iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jacco_vdP schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 22:11:
Komt dit even goed uit, ik ben een aantal weken geleden begonnen met iRacing en ik was nog op zoek naar een community/league om wat meer met anderen te kunnen rijden. Had er nog niet eens aan gedacht om hier te zoeken:p Ik heb me aangemeld via de website en hoop binnenkort met wat mensen van GoT te kunnen rijden:)
Welkom ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 14:44:
Beste GoTérs.

A.s. zondag willen @ZFLaSH en ikzelf mee aan de 6 uur van Watkins Glenn in de Porsche 911 RSR. Heeft iemand interesse om mee toe doen zodat we als team van 3 ons gaan inschrijven?
...
edit: We zijn voorzien! @johnnyverhoeff
Zo; dat was een interessante dag. We zaten in de 3e split van de 6 uur van de Glen. Helaas stuurde ik 'm na een 90m in de muur; en liepen we daar 4 minuten schade op. Zonder die schade hadden we met de top-3 mee kunnen doen. Nu eindigden we als 9e. De rest van de race ging zo goed als foutloos.

We zaten in een sessie met maarliefst 11 DPs met een gemiddelde iRating van 1100. Dat was oppassen! Na een half uur had het meerendeel zichzelf (en anderen) ook al uitgeschakeld. Slechts 3 DPs wisten voor ons te eindigen. @ZFLaSH werd zelfs tot 3x ingehaald door dezelfde DPer die vervolgens een ronde erop eraf spinde. Gelukkig de hele wedstrijd geen contact met andere auto's. Veel geleerd. @johnnyverhoeff bedankt voor het meedoen, je was top!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
Luckeh schreef op zondag 23 juni 2019 @ 23:28:
[...]

Zo; dat was een interessante dag. We zaten in de 3e split van de 6 uur van de Glen. Helaas stuurde ik 'm na een 90m in de muur; en liepen we daar 4 minuten schade op. Zonder die schade hadden we met de top-3 mee kunnen doen. Nu eindigden we als 9e. De rest van de race ging zo goed als foutloos.

We zaten in een sessie met maarliefst 11 DPs met een gemiddelde iRating van 1100. Dat was oppassen! Na een half uur had het meerendeel zichzelf (en anderen) ook al uitgeschakeld. Slechts 3 DPs wisten voor ons te eindigen. @ZFLaSH werd zelfs tot 3x ingehaald door dezelfde DPer die vervolgens een ronde erop eraf spinde. Gelukkig de hele wedstrijd geen contact met andere auto's. Veel geleerd. @johnnyverhoeff bedankt voor het meedoen, je was top!
Het was echt een super leuke ervaring met een super leuk team. @johnnyverhoeff reed super stints en @Luckeh deed het, ondanks het vervelende hobbeltje, ook fantastisch. Het was erg leuk om met deze 2 heren mijn eerste endurance race te rijden.

Helaas viel tijdens mijn eerste stint het basestation van de Vive ineens uit door de hitte (het was 38gr. op zolder), waardoor de bril geen beeld meer gaf en ik 13 sec. verloor maar de auto gewoon heel kon houden. Voor de 2 stint had ik snel 2 Action USB fans achter de basestations geplaatst en geen uitval meer gehad. Zelf reed ik, naast dat vervelende akkefietje, 2 foutloze stints met 2 offtracks en reed ik op ~90% van mijn kunnen. Baan temp was op een gegeven moment 50gr. wat ervoor zorgde dat we ruime 3 a 4 sec. langzamer waren dan tijdens de quali.

Ja, zo'n lange afstandsrace is leuk!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Het was erg leuk mijn eerste endurance en teamevent :)

Klein beetje zenuwachtig dat ik de Q en de eerste stint ging doen.
Gelukkig een PB gereden voor de Q en 5e gekwalificeerd.
Eerste stint ging ook goed en ik dacht dat we 3e of 4e waren aan het einde van mijn stint.

Daarna steeds om en om en om gereden.
Bedankt dat ik mee mocht doen @ZFLaSH en @Luckeh ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 06:59
Afgelopen week ook begonnen met Iracing, deze week wat getest met de MX en gisteren nog een race gedaan. Gestart als 2e en geëindigd als eerst >:)
Ook ff geregistreerd op got racing.

Tot snel.

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Welkom! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Heren, ik sla vanavond over. Net op de zolder geweest en het is daar een wopping 38gr. Dat overleef ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb makkelijk praten met Airco.
Maar een pak zweten tijdens het rijden maakt het wel super realistisch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
johnnyverhoeff schreef op maandag 24 juni 2019 @ 10:43:
Het was erg leuk mijn eerste endurance en teamevent :)

Klein beetje zenuwachtig dat ik de Q en de eerste stint ging doen.
Gelukkig een PB gereden voor de Q en 5e gekwalificeerd.
Eerste stint ging ook goed en ik dacht dat we 3e of 4e waren aan het einde van mijn stint.

Daarna steeds om en om en om gereden.
Bedankt dat ik mee mocht doen @ZFLaSH en @Luckeh ;)
Ik heb de heren als spectator gevolgd tussen mijn eigen geneuzel door.
Ben ook wel enthousiast in de endurance races, dus wie weet... oOo

Ondanks de schades en de belabberde kwaliteiten van de andere hebben jullie netjes gereden d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 21:54
Ik skip 'm ook. Slecht geslapen afgelopen nacht, te weinig geoefend op 't circuit en morgen weer vroeg eruit. Succes en veel plezier allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Was een toffe race allen! Nogmaals mijn excuses aan Ton voor het incident in de eerste race. Tweede race was ook echt een tof potje vechten.
Heb me erg vermaakt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
't was weer fun (en zweten) gisteravond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 22:20
DarkPino schreef op maandag 24 juni 2019 @ 22:13:
Was een toffe race allen! Nogmaals mijn excuses aan Ton voor het incident in de eerste race. Tweede race was ook echt een tof potje vechten.
Heb me erg vermaakt!
Hey Martijn geen probleem hoor. Ik was wel even gefrustreerd, met name omdat het de laatste ronde was, nog 3 bochten te gaan en voor mijn gevoel echt onnodig, ik remde ook niet eerder dan Bas die naast mij zat en het was dus onverwacht.
Daarnaast is dit seizoen mijn vuurdoop met de Skippy en tot nu toe was het nog geen gelukkig huwelijk, kans maken op een overwinning was dus wel even een opsteker, tot die bocht ;)

Race 2 was wel echt een stevig gevecht en hier en daar op of over het randje. Ik raakte Arjan al in ronde 1 in de eerste bocht, het was echt een heeeel zacht tikje, duurde voor mijn gevoel heel lang voordat Arjan en de nummer 1 op hun gas gingen bocht 1 uit en ik was dus iets te vroeg opp het gas. Excuses daarvoor Arjan. Daarna met een groep of 5-6 man elke ronde stuivertje wisselen was zeker leuk, met een mooie P1 als resultaat O-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Tja, ik had de snelheid om te blijven vechten ondanks mijn schade. Ik verloor ongeveer 2km/h op het rechte stuk door dat gebroken achtervleugeltje.. Op een gegeven moment was ik ook wel vrij agressief, maar met redelijk ruimte laten. Het viel me op dat iedereen nogal vroeg remde :-) Nou kon ik door missen top snelheid sowieso al iets later remmen, maar er waren een paar keer dat ik echt verrast was.

Geen goed avondje voor de punten, maar wel tot het randje gegaan qua vechten, dus ook dat is goed voor de oefening..

Gister na de race nog even een "demolap" gereden voor het iRacing forum.

[YouTube: Skip Barber - 2019S3 - Road America - Arjan de Vreede - 2:32.060]
YouTube: Skip Barber - 2019S3 - Road America - Arjan de Vreede - 2:32.060

[ Voor 24% gewijzigd door Scr33x0r op 25-06-2019 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
[Video: Woopsie: carnage behind the GOTters]

Clipje van degene die in stint 1 achter @johnnyverhoeff zat en een gedeelte van het GTE veld opruimde.

PS: check onze uber paint job ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Als ik mij goed herinner waren er zes GTE's bij betrokken. Ondanks de gele vlag die iRacing laat zien toch vol gas door de laatste bocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Hallo allemaal, ik ben een totale simracing noob maar heb toch maar een maandje iracing genomen om te kijken of het wat voor mij is.

Het is allemaal nogal overweldigend en moet er nog even tijd voor vrij maken om alles goed door te lezen en in te stellen en de hittegolf helpt ook niet mee deze dagen :)

Ik heb een mooie VR headset (Rift S) en zag dat dit supported is in iracing, zijn er hier nog meer mensen die in VR racen?
Of zitten hier meer nadelen aan dan voordelen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

jbaan schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 22:34:
Hallo allemaal, ik ben een totale simracing noob maar heb toch maar een maandje iracing genomen om te kijken of het wat voor mij is.

Het is allemaal nogal overweldigend en moet er nog even tijd voor vrij maken om alles goed door te lezen en in te stellen en de hittegolf helpt ook niet mee deze dagen :)

Ik heb een mooie VR headset (Rift S) en zag dat dit supported is in iracing, zijn er hier nog meer mensen die in VR racen?
Ik race ook met Rift S in iRacing en dat loopt redelijk goed. Ligt natuurlijk ook aan de specs van je PC. Met een GTX 1070 en i5 7600k zit ik redelijk aan de ondergrens.

Zelf ben nog aan het experimenteren met de settings, mijn inziens teveel variabelen voor een noob in graphics. Ben dus ook nog een beetje aan het rondkijken op het web naar het voorbeeld met de sweetspot.

Er rijden hier meerdere tweakers met een VR headset in iRacing....maar de meeste volgens mij wel met een beter/duurder exemplaar

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 20:25

Ik kan je aanraden om serieus even de tijd te nemen om alle settings e.d. goed te zetten. Op het iRacing-forum staan in de VR-sectie een paar hele goede topics. Sla daarbij vooral geen stap over. Met VR is the devil in the details.Eeen kleine aanpassing kan grote gevolgen hebben. Ik bleef heel lang kloten, veel stuttering en dergelijke. Toen was ik er klaar mee en heb mijn hele PC opnieuw geïnstalleerd en precies alles zo ingesteld als op de fora wordt gesuggereerd. Nu loopt alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH

Ik race alleen maar in VR en ik vind het fantastisch. Ik gebruik al jaren de HTC Vive en met een beetje geluk komt over niet al te lange tijd de Valve Index binnen. Het enige wat ik je kan aanraden is, om toch naar een 20xx kaart te kijken. Niet zozeer vanwege de RTX, maar vanwege SPS (ik meen dat dat niet goed werkt op een 10xx kaart). Dat heeft mijn systemload flink omlaag gebracht. Verder is het ook nog per track afhankelijk. Zo heb ik op tracks als Watkins Glen, Sebring of Laguna Seca geen last, maar heeft Tsukuba wel een flinke performance dip. Zonder SPS zakte de fps bij mij terug naar 40-60 over start finish (2080,9900K@5.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online

Samsung Odyssey+ hier, ook ik rij alleen in VR.
Had tot een paar weken geleden een 1070Ti, dat was net aan, nu over naar een RTX2080.
Meeste banen gaan prima, momenteel met de IMSA klasse op de Nurburgring, dat is echt drama...
Maar dat is bij meerdere zo.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Hmm als ik jullie zo hoor moet ik toch maar eens gaan kijken naar een 2080. Heb momenteel een 1080 heb nog niet veel dips meegemaakt in andere racegames maar zou kunnen dat de Rift S de fps dan capped op 45fps waardoor je dit dan veel minder merkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

Ik heb een Intel 8700K (@5GHZ) en een 1080 en met de Rift (CV1) gaat het prima op de meeste banen. Heb wel het maximaal zichtbare auto's op 30 gezet en sommige settings wat naar beneden geschroefd die in VR niet echt belangrijk zijn.

SPS werkt in VR ook prima met de 1080. Dat werkt alleen niet goed als je het met een triple screen setup wilt gebruiken, dan moet je wel aan de 20xx serie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

gister mn eerste cup race gereden. Dat was een ervaring zeg... uiteindelijk 11 min in de pits gestaan want in 1 ronde wel 2x zo hard aangereden van achter.... erg jammer want had me er enorm op verheugd. Vanavond nog maar een keer proberen dan.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Tijn96 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:55:
gister mn eerste cup race gereden. Dat was een ervaring zeg... uiteindelijk 11 min in de pits gestaan want in 1 ronde wel 2x zo hard aangereden van achter.... erg jammer want had me er enorm op verheugd. Vanavond nog maar een keer proberen dan.
Voor de tweede race : niet kwalificeren en achteraan starten.
Klinkt wat gek, maar het levert je vermoedelijk meer fun op.
Spectate maar eens een oval race met de trucks, daar gaat 70% de muur in voor er 5 ronden gereden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Phydomir schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 08:50:
Ik heb een Intel 8700K (@5GHZ) en een 1080 en met de Rift (CV1) gaat het prima op de meeste banen. Heb wel het maximaal zichtbare auto's op 30 gezet en sommige settings wat naar beneden geschroefd die in VR niet echt belangrijk zijn.

SPS werkt in VR ook prima met de 1080. Dat werkt alleen niet goed als je het met een triple screen setup wilt gebruiken, dan moet je wel aan de 20xx serie.
Even los van VR.... ik haal slechte performance met triple 1080p schermen.
Nu weet ik dat ik niet de snelste CPU heb voor iRacing, een AMD 1920x Threadripper...

@JoepW , Jij bent toch over gegaan naar een 2080?
Aan wat voor winsten moet ik denken met gebruik van SPS? (Heb nu een 1080ti)
Zou dat (een RTX2080), icm een snellere CPU (Ryzen 3000) voldoende zijn om ook 1440p triples te kunnen aansturen? (Liefst 144fps)

Edit: Ik zal eens wat gaan teruglezen hier... O-) genoeg te vinden zie ik nu net :X

[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 26-06-2019 09:35 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

raymondw schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:03:
[...]

Voor de tweede race : niet kwalificeren en achteraan starten.
Klinkt wat gek, maar het levert je vermoedelijk meer fun op.
Spectate maar eens een oval race met de trucks, daar gaat 70% de muur in voor er 5 ronden gereden is ;)
die tactiek had ik ook aangehouden maar stond als eerste van de niet gekwalificeerde. Dus alsnog middelveld 8)7

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Extera schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:33:
[...]

Nu weet ik dat ik niet de snelste CPU heb voor iRacing, een AMD 1920x Threadripper...

Zou dat (een RTX2080), icm een snellere CPU (Ryzen 3000) voldoende zijn om ook 1440p triples te kunnen aansturen? (Liefst 144fps)

Edit: Ik zal eens wat gaan teruglezen hier... O-) genoeg te vinden zie ik nu net :X
Ik stuur met mijn 1080TI en een 7700k 3 x 1440p aan :-) Ik heb niet alles op het hoogste ofzo, maar het is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:25
Tijn96 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:35:
[...]

die tactiek had ik ook aangehouden maar stond als eerste van de niet gekwalificeerde. Dus alsnog middelveld 8)7
Dan kun je bij de start langzaam richting de zijkant van de baan rijden (ligt natuurlijk wel een beetje aan de baan). Heb het ook wel eens gedaan.

Gisteren ook enorm veel SR verloren omdat ik vol van achter werd aangereden door ene José I. Soria (Iberia). Wat mij altijd enorm frustreert bij dit soort gebeurtenissen is dat degene die van achter wordt aangereden (ik dus) x4 krijgt, terwijl de dader maar x1 krijgt.

Specifiek over die persoon: kom hem regelmatig tegen, hij is best rap (kwalificeert ook vaak goed), maar gaat als een flipperbal door het veld heen. Eindigt steevast met tussen de 5 en 10 incs. In de laatste race gisteren (SOF 3157) had hij 9 incs, maar omdat hij al op 1.32 stond kreeg hij er toch .02 SR bij 8)7. Ondertussen heeft hij in die race wel 2 of 3 man eraf gekegeld.

Heb nog nooit een protest ingediend, maar overwoog het gisteren wel even. Niet om 1 specifiek incident, maar meer om z'n algehele rijgedrag. Maar heb geen idee of dat mogelijk is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

alexbl69 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:15:
Wat mij altijd enorm frustreert bij dit soort gebeurtenissen is dat degene die van achter wordt aangereden (ik dus) x4 krijgt, terwijl de dader maar x1 krijgt.
Dat kan niet. Als er 4x contact is tussen twee rijders dan is dat altijd voor beide een 4x.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

alexbl69 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:15:
[...]

Dan kun je bij de start langzaam richting de zijkant van de baan rijden (ligt natuurlijk wel een beetje aan de baan). Heb het ook wel eens gedaan.

Gisteren ook enorm veel SR verloren omdat ik vol van achter werd aangereden door ene José I. Soria (Iberia). Wat mij altijd enorm frustreert bij dit soort gebeurtenissen is dat degene die van achter wordt aangereden (ik dus) x4 krijgt, terwijl de dader maar x1 krijgt.

Specifiek over die persoon: kom hem regelmatig tegen, hij is best rap (kwalificeert ook vaak goed), maar gaat als een flipperbal door het veld heen. Eindigt steevast met tussen de 5 en 10 incs. In de laatste race gisteren (SOF 3157) had hij 9 incs, maar omdat hij al op 1.32 stond kreeg hij er toch .02 SR bij 8)7. Ondertussen heeft hij in die race wel 2 of 3 man eraf gekegeld.

Heb nog nooit een protest ingediend, maar overwoog het gisteren wel even. Niet om 1 specifiek incident, maar meer om z'n algehele rijgedrag. Maar heb geen idee of dat mogelijk is.
Dit soort types zijn heel bekend in iracing.
Worden "3 namers" genoemd.(meestal Spaans talige rijders) Meestal zijn ze erg snel en als ze een x achteraan starten dan gaan ze door het veld alsof je niet bestaat.

Heb ooit erg veel SR verloren door dit soort rijders.

Lijkt wel of ze gefrustreerd zijn dat ze achteraan moeten starten en er van uit gaan dat je wel even aan de kant gaat voor ze.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriceQ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-10 15:57
Als je de reply bekijkt en ziet dat je echt willens en wetens van de baan geknikkerd word altijd een protest indienen! Samen met betreffende reply.

Als iedereen dit doet dan verdwijnen de rammers snel genoeg uit het veld...

Tenminste dat is wat ik doe, als niemand een protest indient blijven dit soort gasten met deze 'tactieken' wegkomen...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

MauriceQ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:12:
Als je de reply bekijkt en ziet dat je echt willens en wetens van de baan geknikkerd word altijd een protest indienen! Samen met betreffende reply.

Als iedereen dit doet dan verdwijnen de rammers snel genoeg uit het veld...

Tenminste dat is wat ik doe, als niemand een protest indient blijven dit soort gasten met deze 'tactieken' wegkomen...
Ik heb dat altijd gedaan. maar toch..je SR ben je kwijt.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
[...]

Volgens mij halen jullie SMP en SPS door elkaar. SPS is Single pass stereo en dat is een vorm van SMP specifiek voor VR. SMP zelf is Simultaneous Multi Projection, welke er voor zorgt dat elk scherm afzonderlijk gerenderd kan worden. Ik begreep dat SPS op een 10xx kaart wat problematisch (soms nooit aangezet kan worden zelfs) was en SMP op een 10xx op een andere manier werkte waardoor het niet volledig geïmplementeerd is in iRacing. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Phydomir schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 11:32:
[...]

Dat kan niet. Als er 4x contact is tussen twee rijders dan is dat altijd voor beide een 4x.
Dat dacht ik ook altijd, maar het is me de laatste tijd vaker opgevallen. Zal m'n komende races eens opnemen, mocht het nog een keer voorkomen dan post ik het wel.
MauriceQ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:12:
Dat is probleem juist. Hij (en velen met hem) rijdt niet sec met het doel om anderen eraf te kegelen, maar nemen zoveel risico dat het vaak mis gaat.

Remmen net te laat en raken zo regelmatig iemand van achter. In zo'n geval is bijna altijd de voorste rijder het bokje, die vliegt eraf. Degene die er achterop knalt komt er veel vaker mee weg. Af en toe een beetje schade aan de vleugel, maar hij vliegt niet van de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Gisteren tijdens League race brak één van m'n flippers af. Thrustmaster snit! Eén jaar heeft ie t volgehouden. 500,- euro (d8 zelfs 600 toen) weggegooid. Was gelukkig al begonnen met kopen van spullen voor nieuwe rig. Alles al besteld dus vandaag begonnen met "The Build". Nou, op naar DD. Yeaha!
https://tweakers.net/ext/f/S7l5Ma0q7LujUVDgtHdDAXMm/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Alarisico op 26-06-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

alexbl69 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Dat dacht ik ook altijd, maar het is me de laatste tijd vaker opgevallen. Zal m'n komende races eens opnemen, mocht het nog een keer voorkomen dan post ik het wel.
Hoe kun jij zien hoeveel incs iemand op dat moment krijgt? Of kijk je na de race op het resultaatscherm? Het zou altijd zo moeten zijn dat een 4x door contact bij beide partijen wordt gegeven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
Arfman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Hoe kun jij zien hoeveel incs iemand op dat moment krijgt? Of kijk je na de race op het resultaatscherm? Het zou altijd zo moeten zijn dat een 4x door contact bij beide partijen wordt gegeven.
Sommige software zoals JRT heeft een scherm met de racepositie, laptimes, snelste laptijd enz, hier staat bij mij ook een kolom met incs , zo kan ik zien of er iemand voor of achter mij rijdt met veel incs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Arfman schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:56:
[...]

JRT inderdaad.

Om precies te zijn dit scherm (willekeurige afbeelding met Google gezocht):
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/zQhLrYzXf-o/maxresdefault.jpg

Heb boven m'n trips 2 schermen, eentje toont de track-map, de ander bovenstaand scherm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Die incs zijn niet nauwkeurig omdat ze afgeleid worden uit andere info (bijv welke tracksurface een auto rijdt). Dit is niet nauwkeurig door de extrapolatie (netcode).

Alleen als je admin bent in de server (nooit dus in een officiele race) krijg je nauwkeurig het totaal aantal incs per team door, maar zelfs dan is het lastig om exact te achterhalen of iets nou een 1x of 2x of 4x of 0x->1x of 1x->4x ... etc is.

Voor JRT zou ik er vanuit gaan dat er meestal niks van klopt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:20

Niellie41

[object Object]

alexbl69 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 15:46:
[...]

JRT inderdaad.

Om precies te zijn dit scherm (willekeurige afbeelding met Google gezocht):
[Afbeelding]

Heb boven m'n trips 2 schermen, eentje toont de track-map, de ander bovenstaand scherm
Je moet alleen niet vergeten dat JRT met jou client data werkt en dat is minder accuraat door netcode.

We hebben bijvoorbeeld een keer geprobeerd om off-tracks bij te houden met de API, maar elke persoon kreeg heel andere getallen. En dan heb ik het niet over verschillen van 1 of 2 off-tracks.

TL;DR, wat Nick zegt hierboven. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Wat je wel kunt doen is na de race in het results scherm de laptimes van de betreffende rijder bekijken. Dan zie je weliswaar niet de 4x maar wel "car contact" e.d. vermeld staan per ronde.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Mijn upgrade betrof alles dus ik kan er niks over zeggen.
Ik zou eerst maar eens de CPU aanpakken.
In idd is sps voor vr (weet ik niks van)
En SMP is voor triples. En werkt zoals gemeld niet super met een 10xx maar wel met een 20xx.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 26-06-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
training op woensdag 27 juni 2019 -20u tot ca 22u15...
Gaat deze nog door en is het woensdag 26 of donderdag 27 :)
Wou hier wel aan mee doen mits maandag moeilijker is voor mij en ook wel wat training kan gebruiken.

Edit : Zie net dat de titel in de dropdown 2018 staat en de titel op de pagina 2019 bevat... Ik kan het antwoord zelf al invullen gok ik |:(

[ Voor 24% gewijzigd door ewold op 26-06-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ewold schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:39:
training op woensdag 27 juni 2019 -20u tot ca 22u15...
Gaat deze nog door en is het woensdag 26 of donderdag 27 :)
Wou hier wel aan mee doen mits maandag moeilijker is voor mij en ook wel wat training kan gebruiken.

Edit : Zie net dat de titel in de dropdown 2018 staat en de titel op de pagina 2019 bevat... Ik kan het antwoord zelf al invullen gok ik |:(
Ik zou willen weten waar je deze verwarring hebt opgelopen? ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Schroefjes enzo....

Schroefjes enzo...

Schroefjes enzo...

8)7 :? :O :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dacht het is wat koeler ik doe eens een race. 6 rondjes netjes draften met 3 man en ineens laat de P2 hem gewoon in de remzone op me inlopen. Hij remt gewoon op tijd en laat z'n rem los en tikt m'n hele achterophanging krom. Zelf totaal geen schade en lijkt dat hij nog gaat winnen ook. "Drie" keer raden hoeveel namen hij had :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
JoepW schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Mijn upgrade betrof alles dus ik kan er niks over zeggen.
Ik zou eerst maar eens de CPU aanpakken.
In idd is sps voor vr (weet ik niks van)
En SMP is voor triples. En werkt zoals gemeld niet super met een 10xx maar wel met een 20xx.
Thanks! @Scr33x0r en @ZFLaSH ook.

Eerst maar eens kijken naar een leuk Ryzen systeempje. Die 6 core 3600X lijkt me prima. Meer core's zijn niet echt nodig. Hopelijk wil die met OC een beetje on-par draaien met een 9900

RTX2080 kan ik via een vriend testen daarna, kan ik mooi het verschil zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewold
JoepW schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 17:57:
[...]

Ik zou willen weten waar je deze verwarring hebt opgelopen? ;)
Hierzo : Menu

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qU9fkSc.png

en als je erop klikt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MdIHBz2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
@Extera Ik zou eerst eens de onafhankelijke testen goed bekijken. AMD geeft vooraf vaak een nogal "Rooskleurig" plaatje af en ik ben benieuwd hoe ze er dit keer uit komen. Bouw je de PC puur voor iRacing, bedenk dan dat deze meer gebaad is bij hele snelle cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ewold schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 07:34:
[...]

Hierzo : Menu

[Afbeelding]

en als je erop klikt

[Afbeelding]
Veranderd naar het verleden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Extera schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 21:17:
[...]

Eerst maar eens kijken naar een leuk Ryzen systeempje. Die 6 core 3600X lijkt me prima. Meer core's zijn niet echt nodig. Hopelijk wil die met OC een beetje on-par draaien met een 9900

Ik zou voor een Intel gaan. Een vette i7 is al goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewold
JoepW schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:08:
[...]

Ik zou voor een Intel gaan. Een vette i7 is al goed genoeg.
Ik speel iracing zelfs op mijn ouder systeem, nuja minder. Omdat ik met een fixed racing setup zit heb ik mijn 4 jaar oude game pc herbruikt en dit loopt ook vlot.

Intel i7-6700k(4 Ghz, $.2 boost) met GTX980Ti. Draait een single 34" 21:9 scherm 3860x1140@100hz vlotjes met de meeste settings op high / ultra.

Ik heb de vive index VR in preorder en zal dan mss wel naar mijn nieuwe pc moeten overstappen maar dan vooral grafish. (of de 980ti upgraden)

Intel i7-8700k (3.7 4.7 boost) met GTX1080Ti

Dus een goeie I7 kom je al een heel eind mee inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door ewold op 27-06-2019 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

[...]

Heel even wachten op de reviews van de nieuwe Ryzen 3000 series. Bij iRacing gaat het vooral om single core performance, en als de berichten kloppen zou de nieuwe Ryzen heeel dicht in de buurt van Intel moeten zitten. Even wachten tot 7 juli voor de reviews, ik ben ook erg benieuwd. Niet dat ik ga upgraden, maar als hardware nerd vind ik dit mooie tijden.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 17:26
ewold schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:14:
[...]

Ik speel iracing zelfs op mijn ouder systeem, nuja minder. Omdat ik met een fixed racing setup zit heb ik mijn 4 jaar oude game pc herbruikt en dit loopt ook vlot.

Intel i7-6700k(4 Ghz, $.2 boost) met GTX980Ti. Draait een single 34" 21:9 scherm 3860x1140@100hz vlotjes met de meeste settings op high / ultra.

Ik heb de vive index VR in preorder en zal dan mss wel naar mijn nieuwe pc moeten overstappen maar dan vooral grafish. (of de 980ti upgraden)

Intel i7-8700k (3.7 4.7 boost) met GTX1080Ti

Dus een goeie I7 kom je al een heel eind mee inderdaad.
Je komt zelfs goed weg met een i3 8350K en dan overclocken tot 4,8-5,0 (afhankelijk van de silicon lottery natuurlijk) zoals ik nu heb lopen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Op 7 juli komt de nieuwe 3X00 serie van AMD officieel uit; HWi zal dan ook de review publiceren en wellicht Tweakers ook. De "gelekte" benchmarks tot dusver lijken positief; maar ik heb nog niet echt gaming benchmarks gezien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch van vandaag
This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 3 Release.

IRACING BETA INTERFACE - 02.03.10-beta

General

- The window focus behavior for when a user exits a Session has been adjusted.

- The position of the iRacing BETA Interface window on the screen will now be restored when a SIM session is exited.

- The style of the splash image has been adjusted.

Home

- Video thumbnails have been disabled.

User-Created Sessions

- Fixed an issue when creating a Hosted Session where adjusting the fuel limit or weight penalty for a car class erases all other car classes selected for the Session.

- Fixed an issue when creating a Hosted Session that was not allowing the user to select Fixed Setups for an Open Practice.

Leagues

- Distant pending League Sessions are now displayed using the number of days until the event, instead of hours.

- Creating a new League Season no longer causes an error after it is created.

- A declined League invite will no longer remain as pending.

Paint Shop

- The color picker is now separate from the number preview area. The number preview is now easily displayed next to the car image.

- A "Back" button has been added to this window.

- Tooltips have been added for the car number font alignments.

- An error message is now displayed when a user is not allowed to paint cars because a Session is running.

SIMULATION:

User-Created Races

- The prices for hosting a User-Created Race have been rebalanced slightly to ensure longer races receive a greater discount.
- - The price of a User-Created Race is now calculated as follows (in USD):
- - - 50 cents per hour, with a cumulative 5 cent per hour discount applying every 4 hours.

Dynamic Track

- The effectiveness of the track surface angle of dirt bankings has been reduced slightly.

Spotter

- Fixed a grammar issue in a spotter message.

Green-White-Checkered Flag

- A green-white-checkered finish is now still triggered if the white flag is flying, but no cars have yet started their final lap.

High-Dynamic Range (HDR) Displays

- The minimum value on Display Brightness has been set to 0%.
- - This fixes an issue where users could set their brightness to a negative value, and get stuck in the Dark World, unable to see the interface to adjust the value again.

- Tooltips for the Brightness and Gamma Graphics Options have been updated.

Crowds

- Fixed an issue where a ghostly camera jib could sometimes be seen.

Visual Effects

- Particle counts and behavior have been adjusted.
- - Performance should be improved, especially in worst-case-scenarios.

- Dirt particle effects have been adjusted for loose dirt areas and the cushion.

- The amount of sparks generated from crashes has been reduced.

Motion Blur

- Motion blur intensity has been reduced for all in-car cameras.

- The intensity of the motion blur effect has been reduced slightly for the Low setting.

- Fixed an issue where cockpit cameras could sometimes have too much motion blur.

Paint Shop

- A new sponsor, DIRTVision, has been added to the Paint Shop.

Controllers

- The Fanatec version 3.9 API has been integrated.

- Some issue with Fanatec wheel displays have been fixed, including:
- - Shift lights should now properly go from left to right.
- - - If the indicator appears reversed, a Fanatec driver update is needed.
- - OLED displays should now properly show reverse and neutral.
- - Square brackets have been added to the display to indicate when it is time to shift for wheels that lack a full shift indicator.
- - The gear indicator now only blinks if the shift indicator is blinking.

- Fanatec shift lights have been adjusted so they are more accurate to the in-Sim dashboard.

CARS:

Dirt Late Model

- The fixed Sears/Craftsman paint scheme has been removed.

Dirt Sprint Car

- (ALL) - Opponent car ride heights have been adjusted to keep the right-front tire above the track surface in Replays.

- The fixed Sears/Craftsman paint scheme has been removed.

Dirt Sprint Car Non-Winged

- (ALL) - Adjustments have been made to aerodynamics, tires, and rear shocks.

- (ALL) - Season setups have been updated.

Formula Renault 3.5

- Wheel shift lights have been adjusted so they are more accurate to the car dashboard.

Lucas Oil Off Road Pro Trucks

- (ALL) - A brand new Road Course setup has been added to these vehicles.

- (ALL) - Underdrive gear ratios have been updated to include a full range of taller gear options for use at road courses: 1.09, 1.14, 1.18, 1.22, 1.27.
- - With this change, users must re-select a desired underdrive ratio.

- (ALL) - A 4:1 steering box option has been added.

- (ALL) - Rev limiter sounds have been improved.

- (ALL) - Fixed an issue with the steering wheel RPM lights.

Modified - SK

- Oil cooling rate has been increased slightly.

- Season setups have been updated.

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala

- The items present on the car decals texture have been adjusted for custom paints.

- NASCAR Peak Series sponsorship has been removed from the windshield banner.

NASCAR Whelen Tour Modified

- Season setups have been updated.

TRACKS:

The Bullring

- Camera flashes have been spotted at this track!

Charlotte Motor Speedway

- (Roval Long) - A few shortcuts have been blocked.

Circuit des 24 Heures du Mans

Circuit de Spa-Francorchamps

Daytona International Speedway

- Fixed a gap in the fences at T1.

Daytona International Speedway - 2007

- (Rallycross Long) - The Start/Finish truss has been realigned with the actual Start/Finish line.

Detroit Grand Prix at Belle Isle

- Fixed an issue where a painted line created transparency in the ground.

Five Flags Speedway

ISM Raceway

Langley Speedway

Lanier National Speedway

Myrtle Beach Speedway

New Smyrna Speedway

Silverstone Circuit - 2011

- (ALL) - The last two pit stalls have been removed since they are challenging to enter.

Sonoma Raceway

- (Rallycross) - Additional gain time checkpoints have been added along the hill to try keep racers on track.

South Boston Speedway

Southern National Motorsports Park

USA International Speedway

Wild West Motorsports Park

- The color of tire marks on the track surface have been adjusted slightly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quincy2003
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:39
Hallo allemaal,

Wederom een nieuwe aanmelding in het topic. Heb er inmiddels al een paar jaar (low key) simracing op zitten in voornamelijk Assetto Corsa, Dirt Rallu en F1 2016 t/m F1 2019. M'n eerste kilometers heb ik gereden in Gp2 en het meeste in GP3.

Nu ook maar een abo iRacing genomen, omdat ik het geheel wat serieuzer aan wil gaan pakken.

Heb er zin in!

Tesla Model S - www.voltic.nl Eerlijk over elektrisch rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Quincy2003 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 16:37:
Hallo allemaal,

Wederom een nieuwe aanmelding in het topic. Heb er inmiddels al een paar jaar (low key) simracing op zitten in voornamelijk Assetto Corsa, Dirt Rallu en F1 2016 t/m F1 2019. M'n eerste kilometers heb ik gereden in Gp2 en het meeste in GP3.

Nu ook maar een abo iRacing genomen, omdat ik het geheel wat serieuzer aan wil gaan pakken.

Heb er zin in!
welkom!
iRacing is weer in de lucht na de patch.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 27-06-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Luckeh schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 13:42:
[...]

Op 7 juli komt de nieuwe 3X00 serie van AMD officieel uit; HWi zal dan ook de review publiceren en wellicht Tweakers ook. De "gelekte" benchmarks tot dusver lijken positief; maar ik heb nog niet echt gaming benchmarks gezien.
Ik ben de dagen al weken aan het aftellen 😊

Misschien wacht ik nog iets langer met aanschaf, even de OC resultaten in de gaten houden...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Na even een tijdje niets gedaan te hebben met iracing dit seizoen maar weer eens terug naar de basis gegaan met de skip en de Jetta, waarbij ik ga proberen om een vol seizoen mee te rijden in de Jetta. Skip rijdt ik op maandag mee wanneer ik kan. ;)

Net als de skip een heel leuk schema, met veel banen die je niet gauw rijdt. deze week New Hampshire Road Course with South Oval, een layout die ik hiervoor nog nooit had gereden.

Enige nadeel is dat participatie niet bepaald hoog is, maar gelukkig is er op vrijdagavond een broadcast van racespot dit seizoen. Ondanks dat ik p5 geëindigd terwijl ik van P1 mocht aanvangen een hele leuke race gehad zojuist. Constant in gevecht geweest. :)

[ Voor 9% gewijzigd door BobvK op 28-06-2019 22:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Yey, morgen komt m'n Oculus Rift S binnen 8). Ben benieuwd! Hoop dat m'n RX580 het een beetje kan trekken.. anders moet ik 'm toch maar upgraden. :9 Maar zie genoeg VR filmpjes online i.c.m. een RX580 8GBér.

Misschien genoegen nemen met lagere settings op VR :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:50
Ik zit ook te kijken naar een Rift S en heb ook niet de allerbeste kaart die er te krijgen is. Ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ben benieuwd of iemand de Index binnen heeft gekregen hier. Ik zit in de 2e wave en heb deze gisteren definitief gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dynazap schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 23:26:
Yey, morgen komt m'n Oculus Rift S binnen 8). Ben benieuwd! Hoop dat m'n RX580 het een beetje kan trekken.. anders moet ik 'm toch maar upgraden. :9 Maar zie genoeg VR filmpjes online i.c.m. een RX580 8GBér.

Misschien genoegen nemen met lagere settings op VR :)
Ben benieuwd. Wat ik weet is dat AMD GFX cards en VR niet geweldig is. Alle "leuke" trucjes die er zijn werken alleen of in ieder geval als eerste op nVidia kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Beste mensen, Ik kan helaas vandaag, maandag, niet mee doen met de Skippies. Ben paar dagen t huis uit.
Veel plezier en ik zie jullie volgende Maandag.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Alarisico op 01-07-2019 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@ZFLaSH Ben erg benieuwd hoe hij gaat bevallen.

Ik ben er (vanavond) wel bij, ben gelukkig wat aan de beterende hand. Vandaag wat proef rondjes op het circuit gereden, moest het eerst nog kopen :s

Erg leuk circuit(tje); een stuk leuker om te leren als dat saaie Road America. Maar ook een stuk moeilijker, zeker op koude bandjes. In 30 rondjes heb ik bocht twee ook op 30 verschillende manier aangevlogen. Aanremmen met het stuur op 30 graden lock is niet ongewoon als je vol door T1 gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
Ben eens een maandag thuis ( zomerstop squash ) maar ben dit weekend mijn playseat setup gaan ombouwen naar 80/20 alu. Echter ontbreek ik nog 1 vesa adapter die bij sommige MSI blijkbaar als optionele adapter moet aangekocht worden. Deze heb ik dit weekend besteld op amazon maar komt pas morgen aan.

Hopelijk krijg ik deze week alles in orde en werkende dat ik volgende week wel eens kan mee doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GrimLock78
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10-2023
Mede dankzij de tweakers races ook in de Skip Barber aan het rond-crossen had ik van het weekend wel een race die alles had, was zelf achteraan zonder quali begonnen omdat ik eigenlijk gewoon een beetje chill wou rond-rijden, wordt de race zo'n zootje dat ik de tweede ronde per ongeluk voor het halve veld terecht ben gekomen, en ik een paar keer over en weer ga tussen, "ok deze plek ben ik tevreden mee" en "damnit we gaan die ook nog in halen!!" om vervolgens te eindigen in een bijna drama met daarop volgend een bijna foto finish in mijn voordeel voor de derde plek. 8)7

[YouTube: iRacing skip barber road america]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GrimLock78 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:38:
Mede dankzij de tweakers races ook in de Skip Barber aan het rond-crossen had ik van het weekend wel een race die alles had, was zelf achteraan zonder quali begonnen omdat ik eigenlijk gewoon een beetje chill wou rond-rijden, wordt de race zo'n zootje dat ik de tweede ronde per ongeluk voor het halve veld terecht ben gekomen, en ik een paar keer over en weer ga tussen, "ok deze plek ben ik tevreden mee" en "damnit we gaan die ook nog in halen!!" om vervolgens te eindigen in een bijna drama met daarop volgend een bijna foto finish in mijn voordeel voor de derde plek. 8)7

[YouTube: iRacing skip barber road america]
Nice! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Netjes d:)b

Afgelopen weekend ook heel veel punten verloren (300 oid). Knotsgekke races, gecombineerd met het feit dat ik bij 3(!!) races onverwacht bezoek kreeg :(.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Videootje in de kwaliteit van "mijn first video". Maar hij staat op youtube...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Is de server down? Progress bar bij 'starting the sim' stopt bij 20%. Heb al opnieuw opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Net mijn 2e race op lime rock ook gewonnen, het was een erg mooie gevecht om P1.
We ging er in ronde 17 er nog bijna met z'n 2en vanaf, hij tikte mij in bocht 1 rechtsachter aan.
Ik had inc 2 en mijn concurrent die 2e werd 1 klopt dit ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9E5F3OM.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Justin2000 op 01-07-2019 20:46 ]

PV opbrengst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:59:
Is de server down? Progress bar bij 'starting the sim' stopt bij 20%. Heb al opnieuw opgestart.
Nee hoor doet het gewoon.
Zo... dat was een terminale klapper tussen t1 en t2 in de hoofd race. Jammer. :'(

[ Voor 15% gewijzigd door JoepW op 01-07-2019 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jammer Joep. Moeilijk circuit om in te halen met zo'n kort recht stuk.
Dat was m'n redding want Arjan en Nick hadden last van verkeer en Martijn ging ineens wijd voor de brug en kuste (net?) de banden bij terugkeer. Lukte me aardig om strakke rondes te rijden op het eind; en kon Arjan nét voorblijven daardoor.

Ronde 4 stond er ook een auto fraai midden op de brug op een blind spot geparkeerd. Dat ging maar nét goed!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik was weer de Kubica van het veld, maar het was weer leuk.
Hier heb ik de rest van de week wat aan in de league. Zodadelijk de replay bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Neuh heb niets geraakt, was zwaar gefrustreerd dat het allemaal weer net niet op zijn plek viel. Eerste race was voor mij natuurlijk al over in T1. Kan gebeuren, maar kon daardoor geen moment aanhaken bij in ieder geval bij Nick en Tuan en misschien zelfs Arjan. Tweede race was ik rap het veld door tot ik de melding kreeg: you’ve got 5 laps of fuel. Vergeten wat brandstof erbij te gooien, toen heb ik hem maar geparkeerd en ben er uit gegaan. Jij gewonnen @Luckeh ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Justin2000 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:39:
Net mijn 2e race op lime rock ook gewonnen, het was een erg mooie gevecht om P1.
We ging er in ronde 17 er nog bijna met z'n 2en vanaf, hij tikte mij in bocht 1 rechtsachter aan.
Ik had inc 2 en mijn concurrent die 2e werd 1 klopt dit ?

[Afbeelding]
Ik heb even naar de resultaten gekeken. Als je op "Laps" klikt, kan je al je rondetijden zien. Daarnaast zie je ook waar je incs hebt gehaald (off-track, car-contact, etc.).

Zo te zien was jullie contact een 0x, want de ander kreeg een off-track (1x). Jij krijgt dan ook een inc (0x -> 1x), omdat het heel kort na het initiële incident is gebeurd. iRacing ziet dit dan als een geheel.Omdat je eerder in de race een off-track had gehaald, kreeg je nu je tweede inc.

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgeled. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:36

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gister, maar merk wel dat een sabatical van 4 jaar niet goed is voor de snelheid :) Grote moeite om een beetje aan te haken in het middenveld. Uiteindelijk wel leuk kunnen rijden, maar na een spin 10 minuten voor het einde van R2 maar gestopt. Ik reed toch al in niemandsland, en begon aardig warm te worden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
Telt hij je je beste resultaat in de week voor het kampioenschap? (Mx cup)

PV opbrengst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Justin2000 schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 10:10:
Telt hij je je beste resultaat in de week voor het kampioenschap? (Mx cup)
Nee niet precies, ze tellen de beste 25% van je races gemiddeld. Oftewel als je 1 tot 4 races doet telt alleen je beste race. Als je 5 tot 8 races doet telt het gemiddelde van je beste 2 races. Als je 9 tot 12 races doet het gemiddelde van je beste 3, etc.

Je kan dus "gratis" 4 pogingen doen en dan telt je beste. Als je een 5e race doet heb je kans dat je punten omlaag gaan als die 5e race heel laag scoort.

Overigens is dit allemaal te vinden in de Sporting Code (te vinden via Help - Sporting Code), die zou iedereen even moeten lezen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
ik was in slaap gevallen op de bank :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:41:
ik was in slaap gevallen op de bank :(
Och, ik dacht nog even om je te appen waar je bleef. Had ik dat nu maar gedaan :s

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 13:48:
[...]

Och, ik dacht nog even om je te appen waar je bleef. Had ik dat nu maar gedaan :s
Had het maar gedaaan hahaha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don2one
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-12-2024
Sorry Lucas en de rest! Ik was degene die op de brug stond. Gelukkig dat niemand eruit was gecrashed vanwege mijn uitje! Jammer dat ik de 2de miste race vanwege een telefoontje.

iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35
Volgende week maandag ben ik er ook bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nevik88 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:05:
Ben je dan al lid van de League?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevik88
JoepW schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:26:
[...]

Ben je dan al lid van de League?
Ik heb een request gedaan. Moet ik me nog aanmelding op de eigen GOT pagina?. Ik heb me ook aangemeld op GOT Racing :)

[ Voor 59% gewijzigd door Nevik88 op 03-07-2019 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ewold
Nevik88 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 07:05:
ik ga ook proberen mee te doen, momenteel nog in de ombouw van de rig, mijn scherm had dus volgens de specs een vesa aansluiting, niet echt gaan kijken. Blijkt nu dat MSI voor bepaalde schermen met adapters werkt die optioneel besteld moeten worden. Ging gisteren al geleverd worden met UPS, hopelijk vandaag al is de tracking van out for delivery al terug naar arrival scan at warehouse gegaan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fdQqAJ8.jpg

Work in progress dus, bureautje ervoor moet nog weg en alles wat opgeschoven worden / netjes gekableerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
ewold schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:05:
[...]

ik ga ook proberen mee te doen, momenteel nog in de ombouw van de rig, mijn scherm had dus volgens de specs een vesa aansluiting, niet echt gaan kijken. Blijkt nu dat MSI voor bepaalde schermen met adapters werkt die optioneel besteld moeten worden. Ging gisteren al geleverd worden met UPS, hopelijk vandaag al is de tracking van out for delivery al terug naar arrival scan at warehouse gegaan...

[Afbeelding]

Work in progress dus, bureautje ervoor moet nog weg en alles wat opgeschoven worden / netjes gekableerd worden.
Mooie rig zeg! _/-\o_ . Ik zit nog op een playseat challenge en heb een oog op de simetik k2. Maar ik twijfel nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
Nevik88 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Mooie rig zeg! _/-\o_ . Ik zit nog op een playseat challenge en heb een oog op de simetik k2. Maar ik twijfel nog...
Ik had ook de playseat ( moet hem nog in op marktplaats gooein ) maar het paaltje middenin stoorde mij, alsook de toch nog redelijke flex die eropt zit, zelfs met de fanatec V2 base. Mits ik in de toekomst naar een DD1/2 zou gaan heb ik ervoor gekozen eerst de rig aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Ik heb net zelf de playseat weg gedaan en TR1 van sim lab gekocht. Ik zou echt voor sim-lab gaan. de GT1 Evo is prima voor DDwheel(toekomst misschien?) en je kunt er uiteindelijk meer mee. Nederlands bedrijf, makkelijk te bereiken, erg behulpzaam. Ik heb de TR1 genomen omdat ie iets smaller is en precies past waar ik em hebben wil.
ewold schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:20:
[...]

Ik had ook de playseat ( moet hem nog in op marktplaats gooein ) maar het paaltje middenin stoorde mij, alsook de toch nog redelijke flex die eropt zit, zelfs met de fanatec V2 base. Mits ik in de toekomst naar een DD1/2 zou gaan heb ik ervoor gekozen eerst de rig aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Op aanraden van Joep doe ik hier eventjes een oproep.

Gezocht: rijders om de 24u van Spa 20juli te rijden. We zijn met 2 belgen en zoeken dus nog rijders of willen gastrijder zijn bij een ander team.

Probleem: ik heb dat weekend wel de late dus nacht stints is de enige optie voor mij.

Wil toch graag weer deel uitmaken van dit endurance event. Thx!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Scifo83 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 06:25:

Gezocht: rijders om de 24u van Spa 20juli te rijden. We zijn met 2 belgen en zoeken dus nog rijders of willen gastrijder zijn bij een ander team.

Probleem: ik heb dat weekend wel de late dus nacht stints is de enige optie voor mij.

@Luckeh en ik zitten te kijken of we ook mee kunnen doen. Misschien dat @johnnyverhoeff ook zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
Scifo83 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 06:25:

Ik heb die zondag een triatlon , dus enkel zaterdag een paar uren tijd, ben zelf ook niet de snelste rijder. Misschien ook even aangeven welke wagen / klasse jullie willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Ik zou ook wel graag meedoen aan de 24u van Spa, maar ik ben op dit moment echt totaal nog niet snel genoeg. Als iemand mij een beetje op weg zou kunnen helpen in de Porsche 911 RSR dan valt daar mogelijk nog wel iets aan te doen voor 20 juli;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
Jacco_vdP schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:29:
Ik zou ook wel graag meedoen aan de 24u van Spa, maar ik ben op dit moment echt totaal nog niet snel genoeg. Als iemand mij een beetje op weg zou kunnen helpen in de Porsche 911 RSR dan valt daar mogelijk nog wel iets aan te doen voor 20 juli;)
Zelfde probleem hier, rijdt ook met de Porsche 911 RSR meestal.
Momenteel zit de rondetijd maar rond de 2:16 - 2:17 terwijl de toptijden rond de 2:12 - 2:13 draaien. 4-5 seconden per rondje loopt aardig op.
Pagina: 1 ... 187 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies