iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 185 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:20:
[...]

Nee, nog niet. heb er een paar geprobeerd maar nog niet echt prettige gevonden, dus als iemand tips heeft (geen handschoenen van +50 euro aub).
Ik heb destijds 3 paar neppers mechanix handschoenen op aliexpress gekocht. €5,- per paar. Ik was ze regelmatig en als ze kapot zouden gaan gaan ze de prullenbak in, maar ik gebruik ze nu al een paar jaar naar tevredenheid.

Tuurlijk is het geen alpinestars of sparco, maar lekker belangrijk.
Het is overigens wel belangrijk met alcantara stuurtjes. De alcantara slijt altijd wel maar wordt iig niet vies.
Handschoenen gooi je in de was, dat wordt met een stuur iets lastiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 07:59
JoepW schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:24:
[...]

Ik zou beginnen met je aanleren om niet in het stuur te knijpen en zo veel mogelijk je arm niet aanspannen indien niet nodig.
Dat geeft al een stuk ‘verlichting’.

En een dure aanvulling is wel een direct drive nemen en deze op zeer lage output zetten. Dan krijg je veel meer details door in je hand zonder dat je veel kracht moet zetten.
Klopt. Dat probeer ik ook, alleen moet ik helaas (zeker in een rechter knik) het stuur toch stevig vast houden. Een DD is op dit moment nog geen optie. Ik vind die dingen nog veel te duur om eerlijk te zijn en de laatste keer dat ik met een OSW reed, voelde het niet echt prettig aan (geen idee hoe dat ding ingesteld stond). Die DD van simplicity leek me wel een leuke optie (ook qua prijs). Ben aan het kijken of iemand daar ervaring mee heeft en of ik die een keer kan proberen.
Gruwel84 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:32:
[...]

Ik heb destijds 3 paar neppers mechanix handschoenen op aliexpress gekocht. €5,- per paar. Ik was ze regelmatig en als ze kapot zouden gaan gaan ze de prullenbak in, maar ik gebruik ze nu al een paar jaar naar tevredenheid.
Heb je ook een type nummer / naam, want die hebben 800 verschillende handschoenen :)

[ Voor 18% gewijzigd door ZFLaSH op 11-06-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-10 10:15

Raimond613

Simracer

Ik heb een setje Alpine stars Kart handschoenen gekocht. kosten €45,= en die bieden goed grip.

Deze (in het rood, geel was niet voorradig):
https://pro-racing.nl/han...race-fluo-geel-zwart.html

Ze zijn er ook goedkoper van verschillende merken, maar die hebben leren binnenkant en dat wilde ik niet, ik wilde dat gripspul (weet ff niet hoe dat heet).

Let wel ff op als je ze online bestelt; ze vallen iets kleiner dan de maattabel aangeeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Raimond613 op 11-06-2019 16:02 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:35

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:01:
..... ik wilde dat gripspul (weet ff niet hoe dat heet).....
Je bedoelt: Spandex oftewel Elastaan of de merknaam Lycra. :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 11:07

RKD

ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Klopt. Dat probeer ik ook, alleen moet ik helaas (zeker in een rechter knik) het stuur toch stevig vast houden. Een DD is op dit moment nog geen optie. Ik vind die dingen nog veel te duur om eerlijk te zijn en de laatste keer dat ik met een OSW reed, voelde het niet echt prettig aan (geen idee hoe dat ding ingesteld stond). Die DD van simplicity leek me wel een leuke optie (ook qua prijs). Ben aan het kijken of iemand daar ervaring mee heeft en of ik die een keer kan proberen.

[...]

Heb je ook een type nummer / naam, want die hebben 800 verschillende handschoenen :)
ik gebruik zelf deze : https://www.mechanix.com/...al-covert-tactical-gloves, niet te warm en zitten lekker. Gearpoint heeft een winkel in Amersfoort waar je ze kan passen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:05:
[...]

Je bedoelt: Spandex oftewel Elastaan of de merknaam Lycra. :+
Nee, ik bedoel dat spul waarmee de grijpkant van de handschoenen is beplakt. De goedkopere handschoenen hebben vaak leerstukjes o.i.d. en de modernere/duurdere hebben van dat transparante lijm-achtige spul in allerlei gekke patroontjes wat heel veel grip geeft.

Op de racehandschoenen die ik in echt racen gebruikte zat dat ook en dat beviel me goed (maar die kleding heb ik laatst verkocht omdat ik gestopt ben ;w )

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Ik heb zelf geen ervaring met de handschoenen van dit bedrijfje, wel heb ik de Sim racing boots welke zeer goed bevallen.
Als je custom wilt gaan, dus met naam/nummer/vlag/kleuren etc zou je naar Abruzzi kunnen kijken.
https://www.abruzzi.co.uk/gloves
Het is volgens mij een klein bedrijfje wat nog niet zo lang bestaat, merk dat er sinds de tijd dat ik er wat besteld heb tot aan nu, er een hoop is veranderd. Prijs technisch is het proberen misschien wel waard.
Enige minpunt is dat er niet echt duidelijke foto's van de handschoenen op de site staan volgens mij, kan je verder ook geen garantie geven hoe de handschoenen zouden kunnen bevallen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier wat hoogtepunten van mijn heats gisteren in de Skip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Meh, wat een domme fout van mij zeg in heat 1. In heat 2 trouwens ook.

[ Voor 20% gewijzigd door ZFLaSH op 11-06-2019 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gruwel84
ZFLaSH schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:34:
[...]

Klopt, gewoon de meest simpele heb ik;

https://s.click.aliexpress.com/e/drkvMlo5l

Ik heb ze gekocht onder het motto; "ach ik probeer ze eens..." Daarna meteen 2 setjes bijbesteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Je kan weer een enquete van iRacing invullen, zie email! Bij mij kwam hij in Gmail onder een rare header dus had hem nog niet gezien.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
:D @ vraag 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing.com will be coming down for deployment of the 2019 Season 3 - Hotfix 2 Release on Thursday, June 13th

This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime.

The Test Drive iRacing service will be enabled, and will remain up until some time after this deployment has been completed. Remember, you may use Test Drive for ANY pieces of content you have downloaded, even items you do not own! (Brand new content will be available for TestDrive only after several weeks.)
To download content and updates, use our Download site: https://members.iracing.com/download
To access the Test Drive iRacing service, use our Test Drive site app: http://testdrive.iracing.com/app#

iRacing.com Downtime Schedule:

CEST
Thu 2019-06-13 1100 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2019-06-13 1500 Race Servers Unavailable

All times are subject to change.

Sessions in progress at the start of maintenance will be terminated. There will be no record of such events whether official or not.

*Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-10 10:42

Arfman

Drome!

Zojuist een Pro Truck race gedaan met de Pro 4. Leuke race, heb nog niet echt een idee hoe ik sneller kan gaan want ik verloor een dikke seconde per ronde op de koplopers maar goed. Wel geinig om te doen in VR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Raimond613 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:01:
Ik heb een setje Alpine stars Kart handschoenen gekocht. kosten €45,= en die bieden goed grip.

Deze (in het rood, geel was niet voorradig):
https://pro-racing.nl/han...race-fluo-geel-zwart.html

Ze zijn er ook goedkoper van verschillende merken, maar die hebben leren binnenkant en dat wilde ik niet, ik wilde dat gripspul (weet ff niet hoe dat heet).

Let wel ff op als je ze online bestelt; ze vallen iets kleiner dan de maattabel aangeeft.
ik heb net nieuwe besteld :D deze

Afbeeldingslocatie: https://pro-racing.nl/3400-large_default/sparco-arrow-kg-71-evo-rood.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BruceLee op 11-06-2019 23:01 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou ik ben klaar met de Skip totdat de crash bug gefixt is. Lag lekker P3 en boem weg. Ga het ook niet meer proberen zo :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

NickThissen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:41:
Nou ik ben klaar met de Skip totdat de crash bug gefixt is. Lag lekker P3 en boem weg. Ga het ook niet meer proberen zo :(
Shit man; hier ook. Lag P2 onder de vleugel van P1. Ik hoop dat ik 'm er niet afgewipt heb :(

Edit:
@NickThissen Dat was wel een zure afloop van je 1000e road race op iRacing.

[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 11-06-2019 21:59 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
.

[ Voor 199% gewijzigd door Alarisico op 11-06-2019 22:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
Luckeh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:45:
[...]

Shit man; hier ook. Lag P2 onder de vleugel van P1. Ik hoop dat ik 'm er niet afgewipt heb :(

Edit:
@NickThissen Dat was wel een zure afloop van je 1000e road race op iRacing.
Pff balen.

Ik startte op P2 achter Johnny en kon hem nog bijna voorbij nadat hij een fout maakte in T2 lap 1. Begin lap 2 kwam er een malloot achterin zeilen die volgens mij z'n rempunt gemist had ofzo. Wonderbaarlijk niet echt schade dus kon door op P3 en kwam in een gat alleen te rijden. En toen boem weg. Ach ja beter dan als je leuk in gevecht bent maar nog steeds kut. Hopelijk donderdag een fix...

Edit
Haha had niet eens gezien dat het m'n 1000e was... Zuur :(

Ben nog maar ff de server in gegaan om de bordjes met P3 en P17 om te wisselen :+

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 11-06-2019 22:04 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AequitasII
  • Laatst online: 23:12
Ik heb vanavond mijn eerste race in een Skip gewonnen, wel laagste split geloof ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:10

derx666

mecker ende blaet

NickThissen schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:03:
[...]

Pff balen.

Ik startte op P2 achter Johnny en kon hem nog bijna voorbij nadat hij een fout maakte in T2 lap 1. Begin lap 2 kwam er een malloot achterin zeilen die volgens mij z'n rempunt gemist had ofzo. Wonderbaarlijk niet echt schade dus kon door op P3 en kwam in een gat alleen te rijden. En toen boem weg. Ach ja beter dan als je leuk in gevecht bent maar nog steeds kut. Hopelijk donderdag een fix...

Edit
Haha had niet eens gezien dat het m'n 1000e was... Zuur :(

Ben nog maar ff de server in gegaan om de bordjes met P3 en P17 om te wisselen :+
Bagger Nick... Vond het ook jammer dat je gisteren ineens weg was. Was nog wel een leuk gevecht geworden denk ik.

Wat ik me wel afvraag: gebruik je toevallig Windows 10 v1903 ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee v1809 zie ik. Moet ik updaten of juist niet?

Al denk ik dat het daar niet aan ligt maar ok...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nee, de dingen die ik gelezen heb gingen juist over 1903 en easy anti cheat.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het gebeurde mij zojuist een twee keer. Lag dit keer op de eerste plek :s
Blij dat het gisteren niet gebeurde....

Beeld staat paar seconden stil en hup je ziet je desktop. Mijn revcounter lampjes branden nog. Ik heb geen iRacing logfiles.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Mwoah, nog 3 tienden achter Johnny :) komt goed dit haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
AequitasII schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:07:
Ik heb vanavond mijn eerste race in een Skip gewonnen, wel laagste split geloof ik :+
Gefeliciteerd he ! Ik ken het gevoel nog als de de eerste keer wint op naar meer !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gisteren zelfs in een testsessie. Ineens, boem alles weg. Zelfs SteamVR was gewoon direct pleite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
ZFLaSH schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 06:20:
Gisteren zelfs in een testsessie. Ineens, boem alles weg. Zelfs SteamVR was gewoon direct pleite.
Met SteamVR 1.4.18 (huidige niet beta) zijn wel meer problemen.
Fix voor mij was DDU en reinstall van drivers.
AC heeft ook last van het spontaan beëdigen van een sessie

[ Voor 8% gewijzigd door raymondw op 12-06-2019 08:36 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
raymondw schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 08:36:
[...]

Met SteamVR 1.4.18 (huidige niet beta) zijn wel meer problemen.
Fix voor mij was DDU en reinstall van drivers.
AC heeft ook last van het spontaan beëdigen van een sessie
Ik draai de beta en eigenlijk heb ik alleen met iRacing problemen. Elite dangerous / ATS / ETS2 /AC zijn me nog nooit gecrashed. Denk echt dat het aan iRacing en de laatste build ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb nog geen crash gehad, is het specifiek met de Skip of met alle auto's? Ook nog niks gelezen op het forum.

Vanmiddag is er ook een patch, misschien helpt die.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:30
Dat verklaart waarom er at random tegenstanders verdwijnen :X.

Heb het zelf nog niet gehad, maar wel een paar keer gezien dat spelers ineens 'manual disconnecten'.

Nu alleen nog het X-files theme toevoegen... :)
Arfman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:27:
Ik heb nog geen crash gehad, is het specifiek met de Skip of met alle auto's? Ook nog niks gelezen op het forum.

Forum: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3650863.page

[ Voor 44% gewijzigd door alexbl69 op 12-06-2019 09:35 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Gisteren de skip gekocht omdat ik wel even klaar ben met de 458, teveel crashes en toestanden in de 1e ronden. Maakt niet uit hoe ik door de 1e bocht ga.. 9 van de 10 keer knalt er iemand in m'n achterkant.

Nu zo'n 30 min met de skip gereden en bevalt goed. Vind 'm wel iets nerveus aan de achterkant met remmen / insturen. Zat op zo'n 3 sec achter de snelste in de practice sessie 8)7. 1:44 dacht ik op de huidige baan.

Iemand tip / tricks om de skip te 'tunen'? Ben (nog) niet zo'n held met setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 22:31

Phydomir

Dennis

Zelf nog geen crashes gehad maar dan ook pas een uurtje gereden sinds de nieuwe build. Wel iets om even in de gaten te houden. Geen zin om te racen en dan buiten mijn eigen schuld om uit te vallen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@NickThissen heeft van Support te horen gekregen dat de Patch van morgen dit crash probleem zou moeten oplossen zag ik net op het member forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Dynazap schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:25:
Gisteren de skip gekocht omdat ik wel even klaar ben met de 458, teveel crashes en toestanden in de 1e ronden. Maakt niet uit hoe ik door de 1e bocht ga.. 9 van de 10 keer knalt er iemand in m'n achterkant.

Nu zo'n 30 min met de skip gereden en bevalt goed. Vind 'm wel iets nerveus aan de achterkant met remmen / insturen. Zat op zo'n 3 sec achter de snelste in de practice sessie 8)7. 1:44 dacht ik op de huidige baan.

1:44 op Okayama is netjes hoor ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

1) Brake Bias eigen voorkeur ergens tussen de 52 en 55
2) Bandendruk 172 rondom
3) Spring Perch Offset 5
4) Anti-roll bar 7
Ow ja, geen bericht aan Nick, maar iemand anders. (Lezen is moeilijk ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

De truc met de Skip is vooral als je voelt dat hij een beetje los wordt aan de achterkant met remmen dat je tijdens het remmen een klein beetje (5% ofzo) gas geeft om hem te stabiliseren.

De eerste ronde (en ook beetje 2e ronde) zijn de banden nog koud en moet je gewoon voorzichtig zijn. Dus eerder remmen, rustige inputs, dus niet abrupt 100% rem of 100% gas, en rustig sturen.

Kan je ook aanraden om op maandag avond gezellig bij ons aan te sluiten bij het maandagavond toernooi. Niveau verschillen van Alien (Arjan) tot beginners dus er is altijd wel iemand om mee te vechten, en ook is er altijd wel iemand die tips wil geven als het niet lukt.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
derx666 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:04:
[...]

De truc met de Skip is vooral als je voelt dat hij een beetje los wordt aan de achterkant met remmen dat je tijdens het remmen een klein beetje (5% ofzo) gas geeft om hem te stabiliseren.

De eerste ronde (en ook beetje 2e ronde) zijn de banden nog koud en moet je gewoon voorzichtig zijn. Dus eerder remmen, rustige inputs, dus niet abrupt 100% rem of 100% gas, en rustig sturen.

Kan je ook aanraden om op maandag avond gezellig bij ons aan te sluiten bij het maandagavond toernooi. Niveau verschillen van Alien (Arjan) tot beginners dus er is altijd wel iemand om mee te vechten, en ook is er altijd wel iemand die tips wil geven als het niet lukt.
Zie het verhaal van Marco :). Probeer ook eens, als je in een volle spin komt om vol het gas en rem tegelijk in te trappen. De Skip trekt zich dan volledig recht, wat natuurlijk bizar is maar wel goed om te weten.
Niveau verschillen van Alien (Arjan+Marco) tot beginners dus er is altijd wel iemand om mee te vechten, en ook is er altijd wel iemand die tips wil geven als het niet lukt.
FTFY

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 12-06-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Van harte gefeliciteerd *O*
ZFLaSH schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Zie het verhaal van Marco :). Probeer ook eens, als je in een volle spin komt om vol het gas en rem tegelijk in te trappen. De Skip trekt zich dan volledig recht, wat natuurlijk bizar is maar wel goed om te weten.
Bizar, maar in rl kan het ook. Alleen minder trefzeker.

[ Voor 56% gewijzigd door JoepW op 12-06-2019 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
In de echte Skip is het wat lastig omdat je niet met je linkervoet bij het rempedaal kan :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 21:22

Dynazap

Go Hard Or Go Home

derx666 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:04:
[...]

Klinkt goed die maandag :*) ! Ga 'm in de agenda zetten voor komende maandag. 8)
En dank voor de tips allemaal :) . Ga er vanavond (hopelijk) betere tijden mee neerzetten :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dynazap schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Klinkt goed die maandag :*) ! Ga 'm in de agenda zetten voor komende maandag. 8)
En dank voor de tips allemaal :) . Ga er vanavond (hopelijk) betere tijden mee neerzetten :D
Lees ook meteen de topicstart door over het maandag toernooi. Je moet je nl. even aanmelden op de got website, en aanmelden voor de iRacing League.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:27:

Btw, morgen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Uitleg over de nieuwe sliders tbv driver view
quote: David Tucker
Here is a rough summary:

- Field of view controls how zoomed in the view is. Ideally this would be set via the FOV calculator on the graphics screen, but you need your monitor to be close to your face for the calculated FOV to be worth using. If you get this 1:1 with reality the view will change just like it does in a real car, if you set it much wider than reality then everything will feel faster, not in a good way. You can adjust this in car via the [ and ] keys

- Driver height moves the driving camera up or down the same amount in all cars. Adjust this if you feel short or tall in all cars. You can adjust it on a per car basis in the camera tool by editing the z-offset. You are limited to just a few inches of adjustment here, we don't want you moving your head outside of the car body. You can adjust this in car via the ctrl-[ and ctrl-] keys

- Shift horizon is a funky one. It moves the horizon up and down relative to the center of your monitor but does not change the camera geometry in any way. You can use this to shift the dash up into view, or ideally you would use it to move the horizon up to eye level to reduce distortion. You can adjust this in car via the shift-[ and shift-] keys.

- Roll chassis blends between your head rolling side to side with the car body or staying level with the ground. At 100% your head moves in sync with the body of the car, and at 0% your head is locked to the horizon and never rolls. Try bringing this down just a bit, say 80% to give the body of your car a bit of motion in a bank.

- Pitch chassis blends between your head pitching up and down with the car body or staying level with the ground. At 100% your head moves in sync with the body of the car, and at 0% your head is locked to the horizon and never pitches. Try bringing this down just a bit, say 80% to give the body of your car a bit of motion on a hill.

- Neck motion controls a spring in your neck that smooths out the bumps, just like your real head will roll back and forth as you go over a bump in your car. At 100% the neck spring is fully enabled, and at 0% your head is just locked to the chassis (or horizon depending on the above parameters). Try dialing this down a bit if you get sea sick in VR, or if you have a motion platform.

- Rotate with velocity will point your head in the direction of the slide. By default this is off and your head rotates in sync with the chassis of the car. Try adding in a bit, say 20% and you will see the body of the car move around a bit when you go into an under steer or over steer situation.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3651444.page#11592751

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:40:
Gezocht: een team waar ik af en toe wat endurance races mee kan doen. :)
Of moet dit in het V&A? ;) :P

Ik kan niet elk (special) event mee doen en ik kan ook niet altijd even actief zijn.
Mijn iRating staat al jaren ~2500, omdat ik vrijwel geen officiële races meer doe. Ik ben niet super snel, maar wel constant.
Ik heb opzich ook wel interesse om af en toe weer een endurance mee te doen. Zelfde idee, kan wat lastig toezeggen dat ik altijd kan maar meestal wel te regelen. Als nog meer mensen interesse hebben kunnen we een teampje vormen of ergens aansluiten wellicht :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prakkie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 23:33
Aankomene maandag sluit ik mij ook aan! Leuk en gezellig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Aargh!!!! Sprint pedalen m5 bouten nodig.. heb alleen m6...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ff morgen naar de Gammie dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hebben die Motedis onderdelen dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Simlab to the rescue :) vrijdag het spul binnen.. ach je kan niet alles hebben hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Huh? Er zit toch alles bij of niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:24:
Huh? Er zit toch alles bij of niet?
Bij de pedalen zitten geen bevestigingsmaterialen tbv een simlab rig.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40
Vandaag de C licentie gehaald *O*

Nu werken aan consistentie in de IMSA klasse B)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
NickThissen schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 20:08:
[...]

Ik heb opzich ook wel interesse om af en toe weer een endurance mee te doen. Zelfde idee, kan wat lastig toezeggen dat ik altijd kan maar meestal wel te regelen. Als nog meer mensen interesse hebben kunnen we een teampje vormen of ergens aansluiten wellicht :)
Ja bij mij hetzelfde. Soms krijgen we makkelijk een team bij elkaar, maar andere momenten lukt het weer niet.

Laatst met Le mans op het laatste wat samen kunnen stellen, met bathurst hebben we samen met Marco gereden.

Het leuke aan iracing blijft dat je na een paar jaar altijd wel wat lijntjes links en rechts hebt waar je eens kunt polsen voor special events.

Dus ook hier, als we iets kunenn samenstellen, of als ik iets kan betekenen help ik graag uit!

Even iets anders; soms vind ik de lichtweergave echt gewoon raar in iracing de laatste tijd.

Dat bijvoorbeeld de baan zelf in de schaduw ligt, en direct buiten de baan het wel licht is. Echt alsof er precies een wolk in de vorm van de baan erboven ligt, ziet er erg onnatuurlijk uit. Heb redelijke settings, shaders op high en met deze settings in andere seizoenen gewoon altijd prima te doen.

Iemand anders hier last van, of een eventuele fix in de settings?

Ziet er onnatuurlijk uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 21:51:
[...]

Hebben die Motedis onderdelen dan? :?
Arjan had het toch gewoon over M5 boutjes? Die kun je overal kopen of zijn dit zulke speciale?

In other news:
Hallo Michiel,

Excuses voor de late reactie. We denken dat inderdaad de loadcell stuk is. We sturen je een nieuwe op.
We can send over the following parts for free:

- 1x Pro brake loadcell
Wat een super service toch van Heusinkveld.

[ Voor 8% gewijzigd door ZFLaSH op 13-06-2019 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gisteren ook voor het eerst uit een sessie gecrashed. Was gelukkig nog in practice. Kon niet meer rejoinen, maar na een 'withdraw' kon ik me opnieuw aanmelden.

Hopelijk is dit na vandaag opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Gruwel84 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:45:
[...]

Even iets anders; soms vind ik de lichtweergave echt gewoon raar in iracing de laatste tijd.

Dat bijvoorbeeld de baan zelf in de schaduw ligt, en direct buiten de baan het wel licht is. Echt alsof er precies een wolk in de vorm van de baan erboven ligt, ziet er erg onnatuurlijk uit. Heb redelijke settings, shaders op high en met deze settings in andere seizoenen gewoon altijd prima te doen.

Ik heb tijdens test sessies op Imola wel gemerkt dat het soms extreem fel licht is waardoor ik bijna het verschil tussen asfalt en gras niet meer kan zien. Als je dan verderop op de baan rijdt wordt het heel snel weer donker (schaduw) maar dat verschil is dan zo extreem dat de lichtwisseling niet vloeiend is maar bijna alsof je naar een stop-go filmpje kijkt.

In de laatste update hebben ze wel iets gedaan met het effect van de wolken op de track temps, misschien dat het daar mee te maken heeft?

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:14
Afgelopen dagen eerste paar races gedaan met de Skip Barber, want het oefenen voor de Global Mazda Cup gaat wel vervelen op het kleine Tsukuba. Wat voor tijden rijden jullie? Ik zit op de 1:05:2 ongeveer, maar soms is dit snelste van de sessie en soms zit iemand in de 1:03's.

Maar de races zijn wel erg close met die Skip Barber! 1 van de beste online ervaringen mbt racing die ik heb gehad. Gewoon meerdere laps vechten om positie met 3-4 andere, heel intens maar erg vet!

Hebben jullie ook problemen mbt bandentemperatuur? Bij de Skip Barber duurt het bij mij soms 6 rondjes voordat de banden opgewarmd zijn in de race. Wat zijn beetje gangbare rondetijden? Ik begin de races nu met tijden in de 1:45 en zakt langzaam richting de 1:44.

@endurance races: Daar heb ik ook wel interesse in, maar is beetje afhankelijk van de auto etc. Ben nog maar een beginner met iRacing, maar ben wel bekend met langere races en het doel is ook om uiteindelijk endurances te gaan rijden. Dus als er een teampje word opgezet, laat maar weten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:14
Gisteren m'n ergste race ooit op iRacing gehad.
P1 gekwalificeerd (P2 5.4k iR!) en door een onverwachte (maar verder prima) move in de hairpin hield ik 'm net niet en kwam in een spin waardoor ik contact maakte en m'n voorvleugeltje kwijt was (4x).

Vervolgens zit ik in het achterveld met een auto die 1,5 sec per ronde trager is en was ik constant in gevecht met de meeste lompe boer die ik ooit ben tegengekomen die mij twee keer van de baan heeft gedrukt en twee keer een 4x heeft gegeven en dan doodleuk op de mic kwam "sorry mate, didn't see you there". Achteraf gezien had ik gewoon de pits in moeten duiken voor een fast repair, al doende leert men ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nVG2Yxd.png

Netto toch nog +1 iRating in 4 races :D Positieve trend qua mee kunnen doen in de top 5 in ieder geval.
Adem in, adem uit...

@MC_Sparkles De skip wordt 14 ronden lang alleen maar sneller elke ronde, weet nog niet of dat nou in de banden zit of de motor. Vooral de eerste 2 ronden is goed opletten (iets waar ik nog vaak de mist in mee ga, zie race van 11-6).

Ik zit nu qua pace van 1:42.8 naar 1:43.5 afhankelijk van het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik had gisteren een 1:42.4 eruit weten te persen en direct daarna.......Floep. Weg iRacing. Hopelijk lost de patch vandaag die ellende op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

ZFLaSH schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:59:
Ik had gisteren een 1:42.4 eruit weten te persen en direct daarna.......Floep. Weg iRacing. Hopelijk lost de patch vandaag die ellende op.
Heb je misschien een telemetry daarvan? Ik wil toch eens goed puzzelen waar ik nu nog een seconde vandaan kan halen.

Ik had gisteren twee races in de skippy zonder crashes, ik had de SPO naar 4 gezet zodat hij niet meer geel was. Je probeert wat uit...
Eerste race 14 ronden lang met drie man lopen vechten om de koppositie. Dat was eigenlijk wel de leukste ervaring die ik de laatste jaar in een sim gehad heb. Tweede race kwam iemand van P6 naar voren om nrs 1-3 eruit te pegelen in bocht, jammer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zal even kijken voor je of ik zoiets kan maken. SPO heb ik op 5 en de ARB op 7. BB is 52%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Alexji schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:47:

@MC_Sparkles De skip wordt 14 ronden lang alleen maar sneller elke ronde, weet nog niet of dat nou in de banden zit of de motor.
Dat zit in je brandstof, oftewel de afname van je gewicht ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Raimond613 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:25:
[...]

Dat zit in je brandstof, oftewel de afname van je gewicht ;)
Je denkt dat een afname van 8kg aan brandstof dat soort voortgang oplevert? Was vroeger echt niet zo in de Skip hoor. Er is zeker meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat betreft de endurance races, ik ben toevallig al van plan om een team op te zetten en zoek daarbij dus nog coureurs :)

Indien interesse, stuur dan even een PM, dan vervuilen wij het topic hier verder niet mee. Mogelijk dat het handig is om dan een Discord op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik zou ook in team verband wel eens een endurance race willen doen. Geen idee hoe dat aanvoelt, maar proberen wil ik het zeker een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dennischo schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:30:
Wat betreft de endurance races, ik ben toevallig al van plan om een team op te zetten en zoek daarbij dus nog coureurs :)

Indien interesse, stuur dan even een PM, dan vervuilen wij het topic hier verder niet mee. Mogelijk dat het handig is om dan een Discord op te zetten.
We hebben een dedicated teamspeak server draaien met team kanalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
Alexji schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Je denkt dat een afname van 8kg aan brandstof dat soort voortgang oplevert? Was vroeger echt niet zo in de Skip hoor. Er is zeker meer aan de hand.
Nee, is niet gewicht. Gaat om met name engine/olie temp en banden temp :) Het zijn natuurlijk "normale" banden, dus die warmen lang niet zo snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:27
ZFLaSH schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 10:59:
Mag ik vragen hoe Iracing crashte? Ik kreeg gisteren voor het eerst sinds ik Iracing gebruik een blue screen te zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Een aantal GoT'ers hebben met de Skippy te maken dat de sim plots bevriest en dan naar de desktop schiet. Mij deze week twee keer gebeurd, op het iRacing forum zijn er vrij veel meldingen. Echter alleen de Skippy.

Overigens komt er vandaag een patch die het zou moeten repareren.

Edit: link naar iRacing Skip forum :
klik

[ Voor 17% gewijzigd door Luckeh op 13-06-2019 14:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
tim.w schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:49:
[...]

Mag ik vragen hoe Iracing crashte? Ik kreeg gisteren voor het eerst sinds ik Iracing gebruik een blue screen te zien :?
Crash naar desktop las ik hier een pagina of wat geleden. Is als het goed is met de patch van vandaag opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Release notes:

This release focuses on fixing issues with the 2019 Season 3 Release.
CHANGELOG:
iRacing BETA Interface (02.03.07-beta on STAGING & ALPHA2)
- The Home page now features an "iRacing eSports Network" tab in addition to the standard "Latest News" tab.- - Switch to the iRacing eSports Network tab in order to watch a live broadcast from the iRacing eSports Network Twitch Stream.- - Switch to the Latest News tab in order to view the latest articles publish by iRacing.
- Users may now edit their Pending User-Created Sessions!
- The cost to purchase a User-Created Session, displayed in the Checkout Button, now updates much more quickly whenever session length parameters are adjusted.
- When creating a User-Created Session, The Heat Race Details button is now replaced by a Time Limit Details button if Heat Racing is disabled.
- Fixed an issue where the User-Created Races list would sometimes fail to load.
- Fixed an issue, when creating a User-Created Session, where the Time Limit could break if Heat Racing is disabled.
Simulation
- Fixed an issue that could cause zippies (excessive and unrealistic acceleration) when the wall of a tire was exactly flush with the ground.
Dynamic Track
- For User-Created Sessions at Wild Horse Pass Motorsports Park and Wild West Motorsports Park, the dirt wear level will no longer be forced to reset when transitioning to subsequent session types (such as moving from Qualify to Race).- - Official Series Sessions will continue to simulate real-world track preparation, and the track's wear level will be reset.
Dynamic Weather
- The amount of ambient solar energy that may pass through clouds has been reduced slightly.
Spotter
- The default iRacing spotter has had his excitement levels upgraded for some calls.
- Fixed an issue where fuel warning calls were not triggering often enough.
Rendering
- Fixed an issue where vehicle windshields could appear to be missing when using Medium Shader level.
High-Dynamic Range (HDR) Displays
- Display Brightness and Display Gamma have been added to the Graphics Options Screen.- - These options are only available, and only operate, when the Simulation is actively rendering to an HDR render target (after restarting with the HDR option enabled), set via the Advanced Graphics Options.
- The HDR16F tone mapping (ST.2084) has been corrected to account for the new dynamic camera exposure changes. Color reproduction is now much more accurate across all times of day at different intensities of daylight.
Lighting
- The quality of the dynamic exposure system has been improved.- - The system now produces fewer over exposures due to cloud shadows and also better handles extraordinarily bright daylight.
- Fixed a flickering issue that could occur when cloud shadows changed rapidly.
Motion Blur
- Fixed an issue that could cause the Simulation to crash when trying to load when Motion Blur was enabled.
- Fixed an issue where cones and pit crew members were extra blurry.
CARS:
Audi R18
- 2019 Season 3 LMP1 BoP Adjustment: Peak harvesting power has been reduced to 415 kW.
Dallara IR18
- Fixed an issue where setups were not loading correctly.
- Fixed an issue where vehicle balance could shift incorrectly at Road Courses and Short Oval tracks.
- Season setups have been updated.
Ferrari 488 GTE
- Fixed an issue where the hood of the car was being rendered upside-down when viewed from certain distances.
Lucas Oil Off Road Pro Trucks
- (ALL) - Collision stiffness and damping have been increased slightly.
- (ALL) - Tire branding has been adjusted.
Modified - SK
- Reduced the likelihood of a following car lifting a lead car over itself in a rear-end crash.
- Scrub radius has been reduced in order to minimize the likelihood of steering oscillations at low speeds.
NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado
- The rollbar may now be customized through custom paint schemes.
- Windshield tear-off tabs may now be customized through custom paint schemes.
- Fixed an issue where the engine cooling at superspeedway tracks was too high.
NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra
- The superspeedway window should now be visible when appropriate.
NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala
- Stamped decals have been adjusted to provide more freedom for users who choose to use customized paint schemes.
NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013
NASCAR Whelen Tour Modified
- Reduced the likelihood of a following car lifting a lead car over itself in a rear-end crash.
- Scrub radius has been reduced in order to minimize the likelihood of steering oscillations at low speeds.
Skip Barber Formula 2000
- Fixed a Simulator error crash that could trigger while driving this vehicle.
TRACKS:
Bristol Motor Speedway
- Camera flashes have been spotted at this track!
The Bullring
- Fixed the overly-yellow tint of the stadium lights at this track.
Charlotte Motor Speedway
Charlotte Motor Speedway - 2016
Chicagoland Speedway
Darlington Raceway
Daytona International Speedway
Daytona International Speedway - 2007
Homestead Miami Speedway
Kokomo Speedway
- This track has been reoriented so that north is now the correct direction.
Limaland Motorsports Park
Nürburgring
Richmond Raceway
Silverstone Circuit
- Some missing curbs have been added.
- Several gain-time checkpoints have been relaxed.
Wild Horse Pass Motorsports Park
- Fixed an issue where the white barriers on the inside of corners were disappearing at Low Detail levels.
- Ads have been updated.
Wild West Motorsports Park
- Fixed an issue where drivers were using pit road for faster lap times.
- The pit lane now features its own set of checkpoints to prevent course cutting.
- Ads have been updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Skip Barber Formula 2000
- Fixed a Simulator error crash that could trigger while driving this vehicle.
Dat zal hem wel zijn :)

@tim.w Zoals @Luckeh al vermelde. Geen blauw scherm maar ineens gewoon naar de desktop. Hopelijk is het gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakkie87
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-09 23:33
had hem gister na drie ronden, beeld bevroor en zandloper stond in het scherm. na enkele seconden ga ik naar mijn bureaublad.

Vind echt heel knap 1.42.8 tot 1.43.5, ik haal een 44,2 maar dan houdt het echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Is er hier iemand die de beta-interface gebruikt?

Heb er een paar keer naar gekeken, maar is vooralsnog niet echt mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
alexbl69 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 16:46:
Is er hier iemand die de beta-interface gebruikt?

Heb er een paar keer naar gekeken, maar is vooralsnog niet echt mijn ding.
Hij is in ieder geval een stuk sneller geworden. Dat is wel heel fijn.
Ik gebruik 'm enkel om de maandag races in te plannen, maar verder hou ik het op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Beta-Interface:
Heel soms probeer ik t weer vanwege mn oculus. Maar ik word er nog niet heel blij van. Ik zag wel weer wat verbeteringen in de Release notes. Over n jaartje ofzo... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Alarisico op 13-06-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gruwel84 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 00:45:

Misschien dit:
quote: Shawn Nash
If you have HDR checked in the graphics options, and it is active (after a restart), it is now possible to adjust the overall brightness and gamma encoding for the scene just before it goes to the display.

These adjustments were added mainly to support HDR10 displays, but it also can help for SDR displays.

1) initially tune these in clear skies at a newer track with the highest solar elevation possible. Adjusting in clouds or at sunset will probably steer you wrong for full bright sun.

2) don't be afraid to allow bright materials in bright light to overexpose a little when setting brightness. Don't look too closely, get a sense of the entire scene.

3) adjust the two settings slowly, usually you want to change both and they sort of interact with one another, so take your time.

4) you don't need to do this. We will gather info and maybe set better defaults. The current defaults are the same as before.

5) you will see what gamma does when you try it, but it sort of adjusts how dark the shadows appear at a given sky condition.

For an HDR10 display we recommend the display be set to standard or reference HDR mode, or HDR+, but you may want to try several modes or settings in the display for best results.
Also if having issues in HDR16F try adjusting the displays contrast to 100%. The new brightness setting can overpower a lot of hdr issues, so use that to adjust if looks to dim or too bright. The in sim UI may be too bright, we are looking into adjusting its brightness proportional to the 3d scene brightness, so it wont appear too bright when the scene is dark.

Finally be careful not to click brightess below -5. There is a bug if you do that. Take my word for it....
Bron: https://members.iracing.c...ist/3652107.page#11594135

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruwel84
Thanks Joep, maar ik had HDR sowieso niet aanstaan. Ik dacht dat het misschien iets met number of lights setting te maken had.

Na wat proberen gewoon de graphics config eens opnieuw gedaan en handmatig terug naar mijn oude settings. Probleem opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit is wel weer jammer. De remlichten 'bloom' is standaard verwijderd en alleen nog zichtbaar als je HDR aanzet. :-(
quote: Shawn Nash
The bloom trick we were doing was no longer maintainable after we added the real HDR version of it. The materials became incompatible, and we were trying to release better HDR bloom, and were forced to disable the SDR bloom. It may not be back, as it was a temporary step to HDR bloom and is now extremely obsolete. Every light emitter in the sim has an intensity. We can't tune them all for real world, and fake world.. At least not at this time, which is why it was turned off.
Bron: https://members.iracing.c...ist/3651899.page#11594788

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgens mij heb ik HDR standaard aanstaan, omdat het ook voordeel zou hebben bij non HDR monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 07:58:
Volgens mij heb ik HDR standaard aanstaan, omdat het ook voordeel zou hebben bij non HDR monitoren.
Dat schrijft Shaw ook een de voorgaande reactie die ik plaatste. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Leuke race gisteren in Okayama.

Was vergeten vlak voor de start de opname te starten en deed dat dus halverwege de eerste ronde... Niet slim. Raakte in het gras en zakte van de 7e naar de 15e plaats.

Eerste gedachte was 'die blunder heb ik tenminste mooi op video' :X . Toen de knop om en getracht weer zo ver mogelijk naar voren te komen. Dat lukte aardig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nice one Alex.
Wat ik wel zie in de video is dat je veel meer gebruik kunt maken van de exit curbs. Daar laat je vaak bijna 1 meter aan ruimte liggen door niet over de curbs te gaan. Je kunt dus bijna in elke bocht eerder op het gas omdat je op de exit nog een meter over hebt. Ik denk dat je dat zeker nog 0.5s per ronde zou kunnen opleveren.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
derx666 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:41:
Nice one Alex.
Wat ik wel zie in de video is dat je veel meer gebruik kunt maken van de exit curbs. Daar laat je vaak bijna 1 meter aan ruimte liggen door niet over de curbs te gaan. Je kunt dus bijna in elke bocht eerder op het gas omdat je op de exit nog een meter over hebt. Ik denk dat je dat zeker nog 0.5s per ronde zou kunnen opleveren.
Bedankt voor de tip, ga ik vanavond mee oefenen (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Gisteravond ook een race gedaan (geen crash deze keer :))

Mocht van pole beginnen in de top split, maar de top 8 zat binnen 0.08s in kwali :X Was een leuke maar moeilijke race, je raakt niemand makkelijk kwijt dus we hebben zowat de hele race met een groep van 5-6 man zitten vechten. Ben van P1 tot P4 en alles er tussenin geweest. Uiteindelijk lag ik P2 bij ingaan van de laatste ronde, dus ik maakte een kans. Maar P1 vocht er hard voor en net niet gelukt. Op de lange straight maakte hij erg laat een lane switch vlak voor m'n neus, we raakten elkaar volgens mij (geen 0x ofzo maar voelde het wel) en ging maar net goed, maar daardoor moest ik liften en verloor ik de kans. Wel leuke race met erg close racen!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je wint zomaar 0.2s me de skippy op de back straight in de draft. Als het dan zo dicht op elkaar zit; kom je nooit los als je op P1 rijdt.

Ik heb het rijk alleen dit weekend; vrouw en kinders zijn een weekendje weg. Heb gisteren nieuwe pedalen gehaald dus ik ga flink wat rijden dit weekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb net HDR eens aangezet.
Het effect was -/- 30 FPS op Silverstone 8)7
Dus weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
@JoepW, jij vertelde dat je SMP aangezet had toch? Ik kan dan niet meer dan 160graden fov kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 13:45:
@JoepW, jij vertelde dat je SMP aangezet had toch? Ik kan dan niet meer dan 160graden fov kiezen..
Heb je een 2080?

[ Voor 86% gewijzigd door JoepW op 14-06-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
1080TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dan heb je pech. :'(
Enkel de 2080 serie ondersteund SMP en 179 fov.
Dit omdat de 1080 een heel andere implementatie heeft van SMP.
Om eerlijk te zijn had ik dit een paar maanden geleden al opgevangen en daarom heb ik de 2080 gekocht .

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 14-06-2019 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonlichtstad
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 20:12
Sinds de laatste iracing update doet CrewChief het bij mij niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Deze week de Skippy geprobeerd. Meestal race ik in de Mazdas. Iemand nog tips m.b.t. de verschillen? Ik kom op okyama nog niet verder dan 1:46.

Gerbra d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zonlichtstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 15:33:
Sinds de laatste iracing update doet CrewChief het bij mij niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Deze week de Skippy geprobeerd. Meestal race ik in de Mazdas. Iemand nog tips m.b.t. de verschillen? Ik kom op okyama nog niet verder dan 1:46.

Gerbra d
Qua setup maakt het niet heel veel uit voor de Skip. Zet de bandendruk op minimaal, en met SPO/ARB spelen geeft je hoogstens een paar tienden (SPO 5, ARB 7 rijden de meesten).

Wellicht helpt het even om een VRS rondje te bekijken van Johnny Guindi. De meeste snelheid zit in de lijnen die je rijd voor de Skip.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gerbra d
Afgelopen maandag werkte hij nog, daarna niet meer gereden

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 09:35

Gerbra d
Werkte gisteren bij mij ook nog, ook Skippy gedaan kwam ook niet verder dan 1.45.9 in de race. Helaas had ik problemen met me koppeling (na reparatie fanatec settings kwijt), eerst deed me koppeling het niet dus valse start haha en daarna setting veranderd maar toen moest ik me koppeling steeds indrukken om te schakelen (ook niet gewend).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alexji
Nevik88 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 17:28:
[...]

Werkte gisteren bij mij ook nog, ook Skippy gedaan kwam ook niet verder dan 1.45.9 in de race. Helaas had ik problemen met me koppeling (na reparatie fanatec settings kwijt), eerst deed me koppeling het niet dus valse start haha en daarna setting veranderd maar toen moest ik me koppeling steeds indrukken om te schakelen (ook niet gewend).
Je kan met de skippy ook makkelijk schakelen door even iets van het gas te gaan. Ik gebruik zelf overigens gewoon de koppeling (die was ook duur! :+).

Gisteren in de race 1:42.3 gehaald zonder draft (maar wel illegaal een 1x!) en net in practice 1:42.5. Vooral het oefenen op iets gas houden tijdens diep inremmen heeft wat tienden opgeleverd.

Edit:

Net de kans op 1e plek gemist door mijn Tokyo Drift ambities :D :

[ Voor 10% gewijzigd door Alexji op 14-06-2019 21:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
@Alexji sneller dan Lando Norris en Alexander Albon

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1Z5YEXg.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Alexji
SlaadjeBla schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 20:59:
@Alexji sneller dan Lando Norris en Alexander Albon

[Afbeelding]
Woo :P Kon nog makkelijk een halve seconde af maar echt iedereen liep te ouwehoeren op de baan (natuurlijk omdat Lando & Albon in die sessie zaten en het superdruk was op de baan).

Toch zeer leuk dat ik in iRacing nou al een keer een Max, Lando en Albon tegen ben gekomen, maakt het toch nog weer een stukje gaver _/-\o_
Pagina: 1 ... 185 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies