iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 186 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Pffff, net een skip race gedaan.. Stond 6e uiteindelijk in ronde 3, 2 man in gehaald. Hele race 4e gereden tot 200 meter voor de finish.. Crashed m'n game naar de desktop. Heb even m'n woordenschat qua scheldwoorden vergoot.. Gekloot 😥

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dynazap schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:00:
Pffff, net een skip race gedaan.. Stond 6e uiteindelijk in ronde 3, 2 man in gehaald. Hele race 4e gereden tot 200 meter voor de finish.. Crashed m'n game naar de desktop. Heb even m'n woordenschat qua scheldwoorden vergoot.. Gekloot 😥
Dat sucks!
En wel of geen error log in de iRacing dir?
En zo ja wel ff opsturen aan iRacing.
Zo nee, melden aan ze.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Geen geluk vandaag in de skip. Een spin door een millimeter gras te raken (auto meteen dwars als een gek, heel raar), nog gefinished op P9.

Race erna de hele race 3-wide zowat. Veel contact, allemaal vrij onschuldig maar ik zat aan het eind wel op 13/17... Tot de laatste keer op de straight, ik haal de P2 in voor de leiding over te nemen, en de P3 achter ons denkt ons wel even allebei te kunnen inhalen... Hij haalt natuurlijk de bocht niet en knalt tegen mij na de apex waardoor ik teveel incs heb en weer laatste ben :(

Ze hebben allemaal hoge iRating in die top split maar er zijn er altijd een aantal bij die gewoon totaal niet kunnen racen. Beetje jammer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:41
NickThissen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:05:
Ze hebben allemaal hoge iRating in die top split maar er zijn er altijd een aantal bij die gewoon totaal niet kunnen racen. Beetje jammer...
Ja klopt, ik ben al een flink aantal mensen gekomen die voor de tactiek gaan dat als ik niet lift dat we dan beide crashen. Gewoon intimidatie, maar op een gegeven moment ga je namen herkennen.

Het zijn natuurlijk sprint races van 14 ronden en je hebt dus weinig ronden om naar voren te komen maar dat betekend ook met een spin dat je wel kan vergeten om nog goed te finishen.

+190 iR tot nog toe, nog 310 te gaan voor het doel van dit seizoen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
NickThissen schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:05:
Geen geluk vandaag in de skip. Een spin door een millimeter gras te raken (auto meteen dwars als een gek, heel raar), nog gefinished op P9.

Race erna de hele race 3-wide zowat. Veel contact, allemaal vrij onschuldig maar ik zat aan het eind wel op 13/17... Tot de laatste keer op de straight, ik haal de P2 in voor de leiding over te nemen, en de P3 achter ons denkt ons wel even allebei te kunnen inhalen... Hij haalt natuurlijk de bocht niet en knalt tegen mij na de apex waardoor ik teveel incs heb en weer laatste ben :(

Dat hebben we in de resultaten gezien Nick. @Luckeh en ik zaten in split 2 en dat was prima racen. De race een uur later zat ik in Top split met dezelfde lui die jij hebt gehad. Die zwieren de baan over, ketsen elkaar gewoon van de baan af en diven hem in elk gat wat er niet is. 2x stuurde ze hem er gewoon bij mij in, terwijl ik gewoon volledig naast hun zat. Was blij dat ik nog P10 ben geworden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Toch nog een leuke update na m'n eerdere desktop crash 😂. Eerste win met de skippy in the pocket 😁🎉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

JoepW schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 23:04:
[...]

Dat sucks!
En wel of geen error log in de iRacing dir?
En zo ja wel ff opsturen aan iRacing.
Zo nee, melden aan ze.
Helaas geen melding. Heb m'n pc specs etc. Naar ze gemaild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb gelukkig nog geen crashes gehad na de patch. Daarvoor bijna iedere sessie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-10 22:25
Voor mij helaas ook weinig geluk in de Skip deze week. Volgens mij is Okayama altijd wel een beetje een shitshow als ik mij niet vergis. 3 races gedaan deze week waarvan ik in alle drie de races van achteren aan gereden ben. Eerste twee races vanwege koude banden (sorry wasn’t intentional bla-bla-bla) en de laatste race de hele race in gevecht voor P3. Daar begon het probleem al want die was echt een stukje langzamer dan ik was maar hij haalde me iedere keer op het rechte stuk weer in. Laatste ronde in T1 vergeet degene achter me te remmen ofzo. Hele auto aan puin, hij kan natuurlijk vierde worden en ik wordt 12e... super super super frustrerend

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
Balen Martijn!

Haha gisteren wat meegemaakt.
Ik denk: leuk, ik doe een race in de iLMS GTE.
2700 SOF ofzo maar ik was #1 in de sessie.
Kom je dus in een sessie met vrij slechte LMP1 rijders, omdat de LMP1 lang niet zo populair is als de GTE.
An sich was ik wel leuk aan het rijden, constant in een groepje van 3 aan het vechten voor P2, word ik door de P14 van de LMP1 op Kemmel straight (ja echt) van de baan gereden.
Die verwachtte ik even niet haha.

Wel verder gereden, auto was gelukkig goed, had wat incjes van off-tracks en die beuk (Spa).
Later nog eens door een P1 aangereden toen ik voor P10 ofzo was aan het vechten wat resulteerde in een DQ.

Ik ben niet echt boos omdat ik er eigenlijk niet veel aan kon doen, als het mijn eigen fout was geweest had ik het erger gevonden, maar de driving standards waren wel erg slecht in die sessie gisteravond.

Ik denk dat ik gewoon weer terug ga rijden in de porsche cup car, snelheidsverschil met de LMP1 is toch wel erg hoog.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Okyama is gratis track, dus altijd veel lui die normaal geen skip rijden. Ik zit nog 2 tienden van Johnny en dat doet pijn.. maar komt wel weer. Nieuwe auto is echt wel raar qua remmen en moeilijk om consistent te zijn nog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Gisteravond nog een race gedaan om het af te leren. Daar P2 gepakt na een hard gevecht waar we weer contact hadden tegen het eind van de race. Vond weer dat het echt niet mijn schuld was, ik zat aan de buitenkant van de hairpin en op de exit laat degene aan de binnenkant zijn auto helemaal naar de buitenkant uitlopen (meer dan halverwege de baan). Met mijn 1 scherm zie ik net zijn voorband verschijnen en op dat moment tik ik tegen zijn achterband aan en is zijn ophanging krom. Ja, ik zit er "achter" (op instuur punt zat ik er voor maar door zijn binnenlijn was hij sneller) maar wat kan ik daar nou aan doen? Hij heeft alle ruimte aan de binnenkant en pakt naar mijn mening teveel ruimte aan de buitenkant waar ik nog zit.

Vond het verder prima, P2 was wel lekker maar wel jammer dat het elke race weer raak is. Met de draft in de skip kom je niet van elkaar weg en zit je elke ronde side by side. Logisch dat het dan vaker mis gaat maar het is wel frustrerend racen zo want heb nog geen race zonder contact gehad. Vooral tegen het eind van de race gaan mensen wat meer risico nemen (ik zelf ook natuurlijk) en minder ruimte geven en dan gaat het steeds weer mis. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, hard racen is leuk maar het kan ook gewoon goed gaan... Ik denk dat iedereen denkt te kunnen winnen (ik zelf ook natuurlijk aangezien ik op P1 start en de hele race in de topgroep zit) en dan wordt er tegen het eind steeds teveel risico genomen.

Was van plan het hele seizoen Skip te gaan doen maar als het zo doorgaat moet ik nog even zien of dat wel zo leuk is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
NickThissen schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:47:
Hij heeft alle ruimte aan de binnenkant en pakt naar mijn mening teveel ruimte aan de buitenkant waar ik nog zit.
Was het toevallig (ik spiek even in de resultaten) die Derek Issa? Daar heb ik ook al eerder mot mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 20:01
Ik heb deze week drie keer skip op Okoyama gereden: 2x 1e zonder incidenten en de derde wedstrijd als eerste gestart, vervolgens een klein foutje en naar de 4e positie gegaan. Daarna begint midden in het gevecht voor P1 mijn dochter te huilen en moest ik de auto aan de kant zetten om haar van bedje te halen.
Wel leuke, cleane races gehad rond 1100-1300 IR. Vooraan starten scheelt veel, dan is iedereen toch wat voorzichtiger dan wanneer het om P10 gaat.

Voor deze week Atalanta gekocht. Ik rij nu 1:41, maar ken de baan niet. Eens zien of we dat vanavond kunnen verbeteren in practice en of ik constant kan rijden. Mocht mij dat lukken en ik krijg babyverlof van m'n vriendin dan doe ik vanavond weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Alexji schreef op maandag 17 juni 2019 @ 12:51:
[...]

Was het toevallig (ik spiek even in de resultaten) die Derek Issa? Daar heb ik ook al eerder mot mee gehad.
Ja. Verder geen probleem mee gehad behalve dit incident dan. Zoals ik al zei het komt gewoon door hard vechten aan het eind omdat iedereen kan en wil winnen, maar het is wel echt elke race.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Sinds vrijdag begonnen aan mijn iRacing avontuur. Hiervoor alleen Assetto Corsa en Dirt Rally gespeeld. Ik moet zeggen dat de feedback van de Mazda MX5 heel goed aanvoelt. Ik ben benieuwd hoe de GT3's rijden aangezien ik daar de meeste ervaring mee heb. Maargoed, costwise rijd ik eerst alle content die wordt aangeboden bij het maandellijkse abo. Daarna ga ik geld investeren zodat ik de GT3 wedstrijden kan meerijden.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze sim.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Techno Overlord schreef op maandag 17 juni 2019 @ 13:13:
Sinds vrijdag begonnen aan mijn iRacing avontuur. Hiervoor alleen Assetto Corsa en Dirt Rally gespeeld. Ik moet zeggen dat de feedback van de Mazda MX5 heel goed aanvoelt. Ik ben benieuwd hoe de GT3's rijden aangezien ik daar de meeste ervaring mee heb. Maargoed, costwise rijd ik eerst alle content die wordt aangeboden bij het maandellijkse abo. Daarna ga ik geld investeren zodat ik de GT3 wedstrijden kan meerijden.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden met deze sim.
welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[b]NickThissen in "iRacing 2016-2019"
[....]
Was van plan het hele seizoen Skip te gaan doen maar als het zo doorgaat moet ik nog even zien of dat wel zo leuk is...
Ik ga het gewoon proberen en gebruiken als leerschool, want aan mijn race craft kan nog wel wat verbeterd worden. Ik drukte gisteren per ongeluk iemand in de muur opkomen rechte stuk toen hij iets wijd ging en lifte.
Die zat tot twee sessies erna nog op me te mopperen :x

Overigens; @ZFLaSH en ik zagen Alexander Albon zaterdag avond ook in de Skippy rijden. Zat bij de race helaas in een andere split omdat zijn iRating is nog wat aan de lage kant is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:45
Luckeh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 14:22:
[...]

Ik ga het gewoon proberen en gebruiken als leerschool, want aan mijn race craft kan nog wel wat verbeterd worden. Ik drukte gisteren per ongeluk iemand in de muur opkomen rechte stuk toen hij iets wijd ging en lifte.
Die zat tot twee sessies erna nog op me te mopperen :x

Overigens; @ZFLaSH en ik zagen Alexander Albon zaterdag avond ook in de Skippy rijden. Zat bij de race helaas in een andere split omdat zijn iRating is nog wat aan de lage kant is.
Zie dat hij gisteravond ook gereden heeft, 1 split lager dan ik. Gezien zijn progressie (10 starts, 6 wins is toch redelijk te noemen ;)) zal ik hem deze week misschien wel een keer tegenkomen. En over 2 weken niet meer :).

De tegenstanders bij de Skip zijn af en toe inderdaad vrij onberekenbaar. Maar wel beter dan bij de MX5. Het meest irriteer ik me nog aan dive-bombs (als je aan het eind van het rechte stuk nog 0,3s achterstand hebt is het vrij opportunistisch om in te halen), en figuren die als je side-by-side zit hem naar de buitenkant laten glijden (bewust) en je de keus laten tussen liften, het gras of een crash.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Pff albon, lando, in de skip beide pannenkoeken :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:09
OK, vandaag iRacing account aangemaakt en alles even uitproberen. Woehoe :)
Het runt prima op mijn laptop dus dat geeft ook weer de keus om een simrig af te stemmen op de PC in plaats van PS4. Op dit moment aan het spelen met een G29 en een wheel stand pro... kom je zeker vooruit mee, maar de plannen zijn al in opmaak om hier wat netters neer te zetten (vooral qua rig).

Nu maar eens stap voor stap in het iRacing komen. Als ik het goed begrepen heb is de Mazda Cup (voor road) het juiste begin om te werken aan je progressie voor je rookie license.

Wish me luck, alle tips zijn welkom uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
PaulBloem schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:53:
OK, vandaag iRacing account aangemaakt en alles even uitproberen. Woehoe :)
Het runt prima op mijn laptop dus dat geeft ook weer de keus om een simrig af te stemmen op de PC in plaats van PS4. Op dit moment aan het spelen met een G29 en een wheel stand pro... kom je zeker vooruit mee, maar de plannen zijn al in opmaak om hier wat netters neer te zetten (vooral qua rig).

Nu maar eens stap voor stap in het iRacing komen. Als ik het goed begrepen heb is de Mazda Cup (voor road) het juiste begin om te werken aan je progressie voor je rookie license.

Wish me luck, alle tips zijn welkom uiteraard :)
Ook jij welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexji
Zo, Okayama netjes afgesloten voor deze week:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WaA62Dr.png

Heb 't ook wel weer gezien daar. Op naar Atlanta!
en misschien wat minder off-trackjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Alexji schreef op maandag 17 juni 2019 @ 19:17:
small]en misschien wat minder off-trackjes[/small]
Over de off-trackjes.. Ik denk dat mijn race vanavond vooral bepaald worden hoe vaak het me lukt om de blinde apex in T3 op het juiste moment te raken.
Ben nog wat hoger in de Skippy gaan zitten om 'm sneller te kunnen zien, maar we stuur nog steeds op gevoel in. Soms lukt ie aardig; soms te vroeg of te laat. Zit je mis dan kost dat zomaar een halve seconde :/

Zit ook aardig te worstelen met opkomen achterste rechte stuk. Vol over binnenkant kerb of juist niet?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
Nou dat wordt nog even 1000 ronden oefenen. Wat is het zweten op Atalanta met de skip. Ik heb totaal nog geen vertrouwen om zo laat en hard en te remmen en vervolgens weer vol op't gas te gaan. Ook echt niet constant. Dan lijk ik een bocht door te hebben om vervolgens een ronde later weer 'm compleet te missen. Ach ja :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nou, een tweede en derde plek. Eerste race clean en in de laatste ronde kunnen profiteren van een contact up front. In de tweede race vlot op de 3e plek; maar laatste ronden waren gewoon ontzettend slordig, te veel fouten waardoor Marco en Arjan ook ineens weg waren. Laatste ronde was het ritme weg; gaf Joep de kans op de backstraight. Had een redelijke hairpin, maar Joep blockte mooi de binnenbocht. Ging daarna (te dicht) onder de achtervleugel van @JoepW over de finish en tikte 'm daar per abuis in het rond. Gelukkig na de finish, maar sorry Joep.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
1e heat begon fantastisch met een super leuk gevecht, alleen door een contact tussen Bas en mij 2 man meegenomen. Toen ik de replay bekeken had zag ik dat Bas er inderdaad weinig tot niets aan kon doen, dus exuses Bas voor de onterechte beschuldiging. Heat 2 leuk gevecht tussen Jan-Hein en mij, helaas kon ik in de laatste ronde niet genoeg draft pakken, dus van p14 naar p8 (nou ja, p7 omdat Marco vreemd genoeg is terug gezet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:30:
Nou, een tweede en derde plek. Eerste race clean en in de laatste ronde kunnen profiteren van een contact up front. In de tweede race vlot op de 3e plek; maar laatste ronden waren gewoon ontzettend slordig, te veel fouten waardoor Marco en Arjan ook ineens weg waren. Laatste ronde was het ritme weg; gaf Joep de kans op de backstraight. Had een redelijke hairpin, maar Joep blockte mooi de binnenbocht. Ging daarna (te dicht) onder de achtervleugel van @JoepW over de finish en tikte 'm daar per abuis in het rond. Gelukkig na de finish, maar sorry Joep.
No problem. Ik zat gewoon te w88 op de laatste ronde en dat contact ... kan gebeuren ;)

Welke tool raden jullie aan om packetloss te meten?

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 17-06-2019 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:42:
[...]

No problem. Ik zat gewoon te w88 op de laatste ronde en dat contact ... kan gebeuren ;)

Het beste is, als je router dat kan laten zien. En kun je het probleem isoleren tussen je lan / wan. Weet niet of het in jouw router zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

blergh... dat is het enige wat ik wil zeggen. Wat een BS...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Het is mij helaas niet gelukt om op tijd online te komen. Volgende week weer een kans!

Heb laatste tijd ook steeds vaker last van random crashes naar de desktop.. heb helaas nog geen reactie op m'n supportmail. Tot die tijd maar even geen serieuze races doen ;w

[ Voor 50% gewijzigd door Dynazap op 17-06-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dynazap schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:40:
Het is mij helaas niet gelukt om op tijd online te komen. Volgende week weer een kans!

Heb laatste tijd ook steeds vaker last van random crashes naar de desktop.. heb helaas nog geen reactie op m'n supportmail. Tot die tijd maar even geen serieuze races doen ;w
In de Skip? Vorige week donderdag is daar namelijk een patch voor gekomen. Heeft het bij mij en oa. Nick opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dynazap schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:40:

Er is een probleem met AMD drivers lijkt het. Is dat het misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:48
JoepW schreef op maandag 17 juni 2019 @ 22:42:
[...]
MTR in een Linux terminal :P Werkt helaas niet in de Windows 10 Ubuntu jetser, maar er is blijkbaar ook een Windows versie.

Was weer leuk gisteren met zoveel auto's dicht op elkaar! Tweede heat was voor mij dikke pret met een start achterin en een leuk gevecht met Michiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 07:36:
[...]

MTR in een Linux terminal :P Werkt helaas niet in de Windows 10 Ubuntu jetser, maar er is blijkbaar ook een Windows versie.

Was weer leuk gisteren met zoveel auto's dicht op elkaar! Tweede heat was voor mij dikke pret met een start achterin en een leuk gevecht met Michiel :)
Ga ik eens bekijken.
Zou er btw een oorzaak te vinden zijn in alle “side” software die ik heb draaien?
Jrt, sim commander, trading paints, crewchief, fanaleds, firefox, obs, teamspeak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
derx666 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 23:09:
blergh... dat is het enige wat ik wil zeggen. Wat een BS...
Beetje jammer dat het zo eindigd. Had de replay van ons nog wel even terug gekeken, maar volgens mij was daar niet zoveel aan de hand, ik kneep hem naar links toen die bocht eraan kwam, maar op mijn replay net voordat jij ook naar links stuurde. Het idee was ook om sowieso de binnenkant te coveren.

Volgens mij pak je daarna een slowdown die je niet hebt ingelost? Of heb je hem uberhaupt niet gehad? Want das wel raar. De keer dat ik daar een slowdown kreeg, was hij er echt instant.

Anyway, leuke race gehad! Je zit er goed bij man!
JoepW schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:52:
[...]

Ga ik eens bekijken.
Zou er btw een oorzaak te vinden zijn in alle “side” software die ik heb draaien?
Jrt, sim commander, trading paints, crewchief, fanaleds, firefox, obs, teamspeak ;)
Ik heb een aantal van die dingen ook draaien: jrt, trading paints, fanaleds, chrome, teamspeak, z1, ispeed, soundshift.. Dus zou toch niet echt mogen?

[ Voor 24% gewijzigd door Scr33x0r op 18-06-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:04:
....[...]Ik heb een aantal van die dingen ook draaien: jrt, trading paints, fanaleds, chrome, teamspeak, z1, ispeed, soundshift.. Dus zou toch niet echt mogen?
Lijkt mij idd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:42

Arfman

Drome!

Scr33x0r schreef op maandag 17 juni 2019 @ 15:53:
Pff albon, lando, in de skip beide pannenkoeken :P
Anders stel je voor om een keer in het echie te ruilen van auto :P Leer jij ze hoe je de Skip moet rijden, en leren zij jou in een F1 auto rijden :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Net een skip server gejoined en MRT gedraaid. 0 NULL packetloss....
Wel vanochtend de router en glasvezel aansluiting zooi gereset.

[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 18-06-2019 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Arfman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Anders stel je voor om een keer in het echie te ruilen van auto :P Leer jij ze hoe je de Skip moet rijden, en leren zij jou in een F1 auto rijden :D
Of ze vaseline mee willen nemen zodat ik erin pas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb QoS prio ingesteld voor mijn racerig. Volgende race eens zien of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-10 20:16

derx666

mecker ende blaet

Scr33x0r schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:04:
[...]

Beetje jammer dat het zo eindigd. Had de replay van ons nog wel even terug gekeken, maar volgens mij was daar niet zoveel aan de hand, ik kneep hem naar links toen die bocht eraan kwam, maar op mijn replay net voordat jij ook naar links stuurde. Het idee was ook om sowieso de binnenkant te coveren.

Volgens mij pak je daarna een slowdown die je niet hebt ingelost? Of heb je hem uberhaupt niet gehad? Want das wel raar. De keer dat ik daar een slowdown kreeg, was hij er echt instant.

Anyway, leuke race gehad! Je zit er goed bij man!

[...]

Ik heb een aantal van die dingen ook draaien: jrt, trading paints, fanaleds, chrome, teamspeak, z1, ispeed, soundshift.. Dus zou toch niet echt mogen?
Zeker jammer... Mijn opmerking was ook niet bedoeld voor jouw actie, ik zou hetzelfde gedaan hebben :)

Ik kreeg inderdaad een slowdown in de laatste chicane, maar ging ervan uit dat ze dan die tijd gewoon erbij op zouden tellen ofzo, geen straf van 47 seconden.... Dat gaat echt helemaal nergens over. Eer dat ik in de gaten heb dat ik een slowdown heb zit ik al onder de brug. Dan moet je al stil gaan staan om in te lossen ofzo. Ik vind het compleet belachelijk.

Scheelt dat ik komende 2 of 3 weken niet meedoe vanwege vakantie.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
JoepW schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:52:
[...]

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Het zat waarschijnlijk in een hiccup bij je provider, je router of ergens anders in het traject naar de iracing server gisteren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk. Het zat waarschijnlijk in een hiccup bij je provider, je router of ergens anders in het traject naar de iracing server gisteren lijkt mij.
Tja maar vorige week was het ook al zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Anders een tijdje pingplotter laten draaien naar wat iRacing servers? Er is ergens een lijstje met alle servers die iRacing gebruikt maar die heb ik zo niet voorhanden helaas ..

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:54:
Anders een tijdje pingplotter laten draaien naar wat iRacing servers? Er is ergens een lijstje met alle servers die iRacing gebruikt maar die heb ik zo niet voorhanden helaas ..
Ik wel. Al gedaan. Super verbindingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
Met jouw systeem lijkt het mij onwaarschijnlijk dat al die tools al je cpu cycles opvreten, dat zou je ook duidelijk moeten merken tijdens het rijden lijkt mij.

Wie weet heeft de reset van je router/modem het opgelost, ik zou tijdens het rijden inderdaad mtr of andere ping plotter een tijdje openhouden en kijken of je daarmee een oorzaak kan spotten als het weer optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:29:
[...]

Zeker jammer... Mijn opmerking was ook niet bedoeld voor jouw actie, ik zou hetzelfde gedaan hebben :)

Ik kreeg inderdaad een slowdown in de laatste chicane, maar ging ervan uit dat ze dan die tijd gewoon erbij op zouden tellen ofzo, geen straf van 47 seconden.... Dat gaat echt helemaal nergens over. Eer dat ik in de gaten heb dat ik een slowdown heb zit ik al onder de brug. Dan moet je al stil gaan staan om in te lossen ofzo. Ik vind het compleet belachelijk.

Scheelt dat ik komende 2 of 3 weken niet meedoe vanwege vakantie.
Jammer ja, maar het is toch altijd zo geweest dat je een flinke straf krijgt als je met een black flag finisht. Ik dacht eigenlijk altijd dat je als laatste in jouw ronde gezet werd maar dat lijkt ook niet te kloppen want ik en aantal mensen achter mij zijn nog achter je in de standings.

Eigenlijk zou hij de tijd van je penalty er gewoon bij moeten tellen inderdaad ipv een ronde, heb dat al eens aangekaart maar nooit reactie op gehad.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jan Hein schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:03:
Met jouw systeem lijkt het mij onwaarschijnlijk dat al die tools al je cpu cycles opvreten, dat zou je ook duidelijk moeten merken tijdens het rijden lijkt mij.

Wie weet heeft de reset van je router/modem het opgelost, ik zou tijdens het rijden inderdaad mtr of andere ping plotter een tijdje openhouden en kijken of je daarmee een oorzaak kan spotten als het weer optreedt.
Ga ik doen. (y)
Even wat korte shots vanuit de heats gisteren.

@TonCoronel Ik moet volgens mij mezelf de schuld geven dat ik ook iets te wijd ging. Maar op mijn replay raken we elkaar niet. Dan zeg ik nu maar Sorry :Y
@Luckeh Jammer van de finish, was een leuk gevecht :+
@derx666 Ik denk toch echt dat je (misschien niet zichtbaar) een BF hebt gekregen van het afsnijden van de chicane. Jammer hoor van een mooie race van jullie.
Wel een veel te zware penalty voor niks geen winst. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
JoepW schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:56:
[...]

Ik wel. Al gedaan. Super verbindingen..
Heb ooit een keer problemen gehad met een brakke netwerkkabel. Die deed het 95% van de tijd zonder problemen (en dus ook altijd als ik hem testte), maar af en toe dus niet.

Met 'normaal' internetten (of zelfs streamen) merkte je niks, alleen met iRacing knipperde het hele veld af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Heb ooit een keer problemen gehad met een brakke netwerkkabel. Die deed het 95% van de tijd zonder problemen (en dus ook altijd als ik hem testte), maar af en toe dus niet.

Met 'normaal' internetten (of zelfs streamen) merkte je niks, alleen met iRacing knipperde het hele veld af en toe.
Ik zag iedereen gewoon. Niemand knipperde bij mij en ook was mijn kwaliteit en ping in iracing niet rood of zo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7fwoeX9.jpg

iRacing is vorige week gestart met hun eigen podcast. Deze is nu ook beschikbaar op:
iTunes/Apple Podcasts
Spotify

[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 18-06-2019 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

@NickThissen Enig nieuws over een eventuele wederopstanding van Setup Sync? Is er wellicht iets waarmee we kunnen helpen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:11
JoepW schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:16:
[...]
@TonCoronel Ik moet volgens mij mezelf de schuld geven dat ik ook iets te wijd ging. Maar op mijn replay
Ook jij hoeft geen sorry te zeggen hoor, het was een combinatie van factoren. Ik zat aan de buitenkant, mijn spotter zegt halverwege de bocht 'All clear' en ineens bij het uitkomen dat er iemand rechts naast me zit. Ik wilde jou niet raken en liet hem daarom naar buiten lopen en raak daardoor het gras en spin. Daar kon jij niks aan doen en is het mogelijk zelfs een ghost contact waardoor jij spint. Wel vreemd dat jij anders op dat punt zou spinnen als je gewoon op het asfalt rijdt bij het uitkomen van de bocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 15:41:
@NickThissen Enig nieuws over een eventuele wederopstanding van Setup Sync? Is er wellicht iets waarmee we kunnen helpen?
Weinig nieuws. Op een of andere manier wordt er teveel geheugen gebruikt en crasht de boel steeds binnen een paar uur. Heb moeite met debugging en kan dus niet echt vinden waar het zit (en ook te weinig tijd).

Als iemand ervaring heeft met de volgende en tijd heeft om te helpen dan graag :) En dan vooral in de context van memory usage, benchmarking / profiling, etc...
- WCF service (C#)
- WCF client
- MySQL icm Entity Framework

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Damn, die Nummer 1. Haha. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die op rd Atlanta de verkeerde pits in is ook leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Beste GoTérs.

A.s. zondag willen @ZFLaSH en ikzelf mee aan de 6 uur van Watkins Glenn in de Porsche 911 RSR. Heeft iemand interesse om mee toe doen zodat we als team van 3 ons gaan inschrijven?
De stints zijn ongeveer een uur, dus de effectieve rijtijd p.p. komt dan op ongeveer 2 uur uit.
We doen mee het slot van zondag 16:00 - 22:00.

De race is een mixed class. Met C7 prototype, GTE (waaronder de Porsche 911 RSR) en de GT3 klasse.

Event Details.

Interesse? Stuur @ZFLaSH of mij een pm.

edit: We zijn voorzien! @johnnyverhoeff

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 20-06-2019 18:14 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Het gaat om zondag middag van 16:00 - 22:00 denk ik dan?
Ik zou opzich wel kunnen :)

Oeps, misschien toch niet... :(

[ Voor 19% gewijzigd door NickThissen op 19-06-2019 15:30 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Vraagje, mijn iracing account slaapt nu al ongeveer 10 jaar maar ik lees veel over mensen die erg te spreken zijn over het nieuwe bandenmodel wat als eerste op de Skip is gezet, is er een beeld van wanneer dit ook over de andere wagens zal worden uitgerold? Ik denk dat dat een leuk moment is om dat account weer eens te renewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:42

Phydomir

Dennis

Dit is nu het tweede seizoen dat de Skip als een soort beta gebruikt wordt. Het zal dus minsten nog één seizoen (3 maanden) duren voordat het zal worden uitgerold op een andere auto en dan is nog steeds de vraag op welke.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3m3d7
  • Laatst online: 04-10 14:49
Thanks @Phydomir ik hou het wel gewoon een beetje in de gaten dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
R3m3d7 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:02:
Vraagje, mijn iracing account slaapt nu al ongeveer 10 jaar maar ik lees veel over mensen die erg te spreken zijn over het nieuwe bandenmodel wat als eerste op de Skip is gezet, is er een beeld van wanneer dit ook over de andere wagens zal worden uitgerold? Ik denk dat dat een leuk moment is om dat account weer eens te renewen.
Phydomir schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 21:06:
Dit is nu het tweede seizoen dat de Skip als een soort beta gebruikt wordt. Het zal dus minsten nog één seizoen (3 maanden) duren voordat het zal worden uitgerold op een andere auto en dan is nog steeds de vraag op welke.
Uit zeer betrouwbare geruchten bron heb ik vernomen dat de F3 ook in beeld is en de eerste tests leuk waren. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Ik heb sinds kort JRT draaien, klein scherm (HDMI-dvi) en nog een scherm (VGA-dvi)
Aangezien het een oud scherm is had ik alleen een VGA aansluiting, en alleen nog een dvi poort over op het moederbord.
System specs:
i5-4460
gtx1050 2gb
8gb ram.

Nu merk ik af en toe dat m'n fps zakt van 84 naar +/- 48.
Ben aan het kijken om hier wat aan te doen. Zelf dacht ik om naar 16gb ram te gaan.
Dit aangezien wanneer ik de GPU vervang ik waarschijnlijk een andere case nodig heb en een andere voeding.
Wat denken jullie zou 16gb iets verbeteren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MartijnV03 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 22:22:
Ik heb sinds kort JRT draaien, klein scherm (HDMI-dvi) en nog een scherm (VGA-dvi)
Aangezien het een oud scherm is had ik alleen een VGA aansluiting, en alleen nog een dvi poort over op het moederbord.
System specs:
i5-4460
gtx1050 2gb
8gb ram.

Nu merk ik af en toe dat m'n fps zakt van 84 naar +/- 48.
Ben aan het kijken om hier wat aan te doen. Zelf dacht ik om naar 16gb ram te gaan.
Dit aangezien wanneer ik de GPU vervang ik waarschijnlijk een andere case nodig heb en een andere voeding.
Wat denken jullie zou 16gb iets verbeteren?
En als je JRT uitzet (en ook de 2 schermpjes) dan gebeurt dat niet?
JRT is wel een mem-vreter en 16 gb leek mij sowieso wel het minimum, maar dat kan ik mis hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NickThissen
Beetje onverdiende win in de Skip maar I'll take it :)
Start op P3, en P2 maakt meteen in L1 een fout, en gaat meteen in de verdediging waardoor we beide de draft van P1 verliezen. Verdedigen was kansloos want ik was er alsnog voorbij. Halve ronde later komt hij in de knel met P4 en rij ik in een gat... P1 was echt veel sneller dus ik kon hem never bij halen, tot een backmarker spint en hij moet afremmen. Toen zat ik in de draft en rondje na rondje stuivertje wisselen op het rechte stuk. Beetje saai met z'n 2 want je kan niet verdedigen dus het was gewoon wachten tot de laatste ronde. Voorspelbaar hield hij in en bleef hij achter me. Toen als een gek gepusht met hoop om nog te kunnen verdedigen en het werkte nog ook, hij kwam me wel voorbij voor de chicane maar met laat remmen kwam ik er weer langs en gingen we naast elkaar de berg op. Helaas een 0x ghost contact waardoor zijn auto heel raar "springt" en ineens snelheid verliest. Toen was ik er dus langs, anders was het foto finish geweest (had hem alsnog gehad want ik had de snellere buitenlijn denk ik).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:05:
Start op P3, en P2 maakt meteen in L1 een fout, en gaat meteen in de verdediging waardoor we beide de draft van P1 verliezen. Verdedigen was kansloos want ik was er alsnog voorbij. Halve ronde later komt hij in de knel met P4 en rij ik in een gat... P1 was echt veel sneller dus ik kon hem never bij halen, tot een backmarker spint en hij moet afremmen. Toen zat ik in de draft en rondje na rondje stuivertje wisselen op het rechte stuk. Beetje saai met z'n 2 want je kan niet verdedigen dus het was gewoon wachten tot de laatste ronde. Voorspelbaar hield hij in en bleef hij achter me. Toen als een gek gepusht met hoop om nog te kunnen verdedigen en het werkte nog ook, hij kwam me wel voorbij voor de chicane maar met laat remmen kwam ik er weer langs en gingen we naast elkaar de berg op. Helaas een 0x ghost contact waardoor zijn auto heel raar "springt" en ineens snelheid verliest. Toen was ik er dus langs, anders was het foto finish geweest (had hem alsnog gehad want ik had de snellere buitenlijn denk ik).
Ik zat in dezelfde heat en had veel minder geluk. Had een slechte exit uit de chicane en er zat iemand aan de binnenkant. Ik ging te wijd in de laatste bocht en hup in het rondte. Dom dom. Neem nog iemand mee in mijn ellende ook.

Daarna helemaal achter aan gesloten en toch nog 5 man ingehaald op snelheid en spinners.
Dan wordt ik ineens expres geblocked door iemand die ik op een ronde zet. Die gast had ik de hele race nog niet gezien, maar hij moest mij hebben om de één of andere reden. Parkeert 'm zo obvious expres in de chicane ineens stil, dat ik er niet meer omheen kon. Twee rondes later wordt ik in T1 gewoon op het gras gedrukt door 'm, raak nét de muur niet maar wel wéér achter aan sluiten. En dat geintje herhaalde hij met een dummy move drie rondes later toen ik ze weer bij gehaald had. Helaas toen wel in de muur, met drie en een halve wiel de wedstrijd nog wel afgemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
NickThissen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 23:05:
Dat was een mooie overwinning inderdaad d:)b .

Heb jij nog last gehad van de Spanjaarden? Na een halve ronde reden ze allemaal achteraan (gespind, tegen elkaar op gereden), maar ze begonnen als achterblijver vrij irritant (beetje uitdagend) het gevecht weer aan te gaan.

Ging soms maar net goed met mij en mensen om me heen. Helaas voor @Luckeh ging het voor hem niet helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 09:57
Is er een wezenlijk verschil met Iracing en Assetto Corsa? Ik twijfel of ik Iracing erbij neem, wat zijn de verschillen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewold
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-12-2022
flugelisoke schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:47:
Is er een wezenlijk verschil met Iracing en Assetto Corsa? Ik twijfel of ik Iracing erbij neem, wat zijn de verschillen?
Ik heb beide en persoonlijk haal ik meer plezier en voldoening uit Iracing. Beide hebben hun pro's en cons. Vorige week nog wat rondgereden op ACC , je komt in een lobby voor multiplayer en kan vrij snel starten , bij iracing zijn het fixed tijdstippen dat races starten. Daarvoor kan je natuurlijk registeren en naar een practice sessie gaan.

In ACC werd ik een paar keer in een race gezet die al bezig was, waar ik eigenlijk niets meer kon doen dan de racers in de weg gaan rijden voor de laatste 10 minuten.
Beetje gek idee om mensen in een sessie te zetten van een race die al bezig is. Grafisch is ACC mss wat meer gepolished, qua realisme en racegevoel ligt bij mij Iracing voor op ACC.

Voorlopig is ACC redelijk bevolkt omdat het recent is maar ik vrees dat dit gaat minderen de komende maanden,
ik rijd in Iracing de road races vooral (Imsa, Ilms, GT3 ) en daar is toch voor de meeste races s'avonds rond de 100 personen geregistreerd.

Dit is natuurlijk mijn ervaring, ik had eerst iracing en heb ACC erbij gekocht. Mijn ervaring op ACC is beperkt tot een paar uurtjes voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Heb je in Iracing ook trackdays? Ik ben nog niet dusdanig goed om echt in races mee te rijden. Dat is wel een ding wat tof is in Assetto, dat je realistic Nordschleife trackdays hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ewold
flugelisoke schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:24:
Heb je in Iracing ook trackdays? Ik ben nog niet dusdanig goed om echt in races mee te rijden. Dat is wel een ding wat tof is in Assetto, dat je realistic Nordschleife trackdays hebt.
Voor zover ik weet zijn er niet echt trackdays, er is wel een specifieke race en practice sessies op de Nordschleiffe. Niets houd je echter tegen om op het forum een trackday voor te stellen en met wat mensen een sessie te hosten voor een paar uren die enkel practice tijd is. ( kost wel een paar euro als je een sessie wilt hosten )

Anderzijds ben je niet verplicht in races te rijden, je kan gewoon een practice sessie zoeken zonder mee te racen voor alle reeksen. Je ziet dan wel een hoop mensen leaven in de practice eens de race begint maar je kan gewoon verder blijven rijden tot de practice sessie voorbij is.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kabRf98.png

[ Voor 17% gewijzigd door ewold op 20-06-2019 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
Zelf gestart met iRacing vanwege de wat duidelijker online competitie.
AC en ACC is leuk voor een enkele race met bekenden of met een league.
Beide hebben sterke punten
flugelisoke schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 09:24:
Geloof mij, er zijn er veeeeeeel meer die slechter zijn dan jij.
Eerste paar races met ROAD of OVAL heb je echt het idee dat je op de kermis rijd.
Na een dag of wat kom je in de hogere klassen terecht en word het steeds wat relaxter.
Maar het blijft uitkijken voor een Peanut of Bubba J die iedereen er af crasht...
Gisteren de eerste IMSA race gereden op Watkins Glen d:)b
Niveau is zelfs in de lagere races erg goed doordat je eerst een bepaald niveau moet zien te halen.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
Ik zit ook nog steeds bij de tragere rijders maar probeer consistent zonder teveel fouten rondjes te maken. Uiteindelijk stijgt je safety rating en kan je in meer klasses rijden. Ik had vorige week ook schrik om ILMS met de GTE races te gaan rijden terwijl er LMPs en HPDs voorbij razen. In the end 12e geworden (van de ~35 GTEs), alleen al door veilig en consistent te rijden. Ik denk dat de meerderheid achter mij wel ergens eruit gegaan is en binnen moest voor repairs. In totaal een 4tal keer meegedaan met maar 1 keer zelf te crashen ( LMP er vanachter op gereden na de bocht en de betonmuur frontaal in )

Gewoon een race mee doen is niets mis mee, ook al ben je trager. Enkel uitkijken voor de eerste bochten meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
raymondw schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 11:31:
[...]
Zelf gestart met iRacing vanwege de wat duidelijker online competitie.
AC en ACC is leuk voor een enkele race met bekenden of met een league.
Beide hebben sterke punten

[...]

Eerste paar races met ROAD of OVAL heb je echt het idee dat je op de kermis rijd.
Na een dag of wat kom je in de hogere klassen terecht en word het steeds wat relaxter.
Maar het blijft uitkijken voor een Peanut of Bubba J die iedereen er af crasht...
Gisteren de eerste IMSA race gereden op Watkins Glen d:)b
Niveau is zelfs in de lagere races erg goed doordat je eerst een bepaald niveau moet zien te halen.
Hmmm, noice... very noice! Ga het binnenkort wel proberen hoor :) Oval lijkt me errug spannend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Buiten wat al genoemd is, betaal je voor iRacing wel een klap meer geld. Je betaalt een maandelijks bedrag en dan ook nog 12 dollar voor een bepaalde auto en 15 voor een bepaald circuit. AC heeft dit niet en biedt zelfs mods (weet niet of ACC dit ook al heeft) waarmee je gratis nieuwe circuits en auto's kunt laden. Daarbij is online play volledig gratis terwijl je bij iRacing moet betalen om een race te hosten. 50ct per uur.

Ondanks dat rijd ikzelf ook liever in iRacing vanwege de website met al zijn stats en dat ik toch meer feedback krijg onder het racen wat het voor mij een stuk realistischer laat aanvoelen.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:10
NickThissen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:45:
[...]

Weinig nieuws. Op een of andere manier wordt er teveel geheugen gebruikt en crasht de boel steeds binnen een paar uur. Heb moeite met debugging en kan dus niet echt vinden waar het zit (en ook te weinig tijd).

Als iemand ervaring heeft met de volgende en tijd heeft om te helpen dan graag :) En dan vooral in de context van memory usage, benchmarking / profiling, etc...
- WCF service (C#)
- WCF client
15 jaar ervaring genoeg? :P Ik wil best eens kijken hoor. Heb ik dan per se iracing nodig? Heb ik niet namelijk. M'n mail staat in m'n profiel geloof ik, DM is ook goed.

[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 20-06-2019 18:21 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook in een race gesprongen met de Skip. Precies 1 rondje oefening :X Dat is niet genoeg, in de 1e Q lap ging ik meteen rond in T1, best listig die Skip op koude banden :P

Als 15e gekwalificeerd en na lap 1 lag ik 5e door een aantal inhaalacties en wat spins. Opgeklommen naar P3 maar helaas tikte degene met wie ik in gevecht was me aan in T1. Einde race voor hem, ik kon door (karma? eindelijk?) Weer teruggevochten naar P5 en kreeg P4 in de schoot geworpen door een crash voor me. Uiteindelijk nog een fotofinish met P3 maar ik kwam net te kort.

Leuk karretje geworden, zeker als de banden op temperatuur zijn. Voorspelbaar en ook nog op te vangen, zou het dan toch nog wat worden met het bandenmodel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewold
NickThissen schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:45:
[...]

- WCF service (C#)
- WCF client
In deze enkel met MySQL , WCF niet echt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk leesvoer voor de nieuwe rijders onder ons.
quote: Kurt Van Wagenen
There are always a lot of posts from new racers in this forum asking how do you deal with working up from rookies, or out of D class, and so on. How do you deal with the idiots, or the ragers, or how do you contain your rage. There seems to be more of these the last couple weeks, I'm guessing as northern summer is freeing up time for some people.

A lot of times those posts are answered by 5 or 8 or 10 year veteran players with simple things like 'Drive better', or 'stop worrying about iRating' etc, and really these are valid responses, but aren't useful or relatable to a guy who has a grand total of a week in iRacing and maybe 10 starts. So since my memory is a little more recent, as I am just finishing my first year, I thought I'd talk a bit about things I have learned and and done, and maybe it'll help some new guys. You old salty dudes, probably don't need to read this.

[size=18]1) Have a thick skin.[/size]
Especially in Rookie classes, but true at all levels - There is always someone in your race who believes he is the second coming of <insert deceased champion driver name here>. It is especially bad in Rookie because everyone shows up thinking they are the only one who knows how racing is done. And this guy (or maybe he is you?) will scream obscenities at anyone who doesn't drive exactly as he does. Ignore these guys. They don't matter, and they will probably rage quit in two weeks anyhow. Just let it roll off you. Drive your car, drive clean, and don't get sucked into their circus. Don't take the bait. Better to keep your mouth shut and let them assume you're an idiot than to open your mouth and prove them right.

[size=18]2) If you're going to talk, keep it friendly.[/size]
One thing you're not going to realize in your first few weeks is that a lot of the names you're racing against are going to be racing with you a year from now. Some of them are new, just like you, and others are very experienced and might be useful to be friends with. Don't burn bridges by spewing hateful words at people just because they accidentally tapped you out. It happens, its racing. Relax.

[size=18]3) Sometimes it really is your fault.[/size]
Admit when you screw up. Drop your pride, because the fact is you are not the second coming of <insert deceased champion driver name here>, you are in fact a guy at a computer driving a fake car on a cartoon racetrack. The only thing real is the people and the competition. And people (that means YOU) screw up. If you find yourself always blaming others, you will never improve, you will never seek out your weaknesses and fix them. It is a road-block to your success. Look for fault within yourself before you start pressing that talk button.

[size=18]4) iRacing is as expensive as you decide to make it.[/size]
Yeah, its a subscription service, but you knew that when you signed up, and yeah, the cars and tracks are expensive but you knew that when you signed up, and yeah, some of the hardware is expensive too, but you at least have some control over that. You can learn to be competitive on almost any hardware. So only spend what makes sense for you. You don't need every car and track, pick a couple series and race them, get only what you need for those. If you decide to change, then get the car you need for that. It doesn't need to cost you a mortgage payment to enjoy iRacing (but it can if you want).

[size=18]5) You can win races, but you can't win iRacing.[/size]
iRating is not a 'score', there is no point in chasing a high rating. What you need is a rating that sorts you into drivers you enjoy racing with. If you find your rating is low and you dislike your competitors, take a long hard look in the mirror, because they are you. Your rating is the same as theirs because you're driving like they drive. If you don't like it, then change how you drive. But if you insist on jamming your way into gaps that don't exist, you're going to be racing against guys who jam their way into gaps that don't exist (same guys from item 1 on this list, for what its worth). You don't need a 5000 iRating to have fun. Well, some people probably do, but they are also the same guys who know how to drive like someone with a 5000 iRating, again, go check with your mirror about it.

[size=18]6) Internet latency[/size]
Its not 'net code' its the speed of light. If you're racing a guy on another continent you are probably out of sync with each other by about a quarter of a second. A quarter of a second at 150mph(240kph) is 60 feet (20meter), if you are going into a breaking zone and you're 3 feet off the tail of that guy from another continent you will likely hit him when he breaks for entry. Net code tries to smooth that out by predicting these things, but you should have it in your mind at all times, especially if you, or the other driver clearly has a bad connection. Raging out about 'net code' usually just makes you look silly. The internet is a fickle beast. We all have the same handicap.

[size=18]7) Use Hosted Practice sessions[/size]
If you see a user hosted session for your series (or someone announces one on the board) do it! You will get more time to learn the personalities than you ever will if you only race in official sessions. You might find out that some of the people you were yelling at are actually pretty nice people dealing with all the same headaches as you are. Turns out some of the other drivers are good dudes (not all, some really are that idiot from the #1 point above). Also, be a capital fellow and host a practice session for your series from time to time. People usually really appreciate having a weekend practice for next weeks track!

[size=18]8 ) Relax and have fun[/size]
If you're angry, you're doing it wrong. If you're tense, you can't be fast. When you can run good laptimes and be as relaxed as you are when you drive to the store, thats when you've got your chosen car figured out. Drive slower to get faster! If you're holding on for dear life and sweating every corner, you're not learning, you're just reacting. Use practice time to drive at a comfortable pace to master a line, then start ticking it up a little at a time until you are where you need to be... But be there comfortably. It takes time. (TT sessions are helpful for this, and of course offline testing). I have noticed in my lap times, that my fastest laps are always the ones where I'm just enjoying the lap. When I feel like I'm trying, my times suffer. Your mileage may vary. But again, if you're not having fun, why are you here? Relax.

[size=18]9) Honor Blue Flags[/size]
When the leader is running up behind you, just let them by, its not a position car, you don't gain anything by holding them up, and someday that leader might be you, and you might need the favor back. It is very rare that you get a blue flag and you're actually faster than the leader. If that happens you'll clear the blue by running away from him, but be honest with yourself.. There is a reason you're getting lapped. Don't mess up everyone else's day.

[size=18]10) Use the report system as it is intended.[/size]
Everyone asks 'is this reportable?'... Everything is reportable, but not everything is enforceable. You could file a report against a guy for driving a blue car if you wanted to. You'd probably be the one that gets the heat for that report though.. Still, sure, you could report it if you're really dumb. That having been said, if someone deliberately wrecks you, makes excessive blocking moves, or is verbally abusive, report them. Nobody wants them around anyhow. But if someone rear-ends you because they misjudged a breaking zone, be realistic, thats racing, not wrecking, it happens. Use common sense. Most people aren't driving to deliberately ruin your race. But if someone is, report that guy.

I'm going to wrap it up here, There is of course LOTS more, and I'm sure people will add to this with their own thoughts, or tell me how wrong I am about something or whatever, that is fine... Just try to keep it in the spirit of helping out some new guys, rather than bashing anyone.

Take care.
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3653253.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 11:10

Tijn96

In speed we trust

ik ben nu druk bezig met testen van de 991 gt3 cup maar qua setup krijg ik nog niet echt gevonden wat ik wil. Heb tevens het idee/gevoel dat het niet te vergelijken is met in real life. ik vind de handling ook nog lastig overeenkomen.

Is er iemand die mij verder kan helpen zodat ik dadelijk iig lekker kan racen en er verder aan kan werken om te komen waar ik wil.

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Tijn96 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:22:
ik ben nu druk bezig met testen van de 991 gt3 cup maar qua setup krijg ik nog niet echt gevonden wat ik wil. Heb tevens het idee/gevoel dat het niet te vergelijken is met in real life. ik vind de handling ook nog lastig overeenkomen.

Is er iemand die mij verder kan helpen zodat ik dadelijk iig lekker kan racen en er verder aan kan werken om te komen waar ik wil.
wat is er precies niet te vergelijken met real life?
je weet dat de gt3 Porsche geen abs en traction control heeft?

en wat heb je precies aangepast qua setup? een aantal pagina's geleden is hier ook al is een discussie geweest over de porsche setup, dus misschien dit even terugzoeken voor de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:36:
[...]

en wat heb je precies aangepast qua setup? een aantal pagina's geleden is hier ook al is een discussie geweest over de porsche setup, dus misschien dit even terugzoeken voor de basis.
Iemand mag me corrigeren, maar de 911 gt3 cup is toch geen gt3 spec auto?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scr33x0r
Nee, is meer porsche super cup idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Daar weet ik alles van idd. maar ik vind de auto in het echt toch echt een stuk makkelijker rijden en qua rijstijl etc is t op een aantal punten een stuk lastiger in iracing voor mn gevoel 8)7

Tevens zal ik een stukje teruglezen. Kijken of ik het kan vinden. Thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door Tijn96 op 21-06-2019 13:12 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Tijn96 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:11:
[...]

Daar weet ik alles van idd. maar ik vind de auto in het echt toch echt een stuk makkelijker rijden en qua rijstijl etc is t op een aantal punten een stuk lastiger in iracing voor mn gevoel 8)7

Tevens zal ik een stukje teruglezen. Kijken of ik het kan vinden. Thanks!
ik kon er niet uit opmaken dat jij in de luxe was dat je in de echte porsche gt3 cup auto kon rijden
dus ging er eigenlijk vanuit dat je dit baseerde op normale weg auto's O-)

nu weet ik ook niet met wat voor spul je sim is uitgerust, maar de feedback in een echte auto is wel vele malen beter als wat je thuis kan simuleren natuurlijk en de porsche is wat dat betreft zeker niet de makkelijkste auto om onder de knie te krijgen. ik heb al een aantal keer vloekend in de muur gehangen omdat ik totaal niet voelde aankomen dat me achterkant de voorkant wou inhalen.
het beste werkt voor mij om met respect om te gaan met de porsche, je kan er veel minder mee gooien dan een normale gt3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:19:
[...]

ik kon er niet uit opmaken dat jij in de luxe was dat je in de echte porsche gt3 cup auto kon rijden
dus ging er eigenlijk vanuit dat je dit baseerde op normale weg auto's O-)

nu weet ik ook niet met wat voor spul je sim is uitgerust, maar de feedback in een echte auto is wel vele malen beter als wat je thuis kan simuleren natuurlijk en de porsche is wat dat betreft zeker niet de makkelijkste auto om onder de knie te krijgen. ik heb al een aantal keer vloekend in de muur gehangen omdat ik totaal niet voelde aankomen dat me achterkant de voorkant wou inhalen.
het beste werkt voor mij om met respect om te gaan met de porsche, je kan er veel minder mee gooien dan een normale gt3.
met normale wegauto's zoek ik normaal die grens niet op. Kan soms een beetje uitdagend worden dan :+

ik rij nu met fanatec elite 2.5 icm de clubsport inverted pedalen wat ik graag wil gaan upgraden naar DD en heusinkveld.

Ik heb voornamelijk een probleem met overstuur idd. Vooral uitkomen 1 bepaalde bocht op silverstone welke echt drama is. Dus ik heb ook idd op de meest creatieve manieren de muur van dichtbij bekeken. Zit nu nog 1,5 sec van de top aldaar. Straks weer verder stoeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Tijn96 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:26:
[...]

met normale wegauto's zoek ik normaal die grens niet op. Kan soms een beetje uitdagend worden dan :+

ik rij nu met fanatec elite 2.5 icm de clubsport inverted pedalen wat ik graag wil gaan upgraden naar DD en heusinkveld.

Ik heb voornamelijk een probleem met overstuur idd. Vooral uitkomen 1 bepaalde bocht op silverstone welke echt drama is. Dus ik heb ook idd op de meest creatieve manieren de muur van dichtbij bekeken. Zit nu nog 1,5 sec van de top aldaar. Straks weer verder stoeien!
1,5 seconden van de top is zo slecht nog niet hoor, in practice zit je soms met mensen die je in een race waarschijnlijk nooit ziet, omdat ze simpelweg gewoon sneller zijn.

Als ik constant tijden rij die 1,5 seconden onder de top liggen ben ik zeer tevreden, mits het niet een unicum rondje is waarbij toevallig alles mee zat. Consistent rijden is belangrijker als snel rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Denniz0229 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 13:54:
[...]
1,5 seconden van de top is zo slecht nog niet hoor, in practice zit je soms met mensen die je in een race waarschijnlijk nooit ziet, omdat ze simpelweg gewoon sneller zijn.

Als ik constant tijden rij die 1,5 seconden onder de top liggen ben ik zeer tevreden, mits het niet een unicum rondje is waarbij toevallig alles mee zat. Consistent rijden is belangrijker als snel rijden.
Ja daarom. Misschien moet ik mn verwachtingen een beetje bij stellen en gewoon gaan rijden. Overigens is die tijd nu wel een redelijk unicum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gewoon rijden is nooit een slecht idee. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Laatst online: 20-08 16:46
Tijn96 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:10:
[...]

Ja daarom. Misschien moet ik mn verwachtingen een beetje bij stellen en gewoon gaan rijden. Overigens is die tijd nu wel een redelijk unicum
Volgens mij zaten wij gisteravond samen in een silverstone sessie?
Ik rij voornamelijk de porsche cup en na wat in de GTE te hebben gereden ga ik ook dit seizoen gewoon daarmee verder.
Ik beschouw mezelf niet als alien of hele goede rijder, maar heb genoeg ervaring in de porsche dat ik regelmatig mensen tijdens races onder druk kan zetten en in races kan vechten.
Ik ben op een punt dat de controle van de auto nu wat meer vanzelf gaat, en ik dus wat meer met de race kan bezighouden.

met de porsche cup win je niets op de entry, die moet gewoon rustig en gecontroleerd zijn.
Je rempunt zoeken en eraan houden, niet gaan stunten in races en mensen uitremmen, want dat werkt vaker niet dan wel.
Remmen is een van de belangrijkste factoren van de cup, vooral rembalans.
Rembalans aanpassen tijdens een race werkt net andersom dan bij andere auto's omdat de cup de benzinetank aan de voorkant heeft zitten, als de tank leger wordt, moet je je rembalans aanpassen.
Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd wat ik nu meestal tijdens races met de porsche doe als een kant begint te blokkeren tijdens het remmen, verder naar voor of verder naar achter, ik doe het op gevoel
(Dus, knopje instellen voor rembalans).
De meeste tijd kun je winnen op de exit, de 'weighttransfer' van de porsche is heel extreem, omdat de motor achterin zit. Zo lang je remt lijkt de achterkant te zweven en heb je onderstuur, zodra je het gas intrapt verplaatst bijna het volledige gewicht zich naar de achterkant waardoor de auto ineens enorm in kan draaien.
En juist dat is nou een beetje het dingetje met die auto, vaak als je denkt: "ik ga de bocht niet halen!!!" moet je eigenlijk eens het gas intrappen in plaats van wachten/coasten.

Je zult zien dat de auto zich dan de bocht intrekt als het ware.
Het zal ook wel een paar keer misgaan, maar dit is echt wat de porsche zo gaaf maakt.
Je stuurt meer met je voeten dan met je handen.
Ik ben er ook echt van overtuigd dat goed overweg kunnen met de porsche je zal helpen bij andere auto's in iracing.

Kijk eens naar onderstaand filmpje, erg handig voor de porsche Cup.

YouTube: How to drive Porsche GT3 Cup w/ Elliott Skeer

Ik heb geen referentie met het echte werk, maar dat de auto zoveel verschilt met de echte auto vind ik een beetje verassend, kun je hier wat over toelichten?
Niet om de wijsneus uit te hangen, maar Elliot Skeer in het filmpje is een prof in Amerika die deze auto in het echt rijdt, geloof ik zelfs de kampioen van 2015 is, en hij geeft aan 'They nailed it' (refererend aan iracing naar hoe ze de porsche virtueel ontwikkeld hebben) tussen de 3:00 en 5:00 van het filmpje.

Overigens als je wat meer tijd aan de porsche cup wilt besteden, ik ben de enige in ons team die hem regelmatig rijdt en zoek nog wel iemand om wat samen mee te rijden in de porsche :) dus laat me gerust wat weten, ik help je graag verder.

[ Voor 4% gewijzigd door Gruwel84 op 21-06-2019 17:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96

Tijn96

In speed we trust

Gruwel84 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Volgens mij zaten wij gisteravond samen in een silverstone sessie?
Ik rij voornamelijk de porsche cup en na wat in de GTE te hebben gereden ga ik ook dit seizoen gewoon daarmee verder.
Ik beschouw mezelf niet als alien of hele goede rijder, maar heb genoeg ervaring in de porsche dat ik regelmatig mensen tijdens races onder druk kan zetten en in races kan vechten.
Ik ben op een punt dat de controle van de auto nu wat meer vanzelf gaat, en ik dus wat meer met de race kan bezighouden.

met de porsche cup win je niets op de entry, die moet gewoon rustig en gecontroleerd zijn.
Je rempunt zoeken en eraan houden, niet gaan stunten in races en mensen uitremmen, want dat werkt vaker niet dan wel.
Remmen is een van de belangrijkste factoren van de cup, vooral rembalans.
Rembalans aanpassen tijdens een race werkt net andersom dan bij andere auto's omdat de cup de benzinetank aan de voorkant heeft zitten, als de tank leger wordt, moet je je rembalans aanpassen.
Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd wat ik nu meestal tijdens races met de porsche doe als een kant begint te blokkeren tijdens het remmen, verder naar voor of verder naar achter, ik doe het op gevoel
(Dus, knopje instellen voor rembalans).
De meeste tijd kun je winnen op de exit, de 'weighttransfer' van de porsche is heel extreem, omdat de motor achterin zit. Zo lang je remt lijkt de achterkant te zweven en heb je onderstuur, zodra je het gas intrapt verplaatst bijna het volledige gewicht zich naar de achterkant waardoor de auto ineens enorm in kan draaien.
En juist dat is nou een beetje het dingetje met die auto, vaak als je denkt: "ik ga de bocht niet halen!!!" moet je eigenlijk eens het gas intrappen in plaats van wachten/coasten.

Je zult zien dat de auto zich dan de bocht intrekt als het ware.
Het zal ook wel een paar keer misgaan, maar dit is echt wat de porsche zo gaaf maakt.
Je stuurt meer met je voeten dan met je handen.
Ik ben er ook echt van overtuigd dat goed overweg kunnen met de porsche je zal helpen bij andere auto's in iracing.

Kijk eens naar onderstaand filmpje, erg handig voor de porsche Cup.

YouTube: How to drive Porsche GT3 Cup w/ Elliott Skeer

Ik heb geen referentie met het echte werk, maar dat de auto zoveel verschilt met de echte auto vind ik een beetje verassend, kun je hier wat over toelichten?
Niet om de wijsneus uit te hangen, maar Elliot Skeer in het filmpje is een prof in Amerika die deze auto in het echt rijdt, geloof ik zelfs de kampioen van 2015 is, en hij geeft aan 'They nailed it' (refererend aan iracing naar hoe ze de porsche virtueel ontwikkeld hebben) tussen de 3:00 en 5:00 van het filmpje.

Overigens als je wat meer tijd aan de porsche cup wilt besteden, ik ben de enige in ons team die hem regelmatig rijdt en zoek nog wel iemand om wat samen mee te rijden in de porsche :) dus laat me gerust wat weten, ik help je graag verder.
Bedankt voor de uitgebreide reactie! Ik heb op basis van die yt film wat aangepast en daarna een stint van 10 rondes gedaan. Kom al wat dichter bij wat ik fijn vindt (en herken). Heb nu 1:51.5 op silverstone en ideale rondetijd 2/10 lager. Nu dat nog constant hebben zou fijn zijn.

Moet dan nog iets aanpassen voor als ik met meer brandstof ga rijden etc maar is wel leuk er zo druk mee te zijn. Als t resultaat er maar is.

Het verschil tussen RL en iracing vind ik in dit geval dat je in het echt heel erg de bocht inremt en juist agressief kan remmen. Verder begin ik het rijgedrag, zoals ik zei, al wat logischer te vinden na wat aanpassingen en vooral meters te maken. Beetje ongeduldig ben ik nog wel eens.

Tevens zou ik zeker graag samen rijden! Wellicht kunnen we uiteindelijk mekaar verder helpen! Overigens zal dat nu nog eenrichtingverkeer zijn (nog niet zolang bezig en c licentie).

Tevens maakte ik gister inderdaad mn eerste meters op silverstone dus wellicht dat je me inderdaad ergens zag vliegen op een gegeven moment :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het grote verschil naast alle genoemde zaken tussen rl en iracing is hoe banden opwarmen en reageren op oververhitting.
Hard (in)remmen leidt tot extreem gripverlies voor met onderstuur tot gevolg voor meerdere bochten / laps.
Op de apex vol op het gas met wat wielspin leidt tot hetzelfde effect achter maar dan met overstuur (natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenOlafJansen
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Hey all, zoekt er iemand nog een teammate voor de 6 hours of the Glen op iRacing? let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Ik ga echt heel blij zijn wanneer het dinsdag is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Prachtig hoe die paarse idioot bijna jouw race verpest en even later iemand daadwerkelijk elimineert. Typisch gevalletje van "dat zie je van te voren aankomen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hoezo dat? Ik vind dit echt een super baan. Hoe hoog was de sof met deze wedstrijd?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jacco_vdP
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:45
Komt dit even goed uit, ik ben een aantal weken geleden begonnen met iRacing en ik was nog op zoek naar een community/league om wat meer met anderen te kunnen rijden. Had er nog niet eens aan gedacht om hier te zoeken:p Ik heb me aangemeld via de website en hoop binnenkort met wat mensen van GoT te kunnen rijden:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
Arfman schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:14:
Prachtig hoe die paarse idioot bijna jouw race verpest en even later iemand daadwerkelijk elimineert. Typisch gevalletje van "dat zie je van te voren aankomen".
Hij heeft mijn race verpest. Zie mijn stuur op het rechte stuk. Ik geloof rechts achter wat krom stond.
ZFLaSH schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 21:46:
[...]

Hoezo dat? Ik vind dit echt een super baan. Hoe hoog was de sof met deze wedstrijd?
Zeker leuke baan, alleen een foutje is zo gemaakt. Ben helaas nog niet constant genoeg.
Sof deze wedstrijd was rond de 980. Gelukkig zit ik weer rond de 1300 inmiddels haha
Pagina: 1 ... 186 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies