niet om te wachten. Mijn niet geduld is uiteindelijk dan toch goed uitgedraaid
Wij hebben gewoon 2 cores op 6Ghz nodig
en de rest wat trager als het moet
[ Voor 10% gewijzigd door Extera op 08-07-2019 09:28 ]
Gister op laguna seca in Mx cup had ik 14 Inc kwam als 3e over de finish eind rechte stuk klapt iemand vol achterop werd ik gediskwalificeerd, op uitslag formulier gelukkig nietThe_FrankO schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:11:
[...]
Het probleem met de inc limit is vooral dat je meteen uit de race ligt. De inc limit is echt heel vervelend op een short-track met NASCAR. Een onschuldig tikje levert je al een 4x op. Hierdoor op Richmond en Bristol dit seizoen gediskwalificeerd. Als je op 17 inc staat kun je al niet meer mee doen aan de race...
Op Spa hoeft dit verder geen probleem te zijn
nu 2/3 weken met Iracing bezig, vooral in de MX5 cup, dat oval racen kan ik nog niet aan wennen.
Lime rock park ging me best redelijk af, altijd wel wat punten weten te pakken van buiten de baan te komen (vind ik toch nog lastig inschatten)
maar gisteren op laguna seca voor het eerst pole weten te pakken
dat na 3 avonden geen Q kunnen zetten want track limits....

daarna de race ook op 1 kunnen blijven, een paar keer kwam nummer 2 eventjes dichtbij maar door foutjes van hemzelf kwam hij er niet voorbij. zelfs de race uit kunnen rijden zonder track limit penalties
daar was ik best blij mee

bevalt me wel dat iracing
AC en PC leuk als ik met vrienden wil racen, Iracing leuk voor competitief

Als je inderdaad een multipurpose PC bouwt met veel subprocessen zoals streaming etc., dan zou ik zeker voor een 3xxx gaan. Dikke min is alleen, dat de moederborden heel duur zijn en ze achtief gekoeld moeten worden vanwege die nieuwe chipset. Je kan de 3xxx ook op een 470 draaien, maar dat is nu nog geen onverdeeld success.derx666 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:21:
Het verschil is niet heel groot, dus wat ik al zei: als je meer doet met je pc dan alleen iRacing, dan zijn de nieuwe Ryzen 3000 cpu's wel interessant, maar voor ultimate iRacing performance moet je nog steeds intel hebben.
Nice!Scr33x0r schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:58:
Gister weer 2k cup gedaan :-)
YouTube: 2k World Cup | Round 8 at Oran Park
[YouTube: 2k World Cup | Round 8 at Oran Park]
Die inhaal actie in L2 tussen T1 en T2 is cool. Op ‘t randje van het zand/gras

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 08-07-2019 15:33 ]
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-9600KF Boxed | € 225,- | € 225,- |
1 | Moederborden | Asus PRIME Z370-A | € 136,43 | € 136,43 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 74,90 | € 74,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 436,33 |
Met goede koeling moet die cpu 5Ghz wel halen.
Valt mee qua investering.
Kast, voeding, ssd's heb ik nog slingeren, en de 1080ti prik ik dan over van mijn huidige 1920x threadripper werkstation. Hopelijk bied dit de performance winst waar ik naar op zoek ben...
Moet haast wel, die 1920x is gen1 ryzen @ 4Ghz
[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 08-07-2019 16:30 ]
Wow, ik heb het zwaar verklootScr33x0r schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:58:
Gister weer 2k cup gedaan :-)
YouTube: 2k World Cup | Round 8 at Oran Park
[YouTube: 2k World Cup | Round 8 at Oran Park]
Heat 2: Van achteren aangereden onder gele vlag ergens tijdens het ontwijken van een fikse crash voor me.

Tijdje geleden dat ik skip heb gedaan en voor mij een nieuwe baan, al met al toch een paar voor mij lekkere laps gereden.
Voor de volgende keer fix ik even mijn headset, ik hoorde wel wat stemmen maar iracing kwam er bovenuit haha
[ Voor 18% gewijzigd door Nevik88 op 08-07-2019 22:27 ]
Jammer Joep. Voor mij gingen ze drie wijd de chicane in; ik zag contact en moest liften. Daarna kreeg ik een tik van achter en stuiterde ik vervolgens tegen de een naar de andere auto aan. Ben daarna creatief naar de pits terug gereden (auto wou niet meer links af) en kon toen nog wel verder. Tempo erna was goed en ben nog op P8/P9 gefinished. Bijna nog een 36ér gereden.
Goede tijden kwmen er niet uit voort
Ja, daar zat ik in het midden. Ik maakte een foutje even daarvoor en verloor wat snelheid, en voor ik er goed en wel erg in had had ik iemand links, rechts en achter me. Geloof dat het opzich tussen ons 3e wel netjes ging, maar omdat de snelheid wel flink terugviel werd het daarachter chaosLuckeh schreef op maandag 8 juli 2019 @ 22:48:
Voor mij gingen ze drie wijd de chicane in; ik zag contact en moest liften.
Verder had ik eigenlijk niet de snelheid om écht met iemand goed in gevecht te kunnen gaan. Tweede race liep ik uiteindelijk leuk in op iemand (sorry, naam even kwijt), maar die maakte een foutje toen ik er bijna bij was, dus dat was uiteindelijk ook niet zo spannend
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Don2one schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:21:
[...]
Wow, ik heb het zwaar verkloot![]()
, maar erg Netjes man, had niet verwacht dat je zou winnen na de s/f lijn. Alleen jammer dat je mijn teammaatje raakte
![]()
![]()
Niemand?JoepW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 06:45:
Ik heb gister pissed mijn PC afgesloten en vergeten de replay te saven van de heats. Heeft iemand die nog beschikbaar voor mij?
Ik heb het eerste stuk wel in replay normaal, moet wel ff zoeken wel. Ben niet tot het einde gebleven door mijn DSQ om met de schade vooraan te blijven rijden... Mocht ook de warmup en 2e race niet meer meerijden.
Zal vanavond een keertje zoeken op laatst aangemaakt want heb gewoon op save geklikt zonder hernoemen.
Was nog een uurtje GT3 op Spa gaan rijden voor de majors 2.4u dit weekend.
Ik wil heel graag ook de 2de heat hebben.ewold schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:25:
[...]
Ik heb het eerste stuk wel in replay normaal, moet wel ff zoeken wel. Ben niet tot het einde gebleven door mijn DSQ om met de schade vooraan te blijven rijden... Mocht ook de warmup en 2e race niet meer meerijden.
Zal vanavond een keertje zoeken op laatst aangemaakt want heb gewoon op save geklikt zonder hernoemen.
Was nog een uurtje GT3 op Spa gaan rijden voor de majors 2.4u dit weekend.
Die wil ik alsnog vanuit een andere auto achter de broadcast van mijn stream plakken.
Gelukkig kon ik gisteren de timing page sluiten halverwege de race en toen was het weer voorbij. Is dat een gekend probleem?
Op de stream zelf merk ik er precies niets van hmm
https://www.twitch.tv/videos/449893449
Geen idee , bij mij stond JRT ook open op een apart scherm zoals meestal en heb eigenlijk nooit problemen. Ook geen verschil bij sluiten ofzo... Op zich is het een webpagina die af en toe updates binnenkrijgt ( nog niet echt in developer mode gaan zien hoe ze het doen ), op zich zou dit ook geen grote problemen mogen veroorzaken. JRT is wel een geheugen hoer , op zich ook niet veel last van ( 32Gb ram ), sluit je het browser venster of de volledige JRT applicatie ?Scifo83 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:00:
Vraagske: ik heb JRT timing op mijn 4de scherm openstaan maar ik heb echt last van framerate problemen. Mijn fps blijven nochtans fixed op 84 maar beeld komt echt schokkerig over.
Gelukkig kon ik gisteren de timing page sluiten halverwege de race en toen was het weer voorbij. Is dat een gekend probleem?
Op de stream zelf merk ik er precies niets van hmm
https://www.twitch.tv/videos/449893449
Misschien een te hoge refresh rate in je browser.Scifo83 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:28:
Ik heb de browser kunnen sluiten. Jrt server bolde nog
Is ergens in te stellen in jrt
Sorry dat ik gisteren na de 1e race zonder wat te zeggen weg ben gegaan.
Ouderdoms problemen.

Gelukkig wel de 1e heat kunnen rijden.
Tot de volgende.
Ik kwam dit tegen:JoepW schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 14:40:
[...]
Misschien een te hoge refresh rate in je browser.
Is ergens in te stellen in jrt
https://www.reddit.com/r/...ing_stuttering_cpu_usage/
Zou ik superfetch afzetten?
Geen id.Scifo83 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:52:
[...]
Ik kwam dit tegen:
https://www.reddit.com/r/...ing_stuttering_cpu_usage/
Zou ik superfetch afzetten?
Ik zou in JRT zoeken naar de update frequentie van de localhost.
Heeft iemand een tip hoe je een beetje deftig Blanchimont door komt met de Merc GT3. Ik heb verschillende setups geprobeerd van VRS/PDS maar de achterkant is zo ongelooflijk los/tricky daar. Uiteraard ga ik er niet volgas doorheen maar zodra je ook maar beetje op het gas komt op de Apex of er voorbij wil de achterkant gelijk uitbreken.
Al meerdere keren beelden gekeken van VRS/PDS maar mocht weinig helpen. Besef mij nu ik dit schrijf dat beelden van mijzelf hierbij wel zouden helpen. En wellicht even telemetry vergelijken. Maar ook binnen mijn team lopen we tegen het zelfde probleem aan.
Ik zal kijken of ik vanavond even wat data kan vergaren, maar als iemand in de tussentijd al wat tips heeft zou dat erg welkom zijn.
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
[Video: iRacing - VRS GT3 Merc]
[ Voor 7% gewijzigd door Scifo83 op 10-07-2019 12:07 ]
ik ben vrij nieuw met Iracing en ben wat kwijt in mijn HUD.
namelijk die plus / min bar van ronde tijden. (groen/ rood) die aangeeft hoe je ronde tijd is.
weet iemand hoe ik die terug krijg?
en eventueel aan krijg in races of is dat niet mogelijk?
DarkPino schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 19:54:
TAB op je toetsenbord is default. En ja dit kan je gebruiken tijdens de race. Je kan zelf kiezen waar hij op staat (last lap of best lap of optimal lap etc)
Iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Heb je wel je iracing telemetry files? Als je die door MU heen haalt zou je ze daarna in motec moeten kunnen uitlezen.Tijn96 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 08:49:
Kan iemand mij helpen me MOTEC laten draaien met iracing? Wil heel graag mijn data uit het echt vergelijken met iracing. Ik heb de bestanden van Joep gedownload en die uitleg gelezen maar het lukt me niet.
Iemand die hier ervaring mee heeft? Alvast bedankt!
ik heb mu ingesteld zoals uitgelegd waardoor die automatisch zou moeten loggen? Echter zie ik dit niet in MU terugkomen. Kan ik evt ergens anders de telemetry files vinden?Scr33x0r schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:12:
[...]
Heb je wel je iracing telemetry files? Als je die door MU heen haalt zou je ze daarna in motec moeten kunnen uitlezen.
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
ik ga zo gelijk kijken! ik kom er op terugScr33x0r schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:19:
Documents/Iracing/Telemetry

Je moet de telemetry ook activeren in iracing. ALT-L standaard.Tijn96 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:17:
[...]
ik heb mu ingesteld zoals uitgelegd waardoor die automatisch zou moeten loggen? Echter zie ik dit niet in MU terugkomen. Kan ik evt ergens anders de telemetry files vinden?
Ik denk dat er dan rood links onderaan ofzo telemetry verschijnt tijdens het rijden.
https://www.iracing.com/keyboard-shortcuts/
die shortcut had ik idd ergens gevonden maar zag daar zo snel nog niks van terug. Ik ga er straks weer induiken! Bedankt iigewold schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 14:21:
J
[...]
Je moet de telemetry ook activeren in iracing. ALT-L standaard.
Ik denk dat er dan rood links onderaan ofzo telemetry verschijnt tijdens het rijden.
https://www.iracing.com/keyboard-shortcuts/
Upgrade aan mijn rig die voor meer stabiliteit heeft gezorgd heeft geholpen, plus veel oefenen naturlijk. Nu nog mijn 24 inch 60hz schermpje uit 2011 vervangen voor iets beters
[ Voor 12% gewijzigd door AequitasII op 13-07-2019 22:03 ]
Ik heb wat te koop staan bij het forum van iracing. Wellicht is dat iets voor je.....AequitasII schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:00:
Woop, mezelf staande weten te houden in de topsplit van de Skippy. Wel een beetje trots op mijzelf, gezien ik een paar weken terug nog rond de 1000 IR had. Dit was voor mij een veel langere termijn doelstelling.
Upgrade aan mijn rig die voor meer stabiliteit heeft gezorgd heeft geholpen, plus veel oefenen naturlijk. Nu nog mijn 24 inch 60hz schermpje uit 2011 vervangen voor iets beters
Gezien! Welke prijs denk je aan?knightvision schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:05:
[...]
Ik heb wat te koop staan bij het forum van iracing. Wellicht is dat iets voor je.....triples 27inc met monitor stand.
Ik ben eerlijk gezegd aan het kijken naar de Samsung ultrawide, omdat ik ook nog andere games speel.
haha ok nouja dan heeft het ook geen nut het hier te bespreken.......AequitasII schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:00:
[...]
Gezien! Welke prijs denk je aan?
Ik ben eerlijk gezegd aan het kijken naar de Samsung ultrawide, omdat ik ook nog andere games speel.

Zoals vorige jaren zijn we ook deze zomer weer van plan een GoT Kart meeting te houden!
Met deze poll willen we graag peilen hoeveel interesse er is en welke datum het beste gekozen kan worden. Vul de vragenlijst aub in zodat we een goeie keuze kunnen maken.
Naast de datum willen we ook graag peilen wat de meningen over de locatie zijn. De organisatie heeft de voorkeur voor Eefde, maar in de vragenlijst kun je aangeven of de locatie een bepalende factor voor je deelname zal zijn.
De voorkeur voor Eefde is omdat we daar goeie ervaringen hebben en daadwerkelijk mogen racen (in plaats van rondetijden rijden).
Na het karten zijn we van plan weer een etentje te regelen. De details daarvan zullen afhangen van de locatie, maar zullen waarschijnlijk een BBQ op locatie of bij een restaurant in de buurt zijn.
Let op: deze vragenlijst is nog geen daadwerkelijke inschrijving, die zal volgen nadat we een definitieve datum en locatie gekozen hebben. Echter verwachten we wel dat je ook daadwerkelijk kan meedoen op je gekozen data, zodat we niet ineens met een halve groep komen te staan.
De vragenlijst is hier in te vullen:
https://forms.gle/jmxx2fUTVic8snxX6
Als er genoeg interesse is zullen we binnenkort volgen met een inschrijving voor de definitieve datum en locatie!
Hopelijk tot op de kartbaan!
[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:30 ]
Gisteren de 2.4h Spa gereden met de Pacific Majors in de 2e split. Lastige race, ook eerste keer dat ik langer als een uur race mee doe dus wat ook niet geheel zeker qua pitstop planning enz.
Had de 28e qualify van de 50 man in de race, lap 1 wat pech met iemand dat het gras ingaat en veel trager terug de baan opkomt voor mij, alles moeten dichtgooien waardoor het hele pack bijna voorbijkwam ( kon niet uitwijken buiten zelf het gras in gaan, we reden al met 2 naast elkaar ).
Uiteindelijk 23e geworden (+2 laps) met 14 incs. Had elke pitstop oo kde banden vervangen doordat ze na 25 ronden wel wat onderstuur begon op te treden. Leuke ervaring in elk geval.

Vanavond nog eens de skip proberen, zal weer ff omschakelen zijn na een weekje GT3.
Tevens heb ik de poll ingevuld voor het karten. Als het een beetje past ga ik er bij zijn!
Ter lering: wat miste je in de uitleg die standaard in de zip-file zit?Tijn96 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:27:
Ik heb de telemetry werkend gekregen en tevens dat alles direct omgezet wordt naar Motec! Thanks @Scr33x0r & @ewold & @NickThissen & @DarkPino
Tevens heb ik de poll ingevuld voor het karten. Als het een beetje past ga ik er bij zijn!
ik zal dat document er straks even bij pakken en dan laat ik je het weten!JoepW schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:52:
[...]
Ter lering: wat miste je in de uitleg die standaard in de zip-file zit?
Gisteren ook een test gedaan om te dubbelstinten op banden, maar zelfs met 25C in de nacht is het niet sneller t.o.v. gewoon banden wisselen.ewold schreef op maandag 15 juli 2019 @ 07:46:
Had elke pitstop oo kde banden vervangen doordat ze na 25 ronden wel wat onderstuur begon op te treden.
Met de Ferrari in ieder geval.
Vreemd, in de GTE Pro series loonde het zeker om te dubbel stinten..johnnyverhoeff schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:27:
[...]
Gisteren ook een test gedaan om te dubbelstinten op banden, maar zelfs met 25C in de nacht is het niet sneller t.o.v. gewoon banden wisselen.
Met de Ferrari in ieder geval.
Dat geloof ik zeker, maar ik dacht dat GT3 ook andere banden hadden.Scr33x0r schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:00:
[...]
Vreemd, in de GTE Pro series loonde het zeker om te dubbel stinten..
En ik sluit ook niet uit dat het aan de coureur ligt
Ik heb volgende triple monitor setup met deze 60hz 1080p Dell schermen: (snap niet dat die prijs zo is gestegen - indertijd maar 250€ betaald ofzo?)
https://tweakers.net/pric...rasharp-u2414h-zwart.html
Zou ik upgraden naar 2k schermen 144hz? Zou dit echt serieus merkbaar zijn? Ik heb sowieso al weinig oog voor detail. Voor mij bolt 60hz eigenlijk prima terwijl ik andere verhalen hoor lol
https://tweakers.net/pric...7/dell-s2716dg-zwart.html
NickThissen schreef op zondag 14 juli 2019 @ 21:48:
[Afbeelding]
Zoals vorige jaren zijn we ook deze zomer weer van plan een GoT Kart meeting te houden!
Met deze poll willen we graag peilen hoeveel interesse er is en welke datum het beste gekozen kan worden. Vul de vragenlijst aub in zodat we een goeie keuze kunnen maken.
Naast de datum willen we ook graag peilen wat de meningen over de locatie zijn. De organisatie heeft de voorkeur voor Eefde, maar in de vragenlijst kun je aangeven of de locatie een bepalende factor voor je deelname zal zijn.
De voorkeur voor Eefde is omdat we daar goeie ervaringen hebben en daadwerkelijk mogen racen (in plaats van rondetijden rijden).
Na het karten zijn we van plan weer een etentje te regelen. De details daarvan zullen afhangen van de locatie, maar zullen waarschijnlijk een BBQ op locatie of bij een restaurant in de buurt zijn.
Let op: deze vragenlijst is nog geen daadwerkelijke inschrijving, die zal volgen nadat we een definitieve datum en locatie gekozen hebben. Echter verwachten we wel dat je ook daadwerkelijk kan meedoen op je gekozen data, zodat we niet ineens met een halve groep komen te staan.
De vragenlijst is hier in te vullen:
https://forms.gle/jmxx2fUTVic8snxX6
Als er genoeg interesse is zullen we binnenkort volgen met een inschrijving voor de definitieve datum en locatie!
Hopelijk tot op de kartbaan!
Ja, dit is zeker merkbaar! Maar vooral door gewenning als ik eerlijk ben. Dus op het moment als je terug moet van 100+hz naar 60hz merk je het direct. Dit voelt dan direct traag aan. Veel simmers hebben daarom een hogere refreshrate hoger op het lijstje staan dan een hogere resolutie.Scifo83 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:43:
Mag ik eventjes een hardware vraag stellen.
Ik heb volgende triple monitor setup met deze 60hz 1080p Dell schermen: (snap niet dat die prijs zo is gestegen - indertijd maar 250€ betaald ofzo?)
https://tweakers.net/pric...rasharp-u2414h-zwart.html
Zou ik upgraden naar 2k schermen 144hz? Zou dit echt serieus merkbaar zijn? Ik heb sowieso al weinig oog voor detail. Voor mij bolt 60hz eigenlijk prima terwijl ik andere verhalen hoor lol
https://tweakers.net/pric...7/dell-s2716dg-zwart.html
Overigens, je genoemde 144hz schermen zijn TN. Die zijn wel erg snel; maar met triples kun je wel problemen krijgen met de kijkhoeken die een TN paneel biedt. (edit: Wat Joep zegt!).
Als je de schermen goed afstelt kijk je altijd ong. recht op alle drie de schermen en heb je geen last van de mindere kijkhoek.Luckeh schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:03:
[...]
Ja, dit is zeker merkbaar! Maar vooral door gewenning als ik eerlijk ben. Dus op het moment als je terug moet van 100+hz naar 60hz merk je het direct. Dit voelt dan direct traag aan. Veel simmers hebben daarom een hogere refreshrate hoger op het lijstje staan dan een hogere resolutie.
Overigens, je genoemde 144hz schermen zijn TN. Die zijn wel erg snel; maar met triples kun je wel problemen krijgen met de kijkhoeken die een TN paneel biedt.
Dat is k.., maar.Alarisico schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:45:
Ik kan helaas niet mee vanwege m'n pas vastgestelde,o.a, copd(helaas waren t niet m'n pezen die overbelast waren tijdje terug). Het is niet anders. Gelukkig is er iRacing.![]()
[...]
Gewoon komen voor de gezelligheid!
[Video: Undercut rage]
Helaas maar 1 rondje kunnen oefenen wat flink was te merken want totaal niet consistent kunnen rijden.
Q3. Kwam goed weg bij de start waarna ik gelijk P2 pakte. Achter P1 aangereden en fuel gesaved en een undercut gedaan. Desondanks iets te weinig getankt zodat ik toch nog moest saven. Dacht dat me dat duur kwam te staan maar
P2 reed zelfs nog slechter dan ik met m'n 15X in 1.8K sof.
Lelijke overwinningen zijn ook overwinningen.
Nog ff goed oefenen en vanavond hopelijk nog een goede race neerzetten.
Cube Nuroad Race (2022)
Mijn laatste race game was gran turismo 3 op de ps2 volgens mij en met een controller.
Maar wat is dit gaaf zeg. Aangezien ik graag wilde beginnen met simracen heb ik "maar" een playseat en logitech g29 aangeschaft, maar de drang om dit beter onder de knie te krijgen is groot!
Vrijdag de playseat in elkaar gezet en enkele tracks met de mx5 getest (lime rock, summit point jefferson, phoenix). Zaterdag met een maat hele dag dezelfde tracks gereden en proberen onze tijd te verbeteren, maar damn wat is dit gaaf en lastig.
Uiteindelijke gister wat filmpjes opgezocht (driver61 op youtube) om door te krijgen hoe ik de bochten moest nemen. Na nog wat oefen sessies, dan toch maar gisteravond mijn eerst race gedaan:
4de in quali en vervolgens ook als 4de geëindigd. Stond een tijdje 2de, echter spinde ik van de baan omdat iemand mij van achter aantikte
Dit word denk ik wel een goede verslaving
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen